abonnement Unibet Coolblue
pi_195499322
Die speech _O_ echt precies waar Amerika nu het meeste behoefte aan heeft.
pi_195504014
quote:
Oh, helemaal vergeten te kijken gisteren. Maar het begin (eerste minuten) waren alvast heel sterk vond ik. Vanavond toch eens kijken, alsmede het debat Pence-Harris. Avondje politiek. Weer eens wat anders.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 12:41:23 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195504175
Ik hoop absoluut niet dat Trump wordt herkozen, zou zelfs een nachtmerrie zijn, maar Biden 4 jaar lang kan ook geen feest zijn. Die man is echt te oud voor zo’n functie toch? -O-
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 12:53:50 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195504387
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:41 schreef Zwansen het volgende:
Ik hoop absoluut niet dat Trump wordt herkozen, zou zelfs een nachtmerrie zijn, maar Biden 4 jaar lang kan ook geen feest zijn. Die man is echt te oud voor zo’n functie toch? -O-
Tja, what can I say, dat is wat de Democraten hebben gekozen, er waren een groot aantal (veel) jongere kandidaten beschikbaar in ieder geval.

In ieder geval lijkt Harris mij een capabele en veel jongere VP te zijn die wel zaken kan overnemen, natuurlijk. Pence's rol is die van cheerleader en meer niet.

Deze verkiezingen gaan niet over de Democratische kandidaat, dat is de tegenstelling tov 2016, maar zijn een referendum over Trump.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195504730
quote:
Joe Biden should stop ducking the court-packing issue

Republicans seek to put Amy Coney Barrett on the Supreme Court, even though it's an election year, after having blocked the confirmation of Merrick Garland in 2016 because it was an election year. Democrats fume over the "blatant hypocrisy" of the Republicans, who insist that they are engaged in an entirely principled exercise. It all brings to mind a scene from that great western movie "Butch Cassidy and the Sundance Kid."

A member of Butch Cassidy's Hole in the Wall Gang, a giant of a man named Harvey Logan, challenges Butch (played by Paul Newman) to a knife fight to decide who should be the gang's leader. Butch tells the other gang members that he's willing to fight, "but not 'til me and Harvey get all the rules straightened out."

"Rules?" asks an astonished Harvey, who lets down his guard. "In a knife fight? No rules!"

Butch takes advantage of Harvey's distraction to kick him squarely in the - well, Butch won the fight.


Let's just honestly acknowledge that Supreme Court confirmations are political knife fights. Democrats can then stop saying that we're shocked, shocked, that there were no rules, at least none that benefitted them, in the fights over the Barrett and Garland nominations. Republicans can stop pretending that there is a principled way to reconcile blocking Garland with nominating Barrett in successive election years.

Anticipating Barrett's confirmation, some progressive Democrats want to pick another knife fight. Sen. Ed Markey (D-Mass.), for example, proposes "expanding the Supreme Court" (also called "court-packing") if Democrats regain the White House and the Senate so that a President Joe Biden can appoint more liberal justices. It's now such a live issue that, during the first presidential debate, President Trump pressed Democratic presidential nominee Biden on whether he supported court-packing. Biden forthrightly ducked by saying "I am not going to answer that question." (His running mate, Sen. Kamala Harris (D-Calif.), says she is open to it).

The first rule of knife fights, though, is that you shouldn't start one unless you have good prospects of winning. And court-packing is a fight that Democrats can't win.

We know that because a dominating Democratic president once tried it and lost badly. In 1937, after the Supreme Court had struck down several critical pieces of New Deal legislation, FDR proposed a court-packing plan that would have added a justice for every justice on the court over the age of 70. Under the plan, FDR could have appointed six more justices.

FDR had just won a landslide reelection in 1936, and Democrats had commanding majorities in the Senate and House. Even so, his own supporters, including FDR's vice-president, deserted him on this issue. A newspaper cartoon depicted the six new justices as FDR's ventriloquist dummies. He was forced to withdraw the plan.

Even if a President Biden could succeed in expanding the number of justices, sooner or later the Republicans would regain power and employ some other Machiavellian maneuver to restore conservative sway on the Supreme Court (remember this is a knife fight). The loser would be the court.


Progressive Democrats should take note that no less a figure than the late Justice Ruth Bader Ginsburg, whose seat Barrett would fill, opposed court-packing. In an interview last year, Ginsburg said that FDR's court-packing plan was a "bad idea" in 1937 and no less a bad idea today because "it would make the court look partisan," i.e., like a ventriloquist's dummies.

Even Biden once opposed court-packing. In 2019 he told an Iowa newspaper that "I'm not prepared to go on and try to pack the court because we'll live to rue that day."

He should say that now and put an end to a terrible idea that will only bring political grief to the Democrats, just as it did to FDR.
https://thehill.com/opini(...)-court-packing-issue
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 14:02:33 #7
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195505631
quote:
Tja, een opinie. Die heb ik ook.

Biden gaat de discussie daarover niet aan, dat lijkt mij duidelijk, Schumer zegt dat alle opties op tafel liggen en uiteindelijk is het Congress wat daarvoor beslist. Als het Amerikaanse volk de Democraten meerderheden in het Huis en de Senaat geven dan is dat de wil van het volk en dan kan Biden als President zijn beslissing nemen.

Zoals het hoort. Toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195505658
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, een opinie. Die heb ik ook.

Biden gaat de discussie daarover niet aan, dat lijkt mij duidelijk, Schumer zegt dat alle opties op tafel liggen en uiteindelijk is het Congress wat daarvoor beslist. Als het Amerikaanse volk de Democraten meerderheden in het Huis en de Senaat geven dan is dat de wil van het volk en dan kan Biden als President zijn beslissing nemen.

Zoals het hoort. Toch?
Biden had ook een opinie.

quote:
Even Biden once opposed court-packing. In 2019 he told an Iowa newspaper that "I'm not prepared to go on and try to pack the court because we'll live to rue that day."
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 14:05:45 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195505690
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:04 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Biden had ook een opinie.
[..]

Nou, prima toch, dan? Je hebt je antwoord.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195505721
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, prima toch, dan? Je hebt je antwoord.
Nee de vraag is waarom hij nu geen opinie heeft of wil geven. Wat is het probleem als hij er voor is ? Als ik jou moet geloven is het geen probleem waarom doen ze er dan zo moeilijk over ? Is het toch een probleem ?

Ze kunnen toch gewoon zeggen dat als Trump en het senaat een nieuwe SC rechter benoemen dat ze van plan zijn om de court te packen ? Daar ben jij toch ook voor ? Waarom willen ze dat niet zeggen ? Omdat ze bang zijn dat het ze stemmen zal kosten ?

[ Bericht 15% gewijzigd door Sjemmert op 08-10-2020 14:13:37 ]
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 14:15:26 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195505877
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:07 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee de vraag is waarom hij nu geen opinie heeft of wil geven. Wat is het probleem als hij er voor is ? Als ik jou moet geloven is het geen probleem waarom doen ze er dan zo moeilijk over ? Is het toch een probleem ?
Brandende vragen, zie ik. Biden is bereikbaar via Twitter of Facebook, vraag het hem gewoon?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195506066
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Brandende vragen, zie ik. Biden is bereikbaar via Twitter of Facebook, vraag het hem gewoon?
Dan wil hij geen antwoord geven. Net als jij.

Ze kunnen toch gewoon zeggen dat als Trump en het senaat een nieuwe SC rechter benoemen dat ze van plan zijn om de court te packen ? Daar ben jij toch ook voor ?
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 14:26:56 #13
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195506126
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:23 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dan wil hij geen antwoord geven. Net als jij.

Ze kunnen toch gewoon zeggen dat als Trump en het senaat een nieuwe SC rechter benoemen dat ze van plan zijn om de court te packen ? Daar ben jij toch ook voor ?
Jij wil dat ik antwoord voor Biden ga geven? Ga jij dan antwoord geven voor Trump of zo? Doe eens normaal, zeg.

Waarom zou ik daarvoor zijn, waar haal je dat in godsnaam vandaan? Sorry hoor maar nu loop je wel hele rare verhalen op te hangen. Het heeft totaal geen belang voor mij linksom of rechtsom.

PS: Ik ben wel tegen een reli-wappie benoemen maar dat ben ik van mening in ieder land voor alle niet-kerkelijke posities.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195506268
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jij wil dat ik antwoord voor Biden ga geven? Ga jij dan antwoord geven voor Trump of zo? Doe eens normaal, zeg.

Waarom zou ik daarvoor zijn, waar haal je dat in godsnaam vandaan? Sorry hoor maar nu loop je wel hele rare verhalen op te hangen. Het heeft totaal geen belang voor mij linksom of rechtsom.
Ik vraag jou niet voor Biden te antwoorden :')

Ik vraag jou mening hierover. Of jij daarvoor was was ook een vraag. Je mag hem nog steeds beantwoorden als je wil.
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 14:36:38 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195506355
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:33 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik vraag jou niet voor Biden te antwoorden :')

Ik vraag jou mening hierover. Of jij daarvoor was was ook een vraag. Je mag hem nog steeds beantwoorden als je wil.
Dat doe je wel, ik heb als antwoord gegeven dat ik denk Biden geen zin heeft dat spelletje te spelen en dan blijf jij doorgaan omdat je blijkbaar een ander antwoord wil horen. Nou, dat zit er dus niet in.

Benoeming van Coney Barrett mag maar is hypocriet gegeven de positie die de Republikeinen in 2016 innamen. En ik verwacht een reactie op termijn maar die gaat van de Senaat/Huis komen en niet van de President.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195506899
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat doe je wel, ik heb als antwoord gegeven dat ik denk Biden geen zin heeft dat spelletje te spelen en dan blijf jij doorgaan omdat je blijkbaar een ander antwoord wil horen. Nou, dat zit er dus niet in.

Benoeming van Coney Barrett mag maar is hypocriet gegeven de positie die de Republikeinen in 2016 innamen. En ik verwacht een reactie op termijn maar die gaat van de Senaat/Huis komen en niet van de President.
En met "dat spelletje spelen" probeer je het te framen alsof dit een spelletje van de Trump campagne zou zijn. Zie ook deze reactie op dit onderwerp in het Trump topic.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ze gaan helemaal niet op het lulverhaal van de Trump campagne in.
Maar het verhaal over het packen van de court komt toch echt bij de democraten zelf vandaan.

quote:
Following the death of Supreme Court Justice Ruth Bader Ginsburg, Sen. Ed Markey was quick to draw battle lines in what is set to be an extraordinarily contentious political clash this fall over replacing the liberal judge.

In tweets, statements, and speeches over the weekend, Markey called on Sen. Mitch McConnell, the Republican majority leader, to follow the “precedent” he set in 2016 when he blocked President Barack Obama’s nomination of Judge Merrick Garland to the Supreme Court based on the reasoning that it was an election year.

But if Republicans disregard that principle and fill Ginsburg’s seat with President Donald Trump’s soon-to-be announced nominee, the Massachusetts Democrat said his party “must abolish the filibuster and expand the Supreme Court” if they regain power.

...

Some on Biden’s team have been aggravated by the calls on the left to expand the court, expressing particular annoyance with Sen. Edward J. Markey (D-Mass.) for urging Democrats to abolish the filibuster and add more justices if Senate Republicans move to fill the vacancy.

“People in your own party shouldn’t cause you problems 44 days out,” said one adviser, who like others spoke on the condition of anonymity to be candid.
https://www.boston.com/ne(...)upreme-court-packing

Die frame gaat dus niet op. De democraten doen dit zichzelf aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 08-10-2020 15:28:23 ]
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 15:07:26 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195506937
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:05 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

En met "dat spelletje spelen" probeer je het te framen alsof dit een spelletje van de Trump campagne zou zijn. Zie ook deze reactie op dit onderwerp in het Trump topic.
[..]

Maar het verhaal over het packen van de court komt toch echt bij de democraten zelf vandaan.
[..]

https://thehill.com/opini(...)-court-packing-issue

Die frame gaat dus niet op. De democraten doen dit zichzelf aan.
En Biden houdt zich er buiten vanaf dag een. Duidelijk toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195507188
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En Biden houdt zich er buiten vanaf dag een. Duidelijk toch?
Voor mij is het wel duidelijk. Mochten de democraten en Joe Biden winnen dan wordt de SC uitgebreid en dan zullen het Joe Biden's nominaties zijn die de stoelen gaan vullen. Dus hij kan zich er nu moeilijk tegen uit spreken. En zeggen dat hij voor is gaat hem potentieel een hoop stemmen kosten. Dus speelt Biden en zijn campagne het spelletje dat hij geen antwoord gaat geven en framed hij het gedoe erover als een spelletje van de Trump campagne.
pi_195507289
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:20 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Voor mij is het wel duidelijk. Mochten de democraten en Joe Biden winnen dan wordt de SC uitgebreid en dan zullen het Joe Biden's nominaties zijn die de stoelen gaan vullen. Dus hij kan zich er nu moeilijk tegen uit spreken. En zeggen dat hij voor is gaat hem potentieel een hoop stemmen kosten. Dus speelt Biden en zijn campagne het spelletje dat hij geen antwoord gaat geven en framed hij het gedoe erover als een spelletje van de Trump campagne.
Kan de Democraten geen ongelijk geven. Als de Republikeinen hun zin krijgen, wordt de SC gevuld met conservatieve geloofdwaanzinnigen. Een terugkeer naar de jaren '50 lijkt mij voor niemand leuk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 15:29:44 #20
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195507327
Steun uit onverwachte hoek voor Biden, voor het eerst in 208 jaar neemt het New England Journal of Medecine een positie in over een Presidentskandidaat en het zal niemand verassen dat de kandidaat niet Trump is:

quote:
The New England Journal of Medicine avoided politics for 208 years. Now it’s urging voters to oust Trump.

In more than two centuries of publishing, the New England Journal of Medicine has never weighed in on a U.S. presidential election. That changed this week.

On Wednesday, alongside its usual peer-reviewed scientific studies and analysis, the journal published a blistering editorial taking President Trump and his administration to task over their handling of the coronavirus pandemic. The respected journal broke the nonpartisan position it has held since 1812 with an editorial titled, “Dying in a Leadership Vacuum,” which urged voters to oust Trump over his administration’s failures.

“Our leaders have largely claimed immunity for their actions,” said the piece, which was signed by 34 of the journal’s editors. “But this election gives us the power to render judgment.”

https://www.washingtonpos(...)l-endorsement-trump/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 16:16:31 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195508030
De Biden/Harris campagne is wel heel adrem en snel:

quote:
"Truth Over Flies Fly Swatter"

Purchase is a donation to Biden Victory Fund.

Orders ship within 14 days.

Union Printed and Made-In-USA.

https://store.joebiden.com/truth-over-flies-fly-swatter/
Oh, en is ook al uitverkocht
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195528639
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:28 schreef Sjemmert het volgende:
[ twitter ]
Bizar ook dat ze die vraag maar blijven ontwijken. Biden vind zelfs dat je eerst op hem moet stemmen om erachter te komen wat hij gaat doen met deze kwestie. Het waarom begrijp ik niet, extreem links stemt sowieso voor hem vanwege Trump dus waarom de zwevende kiezer in ongewis laten?
pi_195528750
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Bizar ook dat ze die vraag maar blijven ontwijken. Biden vind zelfs dat je eerst op hem moet stemmen om erachter te komen wat hij gaat doen met deze kwestie. Het waarom begrijp ik niet, extreem links stemt sowieso voor hem vanwege Trump dus waarom de zwevende kiezer in ongewis laten?
Extreem links is een ieniemienie deeltje van het electoraat, dus waar heb je het over?! :')

Het lijkt me vrij evident waarom hij zich hierover niet uit laat:
- Dit hele vraagstuk is geen onderdeel van zijn platform, dus waarom zou de discussie daar dan over moeten gaan in plaats van over zijn programma wat al lang en breed uitgewerkt was voordat dit een issue werd, zal de gedachte zijn,
- en realistisch gezien, welk eventuele antwoord hij ook geeft, dat schrikt mogelijk de helft van zijn coalitie af.

Het is in ieder geval wel prettig Biden vrij goed uitgewerkte punten heeft in plaats van een stel oneliners, vind je niet?
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:55:39 #25
489267 Guus_Geluk2.0
Nieuw, maar niet verbeterd.
pi_195528816
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:07 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nee de vraag is waarom hij nu geen opinie heeft of wil geven. Wat is het probleem als hij er voor is ? Als ik jou moet geloven is het geen probleem waarom doen ze er dan zo moeilijk over ? Is het toch een probleem ?

Ze kunnen toch gewoon zeggen dat als Trump en het senaat een nieuwe SC rechter benoemen dat ze van plan zijn om de court te packen ? Daar ben jij toch ook voor ? Waarom willen ze dat niet zeggen ? Omdat ze bang zijn dat het ze stemmen zal kosten ?
Al wil hij het niet, het dreigement alleen al zet de republikeinen onder druk.
pi_195528827
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Bizar ook dat ze die vraag maar blijven ontwijken. Biden vind zelfs dat je eerst op hem moet stemmen om erachter te komen wat hij gaat doen met deze kwestie. Het waarom begrijp ik niet, extreem links stemt sowieso voor hem vanwege Trump dus waarom de zwevende kiezer in ongewis laten?
Niet alleen ontwijken ze de vraag of ze de SC willen uitbreiden, Biden weigert ook bekend te maken welke rechters er op zijn nominatie lijst staan.
pi_195529008
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
- Dit hele vraagstuk is geen onderdeel van zijn platform, dus waarom zou de discussie daar dan over moeten gaan in plaats van over zijn programma wat al lang en breed uitgewerkt was voordat dit een issue werd, zal de gedachte zijn,
Oh ? Het zullen niet Biden's nominaties zijn die die stoelen gaan vullen als de democraten winnen ? Of hij nu wil antwoorden of niet het is onderdeel van zijn platform.

quote:
- en realistisch gezien, welk eventuele antwoord hij ook geeft, dat schrikt mogelijk de helft van zijn coalitie af.
En daar wringt de schoen. Wat de democraten willen is niet populair dus vertellen ze niet wat ze willen.
pi_195529102
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Extreem links is een ieniemienie deeltje van het electoraat, dus waar heb je het over?! :')

Het lijkt me vrij evident waarom hij zich hierover niet uit laat:
- Dit hele vraagstuk is geen onderdeel van zijn platform, dus waarom zou de discussie daar dan over moeten gaan in plaats van over zijn programma wat al lang en breed uitgewerkt was voordat dit een issue werd, zal de gedachte zijn,
- en realistisch gezien, welk eventuele antwoord hij ook geeft, dat schrikt mogelijk de helft van zijn coalitie af.

Het is in ieder geval wel prettig Biden vrij goed uitgewerkte punten heeft in plaats van een stel oneliners, vind je niet?
Denk je nu werkelijk dat de extremisten op links weg zullen lopen bij Biden als hij besluit om het hooggerechtshof niet uit te breiden? Ik denk dat er andere beleidspunten zijn (die hij ook niet verdedigd) waar de linkervleugel van zijn partij meer waarde aan hecht. De green new deal bijvoorbeeld.
pi_195529116
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:56 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niet alleen ontwijken ze de vraag of ze de SC willen uitbreiden, Biden weigert ook bekend te maken welke rechters er op zijn nominatie lijst staan.
Mocht hij een lijst hebben dan is de vraag in principe beantwoord.
pi_195529394
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Mocht hij een lijst hebben dan is de vraag in principe beantwoord.
Hij heeft een lijst. Hij wil hem alleen niet vrijgegeven. Maar dit betekent nog niet direct dat hij voor het packen van de courts is. Als je dat bedoeld.

quote:
WILMINGTON, Del. (AP) — Joe Biden said Tuesday that his team is putting together a list of potential options for his first Supreme Court nominee, which he has already pledged will be a Black woman.

“We are putting together a list of African American women who are qualified and have the experience to be on the court. I am not going to release that until we go further down the line in vetting them as well,” the presumptive Democratic presidential nominee told reporters after a campaign event in Wilmington, Delaware.

Biden had previously committed that one of his first acts as president would be to nominate a Black woman to serve on the country’s highest court, but he had resisted calls from advocacy groups to commit to releasing a full list of options during the campaign.

In contrast, President Donald Trump pledged earlier this month to release a new list of Supreme Court nominees from which he would choose, declaring that “based on decisions being rendered now, this list is more important than ever before.” Biden said on Tuesday when asked about the list, however, that “one thing I hesitate to do is follow anything this President does because he does it all wrong.”

Then-candidate Trump released his own list of potential Supreme Court picks in May 2016, a move aimed at mollifying skeptical conservatives and one that’s been credited with galvanizing Republican base voters during that election. Trump and his allies tout his successful appointment of two conservatives to the Supreme Court, Justices Neil Gorsuch and Brett Kavanaugh, as reason not only to reelect the president but also to elect Republicans to the Senate as well.

While Republicans routinely run on promises of appointing conservative justices to the Supreme Court and federal bench, the issue has drawn less focus for Democrats. But a number of advocacy groups have emerged in recent years that aim to pressure Biden and other Democrats to make the Supreme Court an issue in this year’s election.
https://apnews.com/article/374a616156c153a77a3c1a34d986e293
pi_195529414
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:26 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Hij heeft een lijst. Hij wil hem alleen niet vrijgegeven.
[..]

https://apnews.com/article/374a616156c153a77a3c1a34d986e293
Oké die heb ik even gemist, typisch weer dat het perse een zwarte vrouw moet zijn. Wat voor meerwaarde heeft haar geslacht en huidskleur bij het interpreteren van de wet?
Ik snap serieus niet dat mensen zo simpel zijn dat ze hier enthousiast van worden.
pi_195529434
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:03 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Oh ? Het zullen niet Biden's nominaties zijn die die stoelen gaan vullen als de democraten winnen ? Of hij nu wil antwoorden of niet het is onderdeel van zijn platform.
Er ligt niet eens een plan. Je kunt van alles bedenken, zoals inderdaad klakkeloos de SC en lagere gerechtshoven vergroten voor dezelfde termijn, maar slimmere en meer onpartijdige oplossingen zijn ook mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan het vergroten van het hooggerechtshof van 1 of 2 per presidentiele termijn (afhankelijk van of het even of oneven wordt) waarbij dood of opstappen de omvang verlaagt met 1 te beginnen na de termijn van Biden. Dan zou je 2 vliegen in 1 klap slaan, waarbij dat perverse circus verdwijnt van een feestje na iemands dood of het onder druk zetten van rechters om op te stappen plus dat je benoemingen gelijk uitsmeert over tijd.

Of gewoon niks. Het heeft eerder gespeeld dat het hooggerechtshof de New Deal tegenhield, waarop men toen gedreigd heeft de omvang te verhogen, wat leidde tot meer gematigdheid in hun uitspraken.

Hij laat zich bv. ook niet direct uit over het opheffen van de filibuster op wetgeving, maar er niet echt iets wat er op wijst dat hij daar voor zou zijn. Een hervorming waarbij bv. de oude filibuster van uren vollullen terug komt + positief stemmen dat je wil dat hij door gaat (dus 40+ stemmen om de filibuster door te laten gaan ipv 60+ om hem te laten stoppen), ligt gezien zijn geschiedenis en uitlatingen meer voor de hand.

quote:
En daar wringt de schoen. Wat de democraten willen is niet populair dus vertellen ze niet wat ze willen.
Wat Democraten over den breedte willen is uitermate populair, het klakkeloos verhogen van de SC inderdaad niet. Ik hoop zelf dat als ze het doen het op een wat slimmere en onpartijdige manier doen.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:30:31 #33
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_195529457
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:56 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niet alleen ontwijken ze de vraag of ze de SC willen uitbreiden, Biden weigert ook bekend te maken welke rechters er op zijn nominatie lijst staan.
Correct me if I'm wrong maar volgens mij was dat voordat Trump continu lijsten publiceerde ook niet echt iets wat presidenten normaal gesproken deden?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_195529496
Dit gaat nog de ondergang worden van de Democraten dat gezeur om geslacht en ras. Op deze wijze zijn ze bij Harris uitgekomen. Hoe meer zij spreekt hoe meer het duidelijk word dat Biden een foute keuze heeft gemaakt met Harris. De kans is reeel dat Harris het stokje voor 2024 van Biden moet overnemen. Ik kan het mij moeilijk voorstellen dat zo’n vrouw als Harris via de reguliere manier in het witte huis kan blijven zitten. Dus niet alleen hebben ze haar nu opgebouwd als een historisch figuur want vrouw en nog minder zwart dan Obama. Maar nu is het gewoon mogelijk dat de eerste “zwarte vrouw” niet eens een gekozen politica is en met de eerste verkiezingen uit het witte huis gegooid word.
pi_195529515
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Oké die heb ik even gemist, typisch weer dat het perse een zwarte vrouw moet zijn. Wat voor meerwaarde heeft haar geslacht en huidskleur bij het interpreteren van de wet?
Ik snap serieus niet dat mensen zo simpel zijn dat ze hier enthousiast van worden.
Was het niet Trump die per se een vrouw wilde voor de SC? Ik snap inderdaad niet dat mensen daar enthusiast van worden.

Wel snap ik mensen die vinden dat het gerechtelijke apparaat het liefst enigszins representatief is voor de maatschappij qua achtergrond.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 16:36:13 #36
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195529536
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:30 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong maar volgens mij was dat voordat Trump continu lijsten publiceerde ook niet echt iets wat presidenten normaal gesproken deden?
Lijsten publiceren waar vervolgens niets mee gedaan werd, natuurlijk.

Biden gaat het spelletje niet spelen, doet alsof hij boven de partijen staat en wint daar stemmen mee. Dat de Republikeinen zichzelf met Trump opgezadeld hebben is hun probleem. Biden speelt het politieke spel nu gewoon slim.

En terwijl Trump niet meer durft te debatteren gaat Biden gewoon een Town Hall houden met echte Amerikanen. Tja, leiderschap, het is niet iedereen gegeven.

PS: Water stroomt naar de zee. Schokkende Trump revelatie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195529562
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Denk je nu werkelijk dat de extremisten op links weg zullen lopen bij Biden als hij besluit om het hooggerechtshof niet uit te breiden? Ik denk dat er andere beleidspunten zijn (die hij ook niet verdedigd) waar de linkervleugel van zijn partij meer waarde aan hecht. De green new deal bijvoorbeeld.
De hele discussie gaat niet over extremisten, dat maak jij er van. Mocht het nodig zijn kan hij wel een procentpuntje inleveren zoals de peilingen nu staan.

Weet je zeker dat je niet "links" verwart met "extreem-links"?

Ik denk dat het enthousiasme om voor hem te stemmen wel zou afnemen welke keuze hij ook maakt.

[ Bericht 5% gewijzigd door SnertMetChoco op 09-10-2020 16:45:32 ]
pi_195529568
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Was het niet Trump die per se een vrouw wilde voor de SC? Ik snap inderdaad niet dat mensen daar enthusiast van worden.

Wel snap ik mensen die vinden dat het gerechtelijke apparaat het liefst enigszins representatief is voor de maatschappij qua achtergrond.
Ja dat werd inderdaad gezegd ik ben er ook absoluut geen fan van als Trump of wie dan ook dat doet. Ik krijg toch altijd een beetje de gedachten dat die mensen daar niet zitten voor hun kwaliteiten.
pi_195529629
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ja dat werd inderdaad gezegd ik ben er ook absoluut geen fan van als Trump of wie dan ook dat doet. Ik krijg toch altijd een beetje de gedachten dat die mensen daar niet zitten voor hun kwaliteiten.
Sommige mensen wel, sommigen niet. Thomas was niet gekozen op zijn kwaliteit bv. Ik heb niet de indruk dat Barrett een rechtelijke beunhaas is oid (althans, als ze dat Koninkrijk Gods achter zich heeft gelaten), maar kennelijk was een overweging dat ze vrouw was.

Hoe dan ook vindt de selectie daar nooit slechts plaats op basis van hoe goed iemand zijn vak uitvoert, maar is er helaas ook een zware politieke component. Dat lijkt me belangrijker dan dat je je uitspreekt graag ergens een <insert identiteit waarmee je een meer representatief gerechtshof wil bereiken> op een positie te willen hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 09-10-2020 16:51:29 ]
pi_195530081
Packing the courts ? Sta je daar open voor ?
twitter
pi_195530286
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:10 schreef Sjemmert het volgende:
Packing the courts ? Sta je daar open voor ?
[ twitter ]
Yikes
pi_195530327
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:10 schreef Sjemmert het volgende:
Packing the courts ? Sta je daar open voor ?
[ twitter ]
Wat is hier bijzonder aan? Als het iets aan zou tonen, voor zover hier niet selectief geshopt is uit quotes uit een ver verleden, is dat het niet door de Senaat komt. De hele vraag is dus al zinloos voor hij gesteld werd als ik dit filmpje mag geloven en Harris heeft, net als elke VP, geen macht.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:27:38 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195530367
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Wat is hier bijzonder aan? Als het iets aan zou tonen, voor zover hier niet selectief geshopt is uit quotes uit een ver verleden, is dat het niet door de Senaat komt. De hele vraag is dus al zinloos voor hij gesteld werd als ik dit filmpje mag geloven.
Op dit moment, ja, maar de Republikeinen hebben een redelijk grote kans dat ze de senaat verliezen. Wat dan wel heel leuk zou zijn, dan heeft Trump er in 4 jaar voor gezorgd dat de RNC alle meerderheden kwijt raakt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195530401
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 17:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Op dit moment, ja, maar de Republikeinen hebben een redelijk grote kans dat ze de senaat verliezen. Wat dan wel heel leuk zou zijn, dan heeft Trump er in 4 jaar voor gezorgd dat de RNC alle meerderheden kwijt raakt.
Dat filmpje toont een hele reeks aan Democratische Senatoren die er tegen zijn en 1 iemand die nu Senator is en er open voor zou staan, maar dan geen Senator meer is. Waar maken ze zich dus druk om?
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:04:43 #45
489267 Guus_Geluk2.0
Nieuw, maar niet verbeterd.
pi_195531145
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:56 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Niet alleen ontwijken ze de vraag of ze de SC willen uitbreiden, Biden weigert ook bekend te maken welke rechters er op zijn nominatie lijst staan.
Het is bijna alsof een competente president kandidaten eerst laat natrekken voordat hij overweegt ze te nomineren inderdaad.
pi_195531191
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 18:04 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:

[..]

Het is bijna alsof een competente president kandidaten eerst laat natrekken voordat hij overweegt ze te nomineren inderdaad.
Oei, dat moeten we niet willen
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:08:12 #47
489267 Guus_Geluk2.0
Nieuw, maar niet verbeterd.
pi_195531218
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 16:28 schreef Chivaz het volgende:
Wat voor meerwaarde heeft haar geslacht en huidskleur bij het interpreteren van de wet?
Het is niet alsof haar geslacht of huidskleur voor enige hinder zorgt bij het interpreteren van de wet. Het Supreme Court is het hoogste gerechtshof in de VS en dat zij dan enigszins representatief is voor de Amerikaanse samenleving komt haar gezag alleen maar ten goede.

Uitstekende keuze van Biden.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:33:24 #48
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195535470
Vladimir Putin is in elk geval blij als Joe Biden wordt verkozen.

Putin Says He Wants to Work With Biden, Claims 'Shared Values' Between Democrats and Communism
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:39:30 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195535640
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:33 schreef dellipder het volgende:
Vladimir Putin is in elk geval blij als Joe Biden wordt verkozen.

Putin Says He Wants to Work With Biden, Claims 'Shared Values' Between Democrats and Communism
Rest de vraag of Biden met Putin wil werken, dat zou wel eens tegen kunnen vallen voor Putin.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195535711
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rest de vraag of Biden met Putin wil werken, dat zou wel eens tegen kunnen vallen voor Putin.
Joh, het is gewoon Putin die weer zit te trollen. Alsof de man zelf ook maar iets heeft met communisme en dat de Democraten dat ook hebben. :')

Nog los van het feit natuurlijk dat inlichtingendiensten onder Trump aangeven dat de Russen weer bezig zijn om in het voordeel van Trump campagne te voeren.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:43:30 #51
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195535739
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Joh, het is gewoon Putin die weer zit te trollen. Alsof de man zelf ook maar iets heeft met communisme en dat de Democraten dat ook hebben. :')

Nog los van het feit natuurlijk dat inlichtingendiensten onder Trump aangeven dat de Russen weer bezig zijn om in het voordeel van Trump campagne te voeren.
Natuurlijk is het Putin die loopt te trollen maar het is wel een interessante vraag hoe Biden Putin gaat benaderen, het zal vermoedelijk niet op dezelfde manier als Trump zijn. Om het met wat understatement te zeggen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:48:40 #52
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195535866
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Joh, het is gewoon Putin die weer zit te trollen.
+1
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195535911
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Natuurlijk is het Putin die loopt te trollen maar het is wel een interessante vraag hoe Biden Putin gaat benaderen, het zal vermoedelijk niet op dezelfde manier als Trump zijn. Om het met wat understatement te zeggen ;)
Interessant ja. Wie weet kan Joe er nog een lucratief baantje uit slepen voor zoon Hunter.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:51:37 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195535949
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:50 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Interessant ja. Wie weet kan Joe er nog een lucratief baantje uit slepen voor zoon Hunter.
Ja, of hij kan Putin ter verantwoording roepen voor de prijs op het hoofd van Amerikaanse soldaten waar Trump te laf voor was, natuurlijk. Ik gok op het laatste.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 22:08:01 #55
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195536355
Oh, leuk, een nieuwe aflevering van Trumps financieele achtergronden:

quote:
Tax records expose more than $21 million in highly unusual payments from the Las Vegas hotel Donald Trump owns with Phil Ruffin, routed through other Trump companies and paid out in cash.

Donald J. Trump needed money.

His “self-funded” presidential campaign was short on funds, and he was struggling to win over leery Republican donors. His golf courses and the hotel he would soon open in the Old Post Office in Washington were eating away at what cash he had left on hand, his tax records show.

And in early 2016, Deutsche Bank, the last big lender still doing business with him, unexpectedly turned down his request for a loan. The funds, Mr. Trump had told his bankers, would help shore up his Turnberry golf resort in Scotland. Some bankers feared the money would instead be diverted to his campaign.

That January, Mr. Trump sold a lot of stock — $11.1 million worth. He sold another $11.8 million worth in February, and $7.5 million in March. In April, he sold $8.1 million more.

https://www.nytimes.com/i(...)taxes-las-vegas.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195538088
Biden wordt misschien gezien als een tikje saai, maar na 4 jaar Trump kunnen veel mensen wel een saaie president gebruiken. *O*
  Moderator vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:33:04 #58
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195538341
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:22 schreef Jojoke het volgende:
Biden wordt misschien gezien als een tikje saai, maar na 4 jaar Trump kunnen veel mensen wel een saaie president gebruiken. *O*
Ik heb het idee dat een grote meerderheid van de Amerikanen weer een volwassene in het Witte Huis wiil.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195539822
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:22 schreef Jojoke het volgende:
Biden wordt misschien gezien als een tikje saai, maar na 4 jaar Trump kunnen veel mensen wel een saaie president gebruiken. *O*
Ik weet niet of saai echt het juiste woord is. Toen hij wat jonger was had hij wel enige swag. Degelijk is misschien eerder een woord wat ik met hem associeer. Maar ik snak ook wel naar iemand die niet elke minuut een nieuw echt schandaal heeft.

Hier is trouwens de hele speech:

pi_195540833
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat een grote meerderheid van de Amerikanen weer een volwassene in het Witte Huis wiil.
Dit in combinatie met wakker worden en geen debiele tweets of wat dan ook en enigzins stabiliteit, graag. In de laatste 4 jaar ben ik 70 jaar ouder geworden en ik ben nog net geen 40.

Geef mij maar saai. Ik snak naar precedented times.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:41:47 #61
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195550301
De kiezers verdienen het niet om het standpunt van Joe Biden te weten, aldus Joe Biden.

twitter


Begeleidend artikel bij dit topic:

Why Court Packing Would Be Devastating to Our Republic
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:46:32 #62
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195550395
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 17:41 schreef dellipder het volgende:
De kiezers verdienen het niet om het standpunt van Joe Biden te weten, aldus Joe Biden.

[ twitter ]

Begeleidend artikel bij dit topic:

Why Court Packing Would Be Devastating to Our Republic
Tja, Heritage zal het wel dramatisch vinden voor hun Republic, voor de wijdere bevolking zal het mischien een ander verhaal zijn omdat die wel pro-choice zijn en er geen meerderheid is voor het benoemen van nog een conservatieve christelijke rechter.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195550444
Die focus op iets waar Biden geen standpunt over heeft ingenomen is wel een tikkeltje potsierlijk. Waarom spreken de opiniemakers en de users hier zich niet uit over wat de Republikeinen deden in Arizona in 2016?

quote:
Ducey signs law adding 2 justices to Arizona Supreme Court

PHOENIX — Gov. Doug Ducey signed legislation Wednesday that will let him name two more justices to what has been a five-judge panel.

The governor said having seven justices will put Arizona on par with states that have a similar or smaller population, including Nevada, Colorado, Washington and Wisconsin. He said more justices will lead to more efficiency, and denied he’s “packing” the court.

Ducey’s move came despite unanimous opposition of sitting justices on the court.

“Additional justices are not required by the court’s caseload,” Chief Justice Scott Bales wrote to Ducey earlier this month. “And an expansion of the court (whatever people may otherwise think of its merits) is not warranted when other court-related needs are underfunded.”

[...]
Of wat de Republikeinen dit jaar nog deden in Georgia: Georgia Republicans cancel election for state Supreme Court, so governor can appoint a Republican

Of het feit dat de republikeinen allang bezig zijn op federaal niveau de gerechtshoven te packen via de route van het blokkeren van Democratische benoemingen en hun eigen benoemingen er gauw door te jassen sinds Obama.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 10-10-2020 17:58:16 ]
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:00:36 #64
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195550648
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 17:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
Die focus op iets waar Biden geen standpunt over heeft ingenomen is wel een tikkeltje potsierlijk. Waarom spreken de opiniemakers en de users hier zich niet uit over wat de Republikeinen deden in Arizona in 2016?

Misschien omdat de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2020 over drieënhalve week plaatsvinden en de uitslag in flinke mate bepalend wordt welke koers er gevaren wordt? De kiezers willen weten waar precies de stip aan de horizon ligt, om het zo maar even uit te drukken; een reflectie van vier jaar geleden in Arizona is niet relevant voor de keuze over een paar weken. En een antwoord op dit vraagstuk is handig (let wel; de Kavanaugh debacle liet al zien dat het onderwerp Supreme Court voor de Democrats een halszaak is) om bij enige twijfel deze weg te nemen voordat het stembiljet ingevuld wordt.

Maar goed.
Joe Biden zegt dat de kiezers het niet verdienen te weten wat zijn standpunt is.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:18:08 #65
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195550964
Joe Biden heeft nog een steunbetuiging binnen.

Teen climate change activist Greta Thunberg endorses Biden


[ Bericht 0% gewijzigd door dellipder op 10-10-2020 18:27:00 ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Moderator zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:31:29 #66
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195551197
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 18:00 schreef dellipder het volgende:

[..]

Misschien omdat de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2020 over drieënhalve week plaatsvinden en de uitslag in flinke mate bepalend wordt welke koers er gevaren wordt? De kiezers willen weten waar precies de stip aan de horizon ligt, om het zo maar even uit te drukken; een reflectie van vier jaar geleden in Arizona is niet relevant voor de keuze over een paar weken. En een antwoord op dit vraagstuk is handig (let wel; de Kavanaugh debacle liet al zien dat het onderwerp Supreme Court voor de Democrats een halszaak is) om bij enige twijfel deze weg te nemen voordat het stembiljet ingevuld wordt.

Maar goed.
Joe Biden zegt dat de kiezers het niet verdienen te weten wat zijn standpunt is.
Ik heb nog geen kiezers aan het woord gezien daarover. Wel een berg Republikeinen die voor "de kiezers" pretenderen te spreken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195551481
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 18:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb nog geen kiezers aan het woord gezien daarover. Wel een berg Republikeinen die voor "de kiezers" pretenderen te spreken.
Je hebt ook wel wat journalisten die het vragen, wat op zich hun taak is en het is wmb ook wel een prima vraag.

Dat hypocriete is echter wel wat me stoort. De Republikeinen:
- packen het hooggerechtshof via de wet in Arizona dmv 2 extra stoeltjes,
- packen het hooggerechtshof via de wet in Georgia dmv een verkiezing te veranderen in een benoeming,
- packen gerechtshoven inclusief het hooggerechtshof federaal via vuil spel in de Senaat,
- verminderen wat een governor mag doen nadat een Democraat de verkiezing wint in Wisconsin,
- verminderen wat een governor mag doen nadat een Democraat de verkiezing wint in North Carolina.

Dan hoor je ze niet, maar oh jee, Biden geeft geen antwoord op een vraag, waar geen plan voor op tafel ligt en waar het zeer de vraag is of er überhaupt genoeg Senatoren voor zouden zijn als ze al een meerderheid in de Senaat winnen wat ook al in zijn geheel niet zeker is - laten we dus dagelijks over hetzelfde beginnen.

Als er toch antwoorden gevraagd worden, kunnen de usual suspects misschien ook eens antwoord willen hebben op vragen die veel simpeler te beantwoorden zijn en reëler: aan wie heeft Trump 400 miljoen schuld die hij de komende jaren terug moet betalen en wanneer was de laatste keer dat Trump negatief testte voordat hij ziek werd? Maar goed, het is hier niet het Trump topic.

[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 10-10-2020 18:52:38 ]
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:23:01 #68
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195553155
Leuk!

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195554097
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat een grote meerderheid van de Amerikanen weer een volwassene in het Witte Huis wiil.
Tjah dr was al een aardige meerderheid die um uberhaupt niet in het Witte Huis wou hebben... Maarja electoral college.....
pi_195554425
Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet zo omtrent het toevoegen van rechters aan het hooggerechtshof. Hoge rechters toevoegen of juist verwijderen is best normaal in de Amerikaanse geschiedenis. Het artikel van de Heritage Foundation spreekt over een problematisch precedent wat je schept maar dat argument vind ik niet zo logisch. Het aanstellen van rechters is al jaren gepolitiseerd. Stemmingen zijn inmiddels zeer partisan, rechters worden dus alleen aangenomen door één partij en niet met brede steun door beide partijen zoals het hoort. Men lijkt bovendien eerder te kijken naar de politieke visie van een kandidaat dan de kwaliteiten. Ik vind dat zeer kwalijk, de rechterlijke macht en de wetgevende macht dienen gescheiden te zijn. Laat Biden daar maar eens flinke hervormingen uitvoeren, blijkbaar kan het via de reguliere weg niet meer. Zet er maar een stuk of drie rechters bij voor de balans en laat benoemingen voortaan maar uitvoeren door een committee van hoge rechters.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 10-10-2020 21:27:18 ]
Incelfrikandel
pi_195554896
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet zo omtrent het toevoegen van rechters aan het hooggerechtshof. Hoge rechters toevoegen of juist verwijderen is best normaal in de Amerikaanse geschiedenis. Het artikel van de Heritage Foundation spreekt over een problematisch precedent wat je schept maar dat argument vind ik niet zo logisch. Het aanstellen van rechters is al jaren gepolitiseerd. Stemmingen zijn inmiddels zeer partisan, rechters worden dus alleen aangenomen door één partij en niet met brede steun door beide partijen zoals het hoort. Men lijkt bovendien eerder te kijken naar de politieke visie van een kandidaat dan de kwaliteiten. Ik vind dat zeer kwalijk, de rechterlijke macht en de wetgevende macht dienen gescheiden te zijn. Laat Biden daar maar eens flinke hervormingen uitvoeren, blijkbaar kan het via de reguliere weg niet meer. Zet er maar een stuk of drie rechters bij voor de balans en laat benoemingen voortaan maar uitvoeren door een committee van hoge rechters.
Dit kan niet zomaar. Het is in de grondwet verankerd dat de president een rechter nomineert en de Senaat die kan benoemen. Nu zou je misschien de regels in de Senaat wel aan kunnen passen dat er een nonpartisan commissie naar gaat kijken die dan namens de Senaat beslist, maar dan krijg je weer vraagstukken als "hoe bepaal je wie daar dan in komen?" plus dat de andere partij met een simpele meerderheid dan weer kan zeggen "dikke lul, we maken deze regel ongedaan", waarmee je dan je eigen glazen hebt ingegooid. Of anders gezegd, dat zou alleen duurzaam kunnen als er brede instemming is bij beide partijen voor een dergelijke verandering, wat er helaas niet zal zijn en mocht het er wel zijn, dan kun je er net zo goed een grondwetswijziging van maken.
pi_195560677
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet zo omtrent het toevoegen van rechters aan het hooggerechtshof. Hoge rechters toevoegen of juist verwijderen is best normaal in de Amerikaanse geschiedenis. Het artikel van de Heritage Foundation spreekt over een problematisch precedent wat je schept maar dat argument vind ik niet zo logisch. Het aanstellen van rechters is al jaren gepolitiseerd. Stemmingen zijn inmiddels zeer partisan, rechters worden dus alleen aangenomen door één partij en niet met brede steun door beide partijen zoals het hoort. Men lijkt bovendien eerder te kijken naar de politieke visie van een kandidaat dan de kwaliteiten. Ik vind dat zeer kwalijk, de rechterlijke macht en de wetgevende macht dienen gescheiden te zijn. Laat Biden daar maar eens flinke hervormingen uitvoeren, blijkbaar kan het via de reguliere weg niet meer. Zet er maar een stuk of drie rechters bij voor de balans en laat benoemingen voortaan maar uitvoeren door een committee van hoge rechters.
Het probleem is: stel dat Biden er 10 bij doet, wat weerhoudt de volgende keer dat de Republikeinen de macht hebben hun om er 20 of 30 bij te doen? Je creëert een race die niemand kan winnen.

Kijken of je wat aan de manier van benoemen kan doen lijkt me veel beter. Ja, het is grondwettelijk zo dat de SC rechters door de senaat worden benoemd. Maar in NL worden leden van de Hoge Raad ook door de Kamer benoemd, maar gaat het wel goed. Je kunt dus best een systeem optuigen dat werkt zonder de grondwet te veranderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195565651
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dit kan niet zomaar. Het is in de grondwet verankerd dat de president een rechter nomineert en de Senaat die kan benoemen. Nu zou je misschien de regels in de Senaat wel aan kunnen passen dat er een nonpartisan commissie naar gaat kijken die dan namens de Senaat beslist, maar dan krijg je weer vraagstukken als "hoe bepaal je wie daar dan in komen?" plus dat de andere partij met een simpele meerderheid dan weer kan zeggen "dikke lul, we maken deze regel ongedaan", waarmee je dan je eigen glazen hebt ingegooid. Of anders gezegd, dat zou alleen duurzaam kunnen als er brede instemming is bij beide partijen voor een dergelijke verandering, wat er helaas niet zal zijn en mocht het er wel zijn, dan kun je er net zo goed een grondwetswijziging van maken.
Niet zonder risico dus. Jammer, maar wel een interessant vraagstuk. Ik heb eens rondgekeken op het internet en ik kwam deze paper tegen van de universiteit van Yale. Daar stonden twee voorstellen in, waarvan ik het gebruiken van een soort lotterijsysteem het beste vind. Alle 180 rechters van de 13 districten worden willekeurig aangesteld bij het hooggerechtshof en moeten zodoende beslissingen maken.

Link:
https://poseidon01.ssrn.c(...)064091002068&EXT=pdf

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 08:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het probleem is: stel dat Biden er 10 bij doet, wat weerhoudt de volgende keer dat de Republikeinen de macht hebben hun om er 20 of 30 bij te doen? Je creëert een race die niemand kan winnen.
Feitelijk gezien zitten ze al in die race. Republikeinen hadden in 2016 het plan om de zetel van Scalia definitief weg te nemen als Clinton zou worden gekozen. De enige reden dat de Republikeinen het Hooggerechtshof niet hebben verkleind of uitgebreid is omdat ze nu zelf drie keer een eigen rechter mochten aanstellen.

quote:
Kijken of je wat aan de manier van benoemen kan doen lijkt me veel beter. Ja, het is grondwettelijk zo dat de SC rechters door de senaat worden benoemd. Maar in NL worden leden van de Hoge Raad ook door de Kamer benoemd, maar gaat het wel goed. Je kunt dus best een systeem optuigen dat werkt zonder de grondwet te veranderen.
Mee eens. Wat dat betreft kan de senaat beter een van de voorstellen uitvoeren die erop zijn gericht het Hooggerechtshof te depolitiseren. Zie hierboven.
Incelfrikandel
  zondag 11 oktober 2020 @ 20:21:39 #74
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195575260
Zelfs CNN's Jake Tapper kraakt de Biden campagne af op de Supreme Court issue.

twitter


En op een ander puntje liet hij de campagne manager Bedingfield ook niet heel.

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195575896
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:21 schreef dellipder het volgende:
Zelfs CNN's Jake Tapper kraakt de Biden campagne af op de Supreme Court issue.
Dus je erkent dat CNN wel kritisch is?
  zondag 11 oktober 2020 @ 20:49:51 #76
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195576010
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus je erkent dat CNN wel kritisch is?
Wat is dit nu weer voor een spelletje? Waarom precies heb jij blijkbaar behoefte aan mijn erkenning?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195576087
quote:
83s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:49 schreef dellipder het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor een spelletje? Waarom precies heb jij blijkbaar behoefte aan mijn erkenning?
Vind je CNN een serieuze bron en vind je daarom dat ze hier een punt hebben?
Of wil je in een volgende reactie CNN weer als partijdig en dus onbetrouwbaar wegzetten waardoor je je eigen punt onderuithaalt?
  zondag 11 oktober 2020 @ 20:55:36 #78
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195576157
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:52 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vind je CNN een serieuze bron en vind je daarom dat ze hier een punt hebben?
Of wil je in een volgende reactie CNN weer als partijdig en dus onbetrouwbaar wegzetten waardoor je je eigen punt onderuithaalt?
WTF is dit weer voor een rant? Wat ik doe en wat ik vind bepaal ik zelf. Wie ben jij om dit voor mij te bepalen?
:{w
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195576180
quote:
83s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:55 schreef dellipder het volgende:

[..]

WTF is dit weer voor een rant? Wat ik doe en wat ik vind bepaal ik zelf. Wie ben jij om dit voor mij te bepalen?
:{w
Waarom voel je je zo aangevallen? Is dat het oranjemansyndroom?
  zondag 11 oktober 2020 @ 20:58:15 #80
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195576216
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Waarom voel je je zo aangevallen? Is dat het oranjemansyndroom?
Gozer, doe mij niet meer quoten!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195576247
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:58 schreef dellipder het volgende:

[..]

Gozer, doe mij niet meer quoten!
Anders ga je huilen?
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:00:28 #82
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195576267
Anders ben je geblockt.
#INSTABLOCK
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 21:01:05 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195576285
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:58 schreef dellipder het volgende:

[..]

Gozer, doe mij niet meer quoten!
Even voor de goede orde, het staat je vrij niet te reageren maar je kan anderen niet verbieden jou te quoten, dat is het risico wat je neemt door op een openbaar forum te posten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195576387
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:00 schreef dellipder het volgende:
Anders ben je geblockt.
#INSTABLOCK
#OEI
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 21:18:21 #85
236264 crew  capricia
pi_195576789
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:58 schreef dellipder het volgende:

[..]

Gozer, doe mij niet meer quoten!
Hoi. Als je op fok post staat het een ander vrij om je te quoten.
Iemand blokken staat je natuurlijk ook vrij.

Als mensen de fok-regels overtreden, zet dan even een TR.
Maar dat wist je al. :)
Definitely not CIA
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:22:08 #86
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195576868
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoi. Als je op fok post staat het een ander vrij om je te quoten.
Iemand blokken staat je natuurlijk ook vrij.

Als mensen de fok-regels overtreden, zet dan even een TR.
Maar dat wist je al. :)
Het was een advies. Ik heb geen middelen om dit af te dwingen, maar dit is ook bekend. Dus dat is dat.
Kee?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:36:40 #87
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195577202
Het echte enthousiasme komt wat matig op gang, zeker in vergelijking met de parades van de concurrerende campagne.

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zondag 11 oktober 2020 @ 22:26:27 #88
489267 Guus_Geluk2.0
Nieuw, maar niet verbeterd.
pi_195578284
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:36 schreef dellipder het volgende:
Het echte enthousiasme komt wat matig op gang, zeker in vergelijking met de parades van de concurrerende campagne.

[ twitter ]
Zou bijna denken dat de ene partij de pandemie serieus neemt en de andere naar een ziekenhuis moest worden afgevoerd.
  Moderator zondag 11 oktober 2020 @ 22:34:27 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195578449
quote:
10s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:26 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:

[..]

Zou bijna denken dat de ene partij de pandemie serieus neemt en de andere naar een ziekenhuis moest worden afgevoerd.
Samen met 31 andere gasten. En god weet hoeveel ze er nog besmet hebben want zelfs in contact tracing is het Trump Witte Huis een faalhaas.

Biden hoefde er in ieder geval niet voor te betalen in tegenstelling tot Trump voor zijn "supporters"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195581814
quote:
10s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:26 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:

[..]

Zou bijna denken dat de ene partij de pandemie serieus neemt en de andere naar een ziekenhuis moest worden afgevoerd.
Met al die massale “protesten” krijg je toch echt een heel ander idee. Misschien is het enthousiasme voor de democratische kandidaten helemaal niet zo hoog. Dat Biden voor ligt in de peilingen wil niet zeggen dat mensen ook echt voor Biden stemmen, eerder tegen Trump.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 11:26:09 #91
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195584930
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Met al die massale “protesten” krijg je toch echt een heel ander idee. Misschien is het enthousiasme voor de democratische kandidaten helemaal niet zo hoog. Dat Biden voor ligt in de peilingen wil niet zeggen dat mensen ook echt voor Biden stemmen, eerder tegen Trump.
Eindresultaat; Biden wint omdat men genoeg heeft van Trump. Linksom of rechtsom, het is Biden die dan wint en of dat nu omdat Joe zo geweldig is of Trump zo slecht interesseert maar weinig mensen, vemoed ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195585381
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 11:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eindresultaat; Biden wint omdat men genoeg heeft van Trump. Linksom of rechtsom, het is Biden die dan wint en of dat nu omdat Joe zo geweldig is of Trump zo slecht interesseert maar weinig mensen, vemoed ik.
Het ziet er inderdaad naar uit dat Biden gaat winnen, al moeten de stemmers dan ook daadwerkelijk gaan stemmen.
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:14:05 #93
489267 Guus_Geluk2.0
Nieuw, maar niet verbeterd.
pi_195586656
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 07:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Met al die massale “protesten” krijg je toch echt een heel ander idee. Misschien is het enthousiasme voor de democratische kandidaten helemaal niet zo hoog. Dat Biden voor ligt in de peilingen wil niet zeggen dat mensen ook echt voor Biden stemmen, eerder tegen Trump.
Dus aan de ene kant ontbreekt het Democraten aan enthousiasme, en aan de andere kant zijn het Democraten die massaal protesteren. Duidelijk.
pi_195588734
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:14 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:

[..]

Dus aan de ene kant ontbreekt het Democraten aan enthousiasme, en aan de andere kant zijn het Democraten die massaal protesteren. Duidelijk.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, dat je het niet ziet zitten in Trump betekent nog niet dat je direct warm loopt voor Biden.
  maandag 12 oktober 2020 @ 16:51:13 #95
489267 Guus_Geluk2.0
Nieuw, maar niet verbeterd.
pi_195590678
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 15:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, dat je het niet ziet zitten in Trump betekent nog niet dat je direct warm loopt voor Biden.
Het feit Biden steun betuigde aan de protesteerders, terwijl Trump er wat opgefokte federale agenten op los liet laat denk ik wel voorspellen voor wie de protesteerders meer sympathie zullen voelen.
pi_195591337
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:51 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:

[..]

Het feit Biden steun betuigde aan de protesteerders, terwijl Trump er wat opgefokte federale agenten op los liet laat denk ik wel voorspellen voor wie de protesteerders meer sympathie zullen voelen.
Jammer weer dat je relschoppers verward met mensen die netjes protesteren. De media had daar ook een handje van.
  maandag 12 oktober 2020 @ 20:27:03 #97
489267 Guus_Geluk2.0
Nieuw, maar niet verbeterd.
pi_195595526
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Jammer weer dat je relschoppers verward met mensen die netjes protesteren. De media had daar ook een handje van.
:')

Jammer dat Trump het verschil niet kent vooral.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 01:00:27 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195601117
Mischien kan Biden hier wat aan doen:

quote:
Grim new analyses spotlight just how hard US is failing in pandemic

High death rates, large death toll, mental health crisis, and economic ruin.

A grim series of articles published today in the Journal of the American Medical Association makes clear just how hard the United States has failed at controlling the ongoing novel coronavirus pandemic—from the country’s horrifying death toll to its inability to drag down its shamefully high death rates.

It was already clear that the US has tallied more deaths from the coronavirus than any other country and has one of the highest death rates per capita in the world. But, according to one article in the series, the US is also failing to lower COVID-19 death rates—even as harder-hit countries have managed to learn from early disease peaks and bring their rates down substantially.

For the analysis, researchers Alyssa Bilinski of Harvard and Ezekiel Emanuel of the University of Pennsylvania compared the shifting COVID-19 death rates of 18 high-income countries during three time windows. The idea was to see how death rates changed as countries adopted different public health interventions, especially if they had seen surges in cases early on that boosted their overall death rate during the pandemic. Specifically, Bilinski and Emanuel looked at COVID-19 deaths per 100,000 people starting from February 13, May 10, and June 7, with all three windows ending on September 19.

The United States was in the “high mortality” category from the start, with 60 COVID-19 deaths per 100,000 since the beginning of the pandemic in February. This puts the US in line with Italy (59), the United Kingdom (63), Spain (65), and Belgium (86). However, as the time periods shifted later into the pandemic, those rates dropped substantially for the countries—except the US. Italy’s death rate dropped to 9 and 3 since May and June, respectively. The United Kingdom’s rate fell to 16 and then 5. Belgium’s went down to 12 and then 4.

https://arstechnica.com/s(...)ain-shamefully-high/
Al doet Biden maar iets dan is het al meer dan Trump heeft gepresteerd, de enige crisis die Trump heeft gehad en hij faalt compleet en loopt zelf ook nog eens corona op. Diep triest.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:22:58 #100
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195602888
Dit ziet er gezellig uit.

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:33:08 #101
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195602982
Dit is al de tweede keer dat Joe Biden dit beweert.


twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:57:28 #102
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195603230
Dit is weer dezelfde onverschillige antipathie voor de kiezer als de issue van de Supreme Court "de kiezer verdient het niet om te weten".

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195603311
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 08:57 schreef dellipder het volgende:
Dit is weer dezelfde onverschillige antipathie voor de kiezer als de issue van de Supreme Court "de kiezer verdient het niet om te weten".

[ twitter ]
Het is jammer dat je het door Trump verknipte filmpje (we weten immers wat hij met de woorden van Fauci gedaan heeft) plakt en niet het origineel, maar wat is er mis met zeggen dat mensen die daadwerkelijk denken het nu beter te hebben dan vier jaar geleden vooral op de concurrent moeten stemmen?
pi_195603338
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 08:22 schreef dellipder het volgende:
Dit ziet er gezellig uit.

[ twitter ]
Dat ziet er vooral veilig uit.
  Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:51:32 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195606201
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 09:07 schreef Fugue het volgende:

[..]

Dat ziet er vooral veilig uit.
Play stupid games win stupid prizes :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:52:10 #106
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_195607626
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 08:33 schreef dellipder het volgende:
Dit is al de tweede keer dat Joe Biden dit beweert.


[ twitter ]
Tja 78 jaar. :')
pi_195634648
Jill Biden heeft meer energie dan haar man.

twitter
  woensdag 14 oktober 2020 @ 17:16:40 #108
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195636919
Ondanks dat er bij herhaling verteld werd dat het Burisma-verhaal een verzinsel en een conspiracy theorie was zijn er e-mails van Hunter Biden zijn opgedoken waar hij voor zijn vader Joe Biden een ontmoeting regelde met een Burisma-directeur, omdat vanuit het bedrijf de vraag was voor advies hoe Hunter zijn invloed in het voordeel van Burisma kon gebruiken. Dit in tegenstelling tot Joe Biden's bewering dat hij niets wist van zijn zoons buitensporig betaalde betrokkenheid bij het controversiële Oekraïense energieprobleem.
Biden heeft imo wat uit te leggen aan het Amerikaanse volk -niet dat dit de naald ook maar enigszins verschuift.

Smoking-gun email reveals how Hunter Biden introduced Ukrainian businessman to VP dad

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195637524
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 15:26 schreef Chivaz het volgende:
Jill Biden heeft meer energie dan haar man.

[ twitter ]
Plottwist: Jill Biden wordt president _O_
Incelfrikandel
  woensdag 14 oktober 2020 @ 18:39:20 #110
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195638393


Oeps!
pi_195639749
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_195639810
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 18:39 schreef Ensiferum het volgende:
[ afbeelding ]

Oeps!
Zielig voor Biden idd.. maar nog zieliger voor Hunter zelf, verslaving is niet leuk.

Het brengt Biden's positie in gevaar omdat een zoon van een President niet labiel moet wezen. I.v.m. gevaar voor national security, denk aan kidnappen en afpersingen van zijn zoon. Plusja "the son of the president is a crackjunkie" klinkt natuurlijk ook niet zo leuk. Alleen maar verliezers in dit verhaal.



Zijn blijkbaar meer dan 1000+ foto's en filmpjes. Hij had zijn laptop ingeleverd maar nooit betaald, en dan in contract staat dat eigenaar apparatuur mag houden en eigenaar wordt.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 19:42:14 #113
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_195639826
Energieschandalen, sextapes, crack roken.
Wat een baas.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_195639835
Dit verhaal verdwijnt in de doofpot, de media is all in voor Biden.
pi_195639863
Waar is Hunter eigenlijk ?
pi_195639995
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:43 schreef Sjemmert het volgende:
Waar is Hunter eigenlijk ?
Waarschijnlijk zichzelf rijk aan het rekenen met zijn broekje op zijn knieën glurend naar de polls.
pi_195640294
twitter


Vroeger was het wel anders, maar helaas is wetenschap en beleid gebaseerd op wetenschap maar onder 1 kandidaat een waarde.
pi_195640425
quote:
9s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:56 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ twitter ]

Vroeger was het wel anders, maar helaas is wetenschap en beleid gebaseerd op wetenschap maar onder 1 kandidaat een waarde.
Truth over facts !
pi_195640431
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zichzelf rijk aan het rekenen met zijn broekje op zijn knieën glurend naar de polls.
lol ik moet het nog zien in november. Een zeer groot aantal mail in ballots zal afgekeurd worden omdat mensen te dom zijn om ze correct in te vullen en de meeste democraten zijn te bang om naar het stemlokaal te gaan.
pi_195640466
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:01 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Truth over facts !
Aldus het fascistencredo onder Trump, hoewel dat wel langer aan de gang is met het omarmen van totale ontkenning van klimaatverandering door de meeste Republikeinen in Congress, waar dat vroeger wel anders was ten tijde van Reagan en Thatcher. Wat is die partij afgegleden.
pi_195640508
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

lol ik moet het nog zien in november. Een zeer groot aantal mail in ballots zal afgekeurd worden omdat mensen te dom zijn om ze correct in te vullen en de meeste democraten zijn te bang om naar het stemlokaal te gaan.
Ik moet het ook nog zien, de polls kunnen misschien wel in het voordeel van Biden zijn maar het enthousiasme zit toch echt aan de kant van Trump.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:10:03 #123
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195640654
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

lol ik moet het nog zien in november. Een zeer groot aantal mail in ballots zal afgekeurd worden omdat mensen te dom zijn om ze correct in te vullen en de meeste democraten zijn te bang om naar het stemlokaal te gaan.
Het is niet zo dat ze niet gewaarschuwd zijn dat het idioot om als de belangen zo groot zijn een nieuw experiment te beginnen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195640670
quote:
Altijd leuk een gaffe tot ongekende proportie vergroten, waar de andere kant dit werkelijk verkiest. Je dacht dat Nature lichtvaardig doet over zoiets? Of The Lancet? Of Scientific American?



[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 14-10-2020 20:16:25 ]
pi_195640836
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:42 schreef Chivaz het volgende:
Dit verhaal verdwijnt in de doofpot, de media is all in voor Biden.
Facebook en Twitter zijn in elk geval al druk bezig met censureren.
pi_195640927
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:16 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Facebook en Twitter zijn in elk geval al druk bezig met censureren.
Voor zover ik het zo lees is er weinig tot geen fundament en bovendien vreemd dat Trumpisten hierover moeilijk zouden doen als het al waar was. Sterk stukje concern-trolling, met Trumps familie in het Witte Huis op hoge posities op basis van nepotisme.
pi_195640949
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:16 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Facebook en Twitter zijn in elk geval al druk bezig met censureren.
Klopt als een bus.
twitter
pi_195640968
twitter


Zeg het maar, lijkt mij wel een onderzoekje waard niet?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:22:57 #129
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195640973
Zou behoorlijk ernstig zijn als het waar is, natuurlijk. En dat is een grote ALS.

Ik ben benieuwd of we hier meer van gaan horen of dat het weer eens een stukje sensatie-journalistiek is van de NYP dat maar half waar blijkt te zijn.
pi_195640978
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:21 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Klopt als een bus.[ twitter ]
Benieuwd hoe ze foto's van Hunter met een crack pijp in zijn smoel gaan fact checken.
pi_195641015
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:23 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Benieuwd hoe ze foto's van Hunter met een crack pijp in zijn smoel gaan fact checken.
De Biden campagne zal wel duidelijk maken dat hij niet geïnhaleerd heeft.
pi_195641042
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:23 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Benieuwd hoe ze foto's van Hunter met een crack pijp in zijn smoel gaan fact checken.
Daily Caller was ook onderdeel van dat fact check panel, tot groot sjagrijn van wat ik zou beschouwen als meer neutrale fact checkers.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:26:21 #133
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195641050
Ukraine collusion



bron
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:28:09 #134
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195641093
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:23 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Benieuwd hoe ze foto's van Hunter met een crack pijp in zijn smoel gaan fact checken.
Crackhoofd was daardoor zijn laptop vergeten bij de repairshop.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:29:02 #135
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195641120
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:26 schreef dellipder het volgende:
Ukraine collusion

[ afbeelding ]

bron
Wat moeten we hier mee dan?

Als hier geen: "Ja, is goed. Groetjes, Joe Biden" reactie op is geweest, dan zegt zo'n mail toch niks?

Ik krijg ook elke week een mail met een verzoek om even 10 euro over te maken om de goede zaak in Nigeria te steunen. Ben ik nu dan ook een collaborator?
pi_195641256
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:29 schreef Belabor het volgende:

[..]

Wat moeten we hier mee dan?

Als hier geen: "Ja, is goed. Groetjes, Joe Biden" reactie op is geweest, dan zegt zo'n mail toch niks?

Ik krijg ook elke week een mail met een verzoek om even 10 euro over te maken om de goede zaak in Nigeria te steunen. Ben ik nu dan ook een collaborator?
Vergeet ook niet dat nota bene Trump impeached is voor het onder druk zetten van Oekraïne met vele miljoenen belastinggeld om dit fabeltje de wereld in te helpen, wat in het water viel door de verkiezing van een nieuwe president daar. Zo'n Giuliani heeft ook niet stil gezeten natuurlijk en alle tijd gehad om met vorige partners wat dingen te verzinnen, zoals daarvoor ook al. Dit vergt dus wel een bijzonder hoge bewijslast om het enigszins aannemelijk te maken.

Verder lachwekkend, dat concern-trolling door Trump-fans.
pi_195641311
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 19:41 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Het brengt Biden's positie in gevaar omdat een zoon van een President niet labiel moet wezen. I.v.m. gevaar voor national security, denk aan kidnappen en afpersingen van zijn zoon. Plusja "the son of the president is a crackjunkie" klinkt natuurlijk ook niet zo leuk. Alleen maar verliezers in dit verhaal.

[ afbeelding ]

Zijn blijkbaar meer dan 1000+ foto's en filmpjes. Hij had zijn laptop ingeleverd maar nooit betaald, en dan in contract staat dat eigenaar apparatuur mag houden en eigenaar wordt.
Veel labieler dan de huidige president vind je ze zelfs ind e VS niet, als dat geen probleem is, dan is het zoontje van dat toch al helemaal niet?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:36:13 #138
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195641316
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:29 schreef Belabor het volgende:

[..]

Wat moeten we hier mee dan?

Als hier geen: "Ja, is goed. Groetjes, Joe Biden" reactie op is geweest, dan zegt zo'n mail toch niks?

Ik krijg ook elke week een mail met een verzoek om even 10 euro over te maken om de goede zaak in Nigeria te steunen. Ben ik nu dan ook een collaborator?
Ik zou in jouw geval proberen dezelfde "bombshell" standaard te hanteren als muh Russia collusion.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:38:22 #139
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195641384
Moet je eens kijken hoe big tech in een kramp schiet!

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:39:22 #140
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195641426
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:36 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik zou in jouw geval proberen dezelfde "bombshell" standaard te hanteren als muh Russia collusion.
In "mijn" geval? Volgens mij doe jij anders nu precies waar je anderen van beticht: dit onbevestigde verhaaltje van de NYT meteen slikken als zoete koek zonder eerst eens even aan te kijken hoe dit zich ontwikkeld.

Vooral grappig van iemand die altijd zo veel moeite heeft met de fake news media. Maar de NY Post is blijkbaar een uitzondering en 100% betrouwbaar, omdat...??
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:41:56 #141
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195641512
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:39 schreef Belabor het volgende:

[..]

In "mijn" geval? Volgens mij doe jij anders nu precies waar je anderen van beticht: dit onbevestigde verhaaltje van de NYT meteen slikken als zoete koek zonder eerst eens even aan te kijken hoe dit zich ontwikkeld.

Vooral grappig van iemand die altijd zo veel moeite heeft met de fake news media. Maar de NY Post is blijkbaar een uitzondering en 100% betrouwbaar, omdat...??
Ik ga helemaal niet af op een verhaal van The New York Post. Jij weet helemaal niets.
De Russia collusion thruthers zoals jij die het drie jaar lang mis heeft gehad -echt een knappe prestatie- door misinformatie anderen de maat te nemen is potsierlijk.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:45:06 #142
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195641610
quote:
83s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:41 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik ga helemaal niet af op een verhaal van The New York Post. Jij weet helemaal niets.
De Russia collusion thruthers zoals jij het drie jaar lang mis heeft -echt een knappe prestatie- door misinformatie anderen de maat te nemen is potsierlijk.
Laat maar weer.

Door het weer "Russian collusion" te noemen, terwijl het Mueller onderzoek helemaal niets zegt of wilde zeggen over "collusion" zegt genoeg over de bubbel waar je in zit.

Ik wacht deze "bombshell" wel rustig af. Is het grotendeels waar, dan moet Joe zich verantwoorden. Ik vind het nogal een verhaal wat afhangt van te veel toevalligheden dat ik nog maar moet zien of dit allemaal wel klopt.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:49:41 #143
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195641744
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:45 schreef Belabor het volgende:

[..]

Laat maar weer.

Door het weer "Russian collusion" te noemen, terwijl het Mueller onderzoek helemaal niets zegt of wilde zeggen over "collusion" zegt genoeg over de bubbel waar je in zit.

Gast. Als je niet weet waarover je praat pretendeer dan ook niets.



bron

quote:
Ik wacht deze "bombshell" wel rustig af. Is het grotendeels waar, dan moet Joe zich verantwoorden. Ik vind het nogal een verhaal wat afhangt van te veel toevalligheden dat ik nog maar moet zien of dit allemaal wel klopt.
Lekker boeiend :{w
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195641795
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:45 schreef Belabor het volgende:

[..]

Laat maar weer.

Door het weer "Russian collusion" te noemen, terwijl het Mueller onderzoek helemaal niets zegt of wilde zeggen over "collusion" zegt genoeg over de bubbel waar je in zit.

:')
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:52:19 #145
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195641812
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:51 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

:')
Sjemmert heeft het rapport niet gelezen?
pi_195641838
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:52 schreef Belabor het volgende:

[..]

Sjemmert heeft het rapport niet gelezen?
Mueller kreeg specifiek opdracht onderzoek te doen naar collusion.

De scope van het onderzoek niet gelezen ?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:56:28 #147
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195641931
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:52 schreef Belabor het volgende:

[..]

Sjemmert heeft het rapport niet gelezen?
Ik wel. Jij niet, want anders zou je niet persisteren in onwetendheid.



bladzijde 181 Volume I Mueller rapport
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:56:39 #148
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195641936
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:53 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Mueller kreeg specifiek opdracht onderzoek te doen naar collusion.

De scope van het onderzoek niet gelezen ?
Het woord collusion staat waar precies?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Special_Counsel_investigation_(2017%E2%80%932019)#/media/File%3AAppointment_of_Special_Counsel_to_Investigate_Russian_Interference_with_the_2016_Presidential_Election_and_Related_Matters.pdf
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:58:09 #149
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195641995
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:56 schreef Belabor het volgende:

[..]

Het woord collusion staat waar precies?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Special_Counsel_investigation_(2017%E2%80%932019)#/media/File%3AAppointment_of_Special_Counsel_to_Investigate_Russian_Interference_with_the_2016_Presidential_Election_and_Related_Matters.pdf
BLADZIJDE 181 VOLUME I SCO rapport.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 20:59:24 #150
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195642033
Het is goed met jullie. Ik ga niet weer het verschil tussen obstruction of justice en collusion uitleggen aan mensen die het niet willen begrijpen.

Fijne avond.
pi_195642057
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:53 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Mueller kreeg specifiek opdracht onderzoek te doen naar collusion.

De scope van het onderzoek niet gelezen ?
Collusion is geen juridische term in die context. Dus de opdracht kan in lekentaal gegeven zijn, maar de beantwoorde vraag, voor zover beantwoord is duidelijk een andere. Er staan ook zeker nog vragen open, zoals waarom de campagne pollingdata verstuurde aan wat de Senaat een "Russische intelligence officer" noemde?

Je zou eens als je tijd hebt dit lange stuk moeten lezen over het laatste deel van het rapport van de Senaatscommissie: https://www.lawfareblog.c(...)gence-committee-find
pi_195642069
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:56 schreef Belabor het volgende:

[..]

Het woord collusion staat waar precies?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Special_Counsel_investigation_(2017%E2%80%932019)#/media/File%3AAppointment_of_Special_Counsel_to_Investigate_Russian_Interference_with_the_2016_Presidential_Election_and_Related_Matters.pdf
Het staat in de scope memo van Rod Rosenstein aan Robert Mueller van 2 augustus 2017 waarin Rosenstein Mueller autoriseert om mogelijke misdaden te onderzoeken met betrekking tot collusion tussen Trump campagne personeel en de Russen.
pi_195642125
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:59 schreef Belabor het volgende:
Het is goed met jullie. Ik ga niet weer het verschil tussen obstruction of justice en collusion uitleggen aan mensen die het niet willen begrijpen.

Fijne avond.
:W
  woensdag 14 oktober 2020 @ 21:03:41 #154
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195642199
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:59 schreef Belabor het volgende:
Het is goed met jullie. Ik ga niet weer het verschil tussen obstruction of justice en collusion uitleggen aan mensen die het niet willen begrijpen.

Fijne avond.
Ja graag. Ga maar weg!!!

Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 21:06:55 #156
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195642312
quote:
2s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:03 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ja graag. Ga maar weg!!!

[ afbeelding ]
Zie het woord.

Not.

In dit document.

En nu ga ik echt ;)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 21:09:11 #157
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195642375
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Collusion is geen juridische term in die context. Dus de opdracht kan in lekentaal gegeven zijn, maar de beantwoorde vraag, voor zover beantwoord is duidelijk een andere.
SCO heeft in het rapport een referentie gemaakt naar de scope memo. Hij heeft collusion als samenzwering behandeld in strafrechtelijke zin. Dit zijn de feiten.

Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  woensdag 14 oktober 2020 @ 21:10:27 #158
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195642436
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:06 schreef Belabor het volgende:

[..]

Zie het woord.

Not.

In dit document.

En nu ga ik echt ;)
Ik zie alleen aanhoudende onwetendheid. Ga weg!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195642919
Het "Mueller deed geen eens onderzoek naar collusion want collusion staat niet in de wet !" is wel echt een van de aller domste talking points ooit. Vooral ook omdat degene die dat nu roepen 3 jaar lang het over niets anders dan collusion hadden. _O-
pi_195643210
Graag de discussie weer voeren op inhoud. Geen aanvallen op de man.
pi_195643299
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:21 schreef Sjemmert het volgende:
Het "Mueller deed geen eens onderzoek naar collusion want collusion staat niet in de wet !" is wel echt een van de aller domste talking points ooit. Vooral ook omdat degene die dat nu roepen 3 jaar lang het over niets anders dan collusion hadden. _O-
Hij deed onderzoek naar conspiracy, wat in de wet staat. Iedereen bedoelt wat anders met collusion. Wat bedoel jij met collusion? Hoe typeer je het overhandigen van pollingdata aan een russische spion door de campagne?

Zoals het artikel waar ik je boven een linkje van heb gegeven stelt wat het rapport van de Senaat zegt:
quote:
While the GRU and WikiLeaks were releasing hacked documents, the Trump Campaign sought to maximize the impact of those materials to aid Trump's electoral prospects. To do so, the Trump Campaign took actions to obtain advance notice about WikiLeaks releases of Clinton emails; took steps to obtain inside information about the content of releases once WikiLeaks began to publish stolen information; created messaging strategies to promote and share the materials in anticipation of and following their release; and encouraged further theft of information and continued leaks.
Gecombineerd met:
quote:
Trump and senior Campaign officials sought to obtain advance information about WikiLeaks through Roger Stone. In spring 2016, prior to Assange's public announcements, Stone advised the Campaign that WikiLeaks would be releasing materials harmful to Clinton. Following the July 22 DNC release, Trump and the Campaign believed that Roger Stone had known of the release and had inside access to WikiLeaks, and repeatedly communicated with Stone about WikiLeaks throughout the summer and fall of 2016. Trump and other senior Campaign officials specifically directed Stone to obtain information about upcoming document releases relating to Clinton and report back. At their direction, Stone took action to gain inside knowledge for the Campaign and shared his purported knowledge directly with Trump and senior Campaign officials on multiple occasions. Trump and the Campaign believed that Stone had inside information and expressed satisfaction that Stone's information suggested more releases would be forthcoming.
Hoe typeer jij dat? Zou jij dat samenwerken noemen? Samenzweren? Het zoeken van samenwerken? Überhaupt wel laakbaar?
  woensdag 14 oktober 2020 @ 21:46:19 #162
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195643616
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hij deed onderzoek naar conspiracy, wat in de wet staat. Iedereen bedoelt wat anders met collusion.

Collusion is een geheime afspraak, maar dit an sich is niet strafbaar omdat het verder niets zegt over de onderliggende activiteit of die wel of niet legaal is.
Collusion in de context van Russia collusion is echter opgejut tot aan hoogverraad, omdat met deze make believe fairytale velen overtuigd waren dat Donald Trump op oneigenlijke manier samen met de Russen de rechtmatige eigenaar van het Witte Huis crooked Hillary de verkiezingen van haar had gestolen.
Ik zie hier echter in real time revisionisme en dat is wel erg stuitend na ruim drie jaar lang elke week bomshell, Mueller Time, the end is near for Trump en andere delusional hijgerige conspiracy geratel.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195645981
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 20:22 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

Zeg het maar, lijkt mij wel een onderzoekje waard niet?
Lijkt mij ook. Maar persoonlijk ben ik wel kritisch. Zie ook dit stuk.

Snap ook niet waarom ze deze informatie doorspelen naar de New York Post. Geef het aan de WaPo of NYT, media die kritisch zijn richting Trump, maar toch echt iets moeten met deze info als het ze wordt aangeboden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195645996
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 21:33 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hij deed onderzoek naar conspiracy, wat in de wet staat. Iedereen bedoelt wat anders met collusion. Wat bedoel jij met collusion? Hoe typeer je het overhandigen van pollingdata aan een russische spion door de campagne?

Zoals het artikel waar ik je boven een linkje van heb gegeven stelt wat het rapport van de Senaat zegt:
[..]

Gecombineerd met:
[..]

Hoe typeer jij dat? Zou jij dat samenwerken noemen? Samenzweren? Het zoeken van samenwerken? Überhaupt wel laakbaar?

Collusion =/= Conspiracy in de Trump-Russia episode. Zie de scope memo, zie het Mueller rapport, zie 3 jaar lang verslaggeving erover.

Kan je wel leuk aan mij vragen hoe ik die zaken zou typeren maar hoe zou je dat zelf doen ? Is Stone veroordeeld voor conspiracy o.i.d. ? Nee he ?
pi_195646502
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 22:55 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Collusion =/= Conspiracy in de Trump-Russia episode. Zie de scope memo, zie het Mueller rapport, zie 3 jaar lang verslaggeving erover.

Kan je wel leuk aan mij vragen hoe ik die zaken zou typeren maar hoe zou je dat zelf doen ? Is Stone veroordeeld voor conspiracy o.i.d. ? Nee he ?
Ik snap niet wat je nou probeert te zeggen. In juridische zin kon Mueller conspiracy niet aantonen, daar kunnen we het over eens zijn. Dat "collusion" genoemd is in het scope document ook. Dat een woord gebruikt wordt wil niet betekenen dat anderen dat woord ook met die betekenis gebruikt hebben natuurlijk. Mueller interpreteerde dat vrij duidelijk, als openbaar aanklager, als conspiracy.

Een mooi voorbeeld hierover is ook "nepnieuws". Niet om nou in de hele geschiedenis te duiken, maar Trump bedoelt met nepnieuws het nieuws wat niet vlijend over hem is of wat hij als vijandelijk ziet, waar anderen het over letterlijke onwaarheid hebben, waar het ook mee begon.

Stone is niet veroordeeld voor conspiracy. Waarom zou dit relevant zijn? Ik had al gesteld dat de juridische conspiracy geen collusion is in het dagelijks taalgebruik, zoals jij zelf ook in jouw reactie stelt.

Hoe typeer jij dat:
- de Trump campagne polling data gaf aan een Russische spion?
- de Trump campagne wilde weten wanneer welke informatie over de gehackte emails vrij kwam, hiervoor moeite deed, dit kreeg en er hun strategie op aanpaste?

Zou jij dat bijvoorbeeld samenwerken noemen? Samenzweren? Heimelijk samenwerken? Het zoeken van samenwerken? Vind je het überhaupt wel laakbaar?
pi_195646605
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 23:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je nou probeert te zeggen. In juridische zin kon Mueller conspiracy niet aantonen, daar kunnen we het over eens zijn. Dat "collusion" genoemd is in het scope document ook. Dat een woord gebruikt wordt wil niet betekenen dat anderen dat woord ook met die betekenis gebruikt hebben natuurlijk. Mueller interpreteerde dat vrij duidelijk, als openbaar aanklager, als conspiracy.

Een mooi voorbeeld hierover is ook "nepnieuws". Niet om nou in de hele geschiedenis te duiken, maar Trump bedoelt met nepnieuws het nieuws wat niet vlijend over hem is of wat hij als vijandelijk ziet, waar anderen het over letterlijke onwaarheid hebben, waar het ook mee begon.

Stone is niet veroordeeld voor conspiracy. Waarom zou dit relevant zijn? Ik had al gesteld dat de juridische conspiracy geen collusion is in het dagelijks taalgebruik, zoals jij zelf ook in jouw reactie stelt.

Hoe typeer jij dat:
- de Trump campagne polling data gaf aan een Russische spion?
- de Trump campagne wilde weten wanneer welke informatie over de gehackte emails vrij kwam, hiervoor moeite deed, dit kreeg en er hun strategie op aanpaste?

Zou jij dat bijvoorbeeld samenwerken noemen? Samenzweren? Heimelijk samenwerken? Het zoeken van samenwerken? Vind je het überhaupt wel laakbaar?
Zo jammer dat je nu al weet dat Sjemmert en dellipder toch niet gaan reageren op die vragen.
pi_195646834
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 23:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Zo jammer dat je nu al weet dat Sjemmert en dellipder toch niet gaan reageren op die vragen.
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is voor mensen die er zo stevig in zitten om dan ineens een draai te maken.

Dellipder probeerde het door te doen alsof anderen gedraaid zijn en er revisionisme plaatsvond. Dat is een uitweg natuurlijk om het niet over de inhoud te moeten hebben, maar vanuit mijn perspectief bezijden de waarheid. Niet zinvol verder om daar specifiek over in discussie te treden en dit topic is hier ook niet het topic voor lijkt me. De vragen staan ook nog wel open voor hem natuurlijk als hij dat wil beantwoorden, want dit was wel een tikkeltje zwak.
pi_195647903
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 23:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je nou probeert te zeggen.
Precies wat er staat.

Collusion =/= Conspiracy in de Trump-Russia episode. Zie de scope memo, zie het Mueller rapport, zie 3 jaar lang verslaggeving erover.

quote:
In juridische zin kon Mueller conspiracy niet aantonen, daar kunnen we het over eens zijn. Dat "collusion" genoemd is in het scope document ook. Dat een woord gebruikt wordt wil niet betekenen dat anderen dat woord ook met die betekenis gebruikt hebben natuurlijk. Mueller interpreteerde dat vrij duidelijk, als openbaar aanklager, als conspiracy.
Mooi, en Mueller kon zoals te lezen in zijn rapport geen collusion/conspiracy tussen leden van de Trump campagne en Rusland aantonen. Ook niet tussen Manafort en de Russen. Anders was hij daar wel voor aangeklaagd, of niet ?

quote:
Een mooi voorbeeld hierover is ook "nepnieuws". Niet om nou in de hele geschiedenis te duiken, maar Trump bedoelt met nepnieuws het nieuws wat niet vlijend over hem is of wat hij als vijandelijk ziet, waar anderen het over letterlijke onwaarheid hebben, waar het ook mee begon.
:O

quote:
Stone is niet veroordeeld voor conspiracy. Waarom zou dit relevant zijn? Ik had al gesteld dat de juridische conspiracy geen collusion is in het dagelijks taalgebruik, zoals jij zelf ook in jouw reactie stelt.
Nee ik stel (net als Mueller)dat collusion in het dagelijks taalgebruik omtrent Trump (campagne) - Rusland hetzelfde is als conspiracy in juridische zin. Zie de verslaggeving, zie de scope memo, zie het Mueller rapport, ik zal Mueller nog een keer quoten voor je;

"Collusion is largely synonymous with conspiracy"

quote:
Hoe typeer jij dat:
- de Trump campagne polling data gaf aan een Russische spion?
- de Trump campagne wilde weten wanneer welke informatie over de gehackte emails vrij kwam, hiervoor moeite deed, dit kreeg en er hun strategie op aanpaste?
Niet als collusion/conspiracy met de Russen in juridische zin iig. Net als Mueller.

quote:
Zou jij dat bijvoorbeeld samenwerken noemen? Samenzweren? Heimelijk samenwerken? Het zoeken van samenwerken? Vind je het überhaupt wel laakbaar?
Joh, als jij dat zo graag collusion wil noemen dan doe je dat toch. Als er juridisch niks verkeerds aangetoond kan worden houdt het op met de collusion/conspiracy aanklacht. Hoe je het dan verder wil noemen is geheel niet interessant want dan wordt het een taal kwestie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 15-10-2020 01:37:38 ]
pi_195647972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 23:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is voor mensen die er zo stevig in zitten om dan ineens een draai te maken.

Dellipder probeerde het door te doen alsof anderen gedraaid zijn en er revisionisme plaatsvond. Dat is een uitweg natuurlijk om het niet over de inhoud te moeten hebben, maar vanuit mijn perspectief bezijden de waarheid. Niet zinvol verder om daar specifiek over in discussie te treden en dit topic is hier ook niet het topic voor lijkt me. De vragen staan ook nog wel open voor hem natuurlijk als hij dat wil beantwoorden, want dit was wel een tikkeltje zwak.
En ik kan me voorstellen dat het nogal een domper is dat er niemand van team Trump is aangeklaagd voor de collusion/conspiracy met de Russen nadat je jaren opgejut bent door de democraten en de media over al het vermeende collusion.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 15-10-2020 01:54:57 ]
pi_195648339
quote:
Notice Biden campaign not denying Post’s scoop facts on Hunter Biden’s sleaze

Notice that Joe Biden and his campaign aren’t disputing the basic facts The Post has uncovered about Hunter Biden’s cashing in on his dad’s high office.

The ex-veep called “a lid” for the day at 9:41 a.m. Wednesday, indicating he’d make no more appearances. So reporters couldn’t push him about his past claims that he’d “never spoken to my son about his overseas business dealings” now that data from an old hard drive suggest that’s not so.

E-mails reveal that Hunter introduced a top executive of Burisma, the Ukrainian natural gas firm on whose board he sat, to his dad while Joe was in the White House — and less than a year before the veep pushed the Ukrainian government into firing a prosecutor who was investigating Burisma.

Vadym Pozharskyi, a top Burisma adviser, e-mailed Hunter in May 2014 asking for “advice on how you could use your influence” on the company’s behalf. Then he e-mailed a note of gratitude on April 17, 2015, a year after Hunter had been brought on with a salary reported to be $50,000 a month: “Dear Hunter, thank you for inviting me to DC and giving an opportunity to meet your father and spent [sic] some time together. It’s realty [sic] an honor and pleasure.”

Hunter didn’t resign from Burisma’s board until April 2019, the same month his dad announced his run for president.

The Biden campaign didn’t respond to The Post’s five pre-publication requests for comment nor ever deny the e-mails’ veracity. It won’t even say Joe never met with Pozharskyi — but only that no such meeting shows on his “official schedules.”

Nor did Hunter dispute The Post’s reporting. His lawyer George Mesires refused comment, except to slam Rudy Giuliani, who gave us a copy of the hard drive Sunday.

A Delaware computer shop owner told The Post the laptop was brought in for repair in April 2019 but never picked up. He turned it over to the FBI, while giving a copy of the drive to Giuliani’s lawyer.

When a Democratic voter in December suggested Burisma hired Hunter purely for access to his dad, Joe called the guy “fat” and challenged him to a push-up contest. And that’s not remotely the only time Joe has grown angry at questions about Hunter’s profiteering. Now we have an idea why.
https://nypost.com/2020/1(...)unter-bidens-sleaze/
pi_195648415
quote:
If ‘unreliable’ is the issue, why did social media never block anti-Trump stories?

This is what totalitarianism looks like in our century: not men in darkened cells driving screws under the fingernails of dissidents, but Silicon Valley dweebs removing from vast swaths of the Internet a damaging exposé on their preferred presidential candidate.

That’s what Facebook and Twitter did to the New York Post’s bombshell report on Hunter Biden, revealing why the illustrious vice-presidential son was hired by a shady Ukrainian energy firm in exchange for at least $50,000 a month.

According to e-mails obtained by The Post, Hunter introduced the firm’s executives to his father — just when Joe Biden was the second-most powerful man on earth, with outsize influence over the fate of the embattled Eastern European country.

That information is squarely in the public interest as we head into an election, right? Yes, but it’s also extremely embarrassing for President Trump’s opponent, and so social-media executives went into action.


Andy Stone, a member of Facebook’s p.r. team, said, “We are reducing [the Post story’s] distribution on our platform.” Before joining the social-media giant, Stone worked for Democratic Sen. Barbara Boxer and the Democratic Congressional Campaign Committee, yet he insisted that Facebook’s action was “part of our standard process to reduce the spread of misinformation.” Right.

Then, Twitter began blocking users from posting the story, with a spokesman telling a Washington Examiner scribe that the move was prompted by “the lack of authoritative reporting on the origins of the materials included” in the report.

Misinformation? Lack of authoritative reporting? The story explained exactly The Post got the material, and the supporting evidence. Yet the past four years have seen left-of-center outlets devote millions of column inches to anti-Trump stories that turned out to be utter bunk — yet neither Facebook nor Twitter took similar action as part of any “standard process”:

Remember when four CNN reporters claimed, in June 2017, that James Comey was about to dispute in congressional testimony Trump’s claim that the FBI director had reassured the president he wasn’t under investigation? Comey did no such thing, but did Twitter and Facebook censor the story? Nope.

Or recall when The Guardian newspaper concocted a story, seemingly out of thin air, about Trump campaign chief Paul Manafort and WikiLeaks’ Julian Assange meeting at Ecuador’s embassy in London? There was no such meeting, as the special counsel’s report confirmed. So did Facebook or Twitter block that story? Nope, you can still post the debunked nonsense on either platform.

Or remember when The Atlantic published a several-thousand-word story suggesting that then-Sen. Jeff Sessions had lied when he said he didn’t meet the Russian ambassador as a Team Trump surrogate, but as a routine matter? The Mueller report debunked The Atlantic decisively with its finding that the meeting in question didn’t “include any more than a passing mention of the presidential campaign.” So is The Atlantic story blocked as misinformation? Nope.

Or how about when the McClatchy news agency claimed that Trump attorney Michael Cohen had secretly traveled to Prague to meet with his Kremlin handlers? “Cohen had never traveled to Prague,” the Mueller report found. So is the McClatchy report blocked? You know the answer — of course it isn’t.


Then there was BuzzFeed’s big bombshell that fizzled: a major story claiming that Trump had ordered Cohen to lie to Congress. The Mueller report’s verdict: “The president did not direct [Cohen] to provide false testimony. Cohen also said he did not tell the president about his planned testimony.” Did Facebook and Twitter block the link or otherwise “reduce distribution” pending fact-checking? Of course not. You can still post the lies freely.

Then there was the biggest of whopper of all: the salacious — and utterly discredited — Steele dossier, first reported by David Corn of Mother Jones and later published by BuzzFeed. Blocked by Big Tech? Ha!


The Post will continue to chase the truth wherever it takes us. But this episode should alarm ­every American. A very few people can unaccountably shape what you read.

This is how freedom dies.
https://nypost.com/2020/1(...)-anti-trump-stories/
pi_195648464
quote:
Hunter Biden emails under investigation by Senate Homeland Security Committee after hard drive report emerges

The Senate Homeland Security and Governmental Affairs Committee is investigating newly released emails that reveal that Hunter Biden introduced his father, former Vice President Joe Biden, to a top executive at Ukrainian natural gas firm Burisma Holdings in 2015 at Hunter's request.

Committee Chairman Ron Johnson, R-Wis., told Fox News on Wednesday that the committee has been in touch with the person who provided the emails and was in the process of validating the information.

The emails in question were obtained by the New York Post and revealed that Biden’s son introduced the then-vice president to a top executive at Ukrainian natural gas firm Burisma Holdings less than a year before he pressured government officials in Ukraine to fire prosecutor Viktor Shokin, who was investigating the company.

"We regularly speak with individuals who email the committee’s whistleblower account to determine whether we can validate their claims," Johnson told Fox News. "Although we consider those communications to be confidential, because the individual in this instance spoke with the media about his contact with the committee, we can confirm receipt of his email complaint, have been in contact with the whistleblower, and are in the process of validating the information he provided.”

The Post report revealed that Biden, at Hunter’s request, met with Vadym Pozharskyi in April 2015 in Washington, D.C.

The meeting was mentioned in an email of appreciation, according to the Post, that Pozharskyi sent to Hunter Biden on April 17, 2015 — a year after Hunter took on his lucrative position on the board of Burisma.

“Dear Hunter, thank you for inviting me to DC and giving an opportunity to meet your father and spent [sic] some time together. It’s realty [sic] an honor and pleasure,” the email read.

An earlier email from May 2014 also showed Pozharskyi, reportedly a top Burisma executive, asking Hunter for “advice on how you could use your influence” on the company’s behalf, the Post reported.

The meeting took place less than a year before the former vice president purportedly pressured government officials in Ukraine to fire prosecutor Viktor Shokin.

...

Johnson's committee has been investigating Hunter Biden's foreign business dealings since 2019, and last month released an interim report on their monthslong probe into Hunter Biden’s role on the board of Burisma and his alleged “extensive and complex financial transactions.”

Johnson and Senate Finance Committee Chairman Chuck Grassley, R-Iowa, said their investigation has “faced many obstacles” from Democrats on their committees and that executive agencies “failed to comply with document requests.”

The chairmen added that “there remains much work to be done” in their probe. Hunter Biden is the son of the Democratic presidential nominee Joe Biden. His work background played a starring role in the Trump impeachment efforts earlier this year. He and his father have denied any wrongdoing related to his work.

The 87-page report stated that Obama administration officials “knew” that Hunter Biden’s position on the board of Burisma was “problematic” and that it interfered “in the efficient execution of policy with respect to Ukraine.”

“This investigation has illustrated the extent to which officials within the Obama administration ignored the glaring warning signs when the vice president’s son joined the board of a company owned by a corrupt Ukrainian oligarch,” the report’s executive summary stated.

...
https://www.foxnews.com/p(...)ng-hard-drive-laptop
pi_195648510
Draadje:

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195648984
quote:
Als er nog enige twijfel mocht bestaan over het feit dat social media actief Trump benadeelt.

twitter
  donderdag 15 oktober 2020 @ 07:22:10 #175
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195649079
Dit is de bevestiging.



bron

De e-mailadressen in The New York Post verhaal zijn geverifieerd. De e-mail van Vadym Pozharskyi bevat gegevens die teruggaan tot 2014 en is geregistreerd op het adres van Burisma.

An OSINT investigation into the alleged Hunter Biden email
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 15 oktober 2020 @ 07:39:32 #176
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195649159
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:22 schreef dellipder het volgende:
Dit is de bevestiging.

[ afbeelding ]

bron

De e-mailadressen in The New York Post verhaal zijn geverifieerd. De e-mail van Vadym Pozharskyi bevat gegevens die teruggaan tot 2014 en is geregistreerd op het adres van Burisma.

An OSINT investigation into the alleged Hunter Biden email
quote:
tl;dr: It appears that the email addresses appearing in the alleged email are accurate. This does not validate nor refute the content of said email.
"Bevestiging".
pi_195649179
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:22 schreef dellipder het volgende:
Dit is de bevestiging.

[ afbeelding ]

bron

De e-mailadressen in The New York Post verhaal zijn geverifieerd. De e-mail van Vadym Pozharskyi bevat gegevens die teruggaan tot 2014 en is geregistreerd op het adres van Burisma.

An OSINT investigation into the alleged Hunter Biden email
Het andere verhaal:

Draadje:

twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 15 oktober 2020 @ 07:43:06 #178
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195649188
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:39 schreef Belabor het volgende:

[..]

[..]

"Bevestiging".
De e-mailadressen zijn geverifieerd en de campagne sluit niet uit dat de ontmoeting heeft plaatsgevonden. Zo moeilijk is dit niet om te bevatten.
En de spastische kramp waarin Big Tech schiet geeft ook een "vage indicatie". :')
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195649217
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:43 schreef dellipder het volgende:

[..]

De e-mailadressen zijn geverifieerd en de campagne sluit niet uit dat de ontmoeting heeft plaatsgevonden. Zo moeilijk is dit niet om te bevatten.
Alleen zitten er naar grote waarschijnlijkheid fake emails tussen de echte. Het draadje van Thomas Rid zegt daar meer over. Het een is bekende Russische taktiek om misinformatie te verspreiden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 15 oktober 2020 @ 07:46:52 #180
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195649225
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Alleen zitten er naar grote waarschijnlijkheid fake emails tussen de echte. Het draadje van Thomas Rid zegt daar meer over. Het een is bekende Russische taktiek om misinformatie te verspreiden.
Damn Russians again!!!!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195649257
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:43 schreef dellipder het volgende:

[..]

De e-mailadressen zijn geverifieerd en de campagne sluit niet uit dat de ontmoeting heeft plaatsgevonden. Zo moeilijk is dit niet om te bevatten.
En de spastische kramp waarin Big Tech schiet geeft ook een "vage indicatie". :')
Joe Biden denies ever meeting Ukrainian official at behest of son Hunter and slams Rudy Giuliani's 'conspiracy theories'
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195649259
Ow, nu het censureren door FB en Twitter niet werkt, is het weer een Russisch complot. :')
pi_195649287
quote:
83s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:46 schreef dellipder het volgende:

[..]

Damn Russians again!!!!
Het is bovendien hetzelfde trucje van de Trump campaign als met de emails in 2016. Gewoon vlak voor de verkiezingen de tegenstander verdacht maken zodat er geen tijd meer is om het verhaal te ontkrachten.

En als er na grondig onderzoek alsnog bekend gemaakt wordt dat de tegenstander geen blaam treft geloven de Trump-volgelingen het nog niet.

Zo doorzichtig allemaal :|W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195649288
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:43 schreef dellipder het volgende:
En de spastische kramp waarin Big Tech schiet geeft ook een "vage indicatie". :')
Hoop echt dat dit grote gevolgen voor ze heeft. Het is nu wel overduidelijk dat ze een gevaar zijn voor een open samenleving.

twitter


De gehakte tax returns van Trump publiceren was geen enkel probleem voor ze. Dat werd zelf een etmaal trending gehouden.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 07:59:06 #185
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_195649326
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:54 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Hoop echt dat dit grote gevolgen voor ze heeft. Het is nu wel overduidelijk dat ze een gevaar zijn voor een open samenleving.

[ twitter ]

De gehakte tax returns van Trump publiceren was geen enkel probleem voor ze. Dat werd zelf een etmaal trending gehouden.
Tsja.

Het verschil tussen bronnen die het verhaal kunnen bevestigen als waar en een enkele bron die dus door niemand anders bevestigd kan worden.

Het is moeilijk hè, journalistiek.
pi_195649350
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195649470
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 07:59 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tsja.

Het verschil tussen bronnen die het verhaal kunnen bevestigen als waar en een enkele bron die dus door niemand anders bevestigd kan worden.

Het is moeilijk hè, journalistiek.
Alsof Twitter zich zou moeten bemoeien met het waarheidsgehalte van de journalistiek.
Overigens doet dat er ook helemaal niet toe, dit is de opgegeven reden.

twitter
  donderdag 15 oktober 2020 @ 08:17:47 #188
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195649474
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195649515
Hele verhaal mooi samengevat in een helder artikel, inclusief herkomst van de emails en eerdere corruptie schandalen.

quote:
The Hunter Emails

A corrupt Ukraine firm reportedly got direct access to then-vice president Joe Biden through his son.
According to a 2015 email, then–vice president Joe Biden met with a top executive at Burisma, the Ukrainian energy firm that paid Biden’s son, Hunter, $50,000 a month to sit on its board. Earlier, the Burisma executive had asked Hunter to use his influence to quell Ukrainian government officials who were trying to extort the company. Months later, Vice President Biden coerced the Ukrainian government into firing a prosecutor who says he was gearing up an investigation of Burisma.

The evidence that Vice President Biden gave access to the company that was paying his son is disputed. It comes from emails stored on the hard drive of a laptop computer that appears to be Hunter Biden’s. The emails were disclosed in a report by the New York Post.

The Post was alerted to the hard drive’s existence by Steve Bannon, a former Trump adviser. The paper received a copy of the hard drive from Rudy Giuliani, the president’s personal lawyer. A Biden spokesman claims that, according to Biden’s official schedule, he never met with the Burisma official. Obviously, that does not prove that the meeting did not happen, any more than the email, by itself and without more authentication, proves beyond a doubt that it did happen.

Remarkably, with less than three weeks to go before the presidential election pitting Vice President Biden against President Trump, and with Americans already casting their ballots, the mainstream media, along with Facebook and Twitter, are suppressing the Post’s report. As Reason’s Robby Soave explains, reporters who have reported on it — even critically — have been denounced by other journalists and progressive groups.

Late last year, the FBI took possession of the laptop pursuant to a grand-jury subpoena, the Post recounts.

Vice President Biden has insisted repeatedly that he had no involvement in Hunter’s foreign business dealings and never even discussed them with his son.

Yet, in an email on April 17, 2015, Vadym Pozharskyi, the Burisma executive, thanked Hunter for arranging a meeting for him with the vice president in Washington. A few months later, Vice President Biden squeezed the Ukrainian government to fire its prosecutor general, Viktor Shokin, who maintains that his office was preparing to investigate Burisma. Shokin was fired after the vice president threatened to withhold desperately needed American government aid.

Recounting his December 2015 meeting in Kyiv with Ukraine’s then-president, Petro Poroshenko, and then-prime minister, Arseniy Yatsenyuk, Joe Biden has explained his threat to withhold $1 billion in aid to Ukraine’s financially strapped government:

I looked at them and said: “I’m leaving in six hours. If the prosecutor is not fired, you’re not getting the money.” Well, son of a bitch, he got fired!

The former vice president related the incident during a 2018 speech to the Council on Foreign Relations.

Biden and his supporters have insisted that the Obama administration wanted Shokin fired because he was corrupt and European leaders wanted him out. Biden claims that threatening to withhold American aid in order to pressure Ukraine to act had nothing to do with a personal political agenda involving Hunter or Burisma.

President Trump was impeached by House Democrats for threatening to withhold American aid in order to pressure Ukraine to act in furtherance of a personal political agenda.

Burisma is a notoriously corrupt energy company founded by Ukrainian oligarch Mykola Zlochevsky. It was recently implicated in a $6 million bribery scheme (apparently long after Hunter Biden severed ties with Burisma). The firm retained Hunter Biden to join its board of directors in April 2014, paying him lavishly even though he had no experience in the energy sector. At the time, his father, the vice president, was the Obama administration’s point man on Ukrainian policy.

If the laptop evidence is to be believed, on May 12, 2014, shortly after Hunter Biden joined the Burisma board, Pozharskyi sent an email to Hunter Biden and his business partner, Devon Archer. In it, Pozharskyi explained that Ukrainian officials were pressuring the company — specifically, they were seeking “cash” payments from a man identified in the email as “N.Z.” The initials very likely refer to Zlochevsky, whose first name is rendered in English as Nicholas.

Pozharskyi reminded Hunter that he had informed Hunter on previous occasions that Ukrainian government officials, in unofficial “communications” that “entail blackmailing” N.Z., had indicated that if Burisma did not “cooperate,” N.Z.’s gas-production business would be destroyed by regulatory and other intimidating government action.

Pozharskyi told Biden and Archer:

We urgently need your advice on how you could use your influence to convey a message / signal, etc .to stop what we consider to be politically motivated actions. [sic.]

On the same day as the email, Burisma publicly announced that Hunter Biden had joined its board and would be running its “legal unit and will provide support for the Company among international organizations.” The Post notes that Hunter Biden’s lawyer has claimed that Hunter was never in charge of Burisma’s legal affairs.

Four months after the email and the Burisma announcement, the Post reports, Archer forwarded to Hunter an email about the impact of new Ukrainian tax legislation that Pozharskyi said “would kill the entire private gas production sector.”

Devon Archer, Biden’s partner, is a former senior adviser to John Kerry, a close friend and confidant of Joe Biden’s. Kerry served for decades with Biden in the Senate and was secretary of state for the last four years of the Obama administration. Archer was the college roommate of Kerry’s stepson, Christopher Heinz. Last week, a federal appeals court in Manhattan reinstated Archer’s 2018 fraud and conspiracy convictions, arising out of a scheme involving the sale of $60 million in bonds issued by an economic-development corporation affiliated with a native American tribe. Hunter Biden was implicated in the evidence but not charged in the case. The appellate court’s ruling reversed a decision by U.S. District Judge Ronnie Abrams, who had ruled that a jury would not be able to convict because there was insufficient evidence of intent.

On April 17, 2015, Pozharskyi expressed gratitude to Hunter for arranging a meeting for him with Vice President Biden in Washington, D.C. As his email states:

Dear Hunter, thank you for inviting me to DC and giving an opportunity to meet your father and spent [sic] some time together. It’s really an honor and pleasure. As we spoke yesterday evening, would be great to meet today for a quick coffee. What do you think? I could come to you [sic] office somewhere around noon or so, before or on my way to airport. Best, V

As related above, it was in December 2015 that Vice President Biden threatened to withhold the American aid from Ukraine if it did not fire the prosecutor.

Zlochevsky was aligned with Viktor Yanukovych, the Russia-friendly Ukrainian president driven from power amid the Euromaidan protests that began in late 2013. The uprising was actively supported by the Obama administration. After Yanukovych fled to Moscow in early 2014, the new government, under Poroshenko, was deeply beholden to the Obama administration and American aid.

The emails outlined by the Post are said to have been stored on the hard drive of a laptop computer that appears to be Hunter Biden’s. The laptop, a MacBook Pro, is said to have been brought to a repair shop in Delaware in April 2019. The shop owner, whose name has not been reported, could not identify Hunter Biden as the customer. But the Post says the laptop bore a sticker from the Beau Biden Foundation — named after Hunter’s brother (the vice president’s older son, who is deceased).

On the computer’s hard drive, in addition to the emails, were photos and other materials that appear to belong to Hunter. These include what the Post describes as a “raunchy” video, allegedly depicting Hunter — who has had drug-addiction issues — smoking crack and engaged in a sex act with an unidentified woman.

The shop owner was subpoenaed by the Delaware U.S. attorney’s office to produce the laptop for a federal grand jury by December 17, 2019. The Post report includes a photograph of the subpoena. The shop owner told the Post that he made a copy of the laptop’s hard drive before surrendering the computer to the FBI. He later gave a copy of hard drive to Robert Costello, an attorney for Rudy Giuliani, the former New York City mayor who is President Trump’s personal lawyer.

The Post says it got a copy of the hard drive this past Sunday from Giuliani. The Post had been told about the hard drive in late September by Bannon, the former Trump White House adviser. Weeks earlier, in August, Bannon was indicted on fraud charges by a federal grand jury Manhattan. He has pleaded not guilty.

Thus far, the Biden camp has not conceded the authenticity of the hard-drive materials, including the emails. It is unclear why the emails are just coming to light now. In December 2019, when the FBI and Delaware’s U.S. attorney obtained them, House Democrats were concluding impeachment proceedings against President Trump. In early February, the president was acquitted by the Republican-controlled Senate of the two articles of impeachment voted by the House along party lines.

The impeachment focused on Trump’s pressuring Ukraine to investigate alleged corruption involving the Bidens. The president’s legal team made halting efforts to confront the allegations by claiming there was evidence that Burisma, a reputedly corrupt firm, was paying Hunter Biden for his influence — i.e., Hunter’s access to the Obama administration, which had great suasion over Ukrainian government officials.

https://www.nationalreview.com/2020/10/the-hunter-emails-report/
  donderdag 15 oktober 2020 @ 08:36:21 #190
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195649701
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 08:21 schreef Aurelius het volgende:
Hele verhaal mooi samengevat in een helder artikel, inclusief herkomst van de emails en eerdere corruptie schandalen.
[..]

Het segment van Tucker Carlson over dit onderwerp voorziet van andere details zoals dat de repairshop eigenaar de laptop eind vorig jaar bij de FBI had ingeleverd -en een copy van de harddrive in eigen bezit hield, maar niets meer van hen had vernomen. Ook senator Mike Lee en een conservatieve liefdadigheidsinstelling deden verder niets nadat de eigenaar hen had benaderd.
Pas nadat de eigenaar Rudy Guiliani had benaderd is dit verhaal naar buiten gekomen.

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195649739
Nou, dan zal het wel niet lang meer duren voordat Biden en Clinton achter de tralies verdwijnen!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195650132
En dan nog even Tucker Carlson als bron geven, godverdomme man :')

Tip voor al die Trump Boys hier: Wees eens net zo kritisch op je medestanders als je tegenstanders.
nee, jij dan!
pi_195650142
Kom op, mensen. Laten we wel een beetje kritisch blijven.

Vergeet niet dat een recent onderzoek naar deze kwestie, uitgevoerd door de Republikeinen in de Senaat, niets opleverde: Republican Inquiry Finds No Evidence of Wrongdoing by Biden. Als de FBI al een jaar in bezit was van deze gegevens, waarom zijn die mails dan niet meegenomen in het onderzoek van de Republikeinen?

De eigenaar van de computershop is ook nog eens een rare snuiter, een fervent aanhanger van Trump en blijkbaar iemand die gelooft dat Seth Rich is vermoord door de Clintons. Ook lijdt hij aan een bijzondere ziekte:

quote:
He appeared not to have a grasp on the timeline of the laptop arriving at his shop and its disappearance from it. He also said the impeachment of President Trump was a “sham.” Social media postings indicate that Mac Isaac is an avid Trump supporter and voted for him in the 2016 election.

Mac Isaac said he had a medical condition that prevented him from actually seeing who dropped off the laptop but that he believed it to be Hunter Biden’s because of a sticker related to the Beau Biden Foundation that was on it.

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195650155
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 08:38 schreef xpompompomx het volgende:
Nou, dan zal het wel niet lang meer duren voordat Biden en Clinton achter de tralies verdwijnen!
Nou precies _O-

En Obama, met z'n gate. Weet iemand inmiddels al wat die in zou moeten houden ? :')
nee, jij dan!
pi_195650193
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:07 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Nou precies _O-

En Obama, met z'n gate. Weet iemand inmiddels al wat die in zou moeten houden ? :')
Nou, Trump had toch laatst weer beloofd dat hij alles openbaar zou gaan maken. ;)
Alleen laat dat nog een beetje op zich wachten. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195650207
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
Kom op, mensen. Laten we wel een beetje kritisch blijven.

Vergeet niet dat een recent onderzoek naar deze kwestie, uitgevoerd door de Republikeinen in de Senaat, niets opleverde: Republican Inquiry Finds No Evidence of Wrongdoing by Biden. Als de FBI al een jaar in bezit was van deze gegevens, waarom zijn die mails dan niet meegenomen in het onderzoek van de Republikeinen?

De eigenaar van de computershop is ook nog eens een rare snuiter, een fervent aanhanger van Trump en blijkbaar iemand die gelooft dat Seth Rich is vermoord door de Clintons. Ook lijdt hij aan een bijzondere ziekte:
[..]

Zo is mijn laptop waarschijnlijk van de geest van Steve jobs, er zit namelijk een flauw oplichtend appel logo op. Dus dan kan niet anders
nee, jij dan!
  donderdag 15 oktober 2020 @ 09:12:12 #197
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195650212
Wat een vertrouwen in de zo integere FBI hier... :')
pi_195650219
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nou, Trump had toch laatst weer beloofd dat hij alles openbaar zou gaan maken. ;)
Alleen laat dat nog een beetje op zich wachten. :')
Binnen twee weken...

Zoals al zijn beloofde plannen, die nooit komen.
nee, jij dan!
pi_195650649
Sjemmert en redpilled snappen hun eigen bronnen weer eens niet.

Hoe verrassend.
pi_195650828
quote:
Op de harddisk staan ook seksfoto’s van Hunter en foto’s terwijl hij crack aan het roken is.
Sleepy Joe mag weleens wat crack gebruiken
pi_195650864
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:58 schreef BeriBeri het volgende:

[..]

Sleepy Joe mag weleens wat crack gebruiken
Poeh, wat schokkend.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195650941
De aanval van Trump op de drugsverslaving van Hunter, tijdens het vorige debat, leverde overigens wel een sympathiek moment op. Biden liet blijken dat hij zijn zoon steunt, ook in moeilijke tijden, zoals het een liefdevolle vader betaamt.

Al zal Trump dat waarschijnlijk niet begrijpen. Ik kan mij niet voorstellen dat hij daadwerkelijk van zijn kroost houdt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:50:23 #203
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195651543
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 09:05 schreef KoosVogels het volgende:
Kom op, mensen. Laten we wel een beetje kritisch blijven.

Vergeet niet dat een recent onderzoek naar deze kwestie, uitgevoerd door de Republikeinen in de Senaat, niets opleverde: Republican Inquiry Finds No Evidence of Wrongdoing by Biden. Als de FBI al een jaar in bezit was van deze gegevens, waarom zijn die mails dan niet meegenomen in het onderzoek van de Republikeinen?

De eigenaar van de computershop is ook nog eens een rare snuiter, een fervent aanhanger van Trump en blijkbaar iemand die gelooft dat Seth Rich is vermoord door de Clintons. Ook lijdt hij aan een bijzondere ziekte:
[..]

Wat de FBI in bezit heeft en waarover het Congres oversight op kan doen verschilt soms nogal. Drie jaar lang hebben mensen geloofd dat het Steele dossier een accuraat inlichtingendossier waarin informatie stond dat door onderzoek bevestigd was. Eind december 2019 maakte OIG Horowitz duidelijk dat Steele's werk grote BS en veel van de ontlastende informatie ten onrechte achter "sources and methods" werd verstopt.
Dit ondanks diverse onderzoeken van het Huis en de Senaat. Hoewel Devin Nunes de conclusies van zijn onderzoek gegrond waren en die van Adam Schiff, met dezelfde informatie niet. In elk geval was het 9 december 2019 rapport een bevestiging van eerdere rapportage en theorieën die niet gespind kon worden.

En verder richt je op het karakter van de eigenaar van de repairshop in relatie tot de harddrive. Misschien moet je eens gewoon met bewijs komen, waaruit blijkt dat e-mails waarover zijn bericht zijn veranderd of gefabriceerd. Zo'n vage suggestie is alleen maar slap geleuter in vergelijking met keiharde feiten.
Pending...
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:54:39 #204
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195651618
Rudy Guiliani in een interview waarin hij tekst en uitleg geeft over deze kwestie.

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 15 oktober 2020 @ 10:58:23 #205
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195651675
Dat dit nieuwe informatie is blijkt wel uit het feit dat het Homeland Security Committee van de Senaat een onderzoek gaat instellen.

Hunter Biden emails under investigation by Senate Homeland Security Committee after hard drive report emerges
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195651715
Oh, ze gaan weer eens emails onderzoeken _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195651776
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:50 schreef dellipder het volgende:

[..]

Wat de FBI in bezit heeft en waarover het Congres oversight op kan doen verschilt soms nogal. Drie jaar lang hebben mensen geloofd dat het Steele dossier een accuraat inlichtingendossier waarin informatie stond dat door onderzoek bevestigd was. Eind december 2019 maakte OIG Horowitz duidelijk dat Steele's werk grote BS en veel van de ontlastende informatie ten onrechte achter "sources and methods" werd verstopt.
Dit ondanks diverse onderzoeken van het Huis en de Senaat. Hoewel Devin Nunes de conclusies van zijn onderzoek gegrond waren en die van Adam Schiff, met dezelfde informatie niet. In elk geval was het 9 december 2019 rapport een bevestiging van eerdere rapportage en theorieën die niet gespind kon worden.

En verder richt je op het karakter van de eigenaar van de repairshop in relatie tot de harddrive. Misschien moet je eens gewoon met bewijs komen, waaruit blijkt dat e-mails waarover zijn bericht zijn veranderd of gefabriceerd. Zo'n vage suggestie is alleen maar slap geleuter in vergelijking met keiharde feiten.
Pending...
Nou ja, het verhaal van de New York Post leunt voor een grote deel op foutieve aannames. Er wordt een link gelegd tussen het vermeende gesprek tussen Biden en Burisma en het ontslag van Shokin. Dat terwijl de openbare aanklager is gewipt op aandringen van de internationale gemeenschap en de Obama-regering; het was geen solo-actie van Biden. Ook deed Shokin op het moment van zijn ontslag helemaal geen onderzoek naar Burisma, dat lag stil.

Het recente Burisma-rapport van de Republikeinen in de Senaat maakt ook duidelijk dat Biden geen misstappen heeft begaan. De benoeming van Hunter was weliswaar twijfelachtig en tal van hoogwaardigheidsbekleders in de Obama-regering waren er fel tegen gekant omdat er een schijn van belangenverstrengeling kon ontstaan, maar er is geen bewijs dat Biden zijn positie als VP heeft misbruikt.

Weet je, ik ben minder bevooroordeeld dan jij denkt. Als Biden zich schuldig heeft gemaakt aan corruptie, dan dient hij wat mij betreft uit de race te stappen. Net zoals Clinton mijns inziens moet worden vervolgd als blijkt dat zij strafbare feiten heeft gepleegd. Ik ben in deze geen supporter die zijn 'team' ondanks alles steunt.

Het probleem is er te vraagtekens zijn te plaatsen bij het stuk van de New York Post. Als Guiliani over krachtig bewijs beschikte, had hij dat voor moeten leggen aan een gerenommeerd media, zoals de Wall Street Journal, niet aan een of andere tabloid. Dit is allemaal net iets te mager.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195651792
2016: BUT HER EMAILS!... :'(
2020: BUT HIS EMAILS!... :'(

En die van Ivanka snel in de doofpot stoppen :')
nee, jij dan!
pi_195651804
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:58 schreef dellipder het volgende:
Dat dit nieuwe informatie is blijkt wel uit het feit dat het Homeland Security Committee van de Senaat een onderzoek gaat instellen.

Hunter Biden emails under investigation by Senate Homeland Security Committee after hard drive report emerges
Zou dit trucje net zo goed werken als bij Hillary?
pi_195652083
Net even die stukken van de NYP en National Review gelezen. Ligt het nou aan mij of gaat dit nergens over? Biden zou via zijn zoon de directeur van Burisma hebben ontmoet. Zelfs als dat waar is(Biden ontkent het), nou en?

Wat mis ik?
Incelfrikandel
  donderdag 15 oktober 2020 @ 11:24:00 #211
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195652102
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:05 schreef KoosVogels het volgende:

Weet je, ik ben minder bevooroordeeld dan jij denkt.

Ik vroeg om feitelijk bewijs die jouw suggestie onderbouwt dat omdat het karakter van de eigenaar van de repairshop volgens jouw normen niet deugt de e-mails niet authentiek maakt.
Pending...
quote:
Het probleem is er te vraagtekens zijn te plaatsen bij het stuk van de New York Post. Als Guiliani over krachtig bewijs beschikte, had hij dat voor moeten leggen aan een gerenommeerd media, zoals de Wall Street Journal, niet aan een of andere tabloid. Dit is allemaal net iets te mager.
Dit zeg jij die drie jaar lang achter de hoax Russia collusion heeft aangehuppeld vanwege het Steele dossier dat alleen berustte op "sources say", "people familiar with the matter" en "anonymous sources". Allesbehalve geloofwaardig geleuter.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195652159
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:07 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zou dit trucje net zo goed werken als bij Hillary?
Zit ze nou nog steeds niet vast eigenlijk? DUURT LANG.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 11:41:21 #213
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195652404
quote:
8s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zit ze nou nog steeds niet vast eigenlijk? DUURT LANG.
Gaat nog veel langer duren, 54-42 ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195652553
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Net even die stukken van de NYP en National Review gelezen. Ligt het nou aan mij of gaat dit nergens over? Biden zou via zijn zoon de directeur van Burisma hebben ontmoet. Zelfs als dat waar is(Biden ontkent het), nou en?

Wat mis ik?
Het is idd een nothingburger zoals Trump dat zo mooi zou zeggen. Hunter had een baantje waar hij niet gekwalificeerd voor was en wat riekt naar cliëntelisme, maar toen het puntje bij paaltje kwam voerde Joe Biden juist druk uit op Burisma en Oekraïne. Hij ging tegen het belang in van zijn zoon Hunter en dat van Burisma. Oftewel: Burisma dacht politieke invloed in huis te hebben gehaald met Hunter maar dat bleek in de praktijk niet zo te zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_195652587
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het is idd een nothingburger zoals Trump dat zo mooi zou zeggen. Hunter had een baantje waar hij niet gekwalificeerd voor was en wat riekt naar cliëntelisme, maar toen het puntje bij paaltje kwam voerde Joe Biden juist druk uit op Burisma en Oekraïne. Hij ging tegen het belang in van zijn zoon Hunter en dat van Burisma. Oftewel: Burisma dacht politieke invloed in huis te hebben gehaald met Hunter maar dat bleek in de praktijk niet zo te zijn.
Als bedrijfsadvocaat was hij wel gekwalificeerd voor dat baantje toch?
pi_195652606
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Als bedrijfsadvocaat was hij wel gekwalificeerd voor dat baantje toch?
Maar geen enkele ervaring in de energiesector, dacht ik. En sowieso natuurlijk belangenverstrengeling als zoon van de vice-president van Amerika.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_195652715
quote:
83s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:24 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik vroeg om feitelijk bewijs die jouw suggestie onderbouwt dat omdat het karakter van de eigenaar van de repairshop volgens jouw normen niet deugt de e-mails niet authentiek maakt.
Pending...
Ik heb dat nergens zo gesteld. Dat de eigenaar van dat winkeltje een rare snuiter is, draagt echter niet bij aan de geloofwaardigheid van het hele verhaal. En als hij zichzelf dan ook nog eens meerdere malen tegenspreekt, wordt het natuurlijk helemaal verdacht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195652801
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het is idd een nothingburger zoals Trump dat zo mooi zou zeggen. Hunter had een baantje waar hij niet gekwalificeerd voor was en wat riekt naar cliëntelisme, maar toen het puntje bij paaltje kwam voerde Joe Biden juist druk uit op Burisma en Oekraïne. Hij ging tegen het belang in van zijn zoon Hunter en dat van Burisma. Oftewel: Burisma dacht politieke invloed in huis te hebben gehaald met Hunter maar dat bleek in de praktijk niet zo te zijn.
95 procent van het NYP-stuk bestaat dan ook uit aannames.

Die mail zou wijzen op een ontmoeting tussen VP Biden en een of andere kerel van Burisma. Vervolgens speculeert de NYP dat een eventueel gesprek, waarvan onduidelijk is of die daadwerkelijk heeft plaatsgevonden, heeft geleid tot het ontslag van Shokin, een paar maanden later. De suggestie wordt dus gewekt dat Biden ervoor heeft gezorgd dat de openbare klager opzij werd gezet, nadat hem dat werd ingefluisterd door Burisma.

Maar dat is natuurlijk een hoop gespeculeer, waar nog eens bij komt dat Biden helemaal niet op eigen houtje heeft besloten dat Shokin moest vertrekken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195652837
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Maar geen enkele ervaring in de energiesector, dacht ik. En sowieso natuurlijk belangenverstrengeling als zoon van de vice-president van Amerika.
Ik vraag me af hoe relevant dat is. Mensen in zo'n positie hebben vaak verschillende achtergronden en niet specifiek in de sector waarvoor ze aangesteld worden. W. Bush benoemde hem bv. in de Raad van Bestuur voor Amtrak, maar afgezien van de trein-gekte van zijn pa, zie ik zo niet wat hem dan daar specifiek geschikt voor maakte afgezien van zijn achtergrond als advocaat/lobbyist/bestuurder.

Voor wat betreft belangenverstrengeling van Hunter zie ik dat niet zo. Althans, ik zie niet hoe Burisma daar slechter van zou worden en hij zijn taak dus niet goed zou kunnen uitvoeren.
pi_195653101
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 11:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Mooie tijdverspilling geweest dus. Gelukkig is de aandacht weer mooi afgeleid van het incompetente beleid van de Republikeinen.

Wat ik dan nog wel opvallend aan dit verhaal vind is hoe snel de techbedrijven dit nepnieuwsverhaal verwijderen van hun platforms. Dat ging kort geleden nog heel anders.
Incelfrikandel
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 12:18:15 #221
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195653125
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

[..]

Mooie tijdverspilling geweest dus. Gelukkig is de aandacht weer mooi afgeleid van het incompetente beleid van de Republikeinen.

Wat ik dan nog wel opvallend aan dit verhaal vind is hoe snel de techbedrijven dit nepnieuwsverhaal verwijderen van hun platforms. Dat ging kort geleden nog heel anders.
Ze zijn wakker geworden EN Trump te vriend houden levert niets op nu hij een loser is ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195653175
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]


[..]

Mooie tijdverspilling geweest dus. Gelukkig is de aandacht weer mooi afgeleid van het incompetente beleid van de Republikeinen.

Wat ik dan nog wel opvallend aan dit verhaal vind is hoe snel de techbedrijven dit nepnieuwsverhaal verwijderen van hun platforms. Dat ging kort geleden nog heel anders.
Het komt op me over als een afleiding voor het feit dat de DOJ helemaal niks heeft gevonden in het "worse than Watergate" unmasking verhaaltje en er dus snel een stuk nieuw vlees in de kooi gegooid moest worden.
pi_195653457
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 10:07 schreef KoosVogels het volgende:
De aanval van Trump op de drugsverslaving van Hunter, tijdens het vorige debat, leverde overigens wel een sympathiek moment op. Biden liet blijken dat hij zijn zoon steunt, ook in moeilijke tijden, zoals het een liefdevolle vader betaamt.

Al zal Trump dat waarschijnlijk niet begrijpen. Ik kan mij niet voorstellen dat hij daadwerkelijk van zijn kroost houdt.
Trump ziet Ivanka als een soort trofee vanwege haar looks maar ik heb ook sterk de indruk dat hij voor zijn eigen kinderen net zo'n empathieloze lul is als zijn eigen vader was.
pi_195653813
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Trump ziet Ivanka als een soort trofee vanwege haar looks maar ik heb ook sterk de indruk dat hij voor zijn eigen kinderen net zo'n empathieloze lul is als zijn eigen vader was.
En dan heb je ook nog zo'n figuur als Trump jr. (wat heeft hij eigenlijk ooit op eigen kracht bereikt in zijn leven), die bijna wanhopig een wit voetje probeert te halen bij Sr. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 13:00:22 #225
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195653884
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En dan heb je ook nog zo'n figuur als Trump jr. (wat heeft hij eigenlijk ooit op eigen kracht bereikt in zijn leven), die bijna wanhopig een wit voetje probeert te halen bij Sr. :')
Een beetje zielig is het eigenlijk wel, ja. Maar goed, de kinderen van Biden scoren ook niet erg hoog.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195653893
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 12:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En dan heb je ook nog zo'n figuur als Trump jr. (wat heeft hij eigenlijk ooit op eigen kracht bereikt in zijn leven), die bijna wanhopig een wit voetje probeert te halen bij Sr. :')
Het komt wat sneu over inderdaad
pi_195653938
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 13:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Een beetje zielig is het eigenlijk wel, ja. Maar goed, de kinderen van Biden scoren ook niet erg hoog.
Klopt. Eigenlijk zijn de kinderen van ook totaal niet relevant, tenzij je nogal een fan bent van wilde samenzweringsverhalen, zoals in het Trumpkamp nogal eens voorkomt.

Daarnaast zijn de kinderend Bidens dan weer niet van die mediageile types als de Trumperts.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195654158
De projectie is weer sterk bij de usual suspects.
pi_195655075
twitter


De media en sommigen lui in dit topic in een notendop.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 15:37:53 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_195656607
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 14:06 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

De media en sommigen lui in dit topic in een notendop.
Is tweeten het publishen van een story door editors?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 15:40:53 #231
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195656646
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 15:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Is tweeten het publishen van een story door editors?
Je kunt die post van Chivaz op twee manieren lezen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195656711
Ik snap heel niet hoe die tweet gelezen moet worden. De screenshot linksboven is note bene bevestigd door de Senaat al had ik zelf "Trump campagne" gebruikt ipv "Trump".
  donderdag 15 oktober 2020 @ 16:18:06 #233
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195657134
Run but you can't hide...

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 15 oktober 2020 @ 16:25:34 #234
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195657279
Nieuwe artikel over de connecties van de Biden familie met de Chinese communistische partij.

Emails reveal how Hunter Biden tried to cash in big on behalf of family with Chinese firm

Niet verrassend wordt deze informatie ook door Twitter gecensureerd, want de woke directie is weer licht getriggerd.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 15 oktober 2020 @ 16:31:26 #235
8369 speknek
Another day another slay
pi_195657403
Da's toevallig. Trump blijkt 211 miljoen dollar schuld te hebben bij de Chinese centrale bank, en nu heeft Biden ook een loyaliteitsprobleem in deze totaal niet fake harde schijf gevonden door een Trump fan die door een medische conditie niet kon zien welke persoon de harde schijf aan hem gegeven heeft. Nou gelukkig maar, zijn both sides net zo erg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 16:43:24 #236
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195657678
Als het allemaal fake is, de foto's, de e-mails, de sms-berichten en de video's waarom kan de Biden-campagne dit niet ondubbelzinnig zeggen en bewijs presenteren die de authenticiteit in twijfel trekt?
Wat er nu gebeurt is een verhaal censureren op grond van een fake journalistieke ethische standaard -kijk maar naar drie jaar volkomen bull crap over de Russia collusion hoax; Micheal Cohen went to Prague!!!!- en halfbakken reacties geven juist niet aan dat het fake is..
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195657694
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:43 schreef dellipder het volgende:
Als het allemaal fake is, de foto's, de e-mails, de sms-berichten en de video's waarom kan de Biden-campagne dit niet ondubbelzinnig zeggen en bewijs presenteren die de authenticiteit in twijfel trekt?
Waarom?
Incelfrikandel
  donderdag 15 oktober 2020 @ 16:45:08 #238
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195657712
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat Joe Biden eerder anders had beweerd. Let je wel op?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195657768
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:45 schreef dellipder het volgende:

[..]

Omdat Joe Biden eerder anders had beweerd. Let je wel op?
Volgens Biden heeft het niet plaatsgevonden. Laat NY Post maar eens wat bewijzen dan.
Incelfrikandel
pi_195657791
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Volgens Biden heeft het niet plaatsgevonden. Laat NY Post maar eens wat bewijzen dan.
Ik neem aan dat de NY Post voorafgaand aan de publicatie eerst alles diepgravend hebben onderzocht, jij niet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195657820
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:43 schreef dellipder het volgende:
Als het allemaal fake is, de foto's, de e-mails, de sms-berichten en de video's waarom kan de Biden-campagne dit niet ondubbelzinnig zeggen en bewijs presenteren die de authenticiteit in twijfel trekt?
Wat er nu gebeurt is een verhaal censureren op grond van een fake journalistieke ethische standaard -kijk maar naar drie jaar volkomen bull crap over de Russia collusion hoax; Micheal Cohen went to Prague!!!!- en halfbakken reacties geven juist niet aan dat het fake is..
Ik proef wat frustratie hier.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 15 oktober 2020 @ 16:50:41 #242
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195657845
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:47 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Volgens Biden heeft het niet plaatsgevonden. Laat NY Post maar eens wat bewijzen dan.
Whatever. Deze vraag zal boven de markt blijven hangen.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195657875
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:50 schreef dellipder het volgende:

[..]

Whatever. Deze vraag zal boven de markt blijven hangen.
We zullen zien.

quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:48 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de NY Post voorafgaand aan de publicatie eerst alles diepgravend hebben onderzocht, jij niet?
Zeker, kwaliteitsroddelblad.
Incelfrikandel
  donderdag 15 oktober 2020 @ 16:57:52 #244
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195658010
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

We zullen zien.

Jij in elk niet, want je mist volkomen dat de Biden campagne alleen circulair bewijs inbrengt op dezelfde manier zoals het geval was bij de verificatie van het Steele dossier.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195658027
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:31 schreef speknek het volgende:
Da's toevallig. Trump blijkt 211 miljoen dollar schuld te hebben bij de Chinese centrale bank, en nu heeft Biden ook een loyaliteitsprobleem in deze totaal niet fake harde schijf gevonden door een Trump fan die door een medische conditie niet kon zien welke persoon de harde schijf aan hem gegeven heeft. Nou gelukkig maar, zijn both sides net zo erg.
Wat een jaar he 2020, dat er stomtoevallig de zoon van een presidentskandidaat zijn laptops dumpte bij een Trumpfan die niet goed kan kijken, maar wel in prive mails van zijn klanten kan kijken, met inhoud wat zijn politieke tegenstander eerder via honderden miljoenen aan belastinggeld wat overtuigender wilden verkopen met een nep-onderzoek in Oekraine aangekondigd op CNN.

Curieus, curieus. Ik zou echt niet weten op wie ik (hypothetisch) zou stemmen.
pi_195658053
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:57 schreef dellipder het volgende:

[..]

Jij in elk niet, want je mist volkomen dat de Biden campagne alleen circulair bewijs inbrengt op dezelfde manier zoals het geval was bij de verificatie van het Steele dossier.
Nee hoor ik wil gewoon dat NY Post zijn rommel onderbouwt.
Incelfrikandel
  donderdag 15 oktober 2020 @ 17:01:56 #247
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195658105
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Nee hoor ik wil gewoon dat NY Post zijn rommel onderbouwt.
Dit heeft niets te maken met wat ik inbreng.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195658133
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:01 schreef dellipder het volgende:

[..]

Dit heeft niets te maken met wat ik inbreng.
Klopt, je bent mooi de aandacht aan het afleiden.
Incelfrikandel
  donderdag 15 oktober 2020 @ 17:05:37 #249
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195658183
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Klopt, je bent mooi de aandacht aan het afleiden.
Jij bent degene die op mijn bericht reageert. Niet andersom, hè?
Let je wel een beetje op?

AVK / Het grote Joe Biden topic #MAGA #1
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 15 oktober 2020 @ 17:06:42 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_195658204
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 16:43 schreef dellipder het volgende:
Als het allemaal fake is, de foto's, de e-mails, de sms-berichten en de video's waarom kan de Biden-campagne dit niet ondubbelzinnig zeggen en bewijs presenteren die de authenticiteit in twijfel trekt?
Wat er nu gebeurt is een verhaal censureren op grond van een fake journalistieke ethische standaard -kijk maar naar drie jaar volkomen bull crap over de Russia collusion hoax; Micheal Cohen went to Prague!!!!- en halfbakken reacties geven juist niet aan dat het fake is..
Dat Hunter Biden laptops met incriminerende Russische propaganda talking points achterlaat bij een Trump supporter en subiet vergeet dat hij ze achter had gelaten, en de Trump supporter die door een medische conditie niet kon zien wie het aan hem gaf en vervolgens een conflicterend verhaal gaf over de FBI waarom hij de laptops niet meer had maar wel een gekopieerde harde schijf, die hij nota bene achterlaat bij een uitgerangeerde advocaat die bewezen contacten onderhoud met Russische spionnen, als dekking voor dat hij in diepe shit zit. Dat dat allemaal fake is, is zo overduidelijk dat ik het allemaal niet kan typen zonder dat mijn gezicht in een zeer pijnlijke :') groef verdraaid is.

Het kan natuurlijk wel heel goed dat Rusland e-mails en wellicht ook andere dingen onderschept heeft en dat ze ook echt waar zijn, en ze op deze manier hopen te verspreiden. Dat het vervolgens een behoorlijke nothingburger lijkt te zijn van de zoon die iets beloofd zou hebben dat nooit uitgekomen is, is dan wel een kers op de taart. Zelfs gestolen propagandamateriaal is niet incriminerend.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 17:08:41 #251
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195658247
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:06 schreef speknek het volgende:
rant
Graag feitelijk bewijs voor jouw beweringen. Ik wil bewijs dat de e-mails niet authentiek zijn. Geen emotionele rant. Bewijs!
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 15 oktober 2020 @ 17:10:14 #252
8369 speknek
Another day another slay
pi_195658284
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:08 schreef dellipder het volgende:
Graag feitelijk bewijs voor jouw beweringen. Ik wil bewijs dat de e-mails niet authentiek zijn. Geen emotionele rant. Bewijs!
Ik zeg niet dat de e-mails niet authentiek zijn, ik zeg dat het verhaal hoe ze eraan gekomen zijn niet authentiek is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 17:11:42 #253
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195658313
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de e-mails niet authentiek zijn, ik zeg dat het verhaal hoe ze eraan gekomen zijn niet authentiek is.
De kwestie over Hunter Biden staat in de e-mails. Niet in het verhaal dat jou zo triggert!
Dit begrijp je toch wel, neem ik aan?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 17:15:48 #254
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195658380
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:08 schreef dellipder het volgende:

[..]

Graag feitelijk bewijs voor jouw beweringen. Ik wil bewijs dat de e-mails niet authentiek zijn. Geen emotionele rant. Bewijs!
Hij hoeft helemaal niets te bewijzen, het is POL niet hier ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195658386
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:05 schreef dellipder het volgende:

[..]

Jij bent degene die op mijn bericht reageert. Niet andersom, hè?
Let je wel een beetje op?

AVK / Het grote Joe Biden topic #MAGA #1
Jij stelt dat Biden iets moet bewijzen over dit verhaal. Laat NY Post eerst maar iets bewijzen. Met je Steele.
Incelfrikandel
  donderdag 15 oktober 2020 @ 17:27:59 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_195658627
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:11 schreef dellipder het volgende:

[..]

De kwestie over Hunter Biden staat in de e-mails. Niet in het verhaal dat jou zo triggert!
Dit begrijp je toch wel, neem ik aan?
Triggered? Het is gewoon overduidelijk neppe propaganda van een buitenlandse mogendheid bedoeld om de verkiezingen andermaal te beinvloeden, en daarom laten de social media de verspreiding deze keer niet toe. Daar ben ik best content mee, en ik kom daarom ook niet getriggered in deze thread.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195658680
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij hoeft helemaal niets te bewijzen, het is POL niet hier ;)
Ohnoyoudidnt
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 17:35:07 #258
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195658737
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Jij stelt dat Biden iets moet bewijzen over dit verhaal. Laat NY Post eerst maar iets bewijzen. Met je Steele.
Ik zeg dat ze iets anders moeten doen dan circulaire inbreng.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195658745
twitter
  donderdag 15 oktober 2020 @ 17:36:37 #260
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195658753
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Triggered? Het is gewoon overduidelijk neppe propaganda van een buitenlandse mogendheid bedoeld om de verkiezingen andermaal te beinvloeden, en daarom laten de social media de verspreiding deze keer niet toe. Daar ben ik best content mee, en ik kom daarom ook niet getriggered in deze thread.
Als het zo overduidelijk is zoals je hier beweert zou je dat laten zien door feitelijke bewijsvoering in plaats van emotionele geratel.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 15 oktober 2020 @ 17:37:45 #261
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195658766


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2020 17:50:00 (Doe normaal) ]
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195658979
Zelfs als de mails authentiek zijn, hoeft dat weinig te betekenen. Het vermeende schandaal staat of valt met de claim dat Biden sr zich liet beïnvloeden door Burisma en daarom aandrong op het ontslag van Shokin.

Helemaal niets wijst erop dat dat het geval is. Ook het recente onderzoek van de Republikeinen in de Senaat spreekt dat tegen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195659741
twitter


Het is wel duidelijk welke kant Twitter heeft gekozen met hun censuur gebaseerd op willekeur.
pi_195659799
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:35 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik zeg dat ze iets anders moeten doen dan circulaire inbreng.
En zeker zolang NYP hun verhaal niet ondersteund kunnen ze dat lekker zelf bepalen.
Incelfrikandel
  Moderator donderdag 15 oktober 2020 @ 18:56:50 #265
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195660266
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ohnoyoudidnt
I did, I did! :D

Geintje moet kunnen, toch? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:05:10 #266
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195663153
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:28:01 #267
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195663663
twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195663891
twitter


Blijft wonderlijk hoe ruk het treinverkeer in de VS is. Dat zouden ze echt kunnen verbeteren inderdaad.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 02:18:12 #269
19840 Libris
Live from Singapore
pi_195668014
Biden heeft nu z'n townhall


Ik vind hem erg sterk, dreunt feiten op, maakt goede punten. Af en toe een verspreking, maar er zit een goede lijn in.
pi_195669717
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 02:18 schreef Libris het volgende:
Biden heeft nu z'n townhall


Ik vind hem erg sterk, dreunt feiten op, maakt goede punten. Af en toe een verspreking, maar er zit een goede lijn in.
1:47:25 Hij komt er gewoon weer mee weg. Een bullshit verhaal over court packing etc maar geen toezegging of hij extra rechters gaat toevoegen of niet. Hij wilt dat de media zich vooral richt op het hier en nu en niet wat Biden gaat doen in de toekomst. Hij kan ook gewoon antwoord geven, de media spint toch wel in zijn voordeel. Ik begrijp echt niet waarom hij zo mysterieus doet over een heel simpele vraag.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 08:56:35 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_195669798
Dat court packing is natuurlijk ook wel een hypothetische vraag zolang ze geen meerderheid in de senate hebben, en Barrett ook nog niet geconfirmed is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195669856
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:56 schreef speknek het volgende:
Dat court packing is natuurlijk ook wel een hypothetische vraag zolang ze geen meerderheid in de senate hebben, en Barrett ook nog niet geconfirmed is.
Dat doet er niet toe, hij kan toch gewoon een duidelijk antwoord geven of hij voorstander is van het uitbreiden van het hooggerechtshof ipv zich te verschuilen achter de gang van zaken rond ACB. George Stephanapolis laat hem er ook gewoon mee wegkomen, ik verwacht ook niet anders van deze oud medewerker van de Clinton campagne.
pi_195669888
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

1:47:25 Hij komt er gewoon weer mee weg. Een bullshit verhaal over court packing etc maar geen toezegging of hij extra rechters gaat toevoegen of niet. Hij wilt dat de media zich vooral richt op het hier en nu en niet wat Biden gaat doen in de toekomst. Hij kan ook gewoon antwoord geven, de media spint toch wel in zijn voordeel. Ik begrijp echt niet waarom hij zo mysterieus doet over een heel simpele vraag.
Als Biden nu zegt "ja, dat gaan we doen" dan is er risico dat hij de Republikeinse opkomst daarmee vergroot in zijn nadeel. Want de Republikeinen die weinig/niks geven om Trump geven wel heel erg veel om een conservatieve meerderheid in de supreme court. Is overigens ook een doelgroep waar de Biden-campagne zich extra op richt om over te halen. Als hij zegt "nee, dat gaan we niet doen" heeft hij binnen de eigen partij en met name bij de progressieven een probleem.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_195669945
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:50 schreef Chivaz het volgende:

[..]

1:47:25 Hij komt er gewoon weer mee weg. Een bullshit verhaal over court packing etc maar geen toezegging of hij extra rechters gaat toevoegen of niet. Hij wilt dat de media zich vooral richt op het hier en nu en niet wat Biden gaat doen in de toekomst. Hij kan ook gewoon antwoord geven, de media spint toch wel in zijn voordeel. Ik begrijp echt niet waarom hij zo mysterieus doet over een heel simpele vraag.
Snap vooral niet dat jij je er zo druk om maakt.

Ik heb veel commentaar op de Amerikaanse politiek, maar dat de Republikeinen de benoeming van Barret in hoog tempo erdoorheen drukken, interesseert mij bar weinig. Ten eerste hebben de Reps nou eenmaal die mogelijkheid (wettelijk gezien), maar wat ook meespeelt is dat mij een rotzorg zal zijn hoe conservatief of progressief het Hooggerechtshof is. Ik woon gelukkig niet in dat land.

En mochten de Democraten wettelijk gezien in hun recht staan op het moment dat ze het aantal rechters willen uitbreiden, wat is dan het probleem?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195670017
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Als Biden nu zegt "ja, dat gaan we doen" dan is er risico dat hij de Republikeinse opkomst daarmee vergroot in zijn nadeel. Want de Republikeinen die weinig/niks geven om Trump geven wel heel erg veel om een conservatieve meerderheid in de supreme court. Is overigens ook een doelgroep waar de Biden-campagne zich extra op richt om over te halen. Als hij zegt "nee, dat gaan we niet doen" heeft hij binnen de eigen partij en met name bij de progressieven een probleem.
Ik snap best dat hij een deel van zijn kiezers niet wilt verraden, maar laten we eerlijk wezen de linkervleugel van de Democraten steunen hem toch wel. Of hij het aantal rechters nu doet uitbreiden of niet.
Biden heeft vooral veel geluk met de media, als hij zijn beleidskeuzes echt moet gaan verdedigen dan ziet het er slecht uit. Is hij nou voor of tegen court packing, fracking, het uitbreiden van het aantal Staten, de green new deal? Allemaal vragen die niet of nauwelijks beantwoord worden.
pi_195670031
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap vooral niet dat jij je er zo druk om maakt.

Ik heb veel commentaar op de Amerikaanse politiek, maar dat de Republikeinen de benoeming van Barret in hoog tempo erdoorheen drukken, interesseert mij bar weinig. Ten eerste hebben de Reps nou eenmaal die mogelijkheid (wettelijk gezien), maar wat ook meespeelt is dat mij een rotzorg zal zijn hoe conservatief of progressief het Hooggerechtshof is. Ik woon gelukkig niet in dat land.

En mochten de Democraten wettelijk gezien in hun recht staan op het moment dat ze het aantal rechters willen uitbreiden, wat is dan het probleem?
Wettelijk gezien mogen ze het uitbreiden, het lijkt mij alleen niet wenselijk want het is een glijdende schaal.
pi_195670069
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wettelijk gezien mogen ze het uitbreiden, het lijkt mij alleen niet wenselijk want het is een glijdende schaal.
Maar dat argument gaat beide kanten op. Een groot deel van de Democraten vindt dat de Republikeinen zelf al aan court packing doen door allerhande normen te breken.

Plus natuurlijk dat ze het met wetswijziging deden in Arizona en Georgia de afgelopen paar jaar.
pi_195670084
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wettelijk gezien mogen ze het uitbreiden, het lijkt mij alleen niet wenselijk want het is een glijdende schaal.
Het lijkt mij überhaupt niet wenselijk dat het een wereld van verschil maakt welke partij de rechter kiest.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195670155
Het heeft er alle schijn van dat Biden miljoenen heeft vergaard in China, dus dat hij hoogstwaarschijnlijk chantabel is door de grootste aartsvijand van de VS. En een groot deel van de media stopt het in de doofpot terwijl de informatie authentiek is. Ik ben geen voorstander van al die impeachment-zaken van de laatste tijd, maar dit lijkt me een geval waarbij Biden direct afgezet moet worden mocht hij winnen en mochten de republikeinen een meerderheid hebben.
pi_195670192
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik snap best dat hij een deel van zijn kiezers niet wilt verraden, maar laten we eerlijk wezen de linkervleugel van de Democraten steunen hem toch wel. Of hij het aantal rechters nu doet uitbreiden of niet.
Biden heeft vooral veel geluk met de media, als hij zijn beleidskeuzes echt moet gaan verdedigen dan ziet het er slecht uit. Is hij nou voor of tegen court packing, fracking, het uitbreiden van het aantal Staten, de green new deal? Allemaal vragen die niet of nauwelijks beantwoord worden.
Het is puur strategie. Waarom kleur bekennen als dat risicovol is en niet nodig is? Als kiezer en als volger van buitenaf wel heel frustrerend, dat ben ik met je eens.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_195670269
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Maar dat argument gaat beide kanten op. Een groot deel van de Democraten vindt dat de Republikeinen zelf al aan court packing doen door allerhande normen te breken.

Plus natuurlijk dat ze het met wetswijziging deden in Arizona en Georgia de afgelopen paar jaar.
Ik snap best dat de definitie van court packing ineens is veranderd na de nominatie van Barret en het desastreuze debat van Harris maar dat betekent nog niet dat het vullen van een zetel meteen gelijk staat aan court packing.

Wat er in Arizona gebeurt is is inderdaad court packing maar gelukkig op een veel kleinere schaal dan het hooggerechtshof in de VS.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:52:38 #282
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_195670589
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_195670674
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het lijkt mij überhaupt niet wenselijk dat het een wereld van verschil maakt welke partij de rechter kiest.
Dat zou inderdaad niet uit moeten maken, misschien moet 3/4 van de senaat instemmen met een rechter ipv een simpele meerderheid.
pi_195670775
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik snap best dat de definitie van court packing ineens is veranderd na de nominatie van Barret en het desastreuze debat van Harris maar dat betekent nog niet dat het vullen van een zetel meteen gelijk staat aan court packing.

Wat er in Arizona gebeurt is is inderdaad court packing maar gelukkig op een veel kleinere schaal dan het hooggerechtshof in de VS.
Het is meer om te laten zien dat het om dezelfde uitholling van normen gaat om rechters van je eigen team te kunnen benoemen. Daar is simpelweg geen beter woord voor in het Engels, voor zover ik weet, al betreft het traditioneel inderdaad het vergroten van het aantal rechters. Het is mij niet duidelijk waarom het ene breken van normen hierin per se erger zou zijn dan het andere norm breken.

Daarnaast is het systeem wel aan hervorming toe, wat een ander argument is om het te doen.
pi_195670864
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:05 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het is meer om te laten zien dat het om dezelfde uitholling van normen gaat om rechters van je eigen team te kunnen benoemen. Daar is simpelweg geen beter woord voor in het Engels, voor zover ik weet, al betreft het traditioneel inderdaad het vergroten van het aantal rechters. Het is mij niet duidelijk waarom het ene breken van normen hierin per se erger zou zijn dan het andere norm breken.

Daarnaast is het systeem wel aan hervorming toe, wat een ander argument is om het te doen.
Tuurlijk bestaat daar een woord voor in het Engels, hypocricy.
Althans als je vind dat Republikeinen hypocriet handelen door het geen te doen op kleine schaal wat de Democraten mogelijk gaan doen op grote schaal.
pi_195670964
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Tuurlijk bestaat daar een woord voor in het Engels, hypocricy.
Althans als je vind dat Republikeinen hypocriet handelen door het geen te doen op kleine schaal wat de Democraten mogelijk gaan doen op grote schaal.
De Republikeinen breken de normen niet slechts op kleine schaal vinden deze Democraten en hypocrisie betekent wat anders dan het breken van normen om je eigen rechters te benoemen. Iets meer gedachten mag je wel stoppen in je posts, dit sloeg nergens op.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:50:29 #287
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195671384
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad niet uit moeten maken, misschien moet 3/4 van de senaat instemmen met een rechter ipv een simpele meerderheid.
Twee derde is al voldoende om het systeem significant te veranderen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195671586
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 10:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Twee derde is al voldoende om het systeem significant te veranderen.
Dit was tot 1975 ook de regel, toen het 60 werd en in 2013 51 voor kabinetsposities en lagere rechters en in 2017 51 voor SC rechters.

Tot 1975 was het dan wel zo dat je de tijd vol moest lullen, wat toen is afgeschaft, zodat een filibuster kon plaatsvinden, terwijl tegelijk een andere zaak ook behandeld kon worden. Tot die tijd was het dat heel de Senaat dan plat lag.

Zie https://en.wikipedia.org/(...)of_the_United_States

[ Bericht 9% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-10-2020 11:11:53 ]
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:25:00 #289
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195671921
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:30:28 #290
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_195672039
twitter


Trump was meteen weg, Biden bleef nog even om meer vragen te beantwoorden.

En dan zou het Biden zijn die zich verstopt?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:38:35 #291
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195672186
Van alle looney far-left beleidsplannen vind ik volwassenen die kinderen hun lichaam voor de rest van hun leven laten veranderen het meest grotesk. Hierover zou consensus over moeten zijn dit te veroordelen, maar hier is er een kandidaat voor presidentschap van de Verenigde Staten die erop aandringt.
Misselijk makend.

twitter
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:28:00 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195672920
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 09:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Wettelijk gezien mogen ze het uitbreiden, het lijkt mij alleen niet wenselijk want het is een glijdende schaal.
Ja, en Democraten vinden het niet wenselijk dat Coney Barrett benoemd word, we kunnen nu eenmaal niet altijd krijgen wat we willen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195673649
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 12:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, en Democraten vinden het niet wenselijk dat Coney Barrett benoemd word, we kunnen nu eenmaal niet altijd krijgen wat we willen.
Klopt, maar om dan maar het bord om te gooien en stampvoetend nieuwe regels te verzinnen is natuurlijk ook niet geheel de bedoeling. En nee ik keur het ook niet goed als de Republikeinen het doen.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:15:16 #294
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195673668
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Klopt, maar om dan maar het bord om te gooien en stampvoetend nieuwe regels te verzinnen is natuurlijk ook niet geheel de bedoeling. En nee ik keur het ook niet goed als de Republikeinen het doen.
Republikeinen verzonnen 4 jaar geleden nieuwe regels om maar geen SC rechter te horen dus dat is een pot, kettle verhaal.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:19:10 #295
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_195673730
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Republikeinen verzonnen 4 jaar geleden nieuwe regels om maar geen SC rechter te horen dus dat is een pot, kettle verhaal.
En als die identieke situatie zich weer eens voor zal doen zal men vast eigen schuld gaan roepen. Helaas is de huidige situatie niet identiek aan die van 4 jaar geleden. Toch een relevant detail.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:26:20 #296
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195673860
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:19 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

En als die identieke situatie zich weer eens voor zal doen zal men vast eigen schuld gaan roepen. Helaas is de huidige situatie niet identiek aan die van 4 jaar geleden. Toch een relevant detail.
Wie de macht heeft maakt de keuzes. Zo simpel is het gewoon en als nieuwe regels geen probleem zijn voor de ene zijde dan is het ook voor de andere kant geen probleem.
Verder weinig met identiek te maken want sowieso doen Republikeinen al aan court packing in een aantal staten om hun benoemingen erdoor te krijgen.

Het zou mij onverstandig lijken als de Democraten het deden voor het US SC maar het is ze ook nauwelijks kwalijk te nemen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195673870
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Republikeinen verzonnen 4 jaar geleden nieuwe regels om maar geen SC rechter te horen dus dat is een pot, kettle verhaal.
Je bedoelt dat ze niet aan het proces wilden beginnen toen ze de senaat in handen hadden? Waarom zouden ze dat doen? Tenzij de senaat verplicht is om een hearing te houden zie ik het probleem niet zo. Let wel als Clinton had gewonnen dan had ze nu dus drie rechters kunnen nomineren.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:28:04 #298
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195673895
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ze niet aan het proces wilden beginnen toen ze de senaat in handen hadden? Waarom zouden ze dat doen? Tenzij de senaat verplicht is om een hearing te houden zie ik het probleem niet zo. Let wel als Clinton had gewonnen dan had ze nu dus drie rechters kunnen nomineren.
Ik kan mij herinneren dat je letterlijk postte, recentelijk, dat een hearing houden een verplichting was voor de Senaat en dat de Republikeinen zich gewoon aan de wet hielden in 2020.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:28:38 #299
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195673903
Anyways, het is allemaal theorie tenzij de Democraten de Senaat winnen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195674092
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik kan mij herinneren dat je letterlijk postte, recentelijk, dat een hearing houden een verplichting was voor de Senaat en dat de Republikeinen zich gewoon aan de wet hielden in 2020.
Aangezien ik al een lange tijd een ban heb op POL en NWS lijkt mij dat sterk.
pi_195674246
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 11:38 schreef dellipder het volgende:
Van alle looney far-left beleidsplannen vind ik volwassenen die kinderen hun lichaam voor de rest van hun leven laten veranderen het meest grotesk. Hierover zou consensus over moeten zijn dit te veroordelen, maar hier is er een kandidaat voor presidentschap van de Verenigde Staten die erop aandringt.
Misselijk makend.

[ twitter ]
8 jaar oude transgender wtf 8)7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')