Tja, dat ligt echt aan hun, maar ze moeten wat verdienen na 2 maanden geen omzet hebben gedraaid.quote:
Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..quote:Op maandag 11 mei 2020 16:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Tja, dat ligt echt aan hun, maar ze moeten wat verdienen na 2 maanden geen omzet hebben gedraaid.
Die van mij heeft er 2 euro "coronatoeslag" bovenop gegooid.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Hebben jullie het ook gemerkt dat de kappers duurder zijn geworden van voor de corona?
ik moet het allemaal nog zien met die terrassen in de stad, volgens mij wordt dat echt een puinhoopquote:Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..
Van wat ik van onze kapper heb begrepen (bij het afspraak maken) zijn ze 2 euro duurder vanwege de Corona maatregelen die ze daar treffen (ze werken met mondkapjes en geven klanten ook een gratis mondkapje), dus dat vind ik alleen maar begrijpelijk.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Hebben jullie het ook gemerkt dat de kappers duurder zijn geworden van voor de corona?
Ik heb zo'n idee dat mensen toch wel gaan en misschien juist meer bereid zijn meer te betalen om de horeca te steunen.quote:
Ik ook niet, maar ik denk met name dat alles nog blijvend duur is na de coronacrisis. Want we moeten ook zelf de schade betalen wat het virus ons aangericht heeft.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Denk dat de meeste mensen het kunnen accepteren dat ze het voor nu met een paar euro hebben verhoogd. Het genaaide is alleen dat ik mij afvraag of ze ook de prijzen weer terugdraaien als alles weer een beetje genormaliseerd is. Ik gok van niet..
Nee, want ik ga nog niet. En ik begrijp heel goed dat ze duurder zijn. Ze moeten ook leven.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Als je BMI +35 is, vraag je om problemen.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:31 schreef Landgeld het volgende:
Laten we nog maar wat verder versoepelen. En mensen attenderen op gezonder eten. De grootste risicogroepen zijn degene met BMI van +35!
Daar kun je wel donder op zeggen.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik moet het allemaal nog zien met die terrassen in de stad, volgens mij wordt dat echt een puinhoop
Dat gun ik ze ook wel. Was sowieso 1x geweest in de tijd dat ze dicht waren dat heb je eigenlijk bespaard.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:23 schreef Ven1972 het volgende:
Ik vind het ook bijna niks. Had best wat meer gemogen.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:40 schreef speknek het volgende:
Zolang maar 30% omzet gedraaid kan worden, zal de coronatoeslag wel blijven. Ik snap ook niet dat de kapper maar 2 euro erbij doet, dan gaan ze nog steeds moeilijk rondkomen, de meeste zaken zullen al gauw 5 euro toeslag moeten rekenen.
ik begrijp dat niet zo, in principe kunnen ze net zoveel klanten als voorheen helpen met inachtneming regels dus waarom duurder maken, is niet te vergelijken met een terras wat door minder publiek toch rendabel gemaakt moet worden.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, want ik ga nog niet. En ik begrijp heel goed dat ze duurder zijn. Ze moeten ook leven.
Sowieso niet. Mensen blijven toch wel komen.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:34 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft een eigen kapsalon. Zoveel steun gehad de afgelopen wekenquote:Op maandag 11 mei 2020 16:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind het ook bijna niks. Had best wat meer gemogen.
Er is genoeg concurrentie in die markt dus die vinden wel weer een juiste prijs.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Sowieso niet. Mensen blijven toch wel komen.
Daar ben ik niet mee eens, want die coronabijdrages kun je niet zo maar terugdraaien. Zeker als er weinig klanten per dag komen heb je dan ook minder omzet dan voorheen (crisisvrije tijd). Dus ze hebben gelijk dat ze iets duurder willen maken om meer geld generen voor kosten maken van mondkapjes of minder bestellingen dan normaal.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Gewoon wettelijk verplicht stellen om na corona de coronabijdrages van de kapsalons en horeca terug te draaien. Ze strooien nu ook rond met wetten toch.
Goodwill kun je niet etenquote:Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef satecl het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft een eigen kapsalon. Zoveel steun gehad de afgelopen weken. Alle klanten stuurden berichten als 'we komen snel weer terug'. Om goodwill te kweken heeft ze de prijs niet omhoog gedaan. Dat wordt erg gewaardeerd
Korte termijn niet de beste oplossing, langere termijn denken wij van wel.
Kom maar op met dat diner met een biertje. Tel ik zo 50 euro voor neer pp. Lekker man in het zonnetje. Even het mkb spekken ja tochquote:Op maandag 11 mei 2020 16:43 schreef speknek het volgende:
Als je denkt dat je in de zomer een biertje op het terras kan gaan drinken moet ik je ook alvast teleurstellen. Van wat ik hoor van cafebazen is een koffie of een biertje niet rendabel te maken met 1.5m afstand. Alleen diners. En daar ga je voor door je neus betalen, maar dat hebben mensen er waarschijnlijk wel voor over.
Maar levert uiteindelijk wel geld op. En gelukkig hebben wij een buffer.quote:
Maar dat heeft niet iedereen natuurlijk, dus ik begrijp het heel goed als ze wat meer vragen.quote:Op maandag 11 mei 2020 16:46 schreef satecl het volgende:
[..]
Maar levert uiteindelijk wel geld op. En gelukkig hebben wij een buffer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |