quote:Op donderdag 24 september 2020 12:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet rijmen dat we allemaal toegang hebben tot kennis en informatie, we (hoog)opgeleid worden om kritisch te denken en vervolgens 5G-masten in de fik steken omdat de aarde plat moet blijven.
Het kritische 'denken' werkt helaas twee kanten op en de onbeperkte toegang tot kennis en informatie betekent helaas ook dat er een onbeperkte toegang tot misinformatie is. Internet is misschien wel een even grote vloek als dat het een zegen is.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet rijmen dat we allemaal toegang hebben tot kennis en informatie, we (hoog)opgeleid worden om kritisch te denken en vervolgens 5G-masten in de fik steken omdat de aarde plat moet blijven.
Het is inderdaad schrikbarend hoe slecht een deel van de bevolking is in het inschatten van bronnen op hun betrouwbaarheid, en hoe makkelijk ze daardoor te beïnvloeden zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar is dat wat we geleerd hebben wel de waarheidquote:Op donderdag 24 september 2020 12:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem. Dat geldt echter niet voor alle mensen die een test willen. Of ziek zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Is het echt een keuze als het je je baan kan kosten?
De overheid leent momenteel tegen 0,028% voor 30 jaar. Ik geloof niet dat we ons al te veel zorgen hoeven maken over het overheidstekort, dit is een uitzonderlijke situatie waarin bezuinigen gewoon geen enkel lange termijn voordeel geeft.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee maar we gaan toch ook geen automobilisten belonen die niet door rood rijden? En hoe gaan we in godesnaam geld uittrekken voor beloningen terwijl het overheidstekort historisch groot is in deze crisis?
Er worden grote brokken uitgeslagen momenteel maar dacht gelezen te hebben dat Nederland een behoorlijke oorlogskas heeft.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat kan, in hetwelk geval ik mij enorm vergis
https://www.parool.nl/ned(...)pt-fors-op~b89a243a/quote:Op donderdag 24 september 2020 12:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij valt het met het absolute tekort best mee maar allicht dat ik mij enorm vergis.
Hier concludeer ik stiekem uit dat jij denkt wel het vermogen te hebben om de absolute feiten te scheiden van de fabels. Maar dat denkt iedereen volgens mij, óók die lui die Bill Gates verdenken van kwade bedoelingen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is inderdaad schrikbarend hoe slecht een deel van de bevolking is in het inschatten van bronnen op hun betrouwbaarheid, en hoe makkelijk ze daardoor te beïnvloeden zijn.
Daar is weinig rekening mee gehouden in de begindagen van het internet, wat achteraf vrij naïef is gebleken. We dachten dat met toegang tot vrije informatie iedereen er slimmer op zou worden, maar in plaats daarvan zijn er nu mensen die denken dat Bill Gates ze wil injecteren met microchips
Correct.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij zie jij repressie als een logisch, bijna automatisch gevolg van oplopende besmettingen.
Juist daarom.quote:Maar het hele beleid blijft nog altijd gewoon een keuze. En ons kabinet kiest op dit moment - in goed overleg met het OMT - gewoon voor de huidige maatregelen.
Nou nee, de mensen die Bill Gates verdenken komen namelijk nooit met feiten. Of de 5G fantasten.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Hier concludeer ik stiekem uit dat jij denkt wel het vermogen te hebben om de absolute feiten te scheiden van de fabels. Maar dat denkt iedereen volgens mij, óók die lui die Bill Gates verdenken van kwade bedoelingen.
Bij de vorige recessie zijn er behoorlijk wat stemmen opgegaan dat door de bezuinigingen de recessie alleen maar langer heeft geduurd. Dus hopelijk maken ze deze fout niet nog een keer.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De overheid leent momenteel tegen 0,028% voor 30 jaar. Ik geloof niet dat we ons al te veel zorgen hoeven maken over het overheidstekort, dit is een uitzonderlijke situatie waarin bezuinigen gewoon geen enkel lange termijn voordeel geeft.
Je kunt op basis van het beleid van andere landen en het onze ook niet bepaald eenduidig concluderen dat harde repressie betere resultaten oplevert.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Volgens mij zie jij repressie als een logisch, bijna automatisch gevolg van oplopende besmettingen. Maar het hele beleid blijft nog altijd gewoon een keuze. En ons kabinet kiest op dit moment - in goed overleg met het OMT - gewoon voor de huidige maatregelen.
Dit is wel een andere recessie, natuurlijk. En je ziet ook dat de overheid nu geen structurele kosten verhoogt maar puur noodhulp verleent en gaten dicht die vallen door een tijdelijk malheur, de financieele crisis betrof structurele zwaktes en fouten in het financieele systeem wereldwijd wat niet na een jaar zichzelf weer (gechargeerd gesteld) oplost.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Bij de vorige recessie zijn er behoorlijk wat stemmen opgegaan dat door de bezuinigingen de recessie alleen maar langer heeft geduurd. Dus hopelijk maken ze deze fout niet nog een keer.
Ja, ik begrijp dat iedereen een blinde vlek voor zichzelf heeft. Zij zijn gek, maar ik natuurlijk niet. Ik weet ook niet waar je daar aan kan doen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Hier concludeer ik stiekem uit dat jij denkt wel het vermogen te hebben om de absolute feiten te scheiden van de fabels. Maar dat denkt iedereen volgens mij, óók die lui die Bill Gates verdenken van kwade bedoelingen.
Rode pijl is waar 2019 op zat (procent of 49/50). De 442 miljard is net iets minder dan in 2015.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)pt-fors-op~b89a243a/
Geen idee hoe enorm dit is.
Tja, hun eigen 'feiten', die je vervolgens zo onderuit kunt halen. Maargoed, dit is wel een heel extreem voorbeeld waarbij het - voor ons dan - overduidelijk is wie het bij het rechte eind heeft.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou nee, de mensen die Bill Gates verdenken komen namelijk nooit met feiten. Of de 5G fantasten.
Okay bedankt, mooi overzicht!quote:Op donderdag 24 september 2020 12:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Rode pijl is waar 2019 op zat (procent of 49/50). De 442 miljard is net iets minder dan in 2015.
[ afbeelding ]
Feiten vs meningen is tegenwoordig een alomtegenwoordig probleem, ja. En de media helpt weinig in dat opzicht, sommige media doen het beter dan anderen, dat wel, maar er zijn er teveel die meningen poneren als feiten.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja, hun eigen 'feiten', die je vervolgens zo onderuit kunt halen. Maargoed, dit is wel een heel extreem voorbeeld waarbij het - voor ons dan - overduidelijk is wie het bij het rechte eind heeft.
Maar stel dat je een wat minder zwart-wit onderwerp hebt. Ik heb me in bijvoorbeeld de nepnieuws discussie vaak afgevraagd wíé dan gaat bepalen wat nepnieuws is. Niet alles valt terug te brengen tot keiharde cijfers.
Wel bizar dat we steeds bij andere landen moeten aankloppen, voor testen, voor IC bedden, terwijl we zelfs tot de allerrijkste landen van de EU (en de wereld) behoren.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:42 schreef capricia het volgende:
En ook in België hebben we de vraag uitgezet voor testcapaciteit.
https://www.demorgen.be/n(...)capaciteit~be631d3b/
Om je kapot te schamen gewoon. Puur wanbeleid.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel bizar dat we steeds bij andere landen moeten aankloppen, voor testen, voor IC bedden, terwijl we zelfs tot de allerrijkste landen van de EU (en de wereld) behoren.
Nee klopt. Wat ik bijvoorbeeld merk is dat een collega van me iets vrij gefundeerds zegt over de lange termijneffecten van een vaccin die met zo'n korte periode om het te testen niet helemaal in kaart te brengen zijn. Dat is een prima punt.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Tja, hun eigen 'feiten', die je vervolgens zo onderuit kunt halen. Maargoed, dit is wel een heel extreem voorbeeld waarbij het - voor ons dan - overduidelijk is wie het bij het rechte eind heeft.
Maar stel dat je een wat minder zwart-wit onderwerp hebt. Ik heb me in bijvoorbeeld de nepnieuws discussie vaak afgevraagd wíé dan gaat bepalen wat nepnieuws is. Niet alles valt terug te brengen tot keiharde cijfers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |