https://www.telegraaf.nl/(...)-achter-mijn-woordenquote:Akwasi: ik sta voor 100.000 procent achter mijn woorden
Akwasi heeft voor het eerst uitgebreid gesproken over de ophef rondom zijn uitspraken over Zwarte Piet vorige week in een speech tijdens het racismeprotest op de Dam. De rapper blijft achter zijn woorden staan, vertelde hij in de RTL-talkshow Beau. Ook benadrukte Akwasi dat zijn woorden niet letterlijk moeten worden genomen.
Wel een heel slap excuus.quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:41 schreef wpor het volgende:
Op z'n gezicht trappen betekent eigenlijk gezichtsverlies lijden! Haha je kan zien dat hij tijd heeft gehad om excuses te bedenken
Toch typisch dat hier zo weinig ophef over is.quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:42 schreef RipCity het volgende:
https://www.vandaagenmorg(...)-troon-voor-zichzelf
edit: uit het artikel;quote:het waren in de tijd van de slavernij toch een beetje de 'zwarte moffen van Afrika, zij het met een gouden randje'
Vreemd? Het zijn natuurlijk wél mensen met verstand van zaken in deze kwestie.quote:Zo lijkt het me nu al vreemd als in de slavernij-instituten die her en der worden opgericht - zoals ook in Rotterdam de bedoeling is - de Ashanti vooraan in het bestuur zouden zitten.
Goed artikel. Denk dat het komt omdat veel Nederlanders het al niet zoveel kan schelen of je blank of gekleurd bent... laat staan wat voor stam je vandaan zou komen. Dat tribalisme zit er hier ook gewoon niet zo in. Zou ook niet moeten wat mij betreft, en Akwasi en aanverwanten hoeven zich ook niet schuldig te voelen voor wat hun voorouders hebben gedaan. Al vind ik het dan wel een beetje ironisch. En een beetje hypocriet als je je eigen achtergrond negeert , maar wel blanken probeert schuld aan te wrijven.quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:42 schreef RipCity het volgende:
https://www.vandaagenmorg(...)-troon-voor-zichzelf
https://www.ad.nl/show/al(...)oor-verrot~a0ed04d8/quote:Wie gisteravond snakte naar nóg meer verontwaardigde, boze mensen op tv zat geramd.
Televisie heeft de gave een land te verbroederen, maar het kan een samenleving ook verder doen polariseren. Je hoeft geen glazen bol te hebben om te voorspellen welke kant het opgaat als het racismedebat aan talkshowtafels blijft worden aangevoerd door een rapper die met uitpuilende ogen schreeuwde dat hij Zwarte Piet in het gezicht gaat trappen. Dat het op het moment van uitspreken een metafoor was wil er bij mij net zo slecht in als dat het in Nederland zo verrot is als de tv ons momenteel voorspiegelt.
En wie gelooft dat zijn onderwijzer hem vroeger kankerzwart heeft genoemd?quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:41 schreef wpor het volgende:
Op z'n gezicht trappen betekent eigenlijk gezichtsverlies lijden! Haha je kan zien dat hij tijd heeft gehad om excuses te bedenken
De slavenverkopers in Afrika waren de voorouders van Akwasi en Airfryer.quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:09 schreef Bloem75 het volgende:
Dat hele slavengedoe is natuurlijk verschrikkelijk. Maar als je de hele geschiedenis bekijkt is elk ras of afkomst ooit slaaf geweest.
Daarnaast is het een kwestie van vraag en aanbod geweest. De blanken gingen niet actief op pad om slaven te vangen in Afrika. Ze kochten enkel wat door de Afrikanen zelf werd aangeboden. Ze stonden de blanken al op te wachten op het strand.
Om nu enkel de blanken de schuld te geven gaat imo wel wat ver.
Discriminatie is natuurlijk altijd verwerpelijk en daar moet hard tegen worden opgetreden.
https://www.trouw.nl/nieu(...)avenhandel~ba2a374d/
Je kunt zeggen wat je wilt, het is wel een heel uniek soort marketing. De man is een rasartiest. Jammer dat 'ie niet kan rappen.quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:41 schreef RipCity het volgende:
Zo! Nu tijd om te cashen!
Akwasi kondigt aangepaste tournee aan rond album Sankofa
https://www.nu.nl/muziek/(...)d-album-sankofa.html
Ik had gisteren echt het idee dat die man niet goed is in zijn hoofd.quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:50 schreef AgLarrr het volgende:
Je kunt zeggen wat je wilt, het is wel een heel uniek soort marketing. De man is een rasartiest. Jammer dat 'ie niet kan rappen.
Hij werkt tenminste voor zijn geld.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had gisteren echt het idee dat die man niet goed is in zijn hoofd.
De andere negers aan tafel voelden, volgens mij, plaatsvervangende schaamte voor hem.
En dan schreeuwen tegen Beau dat die niet mocht schreeuwen, terwijl juist die heel rustig reageerde.
Echt, bizar!
Hoe kan dat nou? Zwarten krijgen toch geen kansen in Nederland!quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij werkt tenminste voor zijn geld.
Ik wacht op bericht van je management waarin gesteld wordt dat je slechts verwees naar de stagepersona van artiest Akwasi en niet de privepersoon. Dat het bezien moet worden als een toneelstuk.quote:Op donderdag 11 juni 2020 11:32 schreef BeriBeri het volgende:
Ik heb zin om die gast op z'n bek te slaan.
Is natuurlijk ook een woordspeling
Misschien dachten de vele bezoekers van zn optredens en het personeel van de venues waar die plaatsvonden wel dat het een blackface act was, bedoeld om donkere mensen belachelijk te maken.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Zwarten krijgen toch geen kansen in Nederland!
Volgens mij is het gewoon geel hele slimme man (zo leek het ook in Expeditie Robinson) en is het hem een beetje naar de bol gestegen allemaal. Plaatsvervangende schaamte is exact wat ik ook voelde ja.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik had gisteren echt het idee dat die man niet goed is in zijn hoofd.
De andere negers aan tafel voelden, volgens mij, plaatsvervangende schaamte voor hem.
En dan schreeuwen tegen Beau dat die niet mocht schreeuwen, terwijl juist die heel rustig reageerde.
Echt, bizar!
behalve in zo'n beetje elke talkshow, krant, radioprogramma, pretpark.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar de andere termen zijn me te lang om steeds voluit te typen en ze jeuken.quote:
quote:Op donderdag 11 juni 2020 13:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je kunt zeggen wat je wilt, het is wel een heel uniek soort marketing. De man is een rasartiest. Jammer dat 'ie niet kan rappen.
Is dat zo? Volgens mij is dat niet de strekking van de BLM beweging. Als je dat zo hebt opgevat, schort er iets aan je hersencapaciteit.quote:Op donderdag 11 juni 2020 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben tegen racisme en daarom ook tegen deze groep ultra-racistische "anti-racisten". Als er één groep is die eerst naar huidskleur/ras kijkt en daar vervolgens dan allerhande gevolgen aan verbindt dan zijn zij het wel.quote:Op donderdag 11 juni 2020 16:27 schreef Brybry het volgende:
Voel me even in een spagaat zitten als "dubbelbloedje" , wat Akwasi hier doet is echt gewoon totaal achterlijk. Ik kan er echt niks anders van maken.
Mag je ook gewoon tegen racisme zijn? Zonder dit soort figuren, links en rechts?
Dus we kunnen naast merchandise ook slaven kopen tijdens zijn tourneequote:Akwasi's album Sankofa, waarmee hij naar eigen zeggen teruggaat naar zijn Ghanese wortels, verscheen in maart.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |