Maar als je zo redeneert is de hele luchtvaartsector ook totaal niet levensvatbaar, die hebben geen eigen vermogen meer, leasen of hebben flinke leningen voor hun toestelen en betalen de lease of rente van de lopende omzet.quote:Op donderdag 16 april 2020 07:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Voor een gedeelte ga ik er in mee. Zeker de cafés en restaurants die huren van een brouwerij en daar ook verplicht moeten afnemen zijn vaak niet lang levensvatbaar. Maar genoeg bedrijven die dat niet hebben. Ook buiten de horeca zijn er zat bedrijven die echt in de problemen komen als ze 2 maanden of meer geen inkomsten hebben. Zeker als ze er na door de andere halve meter economie niet hun volledige capaciteit mogen gebruiken waar hun business concept op gebaseerd is.
Lees mijn post nog een keerquote:Op donderdag 16 april 2020 01:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat jij het niet belangrijk vind omdat je er nooit komt of niet in werkt is wat anders. Maar er moet echt een economische oplossing voor deze sector komen. Laat je deze sector compleet omvallen krijg je al bergen werklozen en schulden maar vergeet ook niet de toeleveranciers die niet in de sector zitten maar er wel aan verbonden zijn. Daarom vergoeden ze nu al aardappelboeren puur omdat mensen niet zondagmiddag de frituurpan aan gooien maar normaal misschien wel als ze ergens zijn een patatje halen. De kleine bierbrouwers hebben nu al bijna geen omzet maar de grote bierbrouwers komen dan ook in de problemen omdat hun 9 van de 10 keer eigenaar zijn van de horeca panden. Dus dat zou ook al weer bergen afschrijvingen beteken. De vlees industrie heeft ook al gewaarschuwd. Ik zeg niet dat de boel open gegooid moet worden maar er moet wel een oplossing komen. Want als je deze sector de nek omdraait gaat er echt meer verdwijnen dan alleen de kroeg op de hoek en dat restaurant wat er naast zit.
Klopt waarom denk je dat er nu zoveel geld daar ingepompt wordt. KLM verlengt al aflopende contracten niet meer en heeft ook al werktijd verkorting aangevraagd. Hetzelfde geld voor de complete toeristen industrie die komen net uit hun winterslaap dus die hebben ook geen vet meer op de botten. Zo kan ik nog wel even door gaan.quote:Op donderdag 16 april 2020 07:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar als je zo redeneert is de hele luchtvaartsector ook totaal niet levensvatbaar, die hebben geen eigen vermogen meer, leasen of hebben flinke leningen voor hun toestelen en betalen de lease of rente van de lopende omzet.
Ik bewaar niets van zulk soort. 🤮quote:Op donderdag 16 april 2020 07:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]
Een tweet uit januari.
Wel eentje om te bewaren.
Herman klinkt niet als een ondernemer.quote:
quote:
Samenvatting van eerste filmpje? Ik ga niet kijken, thumbnail doet me denken aan een soort The Sun achtige krantenkop.quote:
daarom gaan deze waarschijnlijk pas als laaste open, restaurants misschien nog wel iets eerder als kroegen/cafe'squote:
De 1,5 meter economie is een leuk fantasietje maar onuitvoerbaar in een drukbevolkt en duur land als Nederland.quote:
Openbaar vervoer is nooit kostendekkend, dus dat is niet zo'n probleem. Daar betalen we gewoon allemaal aan mee.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De 1,5 meter economie is een leuk fantasietje maar onuitvoerbaar in een drukbevolkt en duur land als Nederland.
Om kosten te dekken zul je wel wat meer dan 20-30% bezetting moeten hebben. Dat geldt niet alleen voor horeca, maar ook voor bioscopen, theaters, clubs, sportgelegenheden en openbaar vervoer.
ik doe niet aan cliffs, daarvoor is het virus veels te complex, als je er niet de tijd voor hebt, jammer dan.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:30 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Samenvatting van eerste filmpje? Ik ga niet kijken, thumbnail doet me denken aan een soort The Sun achtige krantenkop.
we hoeven alleen maar naar Azie te kijken voor de nieuwe economie en die hebben alles openquote:Op donderdag 16 april 2020 08:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De 1,5 meter economie is een leuk fantasietje maar onuitvoerbaar in een drukbevolkt en duur land als Nederland.
Om kosten te dekken zul je wel wat meer dan 20-30% bezetting moeten hebben. Dat geldt niet alleen voor horeca, maar ook voor bioscopen, theaters, clubs, sportgelegenheden en openbaar vervoer.
Zeker.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Maarten van Rossum zit in de doelgroep om als besmette persoon te gaan overlijden. Dat geeft hem naar eigen zeggen recht van spreken. Een paar weken geleden op vrijdagavond op Radio 1 zei hij, dat de huidige maatregelen van de lock down voor de jongere generaties te ingrijpend zijn, om de zieken van zijn generatie te redden.quote:Op donderdag 16 april 2020 07:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[ afbeelding ]
Een tweet uit januari.
Wel eentje om te bewaren.
twitter:COVID19Tracking twitterde op woensdag 15-04-2020 om 23:13:17States reported 2,492 new deaths. This is the highest daily death toll recorded so far. https://t.co/hi4yv0eiic reageer retweet
Dan moeten we eens stoppen met dat burgerlijke 9-5 denken, veel bedrijven kunnen prima naar een 24 uurs of desnoods 16 uurs economie. Neem nou het OV ik heb nooit begrepen waarom men het niet voor elkaar krijgt om bijvoorbeeld studenten na de spits te laten reizen.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Omdat de scholen/universiteiten, medewerkers hebben met reguliere werktijden. En hoe wil je in de horeca naar een 24 uurs economie??quote:Op donderdag 16 april 2020 08:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan moeten we eens stoppen met dat burgerlijke 9-5 denken, veel bedrijven kunnen prima naar een 24 uurs of desnoods 16 uurs economie. Neem nou het OV ik heb nooit begrepen waarom men het niet voor elkaar krijgt om bijvoorbeeld studenten na de spits te laten reizen.
twitter:telegraaf twitterde op woensdag 15-04-2020 om 18:29:21Het dragen van mondkapjes ter bescherming tegen het coronavirus wordt aanbevolen voor inwoners van België en Duitsland. https://t.co/oYEilZ3iRG reageer retweet
Ja dan moet je die dus aanpassen daaropquote:Op donderdag 16 april 2020 08:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Omdat de scholen/universiteiten, medewerkers hebben met reguliere werktijden.
In Zuid-Korea en Japan ligt het openbare leven nog steeds grotendeels plat, ook daar doen ze aan social distancing.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we hoeven alleen maar naar Azie te kijken voor de nieuwe economie en die hebben alles open
En de Economie van Japan is al 30 jaar lang kapot.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:55 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
In Zuid-Korea en Japan ligt het openbare leven nog steeds grotendeels plat, ook daar doen ze aan social distancing.
Hoe dan? En hoe moeten de medewerkers het thuis regelen? Ik werk in een 24 - uurs volcontinu bedrijf, en het is echt een gedoe om dat te regelen. Zowel voor het bedrijf als voor de medewerkers. Ik zie regelmatig jonge mensen overstappen naar de dagdienst productie. Pas als mensen thuis met z'n tweeën zijn, gaan ze weer de volcontinudienst in.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:54 schreef raptorix het volgende:
Ja dan moet je die dus aanpassen daarop
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |