abonnement Unibet Coolblue
pi_193150173
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:33 schreef Tourniquet het volgende:
"not for anti-virus" staat er bij, dus 'hopelijk' zijn deze genoeg niet-werkend. :s)
AliExpress, dus zal wel een soort Russisch Chinees roulette zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193150193
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:33 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Weet ik niet. Als ik lees over coronaboetes in studentenhuizen zou ik er nog niet zo zeker van zijn.
Dat zie ik meer op het niveau van het individu, niet op het niveau van beleid. Doorgeslagen handhavers heb je altijd natuurlijk wel.

Had het beter geweest te reizen zonder deze "fop maatregel", zoals dat genoemd wordt in het NRC-artikel?
pi_193150222
Overigens was dit allang bekend:
quote:
Zelfgemaakte mondkapjes

Er zit alleen wel een aantal haken en ogen aan die verplichting. Zo is het niet toegestaan om medische mondkapjes - die de beste bescherming bieden - te gebruiken, omdat die zijn bedoeld voor de zorgsector. Daar zijn beschermingsmiddelen nog altijd schaars.

Welke mondkapjes dan wel gedragen mogen worden, blijkt niet duidelijk uit de overheidsrichtlijnen. "Mensen moeten dit zelf regelen", zei Rutte toen hij na de persconferentie werd bevraagd over de mondkapjesverplichting. "Je kunt er zelf een maken, of je kunt er een kopen. Als het maar geen medisch mondkapje is."
https://nos.nl/artikel/23(...)ver-nut-blijven.html (8 mei)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 15 mei 2020 @ 22:38:55 #254
408813 crew  trein2000
pi_193150241
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Dat zie ik meer op het niveau van het individu, niet op het niveau van beleid. Doorgeslagen handhavers heb je altijd natuurlijk wel.
Precies. En dus moet je dit soort regels gewoon niet opstellen. Als je bedrijven wil 'raken' maak het dan een verkoopverbod oid.
quote:
Had het beter geweest te reizen zonder deze "fop maatregel", zoals dat genoemd wordt in het NRC-artikel?
Weet ik niet. Maar het is niet zwart-wit natuurlijk. Je kunt bijvoorbeeld ook denken aan een vergunningsysteem voor het OV oid.

Maar niet werkzame mondkapjes hebben iig geen zin.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193150304
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:38 schreef trein2000 het volgende:
Maar niet werkzame mondkapjes hebben iig geen zin.
Dus moet je zorgen dat je een (niet-medisch) mondkapje regelt die wel zin heeft?

In de Volkskrant stond wel een aardige test: https://www.volkskrant.nl(...)kapjestest~be4670af/

Die laat ook gelijk zien dat er nogal wat verschil zit in kwaliteit, veiligheid, draagcomfort en herbruikbaarheid.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 15 mei 2020 @ 22:41:51 #256
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_193150315
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maakte vrijdag bekend dat het zich gaat buigen over een mogelijk verband tussen COVID-19 en een zeldzame kinderziekte die is opgedoken in Europa en de Verenigde Staten en waar al meerdere kinderen aan zijn overleden, meldt AFP.

https://www.nu.nl/coronav(...)me-kinderziekte.html
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 15 mei 2020 @ 22:41:57 #257
408813 crew  trein2000
pi_193150318
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dus moet je zorgen dat je een (niet-medisch) mondkapje regelt die wel zin heeft?

In de Volkskrant stond wel een aardige test: https://www.volkskrant.nl(...)kapjestest~be4670af/

Die laat ook gelijk zien dat er nogal wat verschil zit in kwaliteit, veiligheid, draagcomfort en herbruikbaarheid.
"geen vorm van bescherming geven"is kennelijk de kabinetsrichtlijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193150373
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

"geen vorm van bescherming geven"is kennelijk de kabinetsrichtlijn.
Ik wacht liever op een officieel document dan een potentieel volledig uit zijn verband gerukte zinsnede.

Er zijn tal van mogelijkheden waarbij er wel enige bescherming mogelijk is, maar niet gelijk medische maskers zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 15 mei 2020 @ 22:44:49 #259
408813 crew  trein2000
pi_193150386
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik wacht liever op een officieel document dan een potentieel volledig uit zijn verband gerukte zinsnede.
NRC is geen GeenStijl, die weten echt wel wat ze opschrijven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 15 mei 2020 @ 22:44:59 #260
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193150391
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

"geen vorm van bescherming geven"is kennelijk de kabinetsrichtlijn.
Hoe zou Rutte zich hier weer uitkletsen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_193150452
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:44 schreef trein2000 het volgende:

[..]

NRC is geen GeenStijl, die weten echt wel wat ze opschrijven.
Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat het niet zo bedoeld kan zijn?

Dus als ik een niet-medisch masker heb die wel aardig werkt zou het dus verboden zijn, omdat het "geen vorm van bescherming" zou mogen geven?

Bottom line lijkt me nog altijd gewoon dat het geen medisch masker mag zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 15 mei 2020 @ 22:48:04 #262
408813 crew  trein2000
pi_193150474
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hoe zou Rutte zich hier weer uitkletsen?
"U moet begrijpen dat wij ook niet alles weten. We reageren op een behoefte vanuit de samenleving zonder de zorg te willen benadelen. Voorzorgsbeginsel, baat het niet dan schaadt het niet" Oid.

Alhoewel het mij ook niet zou verbazen dat die mondkapjesverplichting nog weer sneuvelt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 15 mei 2020 @ 22:48:32 #263
408813 crew  trein2000
pi_193150488
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat het niet zo bedoeld kan zijn?

Dus als ik een niet-medisch masker heb die wel aardig werkt zou het dus verboden zijn, omdat het "geen vorm van bescherming" zou mogen geven?

Bottom line lijkt me nog altijd gewoon dat het geen medisch masker mag zijn.
Ik heb deze coronacrisis al zo veel rariteiten gezien dat ik nergens meer van opkijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 15 mei 2020 @ 22:49:21 #264
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193150501
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:46 schreef DireStraits7 het volgende:
Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat het niet zo bedoeld kan zijn?
Ik vraag mij dat af. Er worden zo veel inconsistente regels de wereld ingestuurd dat deze er ook nog wel bij kan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_193150555
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vraag mij dat af. Er worden zo veel inconsistente regels de wereld ingestuurd dat deze er ook nog wel bij kan.
Noem mij één regel die net zo bizar zou zijn als het advies om alleen maar niet-werkende (wat niet hetzelfde is als niet-medisch) mondkapjes te mogen gebruiken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_193150561
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:49 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik vraag mij dat af. Er worden zo veel inconsistente regels de wereld ingestuurd dat deze er ook nog wel bij kan.
Wat stel jij voor dan?
  vrijdag 15 mei 2020 @ 22:53:52 #267
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193150633
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Noem mij één regel die net zo bizar zou zijn als het advies om alleen maar niet-werkende (wat niet hetzelfde is als niet-medisch) mondkapjes te mogen gebruiken.
Als je elkaar toevallig tegenkomt, dan mag je op straat een praatje maken. Als je dat van tevoren afspreekt, dan mag het niet.

Je mag met zijn tienen rondjes rennen op een voetbalveld. Na die rondjes even blijven staan en napraten mag niet.

Als je bij elkaar in huis woont en je bent familie, dan hoef je geen afstand te bewaren. Ben je echter huisgenoot en geen familie, zoals zeg maar ieder studentenhuis, dan mag je niet samen aan de keukentafel uit eten.

En als kers op de taart heb je als niet-samenwonende de facto een neukverbod.

Bizar genoeg voor je?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_193150704
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 21:53 schreef trein2000 het volgende:
De soep zal ook wel niet zo heet gegeten worden.
Laten we het hier op houden.

Ondanks al het geklaag hier gaat het in Nederland vrij goed.

De IC's zouden compleet overlopen. Niet gebeurd.
Al weken worden er nieuwe pieken aangekondigd hier. Niet gebeurd.
De economie zou compleet kapot zijn. Niet gebeurd.
Het volk zou in opstand komen. Niet gebeurd.

Het zou helpen als ook hier erkent wordt dat de soep helemaal niet zo heet gegeten wordt..
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 15 mei 2020 @ 22:56:28 #269
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193150716
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:51 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Wat stel jij voor dan?
Ik stel voor dat het bevoegd gezag een klein beetje zijn best doet om niet dit soort tegenstrijdige informatie de wereld in te sturen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_193150744
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je elkaar toevallig tegenkomt, dan mag je op straat een praatje maken. Als je dat van tevoren afspreekt, dan mag het niet.

Je mag met zijn tienen rondjes rennen op een voetbalveld. Na die rondjes even blijven staan en napraten mag niet.

Als je bij elkaar in huis woont en je bent familie, dan hoef je geen afstand te bewaren. Ben je echter huisgenoot en geen familie, zoals zeg maar ieder studentenhuis, dan mag je niet samen aan de keukentafel uit eten.

En als kers op de taart heb je als niet-samenwonende de facto een neukverbod.

Bizar genoeg voor je?
Volgens mij zijn het nog steeds geen vage verboden, maar vage adviezen en vage boetes.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 15 mei 2020 @ 22:58:08 #271
408813 crew  trein2000
pi_193150761
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik stel voor dat het bevoegd gezag een klein beetje zijn best doet om niet dit soort tegenstrijdige informatie de wereld in te sturen.
Of gewoon eens een fatsoenlijke communicatiestrategie gaat hanteren. Dat de eerste weke chaotisch zijn snapt iedereen. Maar zo langzamerhand mag er toch wel eens duidelijker gecommuniceerd worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193150770
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je elkaar toevallig tegenkomt, dan mag je op straat een praatje maken. Als je dat van tevoren afspreekt, dan mag het niet.

Je mag met zijn tienen rondjes rennen op een voetbalveld. Na die rondjes even blijven staan en napraten mag niet.

Als je bij elkaar in huis woont en je bent familie, dan hoef je geen afstand te bewaren. Ben je echter huisgenoot en geen familie, zoals zeg maar ieder studentenhuis, dan mag je niet samen aan de keukentafel uit eten.

En als kers op de taart heb je als niet-samenwonende de facto een neukverbod.

Bizar genoeg voor je?
Stel:

Je stelt deze regels samen met het idee dat 75% van de bevolking zich hier aan gaat houden, dan heb je dus 75% minder kans op besmettingen. Tuurlijk gaat niet iedereen zich houden aan deze regels, dat is onmogelijk. Maar zodra je deze regels niet invoert en dus 100% van de bevolking doorgaat met het normale leven heb je dus 4x meer kans dat iemand iemand anders besmet.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 15 mei 2020 @ 22:59:48 #273
408813 crew  trein2000
pi_193150813
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Stel:

Je stelt deze regels samen met het idee dat 75% van de bevolking zich hier aan gaat houden, dan heb je dus 75% minder kans op besmettingen. Tuurlijk gaat niet iedereen zich houden aan deze regels, dat is onmogelijk. Maar zodra je deze regels niet invoert en dus 100% van de bevolking doorgaat met het normale leven heb je dus 4x meer kans dat iemand iemand anders besmet.
En met fatsoenlijke regels daalt die 75%? Ik denk dat ie eerder stijgt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_193150818
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je elkaar toevallig tegenkomt, dan mag je op straat een praatje maken. Als je dat van tevoren afspreekt, dan mag het niet.
Lijkt me niet te handhaven. Punt is gewoon dat je niet te lang blijft hangen met elkaar.

quote:
Je mag met zijn tienen rondjes rennen op een voetbalveld. Na die rondjes even blijven staan en napraten mag niet.
Idem.

quote:
Als je bij elkaar in huis woont en je bent familie, dan hoef je geen afstand te bewaren. Ben je echter huisgenoot en geen familie, zoals zeg maar ieder studentenhuis, dan mag je niet samen aan de keukentafel uit eten.
quote:
Waarom vormen studenten geen huishouden?

Na vragen van de Landelijke Studenten Vakbond schreef Hubert Bruls, voorzitter van het Veiligheidsberaad dat de uitzondering voor mensen die een 'gezamenlijke huishouding' vormen bewust beperkt is gehouden om te voorkomen dat inwoners van gezamenlijke woonvormen zoals studentenhuizen, woongroepen en tehuizen zich in de publieke ruimte niet aan de 1,5 meter hoeven te houden.
Klinkt plausibel. Is voor een handhaver niet te doen om bij iedere groep te controleren of men samenwoont of niet.

quote:
En als kers op de taart heb je als niet-samenwonende de facto een neukverbod.
De facto nog wel. Hoeveel coronaboetes zijn er precies geschreven voor mensen die seks hebben?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 15 mei 2020 @ 23:00:28 #275
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_193150829
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Stel:

Je stelt deze regens samen met het idee dat 75% van de bevolking zich hier aan gaat houden, dan heb je dus 75% minder kans op besmettingen. Tuurlijk gaat niet iedereen zich houden aan deze regels, dat is onmogelijk. Maar zodra je deze regels niet invoert en dus 100% van de bevolking doorgaat met het normale leven heb je dus 4x meer kans dat iemand iemand anders besmet.
Dat niet iedereen zich aan regels houdt is een tamelijk vaste gewoonte. Maar dan nog moet je een pakket met regels samenstellen waar de bevolking zich in redelijkheid aan kan houden en dat begrijpelijk is.

Beide is momenteel niet het geval.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')