abonnement Unibet Coolblue
pi_193163259
quote:


Dankzij een mol op het Mediapark is GeenStijl in het bezit gekomen van screenshots en documenten waaruit blijkt dat publieke nieuwsdienst NOS haar medewerkers actief aanspoort om in reportages en nieuwsberichten te profileren op geslacht en etniciteit, en daarvoor op basis van drie wekelijkse nominaties iedere maand een "Divibokaal" uitreikt. Daarnaast heeft de NOS-redactie (400 medewerkers) toegang tot een zogenaamde "Divibase", een telefoonklapper waarin mensen zijn geregistreerd op geslacht en etniciteit, waardoor redacteuren bepaalde selectiecriteria kunnen toepassen om reacties en wederhoor specifiek bij Nederlanders met een migratie-achtergrond of van een bepaald geslacht te kunnen halen. Zie screenshot hierboven (opklik voor leesbaar). Afkomst en etniciteit worden in de database vermomd als "Diversiteit", waardoor personen in de klapper ineens een "Marokkaanse diversiteit" of een "Libanese diversiteit" krijgen.

Het feit dat deze "Divibase" gekoppeld is aan een maandelijks uitgereikte "Divibokaal" voor de meest 'diverse' productie, versterkt de suggestie dat de genationaliseerde nieuwsvoorziener etnische profilering en selectie op geslacht sterk aanmoedigt


Volledige artikel hier:

https://www.geenstijl.nl/5153462/diversiteitsfeestje/#more

Dit is echt heel kwalijk. Buiten dat NOS mensen reduceert tot hun etniciteit is dit ook nog eens verboden volgens mij, en een datalek!

Het toont ook haarfijn aan dat de NOS helemaal geen objectieve organisatie is maar een politiek ideologisch gedreven instituut met een agenda die een bepaald verhaal wil uitdragen. Van uw belastinggeld.

Sommigen zullen klagen over de bron. Ik zou het liever over de inhoud willen hebben want dit is gewoon een degelijk artikel en NOS heeft iets uit te leggen. Ik zou zelfs zeggen daar moeten koppen rollen.

Je zou maar uitgenodigd zijn als deskundige,kom je er nu achter dat je er niet zat vanwege je kennis maar vanwege je Marokkaanse achtergrond.

fidanekiz twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 13:58:06 Heb jij weleens last van racisme, Fidan?’ werd me onlangs nog gevraagd in een interview. 👇🏽 Ben er misselijk van. https://t.co/Bt6XuIqvDe reageer retweet
insooradstake twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 14:02:52 @BartNijman @NOS schande. Wordt gewoon stereotypering op me losgelaten. En Marcel heeft me ook nog eens geblocked! https://t.co/bfKMkpfKDE reageer retweet
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 20:03:22 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193164277
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:56 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dit is meta communicatie ?
geen idee maar het verbaasd me niet dat Nederlanders wat stug reageren op je praatjes _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193166679
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

geen idee maar het verbaasd me niet dat Nederlanders wat stug reageren op je praatjes _O-
Ik geef ook graag de voorkeur aan Hollanders...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:49:30 #4
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_193169269
Links betuttelracisme ten top.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_193170233
Dom en verwerpelijk gedoe van de NOS, maar zie alle knutselfascisten van Nederland eens even boos doen!

Halen de schouders op over etnisch profileren bij de Belastingdienst of Nationale Politie, beklagen zich elke week over 'al die bruinen' in Opsporing Verzocht en wensen Sylvana Simons ongezien de tyfus.

Maar o lala wat vinden ze dit errûhgg!! :')
J’ai faim.
pi_193171024
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:17 schreef rododendronneke het volgende:
Dom en verwerpelijk gedoe van de NOS, maar zie alle knutselfascisten van Nederland eens even boos doen!

Halen de schouders op over etnisch profileren bij de Belastingdienst of Nationale Politie, beklagen zich elke week over 'al die bruinen' in Opsporing Verzocht en wensen Sylvana Simons ongezien de tyfus.

Maar o lala wat vinden ze dit errûhgg!! :')
Als op basis van statistiek zou blijken dat 65-plussers veel criminaliteit plegen, zou de politie gewoon voornamelijk die mensen eruit pikken.

Als de NOS op dezelfde manier op basis van statistiek zou etnisch profileren, zouden er vrijwel alleen blanke mannen en een aantal vrouwen in de studio komen. En als ze niet zouden profileren en gewoon willekeurige experts aan het woord laten, zouden er nog steeds vrijwel alleen blanke mannen en een aantal vrouwen in de studio komen. Dat is de realiteit nou eenmaal.

Maar wat doen ze? Ze doen juist mensen uitnodigen puur en alleen vanwege hun kleur, en dan steken ze vervolgens veren in elkaars reet zodat ze in hun hele lichaam dat heerlijke kriebelende deuggevoel krijgen.

Als je nou bij bepaalde onderwerpen veel meer 'diverse' experts hebt dan blanke, dan zouden er automatisch meer diverse mensen aan het woord gelaten worden. Dan discrimineer je niemand, en dan heb je toch je gewenste diversiteit.

De belastingdienst en politie hebben een goede reden om te profileren. Als ze telkens bot zouden vangen houdt het snel genoeg op, maar dat gebeurt niet. Vreemd he?

Vind je het niet ironisch dat zelfs Sylvana zich tegen deze huidige praktijken heeft uitgesproken?

Zou je het logisch vinden als bij het Nigeriaanse nieuws -ik noem maar wat- meer dan de helft van de gasten blank zou zijn?

Je mist het hele punt en zit appels met peren te vergelijken.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 00:12:56 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193171556
dit heeft geen kut met etnisch profileren te maken idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193172168
Ach sinds achterbakse anti-blank superraciste Gloria Wekker ongestoord haar onversneden haatideeën mocht spuien bij Binnenhof, zonder ook maar 1 kritische vraag, tja.....toen werd het wel heel erg duidelijk. En dat heeft echt jarenlang ongestoord alle ruimte gekregen om lichting na lichting studenten te indoctrineren met haar haat-ideologie. Vind je het nog gek dat er zoveel van die racistische deugdebielen in Amsterdam rondlopen? En ja, dan krijg je dus zoiets als een divibokaal....

Dit is pas echt een wekker gehoord, maar nooit wakker geworden......
pi_193173209
Moet je nagaan in wat voor een giftige omgeving het idee voor zo’n bokaal ontspruit. Blijkbaar is daar niet voldoende zelfreinigend vermogen aanwezig om zo iets te stoppen.

Zou je dat nou wel doen, zo’n bokaal?
Ja, waarom niet?
Je ziet niet in dat dit wel eens terug kan slaan?
Nee, moet toch kunnen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_193173220
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193173362
Het wordt gestopt omdat ze zien dat het mensen pijn doet. Het wordt niet gestopt omdat het racistisch is.

Je zou hopen dat we anno 2020 verder waren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_193173538
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:48 schreef Faxie het volgende:

[..]

Als op basis van statistiek zou blijken dat 65-plussers veel criminaliteit plegen, zou de politie gewoon voornamelijk die mensen eruit pikken.

Als de NOS op dezelfde manier op basis van statistiek zou etnisch profileren, zouden er vrijwel alleen blanke mannen en een aantal vrouwen in de studio komen. En als ze niet zouden profileren en gewoon willekeurige experts aan het woord laten, zouden er nog steeds vrijwel alleen blanke mannen en een aantal vrouwen in de studio komen. Dat is de realiteit nou eenmaal.

Maar wat doen ze? Ze doen juist mensen uitnodigen puur en alleen vanwege hun kleur, en dan steken ze vervolgens veren in elkaars reet zodat ze in hun hele lichaam dat heerlijke kriebelende deuggevoel krijgen.

Als je nou bij bepaalde onderwerpen veel meer 'diverse' experts hebt dan blanke, dan zouden er automatisch meer diverse mensen aan het woord gelaten worden. Dan discrimineer je niemand, en dan heb je toch je gewenste diversiteit.

De belastingdienst en politie hebben een goede reden om te profileren. Als ze telkens bot zouden vangen houdt het snel genoeg op, maar dat gebeurt niet. Vreemd he?

Vind je het niet ironisch dat zelfs Sylvana zich tegen deze huidige praktijken heeft uitgesproken?

Zou je het logisch vinden als bij het Nigeriaanse nieuws -ik noem maar wat- meer dan de helft van de gasten blank zou zijn?

Je mist het hele punt en zit appels met peren te vergelijken.
De stront die hier uit jouw mond komt, bewijst precies het gelijk van de NOS. Jammer alleen dat ze het zo dom en knullig hebben aangepakt.
J’ai faim.
  zondag 17 mei 2020 @ 04:27:23 #13
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193173549
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

geen idee maar het verbaasd me niet dat Nederlanders wat stug reageren op je praatjes _O-
Levert vast geld op voor FOK!

[ Bericht 5% gewijzigd door Tyr80 op 17-05-2020 05:14:35 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 17 mei 2020 @ 05:17:58 #14
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193173587
quote:
De bokaal was slechts de kers op de drol...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193173706
quote:
Raar...ik moest aan de ook welbespraakte meneer Adolf H. denken, die hield zich ook bezig met het selecteren van mensen...dat in het belang van het volk.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 17 mei 2020 @ 07:45:59 #16
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193173933
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:17 schreef rododendronneke het volgende:
Dom en verwerpelijk gedoe van de NOS, maar zie alle knutselfascisten van Nederland eens even boos doen!

Halen de schouders op over etnisch profileren bij de Belastingdienst of Nationale Politie, beklagen zich elke week over 'al die bruinen' in Opsporing Verzocht en wensen Sylvana Simons ongezien de tyfus.

Maar o lala wat vinden ze dit errûhgg!! :')
Gelukkig heb je zelf geen last van vooroordelen en generalisaties. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 08:06:35 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193174020
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 03:06 schreef Lyrebird het volgende:
Het wordt gestopt omdat ze zien dat het mensen pijn doet. Het wordt niet gestopt omdat het racistisch is.

Je zou hopen dat we anno 2020 verder waren.
het is ook niet racistisch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193174036
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 03:06 schreef Lyrebird het volgende:
Het wordt gestopt omdat ze zien dat het mensen pijn doet. Het wordt niet gestopt omdat het racistisch is.

Je zou hopen dat we anno 2020 verder waren.
Ze durven in elk geval in de spiegel te kijken.
Die hele bokaal is dom en onnozel. En de verkeerde oplossing van een reëel probleem.
J’ai faim.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:11:08 #19
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193174041
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:09 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Ze durven in elk geval in de spiegel te kijken.
Die hele bokaal is dom en onnozel. En de verkeerde oplossing van een reëel probleem.
Ze durven helemaal niet in de spiegel te kijken. Ze reageren alleen zo omdat het publiek zo negatief op ze reageert. Niks meer en niks minder.
De eerste reactie vanuit de NOS was nog juist defensief.

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is ook niet racistisch
Nee, mensen anders behandelen omwille van hun huidskleur is totaal niet racistisch.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 08:12:26 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193174048
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nee, mensen anders behandelen omwille van hun huidskleur is totaal niet racistisch.
volgens mij is daar ook geen sprake van hier

het is geen poldervariant van black history month ofzoiets matigs
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193174053
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ze durven helemaal niet in de spiegel te kijken. Ze reageren alleen zo omdat het publiek zo negatief op ze reageert. Niks meer en niks minder.
De eerste reactie vanuit de NOS was nog juist defensief.
Ok, Hans.
J’ai faim.
pi_193174068
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 07:45 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Gelukkig heb je zelf geen last van vooroordelen en generalisaties. :)
Gelukkig werden die 'vooroordelen' en 'generalisaties' door de eerste reactie op mijn post al direct weer bevestigd.
"Etnisch profileren is oké olé olé, diversiteit is een linksemensenneurose, Nederland is blank en dat mag zo blijven."
J’ai faim.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:39:07 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193174210
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

volgens mij is daar ook geen sprake van hier

het is geen poldervariant van black history month ofzoiets matigs
Jaaaaaaja :')

Selectie op basis van huidskleur, afkomst, geslacht, geaardheid, nationaliteit of weet ik het allemaal is geen etnisch profileren of discriminatie/racisme.

Wat is dat dan spec? Leg het even uit.
Want dit recht lullen wat krom is, is gewoon kansloos.

Positieve discriminatie is ook discriminatie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193174212
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

[..]

Nee, mensen anders behandelen omwille van hun huidskleur is totaal niet racistisch.
De vraag blijft natuurlijk waarom willen mensen met een andere huidskleur niet bij hun soortgenoten blijven.? Neen, ze willen perse bij mensen gaan staan die niet tot hun soort behoren. Dat is toch vragen om opmerkingen? Bovendien ze geven geen handleidingen hoe de behandeling dan wel zou moeten.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:59:45 #25
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193174349
Het doel van de NOS is informeren. Dus dienen ze de meest informatieve mensen te kiezen. Welke kleur die hebben boeit niet. Tuurlijk kun je af en toe een special maken van "Hoe kijkt de gemiddelde kleurling tegen het instorten van de AEX aan?", maar of dat echt nieuwe perspectieven zou bieden vraag ik me af. In dat radio valt dat kwartje ook niet bij die kenmerkloze deugsoftie van de NOS.

Het doel van de politie is misdaden voorkomen en oplossen. Dus dienen ze hun tijd goed te besteden. Dat dat vooral petjes en bontkraagjes zijn (van welke kleur ook) komt omdat petjes en bontkraagjes bovengemiddeld voorkomen in de misdaadstatistieken. Als het effect sorteert gaan ze zich hopelijk gedragen, waardoor de focus weer verschuift.

Als ik naar Thailand ga houden ze me vast ook meer in de gaten dan een niet-kalende / niet-blanke man. Ga ik ook niet over zeiken, want ik begrijp dat dat profiel nou eenmaal vaker gesnapt wordt daar.

Humberto Tan wordt vast ook niet om de haverklap aangehouden in z'n maatpakkie. Het gaat om het totaalplaatje. Die racismekaart is ook flink vergeeld inmiddels.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tyr80 op 17-05-2020 10:55:56 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193174508
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:39 schreef torentje het volgende:
De vraag blijft natuurlijk waarom willen mensen met een andere huidskleur niet bij hun soortgenoten blijven.? Neen, ze willen perse bij mensen gaan staan die niet tot hun soort behoren. Dat is toch vragen om opmerkingen? Bovendien ze geven geen handleidingen hoe de behandeling dan wel zou moeten.
Dat je dit uit je bek durft te laten vallen :D.
J’ai faim.
pi_193174516
quote:
15s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:59 schreef Tyr80 het volgende:
Het doel van de NOS is informeren. Dus dienen ze de meest informatieve mensen te kiezen. Welke kleur die hebben boeit niet. Tuurlijk kun je af en toe een special maken van "Hoe kijkt de gemiddelde kleurling tegen het instorten van de AEX aan?", maar of dat echt nieuwe perspectieven zou bieden vraag ik me af.

Het doel van de politie is misdaden voorkomen en oplossen. Dus dienen ze hun tijd goed te besteden. Dat dat vooral petjes en bontkraagjes zijn (van welke kleur ook) komt omdat petjes en bontkraagjes bovengemiddeld voorkomen in de misdaadstatistieken. Als het effect sorteert gaan ze zich hopelijk gedragen, waardoor de focus weer verschuift.

Als ik naar Thailand ga houden ze me vast ook meer in de gaten dan een niet-kalende / niet-blanke man. Ga ik ook niet over zeiken, want ik begrijp dat dat profiel nou eenmaal vaker gesnapt wordt daar.

Umberto Tan wordt vast ook niet om de haverklap aangehouden in z'n maatpakkie. Het gaat om het totaalplaatje. Die racismekaart is ook flink vergeeld inmiddels.
En daar is ie weer.
"Etnisch profileren is oké olé olé."
J’ai faim.
  zondag 17 mei 2020 @ 09:23:49 #28
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193174536
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:22 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

En daar is ie weer.
"Etnisch profileren is oké olé olé."
Leg uit dan...

En hoe etnisch is het als Humberto Tan (bij wijze van) niet aangehouden wordt en mijn petdragende Golf-rijdende roomblanke neefje wel? Dat is toch niet etnisch? Eerder mode-technisch.

Je mantra loopt ook voor geen meter moet ik zeggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tyr80 op 17-05-2020 09:58:12 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193174590
Los van de de discussie, NOS heeft de wet zeer grof geschonden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 17 mei 2020 @ 09:33:02 #30
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193174597
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:23 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Leg uit dan...

En hoe etnisch is het als Umberto tan niet aangehouden wordt en mijn petdragende Golf-rijdende roomblanke neefje wel?
Het probleem is nu juist dat Humberto Tan wel wordt aangehouden.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 17 mei 2020 @ 09:38:11 #31
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193174632
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het probleem is nu juist dat Humberto Tan wel wordt aangehouden.
Op verdenking van cocaïnebezit ofzo? Het blijft Hilversum tenslotte.

Maar in grote lijnen zou dat niet de insteek moeten zijn, vind ik een profileringsfout van de politie dan. En los van evt. cocaïnebezit net zo zonde van iedereen z’n tijd.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 17 mei 2020 @ 09:44:46 #32
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193174688


"ik zou voor het onderwerp over de eikenprocessierups graag een vrouwelijke expert hebben van Surinaamse afkomst die moslima is"



Divibokaaaaaal! wooohooo!
pi_193174748
Niet echt een verrassing dat dit bij de NOS gebeurd. Tegenwoordig heb je heel veel mensen in dit soort beroepen die denken de wereld te kunnen veranderen en te kunnen verbeteren wat hun ogen juist is. Helaas zijn deze mensen zo naive en wereldvreemd dat ze nooit kunnen in zien dat ze er naast zitten van wat ze doen of gewoon dingen verzinnen wat in hun wereldbeeld past.

De NOS stopt alleen omdat ze betrapt zijn, maar diep van binnen willen gewoon doorgaan met dit systeem. Van mij mogen ze, maar op langer termijn worden ze steeds ongeloofwaardiger voor steeds meer mensen.

Zo blijft de geschiedenis zich herhalen, mensen die denken de perfecte ideologie gevonden te hebben doordrukken en niet doorhebben wat voor schade ze aanrichten. Dit zijn mogelijke zaadjes voor heel veel gezeik in de toekomst.

quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:21 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Dat je dit uit je bek durft te laten vallen :D.
Misschien op de inhoud reageren. Je bent niks anders dan een droeftoeter op dit moment die een ander zen mening niet wil zien.
pi_193175111
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:50 schreef hunterrnl het volgende:
Misschien op de inhoud reageren. Je bent niks anders dan een droeftoeter op dit moment die een ander zen mening niet wil zien.
De inhoud tot zover:
“Wat doen al die vreemdgekleurde uitlanders in onze polder, waarom willen ze in onze buurt zijn? Dat is vragen om gezeik.”

Nee, sorry.
J’ai faim.
pi_193175150
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:31 schreef raptorix het volgende:
Los van de de discussie, NOS heeft de wet zeer grof geschonden.
Ga aangifte doen! Hup!
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 17 mei 2020 @ 10:34:19 #36
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193175200
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:24 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

De inhoud tot zover:
“Wat doen al die vreemdgekleurde uitlanders in onze polder, waarom willen ze in onze buurt zijn? Dat is vragen om gezeik.”

Nee, sorry.
"De inhoud negeren kun je leren!"

Dat bekt al beter dan die bagger van jou.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 17 mei 2020 @ 10:35:51 #37
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193175209
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:28 schreef recursief het volgende:

[..]

Ga aangifte doen! Hup!
Graag, heeft iemand een voorgedrukt aangifteformulier voor me wellicht?

[ Bericht 2% gewijzigd door Tyr80 op 17-05-2020 10:41:06 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193175212
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:28 schreef recursief het volgende:

[..]

Ga aangifte doen! Hup!
Ja doe er maar makkelijk over, je weet waarom Nederland het hoogste aantal afgevoerde Joden had in Europa?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193175221
quote:
6s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:35 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Graag, heeft iemand een voorgedrukt aangifteformulier voor me wellicht?
https://autoriteitpersoon(...)gsformulier-klachten
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 10:43:00 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193175264
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jaaaaaaja :')

Selectie op basis van huidskleur, afkomst, geslacht, geaardheid, nationaliteit of weet ik het allemaal is geen etnisch profileren of discriminatie/racisme.

Wat is dat dan spec? Leg het even uit.
Want dit recht lullen wat krom is, is gewoon kansloos.

Positieve discriminatie is ook discriminatie.
ik vraag me af of hoer uberhaupt sprake is van discriminatie ... positief of negatief

ik zie het tegenovergestelde een overdreven drang om iedereen erbij te betrekken. onnodig verder en doe wisselbeker is zo kinderachtig dat ik hem niet zou aannemen maar discriminatie zie ik niet hoor

niemand zegt pak alleen vrouwen of zwarten of gehandicapten maar houd het palet zo breed mogelijk

ik zie het probleem niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193175271
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja doe er maar makkelijk over, je weet waarom Nederland het hoogste aantal afgevoerde Joden had in Europa?
Helaas ben ik vrij goed bekend met de Jodenvervolging in Nederland in WOII. Ik vind deze suggestie van jou walgelijk.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193175287
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:43 schreef recursief het volgende:

[..]

Helaas ben ik vrij goed bekend met de Jodenvervolging in Nederland in WOII. Ik vind deze suggestie van jou walgelijk.
Hoezo is dit walgelijk? Ik ben een groot privacy voorstander en weet maar al te goed wat er mis kan gaan met het onnodig vastleggen van gegevens.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193175308
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:44 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoezo is dit walgelijk? Ik ben een groot privacy voorstander en weet maar al te goed wat er mis kan gaan met het onnodig vastleggen van gegevens.
Ik heb echt geen trek om hierover in discussie te gaan, maar het betrekken van de Jodenvervolging in dit topic, en al helemaal op deze manier, is volslagen misplaatst.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 10:47:16 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193175311
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:43 schreef recursief het volgende:

[..]

Helaas ben ik vrij goed bekend met de Jodenvervolging in Nederland in WOII. Ik vind deze suggestie van jou walgelijk.
hij heeft wel gelijk

het verleden leerde ons dat het bijhouden van dit soort lijstjes gewoon gevaarlijk is als ze in de verkeerde handen vallen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193175338
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij heeft wel gelijk

het verleden leerde ons dat het bijhouden van dit soort lijstjes gewoon gevaarlijk is als ze in de verkeerde handen vallen
Nee hij heeft niet gelijk. Aan de oppervlakte lijkt dat zo, maar de conclusie dat er een parallel is, is een gigantische drogreden. Daar is al ontzettend vaak door verstandige mensen iets over geschreven.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193175355
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:49 schreef recursief het volgende:

[..]

Nee hij heeft niet gelijk. Aan de oppervlakte lijkt dat zo, maar de conclusie dat er een parallel is, is een gigantische drogreden. Daar is al ontzettend vaak door verstandige mensen iets over geschreven.
Dan moet je mijn post maar eens goed teruglezen, want daar geef ik heel duidelijk aan: los van de discussie!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193175369
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:24 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

De inhoud tot zover:
“Wat doen al die vreemdgekleurde uitlanders in onze polder, waarom willen ze in onze buurt zijn? Dat is vragen om gezeik.”

Nee, sorry.
Wat een onzin. Jij zit zeker in een soortgelijke deugbubbel als de nos redactie? Hoeveel "diverse" mensen heb je in je vriendengroep? Heb je die weleens gevraagd wat die er van zouden vinden eerst op ethniciteit gesorteerd te worden en dan pas op competentie?

Mag ik raden? Jouw vriendengroep bestaat uit voornamelijk blanke jongeren, allemaal hoog opgeleid en uit een voornamelijk blanke omgeving. Al jullie ouders hebben prima banen, daar zitten geen fabrieksarbeiders tussen. Uit een dorp verguisd naar de stad, lekker cosmopolitisch leven, de vriendengroep is nog steeds voornamelijk blank maar nu aangevuld met hier en daar een buitenlandse student. Allemaal ontzettend progressief natuurlijk en jullie hebben in je grote blanke wijsheid besloten dat die arme drommels met een kleurtje ook wat geholpen moeten worden Dus je vind zo'n divibase een prima initiatief.

Het denigrerende en racistische karakter er van ontgaat je volledig, je snapt het ook niet. Jullie deugen immers toch? Racisme is iets voor fvd en pvv aanhangers,niet voor nette progressieve mensen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_193175383
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat een onzin. Jij zit zeker in een soortgelijke deugbubbel als de nos redactie? Hoeveel "diverse" mensen heb je in je vriendengroep? Heb je die weleens gevraagd wat die er van zouden vinden eerst op ethniciteit gesorteerd te worden en dan pas op competentie?

Mag ik raden? Jouw vriendengroep bestaat uit voornamelijk blanke jongeren, allemaal hoog opgeleid en uit een voornamelijk blanke omgeving. Al jullie ouders hebben prima banen, daar zitten geen fabrieksarbeiders tussen. Uit een dorp verguisd naar de stad, lekker cosmopolitisch leven, de vriendengroep is nog steeds voornamelijk blank maar nu aangevuld met hier en daar een buitenlandse student. Allemaal ontzettend progressief natuurlijk en jullie hebben in je grote blanke wijsheid besloten dat die arme drommels met een kleurtje ook wat geholpen moeten worden Dus je vind zo'n divibase een prima initiatief.

Het denigrerende en racistische karakter er van ontgaat je volledig, je snapt het ook niet. Jullie deugen immers toch? Racisme is iets voor fvd en pvv aanhangers,niet voor nette progressieve mensen.
Exact dit, en natuurlijk op vakantie in Marokko, want die mensen zijn zo hartelijk en vriendelijk!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193175409
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan moet je mijn post maar eens goed teruglezen, want daar geef ik heel duidelijk aan: los van de discussie!
Los van de discussie ging er over dat volgens jou de NOS de wet heeft overtreden. Jouw suggestie dat ze daarmee potentieel iets vergelijkbaar met de Jodenvervolging zouden kunnen faciliteren is gewoon in dit topic geplaatst, en verschrikkelijk misplaatst. Die kant moet je deze discussie echt niet uittrekken want dan ga je 'm zeker nooit winnen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 17 mei 2020 @ 10:56:13 #50
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_193175411
Haha die Nos. Zo bizar wereldvreemd. Divers om divers, niet om inhoud. En dat vanuit de witte leider van de NOS, die met zijn goedgevulde zakken, ons wel eens wat gaat leren over deugen. Wat een knurften.
  zondag 17 mei 2020 @ 10:57:00 #51
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193175421
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:48 schreef Faxie het volgende:

[..]

Als de NOS op dezelfde manier op basis van statistiek zou etnisch profileren, zouden er vrijwel alleen blanke mannen en een aantal vrouwen in de studio komen. En als ze niet zouden profileren en gewoon willekeurige experts aan het woord laten, zouden er nog steeds vrijwel alleen blanke mannen en een aantal vrouwen in de studio komen. Dat is de realiteit nou eenmaal.


Als je nou bij bepaalde onderwerpen veel meer 'diverse' experts hebt dan blanke, dan zouden er automatisch meer diverse mensen aan het woord gelaten worden. Dan discrimineer je niemand, en dan heb je toch je gewenste diversiteit.

Experts worden niet random uitgenodigd. Ook worden experts nooit puur uitgenodigd op basis van hun expertise want dat verklaart immers de selectie nog niet in geval van meerdere beschikbare experts.

Het is vaak een kwestie van een netwerk hebben /in het netwerk zitten, ons kent ons.
Krekker is de bom!
pi_193175425
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:55 schreef recursief het volgende:

[..]

Los van de discussie ging er over dat volgens jou de NOS de wet heeft overtreden. Jouw suggestie dat ze daarmee potentieel iets vergelijkbaar met de Jodenvervolging zouden kunnen faciliteren is gewoon in dit topic geplaatst, en verschrikkelijk misplaatst. Die kant moet je deze discussie echt niet uittrekken want dan ga je 'm zeker nooit winnen.
Jij bagatelliseert het probleem, vervolgens geef ik feitelijk aan wat er bijvoorbeeld kan gebeuren als je gemakzuchtig met het vastleggen van data omgaat, en vervolgens trek jij gekke conclusies dat ik de NOS als een soort van Nazis wegzet? Wie is hier nou van het padje?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193175450
Daarnaast vraag ik me af of de NOS dit ook direct als datalek gemeld heeft, ik weet wel vrij zeker van niet, want in dat geval hadden ze iedereen in deze database op de hoogte moeten stellen, als dat het geval was geweest dan had vast iemand dit wel gemeld.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193175452
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jij bagatelliseert het probleem, vervolgens geef ik feitelijk aan wat er bijvoorbeeld kan gebeuren als je gemakzuchtig met het vastleggen van data omgaat, en vervolgens trek jij gekke conclusies dat ik de NOS als een soort van Nazis wegzet? Wie is hier nou van het padje?
Jij in ieder geval, dat is me wel duidelijk. Over mezelf oordeel ik niet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 17 mei 2020 @ 11:00:34 #55
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193175455
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:56 schreef ShaoliN het volgende:
En dat vanuit de witte leider van de NOS, die met zijn goedgevulde zakken, ons wel eens wat gaat leren over deugen.
Moest even zoeken, 2 ton per jaar? En kwam ook tegen dat hij wel heel boos geworden is over dit filmpje. Het is maar waar je prioriteiten liggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_193175477
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:00 schreef recursief het volgende:

[..]

Jij in ieder geval, dat is me wel duidelijk. Over mezelf oordeel ik niet.
Iemand die kennelijk met deze zaak het beste voor heeft, doe je er behoorlijk laconiek, ik beheer zelf 1 van de grootste persoonlijke datacollecties van Nederland, en ik blijf me verbazen hoe laks deze data beschermt is, daarom kan ik me hier zeer over opwinden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 11:02:41 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193175487
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:55 schreef recursief het volgende:

[..]

Los van de discussie ging er over dat volgens jou de NOS de wet heeft overtreden. Jouw suggestie dat ze daarmee potentieel iets vergelijkbaar met de Jodenvervolging zouden kunnen faciliteren is gewoon in dit topic geplaatst, en verschrikkelijk misplaatst. Die kant moet je deze discussie echt niet uittrekken want dan ga je 'm zeker nooit winnen.
nee hij suggereert dat als dit lijstje in handen valt van nazi achtige clubjes ze er hele foute dingetjes mee kunnen doen

zoals het verleden heeft uitgewezen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193175507
Ik ben het er volstrekt mee eens dat je geen lijstjes moet bijhouden waarin je mensen op etniciteit moet kunnen opzoeken hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar je moet ook enorm uitkijken met ergens de Jodenvervolging bij te betrekken omdat je meent op een punt een parallel te zien. Wat dat betreft zijn er als je beter kijkt vaak meer verschillen dan overeenkomsten. Zo ook hier.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193175512
Overigens ging dit ook na de tweede oorlog vrolijk door, bijvoorbeeld ledenlijsten van de communistische partijen, de vakbond, etc. En ik kan je zeggen dat volgende vervolging een eitje gaat worden, iedereen zit tenminste in een database of 250 schat ik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 11:05:07 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193175513
welke verschillen dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193175534
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:04 schreef recursief het volgende:
Overigens ben ik het er volstrekt mee eens dat je geen lijstjes moet bijhouden waarin je mensen op etniciteit moet kunnen opzoeken hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar je moet ook enorm uitkijken met ergens de Jodenvervolging bij te betrekken omdat je meent op een punt een parallel te zien. Wat dat betreft zijn er als je beter kijkt vaak meer verschillen dan overeenkomsten. Zo ook hier.
Ik trek JUIST geen parallel met de de Jodenvervolging, ik gaf het alleen als voorbeeld hoe het naïef omgaan met data een verschrikkelijke uitwerking kan hebben, en dat je gewoon zeer zorgvuldig om moet gaan met data, het is ook gewoon wat de wet voorschrijft: je mag alleen data bijhouden die relevant is, niet onder bijzondere persoonsgegevens valt, en niet langer bewaard dan noodzakelijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193175557
quote:
Dringt niet echt tot Gelauf door dat ze fout bezig zijn.
Zelfs met de beste bedoelingen komt die bokaal verkeerd over.
De Nos moet een open redactie zijn maar die bokaal moet geheim blijven. :')
Hij kan beter eerst wat aan zijn eigen club mensen doen. Zit net te tellen op nos.nl: 202 medewerkers waarvan maar 8 met een divi-achtergrond (waarvan de helft op de jeugdafdeling), de rest 194 stuks is oud-hollands roomblank.
Overigens precies als de congressen van D66 en GL, volledig blank maar zeer zelfvoldaan progressief.
Nog zoiets, de NOS die opeens besluit blank door wit te vervangen, als slecht anglicisme waarmee we de Amerikaanse gevoeligheden en toon van het debat hier importeren.
Begin het een enge club te vinden die NOS.
  zondag 17 mei 2020 @ 11:08:56 #63
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193175558
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:39 schreef torentje het volgende:

[..]

De vraag blijft natuurlijk waarom willen mensen met een andere huidskleur niet bij hun soortgenoten blijven.? Neen, ze willen perse bij mensen gaan staan die niet tot hun soort behoren. Dat is toch vragen om opmerkingen? Bovendien ze geven geen handleidingen hoe de behandeling dan wel zou moeten.
Niet bij hun "soortgenoten" blijven? Wtf? 8)7

Maar als jouw vraag is waarom we in Nederland mensen van andere afkomst hebben? Divers aantal redenen.

Sommigen zijn simpelweg hier geboren en getogen. Bijvoorbeeld omdat hun ouders Nederlanders waren uit het koninkrijk (Suriname) die hier kwamen studeren en toen zijn gebleven. Goed te vergelijken met een Brabander die in Amsterdam gaat studeren en daar dan blijft.

Sommigen zijn hier geboren en getogen als kinderen van gastarbeiders die hier naartoe zijn gehaald en uiteindelijk tegen de verwachtingen in zijn gebleven.

Sommigen zijn mensen die simpelweg een beter leven zoeken, sommigen dmv hier keihard te werken, sommigen dmv bedoeld of onbedoeld profiteren.

Sommigen zijn hier gekomen ivm hun kennis/waardigheden (expats)

Sommigen ivm liefde.

Sommigen zijn hier gekomen uit andere (voormalige) koloniën zoals Indonesië, ook om diverse redenen (afhankelijk van Molukker of niet)

Etc.
Krekker is de bom!
pi_193175576
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:50 schreef hunterrnl het volgende:
Niet echt een verrassing dat dit bij de NOS gebeurd. Tegenwoordig heb je heel veel mensen in dit soort beroepen die denken de wereld te kunnen veranderen en te kunnen verbeteren wat hun ogen juist is. Helaas zijn deze mensen zo naive en wereldvreemd dat ze nooit kunnen in zien dat ze er naast zitten van wat ze doen of gewoon dingen verzinnen wat in hun wereldbeeld past.

De NOS stopt alleen omdat ze betrapt zijn, maar diep van binnen willen gewoon doorgaan met dit systeem. Van mij mogen ze, maar op langer termijn worden ze steeds ongeloofwaardiger voor steeds meer mensen.

Zo blijft de geschiedenis zich herhalen, mensen die denken de perfecte ideologie gevonden te hebben doordrukken en niet doorhebben wat voor schade ze aanrichten. Dit zijn mogelijke zaadjes voor heel veel gezeik in de toekomst.
[..]
Helemaal mee eens, maar ik constateer ook dat ze al heel wat zaadjes hebben geplant inmiddels....
pi_193175577
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:05 schreef sp3c het volgende:
welke verschillen dan?
Nee. Dat zoek je zelf maar uit. Dat iemand de Jodenvervolging erbij betrekt maakt nog niet dat we het daar over moeten gaan hebben. En het is ook niet nodig. Er zijn echt tientallen andere steekhoudende argumenten waarom privacy belangrijk is en je niet zomaar van allerlei gevoelige informatie moet vastleggen. En het risico van misbruik in het algemeen is daar een hele belangrijke in, niet alleen misbruik in de vorm van etnische vervolging en volkerenmoord. Als dat je eerste argument moet zijn in het geval van een vrij beperkt lijstje van de NOS dan is dat ten eerste vrij armoedig en devalueert het ten tweede de ernst van de Jodenvervolging.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193175589
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik trek JUIST geen parallel met de de Jodenvervolging,
Benoem het dan ook niet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_193175595
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vraag me af of hoer uberhaupt sprake is van discriminatie ... positief of negatief

ik zie het tegenovergestelde een overdreven drang om iedereen erbij te betrekken. onnodig verder en doe wisselbeker is zo kinderachtig dat ik hem niet zou aannemen maar discriminatie zie ik niet hoor

niemand zegt pak alleen vrouwen of zwarten of gehandicapten maar houd het palet zo breed mogelijk

ik zie het probleem niet
Sorry dat ik het zeg, maar dit is het probleem in een notedop.
pi_193175671
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:00 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast vraag ik me af of de NOS dit ook direct als datalek gemeld heeft, ik weet wel vrij zeker van niet, want in dat geval hadden ze iedereen in deze database op de hoogte moeten stellen, als dat het geval was geweest dan had vast iemand dit wel gemeld.
De omgang met het datalek is inderdaad gruwelijk laks geweest. Ook dát zou gewoon hard bestraft moeten worden.

En dat geldt eigenlijk ook gewoon in het algemeen: datalekken niet direct melden -> keihard aanpakken. Er is sws veel te veel laksheid en politieke onwil om hier de risico's van te willen inzien en inderdaad kan een database uiterst verkeerd uitpakken in de verkeerde handen. Laat ik het zo dan maar formuleren.....
pi_193175759
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Niet bij hun "soortgenoten" blijven? Wtf? 8)7

Maar als jouw vraag is waarom we in Nederland mensen van andere afkomst hebben? Divers aantal redenen.

KNIP

Sommigen zijn hier gekomen uit andere (voormalige) koloniën zoals Indonesië, ook om diverse redenen (afhankelijk van Molukker of niet)

Etc.
Niet om diverse redenen. Alle mensen uit voormalig Nederlands Indië (want dat was het, niet Indonesië) zijn hier gekomen omdat ze MOESTEN. Deze mensen waren hun land, hun bezittingen, alles behalve hun paspoort en de kleding aan hun lijf kwijtgeraakt. Daarnaast moesten velen vrezen voor hun leven omdat ze werden beschouwd als collaborateurs en verraders. En dat gold net zo goed voor Javanen en Sumatranen etc, als voor Molukkers.
pi_193175762
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:24 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

De inhoud tot zover:
“Wat doen al die vreemdgekleurde uitlanders in onze polder, waarom willen ze in onze buurt zijn? Dat is vragen om gezeik.”

Nee, sorry.
Oei heb ik dat gezegd of verzin je dit even ter plekken omdat het in jou bubbeltje past. Dan pas je precies in de gevaarlijke groep wat ik beschrijf in me tekst. Vreemdgekleurd.... waarom moet je racistisch bezig zijn ?

Het maakt niet zoveel uit wat je tegen me zegt. Ben de afgelopen maanden al voor extreem linkse gekkie of Nazi uitgemaakt. Ik weet alleen nog niet wie ik aan de muur moet ophangen om te aanbidden Hitler of Stalin. Het is zo verwarrend met al die droeftoeters :Y

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:10 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar ik constateer ook dat ze al heel wat zaadjes hebben geplant inmiddels....
Ja inderdaad.... iets teveel :(
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 11:32:22 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193175783
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:12 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar dit is het probleem in een notedop.
waarom?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 11:33:53 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193175797
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:30 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Alle mensen uit voormalig Nederlands Indië (want dat was het, niet Indonesië) zijn hier gekomen omdat ze MOESTEN.
nee hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193175813
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom?
Omdat er kennelijk sprake is van hetzij onmacht (je bent werkelijk oprecht niet in staat om in te zien wat er fout aan is) hetzij van onwil (je bent dusdanig sterk overtuigd van je mening dat je die koste wat kost verdedigd).
pi_193175817
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

waarom?
Wat is er geen discriminatie aan het prefereren aan iemand met een bepaalde afkomst/etniciteit ten opzichte van iemand die die afkomst/etniciteit niet heeft? Want dat is er toch aan de hand.
pi_193175824
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee hoor
Lekker inhoudelijk wel. Hoezo nee?

Werden die mensen soms niet gezien als collaborateurs en verraders?
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 11:38:31 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193175851
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:10 schreef recursief het volgende:

[..]

Nee. Dat zoek je zelf maar uit. Dat iemand de Jodenvervolging erbij betrekt maakt nog niet dat we het daar over moeten gaan hebben. En het is ook niet nodig. Er zijn echt tientallen andere steekhoudende argumenten waarom privacy belangrijk is en je niet zomaar van allerlei gevoelige informatie moet vastleggen. En het risico van misbruik in het algemeen is daar een hele belangrijke in, niet alleen misbruik in de vorm van etnische vervolging en volkerenmoord. Als dat je eerste argument moet zijn in het geval van een vrij beperkt lijstje van de NOS dan is dat ten eerste vrij armoedig en devalueert het ten tweede de ernst van de Jodenvervolging.
ja ik startte die discussie niet he, als je het er niet over wil hebben dan had je er niet op moeten reageren

wmb is de vergelijking prima, jij wil het er niet over hebben en das ook prima

fijne dag dan he :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 11:39:28 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193175863
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:36 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Lekker inhoudelijk wel. Hoezo nee?

Werden die mensen soms niet gezien als collaborateurs en verraders?
gewoon nee, shit klopt noet

het was gewoon een keuze, leeuwendeel koos om daar te blijven

incl militairen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 11:40:48 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193175878
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:35 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Wat is er geen discriminatie aan het prefereren aan iemand met een bepaalde afkomst/etniciteit ten opzichte van iemand die die afkomst/etniciteit niet heeft? Want dat is er toch aan de hand.
het gaat niet om een bepaalde achtergrond maar om zoveel mogelijk achtergronden

das een belangrijke nuance hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193175906
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

het gaat niet om een bepaalde achtergrond maar om zoveel mogelijk achtergronden

das een belangrijke nuance hier
Hoeveel blanken zouden er in die divi database staan?
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 11:47:00 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193175940
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:43 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hoeveel blanken zouden er in die divi database staan?
denk je dat je een database nodig hebt om blanken te vinden in NL?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193175953
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

denk je dat je een database nodig hebt om blanken te vinden in NL?
Nee, maar dat heeft er nouja, niets mee te maken.
pi_193176006
Wat zijn blanken en of Nederlanders in deze. Is er geen criteria om op de lijst te mogen staan/om als punt mee te tellen ?

Bij hoeveel niet Nederlandse voorouders hoor je erbij?
pi_193176216
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

het gaat niet om een bepaalde achtergrond maar om zoveel mogelijk achtergronden

das een belangrijke nuance hier
Als je selecteert op kennis en competentie dan krijg je toch automatisch een representatieve verdeling van alle diversiteiten binnen dat desbetreffende vakgebied? Daar voegt een divibase alleen iets aan toe als je specifiek op bepaalde "diversiteiten" wilt zoeken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_193176239
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

denk je dat je een database nodig hebt om blanken te vinden in NL?
Waar hebben ze die divibase dan voor nodig?

Inderdaad, om op bepaalde afkomsten te kunnen zoeken. Het gaat helemaal niet om een representatieve weergave van de werkelijkheid.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_193176266
En dit soort instituten zetten voor miljoenen Nederlanders het dagelijkse nieuws uiteen.

Saneren die bende, en snel.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  zondag 17 mei 2020 @ 12:11:24 #86
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193176283
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als je selecteert op kennis en competentie dan krijg je toch automatisch een representatieve verdeling van alle diversiteiten binnen dat desbetreffende vakgebied? Daar voegt een divibase alleen iets aan toe als je specifiek op bepaalde "diversiteiten" wilt zoeken.
Kennelijk heb je volgens de NOS een buitensporige hoeveelheid blanken witten als je selecteert op kennis en competentie.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193176289
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

het gaat niet om een bepaalde achtergrond maar om zoveel mogelijk achtergronden

das een belangrijke nuance hier
Waarom is dat onderscheid belangrijk voor objectieve nieuwsgaring?
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_193176385
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

gewoon nee, shit klopt noet

het was gewoon een keuze, leeuwendeel koos om daar te blijven

incl militairen
Oh dan heeft mijn moeder dus verzonnen dat ze de hele straat heeft zien uitmoorden en heeft mijn opa altijd gelogen dat hij moest vluchten met z'n gezin zonder enige bagage en alleen hun paspoorten......opmerkelijk.....
pi_193176409
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Kennelijk heb je volgens de NOS een buitensporige hoeveelheid blanken witten als je selecteert op kennis en competentie.
Ja, zo werkt dat in een land waar de meerderheid van de bevolking blank is.

De Chinese NOS zal wel een buitensporige hoeveelheid Chinezen selecteren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 12:32:38 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193176497
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:20 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Oh dan heeft mijn moeder dus verzonnen dat ze de hele straat heeft zien uitmoorden en heeft mijn opa altijd gelogen dat hij moest vluchten met z'n gezin zonder enige bagage en alleen hun paspoorten......opmerkelijk.....
zou niet weten waarom ze zoiets zou verzinnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 12:33:54 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193176511
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als je selecteert op kennis en competentie dan krijg je toch automatisch een representatieve verdeling van alle diversiteiten binnen dat desbetreffende vakgebied? Daar voegt een divibase alleen iets aan toe als je specifiek op bepaalde "diversiteiten" wilt zoeken.
het voegt geen reet toe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 12:35:47 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193176535
ik ben ook geen voorstander he

snap die eeuwige drang om overal discriminatie en racisme te schreeuwen alleen nooit zo want 9 van de 10 keer zie ik het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193176552
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

het voegt geen reet toe
nou, als je specifiek marokkanen of surinamers in de uitzending wilt voegt het wel iets toe. En aangezien ze deze functie wel hebben ingebouwd in de divibase zal dat ook zijn waar het voor gebruikt wordt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_193176662
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:35 schreef sp3c het volgende:
ik ben ook geen voorstander he

snap die eeuwige drang om overal discriminatie en racisme te schreeuwen alleen nooit zo want 9 van de 10 keer zie ik het niet
Nou, dit is per definitie racistisch natuurlijk. Je selecteert mensen op ras. Racistischer krijg je het natuurlijk niet. Maar dat vind ik niet eens het meest kwalijke. De denigrerende wijze waarop er gemaild wordt in interne emails, dat is echt kwalijk.

En kennelijk is er binnen NOS dus een cultuur waarin mensen zich vrij voelen zulke emails te sturen en er is binnen de hele NOS kennelijk niemand die zegt:"joh, wat vind je nou zelf van die mail"

Daar is echt iets door en door verrot.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zondag 17 mei 2020 @ 13:21:51 #95
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193177039
„Als je constateert dat er zoveel mensen zijn die dit als fout zien, dan moet je ermee ophouden”
groetjes Marcel Gelauff

Zelf zien ze dus niet in dat zo'n prijs een beetje raar is. Alleen een symptoom verdwijnt, maar de NOS gaat op dezelfde voet verder.
pi_193177096
Wordt het niet eens tijd voor een tweede nieuwsvoorziening naast de NOS bij de NPO? Dat je zeg maar eerst het zes uur journaal krijgt en daarna het kwart over zes journaal. Beetje concurrentie kan geen kwaad lijkt me.
pi_193177099
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik trek JUIST geen parallel met de de Jodenvervolging, ik gaf het alleen als voorbeeld hoe het naïef omgaan met data een verschrikkelijke uitwerking kan hebben, en dat je gewoon zeer zorgvuldig om moet gaan met data, het is ook gewoon wat de wet voorschrijft: je mag alleen data bijhouden die relevant is, niet onder bijzondere persoonsgegevens valt, en niet langer bewaard dan noodzakelijk.
Dit dus.
ROBODEMONS..................|:(
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 13:29:21 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193177100
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

nou, als je specifiek marokkanen of surinamers in de uitzending wilt voegt het wel iets toe. En aangezien ze deze functie wel hebben ingebouwd in de divibase zal dat ook zijn waar het voor gebruikt wordt.
maar men wil niet specifiek Marokkanen of Surinamers in de uitzending

althans dat lees ik nergens terug ... ze willen een zo divers mogelijk troep in de uitzending, de rest is gokken

als het klopt wat je zegt/denkt wil ik ook wel #mad gaan doen maar vooralsnog zie ik er weinig problemen in

behalve het punt dat raptorix terecht maakt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193177201
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar men wil niet specifiek Marokkanen of Surinamers in de uitzending

althans dat lees ik nergens terug ... ze willen een zo divers mogelijk troep in de uitzending, de rest is gokken

als het klopt wat je zegt/denkt wil ik ook wel #mad gaan doen maar vooralsnog zie ik er weinig problemen in

behalve het punt dat raptorix terecht maakt
Wat in hun ogen divers is iig. Gelukkig betalen we allemaal hiervoor.
pi_193177356
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar men wil niet specifiek Marokkanen of Surinamers in de uitzending

althans dat lees ik nergens terug ... ze willen een zo divers mogelijk troep in de uitzending, de rest is gokken

als het klopt wat je zegt/denkt wil ik ook wel #mad gaan doen maar vooralsnog zie ik er weinig problemen in

behalve het punt dat raptorix terecht maakt
Om een zo divers mogelijke groep in de uitzending te krijgen heb je niet zo'n database met ethniciteit nodig. Dan kun je gewoon afspreken dat je iedere deskundige maar 1 keer in de uitzending uitnodigt en de keer daarop de volgende op de lijst uitnodigt. Maximale diversiteit in kleur en inzichten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_193177388
En nog steeds geen onderbouwing van de NOS waarom diversiteit in etniciteit nou zo belangrijk is, maar niet al die andere persoonskenmerken waar mensen zich mee identificeren (leeftijd, geslacht, politieke voorkeur, geloof, seksuele voorkeur, haarkleur, etc.).

Al zou het natuurlijk ook een fucking schande zijn als ze daarop zouden selecteren (want totaal niet relevant en het is niet aan de NOS om daar mee bezig te willen zijn) maar ik ben toch benieuwd waarom etniciteit nou juist de enige eigenschap is waarbij diversiteit van belang is voor representatie.
"Pools are perfect for holding water"
pi_193177400
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Om een zo divers mogelijke groep in de uitzending te krijgen heb je niet zo'n database met ethniciteit nodig. Dan kun je gewoon afspreken dat je iedere deskundige maar 1 keer in de uitzending uitnodigt en de keer daarop de volgende op de lijst uitnodigt. Maximale diversiteit in kleur en inzichten.
Goede. Gewoon de regel hanteren 'als we moeten kiezen tussen meerdere experts met vergelijkbare competenties, nodigen we degenen uit die nog niet eerder langs geweest zijn'. Ter bevordering van een zo divers mogelijke representatie van de samenleving. Hoef je er alleen maar voor te zorgen dat je database met contacten (zonder vakje etniciteit!) goed bijgehouden wordt.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 17-05-2020 14:04:51 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 14:04:51 #103
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193177473
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Om een zo divers mogelijke groep in de uitzending te krijgen heb je niet zo'n database met ethniciteit nodig. Dan kun je gewoon afspreken dat je iedere deskundige maar 1 keer in de uitzending uitnodigt en de keer daarop de volgende op de lijst uitnodigt. Maximale diversiteit in kleur en inzichten.
kan ook idd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 17 mei 2020 @ 14:06:58 #104
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193177503
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:11 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Kennelijk heb je volgens de NOS een buitensporige hoeveelheid blanken witten als je selecteert op kennis en competentie.
Maar zoals we allemaal volgens mij wel weten worden experts in TV-shows sowieso zelden specifiek op basis van kennis en competentie uitgekozen.

- Ons-kent-ons / netwerk
- "Likeability bij het publiek"
- Leuk uiterlijk

Etc zijn vaak criteria die even zwaar meewegen.
Krekker is de bom!
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 14:08:11 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193177516
persoonlijk zou ik gewoon de eerste de beste nemen die de telefoon oppakt want NWS is al snel oud NWS
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193177569
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:08 schreef sp3c het volgende:
persoonlijk zou ik gewoon de eerste de beste nemen die de telefoon oppakt want NWS is al snel oud NWS
Wellicht. Maar dan is het wel handig om niet steeds dezelfde persoon als eerste te bellen.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 14:26:36 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193177721
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:13 schreef probeer het volgende:

[..]

Wellicht. Maar dan is het wel handig om niet steeds dezelfde persoon als eerste te bellen.
och, ik zie liever een vertrouwd gezicht dan een heel divers scale
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193177762
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Niet bij hun "soortgenoten" blijven? Wtf? 8)7

Maar als jouw vraag is waarom we in Nederland mensen van andere afkomst hebben? Divers aantal redenen.

Sommigen zijn simpelweg hier geboren en getogen. Bijvoorbeeld omdat hun ouders Nederlanders waren uit het koninkrijk (Suriname) die hier kwamen studeren en toen zijn gebleven. Goed te vergelijken met een Brabander die in Amsterdam gaat studeren en daar dan blijft.

Sommigen zijn hier geboren en getogen als kinderen van gastarbeiders die hier naartoe zijn gehaald en uiteindelijk tegen de verwachtingen in zijn gebleven.

Sommigen zijn mensen die simpelweg een beter leven zoeken, sommigen dmv hier keihard te werken, sommigen dmv bedoeld of onbedoeld profiteren.

Sommigen zijn hier gekomen ivm hun kennis/waardigheden (expats)

Sommigen ivm liefde.

Sommigen zijn hier gekomen uit andere (voormalige) koloniën zoals Indonesië, ook om diverse redenen (afhankelijk van Molukker of niet)

Etc.
Tja, maar ze verjagen niet de koude uit het land, ze steunen dus niet de mensen met geen kracht, dat is dus min of meer pleiten voor een regering die veel kracht heeft, terwijl de mensen met kracht geen studie hebben willen volgen en dus laaggeletterd zijn, waardoor het recht van de sterkste hier weer is gaan gelden.
  zondag 17 mei 2020 @ 14:31:40 #109
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193177775
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

och, ik zie liever een vertrouwd gezicht dan een heel divers scale
Jij schrijft echt reteslecht.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 14:36:51 #110
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193177852
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:31 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Jij schrijft echt reteslecht.
lijkt me een ander onderwerpje
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193177891
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

och, ik zie liever een vertrouwd gezicht dan een heel divers scale
Ik heb geen problemen met divers mits deskundig. Zelfs een rechts blog als geenstijl heeft waarschijnlijk meer allochtonen dan de NOS en dan wel mensen die iets toevoegen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 14:43:13 #112
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193177926
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met divers mits deskundig. Zelfs een rechts blog als geenstijl heeft waarschijnlijk meer allochtonen dan de NOS en dan wel mensen die iets toevoegen.
op zich wel mee eens

het is een keuze die je maakt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193178039
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

och, ik zie liever een vertrouwd gezicht dan een heel divers scale
Mij boeit het niets, zolang de kennis maar goed overgebracht wordt. Maar als de NOS die diversiteit omwille van representatie zo belangrijk vindt ..
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 17 mei 2020 @ 14:59:19 #114
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193178076
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met divers mits deskundig. Zelfs een rechts blog als geenstijl heeft waarschijnlijk meer allochtonen dan de NOS en dan wel mensen die iets toevoegen.
Mwa, de NOS heeft traditioneel altijd een heel kleurrijk ensemble aan presentatoren en verslaggevers.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193178132
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Mwa, de NOS heeft traditioneel altijd een heel kleurrijk ensemble aan presentatoren en verslaggevers.
Buitenlandse correspondenten en jeugdjournaal predentatoren. In het voorgaande topic heeft iemand een linkje gepost met de medewerkers, ik gok zo 70-80% blanke oudere man en nog nog een handvol blanke vrouwen. Weinig divers eigenlijk.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 17 mei 2020 @ 15:14:46 #116
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193178272
quote:
16s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:03 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Buitenlandse correspondenten en jeugdjournaal predentatoren. In het voorgaande topic heeft iemand een linkje gepost met de medewerkers, ik gok zo 70-80% blanke oudere man en nog nog een handvol blanke vrouwen. Weinig divers eigenlijk.
De redactie misschien, maar in de nieuws- (en sport-)presentatie en verslaggeving zijn 'nieuwe Nederlanders' altijd behoorlijk vertegenwoordigd geweest.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193178292
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De redactie misschien, maar in de nieuws- (en sport-)presentatie en verslaggeving zijn 'nieuwe Nederlanders' altijd behoorlijk vertegenwoordigd geweest.
Ja precies, hier en daar een donkere presentator ja maar meer niet. ;)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 15:29:01 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193178398
prima toch?

het moet ook geen doel op zich zijn lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193178458
Het suggereert wel dat de NOS het voor de bühne doet. Kijk ons eens multicul zijn, voor de camera, terwijl het bij de redactie naar spruitjes ruikt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_193178495
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:29 schreef sp3c het volgende:
prima toch?

het moet ook geen doel op zich zijn lijkt me
Het is een beetje raar voor een organisatie met zo'n fixatie op diversiteit om dit dan niet in je eigen organisatie door te voeren snapte.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 15:42:59 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193178501
quote:
16s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:42 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Het is een beetje raar voor een organisatie met zo'n fixatie op diversiteit om dit dan niet in je eigen organisatie door te voeren snapte.
misschien valt het dan toch wel mee met die fixatie van ze?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193178504
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:37 schreef Lyrebird het volgende:
Het suggereert wel dat de NOS het voor de bühne doet. Kijk ons eens multicul zijn, voor de camera, terwijl het bij de redactie naar spruitjes ruikt.
Zo iets ja. :P

Voor mij hoeft geen enkel bedrijf naar diversiteit te streven verder. Neem gewoon de juiste mensen aan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193178516
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

misschien valt het dan toch wel mee met die fixatie van ze?
Gezien de diversiteitsbokaal en de negerrolodex? Ja nee.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 15:46:11 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193178531
quote:
16s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Gezien de diversiteitsbokaal en de negerrolodex? Ja nee.
negerrolodex :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 15:50:12 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193178558
dit is het eerste genoemde voorbeeld bv, de winnaar van de diversiteitsbokaal

https://nos.nl/op3/artike(...)n-de-ander-1000.html

is dit nu echt zo vreselijk racistisch allemaal met die negerrolodex van je :')

nee toch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193178573
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

negerrolodex :')
Daar komt het gewoon op neer maat. Een lijst zielige minderheden om je deugpuntjes te scoren en een bokaal te winnen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193178587
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:50 schreef sp3c het volgende:
dit is het eerste genoemde voorbeeld bv, de winnaar van de diversiteitsbokaal

https://nos.nl/op3/artike(...)n-de-ander-1000.html

is dit nu echt zo vreselijk racistisch allemaal met die negerrolodex van je :')

nee toch?
Dat item allicht niet, maar er een prijs voor geven niet omwille van de inhoud maar omdat er drie mongolen en zes indianen inzitten is niet mijn smaak zeg maar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 16:13:18 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193178772
quote:
16s.gif Op zondag 17 mei 2020 15:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat item allicht niet, maar er een prijs voor geven niet omwille van de inhoud maar omdat er drie mongolen en zes indianen inzitten is niet mijn smaak zeg maar.
ja naja als je het uiteindelijk reduceert tot een kwestie van smaak dan ben ik het met je eens ... mijn smaak is het ook niet

maar een heftige negerfixatie blijkt er ook niet uit hoor en dat was toch een beetje je claim

en dat is dan de winnaar van dize wisselbeker

nou ... vreselijk Flip

:')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193178793
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja naja als je het uiteindelijk reduceert tot een kwestie van smaak dan ben ik het met je eens ... mijn smaak is het ook niet

maar een heftige negerfixatie blijkt er ook niet uit hoor

en dat is dan de winnaar van dize wisselbeker

vreselijk

:')
Ja je hoeft het niet met mij eens te zijn of zo verder.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 16:27:16 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193178924
quote:
16s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:15 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja je hoeft het niet met mij eens te zijn of zo verder.
ja nou en

jij reageerde op mij heur, waar blijkt die enorme fixatie nu uit dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193178929
Stigmatiseren is altijd discriminerend.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 16:29:56 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193178959
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:27 schreef quirina het volgende:
Stigmatiseren is altijd discriminerend.
ja maar hoe is dit stigmatiserend dan?

men wil een zo gevarieerd mogelijk plaatje presenteren, daar kun je het mee eens zijn of niet maar veel meer is er eigenlijk niet aan de hand imo

en ja die bokaal is kleuterschool en raptorix maakt een prima punt tegen dit soort praktijken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 17 mei 2020 @ 16:44:57 #133
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193179126
Vergeet ook niet dat het bij de NOS een tijdlang policy is geweest om juist het rechtse (Fortuynistische) geluid in straatinterviews wat meer naar voren te laten komen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193179130
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja nou en

jij reageerde op mij heur, waar blijkt die enorme fixatie nu uit dan?
Jij reageerde op mij wil je vechten of zo. :(


Maar dat zeg ik toch net ouwe dibbes. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 16:46:55 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193179145
nou vechten niet maar je moet of zo beter specificeren want dat weet ik niet natuurlijk

schien een wisselbeker voor uitgeven

of zo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193179334
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 16:46 schreef sp3c het volgende:
nou vechten niet maar je moet of zo beter specificeren want dat weet ik niet natuurlijk

schien een wisselbeker voor uitgeven

of zo
Nuja ik vind het kwalijk omdat:
• Mensen behandelen op wat ze zijn ipv wat ze doen.

• positieve discriminatie door mensen op basis van etniciteit eerder in beeld brengen en daarmee dus gewoon discriminatie

• diversiteit reduceren tot uiterlijke kenmerken
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 17:17:05 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193179443
quote:
16s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:06 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nuja ik vind het kwalijk omdat:
• Mensen behandelen op wat ze zijn ipv wat ze doen.

• positieve discriminatie door mensen op basis van etniciteit eerder in beeld brengen en daarmee dus gewoon discriminatie

• diversiteit reduceren tot uiterlijke kenmerken
zoals 'havenmeester'?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193179465
‘Diversiteit’, of het zoeken daarnaar, is niet het probleem. Dat is juist lovenswaardig.
Die bokaal is wel een probleem; dat er van diversiteit een redactiespelletje à la kwartet van wordt gemaakt. Dat is onnozel, laag en (onbedoeld) denigrerend.

Het grootste probleem, echter, is de kudde radicaalrechtse droeftoeters die berserk gaat op de diversiteitsgedachte alleen, die zich geroepen voelt ‘de blanke man’ te verdedigen als ware die een bedreigde diersoort.
Dat is de ware kanker in de maatschappij.

[ Bericht 2% gewijzigd door rododendronneke op 17-05-2020 17:36:06 ]
J’ai faim.
pi_193179672
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:19 schreef rododendronneke het volgende:
‘Diversiteit’, of het zoeken daarnaar, is niet het probleem. Dat is juist lovenswaardig.
Die bokaal is wel een probleem; dat er van diversiteit een redactiespelletje à la kwartet van wordt gemaakt. Dat is onnozel, laag en (onbedoeld) denigrerend.

Het grootste probleem, echter, is de kudde radicaalrechtse droeftoeters die berserk gaat op de diversiteitsgedachte alleen, die zich geroepen voelt ‘de blanke man’ te verdedigen als ware die een bedreigde diersoort.
Dat is de ware kanker in de maatschappij.
Dus niet wat de NOS doet is het probleem, waar het topic over gaat nota bene, maar dat mensen een mening hebben? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193179809
quote:
16s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus niet wat de NOS doet is het probleem, waar het topic over gaat nota bene, maar dat mensen een mening hebben? :?
Die bokaal is, wat ik al zei: onnozel, laag en denigrerend. Maar op zichzelf een minor problem en vooral veel #ophef.

De giftige felheid waarmee rauwrechts alles dat naar ‘diversiteit’ riekt, nu meent te moeten aanvallen, is een veel groter probleem. Dat is de kanker die doorwoekert.
J’ai faim.
  zondag 17 mei 2020 @ 17:57:52 #141
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193179875
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:52 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Die bokaal is, wat ik al zei: onnozel, laag en denigrerend. Maar op zichzelf een minor problem en vooral veel #ophef.

De giftige felheid waarmee rauwrechts alles dat naar ‘diversiteit’ riekt, nu meent te moeten aanvallen, is een veel groter probleem. Dat is de kanker die doorwoekert.
Mee eens. Het is een stuk hypocrisie als je kijkt hoe etnisch profileren wordt verdedigd, maar deze vorm van profileren wordt veroordeeld. Ik ben tegen beide vormen, maar het is overduidelijk dat de 'verontwaardiging' van de rechtsen vooral gemaakt en gespeeld is.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 17:59:54 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193179893
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:19 schreef rododendronneke het volgende:
‘Diversiteit’, of het zoeken daarnaar, is niet het probleem. Dat is juist lovenswaardig.
Die bokaal is wel een probleem; dat er van diversiteit een redactiespelletje à la kwartet van wordt gemaakt. Dat is onnozel, laag en (onbedoeld) denigrerend.

lijkt me net zo vergezocht als de claim dat het racistische discriminatie zou zijn tbh

hoe is het denigrerend?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 18:05:07 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193179970
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:57 schreef Briqq het volgende:

[..]

Mee eens. Het is een stuk hypocrisie als je kijkt hoe etnisch profileren wordt verdedigd, maar deze vorm van profileren wordt veroordeeld. Ik ben tegen beide vormen, maar het is overduidelijk dat de 'verontwaardiging' van de rechtsen vooral gemaakt en gespeeld is.
das toch niet vergelijkbaar?

dat zou het zijn als ze bij onderwerpen over wiskunde specifiek naar Japanners zochten, bij onderwerpen waarbij mensen domme dingen doen naar Belgen of bij onderwerpen over rare kluizenaars in een weiland met heimwee naar Nederlanders die naar Denemarken zijn verhuisd

dan ben je aan het profileren

hier zoekt men simpelweg naar zoveel mogelijk types en hangt daar een kinderachtig wedstrijdje aan vast
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193180115
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:59 schreef sp3c het volgende:
lijkt me net zo vergezocht als de claim dat het racistische discriminatie zou zijn tbh

hoe is het denigrerend?
Het is gewoon lullig en kinderachtig en daardoor denigrerend. Je komt op een lijst op basis van je etnische achtergrond en niet op basis van je kwaliteiten; journalisten gebruiken die lijst kennelijk als een checklist, alsof ze voetbalplaatjes sparen, men kan punten scoren met jouw kop.
Maar inderdaad, veel meer is het niet, het is vooral triest en voor zo’n Gelauff natuurlijk een blamage, al moet het kennelijk nog een beetje bij hem landen wat hem overkomt.

Nogmaals, de piswoede van rauwrechts over het feit dat diversiteit überhaupt een issue is bij de NOS, dat is het ware maatschappelijke probleem.
J’ai faim.
pi_193180129
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:52 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Die bokaal is, wat ik al zei: onnozel, laag en denigrerend. Maar op zichzelf een minor problem en vooral veel #ophef.

De giftige felheid waarmee rauwrechts alles dat naar ‘diversiteit’ riekt, nu meent te moeten aanvallen, is een veel groter probleem. Dat is de kanker die doorwoekert.
Oke dat de staatsomroep denigrerend handelt en daarmee een minor issue is vind ik bijzonder.

Maar geef eens een voorbeeld van dat tweede dan? En de beledigde migranten die ik het hardst zichzelf hoor uitspreken, zijn ook rechtse mensen die hun mening voor zich dienen te houden?

[ Bericht 4% gewijzigd door FlippingCoin op 17-05-2020 18:22:15 ]
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 17 mei 2020 @ 18:24:54 #146
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193180254
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:30 schreef torentje het volgende:

[..]

Tja, maar ze verjagen niet de koude uit het land, ze steunen dus niet de mensen met geen kracht, dat is dus min of meer pleiten voor een regering die veel kracht heeft, terwijl de mensen met kracht geen studie hebben willen volgen en dus laaggeletterd zijn, waardoor het recht van de sterkste hier weer is gaan gelden.
Het spijt me, maar ik snap echt niet waar je het over hebt.

"De koude uit het land verjagen"?
"Mensen zonder kracht steunen"? Bedoel je de fysiek zwakkeren? De economisch zwakkeren? Wat anders?
"Een regering met veel kracht"? Doel je op een daadkrachtige regering?
"Mensen met kracht geen studie en laaggeletterd"? Bedoel je dat allochtonen fysiek sterker zijn maar laagopgeleid?

Is dat wat je bedoelt?? :?
Krekker is de bom!
  zondag 17 mei 2020 @ 18:26:51 #147
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_193180284
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:14 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

de piswoede van rauwrechts over het feit dat diversiteit überhaupt een issue is bij de NOS, dat is het ware maatschappelijke probleem.
"Piswoede, kanker, rauwrechts"

Gaat het wel goed met je?

De staatsomroep institutionaliseert discriminatie. Dat is het probleem.

Heeft niets met links rechts, blauw, geel, wit, blank te maken. Uitgerekend de NOS die probeert tolerant te zijn doet nu juist wat ze uit willen stralen niet te doen. Met een bokaal nog wel.
pi_193180417
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:26 schreef PluggieOD het volgende:

De staatsomroep institutionaliseert discriminatie. Dat is het probleem.

Heeft niets met links rechts, blauw, geel, wit, blank te maken. Uitgerekend de NOS die probeert tolerant te zijn doet nu juist wat ze uit willen stralen niet te doen. Met een bokaal nog wel.
Ja, en rauwrechts springt vrolijk op deze trein mee om het eigen racisme goed te praten.

Zeer dom en misplaatst van de NOS. Maar de actie maakt (onbedoeld) nog eens duidelijk waar de rot woekert.
J’ai faim.
  zondag 17 mei 2020 @ 18:35:08 #149
187702 RTR
Olbie
pi_193180428
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:34 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Ja, en rauwrechts springt vrolijk op deze trein mee om het eigen racisme goed te praten.

Zeer dom en misplaatst van de NOS. Maar de actie maakt (onbedoeld) nog eens duidelijk waar de rot woekert.
Ga je lekker? Doe eens normaal joh halve gare.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193180464
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:34 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Ja, en rauwrechts springt vrolijk op deze trein mee om het eigen racisme goed te praten.

Zeer dom en misplaatst van de NOS. Maar de actie maakt (onbedoeld) nog eens duidelijk waar de rot woekert.
Kom je nog met een reactie of ben je hier gewoon even je psychose aan het uitleven?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 17 mei 2020 @ 18:46:13 #151
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193180574
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:35 schreef RTR het volgende:

[..]

Ga je lekker? Doe eens normaal joh halve gare.
Hoezo? Vind de reactie niet eens zo raar hoor. Niet nodig om dan iemand persoonlijk aan te vallen
pi_193180610
quote:
13s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:46 schreef Briqq het volgende:

[..]

Hoezo? Vind de reactie niet eens zo raar hoor. Niet nodig om dan iemand persoonlijk aan te vallen
Niet nosig om iemand zo publiek de les te lezen. :N
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 17 mei 2020 @ 18:49:55 #153
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193180629
quote:
16s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Niet nosig om iemand zo publiek de les te lezen. :N
Idd, daarom is het niet fijn als iemand een 'halve gare' wordt genoemd omdat je het niet met ze eens bent. ;(
  zondag 17 mei 2020 @ 18:51:15 #154
187702 RTR
Olbie
pi_193180654
quote:
13s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:46 schreef Briqq het volgende:

[..]

Hoezo? Vind de reactie niet eens zo raar hoor. Niet nodig om dan iemand persoonlijk aan te vallen
Kanker is niet nodig dus spreek haar lekker aan en niet mij (y)
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  zondag 17 mei 2020 @ 18:52:20 #155
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193180680
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:51 schreef RTR het volgende:

[..]

Kanker is niet nodig dus spreek haar lekker aan en niet mij (y)
Ze scheldt niet met kanker. Ze heeft het over een voortwoekerend probleem. Dat wil je bewust niet zien dus pak je iemand op de woordkeuze om de inhoud te ontwijken. Slap. -O-
pi_193180729
quote:
9s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:49 schreef Briqq het volgende:

[..]

Idd, daarom is het niet fijn als iemand een 'halve gare' wordt genoemd omdat je het niet met ze eens bent. ;(
Maar termen als kanker rauwrechts domrechts et cetera wel? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 17 mei 2020 @ 18:56:11 #157
187702 RTR
Olbie
pi_193180744
quote:
13s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:52 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ze scheldt niet met kanker. Ze heeft het over een voortwoekerend probleem. Dat wil je bewust niet zien dus pak je iemand op de woordkeuze om de inhoud te ontwijken. Slap. -O-
"Piswoede, kanker, rauwrechts"

Doe gewoon normaal. En dan is het erg als ik iemand een 'halve gare' noem.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193180795
quote:
16s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar termen als kanker rauwrechts domrechts et cetera wel? :o
Het mooie is, ik voel me daar aangesproken door, maar als ik haar dan de kanker van de maatschappij noem, is die post weg. Tja.
pi_193180998
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Het mooie is, ik voel me daar aangesproken door, maar als ik haar dan de kanker van de maatschappij noem, is die post weg. Tja.
Normaliter hele bevolkingsgroepen wegzetten met een grijns op je gezicht en als iemand anders stevige taal gebruikt, meteen gaan huilen. Niet erg sterk.
J’ai faim.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 19:12:16 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193181007
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:14 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Het is gewoon lullig en kinderachtig en daardoor denigrerend. Je komt op een lijst op basis van je etnische achtergrond en niet op basis van je kwaliteiten; journalisten gebruiken die lijst kennelijk als een checklist, alsof ze voetbalplaatjes sparen, men kan punten scoren met jouw kop.
Maar inderdaad, veel meer is het niet, het is vooral triest en voor zo’n Gelauff natuurlijk een blamage, al moet het kennelijk nog een beetje bij hem landen wat hem overkomt.

Nogmaals, de piswoede van rauwrechts over het feit dat diversiteit überhaupt een issue is bij de NOS, dat is het ware maatschappelijke probleem.
denigrerend tov de eigen medewerkers zeker

maar das niet mijn probleem
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193181041
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:12 schreef sp3c het volgende:

denigrerend tov de eigen medewerkers zeker

maar das niet mijn probleem
Dat is waarschijnlijk de gezondste manier om ernaar te kijken.
Al kan ik me de irritatie voorstellen.

Maar niet bij degenen die ‘sowieso’ een probleem met diversiteit hebben.
Die kunnen beter hun kop houden.
J’ai faim.
pi_193181099
Maar een kaartenbak om politieke diversiteit te tonen hebben ze dan weer niet ofzo?

In ieder geval zullen wat betreft dat heel weinig bokalen uitgereikt worden. :')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193181528
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:11 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Normaliter hele bevolkingsgroepen wegzetten met een grijns op je gezicht en als iemand anders stevige taal gebruikt, meteen gaan huilen. Niet erg sterk.
Hoe kom je erbij dat ik hele bevolkingsgroepen wegzet met een grijns op mijn gezicht? Misschien je interne frustraties richting bepaalde groeperingen niet projecteren op mensen die je totaal niet kent. Ik zou dat niet 'erg sterk' noemen.
pi_193181540
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:14 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk de gezondste manier om ernaar te kijken.
Al kan ik me de irritatie voorstellen.

Maar niet bij degenen die ‘sowieso’ een probleem met diversiteit hebben.
Die kunnen beter hun kop houden.
Het probleem is nooit diversiteit. Het probleem is diversiteit als doel te hebben, daarmee discrimineer je namelijk.
pi_193195367
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:17 schreef rododendronneke het volgende:
Dom en verwerpelijk gedoe van de NOS, maar zie alle knutselfascisten van Nederland eens even boos doen!

Halen de schouders op over etnisch profileren bij de Belastingdienst of Nationale Politie, beklagen zich elke week over 'al die bruinen' in Opsporing Verzocht en wensen Sylvana Simons ongezien de tyfus.

Maar o lala wat vinden ze dit errûhgg!! :')
Dat de belastingdienst mensen met een dubbele nationaliteit extra controleert is volstrekt logisch aangezien die mensen bezittingen in het buitenland kunnen hebben wat vaak lastig valt te controleren.
Dat niet doen of gebrekkig doen, resulteert in rechtsongelijkheid.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 19:04:48 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193195406
etnisch profileren is echt iets anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 18 mei 2020 @ 19:42:40 #167
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193195992
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:02 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat de belastingdienst mensen met een dubbele nationaliteit extra controleert is volstrekt logisch aangezien die mensen bezittingen in het buitenland kunnen hebben wat vaak lastig valt te controleren.
Dat niet doen of gebrekkig doen, resulteert in rechtsongelijkheid.
Mja dat lijkt me ook geen controle op etniciteit maar op nationaliteit.

Wanneer men mensen met alleen de Nederlandse nationaliteit extra zou gaan controleren op basis van de afkomst van hun (voor)ouders, dan zou het m.i. wel een serieus probleem zijn.
Krekker is de bom!
pi_193196674
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik trek JUIST geen parallel met de de Jodenvervolging, ik gaf het alleen als voorbeeld hoe het naïef omgaan met data een verschrikkelijke uitwerking kan hebben, en dat je gewoon zeer zorgvuldig om moet gaan met data, het is ook gewoon wat de wet voorschrijft: je mag alleen data bijhouden die relevant is, niet onder bijzondere persoonsgegevens valt, en niet langer bewaard dan noodzakelijk.
Waar in de dagelijkse wereld van smart phones en social media zie ik die wet terug?
Anonieme data voor persoonlijke advertenties?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193196746
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waar in de dagelijkse wereld van smart phones en social media zie ik die wet terug?
Anonieme data voor persoonlijke advertenties?
Ik heb zojuist nog een melding van verwerking van Biometrische data bij het AP gedaan, kortom als je een misstand ziet mag je dat melden.
Maar ik neem aan dat jij de voorwaarden van die apps goed leest? Overigens klein advies, zet bij een nieuwe app gelijk alle toestemming uit voor device opties. Wanneer je de app gebruikt zie je dan vanzelf wel of een bepaalde functionaliteit echt nodig is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 20:32:43 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193197021
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waar in de dagelijkse wereld van smart phones en social media zie ik die wet terug?
Anonieme data voor persoonlijke advertenties?
die optie om anoniem te gaan op FOK! bv
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193197157
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb zojuist nog een melding van verwerking van Biometrische data bij het AP gedaan, kortom als je een misstand ziet mag je dat melden.
Maar ik neem aan dat jij de voorwaarden van die apps goed leest? Overigens klein advies, zet bij een nieuwe app gelijk alle toestemming uit voor device opties. Wanneer je de app gebruikt zie je dan vanzelf wel of een bepaalde functionaliteit echt nodig is.
Ik haat hoe een paar big tech bedrijven zich het mensenrecht op privacy hebben toegeëigend als handelswaar.
Helaas ontkom ik niet altijd aan het gebruik ervan en is de massa volledig "Gebravenewworld" in veel van dat soort zaken.

Kern van het probleem is dat de politiek faalt in het reguleren van al die data-stromen, en er waarschijnlijk zelf teveel voordeeel bij heeft.
Van surveillance kapitalisme naar surveillance politiek in 1 naadloze door de economie verantwoorde pennestreek.

Daarnaast is het natuurlijk de omgekeerde wereld als ik mijn SSID moet gaan hernoemen om te zorgen dat die niet door de Googles,Microsofts en whatever wil worden meegenomen in hun roof van wat kennelijk de nieuwe commons zijn geworden.

Dat het bedrijfsleven de hekken steeds verzet betekent niet dat dat dan meteen de standaard is geworden.

Meer Keynes minder Hayek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 18-05-2020 21:08:06 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193197268
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

die optie om anoniem te gaan op FOK! bv
Ik vind FOK! idd veel minder problematisch dan haar grotere broers/zusters/whatevers(how(/what/which)-ever-they-feel).
Het efficient koppelen van data en daardoor problematisch/gevaarlijk worden vergt veel macht/invloed/geld/data/(moreel corrupte politiek).
Kleine, lokale discussiefora hebben we nodig.
Ambachtelijk internet (los van DNS en zo natuurlijk).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193197314
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:41 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik haat hoe een paar big tech bedrijven zich het mensenrecht op privacy hebben toegeëigend als handelswaar.
Helaas ontkom ik niet altijd aan het gebruik ervan en is de massa volledig "Gebravenweworld" in veel van dat soort zaken.

Kern van het probleem is dat de politiek faalt in het reguleren van al die data-stromen, en er waarschijnlijk zelf teveel voordeeel bij heeft.
Van surveillance kapitalisme naar surveillance politiek in 1 naadloze door de economie verantwoorde pennestreek.

Daarnaast is het natuurlijk de omgekeerde wereld als ik mijn SSID moet gaan hernoemen om te zorgen dat die niet door de Googles,Microsofts en whatever wil worden meegenomen in hun roof van wat kennelijk de nieuwe commons zijn geworden.

Dat het bedrijfsleven de hekken steeds verzet betekent niet dat dat dan meteen de standaard is geworden.

Meer Keynes minder Hayek.
De Googles en Microsofts van deze wereld zijn niet uit op jouw persoonsgegevens, dat vinden ze compleet niet interessant, sterker nog, je bent waarscijnlijk gewoon een GUID in hun database, wat ze wel graag willen weten is waar je bent, wat je doet, hoe je geslapen hebt, etc.

Als je denkt dat Google en MS gevaarlijk zijn, dan kan ik je uit een droom halen, het is veel erger, wat dacht je nu van Tik Tok? Leuk he al die gezichtsvervangende filmpjes? Wat ze doen is gewoon een facial recognition apparaat van jewelste opzetten. Er is ook een app die verkocht word aan overheidsdiensten, er is een vaag bedrijf die gewoon compleet youtube, facebook, instagram gescanned heeft om een database te maken.

En dan zijn er nog een paar hele hele hele enge bedrijfjes zoals Palantir .
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193197333
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:48 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik vind FOK! idd veel minder problematisch dan haar grotere broers/zusters/whatevers(how(/what/which)-ever-they-feel).
Het efficient koppelen van data en daardoor problematisch/gevaarlijk worden vergt veel macht/invloed/geld/data/(moreel corrupte politiek).
Kleine, lokale discussiefora hebben we nodig.
Ambachtelijk internet (los van DNS en zo natuurlijk).
Kan wel een forum op Tor voor je opzetten hoor, 100% privacy gegarandeerd zolang je niet gek gaat doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193197509
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kan wel een forum op Tor voor je opzetten hoor, 100% privacy gegarandeerd zolang je niet gek gaat doen.
Dank je, maar nee niet nodig, ik ben niet paranoïde, maar ook niet blind/doof/stom.
Het gaat me vooral om mijn eigen privacy als onderdeel van het (vrij plotseling) vogelvrij verklaarde geheel.

Het probleem is dat het gros van de mensen niet lijkt te snappen dat er fundamentele ethische veranderingen plaatsvinden qua privacy.
Een functionele psychometrie lijkt me heel nuttig maar wie mag het onwikkelen/hebben/gebruiken?
Hetzelfde gaat uiteraard (en nog veel sterker) op voor AI die superieur is aan de mens haar scheppend vermogen.

De politiek faalt al veel te lang, veel te hard in de regulering van het bedrijfsleven.

Wie weet wat, wie weet wie wat weet, en wie bepaalt wie wat mag weten?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193197678
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:03 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dank je, maar nee niet nodig, ik ben niet paranoïde, maar ook niet blind/doof/stom.
Het gaat me vooral om mijn eigen privacy als onderdeel van het (vrij plotseling) vogelvrij verklaarde geheel.

Het probleem is dat het gros van de mensen niet lijkt te snappen dat er fundamentele ethische veranderingen plaatsvinden qua privacy.
Een functionele psychometrie lijkt me heel nuttig maar wie mag het onwikkelen/hebben/gebruiken?
Hetzelfde gaat uiteraard (en nog veel sterker) op voor AI die superieur is aan de mens haar scheppend vermogen.

De politiek faalt al veel te lang, veel te hard in de regulering van het bedrijfsleven.

Wie weet wat, wie weet wie wat weet, en wie bepaalt wie wat mag weten?
Ja het is moeilijk te zeggen, ik ben zelf groot voorstander dat wij technici net als Medici een eed zouden moeten afleggen en ook eventueel voor een tuchtcollega gedaagd moeten worden wanneer je techniek onjuist inzet. Het vervelende is dat bepaalde landen zich daar toch niet aan gaan houden. Maar om wat te zeggen, binnen Google word redelijk veel nagedacht over ethiek, waar Google nee tegen een aantal opdrachten heeft gezegd is Palantir gewoon in dat gat gesprongen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193197740
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij heeft wel gelijk

het verleden leerde ons dat het bijhouden van dit soort lijstjes gewoon gevaarlijk is als ze in de verkeerde handen vallen
Wie heeft de juiste handen?
Wat zijn de juiste lijstjes?
Wie bepaalt dat?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 21:20:17 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193197826
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Wie heeft de juiste handen?
Wat zijn de juiste lijstjes?
Wie bepaalt dat?
denk dat iedereen dat voor zichzelf kan bepalen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193197843
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja het is moeilijk te zeggen, ik ben zelf groot voorstander dat wij technici net als Medici een eed zouden moeten afleggen en ook eventueel voor een tuchtcollega gedaagd moeten worden wanneer je techniek onjuist inzet. Het vervelende is dat bepaalde landen zich daar toch niet aan gaan houden. Maar om wat te zeggen, binnen Google word redelijk veel nagedacht over ethiek, waar Google nee tegen een aantal opdrachten heeft gezegd is Palantir gewoon in dat gat gesprongen.
Google denkt na over ethiek, en stemt vervolgens tegen...
Ethiek moet niet van het bedrijfsleven komen, dan praat je met de marketing afdeling.
Bedrijven moeten winst maken, de politiek moet het algemeen belang beschermen.
Wat mij betreft moet je het bedrijfsleven als de amorele entiteit die het (volgens mij in de kern) is benaderen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193197853
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja het is moeilijk te zeggen, ik ben zelf groot voorstander dat wij technici net als Medici een eed zouden moeten afleggen en ook eventueel voor een tuchtcollega gedaagd moeten worden wanneer je techniek onjuist inzet. Het vervelende is dat bepaalde landen zich daar toch niet aan gaan houden. Maar om wat te zeggen, binnen Google word redelijk veel nagedacht over ethiek, waar Google nee tegen een aantal opdrachten heeft gezegd is Palantir gewoon in dat gat gesprongen.
Enge club ja dat Palantir. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193197876
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

denk dat iedereen dat voor zichzelf kan bepalen
Joh?
Geschiedenis?

Ethiek evolueert, maar wel hand in hand met welvaart.

Welvaart maakt welwillend?
Armoede maakt onwillend?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193197915
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Google denkt na over ethiek, en stemt vervolgens tegen...
Ethiek moet niet van het bedrijfsleven komen, dan praat je met de marketing afdeling.
Bedrijven moeten winst maken, de politiek moet het algemeen belang beschermen.
Wat mij betreft moet je het bedrijfsleven als de amorele entiteit die het (volgens mij in de kern) is benaderen.
Het voordeel aan Google en in mindere mate MS is dat ze minder afhankelijk willen zijn van een privacy schendend model, voor Google was dat lang lastig omdat ze leefden op de persoonlijke data, daar zijn ze een andere weg mee ingeslagen, en daarnaast hebben ze zich zelf beperkingen op gelegd wat ze wel doen, en wat niet. Let maar eens op de zoek resultaten, er word al heel veel vrijwillig uitgefilterd. Microsoft was altijd heel evil, maar is zo een beetje alles aan het opensourcen nu.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193198026
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het voordeel aan Google en in mindere mate MS is dat ze minder afhankelijk willen zijn van een privacy schendend model, voor Google was dat lang lastig omdat ze leefden op de persoonlijke data, daar zijn ze een andere weg mee ingeslagen, en daarnaast hebben ze zich zelf beperkingen op gelegd wat ze wel doen, en wat niet. Let maar eens op de zoek resultaten, er word al heel veel vrijwillig uitgefilterd. Microsoft was altijd heel evil, maar is zo een beetje alles aan het opensourcen nu.
Omdat het model van google lucratiever is.
Daarom vertrouw ik apple ook niet.
De uitverkoop van de nieuwe commons van privacy is kennelijk domweg te lucratief.

De politiek moet ingrijpen.

Windows 10 lijkt niet voor niets op android.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193198080
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:30 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Omdat het model van google lucratiever is.
Daarom vertrouw ik apple ook niet.
De uitverkoop van de nieuwe commons van privacy is kennelijk domweg te lucratief.

De politiek moet ingrijpen.

Windows 10 lijkt niet voor niets op android.
Mja of het nou WIndows of Android is, het gaat vooral om zelf bewustwording wat je doet, ik heb het persoonlijk al opgegeven, alleen echt belangrijke zaken doe ik niet digitaal of op een extreem beveiligde manier.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193198115
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mja of het nou WIndows of Android is, het gaat vooral om zelf bewustwording wat je doet, ik heb het persoonlijk al opgegeven, alleen echt belangrijke zaken doe ik niet digitaal of op een extreem beveiligde manier.
Dat fatalisme lijkt me juist funest.
Goed, gelukkig heb ik geen kinderen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193198195
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:35 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat fatalisme lijkt me juist funest.
Goed, gelukkig heb ik geen kinderen.
Fatalisme komt ook door wat ik in de dagelijks praktijk zie gebeuren, ik ga dat niet hier op het forum plaatsen, maar het is nog veel erger als je al dacht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193198272
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Fatalisme komt ook door wat ik in de dagelijks praktijk zie gebeuren, ik ga dat niet hier op het forum plaatsen, maar het is nog veel erger als je al dacht.
Ik weet al dat het dramatisch is, maar ik werk niet met big data.
Waarschijnlijk heb je, helaas, gelijk.

Maar valt het tij dan echt niet meer te keren?

(Maar ja, wat is daar voor nodig?)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193198292
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:45 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik weet al dat het dramatisch is, maar ik werk niet met big data.
Waarschijnlijk heb je, helaas, gelijk.

Maar valt het tij dan echt niet meer te keren?
Ik antwoord hier later op. Moet even wat doen, heb er namelijk goed idee over :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_193198299
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik antwoord hier later op. Moet even wat doen, heb er namelijk goed idee over :)
*O*
Goede dingen om over na te denken, het hoeft echt niet op deze manier.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193198459
quote:
Zo iets ja. :P

Voor mij hoeft geen enkel bedrijf naar diversiteit te streven verder. Neem gewoon de juiste mensen aan.

Bedrijven streven winst na.
Overheden vertegenwoordigen het algemeen belang.
Zelfs na zoveel jaren VVD zou het verschil waarneembaar moeten zijn.(??1!?)

Ik weet het ook allemaal niet meer, wie moet nou eigenlijk wie vertegenwoordigen?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 22:20:06 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193198723
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:22 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Joh?
Geschiedenis?

Ethiek evolueert, maar wel hand in hand met welvaart.

Welvaart maakt welwillend?
Armoede maakt onwillend?
eeeuuuh ... ?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193198812
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

eeeuuuh ... ?
Naarmate dat welvaart toeneemt kan/zal ethiek veranderen.
Ethiek verandert natuurlijk sowieso, maar welke kant op?
Volgens mij zijn welvarende mensen toleranter dan mensen die honger hebben.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193199008
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

eeeuuuh ... ?
Oh, eh, ja, kleur, sexe, perceptie daarvan en al dat soort belangrijke zaken, helemaal vergeten, sorry.
Ik ben, en blijf, een sociaal-economisch gedreven dwaas.
Sociaal-economische zaken meet je in inkomen en vermogen, niet in kleur, sexe of perceptie daarvan.
Uiteindelijk toch echt iets belangrijgker voor sociale cohesie van de maatschappij als geheel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tanatos op 18-05-2020 22:48:36 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 22:49:56 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193199168
ik heb geen idee waar je het over hebt tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193199233
Het idee an sich om minderheden zichtbaarder te maken in de mainstream media is op zich geen slecht idee. Alleen een trofee om te bepalen wie de meeste minderheidsgroepen in zijn of haar nieuwsberichten verwerkt is matig. Uiteindelijk moet je ook naar de relevantie van zo'n groep in een nieuwsbericht kijken en niet zozeer er een pokemon game van maken. Waarom Geenstijl erover huilt is mij een raadsel, de meerderheid van de geinterviewden in NOS nieuwsberichten zijn nog steeds blank, maar oké :D
pi_193199272
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:49 schreef sp3c het volgende:
ik heb geen idee waar je het over hebt tbh
Waar ben ik je kwijtgeraakt, en wil je dat wel weten?

Oh ja sorry, voor het rambling...
(Alhoewel ik natuurlijk wel "de" cohesie ervan zie.)

Maar goed, niets menselijks (=emotioneel aapachtigs) is mij vreemd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 18-05-2020 23:08:24 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193199360
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:55 schreef 01100101 het volgende:
Het idee an sich om minderheden zichtbaarder te maken in de mainstream media is op zich geen slecht idee. Alleen een trofee om te bepalen wie de meeste minderheidsgroepen in zijn of haar nieuwsberichten verwerkt is matig. Uiteindelijk moet je ook naar de relevantie van zo'n groep in een nieuwsbericht kijken en niet zozeer er een pokemon game van maken. Waarom Geenstijl erover huilt is mij een raadsel, de meerderheid van de geinterviewden in NOS nieuwsberichten zijn nog steeds blank, maar oké :D
Het gaat volgens mij ook deels om de para meters. Die erg eenzijdig zijn.

Minderheden , diversiteit enz kan natuurlijk op 101 manieren worden uitgelegd.
pi_193199641
Wie zjin wij allen eigenlijk in de rolodex, en de perceptie van de NOS?

Ontologische verwarring over ontologische wenselijkheid alom.

Ik heb al zoveel moeite om domweg zelf een beetje te zijn...

Gelukkig hoef ik het zijn van anderen niet te duiden.

(Want de hel, dat zijn de anderen.)


(Hoera voor het egoversum.)

(Ik leef er, ik woon er, ik ben er, en ik zie jou eigenlijk nooit.)
(En oh, mezelf ook niet.)

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 18-05-2020 23:38:15 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 18 mei 2020 @ 23:37:33 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193199766
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:04 schreef sp3c het volgende:
etnisch profileren is echt iets anders
Wat is dit dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 12:42:25 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193204982
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waar ben ik je kwijtgeraakt, en wil je dat wel weten?

Oh ja sorry, voor het rambling...
(Alhoewel ik natuurlijk wel "de" cohesie ervan zie.)

Maar goed, niets menselijks (=emotioneel aapachtigs) is mij vreemd.

nou ik weet niet echt hoe we hier terecht zijn gekomen tbh :D

punt was dat er tijdens de holocaust heel veel meer doden zijn gevallen omdat we in NL registreerden welke religie iedereen heeft oid de details ontgaan me zo snel maar het verzet heeft om die reden het bevolkingsregister in brand gestoken
https://www.verzetsmuseum(...)e_bevolkingsregister

de slechte handen waar het lijstje invalt in dat geval de nazi's

in de moderne tijd zou je kunnen denken aan PVV en moslims of andersom Denk en homo's of de SGP en werkende vrouwen ... dat moet je zoals gezegd voor jezelf maar bepalen maar dat het een slecht idee is heeft de holocaust wel uitgewezen

dan is het gek dat een organisatie als de NOS het een goed idee vind
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 12:42:37 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193204984
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 23:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat is dit dan?
een belregister?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193205187
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:55 schreef 01100101 het volgende:
Het idee an sich om mindet NOrheden zichtbaarder te maken in de mainstream media is op zich geen slecht idee. Alleen een trofee om te bepalen wie de meeste minderheidsgroepen in zijn of haar nieuwsberichten verwerkt is matig. Uiteindelijk moet je ook naar de relevantie van zo'n groep in een nieuwsbericht kijken en niet zozeer er een pokemon game van maken. Waarom Geenstijl erover huilt is mij een raadsel, de meerderheid van de geinterviewden in NOS nieuwsberichten zijn nog steeds blank, maar oké :D
Het NOS laat opvallend veel allochtonen zien, meer dan de getalsmatige verhouding in Nederland (95% is blank).

En de database die ze op nahouden is onwettig, maar daar hoor je weinig over.
pi_193205203
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:55 schreef 01100101 het volgende:
Het idee an sich om minderheden zichtbaarder te maken in de mainstream media is op zich geen slecht idee. Alleen een trofee om te bepalen wie de meeste minderheidsgroepen in zijn of haar nieuwsberichten verwerkt is matig. Uiteindelijk moet je ook naar de relevantie van zo'n groep in een nieuwsbericht kijken en niet zozeer er een pokemon game van maken. Waarom Geenstijl erover huilt is mij een raadsel, de meerderheid van de geinterviewden in NOS nieuwsberichten zijn nog steeds blank, maar oké :D
En bedenk, het NOS zit in de randstad, maar de hele redactie zowat is wit. Hoe kan dat?
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 13:02:58 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193205232
weinig gekleurde sollicitanten?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 14:03:26 #205
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193205988
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

een belregister?
Waarin afkomst in de basis wordt geregistreerd en een stuk gereedschap is om op geslacht, afkomst en huidskleur te selecteren in plaats van kunde en inhoud.

En dat is natuurlijk niet profileren/selecteren op etnisch gebied.

Ja. Goed. Hou dat jezelf maar voor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 mei 2020 @ 14:03:57 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193205999
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:59 schreef Homey het volgende:

[..]

wit
Blank.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 14:27:50 #207
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193206282
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 14:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarin afkomst in de basis wordt geregistreerd en een stuk gereedschap is om op geslacht, afkomst en huidskleur te selecteren in plaats van kunde en inhoud.

En dat is natuurlijk niet profileren/selecteren op etnisch gebied.

Ja. Goed. Hou dat jezelf maar voor.
misschien kun je iets minder boos doen want ik ga verder niet met je in discussie op deze manier

jij vind het verschrikkelijk, ik vind dat je je verschrikkelijk aanstelt

prima, even goede vrienden, fijne avond joh :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 14:36:29 #208
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193206385
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 14:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waarin afkomst in de basis wordt geregistreerd en een stuk gereedschap is om op geslacht, afkomst en huidskleur te selecteren in plaats van kunde en inhoud.

En dat is natuurlijk niet profileren/selecteren op etnisch gebied.

Ja. Goed. Hou dat jezelf maar voor.
Het zou inderdaad heel vreemd zijn om bij een item over bijvoorbeeld de hoofdstad van Somalië een Somaliër op te bellen. Dan kun je net zo goed Henk die in de transport werkt vragen om wat duiding.

:')
pi_193206617
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:58 schreef Homey het volgende:

[..]

Het NOS laat opvallend veel allochtonen zien, meer dan de getalsmatige verhouding in Nederland (95% is blank).

En de database die ze op nahouden is onwettig, maar daar hoor je weinig over.
Is dat ook zo of ervaar jij dat zo ? Zelfs al zouden ze verhoudingsgewijs iets meer voorkomen dan het aantal inwoners dat Nederland met een kleurtje telt, dan is dat naar mijn mening nog steeds niet echt een issue. De vraag voor vertegenwoordig van deze groepen in de media is een legitieme vraag en zolang er redelijk mee wordt omgegaan, kan zo'n beleid prima.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:59 schreef Homey het volgende:

[..]

En bedenk, het NOS zit in de randstad, maar de hele redactie zowat is wit. Hoe kan dat?
Die 95 % dus :D Zonder dollen, ze zijn er wel. Het NOS journaal wordt bijvoorbeeld gepresenteerd door een vrouw met Surinaamse en een vrouw met Marokkaanse roots.
pi_193206768
Het werkt natuurlijk altijd maar 1 kant op :)
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:40:55 #211
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193208221
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 14:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

misschien kun je iets minder boos doen want ik ga verder niet met je in discussie op deze manier

jij vind het verschrikkelijk, ik vind dat je je verschrikkelijk aanstelt

prima, even goede vrienden, fijne avond joh :')
Ik ga gewoon in op de inhoud. Als je een divibokaal uitrijkt omdat je uit de dividatabase het meest 'diverse' item hebt gemaakt met zo veel mogelijk mensen van een bepaalde kom af en de inhoud bijzaak is, dan hebben we het hier gewoon over racisme/discriminatie/etnisch profileren.

Het gaat bij een specialistisch persoon om de inhoud. Niet of ze een kleurtje, geslacht of wat dan ook hebben. Zodra je daar naar gaat kijken, ben je gewoon fout bezig.

Wil je daar niet over in discussie gaan, is dat jouw keuze. Wel vraag ik me af wat je dan überhaupt ziet als racisme/discriminatie/etnisch profileren. Alleen als er een nadelig effect aan zit voor de persoon in kwestie?
Als je dan positieve discriminatie, wat dit is, wel goed keurt, realiseer je je dan even dat je alsnog aan discriminatie doet. Want door diegene voor te trekken op uiterlijke kenmerken, laat je de andere groepen staan op uiterlijke kenmerken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:42:38 #212
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193208252
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 14:36 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het zou inderdaad heel vreemd zijn om bij een item over bijvoorbeeld de hoofdstad van Somalië een Somaliër op te bellen. Dan kun je net zo goed Henk die in de transport werkt vragen om wat duiding.

:')
Dat is dus wel wat de nos doet op deze manier.

Bij wijze van spreken bellen een somalier op omdat hij wel eens op omdat hij eens een pakketje in een vrachtwagen heeft geladen. Puur om het mooi te laten staat op het beeld.

Niet voor niets zijn er een aantal best boos. Voelen zich pittig gebruikt en te kakken gezet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 16:44:51 #213
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193208298
nou het is niet dat ik niet in discussie wil, dat doe ik al de hele reeks

ik heb alleen betere dingen te doen dan me door dat zure verongelijkte toontje heen te worstelen iedere keer

zoveel boeit het me simpelweg niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:45:40 #214
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193208314
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is dus wel wat de nos doet op deze manier.
Dat maak jij er van. Dat media een klapper hebben met daarop de etniciteit of afkomst vermeld lijkt me niet zo heel vreemd gezien de aard van hun werk.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:47:33 #215
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193208349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:40 schreef Red_85 het volgende:
Het gaat bij een specialistisch persoon om de inhoud. Niet of ze een kleurtje, geslacht of wat dan ook hebben. Zodra je daar naar gaat kijken, ben je gewoon fout bezig.
Zo simpel ligt het dus niet altijd hè. Er kunnen best legitieme redenen zijn om dat wel te doen.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:47:51 #216
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193208353
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:44 schreef sp3c het volgende:
zoveel boeit het me simpelweg niet
Dat was al helder uit de mate waarin je moeite doet om te reageren.

Mensen proberen het je keer op keet met veel moeite en goed uitgeschreven argumenten opnieuw duidelijk te maken en jij komt steeds terug met één of twee slecht geschreven zinnetjes.

Geef het op mensen, hij doet ‘t erom.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:48:16 #217
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193208358
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 14:54 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Is dat ook zo of ervaar jij dat zo ? Zelfs al zouden ze verhoudingsgewijs iets meer voorkomen dan het aantal inwoners dat Nederland met een kleurtje telt, dan is dat naar mijn mening nog steeds niet echt een issue. De vraag voor vertegenwoordig van deze groepen in de media is een legitieme vraag en zolang er redelijk mee wordt omgegaan, kan zo'n beleid prima.
[..]

Die 95 % dus :D Zonder dollen, ze zijn er wel. Het NOS journaal wordt bijvoorbeeld gepresenteerd door een vrouw met Surinaamse en een vrouw met Marokkaanse roots.
Ook geselecteerd op achtergrond en kleurtje?
Niet om hun presentatie skills of inhoud?

Ik ben nu overigens tot pagina 5 gegaan en zie wel geteld
2 mensen met een iets donkerdere tint dan blank
1 dame met hoofddoek

https://over.nos.nl/onze-mensen?page=5

Zo divers zijn ze zelf ook weer niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:50:34 #218
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193208390
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ook geselecteerd op achtergrond en kleurtje?
Niet om hun presentatie skills of inhoud?

Ik ben nu overigens tot pagina 5 gegaan en zie wel geteld
2 mensen met een iets donkerdere tint dan blank
1 dame met hoofddoek

https://over.nos.nl/onze-mensen?page=5

Zo divers zijn ze zelf ook weer niet.
Er is dan ook niemand die beweert dat 'allochtonen' 50% van je personeelsbestand moeten bepalen.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:50:50 #219
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193208396
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:47 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Zo simpel ligt het dus niet altijd hè. Er kunnen best legitieme redenen zijn om dat wel te doen.
Er kan best een reden zijn. Als je een item wil maken over een land, dan bel je natuurlijk iemand op die wat kan vertellen over dat land. Helemaal prima.

Maar als je een set mensen hebt en daarbij iemand gaat voortrekken omdat deze bepaalde uiterlijke kenmerken heeft, begeef je je op een pad die je niet moet willen in gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:52:03 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193208413
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:45 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat maak jij er van. Dat media een klapper hebben met daarop de etniciteit of afkomst vermeld lijkt me niet zo heel vreemd gezien de aard van hun werk.
Het gaat verder dan dat zoals je hebt kunnen lezen in het artikel van Geenstijl. Heel. Veel. Verder.

En dat maakt dit zo ranzig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:53:22 #221
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193208429
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Er is dan ook niemand die beweert dat 'allochtonen' 50% van je personeelsbestand moeten bepalen.
'Put your money where your mouth is'.
Grote bek hebben over discriminatie/racisme/profileren, maar zelf bepaalde delen van het volk keihard achterstellen en anderen voortrekken op uiterlijke kenmerken. En dat beleid nog aanmoedigen ook.

Waaw.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193208445
Verbijsterend dat in een tijd waarbij zo'n beetje alles onder de noemer racisme valt, juist puur racisme en discriminatie door velen onder het tapijt geveegd lijkt te worden :D

Ik ga maar weer verder met mij verbazen over de huidige wereld. Telkens als ik de indruk heb het weer een beetje te begrijpen is er weer iets wat het totaal de andere richting opduwt.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:56:55 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193208486
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Verbijsterend dat in een tijd waarbij zo'n beetje alles onder de noemer racisme valt, juist puur racisme en discriminatie door velen onder het tapijt geveegd lijkt te worden :D

Ik ga maar weer verder met mij verbazen over de huidige wereld. Telkens als ik de indruk heb het weer een beetje te begrijpen is er weer iets wat het totaal de andere richting opduwt.
Second that. :X
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:56:57 #224
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193208490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:54 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Verbijsterend dat in een tijd waarbij zo'n beetje alles onder de noemer racisme valt, juist puur racisme en discriminatie door velen onder het tapijt geveegd lijkt te worden :D

Ik ga maar weer verder met mij verbazen over de huidige wereld. Telkens als ik de indruk heb het weer een beetje te begrijpen is er weer iets wat het totaal de andere richting opduwt.
Waar wordt het precies onder het tapijt geveegd? De NOS heeft zelf al de boel stopgezet n.a.v. de commotie van vrijwel iedere hoek.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:57:45 #225
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193208510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'Put your money where your mouth is'.
Grote bek hebben over discriminatie/racisme/profileren, maar zelf bepaalde delen van het volk keihard achterstellen en anderen voortrekken op uiterlijke kenmerken. En dat beleid nog aanmoedigen ook.

Waaw.
Dat lijkt me ook wat overdreven, maar smaakvol is het allemaal niet echt.
pi_193208515
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Waar wordt het precies onder het tapijt geveegd? De NOS heeft zelf al de boel stopgezet n.a.v. de commotie van vrijwel iedere hoek.
velen slaat op users in dit topic.
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 16:57:59 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193208518
het is niet dat alles onder de noemer racisme valt maar dat er altijd wel ergens iemand racisme staat te roepen zonder

dat maakt het nog niet waar natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:58:16 #228
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193208524
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Waar wordt het precies onder het tapijt geveegd? De NOS heeft zelf al de boel stopgezet n.a.v. de commotie van vrijwel iedere hoek.
Ja. Duh.
Maar niet zonder slag of stoot. gelauf heeft eerst nog zijn vingertje staan wijzen naar geenstijl, ipv zichzelf.

Zonder het geenstijl item was er deze week gewoon een divibokaal op een bureauke komen te staan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 19 mei 2020 @ 16:58:31 #229
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193208530
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:57 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

velen slaat op users in dit topic.
Welke users precies?
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:01:55 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193208578
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook wat overdreven, maar smaakvol is het allemaal niet echt.
Dat doe je als je een klapper hebt met selectie onderdelen en aanmoedigt met een wekelijkse wedstrijd om zo 'divers mogelijke items' te maken.
Je selecteert mensen vooral niet omdat ze niet bepaalde kenmerken hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193208579
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:58 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Welke users precies?
Een aantal. Sommigen was misschien beter geweest. Succes met zoeken verder, ben je slaaf niet.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:03:54 #232
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193208609
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:02 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Een aantal. Sommigen was misschien beter geweest. Succes met zoeken verder, ben je slaaf niet.
Van 'velen' naar 'sommigen'. Nou ja, wat voortschrijdend inzicht betreft zit het tempo er voor een dinsdag al lekker in!
pi_193208614
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:03 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Van 'velen' naar 'sommigen'. Nou ja, wat voortschrijdend inzicht betreft zit het tempo er voor een dinsdag al lekker in!
Het is wat he :D
pi_193208820
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ook geselecteerd op achtergrond en kleurtje?
Niet om hun presentatie skills of inhoud?

Ik ben nu overigens tot pagina 5 gegaan en zie wel geteld
2 mensen met een iets donkerdere tint dan blank
1 dame met hoofddoek

https://over.nos.nl/onze-mensen?page=5

Zo divers zijn ze zelf ook weer niet.
De achternamen zeggen meer over de etniciteit dan wanneer je alleen naar de huidskleur kijkt en dan ziet het team van de NOS er diverser uit.

Diversiteitsbeleid gaat natuurlijk niet om de huidskleur, maar dat vakbekwame mensen met een bepaalde achtergrond evenveel kans maken om een baan te krijgen. Vaak selecteert men onbewust op sollicitanten die er hetzelfde uitzien als het bestaande team. Zo'n beleid zorgt ervoor dat deze mensen er niet uitgefilterd worden en ook kans maken.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 17:26:32 #235
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193208932
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:19 schreef 01100101 het volgende:

[..]

De achternamen zeggen meer over de etniciteit dan wanneer je alleen naar de huidskleur kijkt en dan ziet het team van de NOS er diverser uit.
Nou.. de achternamen zijn ook overwegend NL. NL. eeeen euhm.. NL. Beetje Turks daar nog bij.
quote:
Diversiteitsbeleid gaat natuurlijk niet om de huidskleur, maar dat vakbekwame mensen met een bepaalde achtergrond evenveel kans maken om een baan te krijgen.
Eens. Maar dan moet je niet een beleid gaan voeren met 'we willen iemand met x, die er x uitziet vanuit een x achtergrond met een x geslacht.
Dat heeft niets met vakbekwaamheid te maken. Beste persoon voor de functie. Thats it. Dan kom je vanzelf wel tot een afspiegeling van de samenleving.
quote:
Vaak selecteert men onbewust op sollicitanten die er hetzelfde uitzien als het bestaande team. Zo'n beleid zorgt ervoor dat deze mensen er niet uitgefilterd worden en ook kans maken.
Dan ga je dus positieve discriminatie toepassen en niet op basis van inhoud selecteren. Dat is fout.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193209171
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou.. de achternamen zijn ook overwegend NL. NL. eeeen euhm.. NL. Beetje Turks daar nog bij.
[..]

Eens. Maar dan moet je niet een beleid gaan voeren met 'we willen iemand met x, die er x uitziet vanuit een x achtergrond met een x geslacht.
Dat heeft niets met vakbekwaamheid te maken. Beste persoon voor de functie. Thats it. Dan kom je vanzelf wel tot een afspiegeling van de samenleving.
[..]

Dan ga je dus positieve discriminatie toepassen en niet op basis van inhoud selecteren. Dat is fout.
Zoals ik het lees vanuit de NOS wordt er niet letterlijk geturfd hoeveel procent mensen met een Marrokaanse, Surinaams, Turkse achtergrond, etc. moeten verschijnen in artikelen of worden aangenomen voor een baan. Het gaat er meer om dat mensen uit minderheidsgroepen aan het woord komen/een baan hebben bij de NOS.

Het probleem met de beste is dat er juist een paar schapen over de dam moeten zijn geweest, voordat het aannemen van vakbekwame minderheden een standaard wordt. Dat bereik je alleen met tijdelijke positieve discriminatie. Onbewust hebben sommige werkgevers het idee dat een moslima bijvoorbeeld niet in een team van oerblanke hollanders gaat passen, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Zo'n beleid geeft een zetje in de positieve richting wat betreft het beeld/de verwachtingen die een werkgever heeft over minderheden. Het is alleen jammer dat quota's zo autistisch worden bediscussieerd in de politiek. Er worden te hoge quota's voorgesteld of quota's op groepen die al goed geëmancipeerd zijn op de werkvloer (denk aan vrouwenquota's). En dan heb je nog chappies zoals Sylvana Simons die meteen de racismekaart erin gooien, terwijl het vaak meer een kwestie is van wat de boer niet kent, niet gevreten wordt.
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 18:00:27 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193209486
die racismekaart moeten we sowieso eens een maandje weggooien

kijken wat er gebeurt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193215047
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou ik weet niet echt hoe we hier terecht zijn gekomen tbh :D

punt was dat er tijdens de holocaust heel veel meer doden zijn gevallen omdat we in NL registreerden welke religie iedereen heeft oid de details ontgaan me zo snel maar het verzet heeft om die reden het bevolkingsregister in brand gestoken
https://www.verzetsmuseum(...)e_bevolkingsregister

de slechte handen waar het lijstje invalt in dat geval de nazi's

in de moderne tijd zou je kunnen denken aan PVV en moslims of andersom Denk en homo's of de SGP en werkende vrouwen ... dat moet je zoals gezegd voor jezelf maar bepalen maar dat het een slecht idee is heeft de holocaust wel uitgewezen

dan is het gek dat een organisatie als de NOS het een goed idee vind
Dat laatste ben ik roerend met je eens.

Wat betreft de holocaust is het verwijt naar Nederland nogal onzinnig vergeleken met hoe al die ellende in Oost-Europa is verlopen (en vooral daar is het Europese gedeelte van WWII uitgevochten, wij hebben hier veel minder ellende gehad (Bloodlands)).
In de Baltische staten was men alvast begonnen (aan de holocaust) voor de Nazi's er kwamen.

Ja, registratie van van alles en nog wat is riskant in bepaalde opzichten.
Maar in de social media/smartphones era waarin we leven, is dat (die lijstjes) een futiel aspect van de gevaren die dat surveillance kapitalisme in zich draagt.

Je kunt je overigens ook afvragen wat het resultaat van lijstjes met (vermeende) PVV- & FvD'ers zou kunnen zijn, en de staatspropaganda van dit moment is eerder gevaarlijk voor die mensen.

Ik kots op dat hele gebeuren van zieligheidsracisme en empathie voor kleurtjes racisme.
Ja, je moet de sociale onderklasse steunen en helpen, maar dan moet je naar de daadwerkelijke sociaal-economische situatie van mensen kijken en niet naar afleidende kleur-, sexe- en/of perceptie daarvan geneuzel.

Daarnaast is Nederland al decennia lang toe aan daadwerkelijk immigratie-beleid, en dan moet je gaan rekenen, en niet gaan voelen.

Ik vind de moslim discriminatie van Wilders uiterst storend, maar dat is wat het is moslim discriminatie en niet racisme.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tanatos op 19-05-2020 22:15:57 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:17:49 #239
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193215464
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:01 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik roerend met je eens.

Wat betreft de holocaust is het verwijt naar Nederland nogal onzinnig vergeleken met hoe al die ellende in Oost-Europa is verlopen (en vooral daar is het Europese gedeelte van WWII uitgevochten, wij hebben hier veel minder ellende gehad (Bloodlands)).
In de Baltische staten was men alvast begonnen (aan de holocaust) voor de Nazi's er kwamen.

Ja, registratie van van alles en nog wat is riskant in bepaalde opzichten.
Maar in de social media/smartphones era waarin we leven, is dat een futiel aspect van de gevaren die dat surveillance kapitalisme in zich draagt.

Je kunt je overigens ook afvragen wat het resultaat van lijstjes met (vermeende) PVV- & FvD'ers zou kunnen zijn, en de staatspropaganda van dit moment is eerder gevaarlijk voor die mensen.

Ik kots op dat hele gebeuren van zieligheidsracisme en empathie voor kleurtjes racisme.
Ja, je moet de sociale onderklasse steunen en helpen, maar dan moet je naar de daadwerkelijke sociaal-economische situatie van mensen kijken en niet naar afleidende kleur-, sexe- en/of perceptie daarvan geneuzel.

Daarnaast is Nederland al decennia lang toe aan daadwerkelijk immigratie-beleid, en dan moet je gaan rekenen, en niet gaan voelen.
Lekker in de slachtofferrol wentelen ... Wat een quatsch. :{w Het is eerder gevaarlijk tegenwoordig om te stellen dat de multiculturele samenleving best lekker loopt of dat je geen inherent verschil ziet tussen 'rassen'. Dan krijg je pas drek over je heen. Of, als je Rob Jetten bent, doodsbedreigingen en extreme homofobie. Van 'ons' soort mensen.

Sowieso hoor ik dit soort felle 'ik ben tegen racisme'-kreten dan weer niet bij het zoveelste bericht dat studenten worden gediscrimineerd als ze op zoek gaan naar een stage. Dat bedrijven hardop uitspreken dat ze geen Marokkenen willen. Dan is het 'statistiek'. Sterker nog, er wordt gejankt op dit forum dat mensen de media opzoeken. Er werd zelfs geroepen dat ze hopen dat die 'hoer die naar de media is gestapt, nooit meer een baan krijgt'. Dat was toen een meisje met een Arabische naam niet mocht solliciteren maar hetzelfde meisje wel mocht komen toen ze een oer-Nederlandse naam invulde. Verder zelfde brief, gegevens alles.

Als je gaat 'rekenen, niet voelen', dan kom je tot de conclusie dat het in NL allemaal verrekt goed gaat. Maar dat past niet bij de tere gevoelens van de onderbuik en de eeuwige slachtofferrol binnen de rechtse identiteitspolitiek.
pi_193215706
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_193215729
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 14:36 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het zou inderdaad heel vreemd zijn om bij een item over bijvoorbeeld de hoofdstad van Somalië een Somaliër op te bellen. Dan kun je net zo goed Henk die in de transport werkt vragen om wat duiding.

:')
Het streven naar zoveel mogelijk minderheidsgroepen in NPO programma's is overduidelijk gebaseerd op een doorgedraaide ideologie van zieligheidsracisme.
Tot op zekere hoogte acceptabel, maar de NPO is duidelijk doorgeslagen.

Prima om minderheidsgroepen te tonen, en hun verhaal te laten vertellen, als het daarover gaat, maar daar gaat het hier dus duidelijk niet over.

Het is emotionele manipulatie van emotionele apen (mensen).
(En ja, ook ik maak mezelf graag wijs dat ik een rationeel wezen ben, maar dat is overduidelijk volstrekte onzin.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 19-05-2020 23:26:12 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193216395
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:17 schreef Briqq het volgende:

[..]

Lekker in de slachtofferrol wentelen ... Wat een quatsch. :{w Het is eerder gevaarlijk tegenwoordig om te stellen dat de multiculturele samenleving best lekker loopt of dat je geen inherent verschil ziet tussen 'rassen'. Dan krijg je pas drek over je heen. Of, als je Rob Jetten bent, doodsbedreigingen en extreme homofobie. Van 'ons' soort mensen.
Welke slachtofferrol?

De multiculturele samenleving in Nederland kent idd nogal problemen, vooral sociaal-economisch van aard.
Het resultaat van geen, of hoogstens ad hoc, immigratie-beleid.
Immigratie van ongeschoolde arbeid is dom en ondoordacht, enkel doorgeslagen idealisme met angst voor rekenmachines kan dat goedpraten.

Ik denk dat Rob Jetten homofobie geserveerd krijgt van allerlei kanten.
Het idee dat dat enkel van de witte, boze autochtone onderklasse komt is onversneden racisme.

quote:
Sowieso hoor ik dit soort felle 'ik ben tegen racisme'-kreten dan weer niet bij het zoveelste bericht dat studenten worden gediscrimineerd als ze op zoek gaan naar een stage. Dat bedrijven hardop uitspreken dat ze geen Marokkenen willen. Dan is het 'statistiek'. Sterker nog, er wordt gejankt op dit forum dat mensen de media opzoeken. Er werd zelfs geroepen dat ze hopen dat die 'hoer die naar de media is gestapt, nooit meer een baan krijgt'. Dat was toen een meisje met een Arabische naam niet mocht solliciteren maar hetzelfde meisje wel mocht komen toen ze een oer-Nederlandse naam invulde. Verder zelfde brief, gegevens alles.
Welke felle, ik ben tegen racisme-kreten?
Ik ben rationeel tegen racisme, maar niet blind voor de daadwerkelijke emotionele aap die we zijn als mens.
Als bedrijven bv wel Turken maar geen Marokkanen willen aannemen, zijn die bedrijven dan racistisch (of Turks?)?

quote:
Als je gaat 'rekenen, niet voelen', dan kom je tot de conclusie dat het in NL allemaal verrekt goed gaat. Maar dat past niet bij de tere gevoelens van de onderbuik en de eeuwige slachtofferrol binnen de rechtse identiteitspolitiek.
Als je daadwerkelijk gaat rekenen, dan zie je dat de immigratie van ongeschoolde arbeid, in een diploma-economie als Nederland ronduit stompzinnig is.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193216638
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:45 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat maak jij er van. Dat media een klapper hebben met daarop de etniciteit of afkomst vermeld lijkt me niet zo heel vreemd gezien de aard van hun werk.
Alsof die altijd relevant is, eerder juist niet.
Raar, hoe jij kunt denken dat dat normaal is.
Vanwaar die rare, meestal irrelevante, focus?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193216693
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Waar wordt het precies onder het tapijt geveegd? De NOS heeft zelf al de boel stopgezet n.a.v. de commotie van vrijwel iedere hoek.
Ja, de NOS heeft het tenslotte vrijwillig naar buiten gebracht...
Echt...
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193216714
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:57 schreef sp3c het volgende:
het is niet dat alles onder de noemer racisme valt maar dat er altijd wel ergens iemand racisme staat te roepen zonder

dat maakt het nog niet waar natuurlijk
Dat klopt, maar het blijft irritant, uit welke loopgraaf het ook komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 19-05-2020 23:54:28 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193216857
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:00 schreef sp3c het volgende:
die racismekaart moeten we sowieso eens een maandje weggooien

kijken wat er gebeurt
Helaas, sommige mensen willen dwangmatig zwarte-pieten, en sommige mensen willen dwangmatig witte-pieten.
Allebei kansloos, maar mensen zijn nou eenmaal emotionele apen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193217275
De kern van het probleem is eigenlijk, ik vind mensen niet aardig vanwege hun huidskleur of dergelijke aspecten.
Het gaat me er om wie/hoe ze zijn, en hoe ze zich gedragen.
De wens om mensen sympathiek te vinden vanwege het feit dat ze onderdeel van een minderheidsgroep zijn, is ronduit zwakzinnig.
En ja, die wens leeft bij de NPO dus duidelijk.
(Zielig, en deskundig?, oh wacht ervaringsdeskundige...)

Minderheidsgroepen ten toon stellen op de televisie, en je daar dan goed over voelen, en mischien zelfs een plastic wisselbokaaltje te winnen, is echt helemaal fout.

Voor de zoveelste keer maar weer een poging om mensen daadwerkelijk na te laten denken over ethiek:
https://www.youtube.com/playlist?list=PL30C13C91CFFEFEA6

[ Bericht 8% gewijzigd door Tanatos op 19-05-2020 23:53:58 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 00:20:04 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193217640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:01 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik roerend met je eens.

Wat betreft de holocaust is het verwijt naar Nederland nogal onzinnig vergeleken met hoe al die ellende in Oost-Europa is verlopen (en vooral daar is het Europese gedeelte van WWII uitgevochten, wij hebben hier veel minder ellende gehad (Bloodlands)).
In de Baltische staten was men alvast begonnen (aan de holocaust) voor de Nazi's er kwamen.
is geen verwijt

dat is feitelijk wat er gebeurt is en een van de redenen waarom we zeker on Nederland soms zo doorschieten wat privacy betreft

niemand zijn schuld verder maar wel iets om van te leren
quote:
Ja, registratie van van alles en nog wat is riskant in bepaalde opzichten.
Maar in de social media/smartphones era waarin we leven, is dat (die lijstjes) een futiel aspect van de gevaren die dat surveillance kapitalisme in zich draagt.

Je kunt je overigens ook afvragen wat het resultaat van lijstjes met (vermeende) PVV- & FvD'ers zou kunnen zijn, en de staatspropaganda van dit moment is eerder gevaarlijk voor die mensen.
even gevaarlijk

maar prima, zoals gezegd kun je prima voor jezelf bepalen wat de verkeerde handen zijn hier daarom heb ik geprobeerd de voorbeelden zo divers (hehehe) mogelijk te houden

quote:
Ik kots op dat hele gebeuren van zieligheidsracisme en empathie voor kleurtjes racisme.
Ja, je moet de sociale onderklasse steunen en helpen, maar dan moet je naar de daadwerkelijke sociaal-economische situatie van mensen kijken en niet naar afleidende kleur-, sexe- en/of perceptie daarvan geneuzel.

Daarnaast is Nederland al decennia lang toe aan daadwerkelijk immigratie-beleid, en dan moet je gaan rekenen, en niet gaan voelen.

Ik vind de moslim discriminatie van Wilders uiterst storend, maar dat is wat het is moslim discriminatie en niet racisme.

op zich wel mee eens

maar niet superrelevant hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 20 mei 2020 @ 15:57:48 #249
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193225292
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 16:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat is dus wel wat de nos doet op deze manier.

Bij wijze van spreken bellen een somalier op omdat hij wel eens op omdat hij eens een pakketje in een vrachtwagen heeft geladen. Puur om het mooi te laten staat op het beeld.

Niet voor niets zijn er een aantal best boos. Voelen zich pittig gebruikt en te kakken gezet.
Volgens mij zat t anders bij de NOS. Stel dat je een item wil maken over niertransplantaties, dan kun je voor de 20e keer die oude, mannelijke nefroloog zonder kleur bellen.
Met hun (verwerpelijke) divi-database wilde de NOS kijken of ze iemand konden vinden die precies zo deskundig is, maar dan niet-man of niet-oud of niet-blank/wit*.

Het gaat dus niet om divi-onderwerpen, of om niet-deskundigen die er voor de sier zaten, maar om mensen die een valide bijdrage aan het onderwerp kunnen leveren, met met divi-bonuspunten.

* doorhalen waar je je niet prettig bij voelt.

Ten overvloede: ik vind deze divi-kunstgreep van de NOS verwerpelijk.
  woensdag 20 mei 2020 @ 17:48:16 #250
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193227118
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:57 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Volgens mij zat t anders bij de NOS. Stel dat je een item wil maken over niertransplantaties, dan kun je voor de 20e keer die oude, mannelijke nefroloog zonder kleur bellen.
Met hun (verwerpelijke) divi-database wilde de NOS kijken of ze iemand konden vinden die precies zo deskundig is, maar dan niet-man of niet-oud of niet-blank/wit*.

Het gaat dus niet om divi-onderwerpen, of om niet-deskundigen die er voor de sier zaten, maar om mensen die een valide bijdrage aan het onderwerp kunnen leveren, met met divi-bonuspunten.

* doorhalen waar je je niet prettig bij voelt.

Ten overvloede: ik vind deze divi-kunstgreep van de NOS verwerpelijk.
Ook in deze uitleg is het discriminerend. Bij gelijke inhoud verkies je dus voor iemand met bepaalde uiterlijke kenmerken boven iemand anders.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 20 mei 2020 @ 17:50:02 #251
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193227145
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ook in deze uitleg is het discriminerend. Bij gelijke inhoud verkies je dus voor iemand met bepaalde uiterlijke kenmerken boven iemand anders.
Waar an sich niet per se iets mis mee is, als je dat helemaal niet doet blijft het immers ook heel lastig voor bepaalde groepen om op te klimmen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 17:55:09 #252
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193227226
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:50 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Waar an sich niet per se iets mis mee is, als je dat helemaal niet doet blijft het immers ook heel lastig voor bepaalde groepen om op te klimmen.
Volslagen onzin. Bij gelijke kansen heb je vanzelf wel dat zich op bepaalde onderwerpen een gelijke verhouding komt.

Je trekt iemand voor op bepaalde uiterlijke kenmerken en stelt iemand daar op achter.

Ik snap werkelijk niet dat mensen dat goedpraten. Complete waanzin |:(
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 20 mei 2020 @ 18:17:36 #253
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193227636
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:55 schreef Red_85 het volgende:
Volslagen onzin. Bij gelijke kansen heb je vanzelf wel dat zich op bepaalde onderwerpen een gelijke verhouding komt.
De praktijk leert dat dat juist niet het geval is.
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 18:28:56 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193227854
je kunt je afvragen of 'het nieuws' die charge aan zou moeten voeren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 20 mei 2020 @ 22:44:00 #255
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193232949
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ook in deze uitleg is het discriminerend. Bij gelijke inhoud verkies je dus voor iemand met bepaalde uiterlijke kenmerken boven iemand anders.
Klopt.
Maar eerder werd beweerd dat er een ongeschikt persoon zou worden uitgenodigd wegens afkomst of geslacht. Dát is voor zover ik kan overzien niet gebeurd.
  woensdag 20 mei 2020 @ 22:45:08 #256
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193232965
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 17:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volslagen onzin. Bij gelijke kansen heb je vanzelf wel dat zich op bepaalde onderwerpen een gelijke verhouding komt.

Je trekt iemand voor op bepaalde uiterlijke kenmerken en stelt iemand daar op achter.

Ik snap werkelijk niet dat mensen dat goedpraten. Complete waanzin |:(
Dat gaat echt vele decennia duren, dat duurt gewoon te lang.
pi_193233882
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:45 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dat gaat echt vele decennia duren, dat duurt gewoon te lang.
Dus.. moeten we mensen bewust op basis van gestructureerd beleid voortrekken/achterstellen obv hun huidskleur of afkomst.

Als je mensen als individuen beschouwt zul je altijd tot de conclusie komen dat dit fout is.
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 23:49:54 #258
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193234015
maar is dat wat er hier aan de hand is?

het is niet dat er gezocht word naar specifieke uiterlijke kenmerken maar ze doen een poging om een zo gevarieerd mogelijk plaatje te schilderen

dus niet de een voortrekken tov de ander maar een poging om iedereen een kans te geven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193234048
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:49 schreef sp3c het volgende:
maar is dat wat er hier aan de hand is?

het is niet dat er gezocht word naar specifieke uiterlijke kenmerken maar ze doen een poging om een zo gevarieerd mogelijk plaatje te schilderen

dus niet de een voortrekken tov de ander maar een poging om iedereen een kans te geven
Zo zien de meeste het duidelijk niet. Iig van wat ik lees.
  woensdag 20 mei 2020 @ 23:57:01 #260
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193234113
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:39 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Dus.. moeten we mensen bewust op basis van gestructureerd beleid voortrekken/achterstellen obv hun huidskleur of afkomst.
Als je in je overweging meeneemt dat mensen bewust op basis van uiterlijke kenmerken o.a. worden achtergesteld dan is het ook niet zo heel gek om daar wat voor te compenseren.
  Moderator donderdag 21 mei 2020 @ 00:36:53 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193234553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:52 schreef JANdeDERDE het volgende:

[..]

Zo zien de meeste het duidelijk niet. Iig van wat ik lees.
dat was me al duidelijk ja
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 21 mei 2020 @ 01:03:53 #262
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193234696
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:49 schreef sp3c het volgende:
maar is dat wat er hier aan de hand is?

het is niet dat er gezocht word naar specifieke uiterlijke kenmerken maar ze doen een poging om een zo gevarieerd mogelijk plaatje te schilderen

dus niet de een voortrekken tov de ander maar een poging om iedereen een kans te geven
En te kiezen op basis van uiterlijke kenmerken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 21 mei 2020 @ 01:04:47 #263
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193234699
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:45 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dat gaat echt vele decennia duren, dat duurt gewoon te lang.
Dus? Dan ga je maar het slechte voorbeeld geven door te selecteren op uiterlijk? Ja?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 21 mei 2020 @ 01:06:47 #264
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_193234710
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 23:18 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Helaas, sommige mensen willen dwangmatig zwarte-pieten, en sommige mensen willen dwangmatig witte-pieten.
Allebei kansloos, maar mensen zijn nou eenmaal emotionele apen.
De mens is geen aap.
  donderdag 21 mei 2020 @ 07:27:05 #265
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193235844
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:49 schreef sp3c het volgende:
het is niet dat er gezocht word naar specifieke uiterlijke kenmerken maar ze doen een poging om een zo gevarieerd mogelijk plaatje te schilderen...
...door juist te selecteren op uiterlijke kenmerken.

Jezus man...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Moderator donderdag 21 mei 2020 @ 07:29:19 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193235855
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 01:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En te kiezen op basis van uiterlijke kenmerken.
zoals niet kunnen horen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 21 mei 2020 @ 07:56:14 #267
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193236012
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 07:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

zoals niet kunnen horen?
Of niet willen horen?

Als een user een dergelijk bord voor de kop zou etaleren zou er een note voor trollen volgen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 21 mei 2020 @ 08:39:20 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193236345
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 07:56 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Of niet willen horen?

Als een user een dergelijk bord voor de kop zou etaleren zou er een note voor trollen volgen.
Wie is er aan het trollen dan?

Is mijn standpunt trollen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 21 mei 2020 @ 08:40:14 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193236352
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 01:06 schreef damsco het volgende:

[..]

De mens is geen aap.
Jawel. Een iets te slimme aap.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193236366
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 07:56 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Of niet willen horen?

Als een user een dergelijk bord voor de kop zou etaleren zou er een note voor trollen volgen.
:D

Dit riekt naar facisme, past wel in een topic waarin racisme genormaliseerd is door de staatsomroep.
  donderdag 21 mei 2020 @ 08:44:41 #271
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193236383
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 07:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

zoals niet kunnen horen?
Willen ze bij nos een doof iemand aan tafel, zoeken ze dus blijkbaar iemnd die doof is en super divers. En dat 'divers' moet iemand zijn met veel diversheidspunten zodat er een divibokaal wordt utgerijkt. En die divipunten zijn dus specifieke uiterlijke kenmerken en eigenschappen.

Hoeveel uitleg moet jij nog krijgen dat dit zuivere discriminatie is?
Niet voor niks dat ze gestopt zijn na de ofhef en er veel zijn die zich aardig gebruikt voelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:08:31 #272
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_193237479
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 08:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jawel. Een iets te slimme aap.
Neen
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:09:38 #273
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193237500
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:08 schreef damsco het volgende:

[..]

Neen
Wat dan?
Biologielessen overgeslagen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:17:09 #274
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_193237617
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat dan?
Biologielessen overgeslagen?
Is de mens een aap?
Veel mensen denken dat we afstammen van de apen. Dat klopt niet helemaal. De waarheid ligt iets genuanceerder. De mens en bepaalde hoogontwikkelde apensoorten behoren tot de superfamilie Hominoidea. Deze superfamilie bestaat, naast de mens, uit gibbons, orang-oetans, gorilla's, bonobo's en chimpansees. Deze apen worden ook wel mensapen genoemd. De mens en de mensapen hebben hoogstwaarschijnlijk één gezamenlijke voorouder. Er was dus ooit een aapachtige die door de evolutie in verschillende soorten - de mens en de mensapen dus - is veranderd. Overigens is het waarschijnlijk dat alle organismen één gemeenschappelijke voorouder hebben.
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:30:28 #275
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193237797
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 01:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dus? Dan ga je maar het slechte voorbeeld geven door te selecteren op uiterlijk? Ja?
Nope.
In het vorige topic heb ik een oproep gedaan om een manier te verzinnen om zonder racisme tot een gevarieerder redactie en beeld te komen. Daar kwamen welgeteld nul antwoorden op.

Het probleem is duidelijk, het doel is voor de meesten ook helder (op een enkeling na die het liefst mannelijke blanke oudjes op tv ziet), maar de weg erheen is volstrekt onbekend.

Ten overvloede: het pad dat de NOS heeft gekozen keur ik af.
pi_193237977
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 23:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Als je in je overweging meeneemt dat mensen bewust op basis van uiterlijke kenmerken o.a. worden achtergesteld dan is het ook niet zo heel gek om daar wat voor te compenseren.
Dan moet je dat proberen te voorkomen in plaats van hetzelfde te doen. Als je als staat mensen gaat beoordelen op basis van de etnische groep waartoe zij behoren bevind je je op heel glad ijs.

"We hebben er al te veel van jouw soort" je moet het maar uit je strot durven krijgen.
  Moderator donderdag 21 mei 2020 @ 11:24:29 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193238321
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 08:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Willen ze bij nos een doof iemand aan tafel, zoeken ze dus blijkbaar iemnd die doof is en super divers.
En dat 'divers' moet iemand zijn met veel diversheidspunten zodat er een divibokaal wordt utgerijkt. En die divipunten zijn dus specifieke uiterlijke kenmerken en eigenschappen.
maar waar blijkt dit uit dan?

in het voorbeeld werd een stukje genoemd met een dove man die de bijbel in gebarentaal vertaald ofzo

superdivers een dove op de radio

das gewoon een christelijke getrouwde blanke man

https://www.nporadio1.nl/(...)ijken-in-gebarentaal
https://familiebout.com/wie/

quote:
Hoeveel uitleg moet jij nog krijgen dat dit zuivere discriminatie is?
Niet voor niks dat ze gestopt zijn na de ofhef en er veel zijn die zich aardig gebruikt voelen.
1 is in principe mits overtuigend genoeg
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193240978
Het is niet te hopen dat Opsporing Verzocht ooit door de NOS uitgezonden gaat worden. Dan wint niemand anders ooit nog de Divibokaal.
  Moderator donderdag 21 mei 2020 @ 14:56:09 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193240990
dat zijn allemaal dezelfde figuren dus das ook niet super divers
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193241099
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 14:56 schreef sp3c het volgende:
dat zijn allemaal dezelfde figuren dus das ook niet super divers
Je snapt diversiteit niet. Iedereen in dezelfde zwarte burka is hartstikke divers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator donderdag 21 mei 2020 @ 15:05:34 #281
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193241116
sure
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 21 mei 2020 @ 15:34:56 #282
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193241544
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 15:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je snapt diversiteit niet. Iedereen in dezelfde zwarte burka is hartstikke divers.
Divers is dan ook gewoon een codewoord.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193286998
Martinbosma_pvv twitterde op zondag 17-05-2020 om 10:59:51 Een staatsomroep. Hoe werkt dat nou?

De topambtenaar media op ministerie OCW is Barbera Wolfensberger. Van D66. Zij adviseert de minister.

De minister benoemt Raad van Toezicht NPO. Die benoemt de voorzitter NPO: Shula Rijxman. Van D66. Een vriendin van @KajsaOllongren Van D66. https://t.co/DceV844xOl reageer retweet
Martinbosma_pvv twitterde op zaterdag 23-05-2020 om 15:19:17 Nog maar 1 nachtje slapen.

En dan hebben we eindelijk weer eens een D66’er bij de NPO! https://t.co/MgML30JDvr reageer retweet
Martinbosma_pvv twitterde op zaterdag 23-05-2020 om 19:28:46 Totaal schaamteloos dit.

Er is DUS EEN DEAL tussen Ollongren (D66) en WNL/NPO welke onderwerpen in het tv-programma behandeld gaan worden!!!

Daarom roept het ministerie op: kijk morgen naar onze staatsomroep.

NPO, de reclamezender van DDR 66. https://t.co/U6Cd0Xyh29 reageer retweet
hardattack88 twitterde op zaterdag 23-05-2020 om 13:15:32 @D66 @KajsaOllongren @Martinbosma_pvv was heel duidelijk over #ollongren, er komt niets uit haar handen. En dat is ook zo.

https://t.co/f3aXR4g63h reageer retweet
MOptredens twitterde op donderdag 21-05-2020 om 19:22:39 Vanavond in Op1 : Jan Paternotte van @D66 Dat brengt het totaal aantal D66 optredens bij @op1npo op 21 dit jaar.
De Op1 ranglijst voor 2020 is nu:
PvdA - 22
D66 - 21
VVD - 21
CDA - 19
Christen unie - 16
50plus - 9
Groen links - 4
SP - 3
SGP - 2
FVD - 1
PVV - 1
Denk - 0 reageer retweet
Diversiteit is een codewoord voor kleurlingen voorrang geven en blanken beschimpen. In een diversiteit aan wereldbeelden heeft men geen interesse.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 12:00:17 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193287314
apart dat ze Denk niet uitnodigen dan _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193289800
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 01:06 schreef damsco het volgende:

[..]

De mens is geen aap.
Op emotioneel vlak, is de mens zeer zeker wel een aap.
Dat ontkennen resulteert in een onrealistische, onwerkbare perceptie van onszelf.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:17:00 #286
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193301726
:')
pi_193301801
quote:
Hardop gelachen.
  maandag 25 mei 2020 @ 11:27:22 #289
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193301817
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Hardop gelachen.
Ik zat hier net ook bijna met tranen in mijn ogen. _O-
  maandag 25 mei 2020 @ 11:31:29 #290
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193301876
quote:
_O- je kunt het zo gek niet verzinnen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193301884
quote:
En de tafel voor de homo's staat vanwege ruimtegebrek (alvast) op het dak.
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 12:47:49 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193303214
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 11:27 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik zat hier net ook bijna met tranen in mijn ogen. _O-
[ afbeelding ]
_O- _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193303384
quote:
Haha jezus _O- _O-
pi_193303731
Dit pareltje kwam ik ook nog tegen. Vanwaar die Engelse ondertiteling NOS? Hoe moet ik dat zien in het licht van de mediawet? Is het omdat die Zwarte Piet-activisten geen Nederlands spreken en daarom alles in het Engels doen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 25 mei 2020 @ 13:45:43 #295
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193303915
quote:
:Y Heus hoor, echt! _O- _O- _O- _O- _O-
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193303940
quote:
NOS=Nu Overal Spot. Nogal over zichzelf afgeroepen. Nu is het wachten op een motie van Groenlinks of D66 voor een fonds voor grotere tafels voor moslims.
  PR/Manusje van alles maandag 25 mei 2020 @ 13:51:23 #297
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_193303977
quote:
Maar, hoe durf je dit te schrijven. _O- denkt die redacteur echt dat dat waar is?!?! Ze weet toch dat mannen en vrouwen gescheiden worden in de Islam?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 25 mei 2020 @ 14:01:37 #298
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193304101
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 11:41 schreef Oostwoud het volgende:
Martinbosma_pvv twitterde op zondag 17-05-2020 om 10:59:51 Een staatsomroep. Hoe werkt dat nou?

De topambtenaar media op ministerie OCW is Barbera Wolfensberger. Van D66. Zij adviseert de minister.

De minister benoemt Raad van Toezicht NPO. Die benoemt de voorzitter NPO: Shula Rijxman. Van D66. Een vriendin van @:KajsaOllongren Van D66. https://t.co/DceV844xOl reageer retweet
Leuk bedacht weer van deze PVV-'intellectueel', maar Shula Rijxman trad in 2012 aan tot de RvB van de NPO en werd in 2016 voorzitter. Er was pas sprake van D66 in een kabinet en Ollongren vanaf 2017.

Maar goed, dit soort insinuaties doet het altijd goed bij het minder nozele smaldeel der natie.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193304562
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit pareltje kwam ik ook nog tegen. Vanwaar die Engelse ondertiteling NOS? Hoe moet ik dat zien in het licht van de mediawet? Is het omdat die Zwarte Piet-activisten geen Nederlands spreken en daarom alles in het Engels doen?
Hopen op een wit voetje bij Amerikaanse activisten, tenenkrommend :X
  maandag 25 mei 2020 @ 15:03:53 #300
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_193304913
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 04:17 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

De stront die hier uit jouw mond komt, bewijst precies het gelijk van de NOS. Jammer alleen dat ze het zo dom en knullig hebben aangepakt.
Het siert je wel dat je even de moeite hebt genomen om met twee zinnen in plaats van maar met één zin te reageren op een heel betoog. Chapeau! ^O^
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_193304945
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 15:03 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Het siert je wel dat je even de moeite hebt genomen om met twee zinnen in plaats van maar met één zin te reageren op een heel betoog. Chapeau! ^O^
Ze/hij is ondertussen op vakantie ;)

Weet wel weer gelijk waarom ik nog zelden de moeite neem om serieus te reageren...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')