De demonstranten moeten volgens mij ergens anders gaan staan, zodat de mensen die de abortuskliniek bezoeken daar ongehinderd heen kunnen.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Was er een tijd geleden geen soortgelijke situatie bij abortusklinieken?
Weet je nog wat de uitkomst daarvan was?
Zo had ik ook collega's die ook niet naar kantoor wilden komen maar toch gingen omdat ze anders hun baan kwijt waren. Dan mochten ze wel heel de dag in een afgesloten hokje zitten zonder contact met anderen en kregen ze commentaar als ze naar het toilet gingen omdat ze hun veilige hokje uitkwamenquote:Op donderdag 24 september 2020 10:43 schreef Qarrad het volgende:
[..]
God wat een onkunde. Ik ben een paar jaar geleden weggegaan bij mijn vorige afdeling om dat soort fratsen naar een afdeling waar ik weer als volwassene werd behandeld. Toen de crisis uitbrak, ging mijn nieuwe afdeling naadloos verder met het werk. Op mijn oude afdeling waren net alle thuiswerkaccounts en -spullen afgepakt en liep alles spaak. Midden in de crisis is een kwart nu weggelopen naar een ander functie of zit overspannen thuis. Bijna honderd mensen weg
Voila.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De demonstranten moeten volgens mij ergens anders gaan staan, zodat de mensen die de abortuskliniek bezoeken daar ongehinderd heen kunnen.
en dat is dan opeens wel verstoren ?quote:Op donderdag 24 september 2020 10:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als jij andermans demonstratie gaat verstoren is er sprake van een andere situatie.
Uiteindelijk een verbod geloof ik. Maar dat was natuurlijk wel anders, die lui waren agressief. Dit gaat om het uitdelen van een flyertje. Dat is onvergelijkbaarquote:Op donderdag 24 september 2020 10:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dit gebeurde dan ook aan het hek.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de teststraat is geen openbare weg.
Dat weet ik niet. Maar ook daar valt niet bij voorbaat iets over te zeggen. dat hangt af van de omstandigheden van het geval.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[..]
Het gaat mij ook vooral om het stukje erna: wat die gekkies doen met de beelden van mij.
Er zijn plaatselijk verboden om te demonstreren en de vrouwen aan te spreken bij de klinieken, maar niet landelijk.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Omdat je dan het doel van die andere demonstratie ondermijnt.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:50 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en dat is dan opeens wel verstoren ?
een flyer uitdelen en een foto maken op de openbare weg/ruimte is toch geen verstoren en/of lastig vallen
( zeg je zelf he )
Wat een rotsfeer...quote:Op donderdag 24 september 2020 10:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zo had ik ook collega's die ook niet naar kantoor wilden komen maar toch gingen omdat ze anders hun baan kwijt waren. Dan mochten ze wel heel de dag in een afgesloten hokje zitten zonder contact met anderen en kregen ze commentaar als ze naar het toilet gingen omdat ze hun veilige hokje uitkwamen
lekker sfeertje daar.....en diegenen die commentaar gaven waren de managers zeker ?quote:Op donderdag 24 september 2020 10:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Zo had ik ook collega's die ook niet naar kantoor wilden komen maar toch gingen omdat ze anders hun baan kwijt waren. Dan mochten ze wel heel de dag in een afgesloten hokje zitten zonder contact met anderen en kregen ze commentaar als ze naar het toilet gingen omdat ze hun veilige hokje uitkwamen
Dat ze niet sporen was wel duidelijk.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:51 schreef Elan het volgende:
Mensen die nu gaan lopen demonstreren bij een testsraat mag je van mij een bitchslap verkopen. Dan spoor je echt niet.
Dit was het oordeel:quote:Op donderdag 24 september 2020 10:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uiteindelijk een verbod geloof ik. Maar dat was natuurlijk wel anders, die lui waren agressief. Dit gaat om het uitdelen van een flyertje. Dat is onvergelijkbaar
[..]
Dit gebeurde dan ook aan het hek.
[..]
Dat weet ik niet. Maar ook daar valt niet bij voorbaat iets over te zeggen. dat hangt af van de omstandigheden van het geval.
Bron: https://www.ad.nl/rotterd(...)aanspreken~a14ce464/quote:Het oordeel luidde, samengevat, dat het aanspreken van een individu op een individuele zaak niet onder het betogingsrecht valt.
andersom is dat ook gewoon zo, ze ondermijnen het doel van het testen.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat je dan het doel van die andere demonstratie ondermijnt.
Is hier sprake van aanspreken? Is hier sprake van een individuele zaak? Ik denk dat beide niet van toepassing zijn...quote:Op donderdag 24 september 2020 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit was het oordeel:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/rotterd(...)aanspreken~a14ce464/
Joh binnen de mazen van de wet zal het vast wel kunnen, gewoon de mensen in die auto's gaan lopen fotograferen net voor ze naar binnen rijden . Dat is inderdaad de openbare weg, nou kerel ben er lekker trots opquote:Op donderdag 24 september 2020 10:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
andersom is dat ook gewoon zo, ze ondermijnen het doel van het testen.
Nee. Zo'n teststraat is niet bedoeld om mensen te overtuigen van het doel van testen.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
andersom is dat ook gewoon zo, ze ondermijnen het doel van het testen.
Dat is al vast een fijn precedent.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit was het oordeel:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/rotterd(...)aanspreken~a14ce464/
Zeker wel.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is hier sprake van aanspreken? Is hier sprake van een individuele zaak? Ik denk dat beide niet van toepassing zijn...
Een flyer uitdelen onder het mom van demonstratierecht? Lijkt me wel?quote:Op donderdag 24 september 2020 10:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is hier sprake van aanspreken? Is hier sprake van een individuele zaak? Ik denk dat beide niet van toepassing zijn...
Tekenend voor de groeiende polarisatie in ons land die zeker met de komst van corona echt lijkt toegenomen.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:51 schreef Elan het volgende:
Mensen die nu gaan lopen demonstreren bij een testsraat mag je van mij een bitchslap verkopen. Dan spoor je echt niet.
Een arbortuskliniek is ook niet bedoeld om mensen te overtuigen van het doel van een abortus. Het is simpelweg de plek waar de ingreep plaatsvindt.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Zo'n teststraat is niet bedoeld om mensen te overtuigen van het doel van testen.
Ik heb de rechtsoverweging (van een voorzieningenrechter, voorlopig oordeel dus) gevonden:quote:
Ik denk dat 'het coronabeleid' aankaarten wel aan te merken valt als een maatschappelijk probleem en niet als individuele zaak van een individueel persoon.quote:Het aanspreken van individuele personen, in dit geval bezoeksters van de abortuskliniek, valt naar het oordeel van de voorzieningenrechter niet onder het betogingsrecht. Immers betreft de betoging dan niet meer het uitdragen van een maatschappelijk probleem, maar het aankaarten van een individuele zaak bij een individueel persoon. Nu dat niet behoort tot het betogingsrecht, geniet dat ook niet de bescherming van artikel 9 van de Grondwet.
Dat bij die abortusklinieken was nog wel een graadje erger omdat diegene die naar binnen wilden werden uitgemaakt voor moordenaars etc.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een arbortuskliniek is ook niet bedoeld om mensen te overtuigen van het doel van een abortus. Het is simpelweg de plek waar de ingreep plaatsvindt.
Hierbij krijg ik altijd de vraag wie die hardwerkende burgers dan zijn...quote:Op donderdag 24 september 2020 10:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat ze niet sporen was wel duidelijk.
Er valt genoeg aan te merken op het coronabeleid, maar lijkt me niet dat hardwerkende burgers die zich willen laten testen daaronder vallen.
Corona maar ook die BLM-shit en het klimaatgedram, om maar wat te noemen.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tekenend voor de groeiende polarisatie in ons land die zeker met de komst van corona echt lijkt toegenomen.
Het testen is een individuele zaak, lijkt me.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb de rechtsoverweging (van een voorzieningenrechter, voorlopig oordeel dus) gevonden:
[..]
Ik denk dat 'het coronabeleid' aankaarten wel aan te merken valt als een maatschappelijk probleem en niet als individuele zaak van een individueel persoon.
Maar weer wel als je individuelen aanspreekt op hun voornemen zich te laten testen, begrijp ik hier uit.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb de rechtsoverweging (van een voorzieningenrechter, voorlopig oordeel dus) gevonden:
[..]
Ik denk dat 'het coronabeleid' aankaarten wel aan te merken valt als een maatschappelijk probleem en niet als individuele zaak van een individueel persoon.
Sinds social media is de polarisatie vertikaal omhoog geexplodeerd omdat je in 1 klap soortelijke mensen kan vinden die je anders nooit tegenkwam.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tekenend voor de groeiende polarisatie in ons land die zeker met de komst van corona echt lijkt toegenomen.
quote:In een extra uitzending van de podcast Het land van Wierd Duk waarschuwt Bert Slagter dat de IC eind oktober vol ligt als het aantal coronabesmettingen in dit tempo blijft stijgen. „De GGD en het RIVM zijn de controle op het virus kwijt. We rijden in een dichte mist en het punt van indammen is allang voorbij.’ Slagter is expert op het gebied van complexiteit en onzekerheid, een gezaghebbende stem in het coronadebat en informeert het kabinet over de statistieken.
In de podcast legt hij haarfijn uit hoe we het recordaantal nieuwe besmettingen moeten lezen en hoe Nederland eruitziet als de actie #ikdoenietmeermee door verschillende BN’ers voet aan de grond krijgt. Ook geeft Slagter uitgebreid antwoord op vragen van luisteraars, zoals: hoeveel mensen die geïnfecteerd raken met het virus sterven nu eigenlijk? Is corona nou echt zo veel dodelijker dan de griep? En hoeveel neemt het reproductiegetal R af als iedereen een mondkapje draagt?
Klopt. En lekker makkelijk vanachter je schermpje allemaal poep de wereld in slingerenquote:Op donderdag 24 september 2020 11:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Sinds social media is de polarisatie vertikaal omhoog geexplodeerd omdat je in 1 klap soortelijke mensen kan vinden die je anders nooit tegenkwam.
Dat is inderdaad de vraag. Maar 'kort toeroepen' is wellicht nog weer wat anders dan aanspreken?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar weer wel als je individuelen aanspreekt op hun voornemen zich te laten testen, begrijp ik hier uit.
Foto's maken mag sowieso.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het testen is een individuele zaak, lijkt me.
Ik denk dat bij een teststraat staan met een bord wel zou kunnen, maar flyers uitdelen en foto's maken niet. Dan tast je wel het individu aan.
Wat dat betreft is het niveau hier gelukkig relatief hoog en wordt er behoorlijk goed gediscussieerd.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. En lekker makkelijk vanachter je schermpje allemaal poep de wereld in slingeren
En paar mensen zijn rijk ervan geworden op koste van de samenleving.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt. En lekker makkelijk vanachter je schermpje allemaal poep de wereld in slingeren
Heh, dat word mij te juridisch, sorryquote:Op donderdag 24 september 2020 11:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de vraag. Maar 'kort toeroepen' is wellicht nog weer wat anders dan aanspreken?
Omdat er wordt gemodereerd...quote:Op donderdag 24 september 2020 11:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het niveau hier gelukkig relatief hoog en wordt er behoorlijk goed gediscussieerd.
ben je echt serieus ????quote:Op donderdag 24 september 2020 11:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de vraag. Maar 'kort toeroepen' is wellicht nog weer wat anders dan aanspreken?
Ik ben helemaal niks recht aan het lullen. Ik vind dat dit valt binnen de kaders van de demonstratievrijheid.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben je echt serieus ????
je probeert het nu gewoon allemaal recht te lullen
ah jij vind.....okequote:Op donderdag 24 september 2020 11:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niks recht aan het lullen. Ik vind dat dit valt binnen de kaders van de demonstratievrijheid.
Trein geeft alleen maar weer hoe de wet is in Nederland, he? We mogen best veel ondanks dat de waanzin wappies roepen dat ze in een totalitaire staat levenquote:Op donderdag 24 september 2020 11:03 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ben je echt serieus ????
je probeert het nu gewoon allemaal recht te lullen
Ik denk dat als je 'kort toeroepen' gaat verbieden je wel heel diep ingrijpt in het demonstratierecht. Ik bedoel mag KOZP dan ook niks meer roepen naar een zwarte piet? Of roep je dan iets naar die zwarte piet als een soort verpersoonlijking van het maatschappelijke probleem 'zwarte piet' in het algemeen?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Trein geeft alleen maar weer hoe de wet is in Nederland, he? We mogen best veel ondanks dat de waanzin wappies roepen dat ze in een totalitaire staat leven
En nog erger: iedereen in Nederland wordt heel snel 'gedwongen' standpunten in te nemen over discussie waar hij/zij eigenlijk helemaal niet mee geconfronteerd wil worden. Zoals Zwarte Piet. Dan is er zogenaamd ineens een 'maatschappelijk debat' terwijl heel veel mensen helemaal geen zin hebben in die discussie, maar gewoon een - in dit geval - leuk feestje willen vieren met hun kinderen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:07 schreef Simmertje het volgende:
Probleem is ook dat iedereen tegenwoordig maar een mening moet vormen over dingen waar zij helemaal geen verstand van hebben. Vroeger was dit beperkt tot een gesprek in de kroeg, maar tegenwoordig wordt deze ellende (zichtbaar voor iedereen) uitgevochten op internet. Wanneer mensen die alleen maar ervaring hebben in de showbusiness wereld gaan discussiëren met iemand die al twintig jaar lang ervaring heeft in het vak en daarvoor ook heeft gestudeerd wordt het echt een schaamteloos zooitje.
De impact van de ziekte en de maatregelen gaan veel verder dan een expertisegebied waarvoor je gestudeerd kan hebben. Het treft een ieder, en daarom is ook iedere stem van enig belang.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:07 schreef Simmertje het volgende:
Probleem is ook dat iedereen tegenwoordig maar een mening moet vormen over dingen waar zij helemaal geen verstand van hebben. Vroeger was dit beperkt tot een gesprek in de kroeg, maar tegenwoordig wordt deze ellende (zichtbaar voor iedereen) uitgevochten op internet. Wanneer mensen die alleen maar ervaring hebben in de showbusiness wereld gaan discussiëren met iemand die al twintig jaar lang ervaring heeft in het vak en daarvoor ook heeft gestudeerd wordt het echt een schaamteloos zooitje.
Veel mensen hebben dan ook nog echt veel kennis maar zijn slecht in communiceren of andersom of hebben beiden of geen van beiden.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:07 schreef Simmertje het volgende:
Probleem is ook dat iedereen tegenwoordig maar een mening moet vormen over dingen waar zij helemaal geen verstand van hebben. Vroeger was dit beperkt tot een gesprek in de kroeg of op een verjaardag, maar tegenwoordig wordt deze ellende (zichtbaar voor iedereen) uitgevochten op internet. Wanneer mensen die alleen maar ervaring hebben in de showbusiness wereld gaan discussiëren met iemand die al twintig jaar lang ervaring heeft in het vak en daarvoor ook heeft gestudeerd wordt het echt een schaamteloos zooitje.
Ik weet nog altijd niet wat nu een maatschappelijk debat is, wanneer die begint, wie wint en wanneer het stopt...quote:Op donderdag 24 september 2020 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En nog erger: iedereen in Nederland wordt heel snel 'gedwongen' standpunten in te nemen over discussie waar hij/zij eigenlijk helemaal niet mee geconfronteerd wil worden. Zoals Zwarte Piet. Dan is er zogenaamd ineens een 'maatschappelijk debat' terwijl heel veel mensen helemaal geen zin hebben in die discussie, maar gewoon een - in dit geval - leuk feestje willen vieren met hun kinderen.
Maar de vraag is welke stem je een podium geeft en welke niet. Nogmaals, iedereen mag zijn mening hebben en uitdragen. Maar ik zie het nut niet om een Famke Louise of Tim Douwsma in debat te laten gaan met experts die tientallen jaren ervaring hebben in het vak. Je laat ook niet op televisie de plaatselijke bakker in discussie gaan met Ronald Koeman over de opstelling van Oranje.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:10 schreef galantis het volgende:
[..]
De impact van de ziekte en de maatregelen gaan veel verder dan een expertisegebied waarvoor je gestudeerd kan hebben. Het treft een ieder, en daarom is ook iedere stem van enig belang.
maar dat heeft ook met de redacties van de praatprogramma's te maken, alles om kijkers te trekkenquote:Op donderdag 24 september 2020 11:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar de vraag is welke stem je een podium geeft en welke niet. Nogmaals, iedereen mag zijn mening hebben en uitdragen. Maar ik zie het nut niet om een Famke Louise of Tim Douwsma in debat te laten gaan met experts die tientallen jaren ervaring hebben in het vak. Je laat ook niet op televisie de plaatselijke bakker in discussie gaan met Ronald Koeman over de opstelling van Oranje.
Over gekkies als Jensen, Lange Frans en Willem Engel wil ik niet eens beginnen.
Dat was ook duidelijk te zien bij Jinek, toch?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:10 schreef galantis het volgende:
[..]
De impact van de ziekte en de maatregelen gaan veel verder dan een expertisegebied waarvoor je gestudeerd kan hebben. Het treft een ieder, en daarom is ook iedere stem van enig belang.
Denk je dat, mocht dit bij een rechter komen, deze ook zo oordeelt?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niks recht aan het lullen. Ik vind dat dit valt binnen de kaders van de demonstratievrijheid.
De idee dat ieder debat en discussie een winnaar moet hebben, en dat dat ook de reden is om te discussieren en debatteren staat me nogal tegen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik weet nog altijd niet wat nu een maatschappelijk debat is, wanneer die begint, wie wint en wanneer het stopt...
Er is een verschil tussen een podium geven en er verslag van doen omdat het relevant is. Wat ik wel meer zou zien, is dat er deskundigen aan het woord komen. Ik herinner me een vreselijke uitzending jaren terug van Witteman waarbij twee antivaxxende vrouwelijke brulboeien veel te veel kwamen te overheersen en het tegengas bijna niet aan het woord kwam.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar de vraag is welke stem je een podium geeft en welke niet. Nogmaals, iedereen mag zijn mening hebben en uitdragen. Maar ik zie het nut niet om een Famke Louise of Tim Douwsma in debat te laten gaan met experts die tientallen jaren ervaring hebben in het vak. Je laat ook niet op televisie de plaatselijke bakker in discussie gaan met Ronald Koeman over de opstelling van Oranje.
Zie je toch ook in al die sportprogramma's? Dan zit er ineens een voetballer in de studio om een F1-race te analyseren. Puur om nog wat extra kijkers te trekken, inhoudelijk voegt zo iemand 0,0 toe.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dat heeft ook met de redacties van de praatprogramma's te maken, alles om kijkers te trekken
Wanneer stopt het dan en wat is dan het doel?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De idee dat ieder debat en discussie een winnaar moet hebben, en dat dat ook de reden is om te discussieren en debatteren staat me nogal tegen.
Eens, maar voorheen bleef dit beperkt tot een enkel programma op televisie of een column in de krant. Met de komst van online media en social media lijkt het wel alsof iedereen maar een mening moet hebben over elk onderwerp en daarnaast ook nog eens heel graag deze mening breed uit wil dragen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar dat heeft ook met de redacties van de praatprogramma's te maken, alles om kijkers te trekken
Je ziet ook steeds vaker dat experts dan ook nee zeggen tegen de uitnodiging. Voor mij is dat een teken dat de expert geen tijd wil verspillen aan zinlose dingen en daarom geloof ik die dan eerder. Veel discussies gaan ook niet over kennis, maar wie een grotere bek heeft en de vervelendste vragen kan stellen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het stopt als mensen stoppen met een discussie willen winnen en hun absolute gelijk willen halen. Het doel is verbetering van de situatie en het is wel lekker als mensen naar elkaar luisteren en accepteren dat er mensen zijn met andere inzichten en nieuwsgierig daarna zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wanneer stopt het dan en wat is dan het doel?
Ja, maar, welk vak dan? Hier is toch geen vak voor?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:16 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dat was vroeger ook zo, maar probeerde toen maar eens hiervoor te zorgen...quote:Op donderdag 24 september 2020 11:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, maar voorheen bleef dit beperkt tot een enkel programma op televisie of een column in de krant. Met de komst van online media en social media lijkt het wel alsof iedereen maar een mening moet hebben over elk onderwerp en daarnaast ook nog eens heel graag deze mening breed uit wil dragen.
Het stopt wanneer er niemand meer is die over het specifieke onderwerp wil/hoeft te praten.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wanneer stopt het dan en wat is dan het doel?
Vroeger zaten mensen zonder enig niveau schaamteloos elke dag op tv met hun gezever voor een miljoenenpubliek, zo'n Jan Mulder die de kijker wel even ging uitleggen waarom Nederland geen Joint Strike Fighters moest aanschaffen was ook gewoon cafépraat. Wees blij dat het zich nu beperkt tot social media kun je er in elk geval met een grote boog omheen lopenquote:Op donderdag 24 september 2020 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel ja.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Denk je dat, mocht dit bij een rechter komen, deze ook zo oordeelt?
ik vind het werkelijk een hellend vlak. De mensen bij de abortuskliniek roepen ook alleen maar 'moordenaar' naar de mensen die naar de kliniek lopen. Duwen hooguit kleine poppetjes die foetussen moeten voorstellen bij mensen in hun handen. Een flyer geven, iets toeroepen en een foto maken bij een teststraat komen dan aardig overeen.
Ik zweer het, Facebook en Twitter zijn de kanker in de maatschappij. In plaats dat het verbindend werkt (zoals Hyves dat wél deed) is het nu vooral een platform voor domme grappen, zelfexpressie en zinloze discussies.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:23 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, maar voorheen bleef dit beperkt tot een enkel programma op televisie of een column in de krant. Met de komst van online media en social media lijkt het wel alsof iedereen maar een mening moet hebben over elk onderwerp en daarnaast ook nog eens heel graag deze mening breed uit wil dragen.
Laten we dat niet doen, ik wil graag dat die mensen het overlevenquote:Op donderdag 24 september 2020 11:28 schreef Natalie het volgende:
Ik stel voor dat de demonstranten eens een weekje mee gaan draaien op een IC vol Covid-patiënten. Een dosis realiteit zal ze goed doen.
zat toch ook een knop op je tv? Grootste probleem van sociale media vind ik de anonimiteitquote:Op donderdag 24 september 2020 11:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Vroeger zaten mensen zonder enig niveau schaamteloos elke dag op tv met hun gezever voor een miljoenenpubliek, zo'n Jan Mulder die de kijker wel even ging uitleggen waarom Nederland geen Joint Strike Fighters moest aanschaffen was ook gewoon cafépraat. Wees blij dat het zich nu beperkt tot social media kun je er in elk geval met een grote boog omheen lopen
Ik viel van mijn stoel van het lachen. Er wordt geen enkele hele zin gebruikt en 10 verschillende onderwerpen zijn door elkaar gebruikt. Dit is dus iemand die niet kan communicerenquote:Op donderdag 24 september 2020 11:27 schreef Simmertje het volgende:
https://www.gids.tv/video(...)ver-ikdoenietmeermee
Deze is wel mooi en op een satirische manier beetje de samenvatting van het toelaten van dit soort gasten in praatprogramma's
Jan Mulder had wel gelijk. Die JSF's kunnen niet eens tegen een onweersbuitje.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Vroeger zaten mensen zonder enig niveau schaamteloos elke dag op tv met hun gezever voor een miljoenenpubliek, zo'n Jan Mulder die de kijker wel even ging uitleggen waarom Nederland geen Joint Strike Fighters moest aanschaffen was ook gewoon cafépraat. Wees blij dat het zich nu beperkt tot social media kun je er in elk geval met een grote boog omheen lopen
Hoewel het in b.v. de VS erger is, zie je toch ook in Nederland nog wel veel van dit soort 'both sideism' in de media, oftewel 'we moeten beide kanten van het verhaal laten horen'. Het probleem is alleen een beetje dat er helemaal geen sprake is van symmetrie.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een podium geven en er verslag van doen omdat het relevant is. Wat ik wel meer zou zien, is dat er deskundigen aan het woord komen. Ik herinner me een vreselijke uitzending jaren terug van Witteman waarbij twee antivaxxende vrouwelijke brulboeien veel te veel kwamen te overheersen en het tegengas bijna niet aan het woord kwam.
Juist bij de gekkies heb je nodig dat iemand die er echt voor geleerd heeft uitlegt wat er niet klopt aan een redenering of statistiek.
Of 'meekijken' ipv 'meedraaien'. Goed punt.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Laten we dat niet doen, ik wil graag dat die mensen het overleven
https://www.netflix.com/title/81254224quote:Op donderdag 24 september 2020 11:28 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zweer het, Facebook en Twitter zijn de kanker in de maatschappij. In plaats dat het verbindend werkt (zoals Hyves dat wél deed) is het nu vooral een platform voor domme grappen, zelfexpressie en zinloze discussies.
Iedereen mag zijn mening hebben maar schijnbaar moet iedereen met een andere mening afgeslacht worden.
Op je pc toch ook, je hoeft die onzin van een Famke Louise en god mag weten wat een idioten echt niet allemaal te volgen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
zat toch ook een knop op je tv? Grootste probleem van sociale media vind ik de anonimiteit
Thanks, vanavond eens kijken.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
https://www.netflix.com/title/81254224
Maar hoe bepaal je wie de juiste mensen zijn?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:35 schreef Elan het volgende:
Ik vind Twitter wel fijn ook in de hele Coronacrisis, je krijgt veel zaken en cijfers heel goed toegelicht als je de juiste mensen volgt. Echt een verrijking aan mijn verder zeer beperkte kennis aangaande virologie.
Dat is vaak naar eigen inzicht.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar hoe bepaal je wie de juiste mensen zijn?
dus? uiteindelijk is er niets veranderd behalve het volume aan strontquote:Op donderdag 24 september 2020 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Op je pc toch ook, je hoeft die onzin van een Famke Louise en god mag weten wat een idioten echt niet allemaal te volgen.
Mensen zoeken het zelf op en gaan er vervolgens over klagen.
Eens met het laatste. Daarom ook dat ik (persoonlijk dus) vind dat bij een teststraat gaan staan met een bord en leuzen roepen inderdaad, hoe vervelend het ook kan zijn, een demonstratie is. Maar een individu lastigvallen met toeroepen, flyer in de hand drukken en een foto maken niet meer. Maar goed, ik heb daar geen juridische onderbouwing voorquote:Op donderdag 24 september 2020 11:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel ja.
Cruciaal verschil is ook wel dat het viruswappies en aanverwante groeperingen toch vooral te doen is om het coronabeleid als geheel. Waar het bij Jezus redt en dergelijke toch vooral gaat om de individuele vrouw.
Bovendien is het logisch dat je demonstreert op de plek waar de volgens jou misstand aan de orde is. Ik bedoel KOZP staat ook bij de intocht en niet in mei langs de snelweg. Terwijl de anti Schiphol clubjes juist weer op Schiphol staan. Dat is logisch en inherent aan een demonstratie.
Dat lees je wel hier, nee grapje. Er zijn toch ook gewoon een heleboel wetenschappers en journalisten actief op Twitter die daar dagelijks cijfers toelichten waar je anders geen notie van had, zelfs niet als je de kranten zou lezen en de journaals zou volgen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:36 schreef galantis het volgende:
[..]
Maar hoe bepaal je wie de juiste mensen zijn?
Het onderscheid tussen wat klopt en niet klopt vervaagdquote:Op donderdag 24 september 2020 11:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus? uiteindelijk is er niets veranderd behalve het volume aan stront
Thanks, ga ik kijken.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
https://www.netflix.com/title/81254224
Maar volgens mij vraagt niemand de voorzitter van de IC vereniging naar zijn mening over de economie en al helemaal niet als expert op dat gebied.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:25 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja, maar, welk vak dan? Hier is toch geen vak voor?
Wat weet een voorzitter van IC-vereniging nou over de algehele impact van maatregelen op de economie, bijvoorbeeld?
Ook die hoeven niet te kloppen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat lees je wel hier, nee grapje. Er zijn toch ook gewoon een heleboel wetenschappers en journalisten actief op Twitter die daar dagelijks cijfers toelichten waar je anders geen notie van had, zelfs niet als je de kranten zou lezen en de journaals zou volgen.
Dat was m'n punt ja die stront heeft zich alleen verplaatst en is toegenomen aan volume. Vroeger was het er ook.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus? uiteindelijk is er niets veranderd behalve het volume aan stront
Ik moet onwillekeurig terugdenken aan een aantal zaken:quote:Op donderdag 24 september 2020 11:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoewel het in b.v. de VS erger is, zie je toch ook in Nederland nog wel veel van dit soort 'both sideism' in de media, oftewel 'we moeten beide kanten van het verhaal laten horen'. Het probleem is alleen een beetje dat er helemaal geen sprake is van symmetrie.
Je hebt enerzijds mensen die totaal niet weten waar ze over praten en maar allerlei wilde hersenspinsels de ether in slingeren en anderzijds mensen die allereerst al basale feitelijkheden moeten gaan uitleggen aan mensen die kennelijk elke vorm van fatsoenlijk onderwijs hebben gemist.
Als ik met zo'n type als Tim had gezeten, dan had ik hem allereerst duidelijk gemaakt dat het niet aan overheden of experts is om elke debiel die niet in staat is de meest basale informatie op te zoeken op internet en feiten niet van de meest lachwekkende fabels kan onderscheiden te woord te staan. Feitelijk is het de taak van het onderwijs om mensen de juiste handvatten te bieden om informatie te vinden en op waarde te schatten. Maar als je hoofd al niet in staat is om in te zien dat 28 miljoen gemiste operaties in een half jaar op alle mogelijke manieren (aantal operaties pp, ziekenhuiscapaciteit en ga zo maar door) totaal absurd is, dan gaan experts je ook niet kunnen helpen. Dan moet je gewoon misschien eens dit college gaan volgen.
Dit?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ook die hoeven niet te kloppen.
Gisteren in het nieuws ging het over liften terwijl er nog geen consensus is of aerosolen van invloed zijn, echter dit zet wel angst in voor liften bij leken.
Waarop hun commentaar wordt geleverd vanuit hun expertise, ze pretenderen niet dat ze de economen zijn, of wel? Als hij zegt dat vanuit zijn optiek als IC expert de maatregelen nodig zijn dan geeft hij geen enkel commentaar op de economische wenselijkheid.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Mensen als hij krijgen een behoorlijk - te groot m.i. - podium als het gaat om zijn visie op maatregelen.
De overheid verspreid het virus niet, he? Dat doen WIJ. Alleen WIJ. Dat is gewoon een feit en WIJ houden ons onvoldoende aan de adviezen en regels. Ook een feit.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:46 schreef Noek het volgende:
Dus vanmorgen op de radio dat wanneer WIJ ons niet aan de maatregelen houden we afstevenen op een lockdown aldus de deskundigen. Regionaal haalt niks uit.
Ze hebben het niet eens geprobeerd in te dammen en daarbij hebben ze de testcapaciteit gewoon niet op orde maar WIJ zorgen voor een lockdown.
Nou, vind ik een beetje gek hoor. Alsof de overheid geen rol speelt in deze catastrophe.
Het is gewoon een feit dat Nederlanders belabberd zijn in het opvolgen van adviezen mbt corona.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:46 schreef Noek het volgende:
Dus vanmorgen op de radio dat wanneer WIJ ons niet aan de maatregelen houden we afstevenen op een lockdown aldus de deskundigen. Regionaal haalt niks uit.
Ze hebben het niet eens geprobeerd in te dammen en daarbij hebben ze de testcapaciteit gewoon niet op orde maar WIJ zorgen voor een lockdown.
Nou, vind ik een beetje gek hoor. Alsof de overheid geen rol speelt in deze catastrophe.
alles afschuiven op de burger, eigenlijk om te kotsenquote:Op donderdag 24 september 2020 11:46 schreef Noek het volgende:
Die cijfers kloppen, maar worden continu bijgewerkt. Volgens mij verzamelt Nice data vanuit een systeem waar veel (alle?) ziekenhuizen op zijn aangesloten. Ik denk dat als ze daar de administratie doen, het gelijk bij Nice op de site verschijnt.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:41 schreef Randier het volgende:
Volgens de site van Nice liggen er nu alweer 121 patienten op de IC. Kloppen die cijfers? Zou opnieuw een behoorlijke stijging betekenen....
Inderdaad een erg interessant stuk. Ik heb de laatste tijd al meerdere artikelen gelezen over de werkwijze (en het succes) van Italië ten opzichte van andere landen en het succes wat Italië nu boekt.quote:Op donderdag 24 september 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:
Interessant stuk met een analyse waarom het in Italie (nog) beter gaat en de besmettingen minder hard oplopen dan in Spanje en Frankrijk.
https://www.volkskrant.nl(...)cmvl4r0TWZekXiaA3caQ
Ik vind het knap dat het land er blijkbaar in is geslaagd om op zo grote schaal draagvlak en bewustzijn te creëren bij de bevolking.quote:Wat verder opvalt, is dat die regels door een grote meerderheid van de Italianen worden gesteund. Uit een onderzoek van peilingbureau Demos bleek dat 82 procent van de Italianen nog altijd voorstander is van de strenge coronamaatregelen. In maart lag dat percentage op 90 procent. Tijdens de zomer zakte het tot iets onder de 80 procent, maar inmiddels is het dus weer stijgende.
De overheid probeert het heel handig op de burger te spelen om zelf buiten schot te blijven.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:46 schreef Noek het volgende:
Vertel mij eens wie er zorgt voor de verspreiding van het virus? Of denk je dat de overheid het met sproeivliegtuigen aflevert of zo?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De overheid probeert het heel handig op de burger te spelen om zelf buiten schot te blijven.
IK en mijn maten, WIJ houden ONS heel goed aan de maatregelen en velen met ONS.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De overheid verspreid het virus niet, he? Dat doen WIJ. Alleen WIJ. Dat is gewoon een feit en WIJ houden ons onvoldoende aan de adviezen en regels. Ook een feit.
Maar HUN shit verspreid het virus niet. WIj wel. Zo simpel is en blijft het en als Nederlanders zich aan de regels hielden dan was deze tweede golf er niet gekomen, zo eerlijk moeten we wel zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:50 schreef Noek het volgende:
[..]
IK en mijn maten, WIJ houden ONS heel goed aan de maatregelen en velen met ONS.
Ze verspreiden het niet nee.Goh nou, scherp. Dat ze HUN shit niet op orde hebben, is gewoon een feit.
Rabobankquote:Op donderdag 24 september 2020 11:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is natuurlijk ook gewoon de schuld van De Gelderlander.
Uhmmm, zijn de burgers verantwoordelijk voor testbeleid en het gebrek ervan? Kun je het burgers kwalijk nemen dat zij, net als de politici zelf overigens, doorgaan met hun leven?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vertel mij eens wie er zorgt voor de verspreiding van het virus? Of denk je dat de overheid het met sproeivliegtuigen aflevert of zo?
Dat doen ze niet. Maar het gaat mij om het podium. Als je kijkt naar zijn functie is het nogal willekeurig. Vraag dan een ethicus ofzo. Maar die zie je nauwelijks voorbijkomen bij kranten, talkshows, etc.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarop hun commentaar wordt geleverd vanuit hun expertise, ze pretenderen niet dat ze de economen zijn, of wel? Als hij zegt dat vanuit zijn optiek als IC expert de maatregelen nodig zijn dan geeft hij geen enkel commentaar op de economische wenselijkheid.
Nee dat doet de overheid niet maar de deskundigen met nikszeggende uitspraken.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De overheid probeert het heel handig op de burger te spelen om zelf buiten schot te blijven.
als iedereen zich aan de 1.5 regel had gehouden ( want dat was zo'n beetje de enige regel nog ) was de 2de gold niet gekomen ?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar HUN shit verspreid het virus niet. WIj wel. Zo simpel is en blijft het en als Nederlanders zich aan de regels hielden dan was deze tweede golf er niet gekomen, zo eerlijk moeten we wel zijn.
Ja, testbeleid kan je ze verwijten, verspreiding van corona is de verantwoordelijkheid van de burgers, twee verschillende zaken.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Uhmmm, zijn de burgers verantwoordelijk voor testbeleid en het gebrek ervan? Kun je het burgers kwalijk nemen dat zij, net als de politici zelf overigens, doorgaan met hun leven?
Dit kun je niet eens onderbouwen met cijfers dus die ook niet van dergelijke uitspraken.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar HUN shit verspreid het virus niet. WIj wel. Zo simpel is en blijft het en als Nederlanders zich aan de regels hielden dan was deze tweede golf er niet gekomen, zo eerlijk moeten we wel zijn.
Hoe kom je hier nu bij?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar ik verspreid die shit NIET uit AMSTERDAM dus AMSTERDAM moet weg. kst!quote:Op donderdag 24 september 2020 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou... je ziet de aantallen toch oplopen? Dat komt niet door de kaboutertjes.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit kun je niet eens onderbouwen met cijfers dus die ook niet van dergelijke uitspraken.
Uh....wat?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dit kun je niet eens onderbouwen met cijfers dus die ook niet van dergelijke uitspraken.
Dit is ook wel opmerkelijk:quote:Op donderdag 24 september 2020 11:48 schreef Salina het volgende:
[..]
Inderdaad een erg interessant stuk. Ik heb de laatste tijd al meerdere artikelen gelezen over de werkwijze (en het succes) van Italië ten opzichte van andere landen en het succes wat Italië nu boekt.
Wat ik in dit stuk van de Volkskrant echter niet lees, is dat in Italië al vroeg de noodtoestand is uitgeroepen en in juli (toen het als ik me niet vergis al weer erg goed ging met Italië) is verlengd tot half oktober. Ik denk dat dit een rol kan spelen bij het creëren van bewustwording, duidelijkheid richting burgers en wellicht ook van draagvlak.
Zo en zo vraag ik me af hoe groot de rol van deze factoren is, hoe gedrag(sverandering) en bewustwording en draagvlak beïnvloed kunnen worden en wat men daar voor inzet of kan inzetten. Dat aspect (gedrag, gedragsverandering en beïnvloeding daarvan) fascineert me veel meer dan technische aspecten over het vaccin, het virus en andere technische zaken waar ik de laatste tijd verre van blijf.
[..]
Ik vind het knap dat het land er blijkbaar in is geslaagd om op zo grote schaal draagvlak en bewustzijn te creëren bij de bevolking.
Tevens zie je dat bepaalde maatregelen wel degelijk veel invloed hebben (wat hier soms wel eens wordt betwist).
Er wordt over New York ook wel eens gevraagd of gezegd waarom het daar nu zo goed gaat. Dan spreken sommigen wel eens over groepsimmuniteit omdat de staat/de stad zo hard is geraakt (wat sommigen ook wel zeggen of denken over b.v. Italië of Brabant of Limburg).
Hoewel ik wel degelijk denk dat er sprake kan zijn van een soort groepsimmuniteit, denk ik dat het toch eerder de maatregelen, het gedrag, het bewustzijn en het draagvlak zijn wat een rol speelt in het huidige succes1van Italië en NY (na een dramatische start overigens). Ik denk dat het scheppen van duidelijkheid richting burgers daarbij cruciaal is. Dat heeft Italië dus - mede door het uitroepen van de noodtoestand - goed gedaan denk ik.
Over NY even had ik vorige maand iets gepost.
Je hoort over NY ook niets over bijvoorbeeld onvrede (over de maatregelen). Ik heb er althans niets over vernomen. Hoe kan het dat zo'n grote stad/staat op zo massale termijn de burgers in het gareel krijgt en houdt? Zeer fascinerend.
Ben ook wel benieuwd naar de communicatie richting de burgers. Al waren de persconferenties van de gouverneur wel verhelderend en duidelijk. Dat kan een rol hebben gespeeld voor het bewustzijn en draagvlak.
1 succes uiteraard relatief en persoonlijk bezien. Je kunt ook zeggen dat de strengere maatregelen economisch gezien een forse invloed uitoefenen. Het ene sluit het andere ook niet uit trouwens.
Bedankt trouwens voor de kijktips (aangehaald YT-college van Monolith) en The Social Dilemma. Kan wel weer wat nieuwe input gebruiken voor 's avonds.
Je zou voorzichtig kunnen concluderen dat gericht testen effectiever is dan wat wij hier doen.quote:Gericht testen
Wat volgens de Italiaanse viroloog Andrea Crisanti echter het belangrijkste verschil tussen Italië en andere Zuid-Europese landen verklaart, is de manier waarop er wordt getest. Een land als Frankrijk voert weliswaar meer tests uit dan Italië (grofweg een miljoen versus 500 duizend tests per week), maar test veel minder gericht. In Frankrijk is iedereen welkom bij de teststraten, ook mensen zonder klachten, waardoor de wachttijden gigantisch kunnen oplopen.
In Italië kun je je enkel laten testen met een doktersverklaring. Daardoor zijn er nauwelijks verhalen over vertragingen bij laboratoria. Nadat een test is uitgevoerd (alleen al in en rond Rome zijn er 26 plekken waar burgers zich vanuit hun auto kunnen laten testen) bedraagt de wachttijd in de praktijk slechts een dag.
mensen die op kantoor werken mag gewoonquote:Op donderdag 24 september 2020 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou... je ziet de aantallen toch oplopen? Dat komt niet door de kaboutertjes.
Maar het zou wel helpen als de overheid voor 1 strategie zou kiezen en vooral daar dan ook naar zou handelen in daden. De strategie was toch indammen? Acteer daar dan ook naar (zie Duitsland) en communiceer helder van te voren wat bijvoorbeeld de maatregelen zijn bij overschrijding van bepaalde grenswaarden. Nu wacht men tot het bijna mis gaat, gaat daarna eerst polderen over wat dat dan precies betekent en legt vervolgens de hete aardappel bij de regio's neer.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De overheid verspreid het virus niet, he? Dat doen WIJ. Alleen WIJ. Dat is gewoon een feit en WIJ houden ons onvoldoende aan de adviezen en regels. Ook een feit.
We kunnen in ieder geval ook niet vaststellen dat het komt omdat we en masse de “regels” negeren.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Yep en ik zeg helemaal nergens dat jij het doet, ik heb over WIJ in zijn algemeenheid als Nederlanders cq mensen. Ik hoop dat je dat begrijpt, ik spreek jou niet persoonlijk aan hieropquote:Op donderdag 24 september 2020 11:54 schreef Noek het volgende:
[..]
Maar ik verspreid die shit NIET uit AMSTERDAM dus AMSTERDAM moet weg. kst!
Gewoon weg of op slot want het komt hier straks gewoon in de weilanden daar waar anderhalve meter een lachertje is want het liefst hanteren ze hier 10 km.
Nederlanders zijn met veel hè?
Het zijn ook nikszeggende uitspraken die wel de aandacht van hun afleiden....quote:Op donderdag 24 september 2020 11:54 schreef Predator40 het volgende:
het is eigenlijk ook wel lachwekkend, de burgers de schuld geven terwijl het een grote puinzooi is door de overheid notabene
Het advies is nog steeds om thuis te werken waar mogelijk. Dat advies word dus niet overal gevolgd.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
mensen die op kantoor werken mag gewoon
mensen die naar de horeca gaan ook
Like duh, er wordt toch ook niks ingedamd?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als je roept dat elke snotneus of elk kuchje corona 'zou kunnen zijn'. Dan staat iedereen inderdaad in de rij.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is ook wel opmerkelijk:
[..]
Je zou voorzichtig kunnen concluderen dat gericht testen effectiever is dan wat wij hier doen.
Ik vind de regels zeker niet sluitend, en er is genoeg dat de overheid op dit moment verweten kan worden. Maar als mensen zich daadwerkelijk aan de anderhalve meter zouden houden, denk ik niet dat het aantal besmettingen de afgelopen weken in zo'n rap tempo was opgelopen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
We kunnen in ieder geval ook niet vaststellen dat het komt omdat we en masse de “regels” negeren.
Gelukkig maar, goed oppassen met elkaar! En geniet zo veel van elkaar.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:57 schreef Dven het volgende:
Vriendin en ik zijn deze week in haar huis dat ze nog met haar huisgenote deelt. Zij (huisgenote) is psychologe op een basisschool. Eergisteren kreeg zij bericht dat een collega waar ze redelijk nauw contact mee heeft ziek was () en diezelfde dag nog een test moest ondergaan. Toch opgelucht dat deze gisteren als negatief naar buiten kwam
Dichtste bij dat het ooit is geweest.
Wat kan ik er aan doen als iemand morgen een bruiloft viert met 200 mensen, grieperig is maar besluit zich niet te laten testen omdat het zo druk is?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep en ik zeg helemaal nergens dat jij het doet, ik heb over WIJ in zijn algemeenheid als Nederlanders cq mensen. Ik hoop dat je dat begrijpt, ik spreek jou niet persoonlijk aan hierop
Het is weer het typische geklaag: ik heb de regels niet nodig, anderen hebben de regels nodig. Alles om maar de eigen verantwoordelijkheid af te schuiven. Ironisch genoeg vaak juist het verwijt dat aan het adres van de overheid gemaakt wordt.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vertel mij eens wie er zorgt voor de verspreiding van het virus? Of denk je dat de overheid het met sproeivliegtuigen aflevert of zo?
Het grootste probleem is dat lokaal handhaven in Nederland lastig is omdat regio's zo gigantisch klein zijn. Zie het bericht dat feestjes gewoon naar het andere kant van het land verplaatst worden. Dat gebeurt omdat je nu eenmaal binnen no time bijkans aan de andere kant van het land bent.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het grootste probleem van de (lokale) overheid is dat ze te weinig handhaven. Als de consequenties beperkt zijn, dan hebben Nederlanders lak aan regels. En adviezen zijn voor een deel van de Nederlanders sowieso nutteloos.
Nope. Ik moet feitelijk vijf dagen op kantoor zitten om 'solidair te zijn met collega's die niet kunnen thuiswerken'quote:Op donderdag 24 september 2020 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het advies is nog steeds om thuis te werken waar mogelijk. Dat advies word dus niet overal gevolgd.
200 ??? serieus ?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat kan ik er aan doen als iemand morgen een bruiloft viert met 200 mensen, grieperig is maar besluit zich niet te laten testen omdat het zo druk is?
Wat jij vindt of denkt is helemaal niet van belang. We weten schijnbaar nog steeds niet goed hoe het virus zich exact verspreid en derhalve kunnen we ook niet zeggen waar de stijging vandaan komt. Allemaal leuke en interessante theorieën kunnen we er op los laten maar het enige wat écht lijkt te werken is testen en BCO. Laat dat nou net 2 dingen zijn waar de overheid heel veel invloed op heeft.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind de regels zeker niet sluitend, en er is genoeg dat de overheid op dit moment verweten kan worden. Maar als mensen zich daadwerkelijk aan de anderhalve meter zouden houden, denk ik niet dat het aantal besmettingen de afgelopen weken in zo'n rap tempo was opgelopen.
Ja, en dat is hetgene waar ik bezwaar tegen heb, ja, de overheid maakt fouten maar de overheid is niet overal alleen verantwoordelijk voor, wij (en dat is dus een alomvattend wij) hebben ook een eigen verantwoordelijkheid als burgers.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is weer het typische geklaag: ik heb de regels niet nodig, anderen hebben de regels nodig. Alles om maar de eigen verantwoordelijkheid af te schuiven. Ironisch genoeg vaak juist het verwijt dat aan het adres van de overheid gemaakt wordt.
Ik denk nog altijd dat het in NL komt door het seizoen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind de regels zeker niet sluitend, en er is genoeg dat de overheid op dit moment verweten kan worden. Maar als mensen zich daadwerkelijk aan de anderhalve meter zouden houden, denk ik niet dat het aantal besmettingen de afgelopen weken in zo'n rap tempo was opgelopen.
Ik heb een beetje het idee dat iedereen het er hier momenteel van neemt omdat de cijfers zo bijzonder laag zijn. Ben daarom benieuwd wat er de komende weken staat te gebeuren.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:58 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Gelukkig maar, goed oppassen met elkaar! En geniet zo veel van elkaar.
Staat gewoon in het artikel hoor.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:48 schreef Salina het volgende:
Wat ik in dit stuk van de Volkskrant echter niet lees, is dat in Italië al vroeg de noodtoestand is uitgeroepen en in juli (toen het als ik me niet vergis al weer erg goed ging met Italië) is verlengd tot half oktober. Ik denk dat dit een rol kan spelen bij het creëren van bewustwording, duidelijkheid richting burgers en wellicht ook van draagvlak.
Ja hoor, zolang je ze maar allemaal een stoel geeft! Dat je vervolgens na 12 bier met oma de polonaise loopt zal geen hond wat van zeggen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
200 ??? serieus ?
en het mag ook gewoon waarschijnlijk
Schandalig natuurlijk maar allicht je telefonistes wat beter trainen. Van slag zijn omdat je over de telefoon door één of andere janlul uitgescholden wordt lijkt me ietwat overdreven.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:
Dit valt zeker ook onder het demonstratierecht ?![]()
![]()
![]()
GOIRLE - Personeel van woonzorgcentrum Guldenakker in Goirle is met de dood bedreigd na een oproep van Willem Engel van de actiegroep ’Viruswaarheid’.
Een oproep van Willem Engel over de sluiting van een zorgcentrum in Goirle leidde tot dreigtelefoontjes
De actievoerder riep via Facebook op om te bellen naar de instelling die sinds kort voor de tweede keer vanwege corona op slot is gegaan.
Volgens burgemeester Mark van Stappershoef van Goirle leidde dat tot ’zeer vervelende’ telefoontjes, zo zegt hij in het Brabants Dagblad.
’Ik wens u een langzame, pijnlijke en eenzame dood en in combinatie met ernstige ziektes’, werd onder meer gezegd.
Een woordvoerster: „Onze telefonistes werden uitgescholden en waren daardoor behoorlijk van slag.”
Er kwamen zes dreigtelefoontjes binnen en ruim het dubbele aantal mails.
Nou nee het is vooral erg makkelijk alleen naar de overheid te wijzen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:54 schreef Predator40 het volgende:
het is eigenlijk ook wel lachwekkend, de burgers de schuld geven terwijl het een grote puinzooi is door de overheid notabene
Burgers nemen hun verantwoordelijkheid niet maar veel werkgevers ook niet.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nope. Ik moet feitelijk vijf dagen op kantoor zitten om 'solidair te zijn met collega's die niet kunnen thuiswerken'
Vreemd dat de beperkingen van anderen voor mij beperkend blijken te zijn.
Baal er van maar je doet er niets aan.
De crux zit 'm inderdaad in het woordje alleen, maar vraag me af of men dat snapt.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou nee het is vooral erg makkelijk alleen naar de overheid te wijzen.
Eens. Richard Dawkins weigert om die reden terecht om in gesprek te gaan met creationisten. Hij wil niet ook maar illusie wekken dat die serieus genomen zouden moeten worden.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoewel het in b.v. de VS erger is, zie je toch ook in Nederland nog wel veel van dit soort 'both sideism' in de media, oftewel 'we moeten beide kanten van het verhaal laten horen'. Het probleem is alleen een beetje dat er helemaal geen sprake is van symmetrie.
Je hebt enerzijds mensen die totaal niet weten waar ze over praten en maar allerlei wilde hersenspinsels de ether in slingeren en anderzijds mensen die allereerst al basale feitelijkheden moeten gaan uitleggen aan mensen die kennelijk elke vorm van fatsoenlijk onderwijs hebben gemist.
Als ik met zo'n type als Tim had gezeten, dan had ik hem allereerst duidelijk gemaakt dat het niet aan overheden of experts is om elke debiel die niet in staat is de meest basale informatie op te zoeken op internet en feiten niet van de meest lachwekkende fabels kan onderscheiden te woord te staan. Feitelijk is het de taak van het onderwijs om mensen de juiste handvatten te bieden om informatie te vinden en op waarde te schatten. Maar als je hoofd al niet in staat is om in te zien dat 28 miljoen gemiste operaties in een half jaar op alle mogelijke manieren (aantal operaties pp, ziekenhuiscapaciteit en ga zo maar door) totaal absurd is, dan gaan experts je ook niet kunnen helpen. Dan moet je gewoon misschien eens dit college gaan volgen.
Daarom is zon uitspraak ook nikszeggend en is bedoelt als rookgordijn om dingen te verbergen. Blijkbaar werkt het aan de vele reacties hierquote:Op donderdag 24 september 2020 11:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat kan ik er aan doen als iemand morgen een bruiloft viert met 200 mensen, grieperig is maar besluit zich niet te laten testen omdat het zo druk is?
Is er in Nederland eigenlijk ooit sprake geweest van iets van een noodtoestand? Tot wanneer heeft dat geduurd? Waarom is deze dan weer zo snel losgelaten?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:48 schreef Salina het volgende:
[..]
Inderdaad een erg interessant stuk. Ik heb de laatste tijd al meerdere artikelen gelezen over de werkwijze (en het succes) van Italië ten opzichte van andere landen en het succes wat Italië nu boekt.
Zo en zo vraag ik me af hoe groot de rol van deze factoren is, hoe gedrag(sverandering) en bewustwording en draagvlak beïnvloed kunnen worden en wat men daar voor inzet of kan inzetten. Dat aspect (gedrag, gedragsverandering en beïnvloeding daarvan) fascineert me veel meer dan technische aspecten over het vaccin, het virus en andere technische zaken waar ik de laatste tijd verre van blijf.
[..]
Ik vind het knap dat het land er blijkbaar in is geslaagd om op zo grote schaal draagvlak en bewustzijn te creëren bij de bevolking.
Tevens zie je dat bepaalde maatregelen wel degelijk veel invloed hebben (wat hier soms wel eens wordt betwist).
Er wordt over New York ook wel eens gevraagd of gezegd waarom het daar nu zo goed gaat. Dan spreken sommigen wel eens over groepsimmuniteit omdat de staat/de stad zo hard is geraakt (wat sommigen ook wel zeggen of denken over b.v. Italië of Brabant of Limburg).
Hoewel ik wel degelijk denk dat er sprake kan zijn van een soort groepsimmuniteit, denk ik dat het toch eerder de maatregelen, het gedrag, het bewustzijn en het draagvlak zijn wat een rol speelt in het huidige succes1 van Italië en NY (na een dramatische start overigens). Ik denk dat het scheppen van duidelijkheid richting burgers daarbij cruciaal is. Dat heeft Italië dus - mede door het uitroepen van de noodtoestand - goed gedaan denk ik.
Over NY trouwens had ik vorige maand iets gepost.
Je hoort over NY (en over Italië) ook weinig tot niets over bijvoorbeeld onvrede (over de maatregelen). Ik heb er althans niets over vernomen. Hoe kan het dat zo'n grote stad/staat als NY op zo massale termijn de burgers in het gareel krijgt en houdt? Zeer fascinerend.
Ben ook wel benieuwd naar de communicatie richting de burgers. Al waren de persconferenties van de gouverneur wel verhelderend en duidelijk. Dat kan een rol hebben gespeeld voor het bewustzijn en draagvlak.
1 succes uiteraard relatief en persoonlijk bezien. Je kunt ook zeggen dat de strengere maatregelen economisch gezien een forse invloed uitoefenen. Het ene sluit het andere ook niet uit trouwens.
Bedankt trouwens voor de kijktips (aangehaald YT-college van Monolith) en The Social Dilemma. Kan wel weer wat nieuwe input gebruiken voor 's avonds.
Ik kan die laag niet vinden.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:57 schreef iBenny het volgende:
Google Maps toont voortaan aantal coronabesmettingen per gebied
Handig.
Dat was gewoon even een ludieke "doe opdracht" tussendoor, net zoals dat folders uitdelen bij teststraten.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:
![]()
![]()
GOIRLE - Personeel van woonzorgcentrum Guldenakker in Goirle is met de dood bedreigd na een oproep van Willem Engel van de actiegroep ’Viruswaarheid’.
Een oproep van Willem Engel over de sluiting van een zorgcentrum in Goirle leidde tot dreigtelefoontjes
De actievoerder riep via Facebook op om te bellen naar de instelling die sinds kort voor de tweede keer vanwege corona op slot is gegaan.
Volgens burgemeester Mark van Stappershoef van Goirle leidde dat tot ’zeer vervelende’ telefoontjes, zo zegt hij in het Brabants Dagblad.
’Ik wens u een langzame, pijnlijke en eenzame dood en in combinatie met ernstige ziektes’, werd onder meer gezegd.
Een woordvoerster: „Onze telefonistes werden uitgescholden en waren daardoor behoorlijk van slag.”
Nee en dat weet je zelf ook, waarom zou je Tijger_m z'n mening zo belachelijk willen maken?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:
![]()
![]()
niet alleen naar de overheid, maar ze zijn wel degelijk een groot deel verantwoordelijkquote:Op donderdag 24 september 2020 12:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De overheid is niet de enige met schuld daar heb je gelijk in maar de balans is dan ook niet 50/50, zowel aan de kant van de schuldvraag als de verantwoording. Als je gezag wilt uitstralen moet je in ieder geval zelf het goede voorbeeld geven en zorgen dat als het dan echt fout gaat jou niets te verwijten valt. En we weten allemaal wel waar de overheid haar steekjes heeft laten vallen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Over groot kun je discussiëren zoals hier ook blijkt maar een deel klopt. Net als dat WIJ dat dus zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet alleen naar de overheid, maar ze zijn wel degelijk een groot deel verantwoordelijk
Nee, is niet gebeurd. In je vervolg vragen impliceer je dat dat wel zo was.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Is er in Nederland eigenlijk ooit sprake geweest van iets van een noodtoestand? Tot wanneer heeft dat geduurd? Waarom is deze dan weer zo snel losgelaten?
Wat een waanzin. Alsof solidariteit boven veiligheid gaat. Moet je dan ook solidair zijn met slechtziende collega's of collega's die het niet zo snel meer kunnen door met een blinddoek je productie te laten inkakken?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nope. Ik moet feitelijk vijf dagen op kantoor zitten om 'solidair te zijn met collega's die niet kunnen thuiswerken'
Wat een kromme redenatie. Jij moet je gezondheid op het spel zetten omdat collega's niet kunnen thuiswerken. Klinkt als een lulsmoes van je leidinggevende om zijn personeel toch op kantoor te krijgen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hmm weet ik niet hoor. Als je ziet dat het gros de regels die de overheid opstelt negeert (en dan heb ik het niet over de excessen met 200 man op een bruiloft) dan kun je je sterk afvragen of dat niet wel gewoon 50/50 is.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De overheid is niet de enige met schuld daar heb je gelijk in maar de balans is dan ook niet 50/50, zowel aan de kant van de schuldvraag als de verantwoording. Als je gezag wilt uitstralen moet je in ieder geval zelf het goede voorbeeld geven en zorgen dat als het dan echt fout gaat jou niets te verwijten valt. En we weten allemaal wel waar de overheid haar steekjes heeft laten vallen.
Zo te lezen nog niet uitgerold. Scheelt in wezen ook niet veel met deze van de EUquote:
Hij pakt het wel slim aan. Als hij dit bericht iets anders had geformuleerd dan had hij kunnen worden opgepakt voor opruiing.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:04 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat was gewoon even een ludieke "doe opdracht" tussendoor, net zoals dat folders uitdelen bij teststraten.
[ afbeelding ]
Uitgescholden of bedreigd? Nogal een verschil...quote:Op donderdag 24 september 2020 12:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Schandalig natuurlijk maar allicht je telefonistes wat beter trainen. Van slag zijn omdat je over de telefoon door één of andere janlul uitgescholden wordt lijkt me ietwat overdreven.
Het doet mij vooral denken aan de tijd dat ik online nog wel eens op discussiefora kwam waar bijvoorbeeld over de evolutionaire biologie werd gediscussieerd. Daar postten vaak mensen die serieus in het vak bezig waren als wetenschapper hele boeiende zaken over hun onderzoek, maar liep er ook altijd wel één of andere relimalloot tussen die vond dat de kostbare tijd van dat soort mensen volledig besteed diende te worden aan hem herhaaldelijk uitleggen waarom zijn laatste herspenspinsel over waarom pakweg 200 jaar aan wetenschap er volkomen naast zit en de mens eigenlijk 6000 jaar geleden in haar huidige vorm door zijn god geschapen was.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:43 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik moet onwillekeurig terugdenken aan een aantal zaken:
- mijn post van eergisteren over waarom veruit de meeste mensen beter maar geen uitspraken doen over zaken waar ze geen verstand van hebben, waarom mensen beter maar geen "eigen onderzoek" moeten doen en waarom men maar beter vertrouwd op de experts.
- de uitspraak van Dr. Fauci in dat licht bezien, die ook al meermaals door @:Sjorsie1982 is aangehaald.
- een gesprek tussen Hans Teeuwen en een paar brutale, ongeïnformeerde en ongenuanceerde Marokkaanse meisjes, dat niet goed afliep voor de brutale meisjes.![]()
Wat moet er nu eigenlijk aan wetgeving gereactiveerd worden dan, ik hoorde de oppositie in het debat zoiets zeggen dat de noodstructuur weer opgetuigd moest worden ook qua beleidsbepaling op gemeentelijk niveau, wel degelijk een soort noodtoestand?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee, is niet gebeurd. In je vervolg vragen impliceer je dat dat wel zo was.
Hm, met "doe opdracht" zit je toch wel aardig in het gebied van orders geven, lijkt mij?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij pakt het wel slim aan. Als hij dit bericht iets anders had geformuleerd dan had hij kunnen worden opgepakt voor opruiing.
Op individueel vlak kan je mensen aanwezen. Elje generalisatie naar een groep is nikszeggendquote:Op donderdag 24 september 2020 12:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hmm weet ik niet hoor. Als je ziet dat het gros de regels die de overheid opstelt negeert (en dan heb ik het niet over de excessen met 200 man op een bruiloft) dan kun je je sterk afvragen of dat niet wel gewoon 50/50 is.
Het is geen turflijstje hè.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hmm weet ik niet hoor. Als je ziet dat het gros de regels die de overheid opstelt negeert (en dan heb ik het niet over de excessen met 200 man op een bruiloft) dan kun je je sterk afvragen of dat niet wel gewoon 50/50 is.
Hij kan stellen dat de doe opdracht betrekking heeft op het melden van. Nergens geeft hij direct opdracht om het verzorgingstehuis lastig te vallen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, met "doe opdracht" zit je toch wel aardig in het gebied van orders geven, lijkt mij?
Ik weet alleen dat de noodtoestand in NL niet is uitgeroepen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat moet er nu eigenlijk aan wetgeving gereactiveerd worden dan, ik hoorde de oppositie in het debat zoiets zeggen dat de noodstructuur weer opgetuigd moest worden ook qua beleidsbepaling op gemeentelijk niveau, wel degelijk een soort noodtoestand?
Testen en BCO voorkomen geen besmettingen. Dat doen de maatregelen die de mensen zelf in acht moeten nemen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat jij vindt of denkt is helemaal niet van belang. We weten schijnbaar nog steeds niet goed hoe het virus zich exact verspreid en derhalve kunnen we ook niet zeggen waar de stijging vandaan komt. Allemaal leuke en interessante theorieën kunnen we er op los laten maar het enige wat écht lijkt te werken is testen en BCO. Laat dat nou net 2 dingen zijn waar de overheid heel veel invloed op heeft.
hoe staat het nu met die coronawet ????quote:Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat moet er nu eigenlijk aan wetgeving gereactiveerd worden dan, ik hoorde de oppositie in het debat zoiets zeggen dat de noodstructuur weer opgetuigd moest worden ook qua beleidsbepaling op gemeentelijk niveau, wel degelijk een soort noodtoestand?
Feitelijk juist. Er is uiteindelijk een laag in de samenleving die om verschillende redenen overal schijt aan heeft en voor wie alleen repressie effectief zal zijn..quote:Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op individueel vlak kan je mensen aanwezen. Elje generalisatie naar een groep is nikszeggend
Al die spelfouten ook, mijn hemelquote:Op donderdag 24 september 2020 12:04 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat was gewoon even een ludieke "doe opdracht" tussendoor, net zoals dat folders uitdelen bij teststraten.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 september 2020 12:09 schreef Qarrad het volgende:
Uitslag zoon is binnen, naar verwachting negatief. Er staat nu een ander kind met een zuur gezicht haar schooltas in te pakken want ik heb haar meteen die kant opgestuurd. Ze gaan nog veel te veel school missen dit jaar
Testen en BCO voorkomen, wel verdere verspreiding. Met de voetnoot dat deze goed worden uitgevoerd.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Testen en BCO voorkomen geen besmettingen. Dat doen de maatregelen die de mensen zelf in acht moeten nemen.
Als het kabinet een werkgever was geweest had het halve land geen contractverlenging gekregen, gok ik.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is geen turflijstje hè.
De overheid is verantwoordelijk voor het gedrag van haar burgers. Jouw direct leidinggevende is ook verantwoordelijk voor jouw fouten.
natuurlijk voorkomt dat wel besmettingen!quote:Op donderdag 24 september 2020 12:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Testen en BCO voorkomen geen besmettingen. Dat doen de maatregelen die de mensen zelf in acht moeten nemen.
De crisisstructuur is geen wetgeving maar een werkwijze van het kabinet. Dan krijg je Mccb’s (ministeriële commissie crisisbeheersing), met het nodige ambtelijke vooroverleg, en krijgt de NCTV bepaalde taken.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Kom op. Telefoniste bij een verzorgingshuis, dit hoort niet part of the deal te zijn. En ook niet van enige 'training'. En allerlei nare ziektes en de dood toegewenst te krijgen, een aantal keren, is nog even anders dan uitgemaakt worden voor kutwijf.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Schandalig natuurlijk maar allicht je telefonistes wat beter trainen. Van slag zijn omdat je over de telefoon door één of andere janlul uitgescholden wordt lijkt me ietwat overdreven.
En dat mensen zich houden aan de regels, als de helft gewoon met klachten op pad gaat blijkbaar heeft het dus geen zin. Je zal die mensen een boete in het vooruitzicht moeten stellen als blijkt dat ze zich niet aan de quarantaine hebben gehouden.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Testen en BCO voorkomen, wel verdere verspreiding. Met de voetnoot dat deze goed worden uitgevoerd.
Tsja, in m'n jongere jaren op een klantendienst ook meermaals telefoontjes gehad van klanten die wel even naar kantoor zouden komen en dat de kamer dan te klein zou zijn voor ons beide. Slap gelul dat je niet serieus moet nemen joh. "Koffie staat klaar, doei"quote:Op donderdag 24 september 2020 12:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uitgescholden of bedreigd? Nogal een verschil...
Zit je lekker achter je telefoon. Word je opeens gebeld door een maniakale idioot die zegt dat 'ie je thuis komt pakken.
boetes en straffen werken gewoon niet onder de huidige wetgeving/handhaving, beloon de mensen als ze thuis blijven.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:14 schreef Elan het volgende:
[..]
En dat mensen zich houden aan de regels, als de helft gewoon met klachten op pad gaat blijkbaar heeft het dus geen zin. Je zal die mensen een boete in het vooruitzicht moeten stellen als blijkt dat ze zich niet aan de quarantaine hebben gehouden.
Ik wilde het niet zeggen maar...quote:Op donderdag 24 september 2020 12:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Al die spelfouten ook, mijn hemel
Nee, alleen als de mensen zich aan de maatergelen houden, zoals thuisblijven tot je uitslag hebt, laten testen bij klachten, thuis werken, etc. Het testen en BCO an sich doen niets tegen besmetten.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Testen en BCO voorkomen, wel verdere verspreiding. Met de voetnoot dat deze goed worden uitgevoerd.
Thanks!quote:Op donderdag 24 september 2020 12:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De crisisstructuur is geen wetgeving maar een werkwijze van het kabinet. Dan krijg je Mccb’s (ministeriële commissie crisisbeheersing), met het nodige ambtelijke vooroverleg, en krijgt de NCTV bepaalde taken.
En we ons maar afvragen hoe het toch komt dat het aantal vrijwilligers in Nederland drastisch in aantal afneemt.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, in m'n jongere jaren op een klantendienst ook meermaals telefoontjes gehad van klanten die wel even naar kantoor zouden komen en dat de kamer dan te klein zou zijn voor ons beide. Slap gelul dat je niet serieus moet nemen joh. "Koffie staat klaar, doei"
Ik snap dat dat soort taal zwaar op mensen hun dak kan vallen maar kom op joh, iemand die écht wat van plan is gaat je daar normaal sowieso van tevoren niet op de hoogte brengen. En helemaal als het enkel uitschelden betreft mag je daar wel een iets dikkere huid voor kweken. Je zit nu eenmaal middenin de vuurlinie wanneer je zo'n functie met betrekking tot deze crisis uitvoert en alhoewel je zou willen dat je van iedereen op z'n minst nog enigszins fatsoenlijk gedrag zou moeten kunnen verwachten is dit natuurlijk een complete utopie.
Tja, daar wemelt het in dit topic ook vanquote:Op donderdag 24 september 2020 12:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Al die spelfouten ook, mijn hemel
Vroeger had ik best goede, leuke, inhoudelijke discussies. Maar dat was denk ik nog voor de tijd van Facebook (Twitter zit ik niet op, Instagram wel sinds eind vorig jaar maar doe ik niets mee). Wellicht zelfs nog voor of tijdens de Hyves-periode.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het doet mij vooral denken aan de tijd dat ik online nog wel eens op discussiefora kwam waar bijvoorbeeld over de evolutionaire biologie werd gediscussieerd. Daar postten vaak mensen die serieus in het vak bezig waren als wetenschapper hele boeiende zaken over hun onderzoek, maar liep er ook altijd wel één of andere relimalloot tussen die vond dat de kostbare tijd van dat soort mensen volledig besteed diende te worden aan hem herhaaldelijk uitleggen waarom zijn laatste herspenspinsel over waarom pakweg 200 jaar aan wetenschap er volkomen naast zit en de mens eigenlijk 6000 jaar geleden in haar huidige vorm door zijn god geschapen was.
Het is gewoon een keer klaar met dat soort mensen in mijn ogen. Dat geldt net zo goed voor deze influencers die gezamenlijk zo ongeveer het IQ hebben van 1 weldenkend persoon.
Volgens mij niet toch? Edit: Volgens Sjorsie1982 niet dus.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Is er in Nederland eigenlijk ooit sprake geweest van iets van een noodtoestand? Tot wanneer heeft dat geduurd? Waarom is deze dan weer zo snel losgelaten?
Is dat zo? Overheen gelezen dan. Ik zal dalijk nog eens goed kijken.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:01 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Staat gewoon in het artikel hoor.
quote:Vanwege de noodtoestand die onlangs door premier Giuseppe Conte werd verlengd tot 15 oktober,
Hoewel ik niet per sé voorstander ben van het hele containmentbeleid an sich 1, vind ik TTI (test, trace, isolate) een van de, zo niet dé belangrijkste, "maatregel". Daar gaat het schijnbaar ook zo goed mee in bijvoorbeeld Vietnam, een van de landen ter wereld die het het beste voor elkaar heeft gekregen (en zeer onderbelicht, waar de meeste aandacht uit is gegaan naar de successen van een Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea (in een eerder stadium), Taiwan, Baltische landen, Finland en IJsland.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is ook wel opmerkelijk:
[..]
Je zou voorzichtig kunnen concluderen dat gericht testen effectiever is dan wat wij hier doen.
Hmm, ik leefde met het idee dat het om overheidsinstanties ging, las over het verzorgingstehuisgedeelte heen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kom op. Telefoniste bij een verzorgingshuis, dit hoort niet part of the deal te zijn. En ook niet van enige 'training'. En allerlei nare ziektes en de dood toegewenst te krijgen, een aantal keren, is nog even anders dan uitgemaakt worden voor kutwijf.
Tot je wel zo'n gek hebt die in de auto stapt.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsja, in m'n jongere jaren op een klantendienst ook meermaals telefoontjes gehad van klanten die wel even naar kantoor zouden komen en dat de kamer dan te klein zou zijn voor ons beide. Slap gelul dat je niet serieus moet nemen joh. "Koffie staat klaar, doei"
Ik snap dat dat soort taal zwaar op mensen hun dak kan vallen maar kom op joh, iemand die écht wat van plan is gaat je daar normaal sowieso van tevoren niet op de hoogte brengen. En helemaal als het enkel uitschelden betreft mag je daar wel een iets dikkere huid voor kweken. Je zit nu eenmaal middenin de vuurlinie wanneer je zo'n functie met betrekking tot deze crisis uitvoert en alhoewel je zou willen dat je van iedereen op z'n minst nog enigszins fatsoenlijk gedrag zou moeten kunnen verwachten is dit natuurlijk een complete utopie.
Harder wordende maatschappij waardoor je A. minder mensen hebt die er überhaupt voor openstaan en B. meer mensen die op basis van die maatschappij daarvoor passen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En we ons maar afvragen hoe het toch komt dat het aantal vrijwilligers in Nederland drastisch in aantal afneemt.
Nee maar je weet niet wie er niet opbelt en die een probleem heeft met je. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat als er iets over jou of je bedrijf op het internet staat en er een zwik bedreigingen en scheldkanonnades onder staat, je echt wel even rekening houdt met de mogelijkheid dat er één heel stil gekkie op dat moment uit aan het zoeken is waar jij woont.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik had nog nooit een post van die Willem Engel gezien. Ik dacht dat het een of andere charismatische gladjakker was die mensen om z'n vinger weet te winden met mooie praatjes. Maar ik zie alleen maar kromme zinnen en taalfoutenquote:Op donderdag 24 september 2020 12:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tja, daar wemelt het in dit topic ook van.
Goed, daar verschillen we dan in, dat kan.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee maar je weet niet wie er niet opbelt en die een probleem heeft met je. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat als er iets over jou of je bedrijf op het internet staat en er een zwik bedreigingen en scheldkanonnades onder staat, je echt wel even rekening houdt met de mogelijkheid dat er één heel stil gekkie op dat moment uit aan het zoeken is waar jij woont.
Het verschilt ook nog wel of je op een helpdesk / klantenservice werkt of in een verpleeghuis.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Zijn fanbase bestaat helaas uit mensen die over het algemeen met je begrijpt toch wat ik bedoel reageren als je ze wijst op een spel/taalfout, dus dat is niet eens meer nodig tegenwoordigquote:Op donderdag 24 september 2020 12:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik had nog nooit een post van die Willem Engel gezien. Ik dacht dat het een of andere charismatische gladjakker was die mensen om z'n vinger weet te winden met mooie praatjes. Maar ik zie alleen maar kromme zinnen en taalfouten
Het is inderdaad niet veel. Dat maakt het ook zo tergend hoe veel hier achteraan loopt. De lat ligt echt niet hoog, he...quote:Op donderdag 24 september 2020 12:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik had nog nooit een post van die Willem Engel gezien. Ik dacht dat het een of andere charismatische gladjakker was die mensen om z'n vinger weet te winden met mooie praatjes. Maar ik zie alleen maar kromme zinnen en taalfouten
Zolang er mensen zijn die bij een dergelijke actie reageren met 'schandalig, maaaarrrrr...' los je dat niet op inderdaad.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Harder wordende maatschappij waardoor je A. minder mensen hebt die er überhaupt voor openstaan en B. meer mensen die op basis van die maatschappij daarvoor passen.
Vind daar maar eens een oplossing voor in een land dat prat gaat op zijn individualistische mentaliteit en waar overheidsinmenging en groepsdenken vieze woorden zijn.
Als ik bij lichte klachten 3 dagen moet wachten op een test op een locatie verder dan een half uur van huis dan weten we alletwee wat er gebeurd toch?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, alleen als de mensen zich aan de maatergelen houden, zoals thuisblijven tot je uitslag hebt, laten testen bij klachten, thuis werken, etc. Het testen en BCO an sich doen niets tegen besmetten.
Waarmee niet gezegd dat er geen dingen zijn die fout gaan waar 'men' niets aan kan doen, maar besmetten doen mensen onderling en kunnen zij alleen zelf voorkomen.
Ik vind geen boete krijgen een prima beloningquote:Op donderdag 24 september 2020 12:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
boetes en straffen werken gewoon niet onder de huidige wetgeving/handhaving, beloon de mensen als ze thuis blijven.
In Timboektoe en Zimbabwe ook.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:21 schreef Dven het volgende:
Even wat anders, in Tsjechië gaat het inmiddels ook erg hard
[ afbeelding ]
helaas werkt het bij veel mensen niet zoquote:Op donderdag 24 september 2020 12:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind geen boete krijgen een prima beloning
Het verklaart inderdaad wel waarom het niet de helderste lichtjes aan de kerstboom zijn die in zijn verhaal meegaan.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zijn fanbase bestaat helaas uit mensen die over het algemeen met je begrijpt toch wat ik bedoel reageren als je ze wijst op een spel/taalfout, dus dat is niet eens meer nodig tegenwoordig.
er word nog dagelijks heen en weer gevlogen naar NL....dus ja zeker wel boeiend zolang we amper quarantine regels hebben.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:23 schreef RipCity het volgende:
[..]
In Timboektoe en Zimbabwe ook.
Lekker boeiend. Tsjechie..
Ja maar zoals het nu ingericht is, is het niet praktisch haalbaar. Het duurt te lang en de capaciteit voor de tests is te laag waardoor mensen straks om de week weet ik veel hoeveel tijd kwijt zijn en melaats thuis zitten al dan niet met kleine kinderen. Dat is niet te doen als je je baan wilt houden.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, alleen als de mensen zich aan de maatergelen houden, zoals thuisblijven tot je uitslag hebt, laten testen bij klachten, thuis werken, etc. Het testen en BCO an sich doen niets tegen besmetten.
Waarmee niet gezegd dat er geen dingen zijn die fout gaan waar 'men' niets aan kan doen, maar besmetten doen mensen onderling en kunnen zij alleen zelf voorkomen.
Dat kan, maar dat is dan toch jouw keuze, niet die van de overheid.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als ik bij lichte klachten 3 dagen moet wachten op een test op een locatie verder dan een half uur van huis dan weten we alletwee wat er gebeurd toch?
Tsjechië werd nog weleens aangehaald vanwege de betere cijfers plus er wordt nog vrij gereisd van en naar, dus best relevant toch?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:23 schreef RipCity het volgende:
[..]
In Timboektoe en Zimbabwe ook.
Lekker boeiend. Tsjechie..
Is het echt een keuze als het je je baan kan kosten?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is dan toch jouw keuze, niet die van de overheid.
Je kunt ook kiezen om niet te testen, maar te wachten of je snel beter wordt en weer naar buiten als je 24 uur klachten vrij bent, bijvoorbeeld. Impliceert ook dat je dus in quarantaine gaat. Daar heb je niet per se een test voor nodig.
Hoewel alles maar onder druk zetten met boetes en repressie ook kut is moet er wel iets gebeuren, volgens mij zijn we inmiddels nog liberaler en ruimdenkender dan Zweden in de hele aanpakquote:Op donderdag 24 september 2020 12:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind geen boete krijgen een prima beloning
Zou in elk geval al veel drukte schelen in de teststraten.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is dan toch jouw keuze, niet die van de overheid.
Je kunt ook kiezen om niet te testen, maar te wachten of je snel beter wordt en weer naar buiten als je 24 uur klachten vrij bent, bijvoorbeeld. Impliceert ook dat je dus in quarantaine gaat. Daar heb je niet per se een test voor nodig.
Het is wel belachelijk armoedig dat we in Nederland dit soort logica van stal moeten halen omdat we de capaciteit niet op orde hebben.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou in elk geval al veel drukte schelen in de teststraten.
Nee maar we gaan toch ook geen automobilisten belonen die niet door rood rijden? En hoe gaan we in godesnaam geld uittrekken voor beloningen terwijl het overheidstekort historisch groot is in deze crisis?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
helaas werkt het bij veel mensen niet zo
Ik kan het ook niet rijmen dat we allemaal toegang hebben tot kennis en informatie, we (hoog)opgeleid worden om kritisch te denken en vervolgens 5G-masten in de fik steken omdat de aarde plat moet blijven.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoewel alles maar onder druk zetten met boetes en repressie ook kut is moet er wel iets gebeuren, volgens mij zijn we inmiddels nog liberaler en ruimdenkender dan Zweden in de hele aanpak
Terwijl we volgens Jaap van dissel, de baas van het OMT, die in elk geval op papier de grootste kennisautoriteit zou moeten zijn midden in de tweede golf zitten. Kan die twee gegevens toch maar heel slecht rijmen.
Och, volgens @RipCity in Timboektoe en Zimbabwe ook. Allemaal niet zo boeiend, het gaat enkel om Nederland (minus Friesland en Groningen).quote:Op donderdag 24 september 2020 12:25 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)onder-apres-ski.html
Lekker midden in de tweede of derde golf weer vele verplaatsingen door Europa. Hoewel het wel veel rustiger dan normaal zal zijn door het verbod op de Apres ski.
Volgens mij valt het met het absolute tekort best mee maar allicht dat ik mij enorm vergis.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee maar we gaan toch ook geen automobilisten belonen die niet door rood rijden? En hoe gaan we in godesnaam geld uittrekken voor beloningen terwijl het overheidstekort historisch groot is in deze crisis?
Dat kan, in hetwelk geval ik mij enorm vergisquote:Op donderdag 24 september 2020 12:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij valt het met het absolute tekort best mee maar allicht dat ik mij enorm vergis.
Volgens mij zie jij repressie als een logisch, bijna automatisch gevolg van oplopende besmettingen. Maar het hele beleid blijft nog altijd gewoon een keuze. En ons kabinet kiest op dit moment - in goed overleg met het OMT - gewoon voor de huidige maatregelen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoewel alles maar onder druk zetten met boetes en repressie ook kut is moet er wel iets gebeuren, volgens mij zijn we inmiddels nog liberaler en ruimdenkender dan Zweden in de hele aanpak
Terwijl we volgens Jaap van dissel, de baas van het OMT, die in elk geval op papier de grootste kennisautoriteit zou moeten zijn midden in de tweede golf zitten. Kan die twee gegevens toch maar heel slecht rijmen.
quote:Op donderdag 24 september 2020 12:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet rijmen dat we allemaal toegang hebben tot kennis en informatie, we (hoog)opgeleid worden om kritisch te denken en vervolgens 5G-masten in de fik steken omdat de aarde plat moet blijven.
Het kritische 'denken' werkt helaas twee kanten op en de onbeperkte toegang tot kennis en informatie betekent helaas ook dat er een onbeperkte toegang tot misinformatie is. Internet is misschien wel een even grote vloek als dat het een zegen is.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet rijmen dat we allemaal toegang hebben tot kennis en informatie, we (hoog)opgeleid worden om kritisch te denken en vervolgens 5G-masten in de fik steken omdat de aarde plat moet blijven.
Het is inderdaad schrikbarend hoe slecht een deel van de bevolking is in het inschatten van bronnen op hun betrouwbaarheid, en hoe makkelijk ze daardoor te beïnvloeden zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar is dat wat we geleerd hebben wel de waarheidquote:Op donderdag 24 september 2020 12:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem. Dat geldt echter niet voor alle mensen die een test willen. Of ziek zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is het echt een keuze als het je je baan kan kosten?
De overheid leent momenteel tegen 0,028% voor 30 jaar. Ik geloof niet dat we ons al te veel zorgen hoeven maken over het overheidstekort, dit is een uitzonderlijke situatie waarin bezuinigen gewoon geen enkel lange termijn voordeel geeft.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee maar we gaan toch ook geen automobilisten belonen die niet door rood rijden? En hoe gaan we in godesnaam geld uittrekken voor beloningen terwijl het overheidstekort historisch groot is in deze crisis?
Er worden grote brokken uitgeslagen momenteel maar dacht gelezen te hebben dat Nederland een behoorlijke oorlogskas heeft.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat kan, in hetwelk geval ik mij enorm vergis
https://www.parool.nl/ned(...)pt-fors-op~b89a243a/quote:Op donderdag 24 september 2020 12:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij valt het met het absolute tekort best mee maar allicht dat ik mij enorm vergis.
Hier concludeer ik stiekem uit dat jij denkt wel het vermogen te hebben om de absolute feiten te scheiden van de fabels. Maar dat denkt iedereen volgens mij, óók die lui die Bill Gates verdenken van kwade bedoelingen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is inderdaad schrikbarend hoe slecht een deel van de bevolking is in het inschatten van bronnen op hun betrouwbaarheid, en hoe makkelijk ze daardoor te beïnvloeden zijn.
Daar is weinig rekening mee gehouden in de begindagen van het internet, wat achteraf vrij naïef is gebleken. We dachten dat met toegang tot vrije informatie iedereen er slimmer op zou worden, maar in plaats daarvan zijn er nu mensen die denken dat Bill Gates ze wil injecteren met microchips
Correct.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij zie jij repressie als een logisch, bijna automatisch gevolg van oplopende besmettingen.
Juist daarom.quote:Maar het hele beleid blijft nog altijd gewoon een keuze. En ons kabinet kiest op dit moment - in goed overleg met het OMT - gewoon voor de huidige maatregelen.
Nou nee, de mensen die Bill Gates verdenken komen namelijk nooit met feiten. Of de 5G fantasten.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Hier concludeer ik stiekem uit dat jij denkt wel het vermogen te hebben om de absolute feiten te scheiden van de fabels. Maar dat denkt iedereen volgens mij, óók die lui die Bill Gates verdenken van kwade bedoelingen.
Bij de vorige recessie zijn er behoorlijk wat stemmen opgegaan dat door de bezuinigingen de recessie alleen maar langer heeft geduurd. Dus hopelijk maken ze deze fout niet nog een keer.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De overheid leent momenteel tegen 0,028% voor 30 jaar. Ik geloof niet dat we ons al te veel zorgen hoeven maken over het overheidstekort, dit is een uitzonderlijke situatie waarin bezuinigen gewoon geen enkel lange termijn voordeel geeft.
Je kunt op basis van het beleid van andere landen en het onze ook niet bepaald eenduidig concluderen dat harde repressie betere resultaten oplevert.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij zie jij repressie als een logisch, bijna automatisch gevolg van oplopende besmettingen. Maar het hele beleid blijft nog altijd gewoon een keuze. En ons kabinet kiest op dit moment - in goed overleg met het OMT - gewoon voor de huidige maatregelen.
Dit is wel een andere recessie, natuurlijk. En je ziet ook dat de overheid nu geen structurele kosten verhoogt maar puur noodhulp verleent en gaten dicht die vallen door een tijdelijk malheur, de financieele crisis betrof structurele zwaktes en fouten in het financieele systeem wereldwijd wat niet na een jaar zichzelf weer (gechargeerd gesteld) oplost.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Bij de vorige recessie zijn er behoorlijk wat stemmen opgegaan dat door de bezuinigingen de recessie alleen maar langer heeft geduurd. Dus hopelijk maken ze deze fout niet nog een keer.
Ja, ik begrijp dat iedereen een blinde vlek voor zichzelf heeft. Zij zijn gek, maar ik natuurlijk niet. Ik weet ook niet waar je daar aan kan doen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Hier concludeer ik stiekem uit dat jij denkt wel het vermogen te hebben om de absolute feiten te scheiden van de fabels. Maar dat denkt iedereen volgens mij, óók die lui die Bill Gates verdenken van kwade bedoelingen.
Rode pijl is waar 2019 op zat (procent of 49/50). De 442 miljard is net iets minder dan in 2015.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)pt-fors-op~b89a243a/
Geen idee hoe enorm dit is.
Tja, hun eigen 'feiten', die je vervolgens zo onderuit kunt halen. Maargoed, dit is wel een heel extreem voorbeeld waarbij het - voor ons dan - overduidelijk is wie het bij het rechte eind heeft.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou nee, de mensen die Bill Gates verdenken komen namelijk nooit met feiten. Of de 5G fantasten.
Okay bedankt, mooi overzicht!quote:Op donderdag 24 september 2020 12:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Rode pijl is waar 2019 op zat (procent of 49/50). De 442 miljard is net iets minder dan in 2015.
[ afbeelding ]
Feiten vs meningen is tegenwoordig een alomtegenwoordig probleem, ja. En de media helpt weinig in dat opzicht, sommige media doen het beter dan anderen, dat wel, maar er zijn er teveel die meningen poneren als feiten.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja, hun eigen 'feiten', die je vervolgens zo onderuit kunt halen. Maargoed, dit is wel een heel extreem voorbeeld waarbij het - voor ons dan - overduidelijk is wie het bij het rechte eind heeft.
Maar stel dat je een wat minder zwart-wit onderwerp hebt. Ik heb me in bijvoorbeeld de nepnieuws discussie vaak afgevraagd wíé dan gaat bepalen wat nepnieuws is. Niet alles valt terug te brengen tot keiharde cijfers.
Wel bizar dat we steeds bij andere landen moeten aankloppen, voor testen, voor IC bedden, terwijl we zelfs tot de allerrijkste landen van de EU (en de wereld) behoren.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:42 schreef capricia het volgende:
En ook in België hebben we de vraag uitgezet voor testcapaciteit.
https://www.demorgen.be/n(...)capaciteit~be631d3b/
Om je kapot te schamen gewoon. Puur wanbeleid.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel bizar dat we steeds bij andere landen moeten aankloppen, voor testen, voor IC bedden, terwijl we zelfs tot de allerrijkste landen van de EU (en de wereld) behoren.
Nee klopt. Wat ik bijvoorbeeld merk is dat een collega van me iets vrij gefundeerds zegt over de lange termijneffecten van een vaccin die met zo'n korte periode om het te testen niet helemaal in kaart te brengen zijn. Dat is een prima punt.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja, hun eigen 'feiten', die je vervolgens zo onderuit kunt halen. Maargoed, dit is wel een heel extreem voorbeeld waarbij het - voor ons dan - overduidelijk is wie het bij het rechte eind heeft.
Maar stel dat je een wat minder zwart-wit onderwerp hebt. Ik heb me in bijvoorbeeld de nepnieuws discussie vaak afgevraagd wíé dan gaat bepalen wat nepnieuws is. Niet alles valt terug te brengen tot keiharde cijfers.
Nederland kan best een paar stoten hebben dus maar positief is het natuurlijk niet.quote:
Nieuws wordt klakkeloos van elkaar overgenomen. Het gaat tegenwoordig zo snel dat elk iets interessant nieuwsbericht binnen een paar uur op elke site staat, niemand die het checkt of het wel klopt.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Feiten vs meningen is tegenwoordig een alomtegenwoordig probleem, ja. En de media helpt weinig in dat opzicht, sommige media doen het beter dan anderen, dat wel, maar er zijn er teveel die meningen poneren als feiten.
En dan hebben we het nog niet eens over mensen die nog nooit geleerd hebben dat hun beleving niet leidend is en blijven eisen dat ze gerespecteerd moeten worden ter viering van het bothsideism.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Feiten vs meningen is tegenwoordig een alomtegenwoordig probleem, ja. En de media helpt weinig in dat opzicht, sommige media doen het beter dan anderen, dat wel, maar er zijn er teveel die meningen poneren als feiten.
Ja, dat speelt mee, tegen de tijd dat er een fact check is gedaan staan er alweer 5 nieuwe verhalen online.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nieuws wordt klakkeloos van elkaar overgenomen. Het gaat tegenwoordig zo snel dat elk iets interessant nieuwsbericht binnen een paar uur op elke site staat, niemand die het checkt of het wel klopt.
Welkom in de wondere wereld van communicatie....quote:Op donderdag 24 september 2020 12:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee klopt. Wat ik bijvoorbeeld merk is dat een collega van me iets vrij gefundeerds zegt over de lange termijneffecten van een vaccin die met zo'n korte periode om het te testen niet helemaal in kaart te brengen zijn. Dat is een prima punt.
Vervolgens gaat mensen die ook wat gehoord hebben daar van alles over roepen wat vooral gestoeld is op emotie, waardoor deze collega ineens de hoek van de anti's in geclaimd wordt, wat ze helemaal niet wil. Ook neemt ze niet klakkeloos aan dat het wel goed zal zitten, dus in die hoek mag ze niet.
Dan krijg je dus heel snel dat je standpunt leidt tot het indelen in één van de extremen en je uitspraken uit zijn verband gerukt gebruikt worden.
Sommige journalisten hebben het idee dat ze het goed doen als ze allebei de kanten aan het woord laten. Dan krijg je van die bizarre tafelgesprekken tussen een conspiracyfiguur en een wetenschapper. Alsof dat twee gelijken zijnquote:Op donderdag 24 september 2020 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zulke bewoordingen wilde ik me niet aan wagen maar het is natuurlijk wel zeer opmerkelijk dat ze in Senegal wel genoeg kunnen testen en wij als zogenaamde elite van de wereld qua BNP constant aan het bedelen moeten bij andere EU-lidstaten, en zelfs naar het MO moeten uitwijken (terwijl ongeveer heel 2019 politiek gezien in het teken stond van klimaatbeheersingquote:Op donderdag 24 september 2020 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Om je kapot te schamen gewoon. Puur wanbeleid.
Herstel ; niet in quarantaine, wel voor twee weken afstandleren. Meer een 'scholingsquarantaine' dus.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:50 schreef Dven het volgende:
IHier net 300 leerlingen in quarantaine en op afstandleren gezet omdat 1 leerling positief getest isBenieuwd hoe lang ze dit beleid vol gaan houden.
Als seieuze wetenschapper ga je daar toch niet op in....quote:Op donderdag 24 september 2020 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sommige journalisten hebben het idee dat ze het goed doen als ze allebei de kanten aan het woord laten. Dan krijg je van die bizarre tafelgesprekken tussen een conspiracyfiguur en een wetenschapper. Alsof dat twee gelijken zijn
Je kunt het ook anders zien. Door die verhalen naast elkaar te zetten, kun je het ongelijk van de gekkies laten zien.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als seieuze wetenschapper ga je daar toch niet op in....
Nou, hopelijk hoeven ze het korter vol te houden doordat ze dit meteen doen, toch?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:50 schreef Dven het volgende:
IHier net 300 leerlingen in quarantaine en op afstandleren gezet omdat 1 leerling positief getest isBenieuwd hoe lang ze dit beleid vol gaan houden.
Nu Dave Roelvink nog en het IQ in medialand stijgt weer per vierkante meterquote:Op donderdag 24 september 2020 12:56 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/show/fa(...)acht-kwijt~ac5da749/
Heeft ze nog meer tijd om te leren over virussen en zo.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:56 schreef Elan het volgende:
Als seieuze wetenschapper ga je daar toch niet op in....quote:Op donderdag 24 september 2020 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sommige journalisten hebben het idee dat ze het goed doen als ze allebei de kanten aan het woord laten. Dan krijg je van die bizarre tafelgesprekken tussen een conspiracyfiguur en een wetenschapper. Alsof dat twee gelijken zijn
Er is een dermate intellectueel verschil in communiceren dat dat niet opgaat.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:56 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Je kunt het ook anders zien. Door die verhalen naast elkaar te zetten, kun je het ongelijk van de gekkies laten zien.
https://www.google.com/am(...)ckdown-strategy/amp/quote:Sweden shifts on no-lockdown strategy
Dr Anders Tegnell has now said that Sweden may implement localised lockdowns, but only for a maximum of two or three weeks
Sweden's state epidemiologist has said that he is now willing to recommend lockdown measures such as school closures, and strict limits to the size of gatherings - so long as they are only imposed locally and for three weeks at a time.
Heerlijkquote:Op donderdag 24 september 2020 12:56 schreef Elan het volgende:
Nouja, wanneer 1 besmetting 300 'thuisstudenten' oplevert dan kan het natuurlijk rap gaan. Dan heb je theoretisch maar 2333 goed verspreidde besmettingen nodig en iedere scholier zit weer thuis.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, hopelijk hoeven ze het korter vol te houden doordat ze dit meteen doen, toch?
Het friedepiepel gemompel kost haar dus geld....quote:Op donderdag 24 september 2020 12:56 schreef Elan het volgende:
Tja. En drie dagen na de twee weken thuisonderwijs raakt er weer een leerling besmet. Thuis, of op de voetbalclub, of ergens. School maar weer twee weken dicht?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, hopelijk hoeven ze het korter vol te houden doordat ze dit meteen doen, toch?
Ja dat is de keerzijde.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Nouja, wanneer 1 besmetting 300 'thuisstudenten' oplevert dan kan het natuurlijk rap gaan. Dan heb je theoretisch maar 2333 goed verspreidde besmettingen nodig en iedere scholier zit weer thuis.
Het algehele gemompel van dit mens is ook een studie waard. Hoe kan iemand die zo overduidelijk te achterlijk is om normaal te functioneren zoveel geld en aandacht genereren?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het friedepiepel gemompel kost haar dus geld....
Zweden wil ook het gebruik van mondkapjes gaan stimuleren. Ik denk dat Nederland nu nog het enige land op de wereld is waar we volhouden dat ze niet werken.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
Zweden overweegt nu opeens wel lokale lockdowns.
[..]
https://www.google.com/am(...)ckdown-strategy/amp/
Kan iemand het hele artikel lezen en hier posten?
Ik lees dat de cases daar ook weer aan het stijgen zijn.
https://www.thesun.co.uk/(...)ictions-spike-cases/
quote:Op donderdag 24 september 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Sweden shifts on no-lockdown strategy
Dr Anders Tegnell has now said that Sweden may implement localised lockdowns, but only for a maximum of two or three weeks
Sweden's state epidemiologist has said that he is now willing to recommend lockdown measures such as school closures, and strict limits to the size of gatherings - so long as they are only imposed locally and for three weeks at a time.
The Public Health Agency of Sweden's new approach to local restrictions, floated first at a press conference on Tuesday, marks its biggest strategic shift since it launched its no-lockdown strategy in March.
"We are thinking of fairly short restrictions, to break the spread of infection requires perhaps two to three weeks at most," Anders Tegnell told the Dagens Nyheter newspaper in an interview published on Wednesday afternoon.
"We are still developing the concept, so to say, but something like that."
The country's new strategy comes after its infection level fell from being far-and-away the highest of any European Union country in mid-May to being one of the lowest in Europe today. The agency now hopes to keep rates low by rapidly tackling local outbreaks as they occur.
"The restrictions could be extremely local. It could be about a single workplace or city district: wherever you see a spread and think that there are restrictions that might stop it," Dr Tegnell told the newspaper.
The agency has so far been sceptical of issuing a general recommendation for face masks to be worn in public, but, according to Dr Tegnell, it now sees a role for them in helping control local outbreaks.
On Tuesday, Stockholm's health chief Björn Eriksson warned that the city was seeing "worrying signs of increasing infection" and said he was in talks with the Public Health Agency over bringing in local restrictions. He said these might include imposing quarantine on families where one member is infected.
Currently, people who share a household with someone who tests positive for coronavirus are still advised to go to school and work as normal.
Dr Tegnell said that it was important that the local restrictions were properly thought through and tailored to the area on which they were imposed.
"We have seen in Sweden that this has a tendency to hit socially vulnerable areas, and you've got to keep that in mind," he said.
"That's why I was a bit doubtful about limiting people's movement, because you need to find restrictions which will be accepted by the group you are working with and which work in more ways than just infection control."
He pointed to Spain and The Netherlands, where local restrictions have faced resistance. "But I think this will be easier if we are extremely clear that this is only going to apply for a short period."
Scholen mogen zelf bepalen hoe ver ze gaan maar in ieder geval dezelfde klas(sen) waar desbetreffende leerling in zit moeten twee weken thuisleren.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. En drie dagen na de twee weken thuisonderwijs raakt er weer een leerling besmet. Thuis, of op de voetbalclub, of ergens. School maar weer twee weken dicht?
Verdiend ze echt veel dan?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het algehele gemompel van dit mens is ook een studie waard. Hoe kan iemand die zo overduidelijk te achterlijk is om normaal te functioneren zoveel geld en aandacht genereren?
Ik zou The Sun toch niet zo gauw als bron gebruiken over serieuze zakenquote:Op donderdag 24 september 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees dat de cases daar ook weer aan het stijgen zijn.
https://www.thesun.co.uk/(...)ictions-spike-cases/
The Telegraph wel.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou The Sun toch niet zo gauw als bron gebruiken over serieuze zaken.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Worldometer wil nog niet echt aan een nieuwe 'spike'.
The Telegraph met quotequote:Op donderdag 24 september 2020 13:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou The Sun toch niet zo gauw als bron gebruiken over serieuze zaken.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Worldometer wil nog niet echt aan een nieuwe 'spike'.
wel goed genoeg?quote:On Tuesday, Stockholm's health chief Björn Eriksson warned that the city was seeing "worrying signs of increasing infection" and said he was in talks with the Public Health Agency over bringing in local restrictions. He said these might include imposing quarantine on families where one member is infected.
Heb het artikel in het Zweden-topic gezet. Thanks voor het posten van de tekst.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:09 schreef Dven het volgende:
[..]
The Telegraph met quote
[..]
wel goed genoeg?
Sowieso schiet dat niet op joh. De dichtbevolkste stad Stockholm moet in NL nog z'n best doen om in de top 10 te komen. Je doet er vele uren over om in een andere stad te komen. En dan spreek je nog over het 'dichtbevolkte' zuiden. In het noorden ben je al een half uur onderweg om van je dorpje naar een supermarkt te kunnen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:09 schreef Simmertje het volgende:
Mensen die Zweden nog steeds als argument gebruiken vergeten trouwens dat evenementen daar met meer dan 50 man nog steeds verboden zijn, terwijl wij hier vrolijk al 15.000 man in een voetbalstadion proppen.
Foei, want wel achter een betaalmuurquote:Op donderdag 24 september 2020 13:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb het artikel in het Zweden-topic gezet. Thanks voor het posten van de tekst.
Grote Zweedse bedrijven als Spotify laten ook al sinds maart al hun medewerkers verplicht thuiswerken en hebben aangegeven dat dit tot zeker de zomer van 2021 zo blijft.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:09 schreef Simmertje het volgende:
Mensen die Zweden nog steeds als argument gebruiken vergeten trouwens dat evenementen daar met meer dan 50 man nog steeds verboden zijn, terwijl wij hier vrolijk al 15.000 man in een voetbalstadion proppen.
Stockholm heeft bijna een miljoen inwoners, bijna 150K meer dan Amsterdam.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Sowieso schiet dat niet op joh. De dichtbevolkste stad Stockholm moet in NL nog z'n best doen om in de top 10 te komen. Je doet er vele uren over om in een andere stad te komen. En dan spreek je nog over het 'dichtbevolkte' zuiden. In het noorden ben je al een half uur onderweg om van je dorpje naar een supermarkt te kunnen.
Mensen moeten dat echt eens gaan loslaten.
Met een bevolkingsgraad die 20% kleiner is.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stockholm heeft bijna een miljoen inwoners, bijna 150K meer dan Amsterdam.
ik hoop dat ze vaccinaties niet gaan verplichtenquote:Op donderdag 24 september 2020 13:07 schreef Elan het volgende:
België begint in maart met vaccineren.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-tegen-coronavirus
Het einde is in zicht, of we zijn net over de helft![]()
Ja, en?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stockholm heeft bijna een miljoen inwoners, bijna 150K meer dan Amsterdam.
quote:Op donderdag 24 september 2020 13:09 schreef Simmertje het volgende:
En van wat ik begrepen heb van familie en vrienden daar houden ze zich daar wel aan de regels die er gelden.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:09 schreef Simmertje het volgende:
Ja maar ZWEDEN!quote:Op donderdag 24 september 2020 13:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En van wat ik begrepen heb van familie en vrienden daar houden ze zich daar wel aan de regels die er gelden.
Kut dat moet sneller want ik heb mijn eerste concertkaartjes voor maart gescoord.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:07 schreef Elan het volgende:
België begint in maart met vaccineren.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-tegen-coronavirus
Het einde is in zicht, of we zijn net over de helft![]()
Thuiswerken was altijd al het advies in Zweden. Scholen zijn voor 15plus ook nog altijd gesloten. Het grote verschil is dat Zweden vanaf het begin een langer termijn strategie heeft gekozen. Toen wij gingen versoepelen zijn we maanden minder streng geweest dan Zweden. Zweden is ook nooit gaan versoepelen toen de cijfers daar ook beter gingen want dat past niet in de strategie. Het enige wat ze wel hebben is dat er meer economische rust was omdat ze vooraf zeiden niet in lockdown te gaan.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Grote Zweedse bedrijven als Spotify laten ook al sinds maart al hun medewerkers verplicht thuiswerken en hebben aangegeven dat dit tot zeker de zomer van 2021 zo blijft.
Ik heb het idee dat het beeld dat er in Zweden geen coronamaatregelen zijn voornamelijk gebaseerd is op een foto van een terras in Stockholm uit april ofzo, toen hier de horeca gesloten was
Prima. Maar dat de gevaccineerde mensen dan wel verschoond mogen blijven van de weigeraars op de kinderdagverblijven, verzorgingstehuizen en in concertzalenquote:Op donderdag 24 september 2020 13:16 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik hoop dat ze vaccinaties niet gaan verplichten
Ik ben heel benieuwd aan het eind van de rit of dit inderdaad de beste aanpak bleek.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Thuiswerken was altijd al het advies in Zweden. Scholen zijn voor 15plus ook nog altijd gesloten. Het grote verschil is dat Zweden vanaf het begin een langer termijn strategie heeft gekozen. Toen wij gingen versoepelen zijn we maanden minder streng geweest dan Zweden. Zweden is ook nooit gaan versoepelen toen de cijfers daar ook beter gingen want dat past niet in de strategie. Het enige wat ze wel hebben is dat er meer economische rust was omdat ze vooraf zeiden niet in lockdown te gaan.
Ja, ik heb het al een keer gepost, maar ik hoorde dus dat er een mop rondging in Helsinki:quote:Op donderdag 24 september 2020 13:19 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso lekker afstandelijk altijd die Scandinaviërs, die zijn dat gewend.
Ze gaan eerst zorgmedewerkers en kwetsbaren inenten, dus voordat jij aan de beurt bent zijn eventuele bijwerkingen al bekend.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:16 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
quote:De doelgroepen die de eerste dosissen zullen krijgen - het gaat om 1,5 miljoen van de 7,5 miljoen dosissen van het eerste vaccin dat voor de lente wordt voorzien - in maart en april zijn het zorgpersoneel, gevolgd door de meest kwetsbare mensen. Andere groepen worden daarna gedefinieerd.
Neuh. Maar zonder vaccin kom je geen ziekenhuis, vliegtuig of andere riscoplekken meer in, tenzij medische uitzondering natuurlijk. Maar verplichten? Neuh.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:16 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |