wel gek,quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Er is niet eens meer sprake van een echte dinsdagdip.
Vergeet de IKEA-piek niet.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
wel gek,
want je zou juist nu de koningsdagpiek verwachten.
Net zoals de paaspiek die al geweest is, en de moederdagpiek die eraan zit te komen
Deze paniekzaaierquote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het stijgt weer! We moeten nu in lockdown aub.
En vergeleken met 5 mei:quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Positief geteste personen
42.984* (+196)
Ziekenhuisopnames
11.378 (+35)
Overleden personen
5.510** (+54)
Helemaal primaquote:Vandaag zijn er 89 patiënten gemeld die in het ziekenhuis opgenomen (geweest) zijn. Er zijn 86 personen als overleden gemeld.
Ben jij het BoerHooiBaal?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het stijgt weer! We moeten nu in lockdown aub.
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:21 schreef Freudie het volgende:
[..]
En vergeleken met 5 mei:
[..]
Helemaal prima
Zitten we nu tussen de dagvandearbeidpiek en de ijsheiligenpiek?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:16 schreef koemleit het volgende:
[..]
wel gek,
want je zou juist nu de koningsdagpiek verwachten.
Net zoals de paaspiek die al geweest is, en de moederdagpiek die eraan zit te komen
Alles dicht tot minimaal eind van het jaar. Volksgezondheid staat boven aan.quote:
Verdrievoudigd dodental tov gisteren. Dus de rapportage-piek is er nog steeds.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Er is niet eens meer sprake van een echte dinsdagdip.
En dan verlengen tot eind 2021, we moeten solidair zijn, het is niet anders, wen er maar aan.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Alles dicht tot minimaal eind van het jaar. Volksgezondheid staat boven aan.
Ik vrijwel bij elke maaltijd.... Ook met sporten krijg ik altijd wat last van taai slijm waardoor ik wat meer moet hoesten. Best irritant nu met hardlopenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik krijg soms ook een loopneus als ik (te snel) warm eet.
![]()
kleinschalige festivals in de buitenlucht moeten kunnen denk ik. Er zijn voor zover ik weet geen besmettingen bekend in de buitenlucht.quote:
Daarom ook de toevoeging 'echte'. Hij is er nog steeds, maar niet meer met grote aantallen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:23 schreef Montov het volgende:
[..]
Verdrievoudigd dodental tov gisteren. Dus de rapportage-piek is er nog steeds.
Vergeleken met vorige week wel weer een afname van 32. Misschien dat het toch richting de 0 in juni.
Aerosmith live lijkt me nog niet mogelijk.quote:
ff csv downloaden, en in Excel de grafiek zelf maken?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:30 schreef kilon het volgende:
RIVM mag die assen bij de grafieken wel weer een keer aanpassen.
Nu kan je bijna niet meer zien hoe de trend is als je ook de getallen van vorige dagen erbij wilt houden.
[ afbeelding ]
Ik denk dat er gewoon weer een stijging gaat zijn naar gelang er meer open gaat en men er laconieker mee omgaat. (Zie je nu al gebeuren)quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:26 schreef kilon het volgende:
Als ras pessimist verwacht ik nog altijd wel dat we weer een stijging gaan zien in de komende week (niet zozeer door de heropening van de scholen, maar door de toenemende drukte overal), maar ik moet ook bekennen dat het echt de goede kant op gaat. En hopelijk heb ik het fout en is er helemaal geen piek meer te bekennen.
We moeten er wel voor waken dat de maatregelen nog even worden gehandhaafd, want we zijn ook afhankelijk van onze buurlanden (en zij van ons). Het spoorboekje van Rutte lijkt steeds beter erbij te passen. 1 juni horeca gepast open en zoveel mogelijk thuis blijven werken tot 1 januari. Tegen die tijd hebben we meteen een goed beeld van of de winter weer een piek veroorzaakt.
Misschien de quiltmarkt in Schubbekutteveen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Aerosmith live lijkt me nog niet mogelijk.
Wat is dan jouw definite van een stijging? Met de cijfers van afgelopen weken is het niet heel moeilijk meer om te stijgen, ervan uitgaande dat 0 er voorlopig niet in zal zitten.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:34 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik denk dat er gewoon weer een stijging gaat zijn naar gelang er meer open gaat en men er laconieker mee omgaat. (Zie je nu al gebeuren)
Gezien de incubatietijd van 2-14dagen zal dat helaas nog wel even duren voordat het zichtbaar is.
Meerdere dagen omhoog in plaats van zoals het momenteel gaat.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat is dan jouw definite van een stijging? Met de cijfers van afgelopen weken is het niet heel moeilijk meer om te stijgen, ervan uitgaande dat 0 er voorlopig niet in zal zitten.
Atalanta Bergamo - Valencia CFquote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:31 schreef zoost het volgende:
[..]
kleinschalige festivals in de buitenlucht moeten kunnen denk ik. Er zijn voor zover ik weet geen besmettingen bekend in de buitenlucht.
Zou best kunnen, om dan vervolgens weer omlaag te gaan.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:38 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Meerdere dagen omhoog in plaats van zoals het momenteel gaat.
Nee joh, geef ze ook voorbereidingstijd. Wat mij betreft verleg je het naar 2 juni, overigens.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:38 schreef FerryN7 het volgende:
Maar de horeca zou eventueel toch iets vroeger open kunnen? Laat ze anders al het weekend voor pinksteren opengaan. Dan krijg je niet dat iedereen op 1 juni massaal naar de terrassen gaan. Tuurlijk elke dode is teveel, maar deze cijfers zijn niet dramatisch meer te noemen en verwacht dat die deze maand niet meer zal stijgen. Dus zou best wel wat vervroegd kunnen worden.
Corona! Paniek!quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik krijg soms ook een loopneus als ik (te snel) warm eet.
![]()
En niet alleen omdat alle leden ver en dik in de risicogroep vallenquote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Aerosmith live lijkt me nog niet mogelijk.
Spot on.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:40 schreef Landgeld het volgende:
Steeds meer kritiek op corona Lockdown. En terecht.
https://www.bnr.nl/player/audio/10154375/10410249
Maar of de besmettingen binnen (Bussen, restaurants, kroegen) of buiten gebeurden is niet bekend. Maar ja, kleinschalige festivals waar je afstand kunt houden en waar je niet meezingt.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:38 schreef DonDruiper het volgende:
Atalanta Bergamo - Valencia CF
Google maar even.
Ik snap dat je een pessimist bent en als dit soort uitspraken wekelijks getypt worden dan krijg je vanzelf (niet dat jij dit elke week zegt, maar elke week zijn er wel users die het roepen) een keer gelijk, maar als drukte op straat echt een piek zou veroorzaken dan was dat ondertussen echt al wel gebeurd, toch? Afgelopen weken hebben bewezen dat drukte op zich niet heel erg uitmaakt, helemaal niet in de buitenlucht en wanneer mensen zich aan de regels houden. Meeste mensen doen dat blijkbaar; hoewel er al wekenlang geroepen word dat dat niet het geval is. Uitzonderingen vallen altijd het meest op; merendeel neemt de maatregelen serieus.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:26 schreef kilon het volgende:
Als ras pessimist verwacht ik nog altijd wel dat we weer een stijging gaan zien in de komende week (niet zozeer door de heropening van de scholen, maar door de toenemende drukte overal), maar ik moet ook bekennen dat het echt de goede kant op gaat. En hopelijk heb ik het fout en is er helemaal geen piek meer te bekennen.
We moeten er wel voor waken dat de maatregelen nog even worden gehandhaafd, want we zijn ook afhankelijk van onze buurlanden (en zij van ons). Het spoorboekje van Rutte lijkt steeds beter erbij te passen. 1 juni horeca gepast open en zoveel mogelijk thuis blijven werken tot 1 januari. Tegen die tijd hebben we meteen een goed beeld van of de winter weer een piek veroorzaakt.
Alleen maar elkaar niet goed verstaat en dus constant om elkaars nek hangt om je verstaanbaar te maken. En in te warme, volle tenten staat.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:44 schreef zoost het volgende:
[..]
Maar of de besmettingen binnen (Bussen, restaurants, kroegen) of buiten gebeurden is niet bekend. Maar ja, kleinschalige festivals waar je afstand kunt houden en waar je niet meezingt.
Het gaat vast nog wel een paar keer stijgen, maar zolang er in elk geval geen massale evenementen zijn voor een massaexplosie denk ik dat het best mee zal vallen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:34 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik denk dat er gewoon weer een stijging gaat zijn naar gelang er meer open gaat en men er laconieker mee omgaat. (Zie je nu al gebeuren)
Gezien de incubatietijd van 2-14dagen zal dat helaas nog wel even duren voordat het zichtbaar is.
Maar wat is een piek?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:26 schreef kilon het volgende:
Amen. Liever dat ze genoeg tijd hebben om zich voor te bereiden en ook echt open kunnen gaan met goede maatregelen. Ben echt voorstander van versoepelen, maar voorbereid tijd is wel handig. Plus dat we de week voor 1 juni al wat meer info hebben over het effect van scholen die open gaan, dus mocht dat alsnog een stijging geven (wat ik niet verwacht) dan kunnen ze eventueel wat aangekondigde versoepelingen opnieuw beoordelen.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee joh, geef ze ook voorbereidingstijd. Wat mij betreft verleg je het naar 2 juni, overigens.
Dit is ook voor mij de reden om het wat positiever te bekijken, inderdaad. Dit zijn geen voorspellingen of berekeningen, dit is de realiteit: we zagen dat het her en der druk werd, en er gebeurde uiteindelijk niets met gevreesde pieken.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik snap dat je een pessimist bent en als dit soort uitspraken wekelijks getypt worden dan krijg je vanzelf (niet dat jij dit elke week zegt, maar elke week zijn er wel users die het roepen) een keer gelijk, maar als drukte op straat echt een piek zou veroorzaken dan was dat ondertussen echt al wel gebeurd, toch? Afgelopen weken hebben bewezen dat drukte op zich niet heel erg uitmaakt, helemaal niet in de buitenlucht en wanneer mensen zich aan de regels houden. Meeste mensen doen dat blijkbaar; hoewel er al wekenlang geroepen word dat dat niet het geval is. Uitzonderingen vallen altijd het meest op; merendeel neemt de maatregelen serieus.
Cijfers zijn zo laag dat ze vanzelf wel weer wat zullen stijgen naarmate er meer open gaat, maar dat zie ik pas over een paar maanden gebeuren eigenlijk.
Wat een waardeloze column. Echt waardeloos.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:40 schreef Landgeld het volgende:
Steeds meer kritiek op corona Lockdown. En terecht.
https://www.bnr.nl/player/audio/10154375/10410249
Verklaar je nader.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat een waardeloze column. Echt waardeloos.
Verklaar je nader: waarom is corona een farce?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:53 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Verklaar je nader.
Corona is gewoon een farce man!
quote:“It's been hailed as "highly significant" — though not quite the "knockout" treatment for coronavirus that scientists had hoped for.
Remdesivir, an experimental antiviral drug made by pharmaceutical company Gilead, has recently been approved by the US Food and Drug Administration (FDA) for the treatment of COVID-19.”
The drug — which is just one of a number of drugs being trialled around the world by companies and organisations including the World Health Organisation — has generated substantial buzz and moved global financial markets.
But with several studies painting a mixed picture of the drug's effectiveness, is it worth pinning our hopes on?
quote:“The results of a Chinese trial, which were published in The Lancet medical journal in late April, indicated remdesivir had no statistically significant benefit on patients' recovery time or on mortality rates.
The drug failed to improve people's condition or reduce the amount of virus in their bodies.
But there were issues with the trial, it ended early because the outbreak in China was brought under control, and they only had 237 participants (short of their prespecified sample size).
The researchers later concluded their findings would require confirmation from larger studies.
In May, the FDA approved emergency use of remdesivir to treat COVID-19 after preliminary results from the large randomised controlled trial in the US showed patients recovered four days faster with the drug than with a placebo.
In the 1,063-patient trial, run by the US National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID), the time it took for patients to recover was 11 days with remdesivir versus 15 days for patients in the placebo group.
"That may not sound like a lot … but it's actually a 30 per cent reduction in time to recovery, which means you're out of hospital quicker, which would have a big impact in the sense of a pandemic," Professor Lewin said.
The differences between recovery times and mortality rates seen in the two studies has "everyone scratching their heads at the moment," said Steven Tong, an infectious diseases physician at the Royal Melbourne Hospital.
On the one hand, the China study has been peer-reviewed and published, and is methodologically "sound and robust".
"But the main issue is that it was a reasonably small study," said Dr Tong, who is leading clinical trials of other candidate drugs for COVID-19 at the Doherty Institute.
The US study, on the other hand, was almost five times the size, but the findings remain unpublished and preliminary, and therefore much harder to judge.
"Being conducted by the NIAID, it should be conducted in a really robust manner … but we've only got a press release at the moment," Dr Tong said.
quote:Dr Tong agreed that the lack of difference in mortality rates in a such a large trial indicated remdesivir was not going to be 'a silver bullet' in treating COVID-19.
I still think it's really promising — it looks like it's got some activity and some clinical benefit," Dr Tong said.
quote:When discussing the preliminary results of the NIAID trial at the White House, Dr Fauci likened it to a moment in 1996 "when we were struggling for drugs for HIV and we had nothing".
Dr Fauci was part of the team that discovered the first drug to have modest impact on HIV (the virus that causes AIDS) known as AZT, which led to subsequent breakthroughs in treatment.
"We think [remdesivir] is really opening the door to the fact we now have the capability of treating and I can guarantee as more people, more companies, more investigators get involved, it's going to get better and better," he said.
Professor Lewin, one of Australia's leading authorities on HIV and AIDS, said she quite liked Dr Fauci's analogy.
"AZT had a very modest effect on clinical outcome, and no real survival benefit on its own," she said.
"But then it worked a lot better once you put it with even just a second drug, and the eventually we started using three drugs.
"If remdesivir is the AZT of COVID-19, we're just at the first phase."
10.000 doden (oversterfte) met een semi-lockdown maar corona is een fArCe.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:53 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Verklaar je nader.
Corona is gewoon een farce man!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |