Goede. Gewoon de regel hanteren 'als we moeten kiezen tussen meerdere experts met vergelijkbare competenties, nodigen we degenen uit die nog niet eerder langs geweest zijn'. Ter bevordering van een zo divers mogelijke representatie van de samenleving. Hoef je er alleen maar voor te zorgen dat je database met contacten (zonder vakje etniciteit!) goed bijgehouden wordt.quote:Op zondag 17 mei 2020 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Om een zo divers mogelijke groep in de uitzending te krijgen heb je niet zo'n database met ethniciteit nodig. Dan kun je gewoon afspreken dat je iedere deskundige maar 1 keer in de uitzending uitnodigt en de keer daarop de volgende op de lijst uitnodigt. Maximale diversiteit in kleur en inzichten.
kan ook iddquote:Op zondag 17 mei 2020 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Om een zo divers mogelijke groep in de uitzending te krijgen heb je niet zo'n database met ethniciteit nodig. Dan kun je gewoon afspreken dat je iedere deskundige maar 1 keer in de uitzending uitnodigt en de keer daarop de volgende op de lijst uitnodigt. Maximale diversiteit in kleur en inzichten.
Maar zoals we allemaal volgens mij wel weten worden experts in TV-shows sowieso zelden specifiek op basis van kennis en competentie uitgekozen.quote:Op zondag 17 mei 2020 12:11 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Kennelijk heb je volgens de NOS een buitensporige hoeveelheid blanken witten als je selecteert op kennis en competentie.
Wellicht. Maar dan is het wel handig om niet steeds dezelfde persoon als eerste te bellen.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:08 schreef sp3c het volgende:
persoonlijk zou ik gewoon de eerste de beste nemen die de telefoon oppakt want NWS is al snel oud NWS
och, ik zie liever een vertrouwd gezicht dan een heel divers scalequote:Op zondag 17 mei 2020 14:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Wellicht. Maar dan is het wel handig om niet steeds dezelfde persoon als eerste te bellen.
Tja, maar ze verjagen niet de koude uit het land, ze steunen dus niet de mensen met geen kracht, dat is dus min of meer pleiten voor een regering die veel kracht heeft, terwijl de mensen met kracht geen studie hebben willen volgen en dus laaggeletterd zijn, waardoor het recht van de sterkste hier weer is gaan gelden.quote:Op zondag 17 mei 2020 11:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet bij hun "soortgenoten" blijven? Wtf?![]()
Maar als jouw vraag is waarom we in Nederland mensen van andere afkomst hebben? Divers aantal redenen.
Sommigen zijn simpelweg hier geboren en getogen. Bijvoorbeeld omdat hun ouders Nederlanders waren uit het koninkrijk (Suriname) die hier kwamen studeren en toen zijn gebleven. Goed te vergelijken met een Brabander die in Amsterdam gaat studeren en daar dan blijft.
Sommigen zijn hier geboren en getogen als kinderen van gastarbeiders die hier naartoe zijn gehaald en uiteindelijk tegen de verwachtingen in zijn gebleven.
Sommigen zijn mensen die simpelweg een beter leven zoeken, sommigen dmv hier keihard te werken, sommigen dmv bedoeld of onbedoeld profiteren.
Sommigen zijn hier gekomen ivm hun kennis/waardigheden (expats)
Sommigen ivm liefde.
Sommigen zijn hier gekomen uit andere (voormalige) koloniën zoals Indonesië, ook om diverse redenen (afhankelijk van Molukker of niet)
Etc.
Jij schrijft echt reteslecht.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
och, ik zie liever een vertrouwd gezicht dan een heel divers scale
lijkt me een ander onderwerpjequote:
Ik heb geen problemen met divers mits deskundig. Zelfs een rechts blog als geenstijl heeft waarschijnlijk meer allochtonen dan de NOS en dan wel mensen die iets toevoegen.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
op zich wel mee eensquote:Op zondag 17 mei 2020 14:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met divers mits deskundig. Zelfs een rechts blog als geenstijl heeft waarschijnlijk meer allochtonen dan de NOS en dan wel mensen die iets toevoegen.
Mij boeit het niets, zolang de kennis maar goed overgebracht wordt. Maar als de NOS die diversiteit omwille van representatie zo belangrijk vindt ..quote:Op zondag 17 mei 2020 14:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Mwa, de NOS heeft traditioneel altijd een heel kleurrijk ensemble aan presentatoren en verslaggevers.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met divers mits deskundig. Zelfs een rechts blog als geenstijl heeft waarschijnlijk meer allochtonen dan de NOS en dan wel mensen die iets toevoegen.
Buitenlandse correspondenten en jeugdjournaal predentatoren. In het voorgaande topic heeft iemand een linkje gepost met de medewerkers, ik gok zo 70-80% blanke oudere man en nog nog een handvol blanke vrouwen. Weinig divers eigenlijk.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, de NOS heeft traditioneel altijd een heel kleurrijk ensemble aan presentatoren en verslaggevers.
De redactie misschien, maar in de nieuws- (en sport-)presentatie en verslaggeving zijn 'nieuwe Nederlanders' altijd behoorlijk vertegenwoordigd geweest.quote:Op zondag 17 mei 2020 15:03 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Buitenlandse correspondenten en jeugdjournaal predentatoren. In het voorgaande topic heeft iemand een linkje gepost met de medewerkers, ik gok zo 70-80% blanke oudere man en nog nog een handvol blanke vrouwen. Weinig divers eigenlijk.
Ja precies, hier en daar een donkere presentator ja maar meer niet.quote:Op zondag 17 mei 2020 15:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De redactie misschien, maar in de nieuws- (en sport-)presentatie en verslaggeving zijn 'nieuwe Nederlanders' altijd behoorlijk vertegenwoordigd geweest.
Het is een beetje raar voor een organisatie met zo'n fixatie op diversiteit om dit dan niet in je eigen organisatie door te voeren snapte.quote:Op zondag 17 mei 2020 15:29 schreef sp3c het volgende:
prima toch?
het moet ook geen doel op zich zijn lijkt me
misschien valt het dan toch wel mee met die fixatie van ze?quote:Op zondag 17 mei 2020 15:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is een beetje raar voor een organisatie met zo'n fixatie op diversiteit om dit dan niet in je eigen organisatie door te voeren snapte.
Zo iets ja.quote:Op zondag 17 mei 2020 15:37 schreef Lyrebird het volgende:
Het suggereert wel dat de NOS het voor de bühne doet. Kijk ons eens multicul zijn, voor de camera, terwijl het bij de redactie naar spruitjes ruikt.
Gezien de diversiteitsbokaal en de negerrolodex? Ja nee.quote:Op zondag 17 mei 2020 15:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien valt het dan toch wel mee met die fixatie van ze?
negerrolodexquote:Op zondag 17 mei 2020 15:44 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Gezien de diversiteitsbokaal en de negerrolodex? Ja nee.
Daar komt het gewoon op neer maat. Een lijst zielige minderheden om je deugpuntjes te scoren en een bokaal te winnen.quote:
Dat item allicht niet, maar er een prijs voor geven niet omwille van de inhoud maar omdat er drie mongolen en zes indianen inzitten is niet mijn smaak zeg maar.quote:Op zondag 17 mei 2020 15:50 schreef sp3c het volgende:
dit is het eerste genoemde voorbeeld bv, de winnaar van de diversiteitsbokaal
https://nos.nl/op3/artike(...)n-de-ander-1000.html
is dit nu echt zo vreselijk racistisch allemaal met die negerrolodex van je
nee toch?
ja naja als je het uiteindelijk reduceert tot een kwestie van smaak dan ben ik het met je eens ... mijn smaak is het ook nietquote:Op zondag 17 mei 2020 15:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat item allicht niet, maar er een prijs voor geven niet omwille van de inhoud maar omdat er drie mongolen en zes indianen inzitten is niet mijn smaak zeg maar.
Ja je hoeft het niet met mij eens te zijn of zo verder.quote:Op zondag 17 mei 2020 16:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja naja als je het uiteindelijk reduceert tot een kwestie van smaak dan ben ik het met je eens ... mijn smaak is het ook niet
maar een heftige negerfixatie blijkt er ook niet uit hoor
en dat is dan de winnaar van dize wisselbeker
vreselijk
ja nou enquote:Op zondag 17 mei 2020 16:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja je hoeft het niet met mij eens te zijn of zo verder.
ja maar hoe is dit stigmatiserend dan?quote:
Jij reageerde op mij wil je vechten of zo.quote:Op zondag 17 mei 2020 16:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja nou en
jij reageerde op mij heur, waar blijkt die enorme fixatie nu uit dan?
Nuja ik vind het kwalijk omdat:quote:Op zondag 17 mei 2020 16:46 schreef sp3c het volgende:
nou vechten niet maar je moet of zo beter specificeren want dat weet ik niet natuurlijk
schien een wisselbeker voor uitgeven
of zo
zoals 'havenmeester'?quote:Op zondag 17 mei 2020 17:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nuja ik vind het kwalijk omdat:
• Mensen behandelen op wat ze zijn ipv wat ze doen.
• positieve discriminatie door mensen op basis van etniciteit eerder in beeld brengen en daarmee dus gewoon discriminatie
• diversiteit reduceren tot uiterlijke kenmerken
Dus niet wat de NOS doet is het probleem, waar het topic over gaat nota bene, maar dat mensen een mening hebben?quote:Op zondag 17 mei 2020 17:19 schreef rododendronneke het volgende:
‘Diversiteit’, of het zoeken daarnaar, is niet het probleem. Dat is juist lovenswaardig.
Die bokaal is wel een probleem; dat er van diversiteit een redactiespelletje à la kwartet van wordt gemaakt. Dat is onnozel, laag en (onbedoeld) denigrerend.
Het grootste probleem, echter, is de kudde radicaalrechtse droeftoeters die berserk gaat op de diversiteitsgedachte alleen, die zich geroepen voelt ‘de blanke man’ te verdedigen als ware die een bedreigde diersoort.
Dat is de ware kanker in de maatschappij.
Die bokaal is, wat ik al zei: onnozel, laag en denigrerend. Maar op zichzelf een minor problem en vooral veel #ophef.quote:Op zondag 17 mei 2020 17:40 schreef FlippingCoin het volgende:
Dus niet wat de NOS doet is het probleem, waar het topic over gaat nota bene, maar dat mensen een mening hebben?
Mee eens. Het is een stuk hypocrisie als je kijkt hoe etnisch profileren wordt verdedigd, maar deze vorm van profileren wordt veroordeeld. Ik ben tegen beide vormen, maar het is overduidelijk dat de 'verontwaardiging' van de rechtsen vooral gemaakt en gespeeld is.quote:Op zondag 17 mei 2020 17:52 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Die bokaal is, wat ik al zei: onnozel, laag en denigrerend. Maar op zichzelf een minor problem en vooral veel #ophef.
De giftige felheid waarmee rauwrechts alles dat naar ‘diversiteit’ riekt, nu meent te moeten aanvallen, is een veel groter probleem. Dat is de kanker die doorwoekert.
lijkt me net zo vergezocht als de claim dat het racistische discriminatie zou zijn tbhquote:Op zondag 17 mei 2020 17:19 schreef rododendronneke het volgende:
‘Diversiteit’, of het zoeken daarnaar, is niet het probleem. Dat is juist lovenswaardig.
Die bokaal is wel een probleem; dat er van diversiteit een redactiespelletje à la kwartet van wordt gemaakt. Dat is onnozel, laag en (onbedoeld) denigrerend.
das toch niet vergelijkbaar?quote:Op zondag 17 mei 2020 17:57 schreef Briqq het volgende:
[..]
Mee eens. Het is een stuk hypocrisie als je kijkt hoe etnisch profileren wordt verdedigd, maar deze vorm van profileren wordt veroordeeld. Ik ben tegen beide vormen, maar het is overduidelijk dat de 'verontwaardiging' van de rechtsen vooral gemaakt en gespeeld is.
Het is gewoon lullig en kinderachtig en daardoor denigrerend. Je komt op een lijst op basis van je etnische achtergrond en niet op basis van je kwaliteiten; journalisten gebruiken die lijst kennelijk als een checklist, alsof ze voetbalplaatjes sparen, men kan punten scoren met jouw kop.quote:Op zondag 17 mei 2020 17:59 schreef sp3c het volgende:
lijkt me net zo vergezocht als de claim dat het racistische discriminatie zou zijn tbh
hoe is het denigrerend?
Oke dat de staatsomroep denigrerend handelt en daarmee een minor issue is vind ik bijzonder.quote:Op zondag 17 mei 2020 17:52 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Die bokaal is, wat ik al zei: onnozel, laag en denigrerend. Maar op zichzelf een minor problem en vooral veel #ophef.
De giftige felheid waarmee rauwrechts alles dat naar ‘diversiteit’ riekt, nu meent te moeten aanvallen, is een veel groter probleem. Dat is de kanker die doorwoekert.
Het spijt me, maar ik snap echt niet waar je het over hebt.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:30 schreef torentje het volgende:
[..]
Tja, maar ze verjagen niet de koude uit het land, ze steunen dus niet de mensen met geen kracht, dat is dus min of meer pleiten voor een regering die veel kracht heeft, terwijl de mensen met kracht geen studie hebben willen volgen en dus laaggeletterd zijn, waardoor het recht van de sterkste hier weer is gaan gelden.
"Piswoede, kanker, rauwrechts"quote:Op zondag 17 mei 2020 18:14 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
de piswoede van rauwrechts over het feit dat diversiteit überhaupt een issue is bij de NOS, dat is het ware maatschappelijke probleem.
Ja, en rauwrechts springt vrolijk op deze trein mee om het eigen racisme goed te praten.quote:Op zondag 17 mei 2020 18:26 schreef PluggieOD het volgende:
De staatsomroep institutionaliseert discriminatie. Dat is het probleem.
Heeft niets met links rechts, blauw, geel, wit, blank te maken. Uitgerekend de NOS die probeert tolerant te zijn doet nu juist wat ze uit willen stralen niet te doen. Met een bokaal nog wel.
Ga je lekker? Doe eens normaal joh halve gare.quote:Op zondag 17 mei 2020 18:34 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Ja, en rauwrechts springt vrolijk op deze trein mee om het eigen racisme goed te praten.
Zeer dom en misplaatst van de NOS. Maar de actie maakt (onbedoeld) nog eens duidelijk waar de rot woekert.
Kom je nog met een reactie of ben je hier gewoon even je psychose aan het uitleven?quote:Op zondag 17 mei 2020 18:34 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Ja, en rauwrechts springt vrolijk op deze trein mee om het eigen racisme goed te praten.
Zeer dom en misplaatst van de NOS. Maar de actie maakt (onbedoeld) nog eens duidelijk waar de rot woekert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |