abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193545452
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

als jij je als blanke gediscrimineerd ofzo gaat voelen n.a.v. iets, gewoon zeggen of protesren demonstreren whatever :)
Lees nog eens goed de drie punten die met ''-'' beginnen.

- Bijna niemand zegt ''racisme bestaat niet''. Het bestaat, het komt zeker voor.
- Het racisme wat voorkomt werkt alle kanten op. Mensen met een getinte huidskleur die menen het ''alleenrecht'' aan slachtofferschap hier over op te kunnen eisen vallen hard door de mand.
- Alleen wat word aangenomen als racisme is dikwijls geen racisme, maar eerder (bijvoorbeeld) stereotypering.

Wat is nu precies het probleem?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193545559
Het is een domme vent. Hierdoor gaan de hakken juist weer in het zand.
  maandag 8 juni 2020 @ 23:44:16 #131
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_193545560
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:37 schreef Prutzenberg het volgende:
Vind je deze Zwarte Piet niet leuk? Prima, verdiep je in de symboliek en kom met wat beters of laat anderen met rust.
Zoals je zelf laat zien met dat filmpje kan de verschijningsvorm van die symboliek veranderen.
Blijkbaar was het lang niet altijd een persoon met een dikke laag zwarte sminck, kroeshaar, oorbellen en een pofbroek.
Dus wat is er dan tegen om zijn verschijning wederom eens aan te passen?

Daarnaast blijf ik me er over verbazen dat iedereen op de achterste benen staat als iemand het racistisch noemt, maar niemand er problemen mee heeft dat volwassenen zich onherkenbaar verkleden om zo dicht bij kleine kinderen te komen,ze snoepgoed te geven en als het even kan ook nog eens op schoot te nemen. 8)7
So we just called him Fred
pi_193545614
quote:
4s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:33 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Lees nog eens goed de drie punten die met ''-'' beginnen.

- Bijna niemand zegt ''racisme bestaat niet''. Het bestaat, het komt zeker voor.
- Het racisme wat voorkomt werkt alle kanten op. Mensen met een getinte huidskleur die menen het ''alleenrecht'' aan slachtofferschap hier over op te kunnen eisen vallen hard door de mand.
- Alleen wat word aangenomen als racisme is dikwijls geen racisme, maar eerder (bijvoorbeeld) stereotypering.

Wat is nu precies het probleem?
had met ZP discussie te maken, de tekst hieronder

quote:
tuurlijk niet
als ik jou een plezier wil doen en doe iets, maar jij vat het op als een belediging o.i.d. Dan mag jij dit wel aan mij zeggen hoor. Dan is het win-win. Dat bespaart mij moeite en jou bespaart het je beledigd voelen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 8 juni 2020 @ 23:51:44 #133
3542 Gia
User under construction
pi_193545620
quote:
4s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Wat ik vooral hoop is dat onschuldige mensen die straks als zwarte piet over straat gaan met rust gelaten worden, en niet belaagd of geïntimideerd worden en al helemaal niet met geweld te maken krijgen.

Ik acht die kans steeds kleiner, o.a. met dank aan Akwasi nu, gezien het gejuich na zn ''speech''.

Mocht dat wel gebeuren dan is kans op verdere escalatie nog groter, waar hij en die andere figuur waar ik de naam maar niet van onthouden ook zelf te maken gaan krijgen met echt fysiek geweld. Over het boomerang effect gesproken. De slachtofferkaart zullen ze al in hun mouwen gestoken hebben.

Nee, dit is allemaal verre van ongewenst.
Hij had zn woorden terug moeten nemen en verontschuldiging aan moeten bieden. Nu ie dat niet heeft gedaan heeft ie zichzelf eigenlijk als ''het gezicht'' van de agressieve KOZP verklaard. Als mensen nu gaan zien dat ie niet bestraft gaat worden, en weg kan komen hiermee, zullen meer mensen van mening zijn dat ze ''dan maar zelf voor gerechtigheid moeten zorgen'', en -nogmaals- al helemaal als er wat gebeurt met onschuldige mensen die als ZP over straat gaan.
Onschuldige mensen vanaf een jaar of 14. Kinderen.

Omdat hun kinderen geïndoctrineerd zijn met het idee dat zwarte piet verzonnen is om zwarte te pesten, mogen onze kinderen in het gezicht geschopt worden?

Heb het lef eens!
  dinsdag 9 juni 2020 @ 00:03:27 #134
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193545715
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]

:D

Ja, die zwarten hebben allemaal dezelfde cultuur.

:')
even een paar posts verder lezen dorstige antifa vriend.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 9 juni 2020 @ 00:46:09 #135
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193545924
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 00:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

even een paar posts verder lezen dorstige antifa vriend.
pi_193551099
Zou Akwasi nu ook meerdere jaren in de rechtbank moeten verschijnen? Wilders stelde alleen maar een vraag.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193551126
quote:
9s.gif Op maandag 8 juni 2020 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Stel dat die man wordt vervolgd. Dan krijgen we grote rassenrellen hier in Nederland
Met dit argument besloot burgemeester Halsema niet in te grijpen op de Dam en rechtsongelijkheid te institutionaliseren: de wet geldt voor blanke demonstraties (die ze niet moet) en niet voor gekleurde demonstraties (die haar welgevallig zijn).
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193552258
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 13:08 schreef Oostwoud het volgende:
Zou Akwasi nu ook meerdere jaren in de rechtbank moeten verschijnen? Wilders stelde alleen maar een vraag.
KOZP. Kick Out Zwarte Piet
is ook oproepen tot geweld?
Ik ben geen robot.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:00:39 #139
3542 Gia
User under construction
pi_193552461
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 14:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

KOZP. Kick Out Zwarte Piet
is ook oproepen tot geweld?
Nee, maar 'als ik in november een zwarte piet zie, schop ik hem in zijn gezicht', is dat wel.

Zwarte pieten zijn vooral jongeren en veel meisjes.
Hoe stoer ben je dan, door dát te roepen. En hoe afschuwelijk is het dat zo'n uitspraak met gejuich wordt ontvangen.

Jazeker, veel erger dan de minder-vraag van Wilders.
pi_193552548
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, maar 'als ik in november een zwarte piet zie, schop ik hem in zijn gezicht', is dat wel.

Zwarte pieten zijn vooral jongeren en veel meisjes.
Hoe stoer ben je dan, door dát te roepen. En hoe afschuwelijk is het dat zo'n uitspraak met gejuich wordt ontvangen.

Jazeker, veel erger dan de minder-vraag van Wilders.
dus als hij 'schop ZP' had gezegd, had het wel gekund volgens jou?
Ik ben geen robot.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:11:57 #141
3542 Gia
User under construction
pi_193552578
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:08 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

dus als hij 'schop ZP' had gezegd, had het wel gekund volgens jou?
Kick out betekent niet letterlijk 'schoppen', maar eruit schoppen, wat een uitdrukking is.

Maar, dat weet jij ook wel, hè?
pi_193552674
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Kick out betekent niet letterlijk 'schoppen', maar eruit schoppen, wat een uitdrukking is.

Maar, dat weet jij ook wel, hè?
ja, dat weet ik
Dus als hij 'als ik in november een zwarte piet zie, schop ik hem (eruit)' had gezegd, zou het wel gekund hebben?
Ik ben geen robot.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:39:19 #143
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193552893
Jammer dat kneuzige aandachtshoer zijn, niet strafbaar is.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-in-gezicht-trappen

quote:
Ronnie Flex heeft op Twitter zijn steun betuigd aan collega-rapper Akwasi wat betreft zijn uitspraken over Zwarte Piet. In hoofdletters schrijft Ronnie in een tweet dat hij zodra hij in november een zwarte piet ziet, hij deze ’in zijn gezicht’ trapt.
Stumper.

edit: met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Die dombo laat dus zien dat Akwasi tot geweld oproept.

[ Bericht 8% gewijzigd door thedeedster op 09-06-2020 15:45:09 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193552923
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ja, dat weet ik
Dus als hij 'als ik in november een zwarte piet zie, schop ik hem (eruit)' had gezegd, zou het wel gekund hebben?
:') Heb je weer iets zogenaamd geniaals gevonden? Je snapt de verschillen zelf ook wel toch? Iemand het land uit schoppen is een heel verschil met iemand in zijn gezicht trappen. Iemand het land uit trappen kan je niet letterlijk opvatten. Iemand in z'n gezicht trappen kan je juist niet figuurlijk opvatten.

En misschien moeten we het sowieso gewoon blijven hebben over wat er gezegd is? Geen wat-als scenario's?
pi_193552972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Stumper.

edit: met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Die dombo laat dus zien dat Akwasi tot geweld oproept.
In neem aan de hij al is uitgenodigd bij DitisM om zonder lastige vragen uit te leggen dat hij het allemaal niet zo bedoeld heeft en het geen oproep tot geweld is.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:50:01 #146
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193552982
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:48 schreef Selqae het volgende:

[..]

In neem aan de hij al is uitgenodigd bij DitisM om zonder lastige vragen uit te leggen dat hij het allemaal niet zo bedoeld heeft en het geen oproep tot geweld is.
Het schijnt dat hij zijn virtuele keutel al weer heeft ingetrokken. Aandachtshoer, dat is het.

Al heb je een miljard streams, je mening is niks meer waard.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193553028
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Stumper.

'' ....Vind het alleen merkwaardig dat je wel mag praten over vluchtelingen laten verdrinken langs Italië maar ZP een corrigerende tik ho maarrrrr... Maar laat die kinderen op die vlotjes maar sterven. Jullie zijn ziek allemaal” ''

Welja, trek dat er ook maar bij. Suggereer het maar zo alsof dit ook op een demo met duizenden door een microfoon werd geroepen.

En iemand in zn gezicht trappen is een corrigerende tik?

Alsjeblieft, hou op.
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193553051
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het schijnt dat hij zijn virtuele keutel al weer heeft ingetrokken. Aandachtshoer, dat is het.

Al heb je een miljard streams, je mening is niks meer waard.
Z'n management zal wel hebben gebeld dat dat niet zo'n slimme zet is.
Het laatste wat Ronnie hiermee doet is Akwasi steunen, het laat zien dat mensen zijn oproep overnemen en dat is niet in het voordeel van zijn rechtzaak.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193553110
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:43 schreef wpor het volgende:

[..]

:') Heb je weer iets zogenaamd geniaals gevonden? Je snapt de verschillen zelf ook wel toch? Iemand het land uit schoppen is een heel verschil met iemand in zijn gezicht trappen. Iemand het land uit trappen kan je niet letterlijk opvatten. Iemand in z'n gezicht trappen kan je juist niet figuurlijk opvatten.

En misschien moeten we het sowieso gewoon blijven hebben over wat er gezegd is? Geen wat-als scenario's?
dus als iemand tegen mij 'we schoppen je het land uit als jij nog blijft doorzeuren over ZP' dan is dat geen oproep o.i.d. iets met geweld? Dat moet gewoon kunnen vind jij?
Ik ben geen robot.
pi_193553138
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

'' ....Vind het alleen merkwaardig dat je wel mag praten over vluchtelingen laten verdrinken langs Italië maar ZP een corrigerende tik ho maarrrrr... Maar laat die kinderen op die vlotjes maar sterven. Jullie zijn ziek allemaal” ''

Welja, trek dat er ook maar bij. Suggereer het maar zo alsof dit ook op een demo met duizenden door een microfoon werd geroepen.

En iemand in zn gezicht trappen is een corrigerende tik?

Alsjeblieft, hou op.
tuurlijk is het geen corrigerende tik, hooguit dreigen met corrigerende tik
Ik ben geen robot.
pi_193553163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:00 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

tuurlijk is het geen corrigerende tik, hooguit dreigen met corrigerende tik
Ja haha. U Funny.

Ik vraag me wel af, gaat Akwardsi ook aangifte doen van mensen die gezegd hebben dat ze hem in zn gezicht gaan trappen?
pi_193553270
quote:
14s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:28 schreef Enchanter het volgende:
Je beledigd voelen is een keuze
Ieder mens zal zich beledigd voelen, als men hem maar lang genoeg tart, want dan is er geen andere keuze meer mogelijk.
pi_193553305
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:02 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja haha. U Funny.

Ik vraag me wel af, gaat Akwardsi ook aangifte doen van mensen die gezegd hebben dat ze hem in zn gezicht gaan trappen?
Geen idee, dit kun je beter aan hem of zijn management vragen dan aan mij.
Ik ga aangifte doen tegen meneer Akwasi bij een politiebureau van bedreiging met geweld.Ik vul in bij naam: Zwarte, achternaam: Piet. Zie je het al voor je?
Ik ben geen robot.
pi_193553308
ze gaan het nog druk krijgen in December; die meneer plasschaar en akwaadski.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193553310
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

dus als iemand tegen mij 'we schoppen je het land uit als jij nog blijft doorzeuren over ZP' dan is dat geen oproep o.i.d. iets met geweld? Dat moet gewoon kunnen vind jij?
Er zit een verschil in ja. Maar beide kunnen niet. Ik denk dat er qua strafbaarheid ook weldegelijk een verschil in zit. En nu?
pi_193553361
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:13 schreef wpor het volgende:

[..]

Er zit een verschil in ja. Maar beide kunnen niet. Ik denk dat er qua strafbaarheid ook weldegelijk een verschil in zit. En nu?
helemaal niks, gewoon ZP afschaffen, want dat brengt gewoon de openbare orde in gevaar o.i.d.
zolang het niet afgeschaft wordt geef je zulke organisaties(KOZP) bestaansrecht
Ik ben geen robot.
pi_193553393
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:13 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Geen idee, dit kun je beter aan hem of zijn management vragen dan aan mij.
Ik ga aangifte doen tegen meneer Akwasi bij een politiebureau van bedreiging met geweld.Ik vul in bij naam: Zwarte, achternaam: Piet. Zie je het al voor je?
Nee. Haatzaaien.

https://www.politie.nl/aa(...)ing-of-discriminatie

En dan;

https://www.politie.nl/aa(...)43-aead-2201dd890495
pi_193553408
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

helemaal niks, gewoon ZP afschaffen, want dat brengt gewoon de openbare orde in gevaar o.i.d.

Perfecte redenatie.
pi_193553409
quote:

[..]

Gaan we Monsieur Cannibale in de efteling ook weghalen?
pi_193553421
quote:

[..]

flauwekul. Als men ergens in Gapinge geniet van Zwarte piet en daar klaagt niemand over, waarom zou je dat daar dan ook afschaffen.

https://www.google.com/ma(...)5.29571050000003&z=7

Zwarte piet is iets wat in de grote steden blijkbaar niet kan. Nou dan niet. verwacht echter niet dat je in de wat meer landelijke streken aanpassingen kunt doen op dit gebied.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')