Dan zit ik me af te vragen waarom voor woensdag mensen niet durfde een mondkapje te dragen. Je was vrij in je keuze om zo'n ding te dragen. Nu de overheid het dringende advies geeft, durven mensen wel 1 te dragen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:15 schreef Em31 het volgende:
Hier vanochtend in de supermarkt en Etos ook al veel mondkapjes
Best logische verklaring. Niemand wil uit de toon vallen. Typisch mensenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan zit ik me af te vragen waarom voor woensdag mensen niet durfde een mondkapje te dragen. Je was vrij in je keuze om zo'n ding te dragen. Nu de overheid het dringende advies geeft, durven mensen wel 1 te dragen.
Als een schaap over de dam is, volgen er meer. Een enkeling droeg wel een mondkapje, maar dan werd je raar aangekeken of deden mensen een stap achteruit. Nu is het - helaas - normaler geworden. Ik neem straks ook maar een mondkapje mee met boodschappen doen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:18 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dan zit ik me af te vragen waarom voor woensdag mensen niet durfde een mondkapje te dragen. Je was vrij in je keuze om zo'n ding te dragen. Nu de overheid het dringende advies geeft, durven mensen wel 1 te dragen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoi Jaapquote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:30 schreef Fred_B het volgende:
Ik wil de hoop mbt mondkapje niet temperen, maar in België zijn ze al verplicht sinds maart in openbare binnenruimtes (van winkels tot treinen), en dat heeft niet voor een noemenswaardig andere curve dan Nederland gezorgd.
Ach, denk maar zo...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:48 schreef Arizona het volgende:
Ik heb zojuist ook op zijn Sjef van Oekels heel dramatisch geroepen: Is het al weekend, REEDS!
Wat een dramatische werkdag
Maar was het misschien zonder die kapjes niet nóg veel harder gegaan? Dat vraag ik me dus oprecht af.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:30 schreef Fred_B het volgende:
Ik wil de hoop mbt mondkapje niet temperen, maar in België zijn ze al verplicht sinds maart in openbare binnenruimtes (van winkels tot treinen), en dat heeft niet voor een noemenswaardig andere curve dan Nederland gezorgd.
Hahahaaaa!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:59 schreef Meke het volgende:
Of dat @:Greys dit per ongeluk had gekregen in plaats van het gezin op het bospad![]()
Leuk kleurtje welquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:04 schreef Greys het volgende:
VIER OP EEN RIJ.
KIJK, M'N MONDKAP.
[ afbeelding ]
Hoop dat de andere maatregelen nu ook sowieso wat gaan helpen, dan weten wie niet precies wat het deed, maar krijg je ook niet zo'n gezeur weerquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar was het misschien zonder die kapjes niet nóg veel harder gegaan? Dat vraag ik me dus oprecht af.
Ben ook bang dat mensen hier over een week bv roepen 'nog steeds drieduizend per dag, helpt geen hol dus'.
Mijn eerste mondkapjes bestelde ik op 27 januari.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:06 schreef Guanabana het volgende:
Ik weet nog dat jij het in februari (?) had over mondkapjes bestellen en dat dat allemaal een beetje gepaard ging met 'ja nou ja, misschien overdreven, maar zal ik het doen, ik doe het toch maar' (was ook toen we bezig waren met onze boodschappenvoorraad).
Bizar dat het nu inderdaad echt zo is.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:59 schreef Meke het volgende:
Of dat @:Greys dit per ongeluk had gekregen in plaats van het gezin op het bospad![]()
Jaquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:06 schreef Guanabana het volgende:
Ik weet nog dat jij het in februari (?) had over mondkapjes bestellen en dat dat allemaal een beetje gepaard ging met 'ja nou ja, misschien overdreven, maar zal ik het doen, ik doe het toch maar' (was ook toen we bezig waren met onze boodschappenvoorraad).
Bizar dat het nu inderdaad echt zo is.
Met een beetje creativiteit zou dat ook wel als mondkapje kunnen werkenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:13 schreef H_T het volgende:
Ik heb Schrödingers mondkapjes, want volgens een mail van gisteravond zijn ze retour gestuurd en volgens twee mails van vanmiddag liggen ze inmiddels klaar op het ophaalpunt.
Wat ik dan weer zeker wel heb is een aangevulde voorraad wc-papier. 16 rollen dit keer
Achteraf gezien was dat toen ook wel een beetje overdreven vroeg natuurlijk van me.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
JaEn ook dat we echt een beetje lollig zaten te doen over die boodschappen etc. en het meer als een soort doemdenken zagen
Paar keer om de bakkes draaien en het blijft vast wel zittenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:14 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Met een beetje creativiteit zou dat ook wel als mondkapje kunnen werken
Dat had ik ook meteen al niet nee. Ik vond het toen ook eigenlijk al onverstandig dat carnaval door zou gaan. Maarja, toen was er in Nederland (officieel) nog geen spoor van corona.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar ik geloofde er gewoon echt geen ene kont van dat dat virus keurig in Wuhan zou blijven.
Jaquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:19 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat had ik ook meteen al niet nee. Ik vond het toen ook eigenlijk al onverstandig dat carnaval door zou gaan. Maarja, toen was er in Nederland (officieel) nog geen spoor van corona.
Had ik het maar voor het zeggen gehad.Ik had het gewoon afgelast.
Ik ga hier maar niet op in.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:00 schreef Meke het volgende:
[..]
Oh nu is een grote verrassing ineens een probleem?
Aww, het is niet het nummer van Sylvia Night? Dat is een teleurstelling.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:08 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Bij mijn post over de Congratulations versie van Senhit wou ik er bijna bijzetten dat het niet de IJslandse versie was. Maar de clip geeft heeft wel dat gevoel.
Ja, toen op die kaart met coronabesmettingen was er alleen nog een stipje in Parijsquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:19 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat had ik ook meteen al niet nee. Ik vond het toen ook eigenlijk al onverstandig dat carnaval door zou gaan. Maarja, toen was er in Nederland (officieel) nog geen spoor van corona.
Had ik het maar voor het zeggen gehad.Ik had het gewoon afgelast.
Dringend advies, niet verplicht.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:29 schreef ijs_beer het volgende:
Ik snap niet meer zo goed wat nu precies de bedoeling is met de mondkapjes? Is het nu ook verplicht buiten de Randstad?
Het is nog niet verplicht maar wel landelijk een 'dringend advies' van kabinet.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:29 schreef ijs_beer het volgende:
Ik snap niet meer zo goed wat nu precies de bedoeling is met de mondkapjes? Is het nu ook verplicht buiten de Randstad?
Het is heel lastig te vergelijken. In sommige landen met een mondkapjesplicht gaat het heel goed, zoals in Italië en Duitsland, maar er zijn ook landen met een mondkapjesplicht waar het slechter gaat, zoals Spanje en België bijvoorbeeld. Ik denk dat de mondkapjes niet echt gaan helpen, omdat men er verkeerd mee om gaat. Een mondkapje hoor je maar één keer te gebruiken, maar als je 's ochtends en 's avonds met de trein gaat, is de kans groot dat je 2x hetzelfde mondkapje op doet. Anders blijf je ook maar wassenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar was het misschien zonder die kapjes niet nóg veel harder gegaan? Dat vraag ik me dus oprecht af.
Ben ook bang dat mensen hier over een week bv roepen 'nog steeds drieduizend per dag, helpt geen hol dus'.
Al meer dan eens gedaanquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:32 schreef Meridiaan het volgende:
Mocht iemand nog een keer een druilerige zondagmiddag vrij hebben, ga heerlijk the Rocky Horror Picture Show kijken
Ik baal er zo erg van dat de reguliere zorg weer uitgesteld wordt. Ik sta al meer dan anderhalf jaar op een wachtlijst die nu niet erg vooruit lijkt de gaan. In het voorjaar hebben nieuwe intakes een tijd stilgelegen en ik vrees dat dat snel weer gebeurt.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:34 schreef Greys het volgende:
Overigens komen er de komende weken vast nog hardere maatregelen. Dat voel je aan alles. Ziekenhuizen luiden alweer alarm, moeten alweer reguliere zorg gaan uitstellen zeer binnenkort. Ongelofelijk eigenlijk dat 'we' het wéér zo ver hebben laten komen, met alle tijd en kennis van de afgelopen maanden.
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:41 schreef H_T het volgende:
Ondertussen ben ik een Excel-bestand aan het bijwerken dat ik zelf gebouwd heb, en dat helemaal vol zit met allerlei functies waarvan ik het bestaan alweer was vergetenHet werkt uitstekend, maar heel leesvriendelijk is het allemaal niet. En nu probeer ik weer allemaal slimme, maar nauwelijks leesbare, functies toe te voegen. Het is een leuke puzzel voor nu en voor de volgende keer dat er weer iets aan verbouwd moet worden
Oeh, een fan, tof! Ik las dat Emma Bunton ook eens mee heeft gedaan.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:35 schreef H_T het volgende:
[..]
Al meer dan eens gedaanHij ligt ook klaar om binnenkort weer eens te kijken. Ik heb ook een keer de theaterversie gezien in Oxford en in een bioscoop in Gouda een liveverbinding met Londen voor de zoveelste anniversary, met Stephen Fry als een van de vertellers
Ook ben ik een keer verkleed naar een voorstelling van de film in Amsterdam geweest met een tas attributen erbij
Ja oke. Want ik zie nog weinig van die verplichting idd. Nu ben ik ook niet op drukke plekken geweest in m'n durp vandaag.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is nog niet verplicht maar wel landelijk een 'dringend advies' van kabinet.
Verplichting komt er nog wel hoor. Alleen kan dat nu wettelijk niet in NL (al die andere landen wel maar ja, in NL moeten we eerst ovetal acht maanden over vergaderen). Hadden ze al lang geregeld kunnen hebben met een noodwet in crisistijd.
Dat is inderdaad flink balen, Bill.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:41 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik baal er zo erg van dat de reguliere zorg weer uitgesteld wordt. Ik sta al meer dan anderhalf jaar op een wachtlijst die nu niet erg vooruit lijkt de gaan. In het voorjaar hebben nieuwe intakes een tijd stilgelegen en ik vrees dat dat snel weer gebeurt.
Wachten is al niet leuk, maar nu het allemaal maar langer en langer duurt, doet dat wel iets met mijn gemoedstoestand
Dat is balen voor je Billquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:41 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik baal er zo erg van dat de reguliere zorg weer uitgesteld wordt. Ik sta al meer dan anderhalf jaar op een wachtlijst die nu niet erg vooruit lijkt de gaan. In het voorjaar hebben nieuwe intakes een tijd stilgelegen en ik vrees dat dat snel weer gebeurt.
Wachten is al niet leuk, maar nu het allemaal maar langer en langer duurt, doet dat wel iets met mijn gemoedstoestand
Emma Bunton zat in dezelfde editie als Stephen Fryquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:43 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Oeh, een fan, tof! Ik las dat Emma Bunton ook eens mee heeft gedaan.
Ooh geweldig! Dat laatste zou ik nog heel graag willen doen. Ik meen ooit te hebben opgezocht dat ie ergens in Duitsland nog regelmatig wordt gedraaid.
Ik luisterde net weer naar het album: de stem van Tim Curry
Dat weet je natuurlijk niet, maar het voornaamste wat je kan zeggen is dat de curves van landen vrij onafhankelijk lijken te bewegen van de mondkapjesplicht.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat is een mooie kijktip voor vanavond, dankjewel. En ik zal die in Amsterdam in de smiezen houden!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:50 schreef H_T het volgende:
[..]
Emma Bunton zat in dezelfde editie als Stephen FryOm beurten kwam er een andere celeb de rol van criminoloog/verteller spelen in een en dezelfde show, dus je had Mel Giedroyc, Adrian Edmonson, Stephen Fry, Emma Bunton, Anthony Head en misschien nog iemand. Die staat zo te zien op Youtube onder de naam Rocky Horror Live
En het leuke is dat je de audience callbacks ook kunt horen en dat er op gereageerd wordt.
Voor corona en alles draaide Lab 111 in Amsterdam de film ongeveer een keer in de maand. Daar heb ik hem toen ook gezien. Aardig wat mensen in kostuum en volk dat (af en toe of langere stukken) vooraan staat voor shadow cast, een dansje of wat dan ook. Moet het wel weer kunnen natuurlijk, maar dat is misschien toch wat handiger dan Duitsland
Ja, vanaf deze herfst zou die gaan lopenquote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:52 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Dat is een mooie kijktip voor vanavond, dankjewel. En ik zal die in Amsterdam in de smiezen houden!
Sowieso zou er ook weer een Nederlandse variant komen, maar dat wist je dan waarschijnlijk al![]()
https://www.degraafencorn(...)he-rocky-horror-show
quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:25 schreef Momo het volgende:
Covid kaart van vandaagGeen nieuwe gevallen in gemeente Stadskanaal, ik denk dat ik hier maar blijf.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
En nu de kaart van plekken waarvan mensen gek worden van de saaiheid.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geen nieuwe gevallen in gemeente Stadskanaal, ik denk dat ik hier maar blijf.
Uhu, maar iedereen heeft hier toch last van? Reguliere zorg wordt gemeden uit angst. Mensen kunnen niet op vakantie of naar hun (groot)ouders. Supporters mogen niet naar hun voetbalclub en gezellig met vrienden naar een restaurant voelt niet zo fijn als vorig jaar.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:46 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat is inderdaad flink balen, Bill.
Heel fijn! Dat geldt ook voor Luctor's vader en misschien nog wel een paar mensen van hier.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat is balen voor je Bill![]()
Mijn moeder is wel geholpen paar maanden terug en op tijdstip wat ongeveer gepland stond voor corona. Dat is geluk bij een ongeluk.
Nog nooit eerder gevolgd eigenlijk. Is het leuk, ja?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:23 schreef Momo het volgende:
@:Cyan9 ga je ook de giro volgen dit jaar? Begint zaterdag.
Ik vind het leuker dan de Tour meestal. Hogere beklimmingen sneeuw, Italiaanse bergpaden, gekkigheid.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:01 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Nog nooit eerder gevolgd eigenlijk. Is het leuk, ja?
Nou is het hier sowieso niet heel spannend.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:58 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
En nu de kaart van plekken waarvan mensen gek worden van de saaiheid.
M'n wielren-enthousiasme is alweer wat weggezakt, maar misschien dat ik er alsnog induik.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het leuker dan de Tour meestal. Hogere beklimmingen sneeuw, Italiaanse bergpaden, gekkigheid.
Het parcours is meestal leuker en verrassender inderdaad. Alleen heb je altijd zo’n Europa League deelnemerslijst, waardoor het wat minder boeiend is wie er wint.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vind het leuker dan de Tour meestal. Hogere beklimmingen sneeuw, Italiaanse bergpaden, gekkigheid.
Dat snap ik zeker dat dat je gemoed beinvloed. Zeker nu het weer opnieuw lijkt te gaan stagneren. Bah. Hoop voor je dat het qua vertraging meevalt. Hou vol.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:41 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Kruijswijk, Thomas, Fuglsang en Yates zijn toch wel echte a-renners, en ze hebben wel pech met het nieuwe ingedeelde programma na de covidbreak.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het parcours is meestal leuker en verrassender inderdaad. Alleen heb je altijd zo’n Europa League deelnemerslijst, waardoor het wat minder boeiend is wie er wint.
Sneeuwquote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie de kapjes ook als 'alle beetjes helpen'. En alle beetjes zijn nodig momenteel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk niet, maar het voornaamste wat je kan zeggen is dat de curves van landen vrij onafhankelijk lijken te bewegen van de mondkapjesplicht.
Wat overigens niet betekent dat ik ertegen ben hoor. Ik vind het ook niet prettig als mensen achter je in de rij bij de kassa in je nek staan te hijgen of zitten te hoesten en proesten in de bus. Maar als oplossing voor het Corona probleem is het vooral leuk om erbij te hebben, maar geen echte game changer.
Ja, het is ook niet slecht. Maar net als de Europa League ook toppers als Arsenal, Napoli, Feyenoord en Benfica heeft, is de Champions League/Tour de France de echte hoofdprijs waar het om draait.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Kruijswijk, Thomas, Fuglsang en Yates zijn toch wel echte a-renners, en ze hebben wel pech met het nieuwe ingedeelde programma na de covidbreak.
Eensch.quote:
Ja, de ultieme maatregelen zijn natuurlijk afstand houden en geen onnodige binnenactiviteiten in groepsverband.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie de kapjes ook als 'alle beetjes helpen'. En alle beetjes zijn nodig momenteel.
Er zijn veel grotere dingen nodig, ook bv die teststraat op Schiphol die al binnen een maand weer verdween geloof ik wegens te weinig capaciteit. Wat een ármoe. Daar vallen grotere stappen te maken, qua echt sneller en meer testen.
Succes.* ijs_beer aai over bol geeftquote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Officieel moet ik nog anderhalf uur.
Dat heb ik dus ook wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:50 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk niet, maar het voornaamste wat je kan zeggen is dat de curves van landen vrij onafhankelijk lijken te bewegen van de mondkapjesplicht.
Wat overigens niet betekent dat ik ertegen ben hoor. Ik vind het ook niet prettig als mensen achter je in de rij bij de kassa in je nek staan te hijgen of zitten te hoesten en proesten in de bus. Maar als oplossing voor het Corona probleem is het vooral leuk om erbij te hebben, maar geen echte game changer.
Ik heb een kop theeDark Chocolate gemaaktquote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:57 schreef H_T het volgende:
Flinke regen buiten. Ideaal moment dus om een kop herfstthee te maken
Ik vind het serieus knap dat jullie je gemeente zo weten op zo'n kaart. Lansingerland kan voor mijn gevoel wel 21 van die hokjes zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geen nieuwe gevallen in gemeente Stadskanaal, ik denk dat ik hier maar blijf.
Het voordeel van Groningen en Drenthe is dat we niet zo veel gemeentes hebben, door alle (vrij) recente herverdelingen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het serieus knap dat jullie je gemeente zo weten op zo'n kaart. Lansingerland kan voor mijn gevoel wel 21 van die hokjes zijn.![]()
Géén idee welke precies.
Hetzelfde geldt voor Friesland. Gemeente Sudwest Fryslan is wel een gedrochtquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het voordeel van Groningen en Drenthe is dat we niet zo veel gemeentes hebben, door alle (vrij) recente herverdelingen.
Ja eens hoor. En de vliegtuigen nog vol zitten etc.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, de ultieme maatregelen zijn natuurlijk afstand houden en geen onnodige binnenactiviteiten in groepsverband.
Maar ja, zo lang de cafés nog open zijn, zijn de mondkapjes wel een ultiem voorbeeld van dweilen met de kraan open.
Het helpt dat mijn gemeente de vorm van een klomp heeft. (soort van)quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het serieus knap dat jullie je gemeente zo weten op zo'n kaart. Lansingerland kan voor mijn gevoel wel 21 van die hokjes zijn.![]()
Géén idee welke precies.
Ik weet van mijn gemeente en van de gemeenten waar familie woont waar die ongeveer ligt en wat voor vorm die grofweg heeft. Heel precies hoeft dat niet eens, als je bijvoorbeeld weet dat jouw gemeente een opvallend uitsteeksel heeft aan de oostkant zoekt dat al een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Géén idee welke precies.
Nou ditquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja eens hoor. En de vliegtuigen nog vol zitten etc.
Het is voor mij geestelijk toch wel echt een 'fijn' ding, zo'n kapje. Al is het zeker niet zaligmakend.
Even met m'n boerenverstand en deels gebaseerd op wat Gommers uitlegde waarom hij vóór is: er zit zo toch twee keer een barrière tussen jou en de kuchwolk van de ander in de supermarkt. En nee die barrières zijn niet geheel 'virus'dicht. Maar als iemand drie gangpaden verderop kucht komen er door zijn/haar kapje wel mínder virusdeeltjes in dat gangpad te hangen. Zo'n wolkje kan daar tot 20 min blijven hangen. Als ik daar tien min later doorheen loop omdat ik toch appelmoes uit dat pad wil hebben krijg ik door mijn kapje toch wat minder deeltjes binnen dan anders (en er waren er al minder door zijn/haar kapje). En er zijn nu toch wel erg sterke aanwijzingen dat hoe minder virusdeeltjes je binnenkrijgt, hoe lager de kans dat je ziek wordt en zo wel, waarschijnlijk minder ernstig ziek.
Dus puur gebaseerd op dat vind ik het alleen geestelijk toch al een prettiger idee.
Ik vind Limburg altijd lijken op een elfje dat ondersteboven hangtquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:12 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het helpt dat mijn gemeente de vorm van een klomp heeft. (soort van)
Bitcoin.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:58 schreef Momo het volgende:
Wat kan structureel voor meer inkomsten zorgen?
Als iedereen straks een mondkapje draagt, dan raak je eraan gewend en zie je het vast niet eens meer.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:13 schreef Meke het volgende:
Maar ook dat een mondkapje je er ook aan herinnert dat corona nog een ding is, en dat je daardoor juist makkelijker afstand houdt. Ik merk namelijk dat ik toch ook meer afstand van mensen met mondkapjes houdEn hoop dan dat mensen dat andersom ook doen. Slaat nergens op, maar toch
Dat is natuurlijk ook zo. Mondkapjes zijn beter dan geen mondkapjes. Maar het is wel onderdeel van ‘aanvullend’ beleid. Vandaar dat voorbeeld van dweilen met de kraan open, de kraan moet zachter.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja eens hoor. En de vliegtuigen nog vol zitten etc.
Het is voor mij geestelijk toch wel echt een 'fijn' ding, zo'n kapje. Al is het zeker niet zaligmakend.
Even met m'n boerenverstand en deels gebaseerd op wat Gommers uitlegde waarom hij vóór is: er zit zo toch twee keer een barrière tussen jou en de kuchwolk van de ander in de supermarkt. En nee die barrières zijn niet geheel 'virus'dicht. Maar als iemand drie gangpaden verderop kucht komen er door zijn/haar kapje wel mínder virusdeeltjes in dat gangpad te hangen. Zo'n wolkje kan daar tot 20 min blijven hangen. Als ik daar tien min later doorheen loop omdat ik toch appelmoes uit dat pad wil hebben krijg ik door mijn kapje toch wat minder deeltjes binnen dan anders (en er waren er al minder door zijn/haar kapje). En er zijn nu toch wel erg sterke aanwijzingen dat hoe minder virusdeeltjes je binnenkrijgt, hoe lager de kans dat je ziek wordt en zo wel, waarschijnlijk minder ernstig ziek.
Dus puur gebaseerd op dat vind ik het alleen geestelijk toch al een prettiger idee.
Moet het niet Hans zijn?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:36 schreef Greys het volgende:
Moet hier nog steeds om giechelen.
[ afbeelding ]
Helemaal eens.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo. Mondkapjes zijn beter dan geen mondkapjes. Maar het is wel onderdeel van ‘aanvullend’ beleid. Vandaar dat voorbeeld van dweilen met de kraan open, de kraan moet zachter.
Als in de supermarkt er nog te veel mensen rondhuppelen die ‘s avonds vrolijk all-you-can-eat sushi naar binnen werken of doorzakken met hun vrienden, zitten die ook met hun Corona-vingers aan de schappen met jouw appelmoes. Nu is dat niet de voornaamste besmettingsmethode, maar het zorgt er wel voor dat de R-waarde in het algemeen boven de 1 blijft.
Vergelijk het met het ESF en goed kunnen zingen. Het is niet onbelangrijk om te kunnen winnen, maar als dat het enige is waar je op focust, dan wordt het Nederland in de jaren ‘00.
Het scheelt kennelijk echt veel per plaats. Zij woont in Arnhem:quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Als iedereen straks een mondkapje draagt, dan raak je eraan gewend en zie je het vast niet eens meer.
Net boodschappen gedaan: In de action (meh!) hadden 2 mensen een mondkapje op, in de supermarkt 0. Het verbaast me dat het zo'n groot verschil is met wat ik hier lees.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |