Ik wacht op bericht van je management waarin gesteld wordt dat je slechts verwees naar de stagepersona van artiest Akwasi en niet de privepersoon. Dat het bezien moet worden als een toneelstuk.quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:32 schreef BeriBeri het volgende:
Ik heb zin om die gast op z'n bek te slaan.
Is natuurlijk ook een woordspeling
Misschien dachten de vele bezoekers van zn optredens en het personeel van de venues waar die plaatsvonden wel dat het een blackface act was, bedoeld om donkere mensen belachelijk te maken.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Zwarten krijgen toch geen kansen in Nederland!
Volgens mij is het gewoon geel hele slimme man (zo leek het ook in Expeditie Robinson) en is het hem een beetje naar de bol gestegen allemaal. Plaatsvervangende schaamte is exact wat ik ook voelde ja.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had gisteren echt het idee dat die man niet goed is in zijn hoofd.
De andere negers aan tafel voelden, volgens mij, plaatsvervangende schaamte voor hem.
En dan schreeuwen tegen Beau dat die niet mocht schreeuwen, terwijl juist die heel rustig reageerde.
Echt, bizar!
behalve in zo'n beetje elke talkshow, krant, radioprogramma, pretpark.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar de andere termen zijn me te lang om steeds voluit te typen en ze jeuken.quote:
quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wilt, het is wel een heel uniek soort marketing. De man is een rasartiest. Jammer dat 'ie niet kan rappen.
Is dat zo? Volgens mij is dat niet de strekking van de BLM beweging. Als je dat zo hebt opgevat, schort er iets aan je hersencapaciteit.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben tegen racisme en daarom ook tegen deze groep ultra-racistische "anti-racisten". Als er één groep is die eerst naar huidskleur/ras kijkt en daar vervolgens dan allerhande gevolgen aan verbindt dan zijn zij het wel.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:27 schreef Brybry het volgende:
Voel me even in een spagaat zitten als "dubbelbloedje" , wat Akwasi hier doet is echt gewoon totaal achterlijk. Ik kan er echt niks anders van maken.
Mag je ook gewoon tegen racisme zijn? Zonder dit soort figuren, links en rechts?
Dus we kunnen naast merchandise ook slaven kopen tijdens zijn tourneequote:Akwasi's album Sankofa, waarmee hij naar eigen zeggen teruggaat naar zijn Ghanese wortels, verscheen in maart.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik ben tegen racisme en daarom ook tegen deze groep ultra-racistische "anti-racisten". Als er één groep is die eerst naar huidskleur/ras kijkt en daar vervolgens dan allerhande gevolgen aan verbindt dan zijn zij het wel.
Geloof je dit zelf?quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ik ben tegen racisme en daarom ook tegen deze groep ultra-racistische "anti-racisten". Als er één groep is die eerst naar huidskleur/ras kijkt en daar vervolgens dan allerhande gevolgen aan verbindt dan zijn zij het wel.
Dat zeker.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:30 schreef Buitendam het volgende:
Als ik Akwasi was zou ik me uit het debat op tv terugtrekken, hij uit zich veel te emotioneel en nu er eindelijk schot in de zaak zit trekt hij alle aandacht naar zich toe.
Same here, totaal ongeloofwaardig broodje aap verhaal om zn slachterofferschap te benadrukken.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
En wie gelooft dat zijn onderwijzer hem vroeger kankerzwart heeft genoemd?
Geloof best dat zijn onderwijzer heeft gezegd dat kleine Akwasi zich niet hoeft te schminken, maar niet dat 'omdat jij al kankerzwart bent'.
Gaat er bij mij niet in.
En dit naspelen met een oud uitziend filmpje met je neefje in de hoofdrol, maakt het niet geloofwaardiger.
Jazeker mevrouw die allerhande negatieve beweringen doet over één etnische groep maar tegelijkertijd beweert tegen discriminatie te zijn.quote:
By all means, enjoy your negro.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:29 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Dus we kunnen naast merchandise ook slaven kopen tijdens zijn tournee
En welke groep mag dat zijn?quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:32 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jazeker mevrouw die allerhande negatieve beweringen doet over één etnische groep maar tegelijkertijd beweert tegen discriminatie te zijn.
quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:34 schreef Brybry het volgende:
[..]
En welke groep mag dat zijn?
Doel je op mijn post over Marokkanen? Want dan moet je die nog even nalezen voordat je conclusies trekt, meneer.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 12:14 schreef Brybry het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus mooi even niet.
![]()
Lastige wel.....ik ben anti-discriminatie, dat is wel duidelijk uit mijn posts. Er is echter een groep jonge mannen in Nederland die zich keer op keer misdraagt en dat moet gewoon aangepakt worden.
quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:21 schreef Brybry het volgende:
[..]
Nee. Want dan gaat de tamtam werken en dan krijgen ze thuis met de riem.
Ik had ook Marokkaanse buurjongens en dat waren ratten maar.....mijn ouders waren collega ondernemers van hun ouders. Als ze zich misdragen en mijn moeder zei daar wat van, dan kregen ze thuis met de riem.
Sterker nog, op een gegevens moment zei hun vader tegen mijn ouders; De volgende keer dat ze iets doen, sla ze gewoon.
Je stelt hier toch vrij duidelijk dat er een etnische groep is, die voor bijsturing/correctie door buitenstaanders ongevoelig is.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 19:24 schreef Brybry het volgende:
Er is gelukkig wel een kentering gaande, ook onderling worden ze steeds meer aangesproken maar er is nog een lange weg te gaan.
Dit probleem moet toch echt intern opgelost worden. Ik zie geen andere opties.
In de hierboven geciteerde posts, neem aan dat ze op basis van mijn reactie op haar posts daar mijn stellingname hier in twijfel trekt.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar zegt ze tegen discriminatie te zijn?
Nee, ik stel dat een groep jongens van een bepaalde afkomst zich in mijn omgeving vaak misdragen en dat het onderling opgelost moet worden omdat die groep jongens niet gevoelig is kritiek uit de maatschappij.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:37 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Je stelt hier toch vrij duidelijk dat er een etnische groep is, die voor bijsturing/correctie door buitenstaanders ongevoelig is.
Nou dan zal het slechts een probleem zijn dat zich in omvang beperkt tot jouw directe nabijheid.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:41 schreef Brybry het volgende:
[..]
Nee, ik stel dat een groep jongens van een bepaalde afkomst zich in mijn omgeving vaak misdragen en dat het onderling opgelost moet worden omdat die groep jongens niet gevoelig is kritiek uit de maatschappij.
Nergens stel ik dat alle Marokkanen slecht zijn of lak hebben aan de maatschappij
Nee. Hij zei dat ie een kankernikker werd genoemd door z'n leraar. Nog ongeloofwaardiger.quote:Op donderdag 11 juni 2020 12:51 schreef Gia het volgende:
[..]
En wie gelooft dat zijn onderwijzer hem vroeger kankerzwart heeft genoemd?
Geloof best dat zijn onderwijzer heeft gezegd dat kleine Akwasi zich niet hoeft te schminken, maar niet dat 'omdat jij al kankerzwart bent'.
Gaat er bij mij niet in.
En dit naspelen met een oud uitziend filmpje met je neefje in de hoofdrol, maakt het niet geloofwaardiger.
Volgens mij zei de leraar dat 'Akwasi al kankerzwart' was.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:45 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Nee. Hij zei dat ie een kankernikker werd genoemd door z'n leraar. Nog ongeloofwaardiger.
Kan 't verkeerd onthouden hebben en wil 't nu ook weten.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij zei de leraar dat 'Akwasi al kankerzwart' was.
Iemand het filmpje bij de hand?
Wordt Beau terugkijken, vrees ik.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:40 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Kan 't verkeerd onthouden hebben en wil 't nu ook weten.
Akwasi komt zelf ook uit een stam uit Ghana die slaven verkochten.quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij zei de leraar dat 'Akwasi al kankerzwart' was.
Iemand het filmpje bij de hand?
Ja, 28 minuten, heel beklemtonend:quote:Op donderdag 11 juni 2020 17:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Wordt Beau terugkijken, vrees ik.
Mja, daar gaan we.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |