quote:AMSTERDAM - Bij de politie Amsterdam is aangifte gedaan tegen de rapper Akwasi naar aanleiding van zijn toespraak op de Dam op 1 juni. Akwasi zei daar dat hij bij het tegenkomen van een Zwarte Piet ’hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht trapt’. Meerdere aangiften volgen.
Bron: De Telegraafquote:Dat bevestigen de Amsterdamse politie en het Openbaar Ministerie Amsterdam aan De Telegraaf. „We hebben één aangifte binnen en meerdere aangiften worden deze week gedaan”, aldus een woordvoerder.
Wie achter de aangiften zitten, wil de politie niet zeggen. Het OM Amsterdam laat weten dat het de aangiften zal bestuderen om te kijken of en wat ermee gebeurt.
Talkshow M
De uitspraken van Akwasi, de artiestennaam van Akwasi Owusu Ansah, zorgden voor een storm van verontwaardiging in Nederland, omdat ze beschouwd kunnen worden als een oproep tot geweld of het legitimeren van geweld tegen Zwarte Pieten. De rapper bagatelliseerde later zijn uitspraak.
In de NPO-talkshow M zei hij dat mensen die hem kennen, weten dat hij ’geen vlieg kwaad’ zou doen. Zwarte Piet noemde hij ‘een fictief figuur’. Zijn management zei dat de uitspraken van de rapper gezien moeten worden als ’een oproep tot verzet en niet tot geweld’.
Neerhalen standbeeld Bristol
De overwegend vreedzame protesten van Black Lives Matter kennen ook excessen. Niet alleen in Amerika, maar ook in Europa. Zo vinden er systematische plunderingen plaats en is er fors geweld van demonstranten tegen politiemensen.
Het neerhalen van een standbeeld in Bristol van een weldoener van de stad die tevens een berucht slavendrijver was en het bekladden van een standbeeld van de belangrijkste bestrijder van nazi’s, Winston Churchill, met de leus ’racist’, zorgt voor veel afschuw en afkeuring.
De voormalig directeur van het Rijksmuseum in Amsterdam en de Kunsthal Rotterdam Wim Pijbes, schreef zondagavond op Twitter dat je in een beschaafd land met je poten van beelden afblijft. En: ’Dan kunnen de Arc de Triomph en de Boog van Constantijn (en nog veel meer) ook naar de schroot.’
Kick out Zwarte Piet
Eerder twitterde frontman Jerry Afriyie van Kick out Zwarte Piet dat iedereen die kritisch was over het protest op de Dam een racist is. Ook deze uitspraak kon rekenen op felle kritiek.
De Amsterdamse Achraf El Johari, jongerenburgemeester van Amsterdam, twitterde zondagavond naar aanleiding van de vernieling van beelden in Groot-Brittannië: ’Nu nog de gevels van de vele Amsterdamse grachtenpanden’.
Maar hij bedoelde het niet zo.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:17 schreef DonDruiper het volgende:
Ach ja. Onder het mom van 'racisme' mag je blijkbaar maar van alles roepen.
En als je het er niet mee een bent, dan ben je een racist.
+1. En ik zou willen dat men meer deed tegen de hedendaagse slavernij. Er zijn momenteel meer slaven dan er ooit geweest zijn.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:17 schreef Dachtjewat het volgende:
ik ben het overwegend eens met de protesten maar dit is natuurlijk gewoon fout, goed dat er aangifte gedaan wordt. ook het neerhalen van standbeelden vind ik belachelijk, alsof dingen er beter van worden als je de geschiedenis wist. deze mensen hebben bestaan, hebben een belangrijke rol gespeeld in de geschiedenis van een land en er kan ook geleerd worden van de fouten die ze gemaakt hebben. en laten we wel wezen, het is niet alsof er dagelijks drommen mensen bij deze beelden samenkomen om hun daden te verheerlijken.
Ja, net als die Airfryerquote:Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef Nikonlover het volgende:
Ik wil steeds Kawasaki typen ipv AkwasiZijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ja!quote:
Vind het niet kunnen eigenlijk, ben absoluut geen fan van airfryers, maar Kawasaki bezoedelen gaat me wel te ver.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef Nikonlover het volgende:
Ik wil steeds Kawasaki typen ipv AkwasiZijn er meer mensen die hier last van hebben?
Dagbesteding?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef SpecialK het volgende:
Donkere jongen op mijn werk vond het tijdens bijna elke lunch nodig om even te vertellen hoe hij mensen in elkaar zou meppen die
1. iets over zijn moeder zouden zeggen
2. Nigger zou zeggen (alsof we in de VS zitten)
3. Iemand met het verkeerde voetbalshirt naar amsterdam zou komen
Grenstrekkend geweld-belovend gedrag lijkt een beetje een cultuurdingetje te zijn denk ik.
wat voor cultuur though? 'donker' is nou niet echt een cultuurquote:Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef SpecialK het volgende:
Donkere jongen op mijn werk vond het tijdens bijna elke lunch nodig om even te vertellen hoe hij mensen in elkaar zou meppen die
Grenstrekkend geweld-belovend gedrag lijkt een beetje een cultuurdingetje te zijn denk ik.
Hou je niet van een windbuil met gebakken lucht?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:29 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Vind het niet kunnen eigenlijk, ben absoluut geen fan van airfryers, maar Kawasaki bezoedelen gaat me wel te ver.
Ik ben tegen dat protest en ik ben geen racist, achterlijke kutneger!quote:Op maandag 8 juni 2020 10:59 schreef Bocaj het volgende:
Eerder twitterde frontman Jerry Afriyie van Kick out Zwarte Piet dat iedereen die kritisch was over het protest op de Dam een racist is.
Echt. Dat is de argumentatie van een infantiel.quote:
Beetje humor moet gewoon kunnen volgens de jongerenburgemeester van Amsterdamquote:Op maandag 8 juni 2020 11:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben tegen dat protest en ik ben geen racist, achterlijke kutneger!
Volgens hem was het een oproep tot verzet en geen oproep tot geweldquote:Op maandag 8 juni 2020 11:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Echt. Dat is de argumentatie van een infantiel.
Beetje die bijlmercultuur denk ik eigenlijk.. begint de laatste jaren te verdwijnen maar duurt wel even voordat de helemaal weg isquote:Op maandag 8 juni 2020 11:31 schreef Dachtjewat het volgende:
[..]
wat voor cultuur though? 'donker' is nou niet echt een cultuur
Nee deze jongen was aangenomen voor acquisitie maar bakte er niks van en was mede door klachten over zijn gedrag en om zijn slechte prestaties niet verlengd.quote:
en feitelijk doet ie precies wat de boze blanken ook doen.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:17 schreef DonDruiper het volgende:
Ach ja. Onder het mom van 'racisme' mag je blijkbaar maar van alles roepen.
En als je het er niet mee een bent, dan ben je een racist.
Welke nummers waren dat / waar kan ik de aangifte teruglezen?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:04 schreef Montagui het volgende:
1?
Hier op Fok heeft een paar dagen terug al iemand zijn aangifte (nummer) gepost, en op geenstijl stonden er ook al een aantal. Dus hoezo 1?
same here. Die protesten komen me echt de spuigaten uit.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben tegen dat protest en ik ben geen racist, achterlijke kutneger!
Ze protesteren maar wat ze willen, daar ben ik niet tegen. Ik bentegen de plunderingen en tegen het standaard vuile racist riedeltje van al die gasten. Tevens ben ik er faliekant tegen dat de landelijk geldende regels met voeten getreden worden voor wat betreft die 1,5 meter.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:49 schreef Apotheose het volgende:
[..]
same here. Die protesten komen me echt de spuigaten uit.Ja het is allemaal goed blabla. Maar ten eerste: nu weten we het wel na 10.000 protesten. En ten tweede: er heerst nog steeds een virus die we nou net een beetje onder de duim hebben. Hopelijk valt het mee maar je weet het niet.
Het is toch raar. Dit gebeurt in een ander land. Maar in dezelfde stad wordt een Joods restaurant telkens vernield en ontvluchten Joodse Amsterdammers de stad en soms zelfs het land.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:49 schreef Apotheose het volgende:
[..]
same here. Die protesten komen me echt de spuigaten uit.Ja het is allemaal goed blabla. Maar ten eerste: nu weten we het wel na 10.000 protesten. En ten tweede: er heerst nog steeds een virus die we nou net een beetje onder de duim hebben. Hopelijk valt het mee maar je weet het niet.
ik gok ook dat hij dat bedoeld. surinaams/antiliaans, maargoed dat werd niet gezegd.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Beetje die bijlmercultuur denk ik eigenlijk.. begint de laatste jaren te verdwijnen maar duurt wel even voordat de helemaal weg is
Natuurlijk is dat het zo, het is alleen jammer dat de man onderdeel is van een politieke subcultuur waarin men dit niet wil horen.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:53 schreef Selqae het volgende:
Als ik de uitspraken van hem bij dat protest en zijn geweldige rapteksten bij elkaar optel kan ik niet anders concluderen dat het gewoon zelf een racist is. Van zwart privilege spreken omdat die blanke vrouw de microfoon voor hem schoonmaakte, het symboliseren van zijn blanke schoonmaakster als slaaf, het oproepen van geweld. Hij is geen haar beter dan waar hij voor zegt te strijden,
Ik durf het je niet te zeggen. Heb eigenlijk niet naar zijn achtergrond gevraagd. Qua uiterlijk zou ik zeggen antiliaansquote:Op maandag 8 juni 2020 11:53 schreef Dachtjewat het volgende:
[..]
ik gok ook dat hij dat bedoeld. surinaams/antiliaans, maargoed dat werd niet gezegd.
Gewoon op wikipedia kijken;quote:Op maandag 8 juni 2020 11:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik durf het je niet te zeggen. Heb eigenlijk niet naar zijn achtergrond gevraagd. Qua uiterlijk zou ik zeggen antiliaans
Gaan we nog even verder kijken op Wikipedia, naar Ghana bijvoorbeeld:quote:Akwasi Owusu Ansah, artiestennaam Akwasi (Amsterdam, 6 maart 1988), is een Nederlandse rapper, acteur en schrijver van Ghanese afkomst.[
quote:In de tweede helft van de 17e eeuw verschuift de aandacht van goud naar de slavenhandel. De Ghanese kust werd een logistiek centrum van een ingrijpende periode in de geschiedenis:
De vraag ging over mijn ex-collegaquote:Op maandag 8 juni 2020 12:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gewoon op wikipedia kijken;
[..]
Gaan we nog even verder kijken op Wikipedia, naar Ghana bijvoorbeeld:
[..]
https://www.ad.nl/show/aa(...)ars-gedaan~a3fe0e53/quote:,,Zwarte Piet is een fictief persoon, iemand die niet bestaat en naar Akwasi's mening en met hem vele mensen in Nederland, niet zou moeten bestaan", liet Akwasi's manager zaterdag weten.
Heerlijk hé.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:39 schreef thedeedster het volgende:
Van het AD:
[..]
https://www.ad.nl/show/aa(...)ars-gedaan~a3fe0e53/
Ja, wat is het nou? bestaat hij nou wel of niet? En indien niet? Waarom wordt er dan jaren over gejankt?
Trouwens; hij zegt ïk begrijp er niets van". Klein nuanceverschil.
twitter:ADshownieuws twitterde op maandag 08-06-2020 om 12:25:13Akwasi en zijn manager laten zich niet stoppen door aangiftes: 'Wij blijven onze boodschap verkondigen. Wij laten ons niet afleiden' https://t.co/9EYR8SyshD reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
quote:Op maandag 8 juni 2020 13:51 schreef SpecialK het volgende:
Ergens toch wel weer typisch.
Al die jaren worden rechtse en soms zelfs centrum-rechtse toespraken aangevallen door mensen onder het mom van "aanzetten tot geweld en geweld dreigen of zelfs aanzetten tot haat is waar vrijheid van meningsuiting stopt". "Hier moet de politie maar eens naar kijken! Ik doe aangifte!"
Ik neem aan dat we exact die mensen hier ook boos over zien worden toch?
Toch?.................SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al die jaren worden rechtse en soms zelfs centrum-rechtse toespraken aangevallen door mensen onder het mom van "aanzetten tot geweld en geweld dreigen of zelfs aanzetten tot haat is waar vrijheid van meningsuiting stopt". "Hier moet de politie maar eens naar kijken! Ik doe aangifte!"
Toch?Het gaat niet om de inhoud, het gaat om wie het zegt en welke kleur/afkomst die persoon heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk naar Baudet die een fictieve roman schrijft als hobby en meteen wordt weggezet als vrouwenhater. Hij geeft aan dat er vrouwen zijn die de voorkeur hebben voor niet werken en liever zich op het huishouden/kinderen storten, en weer is hij een vrouwenhater.
Maar geef kritiek op de andere kant van de medaille, waarin wordt opgeroepen tot geweld en vernieling, of het nu Airfryer is of een jongeren burgemeester van allochtone afkomst en je bent een racist.
Verwacht geen nuance of gelijkwaardige behandeling in de racisme discussie, deze discussie is gekaapt door de radicale elementen van links.
Juist.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Het gaat niet om de inhoud, het gaat om wie het zegt en welke kleur/afkomst die persoon heeft.
Kijk naar Baudet die een fictieve roman schrijft als hobby en meteen wordt weggezet als vrouwenhater. Hij geeft aan dat er vrouwen zijn die de voorkeur hebben voor niet werken en liever zich op het huishouden/kinderen storten, en weer is hij een vrouwenhater.
Maar geef kritiek op de andere kant van de medaille, waarin wordt opgeroepen tot geweld en vernieling, of het nu Airfryer is of een jongeren burgemeester van allochtone afkomst en je bent een racist.
Verwacht geen nuance of gelijkwaardige behandeling in de racisme discussie, deze discussie is gekaapt door de radicale elementen van links.
Zo jammer allemaal. En dat op 2 a 3 generaties tijd.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:58 schreef Ciclon het volgende:
Denk dat we het nog goed doen, buiten wat opruiiende taal van Akwasi en die maffe Burgemeester, niks schokkends gebeurt.
Rest van West Europa is het een drama
in Ierland, dat geen zwarte slaven bezat, gaan er chats op social media rond om zoveel mogelijk witte ieren te stabben en hun vrouwen te nemen zodat daar zwarte kinderen uit voortkomen.
In Zweden, ook geen black slavs, worden winkels geplundert. Dat is land is zoiezo als eerste naar de klote met dat open deuren belijd. Al zie ik die Yugo's, Iraniers en Assyriers nog wel eens de Zweedse kant kiezen.
UK, spreekt voor zich, Londen is net Amsterdam, een giga shithole.
Frankrijks, same, Parijs is net World War Z.
Belgie, Brussel (capital of Europe XD) is Parijs in het klein.
Spanje, vrij rustig denk nog, is nog te redden. Tevens veel zwarte- Zuid Amerikanen van wies er velen een hoog percentage Spaans bloed hebben stromen.
Duitsland, Die gaan de kant van Zweden op
dit.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Juist.
En ik wil daaraan toevoegen dat dát juist bij veel mensen hun racistische kant alleen maar aanwakkert. Maw het werkt averechts.
En wanneer is het genoeg hé? Wanneer zijn ze tevreden? Eerst zwarte piet, nu dit, straks dat. Wanneer is het punt aangebroken dat het genoeg is? Dat ze rustig kunnen slapen?
Gezien ik het idee heb dat die partijen geïnfiltreerd zijn door radicalen zullen ze er nog lang niet mee ophouden. Hopelijk richten ze hun haat jegens de slavernij eens richting de partijen op deze wereld die nu nog aan slavernij doen, maar dat zullen ze helaas nooit doen want daar kunnen ze niet hun blankenhaat mee ventileren. Als het echt om slavernij ging dan maakte ze zich wel wat minder druk om een standbeeld wat geen mens meer pijn kan doen en meer druk over de huidige slavernij.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:14 schreef DonDruiper het volgende:
Juist.
En ik wil daaraan toevoegen dat dát juist bij veel mensen hun racistische kant alleen maar aanwakkert. Maw het werkt averechts.
En wanneer is het genoeg hé? Wanneer zijn ze tevreden? Eerst zwarte piet, nu dit, straks dat. Wanneer is het punt aangebroken dat het genoeg is? Dat ze rustig kunnen slapen?
Toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
TOCH?!Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
Het echte doel is natuurlijk om de blanke (nee geen witte) ‘dominantie’ voor zover daar sprake van is te laten verdwijnen. Dat zien zij als het kwalijke verleden en dat moet (desnoods met geweld) verdwijnen. Als je een kritische vraag stelt, ben je een racist en een nazi.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Gezien ik het idee heb dat die partijen geïnfiltreerd zijn door radicalen zullen ze er nog lang niet mee ophouden. Hopelijk richten ze hun haat jegens de slavernij eens richting de partijen op deze wereld die nu nog aan slavernij doen, maar dat zullen ze helaas nooit doen want daar kunnen ze niet hun blankenhaat mee ventileren. Als het echt om slavernij ging dan maakte ze zich wel wat minder druk om een standbeeld wat geen mens meer pijn kan doen en meer druk over de huidige slavernij.
Dat zou vreemd zijn, Akwasi heeft overduidelijk een Ghanese naam.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:53 schreef Dachtjewat het volgende:
[..]
ik gok ook dat hij dat bedoeld. surinaams/antiliaans, maargoed dat werd niet gezegd.
Baudet heeft wel natuurlijk wel meer ondoordachte dingen gezegd en gedaan die een rol spelen in hoe er op hem wordt gereageerd.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Het gaat niet om de inhoud, het gaat om wie het zegt en welke kleur/afkomst die persoon heeft.
Helemaal eens, vooral het dik gedrukte. Maar dat roep ik ook al jaren.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:19 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Baudet heeft wel natuurlijk wel meer ondoordachte dingen gezegd en gedaan die een rol spelen in hoe er op hem wordt gereageerd.
Verder heb je zeker een punt, er wordt inderdaad met twee maten gemeten. Dit komt voornamelijk doordat de identiteitspolitiek (nu staat ras centraal maar dat kan over en half jaar maar zo weer geslacht zijn) vanuit de media op zo'n manier wordt aangewakkerd dat het bijna een nieuwe religie begint te worden. En het ergste is nog wel dat het gecreëerde beeld kant noch wal raakt maar veel mensen het wel als zoete koek slikken.
Ik denk ook dat je daarom niet zo zeer het probleem moet zoeken bij mensen, maar bij de compleet verknipte beeldvorming die wordt opgedrongen door de media en (sommige) academia.
Hetgeen uiteindelijk ook meespeelt zijn online filterbubbels; de situatie dat je makkelijk een bubbel creëert waarin de mensen met wie je over politiek spreekt, de websites/fora die je volgt of de video's/podcasts welke je bekijkt en volgt alleen een uniform politiek gedachtegoed hebben. Dat vormt vanzelf een soort radicalisatie, omdat er nergens binnen de groep tegenspraak plaatsvind. Plus, als jij mening A hebt en jouw bubbel zegt dat A correct is, dan is het makkelijk om te geloven dat B ook correct is als deze bubbel dit predikt. Het tragische is ook dat websites zoals Facebook hier feitelijk aan mee werken. Immers, plaats een vriend een bericht over bijvoorbeeld immigranten waar je het niet mee eens bent, dan kan je de reacties verwijderen en zo filter je wat je zelf te zien krijgt.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:19 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Baudet heeft wel natuurlijk wel meer ondoordachte dingen gezegd en gedaan die een rol spelen in hoe er op hem wordt gereageerd.
Verder heb je zeker een punt, er wordt inderdaad met twee maten gemeten. Dit komt voornamelijk doordat de identiteitspolitiek (nu staat ras centraal maar dat kan over en half jaar maar zo weer geslacht zijn) vanuit de media op zo'n manier wordt aangewakkerd dat het bijna een nieuwe religie begint te worden. En het ergste is nog wel dat het gecreëerde beeld kant noch wal raakt maar veel mensen het wel als zoete koek slikken.
Ik denk ook dat je daarom niet zo zeer het probleem moet zoeken bij mensen, maar bij de compleet verknipte beeldvorming die wordt opgedrongen door de media en (sommige) academia.
Dat inderdaad zonder twijfel. Social media heeft de functie van katalysator in dit geheel. Ik durf zelfs te stellen dat zonder social media het misschien niet verder zou zijn geraakt dan wat theorieën binnen de academia.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:24 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Hetgeen uiteindelijk ook meespeelt zijn online filterbubbels; de situatie dat je makkelijk een bubbel creëert waarin de mensen met wie je over politiek spreekt, de websites/fora die je volgt of de video's/podcasts welke je bekijkt en volgt alleen een uniform politiek gedachtegoed hebben. Dat vormt vanzelf een soort radicalisatie, omdat er nergens binnen de groep tegenspraak plaatsvind. Plus, als jij mening A hebt en jouw bubbel zegt dat A correct is, dan is het makkelijk om te geloven dat B ook correct is als deze bubbel dit predikt.
Ik heb zelf ook het idee dat de berichten na de manifestatie op de Dam waarin gesteld werd dat mensen die nu over COVID-19 gaan 'zeuren' zelf racistisch waren niet eens gericht was op de mensen buiten hun groep/politieke subcultuur maar eerder op het individu dat wel wilde komen, maar dit onveilig vond en daarover eventueel in gesprek wilde (binnen bijvoorbeeld een politieke pagina op Facebook). Immers, door jouw potentiële vraag direct te bestempelen als racisme houdt je iedereen netjes in het gareel en na twee dagen boos zijn op Halsema hoor je er weinig meer over. Idem in andere landen natuurlijk, waar dan ook nog eens rellen en plunderingen plaatsvonden.
Mee eens ja. Ik heb het idee dat veel mensen het effect van sociale media of internet sowieso wel onderschat hebben. Er is bijvoorbeeld ook het debat wat de effecten zijn dat jongeren vanaf een jaar of 10 online gaan en eindeloos porno kunnen kijken. Dat gaat toch een effect hebben op je zelfbeeld, verwachtingen van seks en de eventuele partner. Zeker als dit vanaf jongs af aan eindeloos beschikbaar is. Feitelijk bestaat dit vraagstuk al langer maar er wordt nu niet echt aandacht aan besteedt, buiten bepaalde identiteitsstandpunten om waarin elke kritische noot over seks of porno als conservatief en ouderwets wordt gezien. Of de mensen welke de feitelijke kindermishandeling en uitbuiting van het 11-jarige 'drag child' "Desmond Is Amazing" goedkeuren.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:31 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dat inderdaad zonder twijfel. Social media heeft de functie van katalysator in dit geheel. Ik durf zelfs te stellen dat zonder social media het misschien niet verder zou zijn geraakt dan wat theorieën binnen de academia.
Dus de voorouders van Kwasimodo handelden in slaven.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gewoon op wikipedia kijken;
[..]
Gaan we nog even verder kijken op Wikipedia, naar Ghana bijvoorbeeld:
[..]
Mea culpa is Grieks en geen Afrikaanse taal.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus de voorouders van Kwasimodo handelden in slaven.
Grappig.
quote:Op maandag 8 juni 2020 19:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Mea culpa is Grieks en geen Afrikaanse taal.
quote:Op maandag 8 juni 2020 19:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Mea culpa is Grieks en geen Afrikaanse taal.
Dat laat dan wel zien dat de relschoppers niet deugenquote:Op maandag 8 juni 2020 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Stel dat die man wordt vervolgd. Dan krijgen we grote rassenrellen hier in Nederland
Prima wel, dat levert louter een verduidelijking op betreffende de kwaliteit van het volk dat dergelijke en huidige rellen en uitspraken aantrekt.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Stel dat die man wordt vervolgd. Dan krijgen we grote rassenrellen hier in Nederland
Nou en?quote:Op maandag 8 juni 2020 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Help me even, Latijn?quote:Op maandag 8 juni 2020 19:46 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Voorspelling: je gaat het verbeteren maar maakt daarin alsnog een fout.
Jeuh, redeemed!quote:Op maandag 8 juni 2020 19:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Help me even, Latijn?
Je gaf me zelf de hint(s)
Niets mis met elkaar scherp houden.quote:
Aanzetten tot geweld is gewoon strafbaar in bananenrepubliek nederlandquote:Op maandag 8 juni 2020 20:02 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
tjonge jonge, hebben er echt mensen aangifte gedaan tegen de heer Akwasi?![]()
Wat een leven moet je dan wel niet hebben. Ik heb medelijden met deze personen.
ga maar met je zwarte piet kostuum door bijlmer lopen, dat is pas aanzetten tot geweldquote:Op maandag 8 juni 2020 20:04 schreef Kamover het volgende:
[..]
Aanzetten tot geweld is gewoon strafbaar in bananenrepubliek nederland
Drogreden natuurlijk, dan zou hij ook een bank kunnen overvallen zonder opgepakt te worden. Ook in deze discussie moet iedereen zich gewoon aan de wet houden.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nee dank uquote:Op maandag 8 juni 2020 20:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ga maar met je zwarte piet kostuum door bijlmer lopen, dat is pas aanzetten tot geweld
Welnee, die liggen volgende week allemaal in bed met Covid19quote:Op maandag 8 juni 2020 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zou het ook niet onterecht vinden. Maar ik denk dat er wel weerstand gaat zijn. Of in ieder geval selectieve verontwaardiging.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:06 schreef Kamover het volgende:
[..]
Drogreden natuurlijk, dan zou hij ook een bank kunnen overvallen zonder opgepakt te worden. Ook in deze discussie moet iedereen zich gewoon aan de wet houden.
Ik denk dat de meeste mensen op facebook berichten vaak niet eens verwijderen. Het werkt meer met reageren en liken. En als je iets liked, onthoudt het algoritme van facebook dat en zie je er meer van terug. Daarbij kun je jezelf aansluiten bij groepen, waar je ook weer gelijkgestemden vindt. Zo krijg je inderdaad die bubbles.quote:Op maandag 8 juni 2020 19:24 schreef Eufonie het volgende:
Hetgeen uiteindelijk ook meespeelt zijn online filterbubbels; de situatie dat je makkelijk een bubbel creëert waarin de mensen met wie je over politiek spreekt, de websites/fora die je volgt of de video's/podcasts welke je bekijkt en volgt alleen een uniform politiek gedachtegoed hebben. Dat vormt vanzelf een soort radicalisatie, omdat er nergens binnen de groep tegenspraak plaatsvind. Plus, als jij mening A hebt en jouw bubbel zegt dat A correct is, dan is het makkelijk om te geloven dat B ook correct is als deze bubbel dit predikt. Het tragische is ook dat websites zoals Facebook hier feitelijk aan mee werken. Immers, plaats een vriend een bericht over bijvoorbeeld immigranten waar je het niet mee eens bent, dan kan je de reacties verwijderen en zo filter je wat je zelf te zien krijgt.
Ja je kunt er vanuit gaan dat dit nog een staartje gaat krijgen.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zou het ook niet onterecht vinden. Maar ik denk dat er wel weerstand gaat zijn. Of in ieder geval selectieve verontwaardiging.
zal wel meevallen, in Paramaribo lopen op 5 december ook gewoon zwarte pieten rond.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ga maar met je zwarte piet kostuum door bijlmer lopen, dat is pas aanzetten tot geweld
Oja? Hij mag wel eens leren dat dit averechts werkt. Groot gelijk dat er aangifte wordt gedaan, klagen over geweld en dat dit soort debiele uitspraken doen, terwijl je weet dat er een hoop debielen naar je aan het luisteren zijn.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:02 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
anders lees je even wat ik quotequote:Op maandag 8 juni 2020 18:47 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dat zou vreemd zijn, Akwasi heeft overduidelijk een Ghanese naam.
Het OM gaat onderzoek doen. Dat doen ze niet als de zaak kansloos is. Ze hebben niet voor niks aangifte gedaan dus.quote:Op maandag 8 juni 2020 20:02 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Lijkt me niet zo gek toch als meneer oproept tot geweld? Of is dat naast de 1,5m het nieuwe normaal?quote:Op maandag 8 juni 2020 20:02 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Op wie reageer je nu?quote:Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
tja, ze hebben het al jaren op een normale manier geprobeerd.
Dan is het dus wat jou betreft geoorloofd om strafbare feiten te plegen?quote:Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Dat een strafbare feit noemen is mierenneuken, dat weet jezelf ook. Die mensen zijn gewoon boos. Ze hebben het al meerdere keren tevergeefs op een normale manier geprobeerd.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:18 schreef Kamover het volgende:
[..]
Dan is het dus wat jou betreft geoorloofd om strafbare feiten te plegen?
quote:Op maandag 8 juni 2020 21:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik had Akwasi best hoog zitten na zijn deelname aam expeditie robinson. Maar dat heeft ie aardig teniet gedaan door deze actie.
Iedereen wordt wel eens gekwetst in het leven, als je volwassen bent kun je ook je schouders ophalen en verder gaan met je leven. Nu lijkt het alsof een bepaalde groep een monopolie heeft op gekwetst zijn.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ZP moet gewoon afgeschaft worden, je kwetst er heel duidelijk personen mee, genoeg alternatieven om de kinderen blij te maken.
Hoe racist moet je wel niet zijn, om na al die jaren protest nog vast te houden aan zoiets.
Ik weet niet hoor. Maar ondanks dat ik fel tegen de overtreding van de corona regels ben maakt zon protest natuurlijk wel wat los. Zo'n debiel als Akwasi doet dat samen met alle toejuichende meeschreeuwers, in ieder geval bij, weer compleet teniet. Lekker bezig.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ben je bezopen ofzo?quote:Op maandag 8 juni 2020 22:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Dat een strafbare feit noemen is mierenneuken, dat weet jezelf ook. Die mensen zijn gewoon boos. Ze hebben het al meerdere keren tevergeefs op een normale manier geprobeerd.
Volledig eens. Totaal niet sympathiek.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:21 schreef FYazz het volgende:
[..]![]()
Los van de hele BLM-discussie, ik vond Akwasi vreselijk in ER. Wat een meeloper en roddeltante was dat zeg. Arrogant ook.
quote:Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef SpecialK het volgende:
Deze mensen zijn altijd boos, is het niet over zwarte piet, dan is het wel de kleur van je kanariekooi. Ze kunnen de tyfus krijgen met hun gebrul.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Dat een strafbare feit noemen is mierenneuken, dat weet jezelf ook. Die mensen zijn gewoon boos. Ze hebben het al meerdere keren tevergeefs op een normale manier geprobeerd.
Maak je geen zorgen, ze zijn niet geïnfiltreerd. Die clubjes zijn door radicalen opgericht.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Gezien ik het idee heb dat die partijen geïnfiltreerd zijn door radicalen zullen ze er nog lang niet mee ophouden. Hopelijk richten ze hun haat jegens de slavernij eens richting de partijen op deze wereld die nu nog aan slavernij doen, maar dat zullen ze helaas nooit doen want daar kunnen ze niet hun blankenhaat mee ventileren. Als het echt om slavernij ging dan maakte ze zich wel wat minder druk om een standbeeld wat geen mens meer pijn kan doen en meer druk over de huidige slavernij.
Het gaat niet om volwassenen, maar om kinderen. Verdiep jij je eens eerst voordat je ermee gaat bemoeien. Dit speelt al jaren. Eerst was het van dat men het niet als racistisch zag. Dat klopt, het is niet racistisch bedoeld. Maar kleine donkere kinderen werden ermee wel gepest, ook al zouden de pesters het misschien niet eens zo bedoeld hebben.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:21 schreef Kamover het volgende:
[..]
Iedereen wordt wel eens gekwetst in het leven, als je volwassen bent kun je ook je schouders ophalen en verder gaan met je leven. Nu lijkt het alsof een bepaalde groep een monopolie heeft op gekwetst zijn.
gooi maar lekker olie op het vuurquote:Op maandag 8 juni 2020 22:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Deze mensen zijn altijd boos, is het niet over zwarte piet, dan is het wel de kleur van je kanariekooi. Ze kunnen de tyfus krijgen met hun gebrul.
Dan nog, als het niet lukt, dan mag je dus geweld gebruiken?quote:Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
de heer in kwestie heeft geen geweld gebruiktquote:Op maandag 8 juni 2020 22:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dan nog, als het niet lukt, dan mag je dus geweld gebruiken?
Als kinderen gepest worden dan dien je de pesters aan te pakken.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Het gaat niet om volwassenen, maar om kinderen. Verdiep jij je eens eerst voordat je ermee gaat bemoeien. Dit speelt al jaren. Eerst was het van dat men het niet als racistisch zag. Dat klopt, het is niet racistisch bedoeld. Maar kleine donkere kinderen werden ermee wel gepest, ook al zouden de pesters het misschien niet eens zo bedoeld hebben.
O ik vond hem eigenmijk best sympathiekquote:Op maandag 8 juni 2020 22:21 schreef FYazz het volgende:
[..]![]()
Los van de hele BLM-discussie, ik vond Akwasi vreselijk in ER. Wat een meeloper en roddeltante was dat zeg. Arrogant ook.
Wat ik vooral hoop is dat onschuldige mensen die straks als zwarte piet over straat gaan met rust gelaten worden, en niet belaagd of geïntimideerd worden en al helemaal niet met geweld te maken krijgen.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik mag hopen dat die hier voor vrijgesproken wordt. Niet dat het nou zo verheffend is wat hij zegt. Maar anders kan het nog wel eens als een boemerang terugkomen in het gezicht van degenen die wel eens wat doms roepen als ze boos zijn.
Dat vond ik ook, die paar keer dat ik al zappend langs DWDD kwam.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
O ik vond hem eigenmijk best sympathiek![]()
Dat had ik gedaan.quote:
.quote:Grenstrekkend geweld-belovend gedrag lijkt een beetje een cultuurdingetje te zijn denk ik
Hij:quote:wat voor cultuur though? 'donker' is nou niet echt een cultuur
Jij:quote:Beetje die bijlmercultuur denk ik eigenlijk
Daarna concludeer ik dat dat dan vreemd zou zijn, omdat Akwasi niets met Surinaams/Antiliaans te maken heeft.quote:ik gok ook dat hij dat bedoeld. surinaams/antiliaans, maargoed dat werd niet gezegd.
Iedereen wordt wel eens gepest. De een heeft een lange neus, de ander sproeten etc etc.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Het gaat niet om volwassenen, maar om kinderen. Verdiep jij je eens eerst voordat je ermee gaat bemoeien. Dit speelt al jaren. Eerst was het van dat men het niet als racistisch zag. Dat klopt, het is niet racistisch bedoeld. Maar kleine donkere kinderen werden ermee wel gepest, ook al zouden de pesters het misschien niet eens zo bedoeld hebben.
Ja inderdaad, racisme bestaat. Het bestond al voor jij en ik er waren en het zal er ook nog zijn als wij alweer tot stof vergaan zijn. Wen daar maar gewoon aan, want hoe hard je ook schreeuwt en hoevaak je ook protesteert, het zal allemaal niks uitmaken.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
gooi maar lekker olie op het vuur
wat is er moeilijk aan om te zeggen 'ja, racisme bestaat, het is niet leuk, we zullen voortaan nog meer ons best doen om het te voorkomen'
Klaar
Jij gaat uit van eenzijdig racisme, namelijk van de blanke naar de donkere /zwarte. Wat doen we met racisme de andere kant op? Of bestaat dat niet?quote:Op maandag 8 juni 2020 22:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
wat is er moeilijk aan om te zeggen 'ja, racisme bestaat, het is niet leuk, we zullen voortaan nog meer ons best doen om het te voorkomen'
Klaar
zijn post ging over een donkere jongen die hij gekend had. ik reageerde daarop dat 'donker' geen cultuur is net zoals 'blank' geen cultuur is. snap niet waar je zo moeilijk over loopt te doen. als hij het had over Akwasi en ik reageer met 'donker' is geen cultuur, slaat mijn reactie gewoon nergens op. je had dus best kunnen bedenken dat mijn reactie ging over die donkere jongen die hij kende.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:59 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dat had ik gedaan.
De user met wie jij in gesprek was had het over (Akwasi en een 'donkere jongen' die hij gekend had):
[..]
.
Jij (terecht):
[..]
Hij:
[..]
Jij:
[..]
Daarna concludeer ik dat dat dan vreemd zou zijn, omdat Akwasi niets met Surinaams/Antiliaans te maken heeft.
Jij:
Zijn reactie was uitermate arrogant. Hij verschuilde zich erachter dat Zwarte Piet geen echt figuur is. Maar hij sprak wel over tegenkomen en in zijn gezicht trappen. Dat doe je niet als het over iets fictiefs gaat. Dan heb je het over verwijderen/doorkrassen of dan zeg je er gelijk bij dat het figuurlijk bedoeld is.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:57 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee, dit is allemaal verre van ongewenst.
Hij had zn woorden terug moeten nemen en verontschuldiging aan moeten bieden. Nu ie dat niet heeft gedaan heeft ie zichzelf eigenlijk als ''het gezicht'' van de agressieve KOZP verklaard. Als mensen nu gaan zien dat ie niet bestraft gaat worden, en weg kan komen hiermee, zullen meer mensen van mening zijn dat ze ''dan maar zelf voor gerechtigheid moeten zorgen'', en -nogmaals- al helemaal als er wat gebeurt met onschuldige mensen die als ZP over straat gaan.
Het probleem is natuurlijk , nu worden een paar kinderen zwarte Piet genoemd , als zwarte Piet er niet meer is , dan worden ze voor aap uitgemaakt.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:59 schreef Kamover het volgende:
[..]
Iedereen wordt wel eens gepest. De een heeft een lange neus, de ander sproeten etc etc.
vast wel, ja het is niet leuk. Ik denk dat personen die meelopen met BLM zich ervan bewust zijn, dat racisme ook de andere kant op kan werken.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:09 schreef Kamover het volgende:
[..]
Jij gaat uit van eenzijdig racisme, namelijk van de blanke naar de donkere /zwarte. Wat doen we met racisme de andere kant op? Of bestaat dat niet?
Belachelijke kneus.quote:Ik heb blacka’s die niet kunnen wachten om je te klappen
Ik heb mocro’s die rwina zetten net Badr
Ik heb maluku’s die je trein kapen, niet takken
Ik heb blacka’s die mn back hebben, tis krachtig
En ik ken blacka’s die studeren om je straks te pakken.
We komen alles hier resetten
Alles aan de kant
Ik zag van alles op de Dam
Strijders uit Palestina, Iran en Afghanistan
Ik heb indo’s die me bellen met die info voor die man.
Praat stoer, en je wordt straks nog gekinkeld door iemand
Dus ben ik klaar of ben ik klaar?
Bel je backup, want me backup staat klaar
De balkan, strapped up, staat klaar
Ik heb wat turken, en die staan allang klaar
Black lives matter.
Olie op het vuur gooien? Dat is wat Akwasi deed.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Klaar
Ja, ik snap dat jouw reactie daarover ging.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:14 schreef Dachtjewat het volgende:
[..]
zijn post ging over een donkere jongen die hij gekend had. ik reageerde daarop dat 'donker' geen cultuur is net zoals 'blank' geen cultuur is. snap niet waar je zo moeilijk over loopt te doen. als hij het had over Akwasi en ik reageer met 'donker' is geen cultuur, slaat mijn reactie gewoon nergens op. je had dus best kunnen bedenken dat mijn reactie ging over die donkere jongen die hij kende.
tuurlijk nietquote:Op maandag 8 juni 2020 23:24 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Olie op het vuur gooien? Dat is wat Akwasi deed.![]()
En;
- Bijna niemand zegt ''racisme bestaat niet''. Het bestaat, het komt zeker voor.
- Het racisme wat voorkomt werkt alle kanten op. Mensen met een getinte huidskleur die menen het ''alleenrecht'' aan slachtofferschap hier over op te kunnen eisen vallen hard door de mand.
- Alleen wat word aangenomen als racisme is dikwijls geen racisme, maar eerder (bijvoorbeeld) stereotypering.
Stop met het (steeds agressiever wordende) egoïstische slachtoffer gejammer, het gaat steeds meer tegen werken.
Tuurlijk niet wat?quote:Op maandag 8 juni 2020 23:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
tuurlijk niet
als ik jou een plezier wil doen en doe iets, maar jij vat het op als een belediging o.i.d. Dan mag jij dit wel aan mij zeggen hoor. Dan is het win-win. Dat bespaart mij moeite en jou bespaart het je beledigd voelen.
als jij je als blanke gediscrimineerd ofzo gaat voelen n.a.v. iets, gewoon zeggen of protesteren demonstreren whateverquote:Op maandag 8 juni 2020 23:28 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Tuurlijk niet wat?
Ik gaf je 5 punten. Waar doel je op met je ''tuurlijk niet''?
oh ik voel me niet aangevallen hoor, meer gefrustreerd omdat je niet leek te snappen wat ik bedoelde. Ik vatte jouw eerste reactie op mij verkeerd op, snap nu wat je probeerde te zeggen, mea culpa.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:25 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat jouw reactie daarover ging.
HIJ zegt een band te zien tussen het gedrag van de jongen die hij kende en Akwasi.
HIJ vraagt zich af of dat een cultuurdingetje is, van 'donker'.
JIJ noemt dan Surinaams/Antilliaans (wat die jongen die hij kende wellicht was/is).
IK zeg dan dat dat vreemd zou zijn (die overeenkomst) omdat Akwasi Ghanese roots heeft.
Voel je niet meteen zo aangevallen.
Lees nog eens goed de drie punten die met ''-'' beginnen.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
als jij je als blanke gediscrimineerd ofzo gaat voelen n.a.v. iets, gewoon zeggen of protesren demonstreren whatever
Zoals je zelf laat zien met dat filmpje kan de verschijningsvorm van die symboliek veranderen.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:37 schreef Prutzenberg het volgende:
Vind je deze Zwarte Piet niet leuk? Prima, verdiep je in de symboliek en kom met wat beters of laat anderen met rust.
had met ZP discussie te maken, de tekst hieronderquote:Op maandag 8 juni 2020 23:33 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Lees nog eens goed de drie punten die met ''-'' beginnen.
- Bijna niemand zegt ''racisme bestaat niet''. Het bestaat, het komt zeker voor.
- Het racisme wat voorkomt werkt alle kanten op. Mensen met een getinte huidskleur die menen het ''alleenrecht'' aan slachtofferschap hier over op te kunnen eisen vallen hard door de mand.
- Alleen wat word aangenomen als racisme is dikwijls geen racisme, maar eerder (bijvoorbeeld) stereotypering.
Wat is nu precies het probleem?
quote:tuurlijk niet
als ik jou een plezier wil doen en doe iets, maar jij vat het op als een belediging o.i.d. Dan mag jij dit wel aan mij zeggen hoor. Dan is het win-win. Dat bespaart mij moeite en jou bespaart het je beledigd voelen.
Onschuldige mensen vanaf een jaar of 14. Kinderen.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:57 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat ik vooral hoop is dat onschuldige mensen die straks als zwarte piet over straat gaan met rust gelaten worden, en niet belaagd of geïntimideerd worden en al helemaal niet met geweld te maken krijgen.
Ik acht die kans steeds kleiner, o.a. met dank aan Akwasi nu, gezien het gejuich na zn ''speech''.
Mocht dat wel gebeuren dan is kans op verdere escalatie nog groter, waar hij en die andere figuur waar ik de naam maar niet van onthouden ook zelf te maken gaan krijgen met echt fysiek geweld. Over het boomerang effect gesproken. De slachtofferkaart zullen ze al in hun mouwen gestoken hebben.
Nee, dit is allemaal verre van ongewenst.
Hij had zn woorden terug moeten nemen en verontschuldiging aan moeten bieden. Nu ie dat niet heeft gedaan heeft ie zichzelf eigenlijk als ''het gezicht'' van de agressieve KOZP verklaard. Als mensen nu gaan zien dat ie niet bestraft gaat worden, en weg kan komen hiermee, zullen meer mensen van mening zijn dat ze ''dan maar zelf voor gerechtigheid moeten zorgen'', en -nogmaals- al helemaal als er wat gebeurt met onschuldige mensen die als ZP over straat gaan.
even een paar posts verder lezen dorstige antifa vriend.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, die zwarten hebben allemaal dezelfde cultuur.
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 00:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
even een paar posts verder lezen dorstige antifa vriend.
Met dit argument besloot burgemeester Halsema niet in te grijpen op de Dam en rechtsongelijkheid te institutionaliseren: de wet geldt voor blanke demonstraties (die ze niet moet) en niet voor gekleurde demonstraties (die haar welgevallig zijn).quote:Op maandag 8 juni 2020 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
KOZP. Kick Out Zwarte Pietquote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:08 schreef Oostwoud het volgende:
Zou Akwasi nu ook meerdere jaren in de rechtbank moeten verschijnen? Wilders stelde alleen maar een vraag.
Nee, maar 'als ik in november een zwarte piet zie, schop ik hem in zijn gezicht', is dat wel.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 14:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
KOZP. Kick Out Zwarte Piet
is ook oproepen tot geweld?
dus als hij 'schop ZP' had gezegd, had het wel gekund volgens jou?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar 'als ik in november een zwarte piet zie, schop ik hem in zijn gezicht', is dat wel.
Zwarte pieten zijn vooral jongeren en veel meisjes.
Hoe stoer ben je dan, door dát te roepen. En hoe afschuwelijk is het dat zo'n uitspraak met gejuich wordt ontvangen.
Jazeker, veel erger dan de minder-vraag van Wilders.
Kick out betekent niet letterlijk 'schoppen', maar eruit schoppen, wat een uitdrukking is.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:08 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
dus als hij 'schop ZP' had gezegd, had het wel gekund volgens jou?
ja, dat weet ikquote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Kick out betekent niet letterlijk 'schoppen', maar eruit schoppen, wat een uitdrukking is.
Maar, dat weet jij ook wel, hè?
Stumper.quote:Ronnie Flex heeft op Twitter zijn steun betuigd aan collega-rapper Akwasi wat betreft zijn uitspraken over Zwarte Piet. In hoofdletters schrijft Ronnie in een tweet dat hij zodra hij in november een zwarte piet ziet, hij deze ’in zijn gezicht’ trapt.
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ja, dat weet ik
Dus als hij 'als ik in november een zwarte piet zie, schop ik hem (eruit)' had gezegd, zou het wel gekund hebben?
In neem aan de hij al is uitgenodigd bij DitisM om zonder lastige vragen uit te leggen dat hij het allemaal niet zo bedoeld heeft en het geen oproep tot geweld is.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:39 schreef thedeedster het volgende:
Jammer dat kneuzige aandachtshoer zijn, niet strafbaar is.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-in-gezicht-trappen
[..]
Stumper.
edit: met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Die dombo laat dus zien dat Akwasi tot geweld oproept.
Het schijnt dat hij zijn virtuele keutel al weer heeft ingetrokken. Aandachtshoer, dat is het.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:48 schreef Selqae het volgende:
[..]
In neem aan de hij al is uitgenodigd bij DitisM om zonder lastige vragen uit te leggen dat hij het allemaal niet zo bedoeld heeft en het geen oproep tot geweld is.
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Stumper.
edit: met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Die dombo laat dus zien dat Akwasi tot geweld oproept.
Z'n management zal wel hebben gebeld dat dat niet zo'n slimme zet is.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het schijnt dat hij zijn virtuele keutel al weer heeft ingetrokken. Aandachtshoer, dat is het.
Al heb je een miljard streams, je mening is niks meer waard.
dus als iemand tegen mij 'we schoppen je het land uit als jij nog blijft doorzeuren over ZP' dan is dat geen oproep o.i.d. iets met geweld? Dat moet gewoon kunnen vind jij?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:43 schreef wpor het volgende:
[..]Heb je weer iets zogenaamd geniaals gevonden? Je snapt de verschillen zelf ook wel toch? Iemand het land uit schoppen is een heel verschil met iemand in zijn gezicht trappen. Iemand het land uit trappen kan je niet letterlijk opvatten. Iemand in z'n gezicht trappen kan je juist niet figuurlijk opvatten.
En misschien moeten we het sowieso gewoon blijven hebben over wat er gezegd is? Geen wat-als scenario's?
tuurlijk is het geen corrigerende tik, hooguit dreigen met corrigerende tikquote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:53 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]![]()
'' ....Vind het alleen merkwaardig dat je wel mag praten over vluchtelingen laten verdrinken langs Italië maar ZP een corrigerende tik ho maarrrrr... Maar laat die kinderen op die vlotjes maar sterven. Jullie zijn ziek allemaal” ''
Welja, trek dat er ook maar bij. Suggereer het maar zo alsof dit ook op een demo met duizenden door een microfoon werd geroepen.
En iemand in zn gezicht trappen is een corrigerende tik?
Alsjeblieft, hou op.
Ja haha. U Funny.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:00 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
tuurlijk is het geen corrigerende tik, hooguit dreigen met corrigerende tik
Ieder mens zal zich beledigd voelen, als men hem maar lang genoeg tart, want dan is er geen andere keuze meer mogelijk.quote:
Geen idee, dit kun je beter aan hem of zijn management vragen dan aan mij.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja haha. U Funny.
Ik vraag me wel af, gaat Akwardsi ook aangifte doen van mensen die gezegd hebben dat ze hem in zn gezicht gaan trappen?
Er zit een verschil in ja. Maar beide kunnen niet. Ik denk dat er qua strafbaarheid ook weldegelijk een verschil in zit. En nu?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
dus als iemand tegen mij 'we schoppen je het land uit als jij nog blijft doorzeuren over ZP' dan is dat geen oproep o.i.d. iets met geweld? Dat moet gewoon kunnen vind jij?
helemaal niks, gewoon ZP afschaffen, want dat brengt gewoon de openbare orde in gevaar o.i.d.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:13 schreef wpor het volgende:
[..]
Er zit een verschil in ja. Maar beide kunnen niet. Ik denk dat er qua strafbaarheid ook weldegelijk een verschil in zit. En nu?
Nee. Haatzaaien.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:13 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Geen idee, dit kun je beter aan hem of zijn management vragen dan aan mij.
Ik ga aangifte doen tegen meneer Akwasi bij een politiebureau van bedreiging met geweld.Ik vul in bij naam: Zwarte, achternaam: Piet. Zie je het al voor je?
Perfecte redenatie.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
helemaal niks, gewoon ZP afschaffen, want dat brengt gewoon de openbare orde in gevaar o.i.d.
zolang het niet afgeschaft wordt geef je zulke organisaties(KOZP) bestaansrecht
Gaan we Monsieur Cannibale in de efteling ook weghalen?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
helemaal niks, gewoon ZP afschaffen, want dat brengt gewoon de openbare orde in gevaar o.i.d.
flauwekul. Als men ergens in Gapinge geniet van Zwarte piet en daar klaagt niemand over, waarom zou je dat daar dan ook afschaffen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
heel internet zit vol met haatzaaiende of discriminerende opmerkingen, dan komt er geen einde aan aangiftes. Mensen gaan lopen mierenneuken met allerlei onzin. Als je slachtoffer wordt van echt criminaliteit, heeft de politie geen tijd en manschappen om het te onderzoeken.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:21 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee. Haatzaaien.
https://www.politie.nl/aa(...)ing-of-discriminatie
En dan;
https://www.politie.nl/aa(...)43-aead-2201dd890495
We schoppen je eruit is een stijlfiguur, die niet perse fysiek geweld inhoud. In die zin is noch kick out zwarte piet noch we schoppen je het land uit als je blijft doorzeuren over zwarte piet een oproep tot geweld, je zou het wel als bedreiging kunnen zien. Als je rechtmatig in Nederland verblijft dan is het moeilijk om je het land uit te schoppen, het zou een bedreiging kunnen vormen voor je rechten. Kun je je afvragen trouwens hoe valide dat is als een willekeurige burger dat zegt, mocht het een minister zijn die je verblijfsvergunning of NL nationaliteit in zou kunnen trekken dan is er al wat meer substantie aan de bedreiging.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
dus als iemand tegen mij 'we schoppen je het land uit als jij nog blijft doorzeuren over ZP' dan is dat geen oproep o.i.d. iets met geweld? Dat moet gewoon kunnen vind jij?
geen idee, je kunt het gewoon met gordijnen dicht, thuis midden in de Bijlmer het ook vieren.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
flauwekul. Als men ergens in Gapinge geniet van Zwarte piet en daar klaagt niemand over, waarom zou je dat daar dan ook afschaffen.
https://www.google.com/ma(...)5.29571050000003&z=7
Zwarte piet is iets wat in de grote steden blijkbaar niet kan. Nou dan niet. verwacht echter niet dat je in de wat meer landelijke streken aanpassingen kunt doen op dit gebied.
je kan ook gewoon de kroeg eruit geschopt wordenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
We schoppen je eruit is een stijlfiguur, die niet perse fysiek geweld inhoud. In die zin is noch kick out zwarte piet noch we schoppen je het land uit als je blijft doorzeuren over zwarte piet een oproep tot geweld, je zou het wel als bedreiging kunnen zien. Als je rechtmatig in Nederland verblijft dan is het moeilijk om je het land uit te schoppen, het zou een bedreiging kunnen vormen voor je rechten. Kun je je afvragen trouwens hoe valide dat is als een willekeurige burger dat zegt, mocht het een minister zijn die je verblijfsvergunning of NL nationaliteit in zou kunnen trekken dan is er al wat meer substantie aan de bedreiging.
Dat is gewoon een belachelijke redenatie. Vrouwen onderwijs in Nederland maar afschaffen want de lokale afdeling van de taliban zou het anders aan kunnen voeren als hun bestaansrecht?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ligt eraan, dat kan figuurlijk en letterlijk. Als je letterlijk geschopt wordt kun je aangifte doen van mishandeling.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:31 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
je kan ook gewoon de kroeg eruit geschopt worden
is dat dan ook figuurlijk?
dan ook met de heer Akwasiquote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
ligt eraan, dat kan figuurlijk en letterlijk. Als je letterlijk geschopt wordt kun je aangifte doen van mishandeling.
Wat betekent iemand figuurlijk in het gezicht trappen eigenlijk?quote:
dus de oplossing is dat als iemand maar hard genoeg zeikt en met geweld gaat dreigen om die mensen dan maar hun zin te geven zodat andere groepen mensen ook zien dat dat de manier is om hun politieke projecten door te duwen?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Waarom? Hebben kannibalen daartegen geprotesteerd dan?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:22 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Gaan we Monsieur Cannibale in de efteling ook weghalen?
hetzelfde als iemand uit de kroeg schoppenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:37 schreef Selqae het volgende:
[..]
Wat betekent iemand figuurlijk in het gezicht trappen eigenlijk?
Het gaat erom dat een donker iemand voor ZP wordt uitgemaakt, ook al wordt dat als iets leuks bedoeld, maar diegene ziet het als uitgelachen worden. We hebben het niet over volwassenen, maar kinderen die zich dan onzeker gaan voelen hierdoor. Genoeg alternatieven om kinderen op een andere manier blij te maken.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
dus als een kleine minderheid zich beledigd voelt door Zwarte piet moet het maar in het hele land afgeschaft worden. terwijl de grote minderheid zich van geen kwaad bewust is, geen enkele associatie met racisme ziet.
het is in de grote steden al afgeschaft. Zwarte piet is al flink veranderd.
Ga je Zwarte piet een andere kleur geven dan herken je de persoon zo. Zwarte schmink werkt perfect.
Niet lang geleden liet Sylvana Simons zich met zwarte olie overgieten. de black weetikveel liedjes, of black uur nogwat. leuke radioinzet. dat mag dan weer wel
Het zal voor bezoekers van een kroeg wel even wennen zijn dan, ik heb nog nooit een uitsmijter horen zeggen, 'hou daar mee op anders trap ik in je gezicht'.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:38 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
hetzelfde als iemand uit de kroeg schoppen
Er is vast ook wel iemand die getriggered en agressief kan worden door jouw kledingkeuze. Iedereen verplichten om een saai grijs gewaad aan te trekken? Alles voor de veiligheid en je wil tenslotte geen organisaties van huillies bestaansrecht geven.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
anders trap ik je uit de kroeg geeft toch dezelfde ladingquote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:41 schreef Selqae het volgende:
[..]
Het zal voor bezoekers van een kroeg wel even wennen zijn dan, ik heb nog nooit een uitsmijter horen zeggen, 'hou daar mee op anders trap ik in je gezicht'.
Stop met drinken man, je maakt jezelf belachelijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:43 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
anders trap ik je uit de kroeg geeft toch dezelfde lading
klopt, ik hoor vaker dat ik onder invloed ben van zowel drank als drugs, terwijl dat niet zo is.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:45 schreef nixxx het volgende:
[..]
Stop met drinken man, je maakt jezelf belachelijk.
Ik denk dat een landelijke intocht met (Zwarte) Pieten wel zal worden afgeschaft op den duur. En waarschijnlijk dat landelijke dorpen zich daar niks van aantrekken en ZP wel behouden.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ben bang dat het afschaffen van Zwarte piet nooit zal lukken.
Volendam, Edam, je zit daar verkeerd als je je beledigd voelt door Zwarte piet.
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Stumper.
Hoe doe je dat?quote:„Mijn dochter is Marrokaans/Surinaams/Moluks/Tunesisch (moslima)....
de coketoevoer stopzetten naar zulke gebieden dan. KOZP zal dan blijven bestaan. De heer Akwasi is blij met zulke dorpen, die hem zijn bestaansrecht gunnen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ben bang dat het afschaffen van Zwarte piet nooit zal lukken.
Volendam, Edam, je zit daar verkeerd als je je beledigd voelt door Zwarte piet.
Er is al een aantal jaren geen Zwarte piet meer bij de nationale intocht en sinterklaasjournaals.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:49 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik denk dat een landelijke intocht met (Zwarte) Pieten wel zal worden afgeschaft op den duur. En waarschijnlijk dat landelijke dorpen zich daar niks van aantrekken en ZP wel behouden.
Alsjeblieft hou op. Mijn god. Je bent echt niet zo dom dat je niet weet dat 'iemand in het gezicht trappen' enkel een letterlijke lading heeft.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:38 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
hetzelfde als iemand uit de kroeg schoppen
als er wordt gedreigd door de uitsmijter met ga nou weg, anders schop ik je zelf de kroeg uit, dat dit dan strelend gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:57 schreef wpor het volgende:
[..]
Alsjeblieft hou op. Mijn god. Je bent echt niet zo dom dat je niet weet dat 'iemand in het gezicht trappen' enkel een letterlijke lading heeft.
Nee?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Waarom? Hebben kannibalen daartegen geprotesteerd dan?
twitter:DanHF twitterde op zondag 31-05-2020 om 23:39:07My eight-year-old daughter (!!) took issue with this Dutch amusement park and its egregious racist bullshit. https://t.co/CjAnoSl8S5 reageer retweet
Je bent serieus? Zo ja, dan geef ik het op. Zo nee, dat geef ik het ook op.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:00 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
als er wordt gedreigd door de uitsmijter met ga nou weg, anders schop ik je zelf de kroeg uit, dat dit dan strelend gaat gebeuren.
Nou, en nu is het mooi geweest.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:00 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
als er wordt gedreigd door de uitsmijter met ga nou weg, anders schop ik je zelf de kroeg uit, dat dit dan strelend gaat gebeuren.
heeft ie dit letterlijk gezegd?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:05 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nou, en nu is het mooi geweest.
Akwasi zei letterlijk; ''op het moment ik een zwarte piet zie, ik trap hoogstpersoonlijk op zn gezicht''.
Dit is gericht aan één ieder die zich verkleed als zwarte piet.
En nu buiten spelen jij.
misschien bedoelde hij criminele zwarte pieten, dat kan ook nog hequote:
Eigenlijk word ik moe van zulke lui.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee?
Wie wel dan?
Één keer raden.
Efteling-bezoekers demonstreren bij omstreden attractie: 'Monsieur Cannibale is racisme'
En;twitter:DanHF twitterde op zondag 31-05-2020 om 23:39:07My eight-year-old daughter (!!) took issue with this Dutch amusement park and its egregious racist bullshit. https://t.co/CjAnoSl8S5 reageer retweet
Speculeer en troll er maar een eind op los.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
misschien bedoelde hij criminele zwarte pieten, dat kan ook nog he
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er is vast ook wel iemand die getriggered en agressief kan worden door jouw kledingkeuze. Iedereen verplichten om een saai grijs gewaad aan te trekken? Alles voor de veiligheid en je wil tenslotte geen organisaties van huillies bestaansrecht geven.
niks mis mee. De strepen zijn niet verticaalquote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.trouw.nl/nieu(...)ist-inging~b0b6517e/
Oppakken deze talentloze rapper en vast zettenquote:Op maandag 8 juni 2020 13:33 schreef Nikonlover het volgende:
Aha. Dus oproepen tot geweld is de boodschap. Duidelijk.twitter:ADshownieuws twitterde op maandag 08-06-2020 om 12:25:13Akwasi en zijn manager laten zich niet stoppen door aangiftes: 'Wij blijven onze boodschap verkondigen. Wij laten ons niet afleiden' https://t.co/9EYR8SyshD reageer retweet
als de strepen verticaal zouden zijn, had het dan niet gemogen van jou?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:28 schreef Apotheose het volgende:
[..]
niks mis mee. De strepen zijn niet verticaal
Dan schaffen we de geschiedenislessen over slavernij toch gewoon af? Dan kan niemand daar meer gekwetst mee worden.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Net bij Tijd voor Max een zwarte die onze geschiedenislessen racistisch vind, omdat er wordt gesproken over 'slaven' en dat zou suggereren dat die mensen als slaaf geboren worden.Dus dat moet aangepast worden naar 'tot slaaf gemaakte mensen'.
Dit kan ook al niet meer? Jezus christusquote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee?
Wie wel dan?
Één keer raden.
Efteling-bezoekers demonstreren bij omstreden attractie: 'Monsieur Cannibale is racisme'
En;twitter:DanHF twitterde op zondag 31-05-2020 om 23:39:07My eight-year-old daughter (!!) took issue with this Dutch amusement park and its egregious racist bullshit. https://t.co/CjAnoSl8S5 reageer retweet
Niet nader aangeduide profeet bedoel je.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:55 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Dit kan ook al niet meer? Jezus christus
Stomme idioten is daarentegen prima, want dat zijn we in het begin allemaal.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Net bij Tijd voor Max een zwarte die onze geschiedenislessen racistisch vind, omdat er wordt gesproken over 'slaven' en dat zou suggereren dat die mensen als slaaf geboren worden.Dus dat moet aangepast worden naar 'tot slaaf gemaakte mensen'.
Niets nieuws. Een zieke drang naar aandacht, macht en geld.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:50 schreef DonDruiper het volgende:
Wat is er in hemelsnaam gebeurd met ons land
quote:Het is een feit. We gaan demonstreren. Het eerste weekend van september van vrijdag t/m maandag. We demonstreren tegen racisme, want black lives matter, en dus is het onmogelijk, om zwarte Piet gedwongen wit, of groen, of geel te maken. Wat zwart is, moet zwart blijven. En daar er nu gebleken is, dat de 1,5 meter maatregel bij een soortgelijke demonstratie niet geldt, mogen we lekker bij elkaar zitten en staan. Ook mondkapjes zijn niet nodig, want Femke, ons grote voorbeeld, draagt hem ook niet.
twitter:seven__ twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 20:56:59Rapper Akwasi geloofde in 2017 nog niet in de erfzonde. https://t.co/CgbICA0MXO reageer retweet
Maar dan krijg je over 30 jaar weer gezeik dat slavernij ontkend wordt, omdat het niet in de geschiedenisboekjes staat.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dan schaffen we de geschiedenislessen over slavernij toch gewoon af? Dan kan niemand daar meer gekwetst mee worden.
Haha!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:17 schreef AchJa het volgende:
Een paar jaar geleden dacht Akwasi nog heel anders over dat slavenverhaal.twitter:seven__ twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 20:56:59Rapper Akwasi geloofde in 2017 nog niet in de erfzonde. https://t.co/CgbICA0MXO reageer retweet
lol.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor de mensen die te lui zijn om een link aan te klikken:
[ afbeelding ]
HAAHAHAHAHAAA ACHTERLIJKE HYPOCHRIETE RACISTISCHE OETLUL DAT JE ER BENT!!!!!!!!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Niet alleen ons land. De hele wereld is knettergek geworden.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:50 schreef DonDruiper het volgende:
Wat is er in hemelsnaam gebeurd met ons land
Dat van die 8 jarige is gewoon dik gelul. Dat is gewoon ingefluisterd. Echt zum kotzen dat mensen over de rug van hun onschuldige kind dit soort complete crap de wereld in slingerenquote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee?
Wie wel dan?
Één keer raden.
Tot slaaf gemaakte mensen door de slavendrijvende voorouders van die kutrapper.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weten we dit soort dingen nog?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dat de Efteling erin meegaat, dat is nog veel erger.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat van die 8 jarige is gewoon dik gelul. Dat is gewoon ingefluisterd. Echt zum kotzen dat mensen over de rug van hun onschuldige kind dit soort complete crap de wereld in slingeren![]()
Zo! Pijnlijk!quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:17 schreef AchJa het volgende:
Een paar jaar geleden dacht Akwasi nog heel anders over dat slavenverhaal.twitter:seven__ twitterde op vrijdag 05-06-2020 om 20:56:59Rapper Akwasi geloofde in 2017 nog niet in de erfzonde. https://t.co/CgbICA0MXO reageer retweet
Ja tamelijk. Ik verwacht dus openlijke excuses van deze hypocriete slavendrijvende lamlul.quote:
Eens.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Tot slaaf gemaakte mensen door de slavendrijvende voorouders van die kutrapper.![]()
!!!!
Ik vind eigenlijk dat die rapper op zijn knieën moet, diep door het stof, kruipen, smekend voor vergeving, op nationale tv en vervolgens een schadevergoeding moet betalen aan dit gekwetste heerschap. Dat zou niet meer dan terecht zijn en een ieder die daar anders over denkt is een vuile racist en moet zijn gore bek dicht houden!!!!
Nou, voor mij is het meer dat je hier ziet dat het ingefluisterd (gaat) word(en).quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:16 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat van die 8 jarige is gewoon dik gelul. Dat is gewoon ingefluisterd. Echt zum kotzen dat mensen over de rug van hun onschuldige kind dit soort complete crap de wereld in slingeren![]()
Waarvan akte.quote:
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Daarom, we kunnen het nooit goed doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar dan krijg je over 30 jaar weer gezeik dat slavernij ontkend wordt, omdat het niet in de geschiedenisboekjes staat.
Net zoals het dan behoorlijk discriminerend is dat mensen met een zwarte huidskleur niet voor Piet mogen spelen.
Hij stamt dus zelf af van slavenhandelaren.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:17 schreef AchJa het volgende:
Misschien moet iemand de man het begrip 'karikatuur' uitleggen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 17:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee?
Wie wel dan?
Één keer raden.
Jezus, wat een hypocriet stuk uitschot. Walgelijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:17 schreef AchJa het volgende:
Zou echt willen dat dit nou eens wordt aangekaart bij op1 of M. Maar niet van tevoren zeggen. Moet wel een verrassing zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Slavernij is alleen relevant als het om blanken gaat tegenwoordig. Elke andere bevolkingsgroep die een historie heeft met slavernij wordt buiten schot gehouden. Denk aan inderdaad de ashanti, maar ook de arabieren, joden, noem het maar op. Alleen Europeanen moeten boete doen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 18:17 schreef AchJa het volgende:
Alleen Akwasi, en zijn medestanders hebben het recht om met verheven stem te praten ja. En dreigende toon uit te slaan ja.quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:27 schreef wpor het volgende:
Kijk hoe irritant Akwasi direct weer in de slachtofferrol probeert te kruipen. Deze man irriteert me mateloos.
https://www.telegraaf.nl/(...)tm_campaign=whatsapp
quote:"Nou kijk. Je zegt het ook heel treffend. Nu moet je even heel goed weten wat je zegt. Ik ga het één keer uitleggen en daarna ben ik er helemaal klaar mee. Daarna ga ik het nooit meer, nergens anders uitleggen. Mag ik het even uitleggen? Het is heel duidelijk dat ik dit even uitleg. Het is heel simpel.
Jij zei eerst van 'je bent een woordkunstenaar'. Dat zeg je. Woordkunstenaars die spelen met woorden, die spelen met zinnen, die spelen met metaforen, die spelen met Homerische vergelijkingen en woordspeling is ook een woord. Dus dat is ook een heel erg belangrijk ding. Dat herkennen jullie allemaal, nietwaar? Zelfs Ryan herkent dat, je bent een groot hiphofliefhebber.
En ik ga die zin even weer uit de lucht halen. Ik zei 'als het november is, ik trap Zwarte Piet hoogstpersoonlijk in zijn gezicht' (Dit klopt niet, hij zei: 'Op het moment dat in november dat ik een Zwarte Piet zie, ik trap hoogstpersoonlijk op zijn gezicht', GS). Zoiets zei ik. Nietwaar? Dat was het. Op het moment dat ik dat zei, bedoelde ik: je hebt een organisatie, Kick Out Zwarte Piet. Die zijn al actief sinds 2011. Precies, 2014 dan. Heb je ooit gehoord, is er ooit in de media gekomen dat Kick Out Zwarte Piet een Zwarte Piet heeft getrapt? Nee. Dat is nooit gebeurd. Dus dat is een verwijzing.
Binnen de hiphop, binnen mijn teksten, binnen heel veel teksten, zijn altijd verwijzingen naar actualiteiten of naar instellingen. Ik verwijs naar Kick Out Zwarte Piet. Ook nog een verwijzing naar Kick Out Zwarte Piet. We weten allemaal dat op Schiphol sinds 2008 Zwarte Piet niet is toegestaan. Want het is in strijd met de Grondwet. Het is in strijd met de Grondwet, de marechausse die trapt Zwarte Piet er rustig uit. Maar is Schiphol dan geen Nedeland? Huh? Wat gebeurt hier? (Goede vraag, GS)
Dan ga ik door naar het tweede aspect van wat ik zei. Hoogstpersoonlijk trappen op zijn gezicht. Ik heb het over gezicht verliezen. Op het moment dat je iemand trapt op zijn gezicht, is het gezicht verliezen. Dus wat ik zeg, heel even, ik zeg: Zwarte Piet, als die een trap krijgt, in november, gezichtsverlies, dan ontmantelen we het systeem, het populistische, racistische symbool, dat Zwarte Piet heet. Door die schmink af te doen, want dat is het meest pijnlijke. Dat voelt ieder jaar maar weer als een klap in mijn gezicht."
Heeft deze tafelgast de lagere school wel succesvol afgerond? Wat een wazige woordenbrei.quote:
Dit vroeg ik me ook af bij het lezen van dit stuk. Er is amper een touw aan vast te knopen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:30 schreef nixxx het volgende:
[..]
Heeft deze tafelgast de lagere school wel succesvol afgerond? Wat een wazige woordenbrei.
Mooi. Laat de halve gare zichzelf maar ontmaskeren in de nationale media. Opdat iedereen kan zien hoe racisme er uit ziet, en dat het niet enkel voorbehouden is aan blanken. Het is om te lachen zo ironisch, hij kaart zeker racisme aan; door het zelf in praktijk te brengen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 10:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit vroeg ik me ook af bij het lezen van dit stuk. Er is amper een touw aan vast te knopen.
Waarom blijven ze die sociopaat een podium geven?quote:Op donderdag 11 juni 2020 09:27 schreef wpor het volgende:
Kijk hoe irritant Akwasi direct weer in de slachtofferrol probeert te kruipen. Deze man irriteert me mateloos.
https://www.telegraaf.nl/(...)tm_campaign=whatsapp
https://www.telegraaf.nl/(...)-achter-mijn-woordenquote:Akwasi: ik sta voor 100.000 procent achter mijn woorden
Akwasi heeft voor het eerst uitgebreid gesproken over de ophef rondom zijn uitspraken over Zwarte Piet vorige week in een speech tijdens het racismeprotest op de Dam. De rapper blijft achter zijn woorden staan, vertelde hij in de RTL-talkshow Beau. Ook benadrukte Akwasi dat zijn woorden niet letterlijk moeten worden genomen.
Wel een heel slap excuus.quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:41 schreef wpor het volgende:
Op z'n gezicht trappen betekent eigenlijk gezichtsverlies lijden! Haha je kan zien dat hij tijd heeft gehad om excuses te bedenken
Toch typisch dat hier zo weinig ophef over is.quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:42 schreef RipCity het volgende:
https://www.vandaagenmorg(...)-troon-voor-zichzelf
edit: uit het artikel;quote:het waren in de tijd van de slavernij toch een beetje de 'zwarte moffen van Afrika, zij het met een gouden randje'
Vreemd? Het zijn natuurlijk wél mensen met verstand van zaken in deze kwestie.quote:Zo lijkt het me nu al vreemd als in de slavernij-instituten die her en der worden opgericht - zoals ook in Rotterdam de bedoeling is - de Ashanti vooraan in het bestuur zouden zitten.
Goed artikel. Denk dat het komt omdat veel Nederlanders het al niet zoveel kan schelen of je blank of gekleurd bent... laat staan wat voor stam je vandaan zou komen. Dat tribalisme zit er hier ook gewoon niet zo in. Zou ook niet moeten wat mij betreft, en Akwasi en aanverwanten hoeven zich ook niet schuldig te voelen voor wat hun voorouders hebben gedaan. Al vind ik het dan wel een beetje ironisch. En een beetje hypocriet als je je eigen achtergrond negeert , maar wel blanken probeert schuld aan te wrijven.quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:42 schreef RipCity het volgende:
https://www.vandaagenmorg(...)-troon-voor-zichzelf
https://www.ad.nl/show/al(...)oor-verrot~a0ed04d8/quote:Wie gisteravond snakte naar nóg meer verontwaardigde, boze mensen op tv zat geramd.
Televisie heeft de gave een land te verbroederen, maar het kan een samenleving ook verder doen polariseren. Je hoeft geen glazen bol te hebben om te voorspellen welke kant het opgaat als het racismedebat aan talkshowtafels blijft worden aangevoerd door een rapper die met uitpuilende ogen schreeuwde dat hij Zwarte Piet in het gezicht gaat trappen. Dat het op het moment van uitspreken een metafoor was wil er bij mij net zo slecht in als dat het in Nederland zo verrot is als de tv ons momenteel voorspiegelt.
En wie gelooft dat zijn onderwijzer hem vroeger kankerzwart heeft genoemd?quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:41 schreef wpor het volgende:
Op z'n gezicht trappen betekent eigenlijk gezichtsverlies lijden! Haha je kan zien dat hij tijd heeft gehad om excuses te bedenken
De slavenverkopers in Afrika waren de voorouders van Akwasi en Airfryer.quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:09 schreef Bloem75 het volgende:
Dat hele slavengedoe is natuurlijk verschrikkelijk. Maar als je de hele geschiedenis bekijkt is elk ras of afkomst ooit slaaf geweest.
Daarnaast is het een kwestie van vraag en aanbod geweest. De blanken gingen niet actief op pad om slaven te vangen in Afrika. Ze kochten enkel wat door de Afrikanen zelf werd aangeboden. Ze stonden de blanken al op te wachten op het strand.
Om nu enkel de blanken de schuld te geven gaat imo wel wat ver.
Discriminatie is natuurlijk altijd verwerpelijk en daar moet hard tegen worden opgetreden.
https://www.trouw.nl/nieu(...)avenhandel~ba2a374d/
Je kunt zeggen wat je wilt, het is wel een heel uniek soort marketing. De man is een rasartiest. Jammer dat 'ie niet kan rappen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:41 schreef RipCity het volgende:
Zo! Nu tijd om te cashen!
Akwasi kondigt aangepaste tournee aan rond album Sankofa
https://www.nu.nl/muziek/(...)d-album-sankofa.html
Ik had gisteren echt het idee dat die man niet goed is in zijn hoofd.quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:50 schreef AgLarrr het volgende:
Je kunt zeggen wat je wilt, het is wel een heel uniek soort marketing. De man is een rasartiest. Jammer dat 'ie niet kan rappen.
Hij werkt tenminste voor zijn geld.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had gisteren echt het idee dat die man niet goed is in zijn hoofd.
De andere negers aan tafel voelden, volgens mij, plaatsvervangende schaamte voor hem.
En dan schreeuwen tegen Beau dat die niet mocht schreeuwen, terwijl juist die heel rustig reageerde.
Echt, bizar!
Hoe kan dat nou? Zwarten krijgen toch geen kansen in Nederland!quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij werkt tenminste voor zijn geld.
Ik wacht op bericht van je management waarin gesteld wordt dat je slechts verwees naar de stagepersona van artiest Akwasi en niet de privepersoon. Dat het bezien moet worden als een toneelstuk.quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:32 schreef BeriBeri het volgende:
Ik heb zin om die gast op z'n bek te slaan.
Is natuurlijk ook een woordspeling
Misschien dachten de vele bezoekers van zn optredens en het personeel van de venues waar die plaatsvonden wel dat het een blackface act was, bedoeld om donkere mensen belachelijk te maken.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Zwarten krijgen toch geen kansen in Nederland!
Volgens mij is het gewoon geel hele slimme man (zo leek het ook in Expeditie Robinson) en is het hem een beetje naar de bol gestegen allemaal. Plaatsvervangende schaamte is exact wat ik ook voelde ja.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had gisteren echt het idee dat die man niet goed is in zijn hoofd.
De andere negers aan tafel voelden, volgens mij, plaatsvervangende schaamte voor hem.
En dan schreeuwen tegen Beau dat die niet mocht schreeuwen, terwijl juist die heel rustig reageerde.
Echt, bizar!
behalve in zo'n beetje elke talkshow, krant, radioprogramma, pretpark.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar de andere termen zijn me te lang om steeds voluit te typen en ze jeuken.quote:
quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wilt, het is wel een heel uniek soort marketing. De man is een rasartiest. Jammer dat 'ie niet kan rappen.
Is dat zo? Volgens mij is dat niet de strekking van de BLM beweging. Als je dat zo hebt opgevat, schort er iets aan je hersencapaciteit.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben tegen racisme en daarom ook tegen deze groep ultra-racistische "anti-racisten". Als er één groep is die eerst naar huidskleur/ras kijkt en daar vervolgens dan allerhande gevolgen aan verbindt dan zijn zij het wel.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:27 schreef Brybry het volgende:
Voel me even in een spagaat zitten als "dubbelbloedje" , wat Akwasi hier doet is echt gewoon totaal achterlijk. Ik kan er echt niks anders van maken.
Mag je ook gewoon tegen racisme zijn? Zonder dit soort figuren, links en rechts?
Dus we kunnen naast merchandise ook slaven kopen tijdens zijn tourneequote:Akwasi's album Sankofa, waarmee hij naar eigen zeggen teruggaat naar zijn Ghanese wortels, verscheen in maart.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik ben tegen racisme en daarom ook tegen deze groep ultra-racistische "anti-racisten". Als er één groep is die eerst naar huidskleur/ras kijkt en daar vervolgens dan allerhande gevolgen aan verbindt dan zijn zij het wel.
Geloof je dit zelf?quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik ben tegen racisme en daarom ook tegen deze groep ultra-racistische "anti-racisten". Als er één groep is die eerst naar huidskleur/ras kijkt en daar vervolgens dan allerhande gevolgen aan verbindt dan zijn zij het wel.
Dat zeker.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:30 schreef Buitendam het volgende:
Als ik Akwasi was zou ik me uit het debat op tv terugtrekken, hij uit zich veel te emotioneel en nu er eindelijk schot in de zaak zit trekt hij alle aandacht naar zich toe.
Same here, totaal ongeloofwaardig broodje aap verhaal om zn slachterofferschap te benadrukken.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
En wie gelooft dat zijn onderwijzer hem vroeger kankerzwart heeft genoemd?
Geloof best dat zijn onderwijzer heeft gezegd dat kleine Akwasi zich niet hoeft te schminken, maar niet dat 'omdat jij al kankerzwart bent'.
Gaat er bij mij niet in.
En dit naspelen met een oud uitziend filmpje met je neefje in de hoofdrol, maakt het niet geloofwaardiger.
Jazeker mevrouw die allerhande negatieve beweringen doet over één etnische groep maar tegelijkertijd beweert tegen discriminatie te zijn.quote:
By all means, enjoy your negro.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:29 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dus we kunnen naast merchandise ook slaven kopen tijdens zijn tournee
En welke groep mag dat zijn?quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jazeker mevrouw die allerhande negatieve beweringen doet over één etnische groep maar tegelijkertijd beweert tegen discriminatie te zijn.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:34 schreef Brybry het volgende:
[..]
En welke groep mag dat zijn?
Doel je op mijn post over Marokkanen? Want dan moet je die nog even nalezen voordat je conclusies trekt, meneer.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 12:14 schreef Brybry het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus mooi even niet.
![]()
Lastige wel.....ik ben anti-discriminatie, dat is wel duidelijk uit mijn posts. Er is echter een groep jonge mannen in Nederland die zich keer op keer misdraagt en dat moet gewoon aangepakt worden.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:21 schreef Brybry het volgende:
[..]
Nee. Want dan gaat de tamtam werken en dan krijgen ze thuis met de riem.
Ik had ook Marokkaanse buurjongens en dat waren ratten maar.....mijn ouders waren collega ondernemers van hun ouders. Als ze zich misdragen en mijn moeder zei daar wat van, dan kregen ze thuis met de riem.
Sterker nog, op een gegevens moment zei hun vader tegen mijn ouders; De volgende keer dat ze iets doen, sla ze gewoon.
Je stelt hier toch vrij duidelijk dat er een etnische groep is, die voor bijsturing/correctie door buitenstaanders ongevoelig is.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:24 schreef Brybry het volgende:
Er is gelukkig wel een kentering gaande, ook onderling worden ze steeds meer aangesproken maar er is nog een lange weg te gaan.
Dit probleem moet toch echt intern opgelost worden. Ik zie geen andere opties.
In de hierboven geciteerde posts, neem aan dat ze op basis van mijn reactie op haar posts daar mijn stellingname hier in twijfel trekt.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar zegt ze tegen discriminatie te zijn?
Nee, ik stel dat een groep jongens van een bepaalde afkomst zich in mijn omgeving vaak misdragen en dat het onderling opgelost moet worden omdat die groep jongens niet gevoelig is kritiek uit de maatschappij.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Je stelt hier toch vrij duidelijk dat er een etnische groep is, die voor bijsturing/correctie door buitenstaanders ongevoelig is.
Nou dan zal het slechts een probleem zijn dat zich in omvang beperkt tot jouw directe nabijheid.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:41 schreef Brybry het volgende:
[..]
Nee, ik stel dat een groep jongens van een bepaalde afkomst zich in mijn omgeving vaak misdragen en dat het onderling opgelost moet worden omdat die groep jongens niet gevoelig is kritiek uit de maatschappij.
Nergens stel ik dat alle Marokkanen slecht zijn of lak hebben aan de maatschappij
Nee. Hij zei dat ie een kankernikker werd genoemd door z'n leraar. Nog ongeloofwaardiger.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
En wie gelooft dat zijn onderwijzer hem vroeger kankerzwart heeft genoemd?
Geloof best dat zijn onderwijzer heeft gezegd dat kleine Akwasi zich niet hoeft te schminken, maar niet dat 'omdat jij al kankerzwart bent'.
Gaat er bij mij niet in.
En dit naspelen met een oud uitziend filmpje met je neefje in de hoofdrol, maakt het niet geloofwaardiger.
Volgens mij zei de leraar dat 'Akwasi al kankerzwart' was.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:45 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Nee. Hij zei dat ie een kankernikker werd genoemd door z'n leraar. Nog ongeloofwaardiger.
Kan 't verkeerd onthouden hebben en wil 't nu ook weten.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij zei de leraar dat 'Akwasi al kankerzwart' was.
Iemand het filmpje bij de hand?
Wordt Beau terugkijken, vrees ik.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:40 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Kan 't verkeerd onthouden hebben en wil 't nu ook weten.
Akwasi komt zelf ook uit een stam uit Ghana die slaven verkochten.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij zei de leraar dat 'Akwasi al kankerzwart' was.
Iemand het filmpje bij de hand?
Ja, 28 minuten, heel beklemtonend:quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Wordt Beau terugkijken, vrees ik.
Mja, daar gaan we.
Akwasi https://twitter.com/seven__/status/1268980153213952000/photo/1quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, 28 minuten, heel beklemtonend:
Jij bent al kan-ker-zwart.
Airfryer schijnbaar ook.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Akwasi komt zelf ook uit een stam uit Ghana die slaven verkochten.
Die komt uit dezelfde stam als Akwasi.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Airfryer schijnbaar ook.
Is ook een filmpje van, van Akwasi, dat hij zelf toegeeft af te stammen van de Ashanti, een Ghanese stam die rijk zijn geworden van de slavenhandel.
Oh. Ik had 't destijds (lang geleden) gezien maar bedankt voor 't opzoeken.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Wordt Beau terugkijken, vrees ik.
Mja, daar gaan we.
Dat idee heb ik eigenlijk niet bij hem.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:52 schreef NoPicNic het volgende:
Die rapper is altijd stoned, die neem ik dus niet serieus.
Link?quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, 28 minuten, heel beklemtonend:
Jij bent al kan-ker-zwart.
Ja en dan zegt hij in die speech ook nog van " we aren not the same as are ancestors"quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Airfryer schijnbaar ook.
Is ook een filmpje van, van Akwasi, dat hij zelf toegeeft af te stammen van de Ashanti, een Ghanese stam die rijk zijn geworden van de slavenhandel.
Zie post 289, van Tesss
Dus ze gaan Surinamers en Antillianen terugbetalen?quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:55 schreef Buitendam het volgende:
Hun verleden kunnen ze niet veranderen, maar de misstanden van nu aanpakken maakt wel een verschil.
Ja, maar dan moet je ook niet tegen mij zeggen dat ik je onderdruk omdat ik wit ben, als je voorouders slavenhandelaren waren.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:55 schreef Buitendam het volgende:
Hun verleden kunnen ze niet veranderen, maar de misstanden van nu aanpakken maakt wel een verschil.
Nogmaals: verleden tijd versus tegenwoordige tijd.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je ook niet tegen mij zeggen dat ik je onderdruk omdat ik wit ben, als je voorouders slavenhandelaren waren.
Vnd ik dan weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |