En wat ga je ermee doen?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Prima column. Terechte kritiek.
Dat kunnen ze alquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
Het vervangen van Jaap van Dissel zou de ministers ook een kans geven om het beleid over een andere boeg te gooien zonder dat ze al teveel gezichtsverlies lijden. Ze kunnen dan zeggen dat ze nieuw advies hebben gekregen en daar nu naar handelen.
Ik heb het idee dat het allemaal symptoombestrijding is, een poppetje vervangen achter de coulissen gaat geen virus stoppen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
Het vervangen van Jaap van Dissel zou de ministers ook een kans geven om het beleid over een andere boeg te gooien zonder dat ze al teveel gezichtsverlies lijden. Ze kunnen dan zeggen dat ze nieuw advies hebben gekregen en daar nu naar handelen.
Dat klinkt redelijk Trumpiaans.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
Zonde van je tijd...quote:
Wat gaat iemand hier überhaupt doen? Niks natuurlijk. Het is een discussieforum, mensen kletsen hier wat over hoe het zich ontwikkelt en dat was het dan. Uiteindelijk heeft niemand hier echt invloed op het beleid.quote:
Daar dacht ik ook aan. Dictators doen hetzelfde....quote:
Dan klopt de inhoud nog steeds niet. Wat zij dan dus lijken te doen is alle veranderingen op 25 september gooien, terwijl die naar de originele opname dag moeten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:39 schreef Jazeg het volgende:
Nice dagrapport
Stichting Nice update continue en met terugwerkende kracht (datum!) hun gegevens. Hierdoor is het een volledige dataset dat zo actueel mogelijk is. Echter voor het vergelijken van IC of ziekenhuis bezetting / opnamen van de laatste 2-3 dagen is het minder accuraat doordat er een vertraging is tussen opname en melding bij stichting Nice. Om een zo goed mogelijk beeld van de verschillen van de laatste dagen te kunnen weergeven vergelijken wij de aantallen gemeld door stichting Nice met de waarden die ze in het verleden publiceerden. Wij slaan elk kwartier de gehele stichting Nice database op, om de waarden van vandaag te kunnen vergelijken met eerder gepubliceerde waarden.
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/
Even naar beneden scrollen.
Die mag inderdaad wel in de OP, zoaks al eerder werd geopperd. Erg verhelderend.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze gemist over hoe de verschillende instanties rekenen?
https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576
ik presteerde echt maar weinig verplicht tussen 9 en 5 in zo'n kantoortuin en ik was geestelijk helemaal gesloopt na zulke dagen, en als ik projecten thuis deed veel meer gedaan kreeg, lijkt mij echt onzin dat er 20% minder productiviteit is, maargoed onderzoek betaald door de werkgevers dus dan weet je het wle.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik werk ook veel meer weg thuis hoor. Dat kantoortuinen slecht zijn voor de concentratie en je mentale gesteldheid is volgens mij ook wel algemeen bekend maar het is gewoon veel goedkoper vandaar dat ze er nog zijn.
Wat ik in een eerder bericht inderdaad ook zei. Bij ons was de productiviteit thuis stukken hoger, mensen namen ook minder pauzes enzo. Dat bericht hebben we onder dwang van (midden-)management terug moeten trekken, want kwam niet overeen met de boodschap die ze uit wilden dragen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik presteerde echt maar weinig verplicht tussen 9 en 5 in zo'n kantoortuin en ik was geestelijk helemaal gesloopt na zulke dagen, en als ik projecten thuis deed veel meer gedaan kreeg, lijkt mij echt onzin dat er 20% minder productiviteit is, maargoed onderzoek betaald door de werkgevers dus dan weet je het wle.
Dat is het vervelende van gemiddeldes, niemand voldoet eraan.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik presteerde echt maar weinig verplicht tussen 9 en 5 in zo'n kantoortuin en ik was geestelijk helemaal gesloopt na zulke dagen, en als ik projecten thuis deed veel meer gedaan kreeg, lijkt mij echt onzin dat er 20% minder productiviteit is, maargoed onderzoek betaald door de werkgevers dus dan weet je het wle.
heel typisch...van het midden managementquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat ik in een eerder bericht inderdaad ook zei. Bij ons was de productiviteit thuis stukken hoger, mensen namen ook minder pauzes enzo. Dat bericht hebben we onder dwang van (midden-)management terug moeten trekken, want kwam niet overeen met de boodschap die ze uit wilden dragen.
Vervangen van Jaap is onzinnig want daarmee los je niet de interne RIVM verschil van ideologie en meningen op die hij in zijn rol vertegenwoordigt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
quote:Op tafel ligt volgens diverse bronnen het sluiten van specifieke horeca zoals trouw- en feestzalen, eventueel bioscopen, het verminderen van publiek bij (sport)evenementen en het verder aan banden leggen van groepsbijeenkomsten. Vorige week werd de maximale groepsgrootte al verkleind van 100 naar 50, zowel binnen als buiten. Dit moet veel verder omlaag, naar 30 of misschien zelfs minder.
Wat moet je dan gebruiken om je eigen doel te bereiken?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vervangen van Jaap is onzinnig want daarmee los je niet de interne RIVM verschil van ideologie en meningen op die hij in zijn rol vertegenwoordigt.
Jaap is precies goed voor zijn werk en men moet niet willen proberen zijn uitspraken voor eigen gebruik te vervomen.
Altijd goed luisteren wat door een wetenschapper wordt gezegd en niet wat men daarvan wil gebruiken om een eigen doel te bereiken.
Als ik zo lees dan zijn kroegen bijvoorbeeld nog wel open in een scenario als deze?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:47 schreef Cynicio het volgende:
Amsterdam maakt zich klaar voor strengere maatregelen, mogelijk worden deze dinsdag in een personferentie gesteund door het kabinet
https://www.parool.nl/ams(...)gelen-voor~bb52722c/
[..]
dinsdag pas, en dat gaat volgende week vrijdag pas in waarschijnlijk ?quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:47 schreef Cynicio het volgende:
Amsterdam maakt zich klaar voor strengere maatregelen, mogelijk worden deze dinsdag in een personferentie gesteund door het kabinet
https://www.parool.nl/ams(...)gelen-voor~bb52722c/
[..]
Naja misschien gaat het vanzelf beter in die ene weekquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij hoor met m'n hoofd. Wordt denk ik pas dinsdag met aanscherping vanaf volgende week vrijdag ofzo..
Tegen die tijd zitten we tegen de 5000 besmettingen per dagquote:Op vrijdag 25 september 2020 12:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Naja misschien gaat het vanzelf beter in die ene week
Let vooral op hoe vaak het woord "bewuste keuze" opduikt in verklaringen van mensen en overheidsorganen. De gemeente Tilburg maakte de "bewuste keuze" om dat supportersfeestje door te laten gaan, mensen maken een "bewuste keuze" om toch met zijn allen op een kluitje te gaan zitten en dan is er natuurlijk de "bewuste keuze" om mondkapjes te ontmoedingen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat doet iedereen als je get vraagt.
En waarschijnlijk weer slappe hap. Het kabinet durft gewoon niet meer. Het is een stuurloos schip geworden.quote:Op vrijdag 25 september 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij hoor met m'n hoofd. Wordt denk ik pas dinsdag met aanscherping vanaf volgende week vrijdag ofzo..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |