Zonder mondkapjes was het veel erger geweest!!!quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Geilen op mondkapjes, hier in Zwitserland stijgt het exact zo snel als in Nederland, ondanks die verplichte kappen in alle winkels/ov etc sinds een maand.
Een veel logischer verklaring is dat de herfst in aantocht is en daardoor de cases vanzelf al omhoog schieten. Maar nee hoor we hebben het allemaal zelf in de hand. Het zijn de lakse studenten, voetbalfans etc.
Wat ik hoor bij mijn vrouw is dat een deel zegt "Heerlijk, thuiswerken", een deel zegt "Geen probleem maar.." een deel er gewoon moeite mee heeft omdat ze energie krijgen van interactie met anderen. En dat iig bij hun, groot internationaal bedrijf, dat niet afhankelijk is van leeftijden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier hetzelfde inderdaad, ook in de IT. Ik werk in een internationaal bedrijf, dus werkte al veel in meetings. Beetje generaliserend, maar de collega's van me die aangeven graag op kantoor te willen werken zijn vooral de oudere collega's. We hebben op gegeven moment zelfs aan kunnen tonen dat werk thuis sneller gedaan wordt dan op kantoor, maar dat bericht moesten we weer terugtrekken, een aantal (middel-)managers vonden dat geen fijn bericht. Vanuit die kant zie ik nog steeds voorbij komen: "We willen graag terug naar kantoor, ik wil mn mensen in de ogen kunnen kijken"
Gelukkig is onze real estate afdeling er strict in, die zeggen gewoon: Max 5 mensen in jullie kamer, dus pech. Er kunnen formeel 54 mensen in
Dit soort dingen gaan hopelijk wel blijven.
Dit.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:22 schreef Jed1Gam het volgende:
Een veel logischer verklaring is dat de herfst in aantocht is en daardoor de cases vanzelf al omhoog schieten.
Waarom is dat 'logischer'? Waar baseer je dat op?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit.
We gaan een moeilijk najaar en winter tegemoet vrees ik.
Als dat makkelijk kan, doet het mij (af)vragen waarom er dan überhaupt een kantoor - met vaak hoge kosten - met welk doel is (opgezet). Heeft jullie kantoor een werkdoel of is het vooral een soort verblijfshut ?quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:17 schreef Elan het volgende:
Hier is het kantoor dicht tot nader orde, geen uitzonderingen.
Thuissituatie speelt ook heel erg mee. Op mijn werk zijn het vooral ook de jonge mensen die op kantoor willen werken. Het grootste deel is onder de 30 en vaak wonen ze nog op kamers en hebben dus thuis amper een goede ruimte om te werken. In het begin van de lockdown zo vaak gehad dat mensen amper te verstaan zijn, omdat ze met 4 huisgenoten aan de keukentafel aan het werk zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:00 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Bij ons merk je ook heel erg het verschil tussen waar mensen wonen. Mensen die in Amsterdam wonen (kantoor is daar) willen ook sneller heen. De drempel is lager (reistijd is nihil) maar ze wonen ook vaak kleiner, geen tuin etc. Ook zitten ze vaak wat minder goed in hun vel, gingen vaak uit eten (keuze ten over daar) en dat gaat ook allemaal moeilijker. Waar ik woon, dorpelijk, zijn er minder veranderingen door corona, minder reistijd en meer ruimte dus ergens voelt het voor die mensen iets minder alsof ze in de knel zitten.
Het is toch opmerkelijk dat corona echt bijna overal in Europa weer opleeft, na de zomer? Wij hebben hier gewoon geen invloed op, of je moet mensen echt maanden gaan opsluiten in hun huis. Niemand heeft hier schuld aan, dus dat gebash op die jongeren is echt van de zotte. Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen. Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet echt niet waar je die narrative vandaan haalt.
Nou ja, "vanzelf" ontstaan die besmettingen natuurlijk ook niet. Het is logisch dat als mensen meer lopen te hoesten en proesten, er ook meer mensen worden aangestoken. Maar als mensen hun contacten met anderen beperken, gaat het ook niet zo hard met dat virus.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit.
We gaan een moeilijk najaar en winter tegemoet vrees ik.
Waar denk jij dat corona besmettingen vandaan komen? Chemtrails?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is toch opmerkelijk dat corona echt bijna overal in Europa weer opleeft, na de zomer? Wij hebben hier gewoon geen invloed op, of je moet mensen echt maanden gaan opsluiten in hun huis. Niemand heeft hier schuld aan, dus dat gebash op die jongeren is echt van de zotte. Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen. Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.
We hebben hier wel invloed op. Gewoon het algemene gedrag op de juiste manier aanpassen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is toch opmerkelijk dat corona echt bijna overal in Europa weer opleeft, na de zomer? Wij hebben hier gewoon geen invloed op
Het klopt dat er te eenzijdig naar bepaalde groepen wordt gekeken, dat was bij de eerste golf ook al het geval.quote:Niemand heeft hier schuld aan, dus dat gebash op die jongeren is echt van de zotte.
Mensen geven dat niet toe, omdat het gewoon niet waar is. Hoezo, het is het 'natuurlijke verloop'? Waar haal je dat vandaan? Het is het natuurlijke verloop als mensen zo doen als ze momenteel doen, dat klopt, maar dat ligt aan het gedrag van de mensen, niet aan 'het natuurlijke verloop'.quote:Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen.
Dit is gewoon onwaar. Waarom lieg je? Wie wordt daar beter van?quote:Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.
Vergelijk bijvoorbeeld Nederland en Denemarken eens. Beide een opleving in augustus, toen een dipje, en nu weer omhoog.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het is toch opmerkelijk dat corona echt bijna overal in Europa weer opleeft, na de zomer? Wij hebben hier gewoon geen invloed op, of je moet mensen echt maanden gaan opsluiten in hun huis. Niemand heeft hier schuld aan, dus dat gebash op die jongeren is echt van de zotte. Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen. Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.
Kanker is ook natuurlijk, stoppen met preventie en behandelen dus maar.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is het natuurlijke verloop, hoe moeilijk dat ook is toe te geven voor sommigen. Corona volgt gewoon de griep en verkoudheidscurve.
Aliens natuurlijkquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar denk jij dat corona besmettingen vandaan komen? Chemtrails?
Het is toch ook grotendeels het gevoel kweken dat we 'controle hebben'. Het is een soort existentiële angst van mensen dat er dingen zijn die we niet kunnen beheersen. Dus bedenken we zoals nu met een virus allerlei maatregelen, waarvan waarschijnlijk slechts een beperkt deel echt nut heeft. Accepteren dat bepaalde dingen weinig tot geen invloed hebben vinden we moeilijk, want dan moeten we weer accepteren dat we een deel van de controle kwijt zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zonder mondkapjes was het veel erger geweest!!!![]()
Wij zijn ook erg afhankelijk van elkaar. Ik was altijd sceptisch over scrummethodiek, maar er zitten elementen in die heel goed werken. De structuur van dagelijkse, korte bijeenkomsten is prettig, net als elke periode (bij ons van drie weken) met elkaar terugblikken op hoe het ging en hoe we het samenwerken kunnen verbeteren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:00 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk dat het per type werk verschilt. Bij ons is het zo afhankelijk van elkaar.
Ik doe ook niet echt uitvoerend werk en ook dat gaat prima op afstand. Ik ben geen typische manager die controleert of iedereen wel de uren maakt. Belangrijk is dat na een periode af is wat we hebben afgesproken en dat het aan een zekere kwaliteit voldoet. Het team weet dat ik tijdig betrokken moet worden bij bijvoorbeeld reviewen om te voorkomen dat er aan het einde van de periode iets ligt wat niet voldoet. Ook over het reviewen maken we tevoren afspraken.quote:Verder ben ik iemand die vooral anderen begeleid en zelf eigenlijk nauwelijks uitvoerend werk doe. Dus voor mij persoonlijk heeft het thuiswerken een negatieve impact op 80% van wat ik dagelijks doe. Daarnaast is letterlijk 40 tot 50 uur per week overleggen via Teams, elke keer gekut met dat geluid en delen van schermen echt gruwelijk irritant. Voor de engineer of tekenaar die 80% van z'n dag tekent of sommetjes maakt, zal de impact al weer veel minder groot voelen. Die zullen hooguit merken dat ze weer eens langs elkaar heen hebben gewerkt.
Ok gedaan. Dat was een ervaring zeg. En nu?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Vergelijk bijvoorbeeld Nederland en Denemarken eens. Beide een opleving in augustus, toen een dipje, en nu weer omhoog.
Of met andere landen. Allemaal een vergelijkbare trend. Dit lijkt gewoon bij de tijd van het jaar te horen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:09 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ok gedaan. Dat was een ervaring zeg. En nu?
Wat een onzin. Midden in de zomer met 40C was Arizona een gigantische corona hotspot. Florida ditto.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik kijk er nu al naar uit dat we weken in lockdown zitten en de cijfers nog steeds de pan uitrijzen.Maar dan is het natuurlijk te wijten aan het te laat ingrijpen. Onze redding voor de zomer is geweest dat het griepseizoen ten einde was en dus ook het coronaseizoen.
Iedereen binnen met gedeelde airco. Kuch kuch kuch.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een onzin. Midden in de zomer met 40C was Arizona een gigantische corona hotspot. Florida ditto.
Dat doet het alleen maar omdat ze te laat ingrijpen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik kijk er nu al naar uit dat we weken in lockdown zitten en de cijfers nog steeds de pan uitrijzen.Maar dan is het natuurlijk te wijten aan het te laat ingrijpen. Onze redding voor de zomer is geweest dat het griepseizoen ten einde was en dus ook het coronaseizoen.
Gelukkig heb je totaal ongelijk.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Maar als je alleen op maandag - donderdagochtend vergadert, dan doe je de rest van de tijd toch iets uitvoerends neem ik aan? Of bedoel je dan dat je 's middags werk reviewed?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij zijn ook erg afhankelijk van elkaar. Ik was altijd sceptisch over scrummethodiek, maar er zitten elementen in die heel goed werken. De structuur van dagelijkse, korte bijeenkomsten is prettig, net als elke periode (bij ons van drie weken) met elkaar terugblikken op hoe het ging en hoe we het samenwerken kunnen verbeteren.
En we gebruiken een systeem voor het formuleren van kleine brokken werk. Ook dat zit in onze systematiek: we werken doorlopend aan het formuleren van die brokken werk die in de toekomst voor ons liggen, we bepalen per periode wat we oppakken en kunnen daardoor flexibel zijn en focus houden, we hebben een gezamenlijk beeld van wat er na een periode af is.
Ik zal er niet veel woorden meer aan wijden, maar methodiek kan echt veel verschil maken. Alleen geldt dit natuurlijk niet voor alle typen kantoorwerk. Ik kan me voorstellen dat samen tekenen moeilijk is.
[..]
Ik doe ook niet echt uitvoerend werk en ook dat gaat prima op afstand. Ik ben geen typische manager die controleert of iedereen wel de uren maakt. Belangrijk is dat na een periode af is wat we hebben afgesproken en dat het aan een zekere kwaliteit voldoet. Het team weet dat ik tijdig betrokken moet worden bij bijvoorbeeld reviewen om te voorkomen dat er aan het einde van de periode iets ligt wat niet voldoet. Ook over het reviewen maken we tevoren afspraken.
Verder heb ik elke middag geblokkeerd in mijn agenda. Ik vergader 's ochtends. 's Middags doe ik dat alleen bij wijze van hoge uitzondering. Op vrijdag vergader ik niet. Als ik die grenzen niet opwerp word ik gek. Iedereen moet wat van me. Is iets urgent, dan moet een andere afspraak verplaatst worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |