Goeie werkgever heb jij wel, weinig die dit doen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:17 schreef Elan het volgende:
Hier is het kantoor dicht tot nader orde, geen uitzonderingen.
Ik zou niet gaan - mensen komen van heinde en verre (ook België en Duitsland bijvoorbeeld). Het is dan wel buiten, maar op veel plekken inderdaad rijvorming en hijgende mensen in je nek..quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:09 schreef xFriendx het volgende:
https://www.omroepflevola(...)asters-in-volle-gang
Gaat nog steeds door (en zitten ook in een zorgelijke regio) Begin na zo'n bericht over zo'n biertuin wel wat te twijfelen om heen te gaan.
Nu zit je daar (nou ja,misschien na afloop) niet hele tijd op elkaar met bier maar toch. Elke 6 minuten een start om aan spreiding te doen. Maar net als met hardloopwedstrijden heb je altijd snelle en langzame deelnemers. Bij hardloopwedstrijden starten beginnelingen ook vaak genoeg vooraan waardoor snellere deelnemers die verder naar achter staan ze weer moeten inhalen en je toch een moment hebt dat het druk is, dat is mijn ervaring hier idem. Vaak zat bij een obstakel dat je in de rij staat. Wel fijn dat je blijkbaar ook een parcours hebt waarbij hulp van anderen niet nodig is (nu een vriend heeft afgezegd ivm een blessure).
Geilen op mondkapjes, hier in Zwitserland stijgt het exact zo snel als in Nederland, ondanks die verplichte kappen in alle winkels/ov etc sinds een maand.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:56 schreef WheeledWarrior het volgende: [..] Tja... Ik blijf me gewoon verbazen over die fetisj voor mondkapjes, ik zie in andere Europese landen nog steeds weinig aanwijzingen dat dit een gamechanger zou zijn.
Dat kan straks weer, als het weer is teruggebracht. Volgens experts als Kuipers en Gommers zitten we alweer te hoog in de verspreiding en moet je dat eerst weer een heel eind terugbrengen. Om een lockdown als eerder dit jaar te voorkomen, moet je dan rigoreus ingrijpen nu.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder heb betoogd: je zou je beleid dus moeten richten op het draagvlak en de bereidheid om de reeds bestaande regels te volgen. Nieuwe regels maken omdat men zich niet aan de oude houdt heeft niet zo veel zin, het creëert vooral nog meer weerstand.
Het is echt 2 dagen soort van herfst...quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Geilen op mondkapjes, hier in Zwitserland stijgt het exact zo snel als in Nederland, ondanks die verplichte kappen in alle winkels/ov etc sinds een maand.
Een veel logischer verklaring is dat de herfst in aantocht is en daardoor de cases vanzelf al omhoog schieten. Maar nee hoor we hebben het allemaal zelf in de hand.
Normaal 400 man per 20 minuten volgens hun eigen site. Nu per 6 minuten dus als je dat simpelweg deelt circa 66 man per 6 minuten. De warming up doen ze nu niet, dan sta je normaal ook bij elkaar te springen. Maar goed, kan zomaar nog afgelast worden als cijfers vandaag weer erg slecht zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik ben benieuwd of ze de startvakken dan ook wat minder vol maken. Want daar sta je al behooriljk op elkaar gepakt altijd. En dan natuurlijk meteen de wachtrij om over de muur te klimmen (of was dat nou alleen bij Strong Viking? Nee toch?). En inderdaad onderweg wachten bij diverse obstakels.
Lastig hoor. Ik ben blij dat ik me niet opgegeven heb, dan hoef ik ook niet na te denken of ik wil gaan.
Volgens mij best veel toch? Ook veel bedrijven die gewoon hun eigen testmogelijkheden realiseren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:21 schreef Leonos het volgende:
[..]
Goeie werkgever heb jij wel, weinig die dit doen.
Zijn veelal de grote (internationale) bedrijven die dit doen, kleine bedrijven willen of kunnen dat meestal niet.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:21 schreef Leonos het volgende:
[..]
Goeie werkgever heb jij wel, weinig die dit doen.
Jep kijk maar over een maand hoe hoog de teller dan is.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Het is echt 2 dagen soort van herfst...
Wat @LTVDK al zegt, werk je in een groot bedrijf?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Volgens mij best veel toch? Ook veel bedrijven die gewoon hun eigen testmogelijkheden realiseren.
Nu nog de overheid die verantwoordelijk neemt.
We zitten zelfs hoger dan maart? Hij zei bij Jinek dat er dit weekend al ingegrepen moet worden, als we hoger zitten dan vorig jaar zouden de IC's dus weer bomvol komen te liggen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan straks weer, als het weer is teruggebracht. Volgens experts als Kuipers en Gommers zitten we alweer te hoog in de verspreiding en moet je dat eerst weer een heel eind terugbrengen. Om een lockdown als eerder dit jaar te voorkomen, moet je dan rigoreus ingrijpen nu.
Israel deed het in eerste instantie heel goed en streng, vervolgens struikelde het zoals gewoonlijk over de strontvervelende ultra-orthodoxe gemeenschappen die weer eens een uitzondering eisten want God, in de hand gewerkt door de minister van volksgezondheid, zelf een Haredi die ook nog eens Corona opliep tijdens een gebedsbijeenkomst.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Interessant daaraan is dat Israel de eerste was die de scholen weer helemaal open gooide.
Wij werken standaard met 50 man binnendienst en nog 20/30 man flexwerkers en uitzendkrachten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:24 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wat @:LTVDK al zegt, werk je in een groot bedrijf?
Ik werk met 15 man, blijft gewoon open.
En toch vind ik het moeilijk om te snappen waarom 10 man persé in een hok bij elkaar moeten zitten als ze verder geen fysieke klantcontacten hebben. VPN en skype is echt zo'n beetje het enige wat je nodig hebt om ze op een stoel te laten zitten thuis in plaats van op kantoor.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zijn veelal de grote (internationale) bedrijven die dit doen, kleine bedrijven willen of kunnen dat meestal niet.
Voor het 'groepsgevoel' hoorde ik langskomenquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
En toch vind ik het moeilijk om te snappen waarom 10 man persé in een hok bij elkaar moeten zitten als ze verder geen fysieke klantcontacten hebben. VPN en skype is echt zo'n beetje het enige wat je nodig hebt om ze op een stoel te laten zitten thuis in plaats van op kantoor.
Dat is op zich een valide reden onder andere omstandigheden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:27 schreef Leonos het volgende:
[..]
Voor het 'groepsgevoel' hoorde ik langskomen
We moeten een beetje af van het idee dat alles maar maakbaar is en geen enkel middel mag worden geschuwd.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Geilen op mondkapjes, hier in Zwitserland stijgt het exact zo snel als in Nederland, ondanks die verplichte kappen in alle winkels/ov etc sinds een maand.
Een veel logischer verklaring is dat de herfst in aantocht is en daardoor de cases vanzelf al omhoog schieten. Maar nee hoor we hebben het allemaal zelf in de hand. Het zijn de lakse studenten, voetbalfans etc.
Ja ik snap dat ook niet, met thuiswerken heb ik ook het idee dat je veel efficiënter bent omdat je niet continu wordt afgeleid.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
En toch vind ik het moeilijk om te snappen waarom 10 man persé in een hok bij elkaar moeten zitten als ze verder geen fysieke klantcontacten hebben. VPN en skype is echt zo'n beetje het enige wat je nodig hebt om ze op een stoel te laten zitten thuis in plaats van op kantoor.
Wat is het verschil tussen onze eerdere lockdown en 'rigoreus ingrijpen'?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan straks weer, als het weer is teruggebracht. Volgens experts als Kuipers en Gommers zitten we alweer te hoog in de verspreiding en moet je dat eerst weer een heel eind terugbrengen. Om een lockdown als eerder dit jaar te voorkomen, moet je dan rigoreus ingrijpen nu.
Vocht verdampt minder snel met dit weer. Dus meer besmettingen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jep kijk maar over een maand hoe hoog de teller dan is.
De kans dat dat op korte termijn gebeurt lijkt me nul. Ik acht het waarschijnlijker dat we steeds strengere maatregelen gaan instellen waar steeds minder mensen zich daadwerkelijk aan houden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:28 schreef galantis het volgende:
[..]
We moeten een beetje af van het idee dat alles maar maakbaar is en geen enkel middel mag worden geschuwd.
Is wel erg persoonlijk.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ik snap dat ook niet, met thuiswerken heb ik ook het idee dat je veel efficiënter bent omdat je niet continu wordt afgeleid.
Dat staat in een paar posts eerder, door mij en andere mensen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen onze eerdere lockdown en 'rigoreus ingrijpen'?
Voor mensen met kinderen geldt dat natuurlijk andersom.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja ik snap dat ook niet, met thuiswerken heb ik ook het idee dat je veel efficiënter bent omdat je niet continu wordt afgeleid.
Of de kinderen houden je van je werk.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Is wel erg persoonlijk.
Heb juist thuis dat ik vrij snel even denk 'oh dat even checken', 'even wat coronanieuws bekijken', etc.
Ja die heb ik niet dus daar heb ik zelf geen last van. Maar dat lijkt me inderdaad ook een behoorlijk 'probleem' voor thuiswerkers met kinderen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:31 schreef quirina het volgende:
[..]
Of de kinderen houden je van je werk.
Savonds werken als de kids slapen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor mensen met kinderen geldt dat natuurlijk andersom.
Of je moet je kunnen isoleren middels een eigen kantoor op zolder bijvoorbeeld, maar dat moet ook maar kunnen.
Niet om flauw te doen, maar het tempo ligt vrij hoog met nieuwe postsquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat staat in een paar posts eerder, door mij en andere mensen.
Je zou ook even alles kunnen lezen
ja de studenten zijn het niet natuurlijkquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Een veel logischer verklaring is dat de herfst in aantocht is en daardoor de cases vanzelf al omhoog schieten. Maar nee hoor we hebben het allemaal zelf in de hand. Het zijn de lakse studenten, voetbalfans etc.
Ja verschilt ook wel een beetje per persoon natuurlijk. Als ik kijk naar mezelf ben ik met thuiswerken in ieder geval een stuk productiever want dan wil ik al mijn uren kunnen verantwoorden, als ik op kantoor zit dan ontbreekt die drang en is even wat anders doen veel makkelijker.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Is wel erg persoonlijk.
Heb juist thuis dat ik vrij snel even denk 'oh dat even checken', 'even wat coronanieuws bekijken', etc.
Die zijn het óók. Het is iedereen die wordt besmet.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja de studenten zijn het niet natuurlijk![]()
https://www.ukrant.nl/magazine/waarom-fay-naar-feestjes-gaat/
Ligt aan je functie maar veel werk moet gewoon overdag gebeuren tijdens kantooruren, bijvoorbeeld klantencontact dat kan je niet om 22:00 in de avond een keer gaan doen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:31 schreef quirina het volgende:
[..]
Savonds werken als de kids slapen.
het klinkt logisch maar niemand weet het zeker, wel stijgt het overal in de EU, dus straks kunnen we niet meer in DUI terechtquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:25 schreef Elan het volgende:
[..]
We zitten zelfs hoger dan maart? Hij zei bij Jinek dat er dit weekend al ingegrepen moet worden, als we hoger zitten dan vorig jaar zouden de IC's dus weer bomvol komen te liggen.
alleen zodat de vaak nutteloze managers ze in de gaten kan houdenquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen onze eerdere lockdown en 'rigoreus ingrijpen'?
Je hebt een puntquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Niet om flauw te doen, maar het tempo ligt vrij hoog met nieuwe posts
Er zijn zat andere redenen te bedenken.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:35 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen zodat de vaak nutteloze managers ze in de gaten kan houden
Duitsland heeft schijnbaar net zoveel IC capaciteit als Italië en Frankrijk samen, maar alsnog moet je dat eigenlijk niet meer willen. We zouden opschalen naar 2000+, is daar überhaupt nog iets van terecht gekomen?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het klinkt logisch maar niemand weet het zeker, wel stijgt het overal in de EU, dus straks kunnen we niet meer in DUI terecht
met zulke achterlijk dingen in het verhaal is er wel een veel grotere kans om besmet te worden en te besmetten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Die zijn het óók. Het is iedereen die wordt besmet.
Goed punt, hier wordt een beetje laconiek over gedaan lijkt het..quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:36 schreef Jazeg het volgende:
Toch ben ik benieuwd naar de invloed van het openen van de scholen.
Een van de redenen dat het een effectief virus is is dat het zich verspreid onder de radar. De veenbrand waar eerder over gesproken werd. Kinderen hebben over het algemeen milde klachten en worden amper getest.
Bij een enorm aantal besmettingen is de herkomst onbekend. Misschien omdat de ‘besmetter’ milde klachten had of asymptomatisch was? De meeste besmettingen vinden in de thuissituatie plaats, waar dus jawel, kinderen en volwassenen samen leven.
Daarnaast begon de verspreiding op gang te komen nadat de scholen zijn begonnen. Zie ook de situatie in Israel.
Zomaar wat ingevingen maar het zou verband kunnen houden.
en dit is maar 1 student die het heeft over feesten en zuipen de HELE week hequote:Op vrijdag 25 september 2020 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn zat andere redenen te bedenken.
Er zijn mij geen meldingen bekend van grote hoeveelheden besmette leraren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Goed punt, hier wordt een beetje laconiek over gedaan lijkt het..
Denk eerder 3000+quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:39 schreef roos94 het volgende:
Gokje vandaag, 2210 nieuwe besmettingen
301 in Adam
214 in Rdam
Eerste twee is wel te onderbouwen vermoed ik. De laatste twee lijkt mij meer onderbuik maar goed. Ik vind dat je alle (voorgestelde) maatregelen moet kunnen onderbouwen met data die een aantoonbaar effect laten zien op reductie van besmettingsverspreiding.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Je hebt een punt
OK, rigoreus ingrijpen: groepsgrootte weer terugbrengen naar 5-10 personen, heel hard inzetten op thuiswerken, mondkapjes op drukke plaatsen (winkels, winkelstraten, stations), geen publiek bij voetbawedstrijden waren zo uit mijn hoofd even de dingen die hij expliciet noemde.
gister deed je een gokje van 2100/2200 toch ?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:39 schreef roos94 het volgende:
301 in Adam
214 in Rdam
Wat was het gister ookal weer?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:40 schreef Predator40 het volgende:
[..]
gister deed je een gokje van 2100/2200 toch ?
Que?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dit is maar 1 student die het heeft over feesten en zuipen de HELE week he
Ja dat deden mijn collega's met kleine kinderen ook. Dus na een dag die rond 6:00 begon rond 19:00 nog eens achter de laptop. Konden ze nog net 4 uurtjes werken. Behalve dat ze in slaap vielen achter dat ding wegens een paar maanden niet kunnen bijtanken.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:31 schreef quirina het volgende:
[..]
Savonds werken als de kids slapen.
ligt eraan hoe het inmiddels met het testen gaat of ze eindelijk ook de bulklabs kunnen gebruiken eigenlijk.quote:
Kinderen hebben dan ook aanzienlijk nabijer contact met elkaar en met hun ouders dan met leraren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zijn mij geen meldingen bekend van grote hoeveelheden besmette leraren.
het kwartje valt echt niet he....laat maarquote:
leuk joh kinderenquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:42 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat deden mijn collega's met kleine kinderen ook. Dus na een dag die rond 6:00 begon rond 19:00 nog eens achter de laptop. Konden ze nog net 4 uurtjes werken. Behalve dat ze in slaap vielen achter dat ding wegens een paar maanden niet kunnen bijtanken.
Over mondkapjes is geen consensus, dat is duidelijk. Kuipers stelde dat we op dit moment weer zo hoog in de besmettingen zitten, en zo dicht bij het vollopen van ziekenhuizen en derhalve afschalen van reguliere zorg (met alle gevoglen van dien) dat we op het punt zitten dat iedere besmetting die je voorkomt er één is. En dat dus het dragen van mondkapjes in die zin te rechtvaardigen is, omdat het allicht iets doet.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Eerste twee is wel te onderbouwen vermoed ik. De laatste twee lijkt mij meer onderbuik maar goed. Ik vind dat je alle (voorgestelde) maatregelen moet kunnen onderbouwen met data die een aantoonbaar effect laten zien op reductie van besmettingsverspreiding.
Denk ik het ook, 3000 tussen 3500 besmettingen vandaag, vermoedelijk wel 40 of 50 opnames in het ziekenhuis en nog laag overlijdensgetallen.quote:
Op kantoor zit niemand de gehele dag als een robot aan zijn/haar bureau. Er is overleg, koffiepauzes, grappen en grollen etc.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:46 schreef Elan het volgende:
Vind ergens wel dat men heel erg spastisch doet over dat thuiswerken, als je je werkplekken zo inricht dat je (ruim) voldoende afstand kan houden is er toch nog niet zoveel aan de hand?
Jammer, ik stop die van mij na 11 jaar wel weer terug dan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:45 schreef Predator40 het volgende:
[..]
leuk joh kinderen![]()
er is echt geen reden om nu nieuwe kinderen in deze zieke overbevolkte wereld te zetten maargoed dat is een andere discussie
Nee sorry, ik kan even echt niets van je gebrabbel maken. Wat bedoel je nou precies? Een nutteloze manager die met een student de HELE week aan het feesten is geweest?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:44 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het kwartje valt echt niet he....laat maar
de 1.5m is echt niet heilig binnen he, vooral zonder ventilatie nietquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:46 schreef Elan het volgende:
Vind ergens wel dat men heel erg spastisch doet over dat thuiswerken, als je je werkplekken zo inricht dat je (ruim) voldoende afstand kan houden is er toch nog niet zoveel aan de hand?
Gaat ook om de weg ernaar toe.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:46 schreef Elan het volgende:
En veel mensen die met OV naar het werk gaanquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op kantoor zit niemand de gehele dag als een robot aan zijn/haar bureau. Er is overleg, koffiepauzes, grappen en grollen etc.
Niet zoveel is nog altijd meer risico dan wanneer je vanuit huis werkt. Je komt elkaar namelijk tegen via deurknoppen, de knopjes van het kopieerapparaat, de koffie, het toilet maar vooral doordat er ventilatie echt niet op orde is vaak. Bij ons kwamen ze met een tang tegen het roostertje slaan, ging er een doekje over en toen was het "coronaproof". Ja, daaaaaag.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:46 schreef Elan het volgende:
8 uur lang op kantoor aerosolen die lekker rond blijven hangen en een dichte ruimte, dat is het probleem.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:46 schreef Elan het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met die 'iedereen moet weer in het OV' campagne die de NS en consorten vorige week hadden opgestart? Heb daar geloof ik 2x een reclame van gezien en nu is het weer doodstil, zijn ze toch teruggefloten?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:48 schreef Momo het volgende:
[..]
En veel mensen die met OV naar het werk gaan
Herken dat niet echt maar goed je hebt wel een punt, er zullen genoeg zaken zijn die zo opereren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op kantoor zit niemand de gehele dag als een robot aan zijn/haar bureau. Er is overleg, koffiepauzes, grappen en grollen etc.
nieuwe !quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jammer, ik stop die van mij na 11 jaar wel weer terug dan.
En dingen als 'mag dat raam dicht, het tocht hier'.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet zoveel is nog altijd meer risico dan wanneer je vanuit huis werkt. Je komt elkaar namelijk tegen via deurknoppen, de knopjes van het kopieerapparaat, de koffie, het toilet maar vooral doordat er ventilatie echt niet op orde is vaak. Bij ons kwamen ze met een tang tegen het roostertje slaan, ging er een doekje over en toen was het "coronaproof". Ja, daaaaaag.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet zoveel is nog altijd meer risico dan wanneer je vanuit huis werkt. Je komt elkaar namelijk tegen via deurknoppen, de knopjes van het kopieerapparaat, de koffie, het toilet maar vooral doordat er ventilatie echt niet op orde is vaak. Bij ons kwamen ze met een tang tegen het roostertje slaan, ging er een doekje over en toen was het "coronaproof". Ja, daaaaaag.
Vraag is in hoeverre aerosolen een rol spelen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
8 uur lang op kantoor aerosolen die lekker rond blijven hangen en een dichte ruimte, dat is het probleem.
dat is de afstand niet meer van toepassing
Geloof wel dat het de laatste tijd pas echt behoorlijk is toegenomen, ook vanwege de vakantieperiode.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Herken dat niet echt maar goed je hebt wel een punt, er zullen genoeg zaken zijn die zo opereren.
Punt is wel dat de meeste van die bedrijven al sinds mei of juni weer open zijn dus het hoeft op zich niet hand in hand te gaan met coronaproblemen.
Nee, het hoeft niet. Maar als de besmettingsgraad omhoog gaat dan gaan diezelfde bedrijven waarbij het in mei en juni wel losliep in de problemen komen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Herken dat niet echt maar goed je hebt wel een punt, er zullen genoeg zaken zijn die zo opereren.
Punt is wel dat de meeste van die bedrijven al sinds mei of juni weer open zijn dus het hoeft op zich niet hand in hand te gaan met coronaproblemen.
OV bedoel je? Treinen zijn veilig toch.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gaat ook om de weg ernaar toe.
een hele grote rol, verschillende ( peer reviewed ! ) onderzoeken naar geweestquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag is in hoeverre aerosolen een rol spelen.
Ramen kunnen hier niet open vanwege het geweldige klimaatsysteem waar de ene helft chronische migraine en de andere chronische sinusitis krijgt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dingen als 'mag dat raam dicht, het tocht hier'.
Dat klopt zeker maar de problemen lijken daar toch niet primair te zijn ontstaan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, het hoeft niet. Maar als de besmettingsgraad omhoog gaat dan gaan diezelfde bedrijven waarbij het in mei en juni wel losliep in de problemen komen.
Ik vraag me echt af wat voor werk mensen doen die dit vinden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ah van die geweldige systemen waar op de eerste dag na installatie al bekend is dat ze niet goed berekend zijn op de ruimte maar dat het zonde is om er nu wat aan te doen want het is pas net geïnstalleerdquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ramen kunnen hier niet open vanwege het geweldige klimaatsysteem waar de ene helft chronische migraine en de andere chronische sinusitis krijgt.
Ik heb het idee dat dat van die hogere besmettingsgraad op dit moment niet zo doordringt. Want daardoor worden dingen ineens meer risicovol, terwijl ze dat eerder niet waren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, het hoeft niet. Maar als de besmettingsgraad omhoog gaat dan gaan diezelfde bedrijven waarbij het in mei en juni wel losliep in de problemen komen.
'Veilig'..quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
OV bedoel je? Treinen zijn veilig toch.
Nee, dat gebeurde in Wuhan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat klopt zeker maar de problemen lijken daar toch niet primair te zijn ontstaan.
Aerosolen spelen gewoon een rol, maar met anderhalve meter in een grote ruimte is de vraag in hoeverre. Laatst is er iets naar buiten gekomen dat ging over een lift, een ongeventileerd hokje van anderhalf bij anderhalf.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een hele grote rol, verschillende ( peer reviewed ! ) onderzoeken naar geweest
maar de RIVM ontkent het....of wil het (weer) niet toegeven dat ze ernaast zitten
Ik merk ook dat ik als wetenschapper toch veel interactie nodig heb met andere wetenschappers en dan niet afgesproken op een bepaald uur over een bepaald onderwerp, maar in de wandelgangen, op kantoor waar ineens een onderwerp opkomt dat een volledig nieuw inzicht levert op een ander onderwerp.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat voor werk mensen doen die dit vinden.
Ik werk ook op een kantoor bij een ingenieursbureau. Wij werken dus met teams van 4 tot 20 man en doen projecten met korte looptijden, zo'n 2 weken tot een maand of 3. Dat thuiswerken gaat gewoon echt niet. Het is essentieel dat mensen samen zitten, wat schetsen, bekijken wat gaat passen, sommetje maken, met de tekenaar overleggen. Via teams loopt dit echt totaal niet. Helpt ook niet mee dat het over het algemeen een groep is die wat minder sociaal is en moeite heeft met bellen, maar er gaan laatste maanden zoveel dingen fout.
Wellicht als je de hele dag facturen moet boeken of in je eentje data moet analyseren dat thuiswerken wel net zo goed of beter gaat dan op kantoor werken, maar dat geldt echt niet voor alle kantoorbanen.
Dus je moet niet enkel naar kantoor omdat de manager je in de gaten wil houden?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik werk ook op een kantoor bij een ingenieursbureau. Wij werken dus met teams van 4 tot 20 man en doen projecten met korte looptijden, zo'n 2 weken tot een maand of 3. Dat thuiswerken gaat gewoon echt niet. Het is essentieel dat mensen samen zitten, wat schetsen, bekijken wat gaat passen, sommetje maken, met de tekenaar overleggen. Via teams loopt dit echt totaal niet. Helpt ook niet mee dat het over het algemeen een groep is die wat minder sociaal is en moeite heeft met bellen, maar er gaan laatste maanden zoveel dingen fout.
Wellicht als je de hele dag facturen moet boeken of in je eentje data moet analyseren dat thuiswerken wel net zo goed of beter gaat dan op kantoor werken, maar dat geldt echt niet voor alle kantoorbanen.
Ja dat bedoelde ik te zeggen. Eerst was de kans erg laag dat er een besmettelijk iemand in de treinwagon/kantoortuin/kroeg bij je zat, nu is die kans hoger. Dus dan moeten dingen die eerst weer veilig konden relatief en statistisch gezien weer teruggedraaid worden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat van die hogere besmettingsgraad op dit moment niet zo doordringt. Want daardoor worden dingen ineens meer risicovol, terwijl ze dat eerder niet waren.
Nouja, veilig. Geen idee of ze veilig zijn. Bovendien teleporteer je niet van huis naar trein natuurlijk. Gevaar zit denk ik dan meer in de mensen massa's op weg naar een trein, bus of wat dan ook.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
OV bedoel je? Treinen zijn veilig toch.
Waarschijnlijk lag dat al een tijdje op de stapel die reclamequote:Op vrijdag 25 september 2020 10:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoe zit het nu eigenlijk met die 'iedereen moet weer in het OV' campagne die de NS en consorten vorige week hadden opgestart? Heb daar geloof ik 2x een reclame van gezien en nu is het weer doodstil, zijn ze toch teruggefloten?
Ja veilig.quote:
Omdat het BCO ook niet werkt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja veilig.
Er gaan meer dan 2 miljoen mensen met de trein, zijn amper besmettingsgevallen naar te herleiden .
in maart/april is er al een onderzoek geweest naar besmettingen op een kantoor met klimaatsysteem ....niet in nederland natuurlijk.,quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Aerosolen spelen gewoon een rol, maar met anderhalve meter in een grote ruimte is de vraag in hoeverre. Laatst is er iets naar buiten gekomen dat ging over een lift, een ongeventileerd hokje van anderhalf bij anderhalf.
Ben wel blij dat ik volgende week vakantie heb zodat ik niet 2 keer per week in de trein hoef... Half thuiswerken is voor mij lastig omdat ik zowel in Zwolle als in Schiedam woon... En ik werk liever thuis in Zwolle maar daar staat mijn PC dan weer niet, en als ik die in zwolle neerzet dan mis ik weer mijn pc in schiedamquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik te zeggen. Eerst was de kans erg laag dat er een besmettelijk iemand in de treinwagon/kantoortuin/kroeg bij je zat, nu is die kans hoger. Dus dan moeten dingen die eerst weer veilig konden relatief en statistisch gezien weer teruggedraaid worden.
Er zijn ook verhalen over een busrit waarbij de helft besmet raakte en dan niet eens de mensen het dichtste bij de verspreider.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Aerosolen spelen gewoon een rol, maar met anderhalve meter in een grote ruimte is de vraag in hoeverre. Laatst is er iets naar buiten gekomen dat ging over een lift, een ongeventileerd hokje van anderhalf bij anderhalf.
en daar was al een vaccin toch ?quote:
Werd toen met veel bombarie gebracht en nu 1,5e week laten is er amper meer iets van terug te vindenquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk lag dat al een tijdje op de stapel die reclame
Oh dan moet dat onderzoek overgedaan worden vanuit het RIVM want bij ons werkt het totaal anders.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in maart/april is er al een onderzoek geweest naar besmettingen op een kantoor met klimaatsysteem ....niet in nederland natuurlijk.,
Hoe krijg je dat nou voor elkaar!?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ben wel blij dat ik volgende week vakantie heb zodat ik niet 2 keer per week in de trein hoef... Half thuiswerken is voor mij lastig omdat ik zowel in Zwolle als in Schiedam woon... En ik werk liever thuis in Zwolle maar daar staat mijn PC dan weer niet, en als ik die in zwolle neerzet dan mis ik weer mijn pc in schiedam(misschien moet ik later als ik groot ben maar op 1 locatie gaan wonen
)
quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh dan moet dat onderzoek overgedaan worden vanuit het RIVM want bij ons werkt het totaal anders.
word er ook nog wat nuttigs gemeld in zulk overleg ?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:01 schreef Momo het volgende:
Moet zeggen ik kan prima thuiswerken omdat ik vooral data analyse doe en programmeer. Maar juist sinds een paar weken wordmen er vaker ook overleggen op kantoor gepland (niet eens allemaal waar ik aanwezig hoor te zijn). Vind het toch niet echt fijn nu in het OV in de regio Den Haag. Bovendien zit werk naast MBO en middelbare school waardoor het wel echt druk is in ov in de spits.
Dat zijn van die sensatieverhalen uit China.. DB heeft een groot onderzoek laten uitvoeren onder het personeel, amper besmettingsgevallen bij conducteurs. Airco zou juist een positieve rol hebben gespeeld. NS gebruikt nagenoeg hetzelfde systeem van filteren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn ook verhalen over een busrit waarbij de helft besmet raakte en dan niet eens de mensen het dichtste bij de verspreider.
https://www.nytimes.com/2(...)virus-bus-china.html
https://www.thehindu.com/(...)/article32531584.ece
https://www.dailymail.co.(...)NINE-people-bus.html
Bosbeetle, heb jij wel eens van laptops gehoord?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ben wel blij dat ik volgende week vakantie heb zodat ik niet 2 keer per week in de trein hoef... Half thuiswerken is voor mij lastig omdat ik zowel in Zwolle als in Schiedam woon... En ik werk liever thuis in Zwolle maar daar staat mijn PC dan weer niet, en als ik die in zwolle neerzet dan mis ik weer mijn pc in schiedam(misschien moet ik later als ik groot ben maar op 1 locatie gaan wonen
)
Of een laptop aanschaffen?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
)
Alsof iedereen de hele dag statisch op zn werkplek zit. Koffie, lunch en met name overleg in kleine vergaderzalen gaan dan ook een rol spelen in de verspreiding.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:46 schreef Elan het volgende:
Het is soms wel beter ja dan met zoom. Het is gewoon makkelijker overleggen met een groep.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
word er ook nog wat nuttigs gemeld in zulk overleg ?
Okay, dan zou het inderdaad veiliger zijn dan gedacht. Heeft elke trein/bus dit ventilatiesysteem?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zijn van die sensatieverhalen uit China.. DB heeft een groot onderzoek laten uitvoeren onder het personeel, amper besmettingsgevallen bij conducteurs. Airco zou juist een positieve rol hebben gespeeld. NS gebruikt nagenoeg hetzelfde systeem van filteren.
https://www-treinreiziger(...)ig-ondanks-corona%2F
Als je daarbij gewoon fatsoenlijk afstand in acht neemt krijg je echt niet meteen corona hoor. Als dat wel zo zou zijn, waarom is de horeca dan überhaupt nog open? Of überhaupt open gegaan? Waarom zijn niet noodzakelijke winkels dan open?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Alsof iedereen de hele dag statisch op zn werkplek zit. Koffie, lunch en met name overleg in kleine vergaderzalen gaan dan ook een rol spelen in de verspreiding.
Maar past het werk zich wel aan? Gewoon 9-5 met alle rituelen van dien is wel wat anders dan af en toe naar kantoor gaan om samen te werken. Je kunt in deze situatie al veel doen met gescheiden faciliteiten (een senseo ipv de automaat voor 3 afdelingen, toiletten per cluster) en domweg niet vergaderen in een hok, desnoods met skype op de werkplek.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Geen idee maar er gaan echt miljoenen mensen per dag met het OV en buschauffeurs in Nederland raken amper besmet, als er dus een groot probleem zou zijn met bijvoorbeeld aerosolen hadden die inmiddels wel bij bosjes uitgevallen, of tijdens de initiële uitbraak.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay, dan zou het inderdaad veiliger zijn dan gedacht. Heeft elke trein/bus dit ventilatiesysteem?
Dit. Mensen zijn nu eenmaal gewoontedieren, en vinden het vaak moeilijk om verder te kijken dan de "rituelen" die we al die jaren gedaan hebben en zo 'normaal' vinden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar past het werk zich wel aan? Gewoon 9-5 met alle rituelen van dien is wel wat anders dan af en toe naar kantoor gaan om samen te werken. Je kunt in deze situatie al veel doen met gescheiden faciliteiten (een senseo ipv de automaat voor 3 afdelingen, toiletten per cluster) en domweg niet vergaderen in een hok, desnoods met skype op de werkplek.
De problemen zitten ook niet in met 2 man naar een tekening kijken maar eerder in het hoge aantal wisselende contacten dat je vaak hebt op kantoor.
Buschauffeurs zitten in een hokje he afgesloten van de rest van de bus met plexiglas. Je moet nu achter instappen en geen constant geld/kaartje kopen meer.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee maar er gaan echt miljoenen mensen per dag met het OV en buschauffeurs in Nederland raken amper besmet, als er dus een groot probleem zou zijn met bijvoorbeeld aerosolen hadden die inmiddels wel bij bosjes uitgevallen, of tijdens de initiële uitbraak.
In de Londen zijn er 43 overleden, maar dat kwam doordat mensen voorin mochten instappen en er geen spatschermen waren. Dus direct contact op minder dan anderhalve meter, precies wat het RIVM als risicovol en onwenselijk omschrijft vanwege droplets.
Haha, ja dat had ik laatst een keer (ik mag 1x in de 2 weken op kantoor komen), zat ik een groot gedeelte van de dag met teams te bellen met de thuiswerkers.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
desnoods met skype op de werkplek.
Obsessie om iets te controleren dat eigenlijk niet te controleren is.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:28 schreef galantis het volgende:
[..]
We moeten een beetje af van het idee dat alles maar maakbaar is en geen enkel middel mag worden geschuwd.
Het is zeker aangepast. Een deel van de mensen werkt thuis. Als bijvoorbeeld alle ontwerpen in 3D staan, kunnen tekenaars het prima verder thuis uitwerken op 2D tekeningen. Documenten checken kan thuis. M'n werkgever heeft de kantoorruimte verdubbeld. Gecombineerd met de thuiswerkers hebben we p.p zo'n 3 tot 4 keer zo veel ruimte als hiervoor. Lunch is gescheiden per afdeling etc. Meer vergaderruimtes en maximum aantal personen per ruimte.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar past het werk zich wel aan? Gewoon 9-5 met alle rituelen van dien is wel wat anders dan af en toe naar kantoor gaan om samen te werken. Je kunt in deze situatie al veel doen met gescheiden faciliteiten (een senseo ipv de automaat voor 3 afdelingen, toiletten per cluster) en domweg niet vergaderen in een hok, desnoods met skype op de werkplek.
De problemen zitten ook niet in met 2 man naar een tekening kijken maar eerder in het hoge aantal wisselende contacten dat je vaak hebt op kantoor.
Met de kanttekening dat het OV praktisch leeg was bij de initiële uitbraak en later de besmettingsgraad erg laag.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee maar er gaan echt miljoenen mensen per dag met het OV en buschauffeurs in Nederland raken amper besmet, als er dus een groot probleem zou zijn met bijvoorbeeld aerosolen hadden die inmiddels wel bij bosjes uitgevallen, of tijdens de initiële uitbraak.
We gaan het zien. Hopelijk heb jij gelijkquote:In de Londen zijn er 43 overleden, maar dat kwam doordat mensen voorin mochten instappen en er geen spatschermen waren. Dus direct contact op minder dan anderhalve meter, precies wat het RIVM als risicovol en onwenselijk omschrijft vanwege droplets.
Het is ook jammer om te zien dat de meeste mensen zo beperkt zijn in het creatief omgaan met het virus. Blijkbaar heeft men regeltjes nodig om te bedenken wat er moet gebeuren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Mensen zijn nu eenmaal gewoontedieren, en vinden het vaak moeilijk om verder te kijken dan de "rituelen" die we al die jaren gedaan hebben en zo 'normaal' vinden.
Je hoeft niet perse met 6 man in een klein hok te gaan zitten met de ramen dicht om te vergaderen idd. Zijn genoeg bruikbare work-arounds voor.
Inmiddels is er plexiglas maar mag je volgens mij ook weer voorin instappen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Buschauffeurs zitten in een hokje he afgesloten van de rest van de bus met plexiglas. Je moet nu achter instappen en geen constant geld/kaartje kopen meer.
Daarnaast is het OV echt nog lang niet op het niveau qua drukte als voorheen. Toevallig vandaag weer eens de trein en bus genomen naar mijn werk (omgeving Schiphol). Voorheen waren alle zitplaatsen in de trein bezet en in de bus moest mensen regelmatig staan in het gangpad. Ik gok dat op dit moment nog maar zo'n 30/40% bezet is.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Buschauffeurs zitten in een hokje he afgesloten van de rest van de bus met plexiglas. Je moet nu achter instappen en geen constant geld/kaartje kopen meer.
Zo typisch ja! Bij mijn kantoor zijn het dus ook de dertigers (ik) en een twintiger die juist heel erg netjes opletten als we op kantoor zijn, afstand houden etc. En de 50 plusser collega's gaan gewoon schouder aan schouder naast elkaar zitten, geven elkaar af en toe zelfs gewoon een hand etc. Denk ik echt van, is dit nu de omgekeerde wereld of wat?!?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:15 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Verder is er een aantal mensen die het nog steeds oncomfortabel dichtbij te komen, helaas eigenlijk volledig de oudere werknemers. We hebben er twee die pre-corona al oncomfortabel dichtbij kwamen en die gaan daar altijd nog vrolijk mee verder.![]()
Klopt! Vanuit dat perspectief deel ik je zorgen, maar op plaatsen waar het OV heel druk is gebleven in maart bijvoorbeeld in Londen zijn er nadat men het verboden heeft voorin in te stappen geen chauffeur meer ziek geworden, dus dat lijkt afdoende. Ondanks de beweringen over bussen vol aerosolen, waarvan de exacte rol en impact nog maar bewezen moet worden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat het OV praktisch leeg was bij de initiële uitbraak en later de besmettingsgraad erg laag.
[..]
We gaan het zien. Hopelijk heb jij gelijk
Niet op te werken, ondingen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bosbeetle, heb jij wel eens van laptops gehoord?
Maar snel bezorgmomenten gaan plannen bij de AH danquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Dit zie ik hier ook weer echt gebeuren als ze op korte termijn met een soort van lockdown boodschap aankomen
Zie het als een transportmiddel voor je harde schijf. Gewoon de computerkast in Zwolle en Schiedam vervangen door de laptop en de rest er aan vast prikken zoals je toetesnbord, monitor en muis. Sleept een stuk praktischer mee als een desktopquote:
Ik kan prima met 3 schermen thuiswerken op mn laptop hoor, gaat als een treinquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet op te werken, ondingen.
Ik werk met team viewer en heb dan gewoon de PC op mijn werk maar ik heb graag mijn eigen PC er ook naast. En dat wil allemaal net met twee schermen. Voor thuiswerken zou ik idealiter 3 schermen willen hebben.
Maar thuiswerken wil verder wel prima maar niet als je op twee locaties woontmaar dat is gewoon een luxe probleem dat niets met covid te maken heeft.
Wij gebruiken Picnic. In de twee jaar dat we daar met regelmaat onze boodschappen doen was er nooit een bezorgprobleem, of bezorgtijden die niet beschikbaar waren. Toen met de lockdown in maart waren opeens ALLE bezorgtijden in een klap bezet, en dat hield weken aan. Je kwam er gewoon zo goed als niet meer tussen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar snel bezorgmomenten gaan plannen bij de AH dan
Klopt maar waar ik thuiswerk wil ik gewoon een fatsoenlijke PC hebben. Wilde ook wel toen ik thuiswerkte hoor. Alleen het een beetje thuiswerken vind ik moeilijker. Gewoon thuis en niet op het werk is geen probleem. Afgezien dus van dat je er een beetje minder geinspireerd door raakt en de interactie met anderen mist en daardoor iets minder snel ideeën op doet.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zie het als een transportmiddel voor je harde schijf. Gewoon de computerkast in Zwolle en Schiedam vervangen door de laptop en de rest er aan vast prikken zoals je toetesnbord, monitor en muis. Sleept een stuk praktischer mee als een desktop
Klopt ja.Ik vroeg me dan altijd af wie de mensen waren die er blijkbaar wel tussen kwamen. Pure mazzel of zo?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij gebruiken Picnic. In de twee jaar dat we daar met regelmaat onze boodschappen doen was er nooit een bezorgprobleem, of bezorgtijden die niet beschikbaar waren. Toen met de lockdown in maart waren opeens ALLE bezorgtijden in een klap bezet, en dat hield weken aan. Je kwam er gewoon zo goed als niet meer tussen.
Is een beetje OT maar zelfs mijn nieuwe, behoorlijke rappe laptop, haalt het niet bij de performance van mijn desktop en een laptop die mijn desktop kan evenaren kost al gauw heel veel geld. Dus ik snap best Bosbeetles punt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan prima met 3 schermen thuiswerken op mn laptop hoor, gaat als een trein
Ik werk op 2 locaties (thuis in mn werkkamer en als mn vrouw thuis moet werken bij mn schoonmoeder thuis in de werkkamer), werkt ideaal
Tijdens de lockdown waren de bezorgmomenten bij de AH ook altijd vol maar toch lukte het me om elke week te kunnen bestellen, vaak gewoon een kwestie van 's avonds laat de pagina verversen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij gebruiken Picnic. In de twee jaar dat we daar met regelmaat onze boodschappen doen was er nooit een bezorgprobleem, of bezorgtijden die niet beschikbaar waren. Toen met de lockdown in maart waren opeens ALLE bezorgtijden in een klap bezet, en dat hield weken aan. Je kwam er gewoon zo goed als niet meer tussen.
Nu kan ik pas 4 dagen vooruit bestellen bij Picnic terwijl dat in juli vrijwel altijd meteen de volgende dag was...quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Herkenbaar. Je moest twee weken van tevoren al bedenken wat je wilde eten, want eerder kon de boel niet bezorgd worden. En weet je nog, 't wc-papier en de handzeep? Wat allemaal uitverkocht. Sloeg nergens op, want er was nooit een gebrek aan, maar toch sloeg men aan 't hamsteren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)nfluencers~ad6418c8/quote:Internationale aandacht voor ‘gigantische flop’ van ‘rebelse Nederlandse influencers’
Famke Louise, Tim Douwsma, dj Hardwell en andere artiesten die zich hadden aangesloten bij #ikdoenietmeermee hebben met hun actie internationaal de aandacht getrokken. Verschillende nieuwssites in de rest van de wereld landen schrijven erover. ‘Ze zijn jong, bekend en kunnen kennelijk niet langer leven volgens de coronamaatregelen’.
Zeker, ik ook. Mijn desktop is vele malen sneller dan mn werklaptop dus ik begrijp het punt volledig. Ik zou ook liever een desktop gebruiken op die plekken, beetje first-world problemsquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is een beetje OT maar zelfs mijn nieuwe, behoorlijke rappe laptop, haalt het niet bij de performance van mijn desktop en een laptop die mijn desktop kan evenaren kost al gauw heel veel geld. Dus ik snap best Bosbeetles punt.
Ik heb 2 keer kunnen bestellen via Picnic tussen maart en begin mei, was 2 weken vooruit allemaal al vol idd. Op gegeven moment zijn ze om 7u 's morgens nieuwe slots gaan openen, toen is 't die 2 keer gelukt. Eerder deden ze vanaf middernacht. Volgens mij is 't nog steeds vanaf 7u 's morgens nu, op dit moment gaat het wel aardig.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt ja.Ik vroeg me dan altijd af wie de mensen waren die er blijkbaar wel tussen kwamen. Pure mazzel of zo?
Ik ken Picnic niet. Nooit van gehoord. Maar dat is dus ook een goed alternatief?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Nu kan ik pas 4 dagen vooruit bestellen bij Picnic terwijl dat in juli vrijwel altijd meteen de volgende dag was...
Ik hoor positieve dingen over Picnic, lage prijzen en goede service.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik ken Picnic niet. Nooit van gehoord. Maar dat is dus ook een goed alternatief?
Alvast een bundel nemen, dan komen ze elke week op hetzelfde moment. Ideaal, nooit meer jagen op bezorgplekjes.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar snel bezorgmomenten gaan plannen bij de AH dan
De overheid grijpt dit natuurlijk wel aan om de verantwoording neer te leggen bij de burgers om te zeggen, zie je wel: En dan kan hij de impopulaire maatregelen er door heen drukken, omdat wij burgers ons niet aan de corona regels kunnen houden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:37 schreef Mondkapje het volgende:
Laten we maar eens afwachten wat dit oplevert aan coronagevallen, ze staan allemaal geregistreerd. Mooi experiment.
Als het een beetje waaide, verwacht ik nul.
Kan, maar ik schat de gemiddelde Willem-2 supporter nou ook weer niet zo hoog in dat ze een beetje verstandig kunnen nadenken.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:39 schreef MakkieR het volgende:
Rutte zoekt een stok om mee te slaan, De Willem 2 supporters is die stok.
Dat is toch ook gewoon zo? Als we ons allemaal voorbeeldig aan de regels zouden houden zou men niet in hoeven grijpen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De overheid grijpt dit natuurlijk wel aan om de verantwoording neer te leggen bij de burgers om te zeggen, zie je wel: En dan kan hij de impopulaire maatregelen er door heen drukken, omdat wij burgers ons niet aan de corona regels kunnen houden.
Dit soort reacties en dan van die smileys erbij. De hele wereld is natuurlijk gek, behalve jij.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zelfs een stel hersenlozen die grote blij doen zijn de schuld van de overheid? 'Impopulaire maatregelen', alsof dat het doel op zich is. Kom op zeg. Als ze dit gedrag achterwege zouden laten is er geen enkele reden om uberhaupt te praten over Willem II supporters. Laat staan eventuele gevolgen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De overheid grijpt dit natuurlijk wel aan om de verantwoording neer te leggen bij de burgers om te zeggen, zie je wel: En dan kan hij de impopulaire maatregelen er door heen drukken, omdat wij burgers ons niet aan de corona regels kunnen houden.
Het patroon van de afgelopen weken is dat vrijdag het hoogste totaal heeft en het aantal geconstateerde besmettingen in de weekeinden wat daalt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:39 schreef roos94 het volgende:
301 in Adam
214 in Rdam
Nee hoor. Ik doe niet alsof er niks gaande is. Is enkel de wijze waarop er gecommuniceerd word.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:43 schreef Randier het volgende:
[..]
Dit soort reacties en dan van die smileys erbij. De hele wereld is natuurlijk gek, behalve jij.
En wat is daar precies aan gelogenquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik weet echt niet waar je die narrative vandaan haalt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik doe niet alsof er niks gaande is. Is enkel de wijze waarop er gecommuniceerd word.
Als het goed gaat is het enkel door de getroffen maatregelen, gaat het omhoog is de burger schuldig. Er wordt nooit uitgegaan dat er een natuurlijk verloop gaande is.
Beschikbaar als in een relatief grote stad woont, maar de wachtlijst is wel een paar maanden geworden om überhaupt lid te worden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik ken Picnic niet. Nooit van gehoord. Maar dat is dus ook een goed alternatief?
IT-team. Het gaat goed en we worden er steeds beter in. We maakten al gebruik van digitale tools voor bijvoorbeeld de werkpakketten voor de komende weken en we hadden al dagelijkse, korte bijeenkomsten aan het begin van de dag (via Teams). Daar hebben we veel profijt van gehad. De scrummethodiek werkt uitstekend in deze tijden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Het is echt te makkelijk alleen jongeren/studenten aan te wijzen voor het stijgend aantal besmettingen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En wat is daar precies aan gelogen![]()
Dat we nu met een stijgend aantal besmettingen te maken hebben is aangezwengeld door groepen jongeren/studenten die de 1,5 meter aan hun laars lapten en gewoon meenden door te kunnen feesten. Tel daarbij op wat grootschalige incidenten zoals gisteren in Tilburg. We hebben een eventuele tweede lockdown te danken aan ons eigen gedrag....
Dat is wel statistisch de groep waar de meeste besmettingen plaats hebben gevonden. Natuurlijk zijn er ook in andere leeftijdsgroepen mensen die het niet zo nauw meer nemen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is echt te makkelijk alleen jongeren/studenten aan te wijzen voor het stijgend aantal besmettingen.
Zouden mensen echt zo dom zijn?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Dit zie ik hier ook weer echt gebeuren als ze op korte termijn met een soort van lockdown boodschap aankomen
Dat vaccin is voor mij vooral bidden en smeken, desnoods door te doen alsof.quote:Op vrijdag 25 september 2020 07:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier kan ik mij wel in vinden, het lijkt dat we het hele beleid nu hebben ingesteld op het vaccin. Wat in ongunstige gevallen nog wel een jaar of meer duurt
Ik zou graag zien dat er toch eens gekeken gaat worden naar andere alternatieve scenario’s, wellicht zijn het minder bespreekbare scenario’s voor sommige, maar ik denk als je enigszins verder wilt komen, en niet weer in een algehele lockdown terecht wilt komen (wat de meeste denk ik niet meer willen, uitzonderingen daargelaten, die lassen het liefst elke voordeur dicht)
Neem bijvoorbeeld Woonzorgcentra, als je daar terug gaat naar een alternatieve beperkte bezoekersregeling (niet meer volledig op slot) en mondkapjes voor alles en iedereen, bescherm je de mensen daar beter. Dit zou je ook voor bejaardencentra kunnen doen. Sommige mensen moet je nu eenmaal helpen met het beschermen.
Ook zou je betere voorlichting kunnen doen bij de echte risico gevallen : https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen benader ze, vraag ze op spreekuur, stuur ze een brief, help ze met het zichzelf beschermen, sommige mensen hebben daar echt iets van hulp bij nodig.
Als je daarmee de ziekenhuisopnames maar iets kunt beperken is het al winst.
Want ik lees de laatste weken al regelmatig berichten dat er halve woonzorgcentra zijn besmet of overleden aan de gevolgen van Corona. Dat zijn dingen waar ik dan van denk, hebben we daar niets geleerd ?
Natuurlijk kunnen we weer lockdowns instellen maar hoe lang ga je die dan instellen? Ondertussen is wel duidelijk dat je zelfs bij zeer strenge lockdowns de besmettingen net zo hard of harder terugkrijgt. En wat doe je met de economische gevolgen bij een 2e lockdown? Die zijn waarschijnlijk niet meer te overzien.
Naar mijn idee moet je ook beter gaan filteren op de teststraten, het is echt prima dat iedereen zich kan laten testen, maar er moet toch ook een reden zijn waarom ze naar de teststraten gaan. In andere landen is er ook ruim testbeleid maar soms moet je eerst een arts zien (oa België, Frankrijk)
Nogmaals ik ben niet tegen het beleid, maar zo half door akkeren tot we een vaccin hebben gaat het niet worden, en al helemaal niet voor de branches zonder enige vorm van perspectief, laat staan de branches die nu enorm last hebben van de maatregelen.
Never underestimate the stupidity of humans in a large group.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zouden mensen echt zo dom zijn?
Volgens mij is in maart wel duidelijk geworden dat de supermarkten gewoon bevoorraad blijven worden, en destijds was de paniek veel groter.
Goddomme nog een vrije dag erbij? Ik heb al 44 verlofdagen per jaar buiten de feestdagen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:52 schreef Simmertje het volgende:
Ik stel trouwens wel voor dat we een nieuwe feestdag creëren volgend jaar op de dag dat het echt over is allemaal. We hebben al de minste feestdagen in de wereld, dit is een goed moment om er eentje bij te gooien.
Hier hetzelfde inderdaad, ook in de IT. Ik werk in een internationaal bedrijf, dus werkte al veel in meetings. Beetje generaliserend, maar de collega's van me die aangeven graag op kantoor te willen werken zijn vooral de oudere collega's. We hebben op gegeven moment zelfs aan kunnen tonen dat werk thuis sneller gedaan wordt dan op kantoor, maar dat bericht moesten we weer terugtrekken, een aantal (middel-)managers vonden dat geen fijn bericht. Vanuit die kant zie ik nog steeds voorbij komen: "We willen graag terug naar kantoor, ik wil mn mensen in de ogen kunnen kijken"quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
IT-team. Het gaat goed en we worden er steeds beter in. We maakten al gebruik van digitale tools voor bijvoorbeeld de werkpakketten voor de komende weken en we hadden al dagelijkse, korte bijeenkomsten aan het begin van de dag (via Teams). Daar hebben we veel profijt van gehad. De scrummethodiek werkt uitstekend in deze tijden.
Brainstormsessies zijn wat moeilijker, maar er zijn veel digitale tools voorhanden en het kunnen delen van je scherm is super.
Historici denken dat een horige in de middeleeuwen hooguit 150 dagen per jaar hoefde te werken.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Goddomme nog een vrije dag erbij? Ik heb al 44 verlofdagen per jaar buiten de feestdagen.
Ik ben voorzichtig optimistisch. Wij hebben (in de hoofdstad) een gigantisch huisvestingsprobleem. Thuiswerken zou een mooie oplossing zijn, al moeten onze nieuwe werkplekken wel beter zijn toegesneden op hybride vormen van werken (aantal personen op locatie en aantal personen thuis).quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:56 schreef chratnox het volgende:
Dit soort dingen gaan hopelijk wel blijven.
Ik denk dat het per type werk verschilt. Bij ons is het zo afhankelijk van elkaar. Ik zeg niet dat het helemaal niet gaat, maar het gaat wel uitermate moeizaam. Je mist toch gewoon de momenten dat je even langs iemand loopt en dat iemand spontaan een vraag stelt, wat hij via teams niet zou doen. Of dat je langsloopt en dat je bij een tekenaar iets op het scherm ziet staan wat toch echt niet gaat werken. Via teams kom je er vaak weer een paar uur later achter als iemand klaar is en het wil bespreken. Gewoon dat soort informele overleggen zijn in mijn werk heel belangrijk.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
IT-team. Het gaat goed en we worden er steeds beter in. We maakten al gebruik van digitale tools voor bijvoorbeeld de werkpakketten voor de komende weken en we hadden al dagelijkse, korte bijeenkomsten aan het begin van de dag (via Teams). Daar hebben we veel profijt van gehad. De scrummethodiek werkt uitstekend in deze tijden.
Brainstormsessies zijn wat moeilijker, maar er zijn veel digitale tools voorhanden en het kunnen delen van je scherm is super.
Bij ons merk je ook heel erg het verschil tussen waar mensen wonen. Mensen die in Amsterdam wonen (kantoor is daar) willen ook sneller heen. De drempel is lager (reistijd is nihil) maar ze wonen ook vaak kleiner, geen tuin etc. Ook zitten ze vaak wat minder goed in hun vel, gingen vaak uit eten (keuze ten over daar) en dat gaat ook allemaal moeilijker. Waar ik woon, dorpelijk, zijn er minder veranderingen door corona, minder reistijd en meer ruimte dus ergens voelt het voor die mensen iets minder alsof ze in de knel zitten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier hetzelfde inderdaad, ook in de IT. Ik werk in een internationaal bedrijf, dus werkte al veel in meetings. Beetje generaliserend, maar de collega's van me die aangeven graag op kantoor te willen werken zijn vooral de oudere collega's. We hebben op gegeven moment zelfs aan kunnen tonen dat werk thuis sneller gedaan wordt dan op kantoor, maar dat bericht moesten we weer terugtrekken, een aantal (middel-)managers vonden dat geen fijn bericht. Vanuit die kant zie ik nog steeds voorbij komen: "We willen graag terug naar kantoor, ik wil mn mensen in de ogen kunnen kijken"
Gelukkig is onze real estate afdeling er strict in, die zeggen gewoon: Max 5 mensen in jullie kamer, dus pech. Er kunnen formeel 54 mensen in
Hoe horiger hoe beter. Het kan niet horig genoeg zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Historici denken dat een horige in de middeleeuwen hooguit 150 dagen per jaar hoefde te werken.
Zonder mondkapjes was het veel erger geweest!!!quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat ik hoor bij mijn vrouw is dat een deel zegt "Heerlijk, thuiswerken", een deel zegt "Geen probleem maar.." een deel er gewoon moeite mee heeft omdat ze energie krijgen van interactie met anderen. En dat iig bij hun, groot internationaal bedrijf, dat niet afhankelijk is van leeftijden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier hetzelfde inderdaad, ook in de IT. Ik werk in een internationaal bedrijf, dus werkte al veel in meetings. Beetje generaliserend, maar de collega's van me die aangeven graag op kantoor te willen werken zijn vooral de oudere collega's. We hebben op gegeven moment zelfs aan kunnen tonen dat werk thuis sneller gedaan wordt dan op kantoor, maar dat bericht moesten we weer terugtrekken, een aantal (middel-)managers vonden dat geen fijn bericht. Vanuit die kant zie ik nog steeds voorbij komen: "We willen graag terug naar kantoor, ik wil mn mensen in de ogen kunnen kijken"
Gelukkig is onze real estate afdeling er strict in, die zeggen gewoon: Max 5 mensen in jullie kamer, dus pech. Er kunnen formeel 54 mensen in
Dit.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Een veel logischer verklaring is dat de herfst in aantocht is en daardoor de cases vanzelf al omhoog schieten.
Waarom is dat 'logischer'? Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit.
We gaan een moeilijk najaar en winter tegemoet vrees ik.
Als dat makkelijk kan, doet het mij (af)vragen waarom er dan überhaupt een kantoor - met vaak hoge kosten - met welk doel is (opgezet). Heeft jullie kantoor een werkdoel of is het vooral een soort verblijfshut ?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:17 schreef Elan het volgende:
Hier is het kantoor dicht tot nader orde, geen uitzonderingen.
Thuissituatie speelt ook heel erg mee. Op mijn werk zijn het vooral ook de jonge mensen die op kantoor willen werken. Het grootste deel is onder de 30 en vaak wonen ze nog op kamers en hebben dus thuis amper een goede ruimte om te werken. In het begin van de lockdown zo vaak gehad dat mensen amper te verstaan zijn, omdat ze met 4 huisgenoten aan de keukentafel aan het werk zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:00 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Bij ons merk je ook heel erg het verschil tussen waar mensen wonen. Mensen die in Amsterdam wonen (kantoor is daar) willen ook sneller heen. De drempel is lager (reistijd is nihil) maar ze wonen ook vaak kleiner, geen tuin etc. Ook zitten ze vaak wat minder goed in hun vel, gingen vaak uit eten (keuze ten over daar) en dat gaat ook allemaal moeilijker. Waar ik woon, dorpelijk, zijn er minder veranderingen door corona, minder reistijd en meer ruimte dus ergens voelt het voor die mensen iets minder alsof ze in de knel zitten.
Het is toch opmerkelijk dat corona echt bijna overal in Europa weer opleeft, na de zomer? Wij hebben hier gewoon geen invloed op, of je moet mensen echt maanden gaan opsluiten in hun huis. Niemand heeft hier schuld aan, dus dat gebash op die jongeren is echt van de zotte. Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen. Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet echt niet waar je die narrative vandaan haalt.
Nou ja, "vanzelf" ontstaan die besmettingen natuurlijk ook niet. Het is logisch dat als mensen meer lopen te hoesten en proesten, er ook meer mensen worden aangestoken. Maar als mensen hun contacten met anderen beperken, gaat het ook niet zo hard met dat virus.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit.
We gaan een moeilijk najaar en winter tegemoet vrees ik.
Waar denk jij dat corona besmettingen vandaan komen? Chemtrails?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is toch opmerkelijk dat corona echt bijna overal in Europa weer opleeft, na de zomer? Wij hebben hier gewoon geen invloed op, of je moet mensen echt maanden gaan opsluiten in hun huis. Niemand heeft hier schuld aan, dus dat gebash op die jongeren is echt van de zotte. Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen. Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.
We hebben hier wel invloed op. Gewoon het algemene gedrag op de juiste manier aanpassen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is toch opmerkelijk dat corona echt bijna overal in Europa weer opleeft, na de zomer? Wij hebben hier gewoon geen invloed op
Het klopt dat er te eenzijdig naar bepaalde groepen wordt gekeken, dat was bij de eerste golf ook al het geval.quote:Niemand heeft hier schuld aan, dus dat gebash op die jongeren is echt van de zotte.
Mensen geven dat niet toe, omdat het gewoon niet waar is. Hoezo, het is het 'natuurlijke verloop'? Waar haal je dat vandaan? Het is het natuurlijke verloop als mensen zo doen als ze momenteel doen, dat klopt, maar dat ligt aan het gedrag van de mensen, niet aan 'het natuurlijke verloop'.quote:Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen.
Dit is gewoon onwaar. Waarom lieg je? Wie wordt daar beter van?quote:Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.
Vergelijk bijvoorbeeld Nederland en Denemarken eens. Beide een opleving in augustus, toen een dipje, en nu weer omhoog.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is toch opmerkelijk dat corona echt bijna overal in Europa weer opleeft, na de zomer? Wij hebben hier gewoon geen invloed op, of je moet mensen echt maanden gaan opsluiten in hun huis. Niemand heeft hier schuld aan, dus dat gebash op die jongeren is echt van de zotte. Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen. Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.
Kanker is ook natuurlijk, stoppen met preventie en behandelen dus maar.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen. Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.
Aliens natuurlijkquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar denk jij dat corona besmettingen vandaan komen? Chemtrails?
Het is toch ook grotendeels het gevoel kweken dat we 'controle hebben'. Het is een soort existentiële angst van mensen dat er dingen zijn die we niet kunnen beheersen. Dus bedenken we zoals nu met een virus allerlei maatregelen, waarvan waarschijnlijk slechts een beperkt deel echt nut heeft. Accepteren dat bepaalde dingen weinig tot geen invloed hebben vinden we moeilijk, want dan moeten we weer accepteren dat we een deel van de controle kwijt zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zonder mondkapjes was het veel erger geweest!!!![]()
Wij zijn ook erg afhankelijk van elkaar. Ik was altijd sceptisch over scrummethodiek, maar er zitten elementen in die heel goed werken. De structuur van dagelijkse, korte bijeenkomsten is prettig, net als elke periode (bij ons van drie weken) met elkaar terugblikken op hoe het ging en hoe we het samenwerken kunnen verbeteren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:00 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk dat het per type werk verschilt. Bij ons is het zo afhankelijk van elkaar.
Ik doe ook niet echt uitvoerend werk en ook dat gaat prima op afstand. Ik ben geen typische manager die controleert of iedereen wel de uren maakt. Belangrijk is dat na een periode af is wat we hebben afgesproken en dat het aan een zekere kwaliteit voldoet. Het team weet dat ik tijdig betrokken moet worden bij bijvoorbeeld reviewen om te voorkomen dat er aan het einde van de periode iets ligt wat niet voldoet. Ook over het reviewen maken we tevoren afspraken.quote:Verder ben ik iemand die vooral anderen begeleid en zelf eigenlijk nauwelijks uitvoerend werk doe. Dus voor mij persoonlijk heeft het thuiswerken een negatieve impact op 80% van wat ik dagelijks doe. Daarnaast is letterlijk 40 tot 50 uur per week overleggen via Teams, elke keer gekut met dat geluid en delen van schermen echt gruwelijk irritant. Voor de engineer of tekenaar die 80% van z'n dag tekent of sommetjes maakt, zal de impact al weer veel minder groot voelen. Die zullen hooguit merken dat ze weer eens langs elkaar heen hebben gewerkt.
Ok gedaan. Dat was een ervaring zeg. En nu?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Vergelijk bijvoorbeeld Nederland en Denemarken eens. Beide een opleving in augustus, toen een dipje, en nu weer omhoog.
Of met andere landen. Allemaal een vergelijkbare trend. Dit lijkt gewoon bij de tijd van het jaar te horen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ok gedaan. Dat was een ervaring zeg. En nu?
Wat een onzin. Midden in de zomer met 40C was Arizona een gigantische corona hotspot. Florida ditto.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik kijk er nu al naar uit dat we weken in lockdown zitten en de cijfers nog steeds de pan uitrijzen.Maar dan is het natuurlijk te wijten aan het te laat ingrijpen. Onze redding voor de zomer is geweest dat het griepseizoen ten einde was en dus ook het coronaseizoen.
Iedereen binnen met gedeelde airco. Kuch kuch kuch.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een onzin. Midden in de zomer met 40C was Arizona een gigantische corona hotspot. Florida ditto.
Dat doet het alleen maar omdat ze te laat ingrijpen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik kijk er nu al naar uit dat we weken in lockdown zitten en de cijfers nog steeds de pan uitrijzen.Maar dan is het natuurlijk te wijten aan het te laat ingrijpen. Onze redding voor de zomer is geweest dat het griepseizoen ten einde was en dus ook het coronaseizoen.
Gelukkig heb je totaal ongelijk.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Maar als je alleen op maandag - donderdagochtend vergadert, dan doe je de rest van de tijd toch iets uitvoerends neem ik aan? Of bedoel je dan dat je 's middags werk reviewed?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij zijn ook erg afhankelijk van elkaar. Ik was altijd sceptisch over scrummethodiek, maar er zitten elementen in die heel goed werken. De structuur van dagelijkse, korte bijeenkomsten is prettig, net als elke periode (bij ons van drie weken) met elkaar terugblikken op hoe het ging en hoe we het samenwerken kunnen verbeteren.
En we gebruiken een systeem voor het formuleren van kleine brokken werk. Ook dat zit in onze systematiek: we werken doorlopend aan het formuleren van die brokken werk die in de toekomst voor ons liggen, we bepalen per periode wat we oppakken en kunnen daardoor flexibel zijn en focus houden, we hebben een gezamenlijk beeld van wat er na een periode af is.
Ik zal er niet veel woorden meer aan wijden, maar methodiek kan echt veel verschil maken. Alleen geldt dit natuurlijk niet voor alle typen kantoorwerk. Ik kan me voorstellen dat samen tekenen moeilijk is.
[..]
Ik doe ook niet echt uitvoerend werk en ook dat gaat prima op afstand. Ik ben geen typische manager die controleert of iedereen wel de uren maakt. Belangrijk is dat na een periode af is wat we hebben afgesproken en dat het aan een zekere kwaliteit voldoet. Het team weet dat ik tijdig betrokken moet worden bij bijvoorbeeld reviewen om te voorkomen dat er aan het einde van de periode iets ligt wat niet voldoet. Ook over het reviewen maken we tevoren afspraken.
Verder heb ik elke middag geblokkeerd in mijn agenda. Ik vergader 's ochtends. 's Middags doe ik dat alleen bij wijze van hoge uitzondering. Op vrijdag vergader ik niet. Als ik die grenzen niet opwerp word ik gek. Iedereen moet wat van me. Is iets urgent, dan moet een andere afspraak verplaatst worden.
Is hier in juli een extern onderzoek naar geweest, de productiviteit ligt ca 20% lager als iedereen thuis werkt dus uiteindelijk wil men zo snel mogelijk weer terug naar kantoor.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als dat makkelijk kan, doet het mij (af)vragen waarom er dan überhaupt een kantoor - met vaak hoge kosten - met welk doel is (opgezet). Heeft jullie kantoor een werkdoel of is het vooral een soort verblijfshut ?
Doorgaans hebben voorzieningen die geld kosten toch echt een reden. Zoals gratis lunchen en koffie op kantoor vaak is zodat de medewerkers niet gaan rondzwerven. Het is dan "goedkoper" eten te verstrekken zodat ze tijdens lunch & koffiedrinken 'gezellig', de onderlinge kantoorzaken blijven doornemen.
Het moment van ingrijpen zou niet uit moeten maken voor het effect. Het zou de R-waarde moeten beïnvloeden na x dagen, dus als je nou een handjevol of achterlijk veel besmettingen hebt, je moet beide keren dezelfde relatieve afname moeten zien.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat doet het alleen maar omdat ze te laat ingrijpen.
kanker is ook echt besmettelijkquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:07 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Kanker is ook natuurlijk, stoppen met preventie en behandelen dus maar.
Als dat het doel is zijn er wel meer maatregelen die dat heiligen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Uit het artikel gisteren over waarom Italie het (nog) zo goed doet, kwam ook naar voren dat goed en veel gebruik van mondkapjes wel helpt. Je brengt er de besmettingen niet mee naar 0, maar het voorkomt wel wat. En kennelijk zijn we weer in het stadium beland, of bijna aanbeland, waarin iedere besmetting die je voorkomt meetelt.
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dat is niet relevant. Het gaat erom of je dingen op zijn beloop wilt laten of, als het enigszins mogelijk is, preventief wilt optreden en actief wilt behandelen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kanker is ook echt besmettelijk
dit worden nog 6 hele zware maanden dan aangezien de herfst en het griepseizoen eigenlijk nog niet eens begonnen zijnquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Heb je daar bewijs voor dat de productiviteit met 20% lager ligt bij thuis werken? Hoe "meet" men dat dan?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Is hier in juli een extern onderzoek naar geweest, de productiviteit ligt ca 20% lager als iedereen thuis werkt dus uiteindelijk wil men zo snel mogelijk weer terug naar kantoor.
Werkgevers hebben dit onderzoek betaald?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:18 schreef Elan het volgende:
[..]
Is hier in juli een extern onderzoek naar geweest, de productiviteit ligt ca 20% lager als iedereen thuis werkt dus uiteindelijk wil men zo snel mogelijk weer terug naar kantoor.
Nog even aan kijkenquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:21 schreef Nielsch het volgende:
Maar uh gaan we nog een weekend afwachten of komen er vanavond al aanvullende maatregelen?
alleen een uurtje korter in de kroeg, lekker thuis verderquote:
Kroegen hier in de omgeving gaan gewoon 1 of 2 uur eerder open in de avond. Fissa!!quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
alleen een uurtje korter in de kroeg, lekker thuis verder
Zeker en dat is ook allang bekendquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dit worden nog 6 hele zware maanden dan aangezien de herfst en het griepseizoen eigenlijk nog niet eens begonnen zijn
en zo werkt dat, gewoon 1 of 2 uur eerder beginnen met zuipen. wat een fop maatregel is het ook hequote:Op vrijdag 25 september 2020 12:23 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Kroegen hier in de omgeving gaan gewoon 1 of 2 uur eerder open in de avond. Fissa!!
Er is nog niks aangekondigd, toch?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:21 schreef Nielsch het volgende:
Maar uh gaan we nog een weekend afwachten of komen er vanavond al aanvullende maatregelen?
Zeker preventief optreden maar dan moet je niet de schuld leggen bij iedereen zodat geen individu schuld heeft, maar het schuldvraagstuk laten liggen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat is niet relevant. Het gaat erom of je dingen op zijn beloop wilt laten of, als het enigszins mogelijk is, preventief wilt optreden en actief wilt behandelen.
Ik heb daar geen bewijs voor dat is extern door een onderzoeksbureau gedaan gefaciliteerd door de werkgever.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor dat de productiviteit met 20% lager ligt bij thuis werken? Hoe "meet" men dat dan?![]()
Daarnaast, als ik kijk naar de situatie op mijn kantoor -pre-corona- dan werd er ook behooooooorlijk veel geluld tussendoor hoor, over vanalles en nog wat en vooral niet werk gerelateerd geneuzel.
Daarnaast zat ik persoonlijk op de kutste plek want ik zat in het midden vd kamer met bureaus achter mij én voor mij waar men continu zat te kletsen / telefoneren en langs me liep. Dit leidde me heel vaak af want je gaat onbewust toch vaak meeluisteren naar al dat geneuzel om je heen.
Check anders ook even dit artikel: https://www.jan-magazine.(...)antoortuinen-slecht/
Ik heb geen idee wat je wilt zeggen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zeker preventief optreden maar dan moet je niet de schuld leggen bij iedereen zodat geen individu schuld heeft, maar het schuldvraagstuk laten liggen.
Ja, uiteraard.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Werkgevers hebben dit onderzoek betaald?
Ik werk ook veel meer weg thuis hoor. Dat kantoortuinen slecht zijn voor de concentratie en je mentale gesteldheid is volgens mij ook wel algemeen bekend maar het is gewoon veel goedkoper vandaar dat ze er nog zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor dat de productiviteit met 20% lager ligt bij thuis werken? Hoe "meet" men dat dan?![]()
Daarnaast, als ik kijk naar de situatie op mijn kantoor -pre-corona- dan werd er ook behooooooorlijk veel geluld tussendoor hoor, over vanalles en nog wat en vooral niet werk gerelateerd geneuzel.
Daarnaast zat ik persoonlijk op de kutste plek want ik zat in het midden vd kamer met bureaus achter mij én voor mij waar men continu zat te kletsen / telefoneren en langs me liep. Dit leidde me heel vaak af want je gaat onbewust toch vaak meeluisteren naar al dat geneuzel om je heen.
Check anders ook even dit artikel: https://www.jan-magazine.(...)antoortuinen-slecht/
Maart is al lang weer vergeten als je ziet wat er momenteel gebeurt..quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zouden mensen echt zo dom zijn?
Volgens mij is in maart wel duidelijk geworden dat de supermarkten gewoon bevoorraad blijven worden, en destijds was de paniek veel groter.
Oh dat is zeker waar. Ik heb een ontzettende hekel aan meetings, en merk dat er constant meer en meer meetings opgezet werden. Een groot deel van onze IT workforce zit in India, en die wilden in veel gevallen een meeting opzetten om door een ontwerp heen te lopen. Mijn antwoord was op dat moment altijd: Stuur maar door, dan geef ik mn comments offline. Als er na mn comments nog vragen zijn kunnen we die bespreken.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:17 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Maar als je alleen op maandag - donderdagochtend vergadert, dan doe je de rest van de tijd toch iets uitvoerends neem ik aan? Of bedoel je dan dat je 's middags werk reviewed?
Ik ben bekend met de scrummethodiek, dat gebruiken wij ook, met wisselend succes. Het ligt heel erg aan de projectleider of dat wel of niet goed werkt.
Mijn weken, zeker met thuis werken, werden makkelijk opgevuld met 35 uur aan teams-meetings. Een deel zijn echte (traditionele) vergaderingen, maar een groot deel ook een review van een ontwerp, een overleg om een oplossing te bedenken voor een bepaald probleem, een document te bespreken dat ik gecontroleerd heb, etc. Op kantoor gaat dat veel informeler en gewoon tussendoor. Ik vind het vrij ellendig om 35 uur per week via teams met andere te moeten praten, niet even makkelijk een schets op papier te kunnen maken, etc. Iets proberen uit te leggen via teams is in sommige gevallen zo veel lastiger.
Ik kan er niet bij hoor met m'n hoofd. Wordt denk ik pas dinsdag met aanscherping vanaf volgende week vrijdag ofzo..quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:21 schreef Nielsch het volgende:
De dagelijkse opnamegetallen van https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/ wijken nogal af van wat https://bddataplan.nl/corona/ aangeeft, die hier ook dagelijks wordt gedeeld volgens mij.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is nog niks aangekondigd, toch?
Ondertussen meldt NICE meer dan 100 (!) ziekenhuisopnames van covid-patiënten in de laatste 24 uur
[ afbeelding ]
Bron: https://medischinfo.nl/
Dat er wordt geprobeerd om de schuld bij burgers te leggen om zo gedrag te laten veranderen, echter bij een groep de schuld geven zal ieder individu naar de ander wijzen en verandert er niks.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:27 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je wilt zeggen.
Oeh, dat zijn er veel en dat zijn er ook in totaal veel.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is nog niks aangekondigd, toch?
Ondertussen meldt NICE meer dan 100 (!) ziekenhuisopnames van covid-patiënten in de laatste 24 uur
[ afbeelding ]
Bron: https://medischinfo.nl/
Je eigen verantwoordelijkheid nemen, wat dacht je daarvan?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat er wordt geprobeerd om de schuld bij burgers te leggen om zo gedrag te laten veranderen, echter bij een groep de schuld geven zal ieder individu naar de ander wijzen en verandert er niks.
De vraag is wie het bij het rechte eind heeft.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Oeh, dat zijn er veel en dat zijn er ook in totaal veel.
Nu snap ik die Kuipers nog beter.
Het geeft ook wel een vertekend beeld zeg, wat de RIVM als opnames noteert!
Doe ik, als iedereen dat nou deed. Helaas nul invloed op wat anderen doen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:32 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je eigen verantwoordelijkheid nemen, wat dacht je daarvan?
Dat doet iedereen als je get vraagt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:32 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Je eigen verantwoordelijkheid nemen, wat dacht je daarvan?
Ja, blijkbaar komen de RIVM-cijfers van de GGD, maar omdat zij ontzettend achterlopen, zijn ze veel te laag.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:30 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Oeh, dat zijn er veel en dat zijn er ook in totaal veel.
Nu snap ik die Kuipers nog beter.
Het geeft ook wel een vertekend beeld zeg, wat de RIVM als opnames noteert!
Het is net een religie, je hebt gelovers en niet-geloversquote:
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jspquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:32 schreef galantis het volgende:
[..]
De vraag is wie het bij het rechte eind heeft.
Ik mag verwachten dat als wordt geclaimd dat ziekenhuisopnames bij NICE vandaan komen, dat ik ze dan op z'n minst via https://www.stichting-nice.nl/ kan vinden.
Dat kan ook. Ze staan hier: https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jspquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik mag verwachten dat als wordt geclaimd dat ziekenhuisopnames bij NICE vandaan komen, dat ik ze dan op z'n minst via https://www.stichting-nice.nl/ kan vinden.
Je weet dat de GGD de patiënten na belt om aan hun ziekenhuiscijfers te komen? En dat ze daar nogal mee achter lopen? Wat denk jij dat betrouwbaarder is?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Yep. In mijn (ondertussen, nu korte) verleden was het synergetisch effectiever om (vaak ook per vliegtrip) ergens goed af/door te spreken dan alles op afstand met stapels papier proberen te doden. Op papier of zelfs met een vlogflimpje uitleggen hoe iets elders moe(s)t, is een (tijdrovende) kunst op zichzelf.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:17 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Maar als je alleen op maandag - donderdagochtend vergadert, dan doe je de rest van de tijd toch iets uitvoerends neem ik aan? Of bedoel je dan dat je 's middags werk reviewed?
Ik ben bekend met de scrummethodiek, dat gebruiken wij ook, met wisselend succes. Het ligt heel erg aan de projectleider of dat wel of niet goed werkt.
Mijn weken, zeker met thuis werken, werden makkelijk opgevuld met 35 uur aan teams-meetings. Een deel zijn echte (traditionele) vergaderingen, maar een groot deel ook een review van een ontwerp, een overleg om een oplossing te bedenken voor een bepaald probleem, een document te bespreken dat ik gecontroleerd heb, etc. Op kantoor gaat dat veel informeler en gewoon tussendoor. Ik vind het vrij ellendig om 35 uur per week via teams met andere te moeten praten, niet even makkelijk een schets op papier te kunnen maken, etc. Iets proberen uit te leggen via teams is in sommige gevallen zo veel lastiger.
Als NICE, LCPS en BDDataplan vergelijkbare cijfers heeft is de enige logische conclusie dat die medischinfo.nl niet klopt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:32 schreef galantis het volgende:
[..]
GGD loopt zwaar achter schijnt, dus eigenlijk heb je weinig aan die dagelijkse cijfers die wij telkens bespreken.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, blijkbaar komen de RIVM-cijfers van de GGD, maar omdat zij ontzettend achterlopen, zijn ze veel te laag.
Dat heeft vervolgens ook invloed op het coronadashboard van de Rijksoverheid, waar nog staat dat de signaalwaardes nog niet zijn overschreden
Moet jij weten. Het is een link naar een column in VN.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:35 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Toffe twitter link, gaan we verder niks mee doen.
Deze gemist over hoe de verschillende instanties rekenen?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:29 schreef galantis het volgende:
[..]
De dagelijkse opnamegetallen van https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/ wijken nogal af van wat https://bddataplan.nl/corona/ aangeeft, die hier ook dagelijks wordt gedeeld volgens mij.
Omdat je geloofd in de werking van monndkapjes? Als je er niet in geloofd dan ben je een jaap-aanhangerquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wie is Richard Hoekstra en waarom moet ik hem serieus nemen?
Prima column. Terechte kritiek.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:36 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Moet jij weten. Het is een link naar een column in VN.
Dank.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:35 schreef Jazeg het volgende:
[..]
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp
En wat ga je ermee doen?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Prima column. Terechte kritiek.
Dat kunnen ze alquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
Het vervangen van Jaap van Dissel zou de ministers ook een kans geven om het beleid over een andere boeg te gooien zonder dat ze al teveel gezichtsverlies lijden. Ze kunnen dan zeggen dat ze nieuw advies hebben gekregen en daar nu naar handelen.
Ik heb het idee dat het allemaal symptoombestrijding is, een poppetje vervangen achter de coulissen gaat geen virus stoppen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
Het vervangen van Jaap van Dissel zou de ministers ook een kans geven om het beleid over een andere boeg te gooien zonder dat ze al teveel gezichtsverlies lijden. Ze kunnen dan zeggen dat ze nieuw advies hebben gekregen en daar nu naar handelen.
Dat klinkt redelijk Trumpiaans.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
Zonde van je tijd...quote:
Wat gaat iemand hier überhaupt doen? Niks natuurlijk. Het is een discussieforum, mensen kletsen hier wat over hoe het zich ontwikkelt en dat was het dan. Uiteindelijk heeft niemand hier echt invloed op het beleid.quote:
Daar dacht ik ook aan. Dictators doen hetzelfde....quote:
Dan klopt de inhoud nog steeds niet. Wat zij dan dus lijken te doen is alle veranderingen op 25 september gooien, terwijl die naar de originele opname dag moeten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:39 schreef Jazeg het volgende:
Nice dagrapport
Stichting Nice update continue en met terugwerkende kracht (datum!) hun gegevens. Hierdoor is het een volledige dataset dat zo actueel mogelijk is. Echter voor het vergelijken van IC of ziekenhuis bezetting / opnamen van de laatste 2-3 dagen is het minder accuraat doordat er een vertraging is tussen opname en melding bij stichting Nice. Om een zo goed mogelijk beeld van de verschillen van de laatste dagen te kunnen weergeven vergelijken wij de aantallen gemeld door stichting Nice met de waarden die ze in het verleden publiceerden. Wij slaan elk kwartier de gehele stichting Nice database op, om de waarden van vandaag te kunnen vergelijken met eerder gepubliceerde waarden.
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Even naar beneden scrollen.
Die mag inderdaad wel in de OP, zoaks al eerder werd geopperd. Erg verhelderend.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze gemist over hoe de verschillende instanties rekenen?
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576
ik presteerde echt maar weinig verplicht tussen 9 en 5 in zo'n kantoortuin en ik was geestelijk helemaal gesloopt na zulke dagen, en als ik projecten thuis deed veel meer gedaan kreeg, lijkt mij echt onzin dat er 20% minder productiviteit is, maargoed onderzoek betaald door de werkgevers dus dan weet je het wle.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik werk ook veel meer weg thuis hoor. Dat kantoortuinen slecht zijn voor de concentratie en je mentale gesteldheid is volgens mij ook wel algemeen bekend maar het is gewoon veel goedkoper vandaar dat ze er nog zijn.
Wat ik in een eerder bericht inderdaad ook zei. Bij ons was de productiviteit thuis stukken hoger, mensen namen ook minder pauzes enzo. Dat bericht hebben we onder dwang van (midden-)management terug moeten trekken, want kwam niet overeen met de boodschap die ze uit wilden dragen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik presteerde echt maar weinig verplicht tussen 9 en 5 in zo'n kantoortuin en ik was geestelijk helemaal gesloopt na zulke dagen, en als ik projecten thuis deed veel meer gedaan kreeg, lijkt mij echt onzin dat er 20% minder productiviteit is, maargoed onderzoek betaald door de werkgevers dus dan weet je het wle.
Dat is het vervelende van gemiddeldes, niemand voldoet eraan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik presteerde echt maar weinig verplicht tussen 9 en 5 in zo'n kantoortuin en ik was geestelijk helemaal gesloopt na zulke dagen, en als ik projecten thuis deed veel meer gedaan kreeg, lijkt mij echt onzin dat er 20% minder productiviteit is, maargoed onderzoek betaald door de werkgevers dus dan weet je het wle.
heel typisch...van het midden managementquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik in een eerder bericht inderdaad ook zei. Bij ons was de productiviteit thuis stukken hoger, mensen namen ook minder pauzes enzo. Dat bericht hebben we onder dwang van (midden-)management terug moeten trekken, want kwam niet overeen met de boodschap die ze uit wilden dragen.
Vervangen van Jaap is onzinnig want daarmee los je niet de interne RIVM verschil van ideologie en meningen op die hij in zijn rol vertegenwoordigt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
quote:Op tafel ligt volgens diverse bronnen het sluiten van specifieke horeca zoals trouw- en feestzalen, eventueel bioscopen, het verminderen van publiek bij (sport)evenementen en het verder aan banden leggen van groepsbijeenkomsten. Vorige week werd de maximale groepsgrootte al verkleind van 100 naar 50, zowel binnen als buiten. Dit moet veel verder omlaag, naar 30 of misschien zelfs minder.
Wat moet je dan gebruiken om je eigen doel te bereiken?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vervangen van Jaap is onzinnig want daarmee los je niet de interne RIVM verschil van ideologie en meningen op die hij in zijn rol vertegenwoordigt.
Jaap is precies goed voor zijn werk en men moet niet willen proberen zijn uitspraken voor eigen gebruik te vervomen.
Altijd goed luisteren wat door een wetenschapper wordt gezegd en niet wat men daarvan wil gebruiken om een eigen doel te bereiken.
Als ik zo lees dan zijn kroegen bijvoorbeeld nog wel open in een scenario als deze?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:47 schreef Cynicio het volgende:
Amsterdam maakt zich klaar voor strengere maatregelen, mogelijk worden deze dinsdag in een personferentie gesteund door het kabinet
https://www.parool.nl/ams(...)gelen-voor~bb52722c/
[..]
dinsdag pas, en dat gaat volgende week vrijdag pas in waarschijnlijk ?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:47 schreef Cynicio het volgende:
Amsterdam maakt zich klaar voor strengere maatregelen, mogelijk worden deze dinsdag in een personferentie gesteund door het kabinet
[..]
Naja misschien gaat het vanzelf beter in die ene weekquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij hoor met m'n hoofd. Wordt denk ik pas dinsdag met aanscherping vanaf volgende week vrijdag ofzo..
Tegen die tijd zitten we tegen de 5000 besmettingen per dagquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Naja misschien gaat het vanzelf beter in die ene week
Let vooral op hoe vaak het woord "bewuste keuze" opduikt in verklaringen van mensen en overheidsorganen. De gemeente Tilburg maakte de "bewuste keuze" om dat supportersfeestje door te laten gaan, mensen maken een "bewuste keuze" om toch met zijn allen op een kluitje te gaan zitten en dan is er natuurlijk de "bewuste keuze" om mondkapjes te ontmoedingen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat doet iedereen als je get vraagt.
En waarschijnlijk weer slappe hap. Het kabinet durft gewoon niet meer. Het is een stuurloos schip geworden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij hoor met m'n hoofd. Wordt denk ik pas dinsdag met aanscherping vanaf volgende week vrijdag ofzo..
Alle bioscopen en musea ook 1 uur eerder dicht! Dat zal corona mores lerenquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En waarschijnlijk weer slappe hap. Het kabinet durft gewoon niet meer. Het is een stuurloos schip geworden.
De raad van Utrecht besloot woensdag al om "met spoed" bijeen te komen om de situatie te bespreken. Wanneer gaan ze daarom in debat? Volgende weekquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:48 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dinsdag pas, en dat gaat volgende week vrijdag pas in waarschijnlijk ?
Ik hoop van niet, maar vrees het ergste.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En waarschijnlijk weer slappe hap. Het kabinet durft gewoon niet meer. Het is een stuurloos schip geworden.
Euw... dus we gaan volgende week ergens toch nog maar eerst eens regionale aanpak inzetten? Dat schiet lekker op dan. Mocht je nog ergens op een operatie wachten ofzo, schrap maar uit je agenda.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik moet de eerste nog tegenkomen die het een bewuste keuze noemt om geen eigen verantwoordelijkheid te hebben en dat over zichzelf heeft.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Let vooral op hoe vaak het woord "bewuste keuze" opduikt in verklaringen van mensen en overheidsorganen. De gemeente Tilburg maakte de "bewuste keuze" om dat supportersfeestje door te laten gaan, mensen maken een "bewuste keuze" om toch met zijn allen op een kluitje te gaan zitten en dan is er natuurlijk de "bewuste keuze" om mondkapjes te ontmoedingen.
Ik heb een kennis die in een buitengebied woont met twee kinderen met gezondheidsproblemen. Die roept altijd dat ze de "bewuste keuze" heeft gemaakt om de auto weg te doen. Dat dat uitmondt in dat andere mensen zich het leplazerus rijden voor haar zodat die kinderen nog eens op een clubje kunnen of in extreme gevallen de inzet van een ambulance voor iets met de kinderen, dat is het gevolg van haar "bewuste keuze".
Die term is gewoon mediatraininggenieke code voor "ik doe het lekker toch hoe het niet hoort terwijl ik weet dat anderen met de shit zitten".
En seksclubs en bordelen ook!quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Alle bioscopen en musea ook 1 uur eerder dicht! Dat zal corona mores leren
Twee redenen waarom bioscopen open moeten blijven:quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:53 schreef roos94 het volgende:
[..]
Alle bioscopen en musea ook 1 uur eerder dicht! Dat zal corona mores leren
Dat is nu niet het grootste probleem. We zijn onderhand zelf de grootste brandhaard in Europa.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:53 schreef Simmertje het volgende:
Blijft vreemd dat je nog steeds niet hoort over het sluiten van de grenzen en het beperken van vluchten. Dezelfde fout die we dus in februari en maart maakte.
Drie weken op rij?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Twee redenen waarom bioscopen open moeten blijven:
2. Ik heb kaartjes voor LOTR.
Vind je dat echt vreemd?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:53 schreef Simmertje het volgende:
Blijft vreemd dat je nog steeds niet hoort over het sluiten van de grenzen en het beperken van vluchten. Dezelfde fout die we dus in februari en maart maakte.
er is gewoon nog een gangbang deze week met iets van 80 man whahahahaquote:
Mwah... nog een weekje wachten en niemand wil hier meer heen hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:53 schreef Simmertje het volgende:
Eh, heb je naar de datum op je kaartje gekeken? De premiere was in 2001quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
1. Het is onzin om ze te sluiten, niemand raakt daar besmet.
2. Ik heb kaartjes voor LOTR.
Komt opnieuw in de bios volgende maand, Extended Editionsquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, heb je naar de datum op je kaartje gekeken? De premiere was in 2001
Als je weet hoe lang dat normaal duurt is dit echt supersnel.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
De raad van Utrecht besloot woensdag al om "met spoed" bijeen te komen om de situatie te bespreken. Wanneer gaan ze daarom in debat? Volgende week
https://www.ad.nl/utrecht(...)-bespreken~af66bb57/
Bij Kinepolis draait het opnieuw.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, heb je naar de datum op je kaartje gekeken? De premiere was in 2001
Was een grap, hequote:Op vrijdag 25 september 2020 12:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Bij Kinepolis draait het opnieuw.
Waar moet ik die onder zetten? Kan nog net als ik snel benquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die mag inderdaad wel in de OP, zoaks al eerder werd geopperd. Erg verhelderend.
Of staat 'ie er al in (niet gecheckt)?
Dat roepen mensen over alles. Voetbalwedstrijden? Niemand raakt daar besmet. Horeca? Niemand raakt daar besmet. Scholen? Kantoren? Supermarkten? Openbaar vervoer? Niemand raakt daar besmet.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:54 schreef Cynicio het volgende:
[..]
1. Het is onzin om ze te sluiten, niemand raakt daar besmet.
Chemtrails. Of Aliens. Daar zijn we nog niet helemaal uit maar het ligt niet aan de mensen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat roepen mensen over alles. Voetbalwedstrijden? Niemand raakt daar besmet. Horeca? Niemand raakt daar besmet. Scholen? Kantoren? Supermarkten? Openbaar vervoer? Niemand raakt daar besmet.
Waar raken mensen dan wel besmet?
In huisquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat roepen mensen over alles. Voetbalwedstrijden? Niemand raakt daar besmet. Horeca? Niemand raakt daar besmet. Scholen? Kantoren? Supermarkten? Openbaar vervoer? Niemand raakt daar besmet.
Waar raken mensen dan wel besmet?
ook wel interessant om te weten :quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
In de Londen zijn er 43 overleden, maar dat kwam doordat mensen voorin mochten instappen en er geen spatschermen waren. Dus direct contact op minder dan anderhalve meter, precies wat het RIVM als risicovol en onwenselijk omschrijft vanwege droplets.
quote:The report found that many of the London bus drivers who died from coronavirus were suffering with underlying health conditions, particularly high blood pressure.
quote:A high number of bus drivers who died also had "personal characteristics" which enhanced their risk to the virus. This included ethnicity, and living in areas with above average levels of deprivation in London boroughs with the highest coronavirus death rates in April 2020.
Wat willen ze gaan doen? kroegen nog een uur eerder dicht?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:47 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |