abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 mei 2020 @ 15:38:02 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193066661

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193066667
Topic-dief :P @Nikonlover
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 11 mei 2020 @ 15:38:38 #3
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193066671
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:19 schreef Nia het volgende: Dat gezeik ook over een vaccin. Voor HIV is er nog niet eens een.
Met het verschil dat er nu 7 miljard potentiële patiënten zijn die het vaccin gaan krijgen. Aardige business-case.
pi_193066678
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:38 schreef RipCity het volgende:
Topic-dief.
Welk land was dat Noord Korea??
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  maandag 11 mei 2020 @ 15:39:19 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193066683
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:25 schreef crystal_meth het volgende: [..] Waarom hebben Taiwan en Zuid Korea geen totale lockdown? Omdat ze vroeg maatregelen genomen hebben. voordat het virus zich kon verspreiden. Met een beperkte lockdown drie weken eerder zouden Italië en Spanje nu veel minder besmettingen en doden hebben. Kijk naar landen als Polen, Slovakije, Tsjechië, Griekenland, waar ze vroeg gereageerd hebben omdat ze daar, in tegenstelling tot veel West-Europese landen, veel minder vertrouwen hadden in hun gezondheidszorg. Daar hebben ze veel minder besmettingen en doden. De maatregelen zijn een reactie op de besmettingen, niet de oorzaak ervan. Als je te laat reageert heb je geen andere keuze meer, maar zelfs met een totale lockdown zullen er dan nog veel doden vallen.
Nouja, men neemt virussen en dergelijke in het oosten van Europa altijd meer serieus dan in het westen van Europa. Zelfs bij standaardvarianten van het griepvirus daar gaan in veel landen standaard de scholen al op slot. Komt geen jaar voor dat de scholen niet tenminste een week griepverlof hebben (zelfs dit jaar in Bulgarije, Servië en Polen al gesloten scholen wegens griep, kort voor dit virus uitbrak).

Staat van gezondheidszorg is met dit virus ook niet heel relevant want er is niets dat gedaan kan worden buiten iemand eventueel nog aan de zuurstof of volledige beademing leggen. Nou, laten nu net die ventilatoren in veel Oost-Europese landen goed voorradig te zijn.

Nu.nl vatte het eens mooi samen : toen men in Nederland nog het geen handjes schudden schijtlollig aan het bespreken was gingen daar volledige landen op slot terwijl de incidentie minimaal was in vergelijking met Nederland. Nouja, de uiteindelijke sterftecijfers spreken voor zich. Maar het leven van ouderen wordt getuige dit topic toch niet als erg relevant gezien dus misschien is het allemaal inderdaad wel onnodig.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193066696
Weet iemand wanneer de volgende grote persco van Rutte is? Vandaag over 2 weken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193066706
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En waar baseer je dat op? Nog steeds gewoon bijna 100.000 geconstateerde besmettingen per dag wereldwijd hoor.
Reken een uit over welk percentage we spreken. Dat getal ziet er iets positiever uit dan 100.000 per dag.
pi_193066713
Iermand hier die werkt in ziekenhuis of medische zorg?

https://www.headforpoints(...)-sdylB9ND9BTRDfdMMnU

@Kyran ?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 11 mei 2020 @ 15:43:13 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193066756
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:26 schreef Simmertje het volgende:

[..]

En waar baseer je dat op? Nog steeds gewoon bijna 100.000 geconstateerde besmettingen per dag wereldwijd hoor.
Lol, inderdaad :D 90% van de wereld bijna twee maanden op slot geweest maar het is niet zo besmettelijk hoor _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_193066810
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:43 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Lol, inderdaad :D 90% van de wereld bijna twee maanden op slot geweest maar het is niet zo besmettelijk hoor _O-
Als je wiskunde heb geleerd en rekenkundige kennis heb..... Valt het mee 0,003%
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_193066811
statistieken Vietnam vandaag 11 mei

nog 47 actieve besmettingen

0 doden

241 herstelden
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_193066815
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:03 schreef Jake_Skywalker het volgende:

'intelligente' lockdown.
een intelligente lockdown
Ik vind die hele term zo sneu gekozen door de regeringsleider. 'intelligent' verwijst naar het intellect van een individu.

Een lockdown is net zo min intelligent als een parasol.

Een 'weloverwogen lockdown' was een beter keuze geweest dan het populistisch, neerbuigende en domme gebruik van de term 'intelligente lockdown', ik reken Rutte dit aan.
pi_193066888
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:46 schreef Za het volgende:

[..]

Ik vind die hele term zo sneu gekozen door de regeringsleider. 'intelligent' verwijst naar het intellect van een individu.

Een lockdown is net zo min intelligent als een parasol.

Een 'weloverwogen lockdown' was een beter keuze geweest dan het populistisch, neerbuigende en domme gebruik van de term 'intelligente lockdown', ik reken Rutte dit aan.
Wat had u anders verwacht van een pesoneelszaken mannetje van Unilever?
pi_193066902
in Vietnam gingen de scholen vorige week alweer open

je kunt wel zeggen gebaseerd op die cijfers, niet zo zwaar getroffen maar sommigen daar van die herstelden hebben echt op het randje van leven/dood gelegen op IC's
pi_193066947
Navraag bij de KHN leert dat alle vormen van biljarten en darten onder binnensporten vallen en pas op 1 september weer mogen. Binnensporten mogen nog niet ivm de verspreiding van aerosolen, die bij deze sporten natuurlijk in de rondte vliegen :').

En poolhallen mogen 1 juni dus wel open want horeca. Maar poolen mag je er niet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 11 mei 2020 @ 15:54:13 #16
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193066959
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:36 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ik werd knettergek daar. Ging op gegeven moment expres door rood lopen puur omdat ik dan nog even voor 10 seconde gevoel had zelf te mogen beslissen wat ik deed. Overal door camera's gevolgd worden wordt je helemaal para van. Echt op elke mm op de weg en overal agenten en anderen. En ik had 't na 2 weken al laat staan als je daar woont en ze ook nog je wechat en alles controleren op alles wat je zegt. Maargoed als je daarmee opgroeit is het minder erg maar bid dat het nooit en te nimmer allemaal hierheen komt. Maar vandaag alweer de nieuwe politiebaas die speciale apparatuur aanschaft om heel je auto van binnen te kunnen scannen dus weinig hoop op.
Klinkt inderdaad verstikkend. Toch denk ik dat er ergens een prettige middenweg zou moeten zijn waarbij er voldoende handhaving is en je medeburgers zich hierdoor voorspelbaarder en netter gedragen. Overal camera's en agenten is overkill natuurlijk maar ik zou graag een stuk meer handhaving zien in Nederland zodat tokkiegedrag weer eens afgestraft wordt.

Praktijkvoorbeeld van dit weekend: Jumbo kreeg klachten op de sociale media hier over complete gezinnen die aan het winkelen waren en geen afstand hielden. Personeel dat hen aansprak kreeg een grote muil en de mensen winkelden gewoon verder. Reactie Jumbo: "Ja, maar die mensen luisterden gewoon niet en het is hun eigen verantwoordelijkjheid".

Dan is er niks mis met een paar uniformen ter plekke die die mensen er meteen uitkiepert met een boete. Ik heb vaak het idee dat Nederlanders het woord "Nee" nog nooit serieus hebben hoeven nemen in de praktijk.
  maandag 11 mei 2020 @ 15:56:01 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193066979
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:46 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Als je wiskunde heb geleerd en rekenkundige kennis heb..... Valt het mee 0,003%
Nu met je geweldige wiskundige capaciteiten iets aan je taalkennis doen, oke trolletje?
pi_193066990
Terrasjes weer open: laagste aantal coronadoden Spanje in zeven weken
https://www.telegraaf.nl/(...)panje-in-zeven-weken

Zou er een verband zijn?
  maandag 11 mei 2020 @ 15:59:13 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193067019
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Navraag bij de KHN leert dat alle vormen van biljarten en darten onder binnensporten vallen en pas op 1 september weer mogen. Binnensporten mogen nog niet ivm de verspreiding van aerosolen, die bij deze sporten natuurlijk in de rondte vliegen :').

En poolhallen mogen 1 juni dus wel open want horeca. Maar poolen mag je er niet.
Heb nog steeds grote twijfels of de volledige horeca opent op 1 juni. Poolhallen wel pech ja. Je zou toch een eind moeten komen met het verplicht opkuisen van ballen, tafels en alle keuen. En volgens mij worden ballen en tafels standaard al schoongemaakt in zo ongeveer alle poolhallen.
pi_193067042
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:54 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Klinkt inderdaad verstikkend. Toch denk ik dat er ergens een prettige middenweg zou moeten zijn waarbij er voldoende handhaving is en je medeburgers zich hierdoor voorspelbaarder en netter gedragen. Overal camera's en agenten is overkill natuurlijk maar ik zou graag een stuk meer handhaving zien in Nederland zodat tokkiegedrag weer eens afgestraft wordt.

Praktijkvoorbeeld van dit weekend: Jumbo kreeg klachten op de sociale media hier over complete gezinnen die aan het winkelen waren en geen afstand hielden. Personeel dat hen aansprak kreeg een grote muil en de mensen winkelden gewoon verder. Reactie Jumbo: "Ja, maar die mensen luisterden gewoon niet en het is hun eigen verantwoordelijkjheid".

Dan is er niks mis met een paar uniformen ter plekke die die mensen er meteen uitkiepert met een boete. Ik heb vaak het idee dat Nederlanders het woord "Nee" nog nooit serieus hebben hoeven nemen in de praktijk.
Ik denk dat je geen flauw idee hebt van wat je zegt.
pi_193067045
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:56 schreef Mondkapje het volgende:
Terrasjes weer open: laagste aantal coronadoden Spanje in zeven weken
https://www.telegraaf.nl/(...)panje-in-zeven-weken

Zou er een verband zijn?
Domste reactie van vandaag. Je snapt dat de doden besmettingen zijn van een aantal weken geleden en dus niets te maken hebben met de versoepelingen deze week. Dat weten we pas over een aantal weken.
pi_193067047
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:59 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Heb nog steeds grote twijfels of de volledige horeca opent op 1 juni. Poolhallen wel pech ja. Je zou toch een eind moeten komen met het verplicht opkuisen van ballen, tafels en alle keuen. En volgens mij worden ballen en tafels standaard al schoongemaakt in zo ongeveer alle poolhallen.
Dat laatste is wel zoals het hoort maar de praktijk is (was, hopelijk) wel anders.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 11 mei 2020 @ 16:01:39 #23
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193067055
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik denk dat je geen flauw idee hebt van wat je zegt.
Beveiliging bij supermarkten die ook daadwerkelijk optreedt.
pi_193067076
aantal herstelden in Italie nu: 105,186

aantal herstelden in Amerika nu: 277,760

en in VK: 1,002 herstelden maar, ten opzichte van die 31,190 doden
  maandag 11 mei 2020 @ 16:03:22 #25
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_193067082
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:19 schreef Nia het volgende:
Dat gezeik ook over een vaccin. Voor HIV is er nog niet eens een.
We genezen van de meeste virus infecties doordat het immuunsysteem het virus verslaat. De meeste vaccins zijn onschadelijk gemaakte virussen die dezelfde immuunreactie opwekken.
HIV is zonder behandeling haast altijd dodelijk, omdat er geen effectieve immuunreactie optreedt. Dan kan je verwachten dat een vaccin veel moeilijker te maken is, want als het virus zelf geen effectieve immuunreactie opwekt zal een onschadelijk gemaakt virus dat waarschijnlijk ook niet doen.
are we infinite or am I alone
pi_193067092
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:01 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

M.a.w. iedereen die buiten de gestelde norm (wie stelt dan de norm) valt buiten de supermarkt kieperen?
  maandag 11 mei 2020 @ 16:04:33 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193067097
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat laatste is wel zoals het hoort maar de praktijk is (was, hopelijk) wel anders.
Er is één klein café hier met een tweetal tafels waar ik regelmatig ga poolen. Ballen en tafel na iedere gast, keuen heb ik ze nog niet op kunnen betrappen. Misschien eind van de nacht of ochtend ofzo.

Bij de grotere poolhal werden ook de stokken na iedere gebruiker schoongemaakt maar vele kwamen daar sowieso al met eigen keu.
pi_193067103
Ic bezetting met corona patiënten gedaald tot onder de 500.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 11 mei 2020 @ 16:05:42 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_193067116
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:03 schreef TheVoice4ever het volgende:
aantal herstelden in Italie nu: 105,186

aantal herstelden in Amerika nu: 277,760

en in VK: 1,002 herstelden maar, ten opzichte van die 31,190 doden
Zullen meer testen op mensen die geen symptomen meer hebben.

Nederland technisch gezien ook maar een handvol mensen die hersteld zijn.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:10:09 #30
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193067194
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Goed nieuws
  maandag 11 mei 2020 @ 16:10:34 #31
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067203
quote:

[..]

middel misschien erger dan de kwaal
pi_193067209
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 15:49 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Wat had u anders verwacht van een pesoneelszaken mannetje van Unilever?
Intelligente lockdown is toch een prachtige marketing term.
Wie is er nu niet voor een slimme/intelligente lockdown. En als ik als persoon mezelf netjes aan de regels hou hoor ik bij de intelligente groep.
Als ik dat niet doe wordt ik meteen weggezet als dom.

Weloverwogen lockdown roept alleen maar op tot discussie.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:12:14 #33
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067229
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:11 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Intelligente lockdown is toch een prachtige marketing term.
Wie is er nu niet voor een slimme/intelligente lockdown. En als ik als persoon mezelf netjes aan de regels hou hoor ik bij de intelligente groep.
Als ik dat niet doe wordt ik meteen weggezet als dom.

Weloverwogen lockdown roept alleen maar op tot discussie.
al is er weinig over van dat intelligente
pi_193067256
quote:

[..]

Als er beveiliging is prima, maar ik vraag me altijd af waarom we tegenwoordig beveiligers nodig hebben bij een supermarkt.
pi_193067262
Ook maar even gebeld voor een afspraak bij de kapper. Helaas hele week al vol haha. Was er al bang voor. Dan maar volgende week. Kan in ieder geval weer naar de kapper _O_
pi_193067312
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:12 schreef Tarado het volgende:

[..]

al is er weinig over van dat intelligente
Het zal aan mij liggen, maar ik heb echt het idee dat 90/95% zich er prima aan houdt.
Nu zal je met strengere regels misschien daar wel 98% van maken, maar of dat het waard is voor de overige 95%....
pi_193067317
quote:
Netjes O+
  maandag 11 mei 2020 @ 16:20:35 #38
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067354
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het zal aan mij liggen, maar ik heb echt het idee dat 90/95% zich er prima aan houdt.
Nu zal je met strengere regels misschien daar wel 98% van maken, maar of dat het waard is voor de overige 95%....
het kan ook aan mij liggen maar in de supermarkt is dat zeker niet meer zo, verder kom ik weinig in situaties terecht met meerdere mensen maar het is een groot verschil met het begin van de intelligente lockdown :)
  maandag 11 mei 2020 @ 16:23:00 #39
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193067394
Hebben jullie het ook gemerkt dat de kappers duurder zijn geworden van voor de corona?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193067423
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

het kan ook aan mij liggen maar in de supermarkt is dat zeker niet meer zo, verder kom ik weinig in situaties terecht met meerdere mensen maar het is een groot verschil met het begin van de intelligente lockdown :)
In de supermarkt is het ook bijna zo goed als onmogelijk om constant deze afstand te bewaren, en dat iedereen er losser mee omgaat had ik wel verwacht.

Voor het overgrote deel kan ik me wel vinden in de maatregelen en met een beetje moeite kun je er in ieder geval zelf voor zorgen dat je niet in binnen die afstand komt van anderen.
Het enige wat mij wel stoort is dat er niet echt een duidelijke definitie is van wat er nu precies wel en niet mag. Vanuit Den Haag komt er informatie, gemeentelijke verordeningen, veiligheids regio's etc.

De roep om strengere maatregelen is daarom aan mij ook niet besteed :)
  maandag 11 mei 2020 @ 16:24:30 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193067424
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Hebben jullie het ook gemerkt dat de kappers duurder zijn geworden van voor de corona?
Zou ik ook doen als ik hun was, mensen komen toch wel en er kan weer geld ingehaald worden.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:25:21 #42
5428 crew  miss_sly
pi_193067434
quote:
^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193067462
Zou het ook niet heel erg vinden om dit keer iets meer te betalen. Haar is echt te lang geworden en ziet er niet meer uit. Ben allang blij dat het volgende week dan weer lekker kort is.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:27:53 #44
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193067481
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:24 schreef Momo het volgende:

[..]

Zou ik ook doen als ik hun was, mensen komen toch wel en er komt weer geld ingehaald worden.
Ja dat is ook zo, maar precies het zelfde als bij horeca nadat ze op 1 juni open zullen gaan.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:28:53 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193067493
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:27 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat is ook zo, maar precies het zelfde als bij horeca nadat ze op 1 juni open zullen gaan.
Ik denk het wel als ze maar 30% van het terras kunnen bezetten nu.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:28:55 #46
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067494
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:24 schreef Kickinalfa het volgende:
De roep om strengere maatregelen is daarom aan mij ook niet besteed
nee lijkt me ook geen reden toe, al die verwachte pieken na drukke weekenden zijn ook uitgebleven
  maandag 11 mei 2020 @ 16:30:28 #47
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193067512
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:28 schreef Momo het volgende:

[..]

ja bijvoorbeeld 5 euro voor een pilsje of 6 euro voor een kopje koffie.
pi_193067522
Laten we nog maar wat verder versoepelen. En mensen attenderen op gezonder eten. De grootste risicogroepen zijn degene met BMI van +35!
Love is in the air!
pi_193067530
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:30 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

ja bijvoorbeeld 5 euro voor een pilsje of 6 euro voor een kopje koffie.
Dan draaien ze zichzelf de nek om.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:31:40 #50
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067532
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:28 schreef Momo het volgende:

[..]

als ze al open gaan, kreeg een mailtje van een restaurant dat dicht blijft tot 1 juli omdat 30 man inclusief personeel voor hun weinig zin heeft, ze blijven gewoon doorgaan met afhaal tot die tijd
  maandag 11 mei 2020 @ 16:32:41 #51
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193067552
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Tja, dat ligt echt aan hun, maar ze moeten wat verdienen na 2 maanden geen omzet hebben gedraaid.
pi_193067592
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:32 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Tja, dat ligt echt aan hun, maar ze moeten wat verdienen na 2 maanden geen omzet hebben gedraaid.
Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..
  maandag 11 mei 2020 @ 16:35:35 #53
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193067602
quote:
Die van mij heeft er 2 euro "coronatoeslag" bovenop gegooid.

Ervaring met eerdere "tijdelijke" verhogingen leert dat die niet meer teruggedraaid zal worden.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 11 mei 2020 @ 16:36:14 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067615
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..
ik moet het allemaal nog zien met die terrassen in de stad, volgens mij wordt dat echt een puinhoop
pi_193067617
quote:
Van wat ik van onze kapper heb begrepen (bij het afspraak maken) zijn ze 2 euro duurder vanwege de Corona maatregelen die ze daar treffen (ze werken met mondkapjes en geven klanten ook een gratis mondkapje), dus dat vind ik alleen maar begrijpelijk.

quote:

[..]

Ik heb zo'n idee dat mensen toch wel gaan en misschien juist meer bereid zijn meer te betalen om de horeca te steunen.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:36:38 #56
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193067622
quote:

[..]

Ik ook niet, maar ik denk met name dat alles nog blijvend duur is na de coronacrisis. Want we moeten ook zelf de schade betalen wat het virus ons aangericht heeft.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:39:42 #57
249559 crew  Lavenderr
pi_193067680
quote:
Nee, want ik ga nog niet. En ik begrijp heel goed dat ze duurder zijn. Ze moeten ook leven.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:40:11 #58
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_193067691
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:31 schreef Landgeld het volgende:
Laten we nog maar wat verder versoepelen. En mensen attenderen op gezonder eten. De grootste risicogroepen zijn degene met BMI van +35!
Als je BMI +35 is, vraag je om problemen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:40:35 #59
249559 crew  Lavenderr
pi_193067698
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik moet het allemaal nog zien met die terrassen in de stad, volgens mij wordt dat echt een puinhoop
Daar kun je wel donder op zeggen.
pi_193067702
quote:
Dat gun ik ze ook wel. Was sowieso 1x geweest in de tijd dat ze dicht waren dat heb je eigenlijk bespaard.
pi_193067705
Gewoon wettelijk verplicht stellen om na corona de coronabijdrages van de kapsalons en horeca terug te draaien. Ze strooien nu ook rond met wetten toch.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:40:56 #62
8369 speknek
Another day another slay
pi_193067706
Zolang maar 30% omzet gedraaid kan worden, zal de coronatoeslag wel blijven. Ik snap ook niet dat de kapper maar 2 euro erbij doet, dan gaan ze nog steeds moeilijk rondkomen, de meeste zaken zullen al gauw 5 euro toeslag moeten rekenen. Als ik een horeca-ondernemer was zou ik ook 10 euro pp coronatoeslag vragen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:41:06 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_193067708
quote:

[..]

Voor 2 euro meer?
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:41:48 #64
249559 crew  Lavenderr
pi_193067719
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:40 schreef speknek het volgende:
Zolang maar 30% omzet gedraaid kan worden, zal de coronatoeslag wel blijven. Ik snap ook niet dat de kapper maar 2 euro erbij doet, dan gaan ze nog steeds moeilijk rondkomen, de meeste zaken zullen al gauw 5 euro toeslag moeten rekenen.
Ik vind het ook bijna niks. Had best wat meer gemogen.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:42:03 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067727
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, want ik ga nog niet. En ik begrijp heel goed dat ze duurder zijn. Ze moeten ook leven.
ik begrijp dat niet zo, in principe kunnen ze net zoveel klanten als voorheen helpen met inachtneming regels dus waarom duurder maken, is niet te vergelijken met een terras wat door minder publiek toch rendabel gemaakt moet worden.
pi_193067734
quote:

[..]

Sowieso niet. Mensen blijven toch wel komen.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:43:27 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_193067750
Als je denkt dat je in de zomer een biertje op het terras kan gaan drinken moet ik je ook alvast teleurstellen. Van wat ik hoor van cafebazen is een koffie of een biertje niet rendabel te maken met 1.5m afstand. Alleen diners. En daar ga je voor door je neus betalen, maar dat hebben mensen er waarschijnlijk wel voor over.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:43:54 #68
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_193067760
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind het ook bijna niks. Had best wat meer gemogen.
Mijn vrouw heeft een eigen kapsalon. Zoveel steun gehad de afgelopen weken O+ . Alle klanten stuurden berichten als 'we komen snel weer terug'. Om goodwill te kweken heeft ze de prijs niet omhoog gedaan. Dat wordt erg gewaardeerd :)

Korte termijn niet de beste oplossing, langere termijn denken wij van wel.
pi_193067763
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Sowieso niet. Mensen blijven toch wel komen.
Er is genoeg concurrentie in die markt dus die vinden wel weer een juiste prijs.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:43:59 #70
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193067764
quote:
10s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Gewoon wettelijk verplicht stellen om na corona de coronabijdrages van de kapsalons en horeca terug te draaien. Ze strooien nu ook rond met wetten toch.
Daar ben ik niet mee eens, want die coronabijdrages kun je niet zo maar terugdraaien. Zeker als er weinig klanten per dag komen heb je dan ook minder omzet dan voorheen (crisisvrije tijd). Dus ze hebben gelijk dat ze iets duurder willen maken om meer geld generen voor kosten maken van mondkapjes of minder bestellingen dan normaal.
pi_193067782
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef satecl het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft een eigen kapsalon. Zoveel steun gehad de afgelopen weken O+ . Alle klanten stuurden berichten als 'we komen snel weer terug'. Om goodwill te kweken heeft ze de prijs niet omhoog gedaan. Dat wordt erg gewaardeerd :)

Goodwill kun je niet eten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_193067808
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef speknek het volgende:
Als je denkt dat je in de zomer een biertje op het terras kan gaan drinken moet ik je ook alvast teleurstellen. Van wat ik hoor van cafebazen is een koffie of een biertje niet rendabel te maken met 1.5m afstand. Alleen diners. En daar ga je voor door je neus betalen, maar dat hebben mensen er waarschijnlijk wel voor over.
Kom maar op met dat diner met een biertje. Tel ik zo 50 euro voor neer pp. Lekker man in het zonnetje. Even het mkb spekken ja toch
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:46:42 #73
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_193067812
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:45 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Goodwill kun je niet eten
Maar levert uiteindelijk wel geld op. En gelukkig hebben wij een buffer.
pi_193067861
De mensen die hun baan hebben behouden deze tijd hebben echt wel extra geld. Merk dat ik zelf nu ook een paar honderd euro meer per maand over hou door de sobere weekenden. Ben dan ook nu wat meer bereid om op een zondagavond wat extra uit te geven bij het online eten bestellen. Dus mocht ik straks voor het eerst weer een eetcafé in Amsterdam kunnen bezoeken dan ben ik ook wel bereid wat meer uit te geven. Maar op langere termijn verdwijnt dit effect natuurlijk
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 16:50:34 #75
249559 crew  Lavenderr
pi_193067876
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:46 schreef satecl het volgende:

[..]

Maar levert uiteindelijk wel geld op. En gelukkig hebben wij een buffer.
Maar dat heeft niet iedereen natuurlijk, dus ik begrijp het heel goed als ze wat meer vragen.
pi_193067901
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:49 schreef Simmertje het volgende:
De mensen die hun baan hebben behouden deze tijd hebben echt wel extra geld. Merk dat ik zelf nu ook een paar honderd euro meer per maand over hou door de sobere weekenden. Ben dan ook nu wat meer bereid om op een zondagavond wat extra uit te geven bij het online eten bestellen.
^O^ ik stop meer in het aflossen van mijn hypotheek. Wat een heerlijk gevoel. _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_193067905
quote:

[..]

Natuurlijk niet.
  maandag 11 mei 2020 @ 16:54:26 #78
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193067946
quote:

[..]

Hahaha, prijzen die omlaag gaan _O-
Beste mop van 2020.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 11 mei 2020 @ 16:54:28 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193067947
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
je hoeft ook niet te gaan
pi_193067981
quote:

[..]

Uiteindelijk de beste keuze denk ik - zaken die nu gewoon 20% bovenop hun prijzen gooien gaan zeker klanten verliezen - goodwill gaat maar tot een zekere hoogte bij ons zuunige Nederlanders.
pi_193068107
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 16:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik begrijp dat niet zo, in principe kunnen ze net zoveel klanten als voorheen helpen met inachtneming regels dus waarom duurder maken, is niet te vergelijken met een terras wat door minder publiek toch rendabel gemaakt moet worden.
Zijn alsnog lange tijd dicht geweest. Inkomsten misgelopen. Plus dat bepaalde kappers extra kwijt zijn aan items met betrekking tot de Corona toeslag (mondkapjes hier bv), dus ik vind het alleen maar logisch. Bij de horeca net zo eigenlijk wanneer ze weer open gaan.
pi_193068145
quote:
De mensen die hun baan hebben behouden deze tijd hebben echt wel extra geld. Merk dat ik zelf nu ook een paar honderd euro meer per maand over hou door de sobere weekenden. Ben dan ook nu wat meer bereid om op een zondagavond wat extra uit te geven bij het online eten bestellen. Dus mocht ik straks voor het eerst weer een eetcafé in Amsterdam kunnen bezoeken dan ben ik ook wel bereid wat meer uit te geven. Maar op langere termijn verdwijnt dit effect natuurlijk
Hier ook merkbaar effect. Annuleren van twee vakanties (waarvan we de kosten hebben teruggekregen) helpt ook wel mee. Sparen gewoon rustig door. Zodra reizen weer kan dan hebben we in ieder geval wel genoeg buffer voor een echt grote reis.
  maandag 11 mei 2020 @ 17:13:02 #83
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193068178
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zijn alsnog lange tijd dicht geweest. Inkomsten misgelopen. Plus dat bepaalde kappers extra kwijt zijn aan items met betrekking tot de Corona toeslag (mondkapjes hier bv), dus ik vind het alleen maar logisch. Bij de horeca net zo eigenlijk wanneer ze weer open gaan.
het is wat zeg een mondkapje, is toch niet te vergelijken met de horeca die maar een fractie van de mensen kan bedienen?
pi_193068194
quote:
Ik sta toch vooral te kijken wat we daadwerkelijk elke maand uitgeven aan onzinnige dingen. Maar goed dat zullen veel mensen wel hebben en dan kunnen we zelf ook een inschatting maken wat deze ellende de maatschappij gaat kosten.
pi_193068233
Gisteren 22 mensen opgenomen.
Stel 10 hiervan belanden op de IC.
Stel een derde hiervan overleeft het niet.
Dan gaan er hier 3 of 4 van dood.
Over 2 weken zal het aantal doden nog een stuk lager zijn.
  Moderator maandag 11 mei 2020 @ 17:16:50 #86
5428 crew  miss_sly
pi_193068234
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hier ook merkbaar effect. Annuleren van twee vakanties (waarvan we de kosten hebben teruggekregen) helpt ook wel mee. Sparen gewoon rustig door. Zodra reizen weer kan dan hebben we in ieder geval wel genoeg buffer voor een echt grote reis.
Fijn dat jullie de kosten hebben teruggekregen. Ik hoor ook van heel veel mensen dat ze toch een deel van de kosten toch echt kwijt zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 11 mei 2020 @ 17:19:03 #87
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_193068263
quote:
7s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik hoor veel mensen om mij heen die de kapper dubbel willen betalen als goodwill. Zelf ben ik dit ook van plan, als mijn kapper echter 20% extra zou rekenen dan ga ik naar een andere kapper. Maar dat is ook wel omdat ik kappers sowieso al belachelijk duur vindt voor simpele knipbeurten.
pi_193068269
quote:

[..]

Nee hoor.... Zijn genoeg zuuptenten waar je deze doekoes al jaren moet betalen...
Niveau fok.nl excuses anders ben je een troll.
pi_193068275
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is wat zeg een mondkapje, is toch niet te vergelijken met de horeca die maar een fractie van de mensen kan bedienen?
https://www.at5.nl/artike(...)ordt-het-kerstdrukte

mondkapje is niet verplicht, zie de beelden. Had wel verplicht mogen worden imo. Niet verplicht, dan de rest ook niet imo
of ben ik onzin aan het schrijven hier
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  maandag 11 mei 2020 @ 17:20:05 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_193068277
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:16 schreef polderturk het volgende:
De meeste doden vallen buiten de IC.
pi_193068305
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:16 schreef polderturk het volgende:
wat een hoop stel woorden en aannames... moet dit iets betekenen of is het jouw gedachtekronkel?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193068333
ik las dat het griepvirus via de lucht moeilijk van mens op mens ging in de zomermaanden, vanwege lage luchtvochtigheid. Zou dit ook het geval zijn met het coronavirus?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193068369
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:19 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Nee hoor.... Zijn genoeg zuuptenten waar je deze doekoes al jaren moet betalen...
Niveau fok.nl excuses anders ben je een troll.
¤5 voor een biertje gaat hier niemand betalen, ondanks dat dat in onze prachtige hoofdstad gangbare prijzen zijn.

Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die het wél betalen maar het overgrote deel van mijn stamkroeg schat ik niet zo rijk in dat ze dat er elke week voor over hebben.
pi_193068389
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:23 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik las dat het griepvirus via de lucht moeilijk van mens op mens ging in de zomermaanden, vanwege lage luchtvochtigheid. Zou dit ook het geval zijn met het coronavirus?
dat zou kunnen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193068403
quote:

[..]

Dat word binnenkort of op de lange termijn dus faillissement aanvragen.
Belastingen gaan omhoog, alles word duurder.
  maandag 11 mei 2020 @ 17:27:29 #96
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193068409
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

¤5 voor een biertje gaat hier niemand betalen, ondanks dat dat in onze prachtige hoofdstad gangbare prijzen zijn.

Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die het wél betalen maar het overgrote deel van mijn stamkroeg schat ik niet zo rijk in dat ze dat er elke week voor over hebben.
¤5 is in de hoofdstad ook nog best wel veel hoor, ¤4 is wel normaler
pi_193068411
quote:
1s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:24 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Oke in een stamkroeg misschien niet inderdaad..... Maar we hadden een discussie.....gesprek over het terras.
pi_193068429
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:19 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Ik hoor veel mensen om mij heen die de kapper dubbel willen betalen als goodwill. Zelf ben ik dit ook van plan, als mijn kapper echter 20% extra zou rekenen dan ga ik naar een andere kapper. Maar dat is ook wel omdat ik kappers sowieso al belachelijk duur vindt voor simpele knipbeurten.
Jij vind 12 euro duur voor een kapper?
Je moet ook niet naar een kapsalon gaan, die zijn overpriced.
Thuiskapster nemen :)
pi_193068446
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:27 schreef Oekelele het volgende:

[..]

Oke in een stamkroeg misschien niet inderdaad..... Maar we hadden een discussie.....gesprek over het terras.
Mijn stamkroeg heeft geen terras?
  maandag 11 mei 2020 @ 17:30:27 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193068452
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 17:27 schreef Oekelele het volgende:

[..]

zou zomaar kunnen inderdaad maar het punt is dan dat mensen meer gebruik maken van de plek en dus minder drinken dan ze normaal zouden doen, minimum besteding lijkt me een beter plan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')