Hoe komen ze aan deze data?quote:
@Kyran bestaat wel nog, maar je kan jezelf niet mentionen, kijk maar: @vosssquote:
We weten dat er tenminste 1 gezond was, die 29-jarige man uit Brabant.quote:Op zondag 12 april 2020 14:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar wat is de medische achtergrond van deze mensen? Zijn dit additionele sterftes, of vallen deze mensen onder de groep die onder normale omstandigheden ook al zou sterven? Daar valt gewoon weinig over te zeggen.
Niet dat ik tegen wake-up call ben overigens. Maar het overgrote deel van de jongeren heeft deze helemaal niet nodig. Niet meer/minder dan volwassenen.
Naja. Weer wat geleerd.quote:Op zondag 12 april 2020 14:44 schreef vosss het volgende:
[..]
@:kyran bestaat wel nog, maar je kan jezelf niet mentionen, kijk maar: @:vosss
Staat op het plaatje, een twitteraccount.quote:Op zondag 12 april 2020 14:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe komen ze aan deze data?
Ik vind hem niet op de RIVM site.
En waar kom jij aan deze plaatjes?
Geen idee. Het is zo moeilijk om dat in te schatten. Geen enkel land registreert op een zelfde manier, dus landen vergelijken is nooit echt zuiver.quote:Op zondag 12 april 2020 14:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zullen er nog maar zo weinig Covid hebben gehad?
Welk kaartje dan? Ik zie alleen die andere kaartjes met kleuren en niet met aantallen per gemeente?quote:Op zondag 12 april 2020 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Staat op het plaatje, een twitteraccount.
Dat zei ik je gisteren ook al 2 keer, druk op het pijltje rechtsonder het kaartje op de RIVM website.
Geeft niet jongen, het is al goedquote:Op zondag 12 april 2020 14:46 schreef phpmystyle het volgende:
Fuck, ik had de lapo.
Had het niet door
De oversterfte van eerste week april was ~2000. Laten we zeggen dat 75% daarvan expliciet door corona kwam. Dat betekent 1500 sterfgevallen. De oversterfte de week ervoor was 1200, ~900 corona-stergevallen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zullen er nog maar zo weinig Covid hebben gehad?
Het enige kaartje van Nederland op gemeenteniveau met geel en blauwe kleurenquote:Op zondag 12 april 2020 14:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Welk kaartje dan? Ik zie alleen die andere kaartjes met kleuren en niet met aantallen per gemeente?
Ow daar staat alleen de data. Die vult een of andere Chinees dus zelf in op die kaartjes?quote:Op zondag 12 april 2020 14:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Staat op het plaatje, een twitteraccount.
Dat zei ik je gisteren ook al 2 keer, druk op het pijltje rechtsonder het kaartje op de RIVM website.
Denk dat als je de data in bijvoorbeeld PowerBI gooit, dat er wel een kaart van NL in zit die de data plot. Neem aan dat de beste persoon niet met een atlas zelf een kaartje aan het maken is.quote:Op zondag 12 april 2020 14:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow daar staat alleen de data. Die vult een of andere Chinees dus zelf in op die kaartjes?
Wel apart dattie alle gemeenten weet.
Ik kan ook wel een kaart met alle gemeenten in Australie regelen hoor. Dan is het alleen maar data koppelen met de gemeentenamen en dan kan je het al visualiseren.quote:Op zondag 12 april 2020 14:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow daar staat alleen de data. Die vult een of andere Chinees dus zelf in op die kaartjes?
Makkelijk te programmeren, er bestaan R en Python pakketten die dat zo koppelen in een kaartje.quote:Op zondag 12 april 2020 14:50 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Ouderen die zijn besmet met het coronavirus blijken niet altijd de bekende symptomen zoals hoesten en koorts te hebben. Vooral verwardheid en plotseling vallen kan wijzen op een besmetting met het coronavirus. Dat blijkt uit onderzoek onder een groot aantal oudere patiënten dat met Covid besmet bleek te zijn.
Het onderzoek werd uitgevoerd in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg. Onder de onderzochte patiënten was een 82-jarige man die zich eerst bij de huisarts meldde met hallucinaties en acute geheugenstoornissen.
Hij had geen last van hoesten of koorts en kreeg het advies thuis uit te zieken. Daar ging het echter snel slechter en viel de man soms plotseling uit z’n stoel. Ondanks dat hij geen coronaverschijnselen had werd hij, eenmaal in het ziekenhuis, getest. Daar bleek het toch om een coronabesmetting te gaan.
De onderzoekers waarschuwen huisartsen om bij oudere patiënten die zich met plotselinge klachten melden, goed op te letten op verwardheid en vallen. “Het is uiterst relevant om het ziektebeeld van deze patiënten vroeg te herkennen en snel passende begeleiding te starten,” aldus de onderzoekers.
Als er thans 1,4 mln besmet zijn geweest dan zou ik gelijk tekenen, mij klinkt dat helaas nog iets te rooskleurig. Wel is het zo dat het aantal geregistreerde doden waarschijnlijk niet aansluit met de werkelijke doden (werkelijkheid zal hoger liggen). Dat Duitse onderzoek ken ik ja, daar was een fatality rate van 0,37 berekend. Het blijven steekproeven natuurlijk, maar dat zou echt heel mooi zijn!quote:Op zondag 12 april 2020 14:47 schreef Kyran het volgende:
[..]
Geen idee. Het is zo moeilijk om dat in te schatten. Geen enkel land registreert op een zelfde manier, dus landen vergelijken is nooit echt zuiver.
Uit een Duits onderzoek bleek dat ongeveer 0.4% (even afgerond) komt te overlijden. In Nederland hebben wij nu ongeveer 2750 doden en dit aantal blijkt ongeveer twee keer zo hoger te liggen volgens de cijfers van CBS, dus dat zal dan 5500 zijn.
Dat zou dus betekenen dat er nu al bijna 1.4 miljoen mensen besmet zijn geraakt. Als dat het geval is zou het uiterst postief zijn in ieder geval.
... maar goed, aannames
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
.quote:China is accused of hiding the findings of a coronavirus expert - known as "Bat Woman" - after she quickly identified the genetic make-up of the new strain that has infected millions.
Wuhan-based virologist Shi Zhengli is one of the world's top researchers on coronaviruses and has discovered dozens of deadly SARS-like viruses in bat caves.
She studied samples taken from some of the first people to become infected with the new and then-mysterious respiratory illness in China in December and found it was similar to SARS.
It was identified as a novel coronavirus and within three days she completed its gene sequencing, finding that it was 96 per cent identical to a virus found in horseshoe bats in Yunnan.
But she was "muzzled" and her team was ordered not to reveal any information about the new disease, which was already spreading rapidly as China kept the world in the dark.
https://www.telegraph.co.(...)avirus-german-study/quote:Op zondag 12 april 2020 14:52 schreef Kyran het volgende:
Heeft iemand nog een linkje naar dat Duitse onderzoek?
Ik had 0.37% onthouden als sterftecijfer, maar weet het even niet meer zeker
Dat is toch ook raarquote:Op zondag 12 april 2020 14:57 schreef maily het volgende:
Sorry als iemand anders het al geplaatst heeft misschien ....
Artsen ontdekken: plotselingen verwardheid of omvallen bij ouderen signaal voor coronabesmetting
[..]
Lopen in het weekend achter met registreren?quote:Op zondag 12 april 2020 15:01 schreef Za het volgende:
Zweden halvering van aantal besmetting, 332 vandaag tov bijna 750 een paar dagen geleden:
[ afbeelding ]
Lockdown was dus niet nodig.quote:Op zondag 12 april 2020 15:01 schreef Za het volgende:
Zweden halvering van aantal besmetting, 332 vandaag tov bijna 750 een paar dagen geleden:
[ afbeelding ]
Is niet raar, ouderen krijgen vaak een delirium door ontstekingen, zoals bv blaasontsteking. Een bekend gegeven.quote:Op zondag 12 april 2020 15:02 schreef Jojoke het volgende:
Dat is toch ook raarZou het dan weer beter met de man gaan als hij de coronabesmetting overleeft of heeft hij iets anders onder de leden én toevallig ook een coronabesmetting?
-quote:Op zondag 12 april 2020 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lopen in het weekend achter met registreren?
Trend is van 4 dagen, en ze testen meer, dus ik denk het niet.quote:Op zondag 12 april 2020 15:04 schreef phpmystyle het volgende:
Lopen in het weekend achter met registreren?
Er is ook een ander onderzoek geweest dat de besmetting per land schatte per 31 maart. Daar kwamen ook dit soort getallen uit. Zou mooi zijn, en dan hopen dat milde cases ook echt immuun zijn of worden.quote:Op zondag 12 april 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
Aantal overleden patiënten volgens RIVM: 2737
CBS zegt ongeveer twee keer zoveel doden, dus 2 * 2737 = 5474 Bron: NOS)
Sterftecijfer volgens Duits onderzoek: 0.37% (Bron: Telegraph)
(100 * 5474) / 0.37% = 1.479.000 besmettingen
Aantal inwoners Nederland: 17.400.000, dus 8.5% van bevolking zou dan al besmet zijn geraakt.
Natuurlijk is het niet één op één over te nemen en zullen de daadwerkelijke getallen anders liggen. Onderzoek is gebaseerd op één stad/dorp in Duitsland met veel carnavalvierders, dus een relatief lage leeftijd. Dat zou wel een voor een vertekening van de sterftecijfers kunnen zorgen.
Toch hoop ik dat wij inderdaad veel meer besmettingen hebben gehad in Nederland en dat de sterftecijfers inderdaad laag liggen. Als immuniteit dan ook nog eens werkt kunnen wij ons leven redelijk snel weer oppakken.
To zover een iets positiever bericht van Kyran
Wellicht dat ik even wat simplistisch door de bocht ga, maar als je nu eens alle oversterfte pakt en daar 75% van, dat deel je door 0.5% en doe je x 200. Dan zit je toch ook redelijk in de buurt als je 0.5% als fatality rate accepteert?quote:Op zondag 12 april 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De oversterfte van eerste week april was ~2000. Laten we zeggen dat 75% daarvan expliciet door corona kwam. Dat betekent 1500 sterfgevallen. De oversterfte de week ervoor was 1200, ~900 corona-stergevallen.
Dan zit je al op een totaal van 2400. Laten we het met de weken ervoor houden op 3000 sterfgevallen. Afhankelijk van het sterfpercentage zou je een ruwe schatting kunnen maken.
Uit Duits onderzoek kwam een sterfpercentage van 0,34% naar voren. Andere onderzoeken wijzen ook op ongeveer 0,5% (hoewel er ook onderzoeken zijn die richting de 2% of zelfs hoger gaan). 0,5% zou neerkomen op een totaal aantal besmettingen van 3000*200 = 600.000 besmetting.
Hoewel zelfs dat nog slechts 3,5% zou zijn.
edit: En daarbij zijn de slachtoffers van deze week dus nog niet meegenomen. Immers, de officiële teller gaat al richting de 3000.
Denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dan zeker 1 miljoen mensen besmet zijn (als die 0,37% klopt). Kunnen we dan niet de komende tijd wat vaker van die pieken doen en remmen waar nodig? Lijkt mij eenvoudiger dan die 1,5 meter poppenkast en hopen op een vaccin.quote:Op zondag 12 april 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
CBS zegt ongeveer twee keer zoveel doden: 2 * 2737 = 5474 (Bron: NOS)
Totaal aantal besmettingen in Nederland: (100 * 5474) / 0.37% = 1.479.000 besmettingen
Aantal inwoners Nederland: 17.400.000, dus 8.5% van bevolking zou dan al besmet zijn geraakt.
Natuurlijk is het niet één op één over te nemen en zullen de daadwerkelijke getallen anders liggen. Onderzoek is gebaseerd op één stad/dorp in Duitsland met veel carnavalvierders, dus een relatief lage leeftijd. Dat zou wel een voor een vertekening van de sterftecijfers kunnen zorgen.
Toch hoop ik dat wij inderdaad veel meer besmettingen hebben gehad in Nederland en dat de sterftecijfers inderdaad laag liggen. Als immuniteit dan ook nog eens werkt kunnen wij ons leven redelijk snel weer oppakken.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar het immuniteitsonderzoek dat nu wordt uitgevoerd. Zou wel top zijn als blijkt dat een flink deel van de bevolking het al gehad heeft. Dat heb je toch een andere situatie.quote:Op zondag 12 april 2020 15:05 schreef Kyran het volgende:
CBS zegt ongeveer twee keer zoveel doden: 2 * 2737 = 5474 (Bron: NOS)
Totaal aantal besmettingen in Nederland: (100 * 5474) / 0.37% = 1.479.000 besmettingen
Niet iedereen zal immuun zijn, en immuniteit kan ook weer afnemen. Daarom, als dit waar is, moet je ook snel doorpakken zodat in relatief korte tijd veel mensen immuun zijn en er geen immuniteit verloren gaat.quote:Op zondag 12 april 2020 15:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Er is ook een ander onderzoek geweest dat de besmetting per land schatte per 31 maart. Daar kwamen ook dit soort getallen uit. Zou mooi zijn, en dan hopen dat milde cases ook echt immuun zijn of worden.
Wij moeten dan wel eerst zeker weten dat iedereen met lichte klachten ook immuun is geworden en het dus niet kan oplopen (of zo licht oploopt dat zij het niet kunnen verspreiden). Anders is het een te groot risico.quote:Op zondag 12 april 2020 15:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dan zeker 1 miljoen mensen besmet zijn (als die 0,37% klopt). Kunnen we dan niet de komende tijd wat vaker van die pieken doen en remmen waar nodig? Lijkt mij eenvoudiger dan die 1,5 meter poppenkast en hopen op een vaccin.
Ja ik prefereer ook de natuurliike weg naar immuniteit dan de ganze wereld gaan vaccineren (wat toch niet iedereen wil/doet/kan).quote:Op zondag 12 april 2020 15:14 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wij moeten dan wel eerst zeker weten dat iedereen met lichte klachten ook immuun is geworden en het dus niet kan oplopen (of zo licht oploopt dat zij het niet kunnen verspreiden). Anders is het een te groot risico.
Als blijkt dat immuniteit werkt dan is dit waarschijnlijk wel de beste optie ja.
Hoe is dit anders dan wat ik gedaan heb?quote:Op zondag 12 april 2020 15:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wellicht dat ik even wat simplistisch door de bocht ga, maar als je nu eens alle oversterfte pakt en daar 75% van, dat deel je door 0.5% en doe je x 200. Dan zit je toch ook redelijk in de buurt als je 0.5% als fatality rate accepteert?
Duidelijk verhaal, dank!quote:Op zondag 12 april 2020 13:31 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De laatste stappen zijn bij beide phase 1, 2, 3 clinical trials. Bij vaccins kunnen die misschien sneller verlopen, je kan de effectiviteit beoordelen door te meten hoeveel antilichamen aangemaakt worden, en de kans op onvoorziene bijwerkingen is kleiner:
- een medicijn is een nieuwe actieve stof, met mogelijk onvoorziene effecten.
- in een vaccin zijn enkel de adjuvants actieve stoffen, en die zijn al in andere vaccins gebruikt, de virus fragmenten zelf zijn inactief ("dood") genetisch materaal.
Bij een vaccin zijn normaal veel minder bijwerkingen acceptabel dan bij een medicijn, omdat het aan gezonde mensen toegediend wordt, maar in dit geval is er een hoog risico op besmetting, dus ligt de lat iets lager.
Hetzelfde, maar op het moment van schrijven had ik jouw post nog niet gezien.quote:Op zondag 12 april 2020 15:25 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe is dit anders dan wat ik gedaan heb?
De 1,5 meter zal blijven. En bedenk ook dat het zorgstelsel al zwaar overbelast is geraakt door nog geen 10% besmet over een periode van ca. 2 maanden.quote:Op zondag 12 april 2020 15:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dan zeker 1 miljoen mensen besmet zijn (als die 0,37% klopt). Kunnen we dan niet de komende tijd wat vaker van die pieken doen en remmen waar nodig? Lijkt mij eenvoudiger dan die 1,5 meter poppenkast en hopen op een vaccin.
Die 1,5 meter zal verdwijnen als er geen noodzaak meer is, en die 1,5 meter is een beleidsknop om meer of minder besmetting te genereren.quote:Op zondag 12 april 2020 15:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De 1,5 meter zal blijven. En bedenk ook dat het zorgstelsel al zwaar overbelast is geraakt door nog geen 10% besmet over een periode van ca. 2 maanden.
Je begrijpt niet dat we juist met jouw oplossing rondjes blijven draaien?quote:Op zondag 12 april 2020 15:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik prefereer ook de natuurliike weg naar immuniteit dan de ganze wereld gaan vaccineren (wat toch niet iedereen wil/doet/kan).
Maar je moet wel tempo maken, immuniteit kan ook weggaan had ik dus begrepen, of mensen zijn slechts partieel immuun. Als je dan járen gaat wachten dan gaat er weer immuniteit verloren en blijf je rondjes draaien.
En die "1,5 meter poppenkast" waar jij het over hebt zal nog wel even blijven. Totdat we niet meer hoeven te hopen op een vaccin (en hopelijk omdat die er dan ook daadwerkelijk isquote:Op zondag 12 april 2020 15:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die 1,5 meter zal verdwijnen als er geen noodzaak meer is, en die 1,5 meter is een beleidsknop om meer of minder besmetting te genereren.
Klopt, maar niet voor eeuwig. Tenminste de noodzaak daarvan.quote:Op zondag 12 april 2020 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En die "1,5 meter poppenkast" waar jij het over hebt zal nog wel even blijven. Totdat we niet meer hoeven te hopen op een vaccin (en hopelijk omdat die er dan ook daadwerkelijk is).
twitter:Remco_te_Kloese twitterde op zondag 12-04-2020 om 13:53:17Bewoners in de Bollenstreek nemen nu zelf aanvullende maatregelen om mensen buiten de bollenvelden te houden. Er worden linten gespannen #corona https://t.co/2l8IuB9yRg reageer retweet
Misschien hebben die hun beleid op ouderenzorg wel op orde.quote:Op zondag 12 april 2020 15:01 schreef Za het volgende:
[ afbeelding ]
te vroeg uit een lockdown komen kan ook slecht zijn, dus Macron kan ook goed gewoon voor meer zekerheid willen gaan nu, alleen die lockdown opheffen wanneer het echt weer veilig genoeg isquote:Op zondag 12 april 2020 15:40 schreef Adrie072 het volgende:
’Macron wil nog strengere maatregelen, mogelijk lockdown tot eind mei’
14 min geleden in BUITENLAND
PARIJS - De Franse president Emmanuel Macron wil volgens Franse media maandag de bevolking nog strengere maatregelen opleggen voor de bestrijding van het nieuwe coronavirus. Hij gaat dit volgens de Journal du Dimanche vertellen aan de Fransen die steeds minder vertrouwen in de aanpak van de regering hebben en die voor hun economisch bestaan vrezen. Volgens een opiniepeiling van deze krant heeft nog geen 40 procent van de ondervraagden vertrouwen in het beleid van Macron en zijn premier Philippe. Minder dan de helft (45 procent) gelooft nog dat de economische steunmaatregelen van de regering doeltreffend zullen blijken.
Het aantal mensen dat op de intensive care terechtkomt als gevolg van het virus daalt, maar de longaandoening blijft onophoudelijk erg dodelijk in het land dat al rond 14.000 sterfgevallen heeft en circa 130.000 besmettingen heeft geregistreerd.
Volgens bronnen rond de president zal hij maandag om precies 20.02 uur een bewogen toespraak houden om de verscherping van de maatregelen als noodzaak te presenteren. Het moet volgens de bronnen een toespraak worden die doet denken aan die van de Britse premier Churchill (1874-1965) in mei 1940. Die beloofde toen de bevolking enkel ’bloed, zwoegen, zweet en tranen’ in de destijds wanhopige strijd tegen nazi-Duitsland.
Macron zal om meer inspanningen vragen omdat het virus volgens hem nauwelijks zwakker wordt en het ergste nog moet komen. Het is maandag al de derde keer dat hij de natie over het coronavirus toespreekt. Franse media speculeren dat de president in ieder geval de lockdown verlengt tot ten minste 15 mei en mogelijk tot het einde van die maand. Ook wordt overwogen de onderwijsinstellingen dit schooljaar niet meer te openen. Hij zal ook de mensen moeten kalmeren die aandringen op een snelle versoepeling van de maatregelen, omdat ze menen economisch de crisis niet in een langere lockdown meer te boven kunnen komen.
bron https://www.telegraaf.nl/(...)ockdown-tot-eind-mei
Gaat Frankrijk zo slecht?
twitter:SamHvNL twitterde op zondag 12-04-2020 om 14:41:02De oproep om niet naar de bollenstreek te komen heeft niet gewerkt. Toeristen en dagjesmensen maken foto’s van de tuppenvelden en het lukt niet om 1,5 meter afstand te houden @HartvNL #Coronavirusnl #COVID2019 https://t.co/dPvxWDD512 reageer retweet
Huisarts heeft in samenwerking met een apotheker een succesvolle behandeling op basis van hydroxychloroquine in combinatie met zink en een antibioticum. Mag alleen niet van de inspectie want dit is in strijd met de officiële behandelingsrichtlijn.twitter:telegraaf twitterde op zondag 12-04-2020 om 13:43:51De Limburgse huisarts Rob Elens vond, naar eigen zeggen, een werkzame mix van medicijnen tegen corona. Toen greep de inspectie in: „Enorm frustrerend.” https://t.co/7BdP7XD4KU reageer retweet
Ah, Hart van Nederland komt weer stemming maken hoor.quote:Op zondag 12 april 2020 15:51 schreef RipCity het volgende:
twitter:SamHvNL twitterde op zondag 12-04-2020 om 14:41:02De oproep om niet naar de bollenstreek te komen heeft niet gewerkt. Toeristen en dagjesmensen maken foto’s van de tuppenvelden en het lukt niet om 1,5 meter afstand te houden @:HartvNL #Coronavirusnl #COVID2019 https://t.co/dPvxWDD512 reageer retweet
Hier heb ik dan wat moeite mee. Die man kent zijn patiënten en hij is op de hoogte van de bijwerkingen van de medicatie. Hoezo kan hij dan niet zelf beslissen wanneer hij dit kan kan voorschrijven ?quote:Op zondag 12 april 2020 15:52 schreef Gehrman het volgende:
Huisarts heeft in samenwerking met een apotheker een succesvolle behandeling op basis van hydroxychloroquine in combinatie met zink en een antibioticum. Mag alleen niet van de inspectie want dit is in strijd met de officiële behandelingsrichtlijn.twitter:telegraaf twitterde op zondag 12-04-2020 om 13:43:51De Limburgse huisarts Rob Elens vond, naar eigen zeggen, een werkzame mix van medicijnen tegen corona. Toen greep de inspectie in: „Enorm frustrerend.” https://t.co/7BdP7XD4KU reageer retweet
ze hebben iig alle hulp nodig die ze kunnen krijgen ala Spanje en Italiëquote:Op zondag 12 april 2020 15:40 schreef Adrie072 het volgende:
’Macron wil nog strengere maatregelen, mogelijk lockdown tot eind mei’
14 min geleden in BUITENLAND
PARIJS - De Franse president Emmanuel Macron wil volgens Franse media maandag de bevolking nog strengere maatregelen opleggen voor de bestrijding van het nieuwe coronavirus. Hij gaat dit volgens de Journal du Dimanche vertellen aan de Fransen die steeds minder vertrouwen in de aanpak van de regering hebben en die voor hun economisch bestaan vrezen. Volgens een opiniepeiling van deze krant heeft nog geen 40 procent van de ondervraagden vertrouwen in het beleid van Macron en zijn premier Philippe. Minder dan de helft (45 procent) gelooft nog dat de economische steunmaatregelen van de regering doeltreffend zullen blijken.
Het aantal mensen dat op de intensive care terechtkomt als gevolg van het virus daalt, maar de longaandoening blijft onophoudelijk erg dodelijk in het land dat al rond 14.000 sterfgevallen heeft en circa 130.000 besmettingen heeft geregistreerd.
Volgens bronnen rond de president zal hij maandag om precies 20.02 uur een bewogen toespraak houden om de verscherping van de maatregelen als noodzaak te presenteren. Het moet volgens de bronnen een toespraak worden die doet denken aan die van de Britse premier Churchill (1874-1965) in mei 1940. Die beloofde toen de bevolking enkel ’bloed, zwoegen, zweet en tranen’ in de destijds wanhopige strijd tegen nazi-Duitsland.
Macron zal om meer inspanningen vragen omdat het virus volgens hem nauwelijks zwakker wordt en het ergste nog moet komen. Het is maandag al de derde keer dat hij de natie over het coronavirus toespreekt. Franse media speculeren dat de president in ieder geval de lockdown verlengt tot ten minste 15 mei en mogelijk tot het einde van die maand. Ook wordt overwogen de onderwijsinstellingen dit schooljaar niet meer te openen. Hij zal ook de mensen moeten kalmeren die aandringen op een snelle versoepeling van de maatregelen, omdat ze menen economisch de crisis niet in een langere lockdown meer te boven kunnen komen.
bron https://www.telegraaf.nl/(...)ockdown-tot-eind-mei
Gaat Frankrijk zo slecht?
twitter:PiaVrijmoed twitterde op zondag 12-04-2020 om 15:36:43Dit geloof je toch niet !! #Bollenstreek #coronavirus #dagjesmensen 😲😲😡😡 https://t.co/74EPFyBgqm reageer retweet
je zou het bijna BNW noemen.quote:Op zondag 12 april 2020 15:52 schreef Gehrman het volgende:
Ik zie mensen allemaal netjes afstand houden. Zelfs de fietsers.quote:Op zondag 12 april 2020 16:15 schreef Markesh het volgende:
Wat een egoïsten. Ongelofelijk weertwitter:PiaVrijmoed twitterde op zondag 12-04-2020 om 15:36:43Dit geloof je toch niet !! #Bollenstreek #coronavirus #dagjesmensen 😲😲😡😡 https://t.co/74EPFyBgqm reageer retweet
En hij is niet de enige die er succes mee heeft:quote:Op zondag 12 april 2020 16:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hier heb ik dan wat moeite mee. Die man kent zijn patiënten en hij is op de hoogte van de bijwerkingen van de medicatie. Hoezo kan hij dan niet zelf beslissen wanneer hij dit kan kan voorschrijven ?![]()
Er is gewoon nog niet genoeg ervaring met covid-19 om zulke behandelingen te gaan verbieden als ze voorgeschreven worden door een arts en de patiënt goed voorgelicht is over eventuele risico's.
Frankrijk gaat net zo goed en slecht als de rest. Kwestie van hoe en wat men beoogd met cijfers (die zelf inhoudelijk niets duiden).quote:Op zondag 12 april 2020 15:45 schreef TheVoice4ever het volgende:
[..]
te vroeg uit een lockdown komen kan ook slecht zijn, dus Macron kan ook goed gewoon voor meer zekerheid willen gaan nu, alleen die lockdown opheffen wanneer het echt weer veilig genoeg is
De kans dat die specifieke medicijnen niet meer te verkrijgen zijn voor mensen die ze wel echt nodig hebben. En dat allemaal voor een niet bewezen kuur.quote:Op zondag 12 april 2020 16:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hier heb ik dan wat moeite mee. Die man kent zijn patiënten en hij is op de hoogte van de bijwerkingen van de medicatie. Hoezo kan hij dan niet zelf beslissen wanneer hij dit kan kan voorschrijven ?![]()
Er is gewoon nog niet genoeg ervaring met covid-19 om zulke behandelingen te gaan verbieden als ze voorgeschreven worden door een arts en de patiënt goed voorgelicht is over eventuele risico's.
Gaat prima toch. Pia is ziedend.quote:Op zondag 12 april 2020 16:15 schreef Markesh het volgende:
Wat een egoïsten. Ongelofelijk weertwitter:PiaVrijmoed twitterde op zondag 12-04-2020 om 15:36:43Dit geloof je toch niet !! #Bollenstreek #coronavirus #dagjesmensen 😲😲😡😡 https://t.co/74EPFyBgqm reageer retweet
in een crisis mag alles om mensen beter te maken en er is geen tijd voor jaren lang onderzoek.quote:Op zondag 12 april 2020 16:18 schreef Caland het volgende:
[..]
De kans dat die specifieke medicijnen niet meer te verkrijgen zijn voor mensen die ze wel echt nodig hebben. En dat allemaal voor een niet bewezen kuur.
Jij snapt iets niet hè!quote:Op zondag 12 april 2020 16:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zie mensen allemaal netjes afstand houden. Zelfs de fietsers.
Hulde
Ja zoals bijvoorbeeld Iran (?) waar er tientallen doden vielen vanwege de fabel dat pure alcohol drinken zou werkenquote:Op zondag 12 april 2020 16:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
in een crisis mag alles om mensen beter te maken
Wat mij betreft is het prima zolang de patiënt ermee instemt en van objectieve informatie is voorzien. Persoonlijk zou ik er wel voor open staan.quote:Op zondag 12 april 2020 16:20 schreef Mortaxx het volgende:
Huisartsen die gaan experimenteren met medicijnen lijkt me niet zo handig
Ook de zoveelste keer dat er geclaimd wordt dat er een succesvolle behandeling is gevonden
Zeik toch niet zo. Als je gewoon 1.5m afstand houdt kan het allemaal prima.quote:Op zondag 12 april 2020 16:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
Jij snapt iets niet hè!
Er is duidelijk gevraagd om niet te komen maar dat negeren ze massaal.
De regel is, Blijf Binnen.
Ga alleen naar buiten als het noodzakelijk is voor boodschap.
Wil je een frisse neus halen doe dat dichtbij huis.
Lastig he
Dat was ze toch niet toegediend door een arts?quote:Op zondag 12 april 2020 16:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja zoals bijvoorbeeld Iran (?) waar er tientallen doden vielen vanwege de fabel dat pure alcohol drinken zou werken
Alles geoorloofd
ach, die apotheek werkte net zo goed mee.quote:Op zondag 12 april 2020 16:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja zoals bijvoorbeeld Iran (?) waar er tientallen doden vielen vanwege de fabel dat pure alcohol drinken zou werken
Alles geoorloofd
Wie niet als alle hoop vergeven is.... en dat is precies de reden dat je uiterst terughoudend moet zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 16:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het prima zolang de patiënt ermee instemt en van objectieve informatie is voorzien. Persoonlijk zou ik er wel voor open staan.
ik wou dat ik zo'n huisarts had, doet tenminste zijn best.quote:Op zondag 12 april 2020 16:20 schreef Mortaxx het volgende:
Huisartsen die gaan experimenteren met medicijnen lijkt me niet zo handig
Ook de zoveelste keer dat er geclaimd wordt dat er een succesvolle behandeling is gevonden
Wellicht je heil gaan zoeken in die alternatieve kwakzalvers danquote:Op zondag 12 april 2020 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik wou dat ik zo'n huisarts had, doet tenminste zijn best.
En dan kom je te overlijden aan een zinkvergiftigingquote:Op zondag 12 april 2020 16:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat mij betreft is het prima zolang de patiënt ermee instemt en van objectieve informatie is voorzien. Persoonlijk zou ik er wel voor open staan.
Wat nou zeiken!?quote:Op zondag 12 april 2020 16:22 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Zeik toch niet zo. Als je gewoon 1.5m afstand houdt kan het allemaal prima.
Men lijkt te vergeten dat dit het advies was inderdaad.quote:Op zondag 12 april 2020 16:21 schreef Markesh het volgende:
[..]
Jij snapt iets niet hè!
Er is duidelijk gevraagd om niet te komen maar dat negeren ze massaal.
De regel is, Blijf Binnen.
Ga alleen naar buiten als het noodzakelijk is voor een boodschap.
Wil je een frisse neus halen doe dat dichtbij huis.
Dat was ook mijn gedachte!quote:Op zondag 12 april 2020 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik zou hem voor de tuchtraad slepen en dan ben ik weer blij dat een mening er hier niet toe doet.quote:Op zondag 12 april 2020 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
quote:Op zondag 12 april 2020 16:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Wellicht je heil gaan zoeken in die alternatieve kwakzalvers dan
At least you tried
Pia zit al 2 weken thuis. Gaat alleen nog maar boodschappen doen met stralingspak en drie lagen handschoenen. Volgt de hele dag de twittertijdlijn van Hart van Nederland, omdat ze verder niets te doen heeft. Gelukkig is daar iedere dag om 20.00 Lingo, dat breekt zo lekker de dag.quote:
Nou nee, als je er zelf mee ingestemd hebt was dat het risico.quote:Op zondag 12 april 2020 16:26 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
En dan kom je te overlijden aan een zinkvergiftiging
Dan is het zeker ook weer de schuld van de overheid
Hahaha en filmen aan een drukke doorgaande N208 die bijna altijd vast staat. Het ziet nog wel redelijk uit. Normaal is het drukkerquote:Op zondag 12 april 2020 15:51 schreef RipCity het volgende:
twitter:SamHvNL twitterde op zondag 12-04-2020 om 14:41:02De oproep om niet naar de bollenstreek te komen heeft niet gewerkt. Toeristen en dagjesmensen maken foto’s van de tuppenvelden en het lukt niet om 1,5 meter afstand te houden @:HartvNL #Coronavirusnl #COVID2019 https://t.co/dPvxWDD512 reageer retweet
Dat personen het gewoon hier goed praten is helemaal gestoord.quote:Op zondag 12 april 2020 16:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Men lijkt te vergeten dat dit het advies was inderdaad.
De 1,5 meter is dood.
Yep... vorige week nog je kwetsbare geliefde bezoeken voor het raam en omdat dat goed ging, mag je nu naar binnen.... toch ? Wel even je handen natmaken, zeuren over mondkapjes en probleem opgelostquote:Op zondag 12 april 2020 16:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Men lijkt te vergeten dat dit het advies was inderdaad.
De 1,5 meter is dood.
Mensen met covid-19 hebben ook medicatie nodig.quote:Op zondag 12 april 2020 16:18 schreef Caland het volgende:
[..]
De kans dat die specifieke medicijnen niet meer te verkrijgen zijn voor mensen die ze wel echt nodig hebben. En dat allemaal voor een niet bewezen kuur.
Caland is geen mod.quote:Op zondag 12 april 2020 16:31 schreef Markesh het volgende:
[..]
Kunnen jullie niet eens wat aan die trollen doen hier
Misschien kunnen ze dit proberenquote:Op zondag 12 april 2020 16:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mensen met covid-19 hebben ook medicatie nodig.
Het duurt heel erg lang voor iets officieel * bewezen * is. Intussen lijkt dit wel degelijk te werken, dus zie ik niet in waarom een arts het niet zou mogen voorschrijven.
Daar is een reden voor, hè. Dit is geen kwestie van 'baat het niet dan schaadt het niet'.quote:Op zondag 12 april 2020 16:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het duurt heel erg lang voor iets officieel * bewezen * is.
iets met bewezen werking......quote:Op zondag 12 april 2020 16:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mensen met covid-19 hebben ook medicatie nodig.
Het duurt heel erg lang voor iets officieel * bewezen * is. Intussen lijkt dit wel degelijk te werken, dus zie ik niet in waarom een arts het niet zou mogen voorschrijven.
Doet mij denken aan de conference van youp van hek van afgelopen vrijdag;quote:Op zondag 12 april 2020 16:15 schreef Markesh het volgende:
Die kuur heeft hij niet zelf verzonnen he. Zijn ook diverse artsen in andere landen die er succes mee hebben.quote:Op zondag 12 april 2020 16:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zou hem voor de tuchtraad slepen en dan ben ik weer blij dat een mening er hier niet toe doet.
Hij handelt tegen de richtlijn, protocol en voorschriften in.
Als hij wil experimenteren of "baanbrekende" research wil doen, moet hij geen huisarts zijn.
quote:Op zondag 12 april 2020 16:15 schreef Markesh het volgende:
Mensen die niet meteen hysterisch reageren zijn trollenquote:Op zondag 12 april 2020 16:30 schreef Markesh het volgende:
Er is weer een blik trollen opengetrokken hier.
Triest
Ja...... en dan mag het ? Omdat e.o.a. "Mengele" het deed, is dat geen reden het dan ook maar te doen.quote:Op zondag 12 april 2020 16:36 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Die kuur heeft hij niet zelf verzonnen he. Zijn ook diverse artsen in andere landen die er succes mee hebben.
Een arts mag medicatie voorschrijven, er is helemaal nog niks officieels voor covid-19. Dat is nog allemaal in onderzoek.quote:Op zondag 12 april 2020 16:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja...... en dan mag het ? Omdat e.o.a. "Mengele" het deed, is dat geen reden het dan ook maar te doen.
Een huisarts mag geen experimentele behandeling uitvoeren, voorstellen of voorschrijven. Dat hij een eigen "mening" heeft of wil opvallen, is prima en dient hij voor zich(zelf) te houden.
Hear hear.quote:Op zondag 12 april 2020 16:45 schreef _I het volgende:
Net als dat ik heel blij ben dat er ziekenhuizen en huisartsen waren die toch zijn gaan testen. Die 2e vrouw was nooit gevonden als het aan het RIVM lag.
Leve echte artsen met kennis en lef!
Advies is blijf thuis!quote:Op zondag 12 april 2020 16:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]![]()
Iedereen houdt zich aan de maatregelen
Jij begrijpt iets overduidelijk niet.quote:Op zondag 12 april 2020 16:40 schreef Goudenkomkommer het volgende:
[..]
Mensen die niet meteen hysterisch reageren zijn trollen
Wat hij voorschrijft heeft relatief groot risico op de levensbedreige de hartritmestoor is Torsades des Points. Daarom mag het alleen in ziekenhuissetting.quote:Op zondag 12 april 2020 16:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Exact, advies.quote:
Blijf jij lekker thuis, ik zit heerlijk in het zonnetje en ga zo lekker bbqen met wat maatjes.quote:
Maak mij nergens druk hoor hem. Moeten ze zelf weten, maar advies is ga alleen de deur uit als het moet, anders thuis blijven.quote:Op zondag 12 april 2020 16:48 schreef _I het volgende:
[..]
Exact, advies.
Blijf thuis, en als je het niet doet zijn er regels.
Ontspan. Mensen leven. Probeer het ook ipv je druk te maken om anderen.
Nee, maar wel huilen als er weer een grote toestroom komt in de ziekenhuizen en op de IC's over 2-3 weken.quote:Op zondag 12 april 2020 16:35 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Doet mij denken aan de conference van youp van hek van afgelopen vrijdag;
“We gaan door, we gaan door, we gaan door, ik weet niet waarom, ik niet waarvoor, we gaan door, we gaan door”.
De nederlander laat zich dus gewoon niet tegenhouden.
Ik blijf me erom verbazen, want als je naar de cijfers kijkt doet Nederland het gewoon goedquote:Op zondag 12 april 2020 16:48 schreef _I het volgende:
[..]
Exact, advies.
Blijf thuis, en als je het niet doet zijn er regels.
Ontspan. Mensen leven. Probeer het ook ipv je druk te maken om anderen.
Nou en! Zorg voor je naasten en jezelf, das druk zat.quote:Op zondag 12 april 2020 16:50 schreef StephanL het volgende:
[..]
Maak mij nergens druk hoor hem. Moeten ze zelf weten, maar advies is ga alleen de deur uit als het moet, anders thuis blijven.
Tuurlijk moet je bewegen, maar doe dat niet massaal op zondag
Dat is er alleen niet, en ik zie dagelijks dit soort angstige posts terwijl het blijft dalenquote:Op zondag 12 april 2020 16:50 schreef Markesh het volgende:
[..]
Nee, maar wel huilen als er weer een grote toestroom komt in de ziekenhuizen en op de IC's.
Dan is het "goh zeg, hoekandatnouwtog
Ja maar zijn die nou overleden of wat?quote:
We doen het fantastisch. En het weer speelt ook mee denk ik.quote:Op zondag 12 april 2020 16:51 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ik blijf me erom verbazen, want als je naar de cijfers kijkt doet Nederland het gewoon goed
Stoer hoorquote:Op zondag 12 april 2020 16:50 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Blijf jij lekker thuis, ik zit heerlijk in het zonnetje en ga zo lekker bbqen met wat maatjes.
Dat is natuurlijk het verhaal uit context en verkeerd duiden.quote:Op zondag 12 april 2020 16:43 schreef _I het volgende:
Het zijn de huisartsen die eerste lijn zijn. Die horen alle mensen die niet naar het ziekenhuis mogen van het GGD. Of een test krijgen.
Als het RIVM een hele bevolking ziek wil hebben, voor een groepsimmuniteit die niet bewezen is bij een onbekend virus vinden we het prachtig. Maar als een arts iets doet wat velen met hem geprobeerd hebben, dan mag het niet en is het een kwakzalver.
Selectieve verontwaardiging much. 100 x liever een huisarts die mij kent en niets zou doen om mij kwaad te doen, dan die mengele-tiepes in de regering en bij het RIVM.
Je hebt altijd wel zeikerds zie je maar weerquote:Op zondag 12 april 2020 16:52 schreef _I het volgende:
[..]
We doen het fantastisch. En het weer speelt ook mee denk ik.
Misschien is buiten zijn wel veel beter dan allemaal binnen zitten. Gaat het straks 2 weken regenen, loopt de IC alsnog vol. Heb je lekker 3 weken binnen gezeten en foto's gezocht van mensen die leven.
Daar is ook een week of 3-4 voor nodig voor we dat gaan terugzien slimmerdquote:Op zondag 12 april 2020 16:51 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat is er alleen niet, en ik zie dagelijks dit soort angstige posts terwijl het blijft dalen
Vreemd he
https://www.telegraaf.nl/(...)ockdown-tot-eind-meiquote:’Macron wil nog strengere maatregelen, mogelijk lockdown tot eind mei’
Sommigen hier kunnen de dalende lijn nog niet accepteren.quote:Op zondag 12 april 2020 16:51 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat is er alleen niet, en ik zie dagelijks dit soort angstige posts terwijl het blijft dalen
Vreemd he
Hou je jas aan dan: Coronavierende jongeren kunnen eigendommen op politiebureau ophalenquote:Op zondag 12 april 2020 16:50 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Blijf jij lekker thuis, ik zit heerlijk in het zonnetje en ga zo lekker bbqen met wat maatjes.
Ja leuk maar in crisistijd wachten op onderzoeken die nog maanden of misschien wel jaren op zich laten wachten is vragen om nog meer doden.quote:Op zondag 12 april 2020 16:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja...... en dan mag het ? Omdat e.o.a. "Mengele" het deed, is dat geen reden het dan ook maar te doen.
Een huisarts mag geen experimentele behandeling uitvoeren, voorstellen of voorschrijven. Dat hij een eigen "mening" heeft of wil opvallen, is prima en dient hij voor zich(zelf) te houden.
In wat voor wereld denk jij te leven?quote:Op zondag 12 april 2020 16:48 schreef Markesh het volgende:
[..]
Jij begrijpt iets overduidelijk niet.
Er zijn maatregelen genomen waar iedereen zich aan heeft te houden.
De oproep is binnen blijven met Pasen.
Echter de trollen reageren hier massaal dat het allemaal moet kunnen want ze houden 1.5 meter afstand.
Nee, het kan niet wat hier gebeurd.
Als het geen probleem was zouden ze ook niet ingrijpen.
quote:Op zondag 12 april 2020 16:48 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Wat hij voorschrijft heeft relatief groot risico op de levensbedreige de hartritmestoor is Torsades des Points. Daarom mag het alleen in ziekenhuissetting.
En nu?quote:Op zondag 12 april 2020 16:43 schreef _I het volgende:
Het zijn de huisartsen die eerste lijn zijn. Die horen alle mensen die niet naar het ziekenhuis mogen van het GGD. Of een test krijgen.
Als het RIVM een hele bevolking ziek wil hebben, voor een groepsimmuniteit die niet bewezen is bij een onbekend virus vinden we het prachtig. Maar als een arts iets doet wat velen met hem geprobeerd hebben, dan mag het niet en is het een kwakzalver.
Selectieve verontwaardiging much. 100 x liever een huisarts die mij kent en niets zou doen om mij kwaad te doen, dan die mengele-tiepes in de regering en bij het RIVM.
Niets uit context. Je begrijpt niet wat flatten the curve betekent. Je kan mensen niets gecontroleerd laten ondergaan, dat is hetzelfde als de doden accepteren in een lang tijdsbestek.quote:Op zondag 12 april 2020 16:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het verhaal uit context en verkeerd duiden.
Het RIVM wil(de) niets en men is zich terdege van bewust - en aantoonbaar - dat het aandoening door virus, met de kennis en middelen van nu niet te genezen en noch te voorkomen is.
Het is dan zaak de besmetting zo gecontroleerd mogelijk te ondergaan.
De wijze waarop, kun je dan (ver)werpen of desgewenst framen.
a) Ride The Hill
b) Flatten The Curve
c) Waiting For Cousteau.
Die huisarts (en andere charlatans) roepen dat zij het kunnen genezen.
Ik zou graag een erkende bron zien die dat met bewijs onderbouwd.
Dat soort miesgazzers moet gelijk voor de rest van hun leven verboden worden om ook maar in de buurt van hun zorgvak te komen. Zelfs als die arts inhoudelijk gelijk heeft, is de weg van rechtvaardiging niet via patiënten maar via de beroepsgroep.
Nederland laat zien dat het een volwassen en nuchter volkje isquote:Op zondag 12 april 2020 16:55 schreef Blueheeler het volgende:
Zo'n intelligente lockdown laat wel mooi zien wie er niet intelligent is
Hier gaat niemand mee akkoord. Dit kun je niet langer doortrekken.quote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ockdown-tot-eind-mei
De strengste maatregelen in Frankrijk en nog helpt het niet..
Iedereen de regering beu, geen vertrouwen meer in de aanpak en mensen vrezen voor hun economische toekomst..![]()
Dan doen wij het nog zo slecht niet hier.
Misschien zijn de regels het probleem? De WHO zei dat het gezin/thuis de grootste risicoplek is.quote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Iedereen de regering beu, geen vertrouwen meer in de aanpak en mensen vrezen voor hun economische toekomst..![]()
Nu niets. Als ik geen toegang krijg tot een ziekenhuis, want het GGD vindt het niet nodig en ik denk dat ik er in blijf, mag mijn huisarts alles erin stoppen wat ze wil.quote:
3 week geleden stonden er ook mega rijen bij de koffieshops, bouwmarkten propvol en supermarkten volquote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Markesh het volgende:
[..]
Daar is ook een week of 3-4 voor nodig voor we dat gaan terugzien slimmerd
Zullen wel weer gaan staken binnenkortquote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dit is er eentje uit de categorie 'bedden zijn gevaarlijk, want de meeste mensen overlijden in bed'.quote:Op zondag 12 april 2020 16:56 schreef _I het volgende:
[..]
De WHO zei dat het gezin/thuis de grootste risicoplek is.
1 en 1 is 2.
Minder Baywatch kijkenquote:Op zondag 12 april 2020 16:58 schreef _I het volgende:
[..]
(die dan niet meer reanimeren, want covid).
In wat voor wereld ik denk te leven?quote:Op zondag 12 april 2020 16:55 schreef ffono het volgende:
[..]
In wat voor wereld denk jij te leven?
Denk jij nou echt dat iedereen zich netjes aan alles gaat houden?
Een klinische wereld bestaat niet
Van stof krijg je nekkramp en van nekkramp kan je doodgaanquote:Op zondag 12 april 2020 17:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is er eentje uit de categorie 'bedden zijn gevaarlijk, want de meeste mensen overlijden in bed'.
quote:Op zondag 12 april 2020 16:58 schreef _I het volgende:
[..]
Liever dat, dan wachten tot ik een hartaanval krijg en eindelijk een ambulance mag bellen (die dan niet meer reanimeren, want covid).
De WHO zijn de grootste criminelen die er zijn. Die lopen de boel enorm te vertragen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is er eentje uit de categorie 'bedden zijn gevaarlijk, want de meeste mensen overlijden in bed'.
Dit.quote:Op zondag 12 april 2020 16:43 schreef _I het volgende:
Aanscherping richtlijnen voor tijdens een reanimatiequote:
Niet zo raar praten.quote:Op zondag 12 april 2020 16:58 schreef Doublepain het volgende:
[..]
3 week geleden stonden er ook mega rijen bij de koffieshops, bouwmarkten propvol en supermarkten vol
We zien daar nu ook het effect ervan
Als je er niet langer over nadenkt wel.quote:Op zondag 12 april 2020 17:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eerder dat Fransen wat meer ervaring hebben in negeren van overheid, vooral wanneer dat iemand net even beter uitkomt. Nederland doet het net zo slecht of goed.quote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dan nog steeds zijn het artsen met de minste opleiding (huisarts 9 jaar, internist 11 jaar, intensivist 13 jaar), die expirimenteren met mogelijk levensgevaarlijke medicijnen, in een patientenpopulatie die NIET al te ziek is. Cowboygeneeskunde.quote:
en dat weet jij omdat je een twitterplaatje gezien hebt?quote:Op zondag 12 april 2020 17:02 schreef Markesh het volgende:
[..]
Niet zo raar praten.
3 weken geleden werden de maatregelen heel wat beter opgevolgd dan nu
Ongetwijfeld maar laten we ook eerlijk, verreweg de meeste besmettingen vinden in mensenmassa's plaats. Dus het OV, werkplekken, voetbalstadions, concerten e.d. Het gaat echt spannend worden als we gaan proberen die te openen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:02 schreef Markesh het volgende:
[..]
Niet zo raar praten.
3 weken geleden werden de maatregelen heel wat beter opgevolgd dan nu
Vind de overheid ook wel grossieren in onduidelijkheden. Mensen mogen naar buiten maar liever niet. We moeten een groepsimmuniteit creëren maar als het kan moet iedereen binnen blijven. Met die max 200 besmettingen per dag ga je het niet redden. Ja of we moeten 5 jaar ofzo willen wachten tot we op die 60% komen. Het zijn voornamelijk jongeren en gezinnen die naar buiten gaan. Misschien juist interessant om te zien wat de gevolgen hiervan zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 17:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
In wat voor wereld ik denk te leven?
Ik hoopte in een wereld te leven waar mensen verantwoording namen.
Dat mensen niet van die egoistische infantielen waren en zich net als ik gewoon aan de regels zouden houden en alles zouden doen en meewerken aan het verminderen van het aantal besmettingen
Dat de echte klap nog gaat komen dat klopt inderdaad. Als de bevolking nog massaler in opstand komt omdat de economie om zeep is. Zelfs in een goede periode krijg je het daar al amper voor elkaar normaal te hervormen. En straks is er weinig keuze.quote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
het gaat toch ook goed op heel veel plekken?quote:Op zondag 12 april 2020 17:01 schreef Markesh het volgende:
[..]
In wat voor wereld ik denk te leven?
Ik hoopte in een wereld te leven waar mensen verantwoording namen.
Dat mensen niet van die egoistische infantielen waren en zich net als ik gewoon aan de regels zouden houden en alles zouden doen en meewerken aan het verminderen van het aantal besmettingen
Trollen, en meestal geen recente foto's. Zo krijg je dus fake news.quote:Op zondag 12 april 2020 17:05 schreef ffono het volgende:
[..]
het gaat toch ook goed op heel veel plekken?
Er is ieder weekend wel een filmpje/foto te zien van een plek waar het op dat moment wat drukker is.
Doe eens rustig man
Het geven van chloroquine doen we massaal in het ziekenhuis, waar we crashkarren en reanimatieteams vlakbij hebben. En we maken voorafgaand een ECG om de kans in te schatten en een afweging te maken.quote:Op zondag 12 april 2020 17:04 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dan nog steeds zijn het artsen met de minste opleiding (huisarts 9 jaar, internist 11 jaar, intensivist 13 jaar), die expirimenteren met mogelijk levensgevaarlijke medicijnen, in een patientenpopulatie die NIET al te ziek is. Cowboygeneeskunde.
Wat een intellect ben jij.quote:Op zondag 12 april 2020 17:04 schreef Doublepain het volgende:
[..]
en dat weet jij omdat je een twitterplaatje gezien hebt?
Dit is dan ook geen chloroquine. Waarom proberen jullie die mix niet, als daar geen crashkar bij nodig is. Heb je ook weer wat geleerd met je 125 jaar studie.quote:Op zondag 12 april 2020 17:06 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Het geven van chloroquine doen we massaal in het ziekenhuis, waar we crashkarren en reanimatieteams vlakbij hebben. En we maken voorafgaand een ECG om de kans in te schatten en een afweging te maken.
Je brengt een argument in dat niet bewezen kan worden en daarom vals.quote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Ja leuk maar in crisistijd wachten op onderzoeken die nog maanden of misschien wel jaren op zich laten wachten is vragen om nog meer doden.
Hoe moeten mensen überhaupt binnen blijven als ze straks een voor een hun huis met restschuld verkocht zien worden.quote:Op zondag 12 april 2020 17:05 schreef OProg het volgende:
Ik
[..]
Dat de echte klap nog gaat komen dat klopt inderdaad. Als de bevolking nog massaler in opstand komt omdat de economie om zeep is. Zelfs in een goede periode krijg je het daar al amper voor elkaar normaal te hervormen. En straks is er weinig keuze.
Omdat ik feiten benoem?quote:Op zondag 12 april 2020 17:06 schreef Markesh het volgende:
[..]
Wat een intellect ben jij.
Verbijsterend gewoon
Ik hou niet van het aldoor goedpraten van het negeren van maatregelen waardoor er mensen op de IC's belanden.quote:Op zondag 12 april 2020 17:05 schreef ffono het volgende:
[..]
Er is ieder weekend wel een filmpje/foto te zien van een plek waar het op dat moment wat drukker is.
Doe eens rustig man
Niet opvolgen van adviezen is wat anders dan negeren van maatregelen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:08 schreef Markesh het volgende:
[..]
Ik hou niet van het aldoor goedpraten van het negeren van maatregelen waardoor er mensen op de IC's belanden.
Man?
Hydroxychloroquine dan, net wat ander geneesmiddel, zelfde hartritmestoornissen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:06 schreef _I het volgende:
[..]
Dit is dan ook geen chloroquine. Waarom proberen jullie die mix niet, als daar geen crashkar bij nodig is. Heb je ook weer wat geleerd met je 125 jaar studie.
Macron gokt erop dat de kosten van de lockdown met behulp van het ESM potje worden betaald.quote:Op zondag 12 april 2020 16:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft het een ander effect. Hoe zijn jullie erbij gekomen om chloroquine te proberen? Dat is toch ook een gok?quote:Op zondag 12 april 2020 17:11 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Hydroxychloroquine dan, net wat ander geneesmiddel, zelfde hartritmestoornissen.
Grote verschil is dat in een ziekenhuis iemand ter observatie ligt en alles in de gaten gehouden kan worden. De huisarts stuurt de patient gewoon naar huis, zonder observatie. Veel gevaarlijker.quote:Op zondag 12 april 2020 17:13 schreef _I het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft het een ander effect. Hoe zijn jullie erbij gekomen om chloroquine te proberen? Dat is toch ook een gok?
Dan kunnen huisartsen en apothekers toch ook een well educated guess maken? Opleidingsjaren zegt echt helemaal niets. Intelligentie en verbanden kunnen leggen,das relevant. Stom dingen uit een boekje leren maakt je arts, niet een goede arts.
Dat zeg jij. Misschien zit die huisarts wel thuis aan iemand zijn bed, omdat het GGD de ambulance niet wil laten komen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:15 schreef Freudie het volgende:
[..]
Grote verschil is dat in een ziekenhuis iemand ter observatie ligt en alles in de gaten gehouden kan worden. De huisarts stuurt de patient gewoon naar huis, zonder observatie. Veel gevaarlijker.
Tjsah, Fransen en oorlogen.. We weten allemaal waar dat op eindigt.quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef freaky40 het volgende:
Frankrijk wilde met een soort van oorlogstaal dat virus wel 'even' indammen, maar dat lukt net zo goed als hier in Nederland waar maar weer uit blijkt dat een totale lockdown ook geen zin heeft. Dat moge duidelijk zijn. Beter gewoon weer geleidelijk afschalen waarvan grote steden nog wel wat strengere maatregelen blijven gelden maar de kleinere dorpen en steden weer back to normal gaan zo snel mogelijk.
Relatief mild zieke patiënten. Levensbedreigende hartritme stoorniss. Buiten het ziekenhuis.quote:Op zondag 12 april 2020 17:13 schreef _I het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft het een ander effect. Hoe zijn jullie erbij gekomen om chloroquine te proberen? Dat is toch ook een gok?
Dan kunnen huisartsen en apothekers toch ook een well educated guess maken? Opleidingsjaren zegt echt helemaal niets. Intelligentie en verbanden kunnen leggen,das relevant. Stom dingen uit een boekje leren maakt je arts, niet een goede arts.
Ik weet niet of deze mensen een keuze hadden om op de IC te komen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:18 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Relatief mild zieke patiënten. Levensbedreigende hartritme stoorniss. Buiten het ziekenhuis.
Daar zit niks educatief guest bij. Geen enkele arts kan de lengte van de QT tijd (die we in het ziekenhuis wel kunnen meten met een ECG) gokken.
We gaan hier niet uitkomen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:20 schreef _I het volgende:
[..]
Ik weet niet of deze mensen een keuze hadden om op de IC te komen.
Dan maakt het dus niet uit wat jullie doen. Het is mij veel te kort door de bocht als je weet dat op een gegeven moment 75% van de mensen doodging buiten een IC om.
Klopt, jij bekijkt het vanuit de gezondheidszorg, ik als zieke die niet naar het ziekenhuis mag van het RIVM.quote:
? Das heul niks.quote:Op zondag 12 april 2020 17:22 schreef Pumpalov het volgende:
14 nieuwe gevallen hier vandaag in totaal. Waarvan 9 terugkeerders uit buitenland die al in quarantaine zaten.
Gelukkig worden de maatregelen zwaarder en zwaarder
Perceptie. https://www.statista.com/(...)million-inhabitants/quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef freaky40 het volgende:
Frankrijk wilde met een soort van oorlogstaal dat virus wel 'even' indammen, maar dat lukt net zo goed als hier in Nederland waar maar weer uit blijkt dat een totale lockdown ook geen zin heeft. Dat moge duidelijk zijn. Beter gewoon weer geleidelijk afschalen waarvan grote steden nog wel wat strengere maatregelen blijven gelden maar de kleinere dorpen en steden weer back to normal gaan zo snel mogelijk.
quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef freaky40 het volgende:
Klopt. Van die 14 negen in de hoofdstad en de andere 5 over 2 andere provincies.quote:
Dat ligt niet aan het wansucces van onze "intelligente lock down" maar aan het wansucces van het isoleren van verpleeghuizen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Perceptie. https://www.statista.com/(...)million-inhabitants/
We staan net achter Frankrijk relatief gezien. En dan tellen ze in Frankrijk wel de doden in de verpleeghuizen allemaal mee. Wij niet. Dus waarschijnlijk staan we er zelfs boven.
De hosannastemming hier over het beleid snap ik niet. De verpleeghuizen zijn een slachthuis geworden.
Het gaat juist om de mix met zink.quote:Op zondag 12 april 2020 17:11 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Hydroxychloroquine dan, net wat ander geneesmiddel, zelfde hartritmestoornissen.
Ongekend idioot als je het mij vraagt, dikke economisch schade voor niks.quote:Op zondag 12 april 2020 17:24 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Klopt. Van die 14 negen in de hoofdstad en de andere 5 over 2 andere provincies.
Nog steeds 3 provincies zonder een positief geval en bijna alle andere provincies zitten onder de tien. Toch overal even zware maatregelen.
Kerel accepteer gewoon dat je net maar wat riep zonder enige kennis, en dat er nu een "deskundig" iemand je vertelt heeft hoe het zit.quote:Op zondag 12 april 2020 17:20 schreef _I het volgende:
[..]
Ik weet niet of deze mensen een keuze hadden om op de IC te komen.
Dan maakt het dus niet uit wat jullie doen. Het is mij veel te kort door de bocht als je weet dat op een gegeven moment 75% van de mensen doodging buiten een IC om.
Precies dit. Liever een experimentele kuur met eventuele bijwerkingen dan doodgaan dankzij de starre richtlijnen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:16 schreef _I het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Misschien zit die huisarts wel thuis aan iemand zijn bed, omdat het GGD de ambulance niet wil laten komen.
Ik snap het gevaar wel. Maar zou toch nog steeds vertrouwen op mijn huisarts, die dagelijks tientallen patiënten ziet, heel veel verschillende medicijnen voorbij ziet komen en op dit moment zorg draagt voor ongeveer de helft van de stervende mensen.
Zat oudere mensen die weten dat ze geen kans maken op herstel van de IC, maar dit wel willen gokken. Het is hun goed recht, als de overheid denkt te kunnen beslissen over hun leven tijdens triage.
Hier in de stad 30 ICU-plaatsen, honderden normale bedden en net een veldhospitaal voor 400 man opgericht.quote:Op zondag 12 april 2020 17:25 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ongekend idioot als je het mij vraagt, dikke economisch schade voor niks.
Deze deskundige ziet wel succes met die behandeling. En nu?quote:Op zondag 12 april 2020 17:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kerel accepteer gewoon dat je net maar wat riep zonder enige kennis, en dat er nu een "deskundig" iemand je vertelt heeft hoe het zit.
Neem je verlies, je bent geen dokter je bent een internetroeper die alles beter denkt te weten.
Niet naar het ziekenhuis mag? Waar heb je het over... Iedereen mag naar het ziekenhuis. Als je zo ziek bent dat je naar het ziekenhuis moet.. bel een ambulance, ze komen je halen en nemen je mee.quote:Op zondag 12 april 2020 17:22 schreef _I het volgende:
[..]
Klopt, jij bekijkt het vanuit de gezondheidszorg, ik als zieke die niet naar het ziekenhuis mag van het RIVM.
Haha, dat was de discussie niet. Ik zou kiezen voor de huisarts.quote:Op zondag 12 april 2020 17:26 schreef koemleit het volgende:
[..]
Kerel accepteer gewoon dat je net maar wat riep zonder enige kennis, en dat er nu een "deskundig" iemand je vertelt heeft hoe het zit.
Neem je verlies, je bent geen dokter je bent een internetroeper die alles beter denkt te weten.
Ik zeg niet dat de behandeling niet goed is, dat zegt de arts-assistent ook niet. Hij zegt dat zoiets zorgvuldig en gecontroleerd dient te gebeuren omdat er risico's aan zitten.quote:Op zondag 12 april 2020 17:28 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Deze deskundige ziet wel succes met die behandeling. En nu?
https://abc7.com/amp/coro(...)chloroquine/6079864/
Overigens heeft men in de VS wel toestemming om dergelijke behandeling toe te passen.
Exact dit vermoed ik ook. Hoewel ik een hekel heb aan complottheorien is het wel frappant te noemen dat Zuid Europese landen met enorme staatsschulden ondanks strengere maatregelen meer last hebben van dit virus. En dat ze ondankbaar zijn met het feit dat ze enkel geld krijgen om hun Corona crisis te bestrijden. Gek toch? Bijna onverklaarbaar toch?quote:Op zondag 12 april 2020 17:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Macron gokt erop dat de kosten van de lockdown met behulp van het ESM potje worden betaald.
Voor noodsituatiesquote:Op zondag 12 april 2020 17:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hier in de stad 30 ICU-plaatsen, honderden normale bedden en net een veldhospitaal voor 400 man opgericht.
Er zijn in de hele stad met bijna 80.000 inwoners 7 gevallen bekend waarvan 2 al genezen verklaard
Het gaat idd op heel veel plekken goed, maar ik moet toegeven dat het echt nu wel drukker op straat is dan in het begin van de maatregelen.quote:Op zondag 12 april 2020 17:05 schreef ffono het volgende:
[..]
Doe eens rustig man
Je weet dat er opgeroepen werd met 70-plussers te gaan praten dat het beter was als ze dood zouden gaan in hun eigen omgeving. Dat als ze op de IC zouden komen, dat ze geen tot weinig overlevingskans zouden hebben. Dat ze in het ziekenhuis verder weinig konden doen, dus min of meer gevraagd werd thuis te blijven?quote:Op zondag 12 april 2020 17:28 schreef koemleit het volgende:
[..]
Niet naar het ziekenhuis mag? Waar heb je het over... Iedereen mag naar het ziekenhuis. Als je zo ziek bent dat je naar het ziekenhuis moet.. bel een ambulance, ze komen je halen en nemen je mee.
Als die anti-virale middelen vroeg toegediend worden, dan kan dat de kans op een opname verkleinen.quote:Op zondag 12 april 2020 16:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Geloof niet dat NL en BG goede vrienden zijn omdat NL het hele land de moeder VETO'odquote:Op zondag 12 april 2020 17:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Voor noodsituatiesAls wij er teveel hebben.
Dit gaat de hele wereld dan ook geen half jaar volhouden. Er gaan denk inkop korte termijn andere keuzes gemaakt worden.quote:Op zondag 12 april 2020 17:30 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Het gaat idd op heel veel plekken goed, maar ik moet toegeven dat het echt nu wel drukker op straat is dan in het begin van de maatregelen.
Ik denk omdat we hier niet de Italiaanse en Spaanse toestanden hebben.
Volgens mij is de kans om besmet te raken omdat Annie op 1.25 meter afstand langs je fiets i.p.v. 1.50 echt belachelijk klein is.
Bulgaria?quote:Op zondag 12 april 2020 17:33 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Geloof niet dat NL en BG goede vrienden zijn omdat NL het hele land de moeder VETO'oddaarom is er wel noodhulp van BG naar DE gegaan in de vorm van beschermende kleding en maskers. Politiek
Daquote:
Maar wel van onze uitkeringen snoepenquote:Op zondag 12 april 2020 17:33 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Geloof niet dat NL en BG goede vrienden zijn omdat NL het hele land de moeder VETO'oddaarom is er wel noodhulp van BG naar DE gegaan in de vorm van beschermende kleding en maskers. Politiek
Om het gezellig te houden: Ga mij niet vertellen dat ik iets niet begrijp.quote:Op zondag 12 april 2020 16:55 schreef _I het volgende:
[..]
Niets uit context. Je begrijpt niet wat flatten the curve betekent. Je kan mensen niets gecontroleerd laten ondergaan, dat is hetzelfde als de doden accepteren in een lang tijdsbestek.
En huisartsen die legale middelen voorschrijven voor een ziekte waar geen medicijn tegen is, en waar velen ook mee geëxperimenteerd hebben. Van mij krijgen ze een lintje! Twee als het moet.
Je kunt het mooi dramatiseren en uit z'n verband trekken. Het is logisch dat iedereen over z'n eigen situatie nadenkt en in overleg met een arts worden de kansen en gevolgen van een ic opname vast besproken, het is dan ook niet meer dan logisch om daar nu vast over na te denken.quote:Op zondag 12 april 2020 17:31 schreef _I het volgende:
[..]
Je weet dat er opgeroepen werd met 70-plussers te gaan praten dat het beter was als ze dood zouden gaan in hun eigen omgeving. Dat als ze op de IC zouden komen, dat ze geen tot weinig overlevingskans zouden hebben. Dat ze in het ziekenhuis verder weinig konden doen, dus min of meer gevraagd werd thuis te blijven?
Heb het niet over een normale situatie. Of over mensen die ene keuze hebben. Maar over de mensen die palliatieve zorg krijgen en dit willen proberen. Why not.
Over internetroepers gesproken.
Het journaal begint formeel om 20u00 en geeft dan de gelegenheid hem in te leiden.quote:
Beter bekend staan als uitkeringssnoeper en accordeonspeler dan als Joegoslaviëtribunaalklantquote:Op zondag 12 april 2020 17:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Maar wel van onze uitkeringen snoepen
Das natuurlijk onzin. Het is geen experiment "as such". Het zijn bestaande medicijnen, die ze gewoon kunnen voorschrijven. Het zal wel vaker gebeuren dat iets blijkt te werken bij iets anders.quote:Op zondag 12 april 2020 17:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Om het gezellig te houden: Ga mij niet vertellen dat ik iets niet begrijp.
Ik vraag mij af of het wel die verwerpelijke manipulatie is wanneer je mensen iets laat ondergaan dat sws onvermijdelijk is. Hooguit dat zij zelf individueel gezien, idd geen keuze hebben om het moment te bepalen.
Wanneer mensen niet "gedoseerd" iets mag laten ondergaan, dat epidemiologisch onvermijdelijk is, wil dat zeggen dat je extreem dus alles (of niets) moet doen t.a.v. verspreiding.
Zijn (a) Ride-The-Hill of c)Sitting-It-Out) scenario's acceptabeler ? Ook wanneer dat leidt tot extreme zorgproblemen en/of aan de andere kant opsluiting ?
Los van die discussie, is de keuze gevallen op het FTC beleid
Geen enkel scenario, rechtvaardigt het ongecontroleerd experimenteren om dat het zo welgevallig kan vanwege een mening (of overtuiging). Niet voor niets zijn er afspraken.
Huisartsen lauweren die buiten de regels opereren is sws kul, wat idd niets zegt over hun gebrek of overvloed aan medemenselijkheid.
Als een huisarts wil experimenteren, dient hij dat binnen de richtlijnen te doen. Wil of kan hij dat niet, gaat hij maar werken op/in een (academisch) ziekenhuis of bevoegd research instituut.
Nederland is van de regeltjes. Dat is natuurlijk heel goed, maar in xo een crisis moeten we misschien soms onorthodox te werk gaan.quote:
Dramatiseer niet zo. Ik vind gewoon dat die huisarts in dit geval goed werk levert. En dat mag ik vinden gelukkig.quote:Op zondag 12 april 2020 17:39 schreef koemleit het volgende:
[..]
Je kunt het mooi dramatiseren en uit z'n verband trekken. Het is logisch dat iedereen over z'n eigen situatie nadenkt en in overleg met een arts worden de kansen en gevolgen van een ic opname vast besproken, het is dan ook niet meer dan logisch om daar nu vast over na te denken.
Mijn ouders zijn 70 plus en fit, en die hoeven echt niet voor hun plekje te vrezen.
Maar goed in jouw universum past het vast beter dat elke 70 plusser gebeld is met de mededeling dat ze aan hun log worden over gelaten bij corona.
Yep, zo vind ik het ook wel "bijzonder" dat de Belgen nu iedere dode bejaarde op de Corona-bult gooien.quote:Op zondag 12 april 2020 17:29 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Exact dit vermoed ik ook. Hoewel ik een hekel heb aan complottheorien is het wel frappant te noemen dat Zuid Europese landen met enorme staatsschulden ondanks strengere maatregelen meer last hebben van dit virus. En dat ze ondankbaar zijn met het feit dat ze enkel geld krijgen om hun Corona crisis te bestrijden. Gek toch? Bijna onverklaarbaar toch?
I like black sea, very nice, but Romania is better.quote:
Shotje voor de sfeerquote:Op zondag 12 april 2020 17:40 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Beter bekend staan als uitkeringssnoeper en accordeonspeler dan als Joegoslaviëtribunaalklant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopig draait men op >150% capaciteit, met overal extra handjes. Dat moet eerst afgeschaald, dan moet men de achterstand nog inhalen en dan kan men kijken of er ruimte is om te recupereren.quote:Op zondag 12 april 2020 17:51 schreef Hamzoef het volgende:
Tijdje bewust niet teveel gevolgd, maar het lijkt nu echt de goede kant op te gaan qua ic capaciteit. Hopelijk wordt dat niet aangegrepen om de maatregelen nu te versoepelen.
Hoe zit het eigenlijk met het IC personeel kunnen zij langzaamaan ook een beetje verlof krijgen om te recupereren nu?
quote:Op zondag 12 april 2020 17:46 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Shotje voor de sfeerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe hebben ze dit voor elkaar gekregen. Knap wel."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
Ben je gek, economie wordt al verkracht, jij vindt het zeker lekker om te bukken?quote:Op zondag 12 april 2020 17:51 schreef Hamzoef het volgende:
Hopelijk wordt dat niet aangegrepen om de maatregelen nu te versoepelen.
Ok, ik hoop dat dat snel komt dan. Ben beetje bang dat het ic personeel straks ‘op’ is en dan geen ventielen tweede komende piek aankunnen ondanks voldoende bedden.quote:Op zondag 12 april 2020 17:53 schreef _I het volgende:
[..]
Voorlopig draait men op 150% capaciteit, met overal extra handjes. Dat moet eerst afgeschaald, dan moet men de achterstand nog inhalen en dan kan men kijken of er ruimte is om te recupereren.
Bukken?quote:Op zondag 12 april 2020 17:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ben je gek, economie wordt al verkracht, jij vindt het zeker lekker om te bukken?
Scheelt iig een hoop geld voor de procedure.quote:Op zondag 12 april 2020 17:54 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Hoe hebben ze dit voor elkaar gekregen. Knap wel.
De grote klap komt na het werk, niet tijdens.quote:Op zondag 12 april 2020 17:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ok, ik hoop dat dat snel komt dan. Ben beetje bang dat het ic personeel straks ‘op’ is en dan geen ventielen tweede komende piek aankunnen ondanks voldoende bedden.
Ik denk dat de emotie het hier overneemt. Gevalletje Dunning-Krugerquote:Op zondag 12 april 2020 17:13 schreef _I het volgende:
[..]
oke, wat had hij dan moeten doen, ze in het zkh moeten laten opnemen?quote:Op zondag 12 april 2020 16:48 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Wat hij voorschrijft heeft relatief groot risico op de levensbedreige de hartritmestoor is Torsades des Points. Daarom mag het alleen in ziekenhuissetting.
Dus je moet de werkdruk een beetje hoog houden.quote:Op zondag 12 april 2020 17:56 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De grote klap komt na het werk, niet tijdens.
Je ziet dingen. Heb niemand een kansloze nietsnut genoemd.quote:Op zondag 12 april 2020 17:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat de emotie het hier overneemt. Gevalletje Dunning-Kruger
Ik ben zeker geen arts en de laatste die daar een waardeoordeel in wil maken maar iemand die vele jaren geleerd heeft, ervaring op moe(s)t doen en zich periodiek moet bewijzen, uitmaken voor kansloze nietsnut; lijkt mij ongepast.
Dat wil niet zeggen dat er geen kritiek mag zijn, artsen zijn net mensen, die dan wel wat beter onderbouwd moet worden, wil dat een kans van slagen hebben.
Verder eigen ik mij bij een "deskundige" altijd het recht voor dat hij of zij het advies aan mij moet kunnen uitleggen of dat minstens onderbouwen.
Uitzonderingen daargelaten, zal er weinig zijn waar je gaten in zult kunnen schieten. Hooguit in de relatie tot..... een arts is geen econoom en kan niet kijken in je ziel.
De mogelijke uitzondering vanwege expertisegebrek dan hanteren als rechtvaardiging van voor een keuze; is sws het stomste dat iemand kan doen in een bedreigende situatie.
Goed nieuwsquote:
LockDown en oorlogskreten helpen ook niet tegen het virus noch voorkomt het de aandoening.quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef freaky40 het volgende:
Beter iets 100x te veel doen, dan 1x te weinig.quote:Op zondag 12 april 2020 17:28 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Hier in de stad 30 ICU-plaatsen, honderden normale bedden en net een veldhospitaal voor 400 man opgericht.
Er zijn in de hele stad met bijna 80.000 inwoners 7 gevallen bekend waarvan 2 al genezen verklaard
dit, de intelligente lockdown schijnt wel te werken, maar echt teveel doden per inwoners van NL.quote:Op zondag 12 april 2020 17:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Perceptie. https://www.statista.com/(...)million-inhabitants/
We staan net achter Frankrijk relatief gezien. En dan tellen ze in Frankrijk wel de doden in de verpleeghuizen allemaal mee. Wij niet. Dus waarschijnlijk staan we er zelfs boven.
De hosannastemming hier over het beleid snap ik niet. De verpleeghuizen zijn een slachthuis geworden.
Je begrijpt niet dat dat "zo snel mogelijk back to normal gaan" de huidige situatie is maar dat, dat simpelweg een stuk later mogelijk is dan jij meent?quote:Op zondag 12 april 2020 17:14 schreef freaky40 het volgende:
En op Zondag winkelen is zoizo al enkele reis Helquote:
Worden die cijfers in de opvolgende dagen niet standaard nog verhoogd als gevolg van administratieve lag oid?quote:Op zondag 12 april 2020 18:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wat staafdiagrammen van hospitalisaties en doden per dag toegevoegd, je ziet dat die laatste twee wel afnemen/stabiliseren nu.
[ afbeelding ]
Excuses dat je dit zo opvat.quote:Op zondag 12 april 2020 17:58 schreef _I het volgende:
[..]
Je ziet dingen. Heb niemand een kansloze nietsnut genoemd.
Beetje jammerlijk gesprek. En ook zo persoonlijk. Tssk.
Dat zou mij ook zeker niet verbazen. Als je na jaren van economische voorspoed nog steeds je financiën niet op orde krijgt dan is het verleidelijk om misbruik te maken van een situatie die ineens mogelijkheden biedt op gratis geld.quote:Op zondag 12 april 2020 17:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, zo vind ik het ook wel "bijzonder" dat de Belgen nu iedere dode bejaarde op de Corona-bult gooien.
Ze grijpen dit virus overduidelijk aan om de eurobonds erdoorheen te drukken. Dit gaat ons zoveel harder raken dan die paar duizend Corona-doden.
Die van de laatste dagen zouden nog iets hoger kunnen worden, maar ik haal de data elke dag opnieuw op.quote:Op zondag 12 april 2020 18:17 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Worden die cijfers in de opvolgende dagen niet standaard nog verhoogd als gevolg van administratieve lag oid?
En die spaghettivreters maar janken over onze beleidquote:Op zondag 12 april 2020 18:18 schreef Caland het volgende:
Nu op NOS dronebeelden van een uitgestorven Nederland vandaag
Maar hier gaat men compleet over de zeik over een twitterfilmpje waar mensen gewoon afstand houden
Mooie tegenstelling wel
Wie, de Italianen?quote:Op zondag 12 april 2020 18:24 schreef Doublepain het volgende:
[..]
En die spaghettivreters maar janken over onze beleid
Ik sta achter wat er staat. Of je nou 11 jaar of 9 jaar hebt gestudeerd, het leven stopt niet na je studie. Als huisarts zie je in de praktijk duizenden mensen.quote:Op zondag 12 april 2020 18:20 schreef Vallon het volgende:
[..]
Excuses dat je dit zo opvat.
ik meende toch uit je
"Dan kunnen huisartsen en apothekers toch ook een well educated guess maken? Opleidingsjaren zegt echt helemaal niets. Intelligentie en verbanden kunnen leggen,das relevant. Stom dingen uit een boekje leren maakt je arts, niet een goede arts."
op te maken dat er geen fiducie is in andere artsen dan die worden vertrouwd op grond van gevoel.
Wellicht dat dit mijn "expertise" zenuw triggerde. Mij maakt het geen ruk uitmaakt wie de deskundige is die mij ter zake gaat helpen.
Ik snap de generalisatie dat iemand geen beter (of slechter) mens wordt met (of zonder) een opleiding.
Wanneer een deskundige iets vertelt is het voor mij sws altijd reden om goed proberen te luisteren. Proberen gaat soms eventjes fout omdat er tijd nodig is om het onwerkelijke te bevatten.
Dan is het wel fijn wanneer je een goede huisarts hebt die daar even de gelegenheid voor geeft.
meer, over het tegenhouden van gratis geldquote:Op zondag 12 april 2020 18:24 schreef Doublepain het volgende:
[..]
En die spaghettivreters maar janken over onze beleid
Nou nee, dat was toen niet de issuequote:Op zondag 12 april 2020 18:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
meer, over het tegenhouden van gratis geld
Gelukkig heeft Jaapquote:Op zondag 12 april 2020 18:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ja die riepen dat we op deze manier een ramp creëren
De Italianen hebben een dubbele agenda. Dat is inmiddels wel duidelijk hoop ik.quote:Op zondag 12 april 2020 18:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Je bent alweer vergeten dat rutte toen heel snel is teruggeroepenquote:Op zondag 12 april 2020 18:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat het wat tijd duurt is logisch. Iets met onderzoek enzo. Maar geeft dat een overheid het recht op wat ze al een tijd lang van plan waren uit te voeren? Complete controle en onderdrukking van het stemvee? Dit soort zaken hebben voor de rest weinig met het voorkomen/indammen te maken, meer met repressie.quote:Op zondag 12 april 2020 00:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je doet de hele tijd alsof de regering niet naar andere oplossingen zoekt (medicijnen / vaccin). Dat gaat niet zo snel....
Enige manier is controleren, mitigeren, indammen etc. En daar kan een app bij helpen. Er is verder nog niks en dat lijk jij niet te willen accepteren.
wmb draaien we de kraan dicht als ze nog 1x lelijk over ons pratenquote:Op zondag 12 april 2020 18:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De Italianen hebben een dubbele agenda. Dat is inmiddels wel duidelijk hoop ik.
dus ze blijven aanklotenquote:Op zondag 12 april 2020 18:36 schreef Slayage het volgende:
Interssant interview met een China kenner oa over wat voor invloed corona heeft op de CCP
Corona vormt bedreiging voor leiderschap China
“Je ziet daar mensen opengereten varkens van het ene naar het andere dorp dragen, om ze te verkopen naast wilde dieren, die gelden als exquise. Het is een diepgewortelde cultuur. Ik schat het geheel van informele handel waar dit soort praktijken deel van uitmaakt, op 20 tot 25 procent van China’s totale economie. De overheid kan dit niet veranderen, al zou ze willen: er zijn niet ineens miljoenen banen in fabrieken en officiële bedrijven voor deze mensen.”
Ze hebben geen dubbele agenda, dat zou anders kunnen impliceren dat er een opzet is.quote:Op zondag 12 april 2020 18:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De Italianen hebben een dubbele agenda. Dat is inmiddels wel duidelijk hoop ik.
zoals voorspelt in BNW, never waste a good crisisquote:Op zondag 12 april 2020 18:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat het wat tijd duurt is logisch. Iets met onderzoek enzo. Maar geeft dat een overheid het recht op wat ze al een tijd lang van plan waren uit te voeren? Complete controle en onderdrukking van het stemvee? Dit soort zaken hebben voor de rest weinig met het voorkomen/indammen te maken, meer met repressie.
De smoes voor trackingapps en verregaande controle mechanismen is gevonden. Daar heb ik het over. Dat is gewoon een paar 100 stappen te ver en heeft de overheid nooit het recht toe. In geen enkel land.
Zo streng zijn de maatregelen toch niet? Rutte gaat ervanuit dat we zelf volwassen genoeg zijn en dat blijkt. Dat de Italianen dat niet kunnen blijkt uit hun reactie op onze manier van regeren. Dat blijkt ook uit hun gesmeek voor geld, wat Nederland ook goed op orde heeft. Dus Italie heeft gewoon niks te zeggen over Nederland, Conte en consorten moeten gewoon stil zijn wmbquote:Op zondag 12 april 2020 18:34 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Je bent alweer vergeten dat rutte toen heel snel is teruggeroepenen de strenge maatregelen daarna zijn ingevoerd
Ja, als mensen iets als laatste strohalm zien, dan verdwijnt gezond verstand vaak.quote:Op zondag 12 april 2020 17:04 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dan nog steeds zijn het artsen met de minste opleiding (huisarts 9 jaar, internist 11 jaar, intensivist 13 jaar), die expirimenteren met mogelijk levensgevaarlijke medicijnen, in een patientenpopulatie die NIET al te ziek is. Cowboygeneeskunde.
quote:Op zondag 12 april 2020 17:46 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Shotje voor de sfeerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Daar ging het niet over. Artsen uit Italië waarschuwden ons. Dat ging toen nog om het geen handen schudden en groepsimmuniteit kweken.quote:Op zondag 12 april 2020 18:42 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zo streng zijn de maatregelen toch niet? Rutte gaat ervanuit dat we zelf volwassen genoeg zijn en dat blijkt. Dat de Italianen dat niet kunnen blijkt uit hun reactie op onze manier van regeren. Dat blijkt ook uit hun gesmeek voor geld, wat Nederland ook goed op orde heeft. Dus Italie heeft gewoon niks te zeggen over Nederland, Conte en consorten moeten gewoon stil zijn wmb
Wel raar he, dat die mensen continu als gekkies worden weggezet, maar wel altijd gelijk krijgen.quote:Op zondag 12 april 2020 18:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zoals voorspelt in BNW, never waste a good crisis
Diezelfde artsen stelden dat alleen een volledige lockdown werkt, kan me nog dat jankfilmpje herinneren van die vrouwquote:Op zondag 12 april 2020 18:47 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Daar ging het niet over. Artsen uit Italië waarschuwden ons. Dat ging toen nog om het geen handen schudden en groepsimmuniteit kweken.
ze hebben in Italië wel een lockdown, maar als er veel ongehoorzaam zijn, werkt het nog niet. NU is het dus janken om geld omdat de burgers zich nergens van aan trokken.quote:Op zondag 12 april 2020 18:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Diezelfde artsen stelden dat alleen een volledige lockdown werkt, kan me nog dat jankfilmpje herinneren van die vrouw
Nou, dat valt toch alleszins mee met onze koers vooralsnog
soort van indirecte angst reactie, je wilt het niet, dus gaan we maar keihard ontkennenquote:Op zondag 12 april 2020 18:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel raar he, dat die mensen continu als gekkies worden weggezet, maar wel altijd gelijk krijgen.
En de rest maar als makke schapen zeggen: 'jamaar het zijn de regels' en niet door hebben dat je vrijheidscircel steeeeeeds kleiner wordt.
Een stilstaande klok heeft ook twee keer per dag gelijk.quote:Op zondag 12 april 2020 18:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel raar he, dat die mensen continu als gekkies worden weggezet, maar wel altijd gelijk krijgen.
Kikker in een pan met warm water tactiek, langzaam temp. verhogen blijft ie lekker zitten.quote:Op zondag 12 april 2020 18:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En de rest maar als makke schapen zeggen: 'jamaar het zijn de regels' en niet door hebben dat je vrijheidscircel steeeeeeds kleiner wordt.
ik zie geen zink staan,wat die huisarts wel deed.quote:Op zondag 12 april 2020 18:59 schreef _I het volgende:
ABSTRACT
Background
In a recent survey, most physicians worldwide considered that hydroxychloroquine (HCQ) and azithromycin (AZ) are the two most effective drugs among available molecules against COVID-19. Nevertheless, to date, one preliminary clinical trial only has demonstrated its efficacy on the viral load. Additionally, a clinical study including 80 patients was published, and in vitro efficiency of this association was demonstrated.
Methods
The study was performed at IHU Méditerranée Infection, Marseille, France. A cohort of 1061 COVID-19 patients, treated for at least 3 days with the HCQ-AZ combination and a follow-up of at least 9 days was investigated. Endpoints were death, worsening and viral shedding persistence.
Findings
From March 3
COVID-19 by PCR. Of the 3,165 positive patients placed in the care of our institute, 1061 previously unpublished patients met our inclusion criteria. Their mean age was 43.6 years old and 492 were male (46.4%). No cardiac toxicity was observed. A good clinical outcome and virological cure was obtained in 973 patients within 10 days (91.7%).
Ik ook niet. Didier Raoult vertelt ook niet waarom niet.quote:Op zondag 12 april 2020 19:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie geen zink staan,wat die huisarts wel deed.
Absoluut! Same voor Spanje en België. België is ook ineens zoveel mogelijk Corona doden aan het verzamelen. Maakt niet uit waar ze vallen, als ze maar gelinkt kunnen worden aan de Corona crisis.quote:Op zondag 12 april 2020 18:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ze hebben geen dubbele agenda, dat zou anders kunnen impliceren dat er een opzet is.
Ik denk wel dat hun doodslot door de politiek wordt aangegrepen om ihkv "Waist No Crisis" wat zaken die er liggen, weg te kunnen masseren. Zaken gaan dan - bewust - snel door elkaar heenlopen.
Dit getuige het sentiment op de bühne dat men geen doelgerichte hulp wil voor hun Corona-crisis maar ongelimiteerde EuropBonds voor het structurele beleid, ook dat losstaat van Corona.
Veel anders kan ik het niet begrijpen.
Is er ook een mogelijkheid dat ze die app wél alleen gebruiken om corona te bestrijden? Vast niet he.quote:Op zondag 12 april 2020 18:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eigenlijk jaloers zijn dat ze zelf geen Jaapquote:Op zondag 12 april 2020 18:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Jaapzijn oren niet laten hangen naar dat gejank van wat landen om ons heen.
Eigenlijk zou ieder land een Jaap moeten hebben. Ik neem aan dat ons land deze kennis dan ook flink/een stuk meer gaat exporteren in de toekomstquote:Op zondag 12 april 2020 19:15 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eigenlijk jaloers zijn dat ze zelf geen Jaaphebben.
ze liepen al best ver voor: Published online 2010 Nov 4.quote:Op zondag 12 april 2020 19:05 schreef _I het volgende:
[..]
Ik ook niet. Didier Raoult vertelt ook niet waarom niet.
Edit:
Chloroquine Is a Zinc Ionophore
Zn2+ Inhibits Coronavirus and Arterivirus RNA Polymerase Activity In Vitro and Zinc Ionophores Block the Replication of These Viruses in Cell Culture
nee, is een logische vergelijking omdat het overal ter wereld hetzelfde virus is.quote:Op zondag 12 april 2020 19:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Kunnen we vanaf nu gewoon stoppen met die internationale vergelijkingen?? Die vergelijkingen met Frankrijk slaan helemaal nergens op. Totaal ander land, totaal andere demografie.
SARS was er dan ook al een tijdje. De ziekte doet over het algemeen steeds hetzelfde, het is deze keer alleen een stuk besmettelijker.quote:Op zondag 12 april 2020 19:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze liepen al best ver voor: Published online 2010 Nov 4.
Zeker, ik ben ook erg benieuwd wanneer eindelijk eens bekend wordt gemaakt dat de aarde eigenlijk plat is.quote:Op zondag 12 april 2020 18:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Niemand houdt zich aan de voorwaarden, dus ik ben niet verbaasd.quote:Op zondag 12 april 2020 19:10 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Absoluut! Same voor Spanje en België. België is ook ineens zoveel mogelijk Corona doden aan het verzamelen. Maakt niet uit waar ze vallen, als ze maar gelinkt kunnen worden aan de Corona crisis.
helpen die boetes wel? waar gaan ze die van betalen als ze toch hun werk en inkomen verliezen?quote:Op zondag 12 april 2020 19:19 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Niemand houdt zich aan de voorwaarden, dus ik ben niet verbaasd.
Er werd zelf opgeroepen om zicht te herpakken, indien niet een dreiging tot verlenging.
Politie heeft aanzienlijk meer boetes uitgeschreven.
Inderdaad. En nu reageert hij niet meerquote:Op zondag 12 april 2020 18:24 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dus jij zorgde mede voor die drukte.
Tja, als je zo dicht bij gratis EU (lees Nederlands, Duits, Deens, Zweeds) geld bent dan is het laatste dat je als overheid (of vazal daarvan) moet roepen dat het goed gaat en het einde in zicht is.quote:Op zondag 12 april 2020 19:19 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Niemand houdt zich aan de voorwaarden, dus ik ben niet verbaasd.
Er werd zelf opgeroepen om zicht te herpakken, indien niet een dreiging tot verlenging.
Politie heeft aanzienlijk meer boetes uitgeschreven.
Juist dan gewoon lekker thuisblijven.quote:Op zondag 12 april 2020 19:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
helpen die boetes wel? waar gaan ze die van betalen als ze toch hun werk en inkomen verliezen?
De overheid komt tussen bij de technisch werklozen. Dus eigenlijk betaalt de overheidquote:Op zondag 12 april 2020 19:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
helpen die boetes wel? waar gaan ze die van betalen als ze toch hun werk en inkomen verliezen?
Niemand die zo'n boete niet kan betalen.quote:Op zondag 12 april 2020 19:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zolang er geen vastgestelde eisen zijn waaraan een Corona-dode moet 'voldoen' zegt het aantal echt helemaal niks.quote:Op zondag 12 april 2020 19:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, is een logische vergelijking omdat het overal ter wereld hetzelfde virus is.
quote:Op zondag 12 april 2020 19:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, is een logische vergelijking omdat het overal ter wereld hetzelfde virus is.
Nee, dat is helemaal geen logische vergelijking... Hoe vaak moet er nog gezegd worden dat landen niet vergeleken kunnen worden vanwege verschillende demografische kenmerken. Elke vergelijking die deze niet inacht neemt is prematuur, kortzichtig en getuigt gewoon domweg van een beperkte blik op de realiteit.quote:Op zondag 12 april 2020 19:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Pfff, de economie gaat helemaal kapot en iedereen probeert een graantje mee te pikken. Belachelijk dat er massaal werd gestaakt in Belgische supermarkten voor een extra premie. Dan heb je echt 0% verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op zondag 12 april 2020 19:26 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Daarmee dat ik ook vind, dat de werkende mens ook een vergoeding mag krijgen, maar dat vond men hier pervers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |