abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195535739
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Joh, het is gewoon Putin die weer zit te trollen. Alsof de man zelf ook maar iets heeft met communisme en dat de Democraten dat ook hebben. :')

Nog los van het feit natuurlijk dat inlichtingendiensten onder Trump aangeven dat de Russen weer bezig zijn om in het voordeel van Trump campagne te voeren.
Natuurlijk is het Putin die loopt te trollen maar het is wel een interessante vraag hoe Biden Putin gaat benaderen, het zal vermoedelijk niet op dezelfde manier als Trump zijn. Om het met wat understatement te zeggen ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2020 21:46:00 ]
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:48:40 #52
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195535866
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:42 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Joh, het is gewoon Putin die weer zit te trollen.
+1
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_195535911
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Natuurlijk is het Putin die loopt te trollen maar het is wel een interessante vraag hoe Biden Putin gaat benaderen, het zal vermoedelijk niet op dezelfde manier als Trump zijn. Om het met wat understatement te zeggen ;)
Interessant ja. Wie weet kan Joe er nog een lucratief baantje uit slepen voor zoon Hunter.
pi_195535949
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:50 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Interessant ja. Wie weet kan Joe er nog een lucratief baantje uit slepen voor zoon Hunter.
Ja, of hij kan Putin ter verantwoording roepen voor de prijs op het hoofd van Amerikaanse soldaten waar Trump te laf voor was, natuurlijk. Ik gok op het laatste.
pi_195536355
Oh, leuk, een nieuwe aflevering van Trumps financieele achtergronden:

quote:
Tax records expose more than $21 million in highly unusual payments from the Las Vegas hotel Donald Trump owns with Phil Ruffin, routed through other Trump companies and paid out in cash.

Donald J. Trump needed money.

His “self-funded” presidential campaign was short on funds, and he was struggling to win over leery Republican donors. His golf courses and the hotel he would soon open in the Old Post Office in Washington were eating away at what cash he had left on hand, his tax records show.

And in early 2016, Deutsche Bank, the last big lender still doing business with him, unexpectedly turned down his request for a loan. The funds, Mr. Trump had told his bankers, would help shore up his Turnberry golf resort in Scotland. Some bankers feared the money would instead be diverted to his campaign.

That January, Mr. Trump sold a lot of stock — $11.1 million worth. He sold another $11.8 million worth in February, and $7.5 million in March. In April, he sold $8.1 million more.

https://www.nytimes.com/i(...)taxes-las-vegas.html
pi_195538088
Biden wordt misschien gezien als een tikje saai, maar na 4 jaar Trump kunnen veel mensen wel een saaie president gebruiken. *O*
pi_195538341
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:22 schreef Jojoke het volgende:
Biden wordt misschien gezien als een tikje saai, maar na 4 jaar Trump kunnen veel mensen wel een saaie president gebruiken. *O*
Ik heb het idee dat een grote meerderheid van de Amerikanen weer een volwassene in het Witte Huis wiil.
pi_195539822
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:22 schreef Jojoke het volgende:
Ik weet niet of saai echt het juiste woord is. Toen hij wat jonger was had hij wel enige swag. Degelijk is misschien eerder een woord wat ik met hem associeer. Maar ik snak ook wel naar iemand die niet elke minuut een nieuw echt schandaal heeft.

Hier is trouwens de hele speech:

pi_195540833
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat een grote meerderheid van de Amerikanen weer een volwassene in het Witte Huis wiil.
Dit in combinatie met wakker worden en geen debiele tweets of wat dan ook en enigzins stabiliteit, graag. In de laatste 4 jaar ben ik 70 jaar ouder geworden en ik ben nog net geen 40.

Geef mij maar saai. Ik snak naar precedented times.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:41:47 #61
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195550301
De kiezers verdienen het niet om het standpunt van Joe Biden te weten, aldus Joe Biden.

twitter

Begeleidend artikel bij dit topic:

Why Court Packing Would Be Devastating to Our Republic
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
pi_195550395
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 17:41 schreef dellipder het volgende:
De kiezers verdienen het niet om het standpunt van Joe Biden te weten, aldus Joe Biden.

[ twitter ]

Begeleidend artikel bij dit topic:

Why Court Packing Would Be Devastating to Our Republic
Tja, Heritage zal het wel dramatisch vinden voor hun Republic, voor de wijdere bevolking zal het mischien een ander verhaal zijn omdat die wel pro-choice zijn en er geen meerderheid is voor het benoemen van nog een conservatieve christelijke rechter.
pi_195550444
Die focus op iets waar Biden geen standpunt over heeft ingenomen is wel een tikkeltje potsierlijk. Waarom spreken de opiniemakers en de users hier zich niet uit over wat de Republikeinen deden in Arizona in 2016?

quote:
Ducey signs law adding 2 justices to Arizona Supreme Court

PHOENIX — Gov. Doug Ducey signed legislation Wednesday that will let him name two more justices to what has been a five-judge panel.

The governor said having seven justices will put Arizona on par with states that have a similar or smaller population, including Nevada, Colorado, Washington and Wisconsin. He said more justices will lead to more efficiency, and denied he’s “packing” the court.

Ducey’s move came despite unanimous opposition of sitting justices on the court.

“Additional justices are not required by the court’s caseload,” Chief Justice Scott Bales wrote to Ducey earlier this month. “And an expansion of the court (whatever people may otherwise think of its merits) is not warranted when other court-related needs are underfunded.”

[...]
Of wat de Republikeinen dit jaar nog deden in Georgia: Georgia Republicans cancel election for state Supreme Court, so governor can appoint a Republican

Of het feit dat de republikeinen allang bezig zijn op federaal niveau de gerechtshoven te packen via de route van het blokkeren van Democratische benoemingen en hun eigen benoemingen er gauw door te jassen sinds Obama.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 10-10-2020 17:58:16 ]
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:00:36 #64
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195550648
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 17:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
Die focus op iets waar Biden geen standpunt over heeft ingenomen is wel een tikkeltje potsierlijk. Waarom spreken de opiniemakers en de users hier zich niet uit over wat de Republikeinen deden in Arizona in 2016?

Misschien omdat de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2020 over drienhalve week plaatsvinden en de uitslag in flinke mate bepalend wordt welke koers er gevaren wordt? De kiezers willen weten waar precies de stip aan de horizon ligt, om het zo maar even uit te drukken; een reflectie van vier jaar geleden in Arizona is niet relevant voor de keuze over een paar weken. En een antwoord op dit vraagstuk is handig (let wel; de Kavanaugh debacle liet al zien dat het onderwerp Supreme Court voor de Democrats een halszaak is) om bij enige twijfel deze weg te nemen voordat het stembiljet ingevuld wordt.

Maar goed.
Joe Biden zegt dat de kiezers het niet verdienen te weten wat zijn standpunt is.
Crooked Hillary
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:18:08 #65
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195550964
Joe Biden heeft nog een steunbetuiging binnen.

Teen climate change activist Greta Thunberg endorses Biden

[ Bericht 0% gewijzigd door dellipder op 10-10-2020 18:27:00 ]
Crooked Hillary
pi_195551197
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 18:00 schreef dellipder het volgende:

[..]

Misschien omdat de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2020 over drienhalve week plaatsvinden en de uitslag in flinke mate bepalend wordt welke koers er gevaren wordt? De kiezers willen weten waar precies de stip aan de horizon ligt, om het zo maar even uit te drukken; een reflectie van vier jaar geleden in Arizona is niet relevant voor de keuze over een paar weken. En een antwoord op dit vraagstuk is handig (let wel; de Kavanaugh debacle liet al zien dat het onderwerp Supreme Court voor de Democrats een halszaak is) om bij enige twijfel deze weg te nemen voordat het stembiljet ingevuld wordt.

Maar goed.
Joe Biden zegt dat de kiezers het niet verdienen te weten wat zijn standpunt is.
Ik heb nog geen kiezers aan het woord gezien daarover. Wel een berg Republikeinen die voor "de kiezers" pretenderen te spreken.
pi_195551481
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 18:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb nog geen kiezers aan het woord gezien daarover. Wel een berg Republikeinen die voor "de kiezers" pretenderen te spreken.
Je hebt ook wel wat journalisten die het vragen, wat op zich hun taak is en het is wmb ook wel een prima vraag.

Dat hypocriete is echter wel wat me stoort. De Republikeinen:
- packen het hooggerechtshof via de wet in Arizona dmv 2 extra stoeltjes,
- packen het hooggerechtshof via de wet in Georgia dmv een verkiezing te veranderen in een benoeming,
- packen gerechtshoven inclusief het hooggerechtshof federaal via vuil spel in de Senaat,
- verminderen wat een governor mag doen nadat een Democraat de verkiezing wint in Wisconsin,
- verminderen wat een governor mag doen nadat een Democraat de verkiezing wint in North Carolina.

Dan hoor je ze niet, maar oh jee, Biden geeft geen antwoord op een vraag, waar geen plan voor op tafel ligt en waar het zeer de vraag is of er berhaupt genoeg Senatoren voor zouden zijn als ze al een meerderheid in de Senaat winnen wat ook al in zijn geheel niet zeker is - laten we dus dagelijks over hetzelfde beginnen.

Als er toch antwoorden gevraagd worden, kunnen de usual suspects misschien ook eens antwoord willen hebben op vragen die veel simpeler te beantwoorden zijn en reler: aan wie heeft Trump 400 miljoen schuld die hij de komende jaren terug moet betalen en wanneer was de laatste keer dat Trump negatief testte voordat hij ziek werd? Maar goed, het is hier niet het Trump topic.

[ Bericht 6% gewijzigd door SnertMetChoco op 10-10-2020 18:52:38 ]
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:23:01 #68
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195553155
Leuk!

twitter
Crooked Hillary
pi_195554097
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tjah dr was al een aardige meerderheid die um uberhaupt niet in het Witte Huis wou hebben... Maarja electoral college.....
pi_195554425
Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet zo omtrent het toevoegen van rechters aan het hooggerechtshof. Hoge rechters toevoegen of juist verwijderen is best normaal in de Amerikaanse geschiedenis. Het artikel van de Heritage Foundation spreekt over een problematisch precedent wat je schept maar dat argument vind ik niet zo logisch. Het aanstellen van rechters is al jaren gepolitiseerd. Stemmingen zijn inmiddels zeer partisan, rechters worden dus alleen aangenomen door n partij en niet met brede steun door beide partijen zoals het hoort. Men lijkt bovendien eerder te kijken naar de politieke visie van een kandidaat dan de kwaliteiten. Ik vind dat zeer kwalijk, de rechterlijke macht en de wetgevende macht dienen gescheiden te zijn. Laat Biden daar maar eens flinke hervormingen uitvoeren, blijkbaar kan het via de reguliere weg niet meer. Zet er maar een stuk of drie rechters bij voor de balans en laat benoemingen voortaan maar uitvoeren door een committee van hoge rechters.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 10-10-2020 21:27:18 ]
Incelfrikandel
pi_195554896
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet zo omtrent het toevoegen van rechters aan het hooggerechtshof. Hoge rechters toevoegen of juist verwijderen is best normaal in de Amerikaanse geschiedenis. Het artikel van de Heritage Foundation spreekt over een problematisch precedent wat je schept maar dat argument vind ik niet zo logisch. Het aanstellen van rechters is al jaren gepolitiseerd. Stemmingen zijn inmiddels zeer partisan, rechters worden dus alleen aangenomen door n partij en niet met brede steun door beide partijen zoals het hoort. Men lijkt bovendien eerder te kijken naar de politieke visie van een kandidaat dan de kwaliteiten. Ik vind dat zeer kwalijk, de rechterlijke macht en de wetgevende macht dienen gescheiden te zijn. Laat Biden daar maar eens flinke hervormingen uitvoeren, blijkbaar kan het via de reguliere weg niet meer. Zet er maar een stuk of drie rechters bij voor de balans en laat benoemingen voortaan maar uitvoeren door een committee van hoge rechters.
Dit kan niet zomaar. Het is in de grondwet verankerd dat de president een rechter nomineert en de Senaat die kan benoemen. Nu zou je misschien de regels in de Senaat wel aan kunnen passen dat er een nonpartisan commissie naar gaat kijken die dan namens de Senaat beslist, maar dan krijg je weer vraagstukken als "hoe bepaal je wie daar dan in komen?" plus dat de andere partij met een simpele meerderheid dan weer kan zeggen "dikke lul, we maken deze regel ongedaan", waarmee je dan je eigen glazen hebt ingegooid. Of anders gezegd, dat zou alleen duurzaam kunnen als er brede instemming is bij beide partijen voor een dergelijke verandering, wat er helaas niet zal zijn en mocht het er wel zijn, dan kun je er net zo goed een grondwetswijziging van maken.
pi_195560677
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Het probleem is: stel dat Biden er 10 bij doet, wat weerhoudt de volgende keer dat de Republikeinen de macht hebben hun om er 20 of 30 bij te doen? Je creert een race die niemand kan winnen.

Kijken of je wat aan de manier van benoemen kan doen lijkt me veel beter. Ja, het is grondwettelijk zo dat de SC rechters door de senaat worden benoemd. Maar in NL worden leden van de Hoge Raad ook door de Kamer benoemd, maar gaat het wel goed. Je kunt dus best een systeem optuigen dat werkt zonder de grondwet te veranderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_195565651
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dit kan niet zomaar. Het is in de grondwet verankerd dat de president een rechter nomineert en de Senaat die kan benoemen. Nu zou je misschien de regels in de Senaat wel aan kunnen passen dat er een nonpartisan commissie naar gaat kijken die dan namens de Senaat beslist, maar dan krijg je weer vraagstukken als "hoe bepaal je wie daar dan in komen?" plus dat de andere partij met een simpele meerderheid dan weer kan zeggen "dikke lul, we maken deze regel ongedaan", waarmee je dan je eigen glazen hebt ingegooid. Of anders gezegd, dat zou alleen duurzaam kunnen als er brede instemming is bij beide partijen voor een dergelijke verandering, wat er helaas niet zal zijn en mocht het er wel zijn, dan kun je er net zo goed een grondwetswijziging van maken.
Niet zonder risico dus. Jammer, maar wel een interessant vraagstuk. Ik heb eens rondgekeken op het internet en ik kwam deze paper tegen van de universiteit van Yale. Daar stonden twee voorstellen in, waarvan ik het gebruiken van een soort lotterijsysteem het beste vind. Alle 180 rechters van de 13 districten worden willekeurig aangesteld bij het hooggerechtshof en moeten zodoende beslissingen maken.

Link:
https://poseidon01.ssrn.c(...)064091002068&EXT=pdf

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 08:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het probleem is: stel dat Biden er 10 bij doet, wat weerhoudt de volgende keer dat de Republikeinen de macht hebben hun om er 20 of 30 bij te doen? Je creert een race die niemand kan winnen.
Feitelijk gezien zitten ze al in die race. Republikeinen hadden in 2016 het plan om de zetel van Scalia definitief weg te nemen als Clinton zou worden gekozen. De enige reden dat de Republikeinen het Hooggerechtshof niet hebben verkleind of uitgebreid is omdat ze nu zelf drie keer een eigen rechter mochten aanstellen.

quote:
Kijken of je wat aan de manier van benoemen kan doen lijkt me veel beter. Ja, het is grondwettelijk zo dat de SC rechters door de senaat worden benoemd. Maar in NL worden leden van de Hoge Raad ook door de Kamer benoemd, maar gaat het wel goed. Je kunt dus best een systeem optuigen dat werkt zonder de grondwet te veranderen.
Mee eens. Wat dat betreft kan de senaat beter een van de voorstellen uitvoeren die erop zijn gericht het Hooggerechtshof te depolitiseren. Zie hierboven.
Incelfrikandel
  zondag 11 oktober 2020 @ 20:21:39 #74
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_195575260
Zelfs CNN's Jake Tapper kraakt de Biden campagne af op de Supreme Court issue.

twitter

En op een ander puntje liet hij de campagne manager Bedingfield ook niet heel.

twitter
Crooked Hillary
pi_195575896
quote:
2s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:21 schreef dellipder het volgende:
Zelfs CNN's Jake Tapper kraakt de Biden campagne af op de Supreme Court issue.
Dus je erkent dat CNN wel kritisch is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')