abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 11 mei 2020 @ 15:38:02 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193066661


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Vermijd drukte!


Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193066667
Topic-dief :P @Nikonlover
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 11 mei 2020 @ 15:38:38 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193066671
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:19 schreef Nia het volgende: Dat gezeik ook over een vaccin. Voor HIV is er nog niet eens een.
Met het verschil dat er nu 7 miljard potentiële patiënten zijn die het vaccin gaan krijgen. Aardige business-case.
pi_193066678
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:38 schreef RipCity het volgende:
Topic-dief.
Welk land was dat Noord Korea??
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  maandag 11 mei 2020 @ 15:39:19 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193066683
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:25 schreef crystal_meth het volgende: [..] Waarom hebben Taiwan en Zuid Korea geen totale lockdown? Omdat ze vroeg maatregelen genomen hebben. voordat het virus zich kon verspreiden. Met een beperkte lockdown drie weken eerder zouden Italië en Spanje nu veel minder besmettingen en doden hebben. Kijk naar landen als Polen, Slovakije, Tsjechië, Griekenland, waar ze vroeg gereageerd hebben omdat ze daar, in tegenstelling tot veel West-Europese landen, veel minder vertrouwen hadden in hun gezondheidszorg. Daar hebben ze veel minder besmettingen en doden. De maatregelen zijn een reactie op de besmettingen, niet de oorzaak ervan. Als je te laat reageert heb je geen andere keuze meer, maar zelfs met een totale lockdown zullen er dan nog veel doden vallen.
Nouja, men neemt virussen en dergelijke in het oosten van Europa altijd meer serieus dan in het westen van Europa. Zelfs bij standaardvarianten van het griepvirus daar gaan in veel landen standaard de scholen al op slot. Komt geen jaar voor dat de scholen niet tenminste een week griepverlof hebben (zelfs dit jaar in Bulgarije, Servië en Polen al gesloten scholen wegens griep, kort voor dit virus uitbrak).

Staat van gezondheidszorg is met dit virus ook niet heel relevant want er is niets dat gedaan kan worden buiten iemand eventueel nog aan de zuurstof of volledige beademing leggen. Nou, laten nu net die ventilatoren in veel Oost-Europese landen goed voorradig te zijn.

Nu.nl vatte het eens mooi samen : toen men in Nederland nog het geen handjes schudden schijtlollig aan het bespreken was gingen daar volledige landen op slot terwijl de incidentie minimaal was in vergelijking met Nederland. Nouja, de uiteindelijke sterftecijfers spreken voor zich. Maar het leven van ouderen wordt getuige dit topic toch niet als erg relevant gezien dus misschien is het allemaal inderdaad wel onnodig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193066696
Weet iemand wanneer de volgende grote persco van Rutte is? Vandaag over 2 weken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193066706
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En waar baseer je dat op? Nog steeds gewoon bijna 100.000 geconstateerde besmettingen per dag wereldwijd hoor.
Reken een uit over welk percentage we spreken. Dat getal ziet er iets positiever uit dan 100.000 per dag.
pi_193066713
Iermand hier die werkt in ziekenhuis of medische zorg?

https://www.headforpoints(...)-sdylB9ND9BTRDfdMMnU

@Kyran ?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 11 mei 2020 @ 15:43:13 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193066756
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En waar baseer je dat op? Nog steeds gewoon bijna 100.000 geconstateerde besmettingen per dag wereldwijd hoor.
Lol, inderdaad :D 90% van de wereld bijna twee maanden op slot geweest maar het is niet zo besmettelijk hoor _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193066810
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:43 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Lol, inderdaad :D 90% van de wereld bijna twee maanden op slot geweest maar het is niet zo besmettelijk hoor _O-
Als je wiskunde heb geleerd en rekenkundige kennis heb..... Valt het mee 0,003%
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  maandag 11 mei 2020 @ 15:46:03 #11
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193066811
statistieken Vietnam vandaag 11 mei

nog 47 actieve besmettingen

0 doden

241 herstelden
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_193066815
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:03 schreef Jake_Skywalker het volgende:

'intelligente' lockdown.
een intelligente lockdown
Ik vind die hele term zo sneu gekozen door de regeringsleider. 'intelligent' verwijst naar het intellect van een individu.

Een lockdown is net zo min intelligent als een parasol.

Een 'weloverwogen lockdown' was een beter keuze geweest dan het populistisch, neerbuigende en domme gebruik van de term 'intelligente lockdown', ik reken Rutte dit aan.
pi_193066888
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:46 schreef Za het volgende:

[..]

Ik vind die hele term zo sneu gekozen door de regeringsleider. 'intelligent' verwijst naar het intellect van een individu.

Een lockdown is net zo min intelligent als een parasol.

Een 'weloverwogen lockdown' was een beter keuze geweest dan het populistisch, neerbuigende en domme gebruik van de term 'intelligente lockdown', ik reken Rutte dit aan.
Wat had u anders verwacht van een pesoneelszaken mannetje van Unilever?
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  maandag 11 mei 2020 @ 15:50:26 #14
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193066902
in Vietnam gingen de scholen vorige week alweer open

je kunt wel zeggen gebaseerd op die cijfers, niet zo zwaar getroffen maar sommigen daar van die herstelden hebben echt op het randje van leven/dood gelegen op IC's
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_193066947
Navraag bij de KHN leert dat alle vormen van biljarten en darten onder binnensporten vallen en pas op 1 september weer mogen. Binnensporten mogen nog niet ivm de verspreiding van aerosolen, die bij deze sporten natuurlijk in de rondte vliegen :').

En poolhallen mogen 1 juni dus wel open want horeca. Maar poolen mag je er niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 11 mei 2020 @ 15:54:13 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193066959
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:36 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ik werd knettergek daar. Ging op gegeven moment expres door rood lopen puur omdat ik dan nog even voor 10 seconde gevoel had zelf te mogen beslissen wat ik deed. Overal door camera's gevolgd worden wordt je helemaal para van. Echt op elke mm op de weg en overal agenten en anderen. En ik had 't na 2 weken al laat staan als je daar woont en ze ook nog je wechat en alles controleren op alles wat je zegt. Maargoed als je daarmee opgroeit is het minder erg maar bid dat het nooit en te nimmer allemaal hierheen komt. Maar vandaag alweer de nieuwe politiebaas die speciale apparatuur aanschaft om heel je auto van binnen te kunnen scannen dus weinig hoop op.
Klinkt inderdaad verstikkend. Toch denk ik dat er ergens een prettige middenweg zou moeten zijn waarbij er voldoende handhaving is en je medeburgers zich hierdoor voorspelbaarder en netter gedragen. Overal camera's en agenten is overkill natuurlijk maar ik zou graag een stuk meer handhaving zien in Nederland zodat tokkiegedrag weer eens afgestraft wordt.

Praktijkvoorbeeld van dit weekend: Jumbo kreeg klachten op de sociale media hier over complete gezinnen die aan het winkelen waren en geen afstand hielden. Personeel dat hen aansprak kreeg een grote muil en de mensen winkelden gewoon verder. Reactie Jumbo: "Ja, maar die mensen luisterden gewoon niet en het is hun eigen verantwoordelijkjheid".

Dan is er niks mis met een paar uniformen ter plekke die die mensen er meteen uitkiepert met een boete. Ik heb vaak het idee dat Nederlanders het woord "Nee" nog nooit serieus hebben hoeven nemen in de praktijk.
  maandag 11 mei 2020 @ 15:56:01 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193066979
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:46 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Als je wiskunde heb geleerd en rekenkundige kennis heb..... Valt het mee 0,003%
Nu met je geweldige wiskundige capaciteiten iets aan je taalkennis doen, oke trolletje?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193066990
Terrasjes weer open: laagste aantal coronadoden Spanje in zeven weken
https://www.telegraaf.nl/(...)panje-in-zeven-weken

Zou er een verband zijn?
  maandag 11 mei 2020 @ 15:59:13 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193067019
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Navraag bij de KHN leert dat alle vormen van biljarten en darten onder binnensporten vallen en pas op 1 september weer mogen. Binnensporten mogen nog niet ivm de verspreiding van aerosolen, die bij deze sporten natuurlijk in de rondte vliegen :').

En poolhallen mogen 1 juni dus wel open want horeca. Maar poolen mag je er niet.
Heb nog steeds grote twijfels of de volledige horeca opent op 1 juni. Poolhallen wel pech ja. Je zou toch een eind moeten komen met het verplicht opkuisen van ballen, tafels en alle keuen. En volgens mij worden ballen en tafels standaard al schoongemaakt in zo ongeveer alle poolhallen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193067042
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad verstikkend. Toch denk ik dat er ergens een prettige middenweg zou moeten zijn waarbij er voldoende handhaving is en je medeburgers zich hierdoor voorspelbaarder en netter gedragen. Overal camera's en agenten is overkill natuurlijk maar ik zou graag een stuk meer handhaving zien in Nederland zodat tokkiegedrag weer eens afgestraft wordt.

Praktijkvoorbeeld van dit weekend: Jumbo kreeg klachten op de sociale media hier over complete gezinnen die aan het winkelen waren en geen afstand hielden. Personeel dat hen aansprak kreeg een grote muil en de mensen winkelden gewoon verder. Reactie Jumbo: "Ja, maar die mensen luisterden gewoon niet en het is hun eigen verantwoordelijkjheid".

Dan is er niks mis met een paar uniformen ter plekke die die mensen er meteen uitkiepert met een boete. Ik heb vaak het idee dat Nederlanders het woord "Nee" nog nooit serieus hebben hoeven nemen in de praktijk.
Ik denk dat je geen flauw idee hebt van wat je zegt.
pi_193067045
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:56 schreef Mondkapje het volgende:
Terrasjes weer open: laagste aantal coronadoden Spanje in zeven weken
https://www.telegraaf.nl/(...)panje-in-zeven-weken

Zou er een verband zijn?
Domste reactie van vandaag. Je snapt dat de doden besmettingen zijn van een aantal weken geleden en dus niets te maken hebben met de versoepelingen deze week. Dat weten we pas over een aantal weken.
pi_193067047
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:59 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Heb nog steeds grote twijfels of de volledige horeca opent op 1 juni. Poolhallen wel pech ja. Je zou toch een eind moeten komen met het verplicht opkuisen van ballen, tafels en alle keuen. En volgens mij worden ballen en tafels standaard al schoongemaakt in zo ongeveer alle poolhallen.
Dat laatste is wel zoals het hoort maar de praktijk is (was, hopelijk) wel anders.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 11 mei 2020 @ 16:01:39 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193067055
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik denk dat je geen flauw idee hebt van wat je zegt.
Beveiliging bij supermarkten die ook daadwerkelijk optreedt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 11 mei 2020 @ 16:03:02 #24
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_193067076
aantal herstelden in Italie nu: 105,186

aantal herstelden in Amerika nu: 277,760

en in VK: 1,002 herstelden maar, ten opzichte van die 31,190 doden
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_193067082
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:19 schreef Nia het volgende:
Dat gezeik ook over een vaccin. Voor HIV is er nog niet eens een.
We genezen van de meeste virus infecties doordat het immuunsysteem het virus verslaat. De meeste vaccins zijn onschadelijk gemaakte virussen die dezelfde immuunreactie opwekken.
HIV is zonder behandeling haast altijd dodelijk, omdat er geen effectieve immuunreactie optreedt. Dan kan je verwachten dat een vaccin veel moeilijker te maken is, want als het virus zelf geen effectieve immuunreactie opwekt zal een onschadelijk gemaakt virus dat waarschijnlijk ook niet doen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193067092
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:01 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Beveiliging bij supermarkten die ook daadwerkelijk optreedt.
M.a.w. iedereen die buiten de gestelde norm (wie stelt dan de norm) valt buiten de supermarkt kieperen?
  maandag 11 mei 2020 @ 16:04:33 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193067097
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat laatste is wel zoals het hoort maar de praktijk is (was, hopelijk) wel anders.
Er is één klein café hier met een tweetal tafels waar ik regelmatig ga poolen. Ballen en tafel na iedere gast, keuen heb ik ze nog niet op kunnen betrappen. Misschien eind van de nacht of ochtend ofzo.

Bij de grotere poolhal werden ook de stokken na iedere gebruiker schoongemaakt maar vele kwamen daar sowieso al met eigen keu.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  User die overal opduikt 2022 maandag 11 mei 2020 @ 16:04:54 #28
186611 Haags
pi_193067103
Ic bezetting met corona patiënten gedaald tot onder de 500.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 11 mei 2020 @ 16:05:42 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193067116
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:03 schreef TheVoice4ever het volgende:
aantal herstelden in Italie nu: 105,186

aantal herstelden in Amerika nu: 277,760

en in VK: 1,002 herstelden maar, ten opzichte van die 31,190 doden
Zullen meer testen op mensen die geen symptomen meer hebben.

Nederland technisch gezien ook maar een handvol mensen die hersteld zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:10:09 #30
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193067194
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ic bezetting met corona patiënten gedaald tot onder de 500.
Goed nieuws
  maandag 11 mei 2020 @ 16:10:34 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067203
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:01 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Beveiliging bij supermarkten die ook daadwerkelijk optreedt.
middel misschien erger dan de kwaal
pi_193067209
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:49 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Wat had u anders verwacht van een pesoneelszaken mannetje van Unilever?
Intelligente lockdown is toch een prachtige marketing term.
Wie is er nu niet voor een slimme/intelligente lockdown. En als ik als persoon mezelf netjes aan de regels hou hoor ik bij de intelligente groep.
Als ik dat niet doe wordt ik meteen weggezet als dom.

Weloverwogen lockdown roept alleen maar op tot discussie.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:12:14 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067229
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Intelligente lockdown is toch een prachtige marketing term.
Wie is er nu niet voor een slimme/intelligente lockdown. En als ik als persoon mezelf netjes aan de regels hou hoor ik bij de intelligente groep.
Als ik dat niet doe wordt ik meteen weggezet als dom.

Weloverwogen lockdown roept alleen maar op tot discussie.
al is er weinig over van dat intelligente
pi_193067256
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:01 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Beveiliging bij supermarkten die ook daadwerkelijk optreedt.
Als er beveiliging is prima, maar ik vraag me altijd af waarom we tegenwoordig beveiligers nodig hebben bij een supermarkt.
pi_193067262
Ook maar even gebeld voor een afspraak bij de kapper. Helaas hele week al vol haha. Was er al bang voor. Dan maar volgende week. Kan in ieder geval weer naar de kapper _O_
pi_193067312
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

al is er weinig over van dat intelligente
Het zal aan mij liggen, maar ik heb echt het idee dat 90/95% zich er prima aan houdt.
Nu zal je met strengere regels misschien daar wel 98% van maken, maar of dat het waard is voor de overige 95%....
  maandag 11 mei 2020 @ 16:18:12 #37
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193067317
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ic bezetting met corona patiënten gedaald tot onder de 500.
Netjes O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:20:35 #38
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067354
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het zal aan mij liggen, maar ik heb echt het idee dat 90/95% zich er prima aan houdt.
Nu zal je met strengere regels misschien daar wel 98% van maken, maar of dat het waard is voor de overige 95%....
het kan ook aan mij liggen maar in de supermarkt is dat zeker niet meer zo, verder kom ik weinig in situaties terecht met meerdere mensen maar het is een groot verschil met het begin van de intelligente lockdown :)
  maandag 11 mei 2020 @ 16:23:00 #39
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193067394
Hebben jullie het ook gemerkt dat de kappers duurder zijn geworden van voor de corona?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193067423
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

het kan ook aan mij liggen maar in de supermarkt is dat zeker niet meer zo, verder kom ik weinig in situaties terecht met meerdere mensen maar het is een groot verschil met het begin van de intelligente lockdown :)
In de supermarkt is het ook bijna zo goed als onmogelijk om constant deze afstand te bewaren, en dat iedereen er losser mee omgaat had ik wel verwacht.

Voor het overgrote deel kan ik me wel vinden in de maatregelen en met een beetje moeite kun je er in ieder geval zelf voor zorgen dat je niet in binnen die afstand komt van anderen.
Het enige wat mij wel stoort is dat er niet echt een duidelijke definitie is van wat er nu precies wel en niet mag. Vanuit Den Haag komt er informatie, gemeentelijke verordeningen, veiligheids regio's etc.


De roep om strengere maatregelen is daarom aan mij ook niet besteed :)
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:24:30 #41
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193067424
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Hebben jullie het ook gemerkt dat de kappers duurder zijn geworden van voor de corona?
Zou ik ook doen als ik hun was, mensen komen toch wel en er kan weer geld ingehaald worden.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:25:21 #42
5428 crew  miss_sly
pi_193067434
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ic bezetting met corona patiënten gedaald tot onder de 500.
^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193067462
Zou het ook niet heel erg vinden om dit keer iets meer te betalen. Haar is echt te lang geworden en ziet er niet meer uit. Ben allang blij dat het volgende week dan weer lekker kort is.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:27:53 #44
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193067481
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:24 schreef Momo het volgende:

[..]

Zou ik ook doen als ik hun was, mensen komen toch wel en er komt weer geld ingehaald worden.
Ja dat is ook zo, maar precies het zelfde als bij horeca nadat ze op 1 juni open zullen gaan.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:28:53 #45
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193067493
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:27 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo, maar precies het zelfde als bij horeca nadat ze op 1 juni open zullen gaan.
Ik denk het wel als ze maar 30% van het terras kunnen bezetten nu.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:28:55 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067494
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:24 schreef Kickinalfa het volgende:
De roep om strengere maatregelen is daarom aan mij ook niet besteed
nee lijkt me ook geen reden toe, al die verwachte pieken na drukke weekenden zijn ook uitgebleven
  maandag 11 mei 2020 @ 16:30:28 #47
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193067512
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:28 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik denk het wel als ze maar 30% van het terras kunnen bezetten nu.
ja bijvoorbeeld 5 euro voor een pilsje of 6 euro voor een kopje koffie.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193067522
Laten we nog maar wat verder versoepelen. En mensen attenderen op gezonder eten. De grootste risicogroepen zijn degene met BMI van +35!
Love is in the air!
pi_193067530
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:30 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

ja bijvoorbeeld 5 euro voor een pilsje of 6 euro voor een kopje koffie.
Dan draaien ze zichzelf de nek om.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:31:40 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067532
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:28 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik denk het wel als ze maar 30% van het terras kunnen bezetten nu.
als ze al open gaan, kreeg een mailtje van een restaurant dat dicht blijft tot 1 juli omdat 30 man inclusief personeel voor hun weinig zin heeft, ze blijven gewoon doorgaan met afhaal tot die tijd
  maandag 11 mei 2020 @ 16:32:41 #51
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193067552
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dan draaien ze zichzelf de nek om.
Tja, dat ligt echt aan hun, maar ze moeten wat verdienen na 2 maanden geen omzet hebben gedraaid.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193067592
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:32 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Tja, dat ligt echt aan hun, maar ze moeten wat verdienen na 2 maanden geen omzet hebben gedraaid.
Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..
  maandag 11 mei 2020 @ 16:35:35 #53
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193067602
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Hebben jullie het ook gemerkt dat de kappers duurder zijn geworden van voor de corona?
Die van mij heeft er 2 euro "coronatoeslag" bovenop gegooid.

Ervaring met eerdere "tijdelijke" verhogingen leert dat die niet meer teruggedraaid zal worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 11 mei 2020 @ 16:36:14 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067615
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..
ik moet het allemaal nog zien met die terrassen in de stad, volgens mij wordt dat echt een puinhoop
  maandag 11 mei 2020 @ 16:36:23 #55
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193067617
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Hebben jullie het ook gemerkt dat de kappers duurder zijn geworden van voor de corona?
Van wat ik van onze kapper heb begrepen (bij het afspraak maken) zijn ze 2 euro duurder vanwege de Corona maatregelen die ze daar treffen (ze werken met mondkapjes en geven klanten ook een gratis mondkapje), dus dat vind ik alleen maar begrijpelijk.

quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dan draaien ze zichzelf de nek om.
Ik heb zo'n idee dat mensen toch wel gaan en misschien juist meer bereid zijn meer te betalen om de horeca te steunen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:36:38 #56
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193067622
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..
Ik ook niet, maar ik denk met name dat alles nog blijvend duur is na de coronacrisis. Want we moeten ook zelf de schade betalen wat het virus ons aangericht heeft.
Humor, serieus en vrolijk!
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:39:42 #57
249559 crew  Lavenderr
pi_193067680
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Hebben jullie het ook gemerkt dat de kappers duurder zijn geworden van voor de corona?
Nee, want ik ga nog niet. En ik begrijp heel goed dat ze duurder zijn. Ze moeten ook leven.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:40:11 #58
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_193067691
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:31 schreef Landgeld het volgende:
Laten we nog maar wat verder versoepelen. En mensen attenderen op gezonder eten. De grootste risicogroepen zijn degene met BMI van +35!
Als je BMI +35 is, vraag je om problemen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:40:35 #59
249559 crew  Lavenderr
pi_193067698
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik moet het allemaal nog zien met die terrassen in de stad, volgens mij wordt dat echt een puinhoop
Daar kun je wel donder op zeggen.
pi_193067702
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Hebben jullie het ook gemerkt dat de kappers duurder zijn geworden van voor de corona?
Dat gun ik ze ook wel. Was sowieso 1x geweest in de tijd dat ze dicht waren dat heb je eigenlijk bespaard.
pi_193067705
Gewoon wettelijk verplicht stellen om na corona de coronabijdrages van de kapsalons en horeca terug te draaien. Ze strooien nu ook rond met wetten toch.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:40:56 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_193067706
Zolang maar 30% omzet gedraaid kan worden, zal de coronatoeslag wel blijven. Ik snap ook niet dat de kapper maar 2 euro erbij doet, dan gaan ze nog steeds moeilijk rondkomen, de meeste zaken zullen al gauw 5 euro toeslag moeten rekenen. Als ik een horeca-ondernemer was zou ik ook 10 euro pp coronatoeslag vragen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:41:06 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_193067708
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dan draaien ze zichzelf de nek om.
Voor 2 euro meer?
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:41:48 #64
249559 crew  Lavenderr
pi_193067719
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:40 schreef speknek het volgende:
Zolang maar 30% omzet gedraaid kan worden, zal de coronatoeslag wel blijven. Ik snap ook niet dat de kapper maar 2 euro erbij doet, dan gaan ze nog steeds moeilijk rondkomen, de meeste zaken zullen al gauw 5 euro toeslag moeten rekenen.
Ik vind het ook bijna niks. Had best wat meer gemogen.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:42:03 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067727
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, want ik ga nog niet. En ik begrijp heel goed dat ze duurder zijn. Ze moeten ook leven.
ik begrijp dat niet zo, in principe kunnen ze net zoveel klanten als voorheen helpen met inachtneming regels dus waarom duurder maken, is niet te vergelijken met een terras wat door minder publiek toch rendabel gemaakt moet worden.
pi_193067734
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..
Sowieso niet. Mensen blijven toch wel komen.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:43:27 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_193067750
Als je denkt dat je in de zomer een biertje op het terras kan gaan drinken moet ik je ook alvast teleurstellen. Van wat ik hoor van cafebazen is een koffie of een biertje niet rendabel te maken met 1.5m afstand. Alleen diners. En daar ga je voor door je neus betalen, maar dat hebben mensen er waarschijnlijk wel voor over.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:43:54 #68
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_193067760
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind het ook bijna niks. Had best wat meer gemogen.
Mijn vrouw heeft een eigen kapsalon. Zoveel steun gehad de afgelopen weken O+ . Alle klanten stuurden berichten als 'we komen snel weer terug'. Om goodwill te kweken heeft ze de prijs niet omhoog gedaan. Dat wordt erg gewaardeerd :)

Korte termijn niet de beste oplossing, langere termijn denken wij van wel.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_193067763
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Sowieso niet. Mensen blijven toch wel komen.
Er is genoeg concurrentie in die markt dus die vinden wel weer een juiste prijs.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:43:59 #70
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193067764
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Gewoon wettelijk verplicht stellen om na corona de coronabijdrages van de kapsalons en horeca terug te draaien. Ze strooien nu ook rond met wetten toch.
Daar ben ik niet mee eens, want die coronabijdrages kun je niet zo maar terugdraaien. Zeker als er weinig klanten per dag komen heb je dan ook minder omzet dan voorheen (crisisvrije tijd). Dus ze hebben gelijk dat ze iets duurder willen maken om meer geld generen voor kosten maken van mondkapjes of minder bestellingen dan normaal.
Humor, serieus en vrolijk!
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 11 mei 2020 @ 16:45:02 #71
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193067782
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef satecl het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft een eigen kapsalon. Zoveel steun gehad de afgelopen weken O+ . Alle klanten stuurden berichten als 'we komen snel weer terug'. Om goodwill te kweken heeft ze de prijs niet omhoog gedaan. Dat wordt erg gewaardeerd :)

Korte termijn niet de beste oplossing, langere termijn denken wij van wel.
Goodwill kun je niet eten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193067808
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef speknek het volgende:
Als je denkt dat je in de zomer een biertje op het terras kan gaan drinken moet ik je ook alvast teleurstellen. Van wat ik hoor van cafebazen is een koffie of een biertje niet rendabel te maken met 1.5m afstand. Alleen diners. En daar ga je voor door je neus betalen, maar dat hebben mensen er waarschijnlijk wel voor over.
Kom maar op met dat diner met een biertje. Tel ik zo 50 euro voor neer pp. Lekker man in het zonnetje. Even het mkb spekken ja toch
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:46:42 #73
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_193067812
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:45 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Goodwill kun je niet eten
Maar levert uiteindelijk wel geld op. En gelukkig hebben wij een buffer.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_193067861
De mensen die hun baan hebben behouden deze tijd hebben echt wel extra geld. Merk dat ik zelf nu ook een paar honderd euro meer per maand over hou door de sobere weekenden. Ben dan ook nu wat meer bereid om op een zondagavond wat extra uit te geven bij het online eten bestellen. Dus mocht ik straks voor het eerst weer een eetcafé in Amsterdam kunnen bezoeken dan ben ik ook wel bereid wat meer uit te geven. Maar op langere termijn verdwijnt dit effect natuurlijk
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:50:34 #75
249559 crew  Lavenderr
pi_193067876
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:46 schreef satecl het volgende:

[..]

Maar levert uiteindelijk wel geld op. En gelukkig hebben wij een buffer.
Maar dat heeft niet iedereen natuurlijk, dus ik begrijp het heel goed als ze wat meer vragen.
  User die overal opduikt 2022 maandag 11 mei 2020 @ 16:51:48 #76
186611 Haags
pi_193067901
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:49 schreef Simmertje het volgende:
De mensen die hun baan hebben behouden deze tijd hebben echt wel extra geld. Merk dat ik zelf nu ook een paar honderd euro meer per maand over hou door de sobere weekenden. Ben dan ook nu wat meer bereid om op een zondagavond wat extra uit te geven bij het online eten bestellen.
^O^ ik stop meer in het aflossen van mijn hypotheek. Wat een heerlijk gevoel. _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_193067905
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..
Natuurlijk niet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 11 mei 2020 @ 16:54:26 #78
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193067946
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..
Hahaha, prijzen die omlaag gaan _O-
Beste mop van 2020.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 11 mei 2020 @ 16:54:28 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067947
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
je hoeft ook niet te gaan
pi_193067981
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef satecl het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft een eigen kapsalon. Zoveel steun gehad de afgelopen weken O+ . Alle klanten stuurden berichten als 'we komen snel weer terug'. Om goodwill te kweken heeft ze de prijs niet omhoog gedaan. Dat wordt erg gewaardeerd :)

Korte termijn niet de beste oplossing, langere termijn denken wij van wel.
Uiteindelijk de beste keuze denk ik - zaken die nu gewoon 20% bovenop hun prijzen gooien gaan zeker klanten verliezen - goodwill gaat maar tot een zekere hoogte bij ons zuunige Nederlanders.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 11 mei 2020 @ 17:08:33 #81
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193068107
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik begrijp dat niet zo, in principe kunnen ze net zoveel klanten als voorheen helpen met inachtneming regels dus waarom duurder maken, is niet te vergelijken met een terras wat door minder publiek toch rendabel gemaakt moet worden.
Zijn alsnog lange tijd dicht geweest. Inkomsten misgelopen. Plus dat bepaalde kappers extra kwijt zijn aan items met betrekking tot de Corona toeslag (mondkapjes hier bv), dus ik vind het alleen maar logisch. Bij de horeca net zo eigenlijk wanneer ze weer open gaan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 11 mei 2020 @ 17:11:00 #82
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193068145
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:49 schreef Simmertje het volgende:
De mensen die hun baan hebben behouden deze tijd hebben echt wel extra geld. Merk dat ik zelf nu ook een paar honderd euro meer per maand over hou door de sobere weekenden. Ben dan ook nu wat meer bereid om op een zondagavond wat extra uit te geven bij het online eten bestellen. Dus mocht ik straks voor het eerst weer een eetcafé in Amsterdam kunnen bezoeken dan ben ik ook wel bereid wat meer uit te geven. Maar op langere termijn verdwijnt dit effect natuurlijk
Hier ook merkbaar effect. Annuleren van twee vakanties (waarvan we de kosten hebben teruggekregen) helpt ook wel mee. Sparen gewoon rustig door. Zodra reizen weer kan dan hebben we in ieder geval wel genoeg buffer voor een echt grote reis.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 11 mei 2020 @ 17:13:02 #83
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193068178
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zijn alsnog lange tijd dicht geweest. Inkomsten misgelopen. Plus dat bepaalde kappers extra kwijt zijn aan items met betrekking tot de Corona toeslag (mondkapjes hier bv), dus ik vind het alleen maar logisch. Bij de horeca net zo eigenlijk wanneer ze weer open gaan.
het is wat zeg een mondkapje, is toch niet te vergelijken met de horeca die maar een fractie van de mensen kan bedienen?
pi_193068194
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:49 schreef Simmertje het volgende:
De mensen die hun baan hebben behouden deze tijd hebben echt wel extra geld. Merk dat ik zelf nu ook een paar honderd euro meer per maand over hou door de sobere weekenden. Ben dan ook nu wat meer bereid om op een zondagavond wat extra uit te geven bij het online eten bestellen. Dus mocht ik straks voor het eerst weer een eetcafé in Amsterdam kunnen bezoeken dan ben ik ook wel bereid wat meer uit te geven. Maar op langere termijn verdwijnt dit effect natuurlijk
Ik sta toch vooral te kijken wat we daadwerkelijk elke maand uitgeven aan onzinnige dingen. Maar goed dat zullen veel mensen wel hebben en dan kunnen we zelf ook een inschatting maken wat deze ellende de maatschappij gaat kosten.
pi_193068233
Gisteren 22 mensen opgenomen.
Stel 10 hiervan belanden op de IC.
Stel een derde hiervan overleeft het niet.
Dan gaan er hier 3 of 4 van dood.
Over 2 weken zal het aantal doden nog een stuk lager zijn.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 17:16:50 #86
5428 crew  miss_sly
pi_193068234
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hier ook merkbaar effect. Annuleren van twee vakanties (waarvan we de kosten hebben teruggekregen) helpt ook wel mee. Sparen gewoon rustig door. Zodra reizen weer kan dan hebben we in ieder geval wel genoeg buffer voor een echt grote reis.
Fijn dat jullie de kosten hebben teruggekregen. Ik hoor ook van heel veel mensen dat ze toch een deel van de kosten toch echt kwijt zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 mei 2020 @ 17:19:03 #87
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193068263
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zijn alsnog lange tijd dicht geweest. Inkomsten misgelopen. Plus dat bepaalde kappers extra kwijt zijn aan items met betrekking tot de Corona toeslag (mondkapjes hier bv), dus ik vind het alleen maar logisch. Bij de horeca net zo eigenlijk wanneer ze weer open gaan.
Ik hoor veel mensen om mij heen die de kapper dubbel willen betalen als goodwill. Zelf ben ik dit ook van plan, als mijn kapper echter 20% extra zou rekenen dan ga ik naar een andere kapper. Maar dat is ook wel omdat ik kappers sowieso al belachelijk duur vindt voor simpele knipbeurten.
pi_193068269
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dan draaien ze zichzelf de nek om.
Nee hoor.... Zijn genoeg zuuptenten waar je deze doekoes al jaren moet betalen...
Niveau fok.nl excuses anders ben je een troll.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_193068275
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is wat zeg een mondkapje, is toch niet te vergelijken met de horeca die maar een fractie van de mensen kan bedienen?
https://www.at5.nl/artike(...)ordt-het-kerstdrukte

mondkapje is niet verplicht, zie de beelden. Had wel verplicht mogen worden imo. Niet verplicht, dan de rest ook niet imo
of ben ik onzin aan het schrijven hier
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 17:20:05 #90
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193068277
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:16 schreef polderturk het volgende:
Gisteren 22 mensen opgenomen.
Stel 10 hiervan belanden op de IC.
Stel een derde hiervan overleeft het niet.
Dan gaan er hier 3 of 4 van dood.
Over 2 weken zal het aantal doden nog een stuk lager zijn.
De meeste doden vallen buiten de IC.
pi_193068305
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:16 schreef polderturk het volgende:
Gisteren 22 mensen opgenomen.
Stel 10 hiervan belanden op de IC.
Stel een derde hiervan overleeft het niet.
Dan gaan er hier 3 of 4 van dood.
Over 2 weken zal het aantal doden nog een stuk lager zijn.
wat een hoop stel woorden en aannames... moet dit iets betekenen of is het jouw gedachtekronkel?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193068333
ik las dat het griepvirus via de lucht moeilijk van mens op mens ging in de zomermaanden, vanwege lage luchtvochtigheid. Zou dit ook het geval zijn met het coronavirus?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193068369
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:19 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Nee hoor.... Zijn genoeg zuuptenten waar je deze doekoes al jaren moet betalen...
Niveau fok.nl excuses anders ben je een troll.
¤5 voor een biertje gaat hier niemand betalen, ondanks dat dat in onze prachtige hoofdstad gangbare prijzen zijn.

Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die het wél betalen maar het overgrote deel van mijn stamkroeg schat ik niet zo rijk in dat ze dat er elke week voor over hebben.
pi_193068389
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik las dat het griepvirus via de lucht moeilijk van mens op mens ging in de zomermaanden, vanwege lage luchtvochtigheid. Zou dit ook het geval zijn met het coronavirus?
dat zou kunnen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193068403
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef satecl het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft een eigen kapsalon. Zoveel steun gehad de afgelopen weken O+ . Alle klanten stuurden berichten als 'we komen snel weer terug'. Om goodwill te kweken heeft ze de prijs niet omhoog gedaan. Dat wordt erg gewaardeerd :)

Korte termijn niet de beste oplossing, langere termijn denken wij van wel.
Dat word binnenkort of op de lange termijn dus faillissement aanvragen.
Belastingen gaan omhoog, alles word duurder.
  maandag 11 mei 2020 @ 17:27:29 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193068409
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

¤5 voor een biertje gaat hier niemand betalen, ondanks dat dat in onze prachtige hoofdstad gangbare prijzen zijn.

Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die het wél betalen maar het overgrote deel van mijn stamkroeg schat ik niet zo rijk in dat ze dat er elke week voor over hebben.
¤5 is in de hoofdstad ook nog best wel veel hoor, ¤4 is wel normaler
pi_193068411
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

¤5 voor een biertje gaat hier niemand betalen, ondanks dat dat in onze prachtige hoofdstad gangbare prijzen zijn.

Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die het wél betalen maar het overgrote deel van mijn stamkroeg schat ik niet zo rijk in dat ze dat er elke week voor over hebben.
Oke in een stamkroeg misschien niet inderdaad..... Maar we hadden een discussie.....gesprek over het terras.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_193068429
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:19 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ik hoor veel mensen om mij heen die de kapper dubbel willen betalen als goodwill. Zelf ben ik dit ook van plan, als mijn kapper echter 20% extra zou rekenen dan ga ik naar een andere kapper. Maar dat is ook wel omdat ik kappers sowieso al belachelijk duur vindt voor simpele knipbeurten.
Jij vind 12 euro duur voor een kapper?
Je moet ook niet naar een kapsalon gaan, die zijn overpriced.
Thuiskapster nemen :)
pi_193068446
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:27 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Oke in een stamkroeg misschien niet inderdaad..... Maar we hadden een discussie.....gesprek over het terras.
Mijn stamkroeg heeft geen terras?
  maandag 11 mei 2020 @ 17:30:27 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193068452
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:27 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Oke in een stamkroeg misschien niet inderdaad..... Maar we hadden een discussie.....gesprek over het terras.
zou zomaar kunnen inderdaad maar het punt is dan dat mensen meer gebruik maken van de plek en dus minder drinken dan ze normaal zouden doen, minimum besteding lijkt me een beter plan.
pi_193068453
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:49 schreef Simmertje het volgende:
De mensen die hun baan hebben behouden deze tijd hebben echt wel extra geld. Merk dat ik zelf nu ook een paar honderd euro meer per maand over hou door de sobere weekenden. Ben dan ook nu wat meer bereid om op een zondagavond wat extra uit te geven bij het online eten bestellen. Dus mocht ik straks voor het eerst weer een eetcafé in Amsterdam kunnen bezoeken dan ben ik ook wel bereid wat meer uit te geven. Maar op langere termijn verdwijnt dit effect natuurlijk
De een zijn dood.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 11 mei 2020 @ 17:30:39 #102
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193068454
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:29 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Jij vind 12 euro duur voor een kapper?
Je moet ook niet naar een kapsalon gaan, die zijn overpriced.
Thuiskapster nemen :)
Lol kapper voor 12¤ …… en waar is deze salon/toko ?
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  maandag 11 mei 2020 @ 17:32:02 #103
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193068474
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:29 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Jij vind 12 euro duur voor een kapper?
Je moet ook niet naar een kapsalon gaan, die zijn overpriced.
Thuiskapster nemen :)
Ik ga naar de Turk voor 11 euro, dat is idd niet duur. Maar ik sta ook binnen 15 minuten weer buiten. Hij ontduikt al jarenlang de belastingen en ontvangt nu wel steun dus dat is ook wel dubbel.
Maar een reguliere Nederlandse kapper is 2-3 keer zo duur. https://www.hizihair.nl/prijzen/#mannen
30 euro om te knippen :')
plus ze vallen groot en deels onder het lage btw tarief.
pi_193068478
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:30 schreef Slayage het volgende:

[..]

De een zijn dood.
Wie gaat hier dood?
pi_193068623
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:32 schreef Tris het volgende:

[..]

Wie gaat hier dood?
Alles en iedereen lieverd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 11 mei 2020 @ 17:43:03 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_193068641
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:30 schreef Tarado het volgende:

[..]

minimum besteding lijkt me een beter plan.
Lekker gezellig een terrasje pakken. Maar wel doordrinken, want de meter loopt.
pi_193068652
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

Alles en iedereen lieverd.
-O-
pi_193068658
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:32 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ik ga naar de Turk voor 11 euro, dat is idd niet duur. Maar ik sta ook binnen 15 minuten weer buiten.
Ik heb jaren een tientje betaald bij de turk. Volgens mij begin dit jaar werd het 11 euro. Ik ben benieuwd hoeveel hij nu gaat rekenen. Kan me best voorstellen dat hij de prijs omhoog krikt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 11 mei 2020 @ 17:44:17 #109
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193068662
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Fijn dat jullie de kosten hebben teruggekregen. Ik hoor ook van heel veel mensen dat ze toch een deel van de kosten toch echt kwijt zijn.
Ja, voordeel van boeken met gratis annulering gelukkig, maar ik heb echt ramp verhalen gelezen inderdaad, echt heel naar :{ Mensen die jarenlang hebben gespaard voor een once in a lifetime vakantie en hoppa, alles kwijt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193068667
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:43 schreef Tris het volgende:

[..]

-O-
;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_193068709
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:32 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ik ga naar de Turk voor 11 euro, dat is idd niet duur. Maar ik sta ook binnen 15 minuten weer buiten. Hij ontduikt al jarenlang de belastingen en ontvangt nu wel steun dus dat is ook wel dubbel.
Maar een reguliere Nederlandse kapper is 2-3 keer zo duur. https://www.hizihair.nl/prijzen/#mannen
30 euro om te knippen :')
plus ze vallen groot en deels onder het lage btw tarief.
ik ga altijd naar een kapper zonder afspraak en zonder pinapparaat voor 12 euro.... Zo is er lekker geen registratie voor hun en de prijs dus lager.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193068719
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:30 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Lol kapper voor 12¤ …… en waar is deze salon/toko ?
Zoals ik zeg thuiskapster.
Een kapsalon is overpriced, daar heb je er nooit eentje voor 12 euro omdat die ook kosten van een pand moeten doorberekenen.
pi_193068753
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:48 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Zoals ik zeg thuiskapster.
Een kapsalon is overpriced, daar heb je er nooit eentje voor 12 euro omdat die ook kosten van een pand moeten doorberekenen.
en geen btw
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193068761
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:19 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ik hoor veel mensen om mij heen die de kapper dubbel willen betalen als goodwill. Zelf ben ik dit ook van plan, als mijn kapper echter 20% extra zou rekenen dan ga ik naar een andere kapper. Maar dat is ook wel omdat ik kappers sowieso al belachelijk duur vindt voor simpele knipbeurten.
Gewoon schuiven met je 2kgeld
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 17:53:25 #115
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193068796
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:32 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ik ga naar de Turk voor 11 euro, dat is idd niet duur. Maar ik sta ook binnen 15 minuten weer buiten. Hij ontduikt al jarenlang de belastingen en ontvangt nu wel steun dus dat is ook wel dubbel.
Maar een reguliere Nederlandse kapper is 2-3 keer zo duur. https://www.hizihair.nl/prijzen/#mannen
30 euro om te knippen :')
plus ze vallen groot en deels onder het lage btw tarief.
Ik woon sinds kort in een nieuwe stad en buurt, ik ging blind naar 2 kappers die ik hier dichtbij heb zitten. De ene was 85 euro voor halflang haar knippen, de andere 70 euro, waar de fuck vind je een kapper zo goedkoop?
Trouwens nu een verder op gevonden voor ongeveer 35 euro knippen van halflang haar iets verder op.
pi_193068821
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik woon sinds kort in een nieuwe stad en buurt, ik ging blind naar 2 kappers die ik hier dichtbij heb zitten. De ene was 85 euro voor halflang haar knippen, de andere 70 euro, waar de fuck vind je een kapper zo goedkoop?
Trouwens nu een verder op gevonden voor ongeveer 35 euro knippen van halflang haar iets verder op.
Je bent een vrouw dan zeker? Mannen is meestal 18-30.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 11 mei 2020 @ 17:56:21 #117
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193068836
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik woon sinds kort in een nieuwe stad en buurt, ik ging blind naar 2 kappers die ik hier dichtbij heb zitten. De ene was 85 euro voor halflang haar knippen, de andere 70 euro, waar de fuck vind je een kapper zo goedkoop?
Trouwens nu een verder op gevonden voor ongeveer 35 euro knippen van halflang haar iets verder op.
Als vrouw hoef je maar 1x in het half jaar? dat scheelt. Ik zidt elke maand bij de kappert.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 17:56:36 #118
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193068843
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:55 schreef RipCity het volgende:

[..]

Je bent een vrouw dan zeker? Mannen is meestal 18-30.
Ja vrouw, maar ik schrok van die prijzen voor een kapper die in mijn ogen nog niet in het hoogste segment zit.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 17:58:05 #119
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193068859
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:56 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Als vrouw hoef je maar 1x in het half jaar? dat scheelt. Ik zidt elke maand bij de kappert.
Zoiets ga ik ook ja. Ik ken wel vrouwen die wel elke 2/3 weken gaan om uitgroei bij laten werken/coupe perfect. Mijn oma ging ook echt elke maand wel.
  maandag 11 mei 2020 @ 17:59:18 #120
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193068870
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Lekker gezellig een terrasje pakken. Maar wel doordrinken, want de meter loopt.
:) je moet wat, als er mensen gaan zitten om het bier uit het glas te laten verdampen
  maandag 11 mei 2020 @ 18:01:52 #121
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_193068911
kosten wat mijn kapper berekend voor een knipbeurt is normaliter ¤14 euro en daar is nu ¤2,50 bij opgeteld. Nog te doen, maar moet niet veel duurder gaan worden (als je normaliter elke week er naartoe gaat).

[ Bericht 3% gewijzigd door MisterJ.Lo op 11-05-2020 18:09:50 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 11 mei 2020 @ 18:12:39 #122
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193069073
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:19 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ik hoor veel mensen om mij heen die de kapper dubbel willen betalen als goodwill. Zelf ben ik dit ook van plan, als mijn kapper echter 20% extra zou rekenen dan ga ik naar een andere kapper. Maar dat is ook wel omdat ik kappers sowieso al belachelijk duur vindt voor simpele knipbeurten.
mijn kapper is van 12,50 naar 15 euro gegaan dat is 1/6 deel verhoging.
  maandag 11 mei 2020 @ 18:13:17 #123
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193069082
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

mijn kapper is van 12,50 naar 15 euro gegaan dat is 1/6 deel verhoging.
En wat vind jij daar van?
pi_193069088
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik las dat het griepvirus via de lucht moeilijk van mens op mens ging in de zomermaanden, vanwege lage luchtvochtigheid. Zou dit ook het geval zijn met het coronavirus?
Hoge luchtvochtigheid. Warmere lucht kan meer water bevatten, bij 0°C maximaal 4.9 gram water per m³, bij 30°C 30.4 gram/m³.

In de winter zal de lucht in huis droger zijn, omdat het buitenlucht is die binnen weliswaar opgewarmd wordt, maar de hoeveelheid vocht erin blijft hetzelfde.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 11 mei 2020 @ 18:16:31 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_193069116
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:13 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

En wat vind jij daar van?
tja, denk dat hij zijn verlies wil inlopen na 3mnd gesloten te zijn.
pi_193069147
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:53 schreef Momo het volgende:

[..]

Ik woon sinds kort in een nieuwe stad en buurt, ik ging blind naar 2 kappers die ik hier dichtbij heb zitten. De ene was 85 euro voor halflang haar knippen, de andere 70 euro, waar de fuck vind je een kapper zo goedkoop?
Trouwens nu een verder op gevonden voor ongeveer 35 euro knippen van halflang haar iets verder op.
Dure stad? Weinig concurrentie wellicht zo te lezen ook.
Ik woon in een dorp met zo’n 6 of 7 kappers, even uit mijn hoofd.
Alleen knippen is gemiddeld ¤20 á ¤25 voor dames.
  maandag 11 mei 2020 @ 18:21:46 #127
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_193069187
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:12 schreef THEFXR het volgende:

[..]

mijn kapper is van 12,50 naar 15 euro gegaan dat is 1/6 deel verhoging.
1/5 deel zelfs, of logischer verwoord: 20%.
sig verwijderd door FA
  maandag 11 mei 2020 @ 18:23:29 #128
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193069199
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:21 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

1/5 deel zelfs, of logischer verwoord: 20%.
Da's wel een flinke stijging hoor.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193069228
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
kosten wat mijn kapper berekend voor een knipbeurt is normaliter ¤14 euro en daar is nu ¤2,50 bij opgeteld. Nog te doen, maar moet niet veel duurder gaan worden (als je normaliter elke week er naartoe gaat).
Elke week naar de kapper? :')
pi_193069302
Misschien beter voor bnw, maar post het toch ff hier. Een longarts met een onderbuik gevoel (was net op editie nl) best gevaarlijk als mensen zoals David dit gaan zeggen
pi_193069323
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoge luchtvochtigheid. Warmere lucht kan meer water bevatten, bij 0°C maximaal 4.9 gram water per m³, bij 30°C 30.4 gram/m³.

In de winter zal de lucht in huis droger zijn, omdat het buitenlucht is die binnen weliswaar opgewarmd wordt, maar de hoeveelheid vocht erin blijft hetzelfde.
Microbiologen van de Amerikaanse Mount Sinai School of Medicine gebruikten in 2007 cavia’s om te testen hoe dat zit. Ze namen steeds een krat met cavia’s, die ze injecteerden met een griepvirus, en zetten dat naast een krat met vier gezonde soortgenoten. Bij vijf graden Celsius raakten alle gezonde cavia’s besmet. Toen ze het experiment herhaalden bij twintig graden, werd maar één cavia ziek. En bij dertig graden bleven de gezonde cavia’s zo fit als een hoentje.

Waarom dat zo is? Dat heeft te maken met luchtvochtigheid. Misschien verwacht je dat virussen gedijen in vochtige en warme omstandigheden, want in de koelkast groeien ziektekiemen minder snel. Maar virussen kunnen zich veel sneller verspreiden als het koud en droog is. Koude lucht bevat minder vocht dan warme. Als de cavia’s druppels met het griepvirus uitademen in droge, koude lucht, dan verdampen die druppels deels. Zo wordt het druppeltje klein genoeg om te zweven en waait het simpel naar de cavia in het krat ernaast.
https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a26086118/griep-winter/

Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met de temperatuur. Je lichaam moet harder zijn best doen om de temperatuur rond 37graden o.i.d. te houden bij koud weer, dan bij warm weer, waardoor energie bestemd voor weerstand minder wordt en hierdoor je vatbaarder bent voor virussen. Maar dat is mijn eigen mening _O-
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193069363
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:30 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Lol kapper voor 12¤ …… en waar is deze salon/toko ?
Dat is toch niet duur, mijn kapper in Nederland was ook maar iets van 16 euro

Hier in Barcelona betaal ik een tientje hij de paki
  maandag 11 mei 2020 @ 18:44:03 #133
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193069431
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:31 schreef michiel_merk het volgende:
Misschien beter voor bnw, maar post het toch ff hier. Een longarts met een onderbuik gevoel (was net op editie nl) best gevaarlijk als mensen zoals David dit gaan zeggen
En waarom zijn deze uitspraken dan gevaarlijk?
Ik hoor een soort van advies.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  maandag 11 mei 2020 @ 18:45:59 #134
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_193069459
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:25 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Elke week naar de kapper? :')
Je bent dus wereldvreemd :'). Niks mis mee, gaan zelfs genoeg mensen elke 3-4 dagen naar de kapper.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_193069461
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:31 schreef michiel_merk het volgende:
Misschien beter voor bnw, maar post het toch ff hier. Een longarts met een onderbuik gevoel (was net op editie nl) best gevaarlijk als mensen zoals David dit gaan zeggen
Goed filmpje. Ik wil geen vaccin. Ga die ook niet nemen.
pi_193069463
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:31 schreef michiel_merk het volgende:
Misschien beter voor bnw, maar post het toch ff hier. Een longarts met een onderbuik gevoel (was net op editie nl) best gevaarlijk als mensen zoals David dit gaan zeggen
Iemand die op een kanaal tegen vaccinaties post en zich dokter noemt neem ik niet meer serieus. Halverwege afgezet.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193069476
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Je bent dus wereldvreemd :'). Niks mis mee, gaan zelfs genoeg mensen elke 3-4 dagen naar de kapper.
Memphis depay misschien
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193069496
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:46 schreef RipCity het volgende:

[..]

Iemand die op een kanaal tegen vaccinaties post en zich dokter noemt neem ik niet meer serieus. Halverwege afgezet.
Als je goed zou luisteren, wat je dus niet kan blijkbaar geeft hij aan dat vaccins soms meer kwaad dan goed kunnen doen en een normaal vaccin 1-5 jaar duurt.
pi_193069506
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:48 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Als je goed zou luisteren, wat je dus niet kan blijkbaar geeft hij aan dat vaccins soms meer kwaad dan goed kunnen doen en een normaal vaccin 1-5 jaar duurt.
joh.. dat is geen nieuws en weet iedereen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193069524
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:46 schreef RipCity het volgende:

[..]

Iemand die op een kanaal tegen vaccinaties post en zich dokter noemt neem ik niet meer serieus. Halverwege afgezet.
En daarnaast
quote:
DAVID PRINS
Operationeel manager van het Nederlands Astmacentrum Davos, een commercieel bedrijf in Zwitserland dat nu gesloten is vanwege de coronamaatregelen. Zijn bedrijf kwam eind 2019 in het nieuws omdat Nederlandse zorgverzekeraars door minister Bruno Bruins geadviseerd werden om behandelingen in dit Astmacentrum niet meer te vergoeden. David Prins is longarts in opleiding maar geeft ook commerciële powersessies, lezingen en trainingen bij bedrijven over het voorkomen van burnout. Hij heeft dit filmpje en alle commentaar inmiddels van zijn eigen Facebook tijdlijn gehaald. Hij staat nu nog wel op het Youtubekanaal van Ex Vaxx, die ook een video promoten waarin wordt beweerd dat vaccins een moordwapen van machthebbers zijn om 90% van de wereldbevolking uit te roeien. Dit is David Prins zijn commerciële website: https://beterbewust.com/
pi_193069529
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:48 schreef RipCity het volgende:

[..]

joh.. dat is geen nieuws en weet iedereen.
Joh, waarom ga je een vaccin nemen waarvan je de werking dadelijk helemaal niet weet. Gekkie.
  maandag 11 mei 2020 @ 18:52:50 #142
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193069563
Hier gaan we boven de 100 besmettingen per dag weer terug maatregelen invoeren.

Vandaag 35 dus nog goed binnen de marges. Morgen jubileumaantal, vandaag teller gestopt op 1990 personen in totaal :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 11 mei 2020 @ 18:55:01 #143
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193069602
quote:
0s.gif [b]Op maandag 11 mei 2020 18:48 schreef [url=https://forum.fok.nl/user/pmee
[..]

Als je goed zou luisteren, wat je dus niet kan blijkbaar geeft hij aan dat vaccins soms meer kwaad dan goed kunnen doen en een normaal vaccin 1-5 jaar duurt.
https://www.solvo.nl/long(...)david-prins/s/163423

Censuur etc etc …… mensen willen niet horen....als je rijk bent heb je alle waarheid in pacht. En als je President bent.... Advies geven om je in te spuiten met schoonmaak middelen..... En er waren in Amerika ook echt mensen die het advies van Trump serieus op volgden.
Deze arts maakt zich zorgen.... En inderdaad er zijn meer mensen die dat delen/vinden .
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  maandag 11 mei 2020 @ 18:55:16 #144
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_193069608
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:44 schreef Oekelele het volgende:

[..]

En waarom zijn deze uitspraken dan gevaarlijk?
Ik hoor een soort van advies.
Het enige dat je hoort is ontzettend dom advies.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_193069624
Paul Garner: For 7 weeks I have been through a roller coaster of ill health, extreme emotions, and utter exhaustion

quote:
In mid March I developed covid-19. For almost seven weeks I have been through a roller coaster of ill health, extreme emotions, and utter exhaustion. Although not hospitalised, it has been frightening and long. The illness ebbs and flows, but never goes away. Health professionals, employers, partners, and people with the disease need to know that this illness can last for weeks, and the long tail is not some “post-viral fatigue syndrome”—it is the disease. People who have a more protracted illness need help to understand and cope with the constantly shifting, bizarre symptoms, and their unpredictable course.


[ Bericht 0% gewijzigd door laucas op 11-05-2020 19:01:43 ]
pi_193069627
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:44 schreef Oekelele het volgende:

[..]

En waarom zijn deze uitspraken dan gevaarlijk?
Ik hoor een soort van advies.
Omdat dit soort berichten complot gekkies triggeren,die straks weer naar Denhaag gaan,of zendmasten in de hens gaan steken.Ik deel wel zijn twijfel over de onafhankelijkheid van de WHO, zeker nu Trump de financiële steun vanuit de VS heeft stop gezet
  maandag 11 mei 2020 @ 19:01:01 #147
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_193069707
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:31 schreef michiel_merk het volgende:
Misschien beter voor bnw, maar post het toch ff hier. Een longarts met een onderbuik gevoel (was net op editie nl) best gevaarlijk als mensen zoals David dit gaan zeggen
_O_ Bill Gates _O_
pi_193069770
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:31 schreef michiel_merk het volgende:
Misschien beter voor bnw, maar post het toch ff hier. Een longarts met een onderbuik gevoel (was net op editie nl) best gevaarlijk als mensen zoals David dit gaan zeggen
Dit soort complotgekkies horen inderdaad in BNW.
  maandag 11 mei 2020 @ 19:04:20 #149
490793 Kimchi
Saranghae
pi_193069775
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:31 schreef michiel_merk het volgende:
Misschien beter voor bnw, maar post het toch ff hier. Een longarts met een onderbuik gevoel (was net op editie nl) best gevaarlijk als mensen zoals David dit gaan zeggen
internetgekkies
멈추지 말고 계속 해나가기만 한다면 늦어도 상관없다
  maandag 11 mei 2020 @ 19:04:37 #150
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193069781
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:56 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Omdat dit soort berichten complot gekkies triggeren,die straks weer naar Denhaag gaan,of zendmasten in de hens gaan steken.Ik deel wel zijn twijfel over de onafhankelijkheid van de WHO, zeker nu Trump de financiële steun vanuit de VS heeft stop gezet
En vandaar de overheden wereldwijd elke vorm van tegenspraak dan maar verwijderen.
Omdat er misschien gekke mensen zijn die dan in opstand komen.
Omdat de overheid nooit fake nieuws verspreid.
Of in contradictie.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  maandag 11 mei 2020 @ 19:07:36 #151
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193069830
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:55 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Het enige dat je hoort is ontzettend dom advies.
Heeft u dan beter advies?
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_193069875
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:04 schreef Oekelele het volgende:

[..]

En vandaar de overheden wereldwijd elke vorm van tegenspraak dan maar verwijderen.
Omdat er misschien gekke mensen zijn die dan in opstand komen.
Omdat de overheid nooit fake nieuws verspreid.
Of in contradictie.
De overheid maakt beleid op basis van de adviezen van onafhankelijke experts. Toch bijzonder dat er nogal wat figuren zijn die dat niet vertrouwen maar wel de mening van een of andere random internetgekkie. Dat is gewoon het schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie.
pi_193069885
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 18:50 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

En daarnaast
[..]

Aha, betrapt. Een soort Nederlandse Dr. Erickson, dus.
Artsen die een persoonlijk gewin hebben bij bepaalde zaken (deze man heeft een eigen bedrijf dus) kun je maar beter niet serieus nemen. Dr. Erickson en vriend zijn al met pek en veren verbannen richting niemandsland (en terecht).

Snel weg met dit soort gasten. Moeten we niet hebben in tijden van nood en uiterste voorzichtigheid.

Enige nuttige wat hij zegt is dat wat hij over Gates en zijn macht en invloed zegt, maar dat is niets nieuws onder de zon.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193069900
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:11 schreef Salina het volgende:

[..]

Dr. Erickson
Ook al zo'n kwakzalver waar mensen waarde aan hechten omdat hij de gewenste afwijkende mening heeft.
pi_193069906
https://nos.nl/artikel/23(...)VaFclFkN3hr6WRjLhVOE

Was dit helemaal vergeten, wel grappig de overeenkomsten.
  maandag 11 mei 2020 @ 19:14:25 #156
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193069909
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:11 schreef Gehrman het volgende:

[..]

De overheid maakt beleid op basis van de adviezen van onafhankelijke experts. Toch bijzonder dat er nogal wat figuren zijn die dat niet vertrouwen maar wel de mening van een of andere random internetgekkie. Dat is gewoon het schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie.
Oke ….. Ben het ver eens met jouw bewering. Vraagje als er morgen een vaccin ter beschikking komt neemt u deze dan klakkeloos.... Of kijkt u even de kat uit de boom?
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_193069918
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:13 schreef Gehrman het volgende:

[..]

gewenste afwijkende mening
En dan vraag ik me af wat voor veel mensen nog het belangrijkste is: het afwijkende of het gewenste.

Ik denk het laatste?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193069958
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:14 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Oke ….. Ben het ver eens met jouw bewering. Vraagje als er morgen een vaccin ter beschikking komt neemt u deze dan klakkeloos.... Of kijkt u even de kat uit de boom?
Ik neem dat vaccin. Als alle klinische trials goed doorgekomen zijn heb ik er vertrouwen in dat het veilig is.
pi_193070007
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:18 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ik neem dat vaccin. Als alle klinische trials goed doorgekomen zijn heb ik er vertrouwen in dat het veilig is.
Bizar dat mensen zo in mekaar zitten.
pi_193070011
RNA vaccins zijn nog nooit goed gelukt. Met andere RNA virussen zeggen we ook elke vijf jaar dat er binnen vijf jaar een vaccin beschikbaar is. Dat vaccin komt er echt niet binnen zo'n snelle tijd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193070046
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:22 schreef kol7680 het volgende:

[..]

Bizar dat mensen zo in mekaar zitten.
Want? Op basis van wat maak jij dan zo'n oordeel? Mits je de relevante wetenschappelijke kennis in huis hebt is het enkel op basis van onderbuikgevoelens.
  maandag 11 mei 2020 @ 19:27:07 #162
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_193070074
https://www.c2w.nl/nieuws/wetenschapsupdates-omtrent-coronavirus
quote:
11 mei 2020
De Belgische overheid investeert ¤ 20 miljoen in een landelijke 'vaccinopolis'. Het project zal geleid worden door epidemioloog Pierre Van Damme (Universiteit Antwerpen) en immunoloog Arnaud Marchant (Université libre de Bruxelles). Dit initiatief moet gaan helpen om zo snel mogelijk de beste vaccins te selecteren voor de bestrijding van epidemieën als COVID-19.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_193070077
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
RNA vaccins zijn nog nooit goed gelukt. Met andere RNA virussen zeggen we ook elke vijf jaar dat er binnen vijf jaar een vaccin beschikbaar is. Dat vaccin komt er echt niet binnen zo'n snelle tijd.
Toen was de hele wereld niet vol ermee bezig.

Bovendien is een vaccin niet de enige weg hier uit.
  maandag 11 mei 2020 @ 19:27:38 #164
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193070081
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:18 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Ik neem dat vaccin. Als alle klinische trials goed doorgekomen zijn heb ik er vertrouwen in dat het veilig is.
Ik ook inderdaad..... Maar dat was de vraag niet.
Jij weet dat een vaccine wel een aantal jaren nodig heeft om elke bijwerking te kunnen meten.
Maar op de langere termijn kan het vaccin toch nog schadelijke gevolgen met zich meebrengen.
Ik denk dat vele mensen dat niet weten. En dus wel klakkeloos dit vaccin nemen.
Ik zeg dus niet dat iedereen dom is.... Maar er zitten aan elk nieuw vaccin lange termijn risico's.

Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  maandag 11 mei 2020 @ 19:28:21 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193070092
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:25 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Want? Op basis van wat maak jij dan zo'n oordeel? Mits je de relevante wetenschappelijke kennis in huis hebt is het enkel op basis van onderbuikgevoelens.
Tenzij.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193070097
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:14 schreef Simmertje het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)VaFclFkN3hr6WRjLhVOE

Was dit helemaal vergeten, wel grappig de overeenkomsten.
Complottheorie Gekkies. :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193070187
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:04 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Dit soort complotgekkies horen inderdaad in BNW.
Hij stelt vragen. maar goed andere mensen horen enkel twitter soundbites.
Hij koppelt 5G niet aan Corona, zover ik hoor.

Het eerst punt gezonde levensstijl heeft hij helemaal gelijk in. Overheid geeft daar letterlijk geen drol aan uit, maar het is de allerbeste preventie.

Bill Gates is iemand die heel graag de beste wilt zijn. Ken je Netscape nog? Als je graag iets wilt en gehaast te werk gaat zie je vaak dingen over het hoofd, in dit geval kan dat problematisch zijn.

Ik ga even een atoomfabriekje aanschaffen voor m'n kinderen, die uranium lagers kunnen geen kwaad. We weten namelijk toch al alles er over. https://en.wikipedia.org/(...)ic_Energy_Laboratory

Verder denk ik niet dat 5G schadelijk is, maar dat is verder ook op "van horen zeggen" gebaseerd. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 11-05-2020 19:54:24 ]
pi_193070210
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:27 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Ik ook inderdaad..... Maar dat was de vraag niet.
Jij weet dat een vaccine wel een aantal jaren nodig heeft om elke bijwerking te kunnen meten.
Maar op de langere termijn kan het vaccin toch nog schadelijke gevolgen met zich meebrengen.
Ik denk dat vele mensen dat niet weten. En dus wel klakkeloos dit vaccin nemen.
Ik zeg dus niet dat iedereen dom is.... Maar er zitten aan elk nieuw vaccin lange termijn risico's.


Volgens mij hadden ze in finland met dat mexicaanse griel virus opeens narcolepsie als lange termijn bijwerking.

Niet dat ik de voorkeur heb voor een gehaast vaccin maar nog jarenlang zo doorsukkelen met corona en 1,5m samenleving zie ik ook niet zitten.
pi_193070277
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze in finland met dat mexicaanse griel virus opeens narcolepsie als lange termijn bijwerking.

Niet dat ik de voorkeur heb voor een gehaast vaccin maar nog jarenlang zo doorsukkelen met corona en 1,5m samenleving zie ik ook niet zitten.
Is niet nodig, er gebeurt niks als je nu naar buiten loopt.
  maandag 11 mei 2020 @ 19:40:12 #170
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193070296
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze in finland met dat mexicaanse griel virus opeens narcolepsie als lange termijn bijwerking.

Niet dat ik de voorkeur heb voor een gehaast vaccin maar nog jarenlang zo doorsukkelen met corona en 1,5m samenleving zie ik ook niet zitten.
Het leven is een gok, maar om te gokken met uw leven. Is weer een ander verhaal.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_193070364
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:40 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Het leven is een gok, maar om te gokken met uw leven. Is weer een ander verhaal.
Ik denk niet dat een gehaast vaccin perse zo'n gok zal zijn. Alsof we ineens I am legend taferelen krijgen.
  maandag 11 mei 2020 @ 19:49:28 #172
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193070461
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een gehaast vaccin perse zo'n gok zal zijn. Alsof we ineens I am legend taferelen krijgen.
Ik zou je advies geven je te melden als proefkonijn. Schijnt goed betaald te worden en tijdens de trail krijgt 50% het vaccine en de andere gelukkige 50% een placebo.
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_193070493
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 19:49 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Ik zou je advies geven je te melden als proefkonijn. Schijnt goed betaald te worden en tijdens de trail krijgt 50% het vaccine en de andere gelukkige een placebo.
Nee bedankt. Een andere user hier doet trouwens al mee aan het onderzoek naar een vacvin. Benieuwd wat eruit komt.
  maandag 11 mei 2020 @ 19:53:11 #174
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_193070550
Mensen fijne voortzetting ik gaat ervandoor. :W
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  maandag 11 mei 2020 @ 20:01:12 #175
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193070740
A worker infected 533 others with coronavirus at a factory in Ghana
https://edition.cnn.com/2(...)tion-intl/index.html

============
Oef! En die 533 gaan hun familie weer besmetten, die op hun beurt weer hun netwerk (in de straat, supermarkt, werk) besmetten.
  maandag 11 mei 2020 @ 20:03:42 #176
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193070803
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:01 schreef slashdotter3 het volgende:
A worker infected 533 others with coronavirus at a factory in Ghana
https://edition.cnn.com/2(...)tion-intl/index.html

============
Oef! En die 533 gaan hun familie weer besmetten, die op hun beurt weer hun netwerk (in de straat, supermarkt, werk) besmetten.
Dat is wel heel specifiek.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 11 mei 2020 @ 20:08:23 #177
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_193070923
Rusland gaat de maatregelen weer versoepelen op een dag met meer dan 11.000 nieuwe besmettingen :o
  maandag 11 mei 2020 @ 20:10:58 #178
8369 speknek
Another day another slay
pi_193070988
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:01 schreef slashdotter3 het volgende:
A worker infected 533 others with coronavirus at a factory in Ghana
https://edition.cnn.com/2(...)tion-intl/index.html

============
Oef! En die 533 gaan hun familie weer besmetten, die op hun beurt weer hun netwerk (in de straat, supermarkt, werk) besmetten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193071003
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:08 schreef Breekfast het volgende:
Rusland gaat de maatregelen weer versoepelen op een dag met meer dan 11.000 nieuwe besmettingen :o
Onder het motto van dat het toch niet erger kan, vermoed ik.
pi_193071138
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:08 schreef Breekfast het volgende:
Rusland gaat de maatregelen weer versoepelen op een dag met meer dan 11.000 nieuwe besmettingen :o
Die zijn wel wat opofferingen gewend om het moederland te redden.
  maandag 11 mei 2020 @ 20:20:50 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193071228
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:01 schreef slashdotter3 het volgende:
A worker infected 533 others with coronavirus at a factory in Ghana
https://edition.cnn.com/2(...)tion-intl/index.html

============
Oef! En die 533 gaan hun familie weer besmetten, die op hun beurt weer hun netwerk (in de straat, supermarkt, werk) besmetten.
Hoe weten ze zo zeker dat die 533 allemaal door 1 en dezelfde persoon zijn besmet. Daar zitten nogal wat aannames bij me dunkt.
  maandag 11 mei 2020 @ 20:21:10 #182
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193071236
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:08 schreef Breekfast het volgende:
Rusland gaat de maatregelen weer versoepelen op een dag met meer dan 11.000 nieuwe besmettingen :o
Die offeren gewoon burgers om straks met een sterke economie uit de crisis te komen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 11 mei 2020 @ 20:21:35 #183
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193071247
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:01 schreef slashdotter3 het volgende:
A worker infected 533 others with coronavirus at a factory in Ghana
https://edition.cnn.com/2(...)tion-intl/index.html

============
Oef! En die 533 gaan hun familie weer besmetten, die op hun beurt weer hun netwerk (in de straat, supermarkt, werk) besmetten.
Die zijn inmiddels alweer genezen als het om samples van vorige maand gaat.

quote:
The factory infection was detected from a backlog of 921 samples collected for testing last month that health officials just reported, Akufo-Addo said.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 11 mei 2020 @ 20:22:17 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193071253
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die offeren gewoon burgers om straks met een sterke economie uit de crisis te komen.
Ze gooien er gewoon nog een stel uit het raam.
  maandag 11 mei 2020 @ 20:23:46 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_193071278
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die offeren gewoon burgers om straks met een sterke economie uit de crisis te komen.
Ja de olieprijs gaat echt fantastisch. Rusland gaat open want het heeft geen reserve.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193071576
quote:
9s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:10 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als het zo makkelijk gaat heb je binnen een maand groepsimmuniteit.
  maandag 11 mei 2020 @ 21:25:59 #187
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193072602
Ik wordt echt kenserchagrijnig van die hele toestand. Die gore Chinezen moeten we helemaal de tyfus in boycotten. Er komt echt werkelijk waar alleen maar ellende uit dat land.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193072630
Rusland heeft niks te verliezen.
In Rusland halen de meeste mensen niet eens de 60 jaar.
pi_193072681
Alles voor het Moederland.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 11 mei 2020 @ 21:30:43 #190
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193072704
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:29 schreef Salina het volgende:

Ja?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_193072781
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoe weten ze zo zeker dat die 533 allemaal door 1 en dezelfde persoon zijn besmet. Daar zitten nogal wat aannames bij me dunkt.
Dit kan door een phylogenetic analysis (fylogenetische analyse).

Dat werkt als een vaderschap-analyse via DNA. Net zoals een wetenschapper met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid via jullie DNA kan vaststellen dat jij het kind van je vader bent, zo kunnen ze hier met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vaststellen dat de ene 'strain' van het virus de vader is van de 533 andere 'strains'.

Als je het wil weten kan ik het wel iets uitgebreider uitleggen.

Al twijfel ik eraan of ze dit in Ghana toegepast hebben. ;)
  maandag 11 mei 2020 @ 21:38:48 #192
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_193072838
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:25 schreef PzKpfw het volgende:
Ik wordt echt kenserchagrijnig van die hele toestand. Die gore Chinezen moeten we helemaal de tyfus in boycotten. Er komt echt werkelijk waar alleen maar ellende uit dat land.
Hoeveel dagen lockdown daar? 16?
2019: The Great Awakening
  maandag 11 mei 2020 @ 21:39:08 #193
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_193072842
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 20:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Die offeren gewoon burgers om straks met een sterke economie uit de crisis te komen.
Rusland heeft een lange, lange traditie van zeer onzorgvuldig omgaan met de levens van hun burgers.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 11 mei 2020 @ 21:40:49 #194
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193072873
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:38 schreef MangoTree het volgende:

[..]

Hoeveel dagen lockdown daar? 16?
0, ik doe niet meer mee aan die massa-hysterie.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 21:42:39 #195
236264 crew  capricia
pi_193072896
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Rusland heeft een lange, lange traditie van zeer onzorgvuldig omgaan met de levens van hun burgers.
COR / Rusland
Definitely not CIA
pi_193073151
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193073162
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

en geen btw
BTW word gewoon berekend uiteraard.
pi_193073347
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 21:57 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

BTW word gewoon berekend uiteraard.
https://onzetaal.nl/taaladvies/btw-btw/

En bonus voor de "word": https://www.mijnwoordenboek.nl/werkwoord/worden
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 23:04:10 #199
5428 crew  miss_sly
pi_193074642
2 UUR GELEDEN
Besmettingsgetal Denemarken gedaald na heropening scholen
In Denemarken is het reproductiegetal, het aantal mensen dat een coronapatiënt gemiddeld besmet, de afgelopen weken gedaald van 0,9 naar 0,7. De daling deed zich voor ondanks de heropening van de scholen in het land, nu vier weken geleden. Gevreesd was dat de heropening zou leiden tot een stijging van het R-getal.

Het besmettingscijfer steeg aanvankelijk korte tijd naar 1,0, maar toen trad een gestage daling in. De Deense gezondheidsautoriteiten zijn tevreden. "Het feit dat de infectiedruk de afgelopen week zo stabiel is gebleven onder de 1, bewijst dat de eerste fase van de heropening de verspreiding van de infectie niet heeft gestimuleerd", zegt de Deense hoofdonderzoeker. "Dit komt waarschijnlijk door de enorme inspanningen van scholen om fysieke afstand te houden en een goede hygiëne te garanderen."

Denemarken heropende zijn scholen en kinderdagverblijven met Pasen, als eerste land in Europa. In Nederland, dat vandaag een soortgelijke versoepeling invoerde, wordt de situatie in Denemarken nauwlettend in de gaten gehouden, zei RIVM-onderzoeker Jacco Wallinga dit weekend tegen de NOS.

Bron: NOS.nl

Goede ontwikkeling in Denemarken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 23:05:20 #200
249559 crew  Lavenderr
pi_193074664
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:04 schreef miss_sly het volgende:
2 UUR GELEDEN
Besmettingsgetal Denemarken gedaald na heropening scholen
In Denemarken is het reproductiegetal, het aantal mensen dat een coronapatiënt gemiddeld besmet, de afgelopen weken gedaald van 0,9 naar 0,7. De daling deed zich voor ondanks de heropening van de scholen in het land, nu vier weken geleden. Gevreesd was dat de heropening zou leiden tot een stijging van het R-getal.

Het besmettingscijfer steeg aanvankelijk korte tijd naar 1,0, maar toen trad een gestage daling in. De Deense gezondheidsautoriteiten zijn tevreden. "Het feit dat de infectiedruk de afgelopen week zo stabiel is gebleven onder de 1, bewijst dat de eerste fase van de heropening de verspreiding van de infectie niet heeft gestimuleerd", zegt de Deense hoofdonderzoeker. "Dit komt waarschijnlijk door de enorme inspanningen van scholen om fysieke afstand te houden en een goede hygiëne te garanderen."

Denemarken heropende zijn scholen en kinderdagverblijven met Pasen, als eerste land in Europa. In Nederland, dat vandaag een soortgelijke versoepeling invoerde, wordt de situatie in Denemarken nauwlettend in de gaten gehouden, zei RIVM-onderzoeker Jacco Wallinga dit weekend tegen de NOS.

Bron: NOS.nl

Goede ontwikkeling in Denemarken.
Dat is mooi nieuws!
  maandag 11 mei 2020 @ 23:11:06 #201
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_193074767
elonmusk twitterde op maandag 11-05-2020 om 22:36:52 Tesla is restarting production today against Alameda County rules. I will be on the line with everyone else. If anyone is arrested, I ask that it only be me. reageer retweet
Elon is er klaar mee. Ben benieuwd wat de autoriteiten daar gaan doen.
pi_193074805
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:11 schreef Breekfast het volgende:
elonmusk twitterde op maandag 11-05-2020 om 22:36:52 Tesla is restarting production today against Alameda County rules. I will be on the line with everyone else. If anyone is arrested, I ask that it only be me. reageer retweet
Elon is er klaar mee. Ben benieuwd wat de autoriteiten daar gaan doen.
En gaat hij medewerkers die niet komen opdagen ontslaan?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 11 mei 2020 @ 23:15:21 #203
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_193074840
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:13 schreef recursief het volgende:

[..]

En gaat hij medewerkers die niet komen opdagen ontslaan?
Het is Amerika dus reken daar maar wel op ja :P
  maandag 11 mei 2020 @ 23:15:23 #204
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193074841
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:11 schreef Breekfast het volgende:
elonmusk twitterde op maandag 11-05-2020 om 22:36:52 Tesla is restarting production today against Alameda County rules. I will be on the line with everyone else. If anyone is arrested, I ask that it only be me. reageer retweet
Elon is er klaar mee. Ben benieuwd wat de autoriteiten daar gaan doen.
De tent sluiten.
Heeft Elon weer even zijn aandacht binnen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193074902
Had Elon een paar dagen geleden ook niet aangekondigd om per direct naar Nevada te trekken. Om de zoveel tijd is het weer een stunt waar de hele wereld met open mond naar kijkt. Mission accomplished.
pi_193074974
KHN twitterde op maandag 11-05-2020 om 21:01:39 KHN heeft voor haar leden een Protocol Heropening Horeca gemaakt met richtlijnen hoe om te gaan met de 'smart distancing' regelgeving in de horeca. De meest actuele versie vind je altijd op Mijn KHN: https://t.co/BzeVqHHxwE https://t.co/GmtKaOGXJ0 reageer retweet

Zo gaat het straks als je naar de kroeg of een restaurant wil

19 minuten geleden Aangepast: 6 seconden geleden

Koninklijke Horeca Nederland heeft richtlijnen opgesteld waar kroegen en restaurants aan moeten voldoen tijdens de coronacrisis. Het document is voor leden, maar is ingezien door RTL Nieuws. We zetten hier op een rijtje hoe je avondje uit er uit kan gaan zien.

Cafés en restaurants mogen voorlopig uitsluitend werken met reserveringen. Even spontaan ergens binnen lopen zit er dus voorlopig niet in. Bij binnenkomst moeten de gasten hun handen wassen of ontsmetten met handgel en voordat je echt naar binnen mag, vindt er een controlegesprek plaats.

In dat gesprek wordt onder meer gevraagd of je de afgelopen 24 uur last had van hoesten, neusverkoudheid, koorts vanaf 38 graden of benauwdheidsklachten, of dat een huisgenoot van je dat heeft gehad. Het horecabedrijf kan gasten weigeren bij vermoeden van verkoudheid- en/of griepklachten.

Als het controlegesprek bij de ontvangst heeft plaatsgevonden, mogen medewerkers binnen 1,5 meter aan tafel of aan de bar de bestelling opnemen, uitserveren en afruimen terwijl de gasten aan de tafel of bar zitten.

Het protocol is tot stand gekomen in samenwerking met horecaondernemers, VNO-NCW/MKB Nederland, het ministerie van Economische Zaken & Klimaat en consultancybedrijf McKinsey.

Verder benadrukt de Koninklijke Horeca Nederland in het protocol dat het voor de horeca cruciaal is dat horecaondernemers er op moeten kunnen vertrouwen dat er aanspraak blijft bestaan op maatregelen uit het steunpakket, ongeacht of ze er voor kiezen om open te gaan of niet.

En verder:

Aan een tafel mogen maximaal vier personen zitten, tenzij het gaat om een gezamenlijk huishouden dat uit meer personen bestaat.
Ook aan een bar mogen maar maximaal vier personen naast elkaar staan of zitten, met een uitzondering voor grotere huishoudens.
Als de gasten de gelegenheid hebben verlaten, moeten de tafels, stoelen en menukaarten grondig worden gereinigd.

De nieuwe afspraken moeten zichtbaar zijn:

Op de terrassen
Bij alle ingangen van de horecavestiging
Binnen de horecavestiging
Op website en social media

https://www.rtlnieuws.nl/(...)otocol-richtlijn-khn
  maandag 11 mei 2020 @ 23:25:34 #207
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193075014
Waterdicht lijkt me, wie gaat er nou liegen over z’n symptomen en gezinsgrootte enkel en alleen om in een restaurant te kunnen eten?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 11 mei 2020 @ 23:33:04 #208
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193075072
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:22 schreef houdafstand het volgende:
KHN twitterde op maandag 11-05-2020 om 21:01:39 KHN heeft voor haar leden een Protocol Heropening Horeca gemaakt met richtlijnen hoe om te gaan met de 'smart distancing' regelgeving in de horeca. De meest actuele versie vind je altijd op Mijn KHN: https://t.co/BzeVqHHxwE https://t.co/GmtKaOGXJ0 reageer retweet

Zo gaat het straks als je naar de kroeg of een restaurant wil

19 minuten geleden Aangepast: 6 seconden geleden

Koninklijke Horeca Nederland heeft richtlijnen opgesteld waar kroegen en restaurants aan moeten voldoen tijdens de coronacrisis. Het document is voor leden, maar is ingezien door RTL Nieuws. We zetten hier op een rijtje hoe je avondje uit er uit kan gaan zien.

Cafés en restaurants mogen voorlopig uitsluitend werken met reserveringen. Even spontaan ergens binnen lopen zit er dus voorlopig niet in. Bij binnenkomst moeten de gasten hun handen wassen of ontsmetten met handgel en voordat je echt naar binnen mag, vindt er een controlegesprek plaats.

In dat gesprek wordt onder meer gevraagd of je de afgelopen 24 uur last had van hoesten, neusverkoudheid, koorts vanaf 38 graden of benauwdheidsklachten, of dat een huisgenoot van je dat heeft gehad. Het horecabedrijf kan gasten weigeren bij vermoeden van verkoudheid- en/of griepklachten.

Als het controlegesprek bij de ontvangst heeft plaatsgevonden, mogen medewerkers binnen 1,5 meter aan tafel of aan de bar de bestelling opnemen, uitserveren en afruimen terwijl de gasten aan de tafel of bar zitten.

Het protocol is tot stand gekomen in samenwerking met horecaondernemers, VNO-NCW/MKB Nederland, het ministerie van Economische Zaken & Klimaat en consultancybedrijf McKinsey.

Verder benadrukt de Koninklijke Horeca Nederland in het protocol dat het voor de horeca cruciaal is dat horecaondernemers er op moeten kunnen vertrouwen dat er aanspraak blijft bestaan op maatregelen uit het steunpakket, ongeacht of ze er voor kiezen om open te gaan of niet.

En verder:

Aan een tafel mogen maximaal vier personen zitten, tenzij het gaat om een gezamenlijk huishouden dat uit meer personen bestaat.
Ook aan een bar mogen maar maximaal vier personen naast elkaar staan of zitten, met een uitzondering voor grotere huishoudens.
Als de gasten de gelegenheid hebben verlaten, moeten de tafels, stoelen en menukaarten grondig worden gereinigd.

De nieuwe afspraken moeten zichtbaar zijn:

Op de terrassen
Bij alle ingangen van de horecavestiging
Binnen de horecavestiging
Op website en social media

https://www.rtlnieuws.nl/(...)otocol-richtlijn-khn
Dus wel met 4 niet-huisgenoten aan een tafel? Ook binnen anderhalve meter?

Dat zou fantastisch nieuws zijn _O_
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193075085
Wij bestaan al 114 jaar en hadden voor 2020 een prachtige en goed gevulde portefeuille aan evenementen in het vooruitzicht, te weten: Invictus Games, EK 2020, CHIO, Sall, Vuelta, Olympic Experience...

Dan besta je zo lang en heb je bijna de beste opdrachtgevers die er bestaan en ga je nu al bijna de fles op... veel bedrijven gaan blijkbaar nu leren dat ze groot bedrag opzij moeten gaan zetten als reserves..

https://www.bd.nl/uden-ve(...)-via-brief~ae641582/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 11 mei 2020 @ 23:35:48 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193075097
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:25 schreef Tyr80 het volgende:
Waterdicht lijkt me, wie gaat er nou liegen over z’n symptomen en gezinsgrootte enkel en alleen om in een restaurant te kunnen eten?
m'n broeder van een andere moeder
pi_193075449
cccoffeekitchen twitterde op zondag 10-05-2020 om 00:30:08 ?@realDonaldTrump? We are standing for America, small businesses, the Constitution and against the overreach of our governor in Colorado!! ???????? https://t.co/dfzdR7bKFe reageer retweet

quote:
"I expected it to be busy. I never expected this," owner April Arellano said. "I'm so happy so many people came out to support the Constitution and stand up for what is right. We did our time. We did our two weeks. We did more than two weeks...and we were failing. We had to do something."

Arellano posted on Facebook stating the Castle Rock Police Department notified the Tri-County Health Department of the violation of Colorado Order 20-24, stating all restaurants must cease dine-in service until at least May 31.

"No mask no problem btw," the Facebook post reads.

Arellano said she was not concerned at all by the fact no customers wore masks or chose to social distance themselves. Arellano said she did not believe the crowd of people in her business was a public health hazard.

"We in the service industry have been taking precautions for years... We wash and sanitize everything anyway...

"People are piling into (retailers). So right now, I don't really see the difference. And we're human... I know a lot of things are ran by fear. I don't have that fear."
:@

Edit: de gouverneur (Jared Polis) heeft het restaurant inmiddels gesloten:
DenverChannel twitterde op maandag 11-05-2020 om 22:27:33 NEW: Polis says the state is indefinitely suspending the license for C&C Breakfast & Korean Kitchen in Castle Rock due to its defiance of public health orders and opening its dining room on Sunday.
https://t.co/FtuB5rgN69 reageer retweet


[ Bericht 31% gewijzigd door houdafstand op 12-05-2020 00:31:19 ]
  dinsdag 12 mei 2020 @ 00:30:39 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_193075495
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 23:34 schreef RipCity het volgende:
Wij bestaan al 114 jaar en hadden voor 2020 een prachtige en goed gevulde portefeuille aan evenementen in het vooruitzicht, te weten: Invictus Games, EK 2020, CHIO, Sall, Vuelta, Olympic Experience...

Dan besta je zo lang en heb je bijna de beste opdrachtgevers die er bestaan en ga je nu al bijna de fles op... veel bedrijven gaan blijkbaar nu leren dat ze groot bedrag opzij moeten gaan zetten als reserves..

https://www.bd.nl/uden-ve(...)-via-brief~ae641582/
Moeilijk te zeggen of ze dat niet al gedaan hebben. Verwacht veel papieren faillissementen en een doorstart zodra alles voorbij is. Beetje bedrijf heeft al het geld in een holding ondergebracht.
(Alhoewel ik niet weet hoe zakelijk handig de gemiddelde horecaondernemer is, veel zullen ook met een pand zitten dat ze misschien kwijtraken)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193076280
Het testbeleid in Zuid-Korea:

quote:
(...)

After Kookmin Ilbo, a local media outlet with links to an evangelical church, reported that businesses visited by an infected man over the long weekend were gay clubs, many other South Korean media followed suit, revealing not only the identity of clientele but also some of their ages and the names of their workplaces.

The media frenzy reached a new level when another infected man was found to have been to an LGBT sauna in Gangnam, prompting a slew of homophobic content in newspapers and online.

Lurid reporting, along with South Korea’s use of the trace and test method, has led to members of the gay community reporting feeling scared to get tested and even suicidal. Officials said 3,112 people who were in the nightclubs were currently not contactable.

“I admit it was a huge mistake to visit the gay district when the corona situation was not fully over,” Lee Youngwu , a gay man in his30s, told the Guardian “But visiting the area is the only time when I can be myself and hang out with others similar to me. During the week, I have to pretend to like women.

“My credit card company told me that they passed on my payment information in the district to the authorities. I feel so trapped and hunted down. If I get tested, my company will most likely find out I’m gay. I’ll lose my job and face a public humiliation. I feel as if my whole life is about to collapse. I have never felt suicidal before and never thought I would, but I am feeling suicidal now.”

On Saturday the prime minister, Chung Sye-kyun, urged the public to “refrain from criticising a certain community as it will not help efforts to contain the coronavirus spread”.

Lee Jong-geol, the general director of Korean gay men’s human rights group Chingusai, told the Guardian that the group had begun counselling and legal aid services for those affected by the crisis, adding that Seoul city officials asked the group to encourage gay men who had visited the clubs to come forward to get tested.

“I understand that civil servants want to find a convenient way to do their jobs but they should realise that South Korea’s gay people do not all belong to one, single group. Civil servants are handling the situation in the same way as the Shincheonji cult situation, but we’re not a cult.”

Lee Jae-myung, governor of Gyeonggi province near Seoul, where many of the infected people live, said it would be possible for people to get tested free of charge by only saying they had been to the outbreak area and not having to mention the names of businesses they visited.

“It took me a whole week to get up the courage to get tested,” Min Jaeyoung, 27, told the Guardian, “I had to practise saying ‘oh, of course I’m not gay’ and even recorded myself several times to sound natural. I even put up photos of footballers and Korean hip-hop artists on my [social media accounts] to try to seem straight. I even got ready to look for another job. As it turned out, I was not infected but I cried when I got that text not because I was happy not to be infected but because I really hate being a gay man in this country.”

The mayor of Seoul, Park Won-soon, said on Monday that while he would guarantee anonymity when people got tested, there would be a fine of 2m Korean won (£1,320) for those who did not get tested . He also said anyone who did not come forward would be visited at home by officials accompanied by police.
https://www.theguardian.c(...)d-anti-lgbt-backlash
pi_193076312
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:23 schreef houdafstand het volgende:
cccoffeekitchen twitterde op zondag 10-05-2020 om 00:30:08 ?@:realDonaldTrump? We are standing for America, small businesses, the Constitution and against the overreach of our governor in Colorado!! ???????? https://t.co/dfzdR7bKFe reageer retweet
[..]

:@

Edit: de gouverneur (Jared Polis) heeft het restaurant inmiddels gesloten:
DenverChannel twitterde op maandag 11-05-2020 om 22:27:33 NEW: Polis says the state is indefinitely suspending the license for C&C Breakfast & Korean Kitchen in Castle Rock due to its defiance of public health orders and opening its dining room on Sunday.
https://t.co/FtuB5rgN69 reageer retweet
Wacht even, ze mochten officieel nog niet open? Dat had ik even gemist. :o
Zie ook topic Corona in de VS.

Castle Rock, Douglas County, Colorado, VS had tot gisteren 591 besmettingen.

Even kijken straks hoeveel het er over twee weken zijn. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193077165
Die horeca richtlijnen.. ik moet het nog zien hoor dat dat streng wordt nageleefd allemaal.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 12 mei 2020 @ 08:08:03 #216
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193077604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 06:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Die horeca richtlijnen.. ik moet het nog zien hoor dat dat streng wordt nageleefd allemaal.
Controle gesprek lijkt me niet zo lastig en tafels zijn meestal al geschikt voor maximaal 4 personen.

Voornamelijk zorgen dat de tafels ver genoeg uit elkaar staan en niet toestaan dat ze verplaatst worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193077646
Reserveren voor cafébezoek is een super goed idee (wat ik al weken roep), waarmee je grote groepen mensen die niet terecht kunnen kan voorkomen.

Wat ik me afvraag, is of men nu voor een X tijd reserveert, voor de hele avond, of anderszins. Of dat je helemaal geen specifieke tijd kan/moet reserveren, dus dat je als café maar moet zien hoe laat je gasten weer weg gaan.

Dat laatste lijkt me best lastig. Als je niet weet hoe lang je gasten blijven, hoe kun je dan zorgen dat je café de hele avond de optimale bezetting krijgt die nu mogelijk is? Dat laatste lijkt me bijna niet te doen. En hoe kunnen andere gasten (die niet bij de 'eerste" groep horen) dan reserveren, als niet bekend is wanneer de "eerste" gasten weg gaan? Voor welk tijdstip?

Ben benieuwd naar de verdere uitwerking/details van de plannen.

Overigens ben ik geen cafébezoeker, dus wees gerust. Mijn plekje mag iedereen hebben.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 08:20:00 #218
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193077681
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 06:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Die horeca richtlijnen.. ik moet het nog zien hoor dat dat streng wordt nageleefd allemaal.
Het verbaast me vooral dat Rutte gezegd heeft dat iedereen onderling afstand moet bewaren, maar dat in het advies van de Koninklijke Horeca staat dat dat dus niet hoeft met je tafeltje van vier. Volgens mij is dat niet helemaal hoe het werkt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 12 mei 2020 @ 08:20:12 #219
370890 mabo11
Bracht VIESDIK op tv
pi_193077683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:15 schreef Salina het volgende:
Reserveren voor cafébezoek is een super goed idee (wat ik al weken roep), waarmee je grote groepen mensen die niet terecht kunnen kan voorkomen.

Wat ik me afvraag, is of men nu voor een X tijd reserveert, voor de hele avond, of anderszins. Of dat je helemaal geen specifieke tijd kan/moet reserveren, dus dat je als café maar moet zien hoe laat je gasten weer weg gaan.

Dat laatste lijkt me best lastig. Als je niet weet hoe lang je gasten blijven, hoe kun je dan zorgen dat je café de hele avond de optimale bezetting krijgt die nu mogelijk is? Dat laatste lijkt me bijna niet te doen. En hoe kunnen andere gasten (die niet bij de 'eerste" groep horen) dan reserveren, als niet bekend is wanneer de "eerste" gasten weg gaan? Voor welk tijdstip?

Ben benieuwd naar de verdere uitwerking/details van de plannen.

Overigens ben ik geen cafébezoeker, dus wees gerust. Mijn plekje mag iedereen hebben.
Bij ons in het dorp gaan ze al vragen wat je gaat bestellen. Want ze hebben liever iemand die komt eten dan iemand die de plek bezet houdt voor een tas thee.
VIESDIK in beeld gebracht tijdens WK Darts 2015 & 2016 en Premier League Ahoy 2016
pi_193077692
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:20 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het verbaast me vooral dat Rutte gezegd heeft dat iedereen onderling afstand moet bewaren, maar dat in het advies van de Koninklijke Horeca staat dat dat dus niet hoeft met je tafeltje van vier. Volgens mij is dat niet helemaal hoe het werkt.
Dat afstand houden aan tafel is dan ook niet te doen en totaal onzinnig als het om huishoudens gaat.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193077700
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:15 schreef Salina het volgende:
Reserveren voor cafébezoek is een super goed idee (wat ik al weken roep), waarmee je grote groepen mensen die niet terecht kunnen kan voorkomen.

Wat ik me afvraag, is of men nu voor een X tijd reserveert, voor de hele avond, of anderszins. Of dat je helemaal geen specifieke tijd kan/moet reserveren, dus dat je als café maar moet zien hoe laat je gasten weer weg gaan.

Dat laatste lijkt me best lastig. Als je niet weet hoe lang je gasten blijven, hoe kun je dan zorgen dat je café de hele avond de optimale bezetting krijgt die nu mogelijk is? Dat laatste lijkt me bijna niet te doen. En hoe kunnen andere gasten (die niet bij de 'eerste" groep horen) dan reserveren, als niet bekend is wanneer de "eerste" gasten weg gaan? Voor welk tijdstip?

Ben benieuwd naar de verdere uitwerking/details van de plannen.

Overigens ben ik geen cafébezoeker, dus wees gerust. Mijn plekje mag iedereen hebben.
Je kan toch gewoon boeken met je telefoon als je voor het terras staat. Of gaan we ook de boekingstijden controleren?

Vind het een suf systeem. Waarom zou je moeten reserveren en waarom zou je gaan bespreken met het restaurant of je ziek bent (geweest). Als je boekt, of belt, ben je al voornemens te komen, dus heb je die afweging al gemaakt, als het je boeit, en maak je hem sowieso niet als het je niet boeit.

Het geeft een schijnnauwkeurigheid en een vals gevoel van veiligheid, plus dat het werk voor de ondernemer een drama wordt. Moet je gaan handhaven op je eigen terras. Mensen wegsturen omdat de tafel opnieuw geboekt is.

Ik voorzie problemen elke keer dat ze "regels" willen gaan introduceren die buiten de protocollen van het bedrijf omgaan.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 08:22:49 #222
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193077704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat afstand houden aan tafel is dan ook niet te doen en totaal onzinnig als het om huishoudens gaat.
Maar volgens de KHN mag je dus ook met 4 personen uit verschillende huishoudens aan een tafel gaan zitten. Dat het binnen het gezin onzinnig is ben ik met je eens, maar dat kan een horecagelegenheid helemaal niet controleren. Dus vandaar iedereen.

De KHN kan toch niet zo maar een advies aan de sector geven dat in strijd is met de regels van het kabinet? Of die regels wel of niet zinnig zijn is daarvoor niet van belang.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193077710
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:22 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Maar volgens de KHN mag je dus ook met 4 personen uit verschillende huishoudens aan een tafel gaan zitten.
Oh, echt? Daar heb ik dan overheen gelezen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 12 mei 2020 @ 08:24:25 #224
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193077718
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat afstand houden aan tafel is dan ook niet te doen en totaal onzinnig als het om huishoudens gaat.
Maar staat in die richtlijnen niet dat je ook buiten een huishouden met vier aan een tafel mag?

Tenzij ze bedoelen dat die tafels qua formaat dan ook anderhalve meter moeten garanderen, maar dat haal ik er in die tekst niet uit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193077739
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:20 schreef mabo11 het volgende:

[..]

Bij ons in het dorp gaan ze al vragen wat je gaat bestellen. Want ze hebben liever iemand die komt eten dan iemand die de plek bezet houdt voor een tas thee.
Lijkt me marketingtechnisch niet zo'n goede zet om enkel mensen toe te gaan laten die iets komen eten. Terrassen varen juist bij de vrijheid om een drankje te doen of ter plekke te bedenken, we doen er nog een hapje/lunch/diner bij..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 12 mei 2020 @ 08:28:42 #226
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193077749
https://www.rtlnieuws.nl/(...)otocol-richtlijn-khn

Hieruit kan ik toch echt niet anders concluderen dat volgens dit advies iedere combinatie van vier personen (zonder klachten) aan een tafel is toegestaan, of meer indien het één gezin is. Volgens mij kan dat helemaal niet.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 12 mei 2020 @ 08:29:44 #227
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193077762
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lijkt me marketingtechnisch niet zo'n goede zet om enkel mensen toe te gaan laten die iets komen eten. Terrassen varen juist bij de vrijheid om een drankje te doen of ter plekke te bedenken, we doen er nog een hapje/lunch/diner bij..
Het zal op veel plekken wel in tijdsloten gaan, en dan zullen de meeste eetcafés toch echt wel mensen die komen eten willen boeken in de twee etenstijd-tijdvakken. Voor de rest van de dag maakt het iets minder uit.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 12 mei 2020 @ 08:30:21 #228
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193077769
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:28 schreef hooibaal het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)otocol-richtlijn-khn

Hieruit kan ik toch echt niet anders concluderen dat volgens dit advies iedere combinatie van vier personen (zonder klachten) aan een tafel is toegestaan, of meer indien het één gezin is. Volgens mij kan dat helemaal niet.
Zou wel top zijn zeg ^O^

Maar denk dat dit nog wel op commentaar vanuit de politiek kan rekenen binnenkort.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193077817
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:28 schreef hooibaal het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)otocol-richtlijn-khn

Hieruit kan ik toch echt niet anders concluderen dat volgens dit advies iedere combinatie van vier personen (zonder klachten) aan een tafel is toegestaan, of meer indien het één gezin is. Volgens mij kan dat helemaal niet.
Het probleem zit hem ook andersom. Iedereen mag met 4 aan een tafel zitten, maar houdt gepaste afstand. Zelfs als je 1 huishouden bent. Want hoe kan de uitbater zien dat jullie een huishouden delen? Bankafschrift met adres meenemen?

Het lijkt me alleen logisch dat jonge kinderen bij hun ouders in de buurt mogen komen. De rest zal wel als vreemden met elkaar om moeten gaan op het terras.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 08:35:18 #230
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193077828
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:34 schreef _I het volgende:

[..]

Het probleem zit hem ook andersom. Iedereen mag met 4 aan een tafel zitten, maar houdt gepaste afstand. Zelfs als je 1 huishouden bent. Want hoe kan de uitbater zien dat jullie een huishouden delen? Bankafschrift met adres meenemen?

Het lijkt me alleen logisch dat jonge kinderen bij hun ouders in de buurt mogen komen. De rest zal wel als vreemden met elkaar om moeten gaan op het terras.
Kan dus alleen als ze de tafels groot genoeg maken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193077831
Ik zal pas naar een terras of restaurant gaan als boomers geweigerd worden daar.
pi_193077843
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Kan dus alleen als ze de tafels groot genoeg maken.
Of de stoelen ver genoeg uit elkaar zetten. Je hebt geen tafel nodig om afstand te kunnen houden, neem ik aan.
pi_193077853
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:35 schreef xminator het volgende:
Ik zal pas naar een terras of restaurant gaan als boomers geweigerd worden daar.
Omdat. Leeftijd is niet besmettelijk.
pi_193077856
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:37 schreef _I het volgende:

[..]

Of de stoelen ver genoeg uit elkaar zetten. Je hebt geen tafel nodig om afstand te kunnen houden, neem ik aan.
Op een terras is een tafel wel handig ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193077866
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:35 schreef xminator het volgende:
Ik zal pas naar een terras of restaurant gaan als boomers geweigerd worden daar.
Wat is jouw probleem met boomers?
pi_193077873
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Op een terras is een tafel wel handig ;)
Zat terrastafels < 1 x 1. Dat zou je niet moeten weerhouden om toch 1,5 afstand te kunnen houden.
pi_193077927
Maak overigens uit die RTL tekst niet expliciet op dat je voor een terras ook zou moeten reserveren..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193077955
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Maak overigens uit die RTL tekst niet expliciet op dat je voor een terras ook zou moeten reserveren..
Dat heb ik in meerdere berichten gelezen inderdaad.
pi_193077982
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lijkt me marketingtechnisch niet zo'n goede zet om enkel mensen toe te gaan laten die iets komen eten. Terrassen varen juist bij de vrijheid om een drankje te doen of ter plekke te bedenken, we doen er nog een hapje/lunch/diner bij..
Het was hier altijd al vrij standaard dat je rond etenstijd geacht werd ook eten te bestellen en je anders vriendelijk verzocht werd niet te gaan zitten.
pi_193077999
Ik ga helemaal niet naar het terras. Op zo'n manier is er toch niks aan.
Drink wel een biertje in de tuin of in het park.

Ik hoop dat alle terrasroepers hier wel volop gebruik van gaan maken, met oog op de economie.
pi_193078017
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:46 schreef xminator het volgende:

[..]

Omdat boomers onverantwoord omgaan met het coronavirus. Ze doen en leven alsof ze onschendbaar zijn, dat terwijl zij juist een groep zijn die het virus het meest/snelst hebben.

Voor hun en onze eigen veiligheid zouden ze in een verplichte lockdown moeten.
Okee. En dat heb je uit welk onderzoek?

Heb niet het idee dat er massaal mensen van 55-75 op de bon zijn geslingerd de afgelopen weken.

Maar je hebt jezelf toch onder controle? Wat maakt het uit wat anderen doen? Hoe heb jij er last van dat een ander naast je op het terras extra ontvankelijk is? En ook hier. Hoe kom je aan de wijsheid dat boomers het meest en snelst de ziekte krijgen?

Zelfs voor een trol is het weinig doordacht.
pi_193078022
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:48 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Het was hier altijd al vrij standaard dat je rond etenstijd geacht werd ook eten te bestellen en je anders vriendelijk verzocht werd niet te gaan zitten.
Dat heb ik laatst in Brugge meegemaakt (voor het eerst) - ongelooflijk onbeschoft zeg en zeker in de huidige tijd zouden ze er goed aan doen om dat niet te doen lijkt me.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193078066
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat heb ik laatst in Brugge meegemaakt (voor het eerst) - ongelooflijk onbeschoft zeg en zeker in de huidige tijd zouden ze er goed aan doen om dat niet te doen lijkt me.
Ik vind het wel meevallen eerlijk gezegd, maar ben er dan ook aan gewend.
Ik snap het ergens ook wel, zeker bij toeristen die 3 uur zitten met 1 cola (als je pech hebt) en daarna nooit meer komen terwijl er 10 andere in de rij staan die wel willen eten.

Als local krijg je overigens toch altijd wel een plaatsje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2020 08:56:02 ]
pi_193078069
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:50 schreef _I het volgende:

[..]

Okee. En dat heb je uit welk onderzoek?

Heb niet het idee dat er massaal mensen van 55-75 op de bon zijn geslingerd de afgelopen weken.

Maar je hebt jezelf toch onder controle? Wat maakt het uit wat anderen doen? Hoe heb jij er last van dat een ander naast je op het terras extra ontvankelijk is? En ook hier. Hoe kom je aan de wijsheid dat boomers het meest en snelst de ziekte krijgen?

Zelfs voor een trol is het weinig doordacht.
Ik heb het inderdaad zelf onder controle, daarom mijd ik alle plekken waar veel boomers zijn.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 08:56:12 #245
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_193078079
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat heb ik laatst in Brugge meegemaakt (voor het eerst) - ongelooflijk onbeschoft zeg en zeker in de huidige tijd zouden ze er goed aan doen om dat niet te doen lijkt me.
Denk het juist wel. Capaciteit is beperkt dus waarschijnlijk genoeg aanbod die wél wat meer geld uit willen geven. En dat is hard nodig vanwege diezelfde beperkte capaciteit.

Beste zou wel zijn als ze het dan van tevoren aangeven, bijvoorbeeld in dat controlegesprekje vooraf. Als je het dan belachelijk vindt kan je doorlopen en blijft die plek vrij voor de volgende.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_193078087
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:55 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad zelf onder controle, daarom mijd ik alle plekken waar veel boomers zijn.
Je hebt groot gelijk!
pi_193078094
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:50 schreef _I het volgende:

[..]

Okee. En dat heb je uit welk onderzoek?

Heb niet het idee dat er massaal mensen van 55-75 op de bon zijn geslingerd de afgelopen weken.

Maar je hebt jezelf toch onder controle? Wat maakt het uit wat anderen doen? Hoe heb jij er last van dat een ander naast je op het terras extra ontvankelijk is? En ook hier. Hoe kom je aan de wijsheid dat boomers het meest en snelst de ziekte krijgen?

Zelfs voor een trol is het weinig doordacht.
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:21 schreef xminator het volgende:
Boa’s lijken net vreemde pedofielen, ze krijgen een plassertje ervan om boetes uit te delen aan jongeren.

Aan de boomers (die juist vaak de regels overtreden) durven ze geen boetes uit te delen.
Deze user is niet dol op boomers, dat is duidelijk.
pi_193078144
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:57 schreef Tris het volgende:

Deze user is niet dol op boomers, dat is duidelijk.
Nou zeg. Het zit diep.

Ze krijgen er zelfs een plassertje van. Zeker een transgendercomplot!? :+
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 09:03:39 #249
5428 crew  miss_sly
pi_193078148
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:22 schreef _I het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon boeken met je telefoon als je voor het terras staat. Of gaan we ook de boekingstijden controleren?

Vind het een suf systeem. Waarom zou je moeten reserveren en waarom zou je gaan bespreken met het restaurant of je ziek bent (geweest). Als je boekt, of belt, ben je al voornemens te komen, dus heb je die afweging al gemaakt, als het je boeit, en maak je hem sowieso niet als het je niet boeit.

Het geeft een schijnnauwkeurigheid en een vals gevoel van veiligheid, plus dat het werk voor de ondernemer een drama wordt. Moet je gaan handhaven op je eigen terras. Mensen wegsturen omdat de tafel opnieuw geboekt is.

Ik voorzie problemen elke keer dat ze "regels" willen gaan introduceren die buiten de protocollen van het bedrijf omgaan.
Ik vind reserveren an sich wel een plan. Niet zozeer vanwege dat controlegesprek vooraf, want als je met vier mensen gaat eten en één reserveert er, ondervang je op z'n hoogst de bellende persoon met klachten (als deze al eerlijk is daarover) maar over de andere drie personen kun je waarschijnlijk niet voldoende te weten komen. Wel omdat als een restaurant maar zo weinig plaatsen kan bezetten, op de bonnefooi gaan gewoon teveel kans geeft op geen plek. En op toch even een paar mensen extra proberen te plaatsen. Of boze mensen aan de deur die niet accepteren dat er geen plaats is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193078201
Voor vanmiddag afspraak bij kapper staan, maar voel me er niet zo fijn bij. Twijfel om af te zeggen maar aan andere kant moet het toch ergens een keer en dan mss beter nu als ze nog niet al duizenden klanten gehad hebben.
pi_193078204
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:22 schreef _I het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon boeken met je telefoon als je voor het terras staat. Of gaan we ook de boekingstijden controleren?

Vind het een suf systeem. Waarom zou je moeten reserveren en waarom zou je gaan bespreken met het restaurant of je ziek bent (geweest). Als je boekt, of belt, ben je al voornemens te komen, dus heb je die afweging al gemaakt, als het je boeit, en maak je hem sowieso niet als het je niet boeit.

Het geeft een schijnnauwkeurigheid en een vals gevoel van veiligheid, plus dat het werk voor de ondernemer een drama wordt. Moet je gaan handhaven op je eigen terras. Mensen wegsturen omdat de tafel opnieuw geboekt is.

Ik voorzie problemen elke keer dat ze "regels" willen gaan introduceren die buiten de protocollen van het bedrijf omgaan.
Het is allemaal niet ideaal. Maar wat zou een betere oplossing zijn, dan? Helemaal niet reserveren? Dan krijg je pas echt chaos, denk ik. Of boeken als je al op het terras staat?

Stel dat een café juni om 12:00 's middags open gaat (of die nacht al, om 0:00). Wie zegt dat er dan al niet tientallen mensen staan te wachten om als eerste binnen te mogen komen (als er niet gereserveerd hoeft te worden)? En hoe stat het nu met het maximum aantal? Is dat er wel? Is dat nog steeds 30?
Stel dat er 50 mensen staan te wachten tot de opening, en er kunnen er 30 binnen. Lekker dan. En wat doe je met de andere 20? Laat je die lekker wachten totdat er mensen weg zijn? En waar laat je ze wachten? Niet binnen of op het terras natuurlijk, want 1,5 meter regel. Stuur je die weg? Ga maar op straat wachten?

Echt, ik heb geen flauw idee hoe ze het gaan doen. Maar reserveren lijkt me een betere optie dan iedereen maar op de bonnefooi laten komen. Dát zorgt denk ik pas echt voor onvoorziene problemen (nou ja, onvoorzien).

Ben ik blij dat ik amper naar café ga. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193078213
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind reserveren an sich wel een plan. Niet zozeer vanwege dat controlegesprek vooraf, want als je met vier mensen gaat eten en één reserveert er, ondervang je op z'n hoogst de bellende persoon met klachten (als deze al eerlijk is daarover) maar over de andere drie personen kun je waarschijnlijk niet voldoende te weten komen. Wel omdat als een restaurant maar zo weinig plaatsen kan bezetten, op de bonnefooi gaan gewoon teveel kans geeft op geen plek. En op toch even een paar mensen extra proberen te plaatsen. Of boze mensen aan de deur die niet accepteren dat er geen plaats is.
Het klinkt leuk, in de snelheid.

Maar reserveren om te eten, een hele avond een tafel te bezetten, is natuurlijk prima en werd vaak al gedaan. Maar een terras trekt vaak mensen die langskomen lopen of fietsen, afhankelijk van het weer op dat moment.

In mijn terrasloopdagen zag ik gelijk al wie er veel geld ging uitgeven en wie er een uur ging zuigen op een bitter lemon. Of thee wilde met een glas water, een bak water voor de hond en een flesje wilde laten opwarmen. Voor 3,50 aan thee. Die zou ik aan de deur afwijzen en zou er enorm verdrietig van worden als deze mensen gaan reserveren en zo een tafel uren bezet houden.

Dus zou ik zeggen dat mijn agenda vol zit en mensen zich alsnog laten inschrijven bij de deur.

En dan voorzie ik dus problemen, want hoe ga je daar allemaal op controleren en handhaven.
pi_193078232
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:08 schreef Salina het volgende:

[..]

Het is allemaal niet ideaal. Maar wat zou een betere oplossing zijn, dan? Helemaal niet reserveren? Dan krijg je pas echt chaos, denk ik. Of boeken als je al op het terras staat?

Stel dat een café juni om 12:00 's middags open gaat (of die nacht al, om 0:00). Wie zegt dat er dan al niet tientallen mensen staan te wachten om als eerste binnen te mogen komen (als er niet gereserveerd hoeft te worden)? En hoe stat het nu met het maximum aantal? Is dat er wel? Is dat nog steeds 30?
Stel dat er 50 mensen staan te wachten tot de opening, en er kunnen er 30 binnen. Lekker dan. En wat doe je met de andere 20? Laat je die lekker wachten totdat er mensen weg zijn? En waar laat je ze wachten? Niet binnen of op het terras natuurlijk, want 1,5 meter regel. Stuur je die weg? Ga maar op straat wachten?

Echt, ik heb geen flauw idee hoe ze het gaan doen. Maar reserveren lijkt me een betere optie dan iedereen maar op de bonnefooi laten komen. Dát zorgt denk ik pas echt voor onvoorziene problemen (nou ja, onvoorzien).

Ben ik blij dat ik amper naar café ga. ;)
Dat is vast alleen de eerste dagen. Nu is het ook zo dat als het terras vol zit, dat je pech hebt.

Dus ja, waarom zou dat principe nu niet meer gelden!? Het is een soort alternatief op de app en houdt bij wie wanneer zat, zonder dat het nut is aangetoond.

Rutte doet het voorstel, Dijkhof vraagt in het debat of de lijst dan ook bewaard kan worden voor de GGD. eentweetje
pi_193078281
100 nieuwe besmettingen al in Zuid Korea na één avondje feesten in clubs. Ik vrees dat het nog erg lang gaat duren voordat het uitgaansleven weer open kan. Het wordt volgens mij wel steeds duidelijker dat dit het grote probleem is bij het verspreiden van het virus. Gezien de besmettingen peak hier na carnaval en après-ski hutten.
pi_193078297
Ik weet het ook niet, jongen. Ik drink voorlopig thuis nog wel mijn Duveltje of Chouffje.

Oh wacht, was net ff begonnen te minderen met de alcohol weer.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193078310
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:14 schreef Salina het volgende:
Ik weet het ook niet, jongen. Ik drink voorlopig thuis nog wel mijn Duveltje of Chouffje.

Oh wacht, was net ff begonnen te minderen met de alcohol weer.
Sowieso een strak plan!
  Moderator dinsdag 12 mei 2020 @ 09:16:16 #257
5428 crew  miss_sly
pi_193078322
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:08 schreef _I het volgende:

[..]

Het klinkt leuk, in de snelheid.

Maar reserveren om te eten, een hele avond een tafel te bezetten, is natuurlijk prima en werd vaak al gedaan. Maar een terras trekt vaak mensen die langskomen lopen of fietsen, afhankelijk van het weer op dat moment.

In mijn terrasloopdagen zag ik gelijk al wie er veel geld ging uitgeven en wie er een uur ging zuigen op een bitter lemon. Of thee wilde met een glas water, een bak water voor de hond en een flesje wilde laten opwarmen. Voor 3,50 aan thee. Die zou ik aan de deur afwijzen en zou er enorm verdrietig van worden als deze mensen gaan reserveren en zo een tafel uren bezet houden.

Dus zou ik zeggen dat mijn agenda vol zit en mensen zich alsnog laten inschrijven bij de deur.

En dan voorzie ik dus problemen, want hoe ga je daar allemaal op controleren en handhaven.
Ik denk dat veel van de mensen zoals jij die omschrijft met 3,50 aan thee nu helemaal niet naar het terras gaan.

En tja, het is anders dan het was, daar zullen we dan even met z'n allen een nieuwe weg in moeten zien te vinden. Dat is inherent aan deze tijd: nieuwe wegen vinden om meer te kunnen doen.

Ik ga zeer zeker reserveren bij ons lievelingsterras hier aan het strand om lekker een paar uur wat te eten en drinken en te genieten dat het weer kan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193078324
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:15 schreef _I het volgende:

[..]

Sowieso een strak plan!
Wat, thuis drinken of minderen met de alcool?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:17:26 #259
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193078341
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:13 schreef Simmertje het volgende:
100 nieuwe besmettingen al in Zuid Korea na één avondje feesten in clubs. Ik vrees dat het nog erg lang gaat duren voordat het uitgaansleven weer open kan. Het wordt volgens mij wel steeds duidelijker dat dit het grote probleem is bij het verspreiden van het virus. Gezien de besmettingen peak hier na carnaval en après-ski hutten.
Dat kon iedereen wel aan zien komen natuurlijk. Maar we zullen en moeten met alle geweld de cafés weer openen, want anders dan zijn we allemaal zielig. Fijn dat andere landen de risico's nog even aantonen voordat wij de deuren weer wagenwijd open zetten.

Dat onderzoek over de verspreiding van het virus in een buffetrestaurant was trouwens ook veelzeggend. Als je daar je businessmodel op gebouwd hebt dan kun je echt maar 1 ding doen, en dat is iets anders gaan verzinnen.

Ook een goed stuk uit de Volkskrant vanmorgen, helaas achter een betaalmuur:
quote:
Weer naar het voetbalstadion of een concert? Vergeet het maar, zeggen epidemiologen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193078351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat veel van de mensen zoals jij die omschrijft met 3,50 aan thee nu helemaal niet naar het terras gaan.

En tja, het is anders dan het was, daar zullen we dan even met z'n allen een nieuwe weg in moeten zien te vinden. Dat is inherent aan deze tijd: nieuwe wegen vinden om meer te kunnen doen.

Ik ga zeer zeker reserveren bij ons lievelingsterras hier aan het strand om lekker een paar uur wat te eten en drinken en te genieten dat het weer kan.
Denk dat je een goed punt maakt. Veel terrassen zullen overschakelen op eten leveren bij het drinken, om de tafel rendabel te maken.

We gaan het meemaken.
pi_193078374
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:16 schreef Salina het volgende:

[..]

Wat, thuis drinken of minderen met de alcool?
Haha, ik kan niet oordelen over de hoeveelheid. Maar thuis blijven genieten van het leven. Met of zonder alcohol.
pi_193078394
https://judithcurry.com/2(...)arlier-than-thought/

Wat denken we hiervan?

Ik heb hem voor nu gescand, maar als dit echt is dan verandert het echt alles.
pi_193078435
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:17 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat kon iedereen wel aan zien komen natuurlijk. Maar we zullen en moeten met alle geweld de cafés weer openen, want anders dan zijn we allemaal zielig. Fijn dat andere landen de risico's nog even aantonen voordat wij de deuren weer wagenwijd open zetten.

Dat onderzoek over de verspreiding van het virus in een buffetrestaurant was trouwens ook veelzeggend. Als je daar je businessmodel op gebouwd hebt dan kun je echt maar 1 ding doen, en dat is iets anders gaan verzinnen.

Ook een goed stuk uit de Volkskrant vanmorgen, helaas achter een betaalmuur:
[..]

In die zin is het wel fijn dat een aantal landen voorlopen met versoepelen ja. Scholen en winkels lijken geen probleem te vormen, nachtleven dus wel. Wel benieuwd hoe dat dat straks gaat zijn als de horeca deels opengaat. Al weten we uit ervaring dat een terrasje pakken heel erg verschilt met het bezoeken van een club.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:26:40 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193078477
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:23 schreef Simmertje het volgende:

[..]

In die zin is het wel fijn dat een aantal landen voorlopen met versoepelen ja. Scholen en winkels lijken geen probleem te vormen, nachtleven dus wel. Wel benieuwd hoe dat dat straks gaat zijn als de horeca deels opengaat. Al weten we uit ervaring dat een terrasje pakken heel erg verschilt met het bezoeken van een club.
Met de terrassen zal het - zeker als er wat minder mensen zitten - wel loslopen, verwacht ik.

Nachtclubs nog maar even niet.
pi_193078580
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://judithcurry.com/2(...)arlier-than-thought/

Wat denken we hiervan?

Ik heb hem voor nu gescand, maar als dit echt is dan verandert het echt alles.
Zijn natuurlijk flink wat aannames die die maakt aan de hand van 1 artikel... Maar laten we het hopen :P
pi_193078601
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:17 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat kon iedereen wel aan zien komen natuurlijk. Maar we zullen en moeten met alle geweld de cafés weer openen, want anders dan zijn we allemaal zielig. Fijn dat andere landen de risico's nog even aantonen voordat wij de deuren weer wagenwijd open zetten.

Dat onderzoek over de verspreiding van het virus in een buffetrestaurant was trouwens ook veelzeggend. Als je daar je businessmodel op gebouwd hebt dan kun je echt maar 1 ding doen, en dat is iets anders gaan verzinnen.

Ook een goed stuk uit de Volkskrant vanmorgen, helaas achter een betaalmuur:
[..]

Er zullen en moeten hier geen cafés open. We zetten geen deuren wagenwijd open en zijn we hier ook nooit van plan geweest.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_193078650
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:34 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Zijn natuurlijk flink wat aannames die die maakt aan de hand van 1 artikel... Maar laten we het hopen :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:34 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Zijn natuurlijk flink wat aannames die die maakt aan de hand van 1 artikel... Maar laten we het hopen :P
Wat voor aannames zijn dubieus vind je?
pi_193078693
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:34 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Zijn natuurlijk flink wat aannames die die maakt aan de hand van 1 artikel... Maar laten we het hopen :P
1?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193078704
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:13 schreef Simmertje het volgende:
100 nieuwe besmettingen al in Zuid Korea na één avondje feesten in clubs. Ik vrees dat het nog erg lang gaat duren voordat het uitgaansleven weer open kan. Het wordt volgens mij wel steeds duidelijker dat dit het grote probleem is bij het verspreiden van het virus. Gezien de besmettingen peak hier na carnaval en après-ski hutten.
Dat is inderdaad wel het grootste probleem, de massale bijeenkomsten. De gemeenschappelijke deler van elk land zijn die ''superspreader-events" die afgeschaft zijn.
pi_193078742
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://judithcurry.com/2(...)arlier-than-thought/

Wat denken we hiervan?

Ik heb hem voor nu gescand, maar als dit echt is dan verandert het echt alles.
Hm, waarom denk jij dat het veel gaat uitmaken?

Dat vaccin moet en zal er komen, dus die weg zal niet van afgeweken worden.

Verder vond ik het GI-verhaal al vanaf dag 1 een flinke farce, zeker zolang we niet weten of er daadwerkelijk immuniteit ontstaat, er geen mutaties zullen optreden en we niet massaal testen. Nog maar niet gesproken over het feit dat die testen zo onbetrouwbaar zijn als maar kan.

Ook al zou het uitmaken en zou er maar 20% nodig zijn, de laatste meting was het 3%. Stel dat het nu 6% zou zijn, dan moet je nog steeds een periode door van minimaal 6-9 mnd, met alle uitgestelde zorg erbij. Ik zie er weinig heil in.
pi_193078749
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel het grootste probleem, de massale bijeenkomsten. De gemeenschappelijke deler van elk land zijn die ''superspreader-events" die afgeschaft zijn.
En dan denk ik met name bijeenkomsten waarbij het schreeuwen, zingen en lastig afstand houden een rol spelen. Ik vrees dat ik een tijdje nog niet naar Ajax kan ;(.
pi_193078788
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

[..]

Wat voor aannames zijn dubieus vind je?
Bedoelde niet dat het dubieuze aannames zijn, maar meer dat hij er een aantal maakt om tot zijn model te komen. Ja, hij gebruikt er wetenschappelijke artikels voor, maar de basis is uiteindelijk maar 1 artikel (die van dat er geen homogeniteit is in de populatie).
Op zich zie ik er zo niet veel verkeerd in en lijkt het model overeen te komen met de gegevens in Stockholm. Maar je kunt je natuurlijk afvragen of dat komt door de reden die hij opgeeft (inhomogeniteit) of dat er andere dingen aan ten grondslag liggen.

Hopelijk krijgt hij gelijk! want dat zou niet verkeerd zijn :P
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:50:48 #273
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193078818
Misschien eerst beperkte openingstijden voor terrassen en cafés? Tot 21.00uur ofzo.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_193078832
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:46 schreef _I het volgende:

[..]

Hm, waarom denk jij dat het veel gaat uitmaken?

Dat vaccin moet en zal er komen, dus die weg zal niet van afgeweken worden.

Verder vond ik het GI-verhaal al vanaf dag 1 een flinke farce, zeker zolang we niet weten of er daadwerkelijk immuniteit ontstaat, er geen mutaties zullen optreden en we niet massaal testen. Nog maar niet gesproken over het feit dat die testen zo onbetrouwbaar zijn als maar kan.

Ook al zou het uitmaken en zou er maar 20% nodig zijn, de laatste meting was het 3%. Stel dat het nu 6% zou zijn, dan moet je nog steeds een periode door van minimaal 6-9 mnd, met alle uitgestelde zorg erbij. Ik zie er weinig heil in.
Als blijkt dat er geen immuniteit ontstaat dan heeft een vaccin ook geen zin. Middels een vaccin bereik je die groepsimmuniteit alleen een pak sneller.
pi_193078836
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:43 schreef _I het volgende:

[..]

1?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij maakt de aanname van inhomogeniteit vanuit 1 artikel ja
quote:
A recent paper (Gomes et al.[7]) provides the answer.
en daar bouwt hij op voort.
Wat natuurlijk de manier is van wetenschap bedrijven, maar het zou natuurlijk altijd sterker zijn als er voor deze aanname meerdere bewijzen zijn.
pi_193078887
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:46 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En dan denk ik met name bijeenkomsten waarbij het schreeuwen, zingen en lastig afstand houden een rol spelen. Ik vrees dat ik een tijdje nog niet naar Ajax kan ;(.
Wat als je halve bezetting doet, 1 stoel vrij tussen elke persoon. Of 1/3e icm een mondkapjesplicht.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:57:10 #277
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193078918
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat als je halve bezetting doet, 1 stoel vrij tussen elke persoon. Of 1/3e icm een mondkapjesplicht.
Dan heb je nog steeds 15000 man in de Arena. En die moeten er ook in en uit.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 12 mei 2020 @ 09:58:26 #278
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193078932
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat als je halve bezetting doet, 1 stoel vrij tussen elke persoon. Of 1/3e icm een mondkapjesplicht.
gaat niet alleen om het zitten, je moet er ook komen te zitten en en er weer uit
pi_193078934
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:51 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als blijkt dat er geen immuniteit ontstaat dan heeft een vaccin ook geen zin. Middels een vaccin bereik je die groepsimmuniteit alleen een pak sneller.
Eens. En dat is nog niet onomstotelijk bewezen. Dus is het bizar dat men spreekt over groepsimmuniteit of een vaccin, die twee werken op hetzelfde principe.

a) we weten niet of er immuniteit ontstaat bij iedereen die ziek is geweest
b) we weten helemaal niet hoeveel mensen er ziek zijn geweest en of alle positief geteste mensen ook covid hadden (of mensen zonder test)
c) het hele idee van een vaccin er in een jaar doordrukken is bizar. De regels die er normaal zijn zijn er niet voor niets. We weten helemaal niet wat deze ziekte doet op lange termijn
d) er zijn bij mijn weten nog maar weinig goed werkende vaccins tegen RNA virussen en of luchtwegvirussen
pi_193078956
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat als je halve bezetting doet, 1 stoel vrij tussen elke persoon. Of 1/3e icm een mondkapjesplicht.
Geen idee of jij de Arena kent, maar de omloop is echt enorm krap. Met een paar honderd man tegelijk op de omloop zorgt al voor veel verstoppingen. Daarnaast moeten die 15.000 man ook allemaal tegelijk weer in de metro, meeste komen namelijk niet met de auto.

Nee, ik vrees toch echt dat voetbal met publiek pas kan zodra het vaccin er is.
pi_193078960
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:57 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dan heb je nog steeds 15000 man in de Arena. En die moeten er ook in en uit.
Daarom mondkapjes en gepland binnen/weg laten.
Dak open en het zal qua impact niet zo enorm zijn.

Ik geloof echt dat zoiets eerder kan dan een concert a la holland zingt of hoe het heet.

Misschien een andre Rieu concert ofzo maar waar gezongen wordt is lastig.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:00:24 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193078963
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:14 schreef Salina het volgende:
Ik weet het ook niet, jongen. Ik drink voorlopig thuis nog wel mijn Duveltje of Chouffje.

Oh wacht, was net ff begonnen te minderen met de alcohol weer.
Alleen het mensen kijken mis je een beetje. En de tapbieren die toch altijd net even beter smaken dan uit een klein flesje om een of andere reden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:01:03 #283
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193078974
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Daarom mondkapjes en gepland binnen/weg laten.
Dak open en het zal qua impact niet zo enorm zijn.

Ik geloof echt dat zoiets eerder kan dan een concert a la holland zingt of hoe het heet.

Misschien een andre Rieu concert ofzo maar waar gezongen wordt is lastig.
Want bij een voetbalwedstrijd houdt iedereen zijn mond dicht?

Nee, dit is voorlopig echt op geen enkele manier een optie.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193078992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
https://judithcurry.com/2(...)arlier-than-thought/

Wat denken we hiervan?

Ik heb hem voor nu gescand, maar als dit echt is dan verandert het echt alles.
In ieder geval interessant. 17% is natuurlijk nog steeds vrij veel, zeker bij een case fatality rate van ~1%.

Het blijft een mooie theorie natuurlijk, alleen jonge mensen laten besmetten met een kans kleiner dan 0.1% op grote complicaties, twee jaar lang lekker gaan op de groepsimmuniteit, en dan massaal de vaccins klappen. Alleen gezien de onzekerheden en de risico's snap ik wel dat de meeste regeringen hier niet voor kiezen.
pi_193079011
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:01 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Want bij een voetbalwedstrijd houdt iedereen zijn mond dicht?

Nee, dit is voorlopig echt op geen enkele manier een optie.
Als voetbalsupporter zit ik dan liever gewoon thuis met vrienden en een biertje. Voor mij is de lol eraf als 2/3 van het stadion leeg is, ik niet rustig een biertje mag drinken en niet eens de emotie van mijn mede supporters kan zien.
pi_193079041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:00 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Geen idee of jij de Arena kent, maar de omloop is echt enorm krap. Met een paar honderd man tegelijk op de omloop zorgt al voor veel verstoppingen. Daarnaast moeten die 15.000 man ook allemaal tegelijk weer in de metro, meeste komen namelijk niet met de auto.

Nee, ik vrees toch echt dat voetbal met publiek pas kan zodra het vaccin er is.
Ja het logistieke deel is lastig. Maar met een mondkaojesplicht in het ov, wellucht verspreiden van wanneer ze aanwezig moeten zijn kannje het enigszins bewerkstelligen?
pi_193079053
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:01 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Want bij een voetbalwedstrijd houdt iedereen zijn mond dicht?

Nee, dit is voorlopig echt op geen enkele manier een optie.
Mondkapje op en afstand, open dak en het risico is al een stuk minder.

Is niet ideaal maar ook niet onmogelijk.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:08:37 #288
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193079089
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Mondkapje op en afstand, open dak en het risico is al een stuk minder.

Is niet ideaal maar ook niet onmogelijk.
Ik kom zelden in een voetbalstadion, maar regelmatig bij andere grote sportevenementen of concerten. Het lijkt me volkomen onrealistisch om ervoor te zorgen dat mensen bij een dergelijk evenement afstand gaan bewaren. Dat samen met het logistieke aspect maakt dergelijke evenementen voorlopig helaas onmogelijk.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:08:42 #289
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193079092
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:58 schreef _I het volgende:

[..]

Eens. En dat is nog niet onomstotelijk bewezen. Dus is het bizar dat men spreekt over groepsimmuniteit of een vaccin, die twee werken op hetzelfde principe.

a) we weten niet of er immuniteit ontstaat bij iedereen die ziek is geweest
b) we weten helemaal niet hoeveel mensen er ziek zijn geweest en of alle positief geteste mensen ook covid hadden (of mensen zonder test)
c) het hele idee van een vaccin er in een jaar doordrukken is bizar. De regels die er normaal zijn zijn er niet voor niets. We weten helemaal niet wat deze ziekte doet op lange termijn
d) er zijn bij mijn weten nog maar weinig goed werkende vaccins tegen RNA virussen en of luchtwegvirussen
J&J/Janssen Pharma, Oxford, weet ik veel allemaal wie, zijn allemaal aan het voortborduren op het Sars1 virus wat voor 97% hetzelfde is en wat plots zo muteerde dat het uitdoofde waardoor er gestopt werd.

Voor Sars1 was het onderzoek nog vrij beperkt, maar alle pharma bedrijven hebben hun pandemieplan van zolder getrokken en zijn vol aan het gaan met hun r&d op Sars2, met z'n allen tegelijk.

Gaat echt hard hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193079094
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:51 schreef Abdus18 het volgende:

[..]

Hij maakt de aanname van inhomogeniteit vanuit 1 artikel ja
[..]

en daar bouwt hij op voort.
Wat natuurlijk de manier is van wetenschap bedrijven, maar het zou natuurlijk altijd sterker zijn als er voor deze aanname meerdere bewijzen zijn.
Begreep ik je verkeerd.
pi_193079118
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:46 schreef _I het volgende:

[..]

Hm, waarom denk jij dat het veel gaat uitmaken?

Dat vaccin moet en zal er komen, dus die weg zal niet van afgeweken worden.

Verder vond ik het GI-verhaal al vanaf dag 1 een flinke farce, zeker zolang we niet weten of er daadwerkelijk immuniteit ontstaat, er geen mutaties zullen optreden en we niet massaal testen. Nog maar niet gesproken over het feit dat die testen zo onbetrouwbaar zijn als maar kan.

Ook al zou het uitmaken en zou er maar 20% nodig zijn, de laatste meting was het 3%. Stel dat het nu 6% zou zijn, dan moet je nog steeds een periode door van minimaal 6-9 mnd, met alle uitgestelde zorg erbij. Ik zie er weinig heil in.
Je hebt het nu over landelijke cijfers. Regio Tilburg zit rond de 15%. Dat maakt dus wel enorm veel uit.

Niet eens met je opmerking over GI; dat het een farce is. Ik denk dat er wel wat in zit. Mutaties lijkt me wel realistisch, net als bij influenza. Maar dat wil niet zeggen dat GI meteen een farce is.
pi_193079128
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:58 schreef _I het volgende:

[..]

Eens. En dat is nog niet onomstotelijk bewezen. Dus is het bizar dat men spreekt over groepsimmuniteit of een vaccin, die twee werken op hetzelfde principe.

a) we weten niet of er immuniteit ontstaat bij iedereen die ziek is geweest
b) we weten helemaal niet hoeveel mensen er ziek zijn geweest en of alle positief geteste mensen ook covid hadden (of mensen zonder test)
c) het hele idee van een vaccin er in een jaar doordrukken is bizar. De regels die er normaal zijn zijn er niet voor niets. We weten helemaal niet wat deze ziekte doet op lange termijn
d) er zijn bij mijn weten nog maar weinig goed werkende vaccins tegen RNA virussen en of luchtwegvirussen
Voorlopig hoor of zie ik toch weinig vanuit de overheden die doen vermoeden dat ze een ander plan hebben. Ik heb een paar weken geleden al gezegd dat het verstandiger zou zijn om te zoeken naar een medicijn wat de symptomen vermindert zodat niet iedereen naar de IC hoeft.

Daarnaast blijkt het een hele specifieke doelgroep te zijn die in het ziekenhuis terecht komt. Mij lijkt het verstandiger om die doelgroep beter te beschermen maar daar is al genoeg over gesproken. Voorlopig is de enige visie die ik zie dat we dit met zijn allen moeten doen voor een zeer selecte risicogroep. Ik vraag me echt af hoelang ze dat nog vol kunnen houden.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:10:57 #293
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193079134
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:08 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik kom zelden in een voetbalstadion, maar regelmatig bij andere grote sportevenementen of concerten. Het lijkt me volkomen onrealistisch om ervoor te zorgen dat mensen bij een dergelijk evenement afstand gaan bewaren. Dat samen met het logistieke aspect maakt dergelijke evenementen voorlopig helaas onmogelijk.
Jij ziet in alles een probleem en onmogelijkheden. Dag in dag uit.

Is leven voor jou nog wel mogelijk eigenlijk met zo'n instelling?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193079157
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

J&J/Janssen Pharma, Oxford, weet ik veel allemaal wie, zijn allemaal aan het voortborduren op het Sars1 virus wat voor 97% hetzelfde is en wat plots zo muteerde dat het uitdoofde waardoor er gestopt werd.

Voor Sars1 was het onderzoek nog vrij beperkt, maar alle pharma bedrijven hebben hun pandemieplan van zolder getrokken en zijn vol aan het gaan met hun r&d op Sars2, met z'n allen tegelijk.

Gaat echt hard hoor.
Ik weet het. Toch blijf ik bij mijn standpunt. In dit geval "eerst zien, dan geloven".
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:13:22 #295
168739 Red_85
'echt wel'
pi_193079174
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:10 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Voorlopig hoor of zie ik toch weinig vanuit de overheden die doen vermoeden dat ze een ander plan hebben. Ik heb een paar weken geleden al gezegd dat het verstandiger zou zijn om te zoeken naar een medicijn wat de symptomen vermindert zodat niet iedereen naar de IC hoeft.

Daarnaast blijkt het een hele specifieke doelgroep te zijn die in het ziekenhuis terecht komt. Mij lijkt het verstandiger om die doelgroep beter te beschermen maar daar is al genoeg over gesproken. Voorlopig is de enige visie die ik zie dat we dit met zijn allen moeten doen voor een zeer selecte risicogroep. Ik vraag me echt af hoelang ze dat nog vol kunnen houden.
Mijn optiek ook. Je kan je wel willen blindstaren op een vaccin, maar dat biedt ook geen 100% zekerheid.
Een medicijn moet er ook zijn. Voorkomen en genezen. Beetje raar dat vorige week ook die minister van de toren blies dat er eerst een vaccin moet zijn voordat de entertainment business weer open mag.

Je kan beter op meerdere paarden wedden. Vaccin, medicijn en beschermen/isoleren van de risicogroepen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_193079177
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 09:58 schreef _I het volgende:

[..]

Eens. En dat is nog niet onomstotelijk bewezen. Dus is het bizar dat men spreekt over groepsimmuniteit of een vaccin, die twee werken op hetzelfde principe.

a) we weten niet of er immuniteit ontstaat bij iedereen die ziek is geweest
b) we weten helemaal niet hoeveel mensen er ziek zijn geweest en of alle positief geteste mensen ook covid hadden (of mensen zonder test)
c) het hele idee van een vaccin er in een jaar doordrukken is bizar. De regels die er normaal zijn zijn er niet voor niets. We weten helemaal niet wat deze ziekte doet op lange termijn
d) er zijn bij mijn weten nog maar weinig goed werkende vaccins tegen RNA virussen en of luchtwegvirussen
Vrij weinig is onomstotelijk bewezen, dat is een vrij strenge eis. Dus wat stel jij voor qua verlichting van maatregelen?
pi_193079185
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij ziet in alles een probleem en onmogelijkheden. Dag in dag uit.

Is leven voor jou nog wel mogelijk eigenlijk met zo'n instelling?
In deze heeft hij toch wel gewoon een punt. Je kunt toch niet bij een evenement als Lowlands mensen op 1,5 meter afstand houden, allemaal mondkapjes laten dragen en de voetgangersstromen zo beheersen dat er alsnog die afstand is. Gaat gewoon niet werken, heeft niets te maken met alles als problemen en onmogelijkheden zien. Sommige dingen zijn gewoon echt niet haalbaar met deze regels.
  dinsdag 12 mei 2020 @ 10:14:09 #298
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193079188
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij ziet in alles een probleem en onmogelijkheden. Dag in dag uit.

Is leven voor jou nog wel mogelijk eigenlijk met zo'n instelling?
waarschijnlijk ben ik iets beter in staat om veranderende omstandigheden te accepteren en mijn leven daaraan aan te passen. Anderen blijven wat langer in een protestfase hangen. Dat is begrijpelijk, maar brengt je uiteindelijk ook niet verder.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193079191
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:08 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik kom zelden in een voetbalstadion, maar regelmatig bij andere grote sportevenementen of concerten. Het lijkt me volkomen onrealistisch om ervoor te zorgen dat mensen bij een dergelijk evenement afstand gaan bewaren. Dat samen met het logistieke aspect maakt dergelijke evenementen voorlopig helaas onmogelijk.
Nouja laten we denken in oplossingen.
- 2 stoelen ruimte ertussen
- mondkapje op
- wc alleen gebruiken tijdens de wedstrijd
- wisselde tijden voor aanwezigheid
- voorkeur voor fiets en auto, parkeren met korting?
- gafaseerd verlaten
- bij symptonen niet komen/weigeren en geld terug.
- dak open

Ik snap dat er op die manier voor de meeste mensen weinig aan is maar je kan er op verantwoorde wijze misschien een mouw aan passen.
pi_193079196
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:10 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Je hebt het nu over landelijke cijfers. Regio Tilburg zit rond de 15%. Dat maakt dus wel enorm veel uit.

Niet eens met je opmerking over GI; dat het een farce is. Ik denk dat er wel wat in zit. Mutaties lijkt me wel realistisch, net als bij influenza. Maar dat wil niet zeggen dat GI meteen een farce is.
In mijn ogen, op mensen, is GI iets dat je achteraf kan vaststellen en daarmee blij kan zijn. Het kan niet een actief medium zijn. Ja, bij geiten.

Tilburg is toch geen eiland? Zolang er vrij verkeerd is overal, heb je niets aan groepsimmuniteit in een kleine regio. De rest van de groep loopt dan nog elke keer risico als het buiten de groep komt, of als er een vreemdeling in de groep wordt geïntroduceerd. Het zou dus pas zin hebben als het zover is binnen de "geïsoleerde groep", wat volgens mij de wereld is op dit moment.
pi_193079198
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 10:03 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Als voetbalsupporter zit ik dan liever gewoon thuis met vrienden en een biertje. Voor mij is de lol eraf als 2/3 van het stadion leeg is, ik niet rustig een biertje mag drinken en niet eens de emotie van mijn mede supporters kan zien.
Eens, maar als het even anders moet moet dat maar. Ik zie best wel wat mogelijkheden, ook met in- en uitloop, maar dat lijkt me niet bij ieder stadion even makkelijk. Het tijdelijk overnemen van de uitzendrechten en deze zelf exploiteren, daar zie ik veel meer in. Maar dat gaat Fox natuurlijk nooit toestaan.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')