abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193079209


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193079230
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:14 schreef hooibaal het volgende:

[..]

waarschijnlijk ben ik iets beter in staat om veranderende omstandigheden te accepteren en mijn leven daaraan aan te passen. Anderen blijven wat langer in een protestfase hangen. Dat is begrijpelijk, maar brengt je uiteindelijk ook niet verder.
Dit is cynisch, toch?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193079240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Eens, maar als het even anders moet moet dat maar. Ik zie best wel wat mogelijkheden, ook met in- en uitloop, maar dat lijkt me niet bij ieder stadion even makkelijk. Het tijdelijk overnemen van de uitzendrechten en deze zelf exploiteren, daar zie ik veel meer in. Maar dat gaat Fox natuurlijk nooit toestaan.
Denk dat vooral de uitloop een groot probleem gaat worden. Inloop kun je denk ik nog wel inregelen door seizoenkaarten op een bepaald tijdstip te activeren bij de poortjes. Ene groep 1,5 uur van tevoren, dan een uur en de laatste groep een half uur. Maar mensen gaan niet een uur lopen wachten in het stadion voordat ze er eindelijk eens uit mogen, dat zie ik gewoon niet gebeuren.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:18:30 #4
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193079243
'Niemand die ons kloppen kan!!!!'
Lekker Sandman *O*

Wat mis ik dat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:18:46 #5
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193079248
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:14 schreef hooibaal het volgende:

[..]

waarschijnlijk ben ik iets beter in staat om veranderende omstandigheden te accepteren en mijn leven daaraan aan te passen. Anderen blijven wat langer in een protestfase hangen. Dat is begrijpelijk, maar brengt je uiteindelijk ook niet verder.
Anderen schreeuwen alleen maar kan niet en paniek we gaan allemaal dood. Las je deur dicht en blijf voor eeuwig binnen zou ik zeggen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:19:27 #6
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193079258
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dit is cynisch, toch?
Nee, waarom? Als je de hele tijd boos en gefrustreerd gaat zijn over de dingen die de komende tijd gewoon echt niet meer kunnen, dan heb je volgens mij een minder leuk leven dan als je je aanpast en geluk zoekt in de dingen die wel gewoon mogelijk zijn.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193079266
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mijn optiek ook. Je kan je wel willen blindstaren op een vaccin, maar dat biedt ook geen 100% zekerheid.
Een medicijn moet er ook zijn. Voorkomen en genezen. Beetje raar dat vorige week ook die minister van de toren blies dat er eerst een vaccin moet zijn voordat de entertainment business weer open mag.

Je kan beter op meerdere paarden wedden. Vaccin, medicijn en beschermen/isoleren van de risicogroepen.
Ergens verontrustte mij dat wel. Mijn hobbies hebben vooral doorgang in de entertainment business. Om dat zo stellig te zeggen dat die pas doorgang kunnen vinden bij een vaccin maakte me ergens wel wat bedroefd. Ik verwacht namelijk helemaal niet dat er binnen afzienbare tijd een vaccin komt. Daarnaast bedruk ik nogmaals dat dit virus schadelijk is voor een bepaalde risicogroep. Ik snap dat we die mensen willen beschermen tegen een vroegtijdige dood maar moeten we daar dan met zijn allen voor bloeden?
pi_193079267
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:18 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Denk dat vooral de uitloop een groot probleem gaat worden. Inloop kun je denk ik nog wel inregelen door seizoenkaarten op een bepaald tijdstip te activeren bij de poortjes. Ene groep 1,5 uur van tevoren, dan een uur en de laatste groep een half uur. Maar mensen gaan niet een uur lopen wachten in het stadion voordat ze er eindelijk eens uit mogen, dat zie ik gewoon niet gebeuren.
Ach, 50% is toch al voor het einde weg :+ .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193079282
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, waarom? Als je de hele tijd boos en gefrustreerd gaat zijn over de dingen die de komende tijd gewoon echt niet meer kunnen, dan heb je volgens mij een minder leuk leven dan als je je aanpast en geluk zoekt in de dingen die wel gewoon mogelijk zijn.
Maar volgens jou is er niets gewoon mogelijk dus moet je wel heel erg ongelukkig zijn ;(.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193079286
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:10 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Voorlopig hoor of zie ik toch weinig vanuit de overheden die doen vermoeden dat ze een ander plan hebben. Ik heb een paar weken geleden al gezegd dat het verstandiger zou zijn om te zoeken naar een medicijn wat de symptomen vermindert zodat niet iedereen naar de IC hoeft.

Daarnaast blijkt het een hele specifieke doelgroep te zijn die in het ziekenhuis terecht komt. Mij lijkt het verstandiger om die doelgroep beter te beschermen maar daar is al genoeg over gesproken. Voorlopig is de enige visie die ik zie dat we dit met zijn allen moeten doen voor een zeer selecte risicogroep. Ik vraag me echt af hoelang ze dat nog vol kunnen houden.
Ik ben ook meer van het principe; je hoeft niet harder te lopen dan een leeuw als je achterna gezeten wordt, alleen sneller dan de rest.

Niet voorkomen dat mensen het virus krijgen, maar voorkomen dat mensen er doodziek van worden of aan doodgaan. Ben het met je eens dat er geen alternatieven worden gezocht. Miljarden gaan er naar de zoektocht naar een vaccin. Had liever gezien dat de krachten gebundeld werden, de helft van het geld bespaard kon worden en dit gebruikt zou worden voor onderzoek naar andere zaken die van invloed kunnen zijn.

Hoop dat er meer post-mortem onderzoek komt naar de redenen dat mensen zover komen in het proces komen, of mogelijkheden dat ruimtes veilig genoeg worden om er met meerdere in te vertoeven zonder angst.
pi_193079289
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:15 schreef _I het volgende:

[..]

In mijn ogen, op mensen, is GI iets dat je achteraf kan vaststellen en daarmee blij kan zijn. Het kan niet een actief medium zijn. Ja, bij geiten.

Tilburg is toch geen eiland? Zolang er vrij verkeerd is overal, heb je niets aan groepsimmuniteit in een kleine regio. De rest van de groep loopt dan nog elke keer risico als het buiten de groep komt, of als er een vreemdeling in de groep wordt geïntroduceerd. Het zou dus pas zin hebben als het zover is binnen de "geïsoleerde groep", wat volgens mij de wereld is op dit moment.
Je zag nu dat het virus toch enorm regionaal toesloeg? In het Noorden van het land was er niet zoveel aan de hand, terwijl het in Brabant een enorme puinzooi was. Natuurlijk kun je dan juist in de andere regio's uitbraken verwachten die nog niet dat percentage hebben bereikt, maar die kun je dan ook hopelijk goed opvangen als land in z'n geheel.
pi_193079295
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, waarom? Als je de hele tijd boos en gefrustreerd gaat zijn over de dingen die de komende tijd gewoon echt niet meer kunnen, dan heb je volgens mij een minder leuk leven dan als je je aanpast en geluk zoekt in de dingen die wel gewoon mogelijk zijn.
Maar volgens jou waren koningsdag, het paasweekend en de drukke winkelcentra ook een probleem en gingen we dat wel terugzien in de cijfers. voorlopig is daar ook nog vrij weinig van uitgekomen. Je hebt een vershil tussen gezond realisme en doemdenken.
pi_193079320
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mijn optiek ook. Je kan je wel willen blindstaren op een vaccin, maar dat biedt ook geen 100% zekerheid.
Een medicijn moet er ook zijn. Voorkomen en genezen. Beetje raar dat vorige week ook die minister van de toren blies dat er eerst een vaccin moet zijn voordat de entertainment business weer open mag.

Je kan beter op meerdere paarden wedden. Vaccin, medicijn en beschermen/isoleren van de risicogroepen.
Een andere oplossing is snelle accurate testen voor mensen beschikbaar thuis.

- test jezelf, scant het resultaat in een app, krijg toegang tot ermee waar je ook moet zijn.

Ontwikkeling daarin maakt de maatschappij ook veiliger en veel weer mogelijk.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:24:34 #14
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193079341
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar volgens jou is er niets gewoon mogelijk dus moet je wel heel erg ongelukkig zijn ;(.
Ook binnen de anderhalvemetersamenleving zijn er voldoende mogelijkheden. Dan maar een jaartje geen concerten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:25:30 #15
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193079357
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Een andere oplossing is snelle accurate testen voor mensen beschikbaar thuis.

- test jezelf, scant het resultaat in een app, krijg toegang tot ermee waar je ook moet zijn.

Ontwikkeling daarin maakt de maatschappij ook veiliger en veel weer mogelijk.
Als dat mogelijk zou zijn dan is het een prima optie.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193079374
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je zag nu dat het virus toch enorm regionaal toesloeg? In het Noorden van het land was er niet zoveel aan de hand, terwijl het in Brabant een enorme puinzooi was. Natuurlijk kun je dan juist in de andere regio's uitbraken verwachten die nog niet dat percentage hebben bereikt, maar die kun je dan ook hopelijk goed opvangen als land in z'n geheel.
Dat is juist een van de redenen waarom ik twijfel aan het verhaal. Wat is de reden dat het lokaal toesloeg en op andere plekken niet meer om zich heen greep?

Als het wel iets te maken heeft met luchtverontreiniging, bibel-belt inentingstaferelen, de veeteelt in jullie omgeving of andere omgevingsfactoren, dan zijn die andere delen van het land helemaal niet ontvankelijk en zal het daar misschien nooit zover komen.

Waarom verdween het net zo spontaan als dat het opkwam? Als het al in Frankrijk was in december, hoelang was het hier dan al? Ik weet het niet, Lenny. Help het je hopen, maar ik denk dat als het weer opleeft, dat het weer in jullie regio zal zijn.
pi_193079400
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Een andere oplossing is snelle accurate testen voor mensen beschikbaar thuis.

- test jezelf, scant het resultaat in een app, krijg toegang tot ermee waar je ook moet zijn.

Ontwikkeling daarin maakt de maatschappij ook veiliger en veel weer mogelijk.
Dat zou voor de huidige situatie best een oplossing kunnen zijn. Aan de andere kant is het ook een bepaalde inbreuk op je privacy. Daarnaast is een dergelijk systeem ook op andere manieren toe te passen.
pi_193079413
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ook binnen de anderhalvemetersamenleving zijn er voldoende mogelijkheden. Dan maar een jaartje geen concerten.
Klopt hoor. Lekker naar het terras of het strand met een afsluitende bbq bij vrienden bij mooi weer, en als het regent filmpje pakken of heerlijk eten in een fijn restaurant.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193079432
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alleen het mensen kijken mis je een beetje. En de tapbieren die toch altijd net even beter smaken dan uit een klein flesje om een of andere reden.
Zoals jij het omschrijft, klinkt het toch wel weer aantrekkelijk eigenlijk.

Spoiler, offtopic.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
On-topic nu maar weer.
:@
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193079505
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:21 schreef _I het volgende:

[..]

Ik ben ook meer van het principe; je hoeft niet harder te lopen dan een leeuw als je achterna gezeten wordt, alleen sneller dan de rest.

Niet voorkomen dat mensen het virus krijgen, maar voorkomen dat mensen er doodziek van worden of aan doodgaan.
Ben het met je eens dat er geen alternatieven worden gezocht. Miljarden gaan er naar de zoektocht naar een vaccin. Had liever gezien dat de krachten gebundeld werden, de helft van het geld bespaard kon worden en dit gebruikt zou worden voor onderzoek naar andere zaken die van invloed kunnen zijn.

Hoop dat er meer post-mortem onderzoek komt naar de redenen dat mensen zover komen in het proces komen, of mogelijkheden dat ruimtes veilig genoeg worden om er met meerdere in te vertoeven zonder angst.
Dit klinkt een beetje als een groepsimmuniteit strategie :+
pi_193079511
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat zou voor de huidige situatie best een oplossing kunnen zijn. Aan de andere kant is het ook een bepaalde inbreuk op je privacy. Daarnaast is een dergelijk systeem ook op andere manieren toe te passen.
Het liefst zou ik op zoiets hopen zsm. Blaasapparaat, ander tuitje erop, blazen, negatief, qr code scannen, komt bij event, restaurant, gebouw, scant code, groen licht, welkom.

Misschien compleet onrealistisch maar zou ideaal zijn.

Dan doe je nog een mondkapjesplicht in ov,winkels,contactberoepen als stok achter de deur.

Bij positief resultaat isoleren en 2 weken geen toegang tot dingen bv.

In de tussentijd werken aan medicijn,behamdelmethode en vaccin.
pi_193079587
Dan heb je nog dat verhaal uit Nature;

quote:
The researchers also found that just 9% of original cases were responsible for 80% of infections detected in close contacts. Such ‘superspreading’ events could lead to “large COVID-19 clusters”, the authors write.

Nature
Als de ziekte vooral uitbreekt in clusters, en we alle grote evenementen verbieden, zal de verspreiding sowieso drastisch afnemen.

Het klinkt steeds alsof 1 iemand 1 iemand besmet bij een Rt van 0, maar hier is het dus meer zo dat grote groepen niemand ziek maken en maar een paar grote groepen. Hoe weet ik niet, maar volgens mij speelt dit een rol.
pi_193079607
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het liefst zou ik op zoiets hopen zsm. Blaasapparaat, ander tuitje erop, blazen, negatief, qr code scannen, komt bij event, restaurant, gebouw, scant code, groen licht, welkom.

Misschien compleet onrealistisch maar zou ideaal zijn.

Dan doe je nog een mondkapjesplicht in ov,winkels,contactberoepen als stok achter de deur.

Bij positief resultaat isoleren en 2 weken geen toegang tot dingen bv.

In de tussentijd werken aan medicijn,behamdelmethode en vaccin.
Maar zo'n systeem is natuurlijk makkelijk te omzeilen, laat je gezonde buurman even blazen. Het is niet snel waterdicht. En daarnaast als zo'n systeem in het leven geroepen wordt is er natuurlijk meer mogelijk dan alleen een blaastest. Daar ben ik toch wel wat huiverig voor. Eenmaal aangenomen maatregelen worden ook niet zomaar weer terug gedraaid.
pi_193079647
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:38 schreef _I het volgende:
Dan heb je nog dat verhaal uit Nature;
[..]

Als de ziekte vooral uitbreekt in clusters, en we alle grote evenementen verbieden, zal de verspreiding sowieso drastisch afnemen.

Het klinkt steeds alsof 1 iemand 1 iemand besmet bij een Rt van 0, maar hier is het dus meer zo dat grote groepen niemand ziek maken en maar een paar grote groepen. Hoe weet ik niet, maar volgens mij speelt dit een rol.
Als je de tijd hebt, zoek de videos van Maurice de Hond bij de nieuwe wereld eens op. Daarin legt hij hetzelfde princippe uit. En natuurlijk is dat ook best een logische verklaring. De kans dat 1 persoon een grote groep besmet tijdens een indoor event waar slechte ventilatie aanwezig is is natuurlijk vele malen groter dan dat jij iemand in de supermarkt besmet.
pi_193079668
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als je de tijd hebt, zoek de videos van Maurice de Hond bij de nieuwe wereld eens op. Daarin legt hij hetzelfde princippe uit. En natuurlijk is dat ook best een logische verklaring. De kans dat 1 persoon een grote groep besmet tijdens een indoor event waar slechte ventilatie aanwezig is is natuurlijk vele malen groter dan dat jij iemand in de supermarkt besmet.
Ben bekend met zijn werk van de laatste weken. Zie daar ook zeker wel het nut van in, en de logica.
pi_193079707
Die Tweede Pinksterdag wordt iig een leuke test case. Als het weer dan meewerkt (graadje of 20-25) krijg je denk ik echt een "Koeien voor het eerst weer naar buiten" effect. Zeer benieuwd naar de verdere uitwerking van die richtlijnen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193079752
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Die Tweede Pinksterdag wordt iig een leuke test case. Als het weer dan meewerkt (graadje of 20-25) krijg je denk ik echt een "Koeien voor het eerst weer naar buiten" effect. Zeer benieuwd naar de verdere uitwerking van die richtlijnen.
Die hebben we zo ongeveer al ieder weekend + pasen gehad, zonder effect.
pi_193079777
En we beginnen weer van voor af aan :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193079825
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:48 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Die hebben we zo ongeveer al ieder weekend + pasen gehad, zonder effect.
Heb het ook niet over de effecten (qua Corona) - meer op hoe de horeca hier mee om gaat springen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:56:01 #30
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193079881
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Een andere oplossing is snelle accurate testen voor mensen beschikbaar thuis.

- test jezelf, scant het resultaat in een app, krijg toegang tot ermee waar je ook moet zijn.

Ontwikkeling daarin maakt de maatschappij ook veiliger en veel weer mogelijk.
Een app is ook de oplossing niet. Een controle maatschappij waarin je altijd je telefoon bij je MOET hebben om bepaalde toestemmingen te krijgen?

Regelrechte Dystopie. Dat is niet normaal en moeten we ook niet normaal maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193080028
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Een app is ook de oplossing niet. Een controle maatschappij waarin je altijd je telefoon bij je MOET hebben om bepaalde toestemmingen te krijgen?

Regelrechte Dystopie. Dat is niet normaal en moeten we ook niet normaal maken.
In Zuid Korea nu het perfecte voorbeeld dat die totale controle best eng is. Homoseksuelen die niet geout willen worden, maar wel worden getraced nu.
pi_193080083
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]

In Zuid Korea nu het perfecte voorbeeld dat die totale controle best eng is. Homoseksuelen die niet geout willen worden, maar wel worden getraced nu.
Zou het nu overal "toevallig" uitbreken waar men de noodzaak ziet om iets te wijzigen?

- In groepen arbeidsmigraten
- hier in AZC's
- In het gay-district

Je volgt specifiek meldingen op en stelt dan vast dat het daar "heel errug" is. Ten slotte zitten de gevallen daar waar je test.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 11:14:56 #33
5428 crew  miss_sly
pi_193080183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:19 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ergens verontrustte mij dat wel. Mijn hobbies hebben vooral doorgang in de entertainment business. Om dat zo stellig te zeggen dat die pas doorgang kunnen vinden bij een vaccin maakte me ergens wel wat bedroefd. Ik verwacht namelijk helemaal niet dat er binnen afzienbare tijd een vaccin komt. Daarnaast bedruk ik nogmaals dat dit virus schadelijk is voor een bepaalde risicogroep. Ik snap dat we die mensen willen beschermen tegen een vroegtijdige dood maar moeten we daar dan met zijn allen voor bloeden?
Het gaat niet alleen om een vroegtijdige dood van toch al oude mensen met onderliggend lijden.
Het gaat ook om de jongere mensen die er niet aan overlijden, maar wel heel ziek van zijn. En dan niet alleen over de IC-capaciteit om al deze mensen op te vangen gedurende een flink aantal weken, maar zeker ook om de periode erna. Mensen die aan de beademing hebben gelegen, hebben vaak een lange revalidatie te gaan. Moeten eerst nog een tijd op een gewone verpleegafdeling liggen, moeten weer leren slikken, lopen, functioneren. Hebben therapie nodig om te verwerken wat hun is overkomen en dat ze net niet zijn gestorven. Deze ex-patienten hebben nog een lange weg te gaan voor ze weer volledig, geestelijk en lichamelijk, gezond zijn en op hun oude niveau kunnen deelnemen aan de maatschappij. En dat is nog even ervan uitgaande dat er inderdaad geen permanente ernstige schade aan de longen is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193080320
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Die Tweede Pinksterdag wordt iig een leuke test case. Als het weer dan meewerkt (graadje of 20-25) krijg je denk ik echt een "Koeien voor het eerst weer naar buiten" effect. Zeer benieuwd naar de verdere uitwerking van die richtlijnen.
@KingRoland en ik gaan dan iig helemaal naar de 2k
pi_193080361
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om een vroegtijdige dood van toch al oude mensen met onderliggend lijden.
Het gaat ook om de jongere mensen die er niet aan overlijden, maar wel heel ziek van zijn. En dan niet alleen over de IC-capaciteit om al deze mensen op te vangen gedurende een flink aantal weken, maar zeker ook om de periode erna. Mensen die aan de beademing hebben gelegen, hebben vaak een lange revalidatie te gaan. Moeten eerst nog een tijd op een gewone verpleegafdeling liggen, moeten weer leren slikken, lopen, functioneren. Hebben therapie nodig om te verwerken wat hun is overkomen en dat ze net niet zijn gestorven. Deze ex-patienten hebben nog een lange weg te gaan voor ze weer volledig, geestelijk en lichamelijk, gezond zijn en op hun oude niveau kunnen deelnemen aan de maatschappij. En dat is nog even ervan uitgaande dat er inderdaad geen permanente ernstige schade aan de longen is.
Over hoeveel mensen hebben we het dan eigenlijk, die er zo aan toe zijn geweest?
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 11:27:50 #36
5428 crew  miss_sly
pi_193080378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:26 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Over hoeveel mensen hebben we het dan eigenlijk, die er zo aan toe zijn geweest?
Een heel groot deel van de mensen dat aan de beademing is geweest en het heeft overleefd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193080459
quote:
Wekelijks vijf tot tien coronaspugers in Amsterdam

Wat in eerste instantie meer weg had van een incident lijkt nu een structureel probleem: coronaspugers. In Amsterdam wordt volgens de politie wekelijks vijf tot tien keer iemand in zijn of haar gezicht gespuugd met de vermelding dat de spuger lijdt aan het coronavirus.

Dat zegt politiechef Frank Paauw. Het gebeurt volgens hem bij allerlei mensen: van agenten en boa's tot personeel in het OV en parkbeheerders. 'Mensen die echt vervelend zijn of van slechte wil zijn en soms ook gewoon verward gedrag vertonen, maken de combinatie met spugen en corona', aldus Paauw.

Gevraagd naar aantallen zegt de hoofdcommissaris: 'Het zijn er geen honderden. Gelukkig niet, zou ik willen zeggen, maar tussen de vijf en tien per week komen we op dit moment wel aan.'
https://www.at5.nl/artike(...)spugers-in-amsterdam
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193080472
2e pinksterdagpiek
We werken nu zelfs al met pieken in de toekomst.
Ik hou zo van hier. :D O+
Go hard or go home
pi_193080517
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:33 schreef Noek het volgende:
2e pinksterdagpiek
We werken nu zelfs al met pieken in de toekomst.
Ik hou zo van hier. :D O+
Wie heeft het over een 2e Pinksterdagpiek?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 12 mei 2020 @ 11:36:52 #40
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_193080527
Ik ben al zovaak in een drukke Supermarkt geweest die PinksterPiek dat gaat wel meevallen zolang we afstand nemen.
pi_193080584
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:21 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Maar volgens jou waren koningsdag, het paasweekend en de drukke winkelcentra ook een probleem en gingen we dat wel terugzien in de cijfers. voorlopig is daar ook nog vrij weinig van uitgekomen. Je hebt een vershil tussen gezond realisme en doemdenken.
Maar op voorhand was dat geen zekerheid dat het mee zou vallen en eigenlijk niet echt terug zou komen in de cijfers.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193080595
Ik ben inmiddels ook wel een beetje bijgedraaid hoor. Ja het is allemaal kut, ja er gaan veel mensen dood, maar het lijkt dat met grootschalige bijeenkomsten annuleren dat de verspreiding, god zij dank, redelijk mee valt. Als je van meevallen kan spreken dan, want ook zonder gaan er een hoop mensen dood aan COVID-19.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193080616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Een heel groot deel van de mensen dat aan de beademing is geweest en het heeft overleefd.
Ik denk dat zoals het nu gaat er steeds meer een "conflict" komt tussen groepen. Mensen willen/kunnen steeds meer doen en gaan dat ook gewoon doen naar mate er meer tijd verstrijkt. Als blijkt dat de heropening van scholen/kappers/terras/zwembad/etc niet tot nauwelijks invloed heeft op de besmettingen (en alles wat daaruit voortvloeit) gaan mensen zich steeds meer veroorloven.
pi_193080646
Noorse gezondheidsautoriteit: schoolsluiting was onnodig
De scholen in Noorwegen hadden niet gesloten hoeven worden vanwege de coronacrisis. Dat meldt de Zwitserse omroep SRF op basis van een rapport van de Noorse gezondheidsautoriteit, die de ruim 8000 geregistreerde coronabesmettingen in het land onderzocht. De Noren zouden geen bewijs hebben gevonden voor brede verspreiding van het virus onder jongeren onder de 20 jaar.

In het rapport staat ook dat de sluiting van tandarts- en fysiotherapiepraktijken niet nodig was, en dat de uitgebreide reisbeperkingen binnen Noorwegen niet veel hebben opgeleverd.

De Noorse gezondheidsautoriteit benadrukt dat het gaat om een tussenrapport en niet om een eindrapportage, maar vindt dat er voldoende bewijs is om met deze conclusies naar buiten te komen. In het rapport staat verder dat snelle maatregelen niet werken tegen het virus en dat Noorwegen een duurzame manier moet vinden om ermee te leven.


Belangrijk is wel om te realiseren dat we zoiets als dit nooit hebben ervaren in de moderne wereld. Het mooie is dat we iig heel veel dingen leren nu voor de toekomst, we zullen alleen maar meer voorbereid zijn dan ooit.
pi_193080649
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:43 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik denk dat zoals het nu gaat er steeds meer een "conflict" komt tussen groepen. Mensen willen/kunnen steeds meer doen en gaan dat ook gewoon doen naar mate er meer tijd verstrijkt. Als blijkt dat de heropening van scholen/kappers/terras/zwembad/etc niet tot nauwelijks invloed heeft op de besmettingen (en alles wat daaruit voortvloeit) gaan mensen zich steeds meer veroorloven.
En dat is onlogisch omdat...? Als blijkt dat corona aan het uitsterven is dan is het logisch dat we weer terug gaan naar het normale leven. En het kan (en zal) heus wel weer eens terugkomen. Misschien in een andere vorm, misschien ook niet, enige wat we kunnen hopen is dat we er wat van geleerd hebben.
Facts don't care about your feelings
pi_193080681
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:44 schreef Simmertje het volgende:
Noorse gezondheidsautoriteit: schoolsluiting was onnodig
De scholen in Noorwegen hadden niet gesloten hoeven worden vanwege de coronacrisis. Dat meldt de Zwitserse omroep SRF op basis van een rapport van de Noorse gezondheidsautoriteit, die de ruim 8000 geregistreerde coronabesmettingen in het land onderzocht. De Noren zouden geen bewijs hebben gevonden voor brede verspreiding van het virus onder jongeren onder de 20 jaar.

In het rapport staat ook dat de sluiting van tandarts- en fysiotherapiepraktijken niet nodig was, en dat de uitgebreide reisbeperkingen binnen Noorwegen niet veel hebben opgeleverd.

De Noorse gezondheidsautoriteit benadrukt dat het gaat om een tussenrapport en niet om een eindrapportage, maar vindt dat er voldoende bewijs is om met deze conclusies naar buiten te komen. In het rapport staat verder dat snelle maatregelen niet werken tegen het virus en dat Noorwegen een duurzame manier moet vinden om ermee te leven.


Belangrijk is wel om te realiseren dat we zoiets als dit nooit hebben ervaren in de moderne wereld. Het mooie is dat we iig heel veel dingen leren nu voor de toekomst, we zullen alleen maar meer voorbereid zijn dan ooit.
Daarom zie je dat het in Azie ook veel beter opgepakt werd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_193080701
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:45 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

En dat is onlogisch omdat...? Als blijkt dat corona aan het uitsterven is dan is het logisch dat we weer terug gaan naar het normale leven. En het kan (en zal) heus wel weer eens terugkomen. Misschien in een andere vorm, misschien ook niet, enige wat we kunnen hopen is dat we er wat van geleerd hebben.
Zeker niet onlogisch, ik bedoelde alleen dat mensen dat sneller gaan doen dan het afschalen van de maatregelen zelf.
pi_193080713
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Daarom zie je dat het in Azie ook veel beter opgepakt werd.
Naja China gooide natuurlijk alles wel op slot, dat werd veelal als voorbeeld gebruikt. De beelden zagen er ook heel naar uit, dus logisch dat je eerst daarnaar kijkt. Maar inderdaad, we hadden misschien landen als voorbeeld kunnen gebruiken die al ervaring hadden met uitbraken zoals deze.
pi_193080717
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Maar op voorhand was dat geen zekerheid dat het mee zou vallen en eigenlijk niet echt terug zou komen in de cijfers.
Klopt, maar toch konden we begin april al vast stellen dat het massaal erop uittrekken weinig gevolgen zou gaan hebben. En dat is natuurlijk met de wetenschap van nu maar volgens BoerHooibaal moesten we het beste maar gewoon tot 2021 binnen blijven en dat was vanaf begin april al duidelijk dat dat helemaal niet noodzakelijk is. Nou zal iedereen wellicht begrijpen dat we in die tijd nog wat voorzichtig moesten zijn en al helemaal niet moesten spreken van versoepelen. Maar zoals het er nu naar uit laat zien is het grootste effect toch het afschaffen van grootschalige evenementen geweest. Ik heb van meet af aan ook al gezegd dat die hele lockdown geen of weinig effect had. Dan is het natuurlijk afhankelijk van wat je een lockdown noemt.
Ik heb het vanaf het begin al vreemd gevonden dat landen met een strikte lockdown veel harder getroffen werden dan landen met een "intelligente lockdown".
pi_193080798
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:49 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar zoals het er nu naar uit laat zien is het grootste effect toch het afschaffen van grootschalige evenementen geweest.
:Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193080817
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Klopt, maar toch konden we begin april al vast stellen dat het massaal erop uittrekken weinig gevolgen zou gaan hebben. En dat is natuurlijk met de wetenschap van nu maar volgens BoerHooibaal moesten we het beste maar gewoon tot 2021 binnen blijven en dat was vanaf begin april al duidelijk dat dat helemaal niet noodzakelijk is. Nou zal iedereen wellicht begrijpen dat we in die tijd nog wat voorzichtig moesten zijn en al helemaal niet moesten spreken van versoepelen. Maar zoals het er nu naar uit laat zien is het grootste effect toch het afschaffen van grootschalige evenementen geweest. Ik heb van meet af aan ook al gezegd dat die hele lockdown geen of weinig effect had. Dan is het natuurlijk afhankelijk van wat je een lockdown noemt.
Ik heb het vanaf het begin al vreemd gevonden dat landen met een strikte lockdown veel harder getroffen werden dan landen met een "intelligente lockdown".
Probeer het ook eens door de ogen van iemand te zien die de beslissing moet maken en die ook verantwoordelijk wordt gehouden voor deze beslissingen. Stel het was wel misgegaan en opnieuw honderden en misschien duizenden mensen op de IC had opgeleverd. Op dat moment waren we pas in de eerste weken van een kleine daling, dan kun je gewoon niet dat risico nemen als politicus.

Overigens denk ik dat onze politiek al een goede beslissing heeft genomen om inderdaad niet over te gaan op een totale lockdown. Dat uiteindelijk nu blijkt dat het misschien nog wel iets soepeler had gekund dat is makkelijk praten achter. Je wilt niet duizenden extra doden op je geweten hebben, dus hartstikke logisch dat een aantal weken geleden hier nog enorm voorzichtig mee werd omgegaan.
pi_193080919
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:56 schreef Simmertje het volgende:

[..]

dus hartstikke logisch dat een aantal weken geleden hier nog enorm voorzichtig mee werd omgegaan.
En die voorzichtigheid blijft voorlopig door echt stap voor stap te bekijken wat wel en niet kan. Denk dat we wat dat betreft weinig reden tot echt klagen hebben met de aanpak hier in Nederland.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193080922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:56 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Probeer het ook eens door de ogen van iemand te zien die de beslissing moet maken en die ook verantwoordelijk wordt gehouden voor deze beslissingen. Stel het was wel misgegaan en opnieuw honderden en misschien duizenden mensen op de IC had opgeleverd. Op dat moment waren we pas in de eerste weken van een kleine daling, dan kun je gewoon niet dat risico nemen als politicus.

Overigens denk ik dat onze politiek al een goede beslissing heeft genomen om inderdaad niet over te gaan op een totale lockdown. Dat uiteindelijk nu blijkt dat het misschien nog wel iets soepeler had gekund dat is makkelijk praten achter. Je wilt niet duizenden extra doden op je geweten hebben, dus hartstikke logisch dat een aantal weken geleden hier nog enorm voorzichtig mee werd omgegaan.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind dat de Rutte en de zijnen, zeker de eerste maand, correct hebben gehandeld! Ik begrijp de voorzichtigheid van die periode. Maar we kunnen nu toch wel vaststellen welke maatregelen wel significant bijdragen en welke maatregelen niet en in dat licht vind ik wel dat ze iets te voorzichtig met de versoepelingen omgaan. Ik heb dan ook makkelijk praten want ik roep maar van de zijlijn.
pi_193080988
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

En die voorzichtigheid blijft voorlopig door echt stap voor stap te bekijken wat wel en niet kan. Denk dat we wat dat betreft weinig reden tot echt klagen hebben met de aanpak hier in Nederland.
Eens, maar ik vind wel dat je flexibel moet zijn om bepaalde regelingen iets sneller te versoepelen. Mocht het de komende weken enorm goed gaan, dan zou je eventueel het heropenen van sportscholen kunnen vervroegen. Daarnaast goed blijven kijken naar andere landen.
pi_193081062
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:08 schreef Simmertje het volgende:
Mocht het de komende weken enorm goed gaan, dan zou je eventueel het heropenen van sportscholen kunnen vervroegen. Daarnaast goed blijven kijken naar andere landen.
Dat doet men toch ook? Rutte heeft duidelijk aangegeven dat data vervroegd zouden kunnen worden. Of uitgesteld. Afhankelijk van ontwikkelingen in Nederland en andere landen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193081119
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:21 schreef _I het volgende:

[..]

Ik ben ook meer van het principe; je hoeft niet harder te lopen dan een leeuw als je achterna gezeten wordt, alleen sneller dan de rest.
Mooi ^O^
pi_193081120
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:08 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Eens, maar ik vind wel dat je flexibel moet zijn om bepaalde regelingen iets sneller te versoepelen. Mocht het de komende weken enorm goed gaan, dan zou je eventueel het heropenen van sportscholen kunnen vervroegen. Daarnaast goed blijven kijken naar andere landen.
Mee eens - onnodig economisch malaise laten verergeren heeft geen zin als het goed blijft gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:28:15 #58
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_193081213
Ik heb DE oplossing mensen! UV licht doodt o.a. virussen. Als we nu gewoon UV-lampen ophangen in bijvoorbeeld uitgaansgelegenheden. Dan worden de virusdeeltjes in de lucht onschadelijk gemaakt door blootstelling aan dit licht en reduceren we de kans op besmetting tot nagenoeg 0. _O_
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:30:25 #59
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193081236
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat doet men toch ook? Rutte heeft duidelijk aangegeven dat data vervroegd zouden kunnen worden. Of uitgesteld. Afhankelijk van ontwikkelingen in Nederland en andere landen.
Nederland voert volgens mij prima beleid nu. Zou echt niet willen ruilen met Frankrijk, Italie, of de UK nu.
pi_193081242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Ik heb DE oplossing mensen! UV licht doodt o.a. virussen. Als we nu gewoon UV-lampen ophangen in bijvoorbeeld uitgaansgelegenheden. Dan worden de virusdeeltjes in de lucht onschadelijk gemaakt door blootstelling aan dit licht en reduceren we de kans op besmetting tot nagenoeg 0. _O_
En dan over een paar jaar zitten we met een huidkanker epidemie?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:32:15 #61
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_193081262
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:30 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En dan over een paar jaar zitten we met een huidkanker epidemie?
Goed insmeren dan maar ;)
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193081284
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nederland voert volgens mij prima beleid nu. Zou echt niet willen ruilen met Frankrijk, Italie, of de UK nu.
Ik ook niet. :)

Achteraf gezien, voor nu dan, want we weten nooit wat nog komen gaat, lijkt het gekozen beleid hier minstens net zo goed te werken als een volledige lockdown en misschien zelfs wel beter.

Ik was eerst heel negatief, maar zoals gezegd ben ik toch een beetje gedraaid. Ik zou zo de politiek in kunnen :+ :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193081332
NOS twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 12:18:00 Gyms met gewichten en spinningfietsen naar buiten, daar mag sporten wel https://t.co/AurcBc6h6W reageer retweet
Kijk zo kan het ook. Een praktische oplossing ipv bij Op1 gaan zitten janken.
pi_193081346
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ook niet. :)

Achteraf gezien, voor nu dan, want we weten nooit wat nog komen gaat, lijkt het gekozen beleid hier minstens net zo goed te werken als een volledige lockdown en misschien zelfs wel beter.

Ik was eerst heel negatief, maar zoals gezegd ben ik toch een beetje gedraaid. Ik zou zo de politiek in kunnen :+ :P
Ik heb dat ook. Eerst heel voorzichtig maar ook angstig en nu denk ik dat het wel goedkomt als de we de grote evenementen maar cancellen. Wmb mag die branche ook steun krijgen.

Maar ook een beetje in de provincie blijven wel. Ook voor de lokale economie maar ook om evt clusters in de kiem te smoren.
Go hard or go home
pi_193081388
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:38 schreef Gehrman het volgende:
NOS twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 12:18:00 Gyms met gewichten en spinningfietsen naar buiten, daar mag sporten wel https://t.co/AurcBc6h6W reageer retweet
Kijk zo kan het ook. Een praktische oplossing ipv bij Op1 gaan zitten janken.
Niet elke gym heeft daar natuurlijk de mogelijkheden voor. (Die van mij gelukkig wel trouwens, erg blij dat het weer kan. Wel wat beperkt overigens, maar helemaal prima voor nu)
pi_193081396
.

[ Bericht 99% gewijzigd door trustychords op 12-05-2020 12:43:41 ]
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:46:39 #67
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193081449
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Ik heb DE oplossing mensen! UV licht doodt o.a. virussen. Als we nu gewoon UV-lampen ophangen in bijvoorbeeld uitgaansgelegenheden. Dan worden de virusdeeltjes in de lucht onschadelijk gemaakt door blootstelling aan dit licht en reduceren we de kans op besmetting tot nagenoeg 0. _O_
Met z’n alle onder de zonnebank! *O* 8-)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_193081454
Dit schiet vandaag wel heel erg snel omlaag:
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 422
pi_193081472
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Ik heb DE oplossing mensen! UV licht doodt o.a. virussen. Als we nu gewoon UV-lampen ophangen in bijvoorbeeld uitgaansgelegenheden. Dan worden de virusdeeltjes in de lucht onschadelijk gemaakt door blootstelling aan dit licht en reduceren we de kans op besmetting tot nagenoeg 0. _O_
Die heb je al in verschillende uitgaansgelegenheden, jammer dat je bepaalde vlekken ook zo goed ziet :')
Facts don't care about your feelings
pi_193081497
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:47 schreef Freudie het volgende:
Dit schiet vandaag wel heel erg snel omlaag:
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 422
*O*

Hopelijk kan nu veel achterstallige zorg ingehaald worden.
pi_193081503
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:47 schreef Freudie het volgende:
Dit schiet vandaag wel heel erg snel omlaag:
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 422
Nog een fijne bijkomstigheid: de meeste COVID patienten op de IC hebben geen COVID meer. Een stuk fijner voor de verpleging. :)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 12:58:29 #72
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_193081653
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Ik heb DE oplossing mensen! UV licht doodt o.a. virussen. Als we nu gewoon UV-lampen ophangen in bijvoorbeeld uitgaansgelegenheden. Dan worden de virusdeeltjes in de lucht onschadelijk gemaakt door blootstelling aan dit licht en reduceren we de kans op besmetting tot nagenoeg 0. _O_
Waarom niet gewoon UV-licht injecteren?
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 13:04:24 #73
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193081735
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:21 schreef _I het volgende:
Ik ben ook meer van het principe; je hoeft niet harder te lopen dan een leeuw als je achterna gezeten wordt, alleen sneller dan de rest.
Dat is een regelrechte Johan Cruijff.

“Als je niet kan winnen, moet je zorgen dat je niet verliest."
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193081765
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:58 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon UV-licht injecteren?
Hatseflats! Deep throat met een tl-buis!
pi_193081769
ADnl twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 12:00:56 Coronamedicijn remdesivir mag in Europa nu ook gebruikt worden voor minder zieke patiënten. Nederland zal dat advies waarschijnlijk snel overnemen

https://t.co/FP3FBP9Y4G reageer retweet
  dinsdag 12 mei 2020 @ 13:08:35 #76
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_193081787
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:58 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon UV-licht injecteren?
Probeer het uit zou ik zeggen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193081807
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:28 schreef PzKpfw het volgende:
Ik heb DE oplossing mensen! UV licht doodt o.a. virussen. Als we nu gewoon UV-lampen ophangen in bijvoorbeeld uitgaansgelegenheden. Dan worden de virusdeeltjes in de lucht onschadelijk gemaakt door blootstelling aan dit licht en reduceren we de kans op besmetting tot nagenoeg 0. _O_
Ik ken viavia iemand die nu uv-lampen maakt om kamers (van bijvoorbeeld verzorgingshuizen) op die manier te desinfecteren. Maar ik heb begrepen dat je niet in dat licht moet staan, schijnt iets te heftig te zijn voor het menselijk lichaam!
  dinsdag 12 mei 2020 @ 13:14:07 #78
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193081863
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:07 schreef polderturk het volgende:
ADnl twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 12:00:56 Coronamedicijn remdesivir mag in Europa nu ook gebruikt worden voor minder zieke patiënten. Nederland zal dat advies waarschijnlijk snel overnemen

https://t.co/FP3FBP9Y4G reageer retweet
ZET AAN DIE PERSEEEEEEEEN!!!!

Pillen draaien!!

*O*
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193081880
Heerlijk naar de kapper geweest. Zonder 1.5 meter. Geen gezeik. Heerlijk.

Kapper vond het ook onzin en had het liefst eerder willen beginnen. Angst voor covid was er niet
Love is in the air!
  dinsdag 12 mei 2020 @ 13:17:02 #80
14505 OProg
A Life in Music
pi_193081908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 11:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wekelijks vijf tot tien coronaspugers in Amsterdam

Wat in eerste instantie meer weg had van een incident lijkt nu een structureel probleem: coronaspugers. In Amsterdam wordt volgens de politie wekelijks vijf tot tien keer iemand in zijn of haar gezicht gespuugd met de vermelding dat de spuger lijdt aan het coronavirus.
Toch wel mooi om te zien dat dit soort mensen zich ook razendsnel aan kunnen passen naar 'Het Nieuwe Normaal'. Vroeger was het na een uitgaansavond op de vuist willen gaan in de kroeg en dan nog was bushokjes slopen enzo.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193081910
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:38 schreef Gehrman het volgende:
NOS twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 12:18:00 Gyms met gewichten en spinningfietsen naar buiten, daar mag sporten wel https://t.co/AurcBc6h6W reageer retweet
Kijk zo kan het ook. Een praktische oplossing ipv bij Op1 gaan zitten janken.
Gooi gewoon open die gym.
Love is in the air!
pi_193081930
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik ken viavia iemand die nu uv-lampen maakt om kamers (van bijvoorbeeld verzorgingshuizen) op die manier te desinfecteren. Maar ik heb begrepen dat je niet in dat licht moet staan, schijnt iets te heftig te zijn voor het menselijk lichaam!
Het lab waar ik werk heeft UV lampen aan het plafond om oppervlaktes te ontsmetten elke dag. Het heeft hetzelfde effect als bijvoorbeeld een rode auto na tich jaren in de zon. Alleen dan in een week of twee, met elke dag maar een uurtje UV licht ;)

Alle koelkasten/vriezers slaan geel uit, de muren krijgen een gele laag, alle plastics brokkelen na een tijdje af.

Nee, ik zou er niet onder gaan staan :P
pi_193081940


[ Bericht 100% gewijzigd door Abdus18 op 12-05-2020 13:19:10 ]
pi_193082166
Aantal besmettingen in Denemarken gehalveerd sinds versoepelingen 3 weken geleden.

Hoe lang nog voordat met bereid is in te zien dat een lockdown niets doet?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 13:35:29 #85
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_193082187
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:38 schreef Gehrman het volgende:
NOS twitterde op dinsdag 12-05-2020 om 12:18:00 Gyms met gewichten en spinningfietsen naar buiten, daar mag sporten wel https://t.co/AurcBc6h6W reageer retweet
Kijk zo kan het ook. Een praktische oplossing ipv bij Op1 gaan zitten janken.
Die praktische oplossing is wel wat makkelijker dan voor sportscholen, die vaak een flinke parkeerplaats ernaast hebben, dan voor een gemiddeld café in de stad.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 12 mei 2020 @ 13:38:27 #86
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193082241
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:35 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Die praktische oplossing is wel wat makkelijker dan voor sportscholen, die vaak een flinke parkeerplaats ernaast hebben, dan voor een gemiddeld café in de stad.
En genoeg sterke gasten die even mee kunnen helpen sjouwen ^O^
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_193082320
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:35 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Die praktische oplossing is wel wat makkelijker dan voor sportscholen, die vaak een flinke parkeerplaats ernaast hebben, dan voor een gemiddeld café in de stad.
Welcome ot my life.
Met een loopneus want gisteren stond er echt veel wind en bij symptomen van COVID-19 mag je niet naar mijn trainingen komen en dan sta ik daar te sniffen.
Go hard or go home
  dinsdag 12 mei 2020 @ 13:44:12 #88
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193082345
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 12:33 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ook niet. :)

Achteraf gezien, voor nu dan, want we weten nooit wat nog komen gaat, lijkt het gekozen beleid hier minstens net zo goed te werken als een volledige lockdown en misschien zelfs wel beter.

Ik was eerst heel negatief, maar zoals gezegd ben ik toch een beetje gedraaid. Ik zou zo de politiek in kunnen :+ :P
Alleen maar meer respect voor de users hier die er wel voor open staan om hun mening wat aan te passen als er aanleiding voor is (alle kanten op). ^O^ Doet niet iedereen je na.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 13:54:39 #89
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_193082499
Lockdown was ook niet nodig geweest.

Als we gewoon 1.5 meter afstand houden en samenscholing verbieden.
Verbod op samenzijn en evenementen.
Dan hadden we gewoon verder kunnen gaan met het leven.
pi_193082638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:15 schreef Landgeld het volgende:
Heerlijk naar de kapper geweest. Zonder 1.5 meter. Geen gezeik. Heerlijk.

Kapper vond het ook onzin en had het liefst eerder willen beginnen. Angst voor covid was er niet
zie je niet vaak,
kappers die tegelijkertijd viroloog zijn.

"de kapper vond het ook onzin".
is natuurlijk in de categorie.
"Jaap van Dissel vond mijn haar technisch goed geknipt"
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:05:28 #91
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193082667
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:42 schreef Noek het volgende:

[..]

Welcome ot my life.
Met een loopneus want gisteren stond er echt veel wind en bij symptomen van COVID-19 mag je niet naar mijn trainingen komen en dan sta ik daar te sniffen.
Hahaha ik krijg altijd een loopneus in het begin van een training en heb een hoestje als zenuwtrek. Mijn trainers en clubgenoten weten dat gelukkig. Als ik buiten loop hou ik het hoestje in, maar dat moet ik daarna "inhalen" als ik alleen ben en er niemand meer bang mee kan maken. :')
pi_193082674
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Alleen maar meer respect voor de users hier die er wel voor open staan om hun mening wat aan te passen als er aanleiding voor is (alle kanten op). ^O^ Doet niet iedereen je na.
Dankje :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 14:09:20 #93
5428 crew  miss_sly
pi_193082721
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Alleen maar meer respect voor de users hier die er wel voor open staan om hun mening wat aan te passen als er aanleiding voor is (alle kanten op). ^O^ Doet niet iedereen je na.
En vaak zien mensen het niet eens, maar blijven je aan het stickertje houden dat er eens op je geplakt is :)

Ach ja, allemaal mensen, zullen we maar denken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:09:46 #94
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193082727
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:05 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hahaha ik krijg altijd een loopneus in het begin van een training en heb een hoestje als zenuwtrek. Mijn trainers en clubgenoten weten dat gelukkig. Als ik buiten loop hou ik het hoestje in, maar dat moet ik daarna "inhalen" als ik alleen ben en er niemand meer bang mee kan maken. :')
Ik krijg soms ook een loopneus als ik (te snel) warm eet.

:D :@
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:10:19 #95
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_193082734
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:54 schreef KingRadler het volgende:
Lockdown was ook niet nodig geweest.

Als we gewoon 1.5 meter afstand houden en samenscholing verbieden.
Verbod op samenzijn en evenementen.
Dan hadden we gewoon verder kunnen gaan met het leven.
Hoe kun je spreken van 'gewoon' verdergaan met leven bij een verbod op samenzijn?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193082746
Positief geteste personen
42.984* (+196)

Ziekenhuisopnames
11.378 (+35)

Overleden personen
5.510** (+54)
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193082753
Er is niet eens meer sprake van een echte dinsdagdip ^O^.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193082790
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Positief geteste personen
42.984* (+196)

Ziekenhuisopnames
11.378 (+35)

Overleden personen
5.510** (+54)
Ab Oosterhuis en van dissel vrezen voor hun schnabbels dus die zullen wel met bangmakerij komen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 14:14:57 #99
5428 crew  miss_sly
pi_193082796
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Er is niet eens meer sprake van een echte dinsdagdip ^O^.
Het blijft goed laag, inderdaad. Fijn. Geeft iedere dag weer een beetje meer vertrouwen, voor mijn gevoel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hardste schreeuwer 2022 dinsdag 12 mei 2020 @ 14:15:30 #100
335263 freaky40
pi_193082805
De dinsdag-weekend meting is uitstekend te noemen. ^O^
Allemaal cabaretteketet!
pi_193082816
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Er is niet eens meer sprake van een echte dinsdagdip ^O^.
wel gek,
want je zou juist nu de koningsdagpiek verwachten ;).
Net zoals de paaspiek die al geweest is, en de moederdagpiek die eraan zit te komen
pi_193082861
Het stijgt weer! We moeten nu in lockdown aub.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193082873
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:16 schreef koemleit het volgende:

[..]

wel gek,
want je zou juist nu de koningsdagpiek verwachten ;).
Net zoals de paaspiek die al geweest is, en de moederdagpiek die eraan zit te komen
Vergeet de IKEA-piek niet.
pi_193082878
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het stijgt weer! We moeten nu in lockdown aub.
Deze paniekzaaier :')
pi_193082904
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Positief geteste personen
42.984* (+196)

Ziekenhuisopnames
11.378 (+35)

Overleden personen
5.510** (+54)
En vergeleken met 5 mei:
quote:
Vandaag zijn er 89 patiënten gemeld die in het ziekenhuis opgenomen (geweest) zijn. Er zijn 86 personen als overleden gemeld.
Helemaal prima
pi_193082916
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het stijgt weer! We moeten nu in lockdown aub.
Ben jij het BoerHooiBaal? ;)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:22:05 #107
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193082918
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:21 schreef Freudie het volgende:

[..]

En vergeleken met 5 mei:
[..]

Helemaal prima
^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193082919
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:16 schreef koemleit het volgende:

[..]

wel gek,
want je zou juist nu de koningsdagpiek verwachten ;).
Net zoals de paaspiek die al geweest is, en de moederdagpiek die eraan zit te komen
Zitten we nu tussen de dagvandearbeidpiek en de ijsheiligenpiek?
pi_193082930
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:22 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ben jij het BoerHooiBaal? ;)
Alles dicht tot minimaal eind van het jaar. Volksgezondheid staat boven aan.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:23:30 #110
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_193082933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Er is niet eens meer sprake van een echte dinsdagdip ^O^.
Verdrievoudigd dodental tov gisteren. Dus de rapportage-piek is er nog steeds.

Vergeleken met vorige week wel weer een afname van 32. Misschien dat het toch richting de 0 in juni.
Géén kloon van tvlxd!
pi_193082942
Gooi de horeca maar eerder open *O*
pi_193082963
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Alles dicht tot minimaal eind van het jaar. Volksgezondheid staat boven aan.
En dan verlengen tot eind 2021, we moeten solidair zijn, het is niet anders, wen er maar aan.
pi_193082970
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik krijg soms ook een loopneus als ik (te snel) warm eet.

:D :@
Ik vrijwel bij elke maaltijd.... Ook met sporten krijg ik altijd wat last van taai slijm waardoor ik wat meer moet hoesten. Best irritant nu met hardlopen :P
pi_193082974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:24 schreef FerryN7 het volgende:
Gooi de horeca maar eerder open *O*
En festivals op kleinere schaal ^O^
pi_193082975
Als ras pessimist verwacht ik nog altijd wel dat we weer een stijging gaan zien in de komende week (niet zozeer door de heropening van de scholen, maar door de toenemende drukte overal), maar ik moet ook bekennen dat het echt de goede kant op gaat. En hopelijk heb ik het fout en is er helemaal geen piek meer te bekennen.

We moeten er wel voor waken dat de maatregelen nog even worden gehandhaafd, want we zijn ook afhankelijk van onze buurlanden (en zij van ons). Het spoorboekje van Rutte lijkt steeds beter erbij te passen. 1 juni horeca gepast open en zoveel mogelijk thuis blijven werken tot 1 januari. Tegen die tijd hebben we meteen een goed beeld van of de winter weer een piek veroorzaakt.
pi_193082989
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:26 schreef rosalinde93 het volgende:

[..]

En festivals op kleinere schaal ^O^
Dream on
pi_193083040
RIVM mag die assen bij de grafieken wel weer een keer aanpassen.

Nu kan je bijna niet meer zien hoe de trend is als je ook de getallen van vorige dagen erbij wilt houden.
pi_193083045
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:27 schreef kataklysm het volgende:

[..]

Dream on
kleinschalige festivals in de buitenlucht moeten kunnen denk ik. Er zijn voor zover ik weet geen besmettingen bekend in de buitenlucht.
pi_193083057
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:23 schreef Montov het volgende:

[..]

Verdrievoudigd dodental tov gisteren. Dus de rapportage-piek is er nog steeds.

Vergeleken met vorige week wel weer een afname van 32. Misschien dat het toch richting de 0 in juni.
Daarom ook de toevoeging 'echte'. Hij is er nog steeds, maar niet meer met grote aantallen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:32:19 #120
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193083063
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:26 schreef rosalinde93 het volgende:

[..]

En festivals op kleinere schaal ^O^
met z'n tienen mag het
pi_193083076
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:27 schreef kataklysm het volgende:

[..]

Dream on
Aerosmith live lijkt me nog niet mogelijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193083099
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:30 schreef kilon het volgende:
RIVM mag die assen bij de grafieken wel weer een keer aanpassen.

Nu kan je bijna niet meer zien hoe de trend is als je ook de getallen van vorige dagen erbij wilt houden.
[ afbeelding ]
ff csv downloaden, en in Excel de grafiek zelf maken?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:34:41 #123
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193083101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:26 schreef kilon het volgende:
Als ras pessimist verwacht ik nog altijd wel dat we weer een stijging gaan zien in de komende week (niet zozeer door de heropening van de scholen, maar door de toenemende drukte overal), maar ik moet ook bekennen dat het echt de goede kant op gaat. En hopelijk heb ik het fout en is er helemaal geen piek meer te bekennen.

We moeten er wel voor waken dat de maatregelen nog even worden gehandhaafd, want we zijn ook afhankelijk van onze buurlanden (en zij van ons). Het spoorboekje van Rutte lijkt steeds beter erbij te passen. 1 juni horeca gepast open en zoveel mogelijk thuis blijven werken tot 1 januari. Tegen die tijd hebben we meteen een goed beeld van of de winter weer een piek veroorzaakt.
Ik denk dat er gewoon weer een stijging gaat zijn naar gelang er meer open gaat en men er laconieker mee omgaat. (Zie je nu al gebeuren)

Gezien de incubatietijd van 2-14dagen zal dat helaas nog wel even duren voordat het zichtbaar is.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:35:38 #124
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193083113
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Aerosmith live lijkt me nog niet mogelijk.
Misschien de quiltmarkt in Schubbekutteveen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:36:21 #125
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_193083124
Cijfers zien er nog steeds goed uit *O*
pi_193083130
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:34 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik denk dat er gewoon weer een stijging gaat zijn naar gelang er meer open gaat en men er laconieker mee omgaat. (Zie je nu al gebeuren)

Gezien de incubatietijd van 2-14dagen zal dat helaas nog wel even duren voordat het zichtbaar is.
Wat is dan jouw definite van een stijging? Met de cijfers van afgelopen weken is het niet heel moeilijk meer om te stijgen, ervan uitgaande dat 0 er voorlopig niet in zal zitten.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:38:32 #127
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_193083158
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Wat is dan jouw definite van een stijging? Met de cijfers van afgelopen weken is het niet heel moeilijk meer om te stijgen, ervan uitgaande dat 0 er voorlopig niet in zal zitten.
Meerdere dagen omhoog in plaats van zoals het momenteel gaat.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:38:40 #128
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_193083159
Zelfs de dinsdagpiek is laag _O_
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:38:51 #129
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_193083163
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:31 schreef zoost het volgende:

[..]

kleinschalige festivals in de buitenlucht moeten kunnen denk ik. Er zijn voor zover ik weet geen besmettingen bekend in de buitenlucht.
Atalanta Bergamo - Valencia CF

Google maar even.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_193083165
Wat ook wel bijzonder is, in de ziekenhuisopnames van vandaag, daar zitten er nog 3 bij van April, en nog 5 over maart. Zo ver gaat dat dus terug, en blijkt echt wel dat je dus niet kunt kijken naar het rapportagemoment, maar naar wanneer het echt heeft plaatsgevonden.
pi_193083166
Maar de horeca zou eventueel toch iets vroeger open kunnen? Laat ze anders al het weekend voor pinksteren opengaan. Dan krijg je niet dat iedereen op 1 juni massaal naar de terrassen gaan. Tuurlijk elke dode is teveel, maar deze cijfers zijn niet dramatisch meer te noemen en verwacht dat die deze maand niet meer zal stijgen. Dus zou best wel wat vervroegd kunnen worden.
pi_193083173
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:38 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Meerdere dagen omhoog in plaats van zoals het momenteel gaat.
Zou best kunnen, om dan vervolgens weer omlaag te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wirelessmouse op 12-05-2020 15:40:42 ]
pi_193083179
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:38 schreef FerryN7 het volgende:
Maar de horeca zou eventueel toch iets vroeger open kunnen? Laat ze anders al het weekend voor pinksteren opengaan. Dan krijg je niet dat iedereen op 1 juni massaal naar de terrassen gaan. Tuurlijk elke dode is teveel, maar deze cijfers zijn niet dramatisch meer te noemen en verwacht dat die deze maand niet meer zal stijgen. Dus zou best wel wat vervroegd kunnen worden.
Nee joh, geef ze ook voorbereidingstijd. Wat mij betreft verleg je het naar 2 juni, overigens.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193083187
Steeds meer kritiek op corona Lockdown. En terecht.

https://www.bnr.nl/player/audio/10154375/10410249
Love is in the air!
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:41:43 #135
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193083205
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik krijg soms ook een loopneus als ik (te snel) warm eet.

:D :@
Corona! Paniek! :D
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:42:58 #136
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193083219
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Aerosmith live lijkt me nog niet mogelijk.
En niet alleen omdat alle leden ver en dik in de risicogroep vallen ;)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:44:05 #137
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193083235
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:40 schreef Landgeld het volgende:
Steeds meer kritiek op corona Lockdown. En terecht.

https://www.bnr.nl/player/audio/10154375/10410249
Spot on.
Zoals zo vaak, die Marianne in haar bnr columns.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193083241
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:38 schreef DonDruiper het volgende:
Atalanta Bergamo - Valencia CF

Google maar even.
Maar of de besmettingen binnen (Bussen, restaurants, kroegen) of buiten gebeurden is niet bekend. Maar ja, kleinschalige festivals waar je afstand kunt houden en waar je niet meezingt.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:44:38 #139
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193083249
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:26 schreef kilon het volgende:
Als ras pessimist verwacht ik nog altijd wel dat we weer een stijging gaan zien in de komende week (niet zozeer door de heropening van de scholen, maar door de toenemende drukte overal), maar ik moet ook bekennen dat het echt de goede kant op gaat. En hopelijk heb ik het fout en is er helemaal geen piek meer te bekennen.

We moeten er wel voor waken dat de maatregelen nog even worden gehandhaafd, want we zijn ook afhankelijk van onze buurlanden (en zij van ons). Het spoorboekje van Rutte lijkt steeds beter erbij te passen. 1 juni horeca gepast open en zoveel mogelijk thuis blijven werken tot 1 januari. Tegen die tijd hebben we meteen een goed beeld van of de winter weer een piek veroorzaakt.
Ik snap dat je een pessimist bent en als dit soort uitspraken wekelijks getypt worden dan krijg je vanzelf (niet dat jij dit elke week zegt, maar elke week zijn er wel users die het roepen) een keer gelijk, maar als drukte op straat echt een piek zou veroorzaken dan was dat ondertussen echt al wel gebeurd, toch? Afgelopen weken hebben bewezen dat drukte op zich niet heel erg uitmaakt, helemaal niet in de buitenlucht en wanneer mensen zich aan de regels houden. Meeste mensen doen dat blijkbaar; hoewel er al wekenlang geroepen word dat dat niet het geval is. Uitzonderingen vallen altijd het meest op; merendeel neemt de maatregelen serieus.

Cijfers zijn zo laag dat ze vanzelf wel weer wat zullen stijgen naarmate er meer open gaat, maar dat zie ik pas over een paar maanden gebeuren eigenlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 14:45:35 #140
5428 crew  miss_sly
pi_193083266
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:44 schreef zoost het volgende:

[..]

Maar of de besmettingen binnen (Bussen, restaurants, kroegen) of buiten gebeurden is niet bekend. Maar ja, kleinschalige festivals waar je afstand kunt houden en waar je niet meezingt.
Alleen maar elkaar niet goed verstaat en dus constant om elkaars nek hangt om je verstaanbaar te maken. En in te warme, volle tenten staat.

Laten we het niet overdrijven en gewoon rustig aan alles versoepelen ^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:45:46 #141
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193083268
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:34 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ik denk dat er gewoon weer een stijging gaat zijn naar gelang er meer open gaat en men er laconieker mee omgaat. (Zie je nu al gebeuren)

Gezien de incubatietijd van 2-14dagen zal dat helaas nog wel even duren voordat het zichtbaar is.
Het gaat vast nog wel een paar keer stijgen, maar zolang er in elk geval geen massale evenementen zijn voor een massaexplosie denk ik dat het best mee zal vallen.

RIP festivals en grote concerten. Goed nieuws voor singer-songwriters met hun intieme setting :P
pi_193083276
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:26 schreef kilon het volgende:
Als ras pessimist verwacht ik nog altijd wel dat we weer een stijging gaan zien in de komende week (niet zozeer door de heropening van de scholen, maar door de toenemende drukte overal), maar ik moet ook bekennen dat het echt de goede kant op gaat. En hopelijk heb ik het fout en is er helemaal geen piek meer te bekennen.

We moeten er wel voor waken dat de maatregelen nog even worden gehandhaafd, want we zijn ook afhankelijk van onze buurlanden (en zij van ons). Het spoorboekje van Rutte lijkt steeds beter erbij te passen. 1 juni horeca gepast open en zoveel mogelijk thuis blijven werken tot 1 januari. Tegen die tijd hebben we meteen een goed beeld van of de winter weer een piek veroorzaakt.
Maar wat is een piek?
Als het goed is zou je dat moeten opvangen met testen en isoleren.
Go hard or go home
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:46:43 #143
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193083282
redelijke dinsdagcijfers lijkt me
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:46:46 #144
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193083284
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee joh, geef ze ook voorbereidingstijd. Wat mij betreft verleg je het naar 2 juni, overigens.
Amen. Liever dat ze genoeg tijd hebben om zich voor te bereiden en ook echt open kunnen gaan met goede maatregelen. Ben echt voorstander van versoepelen, maar voorbereid tijd is wel handig. Plus dat we de week voor 1 juni al wat meer info hebben over het effect van scholen die open gaan, dus mocht dat alsnog een stijging geven (wat ik niet verwacht) dan kunnen ze eventueel wat aangekondigde versoepelingen opnieuw beoordelen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 14:47:21 #145
5428 crew  miss_sly
pi_193083297
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik snap dat je een pessimist bent en als dit soort uitspraken wekelijks getypt worden dan krijg je vanzelf (niet dat jij dit elke week zegt, maar elke week zijn er wel users die het roepen) een keer gelijk, maar als drukte op straat echt een piek zou veroorzaken dan was dat ondertussen echt al wel gebeurd, toch? Afgelopen weken hebben bewezen dat drukte op zich niet heel erg uitmaakt, helemaal niet in de buitenlucht en wanneer mensen zich aan de regels houden. Meeste mensen doen dat blijkbaar; hoewel er al wekenlang geroepen word dat dat niet het geval is. Uitzonderingen vallen altijd het meest op; merendeel neemt de maatregelen serieus.

Cijfers zijn zo laag dat ze vanzelf wel weer wat zullen stijgen naarmate er meer open gaat, maar dat zie ik pas over een paar maanden gebeuren eigenlijk.
Dit is ook voor mij de reden om het wat positiever te bekijken, inderdaad. Dit zijn geen voorspellingen of berekeningen, dit is de realiteit: we zagen dat het her en der druk werd, en er gebeurde uiteindelijk niets met gevreesde pieken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 mei 2020 @ 14:48:10 #146
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193083312
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:40 schreef Landgeld het volgende:
Steeds meer kritiek op corona Lockdown. En terecht.

https://www.bnr.nl/player/audio/10154375/10410249
Wat een waardeloze column. Echt waardeloos. :r
pi_193083405
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat een waardeloze column. Echt waardeloos. :r
Verklaar je nader.

Corona is gewoon een farce man!
Love is in the air!
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 14:58:30 #148
5428 crew  miss_sly
pi_193083460
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:53 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Verklaar je nader.

Corona is gewoon een farce man!
Verklaar je nader: waarom is corona een farce?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193083469
Geen wondermiddel, maar hopelijk wel een eerste aanzet naar een succesvolle behandeling :)

vhttps://www.abc.net.au/ne(...)eed-to-know/12228240
quote:
“It's been hailed as "highly significant" — though not quite the "knockout" treatment for coronavirus that scientists had hoped for.

Remdesivir, an experimental antiviral drug made by pharmaceutical company Gilead, has recently been approved by the US Food and Drug Administration (FDA) for the treatment of COVID-19.”

The drug — which is just one of a number of drugs being trialled around the world by companies and organisations including the World Health Organisation — has generated substantial buzz and moved global financial markets.

But with several studies painting a mixed picture of the drug's effectiveness, is it worth pinning our hopes on?
quote:
“The results of a Chinese trial, which were published in The Lancet medical journal in late April, indicated remdesivir had no statistically significant benefit on patients' recovery time or on mortality rates.

The drug failed to improve people's condition or reduce the amount of virus in their bodies.

But there were issues with the trial, it ended early because the outbreak in China was brought under control, and they only had 237 participants (short of their prespecified sample size).

The researchers later concluded their findings would require confirmation from larger studies.

In May, the FDA approved emergency use of remdesivir to treat COVID-19 after preliminary results from the large randomised controlled trial in the US showed patients recovered four days faster with the drug than with a placebo.

In the 1,063-patient trial, run by the US National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID), the time it took for patients to recover was 11 days with remdesivir versus 15 days for patients in the placebo group.

"That may not sound like a lot … but it's actually a 30 per cent reduction in time to recovery, which means you're out of hospital quicker, which would have a big impact in the sense of a pandemic," Professor Lewin said.

The differences between recovery times and mortality rates seen in the two studies has "everyone scratching their heads at the moment," said Steven Tong, an infectious diseases physician at the Royal Melbourne Hospital.

On the one hand, the China study has been peer-reviewed and published, and is methodologically "sound and robust".

"But the main issue is that it was a reasonably small study," said Dr Tong, who is leading clinical trials of other candidate drugs for COVID-19 at the Doherty Institute.

The US study, on the other hand, was almost five times the size, but the findings remain unpublished and preliminary, and therefore much harder to judge.

"Being conducted by the NIAID, it should be conducted in a really robust manner … but we've only got a press release at the moment," Dr Tong said.
quote:
Dr Tong agreed that the lack of difference in mortality rates in a such a large trial indicated remdesivir was not going to be 'a silver bullet' in treating COVID-19.

I still think it's really promising — it looks like it's got some activity and some clinical benefit," Dr Tong said.

quote:
When discussing the preliminary results of the NIAID trial at the White House, Dr Fauci likened it to a moment in 1996 "when we were struggling for drugs for HIV and we had nothing".

Dr Fauci was part of the team that discovered the first drug to have modest impact on HIV (the virus that causes AIDS) known as AZT, which led to subsequent breakthroughs in treatment.

"We think [remdesivir] is really opening the door to the fact we now have the capability of treating and I can guarantee as more people, more companies, more investigators get involved, it's going to get better and better," he said.

Professor Lewin, one of Australia's leading authorities on HIV and AIDS, said she quite liked Dr Fauci's analogy.

"AZT had a very modest effect on clinical outcome, and no real survival benefit on its own," she said.

"But then it worked a lot better once you put it with even just a second drug, and the eventually we started using three drugs.

"If remdesivir is the AZT of COVID-19, we're just at the first phase."

  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:00:47 #150
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193083500
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:53 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Verklaar je nader.

Corona is gewoon een farce man!
10.000 doden (oversterfte) met een semi-lockdown maar corona is een fArCe.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:01:19 #151
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193083504
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 13:54 schreef KingRadler het volgende:
Lockdown was ook niet nodig geweest.

Als we gewoon 1.5 meter afstand houden en samenscholing verbieden.
Verbod op samenzijn en evenementen.
Dan hadden we gewoon verder kunnen gaan met het leven.
Volgens mij is dat ongeveer letterlijk wat we gedaan hebben.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:11:46 #152
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193083638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Een andere oplossing is snelle accurate testen voor mensen beschikbaar thuis.

- test jezelf, scant het resultaat in een app, krijg toegang tot ermee waar je ook moet zijn.

Ontwikkeling daarin maakt de maatschappij ook veiliger en veel weer mogelijk.
En dan loop je de deur uit en loopt langs een oud vrouwtje zonder smartphone en met corona.... Faal
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_193083796
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:11 schreef Oekelele het volgende:

[..]

En dan loop je de deur uit en loopt langs een oud vrouwtje zonder smartphone en met corona.... Faal
Niks is 100%
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:24:04 #154
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193083813
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ongeveer letterlijk wat we gedaan hebben.
Er waren toch echt meer dingen gesloten hier.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:25:45 #155
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193083830
Maar 50 nieuwe gevallen in heel Duitsland vandaag? Of moeten er nog andere Bundeslander komen met cijfers?
pi_193083838
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er waren toch echt meer dingen gesloten hier.
De mensen die roepen dat we nog bijna alles konden doen zijn de zelfde mensen die nu roepen dat er teveel wordt versoepeld.
pi_193083882
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er waren toch echt meer dingen gesloten hier.
Dat maakt het nog geen lockdown. We mochten tenslotte gewoon naar buiten.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:29:40 #158
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_193083899
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Er waren toch echt meer dingen gesloten hier.
Maar dat was meer een gevolg van de samenscholingsverboden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_193083956
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:26 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

De mensen die roepen dat we nog bijna alles konden doen zijn de zelfde mensen die nu roepen dat er teveel wordt versoepeld.
De mensen die roepen dat we alles open moeten gooien zijn dezelfde mensen die riepen dat het naar een griepje was :)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 15:48:31 #160
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193084236
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:29 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar dat was meer een gevolg van de samenscholingsverboden.
True. Haalt niet weg dat scholen, kappers, horeca etc niet gesloten hadden hoeven te worden imo. Meeste besmettingen worden denk ik opgevangen door grote evenementen en minder gebruik van OV (i.c.m. thuis werken).

quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:28 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat maakt het nog geen lockdown. We mochten tenslotte gewoon naar buiten.
Definitie van een lockdown is voor iedereen anders heb ik het idee.

Benoemde verder niet eens dat het een lockdown was; enkel dat er meer gesloten was hier dan dat er geschetst werd.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193084307
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:00 schreef Slobeend het volgende:

[..]

10.000 doden (oversterfte) met een semi-lockdown maar corona is een fArCe.
LOL. 5000 doden waarbij Corona is geconstateerd. Die waren anders wel overleden aan griep of overgewicht...
Love is in the air!
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 15:56:21 #162
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193084390
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:52 schreef Landgeld het volgende:

[..]

LOL. 5000 doden waarbij Corona is geconstateerd. Die waren anders wel overleden aan griep of overgewicht...
10.000 oversterfte waarvan je er grotendeels vanuit kan gaan dat dat door corona komt.
pi_193084459
Het heeft lang geduurd, maar de eerste coronarechtszaak is een feit:

quote:
Fitnessketen naar rechter om eerder open te mogen

Fitnessketen BigGym sleept de Staat voor de rechter. De sportschool, met twintig vestigingen in met name Noord-Holland, wil zo een einde maken aan de gedwongen sluiting vanwege het coronavirus. Vooralsnog moeten alle fitnesscentra in Nederland gesloten blijven tot 1 september.

BigGym vindt dat de maatregelen disproportioneel zijn en eist dat die worden opgeheven. Het bedrijf beschikt naar eigen zeggen over een veilig protocol met zeer verregaande voorschriften en permanent toezicht. Daarnaast wijst BigGym naar het buitenland. In Oostenrijk, Zwitserland en in veel deelstaten van Duitsland zijn sportscholen deze week opengesteld. België volgt op 15 juni.

Het kort geding dient op 20 mei. Dat is een fysieke bijeenkomst, geeft de advocaat van de fitnessketen aan.

„Wij voelen ons verplicht een vuist te maken en op te komen voor de belangen van onze branche”, aldus BigGym. „Daarom treden wij als eerste naar voren om door middel van een kort geding de Staat aan te klagen.”

https://www.telegraaf.nl/(...)eerder-open-te-mogen
Ben benieuwd, maar lijkt mij kansloos. Als de staat aandraagt dat er nog veel onduidelijkheid is over de verspreiding in ruimtes waarin wordt gesport, dan gaat de rechter daar echt zijn vingers niet aan branden.
pi_193084522
IC -35, totaal 463, weer goed nieuws!
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 16:02:33 #165
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193084529
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:52 schreef Landgeld het volgende:

[..]

LOL. 5000 doden waarbij Corona is geconstateerd. Die waren anders wel overleden aan griep of overgewicht...
Ohja nu komt de act weer waarbij al die mensen al met 1 been in het graf stonden. Hierbij zitten ook met veel vijftigers en zestigers. Zelfs geheel gezond jongeman van 29 jaar die is overleden. Had ook net zo goed jou kunnen zijn. Het zijn echt niet alleen maar zieke en zwakke mensen die zijn overleden. Man van mijn nicht is 41 jaar, fitte man die marathons loopt normaal is in het ziekenhuis is beland met Corona. Is weer heel langzaam aan het bouwen. Allemaal oude en zieke mensen.

Doet mij denken aan je eerdere reacties in het topic waar mensen geliefden hebben verloren aan Corona. Toen zei je volgens mij iets in de trant "nou en die was toch al 80 jaar" en "die had diabetes, dan heb je het verdient". Je bent of een trol of gewoon een gigantische lul.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 mei 2020 @ 16:04:22 #166
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193084567
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:38 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Atalanta Bergamo - Valencia CF

Google maar even.
Dat is wel een lastige. Ik denk dat er meer mensen besmet zijn in de gangen en trappenhuizen dan op de tribunes.

Gewoon onderbuik gevoel. Je zit in zo'n stadion in de open lucht, maar onderweg naar je plaats, in de rij voor een hapje/drankje etc. is het wel een clusterfuck en denk dat dat juist voor veel besmettingen heeft gezorgd.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 16:05:19 #167
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193084582
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:02 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja nu komt de act weer waarbij al die mensen al met 1 been in het graf stonden. Hierbij zitten ook met veel vijftigers en zestigers. Zelfs geheel gezond jongeman van 29 jaar die is overleden. Had ook net zo goed jou kunnen zijn. Het zijn echt niet alleen maar zieke en zwakke mensen die zijn overleden. Man van mijn nicht is 41 jaar, fitte man die marathons loopt normaal is in het ziekenhuis is beland met Corona. Is weer heel langzaam aan het bouwen. Allemaal oude en zieke mensen.

Doet mij denken aan je eerdere reacties in het topic waar mensen geliefden hebben verloren aan Corona. Toen zei je volgens mij iets in de trant "nou en die was toch al 80 jaar" en "die had diabetes, dan heb je het verdient". Je bent of een trol of gewoon een gigantische lul.
Allebei zou ik zeggen.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:05:57 #168
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193084592
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:59 schreef maan_man het volgende:
Het heeft lang geduurd, maar de eerste coronarechtszaak is een feit:
[..]

Ben benieuwd, maar lijkt mij kansloos. Als de staat aandraagt dat er nog veel onduidelijkheid is over de verspreiding in ruimtes waarin wordt gesport, dan gaat de rechter daar echt zijn vingers niet aan branden.
denk het ook niet maar wel goed dat ze het doen want waarom kappers wel en sportscholen niet begrijp ik persoonlijk niet echt
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:06:48 #169
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_193084603
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:02 schreef Adrie072 het volgende:
IC -35, totaal 463, weer goed nieuws!
_O_
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_193084623
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is wel een lastige. Ik denk dat er meer mensen besmet zijn in de gangen en trappenhuizen dan op de tribunes.

Gewoon onderbuik gevoel. Je zit in zo'n stadion in de open lucht, maar onderweg naar je plaats, in de rij voor een hapje/drankje etc. is het wel een clusterfuck en denk dat dat juist voor veel besmettingen heeft gezorgd.
En Bergamo had een stadion dat niet voldeed aan de eisen voor Europees voetbal. Daarom werd de wedstrijd in Milaan gespeeld waar iedereen in overvolle bussen en metro's naartoe is gereisd. Daarna ook nog even de overwinning in het café gevierd.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 mei 2020 @ 16:08:42 #171
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193084628
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

denk het ook niet maar wel goed dat ze het doen want waarom kappers wel en sportscholen niet begrijp ik persoonlijk niet echt
Echt niet?

Bij de kapper hoef ik als klant niks aan te raken behalve de stoel waar ik op zit. De kapper is alleen met mij bezig en als zij haar hygiëne op orde heeft is de kans op besmetting klein.

Dat is wat anders dan een sportschool waar alle apparaten worden gedeeld, iedereen loopt te hijchen etc.
pi_193084634
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:04 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat is wel een lastige. Ik denk dat er meer mensen besmet zijn in de gangen en trappenhuizen dan op de tribunes.

Gewoon onderbuik gevoel. Je zit in zo'n stadion in de open lucht, maar onderweg naar je plaats, in de rij voor een hapje/drankje etc. is het wel een clusterfuck en denk dat dat juist voor veel besmettingen heeft gezorgd.
Daarna nog lekker zingend het OV en de kroegen in, dan gaat het hard ja.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 mei 2020 @ 16:10:22 #173
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193084652
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:08 schreef maan_man het volgende:

[..]

En Bergamo had een stadion dat niet voldeed aan de eisen voor Europees voetbal. Daarom werd de wedstrijd in Milaan gespeeld waar iedereen in overvolle bussen en metro's naartoe is gereisd. Daarna ook nog even de overwinning in het café gevierd.
Oh ja, dat ook nog inderdaad. Denk dat besmetting wel meevalt in buitenlucht en dat het vooral indoor evenementen en OV is waar problemen ontstaan.
pi_193084674
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 14:38 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Atalanta Bergamo - Valencia CF

Google maar even.
Had Atalanta - Ajax moeten zijn ;(
pi_193084675
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

denk het ook niet maar wel goed dat ze het doen want waarom kappers wel en sportscholen niet begrijp ik persoonlijk niet echt
Volgens mij gaat het vooral om de aerosolen waar ze bang voor zijn. Bij zwaar ademen of hard zingen (kerkkoor) komen die veel meer vrij. Als jij de hele tijd tegen de kapper loopt te schreeuwen, dan wordt het gevaar ook groter, althans die kans bestaat en dat wil men eerst verder onderzoeken.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:12:35 #176
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193084700
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:08 schreef Kyran het volgende:

[..]

Echt niet?

Bij de kapper hoef ik als klant niks aan te raken behalve de stoel waar ik op zit. De kapper is alleen met mij bezig en als zij haar hygiëne op orde heeft is de kans op besmetting klein.

Dat is wat anders dan een sportschool waar alle apparaten worden gedeeld, iedereen loopt te hijchen etc.
ik weet niet hoe jij traint maar ik train alleen, heb ook niemand die aan m'n haar zit tijdens het trainen en apparaten kan je eenvoudig desinfecteren wat de kapper ook moet doen met de stoel en hijchen :')
pi_193084745
Wtf, hijchen :')
pi_193084753
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:02 schreef Momo het volgende:

[..]

Ohja nu komt de act weer waarbij al die mensen al met 1 been in het graf stonden. Hierbij zitten ook met veel vijftigers en zestigers. Zelfs geheel gezond jongeman van 29 jaar die is overleden. Had ook net zo goed jou kunnen zijn. Het zijn echt niet alleen maar zieke en zwakke mensen die zijn overleden. Man van mijn nicht is 41 jaar, fitte man die marathons loopt normaal is in het ziekenhuis is beland met Corona. Is weer heel langzaam aan het bouwen. Allemaal oude en zieke mensen.

Doet mij denken aan je eerdere reacties in het topic waar mensen geliefden hebben verloren aan Corona. Toen zei je volgens mij iets in de trant "nou en die was toch al 80 jaar" en "die had diabetes, dan heb je het verdient". Je bent of een trol of gewoon een gigantische lul.
Nou is het hooguit bot gesteld, maar tot nu toe 10.000 doden (onofficieel) waarvan verreweg de grootste groep boven de 70 jaar is. Als je het krijgt en je bent hevig ziek is dat heel vervelend, maar laten we het bij de feiten houden, de meeste mensen hebben er geen of minimaal last van. Achteraf is het makkelijk lullen maar het besef komt toch langzaam dat het niet de lockdown (wat is de definitie ervan?) is die zorgt voor een indamming van het virus. Dan mogen we ''een paar doden en zieken'' best spreken van een farce. We moeten ons niet gaan richten op het individu of de uitzondering. De kans dat je als 29 jarige overlijd is echt heel erg klein, daarmee niet gezegd dat het uitgesloten is.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:17:13 #179
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193084779
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:02 schreef Adrie072 het volgende:
IC -35, totaal 463, weer goed nieuws!
Amazeballs O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193084813
quote:
4s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:11 schreef Leonos het volgende:

[..]

Had Atalanta - Ajax moeten zijn ;(
Uiteindelijke heeft die klote scheids van tegen Chelsea Nederland behoed voor een vele grotere ramp.
pi_193084827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:18 schreef koemleit het volgende:

[..]

Uiteindelijke heeft die klote scheids van tegen Chelsea Nederland behoed voor een vele grotere ramp.
Nou :(
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:20:26 #182
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_193084855
1 juni had eigenlijk 1 mei moeten zijn.
pi_193084905
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:18 schreef koemleit het volgende:

[..]

Uiteindelijke heeft die klote scheids van tegen Chelsea Nederland behoed voor een vele grotere ramp.
Gianluca Rocchi _O_

Ik stel voor een standbeeld van deze held in Amsterdam te zetten _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 16:26:48 #184
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_193084972
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:56 schreef Slobeend het volgende:

[..]

10.000 oversterfte waarvan je er grotendeels vanuit kan gaan dat dat door corona komt.
10.000 oversterfte tijdens de griepepidemie
What can change the nature of a man?
pi_193084997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:59 schreef maan_man het volgende:
Het heeft lang geduurd, maar de eerste coronarechtszaak is een feit:
[..]

Ben benieuwd, maar lijkt mij kansloos. Als de staat aandraagt dat er nog veel onduidelijkheid is over de verspreiding in ruimtes waarin wordt gesport, dan gaat de rechter daar echt zijn vingers niet aan branden.
Binnenzwembaden, veelal van gemeentes, mogen wel open.
Dat is wel raar hoor. Of niks, of alles.
Go hard or go home
pi_193085019
Nou, ik heb 300 m2 ingericht voor een groep van 10 om te komen sporten. Daar kun je beter zijn dan bij de Hornbach. De ene sportschool is de ander niet en daar had best wat maatwerk mogen zijn.
Go hard or go home
pi_193085028
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:15 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Nou is het hooguit bot gesteld, maar tot nu toe 10.000 doden (onofficieel) waarvan verreweg de grootste groep boven de 70 jaar is. Als je het krijgt en je bent hevig ziek is dat heel vervelend, maar laten we het bij de feiten houden, de meeste mensen hebben er geen of minimaal last van. Achteraf is het makkelijk lullen maar het besef komt toch langzaam dat het niet de lockdown (wat is de definitie ervan?) is die zorgt voor een indamming van het virus. Dan mogen we ''een paar doden en zieken'' best spreken van een farce. We moeten ons niet gaan richten op het individu of de uitzondering. De kans dat je als 29 jarige overlijd is echt heel erg klein, daarmee niet gezegd dat het uitgesloten is.
Er zijn als ik mijn huisarts mag geloven behoorlijk wat jonge mensen ziek die niet in het ziekenhuis belanden. Ziek als in: zware longklachten, mogelijke longontstekingen, maar met een ademhalingsfrequentie van 20-24 ipv de 'kritieke' 25.

Ze zieken thuis uit maar houden mogelijk blijvende longklachten.

Cijfers heb ik niet. Daar is het nog veel te vroeg voor. Maar volgens mij is het reeds bekend dat longartsen / Longfonds zich opmaken voor veel nieuwe patiënten.

Het draait niet allemaal om doden of IC-opnames.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 16:30:19 #188
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193085034
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:26 schreef Coco. het volgende:

[..]

10.000 oversterfte tijdens de griepepidemie
9400 in de hele winter ja, zonder ook maar één maatregel hè. En dat was al een uitzonderlijk hoog aantal voor Nederlandse begrippen. Laten we dat alsjeblieft niet meer met elkaar vergelijken.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:30:44 #189
279824 Mansjester
City>United
pi_193085038
Er komt geen tweede golf, Jaap heeft het geweldig gedaan

Zegt mn onderbuik
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 16:31:42 #190
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_193085058
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Man van mijn nicht is 41 jaar, fitte man die marathons loopt normaal is in het ziekenhuis is beland met Corona. Is weer heel langzaam aan het bouwen. Allemaal oude en zieke mensen.

Hardlopers zijn doodlopers.
What can change the nature of a man?
pi_193085067
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Binnenzwembaden, veelal van gemeentes, mogen wel open.
Dat is wel raar hoor. Of niks, of alles.
Daar zit je weer met chloor dat een positieve werking zou hebben op de het indammen van het verspreidingskans. Ik ben niet deskundig genoeg om te oordelen of al deze beslissingen juist zijn.

Maar of niks, of alles vind ik wel een slechte aanpakken. Ik zou gaan voor zoveel mogelijk om zo de economische schade te beperken.
pi_193085073
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:31 schreef Coco. het volgende:

[..]

Hardlopers zijn doodlopers.
Idd als je die dolf jansen ziet zou ik geen marathons gaan lopen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 16:32:52 #193
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_193085080
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:30 schreef Slobeend het volgende:

[..]

9400 in de hele winter ja, zonder ook maar één maatregel hè. En dat was al een uitzonderlijk hoog aantal voor Nederlandse begrippen. Laten we dat alsjeblieft niet meer met elkaar vergelijken.
Benoem het dan gewoon niet meer.
What can change the nature of a man?
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 16:33:58 #194
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193085105
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:32 schreef Coco. het volgende:

[..]

Benoem het dan gewoon niet meer.
Wat :')? Lees je wel goed? Jezus.
pi_193085110
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:30 schreef Randier het volgende:

[..]

Er zijn als ik mijn huisarts mag geloven behoorlijk wat jonge mensen ziek die niet in het ziekenhuis belanden. Ziek als in: zware longklachten, mogelijke longontstekingen, maar met een ademhalingsfrequentie van 20-24 ipv de 'kritieke' 25.

Ze zieken thuis uit maar houden mogelijk blijvende longklachten.

Cijfers heb ik niet. Daar is het nog veel te vroeg voor. Maar volgens mij is het reeds bekend dat longartsen / Longfonds zich opmaken voor veel nieuwe patiënten.

Het draait niet allemaal om doden of IC-opnames.
Vooralsnog blijkt dat een aanname die (nog) niet hard te maken valt. Als ik naar de beschikbare leeftijdsgrafieken kijk, dan lijkt het me sterk dat de groep niet geteste personen binnen een bepaalde leeftijdsgroep substantieel hoger is. Maar wat is volgens jou een behoorlijke groep? wat is volgens jouw huisarts een behoorlijke groep?
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 16:35:52 #196
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_193085141
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:33 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Wat :')? Lees je wel goed? Jezus.
Gewoon niet meer benoemen als je niet wil dat het vergeleken wordt.
What can change the nature of a man?
pi_193085183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:32 schreef maan_man het volgende:

[..]

Daar zit je weer met chloor dat een positieve werking zou hebben op de het indammen van het verspreidingskans. Ik ben niet deskundig genoeg om te oordelen of al deze beslissingen juist zijn.

Maar of niks, of alles vind ik wel een slechte aanpakken. Ik zou gaan voor zoveel mogelijk om zo de economische schade te beperken.
Maar als ik met mijn hoofd boven water kom dan komt er altijd wel water en sputum mee.
Dan heb je aan chloor niet heel veel. Dat zie je altijd bij mensen.
Het zijn gewoon andere belangen.
Go hard or go home
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 16:41:49 #198
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193085242
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:35 schreef Coco. het volgende:

[..]

Gewoon niet meer benoemen als je niet wil dat het vergeleken wordt.
Jij bent degene die het erbij haalt slimmerik. We zitten nu ergens in de 10.000 oversterfte in tien weken MET enorme maatregelen. Jij (en velen met jou) haalt de griep van 2017/18 erbij waar er over een langere periode ZONDER maatregelen 9400 doden vielen. Als je enigszins verstandelijke vermogens hebt snap je dat je dat niet kunt vergelijken.
pi_193085245
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:38 schreef Noek het volgende:

[..]

Maar als ik met mijn hoofd boven water kom dan komt er altijd wel water en sputum mee.
Dan heb je aan chloor niet heel veel. Dat zie je altijd bij mensen.
Het zijn gewoon andere belangen.
Zoals ik al zei: ik weet er te weinig van op dit moment om dat inhoudelijk te beoordelen. Maar gewoon zeggen alles of niks, dat vind ik dan weer een slecht uitgangspunt.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 16:45:10 #200
14505 OProg
A Life in Music
pi_193085302
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:41 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Jij bent degene die het erbij haalt slimmerik. We zitten nu ergens in de 10.000 oversterfte in tien weken MET enorme maatregelen. Jij (en velen met jou) haalt de griep van 2017/18 erbij waar er over een langere periode ZONDER maatregelen 9400 doden vielen. Als je enigszins verstandelijke vermogens hebt snap je dat je dat niet kunt vergelijken.
En dan nodigen we in Nederland per jaar zes miljoen mensen uit om een griepprik te komen halen. Ben benieuwd hoeveel mensen die dan daadwerkelijk halen en hoe veel procent van de gevaccineerde mensen is overleden aan de griep.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_193085310
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Vooralsnog blijkt dat een aanname die (nog) niet hard te maken valt. Als ik naar de beschikbare leeftijdsgrafieken kijk, dan lijkt het me sterk dat de groep niet geteste personen binnen een bepaalde leeftijdsgroep substantieel hoger is. Maar wat is volgens jou een behoorlijke groep? wat is volgens jouw huisarts een behoorlijke groep?
Het klopt dat dit niet hard te maken is. Een poos terug was er wel in het nieuws dat huisartsen een bepaald registratiesysteem gebruikten om verdachte gevallen te registreren, maar ik heb er niets meer over gehoord. Dat het merendeel van de mensen met coronasymptomen helemaal niet wordt getest is volgens mij bekend. Alleen als je ernstig ziek werd / in de zorg werkt werd je de afgelopen weken getest.

Mijn punt is dat er meer redenen zijn om maatregelen te nemen dan sterftecijfers en IC-opnames. Waaronder ook dat dit een onbekend virus is en dat men niet weet wat het op de lange termijn met patiënten doet (ook zij die niets merkten kunnen in hun longen toch aangetast zijn, zoals een Chinees onderzoek aantoonde).

Vrijwel niets is hard te maken. Er is nog teveel onbekend. De eerste Nederlandse patiënten die herstellen zijn nog niet zo lang geleden hersteld. Zolang er zoveel onzekerheid is, is die onzekerheid een valide argument om (uit voorzorg) maatregelen te treffen.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 16:58:02 #202
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_193085529
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:45 schreef OProg het volgende:

[..]

En dan nodigen we in Nederland per jaar zes miljoen mensen uit om een griepprik te komen halen.
Het B/Yamagata-griepvirus veroorzaakte in het griepseizoen van 17/18 de meeste infecties in Nederland, maar was niet opgenomen in de griepprik. Desondanks lag de effectiviteit van de griepprik rond de 45%. Zonder prik was de oversterfte destijds inderdaad veel hoger geweest.

Maar als we nu helemaal geen maatregelen hadden genomen was dit een totaal drama geworden, daar kunnen we het wel mee eens zijn toch?
pi_193085865
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 16:58 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Het B/Yamagata-griepvirus veroorzaakte in het griepseizoen van 17/18 de meeste infecties in Nederland, maar was niet opgenomen in de griepprik. Desondanks lag de effectiviteit van de griepprik rond de 45%. Zonder prik was de oversterfte destijds inderdaad veel hoger geweest.

Maar als we nu helemaal geen maatregelen hadden genomen was dit een totaal drama geworden, daar kunnen we het wel mee eens zijn toch?
Dat is achteraf de koe in zijn kont kijken natuurlijk. Zou het erger zijn geweest? Ja, lijkt me evident. Ik welke mate zou dat zijn geweest blijft puur giswerk.
We hadden het willicht ook goed afgekund met het schrappen van evenementen of samenscholingen. Ook dat is achteraf de koe in zijn kont kijken.
pi_193086297
Restaurants moeten de komende tijd, en wellicht voor altijd veranderen. Dat heeft topman José Cil van Restaurant Brands International, het bedrijf achter onder meer fastfoodketen Burger King, in een open brief geschreven. Hij verwacht bijvoorbeeld dat bezorgen en ophalen van eten een belangrijkere rol zal krijgen.

Binnen in de restaurants zijn ook aanpassingen nodig, denkt Cil. Zo moet er meer ruimte tussen de tafels komen en moeten klanten via een app kunnen bestellen. Het uniform voor personeel in de restaurants zal moeten worden uitgebreid met een comfortabeler en herbruikbaar mondkapje.
pi_193086343
Pff vandaag voor eerst sinds de crisis begon in stadscentrum geweest.

Meteen spijt van. Wat een drukte op een dinsdagmiddag en niemand die rekening lijkt te houden met het afstand houden. Alles loopt kris kras door elkaar.

In de wijken net voor 't centrum waar 't niveau vrij laag is merk je dat ook in de gebrekkige naleving.

En dan ben je aan het zig zaggen om iedereen te ontwijken, sprinten een paar hardlopers vlak aan je voorbij.

Meerdere keren tegenliggers die geen cm wijken.

Domme egoisten, stik dan lekker zelf in corona.

En intelligente lockdown m'n reet. In twee maanden niemand kunnen bedenken om het een maatregel te handhaven dat iedereen RECHTS moet aanhouden met lopen en fietsen? Continu tegenliggers.

Is echt niet dat we als maatschappij er op vooruitgaan door de crisis. Dat is een sprookje. Je ziet alleen nog zichtbaarder bewezen dat merendeel van de bevolking gewoon ongelooflijk onwetend en egoïstisch is.
pi_193086376
Wij klagen over app terwijl modern land als Singapore totaal controle invoert

Singapore verplicht digitaal inchecken bij gebouwen
https://www.nu.nl/tech/60(...)en-bij-gebouwen.html
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:46:53 #207
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193086411
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:45 schreef RipCity het volgende:
Wij klagen over app terwijl modern land als Singapore totaal controle invoert

Singapore verplicht digitaal inchecken bij gebouwen
https://www.nu.nl/tech/60(...)en-bij-gebouwen.html
is toch een natte droom voor elke regering, zoveel controle over burgers.
pi_193086448
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://judithcurry.com/2(...)arlier-than-thought/

Wat denken we hiervan?

Ik heb hem voor nu gescand, maar als dit echt is dan verandert het echt alles.
judithcurry is een bekende "climate change skeptics" website, maar dat terzijde.

De R0 van mazelen wordt op 12 tot 18 geschat. Wat overeen komt met een "klassieke" HIT van 91.7% tot 94.4%.
In Nederland ligt de immuniteitsgraad voor mazelen rond 95% (geboortecohorten tot eind jaren '60: 99%-100%; 1975-1977: slechts één vaccinatie, tussen 90% en 95%; 1978 tot 2008: boven 95%; 2009 - 2018: rond 95%; jonger dan 14 maanden: 0% want nog niet gevaccineerd). Toch waren er nog uitbraken, in 2008, 2013-2014, 2019.

Dan betwijfel ik dat je bij een virus waar de "klassieke" HIT 60% is reeds herd immunity zou bereiken bij 17%. Ze negeren dat Zweden wel degelijk maatregelen genomen heeft, dat mensen hun gedrag aanpassen, waardoor minder besmettingen optreden, en de R0 reeds bij een lagere immuniteitsgraad onder 1 zakt. Eens iedereen zich weer "normaal" gedraagt zal het aantal besmettingen weer stijgen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193086460
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:44 schreef VacaLoca het volgende:
Pff vandaag voor eerst sinds de crisis begon in stadscentrum geweest.

Meteen spijt van. Wat een drukte op een dinsdagmiddag en niemand die rekening lijkt te houden met het afstand houden. Alles loopt kris kras door elkaar.

In de wijken net voor 't centrum waar 't niveau vrij laag is merk je dat ook in de gebrekkige naleving.

En dan ben je aan het zig zaggen om iedereen te ontwijken, sprinten een paar hardlopers vlak aan je voorbij.

Meerdere keren tegenliggers die geen cm wijken.

Domme egoisten, stik dan lekker zelf in corona.

En intelligente lockdown m'n reet. In twee maanden niemand kunnen bedenken om het een maatregel te handhaven dat iedereen RECHTS moet aanhouden met lopen en fietsen? Continu tegenliggers.

Is echt niet dat we als maatschappij er op vooruitgaan door de crisis. Dat is een sprookje. Je ziet alleen nog zichtbaarder bewezen dat merendeel van de bevolking gewoon ongelooflijk onwetend en egoïstisch is.
Blijf nog maar lekker binnen dan toch?
pi_193086499
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:45 schreef RipCity het volgende:
Wij klagen over app terwijl modern land als Singapore totaal controle invoert

Singapore verplicht digitaal inchecken bij gebouwen
https://www.nu.nl/tech/60(...)en-bij-gebouwen.html
Te verwachten op vliegvelden volgens Forbes (o.;a.)
quote:
What You Can Expect

Among the steps under consideration: no cabin bags, no lounges, no automatic upgrades, face masks, surgical gloves, self-check-in, self-bag-drop-off, immunity passports, on-the-spot blood tests and sanitation disinfection tunnels.

Digital technologies and automation will play a critical role in the future of air travel. The need to reduce “touchpoints” at airports implies mandatory use of biometric boarding that allows passengers to board planes with only their face as a passport.

A number of airlines including British Airways, Qantas and EasyJet already are using the technology.

According to the World Travel and Tourism Council (WTTC), “the ‘new normal’ at major airports, such as Heathrow, JFK and Singapore Changi will include almost exclusive use of online check-ins, and contactless payments.

Forbes
Vaccinatie en immuniteitspaspoort, desinfecteertunnels voor lijf en bagage, bloedtesten en temperatuurscheck.

Wel fijn dat ze daar ook een nieuw normaal hebben.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:54:31 #211
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193086584
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:44 schreef VacaLoca het volgende:
Pff vandaag voor eerst sinds de crisis begon in stadscentrum geweest.

Meteen spijt van. Wat een drukte op een dinsdagmiddag en niemand die rekening lijkt te houden met het afstand houden. Alles loopt kris kras door elkaar.

In de wijken net voor 't centrum waar 't niveau vrij laag is merk je dat ook in de gebrekkige naleving.

En dan ben je aan het zig zaggen om iedereen te ontwijken, sprinten een paar hardlopers vlak aan je voorbij.

Meerdere keren tegenliggers die geen cm wijken.

Domme egoisten, stik dan lekker zelf in corona.

En intelligente lockdown m'n reet. In twee maanden niemand kunnen bedenken om het een maatregel te handhaven dat iedereen RECHTS moet aanhouden met lopen en fietsen? Continu tegenliggers.

Is echt niet dat we als maatschappij er op vooruitgaan door de crisis. Dat is een sprookje. Je ziet alleen nog zichtbaarder bewezen dat merendeel van de bevolking gewoon ongelooflijk onwetend en egoïstisch is.
Voel je je nu beter?

Je kan ook overdrijven.

Merendeel houdt zich imo gewoon aan de 1,5 meter. Elkaar heel snel passeren is ook wat anders dan een paar minuten op een hoopje te staan of om een gesprekje aan te gaan met iemand. Helemaal buiten.

Je kan eigenlijk twee dingen concluderen. Als het inderdaad zo stervend druk is overal dan was er al lang weer een nieuwe piek geweest. Die piek zie ik niet. Jij wel? Dus zelfs als het zo druk is overal....buiten....dan maakt dat dus geen ene reet uit.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 17:59:13 #212
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193086694
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:50 schreef _I het volgende:

[..]

Te verwachten op vliegvelden volgens Forbes (o.;a.)
[..]

Vaccinatie en immuniteitspaspoort, desinfecteertunnels voor lijf en bagage, bloedtesten en temperatuurscheck.

Wel fijn dat ze daar ook een nieuw normaal hebben.
Immuniteit paspoorten blijf ik zo riskant vinden. Helemaal als je daarmee op een gegeven moment mag gaan reizen. Zie het best gebeuren dat er dan flink wat mensen op zoek gaan naar het virus; helemaal als je niet in een risico groep valt. Want ja, anders mag je opeens minder. Zieke mensen die wellicht zelfs hun ''diensten'' aan gaan bieden voor geld (paar keer goed in je gezicht hoesten voor $..., etc). Ver gezocht, maar mensen kunnen best rare sprongen maken. Juist dan krijg je een nieuwe zorgpiek. Wat we juist niet willen. Mensen kunnen denken dat ze toch niet in een risico groep vallen, maar ze kunnen altijd weer anderen aansteken natuurlijk. Of toch de pech hebben dat ze het ziekenhuis in moeten. Zo'n paspoort motiveert dat soort mensen tbh.

Voor vliegvelden zou ik sneltests etc het meest logische plan vinden. Bij vertrek en desnoods ook bij aankomst. Temperatuur meten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:04:23 #213
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_193086810
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zie het best gebeuren dat er dan flink wat mensen op zoek gaan naar het virus;
Ik zal je eerlijk bekennen dat dit in het begin van de uitbraak wel eens in me opgekomen is. Nou ja, niet echt het opzoeken maar wel de gedachte "Had ik het maar al gehad (en gezond overleefd), dan hoefde ik een stuk minder te stressen."
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 12 mei 2020 @ 18:05:12 #214
186611 Haags
pi_193086829
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zal je eerlijk bekennen dat dit in het begin van de uitbraak wel eens in me opgekomen is. Nou ja, niet echt het opzoeken maar wel de gedachte "Had ik het maar al gehad (en gezond overleefd), dan hoefde ik een stuk minder te stressen."
Ik heb juist eerder het gevoel dat ik later besmet wil worden.
Zonder wrijving geen glans
pi_193086839
Jeetje mineetje 36 cases op 8.5 miljoen inwoners vandaag. Groeten van t terras.
Eng virus :')
pi_193086847
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Immuniteit paspoorten blijf ik zo riskant vinden. Helemaal als je daarmee op een gegeven moment mag gaan reizen. Zie het best gebeuren dat er dan flink wat mensen op zoek gaan naar het virus; helemaal als je niet in een risico groep valt. Want ja, anders mag je opeens minder. Zieke mensen die wellicht zelfs hun ''diensten'' aan gaan bieden voor geld (paar keer goed in je gezicht hoesten voor $..., etc). Ver gezocht, maar mensen kunnen best rare sprongen maken. Juist dan krijg je een nieuwe zorgpiek. Wat we juist niet willen. Mensen kunnen denken dat ze toch niet in een risico groep vallen, maar ze kunnen altijd weer anderen aansteken natuurlijk. Of toch de pech hebben dat ze het ziekenhuis in moeten. Zo'n paspoort motiveert dat soort mensen tbh.
Zeker. Maar bloedtesten en temperatuurcheck lijkt me ook niet ideaal. Volgens mij zijn wij warmer dan Aziatische mensen, waardoor je nog niet zoveel kan zeggen. En dan heb je nog de mensen die helemaal geen griep lijken te krijgen.

Heb ook het idee dat als het eenmaal draait, dat het niet snel meer teruggedraaid zal worden.

Net als met die app. Stel dat die straks klaar is en die ziekte zou spontaan verdwijnen. Dan gok ik dat ze het alsnog doordrukken, maar dan voor de griep of een andere reden. De oplossingen lijken vooral te zitten in het volgen en inbreuk maken op de privacy van individuen, niet op grroepsoplossingen. Licht, geluid, lucht.. Moet toch iets te doen zijn dat het virus onschadelijk wordt gemaakt!?
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:07:05 #217
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_193086879
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik heb juist eerder het gevoel dat ik later besmet wil worden.
Ik wil eigenlijk helemaal niet besmet worden maar wil er gewoon graag 'vanaf' zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:07:43 #218
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193086897
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zal je eerlijk bekennen dat dit in het begin van de uitbraak wel eens in me opgekomen is. Nou ja, niet echt het opzoeken maar wel de gedachte "Had ik het maar al gehad (en gezond overleefd), dan hoefde ik een stuk minder te stressen."
Ik op zich ook wel. Helemaal toen er naar buiten kwam dat steeds meer mensen dit soort plannen aan het opperen waren.

Het is ook gewoon raar. Iedereen motiveren om binnen te blijven, om vervolgens die groep ''brave burgers'' een middelvinger te geven en zo'n certificaat alleen aan mensen te geven die wél ziek zijn geweest, waarbij er best een groep is die zich gewoon niet aan de regels heeft gehouden en het op die manier opgelopen/verspreid heeft. Niet dat er een beloning moet zijn voor braaf gedrag, maar dit is wel een beetje het andere uiterste.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193086905
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zal je eerlijk bekennen dat dit in het begin van de uitbraak wel eens in me opgekomen is. Nou ja, niet echt het opzoeken maar wel de gedachte "Had ik het maar al gehad (en gezond overleefd), dan hoefde ik een stuk minder te stressen."
In de laatste 8 weken 2x geveld geweest door griepachtige verschijnselen... Ben stiekem wel benieuwd of het Corona was...
pi_193086914
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:05 schreef _I het volgende:

[..]

Net als met die app. Stel dat die straks klaar is en die ziekte zou spontaan verdwijnen. Dan gok ik dat ze het alsnog doordrukken, maar dan voor de griep of een andere reden. De oplossingen lijken vooral te zitten in het volgen en inbreuk maken op de privacy van individuen, niet op grroepsoplossingen. Licht, geluid, lucht.. Moet toch iets te doen zijn dat het virus onschadelijk wordt gemaakt!?
Men doet hier heel laconiek over. Als die app er is en de meute heeft het geinstalleerd gaat het nooit meer weg. Regering heeft er dan miljoenen tegenaangesmeten, ze willen het zo graag.
pi_193086937
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik zal je eerlijk bekennen dat dit in het begin van de uitbraak wel eens in me opgekomen is. Nou ja, niet echt het opzoeken maar wel de gedachte "Had ik het maar al gehad (en gezond overleefd), dan hoefde ik een stuk minder te stressen."
De antistoffen die je bij een besmetting opbouwt worden met de tijd minder. Na verloop van tijd word je weer vatbaarder.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:11:24 #222
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_193086977
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

In de laatste 8 weken 2x geveld geweest door griepachtige verschijnselen... Ben stiekem wel benieuwd of het Corona was...
Daar ga je helaas niet achter komen zonder test.

Zelf net na carnaval een verkoudheid gehad, met wat koorts, iets wat ik eigenlijk nooit heb bij verkoudheid. Maar geen typische COVID-klachten. Dus ik ga er maar vanuit dat ik het niet gehad heb. Of het moet asymptomatisch zijn geweest. Maar dan is het maar zeer de vraag in hoeverre je er immuniteit tegen hebt opgebouwd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage dinsdag 12 mei 2020 @ 18:11:31 #223
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_193086982
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:45 schreef RipCity het volgende:
Wij klagen over app terwijl modern land als Singapore totaal controle invoert

Singapore verplicht digitaal inchecken bij gebouwen
https://www.nu.nl/tech/60(...)en-bij-gebouwen.html
Singapore zet ook al robots in om mensen te controleren ...
https://www.bndestem.nl/t(...)especteerd~a735eac8/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:11:36 #224
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193086986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:41 schreef FerryN7 het volgende:
Restaurants moeten de komende tijd, en wellicht voor altijd veranderen. Dat heeft topman José Cil van Restaurant Brands International, het bedrijf achter onder meer fastfoodketen Burger King, in een open brief geschreven. Hij verwacht bijvoorbeeld dat bezorgen en ophalen van eten een belangrijkere rol zal krijgen.

Binnen in de restaurants zijn ook aanpassingen nodig, denkt Cil. Zo moet er meer ruimte tussen de tafels komen en moeten klanten via een app kunnen bestellen. Het uniform voor personeel in de restaurants zal moeten worden uitgebreid met een comfortabeler en herbruikbaar mondkapje.
De ketens die slim zijn die gaan vast ontwikkelen inderdaad.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193086987
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:08 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Men doet hier heel laconiek over. Als die app er is en de meute heeft het geinstalleerd gaat het nooit meer weg.
Dat denk ik ook. Als men het mogelijk maakt om via camera's overal in kaart te brengen of mensen 1,5 meter afstand houden, zal dat ook niet weggaan. Het maakt handhaven zoveel eenvoudiger.

Als iedereen zijn gezondheidspaspoort moet laten zien, wordt dat ook snel normaal. Dat gedeelde ziekenhuissysteem zal er niet meer uitgaan. Het patiëntendossier. Zo zijn er wel meer zaken die nu haastig doorgedrukt worden en blijvend zijn.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:13:27 #226
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_193087013
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De antistoffen die je bij een besmetting opbouwt worden met de tijd minder. Na verloop van tijd word je weer vatbaarder.
Ja goed, dat geldt voor de meeste virussen, dat je niet eeuwig 100% immuun blijft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_193087055
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja goed, dat geldt voor de meeste virussen, dat je niet eeuwig 100% immuun blijft.
Een goedwerkend vaccin kan je heel ver brengen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:17:59 #228
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_193087124
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een goedwerkend vaccin kan je heel ver brengen.
Ja, maar zelfs dat biedt geen 100% bescherming voor de rest van je leven. Dat is ook niet het einddoel van vaccins.

Punt is: als je er een keer behoorlijk ziek van bent geweest is de kans zeer groot dat je iig het komende jaar geen zorgen meer hoeft te maken dat je het nog een keer krijgt. En dat zou ik, mits ik het gezond overleef, toch net een wat fijner gevoel vinden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_193087214
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, maar zelfs dat biedt geen 100% bescherming voor de rest van je leven. Dat is ook niet het einddoel van vaccins.

Punt is: als je er een keer behoorlijk ziek van bent geweest is de kans zeer groot dat je iig het komende jaar geen zorgen meer hoeft te maken dat je het nog een keer krijgt. En dat zou ik, mits ik het gezond overleef, toch net een wat fijner gevoel vinden.
Dat klopt. Toch zou ik het liever niet nu krijgen. De wetenschap leert steeds meer over hoe het virus werkt en hoe je een patiënt het beste kan behandelen. De rehabilitatie van genezen patienten begint net op gang te komen. In het begin was het voor hun veel gokken hoe je net genezen patienten het beste kon benaderen om ze met zo min mogelijk blijvende gevolgen achter te laten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 12 mei 2020 @ 18:34:37 #230
3542 Gia
User under construction
pi_193087423
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik heb juist eerder het gevoel dat ik later besmet wil worden.
Ja, liever niet of anders zo laat mogelijk. Ze leren steeds meer bij, qua behandelen.
pi_193087492
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Daar ga je helaas niet achter komen zonder test.

Zelf net na carnaval een verkoudheid gehad, met wat koorts, iets wat ik eigenlijk nooit heb bij verkoudheid. Maar geen typische COVID-klachten. Dus ik ga er maar vanuit dat ik het niet gehad heb. Of het moet asymptomatisch zijn geweest. Maar dan is het maar zeer de vraag in hoeverre je er immuniteit tegen hebt opgebouwd.
Zou niet weten of je je zomaar kunt laten testen, ik had wel de blijkbaar typische verschijnselen op hoesten na. Wel koppijn, verlies smaak en geur, koorts, etc.
pi_193087508
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:44 schreef VacaLoca het volgende:
Pff vandaag voor eerst sinds de crisis begon in stadscentrum geweest.

Meteen spijt van. Wat een drukte op een dinsdagmiddag en niemand die rekening lijkt te houden met het afstand houden. Alles loopt kris kras door elkaar.

In de wijken net voor 't centrum waar 't niveau vrij laag is merk je dat ook in de gebrekkige naleving.

En dan ben je aan het zig zaggen om iedereen te ontwijken, sprinten een paar hardlopers vlak aan je voorbij.

Meerdere keren tegenliggers die geen cm wijken.

Domme egoisten, stik dan lekker zelf in corona.

En intelligente lockdown m'n reet. In twee maanden niemand kunnen bedenken om het een maatregel te handhaven dat iedereen RECHTS moet aanhouden met lopen en fietsen? Continu tegenliggers.

Is echt niet dat we als maatschappij er op vooruitgaan door de crisis. Dat is een sprookje. Je ziet alleen nog zichtbaarder bewezen dat merendeel van de bevolking gewoon ongelooflijk onwetend en egoïstisch is.
Dit is dus de reden dat ik al bijna 2 maanden niet in Den Haag centrum ben geweest. Wil het risico niet lopen
pi_193087572
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:40 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Dit is dus de reden dat ik al bijna 2 maanden niet in Den Haag centrum ben geweest. Wil het risico niet lopen
En ga je dat dan het komende jaar ook niet doen? Denk dat je wel aan zo'n periode moet denken als je "risico's" wilt vermijden.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 18:46:21 #234
5428 crew  miss_sly
pi_193087608
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:38 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zou niet weten of je je zomaar kunt laten testen, ik had wel de blijkbaar typische verschijnselen op hoesten na. Wel koppijn, verlies smaak en geur, koorts, etc.
Toch zijn er ook veel mensen die symptomen hadden, echt verdacht waren en bij testen negatief testten.
Het zou zomaar kunnen dat een groot deel van de mensen dat van zichzelf denkt dat ze het we gehad hebben omdat ze symptomen hadden, het helemaal niet hebben gehad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193087618
quote:
Die doet me denken aan Metalhead van Black Mirror....
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_193087691
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Toch zijn er ook veel mensen die symptomen hadden, echt verdacht waren en bij testen negatief testten.
Het zou zomaar kunnen dat een groot deel van de mensen dat van zichzelf denkt dat ze het we gehad hebben omdat ze symptomen hadden, het helemaal niet hebben gehad.
Zou inderdaad goed kunnen. Daarom ben ik stiekem wel benieuwd, mijn vriendin werkt in de kinderopvang en dat is altijd gewoon doorgegaan, dus de mogelijkheid is er wel, zij was als eerste ziek, daarna mijn zoontje lichtjes en daarna ik. Maar ja, ik zal het ooit wel weten.
pi_193088307
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 15:59 schreef maan_man het volgende:
Het heeft lang geduurd, maar de eerste coronarechtszaak is een feit:
[..]

Ben benieuwd, maar lijkt mij kansloos. Als de staat aandraagt dat er nog veel onduidelijkheid is over de verspreiding in ruimtes waarin wordt gesport, dan gaat de rechter daar echt zijn vingers niet aan branden.
Wat een droeftoeters.
pi_193088762
https://www.1limburg.nl/v(...)en-tegen-coronavirus

Die al voorbij gekomen?
Zou best mooi zijn :)
  dinsdag 12 mei 2020 @ 19:48:21 #239
3542 Gia
User under construction
pi_193089116
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik op zich ook wel. Helemaal toen er naar buiten kwam dat steeds meer mensen dit soort plannen aan het opperen waren.

Het is ook gewoon raar. Iedereen motiveren om binnen te blijven, om vervolgens die groep ''brave burgers'' een middelvinger te geven en zo'n certificaat alleen aan mensen te geven die wél ziek zijn geweest, waarbij er best een groep is die zich gewoon niet aan de regels heeft gehouden en het op die manier opgelopen/verspreid heeft. Niet dat er een beloning moet zijn voor braaf gedrag, maar dit is wel een beetje het andere uiterste.
Tja, je moet ergens beginnen.

Als blijkt dat ex-coronapatiënten immuun zijn, kunnen die veilig naar buiten, zelfs op stap(in juni). En met zo'n bewijs van immuniteit kunnen ze een mogelijke boete voorkomen.

Voor de rest blijft het gewoon anderhalve meter.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:15:57 #240
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193089942
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 19:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, je moet ergens beginnen.

Als blijkt dat ex-coronapatiënten immuun zijn, kunnen die veilig naar buiten, zelfs op stap(in juni). En met zo'n bewijs van immuniteit kunnen ze een mogelijke boete voorkomen.

Voor de rest blijft het gewoon anderhalve meter.
Het is niet voor niets dat veel experts er ook tegen zijn. Mijn benoemde redenen, maar ook omdat het een te grote kans zou geven op false positives/negatives. Ze weten ook niet zeker of ze ook echt immuun zijn.

Gaan ze dat invoeren, dan zal je juist weer veel sneller een nieuwe zorg piek krijgen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:20:14 #241
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_193090089
Ik vind Nederland ondertussen de homofiel of allochtoon van het groepje worden in eu als het gaat om hoe we omgaan met de tester.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:36:56 #242
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193090466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die doet me denken aan Metalhead van Black Mirror....
Dat dacht ik ook meteen! Vreselijk goede aflevering was dat zeg.
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 20:38:30 #243
249559 crew  Lavenderr
pi_193090498
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 19:35 schreef Abdus18 het volgende:
https://www.1limburg.nl/v(...)en-tegen-coronavirus

Die al voorbij gekomen?
Zou best mooi zijn :)
Dat is zéker goed nieuws :Y
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:39:38 #244
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193090527
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:44 schreef VacaLoca het volgende:
Pff vandaag voor eerst sinds de crisis begon in stadscentrum geweest.

Meteen spijt van. Wat een drukte op een dinsdagmiddag en niemand die rekening lijkt te houden met het afstand houden. Alles loopt kris kras door elkaar.

In de wijken net voor 't centrum waar 't niveau vrij laag is merk je dat ook in de gebrekkige naleving.

En dan ben je aan het zig zaggen om iedereen te ontwijken, sprinten een paar hardlopers vlak aan je voorbij.

Meerdere keren tegenliggers die geen cm wijken.

Domme egoisten, stik dan lekker zelf in corona.

En intelligente lockdown m'n reet. In twee maanden niemand kunnen bedenken om het een maatregel te handhaven dat iedereen RECHTS moet aanhouden met lopen en fietsen? Continu tegenliggers.

Is echt niet dat we als maatschappij er op vooruitgaan door de crisis. Dat is een sprookje. Je ziet alleen nog zichtbaarder bewezen dat merendeel van de bevolking gewoon ongelooflijk onwetend en egoïstisch is.
Blijf dan thuis en las je voordeur dicht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:40:02 #245
8369 speknek
Another day another slay
pi_193090540
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 19:35 schreef Abdus18 het volgende:
https://www.1limburg.nl/v(...)en-tegen-coronavirus

Die al voorbij gekomen?
Zou best mooi zijn :)
Zelfselecteren en geld betalen is wel een hele goede manier om een bias naar oververtegenwoordiging te krijgen. Waarom zou iemand 70 euro betalen voor een test als deze geen enkele reden heeft om aan te nemen dat ie het gehad heeft.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193090572
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Blijf dan thuis en las je voordeur dicht.
Doe eens normaal.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:43:14 #247
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193090616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Die doet me denken aan Metalhead van Black Mirror....
Doet mij denken aan City17 uit Half-life 2.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193090649
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:46 schreef THEFXR het volgende:

[..]

is toch een natte droom voor elke regering, zoveel controle over burgers.
Beetje zoals het sleepnet in Nederland. :')
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 20:46:07 #249
5428 crew  miss_sly
pi_193090679
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:20 schreef Daarnaast het volgende:
Ik vind Nederland ondertussen de homofiel of allochtoon van het groepje worden in eu als het gaat om hoe we omgaan met de tester.
Ik heb werkelijk geen idee wat je hiermee bedoelt te zeggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 20:46:50 #250
5428 crew  miss_sly
pi_193090691
Goed nieuws: mijn sportschool begint met buitenlessen vanaf morgen *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 12 mei 2020 @ 20:57:51 #251
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193090972
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:46 schreef miss_sly het volgende:
Goed nieuws: mijn sportschool begint met buitenlessen vanaf morgen *O*
Hopen dat ze het dan voor de zekerheid niet onder een tent doen.

quote:
Een open tent van 150 vierkante meter en vier meter hoog in de buitenlucht. Sportcentrum Essink uit Eindhoven dacht met die Pop Up Gym dé oplossing te hebben voor hun klanten. Maar de gemeente zet er echter een streep door, de Veiligheidsregio keurt dergelijke plannen af.
quote:
Op papier is het een mooi plan: het sportcentrum staat te springen om klanten weer te kunnen laten sporten. Máárr, de gemeente Eindhoven vindt het onverantwoord: het dilemma van sporten in een tent of onder een overkapping is voorgelegd aan de Veiligheidsregio en die stelt juist dat het verboden is. De reden? ‘Een tent, die eventueel weer dicht te maken is of waarbij muren van een gebouw als windvanger kunnen dienen, biedt de verleiding om bij regen, wind of kou toch dichter bij elkaar te sporten dan toegestaan is.’ De gemeente houdt kortom vast aan de interpretatie van de noodverordening: buiten is in de open lucht. Dat geldt voor iedereen.
https://www.ed.nl/eindhov(...)rum-essink~ab9150a7/
De ene gemeente moedigt het aan, de andere keurt het af, totale willekeur.

Het is maar net welke ambtenaar er naar de plannen kijkt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:07:14 #252
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193091276
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Doe eens normaal.
Doe ik.
Ik maak niet normaal wat niet normaal is. Janken omdat het druk is in een stadcentrum.

Als je daar zowieso niet mee geconfronteerd wil worden, moet je daar niet zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 mei 2020 @ 21:10:02 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193091368
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:57 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Hopen dat ze het dan voor de zekerheid niet onder een tent doen.
[..]


[..]

https://www.ed.nl/eindhov(...)rum-essink~ab9150a7/
De ene gemeente moedigt het aan, de andere keurt het af, totale willekeur.

Het is maar net welke ambtenaar er naar de plannen kijkt.
Prachtig toch?
Feest voor die gasten op het moment. Lekker gemeenschapje pesten waar je kan en hoe je hoed staat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193092635
Ik zie sportscholen ruim voor 1 september wel openen, kan me niet voorstellen dat de regering er niet naar kijkt.

En bezoekers zouden juist makkelijk te traceren mocht het fout gaan.
pi_193092887
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:40 schreef speknek het volgende:

[..]

Zelfselecteren en geld betalen is wel een hele goede manier om een bias naar oververtegenwoordiging te krijgen. Waarom zou iemand 70 euro betalen voor een test als deze geen enkele reden heeft om aan te nemen dat ie het gehad heeft.
Daar heb je inderdaad gelijk in
pi_193092911
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:45 schreef skrn het volgende:
Ik zie sportscholen ruim voor 1 september wel openen, kan me niet voorstellen dat de regering er niet naar kijkt.

En bezoekers zouden juist makkelijk te traceren mocht het fout gaan.
Vrijwel elke sector schreeuwt nu moord en brand dat het ten onrechte is dat ze niet open mogen. Ergens moet toch een grens getrokken worden. Anders kun je net zo goed alles opengooien nu, zonder te wachten op de mogelijke effecten.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 12 mei 2020 @ 21:55:08 #257
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193092967
Mijn sportschool heeft besloten om op 1 juni open te gaan. Regende opzeggingen laatste tijd. Het is open of faillissement blijkbaar
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 21:56:01 #258
5428 crew  miss_sly
pi_193092997
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:57 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Hopen dat ze het dan voor de zekerheid niet onder een tent doen.
[..]


[..]

https://www.ed.nl/eindhov(...)rum-essink~ab9150a7/
De ene gemeente moedigt het aan, de andere keurt het af, totale willekeur.

Het is maar net welke ambtenaar er naar de plannen kijkt.
Bij mijn sportschool is buiten gewoon buiten. Helemaal prima 👌 dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193093294
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:20 schreef Daarnaast het volgende:
Ik vind Nederland ondertussen de homofiel of allochtoon van het groepje worden in eu als het gaat om hoe we omgaan met de tester.
Krijgen we dan ook extra gratis geld als land? :')
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 22:14:53 #260
249559 crew  Lavenderr
pi_193093642
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bij mijn sportschool is buiten gewoon buiten. Helemaal prima 👌 dus.
Toppie!
pi_193094267
Wou gaan eten in Duitsland.

Reserveren, met mondkapje binnenkomen, tijdens eten afdoen, daarna gelijk weer op en je gegevens achterlaten.

Ik ga niet meer eten in Duitsland.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 22:39:45 #262
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193094388
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 20:20 schreef Daarnaast het volgende:
Ik vind Nederland ondertussen de homofiel of allochtoon van het groepje worden in eu als het gaat om hoe we omgaan met de tester.
Zo hip is Nederland niet hoor.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_193094521
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:53 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vrijwel elke sector schreeuwt nu moord en brand dat het ten onrechte is dat ze niet open mogen. Ergens moet toch een grens getrokken worden. Anders kun je net zo goed alles opengooien nu, zonder te wachten op de mogelijke effecten.
Ja met nieuwe protocollen kan het wel! Dat wordt het argument van de overheid denk ik.

Ben benieuwd of ik gelijk krijg.
pi_193094642
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:55 schreef Mortaxx het volgende:
Mijn sportschool heeft besloten om op 1 juni open te gaan. Regende opzeggingen laatste tijd. Het is open of faillissement blijkbaar
Psst.. gauw de popo's bellen, nog die 4k boete voordat ze failliet zijn, en een aantekening.
pi_193094678
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:35 schreef Sfancta het volgende:
Wou gaan eten in Duitsland.

Reserveren, met mondkapje binnenkomen, tijdens eten afdoen, daarna gelijk weer op en je gegevens achterlaten.

Ik ga niet meer eten in Duitsland.
Ben jij er ook weer? :D
pi_193094715
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:53 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ben jij er ook weer? :D
Nooit weggeweest.
pi_193094735
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:56 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Nooit weggeweest.
Je mocht de grens over om even te gaan uit eten?
pi_193094736
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 17:45 schreef RipCity het volgende:
Wij klagen over app terwijl modern land als Singapore totaal controle invoert

Singapore verplicht digitaal inchecken bij gebouwen
https://www.nu.nl/tech/60(...)en-bij-gebouwen.html
Wij zijn nog niet zo technologisch geavanceerd. Over 2 jaar komen we wel aan de beurt. Je moet de mensen eerst laten wennen aan de kap en de app, dat is daar al gemeengoed.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 12 mei 2020 @ 22:57:41 #269
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193094742
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:51 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Psst.. gauw de popo's bellen, nog die 4k boete voordat ze failliet zijn, en een aantekening.
Kale kip kun je niet plukken

Snap ze wel. Toen de horeca begon te dreigen met gewoon open te gaan draaide Rutte ook opeens
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_193094744
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:57 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Wij zijn nog. niet zo technologisch geavanceerd. Over 2 jaar komen we wel aan de beurt. Je moet de mensen eerst laten wennen aan de kap en de app.
Kap met die app.

Nieuwe slogan voor een Jensen shirtje. :')
pi_193094750
Ab heeft nog maar 10 minuten zendtijd
pi_193094753
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:57 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Kale kip kun je niet plukken

Snap ze wel. Toen de horeca begon te dreigen met gewoon open te gaan draaide Rutte ook opeens
En toen de leraren dreigden gingen de scholen ook dicht.
pi_193094760
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je mocht de grens over om even te gaan uit eten?
Niet zo makkelijk in Duitsland helaas.

Heb een nieuwe telefoon gekocht, alvast voor die app. Had nog geen smartphone :')
pi_193094837
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:58 schreef michiel_merk het volgende:
Ab heeft nog maar 10 minuten zendtijd
Genoeg tijd om een fles whisky te openen _O_.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 mei 2020 @ 23:05:37 #275
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_193094876
Getallen uit Denemarken zijn hoopgevend _O_ Hopelijk blijven wij ons hier ook netjes aan de geldende maatregelen houden (1.5m afstand, drukte niet opzoeken etc.) en kunnen de meeste dingen met wat kleine beperkingen gewoon weer open.

Krijg steeds meer het gevoel dat men met alleen verbieden van grote indoor evenementen en het beperken van OV R(0) onder de één kan houden. Kunst is nu vooral niet te hard van stapel te lopen en goed te blijven controleren / testen.
pi_193094957
Ab 'kneiterbesmet' Osterhaus.

Wat zie die? Ik kijk het morgen even terug. Is ie weer mensen bang aan het maken voor een tweede golf?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193094961
Hier 30 cases :'). Jeetje, we zouden ondertussen allemaal dood moeten zijn, nu ik in een vol kantoor werk.

De dagbladen zijn al langzaam aan het schiften naar de volgende crisis, want met 30 cases hou je die lezers niet meer aan je lippen.
Economische crisis + sausje tweede tsunami ftw, volg de grote nummers.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 12 mei 2020 @ 23:13:00 #278
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193095018
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:09 schreef Discombobulate het volgende:
Ab 'kneiterbesmet' Osterhaus.

Wat zie die? Ik kijk het morgen even terug. Is ie weer mensen bang aan het maken voor een tweede golf?
Zolang Ab z'n wijntje en gage krijgt blijft hij onzin uitkramen
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 23:14:02 #279
249559 crew  Lavenderr
pi_193095033
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 22:58 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Niet zo makkelijk in Duitsland helaas.

Heb een nieuwe telefoon gekocht, alvast voor die app. Had nog geen smartphone :')
Ik wil helemaal geen app.
pi_193095081
Meanwhile, China gaat alle 11 miljoen inwoners van Wuhan testen. _O-

Kan gewoon zo even binnen 10 dagen, net zoals die twee ziekenhuizen die ze binnen een week uit de grond gestampt hebben. : :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193095094
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:13 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Zolang Ab z'n wijntje en gage krijgt blijft hij onzin uitkramen
Hoe veel krijg je eigenlijk als je bij Op1 gaat zitten? Ik neem aan dat je ook een vergoeding krijgt, of niet?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193095124
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:09 schreef Discombobulate het volgende:
Ab 'kneiterbesmet' Osterhaus.

Wat zie die? Ik kijk het morgen even terug. Is ie weer mensen bang aan het maken voor een tweede golf?
Hij wil alsnog een lockdown om het virus te elimineren. Twee maanden. Net als China en Zuid-Korea.
pi_193095136
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik wil helemaal geen app.
Ik ook niet, maar zal moeten. Geloof niet in dat niet verplicht.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 23:21:15 #284
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193095146
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:19 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Hij wil alsnog een lockdown om het virus te elimineren. Twee maanden. Net als China en Zuid-Korea.
Snap ik, al heeft dat eigenlijk alleen maar nut als de omliggende landen dat ook doen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193095180
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:17 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Hoe veel krijg je eigenlijk als je bij Op1 gaat zitten? Ik neem aan dat je ook een vergoeding krijgt, of niet?
Topgasten 2500euro. Normale gasten 600-1500. Mensen uit tv-shows e.d. die een keer langskomen gratis taxi-ritje plus 250-300 vergoeding plus wijnfles of andere cadeaus.

Rtl Boulevard gasten krijgen ca 1.000 euro
top Tafelmensen bij DWDD 2000 (marc-marie, prem etc)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193095244
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:21 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Snap ik, al heeft dat eigenlijk alleen maar nut als de omliggende landen dat ook doen.
Ik denk dat het land best op een ‘slimme’ manier open kan, zonder dat de R0 boven de 1 komt. Ab Osterhaus is te pessimistisch.

Ab Osterhaus heeft misschien verstand van virussen, maar hij heeft duidelijk geen verstand van epidemiologie.
pi_193095594
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:27 schreef houdafstand het volgende:
Ab Osterhaus heeft misschien verstand van virussen, maar hij heeft duidelijk geen verstand van epidemiologie.
Er mag mijns inziens ook wel wat meer een interdisciplinair OMT opgesteld worden; met economen, sociologen, psychologen, internationale betrekkingen, etc.

Elke keer uitsluitend virologie begint ook wat onjuist te worden. We zijn nu ook op een punt dat we echt samen moeten nadenken, want die economie gaat echt nog wel een knal krijgen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193095822
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:19 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Hij wil alsnog een lockdown om het virus te elimineren. Twee maanden. Net als China en Zuid-Korea.
Maja dan moet je daarna alsnog de grenzen dichthouden of iedereen eerst twee weken in quarantaine zetten.
pi_193095835
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 23:27 schreef houdafstand het volgende:

[..]

Ik denk dat het land best op een ‘slimme’ manier open kan, zonder dat de R0 boven de 1 komt. Ab Osterhaus is te pessimistisch.

Ab Osterhaus heeft misschien verstand van virussen, maar hij heeft duidelijk geen verstand van epidemiologie.
Vertel anders nog iets over Marion Koopmans. :')

RIVM troll. :W
pi_193096426
quote:
Viroloog Koopmans vermoedt dat opening carnavalsseizoen niet doorgaat
12 mei 2020, 22:05 / Update: 12 mei 2020, 22:21

Viroloog Marion Koopmans denkt niet dat de start van het carnavalsseizoen, op 11 november dit jaar, plaats gaat vinden. In het programma AvondGasten op regionale zender L1 vermoedt Koopmans dat carnaval te vroeg komt.

“Ik ben bang van wel. De anderhalve meter afstand werkt daar niet, tenzij dat echt heel anders gedaan wordt”, aldus Koopmans over de ’11devande11de’.

De opening van het carnavalsseizoen wordt lastig omdat het te kort dag is, denkt Koopmans. “Vaccins zijn nu wel in ontwikkeling en de Europese commissie heeft 8 miljard ingezameld om productiecapaciteit voor het vaccin op te zetten. Dat is bedoeld om het proces te versnellen. Maar de11devande11de is wel heel snel, dat redden we niet.”

Tweede golf mogelijk in najaar

De viroloog waarschuwt dat in het najaar een tweede golf aan coronabesmettingen kan ontstaan. “Dus zou me niet verbazen als we de komende maanden een daling zullen zien maar in het najaar een toename, net als de echte verkoudheidsvirussen.”

Wel denkt de hoogleraar dat in de zomer de besmettelijkheid van het coronavirus afneemt. “Er is een studie die dat verband lijkt aan te tonen. We verwachten dat het virus in de zomer minder wordt. Ook omdat de verspreiding via druppels verloopt. Als je buiten bent en het is droog, dan is de kans op verspreiding kleiner”, zegt Koopmans.
https://www.hartvannederl(...)naval-niet-doorgaat/

n deze aflevering van AvondGasten spreken we met de bekende Limburgse viroloog Marion Koopmans. Als viroloog van het Erasmus MC adviseert ze het kabinet en de Europese commissie over het coronavirus.



[ Bericht 10% gewijzigd door houdafstand op 13-05-2020 01:43:58 ]
pi_193096618
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 01:24 schreef houdafstand het volgende:

[..]

https://www.hartvannederl(...)naval-niet-doorgaat/

n deze aflevering van AvondGasten spreken we met de bekende Limburgse viroloog Marion Koopmans. Als viroloog van het Erasmus MC adviseert ze het kabinet en de Europese commissie over het coronavirus.

Serieus we er iets over Marion Koopmans.

Ben jij Marion? :') ?
pi_193097249
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 21:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Doe ik.
Ik maak niet normaal wat niet normaal is. Janken omdat het druk is in een stadcentrum.

Als je daar zowieso niet mee geconfronteerd wil worden, moet je daar niet zijn.
Hij jankt niet dat het te druk is, hij merkt op dat mensen zich niet aan de voorschriften houden, dat is heel wat anders.
  woensdag 13 mei 2020 @ 06:45:59 #293
239746 BoonDockSaint
WinterSoldier
pi_193097355
Sportscholen open van de smerige zweethokken waar iedereen op elkaar gepakt zit wat kan daar nou misgaan maar die tokkies verdienen het eigenlijk wel
I will do what i must !!
pi_193097373
Vind Corona-moeheid zo'n suf iets.

Maar heb er wel last van. -O-
pi_193097419
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2020 06:50 schreef _I het volgende:
Vind Corona-moeheid zo'n suf iets.

Maar heb er wel last van. -O-
We zijn er gewoon klaar mee, denk ik.
Alles is gezegd. De cijfers zijn nog een beetje interessant. Denemarken is leuk om te volgen maar life goes on. We hebben gewoon de interesse piek bereikt. De piek na pasen.
Go hard or go home
pi_193097463
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2020 07:00 schreef Noek het volgende:

[..]

We zijn er gewoon klaar mee, denk ik.
Alles is gezegd. De cijfers zijn nog een beetje interessant. Denemarken is leuk om te volgen maar life goes on. We hebben gewoon de interesse piek bereikt. De piek na pasen.
Tja, dat. Maar merk het ook buiten. Bij de AH staan de karretjes weer buiten en moet je het zelf allemaal weer regelen.

Het gaat er niet meer alleen over, merk dat de meeste mensen om me heen er niet meer mee bezig zijn en dat de angst heel irreëel klinkt, omdat er niemand meer ziek is (geworden) om me heen.

Als er dan wordt gepraat over een tweede golf of dreigende ontslagen en faillissementen voor het volgende kwartaal, merk ik dat de wil om te leven redelijk snel uit mijn lijf sijpelt. Bluh.

Om mijn nichtje van 7 te quoten: "Corona verziekt mijn hele leven" [gepaard met het dramatisch weg laten draaien van de ogen]
pi_193097696
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 06:45 schreef BoonDockSaint het volgende:
Sportscholen open van de smerige zweethokken waar iedereen op elkaar gepakt zit wat kan daar nou misgaan maar die tokkies verdienen het eigenlijk wel
Het is niet zo dat elke sportschool enkel bestaat uit anabolen types die aan de gewichten hangen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193097708
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2020 07:11 schreef _I het volgende:

[..]

Bij de AH staan de karretjes weer buiten en moet je het zelf allemaal weer regelen.

Dit is niet bij elke AH of super zo - er wordt wel degelijk nog steeds schoon gemaakt en verwezen naar richtlijnen of looprichtingen, maar dat dit geen landelijk beleid is, is eigenlijk nog het meest storende aan dit alles.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 13 mei 2020 @ 08:05:45 #299
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193097724
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is niet zo dat elke sportschool enkel bestaat uit anabolen types die aan de gewichten hangen..
... Maar smerige zweethokken zijn het allemaal wel.
Ik laat me nog liever met corona inspuiten dan dat ik daar mijn lijf ga zitten opvijzelen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193097732
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2020 08:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

... Maar smerige zweethokken zijn het allemaal wel.
Ik laat me nog liever met corona inspuiten dan dat ik daar mijn lijf ga zitten opvijzelen.
Klopt, maar zweten hoort nu eenmaal bij inspanning en heeft volgens mij niet zo veel te doen met (het overbrengen van) Corona.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 13 mei 2020 @ 08:45:42 #301
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193098081
quote:
10s.gif Op woensdag 13 mei 2020 07:00 schreef Noek het volgende:

We zijn er gewoon klaar mee, denk ik.
Alles is gezegd. De cijfers zijn nog een beetje interessant. Denemarken is leuk om te volgen maar life goes on. We hebben gewoon de interesse piek bereikt. De piek na pasen.
Probleem is dat je niets anders meer hoort. In elke talkshow, het nieuws, alles is enkel en puur Corona. Dan gaat het ook wel hard ermee.

En daarnaast is het in veel gebieden ook niet iets tastbaars, waardoor het een ver van je bed show wordt.
Hoeveel je op facebook wel niet leest hoe boos iedereen schijnt te zijn en dat ze het allemaal onzin vinden etc.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')