Op wie reageer je nu?quote:Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
tja, ze hebben het al jaren op een normale manier geprobeerd.
Dan is het dus wat jou betreft geoorloofd om strafbare feiten te plegen?quote:Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Dat een strafbare feit noemen is mierenneuken, dat weet jezelf ook. Die mensen zijn gewoon boos. Ze hebben het al meerdere keren tevergeefs op een normale manier geprobeerd.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:18 schreef Kamover het volgende:
[..]
Dan is het dus wat jou betreft geoorloofd om strafbare feiten te plegen?
quote:Op maandag 8 juni 2020 21:07 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik had Akwasi best hoog zitten na zijn deelname aam expeditie robinson. Maar dat heeft ie aardig teniet gedaan door deze actie.
Iedereen wordt wel eens gekwetst in het leven, als je volwassen bent kun je ook je schouders ophalen en verder gaan met je leven. Nu lijkt het alsof een bepaalde groep een monopolie heeft op gekwetst zijn.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ZP moet gewoon afgeschaft worden, je kwetst er heel duidelijk personen mee, genoeg alternatieven om de kinderen blij te maken.
Hoe racist moet je wel niet zijn, om na al die jaren protest nog vast te houden aan zoiets.
Ik weet niet hoor. Maar ondanks dat ik fel tegen de overtreding van de corona regels ben maakt zon protest natuurlijk wel wat los. Zo'n debiel als Akwasi doet dat samen met alle toejuichende meeschreeuwers, in ieder geval bij, weer compleet teniet. Lekker bezig.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Ben je bezopen ofzo?quote:Op maandag 8 juni 2020 22:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Dat een strafbare feit noemen is mierenneuken, dat weet jezelf ook. Die mensen zijn gewoon boos. Ze hebben het al meerdere keren tevergeefs op een normale manier geprobeerd.
Volledig eens. Totaal niet sympathiek.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:21 schreef FYazz het volgende:
[..]![]()
Los van de hele BLM-discussie, ik vond Akwasi vreselijk in ER. Wat een meeloper en roddeltante was dat zeg. Arrogant ook.
quote:Op maandag 8 juni 2020 11:21 schreef SpecialK het volgende:
Donkere jongen op mijn werk vond het tijdens bijna elke lunch nodig om even te vertellen hoe hij mensen in elkaar zou meppen die
1. iets over zijn moeder zouden zeggen
2. Nigger zou zeggen (alsof we in de VS zitten)
3. Iemand met het verkeerde voetbalshirt naar amsterdam zou komen
Grenstrekkend geweld-belovend gedrag lijkt een beetje een cultuurdingetje te zijn denk ik.
Deze mensen zijn altijd boos, is het niet over zwarte piet, dan is het wel de kleur van je kanariekooi. Ze kunnen de tyfus krijgen met hun gebrul.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Dat een strafbare feit noemen is mierenneuken, dat weet jezelf ook. Die mensen zijn gewoon boos. Ze hebben het al meerdere keren tevergeefs op een normale manier geprobeerd.
Maak je geen zorgen, ze zijn niet geïnfiltreerd. Die clubjes zijn door radicalen opgericht.quote:Op maandag 8 juni 2020 16:39 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Gezien ik het idee heb dat die partijen geïnfiltreerd zijn door radicalen zullen ze er nog lang niet mee ophouden. Hopelijk richten ze hun haat jegens de slavernij eens richting de partijen op deze wereld die nu nog aan slavernij doen, maar dat zullen ze helaas nooit doen want daar kunnen ze niet hun blankenhaat mee ventileren. Als het echt om slavernij ging dan maakte ze zich wel wat minder druk om een standbeeld wat geen mens meer pijn kan doen en meer druk over de huidige slavernij.
Het gaat niet om volwassenen, maar om kinderen. Verdiep jij je eens eerst voordat je ermee gaat bemoeien. Dit speelt al jaren. Eerst was het van dat men het niet als racistisch zag. Dat klopt, het is niet racistisch bedoeld. Maar kleine donkere kinderen werden ermee wel gepest, ook al zouden de pesters het misschien niet eens zo bedoeld hebben.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:21 schreef Kamover het volgende:
[..]
Iedereen wordt wel eens gekwetst in het leven, als je volwassen bent kun je ook je schouders ophalen en verder gaan met je leven. Nu lijkt het alsof een bepaalde groep een monopolie heeft op gekwetst zijn.
gooi maar lekker olie op het vuurquote:Op maandag 8 juni 2020 22:23 schreef Hathor het volgende:
[..]
Deze mensen zijn altijd boos, is het niet over zwarte piet, dan is het wel de kleur van je kanariekooi. Ze kunnen de tyfus krijgen met hun gebrul.
Dan nog, als het niet lukt, dan mag je dus geweld gebruiken?quote:Op maandag 8 juni 2020 22:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
de heer in kwestie heeft geen geweld gebruiktquote:Op maandag 8 juni 2020 22:30 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dan nog, als het niet lukt, dan mag je dus geweld gebruiken?
Als kinderen gepest worden dan dien je de pesters aan te pakken.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Het gaat niet om volwassenen, maar om kinderen. Verdiep jij je eens eerst voordat je ermee gaat bemoeien. Dit speelt al jaren. Eerst was het van dat men het niet als racistisch zag. Dat klopt, het is niet racistisch bedoeld. Maar kleine donkere kinderen werden ermee wel gepest, ook al zouden de pesters het misschien niet eens zo bedoeld hebben.
O ik vond hem eigenmijk best sympathiekquote:Op maandag 8 juni 2020 22:21 schreef FYazz het volgende:
[..]![]()
Los van de hele BLM-discussie, ik vond Akwasi vreselijk in ER. Wat een meeloper en roddeltante was dat zeg. Arrogant ook.
Wat ik vooral hoop is dat onschuldige mensen die straks als zwarte piet over straat gaan met rust gelaten worden, en niet belaagd of geïntimideerd worden en al helemaal niet met geweld te maken krijgen.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik mag hopen dat die hier voor vrijgesproken wordt. Niet dat het nou zo verheffend is wat hij zegt. Maar anders kan het nog wel eens als een boemerang terugkomen in het gezicht van degenen die wel eens wat doms roepen als ze boos zijn.
Dat vond ik ook, die paar keer dat ik al zappend langs DWDD kwam.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
O ik vond hem eigenmijk best sympathiek![]()
Dat had ik gedaan.quote:
.quote:Grenstrekkend geweld-belovend gedrag lijkt een beetje een cultuurdingetje te zijn denk ik
Hij:quote:wat voor cultuur though? 'donker' is nou niet echt een cultuur
Jij:quote:Beetje die bijlmercultuur denk ik eigenlijk
Daarna concludeer ik dat dat dan vreemd zou zijn, omdat Akwasi niets met Surinaams/Antiliaans te maken heeft.quote:ik gok ook dat hij dat bedoeld. surinaams/antiliaans, maargoed dat werd niet gezegd.
Iedereen wordt wel eens gepest. De een heeft een lange neus, de ander sproeten etc etc.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Het gaat niet om volwassenen, maar om kinderen. Verdiep jij je eens eerst voordat je ermee gaat bemoeien. Dit speelt al jaren. Eerst was het van dat men het niet als racistisch zag. Dat klopt, het is niet racistisch bedoeld. Maar kleine donkere kinderen werden ermee wel gepest, ook al zouden de pesters het misschien niet eens zo bedoeld hebben.
Ja inderdaad, racisme bestaat. Het bestond al voor jij en ik er waren en het zal er ook nog zijn als wij alweer tot stof vergaan zijn. Wen daar maar gewoon aan, want hoe hard je ook schreeuwt en hoevaak je ook protesteert, het zal allemaal niks uitmaken.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
gooi maar lekker olie op het vuur
wat is er moeilijk aan om te zeggen 'ja, racisme bestaat, het is niet leuk, we zullen voortaan nog meer ons best doen om het te voorkomen'
Klaar
Jij gaat uit van eenzijdig racisme, namelijk van de blanke naar de donkere /zwarte. Wat doen we met racisme de andere kant op? Of bestaat dat niet?quote:Op maandag 8 juni 2020 22:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
gooi maar lekker olie op het vuur
wat is er moeilijk aan om te zeggen 'ja, racisme bestaat, het is niet leuk, we zullen voortaan nog meer ons best doen om het te voorkomen'
Klaar
zijn post ging over een donkere jongen die hij gekend had. ik reageerde daarop dat 'donker' geen cultuur is net zoals 'blank' geen cultuur is. snap niet waar je zo moeilijk over loopt te doen. als hij het had over Akwasi en ik reageer met 'donker' is geen cultuur, slaat mijn reactie gewoon nergens op. je had dus best kunnen bedenken dat mijn reactie ging over die donkere jongen die hij kende.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:59 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dat had ik gedaan.
De user met wie jij in gesprek was had het over (Akwasi en een 'donkere jongen' die hij gekend had):
[..]
.
Jij (terecht):
[..]
Hij:
[..]
Jij:
[..]
Daarna concludeer ik dat dat dan vreemd zou zijn, omdat Akwasi niets met Surinaams/Antiliaans te maken heeft.
Jij:
Zijn reactie was uitermate arrogant. Hij verschuilde zich erachter dat Zwarte Piet geen echt figuur is. Maar hij sprak wel over tegenkomen en in zijn gezicht trappen. Dat doe je niet als het over iets fictiefs gaat. Dan heb je het over verwijderen/doorkrassen of dan zeg je er gelijk bij dat het figuurlijk bedoeld is.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:57 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee, dit is allemaal verre van ongewenst.
Hij had zn woorden terug moeten nemen en verontschuldiging aan moeten bieden. Nu ie dat niet heeft gedaan heeft ie zichzelf eigenlijk als ''het gezicht'' van de agressieve KOZP verklaard. Als mensen nu gaan zien dat ie niet bestraft gaat worden, en weg kan komen hiermee, zullen meer mensen van mening zijn dat ze ''dan maar zelf voor gerechtigheid moeten zorgen'', en -nogmaals- al helemaal als er wat gebeurt met onschuldige mensen die als ZP over straat gaan.
Het probleem is natuurlijk , nu worden een paar kinderen zwarte Piet genoemd , als zwarte Piet er niet meer is , dan worden ze voor aap uitgemaakt.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:59 schreef Kamover het volgende:
[..]
Iedereen wordt wel eens gepest. De een heeft een lange neus, de ander sproeten etc etc.
vast wel, ja het is niet leuk. Ik denk dat personen die meelopen met BLM zich ervan bewust zijn, dat racisme ook de andere kant op kan werken.quote:Op maandag 8 juni 2020 23:09 schreef Kamover het volgende:
[..]
Jij gaat uit van eenzijdig racisme, namelijk van de blanke naar de donkere /zwarte. Wat doen we met racisme de andere kant op? Of bestaat dat niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |