Ik heb een kop theeDark Chocolate gemaaktquote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:57 schreef H_T het volgende:
Flinke regen buiten. Ideaal moment dus om een kop herfstthee te maken
Ik vind het serieus knap dat jullie je gemeente zo weten op zo'n kaart. Lansingerland kan voor mijn gevoel wel 21 van die hokjes zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 15:56 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Geen nieuwe gevallen in gemeente Stadskanaal, ik denk dat ik hier maar blijf.
Het voordeel van Groningen en Drenthe is dat we niet zo veel gemeentes hebben, door alle (vrij) recente herverdelingen.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het serieus knap dat jullie je gemeente zo weten op zo'n kaart. Lansingerland kan voor mijn gevoel wel 21 van die hokjes zijn.![]()
Géén idee welke precies.
Hetzelfde geldt voor Friesland. Gemeente Sudwest Fryslan is wel een gedrochtquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:05 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Het voordeel van Groningen en Drenthe is dat we niet zo veel gemeentes hebben, door alle (vrij) recente herverdelingen.
Ja eens hoor. En de vliegtuigen nog vol zitten etc.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:30 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, de ultieme maatregelen zijn natuurlijk afstand houden en geen onnodige binnenactiviteiten in groepsverband.
Maar ja, zo lang de cafés nog open zijn, zijn de mondkapjes wel een ultiem voorbeeld van dweilen met de kraan open.
Het helpt dat mijn gemeente de vorm van een klomp heeft. (soort van)quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het serieus knap dat jullie je gemeente zo weten op zo'n kaart. Lansingerland kan voor mijn gevoel wel 21 van die hokjes zijn.![]()
Géén idee welke precies.
Ik weet van mijn gemeente en van de gemeenten waar familie woont waar die ongeveer ligt en wat voor vorm die grofweg heeft. Heel precies hoeft dat niet eens, als je bijvoorbeeld weet dat jouw gemeente een opvallend uitsteeksel heeft aan de oostkant zoekt dat al een stuk makkelijkerquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Géén idee welke precies.
Nou ditquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja eens hoor. En de vliegtuigen nog vol zitten etc.
Het is voor mij geestelijk toch wel echt een 'fijn' ding, zo'n kapje. Al is het zeker niet zaligmakend.
Even met m'n boerenverstand en deels gebaseerd op wat Gommers uitlegde waarom hij vóór is: er zit zo toch twee keer een barrière tussen jou en de kuchwolk van de ander in de supermarkt. En nee die barrières zijn niet geheel 'virus'dicht. Maar als iemand drie gangpaden verderop kucht komen er door zijn/haar kapje wel mínder virusdeeltjes in dat gangpad te hangen. Zo'n wolkje kan daar tot 20 min blijven hangen. Als ik daar tien min later doorheen loop omdat ik toch appelmoes uit dat pad wil hebben krijg ik door mijn kapje toch wat minder deeltjes binnen dan anders (en er waren er al minder door zijn/haar kapje). En er zijn nu toch wel erg sterke aanwijzingen dat hoe minder virusdeeltjes je binnenkrijgt, hoe lager de kans dat je ziek wordt en zo wel, waarschijnlijk minder ernstig ziek.
Dus puur gebaseerd op dat vind ik het alleen geestelijk toch al een prettiger idee.
Ik vind Limburg altijd lijken op een elfje dat ondersteboven hangtquote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:12 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het helpt dat mijn gemeente de vorm van een klomp heeft. (soort van)
Bitcoin.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 12:58 schreef Momo het volgende:
Wat kan structureel voor meer inkomsten zorgen?
Als iedereen straks een mondkapje draagt, dan raak je eraan gewend en zie je het vast niet eens meer.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:13 schreef Meke het volgende:
Maar ook dat een mondkapje je er ook aan herinnert dat corona nog een ding is, en dat je daardoor juist makkelijker afstand houdt. Ik merk namelijk dat ik toch ook meer afstand van mensen met mondkapjes houdEn hoop dan dat mensen dat andersom ook doen. Slaat nergens op, maar toch
Dat is natuurlijk ook zo. Mondkapjes zijn beter dan geen mondkapjes. Maar het is wel onderdeel van ‘aanvullend’ beleid. Vandaar dat voorbeeld van dweilen met de kraan open, de kraan moet zachter.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja eens hoor. En de vliegtuigen nog vol zitten etc.
Het is voor mij geestelijk toch wel echt een 'fijn' ding, zo'n kapje. Al is het zeker niet zaligmakend.
Even met m'n boerenverstand en deels gebaseerd op wat Gommers uitlegde waarom hij vóór is: er zit zo toch twee keer een barrière tussen jou en de kuchwolk van de ander in de supermarkt. En nee die barrières zijn niet geheel 'virus'dicht. Maar als iemand drie gangpaden verderop kucht komen er door zijn/haar kapje wel mínder virusdeeltjes in dat gangpad te hangen. Zo'n wolkje kan daar tot 20 min blijven hangen. Als ik daar tien min later doorheen loop omdat ik toch appelmoes uit dat pad wil hebben krijg ik door mijn kapje toch wat minder deeltjes binnen dan anders (en er waren er al minder door zijn/haar kapje). En er zijn nu toch wel erg sterke aanwijzingen dat hoe minder virusdeeltjes je binnenkrijgt, hoe lager de kans dat je ziek wordt en zo wel, waarschijnlijk minder ernstig ziek.
Dus puur gebaseerd op dat vind ik het alleen geestelijk toch al een prettiger idee.
Moet het niet Hans zijn?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:36 schreef Greys het volgende:
Moet hier nog steeds om giechelen.
[ afbeelding ]
Helemaal eens.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo. Mondkapjes zijn beter dan geen mondkapjes. Maar het is wel onderdeel van ‘aanvullend’ beleid. Vandaar dat voorbeeld van dweilen met de kraan open, de kraan moet zachter.
Als in de supermarkt er nog te veel mensen rondhuppelen die ‘s avonds vrolijk all-you-can-eat sushi naar binnen werken of doorzakken met hun vrienden, zitten die ook met hun Corona-vingers aan de schappen met jouw appelmoes. Nu is dat niet de voornaamste besmettingsmethode, maar het zorgt er wel voor dat de R-waarde in het algemeen boven de 1 blijft.
Vergelijk het met het ESF en goed kunnen zingen. Het is niet onbelangrijk om te kunnen winnen, maar als dat het enige is waar je op focust, dan wordt het Nederland in de jaren ‘00.
Het scheelt kennelijk echt veel per plaats. Zij woont in Arnhem:quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:36 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Als iedereen straks een mondkapje draagt, dan raak je eraan gewend en zie je het vast niet eens meer.
Net boodschappen gedaan: In de action (meh!) hadden 2 mensen een mondkapje op, in de supermarkt 0. Het verbaast me dat het zo'n groot verschil is met wat ik hier lees.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |