Ik kan die laag niet vinden.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:57 schreef iBenny het volgende:
Google Maps toont voortaan aantal coronabesmettingen per gebied
Handig.
Dat was gewoon even een ludieke "doe opdracht" tussendoor, net zoals dat folders uitdelen bij teststraten.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:
Dit valt zeker ook onder het demonstratierecht ?![]()
![]()
![]()
GOIRLE - Personeel van woonzorgcentrum Guldenakker in Goirle is met de dood bedreigd na een oproep van Willem Engel van de actiegroep ’Viruswaarheid’.
Een oproep van Willem Engel over de sluiting van een zorgcentrum in Goirle leidde tot dreigtelefoontjes
De actievoerder riep via Facebook op om te bellen naar de instelling die sinds kort voor de tweede keer vanwege corona op slot is gegaan.
Volgens burgemeester Mark van Stappershoef van Goirle leidde dat tot ’zeer vervelende’ telefoontjes, zo zegt hij in het Brabants Dagblad.
’Ik wens u een langzame, pijnlijke en eenzame dood en in combinatie met ernstige ziektes’, werd onder meer gezegd.
Een woordvoerster: „Onze telefonistes werden uitgescholden en waren daardoor behoorlijk van slag.”
Er kwamen zes dreigtelefoontjes binnen en ruim het dubbele aantal mails.
Nee en dat weet je zelf ook, waarom zou je Tijger_m z'n mening zo belachelijk willen maken?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:
Dit valt zeker ook onder het demonstratierecht ?![]()
![]()
![]()
GOIRLE - Personeel van woonzorgcentrum Guldenakker in Goirle is met de dood bedreigd na een oproep van Willem Engel van de actiegroep ’Viruswaarheid’.
Een oproep van Willem Engel over de sluiting van een zorgcentrum in Goirle leidde tot dreigtelefoontjes
De actievoerder riep via Facebook op om te bellen naar de instelling die sinds kort voor de tweede keer vanwege corona op slot is gegaan.
Volgens burgemeester Mark van Stappershoef van Goirle leidde dat tot ’zeer vervelende’ telefoontjes, zo zegt hij in het Brabants Dagblad.
’Ik wens u een langzame, pijnlijke en eenzame dood en in combinatie met ernstige ziektes’, werd onder meer gezegd.
Een woordvoerster: „Onze telefonistes werden uitgescholden en waren daardoor behoorlijk van slag.”
Er kwamen zes dreigtelefoontjes binnen en ruim het dubbele aantal mails.
niet alleen naar de overheid, maar ze zijn wel degelijk een groot deel verantwoordelijkquote:Op donderdag 24 september 2020 12:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou nee het is vooral erg makkelijk alleen naar de overheid te wijzen.
De overheid is niet de enige met schuld daar heb je gelijk in maar de balans is dan ook niet 50/50, zowel aan de kant van de schuldvraag als de verantwoording. Als je gezag wilt uitstralen moet je in ieder geval zelf het goede voorbeeld geven en zorgen dat als het dan echt fout gaat jou niets te verwijten valt. En we weten allemaal wel waar de overheid haar steekjes heeft laten vallen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nou nee het is vooral erg makkelijk alleen naar de overheid te wijzen.
Over groot kun je discussiëren zoals hier ook blijkt maar een deel klopt. Net als dat WIJ dat dus zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
niet alleen naar de overheid, maar ze zijn wel degelijk een groot deel verantwoordelijk
Nee, is niet gebeurd. In je vervolg vragen impliceer je dat dat wel zo was.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Is er in Nederland eigenlijk ooit sprake geweest van iets van een noodtoestand? Tot wanneer heeft dat geduurd? Waarom is deze dan weer zo snel losgelaten?
Wat een waanzin. Alsof solidariteit boven veiligheid gaat. Moet je dan ook solidair zijn met slechtziende collega's of collega's die het niet zo snel meer kunnen door met een blinddoek je productie te laten inkakken?quote:Op donderdag 24 september 2020 11:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nope. Ik moet feitelijk vijf dagen op kantoor zitten om 'solidair te zijn met collega's die niet kunnen thuiswerken'
Vreemd dat de beperkingen van anderen voor mij beperkend blijken te zijn.
Baal er van maar je doet er niets aan.
Wat een kromme redenatie. Jij moet je gezondheid op het spel zetten omdat collega's niet kunnen thuiswerken. Klinkt als een lulsmoes van je leidinggevende om zijn personeel toch op kantoor te krijgen.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nope. Ik moet feitelijk vijf dagen op kantoor zitten om 'solidair te zijn met collega's die niet kunnen thuiswerken'
Vreemd dat de beperkingen van anderen voor mij beperkend blijken te zijn.
Baal er van maar je doet er niets aan.
Hmm weet ik niet hoor. Als je ziet dat het gros de regels die de overheid opstelt negeert (en dan heb ik het niet over de excessen met 200 man op een bruiloft) dan kun je je sterk afvragen of dat niet wel gewoon 50/50 is.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De overheid is niet de enige met schuld daar heb je gelijk in maar de balans is dan ook niet 50/50, zowel aan de kant van de schuldvraag als de verantwoording. Als je gezag wilt uitstralen moet je in ieder geval zelf het goede voorbeeld geven en zorgen dat als het dan echt fout gaat jou niets te verwijten valt. En we weten allemaal wel waar de overheid haar steekjes heeft laten vallen.
Zo te lezen nog niet uitgerold. Scheelt in wezen ook niet veel met deze van de EUquote:
Hij pakt het wel slim aan. Als hij dit bericht iets anders had geformuleerd dan had hij kunnen worden opgepakt voor opruiing.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:04 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat was gewoon even een ludieke "doe opdracht" tussendoor, net zoals dat folders uitdelen bij teststraten.
[ afbeelding ]
Uitgescholden of bedreigd? Nogal een verschil...quote:Op donderdag 24 september 2020 12:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Schandalig natuurlijk maar allicht je telefonistes wat beter trainen. Van slag zijn omdat je over de telefoon door één of andere janlul uitgescholden wordt lijkt me ietwat overdreven.
Het doet mij vooral denken aan de tijd dat ik online nog wel eens op discussiefora kwam waar bijvoorbeeld over de evolutionaire biologie werd gediscussieerd. Daar postten vaak mensen die serieus in het vak bezig waren als wetenschapper hele boeiende zaken over hun onderzoek, maar liep er ook altijd wel één of andere relimalloot tussen die vond dat de kostbare tijd van dat soort mensen volledig besteed diende te worden aan hem herhaaldelijk uitleggen waarom zijn laatste herspenspinsel over waarom pakweg 200 jaar aan wetenschap er volkomen naast zit en de mens eigenlijk 6000 jaar geleden in haar huidige vorm door zijn god geschapen was.quote:Op donderdag 24 september 2020 11:43 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik moet onwillekeurig terugdenken aan een aantal zaken:
- mijn post van eergisteren over waarom veruit de meeste mensen beter maar geen uitspraken doen over zaken waar ze geen verstand van hebben, waarom mensen beter maar geen "eigen onderzoek" moeten doen en waarom men maar beter vertrouwd op de experts.
- de uitspraak van Dr. Fauci in dat licht bezien, die ook al meermaals door @:Sjorsie1982 is aangehaald.
- een gesprek tussen Hans Teeuwen en een paar brutale, ongeïnformeerde en ongenuanceerde Marokkaanse meisjes, dat niet goed afliep voor de brutale meisjes.![]()
Wat moet er nu eigenlijk aan wetgeving gereactiveerd worden dan, ik hoorde de oppositie in het debat zoiets zeggen dat de noodstructuur weer opgetuigd moest worden ook qua beleidsbepaling op gemeentelijk niveau, wel degelijk een soort noodtoestand?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee, is niet gebeurd. In je vervolg vragen impliceer je dat dat wel zo was.
Hm, met "doe opdracht" zit je toch wel aardig in het gebied van orders geven, lijkt mij?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:07 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij pakt het wel slim aan. Als hij dit bericht iets anders had geformuleerd dan had hij kunnen worden opgepakt voor opruiing.
Op individueel vlak kan je mensen aanwezen. Elje generalisatie naar een groep is nikszeggendquote:Op donderdag 24 september 2020 12:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hmm weet ik niet hoor. Als je ziet dat het gros de regels die de overheid opstelt negeert (en dan heb ik het niet over de excessen met 200 man op een bruiloft) dan kun je je sterk afvragen of dat niet wel gewoon 50/50 is.
Het is geen turflijstje hè.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hmm weet ik niet hoor. Als je ziet dat het gros de regels die de overheid opstelt negeert (en dan heb ik het niet over de excessen met 200 man op een bruiloft) dan kun je je sterk afvragen of dat niet wel gewoon 50/50 is.
Hij kan stellen dat de doe opdracht betrekking heeft op het melden van. Nergens geeft hij direct opdracht om het verzorgingstehuis lastig te vallen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, met "doe opdracht" zit je toch wel aardig in het gebied van orders geven, lijkt mij?
Ik weet alleen dat de noodtoestand in NL niet is uitgeroepen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat moet er nu eigenlijk aan wetgeving gereactiveerd worden dan, ik hoorde de oppositie in het debat zoiets zeggen dat de noodstructuur weer opgetuigd moest worden ook qua beleidsbepaling op gemeentelijk niveau, wel degelijk een soort noodtoestand?
Testen en BCO voorkomen geen besmettingen. Dat doen de maatregelen die de mensen zelf in acht moeten nemen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat jij vindt of denkt is helemaal niet van belang. We weten schijnbaar nog steeds niet goed hoe het virus zich exact verspreid en derhalve kunnen we ook niet zeggen waar de stijging vandaan komt. Allemaal leuke en interessante theorieën kunnen we er op los laten maar het enige wat écht lijkt te werken is testen en BCO. Laat dat nou net 2 dingen zijn waar de overheid heel veel invloed op heeft.
hoe staat het nu met die coronawet ????quote:Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat moet er nu eigenlijk aan wetgeving gereactiveerd worden dan, ik hoorde de oppositie in het debat zoiets zeggen dat de noodstructuur weer opgetuigd moest worden ook qua beleidsbepaling op gemeentelijk niveau, wel degelijk een soort noodtoestand?
Feitelijk juist. Er is uiteindelijk een laag in de samenleving die om verschillende redenen overal schijt aan heeft en voor wie alleen repressie effectief zal zijn..quote:Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Op individueel vlak kan je mensen aanwezen. Elje generalisatie naar een groep is nikszeggend
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |