abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 september 2020 @ 12:10:35 #176
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_195231751
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:04 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Dat was gewoon even een ludieke "doe opdracht" tussendoor, net zoals dat folders uitdelen bij teststraten.

[ afbeelding ]
Al die spelfouten ook, mijn hemel ;(
pi_195231752
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:09 schreef Qarrad het volgende:
Uitslag zoon is binnen, naar verwachting negatief. Er staat nu een ander kind met een zuur gezicht haar schooltas in te pakken want ik heb haar meteen die kant opgestuurd. Ze gaan nog veel te veel school missen dit jaar :X
_O_ Goed nieuws!
blablablabla
pi_195231757
Daarbij opmerkend dat in sommige verzorgingshuizen de baliemedewerkers vrijwilligers zijn.
Die moeten dan beter getraind worden. :') Die zitten daar met al hun goede intenties.
Mijn buurvrouw doet dat al 10 jaar, is zelf 75. Even normaal doen, zeg.
Go hard or go home
pi_195231766
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Testen en BCO voorkomen geen besmettingen. Dat doen de maatregelen die de mensen zelf in acht moeten nemen.
Testen en BCO voorkomen, wel verdere verspreiding. Met de voetnoot dat deze goed worden uitgevoerd.
pi_195231771
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het is geen turflijstje hè.
De overheid is verantwoordelijk voor het gedrag van haar burgers. Jouw direct leidinggevende is ook verantwoordelijk voor jouw fouten.
Als het kabinet een werkgever was geweest had het halve land geen contractverlenging gekregen, gok ik.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195231776
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Testen en BCO voorkomen geen besmettingen. Dat doen de maatregelen die de mensen zelf in acht moeten nemen.
natuurlijk voorkomt dat wel besmettingen!

als iemand 1.5 uur moet rijden voor een test en 1 week moet wachten op een afspraak + test haken er veel mensen af om thuis te blijven of om te laten testen.

zelfde met het BCO, als dat niet goed gebeurd weten mensen ook niet dat ze mogelijk besmet zijn en lopen dus gewoon nog rond, gaan naar kantoor, horeca, sportschool.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_195231779
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:08 schreef Elan het volgende:

[..]

Wat moet er nu eigenlijk aan wetgeving gereactiveerd worden dan, ik hoorde de oppositie in het debat zoiets zeggen dat de noodstructuur weer opgetuigd moest worden ook qua beleidsbepaling op gemeentelijk niveau, wel degelijk een soort noodtoestand?
De crisisstructuur is geen wetgeving maar een werkwijze van het kabinet. Dan krijg je Mccb’s (ministeriële commissie crisisbeheersing), met het nodige ambtelijke vooroverleg, en krijgt de NCTV bepaalde taken.
zie email 27 oktober
pi_195231784
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Schandalig natuurlijk maar allicht je telefonistes wat beter trainen. Van slag zijn omdat je over de telefoon door één of andere janlul uitgescholden wordt lijkt me ietwat overdreven.
Kom op. Telefoniste bij een verzorgingshuis, dit hoort niet part of the deal te zijn. En ook niet van enige 'training'. En allerlei nare ziektes en de dood toegewenst te krijgen, een aantal keren, is nog even anders dan uitgemaakt worden voor kutwijf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195231790
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Testen en BCO voorkomen, wel verdere verspreiding. Met de voetnoot dat deze goed worden uitgevoerd.
En dat mensen zich houden aan de regels, als de helft gewoon met klachten op pad gaat blijkbaar heeft het dus geen zin. Je zal die mensen een boete in het vooruitzicht moeten stellen als blijkt dat ze zich niet aan de quarantaine hebben gehouden.
blablablabla
  donderdag 24 september 2020 @ 12:14:20 #185
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195231793
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:07 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Uitgescholden of bedreigd? Nogal een verschil...

Zit je lekker achter je telefoon. Word je opeens gebeld door een maniakale idioot die zegt dat 'ie je thuis komt pakken.
Tsja, in m'n jongere jaren op een klantendienst ook meermaals telefoontjes gehad van klanten die wel even naar kantoor zouden komen en dat de kamer dan te klein zou zijn voor ons beide. Slap gelul dat je niet serieus moet nemen joh. "Koffie staat klaar, doei"

Ik snap dat dat soort taal zwaar op mensen hun dak kan vallen maar kom op joh, iemand die écht wat van plan is gaat je daar normaal sowieso van tevoren niet op de hoogte brengen. En helemaal als het enkel uitschelden betreft mag je daar wel een iets dikkere huid voor kweken. Je zit nu eenmaal middenin de vuurlinie wanneer je zo'n functie met betrekking tot deze crisis uitvoert en alhoewel je zou willen dat je van iedereen op z'n minst nog enigszins fatsoenlijk gedrag zou moeten kunnen verwachten is dit natuurlijk een complete utopie.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195231799
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:14 schreef Elan het volgende:

[..]

En dat mensen zich houden aan de regels, als de helft gewoon met klachten op pad gaat blijkbaar heeft het dus geen zin. Je zal die mensen een boete in het vooruitzicht moeten stellen als blijkt dat ze zich niet aan de quarantaine hebben gehouden.
boetes en straffen werken gewoon niet onder de huidige wetgeving/handhaving, beloon de mensen als ze thuis blijven.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  donderdag 24 september 2020 @ 12:14:54 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195231802
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik wilde het niet zeggen maar... :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195231813
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nee, alleen als de mensen zich aan de maatergelen houden, zoals thuisblijven tot je uitslag hebt, laten testen bij klachten, thuis werken, etc. Het testen en BCO an sich doen niets tegen besmetten.

Waarmee niet gezegd dat er geen dingen zijn die fout gaan waar 'men' niets aan kan doen, maar besmetten doen mensen onderling en kunnen zij alleen zelf voorkomen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195231816
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De crisisstructuur is geen wetgeving maar een werkwijze van het kabinet. Dan krijg je Mccb’s (ministeriële commissie crisisbeheersing), met het nodige ambtelijke vooroverleg, en krijgt de NCTV bepaalde taken.
Thanks!
En geeft dat de gemeentes nog wat meer macht, ik weet dat er in beginsel (minimaal) achter de voordeur is gehandhaafd bijvoorbeeld door BOA's en politie?
blablablabla
pi_195231817
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Tsja, in m'n jongere jaren op een klantendienst ook meermaals telefoontjes gehad van klanten die wel even naar kantoor zouden komen en dat de kamer dan te klein zou zijn voor ons beide. Slap gelul dat je niet serieus moet nemen joh. "Koffie staat klaar, doei"

Ik snap dat dat soort taal zwaar op mensen hun dak kan vallen maar kom op joh, iemand die écht wat van plan is gaat je daar normaal sowieso van tevoren niet op de hoogte brengen. En helemaal als het enkel uitschelden betreft mag je daar wel een iets dikkere huid voor kweken. Je zit nu eenmaal middenin de vuurlinie wanneer je zo'n functie met betrekking tot deze crisis uitvoert en alhoewel je zou willen dat je van iedereen op z'n minst nog enigszins fatsoenlijk gedrag zou moeten kunnen verwachten is dit natuurlijk een complete utopie.
En we ons maar afvragen hoe het toch komt dat het aantal vrijwilligers in Nederland drastisch in aantal afneemt.
In Southern Sun
pi_195231827
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

Tja, daar wemelt het in dit topic ook van :X.
In Southern Sun
pi_195231828
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het doet mij vooral denken aan de tijd dat ik online nog wel eens op discussiefora kwam waar bijvoorbeeld over de evolutionaire biologie werd gediscussieerd. Daar postten vaak mensen die serieus in het vak bezig waren als wetenschapper hele boeiende zaken over hun onderzoek, maar liep er ook altijd wel één of andere relimalloot tussen die vond dat de kostbare tijd van dat soort mensen volledig besteed diende te worden aan hem herhaaldelijk uitleggen waarom zijn laatste herspenspinsel over waarom pakweg 200 jaar aan wetenschap er volkomen naast zit en de mens eigenlijk 6000 jaar geleden in haar huidige vorm door zijn god geschapen was.

Het is gewoon een keer klaar met dat soort mensen in mijn ogen. Dat geldt net zo goed voor deze influencers die gezamenlijk zo ongeveer het IQ hebben van 1 weldenkend persoon.
Vroeger had ik best goede, leuke, inhoudelijke discussies. Maar dat was denk ik nog voor de tijd van Facebook (Twitter zit ik niet op, Instagram wel sinds eind vorig jaar maar doe ik niets mee). Wellicht zelfs nog voor of tijdens de Hyves-periode.

Het blijft lastig deze materie. Iedereen heeft recht zijn/haar mening te uiten maar niet ieders mening is even belangrijk of relevant (afhankelijk vanuit welk oogpunt je het bekijkt, uiteraard. Voor de mensen die de mening uiten is het wel degelijk relevant natuurlijk).

quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:03 schreef Dven het volgende:

[..]

Is er in Nederland eigenlijk ooit sprake geweest van iets van een noodtoestand? Tot wanneer heeft dat geduurd? Waarom is deze dan weer zo snel losgelaten?
Volgens mij niet toch? Edit: Volgens Sjorsie1982 niet dus. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Staat gewoon in het artikel hoor.
Is dat zo? Overheen gelezen dan. Ik zal dalijk nog eens goed kijken. :@
Dit dus:
quote:
Vanwege de noodtoestand die onlangs door premier Giuseppe Conte werd verlengd tot 15 oktober,
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Dit is ook wel opmerkelijk:
[..]

Je zou voorzichtig kunnen concluderen dat gericht testen effectiever is dan wat wij hier doen.
Hoewel ik niet per sé voorstander ben van het hele containmentbeleid an sich 1, vind ik TTI (test, trace, isolate) een van de, zo niet dé belangrijkste, "maatregel". Daar gaat het schijnbaar ook zo goed mee in bijvoorbeeld Vietnam, een van de landen ter wereld die het het beste voor elkaar heeft gekregen (en zeer onderbelicht, waar de meeste aandacht uit is gegaan naar de successen van een Nieuw-Zeeland, Zuid-Korea (in een eerder stadium), Taiwan, Baltische landen, Finland en IJsland.
Over (het succes van) Vietnam zijn er ook meerdere artikelen verschenen, maar ik heb nu even geen tijd meer om dat nu op te zoeken. Ben alweer veel te lang aanwezig hier. c_/

1 Naast TTI vind ik gerichte, lokale (indien mogelijk) en snel uitgevoerde maatregelen wel het belangrijkste denk ik.
Facetten van het containmentbeleid, maar dat betekent niet dat ik het per definitie of per sé met alles eens ben of hoef te zijn wat betreft dat beleid.

En nu moet ik echt weer werken vrees ik. Anders kom ik hier nooit meer weg.

Complimenten trouwens aan iedereen die er de laatste tijd weer zo'n drukke bedoening van maken hier. Veel interessante discussies, fitties, meningen, nieuwe informatie. Erg leuk om te lezen (ik lees meer dan dat ik meedoe). Als ik gedragswetenschapper of socioloog was (geworden), had ik hele studies over dit forum kunnen schrijven. Heerlijk.

En complimenten voor de mods ook uiteraard, die dit alles in goede banen (proberen te) leiden.:)

[ Bericht 1% gewijzigd door Salina op 24-09-2020 12:24:11 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 24 september 2020 @ 12:16:59 #193
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195231836
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kom op. Telefoniste bij een verzorgingshuis, dit hoort niet part of the deal te zijn. En ook niet van enige 'training'. En allerlei nare ziektes en de dood toegewenst te krijgen, een aantal keren, is nog even anders dan uitgemaakt worden voor kutwijf.
Hmm, ik leefde met het idee dat het om overheidsinstanties ging, las over het verzorgingstehuisgedeelte heen.

Maar alsnog, tegen vervelende telefoons zou je je moeten kunnen weren.
pi_195231838
quote:

[..]

Tot je wel zo'n gek hebt die in de auto stapt.

blablablabla
  donderdag 24 september 2020 @ 12:19:00 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195231861
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En we ons maar afvragen hoe het toch komt dat het aantal vrijwilligers in Nederland drastisch in aantal afneemt.
Harder wordende maatschappij waardoor je A. minder mensen hebt die er überhaupt voor openstaan en B. meer mensen die op basis van die maatschappij daarvoor passen.

Vind daar maar eens een oplossing voor in een land dat prat gaat op zijn individualistische mentaliteit en waar overheidsinmenging en groepsdenken vieze woorden zijn.
  donderdag 24 september 2020 @ 12:19:18 #196
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195231864
quote:

[..]

Nee maar je weet niet wie er niet opbelt en die een probleem heeft met je. Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat als er iets over jou of je bedrijf op het internet staat en er een zwik bedreigingen en scheldkanonnades onder staat, je echt wel even rekening houdt met de mogelijkheid dat er één heel stil gekkie op dat moment uit aan het zoeken is waar jij woont.
  donderdag 24 september 2020 @ 12:19:36 #197
12221 Tijn