Oh, helemaal vergeten te kijken gisteren. Maar het begin (eerste minuten) waren alvast heel sterk vond ik. Vanavond toch eens kijken, alsmede het debat Pence-Harris. Avondje politiek. Weer eens wat anders.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 00:28 schreef SnertMetChoco het volgende:
[ afbeelding ]
Verenigende boodschap van Biden:
Tja, what can I say, dat is wat de Democraten hebben gekozen, er waren een groot aantal (veel) jongere kandidaten beschikbaar in ieder geval.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:41 schreef Zwansen het volgende:
Ik hoop absoluut niet dat Trump wordt herkozen, zou zelfs een nachtmerrie zijn, maar Biden 4 jaar lang kan ook geen feest zijn. Die man is echt te oud voor zo’n functie toch?
https://thehill.com/opini(...)-court-packing-issuequote:Joe Biden should stop ducking the court-packing issue
Republicans seek to put Amy Coney Barrett on the Supreme Court, even though it's an election year, after having blocked the confirmation of Merrick Garland in 2016 because it was an election year. Democrats fume over the "blatant hypocrisy" of the Republicans, who insist that they are engaged in an entirely principled exercise. It all brings to mind a scene from that great western movie "Butch Cassidy and the Sundance Kid."
A member of Butch Cassidy's Hole in the Wall Gang, a giant of a man named Harvey Logan, challenges Butch (played by Paul Newman) to a knife fight to decide who should be the gang's leader. Butch tells the other gang members that he's willing to fight, "but not 'til me and Harvey get all the rules straightened out."
"Rules?" asks an astonished Harvey, who lets down his guard. "In a knife fight? No rules!"
Butch takes advantage of Harvey's distraction to kick him squarely in the - well, Butch won the fight.
Let's just honestly acknowledge that Supreme Court confirmations are political knife fights. Democrats can then stop saying that we're shocked, shocked, that there were no rules, at least none that benefitted them, in the fights over the Barrett and Garland nominations. Republicans can stop pretending that there is a principled way to reconcile blocking Garland with nominating Barrett in successive election years.
Anticipating Barrett's confirmation, some progressive Democrats want to pick another knife fight. Sen. Ed Markey (D-Mass.), for example, proposes "expanding the Supreme Court" (also called "court-packing") if Democrats regain the White House and the Senate so that a President Joe Biden can appoint more liberal justices. It's now such a live issue that, during the first presidential debate, President Trump pressed Democratic presidential nominee Biden on whether he supported court-packing. Biden forthrightly ducked by saying "I am not going to answer that question." (His running mate, Sen. Kamala Harris (D-Calif.), says she is open to it).
The first rule of knife fights, though, is that you shouldn't start one unless you have good prospects of winning. And court-packing is a fight that Democrats can't win.
We know that because a dominating Democratic president once tried it and lost badly. In 1937, after the Supreme Court had struck down several critical pieces of New Deal legislation, FDR proposed a court-packing plan that would have added a justice for every justice on the court over the age of 70. Under the plan, FDR could have appointed six more justices.
FDR had just won a landslide reelection in 1936, and Democrats had commanding majorities in the Senate and House. Even so, his own supporters, including FDR's vice-president, deserted him on this issue. A newspaper cartoon depicted the six new justices as FDR's ventriloquist dummies. He was forced to withdraw the plan.
Even if a President Biden could succeed in expanding the number of justices, sooner or later the Republicans would regain power and employ some other Machiavellian maneuver to restore conservative sway on the Supreme Court (remember this is a knife fight). The loser would be the court.
Progressive Democrats should take note that no less a figure than the late Justice Ruth Bader Ginsburg, whose seat Barrett would fill, opposed court-packing. In an interview last year, Ginsburg said that FDR's court-packing plan was a "bad idea" in 1937 and no less a bad idea today because "it would make the court look partisan," i.e., like a ventriloquist's dummies.
Even Biden once opposed court-packing. In 2019 he told an Iowa newspaper that "I'm not prepared to go on and try to pack the court because we'll live to rue that day."
He should say that now and put an end to a terrible idea that will only bring political grief to the Democrats, just as it did to FDR.
Tja, een opinie. Die heb ik ook.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 13:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
https://thehill.com/opini(...)-court-packing-issue
Biden had ook een opinie.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, een opinie. Die heb ik ook.
Biden gaat de discussie daarover niet aan, dat lijkt mij duidelijk, Schumer zegt dat alle opties op tafel liggen en uiteindelijk is het Congress wat daarvoor beslist. Als het Amerikaanse volk de Democraten meerderheden in het Huis en de Senaat geven dan is dat de wil van het volk en dan kan Biden als President zijn beslissing nemen.
Zoals het hoort. Toch?
quote:Even Biden once opposed court-packing. In 2019 he told an Iowa newspaper that "I'm not prepared to go on and try to pack the court because we'll live to rue that day."
Nee de vraag is waarom hij nu geen opinie heeft of wil geven. Wat is het probleem als hij er voor is ? Als ik jou moet geloven is het geen probleem waarom doen ze er dan zo moeilijk over ? Is het toch een probleem ?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, prima toch, dan? Je hebt je antwoord.
Brandende vragen, zie ik. Biden is bereikbaar via Twitter of Facebook, vraag het hem gewoon?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:07 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee de vraag is waarom hij nu geen opinie heeft of wil geven. Wat is het probleem als hij er voor is ? Als ik jou moet geloven is het geen probleem waarom doen ze er dan zo moeilijk over ? Is het toch een probleem ?
Dan wil hij geen antwoord geven. Net als jij.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Brandende vragen, zie ik. Biden is bereikbaar via Twitter of Facebook, vraag het hem gewoon?
Jij wil dat ik antwoord voor Biden ga geven? Ga jij dan antwoord geven voor Trump of zo? Doe eens normaal, zeg.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:23 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Dan wil hij geen antwoord geven. Net als jij.
Ze kunnen toch gewoon zeggen dat als Trump en het senaat een nieuwe SC rechter benoemen dat ze van plan zijn om de court te packen ? Daar ben jij toch ook voor ?
Ik vraag jou niet voor Biden te antwoordenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij wil dat ik antwoord voor Biden ga geven? Ga jij dan antwoord geven voor Trump of zo? Doe eens normaal, zeg.
Waarom zou ik daarvoor zijn, waar haal je dat in godsnaam vandaan? Sorry hoor maar nu loop je wel hele rare verhalen op te hangen. Het heeft totaal geen belang voor mij linksom of rechtsom.
Dat doe je wel, ik heb als antwoord gegeven dat ik denk Biden geen zin heeft dat spelletje te spelen en dan blijf jij doorgaan omdat je blijkbaar een ander antwoord wil horen. Nou, dat zit er dus niet in.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:33 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik vraag jou niet voor Biden te antwoorden![]()
Ik vraag jou mening hierover. Of jij daarvoor was was ook een vraag. Je mag hem nog steeds beantwoorden als je wil.
En met "dat spelletje spelen" probeer je het te framen alsof dit een spelletje van de Trump campagne zou zijn. Zie ook deze reactie op dit onderwerp in het Trump topic.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doe je wel, ik heb als antwoord gegeven dat ik denk Biden geen zin heeft dat spelletje te spelen en dan blijf jij doorgaan omdat je blijkbaar een ander antwoord wil horen. Nou, dat zit er dus niet in.
Benoeming van Coney Barrett mag maar is hypocriet gegeven de positie die de Republikeinen in 2016 innamen. En ik verwacht een reactie op termijn maar die gaat van de Senaat/Huis komen en niet van de President.
Maar het verhaal over het packen van de court komt toch echt bij de democraten zelf vandaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 12:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ze gaan helemaal niet op het lulverhaal van de Trump campagne in.
https://www.boston.com/ne(...)upreme-court-packingquote:Following the death of Supreme Court Justice Ruth Bader Ginsburg, Sen. Ed Markey was quick to draw battle lines in what is set to be an extraordinarily contentious political clash this fall over replacing the liberal judge.
In tweets, statements, and speeches over the weekend, Markey called on Sen. Mitch McConnell, the Republican majority leader, to follow the “precedent” he set in 2016 when he blocked President Barack Obama’s nomination of Judge Merrick Garland to the Supreme Court based on the reasoning that it was an election year.
But if Republicans disregard that principle and fill Ginsburg’s seat with President Donald Trump’s soon-to-be announced nominee, the Massachusetts Democrat said his party “must abolish the filibuster and expand the Supreme Court” if they regain power.
...
Some on Biden’s team have been aggravated by the calls on the left to expand the court, expressing particular annoyance with Sen. Edward J. Markey (D-Mass.) for urging Democrats to abolish the filibuster and add more justices if Senate Republicans move to fill the vacancy.
“People in your own party shouldn’t cause you problems 44 days out,” said one adviser, who like others spoke on the condition of anonymity to be candid.
En Biden houdt zich er buiten vanaf dag een. Duidelijk toch?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En met "dat spelletje spelen" probeer je het te framen alsof dit een spelletje van de Trump campagne zou zijn. Zie ook deze reactie op dit onderwerp in het Trump topic.
[..]
Maar het verhaal over het packen van de court komt toch echt bij de democraten zelf vandaan.
[..]
https://thehill.com/opini(...)-court-packing-issue
Die frame gaat dus niet op. De democraten doen dit zichzelf aan.
Voor mij is het wel duidelijk. Mochten de democraten en Joe Biden winnen dan wordt de SC uitgebreid en dan zullen het Joe Biden's nominaties zijn die de stoelen gaan vullen. Dus hij kan zich er nu moeilijk tegen uit spreken. En zeggen dat hij voor is gaat hem potentieel een hoop stemmen kosten. Dus speelt Biden en zijn campagne het spelletje dat hij geen antwoord gaat geven en framed hij het gedoe erover als een spelletje van de Trump campagne.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En Biden houdt zich er buiten vanaf dag een. Duidelijk toch?
Kan de Democraten geen ongelijk geven. Als de Republikeinen hun zin krijgen, wordt de SC gevuld met conservatieve geloofdwaanzinnigen. Een terugkeer naar de jaren '50 lijkt mij voor niemand leuk.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Voor mij is het wel duidelijk. Mochten de democraten en Joe Biden winnen dan wordt de SC uitgebreid en dan zullen het Joe Biden's nominaties zijn die de stoelen gaan vullen. Dus hij kan zich er nu moeilijk tegen uit spreken. En zeggen dat hij voor is gaat hem potentieel een hoop stemmen kosten. Dus speelt Biden en zijn campagne het spelletje dat hij geen antwoord gaat geven en framed hij het gedoe erover als een spelletje van de Trump campagne.
quote:The New England Journal of Medicine avoided politics for 208 years. Now it’s urging voters to oust Trump.
In more than two centuries of publishing, the New England Journal of Medicine has never weighed in on a U.S. presidential election. That changed this week.
On Wednesday, alongside its usual peer-reviewed scientific studies and analysis, the journal published a blistering editorial taking President Trump and his administration to task over their handling of the coronavirus pandemic. The respected journal broke the nonpartisan position it has held since 1812 with an editorial titled, “Dying in a Leadership Vacuum,” which urged voters to oust Trump over his administration’s failures.
“Our leaders have largely claimed immunity for their actions,” said the piece, which was signed by 34 of the journal’s editors. “But this election gives us the power to render judgment.”
https://www.washingtonpos(...)l-endorsement-trump/
Oh, en is ook al uitverkochtquote:"Truth Over Flies Fly Swatter"
Purchase is a donation to Biden Victory Fund.
Orders ship within 14 days.
Union Printed and Made-In-USA.
https://store.joebiden.com/truth-over-flies-fly-swatter/
Bizar ook dat ze die vraag maar blijven ontwijken. Biden vind zelfs dat je eerst op hem moet stemmen om erachter te komen wat hij gaat doen met deze kwestie. Het waarom begrijp ik niet, extreem links stemt sowieso voor hem vanwege Trump dus waarom de zwevende kiezer in ongewis laten?quote:
Extreem links is een ieniemienie deeltje van het electoraat, dus waar heb je het over?!quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bizar ook dat ze die vraag maar blijven ontwijken. Biden vind zelfs dat je eerst op hem moet stemmen om erachter te komen wat hij gaat doen met deze kwestie. Het waarom begrijp ik niet, extreem links stemt sowieso voor hem vanwege Trump dus waarom de zwevende kiezer in ongewis laten?
Al wil hij het niet, het dreigement alleen al zet de republikeinen onder druk.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:07 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee de vraag is waarom hij nu geen opinie heeft of wil geven. Wat is het probleem als hij er voor is ? Als ik jou moet geloven is het geen probleem waarom doen ze er dan zo moeilijk over ? Is het toch een probleem ?
Ze kunnen toch gewoon zeggen dat als Trump en het senaat een nieuwe SC rechter benoemen dat ze van plan zijn om de court te packen ? Daar ben jij toch ook voor ? Waarom willen ze dat niet zeggen ? Omdat ze bang zijn dat het ze stemmen zal kosten ?
Niet alleen ontwijken ze de vraag of ze de SC willen uitbreiden, Biden weigert ook bekend te maken welke rechters er op zijn nominatie lijst staan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:45 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bizar ook dat ze die vraag maar blijven ontwijken. Biden vind zelfs dat je eerst op hem moet stemmen om erachter te komen wat hij gaat doen met deze kwestie. Het waarom begrijp ik niet, extreem links stemt sowieso voor hem vanwege Trump dus waarom de zwevende kiezer in ongewis laten?
Oh ? Het zullen niet Biden's nominaties zijn die die stoelen gaan vullen als de democraten winnen ? Of hij nu wil antwoorden of niet het is onderdeel van zijn platform.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
- Dit hele vraagstuk is geen onderdeel van zijn platform, dus waarom zou de discussie daar dan over moeten gaan in plaats van over zijn programma wat al lang en breed uitgewerkt was voordat dit een issue werd, zal de gedachte zijn,
En daar wringt de schoen. Wat de democraten willen is niet populair dus vertellen ze niet wat ze willen.quote:- en realistisch gezien, welk eventuele antwoord hij ook geeft, dat schrikt mogelijk de helft van zijn coalitie af.
Denk je nu werkelijk dat de extremisten op links weg zullen lopen bij Biden als hij besluit om het hooggerechtshof niet uit te breiden? Ik denk dat er andere beleidspunten zijn (die hij ook niet verdedigd) waar de linkervleugel van zijn partij meer waarde aan hecht. De green new deal bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Extreem links is een ieniemienie deeltje van het electoraat, dus waar heb je het over?!
Het lijkt me vrij evident waarom hij zich hierover niet uit laat:
- Dit hele vraagstuk is geen onderdeel van zijn platform, dus waarom zou de discussie daar dan over moeten gaan in plaats van over zijn programma wat al lang en breed uitgewerkt was voordat dit een issue werd, zal de gedachte zijn,
- en realistisch gezien, welk eventuele antwoord hij ook geeft, dat schrikt mogelijk de helft van zijn coalitie af.
Het is in ieder geval wel prettig Biden vrij goed uitgewerkte punten heeft in plaats van een stel oneliners, vind je niet?
Mocht hij een lijst hebben dan is de vraag in principe beantwoord.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:56 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Niet alleen ontwijken ze de vraag of ze de SC willen uitbreiden, Biden weigert ook bekend te maken welke rechters er op zijn nominatie lijst staan.
Hij heeft een lijst. Hij wil hem alleen niet vrijgegeven. Maar dit betekent nog niet direct dat hij voor het packen van de courts is. Als je dat bedoeld.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:09 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Mocht hij een lijst hebben dan is de vraag in principe beantwoord.
https://apnews.com/article/374a616156c153a77a3c1a34d986e293quote:WILMINGTON, Del. (AP) — Joe Biden said Tuesday that his team is putting together a list of potential options for his first Supreme Court nominee, which he has already pledged will be a Black woman.
“We are putting together a list of African American women who are qualified and have the experience to be on the court. I am not going to release that until we go further down the line in vetting them as well,” the presumptive Democratic presidential nominee told reporters after a campaign event in Wilmington, Delaware.
Biden had previously committed that one of his first acts as president would be to nominate a Black woman to serve on the country’s highest court, but he had resisted calls from advocacy groups to commit to releasing a full list of options during the campaign.
In contrast, President Donald Trump pledged earlier this month to release a new list of Supreme Court nominees from which he would choose, declaring that “based on decisions being rendered now, this list is more important than ever before.” Biden said on Tuesday when asked about the list, however, that “one thing I hesitate to do is follow anything this President does because he does it all wrong.”
Then-candidate Trump released his own list of potential Supreme Court picks in May 2016, a move aimed at mollifying skeptical conservatives and one that’s been credited with galvanizing Republican base voters during that election. Trump and his allies tout his successful appointment of two conservatives to the Supreme Court, Justices Neil Gorsuch and Brett Kavanaugh, as reason not only to reelect the president but also to elect Republicans to the Senate as well.
While Republicans routinely run on promises of appointing conservative justices to the Supreme Court and federal bench, the issue has drawn less focus for Democrats. But a number of advocacy groups have emerged in recent years that aim to pressure Biden and other Democrats to make the Supreme Court an issue in this year’s election.
Oké die heb ik even gemist, typisch weer dat het perse een zwarte vrouw moet zijn. Wat voor meerwaarde heeft haar geslacht en huidskleur bij het interpreteren van de wet?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij heeft een lijst. Hij wil hem alleen niet vrijgegeven.
[..]
https://apnews.com/article/374a616156c153a77a3c1a34d986e293
Er ligt niet eens een plan. Je kunt van alles bedenken, zoals inderdaad klakkeloos de SC en lagere gerechtshoven vergroten voor dezelfde termijn, maar slimmere en meer onpartijdige oplossingen zijn ook mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan het vergroten van het hooggerechtshof van 1 of 2 per presidentiele termijn (afhankelijk van of het even of oneven wordt) waarbij dood of opstappen de omvang verlaagt met 1 te beginnen na de termijn van Biden. Dan zou je 2 vliegen in 1 klap slaan, waarbij dat perverse circus verdwijnt van een feestje na iemands dood of het onder druk zetten van rechters om op te stappen plus dat je benoemingen gelijk uitsmeert over tijd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:03 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Oh ? Het zullen niet Biden's nominaties zijn die die stoelen gaan vullen als de democraten winnen ? Of hij nu wil antwoorden of niet het is onderdeel van zijn platform.
Wat Democraten over den breedte willen is uitermate populair, het klakkeloos verhogen van de SC inderdaad niet. Ik hoop zelf dat als ze het doen het op een wat slimmere en onpartijdige manier doen.quote:En daar wringt de schoen. Wat de democraten willen is niet populair dus vertellen ze niet wat ze willen.
Correct me if I'm wrong maar volgens mij was dat voordat Trump continu lijsten publiceerde ook niet echt iets wat presidenten normaal gesproken deden?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:56 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Niet alleen ontwijken ze de vraag of ze de SC willen uitbreiden, Biden weigert ook bekend te maken welke rechters er op zijn nominatie lijst staan.
Was het niet Trump die per se een vrouw wilde voor de SC? Ik snap inderdaad niet dat mensen daar enthusiast van worden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:28 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oké die heb ik even gemist, typisch weer dat het perse een zwarte vrouw moet zijn. Wat voor meerwaarde heeft haar geslacht en huidskleur bij het interpreteren van de wet?
Ik snap serieus niet dat mensen zo simpel zijn dat ze hier enthousiast van worden.
Lijsten publiceren waar vervolgens niets mee gedaan werd, natuurlijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:30 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong maar volgens mij was dat voordat Trump continu lijsten publiceerde ook niet echt iets wat presidenten normaal gesproken deden?
De hele discussie gaat niet over extremisten, dat maak jij er van. Mocht het nodig zijn kan hij wel een procentpuntje inleveren zoals de peilingen nu staan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat de extremisten op links weg zullen lopen bij Biden als hij besluit om het hooggerechtshof niet uit te breiden? Ik denk dat er andere beleidspunten zijn (die hij ook niet verdedigd) waar de linkervleugel van zijn partij meer waarde aan hecht. De green new deal bijvoorbeeld.
Ja dat werd inderdaad gezegd ik ben er ook absoluut geen fan van als Trump of wie dan ook dat doet. Ik krijg toch altijd een beetje de gedachten dat die mensen daar niet zitten voor hun kwaliteiten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Was het niet Trump die per se een vrouw wilde voor de SC? Ik snap inderdaad niet dat mensen daar enthusiast van worden.
Wel snap ik mensen die vinden dat het gerechtelijke apparaat het liefst enigszins representatief is voor de maatschappij qua achtergrond.
Sommige mensen wel, sommigen niet. Thomas was niet gekozen op zijn kwaliteit bv. Ik heb niet de indruk dat Barrett een rechtelijke beunhaas is oid (althans, als ze dat Koninkrijk Gods achter zich heeft gelaten), maar kennelijk was een overweging dat ze vrouw was.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ja dat werd inderdaad gezegd ik ben er ook absoluut geen fan van als Trump of wie dan ook dat doet. Ik krijg toch altijd een beetje de gedachten dat die mensen daar niet zitten voor hun kwaliteiten.
Yikesquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:10 schreef Sjemmert het volgende:
Packing the courts ? Sta je daar open voor ?
[ twitter ]
Wat is hier bijzonder aan? Als het iets aan zou tonen, voor zover hier niet selectief geshopt is uit quotes uit een ver verleden, is dat het niet door de Senaat komt. De hele vraag is dus al zinloos voor hij gesteld werd als ik dit filmpje mag geloven en Harris heeft, net als elke VP, geen macht.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:10 schreef Sjemmert het volgende:
Packing the courts ? Sta je daar open voor ?
[ twitter ]
Op dit moment, ja, maar de Republikeinen hebben een redelijk grote kans dat ze de senaat verliezen. Wat dan wel heel leuk zou zijn, dan heeft Trump er in 4 jaar voor gezorgd dat de RNC alle meerderheden kwijt raakt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:26 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wat is hier bijzonder aan? Als het iets aan zou tonen, voor zover hier niet selectief geshopt is uit quotes uit een ver verleden, is dat het niet door de Senaat komt. De hele vraag is dus al zinloos voor hij gesteld werd als ik dit filmpje mag geloven.
Dat filmpje toont een hele reeks aan Democratische Senatoren die er tegen zijn en 1 iemand die nu Senator is en er open voor zou staan, maar dan geen Senator meer is. Waar maken ze zich dus druk om?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op dit moment, ja, maar de Republikeinen hebben een redelijk grote kans dat ze de senaat verliezen. Wat dan wel heel leuk zou zijn, dan heeft Trump er in 4 jaar voor gezorgd dat de RNC alle meerderheden kwijt raakt.
Het is bijna alsof een competente president kandidaten eerst laat natrekken voordat hij overweegt ze te nomineren inderdaad.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:56 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Oei, dat moeten we niet willenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 18:04 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Het is bijna alsof een competente president kandidaten eerst laat natrekken voordat hij overweegt ze te nomineren inderdaad.
Het is niet alsof haar geslacht of huidskleur voor enige hinder zorgt bij het interpreteren van de wet. Het Supreme Court is het hoogste gerechtshof in de VS en dat zij dan enigszins representatief is voor de Amerikaanse samenleving komt haar gezag alleen maar ten goede.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:28 schreef Chivaz het volgende:
Wat voor meerwaarde heeft haar geslacht en huidskleur bij het interpreteren van de wet?
Rest de vraag of Biden met Putin wil werken, dat zou wel eens tegen kunnen vallen voor Putin.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:33 schreef dellipder het volgende:
Vladimir Putin is in elk geval blij als Joe Biden wordt verkozen.
Putin Says He Wants to Work With Biden, Claims 'Shared Values' Between Democrats and Communism
Joh, het is gewoon Putin die weer zit te trollen. Alsof de man zelf ook maar iets heeft met communisme en dat de Democraten dat ook hebben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rest de vraag of Biden met Putin wil werken, dat zou wel eens tegen kunnen vallen voor Putin.
Natuurlijk is het Putin die loopt te trollen maar het is wel een interessante vraag hoe Biden Putin gaat benaderen, het zal vermoedelijk niet op dezelfde manier als Trump zijn. Om het met wat understatement te zeggenquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Joh, het is gewoon Putin die weer zit te trollen. Alsof de man zelf ook maar iets heeft met communisme en dat de Democraten dat ook hebben.![]()
Nog los van het feit natuurlijk dat inlichtingendiensten onder Trump aangeven dat de Russen weer bezig zijn om in het voordeel van Trump campagne te voeren.
+1quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:42 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Joh, het is gewoon Putin die weer zit te trollen.
Interessant ja. Wie weet kan Joe er nog een lucratief baantje uit slepen voor zoon Hunter.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk is het Putin die loopt te trollen maar het is wel een interessante vraag hoe Biden Putin gaat benaderen, het zal vermoedelijk niet op dezelfde manier als Trump zijn. Om het met wat understatement te zeggen
Ja, of hij kan Putin ter verantwoording roepen voor de prijs op het hoofd van Amerikaanse soldaten waar Trump te laf voor was, natuurlijk. Ik gok op het laatste.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:50 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Interessant ja. Wie weet kan Joe er nog een lucratief baantje uit slepen voor zoon Hunter.
quote:Tax records expose more than $21 million in highly unusual payments from the Las Vegas hotel Donald Trump owns with Phil Ruffin, routed through other Trump companies and paid out in cash.
Donald J. Trump needed money.
His “self-funded” presidential campaign was short on funds, and he was struggling to win over leery Republican donors. His golf courses and the hotel he would soon open in the Old Post Office in Washington were eating away at what cash he had left on hand, his tax records show.
And in early 2016, Deutsche Bank, the last big lender still doing business with him, unexpectedly turned down his request for a loan. The funds, Mr. Trump had told his bankers, would help shore up his Turnberry golf resort in Scotland. Some bankers feared the money would instead be diverted to his campaign.
That January, Mr. Trump sold a lot of stock — $11.1 million worth. He sold another $11.8 million worth in February, and $7.5 million in March. In April, he sold $8.1 million more.
https://www.nytimes.com/i(...)taxes-las-vegas.html
Ik heb het idee dat een grote meerderheid van de Amerikanen weer een volwassene in het Witte Huis wiil.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 23:22 schreef Jojoke het volgende:
Biden wordt misschien gezien als een tikje saai, maar na 4 jaar Trump kunnen veel mensen wel een saaie president gebruiken.
Ik weet niet of saai echt het juiste woord is. Toen hij wat jonger was had hij wel enige swag. Degelijk is misschien eerder een woord wat ik met hem associeer. Maar ik snak ook wel naar iemand die niet elke minuut een nieuw echt schandaal heeft.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 23:22 schreef Jojoke het volgende:
Biden wordt misschien gezien als een tikje saai, maar na 4 jaar Trump kunnen veel mensen wel een saaie president gebruiken.
Dit in combinatie met wakker worden en geen debiele tweets of wat dan ook en enigzins stabiliteit, graag. In de laatste 4 jaar ben ik 70 jaar ouder geworden en ik ben nog net geen 40.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 23:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat een grote meerderheid van de Amerikanen weer een volwassene in het Witte Huis wiil.
Tja, Heritage zal het wel dramatisch vinden voor hun Republic, voor de wijdere bevolking zal het mischien een ander verhaal zijn omdat die wel pro-choice zijn en er geen meerderheid is voor het benoemen van nog een conservatieve christelijke rechter.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:41 schreef dellipder het volgende:
De kiezers verdienen het niet om het standpunt van Joe Biden te weten, aldus Joe Biden.
[ twitter ]
Begeleidend artikel bij dit topic:
Why Court Packing Would Be Devastating to Our Republic
Of wat de Republikeinen dit jaar nog deden in Georgia: Georgia Republicans cancel election for state Supreme Court, so governor can appoint a Republicanquote:Ducey signs law adding 2 justices to Arizona Supreme Court
PHOENIX — Gov. Doug Ducey signed legislation Wednesday that will let him name two more justices to what has been a five-judge panel.
The governor said having seven justices will put Arizona on par with states that have a similar or smaller population, including Nevada, Colorado, Washington and Wisconsin. He said more justices will lead to more efficiency, and denied he’s “packing” the court.
Ducey’s move came despite unanimous opposition of sitting justices on the court.
“Additional justices are not required by the court’s caseload,” Chief Justice Scott Bales wrote to Ducey earlier this month. “And an expansion of the court (whatever people may otherwise think of its merits) is not warranted when other court-related needs are underfunded.”
[...]
Misschien omdat de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2020 over drieënhalve week plaatsvinden en de uitslag in flinke mate bepalend wordt welke koers er gevaren wordt? De kiezers willen weten waar precies de stip aan de horizon ligt, om het zo maar even uit te drukken; een reflectie van vier jaar geleden in Arizona is niet relevant voor de keuze over een paar weken. En een antwoord op dit vraagstuk is handig (let wel; de Kavanaugh debacle liet al zien dat het onderwerp Supreme Court voor de Democrats een halszaak is) om bij enige twijfel deze weg te nemen voordat het stembiljet ingevuld wordt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:49 schreef SnertMetChoco het volgende:
Die focus op iets waar Biden geen standpunt over heeft ingenomen is wel een tikkeltje potsierlijk. Waarom spreken de opiniemakers en de users hier zich niet uit over wat de Republikeinen deden in Arizona in 2016?
Ik heb nog geen kiezers aan het woord gezien daarover. Wel een berg Republikeinen die voor "de kiezers" pretenderen te spreken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:00 schreef dellipder het volgende:
[..]
Misschien omdat de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2020 over drieënhalve week plaatsvinden en de uitslag in flinke mate bepalend wordt welke koers er gevaren wordt? De kiezers willen weten waar precies de stip aan de horizon ligt, om het zo maar even uit te drukken; een reflectie van vier jaar geleden in Arizona is niet relevant voor de keuze over een paar weken. En een antwoord op dit vraagstuk is handig (let wel; de Kavanaugh debacle liet al zien dat het onderwerp Supreme Court voor de Democrats een halszaak is) om bij enige twijfel deze weg te nemen voordat het stembiljet ingevuld wordt.
Maar goed.
Joe Biden zegt dat de kiezers het niet verdienen te weten wat zijn standpunt is.
Je hebt ook wel wat journalisten die het vragen, wat op zich hun taak is en het is wmb ook wel een prima vraag.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb nog geen kiezers aan het woord gezien daarover. Wel een berg Republikeinen die voor "de kiezers" pretenderen te spreken.
Tjah dr was al een aardige meerderheid die um uberhaupt niet in het Witte Huis wou hebben... Maarja electoral college.....quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 23:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat een grote meerderheid van de Amerikanen weer een volwassene in het Witte Huis wiil.
Dit kan niet zomaar. Het is in de grondwet verankerd dat de president een rechter nomineert en de Senaat die kan benoemen. Nu zou je misschien de regels in de Senaat wel aan kunnen passen dat er een nonpartisan commissie naar gaat kijken die dan namens de Senaat beslist, maar dan krijg je weer vraagstukken als "hoe bepaal je wie daar dan in komen?" plus dat de andere partij met een simpele meerderheid dan weer kan zeggen "dikke lul, we maken deze regel ongedaan", waarmee je dan je eigen glazen hebt ingegooid. Of anders gezegd, dat zou alleen duurzaam kunnen als er brede instemming is bij beide partijen voor een dergelijke verandering, wat er helaas niet zal zijn en mocht het er wel zijn, dan kun je er net zo goed een grondwetswijziging van maken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet zo omtrent het toevoegen van rechters aan het hooggerechtshof. Hoge rechters toevoegen of juist verwijderen is best normaal in de Amerikaanse geschiedenis. Het artikel van de Heritage Foundation spreekt over een problematisch precedent wat je schept maar dat argument vind ik niet zo logisch. Het aanstellen van rechters is al jaren gepolitiseerd. Stemmingen zijn inmiddels zeer partisan, rechters worden dus alleen aangenomen door één partij en niet met brede steun door beide partijen zoals het hoort. Men lijkt bovendien eerder te kijken naar de politieke visie van een kandidaat dan de kwaliteiten. Ik vind dat zeer kwalijk, de rechterlijke macht en de wetgevende macht dienen gescheiden te zijn. Laat Biden daar maar eens flinke hervormingen uitvoeren, blijkbaar kan het via de reguliere weg niet meer. Zet er maar een stuk of drie rechters bij voor de balans en laat benoemingen voortaan maar uitvoeren door een committee van hoge rechters.
Het probleem is: stel dat Biden er 10 bij doet, wat weerhoudt de volgende keer dat de Republikeinen de macht hebben hun om er 20 of 30 bij te doen? Je creëert een race die niemand kan winnen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd het probleem niet zo omtrent het toevoegen van rechters aan het hooggerechtshof. Hoge rechters toevoegen of juist verwijderen is best normaal in de Amerikaanse geschiedenis. Het artikel van de Heritage Foundation spreekt over een problematisch precedent wat je schept maar dat argument vind ik niet zo logisch. Het aanstellen van rechters is al jaren gepolitiseerd. Stemmingen zijn inmiddels zeer partisan, rechters worden dus alleen aangenomen door één partij en niet met brede steun door beide partijen zoals het hoort. Men lijkt bovendien eerder te kijken naar de politieke visie van een kandidaat dan de kwaliteiten. Ik vind dat zeer kwalijk, de rechterlijke macht en de wetgevende macht dienen gescheiden te zijn. Laat Biden daar maar eens flinke hervormingen uitvoeren, blijkbaar kan het via de reguliere weg niet meer. Zet er maar een stuk of drie rechters bij voor de balans en laat benoemingen voortaan maar uitvoeren door een committee van hoge rechters.
Niet zonder risico dus. Jammer, maar wel een interessant vraagstuk. Ik heb eens rondgekeken op het internet en ik kwam deze paper tegen van de universiteit van Yale. Daar stonden twee voorstellen in, waarvan ik het gebruiken van een soort lotterijsysteem het beste vind. Alle 180 rechters van de 13 districten worden willekeurig aangesteld bij het hooggerechtshof en moeten zodoende beslissingen maken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit kan niet zomaar. Het is in de grondwet verankerd dat de president een rechter nomineert en de Senaat die kan benoemen. Nu zou je misschien de regels in de Senaat wel aan kunnen passen dat er een nonpartisan commissie naar gaat kijken die dan namens de Senaat beslist, maar dan krijg je weer vraagstukken als "hoe bepaal je wie daar dan in komen?" plus dat de andere partij met een simpele meerderheid dan weer kan zeggen "dikke lul, we maken deze regel ongedaan", waarmee je dan je eigen glazen hebt ingegooid. Of anders gezegd, dat zou alleen duurzaam kunnen als er brede instemming is bij beide partijen voor een dergelijke verandering, wat er helaas niet zal zijn en mocht het er wel zijn, dan kun je er net zo goed een grondwetswijziging van maken.
Feitelijk gezien zitten ze al in die race. Republikeinen hadden in 2016 het plan om de zetel van Scalia definitief weg te nemen als Clinton zou worden gekozen. De enige reden dat de Republikeinen het Hooggerechtshof niet hebben verkleind of uitgebreid is omdat ze nu zelf drie keer een eigen rechter mochten aanstellen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 08:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het probleem is: stel dat Biden er 10 bij doet, wat weerhoudt de volgende keer dat de Republikeinen de macht hebben hun om er 20 of 30 bij te doen? Je creëert een race die niemand kan winnen.
Mee eens. Wat dat betreft kan de senaat beter een van de voorstellen uitvoeren die erop zijn gericht het Hooggerechtshof te depolitiseren. Zie hierboven.quote:Kijken of je wat aan de manier van benoemen kan doen lijkt me veel beter. Ja, het is grondwettelijk zo dat de SC rechters door de senaat worden benoemd. Maar in NL worden leden van de Hoge Raad ook door de Kamer benoemd, maar gaat het wel goed. Je kunt dus best een systeem optuigen dat werkt zonder de grondwet te veranderen.
Dus je erkent dat CNN wel kritisch is?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:21 schreef dellipder het volgende:
Zelfs CNN's Jake Tapper kraakt de Biden campagne af op de Supreme Court issue.
Wat is dit nu weer voor een spelletje? Waarom precies heb jij blijkbaar behoefte aan mijn erkenning?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:44 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dus je erkent dat CNN wel kritisch is?
Vind je CNN een serieuze bron en vind je daarom dat ze hier een punt hebben?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:49 schreef dellipder het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor een spelletje? Waarom precies heb jij blijkbaar behoefte aan mijn erkenning?
WTF is dit weer voor een rant? Wat ik doe en wat ik vind bepaal ik zelf. Wie ben jij om dit voor mij te bepalen?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Vind je CNN een serieuze bron en vind je daarom dat ze hier een punt hebben?
Of wil je in een volgende reactie CNN weer als partijdig en dus onbetrouwbaar wegzetten waardoor je je eigen punt onderuithaalt?
Waarom voel je je zo aangevallen? Is dat het oranjemansyndroom?quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:55 schreef dellipder het volgende:
[..]
WTF is dit weer voor een rant? Wat ik doe en wat ik vind bepaal ik zelf. Wie ben jij om dit voor mij te bepalen?
Gozer, doe mij niet meer quoten!quote:Op zondag 11 oktober 2020 20:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Waarom voel je je zo aangevallen? Is dat het oranjemansyndroom?
Even voor de goede orde, het staat je vrij niet te reageren maar je kan anderen niet verbieden jou te quoten, dat is het risico wat je neemt door op een openbaar forum te posten.quote:
Hoi. Als je op fok post staat het een ander vrij om je te quoten.quote:
Het was een advies. Ik heb geen middelen om dit af te dwingen, maar dit is ook bekend. Dus dat is dat.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoi. Als je op fok post staat het een ander vrij om je te quoten.
Iemand blokken staat je natuurlijk ook vrij.
Als mensen de fok-regels overtreden, zet dan even een TR.
Maar dat wist je al.![]()
Zou bijna denken dat de ene partij de pandemie serieus neemt en de andere naar een ziekenhuis moest worden afgevoerd.quote:Op zondag 11 oktober 2020 21:36 schreef dellipder het volgende:
Het echte enthousiasme komt wat matig op gang, zeker in vergelijking met de parades van de concurrerende campagne.
[ twitter ]
Samen met 31 andere gasten. En god weet hoeveel ze er nog besmet hebben want zelfs in contact tracing is het Trump Witte Huis een faalhaas.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:26 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Zou bijna denken dat de ene partij de pandemie serieus neemt en de andere naar een ziekenhuis moest worden afgevoerd.
Met al die massale “protesten” krijg je toch echt een heel ander idee. Misschien is het enthousiasme voor de democratische kandidaten helemaal niet zo hoog. Dat Biden voor ligt in de peilingen wil niet zeggen dat mensen ook echt voor Biden stemmen, eerder tegen Trump.quote:Op zondag 11 oktober 2020 22:26 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Zou bijna denken dat de ene partij de pandemie serieus neemt en de andere naar een ziekenhuis moest worden afgevoerd.
Eindresultaat; Biden wint omdat men genoeg heeft van Trump. Linksom of rechtsom, het is Biden die dan wint en of dat nu omdat Joe zo geweldig is of Trump zo slecht interesseert maar weinig mensen, vemoed ik.quote:Op maandag 12 oktober 2020 07:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Met al die massale “protesten” krijg je toch echt een heel ander idee. Misschien is het enthousiasme voor de democratische kandidaten helemaal niet zo hoog. Dat Biden voor ligt in de peilingen wil niet zeggen dat mensen ook echt voor Biden stemmen, eerder tegen Trump.
Het ziet er inderdaad naar uit dat Biden gaat winnen, al moeten de stemmers dan ook daadwerkelijk gaan stemmen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eindresultaat; Biden wint omdat men genoeg heeft van Trump. Linksom of rechtsom, het is Biden die dan wint en of dat nu omdat Joe zo geweldig is of Trump zo slecht interesseert maar weinig mensen, vemoed ik.
Dus aan de ene kant ontbreekt het Democraten aan enthousiasme, en aan de andere kant zijn het Democraten die massaal protesteren. Duidelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 07:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Met al die massale “protesten” krijg je toch echt een heel ander idee. Misschien is het enthousiasme voor de democratische kandidaten helemaal niet zo hoog. Dat Biden voor ligt in de peilingen wil niet zeggen dat mensen ook echt voor Biden stemmen, eerder tegen Trump.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, dat je het niet ziet zitten in Trump betekent nog niet dat je direct warm loopt voor Biden.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:14 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Dus aan de ene kant ontbreekt het Democraten aan enthousiasme, en aan de andere kant zijn het Democraten die massaal protesteren. Duidelijk.
Het feit Biden steun betuigde aan de protesteerders, terwijl Trump er wat opgefokte federale agenten op los liet laat denk ik wel voorspellen voor wie de protesteerders meer sympathie zullen voelen.quote:Op maandag 12 oktober 2020 15:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, dat je het niet ziet zitten in Trump betekent nog niet dat je direct warm loopt voor Biden.
Jammer weer dat je relschoppers verward met mensen die netjes protesteren. De media had daar ook een handje van.quote:Op maandag 12 oktober 2020 16:51 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Het feit Biden steun betuigde aan de protesteerders, terwijl Trump er wat opgefokte federale agenten op los liet laat denk ik wel voorspellen voor wie de protesteerders meer sympathie zullen voelen.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 17:25 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jammer weer dat je relschoppers verward met mensen die netjes protesteren. De media had daar ook een handje van.
quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:27 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Jammer dat Trump het verschil niet kent vooral.
Al doet Biden maar iets dan is het al meer dan Trump heeft gepresteerd, de enige crisis die Trump heeft gehad en hij faalt compleet en loopt zelf ook nog eens corona op. Diep triest.quote:Grim new analyses spotlight just how hard US is failing in pandemic
High death rates, large death toll, mental health crisis, and economic ruin.
A grim series of articles published today in the Journal of the American Medical Association makes clear just how hard the United States has failed at controlling the ongoing novel coronavirus pandemic—from the country’s horrifying death toll to its inability to drag down its shamefully high death rates.
It was already clear that the US has tallied more deaths from the coronavirus than any other country and has one of the highest death rates per capita in the world. But, according to one article in the series, the US is also failing to lower COVID-19 death rates—even as harder-hit countries have managed to learn from early disease peaks and bring their rates down substantially.
For the analysis, researchers Alyssa Bilinski of Harvard and Ezekiel Emanuel of the University of Pennsylvania compared the shifting COVID-19 death rates of 18 high-income countries during three time windows. The idea was to see how death rates changed as countries adopted different public health interventions, especially if they had seen surges in cases early on that boosted their overall death rate during the pandemic. Specifically, Bilinski and Emanuel looked at COVID-19 deaths per 100,000 people starting from February 13, May 10, and June 7, with all three windows ending on September 19.
The United States was in the “high mortality” category from the start, with 60 COVID-19 deaths per 100,000 since the beginning of the pandemic in February. This puts the US in line with Italy (59), the United Kingdom (63), Spain (65), and Belgium (86). However, as the time periods shifted later into the pandemic, those rates dropped substantially for the countries—except the US. Italy’s death rate dropped to 9 and 3 since May and June, respectively. The United Kingdom’s rate fell to 16 and then 5. Belgium’s went down to 12 and then 4.
https://arstechnica.com/s(...)ain-shamefully-high/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |