Ben wel blij dat ik volgende week vakantie heb zodat ik niet 2 keer per week in de trein hoef... Half thuiswerken is voor mij lastig omdat ik zowel in Zwolle als in Schiedam woon... En ik werk liever thuis in Zwolle maar daar staat mijn PC dan weer niet, en als ik die in zwolle neerzet dan mis ik weer mijn pc in schiedamquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik te zeggen. Eerst was de kans erg laag dat er een besmettelijk iemand in de treinwagon/kantoortuin/kroeg bij je zat, nu is die kans hoger. Dus dan moeten dingen die eerst weer veilig konden relatief en statistisch gezien weer teruggedraaid worden.
Er zijn ook verhalen over een busrit waarbij de helft besmet raakte en dan niet eens de mensen het dichtste bij de verspreider.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Aerosolen spelen gewoon een rol, maar met anderhalve meter in een grote ruimte is de vraag in hoeverre. Laatst is er iets naar buiten gekomen dat ging over een lift, een ongeventileerd hokje van anderhalf bij anderhalf.
en daar was al een vaccin toch ?quote:
Werd toen met veel bombarie gebracht en nu 1,5e week laten is er amper meer iets van terug te vindenquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk lag dat al een tijdje op de stapel die reclame
Oh dan moet dat onderzoek overgedaan worden vanuit het RIVM want bij ons werkt het totaal anders.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in maart/april is er al een onderzoek geweest naar besmettingen op een kantoor met klimaatsysteem ....niet in nederland natuurlijk.,
Hoe krijg je dat nou voor elkaar!?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ben wel blij dat ik volgende week vakantie heb zodat ik niet 2 keer per week in de trein hoef... Half thuiswerken is voor mij lastig omdat ik zowel in Zwolle als in Schiedam woon... En ik werk liever thuis in Zwolle maar daar staat mijn PC dan weer niet, en als ik die in zwolle neerzet dan mis ik weer mijn pc in schiedam(misschien moet ik later als ik groot ben maar op 1 locatie gaan wonen
)
quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:00 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Oh dan moet dat onderzoek overgedaan worden vanuit het RIVM want bij ons werkt het totaal anders.
word er ook nog wat nuttigs gemeld in zulk overleg ?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:01 schreef Momo het volgende:
Moet zeggen ik kan prima thuiswerken omdat ik vooral data analyse doe en programmeer. Maar juist sinds een paar weken wordmen er vaker ook overleggen op kantoor gepland (niet eens allemaal waar ik aanwezig hoor te zijn). Vind het toch niet echt fijn nu in het OV in de regio Den Haag. Bovendien zit werk naast MBO en middelbare school waardoor het wel echt druk is in ov in de spits.
Dat zijn van die sensatieverhalen uit China.. DB heeft een groot onderzoek laten uitvoeren onder het personeel, amper besmettingsgevallen bij conducteurs. Airco zou juist een positieve rol hebben gespeeld. NS gebruikt nagenoeg hetzelfde systeem van filteren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn ook verhalen over een busrit waarbij de helft besmet raakte en dan niet eens de mensen het dichtste bij de verspreider.
https://www.nytimes.com/2(...)virus-bus-china.html
https://www.thehindu.com/(...)/article32531584.ece
https://www.dailymail.co.(...)NINE-people-bus.html
Bosbeetle, heb jij wel eens van laptops gehoord?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ben wel blij dat ik volgende week vakantie heb zodat ik niet 2 keer per week in de trein hoef... Half thuiswerken is voor mij lastig omdat ik zowel in Zwolle als in Schiedam woon... En ik werk liever thuis in Zwolle maar daar staat mijn PC dan weer niet, en als ik die in zwolle neerzet dan mis ik weer mijn pc in schiedam(misschien moet ik later als ik groot ben maar op 1 locatie gaan wonen
)
Of een laptop aanschaffen?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
)
Alsof iedereen de hele dag statisch op zn werkplek zit. Koffie, lunch en met name overleg in kleine vergaderzalen gaan dan ook een rol spelen in de verspreiding.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:46 schreef Elan het volgende:
Vind ergens wel dat men heel erg spastisch doet over dat thuiswerken, als je je werkplekken zo inricht dat je (ruim) voldoende afstand kan houden is er toch nog niet zoveel aan de hand?
Het is soms wel beter ja dan met zoom. Het is gewoon makkelijker overleggen met een groep.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
word er ook nog wat nuttigs gemeld in zulk overleg ?
Okay, dan zou het inderdaad veiliger zijn dan gedacht. Heeft elke trein/bus dit ventilatiesysteem?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zijn van die sensatieverhalen uit China.. DB heeft een groot onderzoek laten uitvoeren onder het personeel, amper besmettingsgevallen bij conducteurs. Airco zou juist een positieve rol hebben gespeeld. NS gebruikt nagenoeg hetzelfde systeem van filteren.
https://www-treinreiziger(...)ig-ondanks-corona%2F
Als je daarbij gewoon fatsoenlijk afstand in acht neemt krijg je echt niet meteen corona hoor. Als dat wel zo zou zijn, waarom is de horeca dan überhaupt nog open? Of überhaupt open gegaan? Waarom zijn niet noodzakelijke winkels dan open?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Alsof iedereen de hele dag statisch op zn werkplek zit. Koffie, lunch en met name overleg in kleine vergaderzalen gaan dan ook een rol spelen in de verspreiding.
Maar past het werk zich wel aan? Gewoon 9-5 met alle rituelen van dien is wel wat anders dan af en toe naar kantoor gaan om samen te werken. Je kunt in deze situatie al veel doen met gescheiden faciliteiten (een senseo ipv de automaat voor 3 afdelingen, toiletten per cluster) en domweg niet vergaderen in een hok, desnoods met skype op de werkplek.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat voor werk mensen doen die dit vinden.
Ik werk ook op een kantoor bij een ingenieursbureau. Wij werken dus met teams van 4 tot 20 man en doen projecten met korte looptijden, zo'n 2 weken tot een maand of 3. Dat thuiswerken gaat gewoon echt niet. Het is essentieel dat mensen samen zitten, wat schetsen, bekijken wat gaat passen, sommetje maken, met de tekenaar overleggen. Via teams loopt dit echt totaal niet. Helpt ook niet mee dat het over het algemeen een groep is die wat minder sociaal is en moeite heeft met bellen, maar er gaan laatste maanden zoveel dingen fout.
Wellicht als je de hele dag facturen moet boeken of in je eentje data moet analyseren dat thuiswerken wel net zo goed of beter gaat dan op kantoor werken, maar dat geldt echt niet voor alle kantoorbanen.
Geen idee maar er gaan echt miljoenen mensen per dag met het OV en buschauffeurs in Nederland raken amper besmet, als er dus een groot probleem zou zijn met bijvoorbeeld aerosolen hadden die inmiddels wel bij bosjes uitgevallen, of tijdens de initiële uitbraak.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Okay, dan zou het inderdaad veiliger zijn dan gedacht. Heeft elke trein/bus dit ventilatiesysteem?
Dit. Mensen zijn nu eenmaal gewoontedieren, en vinden het vaak moeilijk om verder te kijken dan de "rituelen" die we al die jaren gedaan hebben en zo 'normaal' vinden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar past het werk zich wel aan? Gewoon 9-5 met alle rituelen van dien is wel wat anders dan af en toe naar kantoor gaan om samen te werken. Je kunt in deze situatie al veel doen met gescheiden faciliteiten (een senseo ipv de automaat voor 3 afdelingen, toiletten per cluster) en domweg niet vergaderen in een hok, desnoods met skype op de werkplek.
De problemen zitten ook niet in met 2 man naar een tekening kijken maar eerder in het hoge aantal wisselende contacten dat je vaak hebt op kantoor.
Buschauffeurs zitten in een hokje he afgesloten van de rest van de bus met plexiglas. Je moet nu achter instappen en geen constant geld/kaartje kopen meer.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee maar er gaan echt miljoenen mensen per dag met het OV en buschauffeurs in Nederland raken amper besmet, als er dus een groot probleem zou zijn met bijvoorbeeld aerosolen hadden die inmiddels wel bij bosjes uitgevallen, of tijdens de initiële uitbraak.
In de Londen zijn er 43 overleden, maar dat kwam doordat mensen voorin mochten instappen en er geen spatschermen waren. Dus direct contact op minder dan anderhalve meter, precies wat het RIVM als risicovol en onwenselijk omschrijft vanwege droplets.
Haha, ja dat had ik laatst een keer (ik mag 1x in de 2 weken op kantoor komen), zat ik een groot gedeelte van de dag met teams te bellen met de thuiswerkers.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
desnoods met skype op de werkplek.
Obsessie om iets te controleren dat eigenlijk niet te controleren is.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:28 schreef galantis het volgende:
[..]
We moeten een beetje af van het idee dat alles maar maakbaar is en geen enkel middel mag worden geschuwd.
Het is zeker aangepast. Een deel van de mensen werkt thuis. Als bijvoorbeeld alle ontwerpen in 3D staan, kunnen tekenaars het prima verder thuis uitwerken op 2D tekeningen. Documenten checken kan thuis. M'n werkgever heeft de kantoorruimte verdubbeld. Gecombineerd met de thuiswerkers hebben we p.p zo'n 3 tot 4 keer zo veel ruimte als hiervoor. Lunch is gescheiden per afdeling etc. Meer vergaderruimtes en maximum aantal personen per ruimte.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:07 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar past het werk zich wel aan? Gewoon 9-5 met alle rituelen van dien is wel wat anders dan af en toe naar kantoor gaan om samen te werken. Je kunt in deze situatie al veel doen met gescheiden faciliteiten (een senseo ipv de automaat voor 3 afdelingen, toiletten per cluster) en domweg niet vergaderen in een hok, desnoods met skype op de werkplek.
De problemen zitten ook niet in met 2 man naar een tekening kijken maar eerder in het hoge aantal wisselende contacten dat je vaak hebt op kantoor.
Met de kanttekening dat het OV praktisch leeg was bij de initiële uitbraak en later de besmettingsgraad erg laag.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee maar er gaan echt miljoenen mensen per dag met het OV en buschauffeurs in Nederland raken amper besmet, als er dus een groot probleem zou zijn met bijvoorbeeld aerosolen hadden die inmiddels wel bij bosjes uitgevallen, of tijdens de initiële uitbraak.
We gaan het zien. Hopelijk heb jij gelijkquote:In de Londen zijn er 43 overleden, maar dat kwam doordat mensen voorin mochten instappen en er geen spatschermen waren. Dus direct contact op minder dan anderhalve meter, precies wat het RIVM als risicovol en onwenselijk omschrijft vanwege droplets.
Het is ook jammer om te zien dat de meeste mensen zo beperkt zijn in het creatief omgaan met het virus. Blijkbaar heeft men regeltjes nodig om te bedenken wat er moet gebeuren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit. Mensen zijn nu eenmaal gewoontedieren, en vinden het vaak moeilijk om verder te kijken dan de "rituelen" die we al die jaren gedaan hebben en zo 'normaal' vinden.
Je hoeft niet perse met 6 man in een klein hok te gaan zitten met de ramen dicht om te vergaderen idd. Zijn genoeg bruikbare work-arounds voor.
Inmiddels is er plexiglas maar mag je volgens mij ook weer voorin instappen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Buschauffeurs zitten in een hokje he afgesloten van de rest van de bus met plexiglas. Je moet nu achter instappen en geen constant geld/kaartje kopen meer.
Daarnaast is het OV echt nog lang niet op het niveau qua drukte als voorheen. Toevallig vandaag weer eens de trein en bus genomen naar mijn werk (omgeving Schiphol). Voorheen waren alle zitplaatsen in de trein bezet en in de bus moest mensen regelmatig staan in het gangpad. Ik gok dat op dit moment nog maar zo'n 30/40% bezet is.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Buschauffeurs zitten in een hokje he afgesloten van de rest van de bus met plexiglas. Je moet nu achter instappen en geen constant geld/kaartje kopen meer.
Zo typisch ja! Bij mijn kantoor zijn het dus ook de dertigers (ik) en een twintiger die juist heel erg netjes opletten als we op kantoor zijn, afstand houden etc. En de 50 plusser collega's gaan gewoon schouder aan schouder naast elkaar zitten, geven elkaar af en toe zelfs gewoon een hand etc. Denk ik echt van, is dit nu de omgekeerde wereld of wat?!?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:15 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Verder is er een aantal mensen die het nog steeds oncomfortabel dichtbij te komen, helaas eigenlijk volledig de oudere werknemers. We hebben er twee die pre-corona al oncomfortabel dichtbij kwamen en die gaan daar altijd nog vrolijk mee verder.![]()
Klopt! Vanuit dat perspectief deel ik je zorgen, maar op plaatsen waar het OV heel druk is gebleven in maart bijvoorbeeld in Londen zijn er nadat men het verboden heeft voorin in te stappen geen chauffeur meer ziek geworden, dus dat lijkt afdoende. Ondanks de beweringen over bussen vol aerosolen, waarvan de exacte rol en impact nog maar bewezen moet worden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Met de kanttekening dat het OV praktisch leeg was bij de initiële uitbraak en later de besmettingsgraad erg laag.
[..]
We gaan het zien. Hopelijk heb jij gelijk
Niet op te werken, ondingen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bosbeetle, heb jij wel eens van laptops gehoord?
Maar snel bezorgmomenten gaan plannen bij de AH danquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Dit zie ik hier ook weer echt gebeuren als ze op korte termijn met een soort van lockdown boodschap aankomen
Zie het als een transportmiddel voor je harde schijf. Gewoon de computerkast in Zwolle en Schiedam vervangen door de laptop en de rest er aan vast prikken zoals je toetesnbord, monitor en muis. Sleept een stuk praktischer mee als een desktopquote:
Ik kan prima met 3 schermen thuiswerken op mn laptop hoor, gaat als een treinquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Niet op te werken, ondingen.
Ik werk met team viewer en heb dan gewoon de PC op mijn werk maar ik heb graag mijn eigen PC er ook naast. En dat wil allemaal net met twee schermen. Voor thuiswerken zou ik idealiter 3 schermen willen hebben.
Maar thuiswerken wil verder wel prima maar niet als je op twee locaties woontmaar dat is gewoon een luxe probleem dat niets met covid te maken heeft.
Wij gebruiken Picnic. In de twee jaar dat we daar met regelmaat onze boodschappen doen was er nooit een bezorgprobleem, of bezorgtijden die niet beschikbaar waren. Toen met de lockdown in maart waren opeens ALLE bezorgtijden in een klap bezet, en dat hield weken aan. Je kwam er gewoon zo goed als niet meer tussen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar snel bezorgmomenten gaan plannen bij de AH dan
Klopt maar waar ik thuiswerk wil ik gewoon een fatsoenlijke PC hebben. Wilde ook wel toen ik thuiswerkte hoor. Alleen het een beetje thuiswerken vind ik moeilijker. Gewoon thuis en niet op het werk is geen probleem. Afgezien dus van dat je er een beetje minder geinspireerd door raakt en de interactie met anderen mist en daardoor iets minder snel ideeën op doet.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Zie het als een transportmiddel voor je harde schijf. Gewoon de computerkast in Zwolle en Schiedam vervangen door de laptop en de rest er aan vast prikken zoals je toetesnbord, monitor en muis. Sleept een stuk praktischer mee als een desktop
Klopt ja.Ik vroeg me dan altijd af wie de mensen waren die er blijkbaar wel tussen kwamen. Pure mazzel of zo?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij gebruiken Picnic. In de twee jaar dat we daar met regelmaat onze boodschappen doen was er nooit een bezorgprobleem, of bezorgtijden die niet beschikbaar waren. Toen met de lockdown in maart waren opeens ALLE bezorgtijden in een klap bezet, en dat hield weken aan. Je kwam er gewoon zo goed als niet meer tussen.
Is een beetje OT maar zelfs mijn nieuwe, behoorlijke rappe laptop, haalt het niet bij de performance van mijn desktop en een laptop die mijn desktop kan evenaren kost al gauw heel veel geld. Dus ik snap best Bosbeetles punt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan prima met 3 schermen thuiswerken op mn laptop hoor, gaat als een trein
Ik werk op 2 locaties (thuis in mn werkkamer en als mn vrouw thuis moet werken bij mn schoonmoeder thuis in de werkkamer), werkt ideaal
Tijdens de lockdown waren de bezorgmomenten bij de AH ook altijd vol maar toch lukte het me om elke week te kunnen bestellen, vaak gewoon een kwestie van 's avonds laat de pagina verversen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wij gebruiken Picnic. In de twee jaar dat we daar met regelmaat onze boodschappen doen was er nooit een bezorgprobleem, of bezorgtijden die niet beschikbaar waren. Toen met de lockdown in maart waren opeens ALLE bezorgtijden in een klap bezet, en dat hield weken aan. Je kwam er gewoon zo goed als niet meer tussen.
Nu kan ik pas 4 dagen vooruit bestellen bij Picnic terwijl dat in juli vrijwel altijd meteen de volgende dag was...quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Herkenbaar. Je moest twee weken van tevoren al bedenken wat je wilde eten, want eerder kon de boel niet bezorgd worden. En weet je nog, 't wc-papier en de handzeep? Wat allemaal uitverkocht. Sloeg nergens op, want er was nooit een gebrek aan, maar toch sloeg men aan 't hamsteren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)nfluencers~ad6418c8/quote:Internationale aandacht voor ‘gigantische flop’ van ‘rebelse Nederlandse influencers’
Famke Louise, Tim Douwsma, dj Hardwell en andere artiesten die zich hadden aangesloten bij #ikdoenietmeermee hebben met hun actie internationaal de aandacht getrokken. Verschillende nieuwssites in de rest van de wereld landen schrijven erover. ‘Ze zijn jong, bekend en kunnen kennelijk niet langer leven volgens de coronamaatregelen’.
Zeker, ik ook. Mijn desktop is vele malen sneller dan mn werklaptop dus ik begrijp het punt volledig. Ik zou ook liever een desktop gebruiken op die plekken, beetje first-world problemsquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is een beetje OT maar zelfs mijn nieuwe, behoorlijke rappe laptop, haalt het niet bij de performance van mijn desktop en een laptop die mijn desktop kan evenaren kost al gauw heel veel geld. Dus ik snap best Bosbeetles punt.
Ik heb 2 keer kunnen bestellen via Picnic tussen maart en begin mei, was 2 weken vooruit allemaal al vol idd. Op gegeven moment zijn ze om 7u 's morgens nieuwe slots gaan openen, toen is 't die 2 keer gelukt. Eerder deden ze vanaf middernacht. Volgens mij is 't nog steeds vanaf 7u 's morgens nu, op dit moment gaat het wel aardig.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt ja.Ik vroeg me dan altijd af wie de mensen waren die er blijkbaar wel tussen kwamen. Pure mazzel of zo?
Ik ken Picnic niet. Nooit van gehoord. Maar dat is dus ook een goed alternatief?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Nu kan ik pas 4 dagen vooruit bestellen bij Picnic terwijl dat in juli vrijwel altijd meteen de volgende dag was...
Ik hoor positieve dingen over Picnic, lage prijzen en goede service.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik ken Picnic niet. Nooit van gehoord. Maar dat is dus ook een goed alternatief?
Alvast een bundel nemen, dan komen ze elke week op hetzelfde moment. Ideaal, nooit meer jagen op bezorgplekjes.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:23 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar snel bezorgmomenten gaan plannen bij de AH dan
De overheid grijpt dit natuurlijk wel aan om de verantwoording neer te leggen bij de burgers om te zeggen, zie je wel: En dan kan hij de impopulaire maatregelen er door heen drukken, omdat wij burgers ons niet aan de corona regels kunnen houden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:37 schreef Mondkapje het volgende:
Laten we maar eens afwachten wat dit oplevert aan coronagevallen, ze staan allemaal geregistreerd. Mooi experiment.
Als het een beetje waaide, verwacht ik nul.
Kan, maar ik schat de gemiddelde Willem-2 supporter nou ook weer niet zo hoog in dat ze een beetje verstandig kunnen nadenken.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:39 schreef MakkieR het volgende:
Rutte zoekt een stok om mee te slaan, De Willem 2 supporters is die stok.
Dat is toch ook gewoon zo? Als we ons allemaal voorbeeldig aan de regels zouden houden zou men niet in hoeven grijpen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De overheid grijpt dit natuurlijk wel aan om de verantwoording neer te leggen bij de burgers om te zeggen, zie je wel: En dan kan hij de impopulaire maatregelen er door heen drukken, omdat wij burgers ons niet aan de corona regels kunnen houden.
Dit soort reacties en dan van die smileys erbij. De hele wereld is natuurlijk gek, behalve jij.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Geilen op mondkapjes, hier in Zwitserland stijgt het exact zo snel als in Nederland, ondanks die verplichte kappen in alle winkels/ov etc sinds een maand.
Een veel logischer verklaring is dat de herfst in aantocht is en daardoor de cases vanzelf al omhoog schieten. Maar nee hoor we hebben het allemaal zelf in de hand. Het zijn de lakse studenten, voetbalfans etc.
Zelfs een stel hersenlozen die grote blij doen zijn de schuld van de overheid? 'Impopulaire maatregelen', alsof dat het doel op zich is. Kom op zeg. Als ze dit gedrag achterwege zouden laten is er geen enkele reden om uberhaupt te praten over Willem II supporters. Laat staan eventuele gevolgen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De overheid grijpt dit natuurlijk wel aan om de verantwoording neer te leggen bij de burgers om te zeggen, zie je wel: En dan kan hij de impopulaire maatregelen er door heen drukken, omdat wij burgers ons niet aan de corona regels kunnen houden.
Het patroon van de afgelopen weken is dat vrijdag het hoogste totaal heeft en het aantal geconstateerde besmettingen in de weekeinden wat daalt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:39 schreef roos94 het volgende:
Gokje vandaag, 2210 nieuwe besmettingen
301 in Adam
214 in Rdam
Nee hoor. Ik doe niet alsof er niks gaande is. Is enkel de wijze waarop er gecommuniceerd word.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:43 schreef Randier het volgende:
[..]
Dit soort reacties en dan van die smileys erbij. De hele wereld is natuurlijk gek, behalve jij.
En wat is daar precies aan gelogenquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik weet echt niet waar je die narrative vandaan haalt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:47 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik doe niet alsof er niks gaande is. Is enkel de wijze waarop er gecommuniceerd word.
Als het goed gaat is het enkel door de getroffen maatregelen, gaat het omhoog is de burger schuldig. Er wordt nooit uitgegaan dat er een natuurlijk verloop gaande is.
Beschikbaar als in een relatief grote stad woont, maar de wachtlijst is wel een paar maanden geworden om überhaupt lid te worden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ik ken Picnic niet. Nooit van gehoord. Maar dat is dus ook een goed alternatief?
IT-team. Het gaat goed en we worden er steeds beter in. We maakten al gebruik van digitale tools voor bijvoorbeeld de werkpakketten voor de komende weken en we hadden al dagelijkse, korte bijeenkomsten aan het begin van de dag (via Teams). Daar hebben we veel profijt van gehad. De scrummethodiek werkt uitstekend in deze tijden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat voor werk mensen doen die dit vinden.
Ik werk ook op een kantoor bij een ingenieursbureau. Wij werken dus met teams van 4 tot 20 man en doen projecten met korte looptijden, zo'n 2 weken tot een maand of 3. Dat thuiswerken gaat gewoon echt niet. Het is essentieel dat mensen samen zitten, wat schetsen, bekijken wat gaat passen, sommetje maken, met de tekenaar overleggen. Via teams loopt dit echt totaal niet. Helpt ook niet mee dat het over het algemeen een groep is die wat minder sociaal is en moeite heeft met bellen, maar er gaan laatste maanden zoveel dingen fout.
Wellicht als je de hele dag facturen moet boeken of in je eentje data moet analyseren dat thuiswerken wel net zo goed of beter gaat dan op kantoor werken, maar dat geldt echt niet voor alle kantoorbanen.
Het is echt te makkelijk alleen jongeren/studenten aan te wijzen voor het stijgend aantal besmettingen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En wat is daar precies aan gelogen![]()
Dat we nu met een stijgend aantal besmettingen te maken hebben is aangezwengeld door groepen jongeren/studenten die de 1,5 meter aan hun laars lapten en gewoon meenden door te kunnen feesten. Tel daarbij op wat grootschalige incidenten zoals gisteren in Tilburg. We hebben een eventuele tweede lockdown te danken aan ons eigen gedrag....
Dat is wel statistisch de groep waar de meeste besmettingen plaats hebben gevonden. Natuurlijk zijn er ook in andere leeftijdsgroepen mensen die het niet zo nauw meer nemen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is echt te makkelijk alleen jongeren/studenten aan te wijzen voor het stijgend aantal besmettingen.
Zouden mensen echt zo dom zijn?quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Dit zie ik hier ook weer echt gebeuren als ze op korte termijn met een soort van lockdown boodschap aankomen
Dat vaccin is voor mij vooral bidden en smeken, desnoods door te doen alsof.quote:Op vrijdag 25 september 2020 07:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hier kan ik mij wel in vinden, het lijkt dat we het hele beleid nu hebben ingesteld op het vaccin. Wat in ongunstige gevallen nog wel een jaar of meer duurt
Ik zou graag zien dat er toch eens gekeken gaat worden naar andere alternatieve scenario’s, wellicht zijn het minder bespreekbare scenario’s voor sommige, maar ik denk als je enigszins verder wilt komen, en niet weer in een algehele lockdown terecht wilt komen (wat de meeste denk ik niet meer willen, uitzonderingen daargelaten, die lassen het liefst elke voordeur dicht)
Neem bijvoorbeeld Woonzorgcentra, als je daar terug gaat naar een alternatieve beperkte bezoekersregeling (niet meer volledig op slot) en mondkapjes voor alles en iedereen, bescherm je de mensen daar beter. Dit zou je ook voor bejaardencentra kunnen doen. Sommige mensen moet je nu eenmaal helpen met het beschermen.
Ook zou je betere voorlichting kunnen doen bij de echte risico gevallen : https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/risicogroepen benader ze, vraag ze op spreekuur, stuur ze een brief, help ze met het zichzelf beschermen, sommige mensen hebben daar echt iets van hulp bij nodig.
Als je daarmee de ziekenhuisopnames maar iets kunt beperken is het al winst.
Want ik lees de laatste weken al regelmatig berichten dat er halve woonzorgcentra zijn besmet of overleden aan de gevolgen van Corona. Dat zijn dingen waar ik dan van denk, hebben we daar niets geleerd ?
Natuurlijk kunnen we weer lockdowns instellen maar hoe lang ga je die dan instellen? Ondertussen is wel duidelijk dat je zelfs bij zeer strenge lockdowns de besmettingen net zo hard of harder terugkrijgt. En wat doe je met de economische gevolgen bij een 2e lockdown? Die zijn waarschijnlijk niet meer te overzien.
Naar mijn idee moet je ook beter gaan filteren op de teststraten, het is echt prima dat iedereen zich kan laten testen, maar er moet toch ook een reden zijn waarom ze naar de teststraten gaan. In andere landen is er ook ruim testbeleid maar soms moet je eerst een arts zien (oa België, Frankrijk)
Nogmaals ik ben niet tegen het beleid, maar zo half door akkeren tot we een vaccin hebben gaat het niet worden, en al helemaal niet voor de branches zonder enige vorm van perspectief, laat staan de branches die nu enorm last hebben van de maatregelen.
Never underestimate the stupidity of humans in a large group.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zouden mensen echt zo dom zijn?
Volgens mij is in maart wel duidelijk geworden dat de supermarkten gewoon bevoorraad blijven worden, en destijds was de paniek veel groter.
Goddomme nog een vrije dag erbij? Ik heb al 44 verlofdagen per jaar buiten de feestdagen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:52 schreef Simmertje het volgende:
Ik stel trouwens wel voor dat we een nieuwe feestdag creëren volgend jaar op de dag dat het echt over is allemaal. We hebben al de minste feestdagen in de wereld, dit is een goed moment om er eentje bij te gooien.
Hier hetzelfde inderdaad, ook in de IT. Ik werk in een internationaal bedrijf, dus werkte al veel in meetings. Beetje generaliserend, maar de collega's van me die aangeven graag op kantoor te willen werken zijn vooral de oudere collega's. We hebben op gegeven moment zelfs aan kunnen tonen dat werk thuis sneller gedaan wordt dan op kantoor, maar dat bericht moesten we weer terugtrekken, een aantal (middel-)managers vonden dat geen fijn bericht. Vanuit die kant zie ik nog steeds voorbij komen: "We willen graag terug naar kantoor, ik wil mn mensen in de ogen kunnen kijken"quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
IT-team. Het gaat goed en we worden er steeds beter in. We maakten al gebruik van digitale tools voor bijvoorbeeld de werkpakketten voor de komende weken en we hadden al dagelijkse, korte bijeenkomsten aan het begin van de dag (via Teams). Daar hebben we veel profijt van gehad. De scrummethodiek werkt uitstekend in deze tijden.
Brainstormsessies zijn wat moeilijker, maar er zijn veel digitale tools voorhanden en het kunnen delen van je scherm is super.
Historici denken dat een horige in de middeleeuwen hooguit 150 dagen per jaar hoefde te werken.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Goddomme nog een vrije dag erbij? Ik heb al 44 verlofdagen per jaar buiten de feestdagen.
Ik ben voorzichtig optimistisch. Wij hebben (in de hoofdstad) een gigantisch huisvestingsprobleem. Thuiswerken zou een mooie oplossing zijn, al moeten onze nieuwe werkplekken wel beter zijn toegesneden op hybride vormen van werken (aantal personen op locatie en aantal personen thuis).quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:56 schreef chratnox het volgende:
Dit soort dingen gaan hopelijk wel blijven.
Ik denk dat het per type werk verschilt. Bij ons is het zo afhankelijk van elkaar. Ik zeg niet dat het helemaal niet gaat, maar het gaat wel uitermate moeizaam. Je mist toch gewoon de momenten dat je even langs iemand loopt en dat iemand spontaan een vraag stelt, wat hij via teams niet zou doen. Of dat je langsloopt en dat je bij een tekenaar iets op het scherm ziet staan wat toch echt niet gaat werken. Via teams kom je er vaak weer een paar uur later achter als iemand klaar is en het wil bespreken. Gewoon dat soort informele overleggen zijn in mijn werk heel belangrijk.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
IT-team. Het gaat goed en we worden er steeds beter in. We maakten al gebruik van digitale tools voor bijvoorbeeld de werkpakketten voor de komende weken en we hadden al dagelijkse, korte bijeenkomsten aan het begin van de dag (via Teams). Daar hebben we veel profijt van gehad. De scrummethodiek werkt uitstekend in deze tijden.
Brainstormsessies zijn wat moeilijker, maar er zijn veel digitale tools voorhanden en het kunnen delen van je scherm is super.
Bij ons merk je ook heel erg het verschil tussen waar mensen wonen. Mensen die in Amsterdam wonen (kantoor is daar) willen ook sneller heen. De drempel is lager (reistijd is nihil) maar ze wonen ook vaak kleiner, geen tuin etc. Ook zitten ze vaak wat minder goed in hun vel, gingen vaak uit eten (keuze ten over daar) en dat gaat ook allemaal moeilijker. Waar ik woon, dorpelijk, zijn er minder veranderingen door corona, minder reistijd en meer ruimte dus ergens voelt het voor die mensen iets minder alsof ze in de knel zitten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier hetzelfde inderdaad, ook in de IT. Ik werk in een internationaal bedrijf, dus werkte al veel in meetings. Beetje generaliserend, maar de collega's van me die aangeven graag op kantoor te willen werken zijn vooral de oudere collega's. We hebben op gegeven moment zelfs aan kunnen tonen dat werk thuis sneller gedaan wordt dan op kantoor, maar dat bericht moesten we weer terugtrekken, een aantal (middel-)managers vonden dat geen fijn bericht. Vanuit die kant zie ik nog steeds voorbij komen: "We willen graag terug naar kantoor, ik wil mn mensen in de ogen kunnen kijken"
Gelukkig is onze real estate afdeling er strict in, die zeggen gewoon: Max 5 mensen in jullie kamer, dus pech. Er kunnen formeel 54 mensen in
Hoe horiger hoe beter. Het kan niet horig genoeg zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Historici denken dat een horige in de middeleeuwen hooguit 150 dagen per jaar hoefde te werken.
Zonder mondkapjes was het veel erger geweest!!!quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Geilen op mondkapjes, hier in Zwitserland stijgt het exact zo snel als in Nederland, ondanks die verplichte kappen in alle winkels/ov etc sinds een maand.
Een veel logischer verklaring is dat de herfst in aantocht is en daardoor de cases vanzelf al omhoog schieten. Maar nee hoor we hebben het allemaal zelf in de hand. Het zijn de lakse studenten, voetbalfans etc.
Wat ik hoor bij mijn vrouw is dat een deel zegt "Heerlijk, thuiswerken", een deel zegt "Geen probleem maar.." een deel er gewoon moeite mee heeft omdat ze energie krijgen van interactie met anderen. En dat iig bij hun, groot internationaal bedrijf, dat niet afhankelijk is van leeftijden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier hetzelfde inderdaad, ook in de IT. Ik werk in een internationaal bedrijf, dus werkte al veel in meetings. Beetje generaliserend, maar de collega's van me die aangeven graag op kantoor te willen werken zijn vooral de oudere collega's. We hebben op gegeven moment zelfs aan kunnen tonen dat werk thuis sneller gedaan wordt dan op kantoor, maar dat bericht moesten we weer terugtrekken, een aantal (middel-)managers vonden dat geen fijn bericht. Vanuit die kant zie ik nog steeds voorbij komen: "We willen graag terug naar kantoor, ik wil mn mensen in de ogen kunnen kijken"
Gelukkig is onze real estate afdeling er strict in, die zeggen gewoon: Max 5 mensen in jullie kamer, dus pech. Er kunnen formeel 54 mensen in
Dit.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Een veel logischer verklaring is dat de herfst in aantocht is en daardoor de cases vanzelf al omhoog schieten.
Waarom is dat 'logischer'? Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit.
We gaan een moeilijk najaar en winter tegemoet vrees ik.
Als dat makkelijk kan, doet het mij (af)vragen waarom er dan überhaupt een kantoor - met vaak hoge kosten - met welk doel is (opgezet). Heeft jullie kantoor een werkdoel of is het vooral een soort verblijfshut ?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:17 schreef Elan het volgende:
Hier is het kantoor dicht tot nader orde, geen uitzonderingen.
Thuissituatie speelt ook heel erg mee. Op mijn werk zijn het vooral ook de jonge mensen die op kantoor willen werken. Het grootste deel is onder de 30 en vaak wonen ze nog op kamers en hebben dus thuis amper een goede ruimte om te werken. In het begin van de lockdown zo vaak gehad dat mensen amper te verstaan zijn, omdat ze met 4 huisgenoten aan de keukentafel aan het werk zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:00 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Bij ons merk je ook heel erg het verschil tussen waar mensen wonen. Mensen die in Amsterdam wonen (kantoor is daar) willen ook sneller heen. De drempel is lager (reistijd is nihil) maar ze wonen ook vaak kleiner, geen tuin etc. Ook zitten ze vaak wat minder goed in hun vel, gingen vaak uit eten (keuze ten over daar) en dat gaat ook allemaal moeilijker. Waar ik woon, dorpelijk, zijn er minder veranderingen door corona, minder reistijd en meer ruimte dus ergens voelt het voor die mensen iets minder alsof ze in de knel zitten.
Het is toch opmerkelijk dat corona echt bijna overal in Europa weer opleeft, na de zomer? Wij hebben hier gewoon geen invloed op, of je moet mensen echt maanden gaan opsluiten in hun huis. Niemand heeft hier schuld aan, dus dat gebash op die jongeren is echt van de zotte. Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen. Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet echt niet waar je die narrative vandaan haalt.
Nou ja, "vanzelf" ontstaan die besmettingen natuurlijk ook niet. Het is logisch dat als mensen meer lopen te hoesten en proesten, er ook meer mensen worden aangestoken. Maar als mensen hun contacten met anderen beperken, gaat het ook niet zo hard met dat virus.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit.
We gaan een moeilijk najaar en winter tegemoet vrees ik.
Waar denk jij dat corona besmettingen vandaan komen? Chemtrails?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is toch opmerkelijk dat corona echt bijna overal in Europa weer opleeft, na de zomer? Wij hebben hier gewoon geen invloed op, of je moet mensen echt maanden gaan opsluiten in hun huis. Niemand heeft hier schuld aan, dus dat gebash op die jongeren is echt van de zotte. Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen. Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.
We hebben hier wel invloed op. Gewoon het algemene gedrag op de juiste manier aanpassen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is toch opmerkelijk dat corona echt bijna overal in Europa weer opleeft, na de zomer? Wij hebben hier gewoon geen invloed op
Het klopt dat er te eenzijdig naar bepaalde groepen wordt gekeken, dat was bij de eerste golf ook al het geval.quote:Niemand heeft hier schuld aan, dus dat gebash op die jongeren is echt van de zotte.
Mensen geven dat niet toe, omdat het gewoon niet waar is. Hoezo, het is het 'natuurlijke verloop'? Waar haal je dat vandaan? Het is het natuurlijke verloop als mensen zo doen als ze momenteel doen, dat klopt, maar dat ligt aan het gedrag van de mensen, niet aan 'het natuurlijke verloop'.quote:Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen.
Dit is gewoon onwaar. Waarom lieg je? Wie wordt daar beter van?quote:Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.
Vergelijk bijvoorbeeld Nederland en Denemarken eens. Beide een opleving in augustus, toen een dipje, en nu weer omhoog.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is toch opmerkelijk dat corona echt bijna overal in Europa weer opleeft, na de zomer? Wij hebben hier gewoon geen invloed op, of je moet mensen echt maanden gaan opsluiten in hun huis. Niemand heeft hier schuld aan, dus dat gebash op die jongeren is echt van de zotte. Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen. Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.
Kanker is ook natuurlijk, stoppen met preventie en behandelen dus maar.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen. Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.
Aliens natuurlijkquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar denk jij dat corona besmettingen vandaan komen? Chemtrails?
Het is toch ook grotendeels het gevoel kweken dat we 'controle hebben'. Het is een soort existentiële angst van mensen dat er dingen zijn die we niet kunnen beheersen. Dus bedenken we zoals nu met een virus allerlei maatregelen, waarvan waarschijnlijk slechts een beperkt deel echt nut heeft. Accepteren dat bepaalde dingen weinig tot geen invloed hebben vinden we moeilijk, want dan moeten we weer accepteren dat we een deel van de controle kwijt zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zonder mondkapjes was het veel erger geweest!!!![]()
Wij zijn ook erg afhankelijk van elkaar. Ik was altijd sceptisch over scrummethodiek, maar er zitten elementen in die heel goed werken. De structuur van dagelijkse, korte bijeenkomsten is prettig, net als elke periode (bij ons van drie weken) met elkaar terugblikken op hoe het ging en hoe we het samenwerken kunnen verbeteren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:00 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk dat het per type werk verschilt. Bij ons is het zo afhankelijk van elkaar.
Ik doe ook niet echt uitvoerend werk en ook dat gaat prima op afstand. Ik ben geen typische manager die controleert of iedereen wel de uren maakt. Belangrijk is dat na een periode af is wat we hebben afgesproken en dat het aan een zekere kwaliteit voldoet. Het team weet dat ik tijdig betrokken moet worden bij bijvoorbeeld reviewen om te voorkomen dat er aan het einde van de periode iets ligt wat niet voldoet. Ook over het reviewen maken we tevoren afspraken.quote:Verder ben ik iemand die vooral anderen begeleid en zelf eigenlijk nauwelijks uitvoerend werk doe. Dus voor mij persoonlijk heeft het thuiswerken een negatieve impact op 80% van wat ik dagelijks doe. Daarnaast is letterlijk 40 tot 50 uur per week overleggen via Teams, elke keer gekut met dat geluid en delen van schermen echt gruwelijk irritant. Voor de engineer of tekenaar die 80% van z'n dag tekent of sommetjes maakt, zal de impact al weer veel minder groot voelen. Die zullen hooguit merken dat ze weer eens langs elkaar heen hebben gewerkt.
Ok gedaan. Dat was een ervaring zeg. En nu?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Vergelijk bijvoorbeeld Nederland en Denemarken eens. Beide een opleving in augustus, toen een dipje, en nu weer omhoog.
Of met andere landen. Allemaal een vergelijkbare trend. Dit lijkt gewoon bij de tijd van het jaar te horen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ok gedaan. Dat was een ervaring zeg. En nu?
Wat een onzin. Midden in de zomer met 40C was Arizona een gigantische corona hotspot. Florida ditto.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik kijk er nu al naar uit dat we weken in lockdown zitten en de cijfers nog steeds de pan uitrijzen.Maar dan is het natuurlijk te wijten aan het te laat ingrijpen. Onze redding voor de zomer is geweest dat het griepseizoen ten einde was en dus ook het coronaseizoen.
Iedereen binnen met gedeelde airco. Kuch kuch kuch.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een onzin. Midden in de zomer met 40C was Arizona een gigantische corona hotspot. Florida ditto.
Dat doet het alleen maar omdat ze te laat ingrijpen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik kijk er nu al naar uit dat we weken in lockdown zitten en de cijfers nog steeds de pan uitrijzen.Maar dan is het natuurlijk te wijten aan het te laat ingrijpen. Onze redding voor de zomer is geweest dat het griepseizoen ten einde was en dus ook het coronaseizoen.
Gelukkig heb je totaal ongelijk.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Maar als je alleen op maandag - donderdagochtend vergadert, dan doe je de rest van de tijd toch iets uitvoerends neem ik aan? Of bedoel je dan dat je 's middags werk reviewed?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij zijn ook erg afhankelijk van elkaar. Ik was altijd sceptisch over scrummethodiek, maar er zitten elementen in die heel goed werken. De structuur van dagelijkse, korte bijeenkomsten is prettig, net als elke periode (bij ons van drie weken) met elkaar terugblikken op hoe het ging en hoe we het samenwerken kunnen verbeteren.
En we gebruiken een systeem voor het formuleren van kleine brokken werk. Ook dat zit in onze systematiek: we werken doorlopend aan het formuleren van die brokken werk die in de toekomst voor ons liggen, we bepalen per periode wat we oppakken en kunnen daardoor flexibel zijn en focus houden, we hebben een gezamenlijk beeld van wat er na een periode af is.
Ik zal er niet veel woorden meer aan wijden, maar methodiek kan echt veel verschil maken. Alleen geldt dit natuurlijk niet voor alle typen kantoorwerk. Ik kan me voorstellen dat samen tekenen moeilijk is.
[..]
Ik doe ook niet echt uitvoerend werk en ook dat gaat prima op afstand. Ik ben geen typische manager die controleert of iedereen wel de uren maakt. Belangrijk is dat na een periode af is wat we hebben afgesproken en dat het aan een zekere kwaliteit voldoet. Het team weet dat ik tijdig betrokken moet worden bij bijvoorbeeld reviewen om te voorkomen dat er aan het einde van de periode iets ligt wat niet voldoet. Ook over het reviewen maken we tevoren afspraken.
Verder heb ik elke middag geblokkeerd in mijn agenda. Ik vergader 's ochtends. 's Middags doe ik dat alleen bij wijze van hoge uitzondering. Op vrijdag vergader ik niet. Als ik die grenzen niet opwerp word ik gek. Iedereen moet wat van me. Is iets urgent, dan moet een andere afspraak verplaatst worden.
Is hier in juli een extern onderzoek naar geweest, de productiviteit ligt ca 20% lager als iedereen thuis werkt dus uiteindelijk wil men zo snel mogelijk weer terug naar kantoor.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:03 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als dat makkelijk kan, doet het mij (af)vragen waarom er dan überhaupt een kantoor - met vaak hoge kosten - met welk doel is (opgezet). Heeft jullie kantoor een werkdoel of is het vooral een soort verblijfshut ?
Doorgaans hebben voorzieningen die geld kosten toch echt een reden. Zoals gratis lunchen en koffie op kantoor vaak is zodat de medewerkers niet gaan rondzwerven. Het is dan "goedkoper" eten te verstrekken zodat ze tijdens lunch & koffiedrinken 'gezellig', de onderlinge kantoorzaken blijven doornemen.
Het moment van ingrijpen zou niet uit moeten maken voor het effect. Het zou de R-waarde moeten beïnvloeden na x dagen, dus als je nou een handjevol of achterlijk veel besmettingen hebt, je moet beide keren dezelfde relatieve afname moeten zien.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat doet het alleen maar omdat ze te laat ingrijpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |