nieuwe !quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jammer, ik stop die van mij na 11 jaar wel weer terug dan.
En dingen als 'mag dat raam dicht, het tocht hier'.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet zoveel is nog altijd meer risico dan wanneer je vanuit huis werkt. Je komt elkaar namelijk tegen via deurknoppen, de knopjes van het kopieerapparaat, de koffie, het toilet maar vooral doordat er ventilatie echt niet op orde is vaak. Bij ons kwamen ze met een tang tegen het roostertje slaan, ging er een doekje over en toen was het "coronaproof". Ja, daaaaaag.
quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Niet zoveel is nog altijd meer risico dan wanneer je vanuit huis werkt. Je komt elkaar namelijk tegen via deurknoppen, de knopjes van het kopieerapparaat, de koffie, het toilet maar vooral doordat er ventilatie echt niet op orde is vaak. Bij ons kwamen ze met een tang tegen het roostertje slaan, ging er een doekje over en toen was het "coronaproof". Ja, daaaaaag.
Vraag is in hoeverre aerosolen een rol spelen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
8 uur lang op kantoor aerosolen die lekker rond blijven hangen en een dichte ruimte, dat is het probleem.
dat is de afstand niet meer van toepassing
Geloof wel dat het de laatste tijd pas echt behoorlijk is toegenomen, ook vanwege de vakantieperiode.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Herken dat niet echt maar goed je hebt wel een punt, er zullen genoeg zaken zijn die zo opereren.
Punt is wel dat de meeste van die bedrijven al sinds mei of juni weer open zijn dus het hoeft op zich niet hand in hand te gaan met coronaproblemen.
Nee, het hoeft niet. Maar als de besmettingsgraad omhoog gaat dan gaan diezelfde bedrijven waarbij het in mei en juni wel losliep in de problemen komen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Herken dat niet echt maar goed je hebt wel een punt, er zullen genoeg zaken zijn die zo opereren.
Punt is wel dat de meeste van die bedrijven al sinds mei of juni weer open zijn dus het hoeft op zich niet hand in hand te gaan met coronaproblemen.
OV bedoel je? Treinen zijn veilig toch.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:48 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Gaat ook om de weg ernaar toe.
een hele grote rol, verschillende ( peer reviewed ! ) onderzoeken naar geweestquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Vraag is in hoeverre aerosolen een rol spelen.
Ramen kunnen hier niet open vanwege het geweldige klimaatsysteem waar de ene helft chronische migraine en de andere chronische sinusitis krijgt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dingen als 'mag dat raam dicht, het tocht hier'.
Dat klopt zeker maar de problemen lijken daar toch niet primair te zijn ontstaan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, het hoeft niet. Maar als de besmettingsgraad omhoog gaat dan gaan diezelfde bedrijven waarbij het in mei en juni wel losliep in de problemen komen.
Ik vraag me echt af wat voor werk mensen doen die dit vinden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:26 schreef zalkc het volgende:
[..]
En toch vind ik het moeilijk om te snappen waarom 10 man persé in een hok bij elkaar moeten zitten als ze verder geen fysieke klantcontacten hebben. VPN en skype is echt zo'n beetje het enige wat je nodig hebt om ze op een stoel te laten zitten thuis in plaats van op kantoor.
Ah van die geweldige systemen waar op de eerste dag na installatie al bekend is dat ze niet goed berekend zijn op de ruimte maar dat het zonde is om er nu wat aan te doen want het is pas net geïnstalleerdquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ramen kunnen hier niet open vanwege het geweldige klimaatsysteem waar de ene helft chronische migraine en de andere chronische sinusitis krijgt.
Ik heb het idee dat dat van die hogere besmettingsgraad op dit moment niet zo doordringt. Want daardoor worden dingen ineens meer risicovol, terwijl ze dat eerder niet waren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:51 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee, het hoeft niet. Maar als de besmettingsgraad omhoog gaat dan gaan diezelfde bedrijven waarbij het in mei en juni wel losliep in de problemen komen.
'Veilig'..quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
OV bedoel je? Treinen zijn veilig toch.
Nee, dat gebeurde in Wuhan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat klopt zeker maar de problemen lijken daar toch niet primair te zijn ontstaan.
Aerosolen spelen gewoon een rol, maar met anderhalve meter in een grote ruimte is de vraag in hoeverre. Laatst is er iets naar buiten gekomen dat ging over een lift, een ongeventileerd hokje van anderhalf bij anderhalf.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een hele grote rol, verschillende ( peer reviewed ! ) onderzoeken naar geweest
maar de RIVM ontkent het....of wil het (weer) niet toegeven dat ze ernaast zitten
Ik merk ook dat ik als wetenschapper toch veel interactie nodig heb met andere wetenschappers en dan niet afgesproken op een bepaald uur over een bepaald onderwerp, maar in de wandelgangen, op kantoor waar ineens een onderwerp opkomt dat een volledig nieuw inzicht levert op een ander onderwerp.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat voor werk mensen doen die dit vinden.
Ik werk ook op een kantoor bij een ingenieursbureau. Wij werken dus met teams van 4 tot 20 man en doen projecten met korte looptijden, zo'n 2 weken tot een maand of 3. Dat thuiswerken gaat gewoon echt niet. Het is essentieel dat mensen samen zitten, wat schetsen, bekijken wat gaat passen, sommetje maken, met de tekenaar overleggen. Via teams loopt dit echt totaal niet. Helpt ook niet mee dat het over het algemeen een groep is die wat minder sociaal is en moeite heeft met bellen, maar er gaan laatste maanden zoveel dingen fout.
Wellicht als je de hele dag facturen moet boeken of in je eentje data moet analyseren dat thuiswerken wel net zo goed of beter gaat dan op kantoor werken, maar dat geldt echt niet voor alle kantoorbanen.
Dus je moet niet enkel naar kantoor omdat de manager je in de gaten wil houden?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat voor werk mensen doen die dit vinden.
Ik werk ook op een kantoor bij een ingenieursbureau. Wij werken dus met teams van 4 tot 20 man en doen projecten met korte looptijden, zo'n 2 weken tot een maand of 3. Dat thuiswerken gaat gewoon echt niet. Het is essentieel dat mensen samen zitten, wat schetsen, bekijken wat gaat passen, sommetje maken, met de tekenaar overleggen. Via teams loopt dit echt totaal niet. Helpt ook niet mee dat het over het algemeen een groep is die wat minder sociaal is en moeite heeft met bellen, maar er gaan laatste maanden zoveel dingen fout.
Wellicht als je de hele dag facturen moet boeken of in je eentje data moet analyseren dat thuiswerken wel net zo goed of beter gaat dan op kantoor werken, maar dat geldt echt niet voor alle kantoorbanen.
Ja dat bedoelde ik te zeggen. Eerst was de kans erg laag dat er een besmettelijk iemand in de treinwagon/kantoortuin/kroeg bij je zat, nu is die kans hoger. Dus dan moeten dingen die eerst weer veilig konden relatief en statistisch gezien weer teruggedraaid worden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat van die hogere besmettingsgraad op dit moment niet zo doordringt. Want daardoor worden dingen ineens meer risicovol, terwijl ze dat eerder niet waren.
Nouja, veilig. Geen idee of ze veilig zijn. Bovendien teleporteer je niet van huis naar trein natuurlijk. Gevaar zit denk ik dan meer in de mensen massa's op weg naar een trein, bus of wat dan ook.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:52 schreef Elan het volgende:
[..]
OV bedoel je? Treinen zijn veilig toch.
Waarschijnlijk lag dat al een tijdje op de stapel die reclamequote:Op vrijdag 25 september 2020 10:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hoe zit het nu eigenlijk met die 'iedereen moet weer in het OV' campagne die de NS en consorten vorige week hadden opgestart? Heb daar geloof ik 2x een reclame van gezien en nu is het weer doodstil, zijn ze toch teruggefloten?
Ja veilig.quote:
Omdat het BCO ook niet werkt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja veilig.
Er gaan meer dan 2 miljoen mensen met de trein, zijn amper besmettingsgevallen naar te herleiden .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |