abonnement Unibet Coolblue
pi_195246940


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden


Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576, uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!


[ Bericht 2% gewijzigd door miss_sly op 25-09-2020 12:59:40 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195246950
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:17 schreef Elan het volgende:
Hier is het kantoor dicht tot nader orde, geen uitzonderingen.
Goeie werkgever heb jij wel, weinig die dit doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2020 10:22:07 ]
pi_195246957
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:09 schreef xFriendx het volgende:
https://www.omroepflevola(...)asters-in-volle-gang

Gaat nog steeds door (en zitten ook in een zorgelijke regio) Begin na zo'n bericht over zo'n biertuin wel wat te twijfelen om heen te gaan.
Nu zit je daar (nou ja,misschien na afloop) niet hele tijd op elkaar met bier maar toch. Elke 6 minuten een start om aan spreiding te doen. Maar net als met hardloopwedstrijden heb je altijd snelle en langzame deelnemers. Bij hardloopwedstrijden starten beginnelingen ook vaak genoeg vooraan waardoor snellere deelnemers die verder naar achter staan ze weer moeten inhalen en je toch een moment hebt dat het druk is, dat is mijn ervaring hier idem. Vaak zat bij een obstakel dat je in de rij staat. Wel fijn dat je blijkbaar ook een parcours hebt waarbij hulp van anderen niet nodig is (nu een vriend heeft afgezegd ivm een blessure).
Ik zou niet gaan - mensen komen van heinde en verre (ook België en Duitsland bijvoorbeeld). Het is dan wel buiten, maar op veel plekken inderdaad rijvorming en hijgende mensen in je nek..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195246960
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 09:56 schreef WheeledWarrior het volgende: [..] Tja... Ik blijf me gewoon verbazen over die fetisj voor mondkapjes, ik zie in andere Europese landen nog steeds weinig aanwijzingen dat dit een gamechanger zou zijn.
Geilen op mondkapjes, hier in Zwitserland stijgt het exact zo snel als in Nederland, ondanks die verplichte kappen in alle winkels/ov etc sinds een maand.

Een veel logischer verklaring is dat de herfst in aantocht is en daardoor de cases vanzelf al omhoog schieten. Maar nee hoor we hebben het allemaal zelf in de hand. Het zijn de lakse studenten, voetbalfans etc. :')
pi_195246962
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder heb betoogd: je zou je beleid dus moeten richten op het draagvlak en de bereidheid om de reeds bestaande regels te volgen. Nieuwe regels maken omdat men zich niet aan de oude houdt heeft niet zo veel zin, het creëert vooral nog meer weerstand.
Dat kan straks weer, als het weer is teruggebracht. Volgens experts als Kuipers en Gommers zitten we alweer te hoog in de verspreiding en moet je dat eerst weer een heel eind terugbrengen. Om een lockdown als eerder dit jaar te voorkomen, moet je dan rigoreus ingrijpen nu.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195246966
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Geilen op mondkapjes, hier in Zwitserland stijgt het exact zo snel als in Nederland, ondanks die verplichte kappen in alle winkels/ov etc sinds een maand.

Een veel logischer verklaring is dat de herfst in aantocht is en daardoor de cases vanzelf al omhoog schieten. Maar nee hoor we hebben het allemaal zelf in de hand. :')
Het is echt 2 dagen soort van herfst...
pi_195246967
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

ik ben benieuwd of ze de startvakken dan ook wat minder vol maken. Want daar sta je al behooriljk op elkaar gepakt altijd. En dan natuurlijk meteen de wachtrij om over de muur te klimmen (of was dat nou alleen bij Strong Viking? Nee toch?). En inderdaad onderweg wachten bij diverse obstakels.
Lastig hoor. Ik ben blij dat ik me niet opgegeven heb, dan hoef ik ook niet na te denken of ik wil gaan.
Normaal 400 man per 20 minuten volgens hun eigen site. Nu per 6 minuten dus als je dat simpelweg deelt circa 66 man per 6 minuten. De warming up doen ze nu niet, dan sta je normaal ook bij elkaar te springen. Maar goed, kan zomaar nog afgelast worden als cijfers vandaag weer erg slecht zijn.
pi_195246969
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:21 schreef Leonos het volgende:

[..]

Goeie werkgever heb jij wel, weinig die dit doen.
Volgens mij best veel toch? Ook veel bedrijven die gewoon hun eigen testmogelijkheden realiseren.

Nu nog de overheid die verantwoordelijk neemt.
blablablabla
  Redactie Frontpage vrijdag 25 september 2020 @ 10:23:49 #9
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195246973
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:21 schreef Leonos het volgende:

[..]

Goeie werkgever heb jij wel, weinig die dit doen.
Zijn veelal de grote (internationale) bedrijven die dit doen, kleine bedrijven willen of kunnen dat meestal niet.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195246979
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:23 schreef Leonos het volgende:

[..]

Het is echt 2 dagen soort van herfst...
Jep kijk maar over een maand hoe hoog de teller dan is. ;)
pi_195246981
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Volgens mij best veel toch? Ook veel bedrijven die gewoon hun eigen testmogelijkheden realiseren.

Nu nog de overheid die verantwoordelijk neemt.
Wat @LTVDK al zegt, werk je in een groot bedrijf?
Ik werk met 15 man, blijft gewoon open.
pi_195246984
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat kan straks weer, als het weer is teruggebracht. Volgens experts als Kuipers en Gommers zitten we alweer te hoog in de verspreiding en moet je dat eerst weer een heel eind terugbrengen. Om een lockdown als eerder dit jaar te voorkomen, moet je dan rigoreus ingrijpen nu.
We zitten zelfs hoger dan maart? Hij zei bij Jinek dat er dit weekend al ingegrepen moet worden, als we hoger zitten dan vorig jaar zouden de IC's dus weer bomvol komen te liggen.
blablablabla
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:25:52 #13
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195246992
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Interessant daaraan is dat Israel de eerste was die de scholen weer helemaal open gooide.
Israel deed het in eerste instantie heel goed en streng, vervolgens struikelde het zoals gewoonlijk over de strontvervelende ultra-orthodoxe gemeenschappen die weer eens een uitzondering eisten want God, in de hand gewerkt door de minister van volksgezondheid, zelf een Haredi die ook nog eens Corona opliep tijdens een gebedsbijeenkomst.

Het eindigde ermee dat die minister voor lul stond, weggepromoveerd werd naar het ministerie van ruimtelijke ordening en uiteindelijk classy via een zijdeur verdween ("Israël naait de orthodoxen!").

Die sluimerende uitbraken in de stichtelijke wijken en nederzettingen zorgden dat het virus wijdverspreid in het land bleef en toen alles weer open ging na de eerste golf (die echt niks voorstelde in vergelijking met hier) knalde die tweede golf er meteen in vanuit de scholen vooral inderdaad.

Ondertussen ook drama in de Westoever en Gaza wegens een boel ruzie en gewijs maar vooral het stug doorgaan met bijeenkomsten want God/de Goeze Zaak/schuld van de joden!.

Vandaar.
pi_195246995
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:24 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wat @:LTVDK al zegt, werk je in een groot bedrijf?
Ik werk met 15 man, blijft gewoon open.
Wij werken standaard met 50 man binnendienst en nog 20/30 man flexwerkers en uitzendkrachten.

Maar ons kantoor is niet zo groot dus ik vind het wel logisch eigenlijk.
blablablabla
pi_195247004
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:23 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Zijn veelal de grote (internationale) bedrijven die dit doen, kleine bedrijven willen of kunnen dat meestal niet.
En toch vind ik het moeilijk om te snappen waarom 10 man persé in een hok bij elkaar moeten zitten als ze verder geen fysieke klantcontacten hebben. VPN en skype is echt zo'n beetje het enige wat je nodig hebt om ze op een stoel te laten zitten thuis in plaats van op kantoor.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195247011
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:26 schreef zalkc het volgende:

[..]

En toch vind ik het moeilijk om te snappen waarom 10 man persé in een hok bij elkaar moeten zitten als ze verder geen fysieke klantcontacten hebben. VPN en skype is echt zo'n beetje het enige wat je nodig hebt om ze op een stoel te laten zitten thuis in plaats van op kantoor.
Voor het 'groepsgevoel' hoorde ik langskomen :')
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:28:09 #17
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195247016
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:27 schreef Leonos het volgende:

[..]

Voor het 'groepsgevoel' hoorde ik langskomen :')
Dat is op zich een valide reden onder andere omstandigheden.
pi_195247020
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Geilen op mondkapjes, hier in Zwitserland stijgt het exact zo snel als in Nederland, ondanks die verplichte kappen in alle winkels/ov etc sinds een maand.

Een veel logischer verklaring is dat de herfst in aantocht is en daardoor de cases vanzelf al omhoog schieten. Maar nee hoor we hebben het allemaal zelf in de hand. Het zijn de lakse studenten, voetbalfans etc. :')
We moeten een beetje af van het idee dat alles maar maakbaar is en geen enkel middel mag worden geschuwd.
I'll give you something to do
  Redactie Frontpage vrijdag 25 september 2020 @ 10:28:30 #19
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195247021
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:26 schreef zalkc het volgende:

[..]

En toch vind ik het moeilijk om te snappen waarom 10 man persé in een hok bij elkaar moeten zitten als ze verder geen fysieke klantcontacten hebben. VPN en skype is echt zo'n beetje het enige wat je nodig hebt om ze op een stoel te laten zitten thuis in plaats van op kantoor.
Ja ik snap dat ook niet, met thuiswerken heb ik ook het idee dat je veel efficiënter bent omdat je niet continu wordt afgeleid.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195247029
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat kan straks weer, als het weer is teruggebracht. Volgens experts als Kuipers en Gommers zitten we alweer te hoog in de verspreiding en moet je dat eerst weer een heel eind terugbrengen. Om een lockdown als eerder dit jaar te voorkomen, moet je dan rigoreus ingrijpen nu.
Wat is het verschil tussen onze eerdere lockdown en 'rigoreus ingrijpen'?
I'll give you something to do
pi_195247030
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Jep kijk maar over een maand hoe hoog de teller dan is. ;)
Vocht verdampt minder snel met dit weer. Dus meer besmettingen.
En mensen vinden het nu niet fijn om met alle ramen open te werken ivm ventilatie dus die hoestdruppels blijven allemaal lekker lang rond zweven in ruimtes.
pi_195247031
Bij ons is het uitje van oktober opnieuw afgelast, was verschoven van april naar oktober. Had ik zelfs kunnen voorspellen :')
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:29:33 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195247036
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:28 schreef galantis het volgende:

[..]

We moeten een beetje af van het idee dat alles maar maakbaar is en geen enkel middel mag worden geschuwd.
De kans dat dat op korte termijn gebeurt lijkt me nul. Ik acht het waarschijnlijker dat we steeds strengere maatregelen gaan instellen waar steeds minder mensen zich daadwerkelijk aan houden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195247038
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja ik snap dat ook niet, met thuiswerken heb ik ook het idee dat je veel efficiënter bent omdat je niet continu wordt afgeleid.
Is wel erg persoonlijk.

Heb juist thuis dat ik vrij snel even denk 'oh dat even checken', 'even wat coronanieuws bekijken', etc.
pi_195247050
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:28 schreef galantis het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen onze eerdere lockdown en 'rigoreus ingrijpen'?
Dat staat in een paar posts eerder, door mij en andere mensen.
Je zou ook even alles kunnen lezen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195247052
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:28 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja ik snap dat ook niet, met thuiswerken heb ik ook het idee dat je veel efficiënter bent omdat je niet continu wordt afgeleid.
Voor mensen met kinderen geldt dat natuurlijk andersom.

Of je moet je kunnen isoleren middels een eigen kantoor op zolder bijvoorbeeld, maar dat moet ook maar kunnen.
blablablabla
pi_195247055
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Is wel erg persoonlijk.

Heb juist thuis dat ik vrij snel even denk 'oh dat even checken', 'even wat coronanieuws bekijken', etc.
Of de kinderen houden je van je werk.
pi_195247062
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:31 schreef quirina het volgende:

[..]

Of de kinderen houden je van je werk.
Ja die heb ik niet dus daar heb ik zelf geen last van. Maar dat lijkt me inderdaad ook een behoorlijk 'probleem' voor thuiswerkers met kinderen.
pi_195247063
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:31 schreef Elan het volgende:

[..]

Voor mensen met kinderen geldt dat natuurlijk andersom.

Of je moet je kunnen isoleren middels een eigen kantoor op zolder bijvoorbeeld, maar dat moet ook maar kunnen.
Savonds werken als de kids slapen.
pi_195247067
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat staat in een paar posts eerder, door mij en andere mensen.
Je zou ook even alles kunnen lezen :)
Niet om flauw te doen, maar het tempo ligt vrij hoog met nieuwe posts ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195247071
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Geilen op mondkapjes, hier in Zwitserland stijgt het exact zo snel als in Nederland, ondanks die verplichte kappen in alle winkels/ov etc sinds een maand.

Een veel logischer verklaring is dat de herfst in aantocht is en daardoor de cases vanzelf al omhoog schieten. Maar nee hoor we hebben het allemaal zelf in de hand. Het zijn de lakse studenten, voetbalfans etc. :')
ja de studenten zijn het niet natuurlijk :D

https://www.ukrant.nl/magazine/waarom-fay-naar-feestjes-gaat/
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Redactie Frontpage vrijdag 25 september 2020 @ 10:32:33 #32
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195247072
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:29 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Is wel erg persoonlijk.

Heb juist thuis dat ik vrij snel even denk 'oh dat even checken', 'even wat coronanieuws bekijken', etc.
Ja verschilt ook wel een beetje per persoon natuurlijk. Als ik kijk naar mezelf ben ik met thuiswerken in ieder geval een stuk productiever want dan wil ik al mijn uren kunnen verantwoorden, als ik op kantoor zit dan ontbreekt die drang en is even wat anders doen veel makkelijker.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_195247089
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:32 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ja de studenten zijn het niet natuurlijk :D

https://www.ukrant.nl/magazine/waarom-fay-naar-feestjes-gaat/
Die zijn het óók. Het is iedereen die wordt besmet.
I'll give you something to do
pi_195247090
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:31 schreef quirina het volgende:

[..]

Savonds werken als de kids slapen.
Ligt aan je functie maar veel werk moet gewoon overdag gebeuren tijdens kantooruren, bijvoorbeeld klantencontact dat kan je niet om 22:00 in de avond een keer gaan doen.
blablablabla
pi_195247092
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:25 schreef Elan het volgende:

[..]

We zitten zelfs hoger dan maart? Hij zei bij Jinek dat er dit weekend al ingegrepen moet worden, als we hoger zitten dan vorig jaar zouden de IC's dus weer bomvol komen te liggen.
het klinkt logisch maar niemand weet het zeker, wel stijgt het overal in de EU, dus straks kunnen we niet meer in DUI terecht
pi_195247100
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:26 schreef zalkc het volgende:

[..]

En toch vind ik het moeilijk om te snappen waarom 10 man persé in een hok bij elkaar moeten zitten als ze verder geen fysieke klantcontacten hebben. VPN en skype is echt zo'n beetje het enige wat je nodig hebt om ze op een stoel te laten zitten thuis in plaats van op kantoor.
alleen zodat de vaak nutteloze managers ze in de gaten kan houden :O
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195247108
Toch ben ik benieuwd naar de invloed van het openen van de scholen.

Een van de redenen dat het een effectief virus is is dat het zich verspreid onder de radar. De veenbrand waar eerder over gesproken werd. Kinderen hebben over het algemeen milde klachten en worden amper getest.

Bij een enorm aantal besmettingen is de herkomst onbekend. Misschien omdat de ‘besmetter’ milde klachten had of asymptomatisch was? De meeste besmettingen vinden in de thuissituatie plaats, waar dus jawel, kinderen en volwassenen samen leven.

Daarnaast begon de verspreiding op gang te komen nadat de scholen zijn begonnen. Zie ook de situatie in Israel.

Zomaar wat ingevingen maar het zou verband kunnen houden.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 10:36:49 #38
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195247115
https://www.theguardian.c(...)er-covid-constraints

hihi onze trots haalt gewoon de engelse kranten :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_195247116
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:28 schreef galantis het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen onze eerdere lockdown en 'rigoreus ingrijpen'?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:32 schreef zalkc het volgende:

[..]

Niet om flauw te doen, maar het tempo ligt vrij hoog met nieuwe posts ;)
Je hebt een punt :)

OK, rigoreus ingrijpen: groepsgrootte weer terugbrengen naar 5-10 personen, heel hard inzetten op thuiswerken, mondkapjes op drukke plaatsen (winkels, winkelstraten, stations), geen publiek bij voetbawedstrijden waren zo uit mijn hoofd even de dingen die hij expliciet noemde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195247126
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:35 schreef Predator40 het volgende:

[..]

alleen zodat de vaak nutteloze managers ze in de gaten kan houden :O
Er zijn zat andere redenen te bedenken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195247133
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

het klinkt logisch maar niemand weet het zeker, wel stijgt het overal in de EU, dus straks kunnen we niet meer in DUI terecht
Duitsland heeft schijnbaar net zoveel IC capaciteit als Italië en Frankrijk samen, maar alsnog moet je dat eigenlijk niet meer willen. We zouden opschalen naar 2000+, is daar überhaupt nog iets van terecht gekomen?

Het enige dat ik momenteel overal lees is dat het IC personeel absoluut niet ready is voor een tweede golf.
blablablabla
pi_195247142
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:35 schreef galantis het volgende:

[..]

Die zijn het óók. Het is iedereen die wordt besmet.
met zulke achterlijk dingen in het verhaal is er wel een veel grotere kans om besmet te worden en te besmetten.
het is niet voor niks dat de leeftijdsgroepen van 18 tot 30 zo snel gingen.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195247146
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:36 schreef Jazeg het volgende:
Toch ben ik benieuwd naar de invloed van het openen van de scholen.

Een van de redenen dat het een effectief virus is is dat het zich verspreid onder de radar. De veenbrand waar eerder over gesproken werd. Kinderen hebben over het algemeen milde klachten en worden amper getest.

Bij een enorm aantal besmettingen is de herkomst onbekend. Misschien omdat de ‘besmetter’ milde klachten had of asymptomatisch was? De meeste besmettingen vinden in de thuissituatie plaats, waar dus jawel, kinderen en volwassenen samen leven.

Daarnaast begon de verspreiding op gang te komen nadat de scholen zijn begonnen. Zie ook de situatie in Israel.

Zomaar wat ingevingen maar het zou verband kunnen houden.
Goed punt, hier wordt een beetje laconiek over gedaan lijkt het..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Miss 200.000.000! vrijdag 25 september 2020 @ 10:39:36 #44
367000 roos94
pi_195247164
Gokje vandaag, 2210 nieuwe besmettingen

301 in Adam
214 in Rdam
pi_195247169
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er zijn zat andere redenen te bedenken.
en dit is maar 1 student die het heeft over feesten en zuipen de HELE week he
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:40:05 #46
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_195247174
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goed punt, hier wordt een beetje laconiek over gedaan lijkt het..
Er zijn mij geen meldingen bekend van grote hoeveelheden besmette leraren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_195247181
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:39 schreef roos94 het volgende:
Gokje vandaag, 2210 nieuwe besmettingen

301 in Adam
214 in Rdam
Denk eerder 3000+
blablablabla
pi_195247182
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Je hebt een punt :)

OK, rigoreus ingrijpen: groepsgrootte weer terugbrengen naar 5-10 personen, heel hard inzetten op thuiswerken, mondkapjes op drukke plaatsen (winkels, winkelstraten, stations), geen publiek bij voetbawedstrijden waren zo uit mijn hoofd even de dingen die hij expliciet noemde.
Eerste twee is wel te onderbouwen vermoed ik. De laatste twee lijkt mij meer onderbuik maar goed. Ik vind dat je alle (voorgestelde) maatregelen moet kunnen onderbouwen met data die een aantoonbaar effect laten zien op reductie van besmettingsverspreiding.
I'll give you something to do
pi_195247184
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:39 schreef roos94 het volgende:
Gokje vandaag, 2210 nieuwe besmettingen

301 in Adam
214 in Rdam
gister deed je een gokje van 2100/2200 toch ? :D
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195247188
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Denk eerder 3000+
Zet in op 2600 / 2700
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')