abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:39:10 #251
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195248818
Het vervangen van Jaap van Dissel zou de ministers ook een kans geven om het beleid over een andere boeg te gooien zonder dat ze al teveel gezichtsverlies lijden. Ze kunnen dan zeggen dat ze nieuw advies hebben gekregen en daar nu naar handelen.
pi_195248831
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:37 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Prima column. Terechte kritiek.
En wat ga je ermee doen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195248841
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:39 schreef Tijn het volgende:
Het vervangen van Jaap van Dissel zou de ministers ook een kans geven om het beleid over een andere boeg te gooien zonder dat ze al teveel gezichtsverlies lijden. Ze kunnen dan zeggen dat ze nieuw advies hebben gekregen en daar nu naar handelen.
Dat kunnen ze al
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator vrijdag 25 september 2020 @ 12:40:42 #254
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_195248843
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En wat ga je ermee doen?
Lezen?
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:41:07 #255
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195248848
quote:
Ik heb het idee dat het allemaal symptoombestrijding is, een poppetje vervangen achter de coulissen gaat geen virus stoppen.

Basale regels zijn volgens mij nog steeds het belangrijkst: niet de deur uit bij klachten, zoveel mogelijk thuis werken, afstand houden en groepsgrootte beperkt houden.
pi_195248855
quote:
Dat klinkt redelijk Trumpiaans.
pi_195248856
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:40 schreef noodgang het volgende:

[..]

Lezen?
Zonde van je tijd...
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:41:56 #258
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195248861
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

En wat ga je ermee doen?
Wat gaat iemand hier überhaupt doen? Niks natuurlijk. Het is een discussieforum, mensen kletsen hier wat over hoe het zich ontwikkelt en dat was het dan. Uiteindelijk heeft niemand hier echt invloed op het beleid.
pi_195248863
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:41 schreef Jazeg het volgende:

[..]

Dat klinkt redelijk Trumpiaans.
Daar dacht ik ook aan. Dictators doen hetzelfde....
pi_195248870
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:39 schreef Jazeg het volgende:
Nice dagrapport
Stichting Nice update continue en met terugwerkende kracht (datum!) hun gegevens. Hierdoor is het een volledige dataset dat zo actueel mogelijk is. Echter voor het vergelijken van IC of ziekenhuis bezetting / opnamen van de laatste 2-3 dagen is het minder accuraat doordat er een vertraging is tussen opname en melding bij stichting Nice. Om een zo goed mogelijk beeld van de verschillen van de laatste dagen te kunnen weergeven vergelijken wij de aantallen gemeld door stichting Nice met de waarden die ze in het verleden publiceerden. Wij slaan elk kwartier de gehele stichting Nice database op, om de waarden van vandaag te kunnen vergelijken met eerder gepubliceerde waarden.

https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/

Even naar beneden scrollen.
Dan klopt de inhoud nog steeds niet. Wat zij dan dus lijken te doen is alle veranderingen op 25 september gooien, terwijl die naar de originele opname dag moeten.

De toename (momenteel) volgens NICE is 17. Als je daar de eerdere dagen bij telt kom je op 117 voor gisteren. Nog steeds heel veel opnames, maar vandaag zijn er tot nu toe 17 opnames volgens NICE, en niet 100+

Vandaar mijn opmerking, ik vertrouw de gegevens van die site op dit moment niet.
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:42:34 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195248872
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Deze gemist over hoe de verschillende instanties rekenen?

https://twitter.com/mzelst/status/1305541298619928576
Die mag inderdaad wel in de OP, zoaks al eerder werd geopperd. Erg verhelderend.
Of staat 'ie er al in (niet gecheckt :@ )?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_195248873
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik werk ook veel meer weg thuis hoor. Dat kantoortuinen slecht zijn voor de concentratie en je mentale gesteldheid is volgens mij ook wel algemeen bekend maar het is gewoon veel goedkoper vandaar dat ze er nog zijn.
ik presteerde echt maar weinig verplicht tussen 9 en 5 in zo'n kantoortuin en ik was geestelijk helemaal gesloopt na zulke dagen, en als ik projecten thuis deed veel meer gedaan kreeg, lijkt mij echt onzin dat er 20% minder productiviteit is, maargoed onderzoek betaald door de werkgevers dus dan weet je het wle.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195248889
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

ik presteerde echt maar weinig verplicht tussen 9 en 5 in zo'n kantoortuin en ik was geestelijk helemaal gesloopt na zulke dagen, en als ik projecten thuis deed veel meer gedaan kreeg, lijkt mij echt onzin dat er 20% minder productiviteit is, maargoed onderzoek betaald door de werkgevers dus dan weet je het wle.
Wat ik in een eerder bericht inderdaad ook zei. Bij ons was de productiviteit thuis stukken hoger, mensen namen ook minder pauzes enzo. Dat bericht hebben we onder dwang van (midden-)management terug moeten trekken, want kwam niet overeen met de boodschap die ze uit wilden dragen.
pi_195248893
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:42 schreef Predator40 het volgende:

[..]

Dat is het vervelende van gemiddeldes, niemand voldoet eraan.
pi_195248909
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:43 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wat ik in een eerder bericht inderdaad ook zei. Bij ons was de productiviteit thuis stukken hoger, mensen namen ook minder pauzes enzo. Dat bericht hebben we onder dwang van (midden-)management terug moeten trekken, want kwam niet overeen met de boodschap die ze uit wilden dragen.
heel typisch...van het midden management :D
die zien de bui al hangen natuurlijk
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:45:51 #266
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195248921
quote:
Vervangen van Jaap is onzinnig want daarmee los je niet de interne RIVM verschil van ideologie en meningen op die hij in zijn rol vertegenwoordigt.
Jaap is precies goed voor zijn werk en men moet niet willen proberen zijn uitspraken voor eigen gebruik te vervomen.
Altijd goed luisteren wat door een wetenschapper wordt gezegd en niet wat men daarvan wil gebruiken om een eigen doel te bereiken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195248941
Amsterdam maakt zich klaar voor strengere maatregelen, mogelijk worden deze dinsdag in een personferentie gesteund door het kabinet

https://www.parool.nl/ams(...)gelen-voor~bb52722c/

quote:
Op tafel ligt volgens diverse bronnen het sluiten van specifieke horeca zoals trouw- en feestzalen, eventueel bioscopen, het verminderen van publiek bij (sport)evenementen en het verder aan banden leggen van groepsbijeenkomsten. Vorige week werd de maximale groepsgrootte al verkleind van 100 naar 50, zowel binnen als buiten. Dit moet veel verder omlaag, naar 30 of misschien zelfs minder.
pi_195248947
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:45 schreef Vallon het volgende:

[..]

Vervangen van Jaap is onzinnig want daarmee los je niet de interne RIVM verschil van ideologie en meningen op die hij in zijn rol vertegenwoordigt.
Jaap is precies goed voor zijn werk en men moet niet willen proberen zijn uitspraken voor eigen gebruik te vervomen.
Altijd goed luisteren wat door een wetenschapper wordt gezegd en niet wat men daarvan wil gebruiken om een eigen doel te bereiken.
Wat moet je dan gebruiken om je eigen doel te bereiken?
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:48:04 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195248957
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:47 schreef Cynicio het volgende:
Amsterdam maakt zich klaar voor strengere maatregelen, mogelijk worden deze dinsdag in een personferentie gesteund door het kabinet

[..]

Als ik zo lees dan zijn kroegen bijvoorbeeld nog wel open in een scenario als deze?
pi_195248966
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:47 schreef Cynicio het volgende:

[..]

dinsdag pas, en dat gaat volgende week vrijdag pas in waarschijnlijk ?
pi_195248974
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik kan er niet bij hoor met m'n hoofd. Wordt denk ik pas dinsdag met aanscherping vanaf volgende week vrijdag ofzo..

:{w
Naja misschien gaat het vanzelf beter in die ene week ;)
pi_195249008
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Naja misschien gaat het vanzelf beter in die ene week ;)
Tegen die tijd zitten we tegen de 5000 besmettingen per dag
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 25 september 2020 @ 12:51:20 #273
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195249013
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat doet iedereen als je get vraagt.
Let vooral op hoe vaak het woord "bewuste keuze" opduikt in verklaringen van mensen en overheidsorganen. De gemeente Tilburg maakte de "bewuste keuze" om dat supportersfeestje door te laten gaan, mensen maken een "bewuste keuze" om toch met zijn allen op een kluitje te gaan zitten en dan is er natuurlijk de "bewuste keuze" om mondkapjes te ontmoedingen.

Ik heb een kennis die in een buitengebied woont met twee kinderen met gezondheidsproblemen. Die roept altijd dat ze de "bewuste keuze" heeft gemaakt om de auto weg te doen. Dat dat uitmondt in dat andere mensen zich het leplazerus rijden voor haar zodat die kinderen nog eens op een clubje kunnen of in extreme gevallen de inzet van een ambulance voor iets met de kinderen, dat is het gevolg van haar "bewuste keuze".

Die term is gewoon mediatraininggenieke code voor "ik doe het lekker toch hoe het niet hoort terwijl ik weet dat anderen met de shit zitten".
pi_195249020
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik kan er niet bij hoor met m'n hoofd. Wordt denk ik pas dinsdag met aanscherping vanaf volgende week vrijdag ofzo..

:{w
En waarschijnlijk weer slappe hap. Het kabinet durft gewoon niet meer. Het is een stuurloos schip geworden.
pi_195249030
Haha, tis wel een grap he? De Jonge ziet alle meters op zijn dashboard in het rood staan maar er is geen plan dus hij rijdt er gewoon mee door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')