Obsessie om iets te controleren dat eigenlijk niet te controleren is.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:28 schreef galantis het volgende:
[..]
We moeten een beetje af van het idee dat alles maar maakbaar is en geen enkel middel mag worden geschuwd.
Het is zeker aangepast. Een deel van de mensen werkt thuis. Als bijvoorbeeld alle ontwerpen in 3D staan, kunnen tekenaars het prima verder thuis uitwerken op 2D tekeningen. Documenten checken kan thuis. M'n werkgever heeft de kantoorruimte verdubbeld. Gecombineerd met de thuiswerkers hebben we p.p zo'n 3 tot 4 keer zo veel ruimte als hiervoor. Lunch is gescheiden per afdeling etc. Meer vergaderruimtes en maximum aantal personen per ruimte.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar past het werk zich wel aan? Gewoon 9-5 met alle rituelen van dien is wel wat anders dan af en toe naar kantoor gaan om samen te werken. Je kunt in deze situatie al veel doen met gescheiden faciliteiten (een senseo ipv de automaat voor 3 afdelingen, toiletten per cluster) en domweg niet vergaderen in een hok, desnoods met skype op de werkplek.
De problemen zitten ook niet in met 2 man naar een tekening kijken maar eerder in het hoge aantal wisselende contacten dat je vaak hebt op kantoor.
Met de kanttekening dat het OV praktisch leeg was bij de initiële uitbraak en later de besmettingsgraad erg laag.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee maar er gaan echt miljoenen mensen per dag met het OV en buschauffeurs in Nederland raken amper besmet, als er dus een groot probleem zou zijn met bijvoorbeeld aerosolen hadden die inmiddels wel bij bosjes uitgevallen, of tijdens de initiële uitbraak.
We gaan het zien. Hopelijk heb jij gelijkquote:In de Londen zijn er 43 overleden, maar dat kwam doordat mensen voorin mochten instappen en er geen spatschermen waren. Dus direct contact op minder dan anderhalve meter, precies wat het RIVM als risicovol en onwenselijk omschrijft vanwege droplets.
Het is ook jammer om te zien dat de meeste mensen zo beperkt zijn in het creatief omgaan met het virus. Blijkbaar heeft men regeltjes nodig om te bedenken wat er moet gebeuren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Mensen zijn nu eenmaal gewoontedieren, en vinden het vaak moeilijk om verder te kijken dan de "rituelen" die we al die jaren gedaan hebben en zo 'normaal' vinden.
Je hoeft niet perse met 6 man in een klein hok te gaan zitten met de ramen dicht om te vergaderen idd. Zijn genoeg bruikbare work-arounds voor.
Inmiddels is er plexiglas maar mag je volgens mij ook weer voorin instappen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Buschauffeurs zitten in een hokje he afgesloten van de rest van de bus met plexiglas. Je moet nu achter instappen en geen constant geld/kaartje kopen meer.
Daarnaast is het OV echt nog lang niet op het niveau qua drukte als voorheen. Toevallig vandaag weer eens de trein en bus genomen naar mijn werk (omgeving Schiphol). Voorheen waren alle zitplaatsen in de trein bezet en in de bus moest mensen regelmatig staan in het gangpad. Ik gok dat op dit moment nog maar zo'n 30/40% bezet is.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Buschauffeurs zitten in een hokje he afgesloten van de rest van de bus met plexiglas. Je moet nu achter instappen en geen constant geld/kaartje kopen meer.
Zo typisch ja! Bij mijn kantoor zijn het dus ook de dertigers (ik) en een twintiger die juist heel erg netjes opletten als we op kantoor zijn, afstand houden etc. En de 50 plusser collega's gaan gewoon schouder aan schouder naast elkaar zitten, geven elkaar af en toe zelfs gewoon een hand etc. Denk ik echt van, is dit nu de omgekeerde wereld of wat?!?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:15 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Verder is er een aantal mensen die het nog steeds oncomfortabel dichtbij te komen, helaas eigenlijk volledig de oudere werknemers. We hebben er twee die pre-corona al oncomfortabel dichtbij kwamen en die gaan daar altijd nog vrolijk mee verder.![]()
Klopt! Vanuit dat perspectief deel ik je zorgen, maar op plaatsen waar het OV heel druk is gebleven in maart bijvoorbeeld in Londen zijn er nadat men het verboden heeft voorin in te stappen geen chauffeur meer ziek geworden, dus dat lijkt afdoende. Ondanks de beweringen over bussen vol aerosolen, waarvan de exacte rol en impact nog maar bewezen moet worden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat het OV praktisch leeg was bij de initiële uitbraak en later de besmettingsgraad erg laag.
[..]
We gaan het zien. Hopelijk heb jij gelijk
Niet op te werken, ondingen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bosbeetle, heb jij wel eens van laptops gehoord?
Maar snel bezorgmomenten gaan plannen bij de AH danquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Dit zie ik hier ook weer echt gebeuren als ze op korte termijn met een soort van lockdown boodschap aankomen
Zie het als een transportmiddel voor je harde schijf. Gewoon de computerkast in Zwolle en Schiedam vervangen door de laptop en de rest er aan vast prikken zoals je toetesnbord, monitor en muis. Sleept een stuk praktischer mee als een desktopquote:
Ik kan prima met 3 schermen thuiswerken op mn laptop hoor, gaat als een treinquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet op te werken, ondingen.
Ik werk met team viewer en heb dan gewoon de PC op mijn werk maar ik heb graag mijn eigen PC er ook naast. En dat wil allemaal net met twee schermen. Voor thuiswerken zou ik idealiter 3 schermen willen hebben.
Maar thuiswerken wil verder wel prima maar niet als je op twee locaties woontmaar dat is gewoon een luxe probleem dat niets met covid te maken heeft.
Wij gebruiken Picnic. In de twee jaar dat we daar met regelmaat onze boodschappen doen was er nooit een bezorgprobleem, of bezorgtijden die niet beschikbaar waren. Toen met de lockdown in maart waren opeens ALLE bezorgtijden in een klap bezet, en dat hield weken aan. Je kwam er gewoon zo goed als niet meer tussen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar snel bezorgmomenten gaan plannen bij de AH dan
Klopt maar waar ik thuiswerk wil ik gewoon een fatsoenlijke PC hebben. Wilde ook wel toen ik thuiswerkte hoor. Alleen het een beetje thuiswerken vind ik moeilijker. Gewoon thuis en niet op het werk is geen probleem. Afgezien dus van dat je er een beetje minder geinspireerd door raakt en de interactie met anderen mist en daardoor iets minder snel ideeën op doet.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zie het als een transportmiddel voor je harde schijf. Gewoon de computerkast in Zwolle en Schiedam vervangen door de laptop en de rest er aan vast prikken zoals je toetesnbord, monitor en muis. Sleept een stuk praktischer mee als een desktop
Klopt ja.Ik vroeg me dan altijd af wie de mensen waren die er blijkbaar wel tussen kwamen. Pure mazzel of zo?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij gebruiken Picnic. In de twee jaar dat we daar met regelmaat onze boodschappen doen was er nooit een bezorgprobleem, of bezorgtijden die niet beschikbaar waren. Toen met de lockdown in maart waren opeens ALLE bezorgtijden in een klap bezet, en dat hield weken aan. Je kwam er gewoon zo goed als niet meer tussen.
Is een beetje OT maar zelfs mijn nieuwe, behoorlijke rappe laptop, haalt het niet bij de performance van mijn desktop en een laptop die mijn desktop kan evenaren kost al gauw heel veel geld. Dus ik snap best Bosbeetles punt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan prima met 3 schermen thuiswerken op mn laptop hoor, gaat als een trein
Ik werk op 2 locaties (thuis in mn werkkamer en als mn vrouw thuis moet werken bij mn schoonmoeder thuis in de werkkamer), werkt ideaal
Tijdens de lockdown waren de bezorgmomenten bij de AH ook altijd vol maar toch lukte het me om elke week te kunnen bestellen, vaak gewoon een kwestie van 's avonds laat de pagina verversen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij gebruiken Picnic. In de twee jaar dat we daar met regelmaat onze boodschappen doen was er nooit een bezorgprobleem, of bezorgtijden die niet beschikbaar waren. Toen met de lockdown in maart waren opeens ALLE bezorgtijden in een klap bezet, en dat hield weken aan. Je kwam er gewoon zo goed als niet meer tussen.
Nu kan ik pas 4 dagen vooruit bestellen bij Picnic terwijl dat in juli vrijwel altijd meteen de volgende dag was...quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Herkenbaar. Je moest twee weken van tevoren al bedenken wat je wilde eten, want eerder kon de boel niet bezorgd worden. En weet je nog, 't wc-papier en de handzeep? Wat allemaal uitverkocht. Sloeg nergens op, want er was nooit een gebrek aan, maar toch sloeg men aan 't hamsteren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)nfluencers~ad6418c8/quote:Internationale aandacht voor ‘gigantische flop’ van ‘rebelse Nederlandse influencers’
Famke Louise, Tim Douwsma, dj Hardwell en andere artiesten die zich hadden aangesloten bij #ikdoenietmeermee hebben met hun actie internationaal de aandacht getrokken. Verschillende nieuwssites in de rest van de wereld landen schrijven erover. ‘Ze zijn jong, bekend en kunnen kennelijk niet langer leven volgens de coronamaatregelen’.
Zeker, ik ook. Mijn desktop is vele malen sneller dan mn werklaptop dus ik begrijp het punt volledig. Ik zou ook liever een desktop gebruiken op die plekken, beetje first-world problemsquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is een beetje OT maar zelfs mijn nieuwe, behoorlijke rappe laptop, haalt het niet bij de performance van mijn desktop en een laptop die mijn desktop kan evenaren kost al gauw heel veel geld. Dus ik snap best Bosbeetles punt.
Ik heb 2 keer kunnen bestellen via Picnic tussen maart en begin mei, was 2 weken vooruit allemaal al vol idd. Op gegeven moment zijn ze om 7u 's morgens nieuwe slots gaan openen, toen is 't die 2 keer gelukt. Eerder deden ze vanaf middernacht. Volgens mij is 't nog steeds vanaf 7u 's morgens nu, op dit moment gaat het wel aardig.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt ja.Ik vroeg me dan altijd af wie de mensen waren die er blijkbaar wel tussen kwamen. Pure mazzel of zo?
Ik ken Picnic niet. Nooit van gehoord. Maar dat is dus ook een goed alternatief?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Nu kan ik pas 4 dagen vooruit bestellen bij Picnic terwijl dat in juli vrijwel altijd meteen de volgende dag was...
Ik hoor positieve dingen over Picnic, lage prijzen en goede service.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik ken Picnic niet. Nooit van gehoord. Maar dat is dus ook een goed alternatief?
Alvast een bundel nemen, dan komen ze elke week op hetzelfde moment. Ideaal, nooit meer jagen op bezorgplekjes.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar snel bezorgmomenten gaan plannen bij de AH dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |