Genoeg mensen, ook ondernemers, die houden van lekker roken zonder dat het gelijk moet walmen.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:29 schreef wollah het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar als jij de baas van dat bedrijf was dat je hetzelfde. Alles draait om geld in deze kapitalistische wereld.
Zoals ik al zei, dat denk je nu... maar als je echt directeur bent van welk groot bedrijf dan ook heb je alleen eurotekens in je ochen. Anders word jij erop afgerekend.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Genoeg mensen, ook ondernemers, die houden van lekker roken zonder dat het gelijk moet walmen.
Van sommige zaken - geest & lijf - zou ik geen winst willen en voor mij reden om dan dat soort producten elders voor een eerlijker prijs af te nemen.
De Horeca gaat echt een bloedbad worden op economisch vlak. Maar vergeet ook niet de toeleveranciers. Veel boeren kunnen hun producten al niet meer kwijt wat voor de horeca bedoelt is. Veel kleinere bierbrouwerijen staan ook bijna compleet stil. Die verkopen vaak niet hun bieren aan de supermarkt maar aan de plaatselijke horeca en slijterijen. Die zijn ook al 90 procent van hun omzet kwijt. Dus als dit allemaal langer gaat duren zal je daar ook heel veel in zien verdwijnen.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:48 schreef matthijst het volgende:
1 op de 6-7 horecazaken valt eind april om, bij Jinek.
Een opvallend grijze Trump trekt o.a. weer fel van leer richting de WHO.quote:
Dankjewelquote:Op woensdag 15 april 2020 23:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Complimenten voor je geweldige werk.![]()
Kan mij goed voorstellen dat je op een zeker moment afstand wil omdat het je anders te veel meeneemt.
Ondertussen zijn er tal van andere bronnen. Niet allemaal even inzichtelijk zoals die van jouw maar goed genoeg voor een verdere beeldvorming. Zelf heb ik zeker, bij de start veel gehad aan jouw verzameld werk.
Compli's, Kudo's Thx !!!!
Eerst deed hij zelf alsof het allemaal niets voorstelde en nu heeft de WHO het gedaan, en ondertussen weigert hij nog steeds fatsoenlijke maatregelen in de VS te treffen.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:05 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Een opvallend grijze Trump trekt o.a. weer fel van leer richting de WHO.
Dat grijze haar is inderdaad opvallend ja.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:05 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Viel mij idd ook op. De kuif die flink grijzer is. Mogelijk dat de haarspoeling is uitverkocht.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:05 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Kappers daar ook dicht wellicht.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:13 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat grijze haar is inderdaad opvallend ja.
Dat vind ik toch eigenlijk ook wel een dingetje.quote:‘Miljoenen medisch dossiers open zonder toestemming’
Van miljoenen Nederlanders wordt het medisch dossier bij de huisarts deze week toegankelijk voor duizenden zorgverleners, zonder dat daarvoor toestemming is gegeven. Daarvoor waarschuwen Privacy First, het Humanistisch Verbond en Stichting KDVP voor bescherming van de privacy in de gezondheidszorg.
In de strijd tegen Covid-19 heeft minister Martin van Rijn (Medische Zorg) een tijdelijke regeling afgekondigd die artsen op een huisartsenpost of eerste hulp de mogelijkheid biedt zonder toestemming van een coronapatiėnt in diens medisch dossier bij de huisarts te kijken. Het OM heeft bepaald dat dit gedurende de coronacrisis niet strafbaar is. De toegang tot de dossiers moet de zogeheten ‘triage’ bevorderen, de afweging of patiėnten naar het ziekenhuis moeten of thuis kunnen uitzieken. Coronapatiėnten hebben vaak moeite met spreken, terwijl het belangrijk is te weten of ze andere aandoeningen hebben of medicijnen slikken.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) waarschuwde dat inzage alleen mag na, eventueel mondelinge, toestemming van de patiėnt. Zo’n acht miljoen Nederlanders hebben eerder schriftelijk ingestemd met het delen van hun gegevens. Ongeveer een miljoen mensen hebben dat expliciet verboden. De rest liet niets weten.
Volgens privacy-organisaties heeft mondelinge instemming door deze laatste groep weinig te betekenen. Gerichte bevraging via het Landelijk Schakelpunt (LSP), dat de dossiers ontsluit, is namelijk niet mogelijk. Sinds dinsdag worden gegevens van zo’n acht miljoen Nederlanders die geen keuze maakten via het LSP toegankelijk gemaakt. Huisartsen ontvangen hiervoor software-updates.
Zorgverleners op huisartsenposten en eerste hulpen kunnen straks bij de dossiers, maar ook ander medisch personeel in ziekenhuizen en huisartsen vanuit hun praktijk. Eerder was de inzage bij mensen die ‘ja’ hadden gezegd beperkt tot de eigen zorgregio. Omdat coronapatiėnten worden verspreid over het land zijn de dossier straks landelijk toegankelijk.
Over het LSP is een lang politiek debat gevoerd, dat expliciete toestemming voor ontsluiting verplichtte. Dat principe wordt nu losgelaten. Privacybeschermers vrezen dat bredere toegang tot meer dossiers leidt tot onbevoegden die dossiers bekijken.
In reactie zegt de AP extra op misbruik te zullen controleren. „Iedere bevraging wordt automatisch vastgelegd. Wij zullen achteraf controleren of alleen bevoegd medisch personeel gerichte bevragingen heeft uitgevoerd”, zegt een woordvoerder.
Privacybeschermers vragen zich af of de AP daar de menskracht en medische kennis voor heeft. Ook wijzen ze op het risico van hacken, nu de medische dossiers van bijna alle Nederlanders via het LSP worden ontsloten.
Het ministerie van Volksgezondheid laat via een woordvoerder weten dat „alleen een beperkte, bevoegde groep zorgverleners” op de huisartsenpost en eerste hulp bij de dossiers mag en burgers via Volgjezorg.nl de eventuele inzages kunnen volgen.
Ja valt heel veel mensen op en is ook al diverse keren besproken hier.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:19 schreef Minimunt het volgende:
Heel even off-topic. Valt het jullie ook niet op dat sinds de lockdown de lucht een stuk helderder is? Als ik naar de poolster kijk (noorden) dan schijnt deze verschrikkelijk fel Geldt trouwens ook voor die ster daarnaast.
Venus staat er ook helder bij. Mooi hoor, maar misschien letten we beter op nuquote:Op donderdag 16 april 2020 00:19 schreef Minimunt het volgende:
Heel even off-topic. Valt het jullie ook niet op dat sinds de lockdown de lucht een stuk helderder is? Als ik naar de poolster kijk (noorden) dan schijnt deze verschrikkelijk fel Geldt trouwens ook voor die ster daarnaast.
Nee. Valt echt op. Ik loop elke avond laat met de hond en je ziet het al zonder op te letten.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:23 schreef Stray_cat het volgende:
Mooi hoor, maar misschien letten we beter op nu
Ja, ik weet het, mij viel het ook nooit op maar nu wel. Zelfde sensatie, kan zijn dat de lucht helderder is maar kan ook zijn dat we nu meer kijken naar de mooie dingen.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee. Valt echt op. Ik loop elke avond laat met de hond en je ziet het al zonder op te letten.
Nee, want als ik terug kom van mijn rondje met Jimmy dan kijk ik recht die kant op de laatste 100m voor mijn huis. Het lijkt niet helderder, het IS helderder.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:29 schreef Stray_cat het volgende:
maar kan ook zijn dat we nu meer kijken naar de mooie dingen.
Oh verrek ik bedoel denk ik Venus ja. Misschien is die ook wel helderder in deze tijd van het jaar.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:23 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Venus staat er ook helder bij. Mooi hoor, maar misschien letten we beter op nu
Nog niet gezien.... komt bij msn van nrc vandaan ... die bron zal wel kloppen.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:19 schreef vosss het volgende:
Was dit al voorbij gekomen hier?
[..]
Dat vind ik toch eigenlijk ook wel een dingetje.
Maar gelukkig is dat minder belangrijk of zo. Prima om hele sectoren op te offeren, dat maakt allemaal niet zoveel uit. Zolang we die 1% maar kunnen proberen te redden. Iets meer als er geen maatregelen zijn uiteraard, maar alsnog maar een zeer klein deel van de samenleving. Maandenlang zo doorgaan gaat veel meer ellende veroorzaken dan als we gewoon zouden gaan leven met een vorm van acceptatie. Risico groepen op eigen risico naar buiten laten gaan; opties bieden voor ze. Tot er een vaccin is.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De Horeca gaat echt een bloedbad worden op economisch vlak. Maar vergeet ook niet de toeleveranciers. Veel boeren kunnen hun producten al niet meer kwijt wat voor de horeca bedoelt is. Veel kleinere bierbrouwerijen staan ook bijna compleet stil. Die verkopen vaak niet hun bieren aan de supermarkt maar aan de plaatselijke horeca en slijterijen. Die zijn ook al 90 procent van hun omzet kwijt. Dus als dit allemaal langer gaat duren zal je daar ook heel veel in zien verdwijnen.
Venus staat begin van de avond ZW, dacht ik of Zuid. Iig die zie door mijn bovenlichtje bij de voordeur, opgezocht en die leek me het meest plausibel.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:33 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Oh verrek ik bedoel denk ik Venus ja. Misschien is die ook wel helderder in deze tijd van het jaar.
Als het niet zo is dan zie je maar hoeveel vervuiling het intensief vliegverkeer met zich meebrengt.
Dat is allemaal leuk en aardig, tot de IC weer uit zijn voegen barst omdat er ineens toch best wel veel mensen naartoe moeten met mindere maatregelen.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar gelukkig is dat minder belangrijk of zo. Prima om hele sectoren op te offeren, dat maakt allemaal niet zoveel uit. Zolang we die 1% maar kunnen proberen te redden. Iets meer als er geen maatregelen zijn uiteraard, maar alsnog maar een zeer klein deel van de samenleving. Maandenlang zo doorgaan gaat veel meer ellende veroorzaken dan als we gewoon zouden gaan leven met een vorm van acceptatie. Risico groepen op eigen risico naar buiten laten gaan; opties bieden voor ze. Tot er een vaccin is.
Dat je de sterren niet goed ziet, komt meestal door lichtvervuiling hoor. Niet door smog. De lichtvervuiling is niet afgenomen.quote:Op donderdag 16 april 2020 00:23 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Venus staat er ook helder bij. Mooi hoor, maar misschien letten we beter op nu
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |