Helemaal mee eens. Maar dan ook de mensen die sporten meer laten betalen. En ook de mensen die niet sporten.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:26 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Als de overheid er een wetsvoorstel van maakt..... Zorg toeslag bedrag naar gewicht van patiënten en voor elke te hoge BMI % een hoger eigen risico betalen..... Of per kilo betalen van de zorgpremie.... Kan natuurlijk wel.
Maar dat is discriminerend of fat shaming.
Op wat langere termijn zal het met behulp van omscholingen mogelijk een shift veroorzaken van niet-vitaal naar vitaal werk, althans dat hoop ik! Minder kwaliteitmanagers, online marketeers en consultants en meer onderwijzers en verpleegkundigen!quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:44 schreef quirina het volgende:
Voor degenen die hun baan dreigen te verliezen zegt Rutte dat het dan tijd is om een ander werk te zoeken.
Hahaha
Net of bedrijven nu massaal mensen gaan aannemen
En vergeet niet de reisbranche te redden door een voucher aan te nemen hequote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:45 schreef Oekelele het volgende:
Inderdaad begrijp ik u.
En dat deze crisis nog veel meer gaat kosten ook.
En dat iedereen volgend jaar de broekriem moet gaan aanhaken.... Bezuinigt moet worden ook.
Dat is toch wat ik zeg, dat je BMI niet kunt koppelen aan gezondheid.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:44 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Ook dit dus Rico Verhoeven heeft ook een te hoge BMI nou hij is toch echt niet dik
Zodat er nog meer belasting opgehoest dient te wordenquote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Op wat langere termijn zal het met behulp van omscholingen mogelijk een shift veroorzaken van niet-vitaal naar vitaal werk, althans dat hoop ik! Minder kwaliteitmanagers, online marketeers en consultants en meer onderwijzers en verpleegkundigen!
Bestaat er een reële angst in het ziekenhuis dat het grootste risico voor een tweede golf na de zomer ligt? Zeg maar de maanden oktober/november.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:45 schreef Arts-assistent het volgende:
Ik heb overigens avonddienst, maar het is rustig in het ziekenhuis. Normaliter kan ik als ik mij verveel presentaties gaan maken voor onderwijs (echter minimaal tot september geschrapt) of een sociaal rondje langs de patiënten gaan lopen (echter verspilling PBM).
Zijn er mensen nog benieuwd naar de gang van zaken in het ziekenhuis of nog onbeantwoorde medische vraagstukken? Graag tot uw dienst!
Nou dik zijn staat niet gelijk aan fit en gezond zijn.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik zeg, dat je BMI niet kunt koppelen aan gezondheid.
Je snapt wat een consultant doet?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:46 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Op wat langere termijn zal het met behulp van omscholingen mogelijk een shift veroorzaken van niet-vitaal naar vitaal werk, althans dat hoop ik! Minder kwaliteitmanagers, online marketeers en consultants en meer onderwijzers en verpleegkundigen!
Mijn god, ik ga hier niet meer op in.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:48 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou dik zijn staat niet gelijk aan fit en gezond zijn.
Vetpercentage dan. Betaalt alleen beetje bodybuilder een variabele premie door het jaar 🙃quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is toch wat ik zeg, dat je BMI niet kunt koppelen aan gezondheid.
Ik probeer alleen maar een voorbeeld te geven en wil heus geen hele beroepsgroepen devalueren hiermee. Er zijn echt wel genoeg mensen in die sectoren die veel toevoegen aan de maatschappij en dat begrijp ik.quote:
Denk dat veel mensen een advies in Nederland sowieso afslaat.quote:
Ik ben juist als consultant erg vitaal omdat ik op korte termijn waarde kan toevoegen, overigens ben ik technisch consultant, dus de kennis waar ik jarenlang aan gewerkt heb, krijg je voor een relatief prikkie.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:50 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik probeer alleen maar een voorbeeld te geven en wil heus geen hele beroepsgroepen devalueren hiermee. Er zijn echt wel genoeg mensen in die sectoren die veel toevoegen aan de maatschappij en dat begrijp ik.
Noemde ik alleen om mijn punt van niet-vitaal naar vitaal wat kracht bij te zetten.
Heel wisselend, de angst is er altijd, maar angsten zijn vaak gelukkig niet reëel. De verwachting is er nu niet. We zijn de eerste keer compleet verrast doordat we het virus niet op tijd signaleerden en vanaf januari al achter de feiten al aan het aanlopen waren. Op het moment lopen we gelijk met de feiten, en straks lopen we hopelijk voor de feiten aan.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Bestaat er een reële angst in het ziekenhuis dat het grootste risico voor een tweede golf na de zomer ligt? Zeg maar de maanden oktober/november.
Dat geloof ik direct, wilde ook helemaal niet jouw werk teniet doen!quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben juist als consultant erg vitaal omdat ik op korte termijn waarde kan toevoegen, overigens ben ik technisch consultant, dus de kennis waar ik jarenlang aan gewerkt heb, krijg je voor een relatief prikkie.
Laatste vraag dan aangezien dit ook een discussie hier op het forum is. Wat zijn momenteel de theorieën over welke maatregelen wel echt werken en welke misschien wel zinloos zijn?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:53 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Heel wisselend, de angst is er altijd, maar angsten zijn vaak gelukkig niet reëel. De verwachting is er nu niet. We zijn de eerste keer compleet verrast doordat we het virus niet op tijd signaleerden en vanaf januari al achter de feiten al aan het aanlopen waren. Op het moment lopen we gelijk met de feiten, en straks lopen we hopelijk voor de feiten aan.
We kunnen uitgebreid testen en zien steeds meer welke maatregelen zinnig zijn op nationaal niveau en welke minder uitmaken. Op het moment dat er een tweede golf gaat komen, wordt hierop denk ik op tijd gehandeld, waardoor deze wordt voorkomen.
Zelf geloof ik dus niet echt in een tweede grote golf. Daar zien we hem te goed voor aankomen.
Een goede consultant behoed vooral voor slechte stappen, overigens implementeer ik deels, en neem daar het team in mee, het is niet dat ik boel belazer door te rekken.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:52 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Denk dat veel mensen een advies in Nederland sowieso afslaat.
Nederlanders zijn allemaal adviseur. Tenminste mijn waarnemen in dit forum.
Ik het jouwe, overigens verdien ik gewoon een normaal salaris, denk zo een beetje wat een verpleger zal verdienen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:53 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dat geloof ik direct, wilde ook helemaal niet jouw werk teniet doen!
Die discussie laat ik liever aan de mensen epidemiologen (en in mindere mate virologen) die goed inzicht hebben in de daadwerkelijke cijfers. Zelf denk ik dat betere handhygiëne, 1,5 meter en het schrappen van massa-evenementen de grootste bijdrage leveren.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:54 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Laatste vraag dan aangezien dit ook een discussie hier op het forum is. Wat zijn momenteel de theorieën over welke maatregelen wel echt werken en welke misschien wel zinloos zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar u bent een echte adviseur. Doelde meer op huis tuin en keuken adviseurs.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een goede consultant behoed vooral voor slechte stappen, overigens implementeer ik deels, en neem daar het team in mee, het is niet dat ik boel belazer door te rekken.
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:57 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Die discussie laat ik liever aan de mensen epidemiologen (en in mindere mate virologen) die goed inzicht hebben in de daadwerkelijke cijfers. Zelf denk ik dat betere handhygiëne, 1,5 meter en het schrappen van massa-evenementen de grootste bijdrage leveren.Gaan jullie niet uit van een seizoensgebonden patroon of coinfecties met influenza, waardoor de afname ook verklaard kan worden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:57 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Die discussie laat ik liever aan de mensen epidemiologen (en in mindere mate virologen) die goed inzicht hebben in de daadwerkelijke cijfers. Zelf denk ik dat betere handhygiëne, 1,5 meter en het schrappen van massa-evenementen de grootste bijdrage leveren.Vond daarom ook de discussie over mondkapjes wel interessant. Kennelijk zouden mondkapjes niet 100% veilig zijn. Maar mijn simpele gedachte is dan wanneer een kapje al voor 50% werkt, je alsnog de helft minder besmettingen hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elk virus is eigenlijk seizoensgebonden, puur en alleen door het feit dat mensen in koudere seizoenen meer binnen zijn, mensen dichter op elkaar gepakt zitten, de weerstand net wat minder is en de slijmvliezen wat minder bescherming bieden. Denk dat dit virus daarop geen uitzondering is.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:58 schreef _I het volgende:
[..]
Gaan jullie niet uit van een seizoensgebonden patroon of coinfecties met influenza, waardoor de afname ook verklaard kan worden?
Dat is mogelijk meer een beleidsmatige discussie, lijkt me. Net zoals dat het gordels dragen in auto's ertoe heeft geleid dat we harder gingen rijden en er dus alsnog geen duidelijke daling in sterfte werd gezien op lange termijn. Mogelijk dat ze zoiets ook verwachten bij mondkapjes, waardoor mensen dichter op elkaar gaan staan.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:59 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Vond daarom ook de discussie over mondkapjes wel interessant. Kennelijk zouden mondkapjes niet 100% veilig zijn. Maar mijn simpele gedachte is dan wanneer een kapje al voor 50% werkt je alsnog de helft minder besmettingen hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |