quote:AMSTERDAM - Bij de politie Amsterdam is aangifte gedaan tegen de rapper Akwasi naar aanleiding van zijn toespraak op de Dam op 1 juni. Akwasi zei daar dat hij bij het tegenkomen van een Zwarte Piet ’hem hoogstpersoonlijk op zijn gezicht trapt’. Meerdere aangiften volgen.
Bron: De Telegraafquote:Dat bevestigen de Amsterdamse politie en het Openbaar Ministerie Amsterdam aan De Telegraaf. „We hebben één aangifte binnen en meerdere aangiften worden deze week gedaan”, aldus een woordvoerder.
Wie achter de aangiften zitten, wil de politie niet zeggen. Het OM Amsterdam laat weten dat het de aangiften zal bestuderen om te kijken of en wat ermee gebeurt.
Talkshow M
De uitspraken van Akwasi, de artiestennaam van Akwasi Owusu Ansah, zorgden voor een storm van verontwaardiging in Nederland, omdat ze beschouwd kunnen worden als een oproep tot geweld of het legitimeren van geweld tegen Zwarte Pieten. De rapper bagatelliseerde later zijn uitspraak.
In de NPO-talkshow M zei hij dat mensen die hem kennen, weten dat hij ’geen vlieg kwaad’ zou doen. Zwarte Piet noemde hij ‘een fictief figuur’. Zijn management zei dat de uitspraken van de rapper gezien moeten worden als ’een oproep tot verzet en niet tot geweld’.
Neerhalen standbeeld Bristol
De overwegend vreedzame protesten van Black Lives Matter kennen ook excessen. Niet alleen in Amerika, maar ook in Europa. Zo vinden er systematische plunderingen plaats en is er fors geweld van demonstranten tegen politiemensen.
Het neerhalen van een standbeeld in Bristol van een weldoener van de stad die tevens een berucht slavendrijver was en het bekladden van een standbeeld van de belangrijkste bestrijder van nazi’s, Winston Churchill, met de leus ’racist’, zorgt voor veel afschuw en afkeuring.
De voormalig directeur van het Rijksmuseum in Amsterdam en de Kunsthal Rotterdam Wim Pijbes, schreef zondagavond op Twitter dat je in een beschaafd land met je poten van beelden afblijft. En: ’Dan kunnen de Arc de Triomph en de Boog van Constantijn (en nog veel meer) ook naar de schroot.’
Kick out Zwarte Piet
Eerder twitterde frontman Jerry Afriyie van Kick out Zwarte Piet dat iedereen die kritisch was over het protest op de Dam een racist is. Ook deze uitspraak kon rekenen op felle kritiek.
De Amsterdamse Achraf El Johari, jongerenburgemeester van Amsterdam, twitterde zondagavond naar aanleiding van de vernieling van beelden in Groot-Brittannië: ’Nu nog de gevels van de vele Amsterdamse grachtenpanden’.
Maar hij bedoelde het niet zo.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:17 schreef DonDruiper het volgende:
Ach ja. Onder het mom van 'racisme' mag je blijkbaar maar van alles roepen.
En als je het er niet mee een bent, dan ben je een racist.
+1. En ik zou willen dat men meer deed tegen de hedendaagse slavernij. Er zijn momenteel meer slaven dan er ooit geweest zijn.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:17 schreef Dachtjewat het volgende:
ik ben het overwegend eens met de protesten maar dit is natuurlijk gewoon fout, goed dat er aangifte gedaan wordt. ook het neerhalen van standbeelden vind ik belachelijk, alsof dingen er beter van worden als je de geschiedenis wist. deze mensen hebben bestaan, hebben een belangrijke rol gespeeld in de geschiedenis van een land en er kan ook geleerd worden van de fouten die ze gemaakt hebben. en laten we wel wezen, het is niet alsof er dagelijks drommen mensen bij deze beelden samenkomen om hun daden te verheerlijken.
Ja, net als die Airfryerquote:Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef Nikonlover het volgende:
Ik wil steeds Kawasaki typen ipv AkwasiZijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ja!quote:
Vind het niet kunnen eigenlijk, ben absoluut geen fan van airfryers, maar Kawasaki bezoedelen gaat me wel te ver.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef Nikonlover het volgende:
Ik wil steeds Kawasaki typen ipv AkwasiZijn er meer mensen die hier last van hebben?
Dagbesteding?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef SpecialK het volgende:
Donkere jongen op mijn werk vond het tijdens bijna elke lunch nodig om even te vertellen hoe hij mensen in elkaar zou meppen die
1. iets over zijn moeder zouden zeggen
2. Nigger zou zeggen (alsof we in de VS zitten)
3. Iemand met het verkeerde voetbalshirt naar amsterdam zou komen
Grenstrekkend geweld-belovend gedrag lijkt een beetje een cultuurdingetje te zijn denk ik.
wat voor cultuur though? 'donker' is nou niet echt een cultuurquote:Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef SpecialK het volgende:
Donkere jongen op mijn werk vond het tijdens bijna elke lunch nodig om even te vertellen hoe hij mensen in elkaar zou meppen die
1. iets over zijn moeder zouden zeggen
2. Nigger zou zeggen (alsof we in de VS zitten)
3. Iemand met het verkeerde voetbalshirt naar amsterdam zou komen
Grenstrekkend geweld-belovend gedrag lijkt een beetje een cultuurdingetje te zijn denk ik.
Hou je niet van een windbuil met gebakken lucht?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:29 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Vind het niet kunnen eigenlijk, ben absoluut geen fan van airfryers, maar Kawasaki bezoedelen gaat me wel te ver.
Ik ben tegen dat protest en ik ben geen racist, achterlijke kutneger!quote:Op maandag 8 juni 2020 10:59 schreef Bocaj het volgende:
Eerder twitterde frontman Jerry Afriyie van Kick out Zwarte Piet dat iedereen die kritisch was over het protest op de Dam een racist is.
Echt. Dat is de argumentatie van een infantiel.quote:
Beetje humor moet gewoon kunnen volgens de jongerenburgemeester van Amsterdamquote:Op maandag 8 juni 2020 11:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben tegen dat protest en ik ben geen racist, achterlijke kutneger!
Volgens hem was het een oproep tot verzet en geen oproep tot geweldquote:Op maandag 8 juni 2020 11:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Echt. Dat is de argumentatie van een infantiel.
Beetje die bijlmercultuur denk ik eigenlijk.. begint de laatste jaren te verdwijnen maar duurt wel even voordat de helemaal weg isquote:Op maandag 8 juni 2020 11:31 schreef Dachtjewat het volgende:
[..]
wat voor cultuur though? 'donker' is nou niet echt een cultuur
Nee deze jongen was aangenomen voor acquisitie maar bakte er niks van en was mede door klachten over zijn gedrag en om zijn slechte prestaties niet verlengd.quote:
en feitelijk doet ie precies wat de boze blanken ook doen.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:17 schreef DonDruiper het volgende:
Ach ja. Onder het mom van 'racisme' mag je blijkbaar maar van alles roepen.
En als je het er niet mee een bent, dan ben je een racist.
Welke nummers waren dat / waar kan ik de aangifte teruglezen?quote:Op maandag 8 juni 2020 11:04 schreef Montagui het volgende:
1?
Hier op Fok heeft een paar dagen terug al iemand zijn aangifte (nummer) gepost, en op geenstijl stonden er ook al een aantal. Dus hoezo 1?
same here. Die protesten komen me echt de spuigaten uit.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben tegen dat protest en ik ben geen racist, achterlijke kutneger!
Ze protesteren maar wat ze willen, daar ben ik niet tegen. Ik bentegen de plunderingen en tegen het standaard vuile racist riedeltje van al die gasten. Tevens ben ik er faliekant tegen dat de landelijk geldende regels met voeten getreden worden voor wat betreft die 1,5 meter.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:49 schreef Apotheose het volgende:
[..]
same here. Die protesten komen me echt de spuigaten uit.Ja het is allemaal goed blabla. Maar ten eerste: nu weten we het wel na 10.000 protesten. En ten tweede: er heerst nog steeds een virus die we nou net een beetje onder de duim hebben. Hopelijk valt het mee maar je weet het niet.
Het is toch raar. Dit gebeurt in een ander land. Maar in dezelfde stad wordt een Joods restaurant telkens vernield en ontvluchten Joodse Amsterdammers de stad en soms zelfs het land.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:49 schreef Apotheose het volgende:
[..]
same here. Die protesten komen me echt de spuigaten uit.Ja het is allemaal goed blabla. Maar ten eerste: nu weten we het wel na 10.000 protesten. En ten tweede: er heerst nog steeds een virus die we nou net een beetje onder de duim hebben. Hopelijk valt het mee maar je weet het niet.
ik gok ook dat hij dat bedoeld. surinaams/antiliaans, maargoed dat werd niet gezegd.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:42 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Beetje die bijlmercultuur denk ik eigenlijk.. begint de laatste jaren te verdwijnen maar duurt wel even voordat de helemaal weg is
Natuurlijk is dat het zo, het is alleen jammer dat de man onderdeel is van een politieke subcultuur waarin men dit niet wil horen.quote:Op maandag 8 juni 2020 11:53 schreef Selqae het volgende:
Als ik de uitspraken van hem bij dat protest en zijn geweldige rapteksten bij elkaar optel kan ik niet anders concluderen dat het gewoon zelf een racist is. Van zwart privilege spreken omdat die blanke vrouw de microfoon voor hem schoonmaakte, het symboliseren van zijn blanke schoonmaakster als slaaf, het oproepen van geweld. Hij is geen haar beter dan waar hij voor zegt te strijden,
Ik durf het je niet te zeggen. Heb eigenlijk niet naar zijn achtergrond gevraagd. Qua uiterlijk zou ik zeggen antiliaansquote:Op maandag 8 juni 2020 11:53 schreef Dachtjewat het volgende:
[..]
ik gok ook dat hij dat bedoeld. surinaams/antiliaans, maargoed dat werd niet gezegd.
Gewoon op wikipedia kijken;quote:Op maandag 8 juni 2020 11:56 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik durf het je niet te zeggen. Heb eigenlijk niet naar zijn achtergrond gevraagd. Qua uiterlijk zou ik zeggen antiliaans
Gaan we nog even verder kijken op Wikipedia, naar Ghana bijvoorbeeld:quote:Akwasi Owusu Ansah, artiestennaam Akwasi (Amsterdam, 6 maart 1988), is een Nederlandse rapper, acteur en schrijver van Ghanese afkomst.[
quote:In de tweede helft van de 17e eeuw verschuift de aandacht van goud naar de slavenhandel. De Ghanese kust werd een logistiek centrum van een ingrijpende periode in de geschiedenis:
De vraag ging over mijn ex-collegaquote:Op maandag 8 juni 2020 12:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Gewoon op wikipedia kijken;
[..]
Gaan we nog even verder kijken op Wikipedia, naar Ghana bijvoorbeeld:
[..]
https://www.ad.nl/show/aa(...)ars-gedaan~a3fe0e53/quote:,,Zwarte Piet is een fictief persoon, iemand die niet bestaat en naar Akwasi's mening en met hem vele mensen in Nederland, niet zou moeten bestaan", liet Akwasi's manager zaterdag weten.
Heerlijk hé.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:39 schreef thedeedster het volgende:
Van het AD:
[..]
https://www.ad.nl/show/aa(...)ars-gedaan~a3fe0e53/
Ja, wat is het nou? bestaat hij nou wel of niet? En indien niet? Waarom wordt er dan jaren over gejankt?
Trouwens; hij zegt ïk begrijp er niets van". Klein nuanceverschil.
twitter:ADshownieuws twitterde op maandag 08-06-2020 om 12:25:13Akwasi en zijn manager laten zich niet stoppen door aangiftes: 'Wij blijven onze boodschap verkondigen. Wij laten ons niet afleiden' https://t.co/9EYR8SyshD reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
quote:Op maandag 8 juni 2020 13:51 schreef SpecialK het volgende:
Ergens toch wel weer typisch.
Al die jaren worden rechtse en soms zelfs centrum-rechtse toespraken aangevallen door mensen onder het mom van "aanzetten tot geweld en geweld dreigen of zelfs aanzetten tot haat is waar vrijheid van meningsuiting stopt". "Hier moet de politie maar eens naar kijken! Ik doe aangifte!"
Ik neem aan dat we exact die mensen hier ook boos over zien worden toch?
Toch?.................SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 8 juni 2020 13:51 schreef SpecialK het volgende:
Ergens toch wel weer typisch.
Al die jaren worden rechtse en soms zelfs centrum-rechtse toespraken aangevallen door mensen onder het mom van "aanzetten tot geweld en geweld dreigen of zelfs aanzetten tot haat is waar vrijheid van meningsuiting stopt". "Hier moet de politie maar eens naar kijken! Ik doe aangifte!"
Ik neem aan dat we exact die mensen hier ook boos over zien worden toch?
Toch?Het gaat niet om de inhoud, het gaat om wie het zegt en welke kleur/afkomst die persoon heeft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk naar Baudet die een fictieve roman schrijft als hobby en meteen wordt weggezet als vrouwenhater. Hij geeft aan dat er vrouwen zijn die de voorkeur hebben voor niet werken en liever zich op het huishouden/kinderen storten, en weer is hij een vrouwenhater.
Maar geef kritiek op de andere kant van de medaille, waarin wordt opgeroepen tot geweld en vernieling, of het nu Airfryer is of een jongeren burgemeester van allochtone afkomst en je bent een racist.
Verwacht geen nuance of gelijkwaardige behandeling in de racisme discussie, deze discussie is gekaapt door de radicale elementen van links.
Juist.quote:Op maandag 8 juni 2020 13:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Het gaat niet om de inhoud, het gaat om wie het zegt en welke kleur/afkomst die persoon heeft.
Kijk naar Baudet die een fictieve roman schrijft als hobby en meteen wordt weggezet als vrouwenhater. Hij geeft aan dat er vrouwen zijn die de voorkeur hebben voor niet werken en liever zich op het huishouden/kinderen storten, en weer is hij een vrouwenhater.
Maar geef kritiek op de andere kant van de medaille, waarin wordt opgeroepen tot geweld en vernieling, of het nu Airfryer is of een jongeren burgemeester van allochtone afkomst en je bent een racist.
Verwacht geen nuance of gelijkwaardige behandeling in de racisme discussie, deze discussie is gekaapt door de radicale elementen van links.
Zo jammer allemaal. En dat op 2 a 3 generaties tijd.quote:Op maandag 8 juni 2020 12:58 schreef Ciclon het volgende:
Denk dat we het nog goed doen, buiten wat opruiiende taal van Akwasi en die maffe Burgemeester, niks schokkends gebeurt.
Rest van West Europa is het een drama
in Ierland, dat geen zwarte slaven bezat, gaan er chats op social media rond om zoveel mogelijk witte ieren te stabben en hun vrouwen te nemen zodat daar zwarte kinderen uit voortkomen.
In Zweden, ook geen black slavs, worden winkels geplundert. Dat is land is zoiezo als eerste naar de klote met dat open deuren belijd. Al zie ik die Yugo's, Iraniers en Assyriers nog wel eens de Zweedse kant kiezen.
UK, spreekt voor zich, Londen is net Amsterdam, een giga shithole.
Frankrijks, same, Parijs is net World War Z.
Belgie, Brussel (capital of Europe XD) is Parijs in het klein.
Spanje, vrij rustig denk nog, is nog te redden. Tevens veel zwarte- Zuid Amerikanen van wies er velen een hoog percentage Spaans bloed hebben stromen.
Duitsland, Die gaan de kant van Zweden op
dit.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:14 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Juist.
En ik wil daaraan toevoegen dat dát juist bij veel mensen hun racistische kant alleen maar aanwakkert. Maw het werkt averechts.
En wanneer is het genoeg hé? Wanneer zijn ze tevreden? Eerst zwarte piet, nu dit, straks dat. Wanneer is het punt aangebroken dat het genoeg is? Dat ze rustig kunnen slapen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |