Scholen mogen zelf bepalen hoe ver ze gaan maar in ieder geval dezelfde klas(sen) waar desbetreffende leerling in zit moeten twee weken thuisleren.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja. En drie dagen na de twee weken thuisonderwijs raakt er weer een leerling besmet. Thuis, of op de voetbalclub, of ergens. School maar weer twee weken dicht?
Verdiend ze echt veel dan?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:02 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het algehele gemompel van dit mens is ook een studie waard. Hoe kan iemand die zo overduidelijk te achterlijk is om normaal te functioneren zoveel geld en aandacht genereren?
Ik zou The Sun toch niet zo gauw als bron gebruiken over serieuze zakenquote:Op donderdag 24 september 2020 12:59 schreef capricia het volgende:
Zweden overweegt nu opeens wel lokale lockdowns.
[..]
https://www.google.com/am(...)ckdown-strategy/amp/
Kan iemand het hele artikel lezen en hier posten?
Ik lees dat de cases daar ook weer aan het stijgen zijn.
https://www.thesun.co.uk/(...)ictions-spike-cases/
The Telegraph wel.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou The Sun toch niet zo gauw als bron gebruiken over serieuze zaken.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Worldometer wil nog niet echt aan een nieuwe 'spike'.
The Telegraph met quotequote:Op donderdag 24 september 2020 13:07 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik zou The Sun toch niet zo gauw als bron gebruiken over serieuze zaken.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Worldometer wil nog niet echt aan een nieuwe 'spike'.
wel goed genoeg?quote:On Tuesday, Stockholm's health chief Björn Eriksson warned that the city was seeing "worrying signs of increasing infection" and said he was in talks with the Public Health Agency over bringing in local restrictions. He said these might include imposing quarantine on families where one member is infected.
Heb het artikel in het Zweden-topic gezet. Thanks voor het posten van de tekst.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:09 schreef Dven het volgende:
[..]
The Telegraph met quote
[..]
wel goed genoeg?
Sowieso schiet dat niet op joh. De dichtbevolkste stad Stockholm moet in NL nog z'n best doen om in de top 10 te komen. Je doet er vele uren over om in een andere stad te komen. En dan spreek je nog over het 'dichtbevolkte' zuiden. In het noorden ben je al een half uur onderweg om van je dorpje naar een supermarkt te kunnen.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:09 schreef Simmertje het volgende:
Mensen die Zweden nog steeds als argument gebruiken vergeten trouwens dat evenementen daar met meer dan 50 man nog steeds verboden zijn, terwijl wij hier vrolijk al 15.000 man in een voetbalstadion proppen.
Foei, want wel achter een betaalmuurquote:Op donderdag 24 september 2020 13:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb het artikel in het Zweden-topic gezet. Thanks voor het posten van de tekst.
Grote Zweedse bedrijven als Spotify laten ook al sinds maart al hun medewerkers verplicht thuiswerken en hebben aangegeven dat dit tot zeker de zomer van 2021 zo blijft.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:09 schreef Simmertje het volgende:
Mensen die Zweden nog steeds als argument gebruiken vergeten trouwens dat evenementen daar met meer dan 50 man nog steeds verboden zijn, terwijl wij hier vrolijk al 15.000 man in een voetbalstadion proppen.
Stockholm heeft bijna een miljoen inwoners, bijna 150K meer dan Amsterdam.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Sowieso schiet dat niet op joh. De dichtbevolkste stad Stockholm moet in NL nog z'n best doen om in de top 10 te komen. Je doet er vele uren over om in een andere stad te komen. En dan spreek je nog over het 'dichtbevolkte' zuiden. In het noorden ben je al een half uur onderweg om van je dorpje naar een supermarkt te kunnen.
Mensen moeten dat echt eens gaan loslaten.
Met een bevolkingsgraad die 20% kleiner is.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stockholm heeft bijna een miljoen inwoners, bijna 150K meer dan Amsterdam.
ik hoop dat ze vaccinaties niet gaan verplichtenquote:Op donderdag 24 september 2020 13:07 schreef Elan het volgende:
België begint in maart met vaccineren.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-tegen-coronavirus
Het einde is in zicht, of we zijn net over de helft![]()
Ja, en?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Stockholm heeft bijna een miljoen inwoners, bijna 150K meer dan Amsterdam.
quote:Op donderdag 24 september 2020 13:09 schreef Simmertje het volgende:
En van wat ik begrepen heb van familie en vrienden daar houden ze zich daar wel aan de regels die er gelden.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:09 schreef Simmertje het volgende:
Ja maar ZWEDEN!quote:Op donderdag 24 september 2020 13:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
En van wat ik begrepen heb van familie en vrienden daar houden ze zich daar wel aan de regels die er gelden.
Kut dat moet sneller want ik heb mijn eerste concertkaartjes voor maart gescoord.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:07 schreef Elan het volgende:
België begint in maart met vaccineren.
https://www.telegraaf.nl/(...)en-tegen-coronavirus
Het einde is in zicht, of we zijn net over de helft![]()
Thuiswerken was altijd al het advies in Zweden. Scholen zijn voor 15plus ook nog altijd gesloten. Het grote verschil is dat Zweden vanaf het begin een langer termijn strategie heeft gekozen. Toen wij gingen versoepelen zijn we maanden minder streng geweest dan Zweden. Zweden is ook nooit gaan versoepelen toen de cijfers daar ook beter gingen want dat past niet in de strategie. Het enige wat ze wel hebben is dat er meer economische rust was omdat ze vooraf zeiden niet in lockdown te gaan.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Grote Zweedse bedrijven als Spotify laten ook al sinds maart al hun medewerkers verplicht thuiswerken en hebben aangegeven dat dit tot zeker de zomer van 2021 zo blijft.
Ik heb het idee dat het beeld dat er in Zweden geen coronamaatregelen zijn voornamelijk gebaseerd is op een foto van een terras in Stockholm uit april ofzo, toen hier de horeca gesloten was
Prima. Maar dat de gevaccineerde mensen dan wel verschoond mogen blijven van de weigeraars op de kinderdagverblijven, verzorgingstehuizen en in concertzalenquote:Op donderdag 24 september 2020 13:16 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik hoop dat ze vaccinaties niet gaan verplichten
Ik ben heel benieuwd aan het eind van de rit of dit inderdaad de beste aanpak bleek.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:19 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Thuiswerken was altijd al het advies in Zweden. Scholen zijn voor 15plus ook nog altijd gesloten. Het grote verschil is dat Zweden vanaf het begin een langer termijn strategie heeft gekozen. Toen wij gingen versoepelen zijn we maanden minder streng geweest dan Zweden. Zweden is ook nooit gaan versoepelen toen de cijfers daar ook beter gingen want dat past niet in de strategie. Het enige wat ze wel hebben is dat er meer economische rust was omdat ze vooraf zeiden niet in lockdown te gaan.
Ja, ik heb het al een keer gepost, maar ik hoorde dus dat er een mop rondging in Helsinki:quote:Op donderdag 24 september 2020 13:19 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso lekker afstandelijk altijd die Scandinaviërs, die zijn dat gewend.
Ze gaan eerst zorgmedewerkers en kwetsbaren inenten, dus voordat jij aan de beurt bent zijn eventuele bijwerkingen al bekend.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:16 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik hoop dat ze vaccinaties niet gaan verplichten
quote:De doelgroepen die de eerste dosissen zullen krijgen - het gaat om 1,5 miljoen van de 7,5 miljoen dosissen van het eerste vaccin dat voor de lente wordt voorzien - in maart en april zijn het zorgpersoneel, gevolgd door de meest kwetsbare mensen. Andere groepen worden daarna gedefinieerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |