Heeft u dan beter advies?quote:Op maandag 11 mei 2020 18:55 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Het enige dat je hoort is ontzettend dom advies.
De overheid maakt beleid op basis van de adviezen van onafhankelijke experts. Toch bijzonder dat er nogal wat figuren zijn die dat niet vertrouwen maar wel de mening van een of andere random internetgekkie. Dat is gewoon het schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:04 schreef Oekelele het volgende:
[..]
En vandaar de overheden wereldwijd elke vorm van tegenspraak dan maar verwijderen.
Omdat er misschien gekke mensen zijn die dan in opstand komen.
Omdat de overheid nooit fake nieuws verspreid.
Of in contradictie.
Aha, betrapt. Een soort Nederlandse Dr. Erickson, dus.quote:
Ook al zo'n kwakzalver waar mensen waarde aan hechten omdat hij de gewenste afwijkende mening heeft.quote:
Oke ….. Ben het ver eens met jouw bewering. Vraagje als er morgen een vaccin ter beschikking komt neemt u deze dan klakkeloos.... Of kijkt u even de kat uit de boom?quote:Op maandag 11 mei 2020 19:11 schreef Gehrman het volgende:
[..]
De overheid maakt beleid op basis van de adviezen van onafhankelijke experts. Toch bijzonder dat er nogal wat figuren zijn die dat niet vertrouwen maar wel de mening van een of andere random internetgekkie. Dat is gewoon het schoolvoorbeeld van cognitieve dissonantie.
En dan vraag ik me af wat voor veel mensen nog het belangrijkste is: het afwijkende of het gewenste.quote:
Ik neem dat vaccin. Als alle klinische trials goed doorgekomen zijn heb ik er vertrouwen in dat het veilig is.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:14 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Oke ….. Ben het ver eens met jouw bewering. Vraagje als er morgen een vaccin ter beschikking komt neemt u deze dan klakkeloos.... Of kijkt u even de kat uit de boom?
Bizar dat mensen zo in mekaar zitten.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik neem dat vaccin. Als alle klinische trials goed doorgekomen zijn heb ik er vertrouwen in dat het veilig is.
Want? Op basis van wat maak jij dan zo'n oordeel? Mits je de relevante wetenschappelijke kennis in huis hebt is het enkel op basis van onderbuikgevoelens.quote:
quote:11 mei 2020
De Belgische overheid investeert ¤ 20 miljoen in een landelijke 'vaccinopolis'. Het project zal geleid worden door epidemioloog Pierre Van Damme (Universiteit Antwerpen) en immunoloog Arnaud Marchant (Université libre de Bruxelles). Dit initiatief moet gaan helpen om zo snel mogelijk de beste vaccins te selecteren voor de bestrijding van epidemieën als COVID-19.
Toen was de hele wereld niet vol ermee bezig.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
RNA vaccins zijn nog nooit goed gelukt. Met andere RNA virussen zeggen we ook elke vijf jaar dat er binnen vijf jaar een vaccin beschikbaar is. Dat vaccin komt er echt niet binnen zo'n snelle tijd.
Ik ook inderdaad..... Maar dat was de vraag niet.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:18 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ik neem dat vaccin. Als alle klinische trials goed doorgekomen zijn heb ik er vertrouwen in dat het veilig is.
Tenzij.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:25 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Want? Op basis van wat maak jij dan zo'n oordeel? Mits je de relevante wetenschappelijke kennis in huis hebt is het enkel op basis van onderbuikgevoelens.
Complottheorie Gekkies.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:14 schreef Simmertje het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)VaFclFkN3hr6WRjLhVOE
Was dit helemaal vergeten, wel grappig de overeenkomsten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij stelt vragen. maar goed andere mensen horen enkel twitter soundbites.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:04 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Dit soort complotgekkies horen inderdaad in BNW.
Volgens mij hadden ze in finland met dat mexicaanse griel virus opeens narcolepsie als lange termijn bijwerking.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:27 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ik ook inderdaad..... Maar dat was de vraag niet.
Jij weet dat een vaccine wel een aantal jaren nodig heeft om elke bijwerking te kunnen meten.
Maar op de langere termijn kan het vaccin toch nog schadelijke gevolgen met zich meebrengen.
Ik denk dat vele mensen dat niet weten. En dus wel klakkeloos dit vaccin nemen.
Ik zeg dus niet dat iedereen dom is.... Maar er zitten aan elk nieuw vaccin lange termijn risico's.
•
Is niet nodig, er gebeurt niks als je nu naar buiten loopt.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze in finland met dat mexicaanse griel virus opeens narcolepsie als lange termijn bijwerking.
Niet dat ik de voorkeur heb voor een gehaast vaccin maar nog jarenlang zo doorsukkelen met corona en 1,5m samenleving zie ik ook niet zitten.
Het leven is een gok, maar om te gokken met uw leven. Is weer een ander verhaal.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:35 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Volgens mij hadden ze in finland met dat mexicaanse griel virus opeens narcolepsie als lange termijn bijwerking.
Niet dat ik de voorkeur heb voor een gehaast vaccin maar nog jarenlang zo doorsukkelen met corona en 1,5m samenleving zie ik ook niet zitten.
Ik denk niet dat een gehaast vaccin perse zo'n gok zal zijn. Alsof we ineens I am legend taferelen krijgen.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:40 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Het leven is een gok, maar om te gokken met uw leven. Is weer een ander verhaal.
Ik zou je advies geven je te melden als proefkonijn. Schijnt goed betaald te worden en tijdens de trail krijgt 50% het vaccine en de andere gelukkige 50% een placebo.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een gehaast vaccin perse zo'n gok zal zijn. Alsof we ineens I am legend taferelen krijgen.
Nee bedankt. Een andere user hier doet trouwens al mee aan het onderzoek naar een vacvin. Benieuwd wat eruit komt.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:49 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ik zou je advies geven je te melden als proefkonijn. Schijnt goed betaald te worden en tijdens de trail krijgt 50% het vaccine en de andere gelukkige een placebo.
Dat is wel heel specifiek.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:01 schreef slashdotter3 het volgende:
A worker infected 533 others with coronavirus at a factory in Ghana
https://edition.cnn.com/2(...)tion-intl/index.html
============
Oef! En die 533 gaan hun familie weer besmetten, die op hun beurt weer hun netwerk (in de straat, supermarkt, werk) besmetten.
quote:Op maandag 11 mei 2020 20:01 schreef slashdotter3 het volgende:
============
Oef! En die 533 gaan hun familie weer besmetten, die op hun beurt weer hun netwerk (in de straat, supermarkt, werk) besmetten.
Onder het motto van dat het toch niet erger kan, vermoed ik.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:08 schreef Breekfast het volgende:
Rusland gaat de maatregelen weer versoepelen op een dag met meer dan 11.000 nieuwe besmettingen
Die zijn wel wat opofferingen gewend om het moederland te redden.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:08 schreef Breekfast het volgende:
Rusland gaat de maatregelen weer versoepelen op een dag met meer dan 11.000 nieuwe besmettingen
Hoe weten ze zo zeker dat die 533 allemaal door 1 en dezelfde persoon zijn besmet. Daar zitten nogal wat aannames bij me dunkt.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:01 schreef slashdotter3 het volgende:
============
Die offeren gewoon burgers om straks met een sterke economie uit de crisis te komen.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:08 schreef Breekfast het volgende:
Die zijn inmiddels alweer genezen als het om samples van vorige maand gaat.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:01 schreef slashdotter3 het volgende:
============
quote:The factory infection was detected from a backlog of 921 samples collected for testing last month that health officials just reported, Akufo-Addo said.
Ze gooien er gewoon nog een stel uit het raam.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die offeren gewoon burgers om straks met een sterke economie uit de crisis te komen.
Ja de olieprijs gaat echt fantastisch. Rusland gaat open want het heeft geen reserve.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die offeren gewoon burgers om straks met een sterke economie uit de crisis te komen.
Ja?quote:
Dit kan door een phylogenetic analysis (fylogenetische analyse).quote:Op maandag 11 mei 2020 20:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe weten ze zo zeker dat die 533 allemaal door 1 en dezelfde persoon zijn besmet. Daar zitten nogal wat aannames bij me dunkt.
Hoeveel dagen lockdown daar? 16?quote:Op maandag 11 mei 2020 21:25 schreef PzKpfw het volgende:
Ik wordt echt kenserchagrijnig van die hele toestand. Die gore Chinezen moeten we helemaal de tyfus in boycotten. Er komt echt werkelijk waar alleen maar ellende uit dat land.
Rusland heeft een lange, lange traditie van zeer onzorgvuldig omgaan met de levens van hun burgers.quote:Op maandag 11 mei 2020 20:21 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
0, ik doe niet meer mee aan die massa-hysterie.quote:
COR / Ruslandquote:Op maandag 11 mei 2020 21:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Rusland heeft een lange, lange traditie van zeer onzorgvuldig omgaan met de levens van hun burgers.
https://onzetaal.nl/taaladvies/btw-btw/quote:Op maandag 11 mei 2020 21:57 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
BTW word gewoon berekend uiteraard.
Dat is mooi nieuws!quote:Op maandag 11 mei 2020 23:04 schreef miss_sly het volgende:
2 UUR GELEDEN
Besmettingsgetal Denemarken gedaald na heropening scholen
In Denemarken is het reproductiegetal, het aantal mensen dat een coronapatiënt gemiddeld besmet, de afgelopen weken gedaald van 0,9 naar 0,7. De daling deed zich voor ondanks de heropening van de scholen in het land, nu vier weken geleden. Gevreesd was dat de heropening zou leiden tot een stijging van het R-getal.
Het besmettingscijfer steeg aanvankelijk korte tijd naar 1,0, maar toen trad een gestage daling in. De Deense gezondheidsautoriteiten zijn tevreden. "Het feit dat de infectiedruk de afgelopen week zo stabiel is gebleven onder de 1, bewijst dat de eerste fase van de heropening de verspreiding van de infectie niet heeft gestimuleerd", zegt de Deense hoofdonderzoeker. "Dit komt waarschijnlijk door de enorme inspanningen van scholen om fysieke afstand te houden en een goede hygiëne te garanderen."
Denemarken heropende zijn scholen en kinderdagverblijven met Pasen, als eerste land in Europa. In Nederland, dat vandaag een soortgelijke versoepeling invoerde, wordt de situatie in Denemarken nauwlettend in de gaten gehouden, zei RIVM-onderzoeker Jacco Wallinga dit weekend tegen de NOS.
Bron: NOS.nl
Goede ontwikkeling in Denemarken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |