Wat is deze?quote:Op woensdag 15 april 2020 21:22 schreef Snowpea het volgende:
Mijn kint hoest de longen uit zn lijf, al weken. Geen idee of t weken of maanden duurt, kanker is net als het virus. Kan alle kanten opgaan dus we kiezen het nieuwe normaal en ondanks dat ik enkel de supermarktoorlog heb meegemaakt is dat soms flink ruk.
Ja meid, alles is ruk in deze tijd.Heeft je vader kanker? Hoop toch dat je tijd kunt vinden om met je vader door te brengen.
Supermarktoorlog (Hornbach) stelt niets voor en betekent niets als het gaat om het leven van de mensen die je lief zijn. Je bent in mijn hart lieverd ♥
Wat een klote-afweging is het danquote:Op woensdag 15 april 2020 21:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Mijn kint hoest de longen uit zn lijf, al weken. Geen idee of t weken of maanden duurt, kanker is net als het virus. Kan alle kanten opgaan dus we kiezen het nieuwe normaal en ondanks dat ik enkel de supermarktoorlog heb meegemaakt is dat soms flink ruk.
Stelt niets voor.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat is deze?En supermarktoorlog?
![]()
Nee dat bedoel ik. Heerlijk winkelen vind ik zelfs.quote:
Ik was mooi op tijd. 1 week voor de 'clash of the supermarkt' mooi ingeslagen voor 3 weken. (gewoon beschaafd dan hoor). Was ook vrij duidelijk dat dat eraan zat te komen.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:28 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb wel de WC rollen oorlog meegemaakt
Sorry. Totaal geen benul waar u hebt over heeft?quote:Op woensdag 15 april 2020 21:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee dat bedoel ik. Heerlijk winkelen vind ik zelfs.
Geen last van gehad ik heb een toilet bidet.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:28 schreef KingRadler het volgende:
Ik heb wel de WC rollen oorlog meegemaakt
Laat weten wat de achterliggende gedachte is met en voor deze argumentatie.quote:Op woensdag 15 april 2020 20:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Gelukkig maar, anders was het weel heel lullig geweest dat ons kabinet helemaal was vergeten die te bestellen.
[..]
Oh, wacht even....
Wellicht mis ik bericht van u. Over welke supermarktoorlog heb je het in hemelsnaam? De schappen zijn hooguit 1 week wat minder gevuld geweest.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:31 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Sorry. Totaal geen benul waar u hebt over heeft?
Slaap lekker en welterusten lieve schat. Ik heb totaal niets te maken met spitsuur van Supers.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:35 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wellicht mis ik bericht van u. Over welke supermarktoorlog heb je het in hemelsnaam? De schappen zijn hooguit 1 week wat minder gevuld geweest.
Het is nu heerlijk rustig in de winkels. Het is misschien anders als je op spitsuur gaat winkelen, dan staat hier ook een rij buiten voordat je naar binnen mag. Beetje timen, niet om 17.00 - 18.00 uur boodschappen gaan doen.
Dat geloof ik gelijk. Zeker als je meer zaken hebt dan krijg je dat niet recht.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:48 schreef matthijst het volgende:
1 op de 6-7 horecazaken valt eind april om, bij Jinek.
Karma is een bitchquote:
Ok doei, vage posts van jequote:Op woensdag 15 april 2020 21:45 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Slaap lekker en welterusten lieve schat. Ik heb totaal niets te maken met spitsuur van Supers.
En heb meelij met volk dat in de rij staat, maar niet heus ♥
Zit in zo een bidet ook een föhn om je aars en ballen droog te föhnen nadat die straal water erop gestaan heeft?quote:Op woensdag 15 april 2020 21:32 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Geen last van gehad ik heb een toilet bidet.
https://www.wonen.nl/badkamer/toilet/toilet-bidet-combinatie-
Gelukkig maar dat de alwetende Vallon die het niet kan laten anderen weg te zetten het terecht vindt. Ondertussen weet iedereen dat mondkapjes, zeker wanneer breed en juist in gebruik verspreiding reduceren.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:33 schreef Vallon het volgende:
Strikt genomen is dit (mondkapjes) een non-discussie: zowel de WHO als RIVM noch beroepsgroepen; geven terecht, geen dringend advies tot het dragen van mondkapjes.
Mogelijk ook om de zorgbehoefte van middelen niet in de wielen te rijden en sws geen atmosfeer van schijnveiligheid (mondkapje=veilig) te willen creëren.
Veel verder dan "het kan bijdragen" komt de argumentatie van neurotische voorstanders en journalisten niet.
Bij sommige wel. Vind papier fijner om te drogen.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Zit in zo een bidet ook een föhn om je aars en ballen droog te föhnen nadat die straal water erop gestaan heeft?
Inderdaadquote:Op woensdag 15 april 2020 21:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Zit in zo een bidet ook een föhn om je aars en ballen droog te föhnen nadat die straal water erop gestaan heeft?
Laat me raden: je hebt voor 3 maanden gehamsterd en weigert nu te geloven dat alles voorradig is en je redelijk rustig je boodschappen kunt doen.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:45 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Slaap lekker en welterusten lieve schat. Ik heb totaal niets te maken met spitsuur van Supers.
En heb meelij met volk dat in de rij staat, maar niet heus ♥
Er zijn. Meerdere van dit soort stumpers omgekomen in de VS. Het resultaat van een misplaatste gevoel voor geloof.quote:
Vind ik ook niet zo gek nee. En zolang ze nog dicht moeten blijven gaan er nog vele volgen.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:48 schreef matthijst het volgende:
Nicequote:
Ja die gast snapt er echt helemaal niks vanquote:Op woensdag 15 april 2020 21:59 schreef matthijst het volgende:
Jeu, 1 juni gewoon weer open en op eigen risico naar restaurants.
-- mannetje bij Jinek.
Na mei zal het helemaal dramatisch worden met vakantiegeld etc.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:58 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Vind ik ook niet zo gek nee. En zolang ze nog dicht moeten blijven gaan er nog vele volgen.
Mwah, ben er wel voorquote:Op woensdag 15 april 2020 22:03 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ja die gast snapt er echt helemaal niks van. Met z'n restaurant.
quote:Op woensdag 15 april 2020 22:04 schreef matthijst het volgende:
Juist, hou ouderen binnen en laat jongeren leven.
Laten ik zeggen dat je niet weet wat op de persoon spelen is.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:52 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat de alwetende Vallon die het niet kan laten anderen weg te zetten het terecht vindt. Ondertussen weet iedereen dat mondkapjes, zeker wanneer breed en juist in gebruik verspreiding reduceren.
Mocht dat juiste gebruik voor Vallon nou te hoog gegrepen zijn dan kan hij - net als ieder ander die taalvaardig is - hier in het AD een heel eenvoudige handleiding vinden: https://www.ad.nl/binnenl(...)mondkapjes~a7942db6/ Succes!
Dank voor de verder onderbouwing van het verhaal.quote:"De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) raadt aan om een mondmasker te dragen als je iemand verzorgt die vermoedelijk besmet is met het coronavirus. Ook wie symptomen vertoont als koorts, hoesten, een snotneus of kortademigheid, kan beter een mondmasker dragen.
Den Haag trekt zo weer een paar miljard voor NOW.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:48 schreef matthijst het volgende:
Daarmee dek je de kosten nietquote:Op woensdag 15 april 2020 22:07 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Den Haag trekt zo weer een paar miljard voor NOW.
Dus het zal wel meevallen.
prachtig zo'n PPEquote:Op woensdag 15 april 2020 22:10 schreef RipCity het volgende:
https://www.1sttheworld.c(...)-windmill-mouth-mask
40 dollar
Wel dicht bij god nu.quote:
Nergens ontken ik dat door deze organisaties "niet dringend geadviseerd wordt" mondkapjes te gaan dragen, wat ik stel is dat breed en juist gebruik van mondkapjes verspreiding wel degelijk terugdringt en dus geen atmosfeer van schijnveiligheid creëert zoals jij beweert maar de veiligheid, zeker collectief heel concreet substantieel vergroot, zelfs al maakt het een individu niet immuum voor alle gevaar.quote:Op woensdag 15 april 2020 22:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Laten ik zeggen dat je niet weet wat op de persoon spelen is.
Komen met een krantenartikel als argumentatie.....dat zich verder onderwerpt aan de WHO adviezen:
[..]
Dank voor de verder onderbouwing van het verhaal.
Nergens wordt door de WHO geadviseerd om in andere gevallen een mondkapje te gebruiken.
Dat het AD een handleiding als bladvulling afdrukt, is vooral clickbait en daarmee suggereren dat het wel wordt geadviseerd.
Volgens mij bepaal ik zelf wel of ik PPE inkoop voor mijn familie.quote:Op woensdag 15 april 2020 22:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nergens ontken ik dat door deze organisaties "niet dringend geadviseerd wordt" mondkapjes te gaan dragen, wat ik stel is dat breed en juist gebruik van mondkapjes verspreiding wel degelijk terugdringt en dus geen atmosfeer van schijnveiligheid creëert zoals jij beweert maar de veiligheid, zeker collectief heel concreet substantieel vergroot, zelfs al maakt het een individu niet immuum voor alle gevaar.
Ervan uitgaand dat je niet onder bewind staat zal dat vast zo zijn.quote:Op woensdag 15 april 2020 22:16 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Volgens mij bepaal ik zelf wel of ik PPE inkoop voor mijn familie.
quote:Op woensdag 15 april 2020 22:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Ervan uitgaand dat je niet onder bewind staat zal dat vast zo zijn.
Goed punt..... Vraag het even aan geert van PVV.....das een expert volgens velen.quote:Op woensdag 15 april 2020 22:28 schreef Evertjan het volgende:
moeten ze dan ook niet eerst het burkaverbod afschaffen? Of vallen mondkapjes niet onder gezichtbedekkende bekleding?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. https://www.rtlnieuws.nl/(...)ete-openbare-plekken
Zou dat een reden kunnen zijn van het RIVM???
[ Bericht 16% gewijzigd door Oekelele op 15-04-2020 22:38:53 ]Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
quote:Op woensdag 15 april 2020 22:04 schreef matthijst het volgende:
Kan er weinig van maken en vraag mij of dit goed is, afgezien dat er nu ruim voldoende capaciteit is.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:38 schreef JochemSjakie het volgende:
Lees ik de info van https://www.stichting-nice.nl/ nu verkeerd of zijn we weer aan het stijgen...?
Gisteren iets van 1160 en nu 1200.
Daar heb je geen bron voor anders dan kranten artikelen, geschreven door neurotische journalisten die geen kwaad zien in misplaatst framen van informatie.quote:Op woensdag 15 april 2020 22:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nergens ontken ik dat door deze organisaties "niet dringend geadviseerd wordt" mondkapjes te gaan dragen, wat ik stel is dat breed en juist gebruik van mondkapjes verspreiding wel degelijk terugdringt en dus geen atmosfeer van schijnveiligheid creëert zoals jij beweert maar de veiligheid, zeker collectief heel concreet substantieel vergroot, zelfs al maakt het een individu niet immuum voor alle gevaar.
Direct nadat ik het onderzoek voor je gevonden heb waaruit blijkt dat brandend hout met water te doven valt.quote:Op woensdag 15 april 2020 22:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daar heb je geen bron voor anders dan kranten artikelen, geschreven door neurotische journalisten die geen kwaad zien in misplaatst framen van informatie.
Laat mij maar weten volgens welk onderbouwd onderzoek het aandeel is of zou zijn met terugdringing virusverspreiding bij de bevolking door het dragen van mondkapjes.
Na 21 April weten we of de intelligente lockdown versoepeld gaat worden.quote:Op woensdag 15 april 2020 22:49 schreef quirina het volgende:
Ja je merkt aan alles dat we zo weer vrijer kunnen bewegen en weer aan het werk kunnen. Kinderen weer naar de opvang en naar school.
En misschien moeten we wel heel veel terrasjes pakken om de horeca te redden van de zomer. En lekker naar de strandtenten gaan. Komt het weer helemaal goed met Nederland.![]()
Eens.quote:Op woensdag 15 april 2020 22:04 schreef matthijst het volgende:
Bans worden hier niet besproken.quote:Op woensdag 15 april 2020 22:44 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ok, welkom terug. Ruzie gemacht?
Waar lees je dat? Wat bedoel je met "vrijer bewegen"? Dezelfde maatregelen zijn nog van kracht hoor! Ik verwacht niet dat het schooljaar dit jaar nog opgepakt gaat worden. Het volledige festivalseizoen is afgelast, en de terrasjes? Misschien eind van de zomer.quote:Op woensdag 15 april 2020 22:49 schreef quirina het volgende:
Ja je merkt aan alles dat we zo weer vrijer kunnen bewegen en weer aan het werk kunnen. Kinderen weer naar de opvang en naar school.
En misschien moeten we wel heel veel terrasjes pakken om de horeca te redden van de zomer. En lekker naar de strandtenten gaan. Komt het weer helemaal goed met Nederland.![]()
Ok sorry ben nog niet zo lang op dit forum.quote:
Ok, snapquote:Op woensdag 15 april 2020 22:56 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ok sorry ben nog niet zo lang op dit forum.
Als je als instelling je zo kunt behelpen speelt geld geen rol.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:01 schreef ZwangerPetro het volgende:
Bekijk Gelaatsbescherming / spatscherm / gezichtsbescherming op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Dit is vandaag de ‘hardloper’ op bol.com. Zorginstellingen kopen dit dus via bol in voor een woekerprijs?
Angst. Pure angst. Gewoon gefaseerd open gooien en kwetsbare isoleren.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wat mij betreft mag de horeca nog heel lang dicht blijven. In elk geval tot 1 juni en dan echt 1,5 meter tussen elke persoon. Eerst maar eens de scholen weer rustig aan opstarten.
Ja, dat lijkt me logisch. Maar als aanbieder moet je je toch schamen als je zulke prijzen vraagt voor een stukje plastic?quote:Op woensdag 15 april 2020 23:04 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Als je als instelling je zo kunt behelpen speelt geld geen rol.
Ik neem aan dat je toch discount kunt krijgen bij grote bestelling via inkoop.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:07 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me logisch. Maar als aanbieder moet je je toch schamen als je zulke prijzen vraagt voor een stukje plastic?
Nee, niemand wordt geisoleerd.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Angst. Pure angst. Gewoon gefaseerd open gooien en kwetsbare isoleren.
Free market economic..... Maar of het netjes is?quote:Op woensdag 15 april 2020 23:17 schreef quirina het volgende:
Bol.com vind het ook prima dat handalcohol en handgels tegen woekerprijzen verkocht worden.
Paar weken geleden kon je ook voor woekerprijzen mondmaskers kopen.
De een zijn nood is bol.com’s brood. Helaas kan je er niks aan doen.
Tja gewoon slim. Ik snap ze wel, je kan hier mooi mee cashen als bedrijf zijnde.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:17 schreef quirina het volgende:
Bol.com vind het ook prima dat handalcohol en handgels tegen woekerprijzen verkocht worden.
Dat is toch nog steeds belachelijk duur? Kostprijs zal een paar cent per stuk zijn, ali verkoopt ze voor 30 cent per stuk.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:11 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je toch discount kunt krijgen bij grote bestelling via inkoop.
Gelaatsbescherming / spatscherm / gezichtsbescherming
Merkloos
Uiterlijk 22 april in huis
Verkoper: Hand & Hygiëne
Aantal 24 stuks
¤ 423,60
We moeten het toch een keer onder ogen zien. Anders worden de gevolgen van de potentiële crisis veel erger dan dit corona pandemietje.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik heb dit eerder aangegeven maar niet alle IC's zijn bij NICE aangesloten. Nu sluiten er weer een paar aan en dan worden alle cijfers met terugwerkende kracht aangepast.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:38 schreef JochemSjakie het volgende:
Lees ik de info van https://www.stichting-nice.nl/ nu verkeerd of zijn we weer aan het stijgen...?
Gisteren iets van 1160 en nu 1200.
Nee het is niet netjes, maar je kan er niks aan doen.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:19 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Free market economic..... Maar of het netjes is?
Het zou ook de allerbeste (zelfs prima exit) oplossing zijn.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Om dit aan te vullen: op de "top" op 7 april lagen er 1424 patiënten op de IC, terwijl NICE er "nu" 1331 telde op die dag. Op 7 april zelf telden ze er "maar" 1250-1260, omdat er toen zoals gezegd minder IC meededen.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:22 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Ik heb dit eerder aangegeven maar niet alle IC's zijn bij NICE aangesloten. Nu sluiten er weer een paar aan en dan worden alle cijfers met terugwerkende kracht aangepast.
That's capitalism. Het is ondeugdelijk als wat. En het is gewoon puur een gevolg van hoe onze samenleving gestructureerd is. Entrepreneurship heeft eigenlijk niets te maken met kwaliteiten zoals intelligentie of empathisch vermogen. Er zijn altijd mensen die er een slaatje uit proberen te slaan. Die vrije markt mag van mij wel wat minder en meer inzetten op een maatschappij die voornamelijk om wetenschap draait. En zorg. Die dingen hebben we harder nodig dan mensen of bedrijven die aan deze crisis willen verdienen.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:17 schreef quirina het volgende:
Hmmmmm. Bol.com is een marktplaats en niet het bedrijf dat als eigenaar de producten aanbiedt. Bol pakt hooguit een percentage van de verkoper.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:19 schreef wollah het volgende:
[..]
Tja gewoon slim. Ik snap ze wel, je kan hier mooi mee cashen als bedrijf zijnde.
Helemaal mee eens, maar als jij de baas van dat bedrijf was dat je hetzelfde. Alles draait om geld in deze kapitalistische wereld.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hmmmmm. Bol.com is een marktplaats en niet het bedrijf dat als eigenaar de producten aanbiedt. Bol pakt hooguit een percentage van de verkoper.
Je kunt je wel afvragen of het rechtvaardig is dat "slimme" verkopers zo misbruik kunnen maken van de vraag. Wanneer je dan idd dat soort verkopers vertegenwoordigt en een platform biedt, kun je je afvragen of je als bedrijf zuiver bezig bent.
Houdoe!quote:Op woensdag 15 april 2020 23:30 schreef Oekelele het volgende:
Mensen fijne voortzetting ik ga ervandoor.
quote:Op woensdag 15 april 2020 23:32 schreef mark6791 het volgende:
In de VS zijn sommige MAGA mensen niet zo voor de lockdown en zijn er protesten, al lijkt het meer op een promo voor een nieuwe zombiefilm:
[ afbeelding ]
Jammer dat deze dingen automatisch voortvloeien uit hoe de samenleving gestructureerd is.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:29 schreef wollah het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar als jij de baas van dat bedrijf was dat je hetzelfde. Alles draait om geld in deze kapitalistische wereld.
Complimenten voor je geweldige werk.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:27 schreef joyvke het volgende:
Lieve mensen, voor diegene die de spreadsheet nog gebruikten om dingen na te gaan etc (voor Europa). Ik ga er mee stoppen. Merk dat het updaten (afgelopen dagen maar 1 keer per dag) steeds meer tegen staat (mag ook wel na bijna 3 maanden).
Mocht iemand er mee door willen gaan, ik heb de optie om een kopie te maken open gezet. En anders kan ik toegang geven tot het document (DM maar oid).
Merk dat als ik er minder mee bezig ben, ik een stuk minder down ben ook. Ben niet voor niets uit de top 100 van actieve posters in het subforum gekelderd.
Hoop nog steeds dat het allemaal snel voorbij zal zijn.
Tja... wat doen we eraanquote:Op woensdag 15 april 2020 23:35 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jammer dat deze dingen automatisch voortvloeien uit hoe de samenleving gestructureerd is.
Bol.com heeft direct de verkoop van mondkapjes verboden toen bekend werd dat er een tekort was. Woekerprijzen voor desinfecterende gel? Overal in het centrum van Amsterdam hebben ze bij de peuken kassa een bak vol met desinfecterende gel voor ¤2,50 per 250ml. Dan ben je gewoon achterlijk als je online geld hiervoor gaat betalen. Buiten dit verkoopt Bol.com dit niet zelf, maar partners via plaza.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:17 schreef quirina het volgende:
Geen idee. Maatschappij anders indelen. Misschien leent deze crisis zich wel daarvoor.quote:
We zullen zien iddquote:Op woensdag 15 april 2020 23:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Geen idee. Maatschappij anders indelen. Misschien leent deze crisis zich wel daarvoor.
Genoeg mensen, ook ondernemers, die houden van lekker roken zonder dat het gelijk moet walmen.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:29 schreef wollah het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar als jij de baas van dat bedrijf was dat je hetzelfde. Alles draait om geld in deze kapitalistische wereld.
Zoals ik al zei, dat denk je nu... maar als je echt directeur bent van welk groot bedrijf dan ook heb je alleen eurotekens in je ochen. Anders word jij erop afgerekend.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Genoeg mensen, ook ondernemers, die houden van lekker roken zonder dat het gelijk moet walmen.
Van sommige zaken - geest & lijf - zou ik geen winst willen en voor mij reden om dan dat soort producten elders voor een eerlijker prijs af te nemen.
De Horeca gaat echt een bloedbad worden op economisch vlak. Maar vergeet ook niet de toeleveranciers. Veel boeren kunnen hun producten al niet meer kwijt wat voor de horeca bedoelt is. Veel kleinere bierbrouwerijen staan ook bijna compleet stil. Die verkopen vaak niet hun bieren aan de supermarkt maar aan de plaatselijke horeca en slijterijen. Die zijn ook al 90 procent van hun omzet kwijt. Dus als dit allemaal langer gaat duren zal je daar ook heel veel in zien verdwijnen.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:48 schreef matthijst het volgende:
Een opvallend grijze Trump trekt o.a. weer fel van leer richting de WHO.quote:
Dankjewelquote:Op woensdag 15 april 2020 23:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Complimenten voor je geweldige werk.![]()
Kan mij goed voorstellen dat je op een zeker moment afstand wil omdat het je anders te veel meeneemt.
Ondertussen zijn er tal van andere bronnen. Niet allemaal even inzichtelijk zoals die van jouw maar goed genoeg voor een verdere beeldvorming. Zelf heb ik zeker, bij de start veel gehad aan jouw verzameld werk.
Compli's, Kudo's Thx !!!!
Eerst deed hij zelf alsof het allemaal niets voorstelde en nu heeft de WHO het gedaan, en ondertussen weigert hij nog steeds fatsoenlijke maatregelen in de VS te treffen.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:05 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Een opvallend grijze Trump trekt o.a. weer fel van leer richting de WHO.
Dat grijze haar is inderdaad opvallend ja.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:05 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Viel mij idd ook op. De kuif die flink grijzer is. Mogelijk dat de haarspoeling is uitverkocht.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:05 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Kappers daar ook dicht wellicht.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat grijze haar is inderdaad opvallend ja.
Dat vind ik toch eigenlijk ook wel een dingetje.quote:‘Miljoenen medisch dossiers open zonder toestemming’
Van miljoenen Nederlanders wordt het medisch dossier bij de huisarts deze week toegankelijk voor duizenden zorgverleners, zonder dat daarvoor toestemming is gegeven. Daarvoor waarschuwen Privacy First, het Humanistisch Verbond en Stichting KDVP voor bescherming van de privacy in de gezondheidszorg.
In de strijd tegen Covid-19 heeft minister Martin van Rijn (Medische Zorg) een tijdelijke regeling afgekondigd die artsen op een huisartsenpost of eerste hulp de mogelijkheid biedt zonder toestemming van een coronapatiënt in diens medisch dossier bij de huisarts te kijken. Het OM heeft bepaald dat dit gedurende de coronacrisis niet strafbaar is. De toegang tot de dossiers moet de zogeheten ‘triage’ bevorderen, de afweging of patiënten naar het ziekenhuis moeten of thuis kunnen uitzieken. Coronapatiënten hebben vaak moeite met spreken, terwijl het belangrijk is te weten of ze andere aandoeningen hebben of medicijnen slikken.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) waarschuwde dat inzage alleen mag na, eventueel mondelinge, toestemming van de patiënt. Zo’n acht miljoen Nederlanders hebben eerder schriftelijk ingestemd met het delen van hun gegevens. Ongeveer een miljoen mensen hebben dat expliciet verboden. De rest liet niets weten.
Volgens privacy-organisaties heeft mondelinge instemming door deze laatste groep weinig te betekenen. Gerichte bevraging via het Landelijk Schakelpunt (LSP), dat de dossiers ontsluit, is namelijk niet mogelijk. Sinds dinsdag worden gegevens van zo’n acht miljoen Nederlanders die geen keuze maakten via het LSP toegankelijk gemaakt. Huisartsen ontvangen hiervoor software-updates.
Zorgverleners op huisartsenposten en eerste hulpen kunnen straks bij de dossiers, maar ook ander medisch personeel in ziekenhuizen en huisartsen vanuit hun praktijk. Eerder was de inzage bij mensen die ‘ja’ hadden gezegd beperkt tot de eigen zorgregio. Omdat coronapatiënten worden verspreid over het land zijn de dossier straks landelijk toegankelijk.
Over het LSP is een lang politiek debat gevoerd, dat expliciete toestemming voor ontsluiting verplichtte. Dat principe wordt nu losgelaten. Privacybeschermers vrezen dat bredere toegang tot meer dossiers leidt tot onbevoegden die dossiers bekijken.
In reactie zegt de AP extra op misbruik te zullen controleren. „Iedere bevraging wordt automatisch vastgelegd. Wij zullen achteraf controleren of alleen bevoegd medisch personeel gerichte bevragingen heeft uitgevoerd”, zegt een woordvoerder.
Privacybeschermers vragen zich af of de AP daar de menskracht en medische kennis voor heeft. Ook wijzen ze op het risico van hacken, nu de medische dossiers van bijna alle Nederlanders via het LSP worden ontsloten.
Het ministerie van Volksgezondheid laat via een woordvoerder weten dat „alleen een beperkte, bevoegde groep zorgverleners” op de huisartsenpost en eerste hulp bij de dossiers mag en burgers via Volgjezorg.nl de eventuele inzages kunnen volgen.
Ja valt heel veel mensen op en is ook al diverse keren besproken hier.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:19 schreef Minimunt het volgende:
Heel even off-topic. Valt het jullie ook niet op dat sinds de lockdown de lucht een stuk helderder is? Als ik naar de poolster kijk (noorden) dan schijnt deze verschrikkelijk fel Geldt trouwens ook voor die ster daarnaast.
Venus staat er ook helder bij. Mooi hoor, maar misschien letten we beter op nuquote:Op donderdag 16 april 2020 00:19 schreef Minimunt het volgende:
Heel even off-topic. Valt het jullie ook niet op dat sinds de lockdown de lucht een stuk helderder is? Als ik naar de poolster kijk (noorden) dan schijnt deze verschrikkelijk fel Geldt trouwens ook voor die ster daarnaast.
Nee. Valt echt op. Ik loop elke avond laat met de hond en je ziet het al zonder op te letten.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:23 schreef Stray_cat het volgende:
Mooi hoor, maar misschien letten we beter op nu
Ja, ik weet het, mij viel het ook nooit op maar nu wel. Zelfde sensatie, kan zijn dat de lucht helderder is maar kan ook zijn dat we nu meer kijken naar de mooie dingen.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee. Valt echt op. Ik loop elke avond laat met de hond en je ziet het al zonder op te letten.
Nee, want als ik terug kom van mijn rondje met Jimmy dan kijk ik recht die kant op de laatste 100m voor mijn huis. Het lijkt niet helderder, het IS helderder.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:29 schreef Stray_cat het volgende:
maar kan ook zijn dat we nu meer kijken naar de mooie dingen.
Oh verrek ik bedoel denk ik Venus ja. Misschien is die ook wel helderder in deze tijd van het jaar.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:23 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Venus staat er ook helder bij. Mooi hoor, maar misschien letten we beter op nu
Nog niet gezien.... komt bij msn van nrc vandaan ... die bron zal wel kloppen.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:19 schreef vosss het volgende:
Was dit al voorbij gekomen hier?
[..]
Dat vind ik toch eigenlijk ook wel een dingetje.
Maar gelukkig is dat minder belangrijk of zo. Prima om hele sectoren op te offeren, dat maakt allemaal niet zoveel uit. Zolang we die 1% maar kunnen proberen te redden. Iets meer als er geen maatregelen zijn uiteraard, maar alsnog maar een zeer klein deel van de samenleving. Maandenlang zo doorgaan gaat veel meer ellende veroorzaken dan als we gewoon zouden gaan leven met een vorm van acceptatie. Risico groepen op eigen risico naar buiten laten gaan; opties bieden voor ze. Tot er een vaccin is.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De Horeca gaat echt een bloedbad worden op economisch vlak. Maar vergeet ook niet de toeleveranciers. Veel boeren kunnen hun producten al niet meer kwijt wat voor de horeca bedoelt is. Veel kleinere bierbrouwerijen staan ook bijna compleet stil. Die verkopen vaak niet hun bieren aan de supermarkt maar aan de plaatselijke horeca en slijterijen. Die zijn ook al 90 procent van hun omzet kwijt. Dus als dit allemaal langer gaat duren zal je daar ook heel veel in zien verdwijnen.
Venus staat begin van de avond ZW, dacht ik of Zuid. Iig die zie door mijn bovenlichtje bij de voordeur, opgezocht en die leek me het meest plausibel.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:33 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Oh verrek ik bedoel denk ik Venus ja. Misschien is die ook wel helderder in deze tijd van het jaar.
Als het niet zo is dan zie je maar hoeveel vervuiling het intensief vliegverkeer met zich meebrengt.
Dat is allemaal leuk en aardig, tot de IC weer uit zijn voegen barst omdat er ineens toch best wel veel mensen naartoe moeten met mindere maatregelen.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar gelukkig is dat minder belangrijk of zo. Prima om hele sectoren op te offeren, dat maakt allemaal niet zoveel uit. Zolang we die 1% maar kunnen proberen te redden. Iets meer als er geen maatregelen zijn uiteraard, maar alsnog maar een zeer klein deel van de samenleving. Maandenlang zo doorgaan gaat veel meer ellende veroorzaken dan als we gewoon zouden gaan leven met een vorm van acceptatie. Risico groepen op eigen risico naar buiten laten gaan; opties bieden voor ze. Tot er een vaccin is.
Dat je de sterren niet goed ziet, komt meestal door lichtvervuiling hoor. Niet door smog. De lichtvervuiling is niet afgenomen.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:23 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Venus staat er ook helder bij. Mooi hoor, maar misschien letten we beter op nu
Misschien is het beter om de ouderen en kwetsbaren in isolatie te zetten. Heel erg naar, maar als dit te lang duurt vallen er nog veel slachtoffers.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar gelukkig is dat minder belangrijk of zo. Prima om hele sectoren op te offeren, dat maakt allemaal niet zoveel uit. Zolang we die 1% maar kunnen proberen te redden. Iets meer als er geen maatregelen zijn uiteraard, maar alsnog maar een zeer klein deel van de samenleving. Maandenlang zo doorgaan gaat veel meer ellende veroorzaken dan als we gewoon zouden gaan leven met een vorm van acceptatie. Risico groepen op eigen risico naar buiten laten gaan; opties bieden voor ze. Tot er een vaccin is.
quote:Op donderdag 16 april 2020 00:38 schreef vosss het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-weer-van-zich-horen
Notre Dame luidt voor het eerst zn klokken sinds die dikke fik als eerbetoon aan de zorgmedewerkers
Als we gewoon volle bak open gaan dan gaan er meer mensen dood, ook die geen COVID-19 hebben dan dat we gedoseerd open gaan beetje bij beetje en misschien soms weer een beetje meer dicht omdat IC vol dreigt te lopen weer.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
"Told you so!" roepen en in je handen wrijven over de rug van een slordige 2,5 miljard mensen. Welja. Waarom ook nietquote:Op donderdag 16 april 2020 00:47 schreef Zwolsboy het volgende:
Stel het wordt zo erg dat 1/3e van NL overleden is in 2025?
Kan me herinneren dat er ooit een aparte gast op tv was en zei dat er ooit een ziekte komt wat 1/3e van de aarde laat sterven met name de hele oude mensen en zwakkeren om zo de rest ruimte te geven, want het is te vol... nu zal deze gast wel denken ik had gelijk.
Dit is ook leuk en aardig tot wij tot de conclusie komen dat wij de IC ook ergens van moeten betalen. Ergens moet een balans worden gevonden.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, tot de IC weer uit zijn voegen barst omdat er ineens toch best wel veel mensen naartoe moeten met mindere maatregelen.
Leeftijd grens invoeren, waarom iemand van 90 nog alles aan doen om het in leven te houden?quote:Op donderdag 16 april 2020 00:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dit is ook leuk en aardig tot wij tot de conclusie komen dat wij de IC ook ergens van moeten betalen. Ergens moet een balans worden gevonden.
Dat klopt, daarom zit Nederland in een veel minder strenge situatie dan veel andere landen nu.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dit is ook leuk en aardig tot wij tot de conclusie komen dat wij de IC ook ergens van moeten betalen. Ergens moet een balans worden gevonden.
Je brengt niet alleen ouderen in gevaar.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:53 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Leeftijd grens invoeren, waarom iemand van 90 nog alles aan doen om het in leven te houden?
Dat doen we toch, stapje vooruit, als het moet weer terug. Ik ben zeker geen fan van deze regering en ze hebben heel veel verantwoording af te leggen na deze crisis maar voor nu doen ze het goed.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:51 schreef maan_man het volgende:
[..]
Misschien kunnen de anderen dan eerder met pensioen?quote:Op donderdag 16 april 2020 00:47 schreef Zwolsboy het volgende:
Kan me herinneren dat er ooit een aparte gast op tv was en zei dat er ooit een ziekte komt wat 1/3e van de aarde laat sterven met name de hele oude mensen en zwakkeren om zo de rest ruimte te geven, want het is te vol... nu zal deze gast wel denken ik had gelijk.
Tot het je vader is en jij moet beslissen. Is de grens 89, 88?quote:Op donderdag 16 april 2020 00:53 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Leeftijd grens invoeren, waarom iemand van 90 nog alles aan doen om het in leven te houden?
Dan zou ik 80 zeggen.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:56 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Tot het je vader is en jij moet beslissen. Is de grens 89, 88?
Lekker laten gaan. Die heeft het veel te druk met de vorderingen van zijn cursus interpunctie hier ten toon te spreidenquote:Op woensdag 15 april 2020 22:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Als ik mag kiezen, mn vader die bijv 80 zou zijn of ernaast ligt iemand van 40? kies ik voor de persoon van 40 oude mensen hebben een mooie leeftijd gehad, je kan niet eeuwig leven.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:56 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Tot het je vader is en jij moet beslissen. Is de grens 89, 88?
IBM heeft graag antwoord voor 16 april 2020 12u00quote:bron: rtlz.nl 15apr20
IBM Nederland heeft een groep zzp'ers en leveranciers gevraagd om hun tarieven te verlagen met 25 procent. Reden is de coronacrisis.
Als iedereen die dat een goed idee vindt zich nou vrijwillig opoffert, dan schiet het een beetje op.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:58 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dat zeker, zit wel te denken onze aardkloot is al zo vol uitdunnen is misschien wel realistisch ?
Maar kan jij die beslissing nemen? Dat is wel wat we vragen van onze zorgmedewerkers.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:59 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Als ik mag kiezen, mn vader die bijv 80 zou zijn of ernaast ligt iemand van 40? kies ik voor de persoon van 40 oude mensen hebben een mooie leeftijd gehad, je kan niet eeuwig leven.
In de hongerwinter waren het ook de ouderen en zwakkeren die dood gingen van de honger
Nee dat is volkomen bullshit en enkeltje BNW. Onze aarde is niet te vol.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:58 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dat zeker, zit wel te denken onze aardkloot is al zo vol uitdunnen is misschien wel realistisch ?
Het land misschien...quote:Op donderdag 16 april 2020 01:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee dat is volkomen bullshit en enkeltje BNW. Onze aarde is niet te vol.
quote:Het OMT is geïnformeerd over het verloop van de epidemie en de resultaten van de modellering. Het gemiddeld aantal contacten tussen mensen in Nederland is nu, in vergelijking tot 2017 met 63-74% afgenomen.
quote:Prognose ziekenhuizen en IC
Het aantal ziekenhuis- en IC-opnames op basis van de eerste ziektedag vlakt af c.q. laat een daling zien die naar verwachting zal doorzetten. Het openen vankinderdagverblijven en basisscholen laat in de modellering nauwelijks een verschilzien in de bezetting op de IC. Hoewel er meer transmissie verwacht wordt onderbasisschoolkinderen en hun ouders, leidt dit waarschijnlijk niet tot veel extra IC-opnames. Ook is er naar het effect van middelbare scholen op het verloop van deepidemie gekeken; deze scholen bedienen een groter gebied en lijken ‘hubs’ tezijn in het netwerk van de contacten tussen kinderen. Door hun regionalekarakter dragen ze meer bij aan mogelijke bovenregionale verspreiding van hetvirus. Basisscholen hebben daarentegen vooral lokaal invloed.
Een IC-bezetting van circa 1200 IC-bedden (700 COVID- en 500 non-COVID-bedden) waarbij er kwalitatief goede IC-zorg kan worden gegeven binnen de reguliere IC-afdelingen wordt naar verwachting rond 1 mei bereikt.
https://www.rijksoverheid(...)64e+OMT+COVID-19.pdfquote:Fylogenetische analyse van monsters van patiënten en medewerkers uit 5 verpleeghuizen in Nederland toont aan dat er binnen enkele verpleeghuizen sprake is van meerdere introducties van het virus terwijl in andere verpleeghuizen transmissie tussen bewoners en zorgpersoneel wordt aangetoond. Bovendien bestaat er een relatie tussen clusters uit verschillende verpleeghuizen, wellicht als gevolg van zorgpersoneel dat op meerdere locaties werkzaam is. Bij de verspreiding in verpleeghuizen spelen ook het aanvankelijk restrictieve testbeleid, de beperkte beschikbaarheid van PBM en een vaak atypisch ziektebeeld een rol.
Dat jij het niet belangrijk vind omdat je er nooit komt of niet in werkt is wat anders. Maar er moet echt een economische oplossing voor deze sector komen. Laat je deze sector compleet omvallen krijg je al bergen werklozen en schulden maar vergeet ook niet de toeleveranciers die niet in de sector zitten maar er wel aan verbonden zijn. Daarom vergoeden ze nu al aardappelboeren puur omdat mensen niet zondagmiddag de frituurpan aan gooien maar normaal misschien wel als ze ergens zijn een patatje halen. De kleine bierbrouwers hebben nu al bijna geen omzet maar de grote bierbrouwers komen dan ook in de problemen omdat hun 9 van de 10 keer eigenaar zijn van de horeca panden. Dus dat zou ook al weer bergen afschrijvingen beteken. De vlees industrie heeft ook al gewaarschuwd. Ik zeg niet dat de boel open gegooid moet worden maar er moet wel een oplossing komen. Want als je deze sector de nek omdraait gaat er echt meer verdwijnen dan alleen de kroeg op de hoek en dat restaurant wat er naast zit.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Get real en laat die verhalen aan BNW inzake onheilstijdingen.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:47 schreef Zwolsboy het volgende:
Dacht je?quote:Op donderdag 16 april 2020 01:02 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nee dat is volkomen bullshit en enkeltje BNW. Onze aarde is niet te vol.
Ik denk voornamelijk de beperkte en soms geheel ontbrekende beschikbaarheid van PBM's.quote:Op donderdag 16 april 2020 01:11 schreef houdafstand het volgende:
Fylogenetische analyse van monsters van patiënten en medewerkers uit 5 verpleeghuizen in Nederland toont aan dat er binnen enkele verpleeghuizen sprake is van meerdere introducties van het virus terwijl in andere verpleeghuizen transmissie tussen bewoners en zorgpersoneel wordt aangetoond. Bovendien bestaat er een relatie tussen clusters uit verschillende verpleeghuizen, wellicht als gevolg van zorgpersoneel dat op meerdere locaties werkzaam is. Bij de verspreiding in verpleeghuizen spelen ook het aanvankelijk restrictieve testbeleid, de beperkte beschikbaarheid van PBM en een vaak atypisch ziektebeeld een rol.
Waarom niet? Wij zijn blijkbaar de sterkere soort voor nuquote:Op donderdag 16 april 2020 01:19 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dacht je?
Waarom zijn wij mens het meest van alles wat leeft?
Waarom krijgen de natuur en dier niet wat meer ruimte?
Wat is het nut om maar door te fokken en ouder ouder ouder worden?
er is geen enkel tijd bekend dat er meer mensen op de aarde leefde dan nu... waarom moet het maar blijven groeien?
quote:Op donderdag 16 april 2020 01:22 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Waarom niet? Wij zijn blijkbaar de sterkere soort voor nu
Nou, ik niet hoorquote:Op donderdag 16 april 2020 01:24 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]![]()
Als we per direct stoppen met de medische zorg en alles eromheen, sterft de mens zo goed als uit...
Wij mensen zijn eigenlijk gewoon heel zwak, we worden vol gespoten met meuk om ons sterker te maken.
Ook jij, jij hebt geen idee wat voor meuk er in jou gespoten is toen je baby was en in je kindertijd, als je dat nooit gekregen had en ziek werd was je al lang dood geweest.quote:
Goed. Fraai dit weer. Er hoeven in de verpleeghuizen dus alleen maar Persoonlijke Beschermings Middelen gedragen worden zodra er een patiënt besmet is. Verder gaan we alleen personeel testen als ze symptomen hebben. En inmiddels dus al het halve verzorgingstehuis besmet hebben.quote:3. Vraag: Wat zijn aanvullende maatregelen die genomen kunnen worden om de transmissie van SARS-CoV-2 in verpleeghuizen te beperken?
Het OMT adviseert:
• Adequate toepassing van persoonlijke beschermingsmiddelen in een cohortsetting als er een besmetting gemeld is.
• Het uit voorzorg gebruiken van PBM bij patiënten die geen (verdenking op) COVID-19 hebben is niet nodig en gelet op de aanhoudende schaarste aan BPM ook niet gewenst.
• Een breed testbeleid voor medewerkers al bij de eerste lichte symptomen.
• Een breed en laagdrempelig testbeleid bij verpleeghuisbewoners i.v.m. een vaak atypisch ziektebeeld bij deze personen.
Jongen, ik had al minimaal 3 keer dood geweest zonder medische zorg en ook dat had ik prima gevonden maar zo kruimelt het koekje gewoon.quote:Op donderdag 16 april 2020 01:27 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ook jij, jij hebt geen idee wat voor meuk er in jou gespoten is toen je baby was en in je kindertijd, als je dat nooit gekregen had en ziek werd was je al lang dood geweest.
De appquote:Dankzij inspanningen van de Speciaal Gezant heeft een aantal fabrikanten toegezegd om de levering van testkits te verhogen. Daarnaast heeft de Taskforce Diagnostiek in samenwerking met het Landelijk Consortium Hulpmiddelen (LCH) centraal offertes opgevraagd voor extra levering van testmaterialen. Met dank aan deze inspanningen worden deze week nieuwe contracten afgesloten voor de centrale inkoop van testkits. Als deze conform toezeggingen daadwerkelijk worden geleverd, kunnen vanaf medio mei voldoende testen per dag worden uitgevoerd voor de te verwachten vraag.
We zetten ook in op productie van testmaterialen in eigen land. Sanquin is in opdracht van het ministerie van VWS gestart met de productie van lysisbuffer. Daarbij maken zij gebruik van de receptuur die Roche beschikbaar heeft gesteld. Dit product kan gebruikt worden voor de RNA-extractie van het virus. Daarnaast wordt de fabricage van well plates ingericht in Nederland en zijn de grondstoffen besteld. De verwachting is dat de productie binnen een paar weken opgestart kan worden.
Naast de testkits om afgenomen testen te analyseren, zijn ook materialen nodig om testen af te nemen. Het afnamemateriaal bestaat uit swabs en buisjes met medium (vloeistof). Wat betreft swabs blijkt productie via 3D-printen kansrijk. Als de RIVM-validatie van de 3D-geprinte swabs succesvol verloopt, kunnen er vanaf volgende week 10.000 per dag worden geproduceerd, oplopend tot 30.000 swabs per dag eind april. Andere (aanvullende) alternatieven worden eveneens gevalideerd en bij positief resultaat eveneens binnen een paar weken in productie worden genomen. De Speciaal Gezant en het LCH hebben zich ook ingezet voor een meer zekere levering van buisjes medium. We verwachten dat binnen twee weken medium kan worden geproduceerd voor 21.000 testen per dag ten behoeve van Nederland. De productie kan binnen een maand worden opgeschaald naar 42.000 buisjes medium per dag. Ik blijf me inzetten voor het vergroten van de beschikbaarheid van testmaterialen en streef ernaar dat deze beschikbaarheid geen belemmerende factor is in de overwegingen rond het Nederlandse testbeleid.
Feike Sijbesma gaat zich ook bemoeien met vaccins:quote:Hoewel er op meerdere plekken in de wereld apps in gebruik zijn genomen is er op dit moment nog weinig (wetenschappelijk) bewijs voor hun effectiviteit. Simulatiemodellen en eerste wetenschappelijke inzichten suggereren wel dat, zelfs bij beperkt gebruik, een app kan bijdragen aan het reduceren van de tijd tussen besmetting en aan signalering van andere geïnfecteerden. Tijdens de ingebruikname van de apps zal ik onderzoek laten doen naar hun effectiviteit en volg ook de buitenlandse ontwikkelingen. Nieuwe inzichten kunnen verwerkt worden of eventueel leiden tot het staken van het gebruik.
Productie van mondmaskers in Nederland:quote:Het ontwikkelen, produceren en distribueren van vaccins is een complex internationaal traject met vele spelers vanuit de onderzoekswereld, de farmaceutische industrie, overheden, filantropische partijen en internationale organisaties. Ik zet hier niettemin ten volle op in. Om de Nederlandse kennis, ervaring en faciliteiten zo doelmatig mogelijk in te zetten en het Nederlandse belang internationaal te verzekeren, heb ik Feike Sijbesma gevraagd om zich in zijn rol als Speciaal Gezant ook in te zetten voor vaccinontwikkeling tegen COVID-19.
https://www.rijksoverheid(...)+stand+van+zaken.pdfquote:In mijn vorige Kamerbrief heb ik u gemeld dat naar schatting de komende weken 7 miljoen mondmaskers worden geproduceerd. Met verschillende bedrijven worden nu contracten afgesloten, waaronder het bedrijf L-Mesitran en een consortium bestaande uit de bedrijven Afpro, Auping en DSM. De productie start binnenkort. Ik verwacht dat vanaf begin mei ongeveer 1,2 miljoen FFP2 maskers per week kunnen worden geproduceerd. Waarschijnlijk kan deze productie verder worden opgeschaald naar 1,5 miljoen stuks per week. Voorwaarde is steeds dat de mondmaskers voldoende veilig zijn. Er is op dit moment grondstof beschikbaar voor de productie van 12 miljoen mondmaskers (FFP2) en er wordt komende tijd gezocht naar grondstoffen om de productie verder uit te bouwen.
Eh nee. Voordat die vaccins bestonden waren die ziektes er ook al. Alleen was de kindersterfte een stuk hoger.quote:Op donderdag 16 april 2020 01:27 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ook jij, jij hebt geen idee wat voor meuk er in jou gespoten is toen je baby was en in je kindertijd, als je dat nooit gekregen had en ziek werd was je al lang dood geweest.
Is ook arbitrair en je krijgt dan allerlei discussies over levenskwaliteit. Heeft een seriemoordenaar van 30 meer recht op zorg dan een gevierde Nobelprijswinnaar van 91 ?quote:Op donderdag 16 april 2020 00:53 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dat er veel te veel mensen op deze aarde zijn is gewoon simpel een feit.quote:Op donderdag 16 april 2020 01:19 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Dacht je?
Waarom zijn wij mens het meest van alles wat leeft?
Waarom krijgen de natuur en dier niet wat meer ruimte?
Wat is het nut om maar door te fokken en ouder ouder ouder worden?
er is geen enkel tijd bekend dat er meer mensen op de aarde leefde dan nu... waarom moet het maar blijven groeien?
Flauw. Ze heeft gewoon gelijk. Niemand zal zich uiteraard vrijwillig opofferen, maar dat de wereld er (letterlijk) een stuk mooier van zou worden EN er een stuk beter voor zou staan, als er wat minder mensen waren, staat buiten kijf.quote:Op donderdag 16 april 2020 01:57 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Verbeter de wereld begin bij jezelf.
.... App-eisen "Herleiding naar een persoon is onmogelijk & Broncode en ontwerp van de app zijn beschikbaar." : benieuwd hoe ze de onherleidbaarheid gaan inregelen en vanuit welk zichtpunt. Dit los van de wezensvreemde stelling dat het met een APP moet.quote:Op donderdag 16 april 2020 01:34 schreef houdafstand het volgende:
En hier de Kamerbrief van deze week (47 pagina's):
Testen
[..]
De app
[..]
//--//quote:Feike Sijbesma gaat zich ook bemoeien met vaccins:
[..]
Productie van mondmaskers in Nederland:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)+stand+van+zaken.pdf
Hiermee komt er een beter beeld. Momenteel worden alleen door laboratorium bevestigde Covid19 situaties gemeld, waarmee een scheef beeld ontstaat (denk aan CBS oversterfte).quote:In de verpleeghuiszorg worden verdenkingen op COVID-19 ook geregistreerd in het elektronisch cliënten dossier (ECD). Ook deze cijfers (naast rapportage van de huisartsen) zullen binnenkort beschikbaar komen op landelijk niveau.
Op zichzelf mogelijk toch niet zo heel erg maar wel een hellend vlak dat vanwege toegangsmogelijkheid, door de urgentie wordt wordt betreden. Zonder dossier zou het sws niet kunnen.quote:.... dat donderdagavond 16 april gestart kan worden met het aanmelden van de eerste burgers op basis van de zogenaamde ‘Corona-opt in’. Dit houdt in dat vanaf donderdagavond de gegevens
van Nederlanders die nog geen keuze kenbaar gemaakt hebben, beschikbaar zullen komen voor raadpleging op de HAP en de SEH. .. ...
Met dit hele virus en alles wat we moeten aanslepen om ons in leven te houden is dit best twijfelachtig. De vleermuis is sterker dan wij zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 01:22 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Waarom niet? Wij zijn blijkbaar de sterkere soort voor nu
Dit heeft niets met sterker te maken.quote:Op donderdag 16 april 2020 05:25 schreef Noek het volgende:
[..]
Met dit hele virus en alles wat we moeten aanslepen om ons in leven te houden is dit best twijfelachtig. De vleermuis is sterker dan wij zijn.
Jawel, we zijn slimmer dan de meeste soorten maar absoluut niet sterk. Vanaf de geboorte al niet.quote:Op donderdag 16 april 2020 05:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit heeft niets met sterker te maken.
Er zijn zat dieren die al dan niet geheel van de aardbodem verdwijnen door virussen of andere gevaren, is meestal gewoon toeval.quote:Op donderdag 16 april 2020 05:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Jawel, we zijn slimmer dan de meeste soorten maar absoluut niet sterk. Vanaf de geboorte al niet.
Wat ik zeg, twijfelachtig.
Dit wel.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De Horeca gaat echt een bloedbad worden op economisch vlak. Maar vergeet ook niet de toeleveranciers. Veel boeren kunnen hun producten al niet meer kwijt wat voor de horeca bedoelt is. Veel kleinere bierbrouwerijen staan ook bijna compleet stil. Die verkopen vaak niet hun bieren aan de supermarkt maar aan de plaatselijke horeca en slijterijen. Die zijn ook al 90 procent van hun omzet kwijt. Dus als dit allemaal langer gaat duren zal je daar ook heel veel in zien verdwijnen.
Voor een gedeelte ga ik er in mee. Zeker de cafés en restaurants die huren van een brouwerij en daar ook verplicht moeten afnemen zijn vaak niet lang levensvatbaar. Maar genoeg bedrijven die dat niet hebben. Ook buiten de horeca zijn er zat bedrijven die echt in de problemen komen als ze 2 maanden of meer geen inkomsten hebben. Zeker als ze er na door de andere halve meter economie niet hun volledige capaciteit mogen gebruiken waar hun business concept op gebaseerd is.quote:Op donderdag 16 april 2020 06:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het merendeel van de Horeca zijn gewoon slechte business concepten waar niet over nagedacht is, daar mag best in gesnoeid worden.
Maar als je zo redeneert is de hele luchtvaartsector ook totaal niet levensvatbaar, die hebben geen eigen vermogen meer, leasen of hebben flinke leningen voor hun toestelen en betalen de lease of rente van de lopende omzet.quote:Op donderdag 16 april 2020 07:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Voor een gedeelte ga ik er in mee. Zeker de cafés en restaurants die huren van een brouwerij en daar ook verplicht moeten afnemen zijn vaak niet lang levensvatbaar. Maar genoeg bedrijven die dat niet hebben. Ook buiten de horeca zijn er zat bedrijven die echt in de problemen komen als ze 2 maanden of meer geen inkomsten hebben. Zeker als ze er na door de andere halve meter economie niet hun volledige capaciteit mogen gebruiken waar hun business concept op gebaseerd is.
Lees mijn post nog een keerquote:Op donderdag 16 april 2020 01:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat jij het niet belangrijk vind omdat je er nooit komt of niet in werkt is wat anders. Maar er moet echt een economische oplossing voor deze sector komen. Laat je deze sector compleet omvallen krijg je al bergen werklozen en schulden maar vergeet ook niet de toeleveranciers die niet in de sector zitten maar er wel aan verbonden zijn. Daarom vergoeden ze nu al aardappelboeren puur omdat mensen niet zondagmiddag de frituurpan aan gooien maar normaal misschien wel als ze ergens zijn een patatje halen. De kleine bierbrouwers hebben nu al bijna geen omzet maar de grote bierbrouwers komen dan ook in de problemen omdat hun 9 van de 10 keer eigenaar zijn van de horeca panden. Dus dat zou ook al weer bergen afschrijvingen beteken. De vlees industrie heeft ook al gewaarschuwd. Ik zeg niet dat de boel open gegooid moet worden maar er moet wel een oplossing komen. Want als je deze sector de nek omdraait gaat er echt meer verdwijnen dan alleen de kroeg op de hoek en dat restaurant wat er naast zit.
Klopt waarom denk je dat er nu zoveel geld daar ingepompt wordt. KLM verlengt al aflopende contracten niet meer en heeft ook al werktijd verkorting aangevraagd. Hetzelfde geld voor de complete toeristen industrie die komen net uit hun winterslaap dus die hebben ook geen vet meer op de botten. Zo kan ik nog wel even door gaan.quote:Op donderdag 16 april 2020 07:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar als je zo redeneert is de hele luchtvaartsector ook totaal niet levensvatbaar, die hebben geen eigen vermogen meer, leasen of hebben flinke leningen voor hun toestelen en betalen de lease of rente van de lopende omzet.
Ik bewaar niets van zulk soort. 🤮quote:Op donderdag 16 april 2020 07:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]
Een tweet uit januari.
Wel eentje om te bewaren.
Herman klinkt niet als een ondernemer.quote:
quote:
Samenvatting van eerste filmpje? Ik ga niet kijken, thumbnail doet me denken aan een soort The Sun achtige krantenkop.quote:
daarom gaan deze waarschijnlijk pas als laaste open, restaurants misschien nog wel iets eerder als kroegen/cafe'squote:
De 1,5 meter economie is een leuk fantasietje maar onuitvoerbaar in een drukbevolkt en duur land als Nederland.quote:
Openbaar vervoer is nooit kostendekkend, dus dat is niet zo'n probleem. Daar betalen we gewoon allemaal aan mee.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De 1,5 meter economie is een leuk fantasietje maar onuitvoerbaar in een drukbevolkt en duur land als Nederland.
Om kosten te dekken zul je wel wat meer dan 20-30% bezetting moeten hebben. Dat geldt niet alleen voor horeca, maar ook voor bioscopen, theaters, clubs, sportgelegenheden en openbaar vervoer.
ik doe niet aan cliffs, daarvoor is het virus veels te complex, als je er niet de tijd voor hebt, jammer dan.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:30 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Samenvatting van eerste filmpje? Ik ga niet kijken, thumbnail doet me denken aan een soort The Sun achtige krantenkop.
we hoeven alleen maar naar Azie te kijken voor de nieuwe economie en die hebben alles openquote:Op donderdag 16 april 2020 08:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De 1,5 meter economie is een leuk fantasietje maar onuitvoerbaar in een drukbevolkt en duur land als Nederland.
Om kosten te dekken zul je wel wat meer dan 20-30% bezetting moeten hebben. Dat geldt niet alleen voor horeca, maar ook voor bioscopen, theaters, clubs, sportgelegenheden en openbaar vervoer.
Zeker.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maarten van Rossum zit in de doelgroep om als besmette persoon te gaan overlijden. Dat geeft hem naar eigen zeggen recht van spreken. Een paar weken geleden op vrijdagavond op Radio 1 zei hij, dat de huidige maatregelen van de lock down voor de jongere generaties te ingrijpend zijn, om de zieken van zijn generatie te redden.quote:Op donderdag 16 april 2020 07:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]
Een tweet uit januari.
Wel eentje om te bewaren.
twitter:COVID19Tracking twitterde op woensdag 15-04-2020 om 23:13:17States reported 2,492 new deaths. This is the highest daily death toll recorded so far. https://t.co/hi4yv0eiic reageer retweet
Dan moeten we eens stoppen met dat burgerlijke 9-5 denken, veel bedrijven kunnen prima naar een 24 uurs of desnoods 16 uurs economie. Neem nou het OV ik heb nooit begrepen waarom men het niet voor elkaar krijgt om bijvoorbeeld studenten na de spits te laten reizen.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Omdat de scholen/universiteiten, medewerkers hebben met reguliere werktijden. En hoe wil je in de horeca naar een 24 uurs economie??quote:Op donderdag 16 april 2020 08:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moeten we eens stoppen met dat burgerlijke 9-5 denken, veel bedrijven kunnen prima naar een 24 uurs of desnoods 16 uurs economie. Neem nou het OV ik heb nooit begrepen waarom men het niet voor elkaar krijgt om bijvoorbeeld studenten na de spits te laten reizen.
twitter:telegraaf twitterde op woensdag 15-04-2020 om 18:29:21Het dragen van mondkapjes ter bescherming tegen het coronavirus wordt aanbevolen voor inwoners van België en Duitsland. https://t.co/oYEilZ3iRG reageer retweet
Ja dan moet je die dus aanpassen daaropquote:Op donderdag 16 april 2020 08:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat de scholen/universiteiten, medewerkers hebben met reguliere werktijden.
In Zuid-Korea en Japan ligt het openbare leven nog steeds grotendeels plat, ook daar doen ze aan social distancing.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we hoeven alleen maar naar Azie te kijken voor de nieuwe economie en die hebben alles open
En de Economie van Japan is al 30 jaar lang kapot.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
In Zuid-Korea en Japan ligt het openbare leven nog steeds grotendeels plat, ook daar doen ze aan social distancing.
Hoe dan? En hoe moeten de medewerkers het thuis regelen? Ik werk in een 24 - uurs volcontinu bedrijf, en het is echt een gedoe om dat te regelen. Zowel voor het bedrijf als voor de medewerkers. Ik zie regelmatig jonge mensen overstappen naar de dagdienst productie. Pas als mensen thuis met z'n tweeën zijn, gaan ze weer de volcontinudienst in.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:54 schreef raptorix het volgende:
Ja dan moet je die dus aanpassen daarop
quote:Op donderdag 16 april 2020 08:53 schreef THEFXR het volgende:
twitter:telegraaf twitterde op woensdag 15-04-2020 om 18:29:21Het dragen van mondkapjes ter bescherming tegen het coronavirus wordt aanbevolen voor inwoners van België en Duitsland. https://t.co/oYEilZ3iRG reageer retweet
quote:In België worden ze aangeraden in situaties waar geen 1,5 meter afstand kan worden gegarandeerd of waar veel mensen zijn.
Dat is feitelijk niet (heel) veel anders dan hier. Het uitgangspunt hier is dat de afstand van 1,5m het gebruik van mondkapjes overbodig maakt. Dus andersom geldt als je daar niet aan kan voldoen dat mondkapjes bescherming kunnen bieden.quote:Ook in Duitsland geldt vanaf nu een ’dringende aanbeveling’ voor het dragen van mondkapjes. Dat liet bondkanselier Angela Merkel weten. De aanbeveling geldt onder meer voor kantoren en fabrieken.
Over Seoul kan ik melden dat alles open is.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
In Zuid-Korea en Japan ligt het openbare leven nog steeds grotendeels plat, ook daar doen ze aan social distancing.
Ligt ook een beetje aan welke studenten er zijn al zat studenten die hun eerste lessen regelmatig pas om 10 uur hebben. Middelbare school leerlingen gaan minder met de trein. Ik denk dat de in de universiteiten er ook menig prof is die er geen probleem mee heeft om later les te geven.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moeten we eens stoppen met dat burgerlijke 9-5 denken, veel bedrijven kunnen prima naar een 24 uurs of desnoods 16 uurs economie. Neem nou het OV ik heb nooit begrepen waarom men het niet voor elkaar krijgt om bijvoorbeeld studenten na de spits te laten reizen.
Als we Herman's tweet van hierboven mogen geloven, gaat de horeca er aan in een 1.5 m maatschappij.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:57 schreef Zeroku het volgende:
Dat is feitelijk niet (heel) veel anders dan hier. Het uitgangspunt hier is dat de afstand van 1,5m het gebruik van mondkapjes overbodig maakt. Dus andersom geldt als je daar niet aan kan voldoen dat mondkapjes bescherming kunnen bieden.
dat hoor ik het RIVM echt niet zeggen.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:57 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dat is feitelijk niet (heel) veel anders dan hier. Het uitgangspunt hier is dat de afstand van 1,5m het gebruik van mondkapjes overbodig maakt. Dus andersom geldt als je daar niet aan kan voldoen dat mondkapjes bescherming kunnen bieden.
en Singapore en Hongkongquote:Op donderdag 16 april 2020 08:57 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Over Seoul kan ik melden dat alles open is.
En daar heeft Herman ook volledig gelijk in. Het afhaal/bezorgen alternatief wat restaurants gebruiken gaat de boel ook niet redden. En, logischerwijs zijn de kroegen/partycentra etc allemaal volledig dicht. Daar schat ik die 30% omzet waar hij het over heeft zelf nog te hoog in.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als we Herman's tweet van hierboven mogen geloven, gaat de horeca er aan in een 1.5 m maatschappij. Testen, mondkapjes, testen, mondkapjes. Anders gaat het erg grimmig worden.
Het RIVM is geen zuiver biologisch instituut, maar houdt zich ook bezig met tegengaan verspreiding. Ze durven om de een of andere reden niet toe te geven dat ze het afraden in alle gevallen, omdat er simpelweg al een schreeuwend tekort is. Als ze nu duidelijk zeggen, ja het werkt, maar nee, niet gebruiken omdat er een tekort is voor zorgpersoneel, zouden we het kunnen begrijpen.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat hoor ik het RIVM echt niet zeggen.
ze zeggen niet, he we hebben tekort dus doen maar even die 1,5m tot we weer genoeg hebben, nee, schijnveiligheid wordt het genoemd
Ja dat horeca niet lang overleeft met de huidige maatregelen lijkt me evident. Ook totaal niet wenselijk inderdaad.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als we Herman's tweet van hierboven mogen geloven, gaat de horeca er aan in een 1.5 m maatschappij.
* Testen
* Mondkapjes
* Testen
* Mondkapjes
Met social distancing gaan we het niet redden. Ik voorspel dat het erg grimmig gaat worden als we dit niet snel onder controle krijgen.
dat is wel een beetje de tendens in Heel NL, wel de tijdelijke contracten, niet zozeer mensen met een vast contract.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:04 schreef quirina het volgende:
Veel mensen die ontslagen worden of contract niet verlengd. Bij jullie ook?
Yes, hier in omgeving (familie ook). Maar laten we vooral blijven vasthouden aan de 1,5 meter economie................quote:Op donderdag 16 april 2020 09:04 schreef quirina het volgende:
Nee.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:04 schreef quirina het volgende:
wederzijds respect dus iedereen het laten dragenquote:Op donderdag 16 april 2020 09:05 schreef KingRadler het volgende:
Mondkapjes zijn er om andere te beschermen. Als je zelf Corona zou hebben.
Ik zie het vaak voorbij komen dat ze geen bescheming bieden voor jezelf. Dat is ook niet de bedoeling.
neequote:Op donderdag 16 april 2020 09:04 schreef quirina het volgende:
Virale lading is overigens samen met wat andere zaken een bepalende factor in hoe hevig je ziek kan worden dus alhoewel het voor jezelf inderdaad geen 100% bescherming biedt (verre van zelfs) kan het wel degelijk beïnvloeden in welke mate je ziek wordt.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:05 schreef KingRadler het volgende:
Mondkapjes zijn er om andere te beschermen. Als je zelf Corona zou hebben.
Ik zie het vaak voorbij komen dat ze geen bescheming bieden voor jezelf. Dat is ook niet de bedoeling.
Ik ben van 8 uur werken naar 5 uur werken per dag gegaan maar dat is het zo ongeveer wel. Vriendin van 8 uur naar 6 uur. Niemand in mijn omgeving die ontslagen is of waarvan het contract niet verlengd is. Ook van de mensen die ik in Nederland ken niet.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:04 schreef quirina het volgende:
Nee wij plaatsen zelfs nog nieuwe mensen bij klanten, meestal zelfs geheel virtueelquote:Op donderdag 16 april 2020 09:04 schreef quirina het volgende:
Genoeg werk dat doorgaat inderdaad. Vacatures lopen ook niet terug in bepaalde branches.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee wij plaatsen zelfs nog nieuwe mensen bij klanten, meestal zelfs geheel virtueel
Op mijn kantoor niet. Bij mijn cliënten wel veel van hun werknemers de deeltijd WW in (of her en der 0 uur contracten).quote:Op donderdag 16 april 2020 09:04 schreef quirina het volgende:
Jup, wij zijn Cloud en Data consultants (en wat developers) is meer dan actueel geworden de laatste weken, tenminste voor veel bedrijven die nog niet alles op orde hebben.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:12 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Genoeg werk dat doorgaat inderdaad. Vacatures lopen ook niet terug in bepaalde branches.
Ja dat is nu flink gewild inderdaad. Maar ook de financiële dienstverlening, verzekeringen etc. Dat gaat allemaal gewoon door.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup, wij zijn Cloud en Data consultants (en wat developers) is meer dan actueel geworden de laatste weken, tenminste voor veel bedrijven die nog niet alles op orde hebben.
ik ken een iemand die van 5 dagen naar 2,5 dagen werken is gegaan en levert daar 1 dag ATV voor in en krijgt hetzelfde loon betaaldquote:Op donderdag 16 april 2020 09:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup, wij zijn Cloud en Data consultants (en wat developers) is meer dan actueel geworden de laatste weken, tenminste voor veel bedrijven die nog niet alles op orde hebben.
Dat heeft weinig met onze samenleving te maken, maar meer met de natuur. Zolang de mens als doel heeft om te overleven, zal hij reserves aanleggen. Ook als dat ten koste van anderen gaat.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
That's capitalism. Het is ondeugdelijk als wat. En het is gewoon puur een gevolg van hoe onze samenleving gestructureerd is. Entrepreneurship heeft eigenlijk niets te maken met kwaliteiten zoals intelligentie of empathisch vermogen. Er zijn altijd mensen die er een slaatje uit proberen te slaan. Die vrije markt mag van mij wel wat minder en meer inzetten op een maatschappij die voornamelijk om wetenschap draait. En zorg. Die dingen hebben we harder nodig dan mensen of bedrijven die aan deze crisis willen verdienen.
Eensch.quote:
Mooi nieuws.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:33 schreef kol7680 het volgende:
OMT: per 1 mei weer genoeg plek op ic's voor niet-coronapatiënten
Het OMT gaat ervan uit dat er over twee weken nog 700 coronapatiënten op de ic’s liggen. Nu zijn dat er een kleine 1300, waardoor er nauwelijks ruimte is voor patiënten met andere aandoeningen. Een van de voorwaarden voor het verlichten van alle maatregelen tegen het coronavirus, is dat de zorgcapaciteit op orde is en de ic’s weer ruimte hebben voor opvang van andere patiënten. Aan dat laatste zou dus per 1 mei zijn voldaan.
Bron:
https://www.parool.nl/ned(...)apatienten~b57dae59/
75-80 jaar terug een baas en nu weer.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:57 schreef raptorix het volgende:
Wow check dat bedrag wat deze baas op haalt!
https://www.justgiving.com/fundraising/tomswalkforthenhs
Net of er nu nog mensen zijn die in een overvolle toko willen zitten. De horeca is sowieso gedoemdquote:
Als de overheid vandaag bekend maakt dat je morgen de horeca weer in mag zitten alle kroegen overvol dit weekend. Gegarandeerd. Ik zet dan vannacht al een klapstoeltje neer.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:39 schreef Sickert het volgende:
[..]
Net of er nu nog mensen zijn die in een overvolle toko willen zitten.
dan gaan we naar witte de with @KingRolandquote:Op donderdag 16 april 2020 09:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Als de overheid vandaag bekend maakt dat je morgen de horeca weer in mag zitten alle kroegen overvol dit weekend. Gegarandeerd. Ik zet dan vannacht al een klapstoeltje neer.
Dit.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Als de overheid vandaag bekend maakt dat je morgen de horeca weer in mag zitten alle kroegen overvol dit weekend. Gegarandeerd. Ik zet dan vannacht al een klapstoeltje neer.
Jaap gaat boeken insprekenquote:Op donderdag 16 april 2020 09:42 schreef raptorix het volgende:
Jaap, wat een grafiekenbaas toch, die gaat straks helemaal binnenlopen in het speakerscircuit![]()
![]()
Uhm, ja.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:39 schreef Sickert het volgende:
Net of er nu nog mensen zijn die in een overvolle toko willen zitten
wordt een ouderwetse koninginnenachtquote:Op donderdag 16 april 2020 09:40 schreef Caland het volgende:
[..]
En het ging meteen mis na je postquote:Op donderdag 16 april 2020 09:42 schreef raptorix het volgende:
Jaap, wat een grafiekenbaas toch, die gaat straks helemaal binnenlopen in het speakerscircuit![]()
![]()
Eén ding is zeker: terrasje pakken zit er niet in dit jaar. Als ze al open mogen, is er nooit plek!quote:Op donderdag 16 april 2020 09:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit.
De horeca gaat een recordomzet maken als ze weer open mogen.
's nachts een handdoekje neerleggen.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:56 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Eén ding is zeker: terrasje pakken zit er niet in dit jaar. Als ze al open mogen, is er nooit plek!
Een weekje ja, en zal ik je voorspellen wat er gaat gebeuren?quote:Op donderdag 16 april 2020 09:42 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit.
De horeca gaat een recordomzet maken als ze weer open mogen.
Ben ik wel benieuwd naar?quote:Op donderdag 16 april 2020 09:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een weekje ja, en zal ik je voorspellen wat er gaat gebeuren?
Dat ze de prijzen omhoog pompen, let maar op.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:01 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ben ik wel benieuwd naar?
De kroegen zitten echt wel weer vol hoor. Heeeul veel mensen zullen uit eten gaan.
Als de horeca nog deze zomer open gaat, zal er geen terrasstoel leeg zijn.
Wel, ik zou blij zijn als ik mijn geld ergens aan zou kunnen uitgeven.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat ze de prijzen omhoog pompen, let maar op.
Daarnaast denk ik dat het wel meevalt, mensen worden onzeker over hoe ze hun geld gaan uitgeven.
Ja dat vond ik ook, echter je kunt je afvragen in hoeverre bloeddonoren een representatieve groep zijn.quote:
Ook hier zit natuurlijk een vertraging in daarnaast ga je geen bloed doneren als je je (enigzins) ziek voelt.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook, echter je kunt je afvragen in hoeverre bloeddonoren een representatieve groep zijn.
dan is nog de vraag welk % daarvan voldoende antistoffen heeft voor immuniteitquote:Op donderdag 16 april 2020 10:07 schreef StateOfMind het volgende:
Slechts 3 procent zou antistoffen hebben.
Volgens Nu.nl
https://www.npostart.nl/live/npo-1quote:Op donderdag 16 april 2020 10:11 schreef kilon het volgende:
Ik kan niet kijken..Heeft iemand het linkje naar de presentatie?
Als ik zo naar de groepen kijk (vooral 50-70) dan valt dat misschien ook wel mee. Zou wel goed zijn om te zien of er nog veel regionale verschillen zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook, echter je kunt je afvragen in hoeverre bloeddonoren een representatieve groep zijn.
Ik bedoel eigenlijk de PowerPoint. Ik kan niet kijken omdat ik moet surveilleren bij schoolexamens. Maar bedanktquote:Op donderdag 16 april 2020 10:11 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
https://www.npostart.nl/live/npo-1
https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01621quote:Op donderdag 16 april 2020 10:12 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk de PowerPoint. Ik kan niet kijken omdat ik moet surveilleren bij schoolexamens. Maar bedankt
Bedanktquote:Op donderdag 16 april 2020 10:13 schreef Remco het volgende:
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)etails?id=2020A01621
De concentratie antistoffen is iig behoorlijk groot (rechterkant x-as).quote:Op donderdag 16 april 2020 10:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
dan is nog de vraag welk % daarvan voldoende antistoffen heeft voor immuniteit
Excuus, werk ze.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:12 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk de PowerPoint. Ik kan niet kijken omdat ik moet surveilleren bij schoolexamens. Maar bedankt
gewoon van je cafe een geloof maken en gaan.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:43 schreef Pumpalov het volgende:
Horeca : minder plekken, coronatoeslag, verplicht doorlopende consumptie om de tafelaars die met een kop koffie een uur blijven zitten niet een te grote aanslag te laten zijn op de omzet, afhalen op 'bedieningstafel'. Veel andere opties zijn er niet direct.
Vriendin van mij heeft een relatief klein café, heeft al aangegeven dat indien ze kan openen dit eerst met dit soort beperkende maatregelen zal zijn en allereerst voor de vaste gasten.
Tafels met QR codes erop. Krijg je een pingetje op je telefoon als je bestelling klaar is en deze kan je ophalen bij bezorgraam/loket/tafel. Verder heb je wel redelijk opgesomd wat de max gaat zijn ja..quote:Op donderdag 16 april 2020 09:43 schreef Pumpalov het volgende:
Horeca : minder plekken, coronatoeslag, verplicht doorlopende consumptie om de tafelaars die met een kop koffie een uur blijven zitten niet een te grote aanslag te laten zijn op de omzet, afhalen op 'bedieningstafel'. Veel andere opties zijn er niet direct.
Vriendin van mij heeft een relatief klein café, heeft al aangegeven dat indien ze kan openen dit eerst met dit soort beperkende maatregelen zal zijn en allereerst voor de vaste gasten.
Het relaas van Jaap missen staat gelijk aan een misdaadquote:Op donderdag 16 april 2020 10:15 schreef TheArt het volgende:
Kwam Baudet daar nou net 40 minuten te laat binnen en heeft hij dus het complete verhaal van Jaap gemist?
Ik geloof dat ze dit soort mogelijkheden toentertijd met de rokerskerken al flink onmogelijk hebben gemaaktquote:Op donderdag 16 april 2020 10:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gewoon van je cafe een geloof maken en gaan.
Kans op besmetting wordt zo wel minder als iedereen thuis zit zonder werk.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:04 schreef quirina het volgende:
Ze hebben in heel veel zaken toch al van die trileieren. Komen nu goed van pas.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:21 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Tafels met QR codes erop. Krijg je een pingetje op je telefoon als je bestelling klaar is en deze kan je ophalen bij bezorgraam/loket/tafel. Verder heb je wel redelijk opgesomd wat de max gaat zijn ja..
Daar leek het wel op ja. Zal je zien dat hij straks een onzinnige vraag gaat stellenquote:Op donderdag 16 april 2020 10:15 schreef TheArt het volgende:
Kwam Baudet daar nou net 40 minuten te laat binnen en heeft hij dus het complete verhaal van Jaap gemist?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 16 april 2020 10:07 schreef StateOfMind het volgende:
Volgens Nu.nl
hij dacht, zit toch geen rendement inquote:Op donderdag 16 april 2020 10:15 schreef TheArt het volgende:
quote:Op donderdag 16 april 2020 10:22 schreef MissionPhailed het volgende:
3% antistoffen? Afgaande hierop zou het werkelijk aantal besmettingen dan 18 tot 20 keer hoger liggen dan het aantal geregistreerde besmettingen (28156). Jammer genoeg geen 3,6% antistoffen op dit punt, want ...Knhet nauwelijks geloven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Wat? Dat een half miljoen mensen inmiddels Corona hebben (gehad)? Lijkt me best plausibel..quote:
Welke periode betreft deze data? Ik kan me voorstellen dat het bloed van deze donoren al enige tijd geleden is getest. Als dat bijvoorbeeld van donoren tot vorige week o.i.d. is geweest dan is de kans wel aanwezig dat het percentage (iets) hoger ligt.quote:
Dat is al significant meer dan ik op basis van bierviltjesberekening zelf had berekend. Daar kwam ik tussen de 1 en de 2% uit afhankelijk van welke aannames je doet.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:07 schreef StateOfMind het volgende:
Volgens Nu.nl
Snap niet waarom ze dit na 5 keer niet gewoon wat ruimer plannen ipv dit riedeltje ieder keer.quote:
Ja inderdaad. Laat die mensen even een half uurtje eerder opstaan.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:30 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Snap niet waarom ze dit na 5 keer niet gewoon wat ruimer plannen ipv dit riedeltje ieder keer.
Ik dacht eerder rond de 1,5 mln. Dat hadden we hier eens berekend aan de hand van die fatality rate van 0,37%quote:Op donderdag 16 april 2020 10:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat? Dat een half miljoen mensen inmiddels Corona hebben (gehad)? Lijkt me best plausibel..
Het zal wel niet de bedoeling zijn dat er vragen worden gesteld. Wedervragen mogen ook niet. Dus je krijgt een standaard riedeltje en door... Hoogst irritant.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:30 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Snap niet waarom ze dit na 5 keer niet gewoon wat ruimer plannen ipv dit riedeltje ieder keer.
Wie gaan we de schuld geven? Andermaal het RIVM?quote:Op donderdag 16 april 2020 10:31 schreef _I het volgende:
[..]
Het zal wel niet de bedoeling zijn dat er vragen worden gesteld. Wedervragen mogen ook niet. Dus je krijgt een standaard riedeltje en door... Hoogst irritant.
Onhandig inderdaad. Juist nu moet voldoende ruimte om vragen te stellen gegarandeerd zijn.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:31 schreef _I het volgende:
[..]
Het zal wel niet de bedoeling zijn dat er vragen worden gesteld. Wedervragen mogen ook niet. Dus je krijgt een standaard riedeltje en door... Hoogst irritant.
Ik denk onszelf in dit geval. Wij staan dit toe, RIVM kan deze laten lopen.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wie gaan we de schuld geven? Andermaal het RIVM?
De Japanse manier. Vreten en optyfen.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:43 schreef Pumpalov het volgende:
kinderen nemen doen alleen pedo'squote:Op donderdag 16 april 2020 10:37 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Kinderen nemen
Wat ben je dan egoïstisch zeg!
Ja maar nee.quote:Op donderdag 16 april 2020 10:38 schreef _I het volgende:
Dat verhaal van dat zieke thuis zitten slaat toch als een tang op varken als 44% van de mensen besmet worden door iemand die nog geen symptomen vertoont?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |