abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195247501
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Aerosolen spelen gewoon een rol, maar met anderhalve meter in een grote ruimte is de vraag in hoeverre. Laatst is er iets naar buiten gekomen dat ging over een lift, een ongeventileerd hokje van anderhalf bij anderhalf.
in maart/april is er al een onderzoek geweest naar besmettingen op een kantoor met klimaatsysteem ....niet in nederland natuurlijk.,
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195247518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Maatregelen in Rusland:

[ twitter ]
Raar, in Rusland hadden ze toch als eerste een goedwerkend vaccin?
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 10:59:16 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_195247521
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja dat bedoelde ik te zeggen. Eerst was de kans erg laag dat er een besmettelijk iemand in de treinwagon/kantoortuin/kroeg bij je zat, nu is die kans hoger. Dus dan moeten dingen die eerst weer veilig konden relatief en statistisch gezien weer teruggedraaid worden.
Ben wel blij dat ik volgende week vakantie heb zodat ik niet 2 keer per week in de trein hoef... Half thuiswerken is voor mij lastig omdat ik zowel in Zwolle als in Schiedam woon... En ik werk liever thuis in Zwolle maar daar staat mijn PC dan weer niet, en als ik die in zwolle neerzet dan mis ik weer mijn pc in schiedam :X (misschien moet ik later als ik groot ben maar op 1 locatie gaan wonen :') )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 25 september 2020 @ 10:59:17 #104
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195247522
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Aerosolen spelen gewoon een rol, maar met anderhalve meter in een grote ruimte is de vraag in hoeverre. Laatst is er iets naar buiten gekomen dat ging over een lift, een ongeventileerd hokje van anderhalf bij anderhalf.
Er zijn ook verhalen over een busrit waarbij de helft besmet raakte en dan niet eens de mensen het dichtste bij de verspreider.

https://www.nytimes.com/2(...)virus-bus-china.html
https://www.thehindu.com/(...)/article32531584.ece
https://www.dailymail.co.(...)NINE-people-bus.html
pi_195247523
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Maatregelen in Rusland:

[ twitter ]
en daar was al een vaccin toch ? :D
  Redactie Frontpage vrijdag 25 september 2020 @ 10:59:32 #106
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_195247529
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk lag dat al een tijdje op de stapel die reclame :')
Werd toen met veel bombarie gebracht en nu 1,5e week laten is er amper meer iets van terug te vinden :') _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:00:06 #107
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195247541
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:58 schreef Predator40 het volgende:

[..]

in maart/april is er al een onderzoek geweest naar besmettingen op een kantoor met klimaatsysteem ....niet in nederland natuurlijk.,
Oh dan moet dat onderzoek overgedaan worden vanuit het RIVM want bij ons werkt het totaal anders.
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:00:56 #108
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195247550
quote:
88s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ben wel blij dat ik volgende week vakantie heb zodat ik niet 2 keer per week in de trein hoef... Half thuiswerken is voor mij lastig omdat ik zowel in Zwolle als in Schiedam woon... En ik werk liever thuis in Zwolle maar daar staat mijn PC dan weer niet, en als ik die in zwolle neerzet dan mis ik weer mijn pc in schiedam :X (misschien moet ik later als ik groot ben maar op 1 locatie gaan wonen :') )
Hoe krijg je dat nou voor elkaar!? :D
Is het mogelijk een tweede pc te ritselen?
pi_195247552
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Oh dan moet dat onderzoek overgedaan worden vanuit het RIVM want bij ons werkt het totaal anders.
_O- _O- _O-
ja in nederland werkt alles anders, ook de aerosolen zijn anders, en de klimaatsystemen en de kantoren ook
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:01:08 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195247554
Moet zeggen ik kan prima thuiswerken omdat ik vooral data analyse doe en programmeer. Maar juist sinds een paar weken wordmen er vaker ook overleggen op kantoor gepland (niet eens allemaal waar ik aanwezig hoor te zijn). Vind het toch niet echt fijn nu in het OV in de regio Den Haag. Bovendien zit werk naast MBO en middelbare school waardoor het wel echt druk is in ov in de spits.
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:01:44 #111
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_195247563
twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_195247565
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:01 schreef Momo het volgende:
Moet zeggen ik kan prima thuiswerken omdat ik vooral data analyse doe en programmeer. Maar juist sinds een paar weken wordmen er vaker ook overleggen op kantoor gepland (niet eens allemaal waar ik aanwezig hoor te zijn). Vind het toch niet echt fijn nu in het OV in de regio Den Haag. Bovendien zit werk naast MBO en middelbare school waardoor het wel echt druk is in ov in de spits.
word er ook nog wat nuttigs gemeld in zulk overleg ? :D
pi_195247569
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Er zijn ook verhalen over een busrit waarbij de helft besmet raakte en dan niet eens de mensen het dichtste bij de verspreider.

https://www.nytimes.com/2(...)virus-bus-china.html
https://www.thehindu.com/(...)/article32531584.ece
https://www.dailymail.co.(...)NINE-people-bus.html
Dat zijn van die sensatieverhalen uit China.. DB heeft een groot onderzoek laten uitvoeren onder het personeel, amper besmettingsgevallen bij conducteurs. Airco zou juist een positieve rol hebben gespeeld. NS gebruikt nagenoeg hetzelfde systeem van filteren.

https://www-treinreiziger(...)ig-ondanks-corona%2F
blablablabla
pi_195247574
quote:

[..]

Bosbeetle, heb jij wel eens van laptops gehoord? >:)
pi_195247576
quote:

[..]

Of een laptop aanschaffen? :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195247588
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:46 schreef Elan het volgende:
Vind ergens wel dat men heel erg spastisch doet over dat thuiswerken, als je je werkplekken zo inricht dat je (ruim) voldoende afstand kan houden is er toch nog niet zoveel aan de hand?
Alsof iedereen de hele dag statisch op zn werkplek zit. Koffie, lunch en met name overleg in kleine vergaderzalen gaan dan ook een rol spelen in de verspreiding.
pi_195247592
In Rusland neemt het aantal besmettingen ook weer aardig toe, waren zij niet begonnen met hun vaccin?
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:04:07 #118
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195247599
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:01 schreef Predator40 het volgende:

[..]

word er ook nog wat nuttigs gemeld in zulk overleg ? :D
Het is soms wel beter ja dan met zoom. Het is gewoon makkelijker overleggen met een groep.
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:04:07 #119
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195247600
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:02 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat zijn van die sensatieverhalen uit China.. DB heeft een groot onderzoek laten uitvoeren onder het personeel, amper besmettingsgevallen bij conducteurs. Airco zou juist een positieve rol hebben gespeeld. NS gebruikt nagenoeg hetzelfde systeem van filteren.

https://www-treinreiziger(...)ig-ondanks-corona%2F
Okay, dan zou het inderdaad veiliger zijn dan gedacht. Heeft elke trein/bus dit ventilatiesysteem?
pi_195247619
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alsof iedereen de hele dag statisch op zn werkplek zit. Koffie, lunch en met name overleg in kleine vergaderzalen gaan dan ook een rol spelen in de verspreiding.
Als je daarbij gewoon fatsoenlijk afstand in acht neemt krijg je echt niet meteen corona hoor. Als dat wel zo zou zijn, waarom is de horeca dan überhaupt nog open? Of überhaupt open gegaan? Waarom zijn niet noodzakelijke winkels dan open?

Prima als je zegt dat er risico's aan zitten maar dan moet je heel veel andere zaken ook per direct aan banden leggen .
blablablabla
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:07:44 #121
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_195247655
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af wat voor werk mensen doen die dit vinden.

Ik werk ook op een kantoor bij een ingenieursbureau. Wij werken dus met teams van 4 tot 20 man en doen projecten met korte looptijden, zo'n 2 weken tot een maand of 3. Dat thuiswerken gaat gewoon echt niet. Het is essentieel dat mensen samen zitten, wat schetsen, bekijken wat gaat passen, sommetje maken, met de tekenaar overleggen. Via teams loopt dit echt totaal niet. Helpt ook niet mee dat het over het algemeen een groep is die wat minder sociaal is en moeite heeft met bellen, maar er gaan laatste maanden zoveel dingen fout.

Wellicht als je de hele dag facturen moet boeken of in je eentje data moet analyseren dat thuiswerken wel net zo goed of beter gaat dan op kantoor werken, maar dat geldt echt niet voor alle kantoorbanen.
Maar past het werk zich wel aan? Gewoon 9-5 met alle rituelen van dien is wel wat anders dan af en toe naar kantoor gaan om samen te werken. Je kunt in deze situatie al veel doen met gescheiden faciliteiten (een senseo ipv de automaat voor 3 afdelingen, toiletten per cluster) en domweg niet vergaderen in een hok, desnoods met skype op de werkplek.

De problemen zitten ook niet in met 2 man naar een tekening kijken maar eerder in het hoge aantal wisselende contacten dat je vaak hebt op kantoor.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_195247688
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:04 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Okay, dan zou het inderdaad veiliger zijn dan gedacht. Heeft elke trein/bus dit ventilatiesysteem?
Geen idee maar er gaan echt miljoenen mensen per dag met het OV en buschauffeurs in Nederland raken amper besmet, als er dus een groot probleem zou zijn met bijvoorbeeld aerosolen hadden die inmiddels wel bij bosjes uitgevallen, of tijdens de initiële uitbraak.

In de Londen zijn er 43 overleden, maar dat kwam doordat mensen voorin mochten instappen en er geen spatschermen waren. Dus direct contact op minder dan anderhalve meter, precies wat het RIVM als risicovol en onwenselijk omschrijft vanwege droplets.
blablablabla
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 11:10:14 #123
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195247694
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

Maar past het werk zich wel aan? Gewoon 9-5 met alle rituelen van dien is wel wat anders dan af en toe naar kantoor gaan om samen te werken. Je kunt in deze situatie al veel doen met gescheiden faciliteiten (een senseo ipv de automaat voor 3 afdelingen, toiletten per cluster) en domweg niet vergaderen in een hok, desnoods met skype op de werkplek.

De problemen zitten ook niet in met 2 man naar een tekening kijken maar eerder in het hoge aantal wisselende contacten dat je vaak hebt op kantoor.
Dit. Mensen zijn nu eenmaal gewoontedieren, en vinden het vaak moeilijk om verder te kijken dan de "rituelen" die we al die jaren gedaan hebben en zo 'normaal' vinden.

Je hoeft niet perse met 6 man in een klein hok te gaan zitten met de ramen dicht om te vergaderen idd. Zijn genoeg bruikbare work-arounds voor.
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:11:30 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195247721
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:09 schreef Elan het volgende:

[..]

Geen idee maar er gaan echt miljoenen mensen per dag met het OV en buschauffeurs in Nederland raken amper besmet, als er dus een groot probleem zou zijn met bijvoorbeeld aerosolen hadden die inmiddels wel bij bosjes uitgevallen, of tijdens de initiële uitbraak.

In de Londen zijn er 43 overleden, maar dat kwam doordat mensen voorin mochten instappen en er geen spatschermen waren. Dus direct contact op minder dan anderhalve meter, precies wat het RIVM als risicovol en onwenselijk omschrijft vanwege droplets.
Buschauffeurs zitten in een hokje he afgesloten van de rest van de bus met plexiglas. Je moet nu achter instappen en geen constant geld/kaartje kopen meer.
pi_195247727
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:07 schreef zalkc het volgende:

[..]

desnoods met skype op de werkplek.
Haha, ja dat had ik laatst een keer (ik mag 1x in de 2 weken op kantoor komen), zat ik een groot gedeelte van de dag met teams te bellen met de thuiswerkers.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')