abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juni 2020 @ 22:11:44 #91
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_193544114
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
tja, ze hebben het al jaren op een normale manier geprobeerd.
Op wie reageer je nu?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193544168
ZP moet gewoon afgeschaft worden, je kwetst er heel duidelijk personen mee, genoeg alternatieven om de kinderen blij te maken.
Hoe racist moet je wel niet zijn, om na al die jaren protest nog vast te houden aan zoiets.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 8 juni 2020 @ 22:18:30 #93
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193544230
quote:
Dan is het dus wat jou betreft geoorloofd om strafbare feiten te plegen?
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_193544260
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:18 schreef Kamover het volgende:

[..]

Dan is het dus wat jou betreft geoorloofd om strafbare feiten te plegen?
Dat een strafbare feit noemen is mierenneuken, dat weet jezelf ook. Die mensen zijn gewoon boos. Ze hebben het al meerdere keren tevergeefs op een normale manier geprobeerd.
Ik ben geen robot.
pi_193544262
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik had Akwasi best hoog zitten na zijn deelname aam expeditie robinson. Maar dat heeft ie aardig teniet gedaan door deze actie. -O-
:o

Los van de hele BLM-discussie, ik vond Akwasi vreselijk in ER. Wat een meeloper en roddeltante was dat zeg. Arrogant ook.
  maandag 8 juni 2020 @ 22:21:43 #96
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193544268
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ZP moet gewoon afgeschaft worden, je kwetst er heel duidelijk personen mee, genoeg alternatieven om de kinderen blij te maken.
Hoe racist moet je wel niet zijn, om na al die jaren protest nog vast te houden aan zoiets.
Iedereen wordt wel eens gekwetst in het leven, als je volwassen bent kun je ook je schouders ophalen en verder gaan met je leven. Nu lijkt het alsof een bepaalde groep een monopolie heeft op gekwetst zijn.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_193544277
quote:
Ik weet niet hoor. Maar ondanks dat ik fel tegen de overtreding van de corona regels ben maakt zon protest natuurlijk wel wat los. Zo'n debiel als Akwasi doet dat samen met alle toejuichende meeschreeuwers, in ieder geval bij, weer compleet teniet. Lekker bezig.
  maandag 8 juni 2020 @ 22:22:31 #98
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193544290
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Dat een strafbare feit noemen is mierenneuken, dat weet jezelf ook. Die mensen zijn gewoon boos. Ze hebben het al meerdere keren tevergeefs op een normale manier geprobeerd.
Ben je bezopen ofzo?
pi_193544298
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:21 schreef FYazz het volgende:

[..]

Los van de hele BLM-discussie, ik vond Akwasi vreselijk in ER. Wat een meeloper en roddeltante was dat zeg. Arrogant ook.
Volledig eens. Totaal niet sympathiek.
  maandag 8 juni 2020 @ 22:22:52 #100
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193544299
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef SpecialK het volgende:
Donkere jongen op mijn werk vond het tijdens bijna elke lunch nodig om even te vertellen hoe hij mensen in elkaar zou meppen die

1. iets over zijn moeder zouden zeggen
2. Nigger zou zeggen (alsof we in de VS zitten :') )
3. Iemand met het verkeerde voetbalshirt naar amsterdam zou komen

Grenstrekkend geweld-belovend gedrag lijkt een beetje een cultuurdingetje te zijn denk ik.
:D

Ja, die zwarten hebben allemaal dezelfde cultuur.

:')
  maandag 8 juni 2020 @ 22:23:50 #101
117098 Hathor
Effe niet
pi_193544311
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Deze mensen zijn altijd boos, is het niet over zwarte piet, dan is het wel de kleur van je kanariekooi. Ze kunnen de tyfus krijgen met hun gebrul.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_193544342
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 16:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Gezien ik het idee heb dat die partijen geïnfiltreerd zijn door radicalen zullen ze er nog lang niet mee ophouden. Hopelijk richten ze hun haat jegens de slavernij eens richting de partijen op deze wereld die nu nog aan slavernij doen, maar dat zullen ze helaas nooit doen want daar kunnen ze niet hun blankenhaat mee ventileren. Als het echt om slavernij ging dan maakte ze zich wel wat minder druk om een standbeeld wat geen mens meer pijn kan doen en meer druk over de huidige slavernij.
Maak je geen zorgen, ze zijn niet geïnfiltreerd. Die clubjes zijn door radicalen opgericht.
Het is anti-blank racisme dat lekker meelift op het leed van Amerikanen.
https://www.geenstijl.nl/(...)ut-zwarte-piet/#more
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_193544356
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:21 schreef Kamover het volgende:

[..]

Iedereen wordt wel eens gekwetst in het leven, als je volwassen bent kun je ook je schouders ophalen en verder gaan met je leven. Nu lijkt het alsof een bepaalde groep een monopolie heeft op gekwetst zijn.
Het gaat niet om volwassenen, maar om kinderen. Verdiep jij je eens eerst voordat je ermee gaat bemoeien. Dit speelt al jaren. Eerst was het van dat men het niet als racistisch zag. Dat klopt, het is niet racistisch bedoeld. Maar kleine donkere kinderen werden ermee wel gepest, ook al zouden de pesters het misschien niet eens zo bedoeld hebben.
Ik ben geen robot.
pi_193544396
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Deze mensen zijn altijd boos, is het niet over zwarte piet, dan is het wel de kleur van je kanariekooi. Ze kunnen de tyfus krijgen met hun gebrul.
gooi maar lekker olie op het vuur
wat is er moeilijk aan om te zeggen 'ja, racisme bestaat, het is niet leuk, we zullen voortaan nog meer ons best doen om het te voorkomen'
Klaar
Ik ben geen robot.
  maandag 8 juni 2020 @ 22:30:27 #105
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193544426
quote:
Dan nog, als het niet lukt, dan mag je dus geweld gebruiken?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_193544513
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dan nog, als het niet lukt, dan mag je dus geweld gebruiken?
de heer in kwestie heeft geen geweld gebruikt
Ik ben geen robot.
pi_193544563
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Het gaat niet om volwassenen, maar om kinderen. Verdiep jij je eens eerst voordat je ermee gaat bemoeien. Dit speelt al jaren. Eerst was het van dat men het niet als racistisch zag. Dat klopt, het is niet racistisch bedoeld. Maar kleine donkere kinderen werden ermee wel gepest, ook al zouden de pesters het misschien niet eens zo bedoeld hebben.
Als kinderen gepest worden dan dien je de pesters aan te pakken.
Daarnaast kun je wel roepen dat je iets als racistisch ervaart, maar als je niet open staat voor uitleg over de symboliek van de traditie dan hoef je niet te verwachten dat men naar je blijft luisteren. :{w
Vind je deze Zwarte Piet niet leuk? Prima, verdiep je in de symboliek en kom met wat beters of laat anderen met rust.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_193544592
Als een vader zegt 'wie aan mijn kind komt, krijgt een schop op zijn gezicht'
Dit is ook zoiets.
ZP is hetzelfde voor die mensen als dat hun kleine kind gepest wordt.
Ik ben geen robot.
  maandag 8 juni 2020 @ 22:42:24 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193544653
Ik mag hopen dat die hier voor vrijgesproken wordt. Niet dat het nou zo verheffend is wat hij zegt. Maar anders kan het nog wel eens als een boemerang terugkomen in het gezicht van degenen die wel eens wat doms roepen als ze boos zijn.
pi_193544794
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:21 schreef FYazz het volgende:

[..]

O ik vond hem eigenmijk best sympathiek :@

Maar misschien ook omdat ik binnen 5 mi uten al door de mand zou vallen :+
pi_193544933
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik mag hopen dat die hier voor vrijgesproken wordt. Niet dat het nou zo verheffend is wat hij zegt. Maar anders kan het nog wel eens als een boemerang terugkomen in het gezicht van degenen die wel eens wat doms roepen als ze boos zijn.
Wat ik vooral hoop is dat onschuldige mensen die straks als zwarte piet over straat gaan met rust gelaten worden, en niet belaagd of geïntimideerd worden en al helemaal niet met geweld te maken krijgen.

Ik acht die kans steeds kleiner, o.a. met dank aan Akwasi nu, gezien het gejuich na zn ''speech''.

Mocht dat wel gebeuren dan is kans op verdere escalatie nog groter, waar hij en die andere figuur waar ik de naam maar niet van onthouden ook zelf te maken gaan krijgen met echt fysiek geweld. Over het boomerang effect gesproken. De slachtofferkaart zullen ze al in hun mouwen gestoken hebben.

Nee, dit is allemaal verre van ongewenst.
Hij had zn woorden terug moeten nemen en verontschuldiging aan moeten bieden. Nu ie dat niet heeft gedaan heeft ie zichzelf eigenlijk als ''het gezicht'' van de agressieve KOZP verklaard. Als mensen nu gaan zien dat ie niet bestraft gaat worden, en weg kan komen hiermee, zullen meer mensen van mening zijn dat ze ''dan maar zelf voor gerechtigheid moeten zorgen'', en -nogmaals- al helemaal als er wat gebeurt met onschuldige mensen die als ZP over straat gaan.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193544944
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:50 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

O ik vond hem eigenmijk best sympathiek :@

Dat vond ik ook, die paar keer dat ik al zappend langs DWDD kwam.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 8 juni 2020 @ 22:59:45 #113
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_193544965
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 21:56 schreef Dachtjewat het volgende:

[..]

anders lees je even wat ik quote
Dat had ik gedaan.
De user met wie jij in gesprek was had het over (Akwasi en een 'donkere jongen' die hij gekend had):
quote:
Grenstrekkend geweld-belovend gedrag lijkt een beetje een cultuurdingetje te zijn denk ik
.
Jij (terecht):
quote:
wat voor cultuur though? 'donker' is nou niet echt een cultuur
Hij:
quote:
Beetje die bijlmercultuur denk ik eigenlijk
Jij:
quote:
ik gok ook dat hij dat bedoeld. surinaams/antiliaans, maargoed dat werd niet gezegd.
Daarna concludeer ik dat dat dan vreemd zou zijn, omdat Akwasi niets met Surinaams/Antiliaans te maken heeft.
Jij:
  maandag 8 juni 2020 @ 22:59:49 #114
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193544967
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Iedereen wordt wel eens gepest. De een heeft een lange neus, de ander sproeten etc etc.
  maandag 8 juni 2020 @ 23:01:49 #115
117098 Hathor
Effe niet
pi_193545000
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

wat is er moeilijk aan om te zeggen 'ja, racisme bestaat, het is niet leuk, we zullen voortaan nog meer ons best doen om het te voorkomen'
Klaar
Ja inderdaad, racisme bestaat. Het bestond al voor jij en ik er waren en het zal er ook nog zijn als wij alweer tot stof vergaan zijn. Wen daar maar gewoon aan, want hoe hard je ook schreeuwt en hoevaak je ook protesteert, het zal allemaal niks uitmaken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 8 juni 2020 @ 23:09:28 #116
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193545115
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Klaar
Jij gaat uit van eenzijdig racisme, namelijk van de blanke naar de donkere /zwarte. Wat doen we met racisme de andere kant op? Of bestaat dat niet?
  maandag 8 juni 2020 @ 23:14:13 #117
490926 Dachtjewat
Nothing beside remains
pi_193545209
quote:
5s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:59 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Dat had ik gedaan.
De user met wie jij in gesprek was had het over (Akwasi en een 'donkere jongen' die hij gekend had):
[..]

.
Jij (terecht):
[..]

Hij:
[..]

Jij:
[..]

Daarna concludeer ik dat dat dan vreemd zou zijn, omdat Akwasi niets met Surinaams/Antiliaans te maken heeft.
Jij:
zijn post ging over een donkere jongen die hij gekend had. ik reageerde daarop dat 'donker' geen cultuur is net zoals 'blank' geen cultuur is. snap niet waar je zo moeilijk over loopt te doen. als hij het had over Akwasi en ik reageer met 'donker' is geen cultuur, slaat mijn reactie gewoon nergens op. je had dus best kunnen bedenken dat mijn reactie ging over die donkere jongen die hij kende.
A traveller from an antique land
pi_193545237
quote:
4s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:57 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee, dit is allemaal verre van ongewenst.
Hij had zn woorden terug moeten nemen en verontschuldiging aan moeten bieden. Nu ie dat niet heeft gedaan heeft ie zichzelf eigenlijk als ''het gezicht'' van de agressieve KOZP verklaard. Als mensen nu gaan zien dat ie niet bestraft gaat worden, en weg kan komen hiermee, zullen meer mensen van mening zijn dat ze ''dan maar zelf voor gerechtigheid moeten zorgen'', en -nogmaals- al helemaal als er wat gebeurt met onschuldige mensen die als ZP over straat gaan.
Zijn reactie was uitermate arrogant. Hij verschuilde zich erachter dat Zwarte Piet geen echt figuur is. Maar hij sprak wel over tegenkomen en in zijn gezicht trappen. Dat doe je niet als het over iets fictiefs gaat. Dan heb je het over verwijderen/doorkrassen of dan zeg je er gelijk bij dat het figuurlijk bedoeld is.

Daarna ging hij gelijk weer op de zieligheidstoer. Dat het voelt alsof hij in zijn gezicht wordt geslagen en dat het een daad van verzet is, niet van geweld. Maar verzet sluit geen geweld uit.

Hij had de schuld bij zichzelf moeten leggen. Dat hij dat zo niet had moeten zeggen. Dan had hij ook een stuk minder haatreacties gehad (reacties die ik overigens ook niet goed wil praten).

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 08-06-2020 23:24:28 ]
  maandag 8 juni 2020 @ 23:19:28 #119
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193545267
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:59 schreef Kamover het volgende:

[..]

Iedereen wordt wel eens gepest. De een heeft een lange neus, de ander sproeten etc etc.
Het probleem is natuurlijk , nu worden een paar kinderen zwarte Piet genoemd , als zwarte Piet er niet meer is , dan worden ze voor aap uitgemaakt.
En dan , gaan ze dan alle apen uit alle dierentuinen halen omdat het aanstootgevend is voor donkere mensen.
En ik heb al eerder gezegd , de enige die zwarte Piet als negerslaaf zien , zijn de anti Pieten , dus het probleem ligt echt bij hun.
Maar ja zo lang je maar hard genoeg jankt en schreeuwt dan krijg je blijkbaar alles voor elkaar
Ik ben inmiddels overleden
pi_193545302
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:09 schreef Kamover het volgende:

[..]

Jij gaat uit van eenzijdig racisme, namelijk van de blanke naar de donkere /zwarte. Wat doen we met racisme de andere kant op? Of bestaat dat niet?
vast wel, ja het is niet leuk. Ik denk dat personen die meelopen met BLM zich ervan bewust zijn, dat racisme ook de andere kant op kan werken.
Ik ben geen robot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')