Lees nog eens goed de drie punten die met ''-'' beginnen.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
als jij je als blanke gediscrimineerd ofzo gaat voelen n.a.v. iets, gewoon zeggen of protesren demonstreren whatever
Zoals je zelf laat zien met dat filmpje kan de verschijningsvorm van die symboliek veranderen.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:37 schreef Prutzenberg het volgende:
Vind je deze Zwarte Piet niet leuk? Prima, verdiep je in de symboliek en kom met wat beters of laat anderen met rust.
had met ZP discussie te maken, de tekst hieronderquote:Op maandag 8 juni 2020 23:33 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Lees nog eens goed de drie punten die met ''-'' beginnen.
- Bijna niemand zegt ''racisme bestaat niet''. Het bestaat, het komt zeker voor.
- Het racisme wat voorkomt werkt alle kanten op. Mensen met een getinte huidskleur die menen het ''alleenrecht'' aan slachtofferschap hier over op te kunnen eisen vallen hard door de mand.
- Alleen wat word aangenomen als racisme is dikwijls geen racisme, maar eerder (bijvoorbeeld) stereotypering.
Wat is nu precies het probleem?
quote:tuurlijk niet
als ik jou een plezier wil doen en doe iets, maar jij vat het op als een belediging o.i.d. Dan mag jij dit wel aan mij zeggen hoor. Dan is het win-win. Dat bespaart mij moeite en jou bespaart het je beledigd voelen.
Onschuldige mensen vanaf een jaar of 14. Kinderen.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:57 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat ik vooral hoop is dat onschuldige mensen die straks als zwarte piet over straat gaan met rust gelaten worden, en niet belaagd of geïntimideerd worden en al helemaal niet met geweld te maken krijgen.
Ik acht die kans steeds kleiner, o.a. met dank aan Akwasi nu, gezien het gejuich na zn ''speech''.
Mocht dat wel gebeuren dan is kans op verdere escalatie nog groter, waar hij en die andere figuur waar ik de naam maar niet van onthouden ook zelf te maken gaan krijgen met echt fysiek geweld. Over het boomerang effect gesproken. De slachtofferkaart zullen ze al in hun mouwen gestoken hebben.
Nee, dit is allemaal verre van ongewenst.
Hij had zn woorden terug moeten nemen en verontschuldiging aan moeten bieden. Nu ie dat niet heeft gedaan heeft ie zichzelf eigenlijk als ''het gezicht'' van de agressieve KOZP verklaard. Als mensen nu gaan zien dat ie niet bestraft gaat worden, en weg kan komen hiermee, zullen meer mensen van mening zijn dat ze ''dan maar zelf voor gerechtigheid moeten zorgen'', en -nogmaals- al helemaal als er wat gebeurt met onschuldige mensen die als ZP over straat gaan.
even een paar posts verder lezen dorstige antifa vriend.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:22 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, die zwarten hebben allemaal dezelfde cultuur.
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 00:03 schreef SpecialK het volgende:
[..]
even een paar posts verder lezen dorstige antifa vriend.
Met dit argument besloot burgemeester Halsema niet in te grijpen op de Dam en rechtsongelijkheid te institutionaliseren: de wet geldt voor blanke demonstraties (die ze niet moet) en niet voor gekleurde demonstraties (die haar welgevallig zijn).quote:Op maandag 8 juni 2020 19:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
Stel dat die man wordt vervolgd. Dan krijgen we grote rassenrellen hier in Nederland
KOZP. Kick Out Zwarte Pietquote:Op dinsdag 9 juni 2020 13:08 schreef Oostwoud het volgende:
Zou Akwasi nu ook meerdere jaren in de rechtbank moeten verschijnen? Wilders stelde alleen maar een vraag.
Nee, maar 'als ik in november een zwarte piet zie, schop ik hem in zijn gezicht', is dat wel.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 14:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
KOZP. Kick Out Zwarte Piet
is ook oproepen tot geweld?
dus als hij 'schop ZP' had gezegd, had het wel gekund volgens jou?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar 'als ik in november een zwarte piet zie, schop ik hem in zijn gezicht', is dat wel.
Zwarte pieten zijn vooral jongeren en veel meisjes.
Hoe stoer ben je dan, door dát te roepen. En hoe afschuwelijk is het dat zo'n uitspraak met gejuich wordt ontvangen.
Jazeker, veel erger dan de minder-vraag van Wilders.
Kick out betekent niet letterlijk 'schoppen', maar eruit schoppen, wat een uitdrukking is.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:08 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
dus als hij 'schop ZP' had gezegd, had het wel gekund volgens jou?
ja, dat weet ikquote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Kick out betekent niet letterlijk 'schoppen', maar eruit schoppen, wat een uitdrukking is.
Maar, dat weet jij ook wel, hè?
Stumper.quote:Ronnie Flex heeft op Twitter zijn steun betuigd aan collega-rapper Akwasi wat betreft zijn uitspraken over Zwarte Piet. In hoofdletters schrijft Ronnie in een tweet dat hij zodra hij in november een zwarte piet ziet, hij deze ’in zijn gezicht’ trapt.
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ja, dat weet ik
Dus als hij 'als ik in november een zwarte piet zie, schop ik hem (eruit)' had gezegd, zou het wel gekund hebben?
In neem aan de hij al is uitgenodigd bij DitisM om zonder lastige vragen uit te leggen dat hij het allemaal niet zo bedoeld heeft en het geen oproep tot geweld is.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:39 schreef thedeedster het volgende:
Jammer dat kneuzige aandachtshoer zijn, niet strafbaar is.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-in-gezicht-trappen
[..]
Stumper.
edit: met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Die dombo laat dus zien dat Akwasi tot geweld oproept.
Het schijnt dat hij zijn virtuele keutel al weer heeft ingetrokken. Aandachtshoer, dat is het.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:48 schreef Selqae het volgende:
[..]
In neem aan de hij al is uitgenodigd bij DitisM om zonder lastige vragen uit te leggen dat hij het allemaal niet zo bedoeld heeft en het geen oproep tot geweld is.
quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:39 schreef thedeedster het volgende:
Jammer dat kneuzige aandachtshoer zijn, niet strafbaar is.
https://www.telegraaf.nl/(...)t-in-gezicht-trappen
[..]
Stumper.
edit: met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig. Die dombo laat dus zien dat Akwasi tot geweld oproept.
Z'n management zal wel hebben gebeld dat dat niet zo'n slimme zet is.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:50 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het schijnt dat hij zijn virtuele keutel al weer heeft ingetrokken. Aandachtshoer, dat is het.
Al heb je een miljard streams, je mening is niks meer waard.
dus als iemand tegen mij 'we schoppen je het land uit als jij nog blijft doorzeuren over ZP' dan is dat geen oproep o.i.d. iets met geweld? Dat moet gewoon kunnen vind jij?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:43 schreef wpor het volgende:
[..]Heb je weer iets zogenaamd geniaals gevonden? Je snapt de verschillen zelf ook wel toch? Iemand het land uit schoppen is een heel verschil met iemand in zijn gezicht trappen. Iemand het land uit trappen kan je niet letterlijk opvatten. Iemand in z'n gezicht trappen kan je juist niet figuurlijk opvatten.
En misschien moeten we het sowieso gewoon blijven hebben over wat er gezegd is? Geen wat-als scenario's?
tuurlijk is het geen corrigerende tik, hooguit dreigen met corrigerende tikquote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:53 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]![]()
'' ....Vind het alleen merkwaardig dat je wel mag praten over vluchtelingen laten verdrinken langs Italië maar ZP een corrigerende tik ho maarrrrr... Maar laat die kinderen op die vlotjes maar sterven. Jullie zijn ziek allemaal” ''
Welja, trek dat er ook maar bij. Suggereer het maar zo alsof dit ook op een demo met duizenden door een microfoon werd geroepen.
En iemand in zn gezicht trappen is een corrigerende tik?
Alsjeblieft, hou op.
Ja haha. U Funny.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:00 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
tuurlijk is het geen corrigerende tik, hooguit dreigen met corrigerende tik
Ieder mens zal zich beledigd voelen, als men hem maar lang genoeg tart, want dan is er geen andere keuze meer mogelijk.quote:
Geen idee, dit kun je beter aan hem of zijn management vragen dan aan mij.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:02 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja haha. U Funny.
Ik vraag me wel af, gaat Akwardsi ook aangifte doen van mensen die gezegd hebben dat ze hem in zn gezicht gaan trappen?
Er zit een verschil in ja. Maar beide kunnen niet. Ik denk dat er qua strafbaarheid ook weldegelijk een verschil in zit. En nu?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 15:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
dus als iemand tegen mij 'we schoppen je het land uit als jij nog blijft doorzeuren over ZP' dan is dat geen oproep o.i.d. iets met geweld? Dat moet gewoon kunnen vind jij?
helemaal niks, gewoon ZP afschaffen, want dat brengt gewoon de openbare orde in gevaar o.i.d.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:13 schreef wpor het volgende:
[..]
Er zit een verschil in ja. Maar beide kunnen niet. Ik denk dat er qua strafbaarheid ook weldegelijk een verschil in zit. En nu?
Nee. Haatzaaien.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:13 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Geen idee, dit kun je beter aan hem of zijn management vragen dan aan mij.
Ik ga aangifte doen tegen meneer Akwasi bij een politiebureau van bedreiging met geweld.Ik vul in bij naam: Zwarte, achternaam: Piet. Zie je het al voor je?
Perfecte redenatie.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
helemaal niks, gewoon ZP afschaffen, want dat brengt gewoon de openbare orde in gevaar o.i.d.
zolang het niet afgeschaft wordt geef je zulke organisaties(KOZP) bestaansrecht
Gaan we Monsieur Cannibale in de efteling ook weghalen?quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
helemaal niks, gewoon ZP afschaffen, want dat brengt gewoon de openbare orde in gevaar o.i.d.
zolang het niet afgeschaft wordt geef je zulke organisaties(KOZP) bestaansrecht
flauwekul. Als men ergens in Gapinge geniet van Zwarte piet en daar klaagt niemand over, waarom zou je dat daar dan ook afschaffen.quote:Op dinsdag 9 juni 2020 16:19 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |