Persoonlijk vind Knolraap schorseneren en prei ook wel een mooie naam. Maar goed, dat is toch weer wat anders.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:07 schreef H_T het volgende:
Als ik solo een pubquiz doe, is dat vaak onder de naam Vette Jus
Wij hadden ooit een doucheradio tijdens een weekendje in Limburg. Toen ik me waste, kwam dit langs op de lokale zender.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:07 schreef H_T het volgende:
Als ik solo een pubquiz doe, is dat vaak onder de naam Vette Jus
Drs.P is sowieso nog wel iets briljanter.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:09 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Persoonlijk vind Knolraap schorseneren en prei ook wel een mooie naam. Maar goed, dat is toch weer wat anders.
Je vergeet lof! Het is zeker een goede naam, alleen het nadeel is dat je het elke keer zelf moet opschrijven op een heel klein regeltjequote:Op woensdag 30 september 2020 22:09 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Persoonlijk vind Knolraap schorseneren en prei ook wel een mooie naam. Maar goed, dat is toch weer wat anders.
Dat was een aparte kennismaking geweestquote:Op woensdag 30 september 2020 22:09 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wij hadden ooit een doucheradio tijdens een weekendje in Limburg. Toen ik me waste, kwam dit langs op de lokale zender.
/jehaderbijmoetenzijn
Waar zijn geloof hoop en liefde gebleven?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:12 schreef H_T het volgende:
Rampen bedreigen het menselijk leven
Knolraap en lof, schorseneren en prei
Ik heb een stoffen van het werk met een neusbrug, maar ik vind die stof niet zo fijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 21:49 schreef Dave het volgende: [..] Dat hebben alleen die wegwerp dingen toch? .
quote:Op woensdag 30 september 2020 22:13 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Waar zijn geloof hoop en liefde gebleven?
Aan je vriendin om een mondkapje vragenquote:Op woensdag 30 september 2020 22:14 schreef Cyan9 het volgende:
Nou, ik heb drie mondkapjes besteld. Vrijdag worden ze geleverd. En laat ik nou net vrijdag gaan lunchen met een vriendin van me, ben bang dat ze er dan nog niet zijn.
Sneek, waar de bloemen worden gestekt met de sneekweek.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:16 schreef H_T het volgende:
Het is onverklaarbaar en bijna occult
Een feit dat de wereld met huiver vervult
Ikzelf kwam bij voorbeeld in een apotheek
En zag daar een dame op leeftijd
Die een sterke gelijkenis vertoonde met de hospita
Van een goede vriend uit mijn studententijd
Die hem de huur opzegde
Toen hij een tafeltje in de gang had omvergelopen
Waardoor een asbakje was stukgevallen
Dat haar herinnerde aan een vakantie in Lugano
Er waren namelijk in hetzelfde hotel
Twee Amsterdamse compagnons gelogeerd
En daar was ze toen mee in contact gekomen
En ze heetten Sam en Moos
Dat doet me overigens aan een kapitale grap
Ha ha ha ha ha ha
Denken
Maar onze tijd is beperkt
En trouwens, misschien had u hem al eens gehoord
Bovendien is de grap bij nader inzien niet zo erg leuk
Maar terzake
Die twee Amsterdammers zaten in de eetzaal altijd onder een schilderij
Van een gezin dat aardappels eet
En wat wil nu het geval
Dat schilderij komt ook voor in een lied
Dat tussen haakjes niet eens over wandversiering gaat
Maar eigenlijk over
Moet u opletten
U raadt het nooit
Over een cafeetje in Sneek
Ik ken hem nietquote:Op woensdag 30 september 2020 22:16 schreef H_T het volgende:
Het is onverklaarbaar en bijna occult
Een feit dat de wereld met huiver vervult
Ikzelf kwam bij voorbeeld in een apotheek
En zag daar een dame op leeftijd
Die een sterke gelijkenis vertoonde met de hospita
Van een goede vriend uit mijn studententijd
Die hem de huur opzegde
Toen hij een tafeltje in de gang had omvergelopen
Waardoor een asbakje was stukgevallen
Dat haar herinnerde aan een vakantie in Lugano
Er waren namelijk in hetzelfde hotel
Twee Amsterdamse compagnons gelogeerd
En daar was ze toen mee in contact gekomen
En ze heetten Sam en Moos
Dat doet me overigens aan een kapitale grap
Ha ha ha ha ha ha
Denken
Maar onze tijd is beperkt
En trouwens, misschien had u hem al eens gehoord
Bovendien is de grap bij nader inzien niet zo erg leuk
Maar terzake
Die twee Amsterdammers zaten in de eetzaal altijd onder een schilderij
Van een gezin dat aardappels eet
En wat wil nu het geval
Dat schilderij komt ook voor in een lied
Dat tussen haakjes niet eens over wandversiering gaat
Maar eigenlijk over
Moet u opletten
U raadt het nooit
Over een cafeetje in Sneek
quote:
Wat voor gerecht ga je maken?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:15 schreef H_T het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 30 september 2020 22:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat voor gerecht ga je maken?
Ach bekijk het maar zo. Omsk is nog ver weg.quote:
Ik weet er wel wat van, maar lang niet alles!quote:
Waar ligt Omsk?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:24 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ach bekijk het maar zo. Omsk is nog ver weg.
Het is een mooie stad, maar net iets te ver wegquote:
Dodenrit is de enige die ik van hem kende. Was een running gag tussen mij en een vriend van de middelbare school ooit (al kan ik me niet herinneren hoe we daarop kwamen). Laatst kwam ik erachter dat hij sowieso best wel geniale teksten heeftquote:Op woensdag 30 september 2020 22:24 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ach bekijk het maar zo. Omsk is nog ver weg.
Dat is geen antwoord op mijn vraagquote:Op woensdag 30 september 2020 22:26 schreef H_T het volgende:
[..]
Het is een mooie stad, maar net iets te ver weg
Klassiekertje hoorquote:Op woensdag 30 september 2020 22:25 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik weet er wel wat van, maar lang niet alles!
Sikkels klinken, sikkels blinken
Ruisend valt het graan
Als u iemand weg ziet hinken
Heeft hij het verkeerd gedaan
Twintig werst om precies te zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:26 schreef H_T het volgende:
[..]
Het is een mooie stad, maar net iets te ver weg
Rusland.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag
Zouden ze in Omsk weten dat die stad bovengemiddeld bekend is in Nederland?quote:
quote:Dus onder het gezang pak ik het ventje handig beet
Daar vliegt hij uit de trojka met een griezelige kreet
De wolven hebben alle aandacht voor die lekkernij
Nog vierentachtig werst en o, wat zijn wij heden blij
We mogen Pjotr wel waarderen om zijn eetbaarheid
Want daardoor raken wij die troep voorlopig even kwijt
Zo jagen wij maar voort als in een gruwelijke droom
Ajo ajo ajo al in die hoge klapperboom
Nou, met twintig werst gaat zijn vrouw er aan en pas met Omsk in zicht is het de beurt aan de Drs. zelfquote:Op woensdag 30 september 2020 22:27 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Twintig werst om precies te zijn.
We kunnen helemaal niet met zekerheid zeggen hoeveel werst het nog was inderdaadquote:Op woensdag 30 september 2020 22:28 schreef H_T het volgende:
[..]
[..]
Nou, met twintig werst gaat zijn vrouw er aan en pas met Omsk in zicht is het de beurt aan de Drs. zelf
😆quote:Op woensdag 30 september 2020 22:30 schreef H_T het volgende:
En ondertussen een aflevering van de Discohoek opgezet. Het is nog geen 30 seconden bezig en Sjef verstoort al een optreden met een vraag wie de artiesten in hemelsnaam zijn
Ik betwijfel het.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zouden ze in Omsk weten dat die stad bovengemiddeld bekend is in Nederland?
Wordt Adam Curry weer aan zijn stijve piemel door Fallujah heen gesleurd?quote:
Stiekem nog wel actueel.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:32 schreef H_T het volgende:
[..]
Wordt Adam Curry weer aan zijn stijve piemel door Fallujah heen gesleurd?
Een paar van de celebs zijn er wel inmiddels niet meer bij. Rudi Falkenhagen kan niet langer genieten van een lekker kopje theequote:
Leuke versiequote:
Nee, maar kwa thematiek zou dat prima in te vullen door Famke Louise en Jeroen van der Boom.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:35 schreef H_T het volgende:
[..]
Een paar van de celebs zijn er wel inmiddels niet meer bij. Rudi Falkenhagen kan niet langer genieten van een lekker kopje thee
Ik ook nietquote:
Dat wel natuurlijkquote:Op woensdag 30 september 2020 22:37 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Nee, maar kwa thematiek zou dat prima in te vullen door Famke Louise en Jeroen van der Boom.
Uhuquote:Op woensdag 30 september 2020 22:41 schreef ijs_beer het volgende:
Dit blijft toch ook wel puur goud.
Show me the way to Kut!quote:
Ze kunnen wel versie maken voor Syriquote:
Je hebt toch ook Googlequote:Op woensdag 30 september 2020 22:27 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag
Daar heb ik FOK! Voorquote:
Ik bedenk me net dat ik morgen niet kan thuiswerken en daadwerkelijk op een tijdstip in de ochtend ergens verwacht wordquote:Op woensdag 30 september 2020 22:48 schreef molloot200 het volgende:
Ik ga m'n bed maar eens opzoeken want morgen weer lekker met m'n ochtendhoofd in een werkgroep
Op bed jijquote:Op woensdag 30 september 2020 22:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik bedenk me net dat ik morgen niet kan thuiswerken en daadwerkelijk op een tijdstip in de ochtend ergens verwacht word
Nahquote:
Quoi?quote:
Aoibhin is kinda susquote:
Trustenquote:
en blij dat we ermee zijnquote:
Sterktequote:Op donderdag 1 oktober 2020 05:37 schreef sp3c het volgende:
sowieso
maar ik heb geen zin, matige besprekingen en gelul vandaag
Van 9 tot 12 wel beter dan 9 tot 26quote:Op donderdag 1 oktober 2020 07:25 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Goedemorgen
Vandaag cursus. Die zou eerst van 9 tot 26 zijn, maar vanwege de aangescherpte regels, komt degene die de cursus geeft niet langs, maar gaat het via teams geven en duurt de cursus van 9 tot 12.
Maatquote:Op donderdag 1 oktober 2020 08:59 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Moest 16 zijn, maar dan nog.
Precies 100quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:09 schreef Strani het volgende:
Eindstatistieken september 2020:
1 2137 Aoibhin
2 1232 Strani
3 1145 Meke
4 1127 Cyan9
5 1016 ESF1Gamer
6 953 Luctor.et.Emergo
7 844 Koen66
8 837 H_T
9 799 Fred_B
10 792 Arizona
11 696 Dave
12 685 molloot200
13 642 TheFreshPrince
14 639 Momo
15 602 Em31
16 585 Redefine
17 471 GeorgeM
18 429 koffieleuk
19 383 Prisha
20 377 ijs_beer
21 276 Cee
22 258 usagi414
23 242 Guanabana
24 186 Greys
25 175 Mandy040986
26 170 Hamlapjes
27 160 BillDauterive
28 150 Meridiaan
29 100 Justin_Case
30 78 summer52
31 64 Moira
32 56 TheVulture
33 49 sportfreak
34 13 DecoAoreste
35 12 MMF93
36 11 summer2bird
37 9 aloa
38 8 Benny
39 7 vosss
39 7 van_Lamehuizen
41 4 Jimbo
41 4 Nexum
43 3 Sableheart
43 3 Dotteke
45 2 Kreator
45 2 bitterbal
45 2 naatje_1
45 2 lashatumbai
49 1 Immerdebestebob
49 1 murp
49 1 Zilverberk
49 1 yvonne
49 1 borisz
49 1 Van_Poppel
49 1 Ann-Lynn
49 1 Andromache
49 1 Nober
49 1 Nattekat
49 1 Mani89
49 1 FlippingCoin
49 1 Fascination
49 1 superniger
49 1 ReizigerZonderDoel
Top5 gehaald en dat was mijn doel van de vorige maandquote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:09 schreef Strani het volgende:
Eindstatistieken september 2020:
1 2137 Aoibhin
2 1232 Strani
3 1145 Meke
4 1127 Cyan9
5 1016 ESF1Gamer
6 953 Luctor.et.Emergo
7 844 Koen66
8 837 H_T
9 799 Fred_B
10 792 Arizona
11 696 Dave
12 685 molloot200
13 642 TheFreshPrince
14 639 Momo
15 602 Em31
16 585 Redefine
17 471 GeorgeM
18 429 koffieleuk
19 383 Prisha
20 377 ijs_beer
21 276 Cee
22 258 usagi414
23 242 Guanabana
24 186 Greys
25 175 Mandy040986
26 170 Hamlapjes
27 160 BillDauterive
28 150 Meridiaan
29 100 Justin_Case
30 78 summer52
31 64 Moira
32 56 TheVulture
33 49 sportfreak
34 13 DecoAoreste
35 12 MMF93
36 11 summer2bird
37 9 aloa
38 8 Benny
39 7 vosss
39 7 van_Lamehuizen
41 4 Jimbo
41 4 Nexum
43 3 Sableheart
43 3 Dotteke
45 2 Kreator
45 2 bitterbal
45 2 naatje_1
45 2 lashatumbai
49 1 Immerdebestebob
49 1 murp
49 1 Zilverberk
49 1 yvonne
49 1 borisz
49 1 Van_Poppel
49 1 Ann-Lynn
49 1 Andromache
49 1 Nober
49 1 Nattekat
49 1 Mani89
49 1 FlippingCoin
49 1 Fascination
49 1 superniger
49 1 ReizigerZonderDoel
Nou ja, ik had eigenlijk begrepen dat het in eerste instantie je ambitie was om eerste te worden!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Top5 gehaald en dat was mijn doel van de vorige maand
Van jou toch eigenlijk ook Joop?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, ik had eigenlijk begrepen dat het in eerste instantie je ambitie was om eerste te worden!
Soms moet je je doelen bijstellenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, ik had eigenlijk begrepen dat het in eerste instantie je ambitie was om eerste te worden!
Nee de mijne was het juist om buiten de top 5 terecht te komen en dat ging tot ongeveer halverwege de maand prima.quote:
Het was sterker dan jezelfquote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee de mijne was het juist om buiten de top 5 terecht te komen en dat ging tot ongeveer halverwege de maand prima.
We weten natuurlijk al langer dat jij helemaal 100 bentquote:
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee de mijne was het juist om buiten de top 5 terecht te komen en dat ging tot ongeveer halverwege de maand prima.
Dit heeft een zwaar sarcastische toonquote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
We weten natuurlijk al langer dat jij helemaal 100 bent
Neequote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:21 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Dit heeft een zwaar sarcastische toon
Okequote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:23 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
NeeIk gebruik zelfs pomponnetjes!
Jobi is blij met jouquote:
Je praat te veel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:58 schreef Strani het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:36 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Je praat te veel.JaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of jullie te weinig h!
Dat is waarquote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:43 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De schuld ligt hierin altijd bij jezelf.
Ja, dat zijn niet echt positieve vooruitzichten. Vandaag maar even kijken of het uit kan dat ik nog wat doneer, ik kan natuurlijk niet zonder Fok! leven.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:33 schreef Meridiaan het volgende:
Allo allo
Ik lees dramatische teksten in het donatietopic
#hijdoetnietmeermeequote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:54 schreef Momo het volgende:
Wat vinden de wielervolgers hier van het schorsen van Quinn Simmons?
[ twitter ]
Het verbaast me eigenlijk niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: die van Strani lijkt me beter
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:02 schreef Strani het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C’est Davie :o)
SPOILER: ESF antwoord op raadselOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.C’est Davie :o)
Ook even opgezocht, en ja...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:33 schreef Meridiaan het volgende:
Allo allo
Ik lees dramatische teksten in het donatietopic
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:07 schreef Dave het volgende:
Hier dacht ik ook aan jaSPOILER: ESF antwoord op raadselOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
Schieten met een kanon op een mug.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat is slechts een detail.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:02 schreef Dave het volgende:
[..]
Dan had er wel gestaan "Wie is het?"
Op basis van deze specifieke tweet ben ik het er niet mee eens. Als er meerdere tweets zijn geweest, dan misschien wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 10:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
De laatste tijd heb ik er geen last van, maar mobiel loopt ie wel eens vast bij de t-mobile reclame.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 09:11 schreef Strani het volgende:
Hebben jullie ook dat FOK! de laatste dagen geheugen slurpt werkelijk? Net was het RAM-gebruik bij mij 2000mb, sloot ik FOK! en toen was het opeens 800mb.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Op basis van deze specifieke tweet ben ik het er niet mee eens. Als er meerdere tweets zijn geweest, dan misschien wel.
Maar een Jos Been die mensen gaat zeggen dat ze haar niet meer mogen volgen omdat ze een andere politieke mening hebben, vind ik wellicht nog zorgwekkender.
Wij weten echt niet waarom mensen Trumpsupporters zijn. Er zitten een hoop dommerikken tussen, maar ook een hoop wanhopigen die zich door de democraten nooit gehoord voelden. Nou heb ik zelf een enorme hekel aan Trump, laat dat duidelijk zijn, maar Been post hier vanuit een luxepositie in een fijn land waar (in principe) voor iedereen goed gezorgd wordt.
Welke Corey is dat?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vind deze eigenlijk erger dan dat handje. (Corey is een zwarte renner)
Ik weet ook niet wat er allemaal intern al daarover is gezegd. Misschien is het een opstapeling van kleinere zaken. Maar nu was er natuurlijk ineens een twitter storm en Trek wou niet overkomen als een racistisch merk.
Ah zo okay. Nou kan het op zich nog wel een legitieme mening zijn dat iemand gewoon niet goed genoeg was en dat het weinig te maken heeft met de huidskleur van die persoon. Of dat dan weer op feiten gebaseerd is weet ik niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:43 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vind deze eigenlijk erger dan dat handje. (Corey is een zwarte renner)
Ik weet ook niet wat er allemaal intern al daarover is gezegd. Misschien is het een opstapeling van kleinere zaken. Maar nu was er natuurlijk ineens een twitter storm en Trek wou niet overkomen als een racistisch merk.
Die jongen schijnt wel veel criterium koersen te winnen in Amerika en zal vast ook wel te maken hebben gehad van racisme. Ja, kan dat hij misschien ook niet goed genoeg was om kansen te krijgen. Maar het blijft een lullige reactie. Ook als iemand bijvoorbeeld had gezegd dat hij door een zwakke knie niet de kansen kreeg van de nationale ploeg.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah zo okay. Nou kan het op zich nog wel een legitieme mening zijn dat iemand gewoon niet goed genoeg was en dat het weinig te maken heeft met de huidskleur van die persoon. Of dat dan weer op feiten gebaseerd is weet ik niet.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:54 schreef Dave het volgende:
[..]
Corey Konings. Van "Hoeren neuken, nooit meer werken".
Ja, ik vind dat altijd wel moeilijk hoor want ik kan me ook wel voorstellen dat iemand die het wl verder schopt, erg gefrustreerd raakt door mensen die er externe zaken de schuld van geven dat ze het zelf niet gehaald hebben. Tenzij dat duidelijk ook zo is, natuurlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Die jongen schijnt wel veel criterium koersen te winnen in Amerika en zal vast ook wel te maken hebben gehad van racisme. Ja, kan dat hij misschien ook niet goed genoeg was om kansen te krijgen. Maar het blijft een lullige reactie. Ook als iemand bijvoorbeeld had gezegd dat hij door een zwakke knie niet de kansen kreeg van de nationale ploeg.
Maar denk dat dit wel een les is voor Quinn dat je niet zomaar alles kan posten als je met een naam van een sponsor op je rijdt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 11:58 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat altijd wel moeilijk hoor want ik kan me ook wel voorstellen dat iemand die het wl verder schopt, erg gefrustreerd raakt door mensen die er externe zaken de schuld van geven dat ze het zelf niet gehaald hebben. Tenzij dat duidelijk ook zo is, natuurlijk.
Dat sowieso ja, hndig is het zeker niet!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar denk dat dit wel een les is voor Quinn dat je niet zomaar alles kan posten als je met een naam van een sponsor op je rijdt.
Ik wist het sinds het begin van de donatie topicquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:50 schreef Em31 het volgende:
Nooit geweten dat Danny echt afhankelijk is van dit forum
Ik heb een mooie donatie gedaan vorige maandquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:50 schreef Em31 het volgende:
Ik ken ook niet precies de historie, maar ik heb wel het idee dat hij FOK een jaar of 15 terug voor een mooi bedrag had kunnen verkopen, dat dus niet heeft gedaan, en vervolgens zag hoe FOK werd overvleugeld door Twitter, Hyves (quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:50 schreef Em31 het volgende:
Het duurde jaren geleden bij mij bv weer lang voor ik snapte wat het kst om zo'n groot forum te laten draaien. Had ik ook geen idee van toen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:50 schreef Em31 het volgende:
Dat zijn er wel meer, maar dan in de sociale zinquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:50 schreef Em31 het volgende:
GREYSquote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:58 schreef Greys het volgende:
En hoiiii.
Ben sinds maandag weer paar dagen per week op kantoor dus ben hier iets minder vaak.
Straks na het werk eens kijken hoeveel mondkapjes er in de AH zijn. Van de week waren het er nul. Gisteren liep deel van het personeel er mee en een paar bezoekers. Meer meer meer.
Bizar wel dat jij weer naar kantoor gaat. Bij ons is het weer zo streng als in maart. Als je wel wilt gaan moet je een formulier invullen die door je manager moet worden goedgekeurd. Je kan alleen door de beveiliging heen met goedkeuring.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:58 schreef Greys het volgende:
En hoiiii.
Ben sinds maandag weer paar dagen per week op kantoor dus ben hier iets minder vaak.
Straks na het werk eens kijken hoeveel mondkapjes er in de AH zijn. Van de week waren het er nul. Gisteren liep deel van het personeel er mee en een paar bezoekers. Meer meer meer.
Ik zit zo goed als helemaal alleen daar in mijn uren. Dus dat is top geregeld.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Bizar wel dat jij weer naar kantoor gaat. Bij ons is het weer zo streng als in maart. Als je wel wilt gaan moet je een formulier invullen die door je manager moet worden goedgekeurd. Je kan alleen door de beveiliging heen met goedkeuring.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat zijn er wel meer, maar dan in de sociale zin
Een vriendin zei dat bij een lokale Jumbo alle medewerkers een mondkapje op hadden en ook al best wat klantenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:41 schreef Greys het volgende:
Grappig om te zien net dat het al een beetje begint te keren. Waar eerst iemand mt mondkapje zich ongemakkelijk en bekeken voelde bij de slager, waren het nu de mensen zonder kapje die stonden te mompelen dat ze er dan ook wel even eentje gingen kopen.Al het personeel had kapje op en een aantal klanten.
HAHAHA. Zo bescheiden en onopvallend!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:41 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb voor mijn nieuwe donatie gekozen voor een subtiele ESF verwijzing.
Sylvia Nightquote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:41 schreef Cyan9 het volgende:
Ik heb voor mijn nieuwe donatie gekozen voor een subtiele ESF verwijzing.
Hier bij mij hetzelfdequote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:41 schreef Greys het volgende:
Grappig om te zien net dat het al een beetje begint te keren. Waar eerst iemand mt mondkapje zich ongemakkelijk en bekeken voelde bij de slager, waren het nu de mensen zonder kapje die stonden te mompelen dat ze er dan ook wel even eentje gingen kopen.Al het personeel had kapje op en een aantal klanten.
quote:
Ik las dit iets te snel achter elkaar en dacht voor een split second dat Sylvia Night bij @ESF1Gamer in bed lagquote:
Ik had niet verwacht zo'n groot font te krijgen bij m'n donatie.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:43 schreef Greys het volgende:
[..]
HAHAHA. Zo bescheiden en onopvallend!![]()
Speciaal even de lyrics opgezocht. Ik was vergeten dat die zoooo cringy waren.quote:
- "wljijnplkjewrst?"quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:41 schreef Greys het volgende:
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:56 schreef Dave het volgende:
[..]
- "wljijnplkjewrst?"
-![]()
- "wljijnplkjewrst?"
-![]()
- "OF JE WORST LUST!"
Oh nu is een grote verrassing ineens een probleem?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht zo'n groot font te krijgen bij m'n donatie.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:56 schreef Dave het volgende:
[..]
- "wljijnplkjewrst?"
-![]()
- "wljijnplkjewrst?"
-![]()
- "OF JE WORST LUST!"
Ik had dit eerst ook echt, maar het voelde echt goed met kapje. Een meerderheid is vr mondkapjes dus je krijgt vanzelf dat de ongekapten (hun goed recht zolang het niet verplicht is hoor) eerder vreemd worden aangekeken dan andersom.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:44 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten qua mondkapjes. Of de meerderheid er nu eentje draagt of juist niet.
Ik moet natuurlijk doen wat ik zelf goeddunk (en braaf luisteren naar het dringende advies) en niet naar anderen kijken, maar stiekem doe ik dat toch een beetje.![]()
Ik ga vanavond PATAT halen bij de snackbar en weet nog niet of ik er eentje ga dragen. Heb er geen probleem mee om het te doen, maar voelt toch een beetje onwennig/als een soort drempel die ik even over moet. Helemaal als ik straks de enige ben daar in die zaak.
Bij mijn post over de Congratulations versie van Senhit wou ik er bijna bijzetten dat het niet de IJslandse versie was. Maar de clip geeft heeft wel dat gevoel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:55 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Speciaal even de lyrics opgezocht. Ik was vergeten dat die zoooo cringy waren.
Leuk, dank!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 13:11 schreef Momo het volgende:
Nieuwe Ayreon videoclip met Simone Simons, Caroline Westendorp, Marcela Bovio en Tommy Karevik
https://nos.nl/video/2350(...)ik-het-ook-doen.htmlquote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:06 schreef Greys het volgende:
Ik had dit eerst ook echt, maar het voelde echt goed met kapje. Een meerderheid is vr mondkapjes dus je krijgt vanzelf dat de ongekapten (hun goed recht zolang het niet verplicht is hoor) eerder vreemd worden aangekeken dan andersom.
Zelfs in dit 'we zijn zo lekker nuchter' durp zijn ze al aardig om. In n dag.
Dan zit ik me af te vragen waarom voor woensdag mensen niet durfde een mondkapje te dragen. Je was vrij in je keuze om zo'n ding te dragen. Nu de overheid het dringende advies geeft, durven mensen wel 1 te dragen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:15 schreef Em31 het volgende:
Hier vanochtend in de supermarkt en Etos ook al veel mondkapjes
Best logische verklaring. Niemand wil uit de toon vallen. Typisch mensenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan zit ik me af te vragen waarom voor woensdag mensen niet durfde een mondkapje te dragen. Je was vrij in je keuze om zo'n ding te dragen. Nu de overheid het dringende advies geeft, durven mensen wel 1 te dragen.
Als een schaap over de dam is, volgen er meer. Een enkeling droeg wel een mondkapje, maar dan werd je raar aangekeken of deden mensen een stap achteruit. Nu is het - helaas - normaler geworden. Ik neem straks ook maar een mondkapje mee met boodschappen doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan zit ik me af te vragen waarom voor woensdag mensen niet durfde een mondkapje te dragen. Je was vrij in je keuze om zo'n ding te dragen. Nu de overheid het dringende advies geeft, durven mensen wel 1 te dragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoi Jaapquote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:30 schreef Fred_B het volgende:
Ik wil de hoop mbt mondkapje niet temperen, maar in Belgi zijn ze al verplicht sinds maart in openbare binnenruimtes (van winkels tot treinen), en dat heeft niet voor een noemenswaardig andere curve dan Nederland gezorgd.
Ach, denk maar zo...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:48 schreef Arizona het volgende:
Ik heb zojuist ook op zijn Sjef van Oekels heel dramatisch geroepen: Is het al weekend, REEDS!
Wat een dramatische werkdag
Maar was het misschien zonder die kapjes niet ng veel harder gegaan? Dat vraag ik me dus oprecht af.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:30 schreef Fred_B het volgende:
Ik wil de hoop mbt mondkapje niet temperen, maar in Belgi zijn ze al verplicht sinds maart in openbare binnenruimtes (van winkels tot treinen), en dat heeft niet voor een noemenswaardig andere curve dan Nederland gezorgd.
Hahahaaaa!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:59 schreef Meke het volgende:
Of dat @:Greys dit per ongeluk had gekregen in plaats van het gezin op het bospad![]()
Leuk kleurtje welquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:04 schreef Greys het volgende:
VIER OP EEN RIJ.
KIJK, M'N MONDKAP.
[ afbeelding ]
Hoop dat de andere maatregelen nu ook sowieso wat gaan helpen, dan weten wie niet precies wat het deed, maar krijg je ook niet zo'n gezeur weerquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar was het misschien zonder die kapjes niet ng veel harder gegaan? Dat vraag ik me dus oprecht af.
Ben ook bang dat mensen hier over een week bv roepen 'nog steeds drieduizend per dag, helpt geen hol dus'.
Mijn eerste mondkapjes bestelde ik op 27 januari.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:06 schreef Guanabana het volgende:
Ik weet nog dat jij het in februari (?) had over mondkapjes bestellen en dat dat allemaal een beetje gepaard ging met 'ja nou ja, misschien overdreven, maar zal ik het doen, ik doe het toch maar' (was ook toen we bezig waren met onze boodschappenvoorraad).
Bizar dat het nu inderdaad echt zo is.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:59 schreef Meke het volgende:
Of dat @:Greys dit per ongeluk had gekregen in plaats van het gezin op het bospad![]()
Jaquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:06 schreef Guanabana het volgende:
Ik weet nog dat jij het in februari (?) had over mondkapjes bestellen en dat dat allemaal een beetje gepaard ging met 'ja nou ja, misschien overdreven, maar zal ik het doen, ik doe het toch maar' (was ook toen we bezig waren met onze boodschappenvoorraad).
Bizar dat het nu inderdaad echt zo is.
Met een beetje creativiteit zou dat ook wel als mondkapje kunnen werkenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:13 schreef H_T het volgende:
Ik heb Schrdingers mondkapjes, want volgens een mail van gisteravond zijn ze retour gestuurd en volgens twee mails van vanmiddag liggen ze inmiddels klaar op het ophaalpunt.
Wat ik dan weer zeker wel heb is een aangevulde voorraad wc-papier. 16 rollen dit keer
Achteraf gezien was dat toen ook wel een beetje overdreven vroeg natuurlijk van me.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
JaEn ook dat we echt een beetje lollig zaten te doen over die boodschappen etc. en het meer als een soort doemdenken zagen
Paar keer om de bakkes draaien en het blijft vast wel zittenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:14 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Met een beetje creativiteit zou dat ook wel als mondkapje kunnen werken
Dat had ik ook meteen al niet nee. Ik vond het toen ook eigenlijk al onverstandig dat carnaval door zou gaan. Maarja, toen was er in Nederland (officieel) nog geen spoor van corona.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar ik geloofde er gewoon echt geen ene kont van dat dat virus keurig in Wuhan zou blijven.
Jaquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:19 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat had ik ook meteen al niet nee. Ik vond het toen ook eigenlijk al onverstandig dat carnaval door zou gaan. Maarja, toen was er in Nederland (officieel) nog geen spoor van corona.
Had ik het maar voor het zeggen gehad.Ik had het gewoon afgelast.
Ik ga hier maar niet op in.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:00 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh nu is een grote verrassing ineens een probleem?
Aww, het is niet het nummer van Sylvia Night? Dat is een teleurstelling.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:08 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Bij mijn post over de Congratulations versie van Senhit wou ik er bijna bijzetten dat het niet de IJslandse versie was. Maar de clip geeft heeft wel dat gevoel.
Ja, toen op die kaart met coronabesmettingen was er alleen nog een stipje in Parijsquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:19 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat had ik ook meteen al niet nee. Ik vond het toen ook eigenlijk al onverstandig dat carnaval door zou gaan. Maarja, toen was er in Nederland (officieel) nog geen spoor van corona.
Had ik het maar voor het zeggen gehad.Ik had het gewoon afgelast.
Dringend advies, niet verplicht.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:29 schreef ijs_beer het volgende:
Ik snap niet meer zo goed wat nu precies de bedoeling is met de mondkapjes? Is het nu ook verplicht buiten de Randstad?
Het is nog niet verplicht maar wel landelijk een 'dringend advies' van kabinet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:29 schreef ijs_beer het volgende:
Ik snap niet meer zo goed wat nu precies de bedoeling is met de mondkapjes? Is het nu ook verplicht buiten de Randstad?
Het is heel lastig te vergelijken. In sommige landen met een mondkapjesplicht gaat het heel goed, zoals in Itali en Duitsland, maar er zijn ook landen met een mondkapjesplicht waar het slechter gaat, zoals Spanje en Belgi bijvoorbeeld. Ik denk dat de mondkapjes niet echt gaan helpen, omdat men er verkeerd mee om gaat. Een mondkapje hoor je maar n keer te gebruiken, maar als je 's ochtends en 's avonds met de trein gaat, is de kans groot dat je 2x hetzelfde mondkapje op doet. Anders blijf je ook maar wassenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar was het misschien zonder die kapjes niet ng veel harder gegaan? Dat vraag ik me dus oprecht af.
Ben ook bang dat mensen hier over een week bv roepen 'nog steeds drieduizend per dag, helpt geen hol dus'.
Al meer dan eens gedaanquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:32 schreef Meridiaan het volgende:
Mocht iemand nog een keer een druilerige zondagmiddag vrij hebben, ga heerlijk the Rocky Horror Picture Show kijken
Ik baal er zo erg van dat de reguliere zorg weer uitgesteld wordt. Ik sta al meer dan anderhalf jaar op een wachtlijst die nu niet erg vooruit lijkt de gaan. In het voorjaar hebben nieuwe intakes een tijd stilgelegen en ik vrees dat dat snel weer gebeurt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:34 schreef Greys het volgende:
Overigens komen er de komende weken vast nog hardere maatregelen. Dat voel je aan alles. Ziekenhuizen luiden alweer alarm, moeten alweer reguliere zorg gaan uitstellen zeer binnenkort. Ongelofelijk eigenlijk dat 'we' het wr zo ver hebben laten komen, met alle tijd en kennis van de afgelopen maanden.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:41 schreef H_T het volgende:
Ondertussen ben ik een Excel-bestand aan het bijwerken dat ik zelf gebouwd heb, en dat helemaal vol zit met allerlei functies waarvan ik het bestaan alweer was vergetenHet werkt uitstekend, maar heel leesvriendelijk is het allemaal niet. En nu probeer ik weer allemaal slimme, maar nauwelijks leesbare, functies toe te voegen. Het is een leuke puzzel voor nu en voor de volgende keer dat er weer iets aan verbouwd moet worden
Oeh, een fan, tof! Ik las dat Emma Bunton ook eens mee heeft gedaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:35 schreef H_T het volgende:
[..]
Al meer dan eens gedaanHij ligt ook klaar om binnenkort weer eens te kijken. Ik heb ook een keer de theaterversie gezien in Oxford en in een bioscoop in Gouda een liveverbinding met Londen voor de zoveelste anniversary, met Stephen Fry als een van de vertellers
Ook ben ik een keer verkleed naar een voorstelling van de film in Amsterdam geweest met een tas attributen erbij
Ja oke. Want ik zie nog weinig van die verplichting idd. Nu ben ik ook niet op drukke plekken geweest in m'n durp vandaag.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is nog niet verplicht maar wel landelijk een 'dringend advies' van kabinet.
Verplichting komt er nog wel hoor. Alleen kan dat nu wettelijk niet in NL (al die andere landen wel maar ja, in NL moeten we eerst ovetal acht maanden over vergaderen). Hadden ze al lang geregeld kunnen hebben met een noodwet in crisistijd.
Dat is inderdaad flink balen, Bill.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:41 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik baal er zo erg van dat de reguliere zorg weer uitgesteld wordt. Ik sta al meer dan anderhalf jaar op een wachtlijst die nu niet erg vooruit lijkt de gaan. In het voorjaar hebben nieuwe intakes een tijd stilgelegen en ik vrees dat dat snel weer gebeurt.
Wachten is al niet leuk, maar nu het allemaal maar langer en langer duurt, doet dat wel iets met mijn gemoedstoestand
Dat is balen voor je Billquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:41 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik baal er zo erg van dat de reguliere zorg weer uitgesteld wordt. Ik sta al meer dan anderhalf jaar op een wachtlijst die nu niet erg vooruit lijkt de gaan. In het voorjaar hebben nieuwe intakes een tijd stilgelegen en ik vrees dat dat snel weer gebeurt.
Wachten is al niet leuk, maar nu het allemaal maar langer en langer duurt, doet dat wel iets met mijn gemoedstoestand
Emma Bunton zat in dezelfde editie als Stephen Fryquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:43 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Oeh, een fan, tof! Ik las dat Emma Bunton ook eens mee heeft gedaan.
Ooh geweldig! Dat laatste zou ik nog heel graag willen doen. Ik meen ooit te hebben opgezocht dat ie ergens in Duitsland nog regelmatig wordt gedraaid.
Ik luisterde net weer naar het album: de stem van Tim Curry
Dat weet je natuurlijk niet, maar het voornaamste wat je kan zeggen is dat de curves van landen vrij onafhankelijk lijken te bewegen van de mondkapjesplicht.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is een mooie kijktip voor vanavond, dankjewel. En ik zal die in Amsterdam in de smiezen houden!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:50 schreef H_T het volgende:
[..]
Emma Bunton zat in dezelfde editie als Stephen FryOm beurten kwam er een andere celeb de rol van criminoloog/verteller spelen in een en dezelfde show, dus je had Mel Giedroyc, Adrian Edmonson, Stephen Fry, Emma Bunton, Anthony Head en misschien nog iemand. Die staat zo te zien op Youtube onder de naam Rocky Horror Live
En het leuke is dat je de audience callbacks ook kunt horen en dat er op gereageerd wordt.
Voor corona en alles draaide Lab 111 in Amsterdam de film ongeveer een keer in de maand. Daar heb ik hem toen ook gezien. Aardig wat mensen in kostuum en volk dat (af en toe of langere stukken) vooraan staat voor shadow cast, een dansje of wat dan ook. Moet het wel weer kunnen natuurlijk, maar dat is misschien toch wat handiger dan Duitsland
Ja, vanaf deze herfst zou die gaan lopenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:52 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Dat is een mooie kijktip voor vanavond, dankjewel. En ik zal die in Amsterdam in de smiezen houden!
Sowieso zou er ook weer een Nederlandse variant komen, maar dat wist je dan waarschijnlijk al![]()
https://www.degraafencorn(...)he-rocky-horror-show
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
Covid kaart van vandaagGeen nieuwe gevallen in gemeente Stadskanaal, ik denk dat ik hier maar blijf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
En nu de kaart van plekken waarvan mensen gek worden van de saaiheid.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geen nieuwe gevallen in gemeente Stadskanaal, ik denk dat ik hier maar blijf.
Uhu, maar iedereen heeft hier toch last van? Reguliere zorg wordt gemeden uit angst. Mensen kunnen niet op vakantie of naar hun (groot)ouders. Supporters mogen niet naar hun voetbalclub en gezellig met vrienden naar een restaurant voelt niet zo fijn als vorig jaar.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:46 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad flink balen, Bill.
Heel fijn! Dat geldt ook voor Luctor's vader en misschien nog wel een paar mensen van hier.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat is balen voor je Bill![]()
Mijn moeder is wel geholpen paar maanden terug en op tijdstip wat ongeveer gepland stond voor corona. Dat is geluk bij een ongeluk.
Nog nooit eerder gevolgd eigenlijk. Is het leuk, ja?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:23 schreef Momo het volgende:
@:Cyan9 ga je ook de giro volgen dit jaar? Begint zaterdag.
Ik vind het leuker dan de Tour meestal. Hogere beklimmingen sneeuw, Italiaanse bergpaden, gekkigheid.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:01 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Nog nooit eerder gevolgd eigenlijk. Is het leuk, ja?
Nou is het hier sowieso niet heel spannend.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:58 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
En nu de kaart van plekken waarvan mensen gek worden van de saaiheid.
M'n wielren-enthousiasme is alweer wat weggezakt, maar misschien dat ik er alsnog induik.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het leuker dan de Tour meestal. Hogere beklimmingen sneeuw, Italiaanse bergpaden, gekkigheid.
Het parcours is meestal leuker en verrassender inderdaad. Alleen heb je altijd zo’n Europa League deelnemerslijst, waardoor het wat minder boeiend is wie er wint.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het leuker dan de Tour meestal. Hogere beklimmingen sneeuw, Italiaanse bergpaden, gekkigheid.
Dat snap ik zeker dat dat je gemoed beinvloed. Zeker nu het weer opnieuw lijkt te gaan stagneren. Bah. Hoop voor je dat het qua vertraging meevalt. Hou vol.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:41 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Kruijswijk, Thomas, Fuglsang en Yates zijn toch wel echte a-renners, en ze hebben wel pech met het nieuwe ingedeelde programma na de covidbreak.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het parcours is meestal leuker en verrassender inderdaad. Alleen heb je altijd zo’n Europa League deelnemerslijst, waardoor het wat minder boeiend is wie er wint.
Sneeuwquote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie de kapjes ook als 'alle beetjes helpen'. En alle beetjes zijn nodig momenteel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk niet, maar het voornaamste wat je kan zeggen is dat de curves van landen vrij onafhankelijk lijken te bewegen van de mondkapjesplicht.
Wat overigens niet betekent dat ik ertegen ben hoor. Ik vind het ook niet prettig als mensen achter je in de rij bij de kassa in je nek staan te hijgen of zitten te hoesten en proesten in de bus. Maar als oplossing voor het Corona probleem is het vooral leuk om erbij te hebben, maar geen echte game changer.
Ja, het is ook niet slecht. Maar net als de Europa League ook toppers als Arsenal, Napoli, Feyenoord en Benfica heeft, is de Champions League/Tour de France de echte hoofdprijs waar het om draait.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Kruijswijk, Thomas, Fuglsang en Yates zijn toch wel echte a-renners, en ze hebben wel pech met het nieuwe ingedeelde programma na de covidbreak.
Eensch.quote:
Ja, de ultieme maatregelen zijn natuurlijk afstand houden en geen onnodige binnenactiviteiten in groepsverband.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie de kapjes ook als 'alle beetjes helpen'. En alle beetjes zijn nodig momenteel.
Er zijn veel grotere dingen nodig, ook bv die teststraat op Schiphol die al binnen een maand weer verdween geloof ik wegens te weinig capaciteit. Wat een rmoe. Daar vallen grotere stappen te maken, qua echt sneller en meer testen.
Succes.* ijs_beer aai over bol geeftquote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Officieel moet ik nog anderhalf uur.
Dat heb ik dus ook wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk niet, maar het voornaamste wat je kan zeggen is dat de curves van landen vrij onafhankelijk lijken te bewegen van de mondkapjesplicht.
Wat overigens niet betekent dat ik ertegen ben hoor. Ik vind het ook niet prettig als mensen achter je in de rij bij de kassa in je nek staan te hijgen of zitten te hoesten en proesten in de bus. Maar als oplossing voor het Corona probleem is het vooral leuk om erbij te hebben, maar geen echte game changer.
Ik heb een kop theeDark Chocolate gemaaktquote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:57 schreef H_T het volgende:
Flinke regen buiten. Ideaal moment dus om een kop herfstthee te maken
Ik vind het serieus knap dat jullie je gemeente zo weten op zo'n kaart. Lansingerland kan voor mijn gevoel wel 21 van die hokjes zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geen nieuwe gevallen in gemeente Stadskanaal, ik denk dat ik hier maar blijf.
Het voordeel van Groningen en Drenthe is dat we niet zo veel gemeentes hebben, door alle (vrij) recente herverdelingen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het serieus knap dat jullie je gemeente zo weten op zo'n kaart. Lansingerland kan voor mijn gevoel wel 21 van die hokjes zijn.![]()
Gn idee welke precies.
Hetzelfde geldt voor Friesland. Gemeente Sudwest Fryslan is wel een gedrochtquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het voordeel van Groningen en Drenthe is dat we niet zo veel gemeentes hebben, door alle (vrij) recente herverdelingen.
Ja eens hoor. En de vliegtuigen nog vol zitten etc.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, de ultieme maatregelen zijn natuurlijk afstand houden en geen onnodige binnenactiviteiten in groepsverband.
Maar ja, zo lang de cafs nog open zijn, zijn de mondkapjes wel een ultiem voorbeeld van dweilen met de kraan open.
Het helpt dat mijn gemeente de vorm van een klomp heeft. (soort van)quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het serieus knap dat jullie je gemeente zo weten op zo'n kaart. Lansingerland kan voor mijn gevoel wel 21 van die hokjes zijn.![]()
Gn idee welke precies.
Ik weet van mijn gemeente en van de gemeenten waar familie woont waar die ongeveer ligt en wat voor vorm die grofweg heeft. Heel precies hoeft dat niet eens, als je bijvoorbeeld weet dat jouw gemeente een opvallend uitsteeksel heeft aan de oostkant zoekt dat al een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Gn idee welke precies.
Nou ditquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja eens hoor. En de vliegtuigen nog vol zitten etc.
Het is voor mij geestelijk toch wel echt een 'fijn' ding, zo'n kapje. Al is het zeker niet zaligmakend.
Even met m'n boerenverstand en deels gebaseerd op wat Gommers uitlegde waarom hij vr is: er zit zo toch twee keer een barrire tussen jou en de kuchwolk van de ander in de supermarkt. En nee die barrires zijn niet geheel 'virus'dicht. Maar als iemand drie gangpaden verderop kucht komen er door zijn/haar kapje wel mnder virusdeeltjes in dat gangpad te hangen. Zo'n wolkje kan daar tot 20 min blijven hangen. Als ik daar tien min later doorheen loop omdat ik toch appelmoes uit dat pad wil hebben krijg ik door mijn kapje toch wat minder deeltjes binnen dan anders (en er waren er al minder door zijn/haar kapje). En er zijn nu toch wel erg sterke aanwijzingen dat hoe minder virusdeeltjes je binnenkrijgt, hoe lager de kans dat je ziek wordt en zo wel, waarschijnlijk minder ernstig ziek.
Dus puur gebaseerd op dat vind ik het alleen geestelijk toch al een prettiger idee.
Ik vind Limburg altijd lijken op een elfje dat ondersteboven hangtquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:12 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het helpt dat mijn gemeente de vorm van een klomp heeft. (soort van)
Bitcoin.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:58 schreef Momo het volgende:
Wat kan structureel voor meer inkomsten zorgen?
Als iedereen straks een mondkapje draagt, dan raak je eraan gewend en zie je het vast niet eens meer.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:13 schreef Meke het volgende:
Maar ook dat een mondkapje je er ook aan herinnert dat corona nog een ding is, en dat je daardoor juist makkelijker afstand houdt. Ik merk namelijk dat ik toch ook meer afstand van mensen met mondkapjes houdEn hoop dan dat mensen dat andersom ook doen. Slaat nergens op, maar toch
Dat is natuurlijk ook zo. Mondkapjes zijn beter dan geen mondkapjes. Maar het is wel onderdeel van ‘aanvullend’ beleid. Vandaar dat voorbeeld van dweilen met de kraan open, de kraan moet zachter.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja eens hoor. En de vliegtuigen nog vol zitten etc.
Het is voor mij geestelijk toch wel echt een 'fijn' ding, zo'n kapje. Al is het zeker niet zaligmakend.
Even met m'n boerenverstand en deels gebaseerd op wat Gommers uitlegde waarom hij vr is: er zit zo toch twee keer een barrire tussen jou en de kuchwolk van de ander in de supermarkt. En nee die barrires zijn niet geheel 'virus'dicht. Maar als iemand drie gangpaden verderop kucht komen er door zijn/haar kapje wel mnder virusdeeltjes in dat gangpad te hangen. Zo'n wolkje kan daar tot 20 min blijven hangen. Als ik daar tien min later doorheen loop omdat ik toch appelmoes uit dat pad wil hebben krijg ik door mijn kapje toch wat minder deeltjes binnen dan anders (en er waren er al minder door zijn/haar kapje). En er zijn nu toch wel erg sterke aanwijzingen dat hoe minder virusdeeltjes je binnenkrijgt, hoe lager de kans dat je ziek wordt en zo wel, waarschijnlijk minder ernstig ziek.
Dus puur gebaseerd op dat vind ik het alleen geestelijk toch al een prettiger idee.
Moet het niet Hans zijn?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:36 schreef Greys het volgende:
Moet hier nog steeds om giechelen.
[ afbeelding ]
Helemaal eens.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo. Mondkapjes zijn beter dan geen mondkapjes. Maar het is wel onderdeel van ‘aanvullend’ beleid. Vandaar dat voorbeeld van dweilen met de kraan open, de kraan moet zachter.
Als in de supermarkt er nog te veel mensen rondhuppelen die ‘s avonds vrolijk all-you-can-eat sushi naar binnen werken of doorzakken met hun vrienden, zitten die ook met hun Corona-vingers aan de schappen met jouw appelmoes. Nu is dat niet de voornaamste besmettingsmethode, maar het zorgt er wel voor dat de R-waarde in het algemeen boven de 1 blijft.
Vergelijk het met het ESF en goed kunnen zingen. Het is niet onbelangrijk om te kunnen winnen, maar als dat het enige is waar je op focust, dan wordt het Nederland in de jaren ‘00.
Het scheelt kennelijk echt veel per plaats. Zij woont in Arnhem:quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Als iedereen straks een mondkapje draagt, dan raak je eraan gewend en zie je het vast niet eens meer.
Net boodschappen gedaan: In de action (meh!) hadden 2 mensen een mondkapje op, in de supermarkt 0. Het verbaast me dat het zo'n groot verschil is met wat ik hier lees.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |