abonnement Unibet Coolblue
pi_194801373
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2020 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw deel, nieuwe kansen!
pi_194801377
Vandaag heb ik sinds lange tijd weer aan een echt loopje meegedaan! De Lansingerland Summer Run, bij Berkel en Rodenrijs.
Twee weken terug zou ik al meedoen, maar toen gooide corona roet in het eten. Op zich een voordeel, want toen was het veel warmer dan vandaag.

Het coronaproof concept: je geeft je op voor de ochtendstart of de middagstart. Elke 20 seconde start er een loper. En inhalen via de andere kant van het pad dat 3 meter breed is. Geen daginschrijving, geen omkleedmogelijkheid, wel dranghekken en 1,5 metermarkeringen. Niet eerder dan 15 minuten voor je start in het start- en finishgebied aanwezig zijn, en na de finish ook snel weer weg.

Prima, even na tienen ging ik op weg naar de parkeerplaats bij de sporthal op een kilometer van de start. Daar zag ik al wat andere lopers, dus ik kon achter ze aan naar de start. Gelijk een kleine warming up.
Bij binnenkomst van het startgebied werd mijn temperatuur gemeten met zo'n voorhoofdsthermometer. Gelukkig mocht ik door.
Na een Dixie-bezoek (met toiletpapier en handdesinfectiegel) kon ik gelijk door naar de aanmelding waar ik een startnummer kreeg. Mijn startnummer vastmaken met veiligheidsspeldjes! Wat heb ik dat gemist. Het echte wedstrijdgevoel. :D
De wedstrijdklok telde steeds 20 seconden af en dan mocht de volgende over de matten. Dus om kwart voor elf ging ik dan. Op tijd mijn horloge aanzetten terwijl ik over de matten vloog. Ondanks een windje ging ik de eerste kilometer iets te hard, zoals het hoort.
Daarna ietsje op de rem, maar toch sneller dan ik eigenlijk van plan was. Maar ik liep wel lekker, dus maar zo gelaten. Nu moest ik ervan profiteren. Na iets meer dan 3 kilometer kwam ik op het meest noordelijke punt van het parcours, en daar stond Zwabber me aan te moedigen. Hij heeft rondom het hele parcours gefietst en me op verschillende punten langs zien lopen. O+
Na die eerste aanmoediging keerde ik naar het zuiden en kreeg toen wind mee. Zo, wat kreeg ik het toen warm, alsof mijn hoofd zou ontploffen! Ondertussen was ik al door twee mannen ingehaald. In de verte zag ik mijn voorganger, allemaal op ruime afstand.
Ik moet zeggen dat dit prima aanvoelt. Bij sommige loopjes loop ik wel vaker bijna alleen. Dit gaf een soort coronarust; geen hijgende mensen in je nek, niemand die op je hakken trapt of je afsnijdt, je hoeft niet te slalommen. Maar door de wind en later ook een korte, maar zeer stevige regenbui, kreeg ik wel echt een strijdgevoel zoals dat alleen in een wedstrijd is.
Zo halverwege passeerden we het startpunt weer en de 10k-lopers mochten rechtdoor, waar een drankpost was. Na een korte wandelpauze om te drinken, ben ik weer verder gegaan. Dit parcours ken ik, want tegenwoordig ben ik bijna elk weekend in deze regio te vinden en hier in de Groenzoom heb ik wel vaker gelopen. Dus ik wist wel een beetje hoever ik nog moest.
Na 7 kilometer kwam er een enorme hoosbui en toen dat stopte kreeg ik heel veel wind tegen. Wat ik een verademing vond! Ik was intussen al warmgelopen, mijn ademhaling was goed en zowel de benen en longen deden wat ik wilde. En dan vind ik het prima om tegen de wind in te lopen.
De laatste twee kilometer was met wind mee en ik kon versnellen. De finish was er al eerder dan ik dacht. Dat is ook wel eens fijn.
Tevreden mijn prachtige medaille in ontvangst genomen en toen weer naar huis gegaan.



Oh ja, omdat Zwabber het graag wil: officile tijd 50:39.

Al met al dus een zeer geslaagd coronaproof loopje!
  zondag 30 augustus 2020 @ 21:46:54 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_194802282
Prachtige medaille, tijd en een leuk verslag @wyccie ^O^
pi_194803669
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:00 schreef wyccie het volgende:
Vandaag heb ik sinds lange tijd weer aan een echt loopje meegedaan! De Lansingerland Summer Run, bij Berkel en Rodenrijs.
Twee weken terug zou ik al meedoen, maar toen gooide corona roet in het eten. Op zich een voordeel, want toen was het veel warmer dan vandaag.

Het coronaproof concept: je geeft je op voor de ochtendstart of de middagstart. Elke 20 seconde start er een loper. En inhalen via de andere kant van het pad dat 3 meter breed is. Geen daginschrijving, geen omkleedmogelijkheid, wel dranghekken en 1,5 metermarkeringen. Niet eerder dan 15 minuten voor je start in het start- en finishgebied aanwezig zijn, en na de finish ook snel weer weg.

Prima, even na tienen ging ik op weg naar de parkeerplaats bij de sporthal op een kilometer van de start. Daar zag ik al wat andere lopers, dus ik kon achter ze aan naar de start. Gelijk een kleine warming up.
Bij binnenkomst van het startgebied werd mijn temperatuur gemeten met zo'n voorhoofdsthermometer. Gelukkig mocht ik door.
Na een Dixie-bezoek (met toiletpapier en handdesinfectiegel) kon ik gelijk door naar de aanmelding waar ik een startnummer kreeg. Mijn startnummer vastmaken met veiligheidsspeldjes! Wat heb ik dat gemist. Het echte wedstrijdgevoel. :D
De wedstrijdklok telde steeds 20 seconden af en dan mocht de volgende over de matten. Dus om kwart voor elf ging ik dan. Op tijd mijn horloge aanzetten terwijl ik over de matten vloog. Ondanks een windje ging ik de eerste kilometer iets te hard, zoals het hoort.
Daarna ietsje op de rem, maar toch sneller dan ik eigenlijk van plan was. Maar ik liep wel lekker, dus maar zo gelaten. Nu moest ik ervan profiteren. Na iets meer dan 3 kilometer kwam ik op het meest noordelijke punt van het parcours, en daar stond Zwabber me aan te moedigen. Hij heeft rondom het hele parcours gefietst en me op verschillende punten langs zien lopen. O+
Na die eerste aanmoediging keerde ik naar het zuiden en kreeg toen wind mee. Zo, wat kreeg ik het toen warm, alsof mijn hoofd zou ontploffen! Ondertussen was ik al door twee mannen ingehaald. In de verte zag ik mijn voorganger, allemaal op ruime afstand.
Ik moet zeggen dat dit prima aanvoelt. Bij sommige loopjes loop ik wel vaker bijna alleen. Dit gaf een soort coronarust; geen hijgende mensen in je nek, niemand die op je hakken trapt of je afsnijdt, je hoeft niet te slalommen. Maar door de wind en later ook een korte, maar zeer stevige regenbui, kreeg ik wel echt een strijdgevoel zoals dat alleen in een wedstrijd is.
Zo halverwege passeerden we het startpunt weer en de 10k-lopers mochten rechtdoor, waar een drankpost was. Na een korte wandelpauze om te drinken, ben ik weer verder gegaan. Dit parcours ken ik, want tegenwoordig ben ik bijna elk weekend in deze regio te vinden en hier in de Groenzoom heb ik wel vaker gelopen. Dus ik wist wel een beetje hoever ik nog moest.
Na 7 kilometer kwam er een enorme hoosbui en toen dat stopte kreeg ik heel veel wind tegen. Wat ik een verademing vond! Ik was intussen al warmgelopen, mijn ademhaling was goed en zowel de benen en longen deden wat ik wilde. En dan vind ik het prima om tegen de wind in te lopen.
De laatste twee kilometer was met wind mee en ik kon versnellen. De finish was er al eerder dan ik dacht. Dat is ook wel eens fijn.
Tevreden mijn prachtige medaille in ontvangst genomen en toen weer naar huis gegaan.

[ afbeelding ]

Oh ja, omdat Zwabber het graag wil: officile tijd 50:39.

Al met al dus een zeer geslaagd coronaproof loopje!
10km?
Ik zwaai naar dieren.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 30 augustus 2020 @ 23:40:53 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_194803896
Mooi gedaan! _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 30 augustus 2020 @ 23:47:45 #6
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194803960
Goed gedaan en leuk verslag @wyccie ^O^
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 31 augustus 2020 @ 08:53:15 #7
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194805716
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2020 21:00 schreef wyccie het volgende:
Vandaag heb ik sinds lange tijd weer aan een echt loopje meegedaan! De Lansingerland Summer Run, bij Berkel en Rodenrijs.
Twee weken terug zou ik al meedoen, maar toen gooide corona roet in het eten. Op zich een voordeel, want toen was het veel warmer dan vandaag.

Het coronaproof concept: je geeft je op voor de ochtendstart of de middagstart. Elke 20 seconde start er een loper. En inhalen via de andere kant van het pad dat 3 meter breed is. Geen daginschrijving, geen omkleedmogelijkheid, wel dranghekken en 1,5 metermarkeringen. Niet eerder dan 15 minuten voor je start in het start- en finishgebied aanwezig zijn, en na de finish ook snel weer weg.

Prima, even na tienen ging ik op weg naar de parkeerplaats bij de sporthal op een kilometer van de start. Daar zag ik al wat andere lopers, dus ik kon achter ze aan naar de start. Gelijk een kleine warming up.
Bij binnenkomst van het startgebied werd mijn temperatuur gemeten met zo'n voorhoofdsthermometer. Gelukkig mocht ik door.
Na een Dixie-bezoek (met toiletpapier en handdesinfectiegel) kon ik gelijk door naar de aanmelding waar ik een startnummer kreeg. Mijn startnummer vastmaken met veiligheidsspeldjes! Wat heb ik dat gemist. Het echte wedstrijdgevoel. :D
De wedstrijdklok telde steeds 20 seconden af en dan mocht de volgende over de matten. Dus om kwart voor elf ging ik dan. Op tijd mijn horloge aanzetten terwijl ik over de matten vloog. Ondanks een windje ging ik de eerste kilometer iets te hard, zoals het hoort.
Daarna ietsje op de rem, maar toch sneller dan ik eigenlijk van plan was. Maar ik liep wel lekker, dus maar zo gelaten. Nu moest ik ervan profiteren. Na iets meer dan 3 kilometer kwam ik op het meest noordelijke punt van het parcours, en daar stond Zwabber me aan te moedigen. Hij heeft rondom het hele parcours gefietst en me op verschillende punten langs zien lopen. O+
Na die eerste aanmoediging keerde ik naar het zuiden en kreeg toen wind mee. Zo, wat kreeg ik het toen warm, alsof mijn hoofd zou ontploffen! Ondertussen was ik al door twee mannen ingehaald. In de verte zag ik mijn voorganger, allemaal op ruime afstand.
Ik moet zeggen dat dit prima aanvoelt. Bij sommige loopjes loop ik wel vaker bijna alleen. Dit gaf een soort coronarust; geen hijgende mensen in je nek, niemand die op je hakken trapt of je afsnijdt, je hoeft niet te slalommen. Maar door de wind en later ook een korte, maar zeer stevige regenbui, kreeg ik wel echt een strijdgevoel zoals dat alleen in een wedstrijd is.
Zo halverwege passeerden we het startpunt weer en de 10k-lopers mochten rechtdoor, waar een drankpost was. Na een korte wandelpauze om te drinken, ben ik weer verder gegaan. Dit parcours ken ik, want tegenwoordig ben ik bijna elk weekend in deze regio te vinden en hier in de Groenzoom heb ik wel vaker gelopen. Dus ik wist wel een beetje hoever ik nog moest.
Na 7 kilometer kwam er een enorme hoosbui en toen dat stopte kreeg ik heel veel wind tegen. Wat ik een verademing vond! Ik was intussen al warmgelopen, mijn ademhaling was goed en zowel de benen en longen deden wat ik wilde. En dan vind ik het prima om tegen de wind in te lopen.
De laatste twee kilometer was met wind mee en ik kon versnellen. De finish was er al eerder dan ik dacht. Dat is ook wel eens fijn.
Tevreden mijn prachtige medaille in ontvangst genomen en toen weer naar huis gegaan.

[ afbeelding ]

Oh ja, omdat Zwabber het graag wil: officile tijd 50:39.

Al met al dus een zeer geslaagd coronaproof loopje!
Wat een toffe medaille O+ . Ben eigenlijk wel benieuwd welke loopjes er wel/niet doorgaan. Zo af en toe sijpelt er weer eens wat informatie door (op feesboek) over een loopje dat nog wel doorgaat, maar dan ben ik alweer te laat.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 31-08-2020 13:11:58 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_194806655
De marathon van Brabant heeft een digitale editie. Ik denk dat ik daarvoor ga, voor de halve dan. Zelf een parcours uitzetten en kijken of er nog een loopmaatje mee wil of anders een meefietser.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194810607
Leuk om te lezen dat er weer dingen doorgaan!

De survivalruncompetitie start in oktober weer, maar er zijn al 2 runs in januari afgelast.
De bond lijkt het aan runs over te laten of ze door willen gaan of niet.
Ben er bang voor dat er nog wel meer zullen volgen. Het is nogal een klus om zoiets te organiseren wanneer je niet weet of het wel door kan gaan.
Vooral het niet doorgaan van de hele van Beltrum is voor mij erg zonde...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 31 augustus 2020 @ 23:54:20 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_194820124
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 07:07 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ben je nog steeds op koers voor tahoe?
Dat is uiteindelijk gecanceled.
Ik wacht het op dit moment rustig af, en moet nog beslissen of ik mijn inschrijving om zet naar 2021 of 2022
Doordat ik al geruime tijd problemen heb met PF ben ik er niet helemaal rouwig om dat het gecanceled is. :)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_194821888
PF?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Forum Admin dinsdag 1 september 2020 @ 08:10:32 #12
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194821910
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:08 schreef Cynic het volgende:
PF?
Volgens mijn google skills https://www.runnersworld.com/plantar-fasciitis/ Maar das mooi kut om mee rond te lopen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 september 2020 @ 17:44:08 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_194830840
Na een goede 1500km eindelijk eens nieuwe schoenen gekocht *O*

Het is Brooks geworden, ze lopen echt heel anders dan mijn Hoka's :o

https://all4running.nl/br(...)n-110332-1d-463.html
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194831031
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 17:44 schreef heywoodu het volgende:
Na een goede 1500km eindelijk eens nieuwe schoenen gekocht *O*

Het is Brooks geworden, ze lopen echt heel anders dan mijn Hoka's :o

https://all4running.nl/br(...)n-110332-1d-463.html
Nice!

Nieuwe schoenen is altijd ff wennen, maar na een km of 30 wil je niet meer terug naar je oude.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_194831142
Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben, nieuwe schoenen moeten eigenlijk wel meteen goed lopen bij mij. Waar ik me in het begin aan erger, erger ik me na 30 of 500km ook nog aan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194831178
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben, nieuwe schoenen moeten eigenlijk wel meteen goed lopen bij mij. Waar ik me in het begin aan erger, erger ik me na 30 of 500km ook nog aan.
Je hoeft het ook niet eens te zijn :P voor mij geldt het doorgaans zo. Als ik ergens 1500km op loop, dan is het ff wennen voor m'n spieren als ik ineens ergens anders op loop. Niet dat het dan slecht aanvoelt, maar na een km of 30 voelt het pas echt weer vertrouwd :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 1 september 2020 @ 18:12:38 #17
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_194831257
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben, nieuwe schoenen moeten eigenlijk wel meteen goed lopen bij mij. Waar ik me in het begin aan erger, erger ik me na 30 of 500km ook nog aan.
Ik bedoelde het wel positief in elk geval. Anders, maar zeker wel fijn :Y

Ik ben heel benieuwd hoe het voelt om er buiten een paar kilometer op te lopen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194831306
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 september 2020 18:06 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Je hoeft het ook niet eens te zijn :P voor mij geldt het doorgaans zo. Als ik ergens 1500km op loop, dan is het ff wennen voor m'n spieren als ik ineens ergens anders op loop. Niet dat het dan slecht aanvoelt, maar na een km of 30 voelt het pas echt weer vertrouwd :)
Nee dat is ook prima natuurlijk! Misschien komt het ook omdat ik elke week wel op 2-3 verschillende schoenen loop, dan is het niet zo'n overschakeling als na 1500km op nzelfde schoen.
Maar gefeliciteerd heywoodu, je bent een echte hardloper ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 20:01:57 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_194833591
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:10 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Volgens mijn google skills https://www.runnersworld.com/plantar-fasciitis/ Maar das mooi kut om mee rond te lopen.
Jup. Ik loop er ook al zowat een jaar mee rond nu... Schiet niet op }:|
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_194835272
Ik ging vandeweek een rondje verhard lopen op een paartje trailschoenen (een van de vele paartjes :P ). Dan merk je wel wat demping doet.
Maar binnen een km is dat ook al gewenning (voor mij in ieder geval).
Vanochtend weer op de Brooks Levitate op pad gegaan.
Gezien dat loopje van vanochtend denk ik dan mijn hoogtestage in Duitsland en Zwitserland effect heeft gehad. Ik heb een PR gelopen op de 10 km, 15 km en 10 EM.
Nu verwacht Zwabber een HM tijd van in de 1:25 van me :o
En ik mag niet nog eens een keer het excuus gebruiken dat ik geen ambities in die richting heb... :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_194835321
Na slecht nieuws op het werk, doodmoe thuisgekomen en op de bank geploft met comfort food.

Totdat ik het ineens op de heupen kreeg en de hardloopschoenen aantrok. Tempo zat er vanaf seconde 1 hoog in. Na 11,5km thuis gekomen met een gemiddelde van 4:32 en bijna een PR op de 10km :o
Omstandigheden buiten waren perfect. Dit was onverwacht echt een heerlijk rondje O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Neo-Mullen op 01-09-2020 21:45:05 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_194837084
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:30 schreef Guard het volgende:
Ik ging vandeweek een rondje verhard lopen op een paartje trailschoenen (een van de vele paartjes :P ). Dan merk je wel wat demping doet.
Maar binnen een km is dat ook al gewenning (voor mij in ieder geval).
Vanochtend weer op de Brooks Levitate op pad gegaan.
Gezien dat loopje van vanochtend denk ik dan mijn hoogtestage in Duitsland en Zwitserland effect heeft gehad. Ik heb een PR gelopen op de 10 km, 15 km en 10 EM.
Nu verwacht Zwabber een HM tijd van in de 1:25 van me :o
En ik mag niet nog eens een keer het excuus gebruiken dat ik geen ambities in die richting heb... :D
Gelukkig voor jou zijn je PR's niet @pijll proof. Ze tellen niet, want niet in een officile wedstrijd gelopen.
pi_194837947
Dank allen, ik ben heel blij met mijn mooie medaille en het supergave loopje. O+

quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2020 23:21 schreef Geerd het volgende:
10km?
Ik had willen zeggen dat het een halve marathon was, maar dat is net niet geloofwaardig genoeg.
Dus ja, het was 10.

quote:
2s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:53 schreef SEMTEX het volgende:
Wat een toffe medaille O+ . Ben eigenlijk wel benieuwd welke loopjes er wel/niet doorgaan. Zo af en toe sijpelt er weer eens wat informatie door (op feesboek) over een loopje dat nog wel doorgaat, maar dan ben ik alweer te laat.
Wat er wl doorgaat: bar weinig.
Wat er niet doorgaat: steeds meer. Vandaag ook het bericht dat ook de Berenloop op Terschelling helaas is afgelast.
Jammer, daar had ik echt zin in.
pi_194839092
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:50 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Gelukkig voor jou zijn je PR's niet @:pijll proof. Ze tellen niet, want niet in een officile wedstrijd gelopen.
Raar overigens dat het begrip pijllproof nog niet doorgedrongen is bij Garmin en Strava.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_194839138
Er is vanavond in Den Bosch een hardloopwedstrijdje rond het Mximakanaal. 5 of 10 kilometer, geloof ik. Helaas kan ik niet.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_194839707
Baanwedstrijden zijn er weer volop! Normaal is het nu wel grotendeels voorbij, zeker als je een beetje in de buurt wil lopen, maar nu is de keuze echt nog reuze. Alleen ga ik volgende week op vakantie, dus ik loop er nog maar 2: vanavond een 400m en 27 september een 800m (en mogelijk een 3000, want MiLa-tweekamp?) bij de clubkampioenschappen.

Als het doorgaat loop ik 4 oktober nog een verplaatste lenteloop van 6km. Volgens mij is die zo goed als helemaal onverhard, dus dat is een mooie overgang naar het cross-seizoen (en een goed excuus om een slechte tijd te lopen :+ )
  woensdag 2 september 2020 @ 08:59:36 #27
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194840067
Er zijn een hoop grote evenementen die je nu virtueel kunt doen, maar de medaille ontbreekt dan. Je kunt wel een shirt bestellen. Ik zit er nog over te twijfelen..
https://www.nnrunningday.nl/

De Den Driesch loop (zelf gelopen in 2014 en 2015) gaat wel gewoon door: https://www.dendrieschloop.nl/ komende zondag 6 september 2020.

• ER ZIJN GEEN DAG-INSCHRIJVINGEN!
• 5 km, 10 km, 10 mijl, 21 km
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_194840190
De Singelloop in Enschede gaat als het goed is ook gewoon door 13 september. Ben benieuwd hoe ze dat allemaal gaan regelen normaal gesproken is dat een behoorlijke happening met veel deelnemers.
pi_194840360
Zevenheuvelenloop staat ook nog op misschien..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 2 september 2020 @ 09:27:06 #30
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194840453
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Zevenheuvelenloop staat ook nog op misschien..
Bizar. Met dat aantal deelnemers kun je amper voldoende afstand bewaren...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_194840496
quote:
2s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:27 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Bizar. Met dat aantal deelnemers kun je amper voldoende afstand bewaren...
Nouja er is nog niks gezegd over het aantal deelnemers, wellicht laten ze het pro veld starten en nog 10 startgolven van een paar honderd deelnemers of zo. Geen idee of dat financieel rendabel is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194840673
Dit kreeg ik in de mail hoe ze het in Enschede gaan doen:
quote:
Om in het Volkspark bij start en finish n op de singels voldoende onderlinge ruimte te kunnen waarborgen, kunnen dit jaar maximaal 2500 lopers deelnemen. Er wordt gespreid gestart tussen 09:00 - 11:15 uur in tijdsblokken van 30 minuten. Iedere 5 seconden gaan 3 lopers het parcours op.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 2 september 2020 @ 21:23:37 #33
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_194853694
Rustig, maar best lekker gelopen op mijn nieuwe schoenen *O*

Ik voelde me niet helemaal jofel en had wat koppijn enzo, dus cht lekker ging het niet, maar wat gevoel in de voeten betreft was het uitstekend en dat was in dit geval even belangrijker :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 2 september 2020 @ 21:58:32 #34
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_194854587
2x600, 3x400, 4x200 gedaan vanavond. Ging echt top, het was echt superlekker weer met ondergaand zonnetje en een mooie lucht. La vida O+
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_194854613
Toch blijft 400m lekker overzichtelijk. Na 350 meter zijn je benen stuk, maar dan ben je gelukkig ook bijna binnen.

En toch kun je die ook suboptimaal indelen. Ik liep de eerste 200 in 32,3, terwijl ik finishte in 1:08,52. Dat is best veel verval :P Maar ook een halve seconde van m’n PR af, dus voor de eerste (en laatste) 400 van het seizoen mag ik niet klagen.
pi_194860536
Lekker Hats! Kan me het moeilijk voorstellen zo'n korte race. Vooral het wegkomen uit het startblok haha..

Ik heb weer een trainingsschema en ik ben excited, als je de training van later die dag 's ochtends al op je hand kalkt is dat wel een goed teken :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194860816
Zondag trainersexamen, ook wel een beetje spannend :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_194865617
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 10:36 schreef Cynic het volgende:
Zondag trainersexamen, ook wel een beetje spannend :)
Gaaf! Succes!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194873366
Er valt ook niet zoveel voor te stellen bij een 400, want het is zo voorbij :P Ik was wel weer even aan het klooien met het startblok, en tijdens het uitproberen baalde ik dat ik niet nog even tijdens een training had geoefend, maar ik kwam wonderwel goed weg. Daarmee scheelt het ook wel echt dat ik vroeger heb geatletiekt, bij de pupillen en junioren oefen je dat tot in den treuren.

Verder is een 400 - zeker op mijn niveau - lekker je eigen ding doen. Misschien dat er op de laatste 100 meter nog wat strijd ontstaat, maar gisteren finishte ik in mijn serie 2 seconden voor de nummer 2. Verder is het lekker wegknallen, in je eigen baan blijven en wat vraagtekens zetten bij het tempo dat je loopt. Op 200m schreeuwde m’n trainer met iets teveel plezier dat ik doorkwam in 32,3. Ik moest daar onderweg een beetje om lachen, want hij had de vorige dag gezegd dat het wel goed zou komen zolang ik maar geen gekke dingen deed, zoals in 32 starten. Maargoed, het voelde goed en ik wilde ook wel graag hard weg.

Na 300m begon het wel iets minder goed te voelen, en na 350m deed het wel een beetje zeer. Ik mis nu nog de hardheid om daar doorheen te beuken, zeker als ik niemand voor me heb. In de laatste 200 meter ben ik 4 seconden verloren, en terugkijkend denk ik niet dat dat nodig was geweest. Na de finish kon ik eerst nog rustig met m’n andere trainer praten, voordat ik toch wel graag even wilde zitten. Stuk was ik zeker niet, en ik was ook vrij snel weer aardig hersteld.

Vanavond nog lekker een beetje op de baan uitgelopen, en dat ging eigenlijk ook wel weer prima. Behalve de regen.
pi_194873690
Lekker hoor, effe knallen _O_
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 4 september 2020 @ 10:14:20 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194879356
De Halve marathon van Gouda gaat gewoon door, voor de liefhebbers: https://halvemarathongouda.nl/inschrijven/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_194879462
Iemand ervaring met kuitblessures?

Was de afgelopen maanden mooi aan het opbouwen, zowel qua snelheid (intervallen) als afstand (duur). Maandje geleden voor mijn vakantie een 20 km gelopen in 1 uur 45, ging echt fantastisch met mooi snelle km's tegen het einde ook nog (4:30's). Daarna uiteraard vermoeide benen, en een beetje last van m'n linkerkuit. Maar kon nog prima rustig naar huis dribbelen, hele week verder prima kunnen lopen op m'n werk ook.

6 dagen later in m'n eerstvolgende run na 500 meter af moeten haken wegens last van die kuit. Drie weken niet gelopen daarna, want op vakantie, en afgelopen maandag weer een paar kilometer geprobeerd: na 2 kilometer al weer last.

Gewoon rusten, en af en toe proberen? Of toch al direct huisarts opzoeken?

Weet ook wel dat hier geen direct medisch advies gegeven zal worden, maar wellicht dat iemand het herkent... wil gewoon heel graag weer lopen, het ging zo lekker.
  vrijdag 4 september 2020 @ 10:27:20 #43
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194879606
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:20 schreef Sdivad het volgende:
Iemand ervaring met kuitblessures?

Was de afgelopen maanden mooi aan het opbouwen, zowel qua snelheid (intervallen) als afstand (duur). Maandje geleden voor mijn vakantie een 20 km gelopen in 1 uur 45, ging echt fantastisch met mooi snelle km's tegen het einde ook nog (4:30's). Daarna uiteraard vermoeide benen, en een beetje last van m'n linkerkuit. Maar kon nog prima rustig naar huis dribbelen, hele week verder prima kunnen lopen op m'n werk ook.

6 dagen later in m'n eerstvolgende run na 500 meter af moeten haken wegens last van die kuit. Drie weken niet gelopen daarna, want op vakantie, en afgelopen maandag weer een paar kilometer geprobeerd: na 2 kilometer al weer last.

Gewoon rusten, en af en toe proberen? Of toch al direct huisarts opzoeken?

Weet ook wel dat hier geen direct medisch advies gegeven zal worden, maar wellicht dat iemand het herkent... wil gewoon heel graag weer lopen, het ging zo lekker.
Een fysiotherapeut eerder, maar dan moet je idd waarschijnlijk via de huisarts (tenzij je toch al niet aanvullend verzekerd was, zoals ik).

https://www.runnersworld.(...)mende-kuitblessures/
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Forum Admin vrijdag 4 september 2020 @ 12:07:15 #44
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194881094
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:20 schreef Sdivad het volgende:
Iemand ervaring met kuitblessures?

Was de afgelopen maanden mooi aan het opbouwen, zowel qua snelheid (intervallen) als afstand (duur). Maandje geleden voor mijn vakantie een 20 km gelopen in 1 uur 45, ging echt fantastisch met mooi snelle km's tegen het einde ook nog (4:30's). Daarna uiteraard vermoeide benen, en een beetje last van m'n linkerkuit. Maar kon nog prima rustig naar huis dribbelen, hele week verder prima kunnen lopen op m'n werk ook.

6 dagen later in m'n eerstvolgende run na 500 meter af moeten haken wegens last van die kuit. Drie weken niet gelopen daarna, want op vakantie, en afgelopen maandag weer een paar kilometer geprobeerd: na 2 kilometer al weer last.

Gewoon rusten, en af en toe proberen? Of toch al direct huisarts opzoeken?

Weet ook wel dat hier geen direct medisch advies gegeven zal worden, maar wellicht dat iemand het herkent... wil gewoon heel graag weer lopen, het ging zo lekker.
Ik heb baat bij zo'n foamroller, maar je kan ook beginnen met een tennisbal.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194881342
Ik zweer ook bij foamroller ja. Al is het om in beweging te houden.
pi_194881865
Fysio hoeft toch al heel lang niet meer via de huisarts?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  vrijdag 4 september 2020 @ 13:00:47 #47
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_194882116
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:14 schreef SEMTEX het volgende:
De Halve marathon van Gouda gaat gewoon door, voor de liefhebbers: https://halvemarathongouda.nl/inschrijven/
Oh leuk, woon zelf in Gouda en ben aan het trainen voor de halve marathon dus dat komt perfect uit. Parkours komt nagenoeg langs m'n eigen woning en loop vaak over een groot deel van het parkours zie ik net :D
  Forum Admin vrijdag 4 september 2020 @ 15:00:53 #48
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194884238
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:46 schreef Cynic het volgende:
Fysio hoeft toch al heel lang niet meer via de huisarts?
klopt
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 5 september 2020 @ 12:53:49 #49
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_194898916
Tijd geleden dat ik zo matig gelopen heb als vandaag, hartslag zeker 10 slagen te hoog voor het tempo (vergeleken met normaal) en de spieren in mijn onderbenen voelden ook niet echt lekker (vandaar misschien ook de hogere hartslag, het stoorde me nogal en het viel zwaar). Hopelijk is het vooral een kwestie van wennen aan het hele andere gevoel van de schoenen, waardoor de spieren toch net iets anders gebruikt worden - toen ik begon met mijn destijds nieuwe hometrainer had ik ook ineens spierpijn op allerlei rare plekken, terwijl ik al maandenlang bijna dagelijks trainde.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin zaterdag 5 september 2020 @ 13:33:57 #50
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194899338
Vergeet ook niet om rust te nemen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194906131
Tijdens de hittegolf in de vakantie iets te enthousiast gelopen en wat last van de itb. Dus wat rustiger aan. Een loopje a twee per week gedaan.

Gisteren voelde ik me weer wat beter maar nog steeds is de knie/itb de beperkende factor. Moet me erg inhouden. Jammer. Wel 6km zonder pijn en redelijk tempo gelopen. Temperaturen zijn wel fijn nu.
Whatever...
pi_194908197
Wow, soms gaat het hardlopen zo tegen al je verwachtingen in :o
Na 2 lange dagen op een ladder met een verfroller, en nog wat bubbels om het te vieren en slecht eten.. Loop ik gewoon even de beste looptraining in tijden, met als resultaat een nieuw record vo2max van 60!
De training was 3x3km in 4.15-4.12 met korte rust en uiteindelijk rende ik ze in 12.34, 12.33, 12.30!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194913518
Het is best naar als je denkt dat je voor het eerst een Stravasegment gepakt hebt en je er bij thuiskomst achterkomt dat je niet ver genoeg doorgelopen bent en 'm op 1 seconde gemist hebt.

Zinloze verzuring.
pi_194914214
Balen als je ervoor gaat, maar toch goed getraind, @Zwabberhark.

Ik had van de week andersom, deed onderweg wat tempoloopjes van mijn horloge (Garmin-coach) en zag thuis dat ik een kroontje had voor een echt veelbelopen Strava-segment. Was al puur toeval dat ik precies op een wildrooster eindigde (moest 1,6 km knallen, zomaar begonnen), blijkbaar was dat ook precies het einde van dat segment. Nou ja, toch leuk op mijn ouwe dag :)
pi_194915332
Gisteren een duurloop van 25km afgelast omdat ik met opstaan ineens forse kramp in m'n kuit kreeg die de rest van de dag voor een pijnlijke kuitspier zorgde.

Komende 2 weken sowieso wat minder lopen ivm vakantie in Sicilie. Misschien nog een rondje over de Etna lopen :P
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 6 september 2020 @ 13:46:13 #56
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194916097
Vandaag is de Vestingloop Hellevoetsluis. Zie net op Facebook hoe die mooi gefaseerd starten met telkens 20 lopers. Zo kan het ook (ik weet het: is geen optie voor de grotere evenementen, anders ben je morgen nog bezig).
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_194929482
Gisteren examen gedaan.
Best spannend, maar allemaal goed gegaan. Mag me nu officieel Basistrainer Survivalrun noemen. :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_194929675
Gefeliciteerd @Cynic!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 7 september 2020 @ 21:22:50 #59
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_194941628
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:53 schreef heywoodu het volgende:
Tijd geleden dat ik zo matig gelopen heb als vandaag, hartslag zeker 10 slagen te hoog voor het tempo (vergeleken met normaal) en de spieren in mijn onderbenen voelden ook niet echt lekker (vandaar misschien ook de hogere hartslag, het stoorde me nogal en het viel zwaar). Hopelijk is het vooral een kwestie van wennen aan het hele andere gevoel van de schoenen, waardoor de spieren toch net iets anders gebruikt worden - toen ik begon met mijn destijds nieuwe hometrainer had ik ook ineens spierpijn op allerlei rare plekken, terwijl ik al maandenlang bijna dagelijks trainde.

[ afbeelding ]
Dit lijkt er meer op. Een rustig loopje die ook rustig aanvoelt (op de laatste kilometer na).



Nog dezelfde pijntjes/irritaties in mijn onderbenen/vlak boven de voeten als zaterdag (vooral spierpijnachtig, maar dan in kleine spiertjes), maar wel al veel minder. Al met al goede hoop dat het dus inderdaad gewoon even wennen is aan de schoenen, dat scheelt weer :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 7 september 2020 @ 21:28:09 #60
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_194941815
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 08:27 schreef Cynic het volgende:
Gisteren examen gedaan.
Best spannend, maar allemaal goed gegaan. Mag me nu officieel Basistrainer Survivalrun noemen. :)
Gefeliciteerd! *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 8 september 2020 @ 12:33:05 #61
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_194951064
Zijn hier ook lopers die in (hartslag) zone 2 trainen? Ik probeer al een tijdje om een echte lange easy run te lopen in deze hartslag zone maar dat lukt me nagenoeg niet....

Ik zou dan boven de 6:00 moeten gaan lopen qua tempo maar dat voelt zo geforceerd en vooral ook heel erg langzaam. Afgelopen een lange 'easy' loop gedaan van zo'n 15 km in een voor mij rustig tempo van 5:30 gemiddeld maar bleef maar in Zone 3 of 4 zitten aldus m'n Garmin horloge.

Ik lees dat het vooral in het begin een enorme omschakeling kan zijn qua tempo maar ik vind het erg lastig om zo langzaam te lopen en de hartslag dus lager te krijgen. Wie herkent dit en heeft iemand misschien tips om het allemaal wat minder geforceerd aan te laten voelen.

Huidig trainingsdoel is om begin november mijn eerst halve marathon te lopen rond of net iets onder 1:50 qua tijd. Er is hier in Gouda dan een wedstrijd.
  Forum Admin dinsdag 8 september 2020 @ 12:47:57 #62
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_194951276
Ik herken het zeker, maar ik heb geen magische tips. (Ik liep dit weekend 30km hoog in zone 3, en dan deed ik enigszins mijn best om mijn hr te drukken). Volgend weekend nieuwe kansen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_194952226
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:33 schreef Black-Hole het volgende:
Zijn hier ook lopers die in (hartslag) zone 2 trainen? Ik probeer al een tijdje om een echte lange easy run te lopen in deze hartslag zone maar dat lukt me nagenoeg niet....

Ik zou dan boven de 6:00 moeten gaan lopen qua tempo maar dat voelt zo geforceerd en vooral ook heel erg langzaam. Afgelopen een lange 'easy' loop gedaan van zo'n 15 km in een voor mij rustig tempo van 5:30 gemiddeld maar bleef maar in Zone 3 of 4 zitten aldus m'n Garmin horloge.

Ik lees dat het vooral in het begin een enorme omschakeling kan zijn qua tempo maar ik vind het erg lastig om zo langzaam te lopen en de hartslag dus lager te krijgen. Wie herkent dit en heeft iemand misschien tips om het allemaal wat minder geforceerd aan te laten voelen.

Huidig trainingsdoel is om begin november mijn eerst halve marathon te lopen rond of net iets onder 1:50 qua tijd. Er is hier in Gouda dan een wedstrijd.
Ik heb even voor je teruggekeken in mijn Stravageschiedenis, handig dat dat kan :P In 2014 trainde ik nog niet bij een atletiekvereniging en had ik zelf een schema gemaakt voor mijn 2e halve marathon. Die ging uiteindelijk in 1.47. Mijn duurlopen in die periode deed ik in hartslagzone 1, en gingen tussen de 6.10 en 6.50, gemiddeld rond de 6.20-6.30 denk ik.
Momenteel train ik voor een hm onder de 1.30 en loop ik mijn rustige loopjes ook gerust rond de 5.20-5.40.

Dus.. het is uiteindelijk een kwestie van gewoon doen. Genoeg mensen lopen hun rustige duurlopen te hard, waardoor ze te moe zijn om goede snelheidstrainingen te doen en op de wedstrijd uiteindelijk teleurstellen. Ik heb namelijk ook lange lopen met blokken erin op marathontempo of halve marathontempo, en snelheid/intervaltraining op de baan. Dus je mooie loopstijl en je snelheid raak je echt niet kwijt door je duurlopen op lage hartslag te doen, als je daarnaast nog voldoende variatie in trainingen hebt.

Wat ook nog kan helpen, probeer eens met je mond dicht te lopen, dus alleen door je neus ademen. Dat lukt je ook niet als je te hoog in je hartslag zit. En neusademing schijnt heel veel voordelen te hebben voor je longen/zuurstofopname als je het vaak oefent!

[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 08-09-2020 14:06:28 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 8 september 2020 @ 14:17:27 #64
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_194952479
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik heb even voor je teruggekeken in mijn Stravageschiedenis, handig dat dat kan :P In 2014 trainde ik nog niet bij een atletiekvereniging en had ik zelf een schema gemaakt voor mijn 2e halve marathon. Die ging uiteindelijk in 1.47. Mijn duurlopen in die periode deed ik in hartslagzone 1, en gingen tussen de 6.10 en 6.50, gemiddeld rond de 6.20-6.30 denk ik.
Momenteel train ik voor een hm onder de 1.30 en loop ik mijn rustige loopjes ook gerust rond de 5.20-5.40.

Dus.. het is uiteindelijk een kwestie van gewoon doen. Genoeg mensen lopen hun rustige duurlopen te hard, waardoor ze te moe zijn om goede snelheidstrainingen te doen en op de wedstrijd uiteindelijk teleurstellen. Ik heb namelijk ook lange lopen met blokken erin op marathontempo of halve marathontempo, en snelheid/intervaltraining op de baan. Dus je mooie loopstijl en je snelheid raak je echt niet kwijt door je duurlopen op lage hartslag te doen, als je daarnaast nog voldoende variatie in trainingen hebt.

Wat ook nog kan helpen, probeer eens met je mond dicht te lopen, dus alleen door je neus ademen. Dat lukt je ook niet als je te hoog in je hartslag zit. En neusademing schijnt heel veel voordelen te hebben voor je longen/zuurstofopname als je het vaak oefent!
Goede tip om het eens met de mond dicht te lopen! Ik adem inderdaad heel vaak via mijn mond al probeer ik er vaker op te letten om het via de neus te doen en dan vier stappen inademen en twee stappen uitademen ook vooral dieper te ademen. Meer echt dat het helpt en ik minder snel vermoed ben.

Dat veel lopers een 'easy' run' alsnog te snel lopen lees ik vaker, ben er zelf ook debet aan. Kom er sowieso steeds meer achter dat ik lang verkeerd heb getraind nu ik me er meer in verdiep. Heb vooral te veel gepushed op snelheid met niet al te veel variatie qua trainingen. Heb eigenlijk zelden onder zone 4 gelopen als ik de historie nakijk...

Heb nu een schema met elke week een long run (laag tempo), een interval training en een gemengde tempo run of easy run met sprints op het eind. En dan liefst ook nog een keertje krachttraining tussendoor. Ben benieuwd of daarmee het tempo nog wat hoger kan en ik meer progressie kan maken.

Succes met het trainen voor de halve onder de 1:30, dat is echt behoorlijk snel _O_
pi_194952533
quote:
5s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:33 schreef Black-Hole het volgende:
Zijn hier ook lopers die in (hartslag) zone 2 trainen? Ik probeer al een tijdje om een echte lange easy run te lopen in deze hartslag zone maar dat lukt me nagenoeg niet....

Ik zou dan boven de 6:00 moeten gaan lopen qua tempo maar dat voelt zo geforceerd en vooral ook heel erg langzaam. Afgelopen een lange 'easy' loop gedaan van zo'n 15 km in een voor mij rustig tempo van 5:30 gemiddeld maar bleef maar in Zone 3 of 4 zitten aldus m'n Garmin horloge.

Ik lees dat het vooral in het begin een enorme omschakeling kan zijn qua tempo maar ik vind het erg lastig om zo langzaam te lopen en de hartslag dus lager te krijgen. Wie herkent dit en heeft iemand misschien tips om het allemaal wat minder geforceerd aan te laten voelen.

Huidig trainingsdoel is om begin november mijn eerst halve marathon te lopen rond of net iets onder 1:50 qua tijd. Er is hier in Gouda dan een wedstrijd.
Ja hier.

De afgelopen tijd heb ik bewust op hartslag getraind, dus denk aan 20 minuten zone 2, 20 minuten zone 3 en intervallen van x minuten in zone 4-5 (in verschillende trainingen, overigens). Daar ben ik aan begonnen omdat m'n hartslag nogal makkelijk naar de 200+ schiet en dat vind ik niet perse nodig voor driekwart van m'n trainingen. :+

Zelf ben ik er dus net een maand of twee mee bezig nu, dus cht tips heb ik niet, maar als in m'n zone 2-stukken de hartslag te hoog wordt, wandel ik een stukje. De eerste paar keer bleef ik wandelen, nu kan ik over het algemeen m'n te lopen tijd volmaken zonder dat het meer dan de helft wandelen is. Tempo is nog steeds schildpadden ploegend door pindakaas-traag, maar wel ets minder traag. :+ (Van gemiddeld 8min/km naar 7min/km nu)

Grappig genoeg heb ik nu de 200+ ook al een tijdje niet meer gezien, zelfs met enorm hete weer bleef 'ie braaf rond max 180bpm hangen. (Ter vergelijk, bij mijn Corona-ekiden zat 'ie zo'n 30 minuten rond de 190-200 :+). Zone 4-5 bereiken kost ook echt flink meer moeite, dus er lijkt wel degelijk een effect te zijn van m'n trage trainingen. :D

Ik slak in ieder geval nog even rustig door, het experiment bevalt me wel en de luie hond in mij vindt het wel lekker ook, niet kapot na alle trainingen. (Ja, da's sowieso wenselijk, weet ik. :P)
Jumalatkin kuolevat
Edessni vuotavat
Olen tmn maailman loppu
Min olen tyhjyys
pi_194952582
Ik weet niet of jullie dit kunnen zien als je mij niet volgt op Strava, maar goed;

mei 2014, hs 144, tempo 6:49
https://www.strava.com/activities/148676782

sep 2020 (gisteren), hs 148, tempo 5:27
https://www.strava.com/activities/4023838713

Je kunt dus echt sneller worden door langzamer te lopen ;) En geduld te hebben en daarnaast andere aspecten van je lopen te verbeteren natuurlijk, core stability, topsnelheid, krachttraining is zeker nuttig!

Mijn max hartslag is er niet per se door omlaag gegaan, dat herken ik niet van IJsdraakje. Maar het is wel goed denkbaar dat je nu minder snel in het rood schiet doordat je aerobe zones breder worden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 8 september 2020 @ 14:29:43 #67
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_194952642
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:21 schreef IJsdraakje het volgende:
Zelf ben ik er dus net een maand of twee mee bezig nu, dus cht tips heb ik niet, maar als in m'n zone 2-stukken de hartslag te hoog wordt, wandel ik een stukje. De eerste paar keer bleef ik wandelen, nu kan ik over het algemeen m'n te lopen tijd volmaken zonder dat het meer dan de helft wandelen is. Tempo is nog steeds schildpadden ploegend door pindakaas-traag, maar wel ets minder traag. :+ (Van gemiddeld 8min/km naar 7min/km nu)
Ghehehe die omschrijving qua tempo is wel herkenbaar. Wilde eigenlijk niet tussendoor gaan wandelen maar denk dat het niet anders kan om de hartslag laag te houden.

Wel goed om te lezen dat het voor jou en ook voor La_Tramposa wel werkt en de hartslag dus omlaag gaat na verloop van tijd. Ga het ook maar voor langere tijd volhouden en kijken naar het resultaat.
  dinsdag 8 september 2020 @ 14:31:56 #68
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_194952679
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Je kunt dus echt sneller worden door langzamer te lopen ;) En geduld te hebben en daarnaast andere aspecten van je lopen te verbeteren natuurlijk, core stability, topsnelheid, krachttraining is zeker nuttig!
Ja bizar eigenlijk. Voor iedereen die er wat meer over wilt lezen is dit wel een goede site: https://www.8020endurance.com/ Is volgens mij van de bedenker van deze trainingsmethode.
pi_194952725
Dat op hele lage hartslag lopen is ook niet helemaal mijn ding. Voelt dan heel geforceerd en ik heb het idee dat mijn looptechniek er dan ook niet echt beter op wordt.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_194952833
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik weet niet of jullie dit kunnen zien als je mij niet volgt op Strava, maar goed;

mei 2014, hs 144, tempo 6:49
https://www.strava.com/activities/148676782

sep 2020 (gisteren), hs 148, tempo 5:27
https://www.strava.com/activities/4023838713

Je kunt dus echt sneller worden door langzamer te lopen ;) En geduld te hebben en daarnaast andere aspecten van je lopen te verbeteren natuurlijk, core stability, topsnelheid, krachttraining is zeker nuttig!

Mijn max hartslag is er niet per se door omlaag gegaan, dat herken ik niet van IJsdraakje. Maar het is wel goed denkbaar dat je nu minder snel in het rood schiet doordat je aerobe zones breder worden.
Ik moest ingelogd zijn in Strava, maar dan kan je het ook zien zonder volger te zijn. :Y Leuk om te zien, dat verschil!

En m'n maximale hartslag zal inderdaad nog steeds wel die 204 zijn, alleen zie ik 'm dus minder vaak langskomen nu. Kan binnenkort wel weer eens wat viaductjes opzoeken. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessni vuotavat
Olen tmn maailman loppu
Min olen tyhjyys
pi_194953360
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:31 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Ja bizar eigenlijk. Voor iedereen die er wat meer over wilt lezen is dit wel een goede site: https://www.8020endurance.com/ Is volgens mij van de bedenker van deze trainingsmethode.
Kijk ook even naar je zones in Garmin Connect. Want er zit wel verschil in zones afhankelijk van hoe je die instelt. Op basis van lactaat is wel fijn die wordt door Garmin zelf aangepast aan de hand van je fitheid. Anders kan je HR reserve = HRMax-HRRust proberen. Als je niks instelt zal GArmin HRMax gebruiken en daar de zones op maken en dat kan wel schelen.
Bij mij scheelt dat 10-20 slagen afhankelijk van de zone, % Lactaat versus % HRreserve scheelt niet veel bij mij.
En als je een tijdsdoel instelt voor je HM is trainen op hartslag wat lastiger want je zal toch een tempo moeten halen in de HM en dus ook in je intervallen en tempo runs. Maar de herstelloopjes/LDL kun je dan wat rustiger lopen op HR......
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_194953601
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:31 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Ja bizar eigenlijk. Voor iedereen die er wat meer over wilt lezen is dit wel een goede site: https://www.8020endurance.com/ Is volgens mij van de bedenker van deze trainingsmethode.
Die 80/20 is ook nog wel een ding he, veel mensen zeggen dat ze 80/20 trainen maar die 20% echt intensief is echt heel lastig te halen. Ik zit meestal maar tussen de 5 en 10% van de totale trainingstijd per week in zone echt boven mijn omslagpunt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194953675
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:34 schreef Cynic het volgende:
Dat op hele lage hartslag lopen is ook niet helemaal mijn ding. Voelt dan heel geforceerd en ik heb het idee dat mijn looptechniek er dan ook niet echt beter op wordt.
Ja dit vind ik dus ook. Ik merk dat ik echt beter word van 3 harde trainingen en 1 duurloop per week. Doe ik 4 duurlopen merk ik weinig progressie en vind ik er ook weinig aan als ik eerlijk ben.

Er zijn natuurlijk ook wel wat andere theorien wat werkt en niet werkt. De soeplessemethode/duurloopmisverstand is veel meer van korte harde trainingen.
pi_194953817
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:22 schreef Remco het volgende:

[..]

Ja dit vind ik dus ook. Ik merk dat ik echt beter word van 3 harde trainingen en 1 duurloop per week. Doe ik 4 duurlopen merk ik weinig progressie en vind ik er ook weinig aan als ik eerlijk ben.

Er zijn natuurlijk ook wel wat andere theorien wat werkt en niet werkt. De soeplessemethode/duurloopmisverstand is veel meer van korte harde trainingen.
Maar je ene duurloop rustiger doen is ook wat anders dan alleen nog maar duurlopen doen he ;)
De souplessemethode is trouwens niet echt van 'hard' trainen, het uitgangspunt daar is juist dat alle trainingen zo zijn dat je de volgende dag weer hersteld bent, dus bijvoorbeeld de 15x200m training is daarbij meer een hersteltraining dan een zware interval. Alleen hoort er ook bij dat je elke week een wedstrijd of een zware fartlek/bostraining loopt, daar mag je wel bij verzuren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 8 september 2020 @ 15:42:01 #75
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_194954076
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:10 schreef ser het volgende:

[..]

Kijk ook even naar je zones in Garmin Connect. Want er zit wel verschil in zones afhankelijk van hoe je die instelt. Op basis van lactaat is wel fijn die wordt door Garmin zelf aangepast aan de hand van je fitheid. Anders kan je HR reserve = HRMax-HRRust proberen. Als je niks instelt zal GArmin HRMax gebruiken en daar de zones op maken en dat kan wel schelen.
Bij mij scheelt dat 10-20 slagen afhankelijk van de zone, % Lactaat versus % HRreserve scheelt niet veel bij mij.
En als je een tijdsdoel instelt voor je HM is trainen op hartslag wat lastiger want je zal toch een tempo moeten halen in de HM en dus ook in je intervallen en tempo runs. Maar de herstelloopjes/LDL kun je dan wat rustiger lopen op HR......
Net even zitten zoeken op die instelling van de zones op basis van lactaat in plaats van HRMax zoals het nu is ingesteld. Kan het kloppen dat je daarvoor een borstband nodig hebt? Ik kan er niks over vinden in mijn ForeRunner 245 handleiding....

Had gisteren ook al gelezen hoe je zelf op redelijk secure wijze je HRmax kan bepalen zonder VO2-max meting. Voor mijn gevoel zit mijn door Garmin gebruikte HRmax iets aan de hoge kant en daardoor dus ook de zones.
pi_194963573
Gisteren heb ik bij de intervaltraining weer eens een max.hartslag van boven de 200 gehaald. Tijdens de dribbelrondes bleef mijn hartslag steeds in de 180 hangen.
Ik hoopte dat mijn hartslagmeter gewoon gek deed, maar vandaag heb ik een covid-wattenstok in mijn keel en neus mogen steken. :{ Gelukkig alleen een beetje keelpijn.

Overigens ging de training heel goed, ik kon diep gaan en heb alles best netjes volgehouden.
Nu echt taperen.
pi_194965388
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 00:03 schreef wyccie het volgende:
Gisteren heb ik bij de intervaltraining weer eens een max.hartslag van boven de 200 gehaald. Tijdens de dribbelrondes bleef mijn hartslag steeds in de 180 hangen.
Ik hoopte dat mijn hartslagmeter gewoon gek deed, maar vandaag heb ik een covid-wattenstok in mijn keel en neus mogen steken. :{ Gelukkig alleen een beetje keelpijn.

Overigens ging de training heel goed, ik kon diep gaan en heb alles best netjes volgehouden.
Nu echt taperen.
Ik vond het gisteren ook wel erg benauwd zweetweer, mijn intervaltraining was ook best zwaar. Had Zwabber geen geruststellende woorden over extreme dauwpunten of zo?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194968223
Ik was vanochtend lek, ik zweette liters.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_194968380
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:57 schreef Guard het volgende:
Ik was vanochtend lek, ik zweette liters.
Ja, jij gaat dan ook 30km in verschroeiend tempo lopen :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194968597
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, jij gaat dan ook 30km in verschroeiend tempo lopen :o
Het leek koeler dan het was, vandaar het verschroeiend tempo, maar dat was achteraf dus niet nodig :P
Maar het was wel lekker O+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_194968989
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vond het gisteren ook wel erg benauwd zweetweer, mijn intervaltraining was ook best zwaar. Had Zwabber geen geruststellende woorden over extreme dauwpunten of zo?
De dauwpunten zijn inderdaad heel hoog. Gisteren dik 16, vanochtend toen Guard leegliep zelfs 18. Kortom, het is niet superwarm (volgende week wel weer even :r ), maar het is toch geen goed loopweer.
pi_194969372
Het is viesbenauwd mang..even 6km weer naar 2 weken motorrijden, eten en bierdrinken c_/ c_/
Haalde nog een hardloper in _O_ _O_ _O_ _O_ ik weet misschien doet die wel 25 km of gister een marathon maar toch voelde wel ff lekker *O* *O*
Ik zwaai naar dieren.
pi_194986651
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:56 schreef Geerd het volgende:
Het is viesbenauwd mang..even 6km weer naar 2 weken motorrijden, eten en bierdrinken c_/ c_/
Haalde nog een hardloper in _O_ _O_ _O_ _O_ ik weet misschien doet die wel 25 km of gister een marathon maar toch voelde wel ff lekker *O* *O*
Zo haalde ik bij een wedstrijd in Winschoten eens de koploper in.
Alleen liep die zijn 6e rondje van 10km in een 100km wedstrijd en hoefde ik er maar eentje.
En dan nog kwam ik er maar net voorbij... -O-
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_194986682
Vandaag was beter qua dauwpunt. Super lekker loopweer O+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_194986700
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:47 schreef Guard het volgende:
Vandaag was beter qua dauwpunt. Super lekker loopweer O+
Ja gister zuid/westen wind..nu meer uit het noorden veel beter..
Ik zwaai naar dieren.
pi_194986709
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:44 schreef Cynic het volgende:

[..]

Zo haalde ik bij een wedstrijd in Winschoten eens de koploper in.
Alleen liep die zijn 6e rondje van 10km in een 100km wedstrijd en hoefde ik er maar eentje.
En dan nog kwam ik er maar net voorbij... -O-
100km...koekoek....gewoon 9 uur ofzo aan het lopen ...
Ik zwaai naar dieren.
pi_194986804
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:49 schreef Geerd het volgende:

[..]

100km...koekoek....gewoon 9 uur ofzo aan het lopen ...
Dan loop je behoorlijk door, als je dat in negen uur doet...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_194986890
Vandaag tijdens mijn rondje riep ook iemand naar mij iets over 500km lopen :X
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 september 2020 @ 15:31:53 #89
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_194987240
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Vandaag tijdens mijn rondje riep ook iemand naar mij iets over 500km lopen :X
In n keer? Dat kan toch niet? :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194987265
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In n keer? Dat kan toch niet? :o
Haha er is vast wel een gek die zoiets heeft gedaan.

Maarja dit was een man in een jurk en ik verstond maar half wat hij zei, was geen serieuze hardloopopmerking ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194987303
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In n keer? Dat kan toch niet? :o
Waarom zou dat niet kunnen?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 september 2020 @ 15:35:39 #92
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_194987315
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha er is vast wel een gek die zoiets heeft gedaan.
Schijnbaar. 560km in bijna 81 uur zonder slapen :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Dean_Karnazes
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194987509
Afgelopen februari was er een 500 km tijdens de Legends Trail.
https://www.betrail.run/race/legends.trail/2020/overview
De winnaar deed er minder dan 80 uur over. Diegene die als laatste finishte (27e) deed er 164 uur over.
Mooi verhaal van de nummer laatst, was zijn afscheid van de ultra's. En dan maar een 500 km doen 8)7 8)7 . Vloekte alles bij elkaar aan de finish hoe hij had afgezien, terwijl hij aan zijn flesje ijskoude Heineken lurkte.
Dat flesje Heineken was geregeld door andere deelnemers, want vanuit de organisatie was alleen echt bier beschikbaar en geen aangelengd grachten water :D
Maar ja dat was zijn ding, een flesje Heineken aan de finish
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_194987755
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:47 schreef Guard het volgende:
Vandaag was beter qua dauwpunt. Super lekker loopweer O+
Vandaag ligt het dauwpunt rond 10C. Wat een verschil h :)
pi_194987816
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:03 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Vandaag ligt het dauwpunt rond 10C. Wat een verschil h :)
Mijn was wordt echter nog steeds niet droog in huis :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 september 2020 @ 16:32:38 #96
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_194988328
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:47 schreef Guard het volgende:
Afgelopen februari was er een 500 km tijdens de Legends Trail.
https://www.betrail.run/race/legends.trail/2020/overview
De winnaar deed er minder dan 80 uur over. Diegene die als laatste finishte (27e) deed er 164 uur over.
Mooi verhaal van de nummer laatst, was zijn afscheid van de ultra's. En dan maar een 500 km doen 8)7 8)7 . Vloekte alles bij elkaar aan de finish hoe hij had afgezien, terwijl hij aan zijn flesje ijskoude Heineken lurkte.
Dat flesje Heineken was geregeld door andere deelnemers, want vanuit de organisatie was alleen echt bier beschikbaar en geen aangelengd grachten water :D
Maar ja dat was zijn ding, een flesje Heineken aan de finish
Hier staat 108 uur? :P
https://www.betrail.run/race/legends.trail/2020/500km-night
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194988694
quote:
My mistake, op de eerste pagina staat blijkbaar niet de race tijd maar de betrail index van de loper...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 10 september 2020 @ 16:58:10 #98
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_194988740
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:55 schreef Guard het volgende:

[..]

My mistake, op de eerste pagina staat blijkbaar niet de race tijd maar de betrail index van de loper...
Jammer, minder dan 80 uur had ik nog knap gevonden!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194989214
quote:
10s.gif Op donderdag 10 september 2020 16:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Jammer, minder dan 80 uur had ik nog knap gevonden!
Moving time was iets meer dan 80 uur:
http://teungeurts.nl/avontuur/legends-trail-500-by-the-numbers/
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_194990469
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:49 schreef Geerd het volgende:

[..]

100km...koekoek....gewoon 9 uur ofzo aan het lopen ...
Onder de 7 meen ik, in ieder geval het jaar daarop.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_195000571
Voor het hardlopen (en fietsen) track ik nu alles met een Tomtom spark 3, die langzaam aan het einde begin te komen. Ik ben nu een Garmin forerunner 245 aan het overwegen als vervanger. Iemand positieve of negatieve ervaringen met dit horloge voor het hardlopen?

Wat ik zelf interessant vind buiten het tracken van het rondje qua snelheid, calorien, route en km-tussentijden, is de VO2 max (ondanks dat het maar een indicatie is en waarschijnlijk maar een ruwe schatting is merk ik wel dat het motiveert om dat te verbeteren). De forerunner 245 voornamelijk omdat ik er ook offline spotify op kan luisteren (en ik dan niet een aparte muziekdrager mee hoef te nemen). Fok!ers met hetzelfde horloge?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 11 september 2020 @ 13:10:17 #102
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195001439
Gisteren na een paar keer 6km weer eens 7.5km gelopen op de nieuwe schoenen, het voelt steeds beter! En daarmee gisteren ook de 1000km in dit jaar overschreden, nota bene in september al, dat had ik echt nooit in mijn leven kunnen voorspellen *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:29:17 #103
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195002970
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:27 schreef Holenbeer het volgende:
Voor het hardlopen (en fietsen) track ik nu alles met een Tomtom spark 3, die langzaam aan het einde begin te komen. Ik ben nu een Garmin forerunner 245 aan het overwegen als vervanger. Iemand positieve of negatieve ervaringen met dit horloge voor het hardlopen?

Wat ik zelf interessant vind buiten het tracken van het rondje qua snelheid, calorien, route en km-tussentijden, is de VO2 max (ondanks dat het maar een indicatie is en waarschijnlijk maar een ruwe schatting is merk ik wel dat het motiveert om dat te verbeteren). De forerunner 245 voornamelijk omdat ik er ook offline spotify op kan luisteren (en ik dan niet een aparte muziekdrager mee hoef te nemen). Fok!ers met hetzelfde horloge?
Heb sinds een aantal maanden de Forerunner245 Music en dat is tot nu toe de beste aankoop van het jaar _O_

Echt een super fijn horloge, ook vanwege de Spotify integratie (wel alleen op de music variant). Kan er eigenlijk niks negatiefs over bedenken. Zelf een workout maken is echt heel makkelijk en je kan zelf je doelen instellen zoals tempo, cadans, hartslag, afstand of tijd. Die zijn altijd zichtbaar op het display dus je kan heel gericht trainen.

Garmin app is ook heel fijn en biedt je heel veel data en maakt alles heel inzichtelijk. Echt een top horloge!
pi_195003534
thanks @Black-Hole

wat bedoel je precies met '...(Wel alleen muziek variant)...'? dat je geen podcasts op kan zetten?
Ook wel eens data geexporteerd naar excel oid? Wil dat een beetje?
  vrijdag 11 september 2020 @ 15:06:28 #105
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195003651
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:00 schreef Holenbeer het volgende:
thanks @:Black-Hole

wat bedoel je precies met '...(Wel alleen muziek variant)...'? dat je geen podcasts op kan zetten?
Je hebt de Forerunner 245 en de Forerunner 245 Music. De music variant is duurder maar heeft wel Spotify intergratie. De 'normale' versie heeft dat niet.

quote:
Ook wel eens data geexporteerd naar excel oid? Wil dat een beetje?
Nee dat heb ik nog nooit gedaan. Wist niet eens dat het kon :@
pi_195003672
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:06 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Je hebt de Forerunner 245 en de Forerunner 245 Music. De music variant is duurder maar heeft wel Spotify intergratie. De 'normale' versie heeft dat niet.
[..]

Nee dat heb ik nog nooit gedaan. Wist niet eens dat het kon :@
Ik wel, met de FR230. Wel grappig als je eens de gemiddelde hartslag of het tempo over een lange periode wilt uitrekenen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195004319
ohja, de music variant doel je natuurlijk op. Dom van mij, zat aan spotify varianten te denken

Ik ben data-nerd. Maak graag mijn eigen dashboards met wat ik interessant vind. Meerdere runs over dezelfde route over elkaar heen leggen, of hartslagzones over tijd vergelijken. Leuk tijdverdrijf :)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 12 september 2020 @ 12:00:48 #108
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195018325
En nu 8km, waarvan de eerste 6-7 in een relatief rustig tempo, maar nu lag de hartslag dan weer 10+ hoger dan een paar dagen geleden bij nagenoeg hetzelfde tempo - alleen voelde het nu wel wat beter aan, ik had toen ik net keek niet verwacht dat de gemiddelde hartslag zo hoog zou liggen. Ik maak me er geen zorgen om, maar ben wel nieuwsgierig waar dan aan zou kunnen liggen, voor mijn gevoel was het prima onder controle allemaal en niet anders dan een paar dagen geleden, waar het ipv rond de 156 rond de 144 zat.

De nieuwe schoenen voelen echt per keer beter, ik ben er steeds blijer mee.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195019557
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:10 schreef heywoodu het volgende:
Gisteren na een paar keer 6km weer eens 7.5km gelopen op de nieuwe schoenen, het voelt steeds beter! En daarmee gisteren ook de 1000km in dit jaar overschreden, nota bene in september al, dat had ik echt nooit in mijn leven kunnen voorspellen *O*
Ik zit pas op 999 km dit jaar. Ik meld dat omdat ik weet dat je daar blij van wordt.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 12 september 2020 @ 13:31:18 #110
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195019579
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:30 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik zit pas op 999 km dit jaar. Ik meld dat omdat ik weet dat je daar blij van wordt.
Heel blij :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195020162
Ik deed een training vanochtend waar ik 67 uur van moet herstellen :P

Maar wel heel blij dat ik alle tempo's gehaald had, niet verwacht!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin zaterdag 12 september 2020 @ 16:38:51 #112
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195022381
Ik liep 35 en een beetje, weer eens te snel voor een duurloop, hartslag bleef wel lekker laag. Hopelijk ben ik morgen weer een beetje hersteld.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195028341
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 14:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik deed een training vanochtend waar ik 67 uur van moet herstellen :P

Maar wel heel blij dat ik alle tempo's gehaald had, niet verwacht!
Wat voor een training precies dan?

Morgen de Singelloop in Enschede, gaat ondanks alles gewoon door met een paar 1000 deelnemers ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_195034685
Was prima georganiseerd. Opstellen in vakken van anderhalve meter. Daarna doorlopen naar de startvakken, 3 rijen naast elkaar en om de 3 seconde mochten er 3 lopers starten. Ondanks dat er 4 verschillende starttijden waren, was het toch behoorlijk veel inhalen omdat bijvoorbeeld de eerste groep lopers was met een eindtijd tussen de 30 en 40 minuten(8 KM), als er vooraan dan vooraan alsnog veel lopers staan die 40 minuten lopen ben je nog meer aan het inhalen dan bij een 'normale' start.

Wedstrijd op zichzelf ging wel prima, had een richttijd van 32 minuten. Uiteindelijk 32:16 geworden(parcours was ook 8,1 kilometer), toch te voorzichtig gestart met kilometers boven de 4:00 om dan te eindigen met 3:45.
pi_195052568
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:50 schreef Remco het volgende:

[..]

Wat voor een training precies dan?

Morgen de Singelloop in Enschede, gaat ondanks alles gewoon door met een paar 1000 deelnemers ben benieuwd hoe dat gaat.
Inlopen, 7x1km in 4.10 1km in 4.25 zonder pauzes (dus in totaal 14km). In totaal kwam ik op 18km in 4.27.


En wat fijn weer een wedstrijd! Heb ik ook echt zin in. En mooie tijd!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 14 september 2020 @ 11:37:33 #116
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195053714
Ik liep gisteren 5km in een gem. van 5:28. Dat heb ik heel lang niet gekund, want 2020 bracht me de pes anserinus bursitis blessure, daarna zooltjes die irriteerden, daarna lage rugpijn en daarna nog steeds wegtrekkende knopen in mijn knieholte. Afgelopen week elke keer na de krachttraining in de sportschool een minuutje of 10/15 op de treadmill en ik zie progressie. We gaan de goede kant op.

Wel weer zin in een wedstrijdje eigenlijk O+ .
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_195054756
Biertjes van het weekend er weer afgelopen even 10km op de loopband en daarna lekker gezwommen..naja proberen niet te verdrinken ..wat een super combi is dat...

Bijna half jaar buitengelopen ..wat is dat kut dan op die band joh..schiet niet op 1km lijkt wel 2 km
Volgende keer vanaf daar gewoon lopen en daarna zwemmen..
Ik zwaai naar dieren.
  Admin maandag 14 september 2020 @ 17:22:46 #118
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_195058374
Pff. Wat doen jullie eigenlijk, in dit weer, als je hebt gelopen en gedouched en afgedroogd en je daarna nog lekker doorzweet en dus gewoon weer nat wordt?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 14 september 2020 @ 17:26:35 #119
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195058441
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 17:22 schreef Breuls het volgende:
Pff. Wat doen jullie eigenlijk, in dit weer, als je hebt gelopen en gedouched en afgedroogd en je daarna nog lekker doorzweet en dus gewoon weer nat wordt?
Wachten met een tshirt aantrekken :+

Meestal helpt het me wel als ik na het lopen een tijdje wacht (half uur ofzo) en dan pas ga douchen. Sowieso probeer ik zwetend onder de douche te stappen altijd wel te vermijden, tenzij er echt tijdsdruk is :+ (werk, iets willen kijken, zoiets)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195061929
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 17:22 schreef Breuls het volgende:
Pff. Wat doen jullie eigenlijk, in dit weer, als je hebt gelopen en gedouched en afgedroogd en je daarna nog lekker doorzweet en dus gewoon weer nat wordt?
Koud afdouchen.. of iets langer wachten met douchen na het lopen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 14 september 2020 @ 21:08:10 #121
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195061986
Pff, de 6km ging niet makkelijk net - wel blij dat de laatste kilometer onder de vijf minuten ging. Zeven weken lang lekkere dingen eten met m'n vriendin heeft er inmiddels voor gezorgd dat ik met een eigen, gratis gewichtsvest loop :@

Tijd om weer eens van de 90kg terug richting 80kg te gaan, want dit kan niet.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 14 september 2020 @ 21:24:49 #122
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195062320
Vanavond weer lekker gelopen, ondanks de warmte. Het viel me alleszins mee. In ieder geval beter dan de vorige keer met die warmte.

En sinds vorige week heb ik me weer aangesloten bij mijn loopgroep. En heb ik eindelijk weer loopscholing en afwisselend interval- en duurtraining.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 21:27:40 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_195062367
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 17:22 schreef Breuls het volgende:
Pff. Wat doen jullie eigenlijk, in dit weer, als je hebt gelopen en gedouched en afgedroogd en je daarna nog lekker doorzweet en dus gewoon weer nat wordt?
Langer wachten voor je gaat douchen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 september 2020 @ 10:21:40 #124
426493 crew  PippenScottie
pi_195067786
Ik heb twee weken lopen kwakkelen met een griepje. Vandaag voor het eerst weer geprobeerd te rennen.

Zo’n griepje is echt funest voor je conditie, ik kwam bijna niet vooruit en ben na 3 km maar gestopt. Gelukkig weet ik dat conditie wel snel weer terugkeert als je een beetje consequent weer gaat lopen.
  Admin dinsdag 15 september 2020 @ 10:46:53 #125
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_195068152
Okee, ik moet dus gewoon langer wachten. :D

Ik heb vaak dat ik "even" wil rennen en daarna weer andere dingen wil doen, dus dat wachten zit er dan niet altijd in, qua tijd. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_195068749
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:46 schreef Breuls het volgende:
Okee, ik moet dus gewoon langer wachten. :D

Ik heb vaak dat ik "even" wil rennen en daarna weer andere dingen wil doen, dus dat wachten zit er dan niet altijd in, qua tijd. :P
Of af en toe wat rustiger rennen? Zo hevig nazweten zou toch niet na elke training moeten zijn?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Admin dinsdag 15 september 2020 @ 11:25:02 #127
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_195068850
Nou, het was 27 graden buiten, dus dan voorkom je het niet echt. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Forum Admin dinsdag 15 september 2020 @ 11:46:09 #128
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195069170
Vaak ga ik dan eerst in de tuin een ijsje eten en wat drinken, daarna lekker lauw/koud douchen en lekker lang wachten met afdrogen en aankleden. Als ik een lunchloopje doe op het werk heb ik die luxe niet en zweet ik na het douchen ook lekker na. Dan is het inplannen om geen afspraken te hebben.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:19:47 #129
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195069672
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:46 schreef Pharkus het volgende:
Vaak ga ik dan eerst in de tuin een ijsje eten en wat drinken, daarna lekker lauw/koud douchen en lekker lang wachten met afdrogen en aankleden. Als ik een lunchloopje doe op het werk heb ik die luxe niet en zweet ik na het douchen ook lekker na. Dan is het inplannen om geen afspraken te hebben.
Je kan beter wat warmer douchen dan koud als je het warm hebt of aan het afkoelen bent.
pi_195070222
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:25 schreef Breuls het volgende:
Nou, het was 27 graden buiten, dus dan voorkom je het niet echt. :P
Volgens mij voorkom je het sws niet...of je moet echt een uur wachten ofzo...
Ik zwaai naar dieren.
pi_195079180
Een zweetfeest was het wel weer ja :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin dinsdag 15 september 2020 @ 21:36:28 #132
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195079276
Vanavond zeker zeg. poehee
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195102610
Kutlaptop. Heel verhaal getypt, alles weg. :(

Lang verhaal kort: 21e marathon gelopen, als onderdeel van een teamtriathlon. Zonder verzorgingsposten, niet uitgepijld. Eerste helft soepel, hoewel lastige ondergrond. Tweede helft kut met peren. Wel eindsprintje. Geen medaille. Wel spierpijn.
Was heel gaaf om te doen. ^O^
pi_195178108
Ik heb afgelopen zaterdag toch maar nieuwe hardloopschoenen aangeschaft, dus ik kan weer even vooruit. 3e paar van dezelfde lijn achter elkaar: de Adidas met boost.
Gister ook meteen op gelopen, ging heel goed dus dat is fijn.

Nu heb ik vraag aan jullie: waar lopen jullie mee ala het kouder wordt? Nu loop ik rond de 15-17 graden met korte mouwen en 3/4 broek. Ik heb nog een lange broek liggen en lange mouwen liggen. Ik heb van het reizen nog een Marino wol thermoshirt liggen wat ik kan gebruiken. Ook heb ik een Buff liggen die ik kan gebruiken als muts of kol.
Maar wat heb ik nu nog nodig richting de winter? Internet zegt vanalles 😉

Ik ben aan het kijken voor een bodywarmer, zag een mooie bij de decathlon, want ik heb het redelijk snel koud, ook met hardlopen. Maar wat heb ik verder nog nodig? Speciaal windjack? Handschoenen? Winter tight? Er is zoveel te kopen maar wil niet alles kopen wat niet nodig is. Normaal liep ik niet in de winter want te koud, maar wil nu voorkomen :)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 september 2020 @ 13:05:10 #135
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195178187
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 01:07 schreef wyccie het volgende:
Kutlaptop. Heel verhaal getypt, alles weg. :(

Lang verhaal kort: 21e marathon gelopen, als onderdeel van een teamtriathlon. Zonder verzorgingsposten, niet uitgepijld. Eerste helft soepel, hoewel lastige ondergrond. Tweede helft kut met peren. Wel eindsprintje. Geen medaille. Wel spierpijn.
Was heel gaaf om te doen. ^O^
Respect _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 september 2020 @ 13:08:06 #136
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195178225
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:00 schreef MeisPluis het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag toch maar nieuwe hardloopschoenen aangeschaft, dus ik kan weer even vooruit. 3e paar van dezelfde lijn achter elkaar: de Adidas met boost.
Gister ook meteen op gelopen, ging heel goed dus dat is fijn.

Nu heb ik vraag aan jullie: waar lopen jullie mee ala het kouder wordt? Nu loop ik rond de 15-17 graden met korte mouwen en 3/4 broek. Ik heb nog een lange broek liggen en lange mouwen liggen. Ik heb van het reizen nog een Marino wol thermoshirt liggen wat ik kan gebruiken. Ook heb ik een Buff liggen die ik kan gebruiken als muts of kol.
Maar wat heb ik nu nog nodig richting de winter? Internet zegt vanalles 😉

Ik ben aan het kijken voor een bodywarmer, zag een mooie bij de decathlon, want ik heb het redelijk snel koud, ook met hardlopen. Maar wat heb ik verder nog nodig? Speciaal windjack? Handschoenen? Winter tight? Er is zoveel te kopen maar wil niet alles kopen wat niet nodig is. Normaal liep ik niet in de winter want te koud, maar wil nu voorkomen :)
Iets als dit (wel Kalenji, maar net iets anders denk ik, niet zo'n strakke in elk geval):
https://www.decathlon.nl/(...)0?mc=8488040&c=ZWART

En dan een vergelijkbaar shirt met lange mouwen erbij. Als het serieus koud is (dus niet 10 graden, maar 0 of eronder) is het dan in de eerste minuten nog steeds wel fris, maar daarna valt het op een gegeven moment wel mee. Als het echt zo koud is heb ik eventueel ook dunne handschoenen aan (wederom van Kalenji, lekker goedkoop en zit bij mij prima).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195178402
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Iets als dit (wel Kalenji, maar net iets anders denk ik, niet zo'n strakke in elk geval):
https://www.decathlon.nl/(...)0?mc=8488040&c=ZWART

En dan een vergelijkbaar shirt met lange mouwen erbij. Als het serieus koud is (dus niet 10 graden, maar 0 of eronder) is het dan in de eerste minuten nog steeds wel fris, maar daarna valt het op een gegeven moment wel mee. Als het echt zo koud is heb ik eventueel ook dunne handschoenen aan (wederom van Kalenji, lekker goedkoop en zit bij mij prima).
En deze gaat over een normale strakke tight? Begrijp ik dat goed?

Ik lees idd vaker dat Decathlon echt wel ok spullen heeft (ik heb alleen maar Nike , Adidas, Brooks enz, maar dat loopt leuk in de kosten). Ik ga overigens nooit in de regen, en al helemaal niet in de winter, dus daar hoef ik dan weer niks voor te hebben, dan blijf ik lekker binnen ;)
pi_195178430
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:00 schreef MeisPluis het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag toch maar nieuwe hardloopschoenen aangeschaft, dus ik kan weer even vooruit. 3e paar van dezelfde lijn achter elkaar: de Adidas met boost.
Gister ook meteen op gelopen, ging heel goed dus dat is fijn.

Nu heb ik vraag aan jullie: waar lopen jullie mee ala het kouder wordt? Nu loop ik rond de 15-17 graden met korte mouwen en 3/4 broek. Ik heb nog een lange broek liggen en lange mouwen liggen. Ik heb van het reizen nog een Marino wol thermoshirt liggen wat ik kan gebruiken. Ook heb ik een Buff liggen die ik kan gebruiken als muts of kol.
Maar wat heb ik nu nog nodig richting de winter? Internet zegt vanalles 😉

Ik ben aan het kijken voor een bodywarmer, zag een mooie bij de decathlon, want ik heb het redelijk snel koud, ook met hardlopen. Maar wat heb ik verder nog nodig? Speciaal windjack? Handschoenen? Winter tight? Er is zoveel te kopen maar wil niet alles kopen wat niet nodig is. Normaal liep ik niet in de winter want te koud, maar wil nu voorkomen :)
Zo te horen heb je voorlopig wel genoeg, lang/lang hoeft eigenlijk pas onder een graad of 8 bij hardlopen, of als er koude wind staat.
Je krijgt het vanzelf warm, ze zeggen dat je ongeveer 10 graden kunt optellen bij de buitentemperatuur om de gevoelstemperatuur bij hardlopen te krijgen.

Jasjes ben ik zelf niet zo van, je bent al gauw een lopend zweterig boterhamzakje. Handschoentjes zijn wel handig, kun je zelfs bij een korte broek en kort shirt aandoen, ik heb persoonlijk in ieder geval het snelste last van koude handen. Een haarband voor je hoofd helpt ook veel om het warm te houden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195178436
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Iets als dit (wel Kalenji, maar net iets anders denk ik, niet zo'n strakke in elk geval):
https://www.decathlon.nl/(...)0?mc=8488040&c=ZWART

En dan een vergelijkbaar shirt met lange mouwen erbij. Als het serieus koud is (dus niet 10 graden, maar 0 of eronder) is het dan in de eerste minuten nog steeds wel fris, maar daarna valt het op een gegeven moment wel mee. Als het echt zo koud is heb ik eventueel ook dunne handschoenen aan (wederom van Kalenji, lekker goedkoop en zit bij mij prima).
En ik zie die alleen maar voor heren, voor dames alleen 3/4? Dat is ook gek :D
pi_195178451
En wyccie loopt weer even in de luwte een marathon, respect!!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195178464
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:20 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zo te horen heb je voorlopig wel genoeg, lang/lang hoeft eigenlijk pas onder een graad of 8 bij hardlopen, of als er koude wind staat.
Je krijgt het vanzelf warm, ze zeggen dat je ongeveer 10 graden kunt optellen bij de buitentemperatuur om de gevoelstemperatuur bij hardlopen te krijgen.

Jasjes ben ik zelf niet zo van, je bent al gauw een lopend zweterig boterhamzakje. Handschoentjes zijn wel handig, kun je zelfs bij een korte broek en kort shirt aandoen, ik heb persoonlijk in ieder geval het snelste last van koude handen. Een haarband voor je hoofd helpt ook veel om het warm te houden.
Dank je! Ik heb inderdaad een jasje, maar dat vind ik niet zo fijn, ook omdat die los zitten iig die ik heb, vandaar dus ook een strakke bodywarmer, dat leek me dan al een hele verbetering.

Zal eens kijken naar handschoentjes en een band nog dan! En dan later als het echt heel koud wordt die spullen van Heywoodu.
pi_195178491
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:00 schreef MeisPluis het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag toch maar nieuwe hardloopschoenen aangeschaft, dus ik kan weer even vooruit. 3e paar van dezelfde lijn achter elkaar: de Adidas met boost.
Gister ook meteen op gelopen, ging heel goed dus dat is fijn.

Nu heb ik vraag aan jullie: waar lopen jullie mee ala het kouder wordt? Nu loop ik rond de 15-17 graden met korte mouwen en 3/4 broek. Ik heb nog een lange broek liggen en lange mouwen liggen. Ik heb van het reizen nog een Marino wol thermoshirt liggen wat ik kan gebruiken. Ook heb ik een Buff liggen die ik kan gebruiken als muts of kol.
Maar wat heb ik nu nog nodig richting de winter? Internet zegt vanalles 😉

Ik ben aan het kijken voor een bodywarmer, zag een mooie bij de decathlon, want ik heb het redelijk snel koud, ook met hardlopen. Maar wat heb ik verder nog nodig? Speciaal windjack? Handschoenen? Winter tight? Er is zoveel te kopen maar wil niet alles kopen wat niet nodig is. Normaal liep ik niet in de winter want te koud, maar wil nu voorkomen :)
Zelf heb ik het nooit echt koud, dus geen geweldig voorbeeld (boven de 5 graden is, afhankelijk van de training, t-shirtweer), maar lange mouwen en lange broek (evt. een dikkere) kom je een heel eind mee. En verder vooral extremiteiten inpakken, dus oorwarmers en handschoentjes. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessni vuotavat
Olen tmn maailman loppu
Min olen tyhjyys
pi_195178530
Trouwens ik heb hier nog niet veel gelezen over de Zevenheuvelenloop. De eerste grote wedstrijd die het aandurft in Coronatijd, hulde! Hebben jullie je al ingeschreven?

Ik wel, heb geloof ik wave 4 gekozen. Wel gek dat de snelle mensen van het veld dus over al die waves verspreid zullen zitten, maar ja er zullen vast wel mensen zijn die ongeveer hetzelfde tempo lopen als mij.
Ik heb echt heel veel zin in een wegwedstrijd, trainen gaat onwijs lekker en mijn Vo2 max is volgens mijn horloge hoger dan hij in de afgelopen 3 jaar geweest is! (61). Ik ga waarschijnlijk over 2 weken 10km meelopen met een clubgenoot die ook een solomarathon doet, en dat is dan precies in mijn 10km tempo. En ik wil eigenlijk nog een halve marathon lopen vr de 7heuvelen.. wellicht solo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 september 2020 @ 13:28:46 #144
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195178589
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:19 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

En deze gaat over een normale strakke tight? Begrijp ik dat goed?

Ik lees idd vaker dat Decathlon echt wel ok spullen heeft (ik heb alleen maar Nike , Adidas, Brooks enz, maar dat loopt leuk in de kosten). Ik ga overigens nooit in de regen, en al helemaal niet in de winter, dus daar hoef ik dan weer niks voor te hebben, dan blijf ik lekker binnen ;)
Strakke tights hebben ze ook, maar dat vind ik zelf helemaal niks. Wat ik nu heb zit tussen strak en los in en blijkt voor mij echt heerlijk te lopen, zo merkte ik afgelopen winter :9

Ik dacht dat je juist specifiek de winter noemde, vandaar :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 21 september 2020 @ 13:29:26 #145
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195178604
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:19 schreef MeisPluis het volgende:
Ik lees idd vaker dat Decathlon echt wel ok spullen heeft (ik heb alleen maar Nike , Adidas, Brooks enz, maar dat loopt leuk in de kosten).
Otrium verkoopt al een tijdje veel Asics kleding tegen hele leuke prijzen, daar heb ik laatst ook nog een nieuw korte broek, sweater en jas gehaald. Die laatste twee voor de herfst en zijn wind en waterdicht. En dat allemaal voor zo'n 70,-.

quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Trouwens ik heb hier nog niet veel gelezen over de Zevenheuvelenloop. De eerste grote wedstrijd die het aandurft in Coronatijd, hulde! Hebben jullie je al ingeschreven?
Ik loop als het goed is (als ie doorgaat) een week eerder de Goudse halve marathon dus ik sla even over. Lijkt me wel een hele mooie loop en nu deze doorgaat heb ik goede hoop de de Goudse halve marathon ook 'echt' door kan gaan in plaats van een virtuele loop.
pi_195178628
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Strakke tights hebben ze ook, maar dat vind ik zelf helemaal niks. Wat ik nu heb zit tussen strak en los in en blijkt voor mij echt heerlijk te lopen, zo merkte ik afgelopen winter :9

Ik dacht dat je juist specifiek de winter noemde, vandaar :+
Klopt! Maar ik loop nu altijd met strakke tights. Maar zag bij de opmerkingen van die broek dat mensen er nog tights onder doen, dus vroeg me af of jij dat ook doet en je dus 2 lagen hebt ipv 1. Want ik ben echt een onwijze koukleum, als ik terugkom van het hardlopen, zelfs in de zomer, moet ik eigenlijk meteen onder de douche omdat ik het anders onwijs kou krijg ...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 21 september 2020 @ 13:39:05 #147
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195178760
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:30 schreef MeisPluis het volgende:

[..]

Klopt! Maar ik loop nu altijd met strakke tights. Maar zag bij de opmerkingen van die broek dat mensen er nog tights onder doen, dus vroeg me af of jij dat ook doet en je dus 2 lagen hebt ipv 1. Want ik ben echt een onwijze koukleum, als ik terugkom van het hardlopen, zelfs in de zomer, moet ik eigenlijk meteen onder de douche omdat ik het anders onwijs kou krijg ...
Ik loop niet met nog een extra broek/tight of shirt eronder nee (koudste waarin ik heb gelopen was denk ik -3 ofzo) :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin maandag 21 september 2020 @ 14:10:01 #148
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195179210
Ik ben niet zo'n koukleum, mijn advies zou zijn er gevoelsmatig achter te komen wat werkt voor jou. Ik hou het altijd een beetje bij, bij welke temperaturen ik wat draag.

Wat wel een beetje lastig is met de 7heuvelenloop en de vele waves dat het niet meer echt een wedstrijd is waar je de strijd met elkaar aangaat, maar meer met jezelf tenzij je veel mensen met jouw tempo in de wave hebt zitten. We zullen het maar als onderdeel van het nieuwere normaal moeten gaan zien.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195189265
Ik heb vorig jaar bij Intersport 2 shirts met lange mouw gehaald (met een speciaal soort geruwde binnenkant) en bij Decathlon die strakke bodywarmer. Die is echt heel fijn als het vriest.

Als het boven de 0 is, zijn die shirts met lange mouw wel genoeg zolang je beweegt :)
pi_195190436
In Nederland kan je eigenlijk altijd wel kort-kort lopen. Het is zelden -10C met windkracht 6. Doe al 10 jaar niets anders en heb buiten vakanties om slechts 2 3 keer een training geskipped. :P

Heb al 10 jaar in gedachte om ook een keer wat warmers aan te schaffen, maar tot nu toe is het er nooit van gekomen. :')
pi_195193760
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:14 schreef Schuifpui het volgende:
In Nederland kan je eigenlijk altijd wel kort-kort lopen. Het is zelden -10C met windkracht 6. Doe al 10 jaar niets anders en heb buiten vakanties om slechts 2 3 keer een training geskipped. :P

Heb al 10 jaar in gedachte om ook een keer wat warmers aan te schaffen, maar tot nu toe is het er nooit van gekomen. :')
Is ook persoonlijk he. Qua blessuregevoeligheid is het ook geen slecht idee om je knieen en enkels wel warm in te pakken in de winter..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 22 september 2020 @ 09:48:33 #152
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195194209
Nogal persoonlijk ja. Als het voor jou met 5 graden gewoon echt te koud is voor kort-kort, kun je in Nederland dus simpelweg lang niet altijd met kort-kort lopen, en 5 graden is echt geen 'rare' temperatuur om het koud bij te hebben :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195196717
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:14 schreef Schuifpui het volgende:
In Nederland kan je eigenlijk altijd wel kort-kort lopen. Het is zelden -10C met windkracht 6. Doe al 10 jaar niets anders en heb buiten vakanties om slechts 2 3 keer een training geskipped. :P

Heb al 10 jaar in gedachte om ook een keer wat warmers aan te schaffen, maar tot nu toe is het er nooit van gekomen. :')
Haha maar ik ben echt een koukleum, ik vries al bijna dood bij 0 graden ;)
pi_195197187
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:14 schreef Schuifpui het volgende:
In Nederland kan je eigenlijk altijd wel kort-kort lopen. Het is zelden -10C met windkracht 6. Doe al 10 jaar niets anders en heb buiten vakanties om slechts 2 3 keer een training geskipped. :P

Heb al 10 jaar in gedachte om ook een keer wat warmers aan te schaffen, maar tot nu toe is het er nooit van gekomen. :')
Als ik zo zie waarin men loopt in de winter ben jij behoorlijk in de minderheid.
pi_195201298
As zondag de 30 (en halve marathon) van Almere, voorinschrijven kan vandaag nog!
Ik sla hem deze keer even over, want Almere is best ver rijden en het belooft weer stormachtig te worden daar.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195208656
De bruggenloop had tijdelijk een pagina online waarop stond dat hij doorgaat met 27 startgolven.

(Maar tegen die tijd gaat niks meer door, met dank aan de Z-garnituur aan bekende Nederlanders die niks kunnen)
  Forum Admin woensdag 23 september 2020 @ 07:24:38 #157
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195211111
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 23:09 schreef Zwabberhark het volgende:
De bruggenloop had tijdelijk een pagina online waarop stond dat hij doorgaat met 27 startgolven.

(Maar tegen die tijd gaat niks meer door, met dank aan de Z-garnituur aan bekende Nederlanders die niks kunnen)
Dat ging met 5(?) waves altijd al chaotisch. Denk niet dat de start/finish locatie zich makkelijk leent om 27 start golven 1.5 meter in te regelen met 12.000 loperts.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195215814
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 23:14 schreef Schuifpui het volgende:
In Nederland kan je eigenlijk altijd wel kort-kort lopen. Het is zelden -10C met windkracht 6. Doe al 10 jaar niets anders en heb buiten vakanties om slechts 2 3 keer een training geskipped. :P

Heb al 10 jaar in gedachte om ook een keer wat warmers aan te schaffen, maar tot nu toe is het er nooit van gekomen. :')
Qua gevoelstemperatuur misschien wel, maar als ik zie hoe sommigen met rood uitgeslagen benen en armen lopen in de winter, vraag ik mij af of het goed is voor de spieren.
Vrees dat er een hele groep kort-kort loopt omdat ze denken dat het stoer is.

Was er voor hardlopen niet altijd een stelregel van: 'onder de 10 graden een lange broek'?

[ Bericht 2% gewijzigd door Holenbeer op 23-09-2020 13:22:01 ]
pi_195216167
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:15 schreef Holenbeer het volgende:
Was er voor hardlopen niet altijd een stelregel van: 'onder de 10 graden een lange broek'?
Nee, de stelregel is dat je doet alsof het 10 graden warmer is dan dat het is. Dus bij 10 graden kleed je je alsof het 20 graden is.

Maar zo simpel is het niet. 5 Graden in de zon met weinig wind is prima weer voor kort-kort, zeker als je geen langzame duurloop doet. Maar 10 graden met regen en veel wind is fijner in wat meer kleding.
pi_195216269
Of het slecht is voor je spieren hangt meer af van hoe ze opgewarmd zijn. Dat rode is meer je bloedsomloop, dat ligt oppervlakkiger dan je spieren. Zeker als je een harde wedstrijd loopt kun je in de winter best in een wedstrijdsinglet lopen, maar je moet dan wel goed opgewarmd zijn.

Ik had gisteren die ervaring, ik kwam te laat aan bij mijn baantraining, dus had alleen 1 km ingelopen, toen wat losmaakoefeningen en toen moest ik aan mijn programma van 7x1200 meter op 10km-tempo beginnen. Het was ineens een stuk kouder dan ik dacht, en mijn hartslag en ademhaling gingen best wel sterk omhoog op dat tempo. Bij de 4e merkte ik dat mijn shirt wel bezweet was maar daaronder had ik het koud, en ik kreeg steken in mijn middenrif en borst.. En die verkramping voelde ik vanochtend nog. Ik wijt het zelf aan niet goed opgewarmd zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195216377
Doet iemand hier nog de virtuele SIngelloop Breda volgende week?

Ik zou hem al niet doen vanwege vakantie. Nu is daar een streep door gezet maar ben zelf ook nog niet top. Ik ben net pas weer beetje opgekrabbeld. Vier weken geleden aanrijding gehad in de kart. Gekneusde ribben ;( Weinig km's kunnen maken deze maand. Sinds deze week pas weer de volle belasting.
pi_195216759
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:15 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Qua gevoelstemperatuur misschien wel, maar als ik zie hoe sommigen met rood uitgeslagen benen en armen lopen in de winter, vraag ik mij af of het goed is voor de spieren.
Vrees dat er een hele groep kort-kort loopt omdat ze denken dat het stoer is.

Was er voor hardlopen niet altijd een stelregel van: 'onder de 10 graden een lange broek'?
Grootste probleem is altijd dat ik (m) de volgende twee dagen pijnlijke tepels heb als het nat en koud is. :')
pi_195224453
2 weken bijna niks gedaan op vakantie. Sicilie is geen plek om te hardlopen. Althans, niet waar ik zat.

Ben zelfs nog een keer omsingeld door wilde straathonden in de middle of nowhere. Ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, maar de adrenaline gierde door m'n lijf. Toen was ik er wel klaar mee daar.

MAAAAAR, we zijn weer in Nederland en ik heb zojuist de 1000km gepasseerd dit jaar :D dat is me nog nooit gelukt!
Doel bijgesteld naar 1400 :7
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_195224712
Ik heb wat inkopen gedaan! Ben begonnen met een bodywarmer, wat dikker shirt met lange mouwen (ik heb al een dunnere) en handschoenen. Nu ben ik voor de aankomende tijd iig voorzien (en evt wat vaker wassen voor de lange broek - ik ben heel kieskeurig met broeken qua stof en zo ...), heb een jasje, mutsje, lange broek, sokken ... beginnen daar maar eens mee 😁

Ik wil me ook opgeven voor die virtuele wedstrijd van NN, maar twijfel nog over welke 5k dus nog niet opgegeven... heb nog 2 weken om dat te bedenken!
  woensdag 23 september 2020 @ 21:32:34 #165
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195224896
Als het goed is wordt vrijdag mijn trailrunning rugzak geleverd samen met mijn sportvoeding ter voorbereiding van de halve marathon. Ben zo benieuwd hoe dat gaat bevallen zondag tijdens mijn easy longrun van 15km.

Heb echt een schurfthekel aan drinkposten tijden eerdere wedstrijden, ik mors altijd en drinkt nooit lekker dus hopelijk bevalt de rugzak met eigen flexibele drinkflessen beter. Voeding lost op in het water dus dat is helemaal makkelijk.

Morgen ook als proef een keer meetrainen met de Lange afstand lopers groep bij de lokale atletiek vereniging. Ben benieuwd hoe dat bevalt, weet wel zeker dat ik echt nog wat laat liggen als het gaat om techniek en hopelijk leer je ook nog wat andere lopers kennen, alleen lopen is soms ook maar saai.
pi_195232719
Dikke week niet meer gelopen...wel fitness ..combi abbo met zwemmen erbij _O_ _O_ _O_
Dus dacht och even vanaf daar hardlopen en dan lekker zwemmen..klein rondje ofzo 6km

Ging zo lekker ff een 10km er weer uitgeknald :B :B
5.40..5.54..5.50..5.50..5.32..5.32..5.26..5.27..5.12..4.50 (55.20) dacht even een nieuw pr zelfs maar die lag op 53.27

>:O >:O
Misschien kan die rode balk bij je bericht wel veranderd worden naar Hardlopen bij kou? klik hier voor advies :P :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_195269449
Iemand al eens meegedaan aan de 24 uur van deventer :D
Ik zwaai naar dieren.
  Forum Admin zaterdag 26 september 2020 @ 17:04:56 #168
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195269732
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195291131
Vandaag clubkampioenschappen:

* na 2 weken op je luie gat zitten op vakantie mis je snelheid voor een 800m (2:44)
* na een 800m ook nog een 3000m lopen is best pittig (12:58)
* als je de enige van je categorie bent die meedoet word je met matige tijden alsnog clubkampioen!
pi_195292098
Ik heb echt heerlijk gelopen vandaag :D Met MrB.. en er is niemand gevallen! Ik wel bijna door mijn enkel gegaan. Aan het begin was ik een beetje aan het mopperen, omdat we een voor mijn doen vrij hoog tempo moesten lopen (13km op halve marathontempo + 8 sec) en MrB een route had met voor mijn gevoel alleen maar haakse bochten en stoepjes op en af :P Maar op de terugweg, met wind in de rug liepen we toch weer in op het gemiddelde en kwam ht weer helemaal goed. Na die 13km moest ik nog 2km versnellen en dat ging tot mijn eigen verbazing in 3.57!

Dus volgens mij ben ik helemaal klaar voor die snelle halve marathon, alleen wanneer en waar? Misschien toch die halve van Gouda maar doen, wel een week voor de Zevenheuvelen maar desnoods loop ik die laatste wat rustiger..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195292116
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 18:35 schreef hatsaflats het volgende:
Vandaag clubkampioenschappen:

* na 2 weken op je luie gat zitten op vakantie mis je snelheid voor een 800m (2:44)
* na een 800m ook nog een 3000m lopen is best pittig (12:58)
* als je de enige van je categorie bent die meedoet word je met matige tijden alsnog clubkampioen!
Gefeliciteerd! Bij ons zit er altijd 100m horden in de clubkampioenschappen of zo, meteen alle onhandige Mila's uitgeschakeld, fuckers :P
Is dat ook een PR voor jou op de 3000? Wel dicht in de buurt lijkt me?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195292565
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Bij ons zit er altijd 100m horden in de clubkampioenschappen of zo, meteen alle onhandige Mila's uitgeschakeld, fuckers :P
Is dat ook een PR voor jou op de 3000? Wel dicht in de buurt lijkt me?
Het was m’n eerste 3000 :+ Maar het tempo was hetzelfde als tijdens een bosloopje van 6km vorige kerst, dus niet echt denderend. Met m’n pre-vakantievorm en zonder 800m vooraf was 12 minuten haalbaar geweest.

Bij ons was de keuze dit jaar reuze! Je had een gewoon meerkamp, een sprint-driekamp en een mila-tweekamp. Maar met een ernstig tekort aan dames senioren was ik daarbij ook clubkampioen geworden.
pi_195292673
Iemand wat advies over beginnende blessures? Ik loop al tijden een rondje van 12km per week. Ik heb al een aantal keer geprobeerd meer te lopen, maar ik krijg snel last van m'n knieen. Ik heb een tijdje m'n 12km op asfalt gelopen en daarnaast nog eens 9 a 10km op het strand. Dat ging goed. Nu het wat minder weer is, vind ik het strand minder fijn. Daarom afgelopen week 2x de 12km ronde gelopen, maar direct voelen m'n knieen weer zwak aan.

Na 2km al kreeg ik een korte felle steek in m'n knie en rond 3 km nog eens. Ik heb de ronde wel gewoon uit kunnen lopen. Nu voelen m'n knieen eigenlijk simpelweg zwak aan, zonder dat het direct pijn doet. Alleen af en toe bij bepaalde bewegingen krijg ik die korte steek weer. Verder lijkt er af en toe zo'n klikje in te zitten.

Ik heb dit eerder gehad en ik weet dat dit over een paar dagen weer weg is en dat ik volgende week zondag gewoon de 12km weer kan lopen zonder problemen. Alleen zou ik halverwege de week ook graag nog wat lopen, maar dat wil dus elke keer niet. -O-

Of zou ik hier gewoon mee kunnen doorlopen?
  Forum Admin zondag 27 september 2020 @ 22:02:37 #174
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195294921
Even langs de fysio/huisarts.

Qua trainingsbelasting zou ik niet een verdubbeling in de week doen. Kan je beter 1-2 kortere rondjes er naast doen om verder op te bouwen.

Verder lijkt je op het zand minder last te hebben, dat kan door het gebrek aan demping in je schoen komen (maar hoeft niet).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195298910
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 20:06 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand wat advies over beginnende blessures? Ik loop al tijden een rondje van 12km per week. Ik heb al een aantal keer geprobeerd meer te lopen, maar ik krijg snel last van m'n knieen. Ik heb een tijdje m'n 12km op asfalt gelopen en daarnaast nog eens 9 a 10km op het strand. Dat ging goed. Nu het wat minder weer is, vind ik het strand minder fijn. Daarom afgelopen week 2x de 12km ronde gelopen, maar direct voelen m'n knieen weer zwak aan.

Na 2km al kreeg ik een korte felle steek in m'n knie en rond 3 km nog eens. Ik heb de ronde wel gewoon uit kunnen lopen. Nu voelen m'n knieen eigenlijk simpelweg zwak aan, zonder dat het direct pijn doet. Alleen af en toe bij bepaalde bewegingen krijg ik die korte steek weer. Verder lijkt er af en toe zo'n klikje in te zitten.

Ik heb dit eerder gehad en ik weet dat dit over een paar dagen weer weg is en dat ik volgende week zondag gewoon de 12km weer kan lopen zonder problemen. Alleen zou ik halverwege de week ook graag nog wat lopen, maar dat wil dus elke keer niet. -O-

Of zou ik hier gewoon mee kunnen doorlopen?
Ik ben geen fysio, maar het klinkt als een typische hardlopersknie. Vaak is het recept dan genoeg rust en verder de IT-band rekken, en de knie sterker maken door eenbenige balans oefeningen (bijvoorbeeld eenbenige squats, uitvalpassen/lunges, step ups.

Google op lopersknie/ it-band syndroom, dan vind je best veel oefeningen. Als je twijfelt over de uitvoering of de ernst van je blessure, toch even langs de fysio gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 28 september 2020 @ 09:09:58 #176
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195299015
Mijn pes anserinus bursitis is ook weer aan het opvlammen :( . Ik vermoed dat ik hem geirriteerd heb met hardlopen op de treadmill zonder mijn inlegzooltjes. Kan eigenlijk niet anders dan voorlopig even stoppen met lopen en iets anders gaan doen (HIIT + fitness). Het gaat al fout bij 5km.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  maandag 28 september 2020 @ 12:02:02 #177
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195301763
Gisteren een heerlijke lange loop van 18km gedaan in een rustig tempo van gemiddeld 6:04 als voorbereiding op de halve marathon. Gelijk ook mijn nieuwe rugzak getest (Salomon Advanced Skin 12) en ook voor het eerst sportvoeding (Tailwind) uitgeprobeerd. Beide wil ik gaan gebruiken tijdens de loop zelf.

Rugzak beviel uitstekend net als de sportvoeding. Nergens last van gehad en ook totaal geen vermoeide benen na de 18km. Voor m'n gevoel kon ik nog makkelijk een uurtje doorlopen in dit tempo.

Nu volgend weekend hetzelfde rondje lopen alleen dan iets langer en de helft in race tempo. Benieuwd hoe de benen dan zijn en wat het effect dan is van de sportvoeding. Kan me niet voorstellen dat ik dan geen vermoeide benen heb.
pi_195303165
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:02 schreef Black-Hole het volgende:
Gisteren een heerlijke lange loop van 18km gedaan in een rustig tempo van gemiddeld 6:04 als voorbereiding op de halve marathon. Gelijk ook mijn nieuwe rugzak getest (Salomon Advanced Skin 12) en ook voor het eerst sportvoeding (Tailwind) uitgeprobeerd. Beide wil ik gaan gebruiken tijdens de loop zelf.

Rugzak beviel uitstekend net als de sportvoeding. Nergens last van gehad en ook totaal geen vermoeide benen na de 18km. Voor m'n gevoel kon ik nog makkelijk een uurtje doorlopen in dit tempo.

Nu volgend weekend hetzelfde rondje lopen alleen dan iets langer en de helft in race tempo. Benieuwd hoe de benen dan zijn en wat het effect dan is van de sportvoeding. Kan me niet voorstellen dat ik dan geen vermoeide benen heb.
Veel langer hoeft niet per se hoor als training voor de halve marathon! 18km is prima, omdat je in de wedstrijd toch wat sneller loopt komt het in tijdsduur toch al vrijwel overeen.
En nog een tipje; wellicht kun je bij je volgende training beter 4x3km op halve marathontempo doen dan de hele tweede helft in dat tempo. Dat is een vrij zware training, het is goed om specifiek tempo te trainen maar zo lang achter elkaar heeft het risico om meer stuk te maken dan op te bouwen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 28 september 2020 @ 13:23:24 #179
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195303371
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Veel langer hoeft niet per se hoor als training voor de halve marathon! 18km is prima, omdat je in de wedstrijd toch wat sneller loopt komt het in tijdsduur toch al vrijwel overeen.
En nog een tipje; wellicht kun je bij je volgende training beter 4x3km op halve marathontempo doen dan de hele tweede helft in dat tempo. Dat is een vrij zware training, het is goed om specifiek tempo te trainen maar zo lang achter elkaar heeft het risico om meer stuk te maken dan op te bouwen.
Ik had het verkeerd, net nog even het schema bekeken en volgende 'lange' loop is maar 10km en dan 3km easy, 4km race en 3km easy. Week erop is langer maar ook dan in blokken van 3km easy en 4km race.
pi_195303479
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2020 13:23 schreef Black-Hole het volgende:
Ik had het verkeerd, net nog even het schema bekeken en volgende 'lange' loop is maar 10km en dan 3km easy, 4km race en 3km easy. Week erop is langer maar ook dan in blokken van 3km easy en 4km race.
Lijkt me prima!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195303631
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:25 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb echt heerlijk gelopen vandaag :D Met MrB.. en er is niemand gevallen! Ik wel bijna door mijn enkel gegaan. Aan het begin was ik een beetje aan het mopperen, omdat we een voor mijn doen vrij hoog tempo moesten lopen (13km op halve marathontempo + 8 sec) en MrB een route had met voor mijn gevoel alleen maar haakse bochten en stoepjes op en af :P Maar op de terugweg, met wind in de rug liepen we toch weer in op het gemiddelde en kwam ht weer helemaal goed. Na die 13km moest ik nog 2km versnellen en dat ging tot mijn eigen verbazing in 3.57!

Dus volgens mij ben ik helemaal klaar voor die snelle halve marathon, alleen wanneer en waar? Misschien toch die halve van Gouda maar doen, wel een week voor de Zevenheuvelen maar desnoods loop ik die laatste wat rustiger..
Pooh lekker hoor..dat is wel bijna sprinten voor mij _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 september 2020 @ 13:39:49 #182
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195303688
'Bijna sprinten' :D

Ik heb in mijn hele leven nog maar n keer een kilometer onder de vier gelopen en dat was de eerste kilometer van de helse 1500m tijdens de 4uskamp :+

Dat was wel 3:45 volgens mij, dus ik moet het wel vaker als een soort interval kunnen, maar ja, doet pijn :@
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195303745
Vanochtend ook weer even 10km (57.18) lekker rustig aan..paar maand terug was ik dan wel naar de klote nu had ik zoiets van..zal ik nog even 3 erbij doen ofzo..

Morgen is kijken voor een windjackie en joggingbroek nu nog tshirt en sportbroekje ging net ..maar veel kouder is het niet lekker meer.
Ik zwaai naar dieren.
pi_195303772
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:39 schreef heywoodu het volgende:
'Bijna sprinten' :D

Ik heb in mijn hele leven nog maar n keer een kilometer onder de vier gelopen en dat was de eerste kilometer van de helse 1500m tijdens de 4uskamp :+

Dat was wel 3:45 volgens mij, dus ik moet het wel vaker als een soort interval kunnen, maar ja, doet pijn :@
Ja ik wou het al veranderen idd :D :D ik zat al even terug te denken aan die 4.50 van de vorige keer..denk niet eens dat ik 3.45 haal _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_195303774
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:39 schreef heywoodu het volgende:
'Bijna sprinten' :D

Ik heb in mijn hele leven nog maar n keer een kilometer onder de vier gelopen en dat was de eerste kilometer van de helse 1500m tijdens de 4uskamp :+

Dat was wel 3:45 volgens mij, dus ik moet het wel vaker als een soort interval kunnen, maar ja, doet pijn :@
Ik denk dat km's in 4.00 wel iets te snel zijn voor jou tempo nu als intervaltraining, die kun je beter in 4.30-4.40 doen, en dan je 200 meters wel in dat tempo. Gaat de snelheid vanzelf omhoog!

Ik zie trouwens ook de halve van Capelle langskomen.. Heeft iemand van hier die ooit gelopen?
Parcours ziet er nogal irritant/niet snel uit op de kaart :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 september 2020 @ 13:46:58 #186
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195303828
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk dat km's in 4.00 wel iets te snel zijn voor jou tempo nu als intervaltraining, die kun je beter in 4.30-4.40 doen, en dan je 200 meters wel in dat tempo. Gaat de snelheid vanzelf omhoog!

Ik zie trouwens ook de halve van Capelle langskomen.. Heeft iemand van hier die ooit gelopen?
Parcours ziet er nogal irritant/niet snel uit op de kaart :P
Die 200 meters of iets dergelijks moet ik er weer vaker in gaan doen ja. De laatste tijd sluit ik regelmatig af met een snelle laatste kilometer, waarbij ik merk dat ik (in elk geval wat mijn benen betreft) relatief soepel rond de 4:45 loop, soms nog wat harder dan dat. Nu nog zorgen dat mijn longen daar ook iets minder moeite mee hebben :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 28 september 2020 @ 13:55:01 #187
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195303971
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:46 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Die 200 meters of iets dergelijks moet ik er weer vaker in gaan doen ja. De laatste tijd sluit ik regelmatig af met een snelle laatste kilometer, waarbij ik merk dat ik (in elk geval wat mijn benen betreft) relatief soepel rond de 4:45 loop, soms nog wat harder dan dat. Nu nog zorgen dat mijn longen daar ook iets minder moeite mee hebben :P
'Strides' of korte zeer snelle sprints na afloop van een (rustige) training zijn ideaal om wat aan je snelheid te werken. En nog leuk om te doen ook :)
pi_195304254
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:55 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

'Strides' of korte zeer snelle sprints na afloop van een (rustige) training zijn ideaal om wat aan je snelheid te werken. En nog leuk om te doen ook :)
Zeker waar, alleen als ik de berichten van heywoodu een beetje goed lees is zijn topsnelheid al best wel hoog (zomaar een 1500 meter in 3.45/km kunnen een hoop mensen niet), maar ontbreekt het juist een beetje aan de inhoud. Dan kun je beter trainingen toe gaan voegen als 6x1000m in 4.30-4.40 met 90" dribbelpauze tussendoor of zo..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 september 2020 @ 14:12:10 #189
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195304430
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zeker waar, alleen als ik de berichten van heywoodu een beetje goed lees is zijn topsnelheid al best wel hoog (zomaar een 1500 meter in 3.45/km kunnen een hoop mensen niet), maar ontbreekt het juist een beetje aan de inhoud. Dan kun je beter trainingen toe gaan voegen als 6x1000m in 4.30-4.40 met 90" dribbelpauze tussendoor of zo..
Over mijn topsnelheid maak ik me ook geen zorgen nee, de 500 meter ging in gemiddeld iets meer dan 3:00/km bijvoorbeeld en als ik echt heel hard ga sprinten haal ik de 22 kilometer per uur wel.

Dat met die kilometers vond en vind ik lastig, maar ik merk de laatste tijd wel dat ik een beetje 'op gevoel' grofweg die snelheid kan lopen. Dat wat vaker doen zodat ik makkelijker kan zeggen "ik ga nu een kilometer rond 4:35 lopen" zonder constant op mijn horloge te moeten kijken dus :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195304472
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zeker waar, alleen als ik de berichten van heywoodu een beetje goed lees is zijn topsnelheid al best wel hoog (zomaar een 1500 meter in 3.45/km kunnen een hoop mensen niet), maar ontbreekt het juist een beetje aan de inhoud. Dan kun je beter trainingen toe gaan voegen als 6x1000m in 4.30-4.40 met 90" dribbelpauze tussendoor of zo..
Hoe vaak train jij per week ? En daarnaast nog beetje normaal hardlopen ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_195304698
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:13 schreef Geerd het volgende:

[..]

Hoe vaak train jij per week ? En daarnaast nog beetje normaal hardlopen ?
Ik loop nu meestal 4x, soms 5. Als ik voor een marathon train is dat 6.
Ik weet niet wat je bedoelt met 'normaal lopen' ;)
Ik heb vaak 1 zware baantraining (bijv. 6x1200 op 10km-tempo), 1 training met korte wisseltempo's (bijv. 20x40 sec-40sec afwisselend in 4.15 en 4.50, ongeveer halve-marathontempo en vlot duurlooptempo) en 1 langere loop met lange blokken op halve/hele marathontempo of iets daarin de buurt (zoals gisteren, 13km in iets halve marathontempo+10sec, of bijvoorbeeld 4x5km op marathontempo).

De rest van de dagen vul ik dan aan met herstelloopjes van 30-60 minuten of fietsritjes. Echte lange duurlopen doe ik dus niet echt, daar zitten bijna altijd tempoblokken in. Dat is efficinter gebruik maken van je looptijd, en wat specifieker trainen voor wedstrijden. Maar zo'n schema vereist wel dat je het aan kunt, dat soort trainingen zou ik iemand die voor zijn eerste halve marathon traint nog niet aanraden, dan is 1 a 2 interval/bloktrainingen per week wel genoeg.
Bij mijn meeste trainingen zit ook nog 15 min. inlopen en 15 min. uitlopen, zo kom je ook wel aan genoeg 'langzame' kilometers in de week.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195305085
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik loop nu meestal 4x, soms 5. Als ik voor een marathon train is dat 6.
Ik weet niet wat je bedoelt met 'normaal lopen' ;)
Ik heb vaak 1 zware baantraining (bijv. 6x1200 op 10km-tempo), 1 training met korte wisseltempo's (bijv. 20x40 sec-40sec afwisselend in 4.15 en 4.50, ongeveer halve-marathontempo en vlot duurlooptempo) en 1 langere loop met lange blokken op halve/hele marathontempo of iets daarin de buurt (zoals gisteren, 13km in iets halve marathontempo+10sec, of bijvoorbeeld 4x5km op marathontempo).

De rest van de dagen vul ik dan aan met herstelloopjes van 30-60 minuten of fietsritjes. Echte lange duurlopen doe ik dus niet echt, daar zitten bijna altijd tempoblokken in. Dat is efficinter gebruik maken van je looptijd, en wat specifieker trainen voor wedstrijden. Maar zo'n schema vereist wel dat je het aan kunt, dat soort trainingen zou ik iemand die voor zijn eerste halve marathon traint nog niet aanraden, dan is 1 a 2 interval/bloktrainingen per week wel genoeg.
Bij mijn meeste trainingen zit ook nog 15 min. inlopen en 15 min. uitlopen, zo kom je ook wel aan genoeg 'langzame' kilometers in de week.
Pffff lekker hoor serieuze shit :D
Ik zwaai naar dieren.
pi_195305116
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:37 schreef Geerd het volgende:

[..]

Pffff lekker hoor serieuze shit :D
Haha ja het klinkt wel serieus maar eigenlijk is het ook wel heel leuk ;) Mijn trainer verzint het schema en ik vidn het zo een stuk leuker dan altijd hetzelfde tempo en hetzelfde rondje.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195305374
[quote]0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha ja het klinkt wel serieus maar eigenlijk is het ook wel heel leuk ;) Mijn trainer verzint het schema en ik vidn het zo een stuk leuker dan altijd hetzelfde tempo en hetzelfde rondje.
[/quote]

Hehe ja dat geloof ik..loop wel altijd zelfde rondje ongeveer maar wel 2 grote bruggen door de "natuur" en nog een park dus altijd wel genoeg te zien..loopt toch anders dan van stoplicht naar stop licht in de stad bv..ben je nog niet echt "buiten" ....

En nu vanaf het sportcomplex daarna zwemmen ...dat is wel een goddelijke combi _O_ _O_ _O_ morgen weer ff trainen in de sportschool en weer zwemmen heerlijk
Ik zwaai naar dieren.
pi_195307222
Mensen reageren bij mij ook vaak met "respect" of alsof ik gekke Gerritje ben omdat ik 5 tot 6 keer per week loop, maar als je in zo'n flow zit gaat het heel makkelijk. Ik ben het herstelloopje van vanmorgen eigenlijk alweer vergeten :P

Ik train 3x per week met een groep, en dat is naast heel motiverend ook gewoon een belangrijk onderdeel van m'n sociale leven. Mijn focus ligt wel iets anders dan die van L_T, maar ik volg ook gewoon het schema van de trainer. Dat is 1x korte intervallen (300-500m), 1x lange intervallen (600-1200m), 1x duintraining, 1 lange duurloop (soms wisselduurloop) en 1 of 2 herstelloopjes. Ik heb ook wel eens geen zin, en een herstelloopje sla ik soms wel over, maar over het algemeen voel ik me alleen maar 100x beter als ik dan toch ben gegaan.

Sneller worden tijdens wedstrijden lijkt er alleen niet zo in te zitten :')
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 september 2020 @ 16:28:12 #196
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195307631
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:10 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb ook wel eens geen zin, en een herstelloopje sla ik soms wel over, maar over het algemeen voel ik me alleen maar 100x beter als ik dan toch ben gegaan.
Ik voel me altijd goed als ik gegaan ben, maar inderdaad, zeker als ik eigenlijk niet zoveel zin had is het echt heerlijk na afloop. "Dat heb ik toch maar mooi weer gedaan"-gevoel O+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195307668
Gek genoeg heb ik in herstelloopjes vaak ook de minste zin :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 september 2020 @ 20:07:59 #198
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195313172
Rustig begonnen net en toen bedacht ik me iets met langer op tempo lopen, dus ipv de laatste kilometer onder de vijf minuten ging ik voor de laatste twee kilometer onder totaal tien minuten (en het liefst ook daadwerkelijk allebei onder de vijf natuurlijk). Het was wat pittig, maar met name de eerste ging best aardig, ik kon zelfs een beetje inhouden om rond 4:55 te blijven en niet te hard te gaan. De 2km-stukken (eerste drie dus rustig) gingen uiteindelijk in 13:15, 12:46, 12:57 en 9:41, dus tevreden :P

Na een paar minuten uithijgen en even zitten nog maar weer vertrokken om 2km uit te lopen op het gemakje, waardoor ik nog 12km moet om de honderd ook in september te halen (wat me vorige week nog onhaalbaar leek). Dat is tenminste nog wel te doen als ik morgen niet kan lopen ivm werk, we zullen zien.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 28 september 2020 @ 22:33:03 #199
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_195316713
Het loopseizoen is weer begonnen:). Na een lange periode wat minder structureel te hebben getraind, heb ik nu weer de motivatie om het wat serieuzer aan te pakken. De focus zal in ieder geval tot en met december liggen bij het geleidelijk opbouwen van het aantal km/week en sterk opvoeren van de frequentie. Tot dan ga ik ook helemaal geen snelheidswerk doen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Pa auf, da du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_195319973
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 16:10 schreef hatsaflats het volgende:
Mensen reageren bij mij ook vaak met "respect" of alsof ik gekke Gerritje ben omdat ik 5 tot 6 keer per week loop, maar als je in zo'n flow zit gaat het heel makkelijk. Ik ben het herstelloopje van vanmorgen eigenlijk alweer vergeten :P
Als mensen hun zin beginnen met "met alle respect" dan volgt er meestal een respectloos oordeel.

quote:
Ik train 3x per week met een groep, en dat is naast heel motiverend ook gewoon een belangrijk onderdeel van m'n sociale leven. Mijn focus ligt wel iets anders dan die van L_T, maar ik volg ook gewoon het schema van de trainer. Dat is 1x korte intervallen (300-500m), 1x lange intervallen (600-1200m), 1x duintraining, 1 lange duurloop (soms wisselduurloop) en 1 of 2 herstelloopjes. Ik heb ook wel eens geen zin, en een herstelloopje sla ik soms wel over, maar over het algemeen voel ik me alleen maar 100x beter als ik dan toch ben gegaan.

Sneller worden tijdens wedstrijden lijkt er alleen niet zo in te zitten :')
Je hebt laatst toch 2x een PR gelopen?
  Forum Admin dinsdag 29 september 2020 @ 09:13:05 #201
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195320335
Volgens mij staan nu eventuele loopjes met 40+ mensen ook weer op de schop voor 3 weken? Of valt dat buiten de maatregelen?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_195320595
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:13 schreef Pharkus het volgende:
Volgens mij staan nu eventuele loopjes met 40+ mensen ook weer op de schop voor 3 weken? Of valt dat buiten de maatregelen?
Volgens mij valt dat erbuiten:

Maatregelen voor buiten:
* Per 29 september 2020 18:00 uur geldt voor alle buitenruimtes waar geen continue doorstroming van mensen is dat er maximaal 40 mensen bijeen mogen komen. Dit is inclusief kinderen en exclusief personeel.
* Wanneer er buiten sprake is van een continue doorstroming van mensen, zoals in dierenparken of kermissen geldt er een norm voor het aantal bezoekers per vierkante meter.

Er geldt een uitzondering op het maximale aantal van 40 voor:
* gelegenheden waar men kan sporten

Zijn wedstrijden en toernooien toegestaan?
Sinds 1 juli zijn wedstrijden, toernooien en evenementen weer toegestaan, zowel binnen als buiten. Maar vanaf 29 september 18 uur mag daar geen publiek meer bij zijn.
pi_195320632
(Overigens denk ik dat we vooral bij onszelf te rade moeten gaan of we steeds op de politiek moeten wachten. Ikzelf ga voorlopig niet naar trainingen, restaurants, bioscopen, evenementen etc omdat ik momenteel enige mantelzorg voor mijn ouders moet verrichten en daar dus even niet (zoals dat wel in het voorjaar/zomer kon) weg kan blijven.
  Forum Admin dinsdag 29 september 2020 @ 09:32:10 #204
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195320639
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:29 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat erbuiten:

Maatregelen voor buiten:
* Per 29 september 2020 18:00 uur geldt voor alle buitenruimtes waar geen continue doorstroming van mensen is dat er maximaal 40 mensen bijeen mogen komen. Dit is inclusief kinderen en exclusief personeel.
* Wanneer er buiten sprake is van een continue doorstroming van mensen, zoals in dierenparken of kermissen geldt er een norm voor het aantal bezoekers per vierkante meter.

Er geldt een uitzondering op het maximale aantal van 40 voor:
* gelegenheden waar men kan sporten

Zijn wedstrijden en toernooien toegestaan?
Sinds 1 juli zijn wedstrijden, toernooien en evenementen weer toegestaan, zowel binnen als buiten. Maar vanaf 29 september 18 uur mag daar geen publiek meer bij zijn.
Dat zou positief zijn.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 29 september 2020 @ 09:35:51 #205
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195320699
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:31 schreef Zwabberhark het volgende:
(Overigens denk ik dat we vooral bij onszelf te rade moeten gaan of we steeds op de politiek moeten wachten. Ikzelf ga voorlopig niet naar trainingen, restaurants, bioscopen, evenementen etc omdat ik momenteel enige mantelzorg voor mijn ouders moet verrichten en daar dus even niet (zoals dat wel in het voorjaar/zomer kon) weg kan blijven.
Met alle respect, maar dat lijkt me verstandig van je.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195320795
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 09:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Met alle respect, maar dat lijkt me verstandig van je.
*)
pi_195322113
Ik ben blij dat buitensport er buiten valt, want ik weet niet wat voor trainingen jullie doen maar ik zie hier echt totaal geen risico in. Wij zijn met een groepje van 10 man op een atletiekbaan van 400 meter, oke er zijn ook nog wat andere groepjes van 10 man maar afstand houden is echt totaal geen probleem.
Sport is voor mij het enige lichtpuntje in de lockdownwinter die we weer tegemoet gaan.

Evenementen is wel een ander verhaal, de loopjes hier in de provincie ga ik nog wel graag naar toe en ik hoop ook dat die door blijven gaan. De zevenheuvelenloop waar ik voor ingeschreven sta is wel een ander verhaal, ik heb niet zo'n zin in treinreizen nu 1 op de 100 mensen besmettelijk is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195322178
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben blij dat buitensport er buiten valt, want ik weet niet wat voor trainingen jullie doen maar ik zie hier echt totaal geen risico in. Wij zijn met een groepje van 10 man op een atletiekbaan van 400 meter, oke er zijn ook nog wat andere groepjes van 10 man maar afstand houden is echt totaal geen probleem.
Sport is voor mij het enige lichtpuntje in de lockdownwinter die we weer tegemoet gaan.

Evenementen is wel een ander verhaal, de loopjes hier in de provincie ga ik nog wel graag naar toe en ik hoop ook dat die door blijven gaan. De zevenheuvelenloop waar ik voor ingeschreven sta is wel een ander verhaal, ik heb niet zo'n zin in treinreizen nu 1 op de 100 mensen besmettelijk is.
Ik heb zelf besloten om m'n bootcamptraining voorlopig even niet te bezoeken, de groep is stiekem best groot (20+ man) en het is met gewichten/attributen. Nu moeten we dat tussendoor wel schoonmaken, maar het zit me niet helemaal lekker. Een training zoals jij beschrijft, zie ik niet zoveel kwaad in inderdaad. :)

Dus maar weer cht braaf 3 keer in de week lopen nu. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessni vuotavat
Olen tmn maailman loppu
Min olen tyhjyys
  dinsdag 29 september 2020 @ 11:43:24 #209
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195322670
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben blij dat buitensport er buiten valt, want ik weet niet wat voor trainingen jullie doen maar ik zie hier echt totaal geen risico in. Wij zijn met een groepje van 10 man op een atletiekbaan van 400 meter, oke er zijn ook nog wat andere groepjes van 10 man maar afstand houden is echt totaal geen probleem.
Sport is voor mij het enige lichtpuntje in de lockdownwinter die we weer tegemoet gaan.
Dit ja, afgezien van het doen van de noodzakelijke boodschappen vermijd ik zo veel mogelijk drukke plaatsen en blijf ik thuis. Zo fijn dat je dan nog wel je rondjes kan lopen of een buitentraining kan bezoeken.

Hoop ook echt dat de halve marathon hier in Gouda doorgaat, kreeg zondag nog een mail van ze met alle extramaatregelen die er gelden en dat ze er alles aan doen om het wel door te kunne laten gaan. Uiteraard in afstemming met de gemeente en RIVM-maatregelen.
pi_195324525
Ik zag beelden van een trailwedstrijd die een aantal weken geleden plaatsvond. Ze hadden iedere 5 seconden 4 starters en allemaal pijlen etc, prima uitgedacht.
Maar in de praktijk was het zo dat iedereen in rijen naast elkaar stond te dringen om wel met hun loopvriendjes tegelijk van start te kunnen gaan, schouder aan schouder een paar meter voor de startlijn, en pas nadat ze gestart waren werd het echt mogelijk om 1,5 meter afstand te houden.

Het is mooi dat een hoop loopjes weer mogen, maar op deze manier lijkt het me toch niet heel slim, hoe leuk het ook is.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_195332093
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 13:25 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ik zag beelden van een trailwedstrijd die een aantal weken geleden plaatsvond. Ze hadden iedere 5 seconden 4 starters en allemaal pijlen etc, prima uitgedacht.
Maar in de praktijk was het zo dat iedereen in rijen naast elkaar stond te dringen om wel met hun loopvriendjes tegelijk van start te kunnen gaan, schouder aan schouder een paar meter voor de startlijn, en pas nadat ze gestart waren werd het echt mogelijk om 1,5 meter afstand te houden.

Het is mooi dat een hoop loopjes weer mogen, maar op deze manier lijkt het me toch niet heel slim, hoe leuk het ook is.
Ik ben een beetje klaar met vingers wijzen. Je was er niet bij, wellicht vertekende het beeld wel heel erg. Laten we gewoon allemaal ons steentje bijdragen en afstand houden en verder dankbaar zijn voor wat nog mag.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 29 september 2020 @ 20:55:02 #212
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_195332159
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ben een beetje klaar met vingers wijzen. Je was er niet bij, wellicht vertekende het beeld wel heel erg. Laten we gewoon allemaal ons steentje bijdragen en afstand houden en verder dankbaar zijn voor wat nog mag.
vinger wijzen heeft geen zin, maar ik moet wel zeggen dat ik met grote verbazing kijk naar wat er in Nederland (en de rest van Europa) gebeurt vanaf mijn veilige rots in het midden van de Stille Zuidzee,,,
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_195333840
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik denk dat km's in 4.00 wel iets te snel zijn voor jou tempo nu als intervaltraining, die kun je beter in 4.30-4.40 doen, en dan je 200 meters wel in dat tempo. Gaat de snelheid vanzelf omhoog!

Ik zie trouwens ook de halve van Capelle langskomen.. Heeft iemand van hier die ooit gelopen?
Parcours ziet er nogal irritant/niet snel uit op de kaart :P
Dat is pas het 2e jaar dat daar een HM is. Het is inderdaad niet het allersnelste rondje wat ze hebben uitgestippeld. Sowieso veel keren en maar weinig echt vlakke stukken zo te zien.
pi_195339221
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 20:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ben een beetje klaar met vingers wijzen. Je was er niet bij, wellicht vertekende het beeld wel heel erg. Laten we gewoon allemaal ons steentje bijdragen en afstand houden en verder dankbaar zijn voor wat nog mag.
Het zou inderdaad kunnen dat het vertekende, maar we moeten ook niet in een situatie komen waarin we elkaar niet meer durven aan te spreken op het onvoldoende afstand houden omdat dat moraalriddergedrag gevonden wordt.

Soms is het overduidelijk op groepsfoto's op social media dat afstand houden niet serieus genomen wordt. Ik denk dat grenzen verschuiven doordat men op individueel niveau wel weet dat het niet zo nauw genomen wordt met de basisregels, maar dat men banger is dat men niet cool gevonden wordt door de groep dan voor het virus.

Ikzelf hou me ook in en zeg maar niks, omdat ik geen zin heb in opmerkingen over "vingertje". Is dat dan goed? Ik ben geen viroloog, moet daarom eigenlijk ook mijn bek houden, maar volgens mij is het uiteindelijke gevolg toch weer een lockdown zonder clubtrainingen (o.a.).
pi_195339932
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:59 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Het zou inderdaad kunnen dat het vertekende, maar we moeten ook niet in een situatie komen waarin we elkaar niet meer durven aan te spreken op het onvoldoende afstand houden omdat dat moraalriddergedrag gevonden wordt.

Soms is het overduidelijk op groepsfoto's op social media dat afstand houden niet serieus genomen wordt. Ik denk dat grenzen verschuiven doordat men op individueel niveau wel weet dat het niet zo nauw genomen wordt met de basisregels, maar dat men banger is dat men niet cool gevonden wordt door de groep dan voor het virus.

Ikzelf hou me ook in en zeg maar niks, omdat ik geen zin heb in opmerkingen over "vingertje". Is dat dan goed? Ik ben geen viroloog, moet daarom eigenlijk ook mijn bek houden, maar volgens mij is het uiteindelijke gevolg toch weer een lockdown zonder clubtrainingen (o.a.).
Ik vind iemand face to face aanspreken iets fundamenteel anders dan bepaalde groepen de schuld geven. Dat bedoel ik met vingertje wijzen. Het afstand houden is gewoon enorm moeilijk en gaat tegen alle menselijke natuur in, daarom gaat het bij lke groep wel eens mis en moeten we elkaar zeker blijven aanspreken. Maar dus niet van 'door die voetbalsupporters/grapperhausbruiloft/kerkgangers/studentenfeestjes/hardlopersevenementen' zitten we nu weer in de lockdown.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195349323
Heb ook filmpjes voorbij zien komen waarbij ik mijn twijfels had, zag er uit als een duwende massa, maar van dichtbij kan dat anders zijn of voelen. Zaterdag een trail gelopen waarbij alles prima verliep. Elk half uur vertrokken enkele tientallen lopers. In mijn startgroepje kon ik ruim afstand houden en na een meter of honderd liep ik vrijwel 'alleen' (met n man ver voor me).

Iets als Zevenheuvelenloop zie ik voorlopig niet zitten, ondanks alle mooie aanpassingen. Zag het vorig jaar al niet meer zitten, na ongeveer het hele parcours zigzaggend in moeten halen of achter de meute blijven hangen, terwijl ik toch een gewoon eerlijke tijdsvoorspelling had doorgegeven. En zoiets zie ik toch meer als een wedstrijd, niet een gelegenheid om bij te kletsen ;) Het zal bij de start misschien keurig verlopen, ieder op een stipje met anderhalve meter afstand. maar ik vrees dat richting de finish iedereen dat allang weer vergeten is.

Twijfel nog over een loopje net over de grens (met Belgi, nu code oranje), stukje wat ik bij wijze van spreken zou kunnen lopen (zien ze niet dat ik uit Nederland kom).... maar goed, dan zijn we weer ruim drie weken verder.
pi_195350726
Aangezien het survivalseizoen nu al helemaal om zeep is (alles tm januari al afgelast) ben ik nu bezig voor de vereniging zelf maar een run te organiseren voor de leden. Gewoon bij ons op de baan met bestaande hindernissen en dan de loopstukken op de weg naast de baan. Dan hebben we in ieder geval iets om voor te trainen, kunnen we daar ook meteen mooi een trainingscyclus voor opstellen van een week of 12. :)
Wel een heel gedoe allemaal.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_195351688
Ben het heel erg eens met alle maatregelen, maar het lijkt me voor organisatoren (en theaters e.d) geen bal meer aan in deze barre tijden, alles weer aanpassen en tot op het laatste moment in spanning moeten zitten of het door kan gaan, met alle gevolgen van dien. Is er vaak nog een virtueel alternatief, voor een medaille of de eeuwige roem. Maar ik probeer, zoveel als ik kan, toch de kleinere clubs te steunen (door me in te schrijven) die er ook een hoop moeite voor doen: routes uitpijlen, verzorgingsposten, etc.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 30 september 2020 @ 20:58:40 #219
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195351722
Ik ben in de virtuele Marchablanca in Argentini vierde geworden op de 10km. Maar ja, er deden er niet zoveel mee zag ik. Wel de regeldame van de Braziliaanse sneeuwsportbond verslagen (met acht minuten), daar ben ik wel blij mee :+

Vriendin won de marathon op de rollerski's, waar ze de enige vrouwelijke deelnemer was. Toch jammer, de tweede plek in de sneeuw in een echte race vorig jaar was leuker :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195360885
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 08:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Als mensen hun zin beginnen met "met alle respect" dan volgt er meestal een respectloos oordeel.
[..]

Je hebt laatst toch 2x een PR gelopen?
Ja, ik was net een heel klein beetje sneller dan in 2017.
pi_195361570
Whoo nieuw pr op de 10km 52.27
Ik zwaai naar dieren.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 1 oktober 2020 @ 11:26:39 #222
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195361666
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:21 schreef Geerd het volgende:
Whoo nieuw pr op de 10km 52.27
Sow, netjes! _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195361890
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 22:02 schreef Pharkus het volgende:
Even langs de fysio/huisarts.

Qua trainingsbelasting zou ik niet een verdubbeling in de week doen. Kan je beter 1-2 kortere rondjes er naast doen om verder op te bouwen.

Verder lijkt je op het zand minder last te hebben, dat kan door het gebrek aan demping in je schoen komen (maar hoeft niet).
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 09:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik ben geen fysio, maar het klinkt als een typische hardlopersknie. Vaak is het recept dan genoeg rust en verder de IT-band rekken, en de knie sterker maken door eenbenige balans oefeningen (bijvoorbeeld eenbenige squats, uitvalpassen/lunges, step ups.

Google op lopersknie/ it-band syndroom, dan vind je best veel oefeningen. Als je twijfelt over de uitvoering of de ernst van je blessure, toch even langs de fysio gaan.
Thanks. Ik ga die oefeningen zeker proberen. Deze week toch maar rustig aan gedaan en niet gelopen. ;( Waarschijnlijk gaat zondag wel lukken, maar die steken die blijven af en toe. Tijdens het lopen zelf ging het nog best oke. Hoop niet dat het erger wordt, heb weinig zin in dure fysiobehandelingen.

Ik heb niet zo lang geleden nieuwe schoenen gekocht. Had gehoopt dat de damping beter zou zijn dan m'n vorige 8 jaar oude schoenen en dat ik dus ook meer zou kunnen lopen. Valt toch tegen.

Hopelijk dus zondag gewoon lopen en wellicht als alles goed gaat, mid volgende week een korte ronde erbij.
pi_195365547
Ik heb sinds zondag ineens last van m'n lies. Qua rondje heb ik niet gek gedaan en het tempo lag juist lager dan eerder. De pijn is nu nog steeds niet weg, dus morgen maar eens langs de fysio.

Hopelijk kom de diepe hel loop op 25 oktober niet in gevaar :(

Edit: en net komt er een mail binnen waarin de organisatie aankondigt dat de Diepe Hel Loop wordt geannuleerd. Balen..

[ Bericht 15% gewijzigd door ArnosL op 01-10-2020 15:25:17 ]
pi_195412051
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind iemand face to face aanspreken iets fundamenteel anders dan bepaalde groepen de schuld geven. Dat bedoel ik met vingertje wijzen. Het afstand houden is gewoon enorm moeilijk en gaat tegen alle menselijke natuur in, daarom gaat het bij lke groep wel eens mis en moeten we elkaar zeker blijven aanspreken. Maar dus niet van 'door die voetbalsupporters/grapperhausbruiloft/kerkgangers/studentenfeestjes/hardlopersevenementen' zitten we nu weer in de lockdown.
Dat het soms onbedoeld misgaat is heel logisch. En hele groepen de schuld geven heeft geen zin. Maar ik heb binnen mijn eigen bubbel wel moeite met de dagelijkse twijfelachtige groepsfoto's van hardlopers. Ik zeg er niks van, net als iedereen. Want stel je voor dat je een zeikerd bent. Maar goed, we zeiken liever op de overheid dan dat we in de spiegel kijken. Het is echt zo dat we een eventuele nieuwe lockdown vooral te danken hebben aan ons eigen gedrag.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:11:01 #226
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195412338
Gisteren tijdens mijn lunchpauze vertrokken voor een rustige 6km (denk gemiddeld 6:15 ofzo). Ik vertrok wel aardig, dus dacht 'ok, ik ga wel voor gemiddeld 5:30, dat is dus 32:30 totaal', waarbij een kilometer later het kwartje viel dat dat een vrij domme rekenfout was. Tot vijf kilometer stevig doorgelopen, daarna wat rustiger en uiteindelijk klaar op 31:22, dat deed me wel goed :)

Ik kan natuurlijk harder, tijdens mijn 10km-PR zat ik er een dikke halve minuut onder en als 5km in 23 minuten lukt moet 6km in een half uur ook wel lukken, maar ik kwam pas bijna halverwege op het idee om eens echt goed door te trekken :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 4 oktober 2020 @ 09:46:47 #227
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195419487
Londen vandaag, voor de liefhebber (zie Atletiektopic). De vrouwen zijn inmiddels ruim 25km onderweg, de mannen gaan straks.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 4 oktober 2020 @ 10:39:46 #228
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195420204
Halve marathon van Gouda is ook afgelast en gaat alleen nog virtueel door... Erg jammer want dat was precies mijn trainingsdoel. Dan maar de virtuele gaan lopen.

Verder deze week vooral in de stromende regen gelopen en voor het eerst meegetraind met de Lange afstand lopers groep bij de lokale atletiekvereniging. Was erg leuk en volgens de trainer kon mijn looptechniek nog stukken beter, wat ook zeker zo is. Volgende week nog maar een keer meetrainen of het weer zo goed bevalt en dan kijken of ik ook echt lid wil worden.

Voor het eerst ook op een atletiekbaan gelopen en wat loopt dat lekker zeg :D
pi_195420326
Ik liep 3 maanden geleden de 5 km in 26 minuten en 13 seconden. Doel voor mezelf gesteld om het binnen +/- 6 maanden tot maximaal een jaar binnen 20 minuten te kunnen. Inmiddels zit ik op 24 minuten en 3 seconden. Ik train 3x in de week; 1x een duurloop, 1x een extensieve interval en 1x een intensieve interval. Even een open vraag; is dit hoe jullie ook zouden trainen met 3 sessies in de week, of zou je het anders doen?
pi_195421095
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 10:46 schreef nickhguitar het volgende:
Ik liep 3 maanden geleden de 5 km in 26 minuten en 13 seconden. Doel voor mezelf gesteld om het binnen +/- 6 maanden tot maximaal een jaar binnen 20 minuten te kunnen. Inmiddels zit ik op 24 minuten en 3 seconden. Ik train 3x in de week; 1x een duurloop, 1x een extensieve interval en 1x een intensieve interval. Even een open vraag; is dit hoe jullie ook zouden trainen met 3 sessies in de week, of zou je het anders doen?
Epo.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_195422976
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:58 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat het soms onbedoeld misgaat is heel logisch. En hele groepen de schuld geven heeft geen zin. Maar ik heb binnen mijn eigen bubbel wel moeite met de dagelijkse twijfelachtige groepsfoto's van hardlopers. Ik zeg er niks van, net als iedereen. Want stel je voor dat je een zeikerd bent. Maar goed, we zeiken liever op de overheid dan dat we in de spiegel kijken. Het is echt zo dat we een eventuele nieuwe lockdown vooral te danken hebben aan ons eigen gedrag.
De regering geeft zelf ook aan dat de gezondheidswinst van bljven sporten groter is dan de risico's die eraan zitten. Tot nu toe is er nog geen n buiten evenement als groot verspreidingsevenement naar boven gekomen.

Ik hoorde net op de radio over verschillende illegale feesten die zijn opgebroken door de politie, met een paar honderd man in een loods, dat vind ik een ander verhaal. Ik vind het echt niet oke van je dat je nu hardlopers een schuldgevoel probeert aan te praten terwijl die gewoon doen wat de regering expliciet toestaat, en waar tot nu toe nog nauwelijks bewijzen voor zijn dat het veel kwaad kan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195428402
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De regering geeft zelf ook aan dat de gezondheidswinst van bljven sporten groter is dan de risico's die eraan zitten. Tot nu toe is er nog geen n buiten evenement als groot verspreidingsevenement naar boven gekomen.

Ik hoorde net op de radio over verschillende illegale feesten die zijn opgebroken door de politie, met een paar honderd man in een loods, dat vind ik een ander verhaal. Ik vind het echt niet oke van je dat je nu hardlopers een schuldgevoel probeert aan te praten terwijl die gewoon doen wat de regering expliciet toestaat, en waar tot nu toe nog nauwelijks bewijzen voor zijn dat het veel kwaad kan.
Ook voor ons hardlopers geldt dat we vooral voor en na trainingen/wedstrijden/whatever zoveel mogelijk afstand van elkaar moeten houden. Bij mijn club blijven ze daarop hameren, social events in onze regio worden ook weer afgelast, dus ik denk niet dat ik nou zoiets vreselijks zeg. Nogmaals: niet klagen over de overheid/rivm/etc, maar ons eigen gedrag onder de loep nemen.
pi_195428561
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 17:52 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ook voor ons hardlopers geldt dat we vooral voor en na trainingen/wedstrijden/whatever zoveel mogelijk afstand van elkaar moeten houden. Bij mijn club blijven ze daarop hameren, social events in onze regio worden ook weer afgelast, dus ik denk niet dat ik nou zoiets vreselijks zeg. Nogmaals: niet klagen over de overheid/rivm/etc, maar ons eigen gedrag onder de loep nemen.
Nee daar ben ik het mee eens, voor en na de training blijven hangen mag bij ons ook niet en gebeurt ook niet. Maar samen trainen en een fotootje maken..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:40:36 #234
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_195474054
Het heeft 54 dagen geduurd, maar ik ben maar weer eens een stukje gaan hardlopen :o
F means you're fucked
pi_195474326
Ik ben zaterdag nogal ongelukkig op m’n voet gevallen, maar mag toch hopen dat het geen 54 dagen duurt voordat ik weer kan lopen.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:53:07 #236
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_195474359
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:51 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ben zaterdag nogal ongelukkig op m’n voet gevallen, maar mag toch hopen dat het geen 54 dagen duurt voordat ik weer kan lopen.
Ik hoefde er niet eens voor te vallen...had gewoon geen zin
F means you're fucked
pi_195474646
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:53 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik hoefde er niet eens voor te vallen...had gewoon geen zin
Dat vind ik echt wel een betere reden.
pi_195475041
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:40 schreef YUR het volgende:
Het heeft 54 dagen geduurd, maar ik ben maar weer eens een stukje gaan hardlopen :o
Je hebt 54 dagen lang hardgelopen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 21:51 schreef hatsaflats het volgende:
Ik ben zaterdag nogal ongelukkig op m’n voet gevallen, maar mag toch hopen dat het geen 54 dagen duurt voordat ik weer kan lopen.
Ik probeer me voor te stellen hoe je op je eigen voet kunt vallen. Maar goed, is je voet nu dik of zo?
pi_195475211
Ingeschreven voor de 7 O+
Vorig jaar m'n startbewijs weggegeven ivm blessure. Dit jaar hopelijk hopelijk dan toch alsnog :)
Heb 'm nog nooit gelopen, maar 't schijnt een prachtig parcours te zijn.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_195475506
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:20 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Je hebt 54 dagen lang hardgelopen?
[..]

Ik probeer me voor te stellen hoe je op je eigen voet kunt vallen. Maar goed, is je voet nu dik of zo?
Ik stond op een skateboard, en toen niet meer. Daarbij lijk ik volledig op m’n rechtervoet te zijn geland en is m’n wreef nu dik en blauw. M’n beste gok is dat de 3 middelste tenen zijn dubbelgeklapt terwijl ik verder nog wat onhandig op de boven/buitenkant van m’n voet landde. Mogelijk m’n kleine teen ook, maar die blijft al zolang ik me kan herinneren niet in z’n kommetje zitten, dus dat geeft niet zoveel last.

De huisartsenpost stuurde me na ongeveer 3 seconden weer weg omdat er niks gebroken leek, dus het zal wel meevallen. Ik ben er sowieso zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
  Forum Admin woensdag 7 oktober 2020 @ 07:02:55 #241
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195479499
Ik had laatst ook een skateboard ongeluk. Kostte me ruim twee weken loopplezier.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Redactie Sport woensdag 7 oktober 2020 @ 08:30:34 #242
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_195480102
Ik heb ook echt al heel lang niet gelopen. En voor degene die ooit gevraagd heeft of ik dat merk in het zwemmen, het antwoord is:

Ja.

;(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 7 oktober 2020 @ 09:07:08 #243
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_195480539
quote:
10s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 08:30 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb ook echt al heel lang niet gelopen. En voor degene die ooit gevraagd heeft of ik dat merk in het zwemmen, het antwoord is:

Ja.

;(
Je bent welkom bij Team Herintreders :)
F means you're fucked
pi_195481102
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:36 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik stond op een skateboard, en toen niet meer. Daarbij lijk ik volledig op m’n rechtervoet te zijn geland en is m’n wreef nu dik en blauw. M’n beste gok is dat de 3 middelste tenen zijn dubbelgeklapt terwijl ik verder nog wat onhandig op de boven/buitenkant van m’n voet landde. Mogelijk m’n kleine teen ook, maar die blijft al zolang ik me kan herinneren niet in z’n kommetje zitten, dus dat geeft niet zoveel last.

De huisartsenpost stuurde me na ongeveer 3 seconden weer weg omdat er niks gebroken leek, dus het zal wel meevallen. Ik ben er sowieso zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Dat klinkt nog best naar, Balkenende. Hopelijk kan je snel weer lopen, want je was zo goed bezig.
pi_195482332
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:45 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat klinkt nog best naar, Balkenende. Hopelijk kan je snel weer lopen, want je was zo goed bezig.
:D
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 7 oktober 2020 @ 11:25:13 #246
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195482448
Voor de liefhebber: Joshua Cheptegei gaat vanavond om 21.55 uur een poging doen om Kenenisa Bekele's WR op de tien kilometer (26:17.53) uit de boeken te lopen :)
https://www.worldathletic(...)ult-valencia-details
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195486142
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 09:45 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat klinkt nog best naar, Balkenende. Hopelijk kan je snel weer lopen, want je was zo goed bezig.
Ik heb nog gedemonstreerd tegen Balkenende II.

Hij viel wel sierlijker van een skateboard dan ik, dus misschien was het onterecht.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 14:49:28 #248
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_195486237
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:44 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik heb nog gedemonstreerd tegen Balkenende II.

Hij viel wel sierlijker van een skateboard dan ik, dus misschien was het onterecht.
Op onze leeftijd moet je ook geen skateboard willen proberen. :N
Jumalatkin kuolevat
Edessni vuotavat
Olen tmn maailman loppu
Min olen tyhjyys
pi_195486505
Demonstreren tegen Balkenende II.. in deze tijden denk je daar nostalgisch aan terug :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 15:12:24 #250
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195486604
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 07:02 schreef Pharkus het volgende:
Ik had laatst ook een skateboard ongeluk. Kostte me ruim twee weken loopplezier.
Ik had eind augustus vorig jaar een ongeluk met de fiets waarbij ik op mijn beide knieen landde. Toen nog niks aan de hand, vrolijk gehiked en een marathon gelopen, maar inmiddels toch 3/4 jaar last van de rechterknie (momenteel zakt het weer even weg). Soms is het letsel niet zo goed zichtbaar maar heb je toch een scheurtje ergens of is er iets beschadigd. Alleen een goede foto of MRI zou dt duidelijk kunnen maken, maar dat kost toch allemaal weer knaken.

[ Bericht 3% gewijzigd door SEMTEX op 07-10-2020 15:18:17 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 7 oktober 2020 @ 16:11:18 #251
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195487673
Tien kilometer in een niet al te rustig maar ook niet al te hevig tempo gelopen. Ik ging voor n uur en het werd hoog in de 56 minuten :+

Plus nog 2,5 kilometer uitlopen is alweer 20km deze week n over de 1100 dit jaar *O*
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195490377
quote:
10s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:49 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Op onze leeftijd moet je ook geen skateboard willen proberen. :N
Ik heb mad skillz yo!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 20:12:41 #253
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_195492715
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:32 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik heb mad skillz yo!
Blijkbaar :)
F means you're fucked
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 7 oktober 2020 @ 22:03:11 #254
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195495420
Eerste twee kilometer zitten er bijna op. Lekker openen met een kilometer in 2:37, alsof het niks is.

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195504001
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 20:12 schreef YUR het volgende:

[..]

Blijkbaar :)
2 middenvoetsbeentjes gebroken, als een echte pro.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 12:55:29 #256
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_195504412
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:30 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

2 middenvoetsbeentjes gebroken, als een echte pro.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kak. -O-
Jumalatkin kuolevat
Edessni vuotavat
Olen tmn maailman loppu
Min olen tyhjyys
  Moderator donderdag 8 oktober 2020 @ 13:31:22 #257
155227 crew  Guppy
dus
pi_195505035
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:30 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

2 middenvoetsbeentjes gebroken, als een echte pro.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:00:54 #258
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_195505599
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:30 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

2 middenvoetsbeentjes gebroken, als een echte pro.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'(
F means you're fucked
  Forum Admin donderdag 8 oktober 2020 @ 14:02:00 #259
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195505619
quote:
2s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik had eind augustus vorig jaar een ongeluk met de fiets waarbij ik op mijn beide knieen landde. Toen nog niks aan de hand, vrolijk gehiked en een marathon gelopen, maar inmiddels toch 3/4 jaar last van de rechterknie (momenteel zakt het weer even weg). Soms is het letsel niet zo goed zichtbaar maar heb je toch een scheurtje ergens of is er iets beschadigd. Alleen een goede foto of MRI zou dt duidelijk kunnen maken, maar dat kost toch allemaal weer knaken.
Ik heb er wel een mooie foto van mijn bekken/heup aan overgehouden. En ik begin pas met schaatsen als ik mijn najaarsmarathon gelopen heb, anders is alle voorbereiding alsnog voor niks geweest.

Misschien is het toch het overwegen waard om nog eens naar je knien te laten kijken. Zo blijven tobben is ook niet fijn.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:08:10 #260
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195505734
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:02 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik heb er wel een mooie foto van mijn bekken/heup aan overgehouden. En ik begin pas met schaatsen als ik mijn najaarsmarathon gelopen heb, anders is alle voorbereiding alsnog voor niks geweest.

Misschien is het toch het overwegen waard om nog eens naar je knien te laten kijken. Zo blijven tobben is ook niet fijn.
Ik ben het vorige bezoekje aan de orthopedisch chirurg nog aan het afbetalen :') . Daar hebben ze zowel een echo als een foto gemaakt en er was niets te zien behalve, toen, een geirriteerde pes anserinus bursitis. Geen problemen met de meniscus, geen gescheurde kniebanden, geen artrose (ik heb namelijk echt enorm krakende knieen). Het ging ook een tijd fantastisch, maar toen ging ik in augustus door mijn rug en trok er ook weer pijn naar mijn knieen. Ik moet zeggen dat het net weer beter gaat.

Ik werk dagelijks met MRI-scanners, dus ik zou zo mijn eigen knie erin kunnen leggen, maar je hebt dan ook iemand nodig die zo'n MRI kan beoordelen, zeker met een MRI van het kniegewricht.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_195506811
Wat balen al dat blessureleed :(

Hier wel positief nieuws te melden, het blijft me verbazen hoe goed het de laatste tijd gaat met lopen. Dinsdag 2000-1000-2000-1000 allemaal onder de 4.00/km en vandaag weer een duurloopje op moderate tempo's (4.40-50) die echt zo makkelijk gingen. Ik ben ook enorm blij met de schoenen die ik nu heb, via internet op de bonnefooi besteld maar ze zijn echt top en ze waren 3x zo goedkoop als de hippe carbon nikes :P .. New Balance 890 FuelCell!

Helaas worden alle wedstrijden die ik zou doen afgelast, dus ik ga denk ik volgende week of die week erna maar een solo halve marathon doen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195506827
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:30 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

2 middenvoetsbeentjes gebroken, als een echte pro.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow shit! Kun je er wel op staan of echt helemaal niets?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195507021
Van
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 22:36 schreef hatsaflats het volgende:
De huisartsenpost stuurde me na ongeveer 3 seconden weer weg omdat er niks gebroken leek, dus het zal wel meevallen. Ik ben er sowieso zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Naar

quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:30 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

2 middenvoetsbeentjes gebroken, als een echte pro.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is -O-

Hoelang ben je hier gefrustreerd mee?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 8 oktober 2020 @ 15:13:32 #264
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195507072
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat balen al dat blessureleed :(

Hier wel positief nieuws te melden, het blijft me verbazen hoe goed het de laatste tijd gaat met lopen. Dinsdag 2000-1000-2000-1000 allemaal onder de 4.00/km en vandaag weer een duurloopje op moderate tempo's (4.40-50) die echt zo makkelijk gingen. Ik ben ook enorm blij met de schoenen die ik nu heb, via internet op de bonnefooi besteld maar ze zijn echt top en ze waren 3x zo goedkoop als de hippe carbon nikes :P .. New Balance 890 FuelCell!

Helaas worden alle wedstrijden die ik zou doen afgelast, dus ik ga denk ik volgende week of die week erna maar een solo halve marathon doen..
Zo hoort dat als het niet anders kan _O_

Succes!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195507079
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat balen al dat blessureleed :(

Hier wel positief nieuws te melden, het blijft me verbazen hoe goed het de laatste tijd gaat met lopen. Dinsdag 2000-1000-2000-1000 allemaal onder de 4.00/km en vandaag weer een duurloopje op moderate tempo's (4.40-50) die echt zo makkelijk gingen. Ik ben ook enorm blij met de schoenen die ik nu heb, via internet op de bonnefooi besteld maar ze zijn echt top en ze waren 3x zo goedkoop als de hippe carbon nikes :P .. New Balance 890 FuelCell!

Helaas worden alle wedstrijden die ik zou doen afgelast, dus ik ga denk ik volgende week of die week erna maar een solo halve marathon doen..
Hoe was de snuffelstage bij een andere AV?

Ik heb ook schoenen via internet gekocht. Exact dezelfde die ik al had, maar waar ik bijna 1000 km slijtage op had zitten. Ze liepen meteen goed. Normaal doe ik dat liever niet, maar ik heb gewoon geen zin om nu naar een winkel te gaan.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:15:45 #266
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195507106
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:13 schreef Zwabberhark het volgende:

Ik heb ook schoenen via internet gekocht. Exact dezelfde die ik al had, maar waar ik bijna 1000 km slijtage op had zitten. Ze liepen meteen goed. Normaal doe ik dat liever niet, maar ik heb gewoon geen zin om nu naar een winkel te gaan.
Als het exact hetzelfde type is, waarom zou je het niet doen?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_195507212
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Als het exact hetzelfde type is, waarom zou je het niet doen?
Omdat geen enkele schoen 100% hetzelfde is. Ik heb wel eens gehad dat een schoen in een andere kleur van exact hetzelfde model niet lekker zat.
pi_195507300
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:13 schreef Zwabberhark het volgende:
k al had, maar waar ik bijna 1000 km slijtage op had zitten. Ze liepen meteen goed. Normaal doe ik dat liever niet, maar ik heb gewoon geen zin om nu naar een winkel t
Best raar. Ongeveer alles ging anders dan ik gewend was, er was vrij weinig structuur en er werd al helemaal geen afstand gehouden. Er was ook een grote studentengroep aan het trainen en die vonden het lollig om door de plassen regenwater te gaan rollen bij 8 graden.. Al met al meer chaos en minder serieus trainen dan ik gewend ben ;) Maar goed misschien moet ik ze nog een kans geven..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195507554
Blijkt wel weer dat skateboards voor tieners zijn.
Mooi balen zo...

Ik doe voor de zekerheid gewoon geen nieuwe dingen meer, daar schrikt het lichaam teveel van :)
Iemand van ons bestuur is vorig jaar bij een barbecue van de vereniging gaan waterskin, waarbij z'n hamstring volledig afgescheurd is... Die kan dus mooi nooit meer hardlopen....
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_195507669
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Best raar. Ongeveer alles ging anders dan ik gewend was, er was vrij weinig structuur en er werd al helemaal geen afstand gehouden. Er was ook een grote studentengroep aan het trainen en die vonden het lollig om door de plassen regenwater te gaan rollen bij 8 graden.. Al met al meer chaos en minder serieus trainen dan ik gewend ben ;) Maar goed misschien moet ik ze nog een kans geven..
Oh, dat is wel jammer. Anders kan je nog beter eens meetrainen met de wedstrijdgroep van mijn club of zelfs Rotterdam Atletiek overwegen (20 minuten met de auto als er geen files zijn voor jou, 35 minuten met de fiets). RA is volgens mij wel echt een serieuze vereniging.
pi_195507716
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:43 schreef Cynic het volgende:
Blijkt wel weer dat skateboards voor tieners zijn.
Mooi balen zo...

Ik doe voor de zekerheid gewoon geen nieuwe dingen meer, daar schrikt het lichaam teveel van :)
Iemand van ons bestuur is vorig jaar bij een barbecue van de vereniging gaan waterskin, waarbij z'n hamstring volledig afgescheurd is... Die kan dus mooi nooit meer hardlopen....
oeff..
Ik zwaai naar dieren.
pi_195507731
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 12:30 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

2 middenvoetsbeentjes gebroken, als een echte pro.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebbie gedaan dan ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_195507773
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:54 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Oh, dat is wel jammer. Anders kan je nog beter eens meetrainen met de wedstrijdgroep van mijn club of zelfs Rotterdam Atletiek overwegen (20 minuten met de auto als er geen files zijn voor jou, 35 minuten met de fiets). RA is volgens mij wel echt een serieuze vereniging.
Ja, heb ik ook overwogen, maar dan kan ik ook wel naar Haag blijven gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195507780
Ik heb vandaag maar even 10km op de crosstrainer gedaan..ben je ook een uurtje zoet, tering saai ook maja..
Moet je maar niet van de trap flikkeren :') :') (alleen dikke enkel gelukkig)
Ik zwaai naar dieren.
pi_195507789


[ Bericht 100% gewijzigd door Geerd op 08-10-2020 16:01:46 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_195507806
Jongens jongens.. wat een brokken! Allemaal gewoon weer veilig gaan hardlopen, het ergste wat mij vandaag is overkomen is een kastanje die op mijn hoofd waaide..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_195507808
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, heb ik ook overwogen, maar dan kan ik ook wel naar Haag blijven gaan.
Lijkt me sowieso het meest aantrekkelijk. Hun loopgebied is natuurlijk O+
pi_195508506
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wow shit! Kun je er wel op staan of echt helemaal niets?
Ik ben gelukkig nog best mobiel! Gewicht erop zetten is niet echt te doen, maar ik kan me best een beetje voortbewegen. Wel op een manier die niet helemaal de bedoeling is om pijn te ontwijken, maar daarvoor heb ik nu gips. Dan overbelast ik de niet-stukke delen niet, terwijl ik er nog gewoon mee mag blijven strompelen en fietsen (op de stadsfiets en niet teveel door de stad want de trillingen van de stenen zijn echt onmogelijk irritant).

quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:11 schreef Zwabberhark het volgende:
Van
[..]

Naar
[..]

Is -O-

Hoelang ben je hier gefrustreerd mee?
Nu 3 weken gips en dan weer een afspraak. Maar dus wel gips waar ik op mag lopen, en wat af kan voor tijdens douchen.

Niet sporten wordt wel echt even een probleem, maar ik was vanmiddag wel heel blij dat ik nog kan blijven fietsen en strompelen. Daarmee kan ik tenminste naar buiten en zelfstandig boodschappen doen.
pi_195514371
Vanavond een interval gedaan door de harde wind en nog hardere regen. Hier en daar een mede warrior tegengekomen in het gure weer :D

En dan helemaal doorweekt thuiskomen en een warme douche pakken. Heerlijk! O+
Cuz I'm Mr. Brightside
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:52:31 #280
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195532011
Dat zijn nog eens trainingen.

twitter
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195534050
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:38 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

[..]

Thanks. Ik ga die oefeningen zeker proberen. Deze week toch maar rustig aan gedaan en niet gelopen. ;( Waarschijnlijk gaat zondag wel lukken, maar die steken die blijven af en toe. Tijdens het lopen zelf ging het nog best oke. Hoop niet dat het erger wordt, heb weinig zin in dure fysiobehandelingen.

Ik heb niet zo lang geleden nieuwe schoenen gekocht. Had gehoopt dat de damping beter zou zijn dan m'n vorige 8 jaar oude schoenen en dat ik dus ook meer zou kunnen lopen. Valt toch tegen.

Hopelijk dus zondag gewoon lopen en wellicht als alles goed gaat, mid volgende week een korte ronde erbij.
Pff.. niet dus.

Zondag wel een heel kort en heel rustig rondje gelopen, maar nu is het klaar. Ik kan niet eens meer gewoon normaal lopen. Lijkt erop alsof ik m'n eerste echte blessure in 10 jaar hardlopen te pakken heb. :(

Dit weekend sowieso niet hardlopen en als ik het zo voel, dan de rest van oktober ook niet meer. Hoop dat het niet te lang gaat duren.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:30:43 #282
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_195535390
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:02 schreef La_Tramposa het volgende:
Jongens jongens.. wat een brokken! Allemaal gewoon weer veilig gaan hardlopen, het ergste wat mij vandaag is overkomen is een kastanje die op mijn hoofd waaide..
vanaf de afdeling goed hardloop-nieuws: RD heeft zichzelf, waarschijnlijk tegen beter weten in, "genezen" verklaar van zin plantar fasciiatis *O*
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Forum Admin vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:39:09 #283
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195535630
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:30 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

vanaf de afdeling goed hardloop-nieuws: RD heeft zichzelf, waarschijnlijk tegen beter weten in, "genezen" verklaar van zin plantar fasciiatis *O*
Goed nieuws. Wel zo handig als je dat zelf kan verklaren.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:36:28 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195554849
Aangezien het hier nieuwtjes regent, heb ik er ook eentje: ik heb vandaag Evy fier gemaakt.
pi_195557149
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:36 schreef Quoi het volgende:
Aangezien het hier nieuwtjes regent, heb ik er ook eentje: ik heb vandaag Evy fier gemaakt.
Welke volg je?, er zijn verschillende Evy programma`s.
#35.
  zondag 11 oktober 2020 @ 07:57:11 #286
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_195560413
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 21:36 schreef Quoi het volgende:
Aangezien het hier nieuwtjes regent, heb ik er ook eentje: ik heb vandaag Evy fier gemaakt.
*O* O+
F means you're fucked
  zondag 11 oktober 2020 @ 07:57:45 #287
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_195560418
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 21:30 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

vanaf de afdeling goed hardloop-nieuws: RD heeft zichzelf, waarschijnlijk tegen beter weten in, "genezen" verklaar van zin plantar fasciiatis *O*
Mooi! Maar had je dat dan niet ff eerder kunnen doen?
F means you're fucked
  zondag 11 oktober 2020 @ 13:35:48 #288
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_195564774
Stond voor vanochtend een training van 18km op de planning, met steeds afwisselend 3km easy pace (6:00) en 3km race pace (5:10) als voorbereiding op de eerste halve marathon.

Beentjes voelde alleen zo lekker dat ik het niet kon laten om er nog net iets meer dan 3k achteraan te doen in easy pace. Resultaat was mijn allereerste halve marathon in 1:59:37 *O*

Nu nog even doortrainen om over vier weken een echte poging te wagen om mijn gestelde doel van een tijd onder de 1:50 te lopen.

Merkte ook nu weer dat ik echt zo veel lekkerder liep met een halve liter sportvoeding (Tailwind), wat een verschil maakt dat zeg _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 11 oktober 2020 @ 13:36:39 #289
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_195564793
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:35 schreef Black-Hole het volgende:
Stond voor vanochtend een training van 18km op de planning, met steeds afwisselend 3km easy pace (6:00) en 3km race pace (5:10) als voorbereiding op de eerste halve marathon.

Beentjes voelde alleen zo lekker dat ik het niet kon laten om er nog net iets meer dan 3k achteraan te doen in easy pace. Resultaat was mijn allereerste halve marathon in 1:59:37 *O*

Nu nog even doortrainen om over vier weken een echte poging te wagen om mijn gestelde doel van een tijd onder de 1:50 te lopen.

Merkte ook nu weer dat ik echt zo veel lekkerder liep met een halve liter sportvoeding (Tailwind), wat een verschil maakt dat zeg _O_
Netjes! :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_195565213
Goed bezig!

Na mijn smoesjes van vorige week heb ik mezelf weer een schop onder de kont gegeven en heb ik vanochtend 5 km gelopen. Eigenlijk ging het best lekker, toen ik me over de geen-zin heen had gezet.
pi_195565360
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 13:55 schreef Hupje het volgende:
Goed bezig!

Na mijn smoesjes van vorige week heb ik mezelf weer een schop onder de kont gegeven en heb ik vanochtend 5 km gelopen. Eigenlijk ging het best lekker, toen ik me over de geen-zin heen had gezet.
Als je de deur achter je dicht trekt is dat geen-zin alweer voorbij
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 11 oktober 2020 @ 18:15:57 #292
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_195571793
Beterschap Hatseflats!

Vandaag weer pijnloos 11,6 gelopen. Erg blij mee! Ik wil nog voor einde jaar weer ‘s een halve marathon kunnen lopen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_195575009
Heel erg veel beterschap, Hats! Wat ontzettend balen. :'(

Ik durf ook weer even niet naar de trainingen. De laatste was 2 weken geleden en ik twijfelde toen heel erg. Ik ben wel gegaan en het lopen ging echt ontzettend lekker, maar er kwamen af en toe mensen naast me lopen tijdens de ruststukken. Dat vind ik dan toch wat minder prettig, en ik vind het lastig om er wat van te zeggen. Op mijn werk is dat een stuk makkelijker. :P
In principe zouden de maandagtrainingen wel moeten kunnen, want dan zijn we met iets minder en ik loop daar vaak alleen omdat de rest een sneller tempo heeft.

Wat betreft de winterkleding: handschoentjes zijn voor mij een pre! Ik loop vaak in veel te weinig kleren, want ik ben er zo een die het heel snel warm krijgt tijdens het lopen. Maar mijn vingers blijven wel vaak koud.
pi_195576171
Wat ik eigenlijk wilde posten: ik heb vandaag weer een marathon gelopen!

De marathon rondom Zoetermeer. :s) Een coronaproof marathon, op een zelf te kiezen dag in de maand oktober, met een parcours langs de groene gebieden hier. Start en finish mag je zelf bepalen langs het parcours. En heel toevallig loopt het langs het park waar ik bijna al mijn loopjes start als ik bij Zwabber ben.
Eergisteren mijn startnummer en ook alvast mijn medaille opgehaald bij de organisator. Ik mocht de medaille nog niet bekijken, haha.

Ik wist dat ik het niet droog zou houden en dat er een stukje wind tegen zou zijn, maar daar houd je dan ook mentaal rekening mee. En omdat we het toch over kleding hadden: de temperatuur was voor mij goed genoeg om in korte broek en singlet te gaan. De eerste kilometer wel mouwtjes aan gehad. Daarna vond ik de kleine buitjes wel heel fijn.
De richting van het parcours wel zo gekozen dat ik het minst leuke stuk als eerste deed en dat ik zou eindigen met wat wind mee.

Voor we naar de start gingen, werd er nog even You'll never walk alone voor me gedraaid! Het was namelijk ook NN running day en ik had me ook aangemeld voor de virtuele marathon van Rotterdam. En de virtuele van Killybegs (Ierland). Dus eigenlijk liep ik 3 marathons. :P
Zwabber was mijn pakezel, en gaf me mijn gels en drinken aan. En hij was er natuurlijk voor de mentale support en behoedde me ook een keer voor verkeerd lopen.

De eerste kilometers vlogen voorbij en het voelde goed. Ik liep daarna een stuk in het Bentwoud waar ik nog niet eerder had gelopen en dat was prachtig. Windje mee, zonnetje, prachtig groen. En ik ben zelfs een rivierkreeft tegengekomen.
Tot het halve marathon punt heb ik vier keer moeten plassen! Daarna slechts nog 1 keer. Na die laatste keer merkte ik wel dat het hurken en weer opstaan wel iets deed met mijn knie. Maar gelukkig liep ik nog prima, zelfs met een stuk flink wind tegen. Na bijna 30 kilometer merkte ik wel dat de benen het zwaarder hadden, maar dat is ook niet heel gek. Conditioneel voelde ik me prima. Zo goed zelfs dat ik de Balijbrug op ben gaan versnellen.
Daarna liepen mijn benen redelijk vol, maar ik was er al bijna.
En het grappige is dat ik de NN running day app had gedownload, dus ik kreeg af en toe muziek en aanmoedigingen met een Rotterdams accent (je bent nu in het Kralingse bos/ op de Coolsingel etc.). Dat gaf me echt wel een boost, en ik kon dat Rotterdam parcours dan ook wel voor me zien.

Mijn uiteindelijke route bleek een klein stukje langer te zijn (42,47k), maar voor de app kwam ik een klein stukje tekort. Dus nadat ik was gefinisht ben ik toch nog 100 meter doorgelopen.
Vervolgens kreeg ik mijn medaille door Zwabber omgehangen en toen kwam de ontlading, en de traantjes.
Het was echt zo leuk om te doen. Ik heb het mentaal niet echt zwaar gehad, en ik vond de kilometers rond de 30 juist heel snel gaan. Mijn beentjes waren na afloop wel minder blij en het was bij lange na geen tijd die ook maar in de buurt van mijn PR kwam, maar ik ben echt heel tevreden met hoe ik 'm heb gelopen. Als je alle plaspauzes wegdenkt, heb ik 'm ook best vlak gelopen. *O*
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:11:48 #295
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_195576596
^O^
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_195577650
Top gedaan Wyccie en Black-Hole, en ik zag nog meer mooie dingen op Strava!

Ik liep zaterdag ook een halve marathon, al had ik wel even pauze na het inlopen en na mijn tempoblok.. Ik moest 14km in 4.25 en daarna 4km doorversnellen in 4.12.. Kwam uiteindelijk uit op een halve marathon in 1.33 :o Dat is n van mijn snelste tijden, en dat in een training! Maar wel exclusief de paar minuten pauze dus..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 11 oktober 2020 @ 21:59:27 #297
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195577693
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 23:15 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

Welke volg je?, er zijn verschillende Evy programma`s.
Het een-leven-lang-blessureloos-hardlopen-programma :s) Mijn eerste 5 km.

Het wordt niet mijn eerste 5, maar de afgelopen jaren was ik vanwege gezondheidsshit even uit de running.

@wyccie O+ Wat ontzettend gaaf. En jij houdt Lee levend. Daar heb ik ook weer belang bij.
pi_195577902
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 21:59 schreef Quoi het volgende:

[..]

Het een-leven-lang-blessureloos-hardlopen-programma :s) Mijn eerste 5 km.

Het wordt niet mijn eerste 5, maar de afgelopen jaren was ik vanwege gezondheidsshit even uit de running.

@:wyccie O+ Wat ontzettend gaaf. En jij houdt Lee levend. Daar heb ik ook weer belang bij.
van Evy 5 km zijn ook twee verschillende, uit 2009 en 2011
#35.
  zondag 11 oktober 2020 @ 22:15:09 #299
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195578028
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 22:10 schreef Clayton1 het volgende:

[..]

van Evy 5 km zijn ook twee verschillende
Sja, dan is het er een van de twee }:|
  Forum Admin maandag 12 oktober 2020 @ 11:59:16 #300
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_195585433
Lekker hoor wyccie, goed gedaan!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 12:09:14 #301
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_195585636
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 18:52 schreef heywoodu het volgende:
Dat zijn nog eens trainingen.

[ twitter ]
Psow. :o _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')