Met het verschil dat er nu 7 miljard potentiële patiënten zijn die het vaccin gaan krijgen. Aardige business-case.quote:Op maandag 11 mei 2020 15:19 schreef Nia het volgende: Dat gezeik ook over een vaccin. Voor HIV is er nog niet eens een.
Welk land was dat Noord Korea??quote:
Nouja, men neemt virussen en dergelijke in het oosten van Europa altijd meer serieus dan in het westen van Europa. Zelfs bij standaardvarianten van het griepvirus daar gaan in veel landen standaard de scholen al op slot. Komt geen jaar voor dat de scholen niet tenminste een week griepverlof hebben (zelfs dit jaar in Bulgarije, Servië en Polen al gesloten scholen wegens griep, kort voor dit virus uitbrak).quote:Op maandag 11 mei 2020 15:25 schreef crystal_meth het volgende: [..] Waarom hebben Taiwan en Zuid Korea geen totale lockdown? Omdat ze vroeg maatregelen genomen hebben. voordat het virus zich kon verspreiden. Met een beperkte lockdown drie weken eerder zouden Italië en Spanje nu veel minder besmettingen en doden hebben. Kijk naar landen als Polen, Slovakije, Tsjechië, Griekenland, waar ze vroeg gereageerd hebben omdat ze daar, in tegenstelling tot veel West-Europese landen, veel minder vertrouwen hadden in hun gezondheidszorg. Daar hebben ze veel minder besmettingen en doden. De maatregelen zijn een reactie op de besmettingen, niet de oorzaak ervan. Als je te laat reageert heb je geen andere keuze meer, maar zelfs met een totale lockdown zullen er dan nog veel doden vallen.
Reken een uit over welk percentage we spreken. Dat getal ziet er iets positiever uit dan 100.000 per dag.quote:Op maandag 11 mei 2020 15:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Nog steeds gewoon bijna 100.000 geconstateerde besmettingen per dag wereldwijd hoor.
Lol, inderdaadquote:Op maandag 11 mei 2020 15:26 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En waar baseer je dat op? Nog steeds gewoon bijna 100.000 geconstateerde besmettingen per dag wereldwijd hoor.
Als je wiskunde heb geleerd en rekenkundige kennis heb..... Valt het mee 0,003%quote:Op maandag 11 mei 2020 15:43 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Lol, inderdaad90% van de wereld bijna twee maanden op slot geweest maar het is niet zo besmettelijk hoor
Ik vind die hele term zo sneu gekozen door de regeringsleider. 'intelligent' verwijst naar het intellect van een individu.quote:Op maandag 11 mei 2020 15:03 schreef Jake_Skywalker het volgende:
'intelligente' lockdown.
een intelligente lockdown
Wat had u anders verwacht van een pesoneelszaken mannetje van Unilever?quote:Op maandag 11 mei 2020 15:46 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind die hele term zo sneu gekozen door de regeringsleider. 'intelligent' verwijst naar het intellect van een individu.
Een lockdown is net zo min intelligent als een parasol.
Een 'weloverwogen lockdown' was een beter keuze geweest dan het populistisch, neerbuigende en domme gebruik van de term 'intelligente lockdown', ik reken Rutte dit aan.
Klinkt inderdaad verstikkend. Toch denk ik dat er ergens een prettige middenweg zou moeten zijn waarbij er voldoende handhaving is en je medeburgers zich hierdoor voorspelbaarder en netter gedragen. Overal camera's en agenten is overkill natuurlijk maar ik zou graag een stuk meer handhaving zien in Nederland zodat tokkiegedrag weer eens afgestraft wordt.quote:Op maandag 11 mei 2020 15:36 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ik werd knettergek daar. Ging op gegeven moment expres door rood lopen puur omdat ik dan nog even voor 10 seconde gevoel had zelf te mogen beslissen wat ik deed. Overal door camera's gevolgd worden wordt je helemaal para van. Echt op elke mm op de weg en overal agenten en anderen. En ik had 't na 2 weken al laat staan als je daar woont en ze ook nog je wechat en alles controleren op alles wat je zegt. Maargoed als je daarmee opgroeit is het minder erg maar bid dat het nooit en te nimmer allemaal hierheen komt. Maar vandaag alweer de nieuwe politiebaas die speciale apparatuur aanschaft om heel je auto van binnen te kunnen scannen dus weinig hoop op.
Nu met je geweldige wiskundige capaciteiten iets aan je taalkennis doen, oke trolletje?quote:Op maandag 11 mei 2020 15:46 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Als je wiskunde heb geleerd en rekenkundige kennis heb..... Valt het mee 0,003%
Heb nog steeds grote twijfels of de volledige horeca opent op 1 juni. Poolhallen wel pech ja. Je zou toch een eind moeten komen met het verplicht opkuisen van ballen, tafels en alle keuen. En volgens mij worden ballen en tafels standaard al schoongemaakt in zo ongeveer alle poolhallen.quote:Op maandag 11 mei 2020 15:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Navraag bij de KHN leert dat alle vormen van biljarten en darten onder binnensporten vallen en pas op 1 september weer mogen. Binnensporten mogen nog niet ivm de verspreiding van aerosolen, die bij deze sporten natuurlijk in de rondte vliegen.
En poolhallen mogen 1 juni dus wel open want horeca. Maar poolen mag je er niet.
Ik denk dat je geen flauw idee hebt van wat je zegt.quote:Op maandag 11 mei 2020 15:54 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad verstikkend. Toch denk ik dat er ergens een prettige middenweg zou moeten zijn waarbij er voldoende handhaving is en je medeburgers zich hierdoor voorspelbaarder en netter gedragen. Overal camera's en agenten is overkill natuurlijk maar ik zou graag een stuk meer handhaving zien in Nederland zodat tokkiegedrag weer eens afgestraft wordt.
Praktijkvoorbeeld van dit weekend: Jumbo kreeg klachten op de sociale media hier over complete gezinnen die aan het winkelen waren en geen afstand hielden. Personeel dat hen aansprak kreeg een grote muil en de mensen winkelden gewoon verder. Reactie Jumbo: "Ja, maar die mensen luisterden gewoon niet en het is hun eigen verantwoordelijkjheid".
Dan is er niks mis met een paar uniformen ter plekke die die mensen er meteen uitkiepert met een boete. Ik heb vaak het idee dat Nederlanders het woord "Nee" nog nooit serieus hebben hoeven nemen in de praktijk.
Domste reactie van vandaag. Je snapt dat de doden besmettingen zijn van een aantal weken geleden en dus niets te maken hebben met de versoepelingen deze week. Dat weten we pas over een aantal weken.quote:Op maandag 11 mei 2020 15:56 schreef Mondkapje het volgende:
Terrasjes weer open: laagste aantal coronadoden Spanje in zeven weken
https://www.telegraaf.nl/(...)panje-in-zeven-weken
Zou er een verband zijn?
Dat laatste is wel zoals het hoort maar de praktijk is (was, hopelijk) wel anders.quote:Op maandag 11 mei 2020 15:59 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Heb nog steeds grote twijfels of de volledige horeca opent op 1 juni. Poolhallen wel pech ja. Je zou toch een eind moeten komen met het verplicht opkuisen van ballen, tafels en alle keuen. En volgens mij worden ballen en tafels standaard al schoongemaakt in zo ongeveer alle poolhallen.
Beveiliging bij supermarkten die ook daadwerkelijk optreedt.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen flauw idee hebt van wat je zegt.
We genezen van de meeste virus infecties doordat het immuunsysteem het virus verslaat. De meeste vaccins zijn onschadelijk gemaakte virussen die dezelfde immuunreactie opwekken.quote:Op maandag 11 mei 2020 15:19 schreef Nia het volgende:
Dat gezeik ook over een vaccin. Voor HIV is er nog niet eens een.
M.a.w. iedereen die buiten de gestelde norm (wie stelt dan de norm) valt buiten de supermarkt kieperen?quote:Op maandag 11 mei 2020 16:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Beveiliging bij supermarkten die ook daadwerkelijk optreedt.
Er is één klein café hier met een tweetal tafels waar ik regelmatig ga poolen. Ballen en tafel na iedere gast, keuen heb ik ze nog niet op kunnen betrappen. Misschien eind van de nacht of ochtend ofzo.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat laatste is wel zoals het hoort maar de praktijk is (was, hopelijk) wel anders.
Zullen meer testen op mensen die geen symptomen meer hebben.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:03 schreef TheVoice4ever het volgende:
aantal herstelden in Italie nu: 105,186
aantal herstelden in Amerika nu: 277,760
en in VK: 1,002 herstelden maar, ten opzichte van die 31,190 doden
Goed nieuwsquote:Op maandag 11 mei 2020 16:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ic bezetting met corona patiënten gedaald tot onder de 500.
middel misschien erger dan de kwaalquote:Op maandag 11 mei 2020 16:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Intelligente lockdown is toch een prachtige marketing term.quote:Op maandag 11 mei 2020 15:49 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Wat had u anders verwacht van een pesoneelszaken mannetje van Unilever?
al is er weinig over van dat intelligentequote:Op maandag 11 mei 2020 16:11 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Intelligente lockdown is toch een prachtige marketing term.
Wie is er nu niet voor een slimme/intelligente lockdown. En als ik als persoon mezelf netjes aan de regels hou hoor ik bij de intelligente groep.
Als ik dat niet doe wordt ik meteen weggezet als dom.
Weloverwogen lockdown roept alleen maar op tot discussie.
Als er beveiliging is prima, maar ik vraag me altijd af waarom we tegenwoordig beveiligers nodig hebben bij een supermarkt.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen, maar ik heb echt het idee dat 90/95% zich er prima aan houdt.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
al is er weinig over van dat intelligente
Netjesquote:Op maandag 11 mei 2020 16:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
het kan ook aan mij liggen maar in de supermarkt is dat zeker niet meer zo, verder kom ik weinig in situaties terecht met meerdere mensen maar het is een groot verschil met het begin van de intelligente lockdownquote:Op maandag 11 mei 2020 16:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het zal aan mij liggen, maar ik heb echt het idee dat 90/95% zich er prima aan houdt.
Nu zal je met strengere regels misschien daar wel 98% van maken, maar of dat het waard is voor de overige 95%....
In de supermarkt is het ook bijna zo goed als onmogelijk om constant deze afstand te bewaren, en dat iedereen er losser mee omgaat had ik wel verwacht.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
het kan ook aan mij liggen maar in de supermarkt is dat zeker niet meer zo, verder kom ik weinig in situaties terecht met meerdere mensen maar het is een groot verschil met het begin van de intelligente lockdown
Zou ik ook doen als ik hun was, mensen komen toch wel en er kan weer geld ingehaald worden.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Hebben jullie het ook gemerkt dat de kappers duurder zijn geworden van voor de corona?
quote:Op maandag 11 mei 2020 16:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ja dat is ook zo, maar precies het zelfde als bij horeca nadat ze op 1 juni open zullen gaan.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou ik ook doen als ik hun was, mensen komen toch wel en er komt weer geld ingehaald worden.
Ik denk het wel als ze maar 30% van het terras kunnen bezetten nu.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, maar precies het zelfde als bij horeca nadat ze op 1 juni open zullen gaan.
nee lijkt me ook geen reden toe, al die verwachte pieken na drukke weekenden zijn ook uitgeblevenquote:Op maandag 11 mei 2020 16:24 schreef Kickinalfa het volgende:
De roep om strengere maatregelen is daarom aan mij ook niet besteed
ja bijvoorbeeld 5 euro voor een pilsje of 6 euro voor een kopje koffie.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk het wel als ze maar 30% van het terras kunnen bezetten nu.
Dan draaien ze zichzelf de nek om.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:30 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
ja bijvoorbeeld 5 euro voor een pilsje of 6 euro voor een kopje koffie.
als ze al open gaan, kreeg een mailtje van een restaurant dat dicht blijft tot 1 juli omdat 30 man inclusief personeel voor hun weinig zin heeft, ze blijven gewoon doorgaan met afhaal tot die tijdquote:Op maandag 11 mei 2020 16:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk het wel als ze maar 30% van het terras kunnen bezetten nu.
Tja, dat ligt echt aan hun, maar ze moeten wat verdienen na 2 maanden geen omzet hebben gedraaid.quote:
Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..quote:Op maandag 11 mei 2020 16:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Tja, dat ligt echt aan hun, maar ze moeten wat verdienen na 2 maanden geen omzet hebben gedraaid.
Die van mij heeft er 2 euro "coronatoeslag" bovenop gegooid.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Hebben jullie het ook gemerkt dat de kappers duurder zijn geworden van voor de corona?
ik moet het allemaal nog zien met die terrassen in de stad, volgens mij wordt dat echt een puinhoopquote:Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..
Van wat ik van onze kapper heb begrepen (bij het afspraak maken) zijn ze 2 euro duurder vanwege de Corona maatregelen die ze daar treffen (ze werken met mondkapjes en geven klanten ook een gratis mondkapje), dus dat vind ik alleen maar begrijpelijk.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Ik heb zo'n idee dat mensen toch wel gaan en misschien juist meer bereid zijn meer te betalen om de horeca te steunen.quote:
Ik ook niet, maar ik denk met name dat alles nog blijvend duur is na de coronacrisis. Want we moeten ook zelf de schade betalen wat het virus ons aangericht heeft.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..
Nee, want ik ga nog niet. En ik begrijp heel goed dat ze duurder zijn. Ze moeten ook leven.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Als je BMI +35 is, vraag je om problemen.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:31 schreef Landgeld het volgende:
Laten we nog maar wat verder versoepelen. En mensen attenderen op gezonder eten. De grootste risicogroepen zijn degene met BMI van +35!
Daar kun je wel donder op zeggen.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik moet het allemaal nog zien met die terrassen in de stad, volgens mij wordt dat echt een puinhoop
Dat gun ik ze ook wel. Was sowieso 1x geweest in de tijd dat ze dicht waren dat heb je eigenlijk bespaard.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vind het ook bijna niks. Had best wat meer gemogen.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:40 schreef speknek het volgende:
Zolang maar 30% omzet gedraaid kan worden, zal de coronatoeslag wel blijven. Ik snap ook niet dat de kapper maar 2 euro erbij doet, dan gaan ze nog steeds moeilijk rondkomen, de meeste zaken zullen al gauw 5 euro toeslag moeten rekenen.
ik begrijp dat niet zo, in principe kunnen ze net zoveel klanten als voorheen helpen met inachtneming regels dus waarom duurder maken, is niet te vergelijken met een terras wat door minder publiek toch rendabel gemaakt moet worden.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, want ik ga nog niet. En ik begrijp heel goed dat ze duurder zijn. Ze moeten ook leven.
Sowieso niet. Mensen blijven toch wel komen.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft een eigen kapsalon. Zoveel steun gehad de afgelopen wekenquote:Op maandag 11 mei 2020 16:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het ook bijna niks. Had best wat meer gemogen.
Er is genoeg concurrentie in die markt dus die vinden wel weer een juiste prijs.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Sowieso niet. Mensen blijven toch wel komen.
Daar ben ik niet mee eens, want die coronabijdrages kun je niet zo maar terugdraaien. Zeker als er weinig klanten per dag komen heb je dan ook minder omzet dan voorheen (crisisvrije tijd). Dus ze hebben gelijk dat ze iets duurder willen maken om meer geld generen voor kosten maken van mondkapjes of minder bestellingen dan normaal.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Gewoon wettelijk verplicht stellen om na corona de coronabijdrages van de kapsalons en horeca terug te draaien. Ze strooien nu ook rond met wetten toch.
Goodwill kun je niet etenquote:Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef satecl het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft een eigen kapsalon. Zoveel steun gehad de afgelopen weken. Alle klanten stuurden berichten als 'we komen snel weer terug'. Om goodwill te kweken heeft ze de prijs niet omhoog gedaan. Dat wordt erg gewaardeerd
Korte termijn niet de beste oplossing, langere termijn denken wij van wel.
Kom maar op met dat diner met een biertje. Tel ik zo 50 euro voor neer pp. Lekker man in het zonnetje. Even het mkb spekken ja tochquote:Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef speknek het volgende:
Als je denkt dat je in de zomer een biertje op het terras kan gaan drinken moet ik je ook alvast teleurstellen. Van wat ik hoor van cafebazen is een koffie of een biertje niet rendabel te maken met 1.5m afstand. Alleen diners. En daar ga je voor door je neus betalen, maar dat hebben mensen er waarschijnlijk wel voor over.
Maar levert uiteindelijk wel geld op. En gelukkig hebben wij een buffer.quote:
Maar dat heeft niet iedereen natuurlijk, dus ik begrijp het heel goed als ze wat meer vragen.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:46 schreef satecl het volgende:
[..]
Maar levert uiteindelijk wel geld op. En gelukkig hebben wij een buffer.
quote:Op maandag 11 mei 2020 16:49 schreef Simmertje het volgende:
De mensen die hun baan hebben behouden deze tijd hebben echt wel extra geld. Merk dat ik zelf nu ook een paar honderd euro meer per maand over hou door de sobere weekenden. Ben dan ook nu wat meer bereid om op een zondagavond wat extra uit te geven bij het online eten bestellen.
Natuurlijk niet.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hahaha, prijzen die omlaag gaanquote:Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Uiteindelijk de beste keuze denk ik - zaken die nu gewoon 20% bovenop hun prijzen gooien gaan zeker klanten verliezen - goodwill gaat maar tot een zekere hoogte bij ons zuunige Nederlanders.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef satecl het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft een eigen kapsalon. Zoveel steun gehad de afgelopen weken. Alle klanten stuurden berichten als 'we komen snel weer terug'. Om goodwill te kweken heeft ze de prijs niet omhoog gedaan. Dat wordt erg gewaardeerd
Zijn alsnog lange tijd dicht geweest. Inkomsten misgelopen. Plus dat bepaalde kappers extra kwijt zijn aan items met betrekking tot de Corona toeslag (mondkapjes hier bv), dus ik vind het alleen maar logisch. Bij de horeca net zo eigenlijk wanneer ze weer open gaan.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp dat niet zo, in principe kunnen ze net zoveel klanten als voorheen helpen met inachtneming regels dus waarom duurder maken, is niet te vergelijken met een terras wat door minder publiek toch rendabel gemaakt moet worden.
Hier ook merkbaar effect. Annuleren van twee vakanties (waarvan we de kosten hebben teruggekregen) helpt ook wel mee. Sparen gewoon rustig door. Zodra reizen weer kan dan hebben we in ieder geval wel genoeg buffer voor een echt grote reis.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:49 schreef Simmertje het volgende:
De mensen die hun baan hebben behouden deze tijd hebben echt wel extra geld. Merk dat ik zelf nu ook een paar honderd euro meer per maand over hou door de sobere weekenden. Ben dan ook nu wat meer bereid om op een zondagavond wat extra uit te geven bij het online eten bestellen. Dus mocht ik straks voor het eerst weer een eetcafé in Amsterdam kunnen bezoeken dan ben ik ook wel bereid wat meer uit te geven. Maar op langere termijn verdwijnt dit effect natuurlijk
het is wat zeg een mondkapje, is toch niet te vergelijken met de horeca die maar een fractie van de mensen kan bedienen?quote:Op maandag 11 mei 2020 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zijn alsnog lange tijd dicht geweest. Inkomsten misgelopen. Plus dat bepaalde kappers extra kwijt zijn aan items met betrekking tot de Corona toeslag (mondkapjes hier bv), dus ik vind het alleen maar logisch. Bij de horeca net zo eigenlijk wanneer ze weer open gaan.
Ik sta toch vooral te kijken wat we daadwerkelijk elke maand uitgeven aan onzinnige dingen. Maar goed dat zullen veel mensen wel hebben en dan kunnen we zelf ook een inschatting maken wat deze ellende de maatschappij gaat kosten.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:49 schreef Simmertje het volgende:
De mensen die hun baan hebben behouden deze tijd hebben echt wel extra geld. Merk dat ik zelf nu ook een paar honderd euro meer per maand over hou door de sobere weekenden. Ben dan ook nu wat meer bereid om op een zondagavond wat extra uit te geven bij het online eten bestellen. Dus mocht ik straks voor het eerst weer een eetcafé in Amsterdam kunnen bezoeken dan ben ik ook wel bereid wat meer uit te geven. Maar op langere termijn verdwijnt dit effect natuurlijk
Fijn dat jullie de kosten hebben teruggekregen. Ik hoor ook van heel veel mensen dat ze toch een deel van de kosten toch echt kwijt zijn.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier ook merkbaar effect. Annuleren van twee vakanties (waarvan we de kosten hebben teruggekregen) helpt ook wel mee. Sparen gewoon rustig door. Zodra reizen weer kan dan hebben we in ieder geval wel genoeg buffer voor een echt grote reis.
Ik hoor veel mensen om mij heen die de kapper dubbel willen betalen als goodwill. Zelf ben ik dit ook van plan, als mijn kapper echter 20% extra zou rekenen dan ga ik naar een andere kapper. Maar dat is ook wel omdat ik kappers sowieso al belachelijk duur vindt voor simpele knipbeurten.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zijn alsnog lange tijd dicht geweest. Inkomsten misgelopen. Plus dat bepaalde kappers extra kwijt zijn aan items met betrekking tot de Corona toeslag (mondkapjes hier bv), dus ik vind het alleen maar logisch. Bij de horeca net zo eigenlijk wanneer ze weer open gaan.
Nee hoor.... Zijn genoeg zuuptenten waar je deze doekoes al jaren moet betalen...quote:
https://www.at5.nl/artike(...)ordt-het-kerstdruktequote:Op maandag 11 mei 2020 17:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is wat zeg een mondkapje, is toch niet te vergelijken met de horeca die maar een fractie van de mensen kan bedienen?
De meeste doden vallen buiten de IC.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:16 schreef polderturk het volgende:
Gisteren 22 mensen opgenomen.
Stel 10 hiervan belanden op de IC.
Stel een derde hiervan overleeft het niet.
Dan gaan er hier 3 of 4 van dood.
Over 2 weken zal het aantal doden nog een stuk lager zijn.
wat een hoop stel woorden en aannames... moet dit iets betekenen of is het jouw gedachtekronkel?quote:Op maandag 11 mei 2020 17:16 schreef polderturk het volgende:
Gisteren 22 mensen opgenomen.
Stel 10 hiervan belanden op de IC.
Stel een derde hiervan overleeft het niet.
Dan gaan er hier 3 of 4 van dood.
Over 2 weken zal het aantal doden nog een stuk lager zijn.
¤5 voor een biertje gaat hier niemand betalen, ondanks dat dat in onze prachtige hoofdstad gangbare prijzen zijn.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:19 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Nee hoor.... Zijn genoeg zuuptenten waar je deze doekoes al jaren moet betalen...
Niveau fok.nl excuses anders ben je een troll.
dat zou kunnenquote:Op maandag 11 mei 2020 17:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik las dat het griepvirus via de lucht moeilijk van mens op mens ging in de zomermaanden, vanwege lage luchtvochtigheid. Zou dit ook het geval zijn met het coronavirus?
Dat word binnenkort of op de lange termijn dus faillissement aanvragen.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef satecl het volgende:
[..]
¤5 is in de hoofdstad ook nog best wel veel hoor, ¤4 is wel normalerquote:Op maandag 11 mei 2020 17:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
¤5 voor een biertje gaat hier niemand betalen, ondanks dat dat in onze prachtige hoofdstad gangbare prijzen zijn.
Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die het wél betalen maar het overgrote deel van mijn stamkroeg schat ik niet zo rijk in dat ze dat er elke week voor over hebben.
Oke in een stamkroeg misschien niet inderdaad..... Maar we hadden een discussie.....gesprek over het terras.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:24 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
¤5 voor een biertje gaat hier niemand betalen, ondanks dat dat in onze prachtige hoofdstad gangbare prijzen zijn.
Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die het wél betalen maar het overgrote deel van mijn stamkroeg schat ik niet zo rijk in dat ze dat er elke week voor over hebben.
Jij vind 12 euro duur voor een kapper?quote:Op maandag 11 mei 2020 17:19 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik hoor veel mensen om mij heen die de kapper dubbel willen betalen als goodwill. Zelf ben ik dit ook van plan, als mijn kapper echter 20% extra zou rekenen dan ga ik naar een andere kapper. Maar dat is ook wel omdat ik kappers sowieso al belachelijk duur vindt voor simpele knipbeurten.
Mijn stamkroeg heeft geen terras?quote:Op maandag 11 mei 2020 17:27 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Oke in een stamkroeg misschien niet inderdaad..... Maar we hadden een discussie.....gesprek over het terras.
zou zomaar kunnen inderdaad maar het punt is dan dat mensen meer gebruik maken van de plek en dus minder drinken dan ze normaal zouden doen, minimum besteding lijkt me een beter plan.quote:Op maandag 11 mei 2020 17:27 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Oke in een stamkroeg misschien niet inderdaad..... Maar we hadden een discussie.....gesprek over het terras.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |