T is toch godsgeklaag. Dit gaat verder dan symboolpolitiek. Dit is ronduit destructief.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:12 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dacht eerst oprecht dat ik de Speld aan het lezen was
Ik ook. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:12 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dacht eerst oprecht dat ik de Speld aan het lezen was
Goed voor de geloofwaardigheid, wel.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)wassen-neus-a3999884
De krant denkt daar anders over.
Ik zou het tot 1 juno iig niet aanraden, dan kun je nog wel eens in overtreding zijn wegens gezichtsbedekkende kleding namelijk.
Monty Python-achtige toestanden.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T is toch godsgeklaag. Dit gaat verder dan symboolpolitiek. Dit is ronduit destructief.
En dan vraagt er net iemand aan mij welke maatregelen dan zo gek zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig?
Het is echt een raadsel waar ze mee bezig zijn. Verwarring zaaien? Eerst geen mondkapjes voor héeeeel lange tijd en nu weer deze verwarring hoe en wat en welke je wel en niet mag dragen. Echt, wat een stel prutsersquote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:45 schreef Noek het volgende:
[..]
En dan vraagt er net iemand aan mij welke maatregelen dan zo gek zijn.
Ga de wereld in en probeer te leven in het nieuwe normaal. Succes ermee!
Bizar.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goed voor de geloofwaardigheid, wel.
Je moet ook voor elke reis een schoon masker gebruiken en het is illegaal als je dat niet doet. Staat op de website van de overheid. Er gaat dus iemand controleren of het wel een vers/schoon masker is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
Het is echt een raadsel waar ze mee bezig zijn. Verwarring zaaien? Eerst geen mondkapjes voor héeeeel lange tijd en nu weer deze verwarring hoe en wat en welke je wel en niet mag dragen. Echt, wat een stel prutsers
De soep zal ook wel niet zo heet gegeten worden. Maar het lef wat je moet hebben om op te schrijven dat slechts mondkapjes zonder werkzaamheid zijn toegestaan is toch wel absurd hoor.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet ook voor elke reis een schoon masker gebruiken en het is illegaal als je dat niet doet. Staat op de website van de overheid. Er gaat dus iemand controleren of het wel een vers/schoon masker is.
Ook zoietsquote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moet ook voor elke reis een schoon masker gebruiken en het is illegaal als je dat niet doet. Staat op de website van de overheid. Er gaat dus iemand controleren of het wel een vers/schoon masker is.
Maar die niet werkzame kapjes moeten wèl schoon zijn!quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:53 schreef trein2000 het volgende:
De soep zal ook wel niet zo heet gegeten worden. Maar het lef wat je moet hebben om op te schrijven dat slechts mondkapjes zonder werkzaamheid zijn toegestaan is toch wel absurd hoor.
I see what you did therequote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:53 schreef Confetti het volgende:
Het RIVM is dus ook ontmaskerd in deze. Ze hebben, ook al is het met tegenzin, hun goedkeuring gegeven aan dit walgelijke plan om mensen schijnveiligheid te geven in het OV.
Fuck hun allemaal. Ik ga medische maskers dragen en geen BOA die mij mijn recht op leven in gevaar gaat brengen door wc-papier maskers op te laten doen.
Er is geen beleid.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is echt een raadsel waar ze mee bezig zijn. Verwarring zaaien? Eerst geen mondkapjes voor héeeeel lange tijd en nu weer deze verwarring hoe en wat en welke je wel en niet mag dragen. Echt, wat een stel prutsers
Dat is toch erg? Dat kunnen ze niet maken, maar ze maken het wel. Wat een stel prutsers met hun halfslachtige 'maatregelen'.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er is geen beleid.
Enige wat ze doen is inspelen op wat zij denken dat de bevolking/bedrijfsleven/OV/leraren/kappers of wie dan ook wil horen.
OV wil mondkapjes? Prima, gewoon roepen dat we dat doen.
Men wil een terrasje pakken? Geen probleem, gooien ze gewoon open, soort van.
Er is absoluut geen regie. Gewoon aankloten en het er beste van maken en het liefst zoveel mogelijk draaien, zodat niemand het meer snapt.
Het moet de drager niet beschermen, maar de "veilige afstand" (de 1.5 meter) verkleinen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
T is toch godsgeklaag. Dit gaat verder dan symboolpolitiek. Dit is ronduit destructief.
Je bent verplicht om een mondkapje te dragen, maar het mag niet werken, maar je moet wel iedere keer een nieuwe/schone dragen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is toch erg? Dat kunnen ze niet maken, maar ze maken het wel. Wat een stel prutsers met hun halfslachtige 'maatregelen'.
Je zou er toch woest om worden?
Veel kappers en nagelvijlers.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe overigens mee met de pilot van de NS om te reserveren voor de trein. Straks mijn eerste gereserveerde reis. De reis voor morgenochtend was 'vol'. Dat is de trein van 7.18. Daar zaten de afgelopen weken nog geen 10 mensen in (in de hele trein). Hoe is die dan vol?
Precies dit. Is me ook al zo opgevallen. Het is tamelijk stompzinnig. Kom er dan ook gewoon voor uit denk ik dan. En doe niet alsof.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:02 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er is geen beleid.
Enige wat ze doen is inspelen op wat zij denken dat de bevolking/bedrijfsleven/OV/leraren/kappers of wie dan ook wil horen.
OV wil mondkapjes? Prima, gewoon roepen dat we dat doen.
Men wil een terrasje pakken? Geen probleem, gooien ze gewoon open, soort van.
Er is absoluut geen regie. Gewoon aankloten en het er beste van maken en het liefst zoveel mogelijk draaien, zodat niemand het meer snapt.
Deze maatregel is naar het zich doet aanzien bedoeld tegen bedrijven die anders zouden inkopen en concurreren met de overheid voor het medische materiaal. Het lijkt me echt hoogst onwaarschijnlijk dat een burger hierop aangesproken zou worden, denk je niet? Verder staat het niet hebben van een keurmerk niet gelijk aan het niet werken.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 21:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)wassen-neus-a3999884
De krant denkt daar anders over.
Ik zou het tot 1 juno iig niet aanraden, dan kun je nog wel eens in overtreding zijn wegens gezichtsbedekkende kleding namelijk.
Weet ik niet. Als ik lees over coronaboetes in studentenhuizen zou ik er nog niet zo zeker van zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Deze maatregel is bedoeld tegen bedrijven die anders zouden inkopen en concurreren met de overheid voor het medische materiaal. Het lijkt me echt hoogst onwaarschijnlijk dat een burger hierop aangesproken zou worden, denk je niet?
Heb voor na 1 juni toch maar een bundeltje van 50 van deze besteld op Ali Express:quote:Op vrijdag 15 mei 2020 22:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je bent verplicht om een mondkapje te dragen, maar het mag niet werken, maar je moet wel iedere keer een nieuwe/schone dragen.
Riiiiiight.
Aan de andere kant werkt een stoffen mondkapje natuurlijk wel beperkend bij verspreiding als je bijvoorbeeld hoest etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |