Het is inderdaad niet veel. Dat maakt het ook zo tergend hoe veel hier achteraan loopt. De lat ligt echt niet hoog, he...quote:Op donderdag 24 september 2020 12:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik had nog nooit een post van die Willem Engel gezien. Ik dacht dat het een of andere charismatische gladjakker was die mensen om z'n vinger weet te winden met mooie praatjes. Maar ik zie alleen maar kromme zinnen en taalfouten
Zolang er mensen zijn die bij een dergelijke actie reageren met 'schandalig, maaaarrrrr...' los je dat niet op inderdaad.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Harder wordende maatschappij waardoor je A. minder mensen hebt die er überhaupt voor openstaan en B. meer mensen die op basis van die maatschappij daarvoor passen.
Vind daar maar eens een oplossing voor in een land dat prat gaat op zijn individualistische mentaliteit en waar overheidsinmenging en groepsdenken vieze woorden zijn.
Als ik bij lichte klachten 3 dagen moet wachten op een test op een locatie verder dan een half uur van huis dan weten we alletwee wat er gebeurd toch?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, alleen als de mensen zich aan de maatergelen houden, zoals thuisblijven tot je uitslag hebt, laten testen bij klachten, thuis werken, etc. Het testen en BCO an sich doen niets tegen besmetten.
Waarmee niet gezegd dat er geen dingen zijn die fout gaan waar 'men' niets aan kan doen, maar besmetten doen mensen onderling en kunnen zij alleen zelf voorkomen.
Ik vind geen boete krijgen een prima beloningquote:Op donderdag 24 september 2020 12:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
boetes en straffen werken gewoon niet onder de huidige wetgeving/handhaving, beloon de mensen als ze thuis blijven.
In Timboektoe en Zimbabwe ook.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:21 schreef Dven het volgende:
Even wat anders, in Tsjechië gaat het inmiddels ook erg hard
[ afbeelding ]
helaas werkt het bij veel mensen niet zoquote:Op donderdag 24 september 2020 12:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind geen boete krijgen een prima beloning
Het verklaart inderdaad wel waarom het niet de helderste lichtjes aan de kerstboom zijn die in zijn verhaal meegaan.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zijn fanbase bestaat helaas uit mensen die over het algemeen met je begrijpt toch wat ik bedoel reageren als je ze wijst op een spel/taalfout, dus dat is niet eens meer nodig tegenwoordig.
er word nog dagelijks heen en weer gevlogen naar NL....dus ja zeker wel boeiend zolang we amper quarantine regels hebben.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:23 schreef RipCity het volgende:
[..]
In Timboektoe en Zimbabwe ook.
Lekker boeiend. Tsjechie..
Ja maar zoals het nu ingericht is, is het niet praktisch haalbaar. Het duurt te lang en de capaciteit voor de tests is te laag waardoor mensen straks om de week weet ik veel hoeveel tijd kwijt zijn en melaats thuis zitten al dan niet met kleine kinderen. Dat is niet te doen als je je baan wilt houden.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, alleen als de mensen zich aan de maatergelen houden, zoals thuisblijven tot je uitslag hebt, laten testen bij klachten, thuis werken, etc. Het testen en BCO an sich doen niets tegen besmetten.
Waarmee niet gezegd dat er geen dingen zijn die fout gaan waar 'men' niets aan kan doen, maar besmetten doen mensen onderling en kunnen zij alleen zelf voorkomen.
Dat kan, maar dat is dan toch jouw keuze, niet die van de overheid.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als ik bij lichte klachten 3 dagen moet wachten op een test op een locatie verder dan een half uur van huis dan weten we alletwee wat er gebeurd toch?
Tsjechië werd nog weleens aangehaald vanwege de betere cijfers plus er wordt nog vrij gereisd van en naar, dus best relevant toch?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:23 schreef RipCity het volgende:
[..]
In Timboektoe en Zimbabwe ook.
Lekker boeiend. Tsjechie..
Is het echt een keuze als het je je baan kan kosten?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is dan toch jouw keuze, niet die van de overheid.
Je kunt ook kiezen om niet te testen, maar te wachten of je snel beter wordt en weer naar buiten als je 24 uur klachten vrij bent, bijvoorbeeld. Impliceert ook dat je dus in quarantaine gaat. Daar heb je niet per se een test voor nodig.
Hoewel alles maar onder druk zetten met boetes en repressie ook kut is moet er wel iets gebeuren, volgens mij zijn we inmiddels nog liberaler en ruimdenkender dan Zweden in de hele aanpakquote:Op donderdag 24 september 2020 12:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind geen boete krijgen een prima beloning
Zou in elk geval al veel drukte schelen in de teststraten.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat is dan toch jouw keuze, niet die van de overheid.
Je kunt ook kiezen om niet te testen, maar te wachten of je snel beter wordt en weer naar buiten als je 24 uur klachten vrij bent, bijvoorbeeld. Impliceert ook dat je dus in quarantaine gaat. Daar heb je niet per se een test voor nodig.
Het is wel belachelijk armoedig dat we in Nederland dit soort logica van stal moeten halen omdat we de capaciteit niet op orde hebben.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou in elk geval al veel drukte schelen in de teststraten.
Nee maar we gaan toch ook geen automobilisten belonen die niet door rood rijden? En hoe gaan we in godesnaam geld uittrekken voor beloningen terwijl het overheidstekort historisch groot is in deze crisis?quote:Op donderdag 24 september 2020 12:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
helaas werkt het bij veel mensen niet zo
Ik kan het ook niet rijmen dat we allemaal toegang hebben tot kennis en informatie, we (hoog)opgeleid worden om kritisch te denken en vervolgens 5G-masten in de fik steken omdat de aarde plat moet blijven.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoewel alles maar onder druk zetten met boetes en repressie ook kut is moet er wel iets gebeuren, volgens mij zijn we inmiddels nog liberaler en ruimdenkender dan Zweden in de hele aanpak
Terwijl we volgens Jaap van dissel, de baas van het OMT, die in elk geval op papier de grootste kennisautoriteit zou moeten zijn midden in de tweede golf zitten. Kan die twee gegevens toch maar heel slecht rijmen.
Och, volgens @RipCity in Timboektoe en Zimbabwe ook. Allemaal niet zo boeiend, het gaat enkel om Nederland (minus Friesland en Groningen).quote:Op donderdag 24 september 2020 12:25 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)onder-apres-ski.html
Lekker midden in de tweede of derde golf weer vele verplaatsingen door Europa. Hoewel het wel veel rustiger dan normaal zal zijn door het verbod op de Apres ski.
Volgens mij valt het met het absolute tekort best mee maar allicht dat ik mij enorm vergis.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee maar we gaan toch ook geen automobilisten belonen die niet door rood rijden? En hoe gaan we in godesnaam geld uittrekken voor beloningen terwijl het overheidstekort historisch groot is in deze crisis?
Dat kan, in hetwelk geval ik mij enorm vergisquote:Op donderdag 24 september 2020 12:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij valt het met het absolute tekort best mee maar allicht dat ik mij enorm vergis.
Volgens mij zie jij repressie als een logisch, bijna automatisch gevolg van oplopende besmettingen. Maar het hele beleid blijft nog altijd gewoon een keuze. En ons kabinet kiest op dit moment - in goed overleg met het OMT - gewoon voor de huidige maatregelen.quote:Op donderdag 24 september 2020 12:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoewel alles maar onder druk zetten met boetes en repressie ook kut is moet er wel iets gebeuren, volgens mij zijn we inmiddels nog liberaler en ruimdenkender dan Zweden in de hele aanpak
Terwijl we volgens Jaap van dissel, de baas van het OMT, die in elk geval op papier de grootste kennisautoriteit zou moeten zijn midden in de tweede golf zitten. Kan die twee gegevens toch maar heel slecht rijmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |