Vandaar dat ik een incubatietijd van 1 a 2 weken aangehouden heb.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 13:48 schreef Tijn het volgende: De grafiek die je toont is het aantal ziekenhuisopnames. Het is logisch dat daar een vertraging op zit. Mensen gaan natuurlijk niet gelijk het ziekenhuis in bij het eerste kuchje.
Vandaar dat ik een incubatietijd aangehouden heb van 1 a 2 weken. Jij springt gelijk op 2 weken omdat dat je standpunt beter uitkomt. Indien je zou constateren dat 1 week incubatietijd jouw stelling sterker zou maken zou je daarvoor gekozen hebben, dat is geen eerlijke manier van discussiëren.quote:Bovendien is er nog zo weinig over dit virus bekend dat met grote stelligheid roepen dat de incubatietijd een week is en niet meer ook een beetje raar is.
Mooie cijfers weerquote:Op vrijdag 15 mei 2020 13:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief geteste personen
43.681* (+200)
Ziekenhuisopnames
11.492 (+35)
Overleden personen
5.643** (+53)
Je mag mij wegzetten als complotdenker. Zal mij een zorg zijn. Maar het is geen geheim dat overheden hun burgers willen controleren. Nu doen ze net alsof de massa een soort van stem heeft die eens per 4 jaar mag worden uitgebracht maar uiteindelijk telt de stem van de massa.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 13:50 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom het niet zo werkt? Voordat je komt met 'partijprogramma's zijn geen regeerakkoorden', dat snap ik ook wel. Maar als de meerderheid van de Nederlanders tegen camera's is, dan staat het in elk partijprogramma en reken maar dat het dan in een regeerakkoord komt.
Idd, alleen nog asymptomatische besmettingen en geen enkele ziekenhuisopname.quote:
Het enige dat ik zie is dat kort na het invoeren van de maatregelen de stijgende trend is veranderd in een dalende trend. Ik vind het niet zo raar om te concluderen dat de dalende trend is veroorzaakt door de ingevoerde maatregelen. Het lijkt mij vrij logisch dat een virus zich niet meer zo hard verspreid als mensen afstand houden, thuiswerken en niet op een kluitje ergens binnen zitten.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:03 schreef Za het volgende:
[..]
Vandaar dat ik een incubatietijd van 1 a 2 weken aangehouden heb.
[..]
Vandaar dat ik een incubatietijd aangehouden heb van 1 a 2 weken. Jij springt gelijk op 2 weken omdat dat je standpunt beter uitkomt. Indien je zou constateren dat 1 week incubatietijd jouw stelling sterker zou maken zou je daarvoor gekozen hebben, dat is geen eerlijke manier van discussiëren.
Nu zit je klem en ga je mij beschuldigen van 'met grote stelligheid roepen dat de incubatietijd een week is' terwijl iedereen in deze thread kan lezen dat ik dat nergens heb gedaan.
Dit inderdaad. Daar hoor je niets over op TV. Terwijl het op dat moment volledige paniek was op TV. 'Door deze asociale hebben we over 2 weken weer een golf!!!'.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
3 weken geleden was het ook alweer een significant drukker overal. Als het virus echt zo besmettelijk was hadden we allang weer een stijgende lijn moeten zien, helemaal omdat het aantal mensen dat feitelijk besmet is sinds de uitbraak alleen maar is toegenomen.
Waar is de piek van Pasen, de piek van Koningsdag en de piek door het lekkere weer waarin men schijnbaar op tal van plekken geen anderhalve meter afstand heeft gehouden?
Of zich niet meer op evenementen bevinden waar 1 besmette in 1 ruimte duizenden anderen kan besmetten...quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het enige dat ik zie is dat kort na het invoeren van de maatregelen de stijgende trend is veranderd in een dalende trend. Ik vind het niet zo raar om te concluderen dat de dalende trend is veroorzaakt door de ingevoerde maatregelen. Het lijkt mij vrij logisch dat een virus zich niet meer zo hard verspreid als mensen afstand houden, thuiswerken en niet op een kluitje ergens binnen zitten.
De administratie is dus een zootje. Verder ook vreemd dat ze 35 nieuwe ziekenhuisopnames melden terwijl de som van deze staafjes 32 is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 13:59 schreef alpeko het volgende:
Lekker vertekend beeld weer door die cijfers
[ afbeelding ]
Ziekenhuisopnames waarvan de meerderheid weer eens ruim voor mei ligt. Positieve noot: op 14 mei dus ook met de cijfers van vandaag nog 0 opnames. 13 mei: 3.
Redelijk irritant dat die data zo enorm achterloopt..quote:Op vrijdag 15 mei 2020 13:59 schreef alpeko het volgende:
Lekker vertekend beeld weer door die cijfers
[ afbeelding ]
Ziekenhuisopnames waarvan de meerderheid weer eens ruim voor mei ligt. Positieve noot: op 14 mei dus ook met de cijfers van vandaag nog 0 opnames. 13 mei: 3.
Tot 32 tellen is lastig he.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De administratie is dus een zootje. Verder ook vreemd dat ze 35 nieuwe ziekenhuisopnames melden terwijl de som van deze staafjes 32 is.
Je praat over de overheid alsof het één persoon is met een typisch gedragskenmerk.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Je mag mij wegzetten als complotdenker. Zal mij een zorg zijn. Maar het is geen geheim dat overheden hun burgers willen controleren. Nu doen ze net alsof de massa een soort van stem heeft die eens per 4 jaar mag worden uitgebracht maar uiteindelijk telt de stem van de massa.
Zolang de massa geen probleem heeft met camera's op elke hoek van de straat, Looppaden in winkels, een app zal dat gewoon blijven bestaan. Diezelfde massa intereseert het schijnbaar niet dat overheden precies kunnen volgen wat je doet, waar je bent en of je buiten de lijntjes kleurt. En als je je altijd maar aan de gestelde regels houdt is, is er ook weinig te verbergen.
Maar het is aan de andere kant wel naief om te denken dat de overheid deze kans niet aangrijpt om buiten de privacywetgeving om zoveel mogelijk te controleren (behalve of we wel of geen corona hebben). Natuurlijk stort de economie in, maar dat gebeurt toch wel. Is het niet doordat we lekker bij het oude normaal blijven en de ziekenhuizen overlopen dan is het wel door de opgelegde maatregelen. Maar ik vind dat we niet zomaar alles goed moeten keuren wat ze ons opleggen.
Maar schijnbaar heerst de angst voor dit virus onder de massa en wordt je weggezet als complotdenker als je het er niet mee eens bent.
Irritant ja, maar ook zeer verbazingwekend...quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Redelijk irritant dat die data zo enorm achterloopt..
Kansloosheid inderdaad.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:07 schreef satecl het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Daar hoor je niets over op TV. Terwijl het op dat moment volledige paniek was op TV. 'Door deze asociale hebben we over 2 weken weer een golf!!!'.
Ik mag toch hopen dat ze intern wel gewoon de actuele cijfers hebben. Hoe kun je anders straks fatsoenlijk afmeten welke maatregelen welk effect sorteren etc.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:18 schreef kibo het volgende:
[..]
Irritant ja, maar ook zeer verbazingwekend...
Het OMT zegt te "sturen " op de RIVM cijfers.
Hoe is het dan in Godsnaam mogelijk dat sommige cijfers weken achter lopen?
35 klinkt net iets angstiger dan 32quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De administratie is dus een zootje. Verder ook vreemd dat ze 35 nieuwe ziekenhuisopnames melden terwijl de som van deze staafjes 32 is.
Ik geloof niet in illuminatie, maar kijk naar Taiwan en de overheid dar hun burgers controleert. Je beseft het misschien zelf niet maar het gaat er hier verdomd op lijken als we het allemaal maar toestaan onder het mom van onze veiligheid of gezondheid. Dan kun je me nogmaals wel wegzetten als complotdenker maar dan noem ik jou naief.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:16 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Je praat over de overheid alsof het één persoon is met een typisch gedragskenmerk.
Die overheid waar jij zo bang voor bent is in feite niets meer dan een groep mensen die continue in samenstelling verandert. En hoe die samenstelling verandert wordt bepaald door hun beleid en ons stemgedrag. Veel spannender wordt het niet.
Het is ook totaal niet realistisch om te geloven dat er een geheim plan bestaat dat niet uit mag lekken. Daarvoor zouden veel te veel mensen dat plan moeten kennen en niet doorvertellen. Ook al worden ze uit de partij gezet, ontslagen of met een andere reden manier rancuneus worden.
edit: en je lijkt nogal moeite te hebben met de mening van de massa. Dat is toch echt je eigen probleem.
In totaal minder dan 9000. Ongeveer evenveel als tijdens de griepepidemie van 2017/2018. En de oversterfte is weer op normaalniveau.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:
CBS meldt dat er waarschijnlijk 3600 mensen extra zijn overleden aan COVID dan het RIVM meld.
https://nos.nl/l/2333981
Tweede golf komt nogquote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:34 schreef zoost het volgende:
Er zijn echt nauwelijks nog ziekenhuisopnames.
9 mei 1 10
10 mei 2 9
11 mei 2 12
12 mei 3 4
13 mei 3 0
14 mei 0 0
15 mei 0 0
Overheid is ook BVD en anti terreur eenheden die advies geven op het gebied van veiligheid.... Of zoals sommige mensen denken om hun leven te controleren ….. Als je niets te verbergen heb hoef je jezelf ook geen zorgen te maken.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:16 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Je praat over de overheid alsof het één persoon is met een typisch gedragskenmerk.
Die overheid waar jij zo bang voor bent is in feite niets meer dan een groep mensen die continue in samenstelling verandert. En hoe die samenstelling verandert wordt bepaald door hun beleid en ons stemgedrag. Veel spannender wordt het niet.
Het is ook totaal niet realistisch om te geloven dat er een geheim plan bestaat dat niet uit mag lekken. Daarvoor zouden veel te veel mensen dat plan moeten kennen en niet doorvertellen. Ook al worden ze uit de partij gezet, ontslagen of met een andere reden manier rancuneus worden.
edit: en je lijkt nogal moeite te hebben met de mening van de massa. Dat is toch echt je eigen probleem.
Die griepepidemie duurde 18 weken - we hebben nu hetzelfde aantal bereikt in slechts 9 weken.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:35 schreef zoost het volgende:
[..]
In totaal minder dan 9000. Ongeveer evenveel als tijdens de griepepidemie van 2017/2018. En de oversterfte is weer op normaalniveau.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)eken-corona-epidemie
Wie is er nu gek?
Steviger griepje dan toen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Die griepepidemie duurde 18 weken - we hebben nu hetzelfde aantal bereikt in slechts 9 weken.
https://www.rivm.nl/documenten/griep-in-beeld-winter-20172018
Dit klopt niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
In Zweden breekt de pleuris vooralsnog niet uit volgens vele doemdenkers hier.
Klopt. wat wil daarmee zeggen? De oversterfte is terug naar normaal, dus er komt niemand meer bij. Ik vergelijk de totalen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Die griepepidemie duurde 18 weken - we hebben nu hetzelfde aantal bereikt in slechts 9 weken.
https://www.rivm.nl/documenten/griep-in-beeld-winter-20172018
De rest klopt dus wel? Mooiquote:
Weet ik veel, niet gelezen.quote:
Ik niet jij ook niet denk ik maar de overheid en zijn schaapjes wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:37 schreef zoost het volgende:
[..]
Wie weet, misschien in het najaar. Maar daar gaan we toch niet angstig binnen op wachten
Je mag gewoon naar buiten hoorquote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:43 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Ik niet jij ook niet denk ik maar de overheid en zijn schaapjes wel.
Dat denken we nu alleen al een tijdje maar dan bleken er een week later toch wel allemaal mensen opgenomen de laatste dagen, het loopt gewoon te ver achter om goede conclusies te kunnen trekken. Het cijfer valt wel mee inderdaad.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:34 schreef zoost het volgende:
Er zijn echt nauwelijks nog ziekenhuisopnames.
9 mei 1 10
10 mei 2 9
11 mei 2 12
12 mei 3 4
13 mei 3 0
14 mei 0 0
15 mei 0 0
Twee keer zo zwaar als de zwaarste in recente geschiedenis.quote:
Je kunt zelf denk ik redeneren dat een vergelijking tussen COVID 19 en de epidemie van toen derhalve scheef is als je de helft van het aantal weken nodig hebt voor een gelijk aantal slachtoffers? Enkel door drastisch ingrijpen is de oversterfte weer op 'normaal' niveau bijna, maar we zijn er nog niet en wellicht komen er nog nieuwe golven wanneer we in het najaar weer massaal binnen zitten.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Klopt. wat wil daarmee zeggen? De oversterfte is terug naar normaal, dus er komt niemand meer bij. Ik vergelijk de totalen.
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:
In Zweden breekt de pleuris vooralsnog niet uit volgens vele doemdenkers hier.
Met een soepeler beleid dan in de rest van Europa hopen de Zweden de gevolgen van het virus zo veel mogelijk over de tijd uit te smeren, en ondertussen de economie niet te zwaar te laten lijden. Het gevolg is wel dat er relatief veel besmettingen en overlijdensgevallen zijn. Er zijn hier veel mensen gestorven of ernstig ziek geworden", erkent hoogleraar Albert, "maar dat is haast onvermijdelijk bij deze ziekte. Kies je ervoor de problemen nu onder ogen te zien? Of schuif je alles door naar de toekomst?"
Zo snel mogelijk overstappen naar het Zweedse model van de aanpak. De IC's lopen daar niet over en het zal hier ook niet gebeuren. Vele mensen zullen weer zeggen dat je dan met mensenlevens speelt, maar zo veel mogelijk mensenlevens redden van covid -19 is nooit de insteek geweest.
Zelfs het meest dichtbevolkte gebied van Zweden is 40% minder dichtbevolkt als heel Nederland tesamen (421 inwoners per km2). Zweden heeft een hoger aantal doden per 100.000 inwoners (36 vs 33) en iedere dag wordt dat verschil groter. Er zijn nog nul tekenen van verlichting in Zweden te zien, en economisch gezien wordt Zweden net zo goed hard geraakt (kan ook niet anders als de rest van Europa een andere aanpak hanteert).quote:Zweden is één van de dunst bevolkte landen van Europa, maar heeft wel grote regionale verschillen in bevolkingsdichtheid. De gemiddelde bevolkingsdichtheid is 20 mensen per km2, in Stockholm is de bevolkingsdichtheid 251 inwoners per km2. In het noorden van Zweden wonen er gemiddeld slechts 3 inwoners per km2.
Gelukkig nog wel ja betekent niet dat heel veel mensen bang zijn en je ontwijken alsof je hun komt vermoorden met het virusquote:
En toen zonder alle maatregelen die we nu hebben. Daarnaast was het gevaar van doodgaan nooit het probleem bij dit virus, maar de druk op de ziekenhuizen. Lijken mensen weleens te vergeten op dit moment.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:45 schreef speknek het volgende:
[..]
Twee keer zo zwaar als de zwaarste in recente geschiedenis.
Dat jij dat niet kunt negeren is meerquote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:50 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Gelukkig nog wel ja betekent niet dat heel veel mensen bang zijn en je ontwijken alsof je hun komt vermoorden met het virus
Zelfde niveau oversterfte. tegen de 9000. Dus het effect van beide griepgolfen is hetzelfde.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:45 schreef speknek het volgende:
Twee keer zo zwaar als de zwaarste in recente geschiedenis.
Waarom is dat voor jou een probleem? De angst van andere mensen? Geef ze de ruimte om bang te zijn en zich aan de maatregelen te houden. Ze hebben meer tijd nodig om zich weer veilig te gaan voelen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:50 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Gelukkig nog wel ja betekent niet dat heel veel mensen bang zijn en je ontwijken alsof je hun komt vermoorden met het virus
Dat is echt veels te kort door de bocht..quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:53 schreef zoost het volgende:
[..]
Zelfde niveau oversterfte. tegen de 9000. Dus het effect van beide griepgolfen is hetzelfde.
9000 in 18 wekenquote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:53 schreef zoost het volgende:
[..]
Zelfde niveau oversterfte. tegen de 9000. Dus het effect van beide griepgolfen is hetzelfde.
Ik negeer ze ook gewoon ik denk alleen wat een loser(s) maar goed betekent niet dat de schade aangericht aan de maatschappij alsmede de economie groter is dan wat deze virus heeft aangericht.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat jij dat niet kunt negeren is meerdan die mensen die je ontwijken.
Het lijkt bijna alsof je er al naar uitkijkt. We zullen nooit weten welke maatregelen effectief zijn geweest. Waarschijnlijk de meeste niet. De vraag is, gaan we nu angstig wachten op de 2e golf of gaan we weer normaal doen totdat blijkt dat er een 2e golf komt. Dan kunnen we alsnog de boel weer op slot zetten. We weten dat we dan capaciteit genoeg hebben op de IC's.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Je kunt zelf denk ik redeneren dat een vergelijking tussen COVID 19 en de epidemie van toen derhalve scheef is als je de helft van het aantal weken nodig hebt voor een gelijk aantal slachtoffers? Enkel door drastisch ingrijpen is de oversterfte weer op 'normaal' niveau bijna, maar we zijn er nog niet en wellicht komen er nog nieuwe golven wanneer we in het najaar weer massaal binnen zitten.
Waar alleen geen bewijs is dat de maatregelen invloed hebben gehad wellicht op het ziekenhuis opnames van mensen die in grote indoor evenementen samen zijn wat nu verboden is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
9000 in 18 weken
9000 in 9 weken, met heel veel maatregelen.
Is dus niet zo'n beetje hetzelfde.
Ik geloof niet dat we hetzelfde als China hebben gedaan.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:56 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Ik negeer ze ook gewoon ik denk alleen wat een loser(s) maar goed betekent niet dat de schade aangericht aan de maatschappij alsmede de economie groter is dan wat deze virus heeft aangericht.
En ja het klopt dat als Nederland niks had gedaan er flinke economische schade was.
Alle landen dachten wat China doet moeten wij ook terwijl de informatie vanuit China nooit volledig is. Plus de piek in China is de meest lachwekkende van allemaal ineens op 16 februari 20.000 besmettingen![]()
![]()
Wij in Nederland niet maar veel landen met nog strengere lockdowns wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat we hetzelfde als China hebben gedaan.
dan China?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:01 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Wij in Nederland niet maar veel landen met nog strengere lockdowns wel.
En dat is relevant omdat...?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:01 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Wij in Nederland niet maar veel landen met nog strengere lockdowns wel.
quote:Oversterfte onder mensen met migratie-achtergrond
Tijdens de corona-epidemie is de oversterfte onder mensen met een migratie-achtergrond groter dan die onder mensen met een Nederlandse achtergrond. Dat blijkt uit een CBS-analyse van de oversterfte sinds begin maart.
In de eerste zes weken van de uitbraak overleden 49 procent meer mensen met een westerse migratie-achtergrond dan normaal. Onder mensen met een niet-westerse migratieachtergrond was deze oversterfte 47 procent. Van mensen met Nederlandse achtergrond overleden er 38 procent meer dan normaal.
In absolute getallen was het aantal sterfgevallen door corona onder mensen met een migratie-achtergrond beperkt: 1260 van de totaal 9000 doden. Dat is 14 procent, terwijl mensen met een migratie-achtergrond ruim 24 procent van de bevolking uitmaken. Dat er minder mensen met een migratie-achtergrond door corona overlijden, komt doordat zij gemiddeld een stuk jonger zijn dan Nederlanders zonder migratie-achtergrond. Vooral de oversterfte onder mensen met een niet-westerse migratie-achtergrond was relatief laag. Die ligt op slechts 4,3 procent.
Niemand weet precies wat die Chinezen uitvreten.quote:
Pure discriminatie van het virus!quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:04 schreef zoost het volgende:
Oversterfte onder mensen met migratie-achtergrond
Tijdens de corona-epidemie is de oversterfte onder mensen met een migratie-achtergrond groter dan die onder mensen met een Nederlandse achtergrond. Dat blijkt u
Dat is behoorlijk verwarrend opgeschreven, maar ik denk dat het is dat mensen met een migratieachtergrond (studenten, expats) jonger zijn en dus minder doodgaan, maar omdat ze normaal gesproken ook minder doodgaan, de corona er harder inhakt, want griep overleef je als jongere een stuk makkelijker.quote:
De incubatietijd is meestal 5-6 dagen. Maar dat is het moment waarop de eerste symptomen optreden, niet waarop men opgenomen wordt. Boris Johnson bvb werd opgenomen 10 dagen na de eerste symptomen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 13:47 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, de incubatietijd is geen 2 weken ik denk dat je dat wel weet.
Gemiddeld een week soms 2, maar ik wilde het ruim nemen anders is dat weer het volgende issue en word ik beschuldigd van oneerlijkheid.
Ga dus kijken vanaf 19 maart, en trek je conclusies.
[ afbeelding ]
Nee, ik kijk er niet naar uit en wat betreft je laatste zin: jij denkt dat het stoppen van grootschalige bijeenkomsten/evenementen bijvoorbeeld niet heeft bij gedragen aan dit (vooralsnog) lage aantal overlijdens?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:57 schreef zoost het volgende:
[..]
Het lijkt bijna alsof je er al naar uitkijkt. We zullen nooit weten welke maatregelen effectief zijn geweest. Waarschijnlijk de meeste niet.
Ik denk dat wel maar dan ook dat als enige echte maatregel die indoor evenementen. al het ander zal minimaal verschil hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, ik kijk er niet naar uit en wat betreft je laatste zin: jij denkt dat het stoppen van grootschalige bijeenkomsten/evenementen bijvoorbeeld niet heeft bij gedragen aan dit (vooralsnog) lage aantal overlijdens?
Misschien dat de maatregelen inderdaad nu minder effect hebben aangezien minder mensen besmet zijn. Maar op het hoogtepunt toen half Nederland van carnaval en wintersport terugkwam met corona denk ik dat de maatregelen echt wel geholpen hebben om verdere verspreiding tegen te gaan.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:15 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Ik denk dat wel maar dan ook dat als enige echte maatregel die indoor evenementen. al het ander zal minimaal verschil hebben gemaakt.
Natuurlijk thuiswerken (minder druk in de trein wat ook vaak een afgesloten ruimte is) maar that's it.
De rest zal er weinig tot niks aan hebben bijgedragen.
Horeca op slot zal ook hebben geholpen,sportkantines, religieuze bijeenkomsten.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:15 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Ik denk dat wel maar dan ook dat als enige echte maatregel die indoor evenementen. al het ander zal minimaal verschil hebben gemaakt.
Natuurlijk thuiswerken (minder druk in de trein wat ook vaak een afgesloten ruimte is) maar that's it.
De rest zal er weinig tot niks aan hebben bijgedragen.
https://www.theguardian.c(...)00000-latest-updatesquote:The Spanish government has hailed a large-scale antibody study as a key tool in the fight against the coronavirus, but warned that any premature or irresponsible relaxation of restrictions could have “enormous consequences” given that only 5% of Spaniards have had the disease.
The country’s Socialist-led coalition government is under growing pressure from political opponents to end the two-month state-of-emergency that underpins one of the strictest lockdowns in Europe.
On Friday, the health ministry was due to decide whether the Madrid region would be granted permission to follow other areas into the next stage of the de-escalation, which allows up to 10 people to meet and permits the reopening of cafe and restaurant terraces at 50% capacity.
Pedro Duque, the former astronaut who serves as Spain’s science minister, told the Guardian that the preliminary results of a nationwide serological study published earlier this week would be crucial to the government’s response.
The study, which involved more than 60,000 people, revealed that around 5% of the population - some two million people - has had the coronavirus. It also showed that 33% of those who had caught the virus had not shown any symptoms.
“We think that the seroprevalence test we’ve carried out is the best that’s been done anywhere in the world so far. The most important conclusion we’ve reached is that it is vital to keep acting very prudently when it comes to this illness – there are still a lot of people who haven’t been exposed to the virus,” he said.
Duque said the pronounced geographical variations underscored the need for a region-by-region loosening of restrictions: while Murcia, Melilla, Asturias and the Canary islands showed an infection rate of less than 2%, the proportion rose to more than 10% in the regions of Madrid and Castilla-La Mancha.
“Right now, the only way to act is by making small changes when it comes to relaxing the conditions, by maintaining the distances between people, and by keeping up with the infection precautions,” he added.
“The consequences of acting irresponsibly could be enormous given that we know that only 5% of the population has some degree of immunity against the virus. That means that 95% don’t.”
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:57 schreef Fokker1000 het volgende:
Waar alleen geen bewijs is dat de maatregelen invloed hebben gehad
De fout van tekort aan beademingsapparaten en mondkapjes gaan ze natuurlijk niet nog eens maken in de toekomst. Ongeacht of er een tweede golf komt of niet, het is niet onverstandig om die dingen ergens desnoods op te slaan voor het geval dat.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:21 schreef galantis het volgende:
Zag gister op tv dat er een fikse lading nieuwe beademingsapparaten door de overheid is aangeschaft. Lijkt alsof er wordt ingespeeld op een nieuwe golf, anders is het een beetje mosterd na de maaltijd. Als dit onderdeel is van een plan om bij een eventuele opleving van het virus de IC capaciteit kunstmatig hoog te houden om daarmee de economie niet weer zo onderuit te halen, dan kun je het kabinet een gebrek aan daadkracht in ieder geval niet meer verwijten.
Heb je ene bron voor deze plaatjesquote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Vergelijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de mate van overheidsrespons.
Je was eerder zo negatief.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:25 schreef speknek het volgende:
Maar goed, Nederland dus waarschijnlijk op 527 doden per miljoen. Daarmee doen we het toch nog beter dan Belgie (773) en Spanje (587), en vermoedelijk ook Italie (519) en het VK (489) omdat die ook nog missende registraties hebben. Wel slechter dan Frankrijk (420) die wel verzorgingshuizen meeneemt.
Is dit op basis van geregistreerde gevallen of oversterfte?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:25 schreef speknek het volgende:
Maar goed, Nederland dus waarschijnlijk op 527 doden per miljoen. Daarmee doen we het toch nog beter dan Belgie (773) en Spanje (587), en vermoedelijk ook Italie (519) en het VK (489) omdat die ook nog missende registraties hebben. Wel slechter dan Frankrijk (420) die wel verzorgingshuizen meeneemt.
Het is geen ziekte, het betreft alleen een infectie.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:19 schreef crystal_meth het volgende:
In Spanje (27500 doden) heeft 5% van de bevolking de ziekte doorgemaakt.
[..]
https://www.theguardian.c(...)00000-latest-updates
Dat komt omdat soms de opnamedatum (nog) niet bekend is, zie de PDF.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 14:14 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
quote:Van 5% van de in het ziekenhuis opgenomen COVID-19 patiënten is de datum van ziekenhuisopname (nog) niet gemeld.
De virusinfectie veroorzaakt de ziekte Covid-19.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:37 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Het is geen ziekte, het betreft alleen een infectie.
Ik heb het nu 4 keer helemaal gelezen maar begrijp er echt geen hout van. Is het nu minder of meer bij niet-emigranten?quote:
Heeft denk ik ook wel te maken met het percentage obesitas in Amerika.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:38 schreef Momo het volgende:
Schrik wel van die New York cijfers
0-9 jaar 4 doden
10-19 jaar 9 doden
20-29 jaar 299 doden
30-39 jaar 791 doden
Betekent dus niet dat 5% de ziekte heeft doorgemaakt maar besmet is geweest.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De virusinfectie veroorzaakt de ziekte Covid-19.
Als nog vind ik het hoog hoor. Als je vergelijkt in Nederland (een land met meer inwoners dan New York) dan hebben we 0, 1, 5, 9 doden in die zelfde categorieën.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heeft denk ik ook wel te maken met het percentage obesitas in Amerika.
Vergeet niet dat een bezoekje aan de eerste hulp daar je al een paar duizend dollar kan kosten als je geen ziektekostenverzekering hebt.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:38 schreef Momo het volgende:
Schrik wel van die New York cijfers
0-9 jaar 4 doden
10-19 jaar 9 doden
20-29 jaar 299 doden
30-39 jaar 791 doden
https://www.cnbc.com/2020(...)ans-up-to-75000.htmlquote:Those who are hospitalized with coronavirus can expect to pay anywhere from $42,486 to $74,310 if they are uninsured or if they receive care that’s deemed out-of-network by their insurance company, according to recent analysis by independent nonprofit FAIR Health.
For those with insurance who are using in-network providers, out-of-pocket costs will be a portion of $21,936 to $38,755, depending on the cost-sharing provisions of their health plan.
De minpres heeft iedere vrijdag een persmoment.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:41 schreef FerryN7 het volgende:
WTF waarom deze persconferentie. Totaal niks nieuws gezegd. Dit was echt niet nodig geweest.
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:41 schreef FerryN7 het volgende:
WTF waarom deze persconferentie. Totaal niks nieuws gezegd. Dit was echt niet nodig geweest.
Ja wat? Dit is gewoon hetzelfde riedeltje steeds. Hoe vaak ik al dezelfde vragen en antwoorden heb gehoord.quote:
Ja hoi, de minister president doet elke vrijdag een persconferentie al sinds 1312. Dat is niet elke week even spannend nee.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:53 schreef FerryN7 het volgende:
[..]
Ja wat? Dit is gewoon hetzelfde riedeltje steeds. Hoe vaak ik al dezelfde vragen en antwoorden heb gehoord.
Niemand dwingt je te kijken toch?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:53 schreef FerryN7 het volgende:
[..]
Ja wat? Dit is gewoon hetzelfde riedeltje steeds. Hoe vaak ik al dezelfde vragen en antwoorden heb gehoord.
Fout?? Het zijn de ziekenhuizen zelf die verantwoordelijk zijn voor de inkoop van dat soort apparaten en het zelfde geld voor de mondkapjes. In dit geval heeft de overheid ingegrepen om de inkoop te centraliseren om in grotere bulk te kunnen kopen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:22 schreef Simmertje het volgende:
[..]
De fout van tekort aan beademingsapparaten en mondkapjes gaan ze natuurlijk niet nog eens maken in de toekomst. Ongeacht of er een tweede golf komt of niet, het is niet onverstandig om die dingen ergens desnoods op te slaan voor het geval dat.
En wie denk je dat er verantwoordelijk is als de ziekenhuizen niet goed presteren volgens bepaalde standaarden?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:58 schreef magrec het volgende:
[..]
Fout?? Het zijn de ziekenhuizen zelf die verantwoordelijk zijn voor de inkoop van dat soort apparaten en het zelfde geld voor de mondkapjes. In dit geval heeft de overheid ingegrepen om de inkoop te centraliseren om in grotere bulk te kunnen kopen.
De raad van bestuur van het ziekenhuis...quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:02 schreef koemleit het volgende:
[..]
En wie denk je dat er verantwoordelijk is als de ziekenhuizen niet goed presteren volgens bepaalde standaarden?
Die ook. Maar ook zeker een minister. De volksgezondheid is geen 100 procent commercieel proces. De minister is hiervoor verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:06 schreef magrec het volgende:
[..]
De raad van bestuur van het ziekenhuis...
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:43 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Betekent dus niet dat 5% de ziekte heeft doorgemaakt maar besmet is geweest.
80-85% gaat er niks van merken veel ervan zijn asymptotisch.
Bij 15% slaat het iets zwaarder toe en bij een klein percentage heeft dat een ziekenhuisopname met eventuele dood tot gevolg.
We moeten echt stoppen met overdrijven.
Ga bij de Guardian klagen.quote:5% of Spaniards have had the disease.
De minister kan ingrijpen maar is niet verantwoordelijk voor een ziekenhuis. Daarom gaan ziekenhuizen ook failliet...quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
Die ook. Maar ook zeker een minister. De volksgezondheid is geen 100 procent commercieel proces. De minister is hiervoor verantwoordelijk.
Hey het is vrijdagmiddag. Heeft hij altijd een persmomentje. Meestal niks bijzonders.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:53 schreef FerryN7 het volgende:
[..]
Wat je hier zegt klopt,quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:15 schreef magrec het volgende:
[..]
De minister kan ingrijpen maar is niet verantwoordelijk voor een ziekenhuis. Daarom gaan ziekenhuizen ook failliet...
Mwah. Sommige dingen moet je nu eenmaal vaak herhalen omdat het anders niet doordringt:quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:41 schreef FerryN7 het volgende:
quote:De cijfers gaan de goede kant op, maar Rutte wees er opnieuw op dat het van groot belang is om je strikt te houden aan de regels. Zoals afstand houden, thuisblijven bij ziekteverschijnselen en niesen in je elleboog.
De premier kon nog niet zeggen of de horeca op 1 juni open kan; het OMT kijkt nog steeds of dat een mogelijkheid is. "Als je een trend mist kan het ineens heel snel gaan, daar zit een risico", legde Rutte opnieuw uit. Zelf denkt de premier wel dat de gepresenteerde routekaart door kan gaan, maar de deskundigen gaan er dus ook over.
Die 5% besmettingen hebben tot nu toe in Spanje geleid tot 124.571 ziekenhuisopnames.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:43 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Betekent dus niet dat 5% de ziekte heeft doorgemaakt maar besmet is geweest.
80-85% gaat er niks van merken veel ervan zijn asymptotisch.
Bij 15% slaat het iets zwaarder toe en bij een klein percentage heeft dat een ziekenhuisopname met eventuele dood tot gevolg.
We moeten echt stoppen met overdrijven.
1,8 procent komt in het ziekenhuis toch? Reken maar uitquote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:42 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Die 5% besmettingen hebben tot nu toe in Spanje geleid tot 124.571 ziekenhuisopnames.
Hoeveel ziekenhuisopnames gaat dat dan in totaal betekenen voordat er enige vorm van groepsimmuniteit ontstaat (zeg 50-70% van de bevolking heeft antistoffen) en het virus uitdooft?
da`s een mooie, waar haal je die vandaan?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:22 schreef speknek het volgende:
[..]
Vergelijk
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de mate van overheidsrespons.
Ik wil dat Fokker het uitrekent.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
1,8 procent komt in het ziekenhuis toch? Reken maar uit
Denk het ook. 90% heeft 1 of meer comorbidities. De meest voorkomende comorbidities zijn hoge bloeddruk, cholesterol en diabetes.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Heeft denk ik ook wel te maken met het percentage obesitas in Amerika.
Ik heb het alle dikke mensen in het dorp verteld. De schellen vielen hen meteen van de ogen. Ze zijn subiet gestopt met teveel eten.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk het ook. 90% heeft 1 of meer comorbidities. De meest voorkomende comorbidities zijn hoge bloeddruk, cholesterol en diabetes.
Allemaal direct te linken aan obesitas.
Ik vind het jammer dat het obesitas/overgewicht aspect onderbelicht in de media.
Je zou campagnes moeten hebben om gezond gewicht te promoten.
Los van wat sneeuwvlokjes astetisch gezien mooier zeggen te vinden scheelt het heel veel ic bezetting en doden.
Als we van gezonde mensen verwachten dat zij concessies doen geldt dit ook de andere kant op.
95% of meer eet gewoon te veel en beweegt te weinig.
En dat is er afgelopen maanden niet beter op geworden.
Is schandalig dat dit niet keihard benadrukt wordt a la campagnes tegen roken bv.
Zou wel moeten, over 6 maanden pek en veren.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:36 schreef Jake_Skywalker het volgende:
[..]
Ik heb het alle dikke mensen in het dorp verteld. De schellen vielen hen meteen van de ogen. Ze zijn subiet gestopt met teveel eten.
Inderdaad een punt.... Ziekenhuizen gaan failliet aan wanbeleid en als het dan puntje bij paaltje komt. Heeft niemand schuld ook niet aan een tekort aan ziekenhuis of zorg..... Graaicultuur van het hoogste niveau.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:27 schreef koemleit het volgende:
[..]
Wat je hier zegt klopt,
Maar dat heeft niks verder met de verantwoordelijkheid van de minister over de volksgezondheid te maken.
ik zie vaker campagnes tegen obesitas dan tegen roken, ik weet niet naar welke media jij kijkt....quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:16 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Denk het ook. 90% heeft 1 of meer comorbidities. De meest voorkomende comorbidities zijn hoge bloeddruk, cholesterol en diabetes.
Allemaal direct te linken aan obesitas.
Ik vind het jammer dat het obesitas/overgewicht aspect onderbelicht in de media.
Je zou campagnes moeten hebben om gezond gewicht te promoten.
Los van wat sneeuwvlokjes astetisch gezien mooier zeggen te vinden scheelt het heel veel ic bezetting en doden.
Als we van gezonde mensen verwachten dat zij concessies doen geldt dit ook de andere kant op.
95% of meer eet gewoon te veel en beweegt te weinig.
En dat is er afgelopen maanden niet beter op geworden.
Is schandalig dat dit niet keihard benadrukt wordt a la campagnes tegen roken bv.
Ze hebben de afspraak met kringloop al staan, voor als hun kleren straks niet meer passen. Namens hen hartelijk bedankt voor je wijze inzicht!quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:39 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zou wel moeten, over 6 maanden pek en veren.
Nav corona? Ik vind het oprecht overgewicht,obesitas aspect onderbelicht in de hele discussie.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik zie vaker campagnes tegen obesitas dan tegen roken, ik weet niet naar welke media jij kijkt....
roken wordt eigenlijk helemaal niet genoemd, tenminste ik ben het niet tegengekomen. Obesitas werd vorige maand nog geregeld genoemd.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Nav corona? Ik vind het oprecht overgewicht,obesitas aspect onderbelicht in de hele discussie.
Afvallen/gezonder zijn zou net zo benadrukt moeten worden als handen wassen en afstand houden.
Wat ik sporadisch op tv zag was trouwens eerder fat is beautiful onzin dan val af campagnes.
Misschien coronapatienten op ic als chipsverpakking doen dan.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
roken wordt eigenlijk helemaal niet genoemd, tenminste ik ben het niet tegengekomen. Obesitas werd vorige maand nog geregeld genoemd.
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb het nu 4 keer helemaal gelezen maar begrijp er echt geen hout van. Is het nu minder of meer bij niet-emigranten?
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:08 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk verwarrend opgeschreven, maar ik denk dat het is dat mensen met een migratieachtergrond (studenten, expats) jonger zijn en dus minder doodgaan, maar omdat ze normaal gesproken ook minder doodgaan, de corona er harder inhakt, want griep overleef je als jongere een stuk makkelijker.
seizoensgroentes zijn anders spotgoedkoop.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:01 schreef Simmertje het volgende:
Zou gewoon iets gedaan moeten worden aan de hoge prijzen op gezond voedsel. Je haalt voor 89 cent een broodje bapao bij de AH, ter vergelijking 1 paprika kost 1 euro. Volgens mij zijn die verschillen in Amerika nog groter. Als jij per week maar een aantal tientjes hebt te besteden aan boodschappen dan is de keuze voor veel te ongezond voedsel snel gemaakt aangezien het een stuk goedkoper is.
Obesitas is inderdaad een veel groter probleem dan corona op dit moment.
Een krop sla, geen idee of je daar voldoende voedingstoffen uit haalt. Maar natuurlijk, zijn zeker voorbeelden van fruit en groente dat goedkoop is. Maar over het algemeen heb ik zelf ook altijd het idee dat wanneer ik gezond voedsel koop ik meer geld kwijt ben.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
seizoensgroentes zijn anders spotgoedkoop.
Ik zie in het juiste seizoen toch altijd een krop sla voor 20-30 cent in de aanbieding....
Dat is ook zo. Verse groente zijn duurder dan diepvries hamburgers.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Een krop sla, geen idee of je daar voldoende voedingstoffen uit haalt. Maar natuurlijk, zijn zeker voorbeelden van fruit en groente dat goedkoop is. Maar over het algemeen heb ik zelf ook altijd het idee dat wanneer ik gezond voedsel koop ik meer geld kwijt ben.
dan kan je beter eens proberen om seizoensgroentes en fruit te kopen... dan ben je goedkoper uit.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Een krop sla, geen idee of je daar voldoende voedingstoffen uit haalt. Maar natuurlijk, zijn zeker voorbeelden van fruit en groente dat goedkoop is. Maar over het algemeen heb ik zelf ook altijd het idee dat wanneer ik gezond voedsel koop ik meer geld kwijt ben.
Naar de markt gaan, want daar is de meeste groente en fruit goedkoper dan in de supermarkt. Laatst een rode paprika gehaald bij de ah 89. Terwijl ik bij de markt minder betaal voor een losse paprika.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:01 schreef Simmertje het volgende:
Zou gewoon iets gedaan moeten worden aan de hoge prijzen op gezond voedsel. Je haalt voor 89 cent een broodje bapao bij de AH, ter vergelijking 1 paprika kost 1 euro. Volgens mij zijn die verschillen in Amerika nog groter. Als jij per week maar een aantal tientjes hebt te besteden aan boodschappen dan is de keuze voor veel te ongezond voedsel snel gemaakt aangezien het een stuk goedkoper is.
Obesitas is inderdaad een veel groter probleem dan corona op dit moment.
Ik bedoel, ik ben nog steeds negatief, want ik hoopte ooit dat het uiteindelijk een zware griep was maar eentje waar weinig mensen antistoffen voor hadden, maar alle resultaten lijken toch op een veel dodelijker virus. 5% besmet en twee keer zo zwaar als de zwaarste griep met lockdown is echt geen kattenpis. Tegelijkertijd lijken de mensen die zeiden dat het mooiere weer tot vermindering leidde op een of andere manier wel gelijk te hebben. En dan denk ik eigenlijk dat we een leuke zomer kunnen hebben. Maar als het zich op zo'n manier als de griep gedraagt daarentegen, zie ik nog steeds een zware tweede golf aankomen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 15:29 schreef skrn het volgende:
[..]
Je was eerder zo negatief.
Heel West-Europa is zwaar getroffen, op Portugal (en Duitsland) na dan.
Ja, wees een brave overheidsslaaf want we kunnen zelf niet nadenken.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:07 schreef Simmertje het volgende:
Daarom ben ik er altijd wel voor geweest om meer belasting te heffen op bijvoorbeeld alcohol en ongezond voedsel, in "ruil" voor 0% BTW op groente en fruit.
Veel mensen niet inderdaad vandaar obesitas probleem.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:13 schreef asco het volgende:
[..]
Ja, wees een brave overheidsslaaf want we kunnen zelf niet nadenken.
Ja, dat is dan hun eigen probleem.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:16 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Veel mensen niet inderdaad vandaar obesitas probleem.
twitter:MyrtheHilkens twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 12:02:39Dus iemand die heel dichtbij staat is ziek. Koorts. Blafhoest. Hoofdpijn. Huisarts zegt: Corona symptomen, je moet door naar de Corona-poli. Daar ging hij dus vanochtend naartoe. Koorts check. Saturatie: lager dan normaal. Maar niet ziek genoeg voor een test. Boodschap: reageer retweet
twitter:MyrtheHilkens twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 12:02:39Ga maar weer naar huis en bel als je niet meer van de bank naar de wc kan lopen. Letterlijke tekst. Als testen-traceren-isoleren het doel is; wat is dit dan? En: waarom laat je mensen naar een Corona-poli rijden, waar dus ook wél besmette mensen komen, als je niks doet? reageer retweet
twitter:MyrtheHilkens twitterde op vrijdag 15-05-2020 om 12:02:39Dan kun je mensen maar beter telefonisch bevragen en ze niet naar een plek sturen waar mensen die mogelijk besmet zijn, samenkomen. Echt. Schiet mij maar lek. En dan jammeren dat mensen onbetrouwbare zelftests kopen. Joejoe. reageer retweet
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:20 schreef Oekelele het volgende:
Rutte: horeca open tijdens pinksterweekend 'denkbaar'
https://www.msn.com/nl-nl(...)8zUW?ocid=spartanntp
Nog beter nieuws
Als de overheid er een wetsvoorstel van maakt..... Zorg toeslag bedrag naar gewicht van patiënten en voor elke te hoge BMI % een hoger eigen risico betalen..... Of per kilo betalen van de zorgpremie.... Kan natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:20 schreef asco het volgende:
[..]
Ja, dat is dan hun eigen probleem.
Het is niet de taak van de overheid om mensen op te voeden. Want dat gaat ze toch niet lukken. Mensen zijn onnozele wezens.
Lijkt me in strijd met artikel 1 van onze grondwet.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:26 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Als de overheid er een wetsvoorstel van maakt..... Zorg toeslag bedrag naar gewicht van patiënten en voor elke te hoge BMI % een hoger eigen risico betalen..... Of per kilo betalen van de zorgpremie.... Kan natuurlijk wel.
Maar dat is discriminerend of fat shaming.
En zelfs de grondwet kan veranderd worden.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:26 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Lijkt me in strijd met artikel 1 van onze grondwet.
Ja, dat kan. Maar dat duurt even en dan nog zie ik artikel 1 er niet zo snel aan gaan.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:27 schreef Oekelele het volgende:
[..]
En zelfs de grondwet kan veranderd worden.
Mij niet. Als ik 120 kilo weeg is de kans dat ik beslag ga leggen op zorgcapaciteit groter en dus is er geen gelijk geval.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:26 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Lijkt me in strijd met artikel 1 van onze grondwet.
Bmi is maar schatting, al zo vaak opgemerkt ivm krachtsport. Zelf ben ik ongeneeslijk ziek mag ik dan stoppen met mijn aow premie?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:26 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Als de overheid er een wetsvoorstel van maakt..... Zorg toeslag bedrag naar gewicht van patiënten en voor elke te hoge BMI % een hoger eigen risico betalen..... Of per kilo betalen van de zorgpremie.... Kan natuurlijk wel.
Tja. dat weten we dus niet het kan ook zijn dat (als iedereen getest wordt) het blijkt dat al 60% het heeft gehad dan ben je er al.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 16:42 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Die 5% besmettingen hebben tot nu toe in Spanje geleid tot 124.571 ziekenhuisopnames.
Hoeveel ziekenhuisopnames gaat dat dan in totaal betekenen voordat er enige vorm van groepsimmuniteit ontstaat (zeg 50-70% van de bevolking heeft antistoffen) en het virus uitdooft?
U simpel of ?????quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bmi is maar schatting, al zo vaak opgemerkt ivm krachtsport. Zelf ben ik ongeneeslijk ziek mag ik dan stoppen met mijn aow premie?
Wat begrijpen mensen zoals jij nou niet aan het feit dat dit niet gedaan is om de doden onder 80+ terug te dringen, maar om overbelasting van de ziekenhuizen te voorkomen? Mensen die normaal gesproken chemo ontvangen voor het onder controle houden van hun kanker konden een paar weken die zorg niet krijgen. Als de maatregelen niet waren genomen dan had dit misschien wel maanden geweest. Op dat moment gaat het niet meer om oma Bep van 88 met corona.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:30 schreef Oekelele het volgende:
De gezondheid van mensen gaat boven alles.
Kijk deze popenkast maar.... meer dan 100 miljard . Voor nog geen 0,003%
Ik begrijp alles meneer.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wat begrijpen mensen zoals jij nou niet aan het feit dat dit niet gedaan is om de doden onder 80+ terug te dringen, maar om overbelasting van de ziekenhuizen te voorkomen? Mensen die normaal gesproken chemo ontvangen voor het onder controle houden van hun kanker konden een paar weken die zorg niet krijgen. Als de maatregelen niet waren genomen dan had dit misschien wel maanden geweest. Op dat moment gaat het niet meer om oma Bep van 88 met corona.
Ik hoef gelukkig niet bij te betalen dan dus ik zal er geen last van hebben.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:26 schreef Oekelele het volgende:
[..]
We leven in een zorgstaat. Waar iedereen betaald voor de zorg ook gezonde mensen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:35 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Ik hoef gelukkig niet bij te betalen dan dus ik zal er geen last van hebben.
Maar als we dat invoeren dan ook invoeren als je niet betaalt krijg je ook geen hulp en nee zorgtoeslag telt niet.
Dus als je in de bijstand zit (vooral structureel) heb je pech.
Kom je Nederland binnen als vluchteling kun je meteen ¤120 per maand dokken zo niet dan geen hulp.
Ook meteen mensen die skiën meer laten betalen want kans op ongeluk en iedereen een kastje in zijn auto als je te hard rijd betaal je meer immers kans op ongeluk.
Zijn dat goede ideeën ik denk het niet dus het idee van jouw is ook belachelijk.
Nee google maar eens op bmi en bodybuilding. Mensen die vrij gespiert zijn hebben technisch gezien een hoog bmi. Bmi is gewoon de verhouding tussen lengte en gewicht.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:32 schreef Oekelele het volgende:
[..]
U simpel of ?????
Te zwaar ..... Overgewicht????
Dan begrijp je ook dat de 100 miljard dus niet de kosten zijn van de maatregelen, maar ook gewoon van de gehele situatie. Een vrij rondwarend nieuw virus is -met of zonder maatregelen- slecht voor de economie (of denk je dat de economie zo lekker ging in Lombardije of NYC op het hoogtepunt). Daarnaast zijn de maatregelen niet voor de mensen die al dood zijn, maar die dood hadden kúnnen gaan.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:35 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ik begrijp alles meneer.
Ik geef de feiten zo als het is.
Dont shoot te mesenger.
Klopt we leven in een zorgstaat dus ook de mensen met overgewicht en de rokers helaas in sommige gevallen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:38 schreef Oekelele het volgende:
[..]
We leven in een zorgstaat. Waar iedereen betaald voor de zorg ook gezonde mensen.
En iedereen draagt zo zijn steentje bij.
We gaan in de toekomst wel naar het Amerikaanse systeem .....
En de meeste mensen die op vakantie gaan hebben een extra ongevallen reisverzekering Kunnen ze nog meer graaien met een amerikaans zorg systeem.
Ook dit dus Rico Verhoeven heeft ook een te hoge BMI nou hij is toch echt niet dikquote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee google maar eens op bmi en bodybuilding. Mensen die vrij gespiert zijn hebben technisch gezien een hoog bmi. Bmi is gewoon de verhouding tussen lengte en gewicht.
Zei die dat?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:44 schreef quirina het volgende:
Voor degenen die hun baan dreigen te verliezen zegt Rutte dat het dan tijd is om een ander werk te zoeken.
Hahaha
Net of bedrijven nu massaal mensen gaan aannemen
Helemaal mee eens. Maar dan ook de mensen die sporten meer laten betalen. En ook de mensen die niet sporten.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:26 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Op wat langere termijn zal het met behulp van omscholingen mogelijk een shift veroorzaken van niet-vitaal naar vitaal werk, althans dat hoop ik! Minder kwaliteitmanagers, online marketeers en consultants en meer onderwijzers en verpleegkundigen!quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:44 schreef quirina het volgende:
Voor degenen die hun baan dreigen te verliezen zegt Rutte dat het dan tijd is om een ander werk te zoeken.
Hahaha
En vergeet niet de reisbranche te redden door een voucher aan te nemen hequote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:45 schreef Oekelele het volgende:
Inderdaad begrijp ik u.
En dat deze crisis nog veel meer gaat kosten ook.
En dat iedereen volgend jaar de broekriem moet gaan aanhaken.... Bezuinigt moet worden ook.
Dat is toch wat ik zeg, dat je BMI niet kunt koppelen aan gezondheid.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:44 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Ook dit dus Rico Verhoeven heeft ook een te hoge BMI nou hij is toch echt niet dik
Zodat er nog meer belasting opgehoest dient te wordenquote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Op wat langere termijn zal het met behulp van omscholingen mogelijk een shift veroorzaken van niet-vitaal naar vitaal werk, althans dat hoop ik! Minder kwaliteitmanagers, online marketeers en consultants en meer onderwijzers en verpleegkundigen!
Bestaat er een reële angst in het ziekenhuis dat het grootste risico voor een tweede golf na de zomer ligt? Zeg maar de maanden oktober/november.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:45 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik heb overigens avonddienst, maar het is rustig in het ziekenhuis. Normaliter kan ik als ik mij verveel presentaties gaan maken voor onderwijs (echter minimaal tot september geschrapt) of een sociaal rondje langs de patiënten gaan lopen (echter verspilling PBM).
Zijn er mensen nog benieuwd naar de gang van zaken in het ziekenhuis of nog onbeantwoorde medische vraagstukken? Graag tot uw dienst!
Nou dik zijn staat niet gelijk aan fit en gezond zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik zeg, dat je BMI niet kunt koppelen aan gezondheid.
Je snapt wat een consultant doet?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Op wat langere termijn zal het met behulp van omscholingen mogelijk een shift veroorzaken van niet-vitaal naar vitaal werk, althans dat hoop ik! Minder kwaliteitmanagers, online marketeers en consultants en meer onderwijzers en verpleegkundigen!
Mijn god, ik ga hier niet meer op in.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:48 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou dik zijn staat niet gelijk aan fit en gezond zijn.
Vetpercentage dan. Betaalt alleen beetje bodybuilder een variabele premie door het jaar 🙃quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik zeg, dat je BMI niet kunt koppelen aan gezondheid.
Ik probeer alleen maar een voorbeeld te geven en wil heus geen hele beroepsgroepen devalueren hiermee. Er zijn echt wel genoeg mensen in die sectoren die veel toevoegen aan de maatschappij en dat begrijp ik.quote:
Denk dat veel mensen een advies in Nederland sowieso afslaat.quote:
Ik ben juist als consultant erg vitaal omdat ik op korte termijn waarde kan toevoegen, overigens ben ik technisch consultant, dus de kennis waar ik jarenlang aan gewerkt heb, krijg je voor een relatief prikkie.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar een voorbeeld te geven en wil heus geen hele beroepsgroepen devalueren hiermee. Er zijn echt wel genoeg mensen in die sectoren die veel toevoegen aan de maatschappij en dat begrijp ik.
Noemde ik alleen om mijn punt van niet-vitaal naar vitaal wat kracht bij te zetten.
Heel wisselend, de angst is er altijd, maar angsten zijn vaak gelukkig niet reëel. De verwachting is er nu niet. We zijn de eerste keer compleet verrast doordat we het virus niet op tijd signaleerden en vanaf januari al achter de feiten al aan het aanlopen waren. Op het moment lopen we gelijk met de feiten, en straks lopen we hopelijk voor de feiten aan.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Bestaat er een reële angst in het ziekenhuis dat het grootste risico voor een tweede golf na de zomer ligt? Zeg maar de maanden oktober/november.
Dat geloof ik direct, wilde ook helemaal niet jouw werk teniet doen!quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben juist als consultant erg vitaal omdat ik op korte termijn waarde kan toevoegen, overigens ben ik technisch consultant, dus de kennis waar ik jarenlang aan gewerkt heb, krijg je voor een relatief prikkie.
Laatste vraag dan aangezien dit ook een discussie hier op het forum is. Wat zijn momenteel de theorieën over welke maatregelen wel echt werken en welke misschien wel zinloos zijn?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:53 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Heel wisselend, de angst is er altijd, maar angsten zijn vaak gelukkig niet reëel. De verwachting is er nu niet. We zijn de eerste keer compleet verrast doordat we het virus niet op tijd signaleerden en vanaf januari al achter de feiten al aan het aanlopen waren. Op het moment lopen we gelijk met de feiten, en straks lopen we hopelijk voor de feiten aan.
We kunnen uitgebreid testen en zien steeds meer welke maatregelen zinnig zijn op nationaal niveau en welke minder uitmaken. Op het moment dat er een tweede golf gaat komen, wordt hierop denk ik op tijd gehandeld, waardoor deze wordt voorkomen.
Zelf geloof ik dus niet echt in een tweede grote golf. Daar zien we hem te goed voor aankomen.
Een goede consultant behoed vooral voor slechte stappen, overigens implementeer ik deels, en neem daar het team in mee, het is niet dat ik boel belazer door te rekken.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:52 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Denk dat veel mensen een advies in Nederland sowieso afslaat.
Nederlanders zijn allemaal adviseur. Tenminste mijn waarnemen in dit forum.
Ik het jouwe, overigens verdien ik gewoon een normaal salaris, denk zo een beetje wat een verpleger zal verdienen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:53 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dat geloof ik direct, wilde ook helemaal niet jouw werk teniet doen!
Die discussie laat ik liever aan de mensen epidemiologen (en in mindere mate virologen) die goed inzicht hebben in de daadwerkelijke cijfers. Zelf denk ik dat betere handhygiëne, 1,5 meter en het schrappen van massa-evenementen de grootste bijdrage leveren.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Laatste vraag dan aangezien dit ook een discussie hier op het forum is. Wat zijn momenteel de theorieën over welke maatregelen wel echt werken en welke misschien wel zinloos zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar u bent een echte adviseur. Doelde meer op huis tuin en keuken adviseurs.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een goede consultant behoed vooral voor slechte stappen, overigens implementeer ik deels, en neem daar het team in mee, het is niet dat ik boel belazer door te rekken.
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:57 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Die discussie laat ik liever aan de mensen epidemiologen (en in mindere mate virologen) die goed inzicht hebben in de daadwerkelijke cijfers. Zelf denk ik dat betere handhygiëne, 1,5 meter en het schrappen van massa-evenementen de grootste bijdrage leveren.Gaan jullie niet uit van een seizoensgebonden patroon of coinfecties met influenza, waardoor de afname ook verklaard kan worden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:57 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Die discussie laat ik liever aan de mensen epidemiologen (en in mindere mate virologen) die goed inzicht hebben in de daadwerkelijke cijfers. Zelf denk ik dat betere handhygiëne, 1,5 meter en het schrappen van massa-evenementen de grootste bijdrage leveren.Vond daarom ook de discussie over mondkapjes wel interessant. Kennelijk zouden mondkapjes niet 100% veilig zijn. Maar mijn simpele gedachte is dan wanneer een kapje al voor 50% werkt, je alsnog de helft minder besmettingen hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elk virus is eigenlijk seizoensgebonden, puur en alleen door het feit dat mensen in koudere seizoenen meer binnen zijn, mensen dichter op elkaar gepakt zitten, de weerstand net wat minder is en de slijmvliezen wat minder bescherming bieden. Denk dat dit virus daarop geen uitzondering is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:58 schreef _I het volgende:
[..]
Gaan jullie niet uit van een seizoensgebonden patroon of coinfecties met influenza, waardoor de afname ook verklaard kan worden?
Dat is mogelijk meer een beleidsmatige discussie, lijkt me. Net zoals dat het gordels dragen in auto's ertoe heeft geleid dat we harder gingen rijden en er dus alsnog geen duidelijke daling in sterfte werd gezien op lange termijn. Mogelijk dat ze zoiets ook verwachten bij mondkapjes, waardoor mensen dichter op elkaar gaan staan.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vond daarom ook de discussie over mondkapjes wel interessant. Kennelijk zouden mondkapjes niet 100% veilig zijn. Maar mijn simpele gedachte is dan wanneer een kapje al voor 50% werkt je alsnog de helft minder besmettingen hebt.
Ik ook niet. Denk ook dat we een stuk minder influenza gaan zien met de huidige maatregelen. Als we dat onder controle hebben, zal die 2e golf ook wel mee gaan vallen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:00 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Elk virus is eigenlijk seizoensgebonden, puur en alleen door het feit dat mensen in koudere seizoenen meer binnen zijn, mensen dichter op elkaar gepakt zitten, de weerstand net wat minder is en de slijmvliezen wat minder bescherming bieden. Denk dat dit virus daarop geen uitzondering is.
Mocht je die angst hebben dan zou ik in ieder geval lekker in de EU blijven en bij voorkeur met de auto.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:03 schreef KingRadler het volgende:
Ik durf niet op vakantie te gaan.
Als Corona 2.0 uit komt en ik niet thuis kan komen.
Wel tegen het verspreiden toch? Ik heb zelf niet de illusie dat de kapjes me helpen tegen directe besmetting.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:02 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dat is mogelijk meer een beleidsmatige discussie, lijkt me. Net zoals dat het gordels dragen in auto's ertoe heeft geleid dat we harder gingen rijden en er dus alsnog geen duidelijke daling in sterfte werd gezien op lange termijn. Mogelijk dat ze zoiets ook verwachten bij mondkapjes, waardoor mensen dichter op elkaar gaan staan.
Overig heb ik nu al meerdere mensen gezien met een mondkapje die alleen over de mond zat, waarbij mensen door hun neus ademen. Dat zet natuurlijk ook geen zoden aan de dijk.
Dan niet doen, zelf ook geen zin in gedoe.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:03 schreef KingRadler het volgende:
Als je 1,5 meter afstand houdt en er niet in de open lucht wordt gehoest, denk ik niet dat een mondkapje nog toegevoegde waarde heeft. In het ziekenhuis is het ook beleid om dan geen mondkapje op te hebben. Wij dragen alleen een mondkapje als 1,5 meter afstand niet mogelijk is (kinderen <12 jaar uitgezonderd, daar dragen we geen mondkapje).quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wel tegen het verspreiden toch? Ik heb zelf niet de illusie dat de kapjes me helpen tegen directe besmetting.
Ja maar als je in een ziekenhuis werkt lijkt het me dat je voornamelijk kijkt naar de kans om besmetting op te lopen, in het publiek lijkt me dat je dat juist omkeert, als je daarmee de helft kan voorkomen heeft iedereen daar baat bij.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:08 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Als je 1,5 meter afstand houdt en er niet in de open lucht wordt gehoest, denk ik niet dat een mondkapje nog toegevoegde waarde heeft. In het ziekenhuis is het ook beleid om dan geen mondkapje op te hebben. Wij dragen alleen een mondkapje als 1,5 meter afstand niet mogelijk is (kinderen <12 jaar uitgezonderd, daar dragen we geen mondkapje).
Altijd hetzelfde kutargument over bmi terwijl 95% van de men met overgewicht geen bodybuilder is maar gewoon te zwaar.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee google maar eens op bmi en bodybuilding. Mensen die vrij gespiert zijn hebben technisch gezien een hoog bmi. Bmi is gewoon de verhouding tussen lengte en gewicht.
Ja en dan nog? Ik kan ook wel gaan roepen dat mensen die hun school niet afmamen maar meer belasting moeten betalen omdat ze risico lopen op werkloosheid. Of mensen die naar zonnenbank gaan meer kans hebben op huidkanker, en zo kan ik nog wel 10.000 zaken opnoemen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde kutargument over bmi terwijl 95% van de men met overgewicht geen bodybuilder is maar gewoon te zwaar.
Ik ben ook te zwaar maar heb een zeer goede conditie, anderhalf jaar terug medische test gedaan waarbij ik in top 10 percentiel zat, moet ik nu meer betalen?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde kutargument over bmi terwijl 95% van de men met overgewicht geen bodybuilder is maar gewoon te zwaar.
Als je gezond leeft is de kans groter dat je jarenlang voltijdse zorg zal nodig hebben.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mij niet. Als ik 120 kilo weeg is de kans dat ik beslag ga leggen op zorgcapaciteit groter en dus is er geen gelijk geval.
0.003% van 17 miljoen is 510...quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:30 schreef Oekelele het volgende:
De gezondheid van mensen gaat boven alles.
Kijk deze popenkast maar.... meer dan 100 miljard . Voor nog geen 0,003%
Exact. Niet te doen, enige dat enigzins zoden aan de dijk zet is het inzetten op bevorderen gezonde leefstijl.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja en dan nog? Ik kan ook wel gaan roepen dat mensen die hun school niet afmamen maar meer belasting moeten betalen omdat ze risico lopen op werkloosheid. Of mensen die naar zonnenbank gaan meer kans hebben op huidkanker, en zo kan ik nog wel 10.000 zaken opnoemen.
Precies, achteraf straffen is niet te bewijzen en niet haalbaar. Maar je kunt wel ongezonde producten duurder maken en gezonde producten goedkoper.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:41 schreef trustychords het volgende:
[..]
Exact. Niet te doen, enige dat enigzins zoden aan de dijk zet is het inzetten op bevorderen gezonde leefstijl.
Maar moet ik vervolgens extra gaan betalen voor een kapsalon omdat ik ondanks mijn vrij gezonde leefstijl ook een keer zin heb in vette hap?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:45 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Precies, achteraf straffen is niet te bewijzen en niet haalbaar. Maar je kunt wel ongezonde producten duurder maken en gezonde producten goedkoper.
Of gewoon niet gaan. We hebben net gezien hoe een gevaarlijk virus dat nog niet onder controle is zonder vaccin van land tot land hopt. Ik snap werkelijk niet dat mensen denken dat het een goed idee is om te gaan reizen voor de vakantie.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:05 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mocht je die angst hebben dan zou ik in ieder geval lekker in de EU blijven en bij voorkeur met de auto.
Ja dan wel, maar het onderzoek liet 5% zien en geen 60%. Zolang we dus nog niet op dat niveau zitten moet je maatregelen nemen of je het nu leuk vindt of niet. "Het zou kunnen zijn dat". lijkt me niet echt een handig uitgangspunt om beleid op te baseren.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:32 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Tja. dat weten we dus niet het kan ook zijn dat (als iedereen getest wordt) het blijkt dat al 60% het heeft gehad dan ben je er al.
Dat zou ook kunnen, maar zie hierboven, daar kun je pas echt iets mee als er concreet bewijs voor is. En natuurlijk is het klote allemaal maar je kunt niet negeren dat het virus er is en er voorlopig zal zijn, dus tja totdat er een vaccin of medicijn is zullen we er in meer of mindere mate mee moeten zien te dealen op zo'n manier dat de verspreiding onder controle gehouden kan worden.quote:Het kan ook dat het virus muteert rna virussen muteren en dat dan niemand het meer merkt en dus "uitdooft" maar ja we kunnen ook moeilijk de wereld 2 ? 3? 5? jaar stil zetten tot het vaccin er is als het ooit komt.
Hij hanteert daar toch de bejubelde Zweedse aanpak?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:26 schreef Simmertje het volgende:
Wat een ellende zeg Brazilië, thanks to Bolsonaro.
[ afbeelding ]
Heeft Rutte dit echt gezegd of komt het uit de geruchtenmolen?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:44 schreef quirina het volgende:
Hahaha
Ik zie meer in beloning voor gezonde mensen dan straf voor te zwaar.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben ook te zwaar maar heb een zeer goede conditie, anderhalf jaar terug medische test gedaan waarbij ik in top 10 percentiel zat, moet ik nu meer betalen?
Alles ten koste van de economie toch.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:02 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hij hanteert daar toch de bejubelde Zweedse aanpak?
Rare maatregelen geven echt de meest absurde regels.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:25 schreef DonDruiper het volgende:
Ik las net even de instructies voor de zwemles van mijn zoon die volgende week weer mag.
Je hebt bijna een universitaire studie nodig.
Man, wat slaan wij door in dit land
Kan ik me echt begrijpen ja. Je bent bang voor wat er misschien komen gaat bedoel je?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:03 schreef KingRadler het volgende:
Zwemmen met mondkapjesquote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Rare maatregelen geven echt de meest absurde regels.
Iedereen staat erbij en kijkt ernaar. We zijn echt zo geschift aan het worden in dit land.
Wat zijn de regels dan?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Iedereen staat erbij en kijkt ernaar. We zijn echt zo geschift aan het worden in dit land.
Ze flikkeren zelfs extra chloor in het bad. Koekoekquote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Wist je dat op jouw Sunweb vakantie adres vaak veel meer chloor in het bad zit dan hier in Nederland. En nu maak je je opeens druk?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ze flikkeren zelfs extra chloor in het bad. Koekoek
Dit jaquote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:30 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Wist je dat op jouw Sunweb vakantie adres vaak veel meer chloor in het bad zit dan hier in Nederland. En nu maak je je opeens druk?
Dit is toch niets nieuws? Dit is vorige week toch ook al gezegd? Door Rutte en co zelf, onder andere. Het gaat er meer om dat met het nieuwe pakket steunmaatregelen en verlenging van de NOW een aantal aanvullende voorwaarden zijn gesteld aan werkgevers, maar ook dat de boodschap voor werknemers nu veranderd is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heeft Rutte dit echt gezegd of komt het uit de geruchtenmolen?
Verlengen maar. Internationaal reizen mag aansluiten in de rij van festivals en andere events.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
inreis verbod van niet europenanen tot 15 juni... damn.
En hoe gaan ze die ondersteuning vormgeven?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:42 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit is toch niets nieuws? Dit is vorige week toch ook al gezegd? Door Rutte en co zelf, onder andere. Het gaat er meer om dat met het nieuwe pakket steunmaatregelen en verlenging van de NOW een aantal aanvullende voorwaarden zijn gesteld aan werkgevers, maar ook dat de boodschap voor werknemers nu veranderd is.
klik
In plaats van "wij doen er alles aan om uw baan te behouden, door uw werkgever te steunen met loonkostensubsidie" veranderd de boodschap nu langzamerhand in "wij proberen er alles aan te doen om zowel uw baan te behouden als uw werkgever overeind te houden, maar wij kunnen helaas niet meer garanderen dat uw werkgever overeind blijft zonder op bedrijfseconomische gronden gedwongen ontslagen te moeten verrichten, dus wij willen u er op wijzen dat het wellicht raadzaam is om verder te kijken voor het geval dat u daadwerkelijk zonder werk komt te zitten. Hierbij is omscholing een optie die wij zelfs van harte aanbevelen, zeker gezien de krapte op de arbeidsmarkt en de kansen die andere sectoren nu juist wel bieden, en wij ondersteunen u daar graag in".
En daar is niets mis mee denk ik.
Dat land leeft ook oneindig op de pof.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:43 schreef cherrycoke het volgende:
USA staat goed te fikken, nog eens 3 trillion dollars om de economie niet te laten vallen.
Dat geldt voor de hele wereld op dit moment, lijkt me.. (maar dan misschien met regels in andere sectoren)quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:26 schreef Noek het volgende:
[..]
Zoals in het artikel staat, zijn ze daar nog over aan het nadenken. UWV ondersteund natuurlijk al werknemers bij het zoeken naar ander werk en bij omscholing. Echter heb je het dan over mensen die al werkloos zijn en een WW hebben. Die worden door WERKbedrijf gesteund en gestimuleerd (met lichte dwang) om werk te vinden.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En hoe gaan ze die ondersteuning vormgeven?
Je mag ook een wel-werkend mondmasker dragen in het OVquote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:58 schreef trein2000 het volgende:
Is het verplicht niet-werkende maskers dragen in het OV al langs gekomen?
Er wordt nu ook nog gevlogen. Bestemmingen gaan denk ik weer open op volgorde van het risico/besmettingsgevaar in het betreffende land, waarschijnlijk al vanaf eind juni.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Verlengen maar. Internationaal reizen mag aansluiten in de rij van festivals en andere events.
Heb je het eindelijk onder controle vliegt men weer vanuit allerlei brandhaarden overal naar toe met drukbezochte vliegvelden.
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:59 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Je mag ook een wel-werkend mondmasker dragen in het OV
https://www.nrc.nl/nieuws(...)wassen-neus-a3999884quote:Reizigers in het openbaar vervoer mogen vanaf 1 juni alleen mondkapjes dragen die niet voor medisch gebruik zijn bedoeld. Het zijn maskers die „geen vorm van bescherming geven” tegen het coronavirus en ze mogen bovendien geen keurmerk bevatten.
Dat staat in een richtlijn van het kabinet. Op deze manier moet voorkomen worden dat Nederlanders mondkapjes inslaan die eigenlijk voor de zorg bedoeld zijn. Het document, dat in handen is van NRC, heeft tot boosheid geleid bij OV-bedrijven.
tenzij, je wat ouder bent, rond de 50, neemt niemand je meer aanquote:Op vrijdag 15 mei 2020 20:42 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit is toch niets nieuws? Dit is vorige week toch ook al gezegd? Door Rutte en co zelf, onder andere. Het gaat er meer om dat met het nieuwe pakket steunmaatregelen en verlenging van de NOW een aantal aanvullende voorwaarden zijn gesteld aan werkgevers, maar ook dat de boodschap voor werknemers nu veranderd is.
klik
In plaats van "wij doen er alles aan om uw baan te behouden, door uw werkgever te steunen met loonkostensubsidie" veranderd de boodschap nu langzamerhand in "wij proberen er alles aan te doen om zowel uw baan te behouden als uw werkgever overeind te houden, maar wij kunnen helaas niet meer garanderen dat uw werkgever overeind blijft zonder op bedrijfseconomische gronden gedwongen ontslagen te moeten verrichten, dus wij willen u er op wijzen dat het wellicht raadzaam is om verder te kijken voor het geval dat u daadwerkelijk zonder werk komt te zitten. Hierbij is omscholing een optie die wij zelfs van harte aanbevelen, zeker gezien de krapte op de arbeidsmarkt en de kansen die andere sectoren nu juist wel bieden, en wij ondersteunen u daar graag in".
En daar is niets mis mee denk ik.
Dacht eerst oprecht dat ik de Speld aan het lezen wasquote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)wassen-neus-a3999884
De krant denkt daar anders over.
Ik zou het tot 1 juno iig niet aanraden, dan kun je nog wel eens in overtreding zijn wegens gezichtsbedekkende kleding namelijk.
T is toch godsgeklaag. Dit gaat verder dan symboolpolitiek. Dit is ronduit destructief.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:12 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dacht eerst oprecht dat ik de Speld aan het lezen was
Ik ook. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:12 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dacht eerst oprecht dat ik de Speld aan het lezen was
Goed voor de geloofwaardigheid, wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Ik zou het tot 1 juno iig niet aanraden, dan kun je nog wel eens in overtreding zijn wegens gezichtsbedekkende kleding namelijk.
Monty Python-achtige toestanden.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T is toch godsgeklaag. Dit gaat verder dan symboolpolitiek. Dit is ronduit destructief.
En dan vraagt er net iemand aan mij welke maatregelen dan zo gek zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig?
Het is echt een raadsel waar ze mee bezig zijn. Verwarring zaaien? Eerst geen mondkapjes voor héeeeel lange tijd en nu weer deze verwarring hoe en wat en welke je wel en niet mag dragen. Echt, wat een stel prutsersquote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:45 schreef Noek het volgende:
[..]
En dan vraagt er net iemand aan mij welke maatregelen dan zo gek zijn.
Ga de wereld in en probeer te leven in het nieuwe normaal. Succes ermee!
Bizar.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed voor de geloofwaardigheid, wel.
Je moet ook voor elke reis een schoon masker gebruiken en het is illegaal als je dat niet doet. Staat op de website van de overheid. Er gaat dus iemand controleren of het wel een vers/schoon masker is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
Het is echt een raadsel waar ze mee bezig zijn. Verwarring zaaien? Eerst geen mondkapjes voor héeeeel lange tijd en nu weer deze verwarring hoe en wat en welke je wel en niet mag dragen. Echt, wat een stel prutsers
De soep zal ook wel niet zo heet gegeten worden. Maar het lef wat je moet hebben om op te schrijven dat slechts mondkapjes zonder werkzaamheid zijn toegestaan is toch wel absurd hoor.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet ook voor elke reis een schoon masker gebruiken en het is illegaal als je dat niet doet. Staat op de website van de overheid. Er gaat dus iemand controleren of het wel een vers/schoon masker is.
Ook zoietsquote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet ook voor elke reis een schoon masker gebruiken en het is illegaal als je dat niet doet. Staat op de website van de overheid. Er gaat dus iemand controleren of het wel een vers/schoon masker is.
Maar die niet werkzame kapjes moeten wèl schoon zijn!quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:53 schreef trein2000 het volgende:
De soep zal ook wel niet zo heet gegeten worden. Maar het lef wat je moet hebben om op te schrijven dat slechts mondkapjes zonder werkzaamheid zijn toegestaan is toch wel absurd hoor.
I see what you did therequote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:53 schreef Confetti het volgende:
Het RIVM is dus ook ontmaskerd in deze. Ze hebben, ook al is het met tegenzin, hun goedkeuring gegeven aan dit walgelijke plan om mensen schijnveiligheid te geven in het OV.
Fuck hun allemaal. Ik ga medische maskers dragen en geen BOA die mij mijn recht op leven in gevaar gaat brengen door wc-papier maskers op te laten doen.
Er is geen beleid.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is echt een raadsel waar ze mee bezig zijn. Verwarring zaaien? Eerst geen mondkapjes voor héeeeel lange tijd en nu weer deze verwarring hoe en wat en welke je wel en niet mag dragen. Echt, wat een stel prutsers
Dat is toch erg? Dat kunnen ze niet maken, maar ze maken het wel. Wat een stel prutsers met hun halfslachtige 'maatregelen'.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er is geen beleid.
Enige wat ze doen is inspelen op wat zij denken dat de bevolking/bedrijfsleven/OV/leraren/kappers of wie dan ook wil horen.
OV wil mondkapjes? Prima, gewoon roepen dat we dat doen.
Men wil een terrasje pakken? Geen probleem, gooien ze gewoon open, soort van.
Er is absoluut geen regie. Gewoon aankloten en het er beste van maken en het liefst zoveel mogelijk draaien, zodat niemand het meer snapt.
Het moet de drager niet beschermen, maar de "veilige afstand" (de 1.5 meter) verkleinen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T is toch godsgeklaag. Dit gaat verder dan symboolpolitiek. Dit is ronduit destructief.
Je bent verplicht om een mondkapje te dragen, maar het mag niet werken, maar je moet wel iedere keer een nieuwe/schone dragen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is toch erg? Dat kunnen ze niet maken, maar ze maken het wel. Wat een stel prutsers met hun halfslachtige 'maatregelen'.
Je zou er toch woest om worden?
Veel kappers en nagelvijlers.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe overigens mee met de pilot van de NS om te reserveren voor de trein. Straks mijn eerste gereserveerde reis. De reis voor morgenochtend was 'vol'. Dat is de trein van 7.18. Daar zaten de afgelopen weken nog geen 10 mensen in (in de hele trein). Hoe is die dan vol?
Precies dit. Is me ook al zo opgevallen. Het is tamelijk stompzinnig. Kom er dan ook gewoon voor uit denk ik dan. En doe niet alsof.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er is geen beleid.
Enige wat ze doen is inspelen op wat zij denken dat de bevolking/bedrijfsleven/OV/leraren/kappers of wie dan ook wil horen.
OV wil mondkapjes? Prima, gewoon roepen dat we dat doen.
Men wil een terrasje pakken? Geen probleem, gooien ze gewoon open, soort van.
Er is absoluut geen regie. Gewoon aankloten en het er beste van maken en het liefst zoveel mogelijk draaien, zodat niemand het meer snapt.
Deze maatregel is naar het zich doet aanzien bedoeld tegen bedrijven die anders zouden inkopen en concurreren met de overheid voor het medische materiaal. Het lijkt me echt hoogst onwaarschijnlijk dat een burger hierop aangesproken zou worden, denk je niet? Verder staat het niet hebben van een keurmerk niet gelijk aan het niet werken.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
Weet ik niet. Als ik lees over coronaboetes in studentenhuizen zou ik er nog niet zo zeker van zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Deze maatregel is bedoeld tegen bedrijven die anders zouden inkopen en concurreren met de overheid voor het medische materiaal. Het lijkt me echt hoogst onwaarschijnlijk dat een burger hierop aangesproken zou worden, denk je niet?
Heb voor na 1 juni toch maar een bundeltje van 50 van deze besteld op Ali Express:quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je bent verplicht om een mondkapje te dragen, maar het mag niet werken, maar je moet wel iedere keer een nieuwe/schone dragen.
Riiiiiight.
Aan de andere kant werkt een stoffen mondkapje natuurlijk wel beperkend bij verspreiding als je bijvoorbeeld hoest etc.
AliExpress, dus zal wel een soort Russisch Chinees roulette zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:33 schreef Tourniquet het volgende:
"not for anti-virus" staat er bij, dus 'hopelijk' zijn deze genoeg niet-werkend.![]()
Dat zie ik meer op het niveau van het individu, niet op het niveau van beleid. Doorgeslagen handhavers heb je altijd natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Als ik lees over coronaboetes in studentenhuizen zou ik er nog niet zo zeker van zijn.
https://nos.nl/artikel/23(...)ver-nut-blijven.html (8 mei)quote:Zelfgemaakte mondkapjes
Er zit alleen wel een aantal haken en ogen aan die verplichting. Zo is het niet toegestaan om medische mondkapjes - die de beste bescherming bieden - te gebruiken, omdat die zijn bedoeld voor de zorgsector. Daar zijn beschermingsmiddelen nog altijd schaars.
Welke mondkapjes dan wel gedragen mogen worden, blijkt niet duidelijk uit de overheidsrichtlijnen. "Mensen moeten dit zelf regelen", zei Rutte toen hij na de persconferentie werd bevraagd over de mondkapjesverplichting. "Je kunt er zelf een maken, of je kunt er een kopen. Als het maar geen medisch mondkapje is."
Precies. En dus moet je dit soort regels gewoon niet opstellen. Als je bedrijven wil 'raken' maak het dan een verkoopverbod oid.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat zie ik meer op het niveau van het individu, niet op het niveau van beleid. Doorgeslagen handhavers heb je altijd natuurlijk wel.
Weet ik niet. Maar het is niet zwart-wit natuurlijk. Je kunt bijvoorbeeld ook denken aan een vergunningsysteem voor het OV oid.quote:Had het beter geweest te reizen zonder deze "fop maatregel", zoals dat genoemd wordt in het NRC-artikel?
Dus moet je zorgen dat je een (niet-medisch) mondkapje regelt die wel zin heeft?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:38 schreef trein2000 het volgende:
Maar niet werkzame mondkapjes hebben iig geen zin.
"geen vorm van bescherming geven"is kennelijk de kabinetsrichtlijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus moet je zorgen dat je een (niet-medisch) mondkapje regelt die wel zin heeft?
In de Volkskrant stond wel een aardige test: https://www.volkskrant.nl(...)kapjestest~be4670af/
Die laat ook gelijk zien dat er nogal wat verschil zit in kwaliteit, veiligheid, draagcomfort en herbruikbaarheid.
Ik wacht liever op een officieel document dan een potentieel volledig uit zijn verband gerukte zinsnede.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
"geen vorm van bescherming geven"is kennelijk de kabinetsrichtlijn.
NRC is geen GeenStijl, die weten echt wel wat ze opschrijven.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wacht liever op een officieel document dan een potentieel volledig uit zijn verband gerukte zinsnede.
Hoe zou Rutte zich hier weer uitkletsen?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
"geen vorm van bescherming geven"is kennelijk de kabinetsrichtlijn.
Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat het niet zo bedoeld kan zijn?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
NRC is geen GeenStijl, die weten echt wel wat ze opschrijven.
"U moet begrijpen dat wij ook niet alles weten. We reageren op een behoefte vanuit de samenleving zonder de zorg te willen benadelen. Voorzorgsbeginsel, baat het niet dan schaadt het niet" Oid.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe zou Rutte zich hier weer uitkletsen?
Ik heb deze coronacrisis al zo veel rariteiten gezien dat ik nergens meer van opkijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat het niet zo bedoeld kan zijn?
Dus als ik een niet-medisch masker heb die wel aardig werkt zou het dus verboden zijn, omdat het "geen vorm van bescherming" zou mogen geven?
Bottom line lijkt me nog altijd gewoon dat het geen medisch masker mag zijn.
Ik vraag mij dat af. Er worden zo veel inconsistente regels de wereld ingestuurd dat deze er ook nog wel bij kan.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat het niet zo bedoeld kan zijn?
Noem mij één regel die net zo bizar zou zijn als het advies om alleen maar niet-werkende (wat niet hetzelfde is als niet-medisch) mondkapjes te mogen gebruiken.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vraag mij dat af. Er worden zo veel inconsistente regels de wereld ingestuurd dat deze er ook nog wel bij kan.
Wat stel jij voor dan?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vraag mij dat af. Er worden zo veel inconsistente regels de wereld ingestuurd dat deze er ook nog wel bij kan.
Als je elkaar toevallig tegenkomt, dan mag je op straat een praatje maken. Als je dat van tevoren afspreekt, dan mag het niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Noem mij één regel die net zo bizar zou zijn als het advies om alleen maar niet-werkende (wat niet hetzelfde is als niet-medisch) mondkapjes te mogen gebruiken.
Laten we het hier op houden.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:53 schreef trein2000 het volgende:
De soep zal ook wel niet zo heet gegeten worden.
Ik stel voor dat het bevoegd gezag een klein beetje zijn best doet om niet dit soort tegenstrijdige informatie de wereld in te sturen.quote:
Volgens mij zijn het nog steeds geen vage verboden, maar vage adviezen en vage boetes.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je elkaar toevallig tegenkomt, dan mag je op straat een praatje maken. Als je dat van tevoren afspreekt, dan mag het niet.
Je mag met zijn tienen rondjes rennen op een voetbalveld. Na die rondjes even blijven staan en napraten mag niet.
Als je bij elkaar in huis woont en je bent familie, dan hoef je geen afstand te bewaren. Ben je echter huisgenoot en geen familie, zoals zeg maar ieder studentenhuis, dan mag je niet samen aan de keukentafel uit eten.
En als kers op de taart heb je als niet-samenwonende de facto een neukverbod.
Bizar genoeg voor je?
Of gewoon eens een fatsoenlijke communicatiestrategie gaat hanteren. Dat de eerste weke chaotisch zijn snapt iedereen. Maar zo langzamerhand mag er toch wel eens duidelijker gecommuniceerd worden.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik stel voor dat het bevoegd gezag een klein beetje zijn best doet om niet dit soort tegenstrijdige informatie de wereld in te sturen.
Stel:quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je elkaar toevallig tegenkomt, dan mag je op straat een praatje maken. Als je dat van tevoren afspreekt, dan mag het niet.
Je mag met zijn tienen rondjes rennen op een voetbalveld. Na die rondjes even blijven staan en napraten mag niet.
Als je bij elkaar in huis woont en je bent familie, dan hoef je geen afstand te bewaren. Ben je echter huisgenoot en geen familie, zoals zeg maar ieder studentenhuis, dan mag je niet samen aan de keukentafel uit eten.
Bizar genoeg voor je?
En met fatsoenlijke regels daalt die 75%? Ik denk dat ie eerder stijgt.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Stel:
Je stelt deze regels samen met het idee dat 75% van de bevolking zich hier aan gaat houden, dan heb je dus 75% minder kans op besmettingen. Tuurlijk gaat niet iedereen zich houden aan deze regels, dat is onmogelijk. Maar zodra je deze regels niet invoert en dus 100% van de bevolking doorgaat met het normale leven heb je dus 4x meer kans dat iemand iemand anders besmet.
Lijkt me niet te handhaven. Punt is gewoon dat je niet te lang blijft hangen met elkaar.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Idem.quote:Je mag met zijn tienen rondjes rennen op een voetbalveld. Na die rondjes even blijven staan en napraten mag niet.
quote:Als je bij elkaar in huis woont en je bent familie, dan hoef je geen afstand te bewaren. Ben je echter huisgenoot en geen familie, zoals zeg maar ieder studentenhuis, dan mag je niet samen aan de keukentafel uit eten.
Klinkt plausibel. Is voor een handhaver niet te doen om bij iedere groep te controleren of men samenwoont of niet.quote:Waarom vormen studenten geen huishouden?
Na vragen van de Landelijke Studenten Vakbond schreef Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad dat de uitzondering voor mensen die een 'gezamenlijke huishouding' vormen bewust beperkt is gehouden om te voorkomen dat inwoners van gezamenlijke woonvormen zoals studentenhuizen, woongroepen en tehuizen zich in de publieke ruimte niet aan de 1,5 meter hoeven te houden.
De facto nog wel. Hoeveel coronaboetes zijn er precies geschreven voor mensen die seks hebben?quote:En als kers op de taart heb je als niet-samenwonende de facto een neukverbod.
Dat niet iedereen zich aan regels houdt is een tamelijk vaste gewoonte. Maar dan nog moet je een pakket met regels samenstellen waar de bevolking zich in redelijkheid aan kan houden en dat begrijpelijk is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Stel:
Je stelt deze regens samen met het idee dat 75% van de bevolking zich hier aan gaat houden, dan heb je dus 75% minder kans op besmettingen. Tuurlijk gaat niet iedereen zich houden aan deze regels, dat is onmogelijk. Maar zodra je deze regels niet invoert en dus 100% van de bevolking doorgaat met het normale leven heb je dus 4x meer kans dat iemand iemand anders besmet.
Als ik naar mijn vriendengroep en familie kijk dan houdt 99% zich aan de regels momenteel. Denk dat de excessen vooral aan het schreeuwen zijn op het internet, het Jensen volk zeg maar.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En met fatsoenlijke regels daalt die 75%? Ik denk dat ie eerder stijgt.
Dit is niet zoquote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:53 schreef Janneke141 het volgende:
Althans, ik heb dit niet teruggelezen in de Nederlandse pers, maar ik neem aan dat dit waarheidsgetrouw is.quote:Dutch official advice to single people: find a sex buddy for lockdown
[...]
But the RIVM now concedes that “it makes sense that as a single [person] you also want to have physical contact” while warning that the risks of such intimacy should be managed.
“Discuss how best to do this together,” the RIVM suggests. “For example, meet with the same person to have physical or sexual contact (for example, a cuddle buddy or ‘sex buddy’), provided you are free of illness. Make good arrangements with this person about how many other people you both see. The more people you see, the greater the chance of (spreading) the coronavirus.”
[...]
Als je alles vanuit de bureaucratische kant bekijkt, dan heb je een prachtige post geschreven.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me niet te handhaven. Punt is gewoon dat je niet te lang blijft hangen met elkaar.
[..]
Idem.
[..]
[..]
Klinkt plausibel. Is voor een handhaver niet te doen om bij iedere groep te controleren of men samenwoont of niet.
[..]
De facto nog wel. Hoeveel coronaboetes zijn er precies geschreven voor mensen die seks hebben?
Waar haal jij die cijfers vandaanquote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Stel:
Je stelt deze regels samen met het idee dat 75% van de bevolking zich hier aan gaat houden, dan heb je dus 75% minder kans op besmettingen. Tuurlijk gaat niet iedereen zich houden aan deze regels, dat is onmogelijk. Maar zodra je deze regels niet invoert en dus 100% van de bevolking doorgaat met het normale leven heb je dus 4x meer kans dat iemand iemand anders besmet.
Het is inderdaad niet zo, want het afstand houden tot het bezoek in je eigen huis is inderdaad een 'advies' en niet een verbod. Maar als je het advies strikt opvolgt, dan mag je geen seks hebben met iemand waarmee je niet één huishouding vormt.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit is niet zo
[..]
Althans, ik heb dit niet teruggelezen in de Nederlandse pers, maar ik neem aan dat dit waarheidsgetrouw is.
Het gaat erom dat je de regels op een maximum zet, in de hoop dat een groot deel van de groep enigszins de regels zal volgen. Je hebt het de afgelopen weken kunnen zien, regels worden iets versoepeld, mensen grijpen meteen de hele hand.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat niet iedereen zich aan regels houdt is een tamelijk vaste gewoonte. Maar dan nog moet je een pakket met regels samenstellen waar de bevolking zich in redelijkheid aan kan houden en dat begrijpelijk is.
Beide is momenteel niet het geval.
Misschien helpt het om iets meer vanuit de praktische kant te kijken i.p.v. elke situatie dicht te willen timmeren.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je alles vanuit de bureaucratische kant bekijkt, dan heb je een prachtige post geschreven.
Cijfers zijn natuurlijk fictief. Maar als jij als overheid iets beslist, dan weet je bij voorbaat dat er altijd een percentage is die zich hier niet aan zal houden. Dus het lijkt mij logisch dat je bepaalde maatregelen iets hoger inzet zodat je toch het gewenste effect bereikt.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waar haal jij die cijfers vandaan
Je raakt besmet of niet dus 50% kans ongeacht de regels
De grootste burgemeester van Nederland heeft dit anders wel verkondigd.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me niet te handhaven. Punt is gewoon dat je niet te lang blijft hangen met elkaar.
[..]
Is gewoon beleid.quote:Idem.
[..]
Moeten ze nu ook. Is een kwestie van een simpele BRP-check. Is onzin.quote:[..]
Klinkt plausibel. Is voor een handhaver niet te doen om bij iedere groep te controleren of men samenwoont of niet.
Geen ideequote:[..]
De facto nog wel. Hoeveel coronaboetes zijn er precies geschreven voor mensen die seks hebben?
Nou ja, er wordt ook benadrukt dat iedereen hier ook wel een eigen verantwoordelijkheid in heeft. Wil je echt regels opstellen voor autisten ofzo, maar dan voor alle Nederlanders?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet zo, want het afstand houden tot het bezoek in je eigen huis is inderdaad een 'advies' en niet een verbod. Maar als je het advies strikt opvolgt, dan mag je geen seks hebben met iemand waarmee je niet één huishouding vormt.
Nee, je moet het omdraaien. En situaties waar mensen die elkaar kennen en bij elkaar willen zijn, niet verbieden.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Misschien helpt het om iets meer vanuit de praktische kant te kijken i.p.v. elke situatie dicht te willen timmeren.
Neem nou zo'n verbod op samenscholing. Als je dus per toeval een bekende tegenkomt, moeten we die dan maar allemaal negeren en doen alsof we ze niet kennen, want anders loop je het risico op samenscholing?
Je komt iemand tegen, praat even kort en gaat weer verder.
De facto kun je dat dus ook gewoon afspreken. Als jij fysiek behoefte hebt aan een praatje van een minuut.
Nee, juist niet. Mijn punt is dat dat op dit moment wel gebeurt, alleen dan op een beroerde manier ook nog.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:05 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nou ja, er wordt ook benadrukt dat iedereen hier ook wel een eigen verantwoordelijkheid in heeft. Wil je echt regels opstellen voor autisten ofzo?
Er is een verschil tussen wat men zegt en wat men ook daadwerkelijk doet. Uiteindelijk zijn er echt bijzonder weinig boetes in Nederland uitgeschreven als je dat vergelijkt met andere landen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De grootste burgemeester van Nederland heeft dit anders wel verkondigd.
[..]
Is gewoon beleid.
[..]
Moeten ze nu ook. Is een kwestie van een simpele BRP-check. Is onzin.
[..]
Geen idee
Het lijkt me inderdaad nogal raar om situaties te verbieden waarbij mensen niet bij elkaar willen zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, je moet het omdraaien. En situaties waar mensen die elkaar kennen en bij elkaar willen zijn, niet verbieden.
Rechtsonzekerheid noemen we dat. Zeer onwenselijk fenomeen. Regels (en zeker regels van strafrechtelijke aard) moeten gewoon duidelijk zijn en niet afhankelijk van de interpretatie en redelijkheid van de plaatselijke veldwachter.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen wat men zegt en wat men ook daadwerkelijk doet. Uiteindelijk zijn er echt bijzonder weinig boetes in Nederland uitgeschreven als je dat vergelijkt met andere landen.
Ik zie dat echt heel anders, namelijk dat iedereen juist een bepaalde mate van vrijheid geniet en regels niet heel goed omlijnd zijn. Maar eerlijk gezegd heb ik de energie en de zin niet om hier zelf op dit moment verder op door te gaan.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Mijn punt is dat dat op dit moment wel gebeurt, alleen dan op een beroerde manier ook nog.
De meeste regels zijn anders vrij duidelijk. Of je ze rechtvaardig vindt is wat anders.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rechtsonzekerheid noemen we dat. Zeer onwenselijk fenomeen. Regels (en zeker regels van strafrechtelijke aard) moeten gewoon duidelijk zijn en niet afhankelijk van de interpretatie en redelijkheid van de plaatselijke veldwachter.
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:06 schreef koemleit het volgende:
De laatste paar pagina's van dit topic.
Niks deugt er meer, de NOS het RIVM, Mark Rutte iedereen doet maar wat..
Gelukkig zijn er nog een paar fok musketiers die het gelukkig wel weten.
Jezus.
Tuurlijk zal niet alles over een like dakje gaan, maar ik heb het idee dat Nederland nadat ze (te) laat waren met maatregelen. Echt voorzichtig genoeg is nu, met de belangen voor de economie in ogenschouw nemend.
Maar ergens stond een zin dat ik alleen niet werkende kapjes mocht gebruiken!!! Tegen de muur met ze.
Ze bedoelen niet de kapjes die voor de ziekenhuizen bedoeld zijn.
Elk ander kapje heeft namelijk enige vorm van werking, vooral voor het niet besmetten van andere.
Ze proberen in hun keuzes het sentiment in het land mee te nemen. Dat is lastig maar in zekere zin lukt dat aardig. Dan zullen er altijd mensen woest zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is toch erg? Dat kunnen ze niet maken, maar ze maken het wel. Wat een stel prutsers met hun halfslachtige 'maatregelen'.
https://www.nu.nl/coronav(...)nt-grijs-gebied.htmlquote:Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad, erkent dat sprake is van een "grijs gebied".
"Maar dat is altijd zo. Kijk maar naar allerlei bepalingen die we in onze plaatselijke verordening hebben. De meeste wetten zijn niet zo zwart-wit en dat houdt ons land ook mooi leefbaar", aldus Bruls, die ook burgemeester van Nijmegen is.
(...)
Bruls: "Het komt er vooral op neer dat je handhaaft als er echt excessen zijn. Als mensen echt moedwillig de regels overtreden. Groepjes jongeren die steeds weer bij elkaar blijven komen en niet willen luisteren. Iemand die een feestje organiseert met honderd mensen."
Ik had dit niet van je verwacht lavjequote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja ik kan het wel volgen ja.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom niet? Kun jij het allemaal nog wél volgen dan? Ik niet.
Ook dat nog eens.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ja ik kan het wel volgen ja.alleen kan ik het niet volgen waarom zzp'ers niet paar maanden extra krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |