SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOKApart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Elektrische of hand tandenborstel?quote:
Nee, ik wil meedoen aan WIDM.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 07:59 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Zodat je met de 3 D’s aan tafel kunt in een talkshow?
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, ik wil meedoen aan WIDM.
Ik ga vanmiddag naar het ziekenhuis voor bloedonderzoek. Ik vind sinds corona toch wel eng om nu naar een ziekenhuis te gaan.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:54 schreef Cyan9 het volgende:
In het Martini ziekenhuis, maar dan wel gewoon met een beugel.
En goedemorgen.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:54 schreef Cyan9 het volgende:
In het Martini ziekenhuis, maar dan wel gewoon met een beugel.
En goedemorgen.
Zo vroeg aan de drank😮quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dan ga ik voor de beugels
Wacht effe hebben ze Daar Gaat Ze vernacheld? Zo ja, nee ik ga er niet naar luisteren. Man man man, ik weet dat samples en covers al decennia lang worden gebruikt maar tegenwoordig is het echt ongenspireerde bagger wat ze er van maken, om te huilen gewoon.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:06 schreef molloot200 het volgende:
Die rappers moeten echt afblijven van Nederlandstalige nummers met een zekere vorm van kwaliteit. Hebben onder andere al Daar Gaat Ze en Onderweg verpest, nu is dit nummer ook al verminkt
Nee, Toen ik je zag van Hero. Ten minste, daar begonnen ze meequote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:24 schreef Cee het volgende:
[..]
Wacht effe hebben ze Daar Gaat Ze vernacheld? Zo ja, nee ik ga er niet naar luisteren. Man man man, ik weet dat samples en covers al decennia lang worden gebruikt maar tegenwoordig is het echt ongenspireerde bagger wat ze er van maken, om te huilen gewoon.
quote:
Ja dit is een “cover” van Toen ik je zag, maar eerder bestonden ook al Onderweg en Daar Gaat Ze. Zo zijn er nog wel meer. Gewoon heel vervelend deze covers, want veel mensen van mijn leeftijd kennen deze lelijke versies beter dan de originelequote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:24 schreef Cee het volgende:
[..]
Wacht effe hebben ze Daar Gaat Ze vernacheld? Zo ja, nee ik ga er niet naar luisteren. Man man man, ik weet dat samples en covers al decennia lang worden gebruikt maar tegenwoordig is het echt ongenspireerde bagger wat ze er van maken, om te huilen gewoon.
Ik luister sowieso geen rap. Dus dat scheelt weer. Maar Toen ik je zag van Heroquote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:33 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja dit is een “cover” van Toen ik je zag, maar eerder bestonden ook al Onderweg en Daar Gaat Ze. Zo zijn er nog wel meer. Gewoon heel vervelend deze covers, want veel mensen van mijn leeftijd kennen deze lelijke versies beter dan de originele
Ik drink niet, dus je mag ze van me hebben.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Dan ga ik voor de beugels
Ik ookquote:
Neequote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:06 schreef molloot200 het volgende:
Die rappers moeten echt afblijven van Nederlandstalige nummers met een zekere vorm van kwaliteit. Hebben onder andere al Daar Gaat Ze en Onderweg verpest, nu is dit nummer ook al verminkt
Woooo ben zo benieuwdquote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:03 schreef molloot200 het volgende:
[ instagram ]Aftelklok op WIDM Instagram is van 4 naar 3 gegaan. Nog 3 dagen? Op maandag de bekendmaking?
Eminem van minstens 10 jaar terug is op zijn tijd leuk.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik luister sowieso geen rap. Dus dat scheelt weer. Maar Toen ik je zag van Hero
Ik hoop stiekem dat er geen hol van klopt en het helemaal geen all star seizoen isquote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:59 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Woooo ben zo benieuwdOok of dat een lijstje een beetje klopt
Ik zou een all star seizoen wel leuk vindenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:04 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem dat er geen hol van klopt en het helemaal geen all star seizoen is
Ik was eerst 100% tegen een all-star seizoen maar nu het slechts een extra seizoen is heb ik het weten te omarmen. Het vervangt in ieder geval niet een normaal seizoen. En ik vind het echt wel leuk om sommigen een tweede kans te zien krijgen, maar ook om sommige oude kandidaten weer terug te zien. Daarom hoop ik ook dat er in ieder geval n OBN’er tussen zit, dat zou ik heel tof vinden, al blijft dat misschien bij wishful thinking.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:04 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik hoop stiekem dat er geen hol van klopt en het helemaal geen all star seizoen is
Ik hoop dat ze net als Expeditie Robinson een seizoen onbekend eens keer doen. Misschien in samenwerking met RTL en dan alleen aanbieden op Videoland. Of mag dat niet volgens de mediawet?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:15 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik was eerst 100% tegen een all-star seizoen maar nu het slechts een extra seizoen is heb ik het weten te omarmen. Het vervangt in ieder geval niet een normaal seizoen. En ik vind het echt wel leuk om sommigen een tweede kans te zien krijgen, maar ook om sommige oude kandidaten weer terug te zien. Daarom hoop ik ook dat er in ieder geval n OBN’er tussen zit, dat zou ik heel tof vinden, al blijft dat misschien bij wishful thinking.
Ja toen wel, maar dat is intussen al weer lang geleden.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:00 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Eminem van minstens 10 jaar terug is op zijn tijd leuk.
Luistert heerlijk wegquote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:34 schreef Momo het volgende:
Wist niet dat ik dit ooit zou zeggen maar de nieuwe Taylor Swift single is echt goed,.
quote:Bram Moszkowicz en Rachel Hazes drijven schapen in nieuwe SBS-show
Wat ze al niet blijen verzinnenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:40 schreef ijs_beer het volgende:
https://www.ad.nl/show/br(...)e-sbs-show~ab990511/
[..]![]()
![]()
![]()
Ja, want dat werkt altijd. Werkloze BN'ers op een rare hobby sturen. Zoals eerder met bloemschikken en pottenbakken...quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:40 schreef ijs_beer het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Zij Gelooft in Brei.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:40 schreef ijs_beer het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
De Henken en Ria's.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:46 schreef Momo het volgende:
Al die domme BN-er doen dingen shows, wie kijkt daar naar
Ik zou zeggen dat ik "gewoon" neuriequote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:03 schreef Strani het volgende:
Herkent iemand zich hier in? Als ik meeneurie met muziek dan volg ik vaak automatisch de bassline (of verzin er zelf n).
Ahquote:
Ik hoop wel dat het een seizoen met BN'ers is, want als het met onbekende Nederlanders is, ben ik een beetje salty dat het stilgehouden is en niemand zich kon opgeven.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:15 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik was eerst 100% tegen een all-star seizoen maar nu het slechts een extra seizoen is heb ik het weten te omarmen. Het vervangt in ieder geval niet een normaal seizoen. En ik vind het echt wel leuk om sommigen een tweede kans te zien krijgen, maar ook om sommige oude kandidaten weer terug te zien. Daarom hoop ik ook dat er in ieder geval n OBN’er tussen zit, dat zou ik heel tof vinden, al blijft dat misschien bij wishful thinking.
Ach, dan was de kans 1 op 50.000 geweest ofzo.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:35 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat het een seizoen met BN'ers is, want als het met onbekende Nederlanders is, ben ik een beetje salty dat het stilgehouden is en niemand zich kon opgeven.
Zeker dit ook jaquote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:35 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat het een seizoen met BN'ers is, want als het met onbekende Nederlanders is, ben ik een beetje salty dat het stilgehouden is en niemand zich kon opgeven.
Ja nee ik bedoel dat omdat het een all-star seizoen is dat ze er hopelijk ook iemand van de eerste 4 seizoenen in stoppen, dat zijn dus die OBN-seizoenen. Dat we er dus eentje terugzien. Blijft toch een aanzienlijk deel van de WIDM geschiedenis, namelijk waar het begon.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:35 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Wat een gedoe zegquote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:01 schreef Mandy040986 het volgende:
Gemeentegate-update.
Videocall met onze nieuwe contactpersoon gehad. Hele verhaal weer uitgelegd. Huis weer laten zien. Weer aangegeven dat we de deuren en badkamer het belangrijkst vonden. Gezegd det we ruimte in de garage hebben voor eventueel een badkamer/douche.
Ze vond het een heel ernstige situatie voor ons.
Maar waarom heeft u zelf geen badkamer voor haar laten bouwen, vroeg ze.
Omdat wij gehoord hadden dat de gemeente dat voor ons kan vergoeden, zei mijn vader. En het id duur.
Ja, maar dat wordt ook prijzig voor ons, zegt ze.![]()
.
Volgende week belt ze weer, maar dit gaat echt nergens heen.
Lekker danquote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:01 schreef Mandy040986 het volgende:
Gemeentegate-update.
Videocall met onze nieuwe contactpersoon gehad. Hele verhaal weer uitgelegd. Huis weer laten zien. Weer aangegeven dat we de deuren en badkamer het belangrijkst vonden. Gezegd det we ruimte in de garage hebben voor eventueel een badkamer/douche.
Omdat wij gehoord hadden dat de gemeente dat voor ons kan vergoeden, zei mijn vader. En het id duur.
.
Dus de eerste golf komt NIET door 5G omdat de masten nog niet aan stonden?quote:
Nee, dat kan is niet waar. De masten stonden tijdelijk uit.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dus de eerste golf komt NIET door 5G omdat de masten nog niet aan stonden?
De NOS liegt sowieso, die worden betaald door de regering zodat hun smerige plannetjes niet doorlekken!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dus de eerste golf komt NIET door 5G omdat de masten nog niet aan stonden?
Nee dat doe ik niet, ik zing soms wel de tweede stem mee (of een poging daartoequote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:03 schreef Strani het volgende:
Herkent iemand zich hier in? Als ik meeneurie met muziek dan volg ik vaak automatisch de bassline (of verzin er zelf n).
Hehehe same. Ik ken die van Het Regent Zonnestralen inmiddels beter dan de gewone eerste zangstemquote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee dat doe ik niet, ik zing soms wel de tweede stem mee (of een poging daartoe)
Ja da's ook leuk, volgens mij doe ik dat soms ook automatischquote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:18 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee dat doe ik niet, ik zing soms wel de tweede stem mee (of een poging daartoe)
Oh echt zo'n reactie ook weerquote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:01 schreef Mandy040986 het volgende:
Gemeentegate-update.
.
ET IS ALEMAAL EEN KOMPLOT FAN RUTTEHquote:
Sowieso gebruiken ze nu eerst alleen de lage frequenties die geveild zijn, waaronder de oude van digitenne.quote:
Nou op Digitenne was anders genoeg bagger te zien, dus dan zal het nu niet veel beter zijnquote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Sowieso gebruiken ze nu eerst alleen de lage frequenties die geveild zijn, waaronder de oude van digitenne.
Dat bleek uiteindelijk ook allemaal reuze mee te vallen. Dramaqueens waren die Amerikanen, zelfs toen al!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:33 schreef Guanabana het volgende:
we are OUTGUNNED - what
OUTMANNED - what
OUTNUMBERED, OUTPLANNED
Helpleeessssquote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:33 schreef Guanabana het volgende:
we are OUTGUNNED - what
OUTMANNED - what
OUTNUMBERED, OUTPLANNED
I’M GONNA NEED A RIGHT-HAND MANquote:Op vrijdag 24 juli 2020 14:33 schreef Guanabana het volgende:
we are OUTGUNNED - what
OUTMANNED - what
OUTNUMBERED, OUTPLANNED
Beter gebruikt 'ie gewoon z'n eigen rechterhand, zoals normale mensen.quote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Beter gebruikt 'ie gewoon z'n eigen rechterhand, zoals normale mensen.
Of z'n linkerhand, zoals sommige iets minder normale mensen.
Het onderzoek naar de genezing van ALS wordt hiervoor even op de lange baan geschoven?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:31 schreef Cee het volgende:
Het is mijn nieuwe goal in life om Guns and Ships te kunnen rappen.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:37 schreef Guanabana het volgende:
Ik vind jou geen linkshandig type namelijk.
Nee, dat is er intussen wel af.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Is de inkt van je jeugdjaren al van je linkerhand of zit er nog wat?
Hahaha wat een lijdensweg h, van alles geprobeerd maar niks werktequote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nee, dat is er intussen wel af.Was soms wel erg inderdaad.
Nee jij bent juist normaal tot op het saaie af.quote:
Jaaa maar dat beeld dat jij van me hebt is niet hlemaal correct hoor, blijkt ook wel aan hoe verrast je bent over het feit dat ik Family Guy en South Park leuk vindquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:39 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee jij bent juist normaal tot op het saaie af.
Niet leuk h? Dan ben je liever raar.
Dat bedoel ik maarquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:39 schreef Guanabana het volgende:
Nou ja, qua eetgewoontes ben je wel vrij raar, ja.
Wij moesten op een gegeven moment met van die vulpennen gaan schrijven. Nou de eerste keer had ik dat geweten hoor. Heel mijn hand onder de inkt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Hahaha wat een lijdensweg h, van alles geprobeerd maar niks werkte![]()
quote:
Hahaha ja precies, ik moest tot en met groep 6 met die krengen schrijvenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wij moesten op een gegeven moment met van die vulpennen gaan schrijven. Nou de eerste keer had ik dat geweten hoor. Heel mijn hand onder de inkt.
Oh god ja vulpennenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wij moesten op een gegeven moment met van die vulpennen gaan schrijven. Nou de eerste keer had ik dat geweten hoor. Heel mijn hand onder de inkt.
Tot en met groep 6 maar?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Hahaha ja precies, ik moest tot en met groep 6 met die krengen schrijven
Wie dat ooit verzonnen heeft dat dat handig zou zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:41 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Oh god ja vulpennenHeb daar ook veel mee zitten kliederen vroeger. Wij moesten daar verplicht mee schrijven op de basisschool.
Een niet-handigequote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:42 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wie dat ooit verzonnen heeft dat dat handig zou zijn.
Misschien wel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:42 schreef Strani het volgende:
Wat dachten ze nou eigenlijk h, die leraren van toen. 'Goed kunnen schrijven met een vulpen is iets waar deze kinderen nog hun hele leven profijt van zullen hebben!' ?
Dat zegt heel weinig over hoe normaal ik ben, en heel veel over hoe abnormaal de rest hier is.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:41 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Nee jij bent een van de normalere hier.
Echt ik heb die krengen daarna nooit meer gebruiktquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:42 schreef Strani het volgende:
Wat dachten ze nou eigenlijk h, die leraren van toen. 'Goed kunnen schrijven met een vulpen is iets waar deze kinderen nog hun hele leven profijt van zullen hebben!' ?
En dat heeft ons dan jaren onderwezen. Geen wonder dat we niks wetenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Misschien wel.Of misschien, "als ze met vulpen gaan schrijven, wordt het misschien leesbaarder"
Wauw dan heb je geluk gehad joh. Ik moest er in groep 8 nog mee schrijvenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja of 7, maar daarna mochten we aan pennen die niet in het martelmuseum thuishoren.
Wellicht, wellichtquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat zegt heel weinig over hoe normaal ik ben, en heel veel over hoe abnormaal de rest hier is.
Ik ging juist netter schrijven zodra ik een normale pen in mijn klauw kreegquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:43 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Misschien wel.Of misschien, "als ze met vulpen gaan schrijven, wordt het misschien leesbaarder"
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:44 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Wauw dan heb je geluk gehad joh. Ik moest er in groep 8 nog mee schrijven
Oh die had ik ook een tijdjequote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:44 schreef Guanabana het volgende:
Ik had dat blokje helemaal afgekloven.
[ afbeelding ]
Ik schrijf nog wel eens in badquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:44 schreef Strani het volgende:
[..]![]()
Ik schrijf nu sowieso bijna nooit meer, en als ik dan eens ergens een formulier moet invullen heb ik ook direct kramp in m'n hand.
Apart is dat hquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:44 schreef Strani het volgende:
[..]![]()
Ik schrijf nu sowieso bijna nooit meer, en als ik dan eens ergens een formulier moet invullen heb ik ook direct kramp in m'n hand.
Oh dat deed ik ook!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:44 schreef Guanabana het volgende:
Ik had dat blokje helemaal afgekloven.
[ afbeelding ]
Ohquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:45 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik schrijf nog wel eens in badDan heb ik zo'n speciaal plankje waar ik dat schriftje op kan zetten en dan ga ik een beetje dagdromen en schrijf mijn hersenscheten op
Niet durven?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:46 schreef Strani het volgende:
[..]
OhIk zou niet eens durven lezen in bed, laat staan schrijven.
Wordt het papier dan niet nat?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:45 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik schrijf nog wel eens in badDan heb ik zo'n speciaal plankje waar ik dat schriftje op kan zetten en dan ga ik een beetje dagdromen en schrijf mijn hersenscheten op
Nee maar het zou allemaal maar nat worden en zo!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:47 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Niet durven?Er gebeurt niks raars hoor!
Ik zit in bad alleen maar een beetje met het sop te klieren.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:45 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:45 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Apart is dat h
Vroeger schreef je schriften vol, nu gaat het echt slecht. Vooral omdat het veel minder snel gaat dan typen, ben er te ongeduldig voor geworden en kan het dan ook niet netjes meer.
Soms komen er wat druppeltjes op, maar ik neem dan ook een schriftje mee dat van mij nat mag wordenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Wordt het papier dan niet nat?
To the left to the left!!!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:48 schreef molloot200 het volgende:
Hey zo veel linkshandigen hier? Ik vrees dat ik me ook in dat rijtje mag scharen
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:48 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zit in bad alleen maar een beetje met het sop te klieren.
En dan voel ik ineens twee kleine bobbels.
Nou ja, niet zo klein.
Nog eenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:48 schreef molloot200 het volgende:
Hey zo veel linkshandigen hier? Ik vrees dat ik me ook in dat rijtje mag scharen
Niks mis met nat!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar het zou allemaal maar nat worden en zo!
Snap er ook echt niks vanquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:48 schreef molloot200 het volgende:
En vulpennen, wat een ondingenWaarom zijn die dingen verplicht op de basisschool?
Ja, geen idee.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:48 schreef molloot200 het volgende:
En vulpennen, wat een ondingenWaarom zijn die dingen verplicht op de basisschool?
Zullen we de rechtshandigen gaan buitensluiten?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:49 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Nog een![]()
Ik voel me bijna bijzonder als rechtshandige
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:50 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Zullen we de rechtshandigen gaan buitensluiten?
Ik ben er zelf een he?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:50 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Zullen we de rechtshandigen gaan buitensluiten?
Nee ik quotete jouw bericht expres omdat jij je bijzonder ging voelen als rechtshandigequote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:50 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik ben er zelf een he?Of is dit een uitnodiging dat ik wl mag blijven?
Ja foeiquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:51 schreef Guanabana het volgende:
Ik denk dat Cee ook linkshandig is. Hoewel ik dat nu eigenlijk van niemand meer kan zeggen omdat ik net heb gezegd dat het rare types zijn
Inderdaad. Net als knippen met een schaar.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:50 schreef Strani het volgende:
Rechtshandigen zullen de struggle nooit kennen en ook niet snappen.
Ik knip met rechts maar ik denk dat dat vooral is omdat ik het papier liever met links controleer.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:53 schreef Guanabana het volgende:
Maar doen jullie alles met links?
Of sommige dingen ook niet?
Ja daar had ik dan weer het probleem andersom; ze dachten lief te zijn door mij een linkshandige schaar te geven, maar dat werkte voor mij dan weer nietquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Inderdaad. Net als knippen met een schaar.
muizen en schakelen doe ik met rechts. Voor de rest het meeste wel met links.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:53 schreef Guanabana het volgende:
Maar doen jullie alles met links?
Of sommige dingen ook niet?
Hoe weet je of je rechts- of linksvoetig bent?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik knip met rechts maar ik denk dat dat vooral is omdat ik het papier liever met links controleer.
En ik ben rechtsvoetig. Maar de rest met links ja.
Ja precies.
linkshandige schaar werkt bij iemand die met rechts knipt niet inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja daar had ik dan weer het probleem andersom; ze dachten lief te zijn door mij een linkshandige schaar te geven, maar dat werkte voor mij dan weer niet
Voetbalquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:54 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Hoe weet je of je rechts- of linksvoetig bent?
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:52 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Nee ik quotete jouw bericht expres omdat jij je bijzonder ging voelen als rechtshandigeBen ik niet van gediend, doei Jobi!!!!
Oh ja muis ook met rechts inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:54 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
muizen en schakelen doe ik met rechts. Voor de rest het meeste wel met links.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik denk dat ik tweevoetig ben.DitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik denk dat ik tweevoetig ben.HahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn vader is linkshandig (mijn zusje trouwens ook) en die had de muis dan soms links met de knoppen andersom ingesteld, echt doe even normaal.quote:
Ik vrees dat jouw gevoelens richting je zusje volledig wederzijds zijn. Zeg ik als linkshandige.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:59 schreef Guanabana het volgende:
Soms als ik mijn zusje zie schrijven met links dan zeg ik weleens van: schrijf met rechts joh, doe normaal!!
Ze heeft ook een afschuwelijk handschrift, dus misschien is ze eigenlijk wel rechtshandig maar weet ze het nog niet.
Huh?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:59 schreef Strani het volgende:
Bij nader inzien doe ik eigenlijk maar twee dingen met links.
rukken en .....quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:59 schreef Strani het volgende:
Bij nader inzien doe ik eigenlijk maar twee dingen met links.
In dat geval ben ik multihandigquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:01 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja maar, dan ben je toch eigenlijk niet eckt linkshandig?
Die neem ik wel altijd met links, maar ik heb een tennisspel en daar zit geen optie voor linkshandig op, dus die moet ik wel met rechts doen, anders werkt het niet zo lekker.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:01 schreef molloot200 het volgende:
Ik schrijf en knip met links en de rest doe ik ook met rechts hoor. Die Wii controller nam ik ook altijd vast met rechts, daar was mijn moeder destijds zo verbaasd over
Haha nee inderdaad, er is vast wel meer. Haar kammen doe ik inderdaad met linksquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:02 schreef Guanabana het volgende:
Stel je kamt je haar, geen idee of je dat doet, weet ik het wat mannen doen met hun haar, doe je dat dan met links of rechts?
Ik ook niet, ik heb daar een grappige quote van iemand van, in mijn grappenbestand:quote:
[/quote]quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:03 schreef Strani het volgende:
[..]
Haha nee inderdaad, er is vast wel meer. Haar kammen doe ik inderdaad met links[quote]
Op vrijdag 24 juli 2020 16:02 schreef Guanabana het volgende:
Of scheren, links of rechts?
met linksquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:02 schreef Guanabana het volgende:
Stel je kamt je haar, geen idee of je dat doet, weet ik het wat mannen doen met hun haar, doe je dat dan met links of rechts?
met linksquote:
Haha!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:03 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik heb daar een grappige quote van iemand van, in mijn grappenbestand:
''Ik kan echt niks met mijn linkerarm. Die hangt er een beetje bij voor de sier''.
quote:
Ik wil het LAFAYEEEETTE deel wel voor je doen danquote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:31 schreef Cee het volgende:
Het is mijn nieuwe goal in life om Guns and Ships te kunnen rappen.
Dat doe ik ook.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:06 schreef Guanabana het volgende:
Oke, en een fles frisdrank openmaken?
Ik stel het me nu voor, gek genoeg hou ik de fles vast met rechts, en open ik met links
Da's gek jaquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:06 schreef Guanabana het volgende:
Oke, en een fles frisdrank openmaken?
Ik stel het me nu voor, gek genoeg hou ik de fles vast met rechts, en open ik met links
Wat een raar mens ben je toch ook, ik wist het wel!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:07 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Wauw dan ben ik daar linkshandig mee
Wil je hier een serieus antwoord op?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 15:42 schreef Strani het volgende:
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:08 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat een raar mens ben je toch ook, ik wist het wel!
Rechterhelft van m'n gezicht met rechts, linkerhelft met linksquote:
Ja nu ben ik ook wel benieuwdquote:
Het is wel zoiets waarvan je je af gaat vragen hoe lang we nog vasthouden aan het idee dat schrijven goed is voor je ontwikkeling inderdaad. Kinderen tegenwoordig kunnen binnen een kwartier een heel boek tikken op hun mobiel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:11 schreef Guanabana het volgende:
Uberhaupt vraag ik me af of schrijven nog een belangrijke vaardigheid is nu alles met typen en tablets enzo gaat?
En wordt die beter door gebruik van een vulpen ten opzichte van een balpen?quote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:08 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ben ik eigenlijk best benieuwd naar
Ik moet nog tot 16.30 werken, dan komt het!! Samen met het antwoord op waarom je aan elkaar leert schrijven in plaats van bloklettersquote:
Spannend hoorquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:12 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Ik moet nog tot 16.30 werken, dan komt het!! Samen met het antwoord op waarom je aan elkaar leert schrijven in plaats van blokletters
Oh haha, ik dacht aan schrijven an sich.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:12 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En wordt die beter door gebruik van een vulpen ten opzichte van een balpen?
Ik denk dat het altijd wel goed is om te kunnen. Je zult altijd wel in situaties komen waarbij er even geen elektronische device bij de hand is.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:11 schreef Guanabana het volgende:
Uberhaupt vraag ik me af of schrijven nog een belangrijke vaardigheid is nu alles met typen en tablets enzo gaat?
Ik weet nog dat ik vroeger een typecursus deed op de basisschool en dat het nog redelijk nieuw was ookquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Het is wel zoiets waarvan je je af gaat vragen hoe lang we nog vasthouden aan het idee dat schrijven goed is voor je ontwikkeling inderdaad. Kinderen tegenwoordig kunnen binnen een kwartier een heel boek tikken op hun mobiel.
Oh thanks daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:12 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Ik moet nog tot 16.30 werken, dan komt het!! Samen met het antwoord op waarom je aan elkaar leert schrijven in plaats van blokletters
Vanaf groep 8 mochten we zelf bepalen of we in blokletters of aan elkaar wilden schrijven. Ik ben meteen op blokletters overgestapt, want met mijn handschrift zag dat er mooier en beter leesbaar uitquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:14 schreef Guanabana het volgende:
We moesten inderdaad aan elkaar schrijven, maar vanaf groep 8 gingen we daar een beetje schijt aan krijgen, en toen heb ik vanaf groep 8 en de brugklas mijn normale losse handschrift ontwikkeld.Dus inderdaad voelde dat aan-elkaar-schrift vrij nutteloos aan.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:17 schreef Hamlapjes het volgende:
In de wereld buiten het schrijven:
[ afbeelding ]
Nieuwe, maar toch ook oude circuits n een nieuw nieuw circuit!
Voorlopig zijn dat wel de enige bevestigde races, ja.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:18 schreef molloot200 het volgende:
[..]Het wordt echt alleen Europa dit jaar of niet?
Mijn oma was ook linkshandig maar werd verplicht om rechtshandig te schrijven op de basisschool. Dat is nog minder netjesquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:17 schreef Strani het volgende:
Ik heb het antwoord voor mezelf al gespoilerd. Als linkshandige blijf ik het er mee oneens.
Goed dat ze zich niet heeft laten kisten! Stelletje rechtse nazi's dat het zijnquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:20 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Mijn oma was ook linkshandig maar werd verplicht om rechtshandig te schrijven op de basisschool. Dat is nog minder netjesNu schrijft ze weer alleen maar links.
Ah ja dat zou nog kunnen inderdaad. Tot wanneer verwachten ze dit seizoen door te gaan? Ook eind november? Want planning is nu tot 1 november met Imola in ieder gevalquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:20 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Voorlopig zijn dat wel de enige bevestigde races, ja.
Maar ik verwacht wel dat ze nog proberen richting Azi te trekken: de zandbak meepakken, China en misschien dat ze nog een dealtje kunnen sluiten voor Maleisi of zoiets.
Oja mijn oma is ook linkshandig en had vroeger een speciale lepel die je alleen met je rechterhand kon gebruikenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:20 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Mijn oma was ook linkshandig maar werd verplicht om rechtshandig te schrijven op de basisschool. Dat is nog minder netjesNu schrijft ze weer alleen maar links.
Mijn moeder had hetzelfde, maar zij is daarna wel altijd rechtshandig blijven schrijvenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:20 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja op de basisschool kregen wij (de "jonge" generatiequote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:21 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Eerst ook aan elkaar moeten schrijven en daarna los. Alleen sommige letters daarvan weet ik niet zo goed hoe ik die los moet schrijven.
Tssss overloperquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:23 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Mijn moeder had hetzelfde, maar zij is daarna wel altijd rechtshandig blijven schrijven
Nee, ze zag gewoon het lichtquote:
Zie je, het kan gewoon! Stop die waanzin!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:23 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Mijn moeder had hetzelfde, maar zij is daarna wel altijd rechtshandig blijven schrijven
Aan de af en toe absurde verhalen over Jobi's moeder te horen zou ik nog even wachten met die conclusie.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:24 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Zie je, het kan gewoon! Stop die waanzin!
Friet eten met hun linkerhand moeten zequote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:25 schreef molloot200 het volgende:
Gekke rechtshandigen. Die moeten ze samen met de patatmensen maar eens grondig aan gaan pakken
Oh jee, een splinterbeweging, n alquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:25 schreef molloot200 het volgende:
Gekke rechtshandigen. Die moeten ze samen met de patatmensen maar eens grondig aan gaan pakken
Och hemelquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Aan de af en toe absurde verhalen over Jobi's moeder te horen zou ik nog even wachten met die conclusie.
Ho ho ho ho ho, rechtshandig en patatmens gaan niet altijd samen hoor!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:25 schreef molloot200 het volgende:
Oh maar als ik friet eet (of ander fingerfood) dan gebruik ik beide handenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:26 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Friet eten met hun linkerhand moeten ze
Volgens mij is er ruimte om door te gaan tot in december zelfs, dus er kunnen nog wat races na Imola gepland wordenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:22 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ah ja dat zou nog kunnen inderdaad. Tot wanneer verwachten ze dit seizoen door te gaan? Ook eind november? Want planning is nu tot 1 november met Imola in ieder geval
Breng hem niet op een idee.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:26 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Och hemelStraks wordt moeder Jobi nog een nieuw personage
Nee, van jouw moeder kan ik geen karikatuur meer makenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:26 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Och hemelStraks wordt moeder Jobi nog een nieuw personage
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:25 schreef molloot200 het volgende:
Wordt dat allemaal op Jitsi besproken ofzo, ik ken helemaal geen verhalen over haarquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, van jouw moeder kan ik geen karikatuur meer maken
Haha nee hoor, gewoon hierquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:28 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Wordt dat allemaal op Jitsi besproken ofzo, ik ken helemaal geen verhalen over haar
Nou gelukkigquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:28 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, van jouw moeder kan ik geen karikatuur meer maken
Zij heeft een paar weken geleden de (waarschijnlijke) diagnose ADHD gekregen. Viel wel eea op zijn plek, maar ik was ook soort van boos dat ze niet eerder getest is. Voelt een beetje als 'heb ik me toch al die tijd niet aangesteld over haar gedrag'.quote:
Ik heb genoeg issues en je kan heel veel over mij zeggen, maar als ik iets niet heb is het wel ADHDquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:31 schreef Aoibhin het volgende:
Als ik van die zelftestjes online doe kom ik ook vaak op ADHD uitOf in ieder geval ADD met een paar ADHD-trekjes
Ik scoor vooral torenhoog op ADD, maar heb ook wel wat hyper-trekjes. Alleen niet genoeg om ook echt ADHD te kunnen hebbenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:31 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik heb genoeg issues en je kan heel veel over mij zeggen, maar als ik iets niet heb is het wel ADHD
AD(H)D en ASS hebben wel een paar overlappende symptomen. En juist die symptomen kan ik me wel enigszins in herkennen. De ASS-kenmerken die niet met AD(H)D overlappen daar herken ik me ook echt totaal niet in.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:32 schreef Guanabana het volgende:
Maar als ik even heel vrij mag zijn Aoibhin, hoop niet dat je het vervelend vindt, maar ik zou jou zoals ik je ken ook veel eerder onder ADHD wegzetten dan onder autisme. Want daarvan merk ik eerlijk gezegd nauwelijks tot niets.
Nou die kan ik in the pocket stekenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:34 schreef Guanabana het volgende:
Maar mijn zusje is wel veel erger dan jij hoor
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:34 schreef Guanabana het volgende:
Zij is ouder dan jij trouwens, dat vind ik altijd een bizar idee.
quote:
Dat vind ik dan wel weer leukquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:17 schreef Hamlapjes het volgende:
In de wereld buiten het schrijven:
[ afbeelding ]
Nieuwe, maar toch ook oude circuits n een nieuw nieuw circuit!
Fijn dat die old school circuits weer terug zijn, ja!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:41 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer leukNu nog hopen dat Mercedes niet alles wint, maar Imola is sowieso een vette baan
Met glitters en alquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:42 schreef Greys het volgende:
Rozen zijn rood
Patat of toch friet
Hier is uw broodnodige
[ afbeelding ]
De richtlijn was binnen 48 uur gebeld worden, na wat aandringen van een ander heb ik gebeld toen het ruim 50 uur na de test was. Vrij snel iemand aan de lijn en na checken persoonsgegevens kreeg ik te horen dat ik geen corona hebquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:43 schreef Greys het volgende:
Ik moet nog teruglezen maar Tim hoe lang duurde je uitslag uiteindelijk en wat was de uitslag?
Ohhh wat een goed nieuws, gelukkig! En ook dat je je al wat beter voelt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:47 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Met glitters en al
[..]
De richtlijn was binnen 48 uur gebeld worden, na wat aandringen van een ander heb ik gebeld toen het ruim 50 uur na de test was. Vrij snel iemand aan de lijn en na checken persoonsgegevens kreeg ik te horen dat ik geen corona hebIk ben ook aardig aan de beterende hand, qua temperatuur, klachten en alles
Ja ik kan me voorstellen dat het erg kan botsen als jullie zo verschillend zijnquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:39 schreef Guanabana het volgende:
Ik kan niet eens langer dan een half uur oid met haar in n ruimte zijn
Maar dat is ook wel een wisselwerking tussen haar karakter/gedrag en het mijne.
Bietquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:42 schreef Greys het volgende:
Rozen zijn rood
Patat of toch friet
Hier is uw broodnodige
[ afbeelding ]
quote:
Geen idee, en daar ga ik ook niet meer achter komenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Ohhh wat een goed nieuws, gelukkig! En ook dat je je al wat beter voelt.
Wel benieuwd hoe lang ze je nog hadden zullen laten wachten als je zelf niet gebeld had.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:42 schreef Greys het volgende:
Rozen zijn rood
Patat of toch friet
Hier is uw broodnodige
[ afbeelding ]
*stuitert helemaal van verwachting*quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:58 schreef Meke het volgende:
Okee ik ga NU typen, ga maar vast op het puntje van jullie stoel zitten
Ja dat zou echt een slim idee zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 16:56 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Geen idee, en daar ga ik ook niet meer achter komenWat al flink zou schelen is als ze iedereen die het niet heeft bijvoorbeeld een SMS zouden sturen. Die hebben niet heel veel extra informatie nodig en het scheelt een hele bult aan telefoontjes die gepleegd moeten worden
Goed punt, interessantquote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:05 schreef Meke het volgende:
want alles prent zich zveel beter in je hoofd als je het schrijft dan typt. Alle toetsen vereisen namelijk dezelfde handeling, terwijl het schrijven van letters en cijfers ook een verschil in je hoofd maakt.
Mooie uiteenzetting. Super duidelijk, thanksquote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:05 schreef Meke het volgende:
De oplossing is eigenlijk heel simpel; om ervoor te zorgen dat kinderen leren hoe ze een pen vast moeten houden en (vooral) om weinig druk uit te oefenen. Met een potlood/balpen/stift kun je eigenlijk heel hard drukken, en daardoor krijg je zelf last van je gewrichten, maar schrijf je ook minder leesbaar. Een vulpen geeft veel meer 'directe terugkoppeling'; je ziet het meteen als je te hard drukt want dan lek je inkt en gaat het kroontje een beetje uit elkaar staan, dus zo leer je beter schrijvenKinderen beginnen wel altijd met potlood trouwens, want anders wordt het een chaos
Maar meestal na een halfjaar ofzo mogen ze dan met vulpen gaan schrijven.
En waarom je aan elkaar leert schrijven heeft met het woordbeeld te maken: wij weten heel goed inmiddels welke woorden wel en niet aan elkaar schrijven. Maar voor kinderen is dat best wel lastig, en door aan elkaar te schrijven is het heel duidelijk waar de scheidingen tussen verschillende woorden zitten. En als leerkracht kun je dan makkelijk controleren of de leerling die woordbeelden goed in het hoofd heeft zitten. W a n t a l s e e n k i n d i n b l o k l e t t e r s s c h r i j f t is het niet altijd goed te zien waar het begin en eind van een woord is![]()
Er is inderdaad tegenwoordig best wel veel discussie over of ze nog moeten leren schrijven en zo ja, hoe dan. Best interessantMijn visie is om in groep 3 sowieso niet structureel de laptop te gebruiken, want alles prent zich zveel beter in je hoofd als je het schrijft dan typt. Alle toetsen vereisen namelijk dezelfde handeling, terwijl het schrijven van letters en cijfers ook een verschil in je hoofd maakt. Liefst in groep 4 ook nog. Ik denk wel dat digitaal onderwijs ook wel een toekomst heeft en VEEL voordelen (een hele belangrijke vind ik directe feedback; leerlingen weten meteen of ze iets goed of niet hebben gedaan, en kunnen dan ook makkelijk extra uitleg krijgen). In de bovenbouw (vanaf groep 6) nog echt streng zijn zijn op vulpen en schrijfletters vind ik een beetje overdreven
Maar geur- en kleurpennen is het andere uiterste
Duidelijk uitleg.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:05 schreef Meke het volgende:
De oplossing is eigenlijk heel simpel; om ervoor te zorgen dat kinderen leren hoe ze een pen vast moeten houden en (vooral) om weinig druk uit te oefenen. Met een potlood/balpen/stift kun je eigenlijk heel hard drukken, en daardoor krijg je zelf last van je gewrichten, maar schrijf je ook minder leesbaar. Een vulpen geeft veel meer 'directe terugkoppeling'; je ziet het meteen als je te hard drukt want dan lek je inkt en gaat het kroontje een beetje uit elkaar staan, dus zo leer je beter schrijvenKinderen beginnen wel altijd met potlood trouwens, want anders wordt het een chaos
En waarom je aan elkaar leert schrijven heeft met het woordbeeld te maken: wij weten heel goed inmiddels welke woorden wel en niet aan elkaar schrijven. Maar voor kinderen is dat best wel lastig, en door aan elkaar te schrijven is het heel duidelijk waar de scheidingen tussen verschillende woorden zitten. En als leerkracht kun je dan makkelijk controleren of de leerling die woordbeelden goed in het hoofd heeft zitten. W a n t a l s e e n k i n d i n b l o k l e t t e r s s c h r i j f t is het niet altijd goed te zien waar het begin en eind van een woord is![]()
Er is inderdaad tegenwoordig best wel veel discussie over of ze nog moeten leren schrijven en zo ja, hoe dan. Best interessantMijn visie is om in groep 3 sowieso niet structureel de laptop te gebruiken, want alles prent zich zveel beter in je hoofd als je het schrijft dan typt. Alle toetsen vereisen namelijk dezelfde handeling, terwijl het schrijven van letters en cijfers ook een verschil in je hoofd maakt. Liefst in groep 4 ook nog. Ik denk wel dat digitaal onderwijs ook wel een toekomst heeft en VEEL voordelen (een hele belangrijke vind ik directe feedback; leerlingen weten meteen of ze iets goed of niet hebben gedaan, en kunnen dan ook makkelijk extra uitleg krijgen). In de bovenbouw (vanaf groep 6) nog echt streng zijn zijn op vulpen en schrijfletters vind ik een beetje overdreven
een 8 is toch zoals het oneindig teken, maar op op z'n kant?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:07 schreef Guanabana het volgende:
Doet me nu terugdenken aan groep 3. We gingen voor het eerst het cijfer 8 leren. De juf: 'jullie denken nu natuurlijk, ooooh die is makkelijk! Twee rondjes op elkaar! Maar nee.... *schrijft een 8 zoals het hoort*'
Wij:![]()
![]()
Je had gewoon naar Israel of een Arabisch land moeten verhuizen, probleem opgelostquote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:07 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Mooie uiteenzetting. Super duidelijk, thanksDeze linkshandige vond het maar onhandig allemaal
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:07 schreef Guanabana het volgende:
Doet me nu terugdenken aan groep 3. We gingen voor het eerst het cijfer 8 leren. De juf: 'jullie denken nu natuurlijk, ooooh die is makkelijk! Twee rondjes op elkaar! Maar nee.... *schrijft een 8 zoals het hoort*'
![]()
Duidelijk! Bedankt voor de uitlegquote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:05 schreef Meke het volgende:
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:07 schreef Guanabana het volgende:
![]()
Je krijgt toch ook bordschrijfles?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:14 schreef Meke het volgende:
Iedereen die een hekel heeft aan schrijven kan ik trouwens afraden de pabo te doen, want je moet dan de volwassenversie van de kinderschrijfles door, zo'n 180 pagina'sUUUUUUUREN heb ik weer zitten schrijven.
Jazeker, op een krijtbord, whiteboard en digibordquote:
Dt niet, maar als je per ongeluk met permanent marker op een whiteboard schrijft, moet je er gewoon even met whiteboard marker overheen en dan is het wegquote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:18 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Krijg je dan ook les hoe je permanent markers en whiteboard markers uit elkaar kunt houden?
Dat is wel echt de lifehack die alle docenten mee moeten krijgen tegenwoordig, hoorquote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:19 schreef Meke het volgende:
[..]
Dt niet, maar als je per ongeluk met permanent marker op een whiteboard schrijft, moet je er gewoon even met whiteboard marker overheen en dan is het weg
Dat n dat je met ctrl+alt+pijltje omhoog je beeldscherm weer goed kan krijgenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:21 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Dat is wel echt de lifehack die alle docenten mee moeten krijgen tegenwoordig, hoor
Klassiekertje jaquote:Op vrijdag 24 juli 2020 17:25 schreef Meke het volgende:
[..]
Dat n dat je met ctrl+alt+pijltje omhoog je beeldscherm weer goed kan krijgen
(dat weten de leerlingen namelijk ook)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |