Bij zo'n verhaal zijn altijd meerdere kanten die niet belicht worden maar dat maakt hier nooit uit. Werkelijk álles wordt kritisch benaderd, tot er zo'n bericht naar buiten komt. Dan zullen Petra en d'r vriendinnen vast heel stom hebben gedaan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien waren er al wel meer dan 1 van het gezelschap positief, lijkt mij altijd sterk dat 1 persoon dan meteen 11 anderen besmet op zo'n avondje.
Je hebt er maar eentje die goed spettert nodig. Denk dat we allemaal wel iemand kennen die met redelijk wat consumptie spreekt, zeker als die goed heeft zitten drinken.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien waren er al wel meer dan 1 van het gezelschap positief, lijkt mij altijd sterk dat 1 persoon dan meteen 11 anderen besmet op zo'n avondje.
Ik zou momenteel sowieso liever thuis voor de tv kijken dan in een stadion waar je amper je bek mag opentrekken en meerdere stoeltjes bij je maten vandaan moet blijven.quote:Op vrijdag 25 september 2020 07:36 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nee ik denk dat de verantwoordelijk toch echt ligt bij de voetbalsupporter. Zij kunnen een club breken als ze zich niet aan de corona maatregelen houdt. De Burgemeester kan uiteindelijk beslissen "geen samenscholing van voetbalsupporters in zijn of haar stad" Dan wordt het toch echt gezellig voetbal kijken op de televisie met een potje bier of je het leuk vind of niet.
Kuipers brengt inderdaad goede, betrouwbare verhalen dus in hem heb ik een rotsvast vertrouwen, net als in Gommers.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat er zeker moet worden gekeken naar een invulling op de langere termijn, en niet alleen tot er een vaccin is. Wellicht wordt daar ook al veel over gesproken; we weten natuurlijk niet wat er precies allemaal achter de schermen wordt besproken en welke alternatieven men onderzoekt.
Diederik Gommers zei het bij 538, Ernst Kuipers ook iets dergelijks bij Jinek: misschien moet je toch wel naar een inrichting waarbij je de ene groep wat meer ruimte geeft en de andere meer mogelijkheden om zichzelf te beschermen. Wat niet betekent dat de groep met weinig risico onbeperkt zijn gaan moet kunnen gaan en de groep met meer risico dan maar opgesloten moet zitten. Dat is te kort door de bocht. Je zult alle groepen perspectieven moeten bieden. En ook de groepen met minder risico zullen tegen beperkingen oplopen. Het hoeven er niet zoveel te zijn als er zijn geweest.
Tevens zei Kuipers ook dat we nu al te ver in de opgelopen besmettingen zitten om dat nu in te stellen. Het is nu te wijd verspreid onder de bevolking om een stapje terug te doen. Volgens hem is het nodig weer eerst een paar grote stappen terug te doen (juist om een lockdown zoals eerder te voorkomen) en weer landelijk pas op de plaats te maken. En als het dan weer een heel stuk minder is geworden, kijken dus naar die andere invulling.
Ik vond het een goed, betrouwbaar verhaal. Kuipers staat ook voorop om te vertellen als hij vindt dat het goed gaat, en is niet iemand die alleen maar over de negatieve berichten gaat.
Ik denk dat je er dan toch niet aan ontkomt om b.v. de horeca gedurende een paar weken weer dicht te doen. Wellicht nog een aantal andere sectoren ook. Meteen weer een volle maand oid zullen ze niet zo snel meer doen, verwacht ik. Dan zullen ze eerder nog het maximum aantal bezoekers verder terug schroeven.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:38 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Kuipers brengt inderdaad goede, betrouwbare verhalen dus in hem heb ik een rotsvast vertrouwen, net als in Gommers.
Ik begrijp dat hij zegt dat we nu een stapje terug moeten doen om een hele lockdown als eerder te voorkomen. Gaf die ook aan wat die stap terug dan is? Want ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat het kabinet nog beter vandaag dan morgen een rigoreuze maatregel moet nemen.
Hij had het met name over het verkleinen van de groepsgrootte (terug naar 5 of 10 bijvoorbeeld) en MAXIMAAL inzetten op weer thuis werken. Vooral met dat laatste loop ik de laatste dagen echt onder m'n arm - veel mensen hoesten en proesten er weer op los hier op kantoor. Moet ik het bespreekbaar maken met m'n leidinggevenden?quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:38 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Kuipers brengt inderdaad goede, betrouwbare verhalen dus in hem heb ik een rotsvast vertrouwen, net als in Gommers.
Ik begrijp dat hij zegt dat we nu een stapje terug moeten doen om een hele lockdown als eerder te voorkomen. Gaf die ook aan wat die stap terug dan is? Want ik heb eerlijk gezegd het gevoel dat het kabinet nog beter vandaag dan morgen een rigoreuze maatregel moet nemen.
Waarom heb je dat niet allang gedaan?quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij had het met name over het verkleinen van de groepsgrootte (terug naar 5 of 10 bijvoorbeeld) en MAXIMAAL inzetten op weer thuis werken. Vooral met dat laatste loop ik de laatste dagen echt onder m'n arm - veel mensen hoesten en proesten er weer op los hier op kantoor. Moet ik het bespreekbaar maken met m'n leidinggevenden?
Klinken als weinig ontwrichtende maatregelen dus geen raar idee in deze fase.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij had het met name over het verkleinen van de groepsgrootte (terug naar 5 of 10 bijvoorbeeld) en MAXIMAAL inzetten op weer thuis werken. Vooral met dat laatste loop ik de laatste dagen echt onder m'n arm - veel mensen hoesten en proesten er weer op los hier op kantoor. Moet ik het bespreekbaar maken met m'n leidinggevenden?
Ja. Gewoon zelf verantwoordelijkheid nemen en thuis werken waar je kan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Drastisch verkleinen van groepsgrootte. Voetbal weer zonder publiek. Inzetten op zoveel mogelijk weer thuiswerken. Mondkapjes op plekken waar het druk is en geen afstand kan worden bewaard.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:38 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Hij was tamelijk rigoreus met zijn stapjes terug. Eigenlijk wel zo'n beetje richting net voor 1 juli. Dus echt weer heel strikt inzetten op thuiswerken, geen bijeenkomsten, maar ook verplichte mondkapjes in winkels, op drukke plekken (winkelstraten, maar ook op het station en dergelijke).quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:38 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
quote:Kuipers: zelfde situatie als in maart
"Maak je veiligheidsriemen maar vast. We zitten in precies dezelfde situatie als in maart, of eigenlijk al een stapje verder", zegt voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg over het aantal ziekenhuisopnames in Jinek. "Op dit moment zie je dat het aantal ziekenhuisopnames per week verdubbelt."
"Ik heb deze week gezegd: als we aan het einde van de week geen effect zien moeten we weer maatregelen nemen. Het gaat nog steeds verder omhoog en dat betekent dat je nu al moet nadenken over wat je dit weekend kunt doen aan strengere maatregelen."
Het dragen van een mondkapje zou een van die maatregelen kunnen zijn, "bijvoorbeeld in drukke winkelstraten, winkels en op stations". "Je wilt de maatschappij zoveel mogelijk openhouden en dan moet je het zoeken in dit soort maatregelen. Alles wat bijdraagt en wat naar verhouding onschuldig is, doe dat dan maar."
Jinek
@Jinek_RTL
"Het lijkt er op dat we een stadium te ver zijn om te zeggen: focus alleen op de ouderen. De maatregelen waar je nu aan moet denken, zijn rigoureuzer", zegt @ErnstKuipers. Hij noemt onder andere het verplicht dragen van een mondkapje in winkels. #Jinek
11 uur geleden
Zeer mee eens. Wat mij betreft mondkapjesplicht zoals in België. En inderdaad, het thuiswerken. Ik heb het idee dat er weer teveel naar kantoor wordt gereisd. Ik zag gister (vanuit de auto na een boodschap) een groep mensen een rondje lopen met brood. Dat is duidelijk een groep collega's voor het lunchrondje. 8 man, zonder 1,5 meter afstand. Tsja...quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Drastisch verkleinen van groepsgrootte. Voetbal weer zonder publiek. Inzetten op zoveel mogelijk weer thuiswerken. Mondkapjes op plekken waar het druk is en geen afstand kan worden bewaard.
Zoiets kun je niet effe zelf doorvoeren, zal van bovenaf ondersteund moeten worden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:43 schreef OProg het volgende:
[..]
Ja. Gewoon zelf verantwoordelijkheid nemen en thuis werken waar je kan.
Ik denk dat als dit tot ontslag leidt, je een aantoonbare case hebt om het aan te vechten. Ik heb echt het geluk dat mijn werkgever totaal niet moeilijk doet over het thuiswerken.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoiets kun je niet effe zelf doorvoeren, zal van bovenaf ondersteund moeten worden.
Je verantwoordelijkheid nemen begint al met naar je leidinggevende stappen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zoiets kun je niet effe zelf doorvoeren, zal van bovenaf ondersteund moeten worden.
'Horeca' vind ik wat te breed. Maar de zaken waar je normaalgesproken niet komt om te zitten, dat is misschien wel handig om die weer even te sluiten. Restaurants bijvoorbeeld, waar men aan tafel zit en waar dat ook de bedoeling is, kunnen wellicht nog wel. En dan helas nog even geen grote groepen vrienden of vijf families, maar maximaal twee huishoudens, of zoiets.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik denk dat je er dan toch niet aan ontkomt om b.v. de horeca gedurende een paar weken weer dicht te doen. Wellicht nog een aantal andere sectoren ook. Meteen weer een volle maand oid zullen ze niet zo snel meer doen, verwacht ik. Dan zullen ze eerder nog het maximum aantal bezoekers verder terug schroeven.
Dat ben ik dan ook aan het overwegen om iig bespreekbaar te maken. Verder is men zeker bereidwillig om daar naar te luisteren, dus ik maak me daar verder niet zo druk om. Ik heb gewoon best een aantal collega's van 50/60+ en daar maak ik me ook zorgen om.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je verantwoordelijkheid nemen begint al met naar je leidinggevende stappen.
Die mondkapjes die in België zo goed werken?quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:50 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Zeer mee eens. Wat mij betreft mondkapjesplicht zoals in België. En inderdaad, het thuiswerken. Ik heb het idee dat er weer teveel naar kantoor wordt gereisd. Ik zag gister (vanuit de auto na een boodschap) een groep mensen een rondje lopen met brood. Dat is duidelijk een groep collega's voor het lunchrondje. 8 man, zonder 1,5 meter afstand. Tsja...
Volgens Kuipers is het en-en, niet of-of.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die mondkapjes die in België zo goed werken?
Ik zie nog meer in beperken van groepsgroottes.
Tja...quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens Kuipers is het en-en, niet of-of.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |