abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2020 @ 18:46:13 #151
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193180574
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:35 schreef RTR het volgende:

[..]

Ga je lekker? Doe eens normaal joh halve gare.
Hoezo? Vind de reactie niet eens zo raar hoor. Niet nodig om dan iemand persoonlijk aan te vallen
  zondag 17 mei 2020 @ 18:48:42 #152
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_193180610
quote:
13s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:46 schreef Briqq het volgende:

[..]

Hoezo? Vind de reactie niet eens zo raar hoor. Niet nodig om dan iemand persoonlijk aan te vallen
Niet nosig om iemand zo publiek de les te lezen. :N
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 17 mei 2020 @ 18:49:55 #153
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193180629
quote:
16s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:48 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Niet nosig om iemand zo publiek de les te lezen. :N
Idd, daarom is het niet fijn als iemand een 'halve gare' wordt genoemd omdat je het niet met ze eens bent. ;(
  zondag 17 mei 2020 @ 18:51:15 #154
187702 RTR
Olbie
pi_193180654
quote:
13s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:46 schreef Briqq het volgende:

[..]

Kanker is niet nodig dus spreek haar lekker aan en niet mij (y)
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  zondag 17 mei 2020 @ 18:52:20 #155
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193180680
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:51 schreef RTR het volgende:

[..]

Kanker is niet nodig dus spreek haar lekker aan en niet mij (y)
Ze scheldt niet met kanker. Ze heeft het over een voortwoekerend probleem. Dat wil je bewust niet zien dus pak je iemand op de woordkeuze om de inhoud te ontwijken. Slap. -O-
  zondag 17 mei 2020 @ 18:55:10 #156
459912 FlippingCoin
pi_193180729
quote:
9s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:49 schreef Briqq het volgende:

[..]

Idd, daarom is het niet fijn als iemand een 'halve gare' wordt genoemd omdat je het niet met ze eens bent. ;(
Maar termen als kanker rauwrechts domrechts et cetera wel? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 17 mei 2020 @ 18:56:11 #157
187702 RTR
Olbie
pi_193180744
quote:
13s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:52 schreef Briqq het volgende:

[..]

Ze scheldt niet met kanker. Ze heeft het over een voortwoekerend probleem. Dat wil je bewust niet zien dus pak je iemand op de woordkeuze om de inhoud te ontwijken. Slap. -O-
"Piswoede, kanker, rauwrechts"

Doe gewoon normaal. En dan is het erg als ik iemand een 'halve gare' noem.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193180795
quote:
16s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Maar termen als kanker rauwrechts domrechts et cetera wel? :o
Het mooie is, ik voel me daar aangesproken door, maar als ik haar dan de kanker van de maatschappij noem, is die post weg. Tja.
pi_193180998
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:58 schreef Scrummie2.1 het volgende:

Het mooie is, ik voel me daar aangesproken door, maar als ik haar dan de kanker van de maatschappij noem, is die post weg. Tja.
Normaliter hele bevolkingsgroepen wegzetten met een grijns op je gezicht en als iemand anders stevige taal gebruikt, meteen gaan huilen. Niet erg sterk.
J’ai faim.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 19:12:16 #160
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193181007
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:14 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Het is gewoon lullig en kinderachtig en daardoor denigrerend. Je komt op een lijst op basis van je etnische achtergrond en niet op basis van je kwaliteiten; journalisten gebruiken die lijst kennelijk als een checklist, alsof ze voetbalplaatjes sparen, men kan punten scoren met jouw kop.
Maar inderdaad, veel meer is het niet, het is vooral triest en voor zo’n Gelauff natuurlijk een blamage, al moet het kennelijk nog een beetje bij hem landen wat hem overkomt.

Nogmaals, de piswoede van rauwrechts over het feit dat diversiteit überhaupt een issue is bij de NOS, dat is het ware maatschappelijke probleem.
denigrerend tov de eigen medewerkers zeker

maar das niet mijn probleem
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_193181041
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:12 schreef sp3c het volgende:

denigrerend tov de eigen medewerkers zeker

maar das niet mijn probleem
Dat is waarschijnlijk de gezondste manier om ernaar te kijken.
Al kan ik me de irritatie voorstellen.

Maar niet bij degenen die ‘sowieso’ een probleem met diversiteit hebben.
Die kunnen beter hun kop houden.
J’ai faim.
pi_193181099
Maar een kaartenbak om politieke diversiteit te tonen hebben ze dan weer niet ofzo?

In ieder geval zullen wat betreft dat heel weinig bokalen uitgereikt worden. :')
pi_193181528
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:11 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Normaliter hele bevolkingsgroepen wegzetten met een grijns op je gezicht en als iemand anders stevige taal gebruikt, meteen gaan huilen. Niet erg sterk.
Hoe kom je erbij dat ik hele bevolkingsgroepen wegzet met een grijns op mijn gezicht? Misschien je interne frustraties richting bepaalde groeperingen niet projecteren op mensen die je totaal niet kent. Ik zou dat niet 'erg sterk' noemen.
pi_193181540
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:14 schreef rododendronneke het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk de gezondste manier om ernaar te kijken.
Al kan ik me de irritatie voorstellen.

Maar niet bij degenen die ‘sowieso’ een probleem met diversiteit hebben.
Die kunnen beter hun kop houden.
Het probleem is nooit diversiteit. Het probleem is diversiteit als doel te hebben, daarmee discrimineer je namelijk.
pi_193195367
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 23:17 schreef rododendronneke het volgende:
Dom en verwerpelijk gedoe van de NOS, maar zie alle knutselfascisten van Nederland eens even boos doen!

Halen de schouders op over etnisch profileren bij de Belastingdienst of Nationale Politie, beklagen zich elke week over 'al die bruinen' in Opsporing Verzocht en wensen Sylvana Simons ongezien de tyfus.

Maar o lala wat vinden ze dit errûhgg!! :')
Dat de belastingdienst mensen met een dubbele nationaliteit extra controleert is volstrekt logisch aangezien die mensen bezittingen in het buitenland kunnen hebben wat vaak lastig valt te controleren.
Dat niet doen of gebrekkig doen, resulteert in rechtsongelijkheid.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 19:04:48 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193195406
etnisch profileren is echt iets anders
  maandag 18 mei 2020 @ 19:42:40 #167
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193195992
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:02 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat de belastingdienst mensen met een dubbele nationaliteit extra controleert is volstrekt logisch aangezien die mensen bezittingen in het buitenland kunnen hebben wat vaak lastig valt te controleren.
Dat niet doen of gebrekkig doen, resulteert in rechtsongelijkheid.
Mja dat lijkt me ook geen controle op etniciteit maar op nationaliteit.

Wanneer men mensen met alleen de Nederlandse nationaliteit extra zou gaan controleren op basis van de afkomst van hun (voor)ouders, dan zou het m.i. wel een serieus probleem zijn.
Krekker is de bom!
pi_193196674
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik trek JUIST geen parallel met de de Jodenvervolging, ik gaf het alleen als voorbeeld hoe het naïef omgaan met data een verschrikkelijke uitwerking kan hebben, en dat je gewoon zeer zorgvuldig om moet gaan met data, het is ook gewoon wat de wet voorschrijft: je mag alleen data bijhouden die relevant is, niet onder bijzondere persoonsgegevens valt, en niet langer bewaard dan noodzakelijk.
Waar in de dagelijkse wereld van smart phones en social media zie ik die wet terug?
Anonieme data voor persoonlijke advertenties?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_193196746
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waar in de dagelijkse wereld van smart phones en social media zie ik die wet terug?
Ik heb zojuist nog een melding van verwerking van Biometrische data bij het AP gedaan, kortom als je een misstand ziet mag je dat melden.
Maar ik neem aan dat jij de voorwaarden van die apps goed leest? Overigens klein advies, zet bij een nieuwe app gelijk alle toestemming uit voor device opties. Wanneer je de app gebruikt zie je dan vanzelf wel of een bepaalde functionaliteit echt nodig is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 20:32:43 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193197021
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:13 schreef Tanatos het volgende:

[..]

die optie om anoniem te gaan op FOK! bv
pi_193197157
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik heb zojuist nog een melding van verwerking van Biometrische data bij het AP gedaan, kortom als je een misstand ziet mag je dat melden.
Maar ik neem aan dat jij de voorwaarden van die apps goed leest? Overigens klein advies, zet bij een nieuwe app gelijk alle toestemming uit voor device opties. Wanneer je de app gebruikt zie je dan vanzelf wel of een bepaalde functionaliteit echt nodig is.
Ik haat hoe een paar big tech bedrijven zich het mensenrecht op privacy hebben toegeëigend als handelswaar.
Helaas ontkom ik niet altijd aan het gebruik ervan en is de massa volledig "Gebravenewworld" in veel van dat soort zaken.

Kern van het probleem is dat de politiek faalt in het reguleren van al die data-stromen, en er waarschijnlijk zelf teveel voordeeel bij heeft.
Van surveillance kapitalisme naar surveillance politiek in 1 naadloze door de economie verantwoorde pennestreek.

Daarnaast is het natuurlijk de omgekeerde wereld als ik mijn SSID moet gaan hernoemen om te zorgen dat die niet door de Googles,Microsofts en whatever wil worden meegenomen in hun roof van wat kennelijk de nieuwe commons zijn geworden.

Dat het bedrijfsleven de hekken steeds verzet betekent niet dat dat dan meteen de standaard is geworden.

Meer Keynes minder Hayek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 18-05-2020 21:08:06 ]
pi_193197268
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

die optie om anoniem te gaan op FOK! bv
Ik vind FOK! idd veel minder problematisch dan haar grotere broers/zusters/whatevers(how(/what/which)-ever-they-feel).
Het efficient koppelen van data en daardoor problematisch/gevaarlijk worden vergt veel macht/invloed/geld/data/(moreel corrupte politiek).
Kleine, lokale discussiefora hebben we nodig.
Ambachtelijk internet (los van DNS en zo natuurlijk).
pi_193197314
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:41 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik haat hoe een paar big tech bedrijven zich het mensenrecht op privacy hebben toegeëigend als handelswaar.
Helaas ontkom ik niet altijd aan het gebruik ervan en is de massa volledig "Gebravenweworld" in veel van dat soort zaken.

Kern van het probleem is dat de politiek faalt in het reguleren van al die data-stromen, en er waarschijnlijk zelf teveel voordeeel bij heeft.
Van surveillance kapitalisme naar surveillance politiek in 1 naadloze door de economie verantwoorde pennestreek.

Daarnaast is het natuurlijk de omgekeerde wereld als ik mijn SSID moet gaan hernoemen om te zorgen dat die niet door de Googles,Microsofts en whatever wil worden meegenomen in hun roof van wat kennelijk de nieuwe commons zijn geworden.

Dat het bedrijfsleven de hekken steeds verzet betekent niet dat dat dan meteen de standaard is geworden.

Meer Keynes minder Hayek.
De Googles en Microsofts van deze wereld zijn niet uit op jouw persoonsgegevens, dat vinden ze compleet niet interessant, sterker nog, je bent waarscijnlijk gewoon een GUID in hun database, wat ze wel graag willen weten is waar je bent, wat je doet, hoe je geslapen hebt, etc.

Als je denkt dat Google en MS gevaarlijk zijn, dan kan ik je uit een droom halen, het is veel erger, wat dacht je nu van Tik Tok? Leuk he al die gezichtsvervangende filmpjes? Wat ze doen is gewoon een facial recognition apparaat van jewelste opzetten. Er is ook een app die verkocht word aan overheidsdiensten, er is een vaag bedrijf die gewoon compleet youtube, facebook, instagram gescanned heeft om een database te maken.

En dan zijn er nog een paar hele hele hele enge bedrijfjes zoals Palantir .
pi_193197333
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:48 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik vind FOK! idd veel minder problematisch dan haar grotere broers/zusters/whatevers(how(/what/which)-ever-they-feel).
Het efficient koppelen van data en daardoor problematisch/gevaarlijk worden vergt veel macht/invloed/geld/data/(moreel corrupte politiek).
Kleine, lokale discussiefora hebben we nodig.
Ambachtelijk internet (los van DNS en zo natuurlijk).
Kan wel een forum op Tor voor je opzetten hoor, 100% privacy gegarandeerd zolang je niet gek gaat doen.
pi_193197509
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kan wel een forum op Tor voor je opzetten hoor, 100% privacy gegarandeerd zolang je niet gek gaat doen.
Dank je, maar nee niet nodig, ik ben niet paranoïde, maar ook niet blind/doof/stom.
Het gaat me vooral om mijn eigen privacy als onderdeel van het (vrij plotseling) vogelvrij verklaarde geheel.

Het probleem is dat het gros van de mensen niet lijkt te snappen dat er fundamentele ethische veranderingen plaatsvinden qua privacy.
Een functionele psychometrie lijkt me heel nuttig maar wie mag het onwikkelen/hebben/gebruiken?
Hetzelfde gaat uiteraard (en nog veel sterker) op voor AI die superieur is aan de mens haar scheppend vermogen.

De politiek faalt al veel te lang, veel te hard in de regulering van het bedrijfsleven.

Wie weet wat, wie weet wie wat weet, en wie bepaalt wie wat mag weten?
pi_193197678
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:03 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dank je, maar nee niet nodig, ik ben niet paranoïde, maar ook niet blind/doof/stom.
Het gaat me vooral om mijn eigen privacy als onderdeel van het (vrij plotseling) vogelvrij verklaarde geheel.

Het probleem is dat het gros van de mensen niet lijkt te snappen dat er fundamentele ethische veranderingen plaatsvinden qua privacy.
Een functionele psychometrie lijkt me heel nuttig maar wie mag het onwikkelen/hebben/gebruiken?
Hetzelfde gaat uiteraard (en nog veel sterker) op voor AI die superieur is aan de mens haar scheppend vermogen.

De politiek faalt al veel te lang, veel te hard in de regulering van het bedrijfsleven.

Wie weet wat, wie weet wie wat weet, en wie bepaalt wie wat mag weten?
Ja het is moeilijk te zeggen, ik ben zelf groot voorstander dat wij technici net als Medici een eed zouden moeten afleggen en ook eventueel voor een tuchtcollega gedaagd moeten worden wanneer je techniek onjuist inzet. Het vervelende is dat bepaalde landen zich daar toch niet aan gaan houden. Maar om wat te zeggen, binnen Google word redelijk veel nagedacht over ethiek, waar Google nee tegen een aantal opdrachten heeft gezegd is Palantir gewoon in dat gat gesprongen.
pi_193197740
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij heeft wel gelijk

het verleden leerde ons dat het bijhouden van dit soort lijstjes gewoon gevaarlijk is als ze in de verkeerde handen vallen
Wie heeft de juiste handen?
Wat zijn de juiste lijstjes?
Wie bepaalt dat?
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 21:20:17 #178
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193197826
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:15 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Wie heeft de juiste handen?
Wat zijn de juiste lijstjes?
Wie bepaalt dat?
denk dat iedereen dat voor zichzelf kan bepalen
pi_193197843
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja het is moeilijk te zeggen, ik ben zelf groot voorstander dat wij technici net als Medici een eed zouden moeten afleggen en ook eventueel voor een tuchtcollega gedaagd moeten worden wanneer je techniek onjuist inzet. Het vervelende is dat bepaalde landen zich daar toch niet aan gaan houden. Maar om wat te zeggen, binnen Google word redelijk veel nagedacht over ethiek, waar Google nee tegen een aantal opdrachten heeft gezegd is Palantir gewoon in dat gat gesprongen.
Google denkt na over ethiek, en stemt vervolgens tegen...
Ethiek moet niet van het bedrijfsleven komen, dan praat je met de marketing afdeling.
Bedrijven moeten winst maken, de politiek moet het algemeen belang beschermen.
Wat mij betreft moet je het bedrijfsleven als de amorele entiteit die het (volgens mij in de kern) is benaderen.
  maandag 18 mei 2020 @ 21:21:21 #180
459912 FlippingCoin
pi_193197853
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Enge club ja dat Palantir. :{
pi_193197876
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

denk dat iedereen dat voor zichzelf kan bepalen
Joh?
Geschiedenis?

Ethiek evolueert, maar wel hand in hand met welvaart.

Welvaart maakt welwillend?
Armoede maakt onwillend?
pi_193197915
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Google denkt na over ethiek, en stemt vervolgens tegen...
Ethiek moet niet van het bedrijfsleven komen, dan praat je met de marketing afdeling.
Bedrijven moeten winst maken, de politiek moet het algemeen belang beschermen.
Wat mij betreft moet je het bedrijfsleven als de amorele entiteit die het (volgens mij in de kern) is benaderen.
Het voordeel aan Google en in mindere mate MS is dat ze minder afhankelijk willen zijn van een privacy schendend model, voor Google was dat lang lastig omdat ze leefden op de persoonlijke data, daar zijn ze een andere weg mee ingeslagen, en daarnaast hebben ze zich zelf beperkingen op gelegd wat ze wel doen, en wat niet. Let maar eens op de zoek resultaten, er word al heel veel vrijwillig uitgefilterd. Microsoft was altijd heel evil, maar is zo een beetje alles aan het opensourcen nu.
pi_193198026
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het voordeel aan Google en in mindere mate MS is dat ze minder afhankelijk willen zijn van een privacy schendend model, voor Google was dat lang lastig omdat ze leefden op de persoonlijke data, daar zijn ze een andere weg mee ingeslagen, en daarnaast hebben ze zich zelf beperkingen op gelegd wat ze wel doen, en wat niet. Let maar eens op de zoek resultaten, er word al heel veel vrijwillig uitgefilterd. Microsoft was altijd heel evil, maar is zo een beetje alles aan het opensourcen nu.
Omdat het model van google lucratiever is.
Daarom vertrouw ik apple ook niet.
De uitverkoop van de nieuwe commons van privacy is kennelijk domweg te lucratief.

De politiek moet ingrijpen.

Windows 10 lijkt niet voor niets op android.
pi_193198080
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:30 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Omdat het model van google lucratiever is.
Daarom vertrouw ik apple ook niet.
De uitverkoop van de nieuwe commons van privacy is kennelijk domweg te lucratief.

De politiek moet ingrijpen.

Windows 10 lijkt niet voor niets op android.
Mja of het nou WIndows of Android is, het gaat vooral om zelf bewustwording wat je doet, ik heb het persoonlijk al opgegeven, alleen echt belangrijke zaken doe ik niet digitaal of op een extreem beveiligde manier.
pi_193198115
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mja of het nou WIndows of Android is, het gaat vooral om zelf bewustwording wat je doet, ik heb het persoonlijk al opgegeven, alleen echt belangrijke zaken doe ik niet digitaal of op een extreem beveiligde manier.
Dat fatalisme lijkt me juist funest.
Goed, gelukkig heb ik geen kinderen.
pi_193198195
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:35 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat fatalisme lijkt me juist funest.
Goed, gelukkig heb ik geen kinderen.
Fatalisme komt ook door wat ik in de dagelijks praktijk zie gebeuren, ik ga dat niet hier op het forum plaatsen, maar het is nog veel erger als je al dacht.
pi_193198272
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Fatalisme komt ook door wat ik in de dagelijks praktijk zie gebeuren, ik ga dat niet hier op het forum plaatsen, maar het is nog veel erger als je al dacht.
Ik weet al dat het dramatisch is, maar ik werk niet met big data.
Waarschijnlijk heb je, helaas, gelijk.

Maar valt het tij dan echt niet meer te keren?

(Maar ja, wat is daar voor nodig?)
pi_193198292
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:45 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik weet al dat het dramatisch is, maar ik werk niet met big data.
Waarschijnlijk heb je, helaas, gelijk.

Maar valt het tij dan echt niet meer te keren?
Ik antwoord hier later op. Moet even wat doen, heb er namelijk goed idee over :)
pi_193198299
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik antwoord hier later op. Moet even wat doen, heb er namelijk goed idee over :)
*O*
Goede dingen om over na te denken, het hoeft echt niet op deze manier.
pi_193198459
quote:
Zo iets ja. :P

Voor mij hoeft geen enkel bedrijf naar diversiteit te streven verder. Neem gewoon de juiste mensen aan.

Bedrijven streven winst na.
Overheden vertegenwoordigen het algemeen belang.
Zelfs na zoveel jaren VVD zou het verschil waarneembaar moeten zijn.(??1!?)

Ik weet het ook allemaal niet meer, wie moet nou eigenlijk wie vertegenwoordigen?
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 22:20:06 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193198723
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:22 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Joh?
Geschiedenis?

Ethiek evolueert, maar wel hand in hand met welvaart.

Welvaart maakt welwillend?
Armoede maakt onwillend?
eeeuuuh ... ?
pi_193198812
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

eeeuuuh ... ?
Naarmate dat welvaart toeneemt kan/zal ethiek veranderen.
Ethiek verandert natuurlijk sowieso, maar welke kant op?
Volgens mij zijn welvarende mensen toleranter dan mensen die honger hebben.
pi_193199008
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

eeeuuuh ... ?
Oh, eh, ja, kleur, sexe, perceptie daarvan en al dat soort belangrijke zaken, helemaal vergeten, sorry.
Ik ben, en blijf, een sociaal-economisch gedreven dwaas.
Sociaal-economische zaken meet je in inkomen en vermogen, niet in kleur, sexe of perceptie daarvan.
Uiteindelijk toch echt iets belangrijgker voor sociale cohesie van de maatschappij als geheel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tanatos op 18-05-2020 22:48:36 ]
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 22:49:56 #194
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193199168
ik heb geen idee waar je het over hebt tbh
pi_193199233
Het idee an sich om minderheden zichtbaarder te maken in de mainstream media is op zich geen slecht idee. Alleen een trofee om te bepalen wie de meeste minderheidsgroepen in zijn of haar nieuwsberichten verwerkt is matig. Uiteindelijk moet je ook naar de relevantie van zo'n groep in een nieuwsbericht kijken en niet zozeer er een pokemon game van maken. Waarom Geenstijl erover huilt is mij een raadsel, de meerderheid van de geinterviewden in NOS nieuwsberichten zijn nog steeds blank, maar oké :D
pi_193199272
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:49 schreef sp3c het volgende:
ik heb geen idee waar je het over hebt tbh
Waar ben ik je kwijtgeraakt, en wil je dat wel weten?

Oh ja sorry, voor het rambling...
(Alhoewel ik natuurlijk wel "de" cohesie ervan zie.)

Maar goed, niets menselijks (=emotioneel aapachtigs) is mij vreemd.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 18-05-2020 23:08:24 ]
pi_193199360
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:55 schreef 01100101 het volgende:
Het idee an sich om minderheden zichtbaarder te maken in de mainstream media is op zich geen slecht idee. Alleen een trofee om te bepalen wie de meeste minderheidsgroepen in zijn of haar nieuwsberichten verwerkt is matig. Uiteindelijk moet je ook naar de relevantie van zo'n groep in een nieuwsbericht kijken en niet zozeer er een pokemon game van maken. Waarom Geenstijl erover huilt is mij een raadsel, de meerderheid van de geinterviewden in NOS nieuwsberichten zijn nog steeds blank, maar oké :D
Het gaat volgens mij ook deels om de para meters. Die erg eenzijdig zijn.

Minderheden , diversiteit enz kan natuurlijk op 101 manieren worden uitgelegd.
pi_193199641
Wie zjin wij allen eigenlijk in de rolodex, en de perceptie van de NOS?

Ontologische verwarring over ontologische wenselijkheid alom.

Ik heb al zoveel moeite om domweg zelf een beetje te zijn...

Gelukkig hoef ik het zijn van anderen niet te duiden.

(Want de hel, dat zijn de anderen.)

(Hoera voor het egoversum.)

(Ik leef er, ik woon er, ik ben er, en ik zie jou eigenlijk nooit.)
(En oh, mezelf ook niet.)

[ Bericht 6% gewijzigd door Tanatos op 18-05-2020 23:38:15 ]
  maandag 18 mei 2020 @ 23:37:33 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193199766
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:04 schreef sp3c het volgende:
etnisch profileren is echt iets anders
Wat is dit dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 12:42:25 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_193204982
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waar ben ik je kwijtgeraakt, en wil je dat wel weten?

Oh ja sorry, voor het rambling...
(Alhoewel ik natuurlijk wel "de" cohesie ervan zie.)

Maar goed, niets menselijks (=emotioneel aapachtigs) is mij vreemd.

nou ik weet niet echt hoe we hier terecht zijn gekomen tbh :D

punt was dat er tijdens de holocaust heel veel meer doden zijn gevallen omdat we in NL registreerden welke religie iedereen heeft oid de details ontgaan me zo snel maar het verzet heeft om die reden het bevolkingsregister in brand gestoken
https://www.verzetsmuseum(...)e_bevolkingsregister

de slechte handen waar het lijstje invalt in dat geval de nazi's

in de moderne tijd zou je kunnen denken aan PVV en moslims of andersom Denk en homo's of de SGP en werkende vrouwen ... dat moet je zoals gezegd voor jezelf maar bepalen maar dat het een slecht idee is heeft de holocaust wel uitgewezen

dan is het gek dat een organisatie als de NOS het een goed idee vind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')