abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192641369
https://www.telegraaf.nl/(...)-weer-van-zich-horen

Notre Dame luidt voor het eerst zn klokken sinds die dikke fik als eerbetoon aan de zorgmedewerkers :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 16 april 2020 @ 00:40:03 #127
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192641379
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar gelukkig is dat minder belangrijk of zo. Prima om hele sectoren op te offeren, dat maakt allemaal niet zoveel uit. Zolang we die 1% maar kunnen proberen te redden. Iets meer als er geen maatregelen zijn uiteraard, maar alsnog maar een zeer klein deel van de samenleving. Maandenlang zo doorgaan gaat veel meer ellende veroorzaken dan als we gewoon zouden gaan leven met een vorm van acceptatie. Risico groepen op eigen risico naar buiten laten gaan; opties bieden voor ze. Tot er een vaccin is.
Misschien is het beter om de ouderen en kwetsbaren in isolatie te zetten. Heel erg naar, maar als dit te lang duurt vallen er nog veel slachtoffers.
  donderdag 16 april 2020 @ 00:43:20 #128
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192641417
quote:
14s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:38 schreef vosss het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-weer-van-zich-horen

Notre Dame luidt voor het eerst zn klokken sinds die dikke fik als eerbetoon aan de zorgmedewerkers :)
O+
pi_192641428
Er wordt door Trump nu niet meer ontkend dat het uit een Wuhan BSL-4 lab komt.... Wordt onderzocht.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_192641449
Stel het wordt zo erg dat 1/3e van NL overleden is in 2025?

Kan me herinneren dat er ooit een aparte gast op tv was en zei dat er ooit een ziekte komt wat 1/3e van de aarde laat sterven met name de hele oude mensen en zwakkeren om zo de rest ruimte te geven, want het is te vol... nu zal deze gast wel denken ik had gelijk.
Interessant he ?
pi_192641451
quote:

[..]

Maar gelukkig is dat minder belangrijk of zo. Prima om hele sectoren op te offeren, dat maakt allemaal niet zoveel uit. Zolang we die 1% maar kunnen proberen te redden. Iets meer als er geen maatregelen zijn uiteraard, maar alsnog maar een zeer klein deel van de samenleving. Maandenlang zo doorgaan gaat veel meer ellende veroorzaken dan als we gewoon zouden gaan leven met een vorm van acceptatie. Risico groepen op eigen risico naar buiten laten gaan; opties bieden voor ze. Tot er een vaccin is.
Als we gewoon volle bak open gaan dan gaan er meer mensen dood, ook die geen COVID-19 hebben dan dat we gedoseerd open gaan beetje bij beetje en misschien soms weer een beetje meer dicht omdat IC vol dreigt te lopen weer.

Sowieso vraag ik me af of de huidige bezetting wel vol te houden is op de langere termijn. Ik heb daar mijn vraagtekens bij.
vosss is de naam,
pi_192641458
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:47 schreef Zwolsboy het volgende:

Kan me herinneren dat er ooit een aparte gast op tv was en zei dat er ooit een ziekte komt wat 1/3e van de aarde laat sterven met name de hele oude mensen en zwakkeren om zo de rest ruimte te geven, want het is te vol... nu zal deze gast wel denken ik had gelijk.
"Told you so!" roepen en in je handen wrijven over de rug van een slordige 2,5 miljard mensen. Welja. Waarom ook niet :D
vosss is de naam,
pi_192641483
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig, tot de IC weer uit zijn voegen barst omdat er ineens toch best wel veel mensen naartoe moeten met mindere maatregelen.
Dit is ook leuk en aardig tot wij tot de conclusie komen dat wij de IC ook ergens van moeten betalen. Ergens moet een balans worden gevonden.
pi_192641505
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:51 schreef maan_man het volgende:

[..]

Dit is ook leuk en aardig tot wij tot de conclusie komen dat wij de IC ook ergens van moeten betalen. Ergens moet een balans worden gevonden.
Leeftijd grens invoeren, waarom iemand van 90 nog alles aan doen om het in leven te houden?
Interessant he ?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 16 april 2020 @ 00:54:10 #135
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_192641509
quote:

[..]

Dat klopt, daarom zit Nederland in een veel minder strenge situatie dan veel andere landen nu.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_192641512
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:53 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Leeftijd grens invoeren, waarom iemand van 90 nog alles aan doen om het in leven te houden?
Je brengt niet alleen ouderen in gevaar.
https://images.app.goo.gl/mszsQeR6JZFwWRdF7

28 en zwanger nu dood door het virus kindje is geboren middels spoedkeizersnee, onbekend of het ook besmet is.
blablablabla
  donderdag 16 april 2020 @ 00:54:46 #137
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192641518
quote:

[..]

Dat doen we toch, stapje vooruit, als het moet weer terug. Ik ben zeker geen fan van deze regering en ze hebben heel veel verantwoording af te leggen na deze crisis maar voor nu doen ze het goed.
pi_192641528
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:47 schreef Zwolsboy het volgende:

Misschien kunnen de anderen dan eerder met pensioen?
  donderdag 16 april 2020 @ 00:56:35 #139
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192641534
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:53 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Tot het je vader is en jij moet beslissen. Is de grens 89, 88?
  donderdag 16 april 2020 @ 00:57:50 #140
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_192641547
quote:
12s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:56 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dan zou ik 80 zeggen.

(M’n pa is 81)
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_192641549
-nee-

[ Bericht 98% gewijzigd door capricia op 16-04-2020 02:49:00 ]
Interessant he ?
  donderdag 16 april 2020 @ 00:59:01 #142
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192641559
quote:
10s.gif Op woensdag 15 april 2020 22:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Nergens ontken ik dat door deze organisaties "niet dringend geadviseerd wordt" mondkapjes te gaan dragen, wat ik stel is dat breed en juist gebruik van mondkapjes verspreiding wel degelijk terugdringt en dus geen atmosfeer van schijnveiligheid creëert zoals jij beweert maar de veiligheid, zeker collectief heel concreet substantieel vergroot, zelfs al maakt het een individu niet immuum voor alle gevaar. :W
Lekker laten gaan. Die heeft het veel te druk met de vorderingen van zijn cursus interpunctie hier ten toon te spreiden
pi_192641562
quote:
12s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:56 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Als ik mag kiezen, mn vader die bijv 80 zou zijn of ernaast ligt iemand van 40? kies ik voor de persoon van 40 oude mensen hebben een mooie leeftijd gehad, je kan niet eeuwig leven.

In de hongerwinter waren het ook de ouderen en zwakkeren die dood gingen van de honger
Interessant he ?
  donderdag 16 april 2020 @ 00:59:39 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192641563
quote:
bron: rtlz.nl 15apr20
IBM Nederland heeft een groep zzp'ers en leveranciers gevraagd om hun tarieven te verlagen met 25 procent. Reden is de coronacrisis.
IBM heeft graag antwoord voor 16 april 2020 12u00
En zo tolt de bal door het Corona slagveld. Van collega's hoorde ik al eerder geluiden of dat doorberekende cloudkosten niet wat minder konden omdat medewerkers van "bedrijven" nu thuis moeten werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 16-04-2020 01:16:46 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192641566
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:58 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Dat zeker, zit wel te denken onze aardkloot is al zo vol uitdunnen is misschien wel realistisch ?
Als iedereen die dat een goed idee vindt zich nou vrijwillig opoffert, dan schiet het een beetje op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 16 april 2020 @ 01:01:06 #146
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192641578
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:59 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Als ik mag kiezen, mn vader die bijv 80 zou zijn of ernaast ligt iemand van 40? kies ik voor de persoon van 40 oude mensen hebben een mooie leeftijd gehad, je kan niet eeuwig leven.

In de hongerwinter waren het ook de ouderen en zwakkeren die dood gingen van de honger
Maar kan jij die beslissing nemen? Dat is wel wat we vragen van onze zorgmedewerkers.
pi_192641594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:58 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

Dat zeker, zit wel te denken onze aardkloot is al zo vol uitdunnen is misschien wel realistisch ?
Nee dat is volkomen bullshit en enkeltje BNW. Onze aarde is niet te vol.
pi_192641612
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 01:02 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Nee dat is volkomen bullshit en enkeltje BNW. Onze aarde is niet te vol.
Het land misschien...
pi_192641658
OMT-advies van deze week is gepubliceerd.

quote:
Het OMT is geïnformeerd over het verloop van de epidemie en de resultaten van de modellering. Het gemiddeld aantal contacten tussen mensen in Nederland is nu, in vergelijking tot 2017 met 63-74% afgenomen.
quote:
Prognose ziekenhuizen en IC
Het aantal ziekenhuis- en IC-opnames op basis van de eerste ziektedag vlakt af c.q. laat een daling zien die naar verwachting zal doorzetten. Het openen vankinderdagverblijven en basisscholen laat in de modellering nauwelijks een verschilzien in de bezetting op de IC. Hoewel er meer transmissie verwacht wordt onderbasisschoolkinderen en hun ouders, leidt dit waarschijnlijk niet tot veel extra IC-opnames. Ook is er naar het effect van middelbare scholen op het verloop van deepidemie gekeken; deze scholen bedienen een groter gebied en lijken ‘hubs’ tezijn in het netwerk van de contacten tussen kinderen. Door hun regionalekarakter dragen ze meer bij aan mogelijke bovenregionale verspreiding van hetvirus. Basisscholen hebben daarentegen vooral lokaal invloed.

Een IC-bezetting van circa 1200 IC-bedden (700 COVID- en 500 non-COVID-bedden) waarbij er kwalitatief goede IC-zorg kan worden gegeven binnen de reguliere IC-afdelingen wordt naar verwachting rond 1 mei bereikt.
quote:
Fylogenetische analyse van monsters van patiënten en medewerkers uit 5 verpleeghuizen in Nederland toont aan dat er binnen enkele verpleeghuizen sprake is van meerdere introducties van het virus terwijl in andere verpleeghuizen transmissie tussen bewoners en zorgpersoneel wordt aangetoond. Bovendien bestaat er een relatie tussen clusters uit verschillende verpleeghuizen, wellicht als gevolg van zorgpersoneel dat op meerdere locaties werkzaam is. Bij de verspreiding in verpleeghuizen spelen ook het aanvankelijk restrictieve testbeleid, de beperkte beschikbaarheid van PBM en een vaak atypisch ziektebeeld een rol.
https://www.rijksoverheid(...)64e+OMT+COVID-19.pdf

Verder niets bijzonders, denk ik. Volgende week zal meer aandacht worden besteed aan de "transitiestrategie". En het op termijn versoepelen van de bezoekersregeling van verpleeghuizen.
pi_192641674
quote:

[..]

Dat jij het niet belangrijk vind omdat je er nooit komt of niet in werkt is wat anders. Maar er moet echt een economische oplossing voor deze sector komen. Laat je deze sector compleet omvallen krijg je al bergen werklozen en schulden maar vergeet ook niet de toeleveranciers die niet in de sector zitten maar er wel aan verbonden zijn. Daarom vergoeden ze nu al aardappelboeren puur omdat mensen niet zondagmiddag de frituurpan aan gooien maar normaal misschien wel als ze ergens zijn een patatje halen. De kleine bierbrouwers hebben nu al bijna geen omzet maar de grote bierbrouwers komen dan ook in de problemen omdat hun 9 van de 10 keer eigenaar zijn van de horeca panden. Dus dat zou ook al weer bergen afschrijvingen beteken. De vlees industrie heeft ook al gewaarschuwd. Ik zeg niet dat de boel open gegooid moet worden maar er moet wel een oplossing komen. Want als je deze sector de nek omdraait gaat er echt meer verdwijnen dan alleen de kroeg op de hoek en dat restaurant wat er naast zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')