abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 april 2020 @ 11:23:01 #1
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579083

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Alle grafieken
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Blijf godverdomme thuis!

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 12 april 2020 @ 11:23:14 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579085
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik ontken ook niet dat het een blijvertje wordt he. Maar ik denk alleen niet (gezien het dan op de achtergrond is net zoals andere griepjes en virussen) dat het dan nog de samenleving radicaal veranderd, that's it.
Nee, dat is al ongoing nu natuurlijk.. niet puur op het virus zelf, maar ik denk wel dat alles en iedereen nu even een heel harde les krijgt in 'niet zo gemakzuchtig doen'.. we krijgen nu even een demootje van wat er kán.... En dan nog steeds hebben we mazzel dat het 'maar' een dingetje als corona is... Stel je voor dat het fucking Ebola was geweest ofzo.. of nog gekker; iets nieuws wat net zo dodelijk en besmettelijk is.. een nieuwe Pest ofzo... dan gaat gewoon de halve wereldbevolking met gestrekte oortjes zonder dat iemand er ook maar en snippertje aan kan doen. -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_192579094
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:19 schreef _I het volgende:
Na een verandering, ga je nooit terug naar hoe het was.
Vliegtuigmaatschappijen moeten nadenken hoe ze weer willen gaan opstarten in een 1,5 meter economie. Dus de helft van de stoelen, of cabines, of ..

In Trouw staat een stuk dat 170 wetenschappers oproepen dat het een "blunder" is als we niet groener uit de crisis komen.

Het is gewoon enorm naïef om te denken dat we terug gaan naar hoe het was. De hele wereld heeft getekend voor doelen als het verdelen van rijkdom en gezondheidszorg. En die doelen worden continue aangegrepen op dit moment, als leidraad om gelijk op de juiste manier op te starten.

Dream on..
Ik heb het er dan ook voornamelijk over dat de wereld niet radicaal veranderd zodra er een vaccin is. Niet over de komende maanden. In die maanden zullen er dingen anders moeten ja. Zodra de wereld weer opstart na het virus zullen we echter niet blijven hangen in die 1,5m samenleving. Misschien voor een poosje, maar daarna wordt de economie weer belangrijker en gaan we gewoon weer terug naar hoe het was, maar dat is uiteraard slechts een mening.
pi_192579097
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik vind Bill gates nogal eng, die bouwt nu nl al die fabrieken die het vaccin gaan produceren. Verder komt zijn naam wel erg veel voor mbt dit virus.
Het klinkt misschien stom maar Bill Gates heeft sinds hij Windows heeft gelanceerd enorm veel ervaring met (computer)virussen. De manier waarop die zich evolueren en verspreiden heeft veel parallellen met normale virussen. Het is ergens niet gek dat hij nu zijn zegje doet over een wereldwijde virusuitbraak. Vooralsnog lijkt hij er niet een commercieel belang bij te hebben.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192579098
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Daar gaan we rap naartoe geloof ik gelukkig.

Maar stel dat halen we toch niet / het duurt een half jaar, dan moeten we dat ook los gaan laten. De schade aan de economie is niet okay, maar dan vraag je wel aan IC personeel om aan triage te doen, dat is voor niemand leuk, de economie totaal slopen echter ook niet.
daarom is men ook op zoek naar een tussenweg ipv deze 2 extremen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 12 april 2020 @ 11:24:54 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192579105
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nee, dat is al ongoing nu natuurlijk.. niet puur op het virus zelf, maar ik denk wel dat alles en iedereen nu even een heel harde les krijgt in 'niet zo gemakzuchtig doen'.. we krijgen nu even een demootje van wat er kán.... En dan nog steeds hebben we mazzel dat het 'maar' een dingetje als corona is... Stel je voor dat het fucking Ebola was geweest ofzo.. of nog gekker; iets nieuws wat net zo dodelijk en besmettelijk is.. een nieuwe Pest ofzo... dan gaat gewoon de halve wereldbevolking met gestrekte oortjes zonder dat iemand er ook maar en snippertje aan kan doen. -O-
Mja, ik ben het wel met hem eens. Dit virus is eigenlijk niet erg genoeg (ja klinkt raar, ik weet het) om echte blijvende verandering met zich mee te brengen denk ik. in 2025 is iedereen dit allang vergeten.

Niet zulke veranderingen zoals de pest veroorzaakte bedoel ik dus.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 12 april 2020 @ 11:25:01 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192579106
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef THEFXR het volgende: [..] ik vind Bill gates nogal eng, die bouwt nu nl al die fabrieken die het vaccin gaan produceren. Verder komt zijn naam wel erg veel voor mbt dit virus.
Denk je serieus dat hij er geld aan wil verdienen? Die man heeft meer dan 100 miljard en geeft daarnaast miljarden per jaar weg. :{
  zondag 12 april 2020 @ 11:25:21 #8
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579110
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat geloof ik zeker. Daarom ga ik ook volledig op de VS inzetten met aandelen als het voorbij is. Ze schieten namelijk net zo snel weer omhoog met een uitschieter erbij, zoals historisch al vaker is gebeurd.
Het zou fijn zijn als er op dat moment nog funds zijn om te investeren, want zonder kopers doet een aandeel ook niet veel.. Het zal wel weer een 'riches getting richer' verhaal worden.. same old same old.
  zondag 12 april 2020 @ 11:25:40 #9
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_192579113
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:19 schreef _I het volgende: Na een verandering, ga je nooit terug naar hoe het was. Vliegtuigmaatschappijen moeten nadenken hoe ze weer willen gaan opstarten in een 1,5 meter economie. Dus de helft van de stoelen, of cabines, of .. In Trouw staat een stuk dat 170 wetenschappers oproepen dat het een "blunder" is als we niet groener uit de crisis komen. Het is gewoon enorm naïef om te denken dat we terug gaan naar hoe het was. De hele wereld heeft getekend voor doelen als het verdelen van rijkdom en gezondheidszorg. En die doelen worden continue aangegrepen op dit moment, als leidraad om gelijk op de juiste manier op te starten. Dream on..
Denk niet dat we er in ons dagelijks leven bijster veel van gaan merken (na een vaccin en/of medicijn).
pi_192579117
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mja, ik ben het wel met hem eens. Dit virus is eigenlijk niet erg genoeg (ja klinkt raar, ik weet het) om echte blijvende verandering met zich mee te brengen denk ik. in 2025 is iedereen dit allang vergeten.

ik denk nog sneller, zoals men ook sars sneller was vergeten.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192579120
quote:

[..]

Ik denk niet dat mensen na het virus opeens extreem anders gaan denken alleen. Moeder natuur probeert ons misschien te waarschuwen op deze manier, maar zodra de situatie stabiel is gaat iedereen gewoon weer terug naar zijn of haar eigen leven, met dezelfde verlangens als voorheen. Zullen echt wel wat dingen permanent anders gedaan worden, maar de mindset van de meeste mensen zal niet echt anders worden denk ik, maar we gaan het zien.
  zondag 12 april 2020 @ 11:27:02 #12
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192579126
Repost vanuit het eerdere topic.

Weet iemand eigenlijk het verschil tussen de ontwikkeling van een medicijn en dat van een vaccin? De ontwikkeling van een gemiddeld medicijn duurt 10 jaar en gaat allemaal (pre)klinische fases door. Gaat de ontwikkeling van een vaccin op dezelfde methode?
pi_192579129
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Het zou fijn zijn als er op dat moment nog funds zijn om te investeren, want zonder kopers doet een aandeel ook niet veel.. Het zal wel weer een 'riches getting richer' verhaal worden.. same old same old.
we gaan het zien. En rijken worden rijker klopt omdat je met geld snel geld kan verdienen. Dat heb ik ook gemerkt de afgelopen 10 jaar sinds ik begonnen ben met beleggen.
pi_192579130
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb het er dan ook voornamelijk over dat de wereld niet radicaal veranderd zodra er een vaccin is. Niet over de komende maanden. In die maanden zullen er dingen anders moeten ja. Zodra de wereld weer opstart na het virus zullen we echter niet blijven hangen in die 1,5m samenleving. Misschien voor een poosje, maar daarna wordt de economie weer belangrijker en gaan we gewoon weer terug naar hoe het was, maar dat is uiteraard slechts een mening.
Volgens mij is de wereld ook niet radicaal veranderd na de Spaanse griep. Dus uiteindelijk zal het wel als hiervoor worden.

Misschien dat er een generatie zal zijn die standaard een stapeltje mondkapjes in huis zal hebben, voor het geval dat. Net als dat na de 2e wereld oorlog er een generatie was die een goed gevulde voorraadkast had.

Maar meer ook niet. Geef het een half jaartje na een eventuele oplossing en dingen worden weer zoals ze waren.
  zondag 12 april 2020 @ 11:27:36 #15
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_192579135
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Denk je serieus dat hij er geld aan wil verdienen? Die man heeft meer dan 100 miljard en geeft daarnaast miljarden per jaar weg. :{
In feite moet vrijwel elk bedrijf geld verdienen om overeind te blijven. Daarom is de negatieve connotatie daaraan meestal ook zo slap.
pi_192579136
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Snap wat wel wat je zegt, maar het is praktisch onhaalbaar.

die vaccins, als ze al snel komen, zijn niet gelijk in 8MLD aantallen te maken. Dus het duurt een flinke tijd voordat iedereen een vaccinatie zal krijgen.
Dan is het ook nog maar de vraag, of er een sluitend vaccin komt, of dat er elk jaar een soort griepvaccin moet komen voor de huidige mutatie.

De angst zit er nog goed in bij de meeste mensen, dus zal men niet snel terug willen.

Ongetwijfeld dat zaken weer normaliseren, maar terug gaat de tijd gewoon niet. Echt niet. Bedrijven gaan niet voor miljoenen hun bedrijfsvoering aanpassen, om dit een jaar later weer te wijzigen.

Als iets langer dan 6 maanden duurt, moet je of evolueren, of je bedrijf sterft uit. Terug evolueren doe je niet.

Maar, jij mag natuurlijk jouw mening hebben en ik de mijne. En geloof me, ik hoop met alles dat de jouwe waarheid wordt.
pi_192579145
Door al dat geld wat in de economie wordt gestopt en rentes die naar de nul gaan is het wel zo dat de rijken minder snel nog rijker worden. Wat dat betreft heeft Corona wel een nivellerende werking op de welvaart en heeft dat wel een semi-permanente invloed voor het leven na Corona.
pi_192579149
quote:

[..]

Bill Gates linken aan het virus is echt een BNW dingetje.

Die man heeft de wereld gewaarschuwd, keer op keer. En de wereld deed eigenlijk niks. Nu zet hij zich in voor de ontwikkeling van een vaccin en dan is het een "enge man" . Ronduit walgelijk dit soort figuren.
pi_192579150
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Toefjes het volgende:
Misschien dat er een generatie zal zijn die standaard een stapeltje mondkapjes in huis zal hebben, voor het geval dat. Net als dat na de 2e wereld oorlog er een generatie was die een goed gevulde voorraadkast had.
nu nog steeds zijn er mensen die geen eten willen weggooien, wat stamt uit de hongerwinter.
pi_192579154
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2020 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het is maar net hoe je zijn woorden interpreteert. Ik hoorde hem enkel zeggen dat de samenleving wat anders word totdat de situatie stabiliseert/er een vaccin is. Niks over de tijd erna. Realistisch gezien is het ook van de zotte om te denken dat we in een 1,5 meter samenleving blijven hangen als de situatie stabiel is. Dan gaat economie weer belangrijker worden. Andere virussen blijven op de achtergrond ook hangen en de wereld is ook gewoon doorgegaan. Maar hey, agree to disagree :)
Agree to disagree gaat niet werken als de helft van de mensen 1,5 meter nazi's worden ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192579155
quote:

[..]

Hij gaat ook een fabriek bouwen voor het maken van alu hoedjes. En die deelt hij daarna gratis uit
pi_192579156
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef fetX het volgende:

[..]

Denk niet dat we er in ons dagelijks leven bijster veel van gaan merken (na een vaccin en/of medicijn).
Er vanuit gaande dat dit komt. En dan ook nog snel, voordat er permanente wijzigingen zijn doorgevoerd. Help het je hopen.
pi_192579159
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef fetX het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk ook een beetje aan hoe het zich verder ontwikkelt; als covid-19 gewoon het begin is van een serie van jaarlijkse verkoudheden die soms dodelijk zijn gaan er natuurlijk best dingen veranderen.
pi_192579160
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:28 schreef Arkai het volgende:
Door al dat geld wat in de economie wordt gestopt en rentes die naar de nul gaan is het wel zo dat de rijken minder snel nog rijker worden. Wat dat betreft heeft Corona wel een nivellerende werking op de welvaart en heeft dat wel een semi-permanente invloed voor het leven na Corona.
rentes naar nul betekent dat geld van arm naar rijk vloeit, wat bijna alle centrale bankiers hebbe bevestigd, maar er was/is geen andere methode volgens hun.
  zondag 12 april 2020 @ 11:29:45 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192579161
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

we gaan het zien. En rijken worden rijker klopt omdat je met geld snel geld kan verdienen. Dat heb ik ook gemerkt de afgelopen 10 jaar sinds ik begonnen ben met beleggen.
het is ook zo weer weg.
Dat heb ik ook gemerkt de afgelopen 10 weken sinds ik begonnen ben met beleggen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192579162
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:19 schreef _I het volgende:
Na een verandering, ga je nooit terug naar hoe het was.
Vliegtuigmaatschappijen moeten nadenken hoe ze weer willen gaan opstarten in een 1,5 meter economie. Dus de helft van de stoelen, of cabines, of ..

In Trouw staat een stuk dat 170 wetenschappers oproepen dat het een "blunder" is als we niet groener uit de crisis komen.

Het is gewoon enorm naïef om te denken dat we terug gaan naar hoe het was. De hele wereld heeft getekend voor doelen als het verdelen van rijkdom en gezondheidszorg. En die doelen worden continue aangegrepen op dit moment, als leidraad om gelijk op de juiste manier op te starten.

Dream on..
Misplaatste "urgentie" van wat social studies "wetenschappers". Negeren is het slimste wat je kunt doen, stelletje domme drammers dat ze zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 12 april 2020 @ 11:30:08 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579165
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als regeringen een klein beetje vestand hebben, zien ze dit als een heeeel duidelijke waarschuwing dat 'beiing prepared' wel degelijk een noodzaak is, en ik denk ook dat er niet één virologisch instutuut in de wereld gaat zijn die de volgende keer lichtzinning gaat reageren op een uitbraak.. En dat geldt ook voor mensen...
pi_192579168
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:29 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

het is ook zo weer weg.
Dat heb ik ook gemerkt de afgelopen 10 weken sinds ik begonnen ben met beleggen. :P
mijn winst is nog lang niet weg. Met mijn aandelen zit ik nu op september 2019 niveau
pi_192579186
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

rentes naar nul betekent dat geld van arm naar rijk vloeit, wat bijna alle centrale bankiers hebbe bevestigd, maar er was/is geen andere methode volgens hun.
Ik heb geen enkele centrale bankier dit horen bevestigen en ik check dit nieuws bijna 6x per dag.
pi_192579188
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Stoelen op 1,5 meter afstand in het vliegtuig zou trouwens wel een zegen zijn :D
Niet voor je portemonnee denk ik.
pi_192579193
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef Arkai het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele centrale bankier dit horen bevestigen en ik check dit nieuws bijna 6x per dag.
in het nieuws komt dit ook sporadisch, omdat de journalisten te stom zijn om hun kont te vegen.

In jip en janneke taal met wat chargering erbij
- lage rente betekent veel lenen, en daar heb je onderpand voor nodig, duis rijke mense lenen meer. Di geldt wordt geinvesteerd met winst. Dus rijke mensen profiteren daarvan
- lage rente betekent geen spaarrente meer, waar arme mensen meer last van krijgen, want die hebben naar ratio meer spaargeld
- lage rente is funest voor pensioenen, waar arme mensen meer last van hebben.

In NL noem ik in deze context arm onder de 100k per jaar aan inkomen. Maar deze definitie geldt voor mij alleen in deze context.
pi_192579196
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Misplaatste "urgentie" van wat social studies "wetenschappers". Negeren is het slimste wat je kunt doen, stelletje domme drammers dat ze zijn.
Nou dom zullen ze niet zijn. En er is ook wel wat voor te zeggen. Druk maakt de meeste zaken vloeibaar, dus nu of nooit.
  zondag 12 april 2020 @ 11:32:54 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579199
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat mensen na het virus opeens extreem anders gaan denken alleen. Moeder natuur probeert ons misschien te waarschuwen op deze manier, maar zodra de situatie stabiel is gaat iedereen gewoon weer terug naar zijn of haar eigen leven, met dezelfde verlangens als voorheen. Zullen echt wel wat dingen permanent anders gedaan worden, maar de mindset van de meeste mensen zal niet echt anders worden denk ik, maar we gaan het zien.
Als je uit deze crisis geen lering trekt, heb je echt een serieus bord voor je harses, en dat geldt voor alles en iedereen.
Tuurlijk gaat alles weer terug naar het oude op een gegeven moment, maar toch gaan er onderhuids echt dingen blijvend veranderen.. kan bijna niet anders.
pi_192579201
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef _I het volgende:

[..]

die vaccins, als ze al snel komen, zijn niet gelijk in 8MLD aantallen te maken. Dus het duurt een flinke tijd voordat iedereen een vaccinatie zal krijgen.
Dan is het ook nog maar de vraag, of er een sluitend vaccin komt, of dat er elk jaar een soort griepvaccin moet komen voor de huidige mutatie.

De angst zit er nog goed in bij de meeste mensen, dus zal men niet snel terug willen.

Ongetwijfeld dat zaken weer normaliseren, maar terug gaat de tijd gewoon niet. Echt niet. Bedrijven gaan niet voor miljoenen hun bedrijfsvoering aanpassen, om dit een jaar later weer te wijzigen.

Als iets langer dan 6 maanden duurt, moet je of evolueren, of je bedrijf sterft uit. Terug evolueren doe je niet.

Maar, jij mag natuurlijk jouw mening hebben en ik de mijne. En geloof me, ik hoop met alles dat de jouwe waarheid wordt.
Ik heb juist het idee dat mensen staan te springen om gewoon terug te gaan naar hoe het was. Online lees ik inderdaad wat verhalen van mensen die je mening delen en sommigen daarvan hopen er zelfs op; maar heb het idee dat de grootste groep meteen weer terug zou willen naar hoe het was als ze de kans krijgen. Hoe stabieler de situatie word qua nummers hoe meer mensen ik hoor die gewoon terug willen naar de tijd zonder maatregelen. Komt vanzelf dus. Mensen gaan echt niet zomaar opgeven wat ze gewend zijn; al die vakanties bv. Daar is het virus gewoon niet ''erg genoeg'' voor (en je weet hopelijk dat ik daarmee niet zeg dat het virus niet erg is).

Maar inderdaad, ieder zo zijn of haar mening, helemaal prima ^O^
  zondag 12 april 2020 @ 11:33:14 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192579203
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Volgens mij is de wereld ook niet radicaal veranderd na de Spaanse griep. Dus uiteindelijk zal het wel als hiervoor worden.

Maar meer ook niet. Geef het een half jaartje na een eventuele oplossing en dingen worden weer zoals ze waren.
Weet je wat de wereld pas echt veranderd heeft? De verregaande opkomst van internet en de smartphone.

Wie had 10 jaar geleden kunnen denken dat als je gezellig met wat vrienden afspreekt iedereen elkaar driekwart van de tijd zit te negeren omdat ze aan het rommelen zijn met hun telefoon. Tieners die als zombies over straat gaan. En dan maken wij ons druk over 1,5 meter afstand houden.
pi_192579222
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

in het nieuws komt dit ook sporadisch, omdat de journalisten te stom zijn om hun kont te vegen.
In het begin was dit met QE wel zo, maar nu alle assetprijzen zijn geëxplodeerd en een lagere rente niet automatisch betekent dat assetprijzen nog hoger worden, zijn het vooral de armeren die hiervan profiteren.
pi_192579229
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:35 schreef Arkai het volgende:

[..]

In het begin was dit met QE wel zo, maar nu alle assetprijzen zijn geëxplodeerd en een lagere rente niet automatisch betekent dat assetprijzen nog hoger worden, zijn het vooral de armeren die hiervan profiteren.
2019 vergeten?
pi_192579230
quote:

[..]

Ehhhhhhhh. ?

Je de halve wereld kan de pijp uit bij een gekke pest plaag. Dan heb je wel echte gekte ja.
pi_192579239
https://www.ad.nl/dossier(...)nderzoeken~af384073/ eind dit jaar al een vaccin?

quote:
Twee dagen geleden meldde CureVac dat er mogelijk al vroeg in de zomer kan worden begonnen met een klinische studie; testen met proefpersonen om de werkzaamheid en de veiligheid van het nieuwe middel tegen het coronavirus te kunnen aantonen. ,,Op zijn laatst in juli kunnen we daarmee beginnen. Met een groep van 100 mensen’’, aldus een zegsman. De eerste resultaten worden enkele weken later verwacht. Als die goed zijn, begint er een tweede klinische studie. Dit keer met enkele duizenden proefpersonen"
pi_192579240
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

- lage rente is funest voor pensioenen, waar arme mensen meer last van hebben.
Dit is natuurlijk wel zo. Daarom noem ik het effect ook semi-permanent. Daarnaast is het maar de vraag hoelang deze zeepbel stand houdt. Nivelleren van welvaart betekent ook in dit geval dat de risico's genivelleerd worden. Dat kan niet standhouden als de risico's blijven oplopen na COVID-19.
pi_192579241
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Weet je wat de wereld pas echt veranderd heeft? De verregaande opkomst van internet en de smartphone.

Wie had 10 jaar geleden kunnen denken dat als je gezellig met wat vrienden afspreekt iedereen elkaar driekwart van de tijd zit te negeren omdat ze aan het rommelen zijn met hun telefoon. Tieners die als zombies over straat gaan. En dan maken wij ons druk over 1,5 meter afstand houden.
social media heeft dit veroorzaakt.
  zondag 12 april 2020 @ 11:37:33 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192579243
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als je uit deze crisis geen lering trekt, heb je echt een serieus bord voor je harses, en dat geldt voor alles en iedereen.
Tuurlijk gaat alles weer terug naar het oude op een gegeven moment, maar toch gaan er onderhuids echt dingen blijvend veranderen.. kan bijna niet anders.
waar denk je dan aan?
  zondag 12 april 2020 @ 11:37:51 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192579245
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

social media heeft dit veroorzaakt.
Uiteraard. Dat bedoel ik ook. Niet zozeer de telefoon an sich.
  zondag 12 april 2020 @ 11:38:11 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579248
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Evolutie.. wat denk je van grootouders en overgrootouders van 90+, die nog stoomauto's door de 'straten' zagen rijden? Vliegen; van waaghals tot heel normaal om 'even' naar de andere kant van de wereld te vliegen voor een weekje.. Over 100 jaar lachen mensen zich een bult over die onbeholpen vervoersmiddelen van 'vroeger'...
pi_192579252
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:37 schreef Arkai het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk wel zo. Daarom noem ik het effect ook semi-permanent. Daarnaast is het maar de vraag hoelang deze zeepbel stand houdt. Nivelleren van welvaart betekent ook in dit geval dat de risico's genivelleerd worden. Dat kan niet standhouden als de risico's blijven oplopen na COVID-19.
risico's afschuiven op de gewone burger kan inderdaad niet 1x per 10 jaar plaatsvinden inderdaad. Dus daar geef ik je gelijk.
pi_192579255
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

daarom is men ook op zoek naar een tussenweg ipv deze 2 extremen.
Wat is die tussenweg dan? We zoeken helemaal niet naar een tussenweg, we gaan all in op "zorg niet overbelasten"
  zondag 12 april 2020 @ 11:39:42 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579261
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ehhhhhhhh. ?

Je de halve wereld kan de pijp uit bij een gekke pest plaag. Dan heb je wel echte gekte ja.
Het is maar net wat de natuur voor ons in elkaar knutselt..
pi_192579262
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is die tussenweg dan? We zoeken helemaal niet naar een tussenweg, we gaan all in op "zorg niet overbelasten"
Ik ben daar geen expert in, maar er wordt massaal door heel veel mensen naar tussenwegen gezocht.
De zorg ontlasten is een eis van een tussenweg
pi_192579263
quote:
14s.gif Op zondag 12 april 2020 11:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat mensen staan te springen om gewoon terug te gaan naar hoe het was. Online lees ik inderdaad wat verhalen van mensen die je mening delen en sommigen daarvan hopen er zelfs op; maar heb het idee dat de grootste groep meteen weer terug zou willen naar hoe het was als ze de kans krijgen. Hoe stabieler de situatie word qua nummers hoe meer mensen ik hoor die gewoon terug willen naar de tijd zonder maatregelen. Komt vanzelf dus. Mensen gaan echt niet zomaar opgeven wat ze gewend zijn; al die vakanties bv. Daar is het virus gewoon niet ''erg genoeg'' voor (en je weet hopelijk dat ik daarmee niet zeg dat het virus niet erg is).

Maar inderdaad, ieder zo zijn of haar mening, helemaal prima ^O^
Terug willen of durven zijn twee zaken. Ik zou ook heel graag vandaag naar de verjaardag van mijn neefje gaan, met de rest van de familie. Maar helaas, het bleef bij een telefoontje.

Ding is natuurlijk wel een beetje, dat demense dit wel kunnen willen, maar dat bedrijven enorme verliezen of investeringen hebben gedaan. Die verdienen zich niet zomaar terug.

Reizen zou de eerste jaren best wel een luxe product kunnen worden, of iets voor mensen die het voor hun werk moeten doen.

(Ik denk niet dat je het bagatelliseert, hoor. Verre van. Zie dat je gewoon enorm veel hield van je oude bestaan. Niets mis mee.)

Maar alles wat er nu verteld wordt door de experts, wijkt af van stabilisatie;

- Vaccin duurt lang
- Immuniteit is niet zeker
- Mutaties kunnen optreden
- RIVM die meldt dat dit langer dan een jaar kan duren

Sommige zaken komen wel weer, maar met 100 man in een (chloorvrij) zwembad liggen, douches delen met een hele camping of toiletten in een restaurant... Dat soort zaken maken het lastig om (ook bij een flinke stabilisatie) de boel weer op te starten.

Denk wel, dat als de scholen opengaan en de explosie blijft uit, dat dan de kans dat zaken terugkeren, vele malen groter zijn. Dus dat zou een goede indicator kunnen zijn.
  zondag 12 april 2020 @ 11:41:23 #50
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192579274
An Invisible Quantum Dot 'Tattoo' Could Be Used to ID Vaccinated Kids

.
https://www.sciencealert.(...)o-id-vaccinated-kids
pi_192579279
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat zijn geen risicogroepen dus who cares. Als de IC het aan kan dan moet dat kunnen.
En voor hoeveel % wordt die nou bezet door overwegend 30-?
Die festivalbezoekers nemen een besmetting mee naar huis. Waar zij andere mensen zien. They care

Begrijp ik jou nu goed dat omdat jij een feestje wilt, de ander (oudere Nederlander) naar de IC kan?
  zondag 12 april 2020 @ 11:43:05 #52
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192579287
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:41 schreef THEFXR het volgende:
An Invisible Quantum Dot 'Tattoo' Could Be Used to ID Vaccinated Kids
[ afbeelding ]

.
https://www.sciencealert.(...)o-id-vaccinated-kids
Laat dit alu hoedjes maar niet zien.
pi_192579288
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef _I het volgende:

[..]

Ben je echt zo bang voor een virus die praktisch alleen fatal is voor 65+ers? Die nu ook al griepprikken krijgen?
pi_192579291
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:28 schreef Arkai het volgende:
Lagere rente stuwt juist aandelenprijzen.
pi_192579309
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

en vastgoed
en grondstoffen
en dividend
  zondag 12 april 2020 @ 11:45:46 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192579320
quote:

[..]

Ben je echt zo bang voor een virus die praktisch alleen fatal is voor 65+ers? Die nu ook al griepprikken krijgen?
Mensen onder de 65 houden er ook longschade aan over he. Ik denk dat dat veel mensen daar op zitten te wachten, ookal gaan ze er niet dood aan.

(trouwens 65+ is 18% van onze samenleving, dus best een grote groep)
  zondag 12 april 2020 @ 11:45:49 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579321
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

waar denk je dan aan?
Ik denk dat bijvoorbeeld in de gezondheidszorg men veel meer gaat voorbereiden op preventie, en dat ziekenhuizen technisch beter voorbereid gaan worden op een eventuele volgende uitbraak van het een of ander.. ik denk ook dat veel dingen die nu vanuit huis worden gedaan, wellicht ook in de toekomst zo zullen blijven gaan.. je hoeft niet altijd in een kantoor te zitten om kantoorwerk te doen, je moet alleen alleen stroomlijnen.. misschien gaan we ook wel 'afschakelen' op tweeverdiener vlak, zodat het opvangen van kids weer wat meer thuis gaat gebeuren, ipv naschoolse opvang enzo.. lijkt me ook prima te combineren met meer mensen die thuiswerken.
Er worden nu heel veel dingen 'uitgevonden' die wellicht in de toekomst wel eens kunnen gaan blijven bestaan..
pi_192579337
quote:

[..]

Bang? Heb het niet over angst gehad.

Maar nee, het treft niet alleen 65+ ers. En al zou het alleen 65+ers treffen, als je 65 bent kan je ook nog 15 goede jaren hebben.

Het gaat niet om wat ik denk of wil, maar wat "de wereld" gaat doen. En ik denk dat de wereld dit niet snel vergeet.
  zondag 12 april 2020 @ 11:48:06 #59
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192579343
quote:

[..]

Enkele posts geleden diskwalificeerde jij een groep van 170 sociale wetenschappers als "wetenschappers". Je weet dat wat jij hier roept tegen de consensus van heuse wetenschappers ingaat? Van die echte met die lange witte jassen en een exacte achtergrond die dingen met reageerbuisjes doen en zo.
pi_192579345
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef _I het volgende:

[..]

Nou dom zullen ze niet zijn. En er is ook wel wat voor te zeggen. Druk maakt de meeste zaken vloeibaar, dus nu of nooit.
Nooit dus.

En mwoah, ik heb niet zoveel met veel social studies, sorry hoor, 9/10 studies die worden herhaalt komen op andere uitkomsten.
pi_192579350
quote:

[..]

mij gaat het niet om het virus of ziek worden, maar om de ziekenhuizen. Daar ben ik eerder bang voor.
  zondag 12 april 2020 @ 11:50:24 #62
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192579378
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik denk dat bijvoorbeeld in de gezondheidszorg men veel meer gaat voorbereiden op preventie, en dat ziekenhuizen technisch beter voorbereid gaan worden op een eventuele volgende uitbraak van het een of ander.. ik denk ook dat veel dingen die nu vanuit huis worden gedaan, wellicht ook in de toekomst zo zullen blijven gaan.. je hoeft niet altijd in een kantoor te zitten om kantoorwerk te doen, je moet alleen alleen stroomlijnen.. misschien gaan we ook wel 'afschakelen' op tweeverdiener vlak, zodat het opvangen van kids weer wat meer thuis gaat gebeuren, ipv naschoolse opvang enzo.. lijkt me ook prima te combineren met meer mensen die thuiswerken.
Er worden nu heel veel dingen 'uitgevonden' die wellicht in de toekomst wel eens kunnen gaan blijven bestaan..
ok op die manier, ik geloof ook wel dat er bepaalde dingen zullen blijven hangen die niet onpraktisch of zelfs efficiënter gebleken zijn maar echt een andere mindset verwacht ik niet, 2 jaar verder en iedereen is het vergeten.
pi_192579379
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nooit dus.

En mwoah, ik heb niet zoveel met veel social studies, sorry hoor, 9/10 studies die worden herhaalt komen op andere uitkomsten.
Of nu. :P

Tja, als jij de keuzes zou maken, zou ik je geloven.
pi_192579382
quote:

[..]

Ondanks die griepprik, gaan er toch nog heel veel ouderen dood aan griep
  zondag 12 april 2020 @ 11:51:06 #65
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192579386
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nooit dus.

Bron?
pi_192579389
quote:

[..]

De rente is al zo laag dat een verdere verlaging niet betekent dat de prijzen automatisch even hard meestijgen. Temeer omdat de risico's ook blijven oplopen. Daarnaast zijn hoge aandelenprijzen en lage bedrijfswinsten gewoon zeer slecht voor beleggers. Als je nu instapt kun je maximaal 3 á 4 procent rendement verwachten als je 20 jaar blijft vasthouden aan je posities en met de nieuwe box 3 heffingen in 2022 mag je daar jaarlijks 1,76% vanaf tikken.
pi_192579407
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:51 schreef Arkai het volgende:

[..]

De rente is al zo laag dat een verdere verlaging niet betekent dat de prijzen automatisch even hard meestijgen. Temeer omdat de risico's ook blijven oplopen. Daarnaast zijn hoge aandelenprijzen en lage bedrijfswinsten gewoon zeer slecht voor beleggers. Als je nu instapt kun je maximaal 3 á 4 procent rendement verwachten als je 20 jaar blijft vasthouden aan je posities en met de nieuwe box 3 heffingen in 2022 mag je daar jaarlijk 1,76% vanaf tikken.
3 tot 4% is historisch gezien inderdaad correct.

Laatst een artikel gelezen van experts die zeiden dat omdat de winsten van bedrijven hoog zijn de aandelen daarbij vaak gewoon passend zijn.
pi_192579415
Ontopic aub
pi_192579423
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:53 schreef StephanL het volgende:
Ontopic aub
Waar?
  zondag 12 april 2020 @ 11:55:17 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579432
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Omdat het virus muteert en zo de griepprik omzeilt.. je krijgt niet elke keer hetzelfde vaccin als je de prik haalt, dat verandert mee.
pi_192579433
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 11:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waar?
Gelul over aandelen. Daar hebben we andere topics voor.
pi_192579472
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 11:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die festivalbezoekers nemen een besmetting mee naar huis. Waar zij andere mensen zien. They care

Begrijp ik jou nu goed dat omdat jij een feestje wilt, de ander (oudere Nederlander) naar de IC kan?
Als jij andere mensen ziet breng jij mensen in gevaar ja. Je moet geen risicogroepen zien totdat ze gevaccineerd zijn, daar zijn we het mee eens toch? Dus wie besmetten ze dan? En waarom doen ze dat?

Als niet risicogroepen immuniteit kweken is dat goed voor de risico's voor de risico groepen.

Als je wilt zeggen dat de isolatie van ouderen zo lek is als een mandje dan stel je de dood ook alleen maar uit door het langzamer over de bevolking uit te laten smeren.

En dan moeten ze ook langer in isolatie wat lastiger zal gaan worden allicht, dus misschien vergroot je dan de risico's voor de risico groepen.
  zondag 12 april 2020 @ 12:00:34 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579480
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

ok op die manier, ik geloof ook wel dat er bepaalde dingen zullen blijven hangen die niet onpraktisch of zelfs efficiënter gebleken zijn maar echt een andere mindset verwacht ik niet, 2 jaar verder en iedereen is het vergeten.
Maybe, het is ook meer een taak van de overheid om de preparedness op te zetten en in stand te houden, maar bij een volgende uitbraak van het een of ander, gaan mensen zich dit verhaal echt wel weer herinneren, en dan gaan ze denk ik ook wat serieuzer om met 'verzoeken' van de overheid. ALS de overheid niet volgende keer gewoon meteen een verordening doen ipv eerst vriendelijk vragen.. want dat was echt een mistake van onze MP..

'Het Nederlandse volk moet je niet vertellen wat ze moeten doen'

Ehm... jawel, dat moet wél, daar ben je overheid voor. Dat poldermodel-denken moet weg; op sommige momenten moet je gewoon op tafel slaan en de leiding nemen..
pi_192579487
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 11:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Omdat het virus muteert en zo de griepprik omzeilt.. je krijgt niet elke keer hetzelfde vaccin als je de prik haalt, dat verandert mee.
Nooit geweten niet.
  zondag 12 april 2020 @ 12:01:30 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579491
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:55 schreef StephanL het volgende:

[..]

Gelul over aandelen. Daar hebben we andere topics voor.
Goed punt.
  zondag 12 april 2020 @ 12:02:02 #76
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_192579496
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 12:01 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nooit geweten niet.
We weten zoveel niet :+

https://www.nemokennislin(...)assend-voorspelbaar/
pi_192579508
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 11:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mensen onder de 65 houden er ook longschade aan over he. Ik denk dat dat veel mensen daar op zitten te wachten, ookal gaan ze er niet dood aan.

(trouwens 65+ is 18% van onze samenleving, dus best een grote groep)
Een marginaal deel van de bevolking in niet risicogroepen zal inderdaad schade overhouden.
Dat rectificeert niet dat je de economie sloopt en je het mensen onmogelijk maakt om normaal te leven.

Mij part sluit je jezelf lekker thuis op als je het risico niet wilt lopen, maar dat mag dan je eigen keuze zijn.

Ja, wat wil je ermee zeggen dat 18% veel is? Heb ik ergens gezegd dat je deze mensen niet moet helpen zichzelf te isoleren van de rest van de wereld?
pi_192579525
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:

[..]

Iedereen niet. Wel veel. Maar hoe langer dit duurt en hoe groter de schade, hoe dieper zich het in het collectieve geheugen zal nestelen. Het is wel de grootste ramp sinds de 2e Wereldoorlog.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192579529
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Enkele posts geleden diskwalificeerde jij een groep van 170 sociale wetenschappers als "wetenschappers". Je weet dat wat jij hier roept tegen de consensus van heuse wetenschappers ingaat? Van die echte met die lange witte jassen en een exacte achtergrond die dingen met reageerbuisjes doen en zo.
Mevrouw, dat artikel is samengesteld door wetenschappers "social studies" mensen die "genderstudies" doen enzo.

Dit zijn geen exacte studies. En daarnaast, klimaatwetenschappers zijn ook niet exacte wetenschappers en dat zijn de wetenschappers met het meeste kennis over dit onderwerp.
  zondag 12 april 2020 @ 12:06:17 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192579537
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Iedereen niet. Wel veel. Maar hoe langer dit duurt en hoe groter de schade, hoe dieper zich het in het collectieve geheugen zal nestelen. Het is wel de grootste ramp sinds de 2e Wereldoorlog.
Qua economische schade misschien op termijn. Qua doden bij lange na niet.
pi_192579561
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Qua economische schade misschien. Qua doden bij lange na niet.
Welke rampen kostten er sinds de 2e wereldoorlog dan meer levens?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192579577
Schoonmoeder werkt in een verpleeghuis voor ouderen. 2,5 week geleden is een collega van haar ziek geworden en naar huis gegaan. Ze is 2 weken geleden positief getest. Nu worden ook de eerste bewoners ziek en is er een op de IC opgenomen. Het thuiswerkende management wil nu pas toegeven dat die collega corona had. Waar halen ze 't gore vuile lef vandaan? Ondertussen nog 0,0 geregeld qua mondkapjes en beschermende kleding. Wat een totale randmongolen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2020 12:11:10 ]
pi_192579591
Ik zou weigeren te werken zonder de juiste beschermingsmiddelen.

Dat zal wel niet geaccepteerd worden, dus gewoon ziek melden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192579601
Een werkgever is verplicht om PBM's te verstrekken.
vosss is de naam,
  zondag 12 april 2020 @ 12:13:59 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192579607
quote:
5s.gif Op zondag 12 april 2020 12:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Welke rampen kostten er sinds de 2e wereldoorlog dan meer levens?
Alleen al de gewone griep eist jaarlijks 250.000 tot 650.000 levens. De economische schade van corona gaat veel erger zijn dan het aantal overledenen.

Wat dacht je trouwens van de 2004 tsunami? Honderdduizenden doden. Maar goed, dat had op de rest van de wereld niet zoveel invloed, dus zijn veel mensen het al lang en breed weer vergeten.
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 12:14:53 #86
236264 crew  capricia
pi_192579620
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 12:10 schreef Nielsch het volgende:
Schoonmoeder werkt in een verpleeghuis voor ouderen. 2,5 week geleden is een collega van haar ziek geworden en naar huis gegaan. Ze is 2 weken geleden positief getest. Nu worden ook de eerste bewoners ziek en is er een op de IC opgenomen. Het thuiswerkende management wil nu pas toegeven dat die collega corona had. Waar halen ze 't gore vuile lef vandaan? Ondertussen nog 0,0 geregeld qua mondkapjes en beschermende kleding. Wat een totale randmongolen.
Kun je dit soort dingen niet ergens melden? Bij de arbeidsinspectie ofzo? Vind het van de pot gerukt. :r
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_192579621
Ze zijn drukker met die app, dan er voor te zorgen dat de risicogroepen de juiste middelen krijgen.
pi_192579630
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:14 schreef Jed1Gam het volgende:
Ze zijn drukker met die app, dan er voor te zorgen dat de risicogroepen de juiste middelen krijgen.
Ik denk dat jullie hier drukker bezig zijn met de app dan hun
pi_192579633
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus kom je op hetzelfde sterfte cijfer uit straks nog voor Corona. ;(
  zondag 12 april 2020 @ 12:16:56 #90
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192579641
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 12:12 schreef vosss het volgende:

Dan moet je ook een goede dokter hebben, die je een ziektebriefje voorschrijft.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192579643
Vroege antilichaamtest in Chicago: 30-50% van degenen die op COVID-19 zijn getest, hebben al antilichamen, zegt het rapport

https://www.dailywire.com(...)ibodies-report-says/
pi_192579649
  zondag 12 april 2020 @ 12:17:39 #93
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192579651
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:17 schreef Za het volgende:
Vroege antilichaamtest in Chicago: 30-50% van degenen die op COVID-19 zijn getest, hebben al antilichamen, zegt het rapport

https://www.dailywire.com(...)ibodies-report-says/
Dat is goed nieuws.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192579658
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:51 schreef Arkai het volgende:

[..]

De rente is al zo laag dat een verdere verlaging niet betekent dat de prijzen automatisch even hard meestijgen. Temeer omdat de risico's ook blijven oplopen. Daarnaast zijn hoge aandelenprijzen en lage bedrijfswinsten gewoon zeer slecht voor beleggers. Als je nu instapt kun je maximaal 3 á 4 procent rendement verwachten als je 20 jaar blijft vasthouden aan je posities en met de nieuwe box 3 heffingen in 2022 mag je daar jaarlijks 1,76% vanaf tikken.
En als je gaat sparen dan?
De risk premium is niet persé hoger dan vroeger.
  zondag 12 april 2020 @ 12:20:01 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192579675
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 12:12 schreef vosss het volgende:

wel met je eens, zou ik ook niet doen
  zondag 12 april 2020 @ 12:21:04 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192579688
quote:
Dat is wel behoorlijk schofterig ja.
pi_192579689
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:16 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Dan moet je ook een goede dokter hebben, die je een ziektebriefje voorschrijft.
Dat hebben we in Nederland niet nodig.
vosss is de naam,
  zondag 12 april 2020 @ 12:21:36 #98
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192579699
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 12:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Kun je dit soort dingen niet ergens melden? Bij de arbeidsinspectie ofzo? Vind het van de pot gerukt. :r
Dat vraag ik me ook al heel lang af. Het regent verhalen van werkgevers die hun werknemers en cliënten willens en wetens risico laten lopen op besmetting.
pi_192579702
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Alleen al de gewone griep eist jaarlijks 250.000 tot 650.000 levens.

De economische schade van corona gaat veel erger zijn dan het aantal overledenen.

In Nederland heb ik het over. Daar vallen niet jaarlijks 250.000+ doden door de griep hoor. :P

Dus ook qua dodental is dit gewoon de grootste ramp sinds de 2e Wereldoorlog.
pi_192579711
Turkije geeft al een tijdje hydroxychloquine aan Corona patiënten bij wie de ziekte in een vroeg stadium is.

Hierdoor zijn er veel minder zieken met longontsteking en veel minder zieken op de IC volgens de minister van volksgezondheid.

Misschien iets voor Nederland om dit te proberen.

https://www.middleeasteye(...)a-treatment-progress
  zondag 12 april 2020 @ 12:23:18 #101
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192579713
quote:
Jij had het over negen van de tien. Je eigen bron spreekt je tegen:
quote:
they find that about one-third to one-half of the original findings were also observed in the replication study.
Daarnaast gaat dit alleen over psychologie, niet over sociale wetenschappen iha.
pi_192579720
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:17 schreef banaantjeEE het volgende:

Dat is goed nieuws.
Ja, er wordt nu op allerlei plekken in de VS aangevangen met antibodytesting, en de resultaten zijn snel bekend.
  zondag 12 april 2020 @ 12:23:56 #103
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192579724
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat hebben we in Nederland niet nodig.
Huh echt? Wat voor een zorgsysteem is dat nu :? .
Dan zet iedereen zich gewoon 'ziek' thuis als men eens extra vakantie wenst.
pi_192579725
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef polderturk het volgende:
Turkije geeft al een tijdje hydroxychloquine aan Corona patiënten bij wie de ziekte in een vroeg stadium is.

Hierdoor zijn er veel minder zieken met longontsteking en veel minder zieken op de IC volgens de minister van volksgezondheid.

Turkije kunnen we inderdaad een hoop van leren
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192579727
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In Nederland heb ik het over. Daar vallen niet jaarlijks 250.000+ doden door de griep hoor. :P

Kanker vorig jaar had meer doden, en dit jaar weer. :P
pi_192579729
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook al heel lang af. Het regent verhalen van werkgevers die hun werknemers en cliënten willens en wetens risico laten lopen op besmetting.
Ja gek hè, als de risico's een beetje verlagen prima te doen is, maar compleet totaal niet en je werk om welke reden dan ook urgent kan zijn.
  zondag 12 april 2020 @ 12:24:48 #107
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192579735
quote:

Ja, want Turkije is zo transparant met de cijfers ook :').
  zondag 12 april 2020 @ 12:25:26 #108
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192579746
Jongens loop je meer risico als je op de kiosk op het station werkt?
pi_192579756
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:25 schreef Daarnaast het volgende:
Ligt er aan met wat je wil vergelijken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192579757
quote:
Er komt toch bijna niemand op het station
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 12 april 2020 @ 12:26:54 #111
360079 ForzaMilan
Forza Milan
pi_192579759
quote:
Jij wel.
Rossoneri siamo noi.
  zondag 12 april 2020 @ 12:27:03 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192579760
quote:

[..]

Watersnood vergeten?

Twee jaar geleden trouwens zo'n 10.000 doden in NL door de griep.
  zondag 12 april 2020 @ 12:27:08 #113
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_192579761
quote:

Wat doen ze het goed he die turken!
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 12 april 2020 @ 12:27:25 #114
163488 RubenSosa
pi_192579764
quote:
Ligt aan de plaats.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_192579765
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Watersnood vergeten?

Minder doden bij de Watersnoodramp dan nu.
In Southern Sun
  zondag 12 april 2020 @ 12:29:32 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192579787
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Minder doden bij de Watersnoodramp dan nu.
Impact van de Watersnood was vele malen groter dan het aantal numerieke doden.

Er overlijden ook elk jaar meer mensen aan kanker dan dat er bij de watersnood omkwamen. Is dat ook een ramp?
pi_192579791
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Jij had het over negen van de tien. Je eigen bron spreekt je tegen:
[..]

Daarnaast gaat dit alleen over psychologie, niet over sociale wetenschappen iha.
Ja ik overdrijf allicht who knows. Maar wat doet het ertoe, waarom moet een wetenschapper die bedreven is in de psychologie een steekhoudende mening vormen over economie en milieu?

Ze beroepen zich op autoriteit die ze niet hebben, om hun "linkse" mening door te drukken in een niet passende tijd.

En daar heb ik zo mijn mening over ja.
Stel dit waren economen dan viel er wat voor te zeggen allicht. Maar ik heb zo de indruk dat deze "overwegend meer rechtse" wetenschappers de economie wel even urgenter vinden dan klimaat gedram.
  Moderator zondag 12 april 2020 @ 12:30:23 #118
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_192579795
quote:

[..]

:') :') :')
What can change the nature of a man?
pi_192579797
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Impact van de Watersnood was vele malen groter dan het aantal numerieke doden.
Er staat letterlijk qua dodenaantal.
In Southern Sun
pi_192579799
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Huh echt? Wat voor een zorgsysteem is dat nu :? .
Dan zet iedereen zich gewoon 'ziek' thuis als men eens extra vakantie wenst.
Er zijn er dan ook vaak die zich voor elke scheet ziekmelden. Met een verkoudheid wordt al vaak geroepen dat men een griepje te pakken heeft.

Die mensen zijn verkouden, hoofdpijn, keelpijn en stellen dat ze griep hebben om vervolgens 2 dagen later weer beter te zijn.

Mede daardoor wordt de griep ernstig onderschat.
vosss is de naam,
  zondag 12 april 2020 @ 12:31:50 #121
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192579802
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:24 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja gek hè, als de risico's een beetje verlagen prima te doen is, maar compleet totaal niet en je werk om welke reden dan ook urgent kan zijn.
Ik heb het over het zogenaamd niet kunnen thuiswerken, je personeel niet willen laten testen (gisteren nog in het nieuws) of zelfs mensen ziek verplichten te komen werken.

Dat heeft niks te maken met risico's niet kunnen uitsluiten maar met schijt hebben aan de regelgeving, de volksgezondheid en je werknemers en cliënten.
pi_192579803
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Niet alleen in de zorg. Geldt voor zo'n beetje alle blue collars workers. Management en kantoorpersoneel die op het hysterische af niet op de zaak komen en in het magazijn/fabrieksvloer/whatever blijft het bij "afstand houden en handen wassen" wat vaak onmogelijk is.

Vriend van me werkt op een distributiecentrum van de Appie bij de technische dienst. Op de vloer is het drukker dan ooit, iedereen krioelt door elkaar heen. Voor frequent handen wassen is geen tijd want tegen de tijd dat je je handen gewassen hebt is je pauze voorbij. Leidinggevenden handhaven niet op afstand houden en als je je ziek wil melden wordt je onder druk gezet om toch te komen werken.

En geloof maar dat het zo'n beetje in elk magazijn ongeveer zo gaat.
  zondag 12 april 2020 @ 12:32:24 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192579813
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er staat letterlijk qua dodenaantal.
Ja maar op die fiets kun je dus alle doden door kanker en andere aandoeningen jaarlijks ook een ramp noemen.
pi_192579835
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja maar op die fiets kun je dus alle doden door kanker en andere aandoeningen jaarlijks ook een ramp noemen.
Dat klopt, ramp is ook geen goede term voor deze crisis. Maar goed, dat is een andere discussie.
In Southern Sun
  zondag 12 april 2020 @ 12:34:37 #125
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192579841
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:29 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja ik overdrijf allicht who knows. Maar wat doet het ertoe, waarom moet een wetenschapper die bedreven is in de psychologie een steekhoudende mening vormen over economie en milieu?

Ze beroepen zich op autoriteit die ze niet hebben, om hun "linkse" mening door te drukken in een niet passende tijd.

En daar heb ik zo mijn mening over ja.
Stel dit waren economen dan viel er wat voor te zeggen allicht. Maar ik heb zo de indruk dat deze "overwegend meer rechtse" wetenschappers de economie wel even urgenter vinden dan klimaat gedram.
Ik heb zo de indruk dat jij niet helemaal doorhebt hoe bepaalde werkvelden met elkaar verweven zijn of elkaar aanvullen op facetten en vooral dat jij dingen graag indeelt in zwart en wit, rechts en links en met die bril op anderen motieven toedicht, terwijl er helemaal geen conflict hoeft te zijn.
pi_192579854
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:31 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik heb het over het zogenaamd niet kunnen thuiswerken, je personeel niet willen laten testen (gisteren nog in het nieuws) of zelfs mensen ziek verplichten te komen werken.

Dat heeft niks te maken met risico's niet kunnen uitsluiten maar met schijt hebben aan de regelgeving, de volksgezondheid en je werknemers en cliënten.
Hoe moet je je personeel laten testen dan?
Waarom moet iedereen thuis kunnen werken? Dat kan vaak niet.
pi_192579863
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Kanker vorig jaar had meer doden, en dit jaar weer. :P
Klopt, maar daar hoef je het land niet voor stil te leggen. :P Als we deze maatregelen niet namen zouden de doden alleen in NL al over de honderduizenden gaan.
  zondag 12 april 2020 @ 12:36:41 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192579865
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat klopt, ramp is ook geen goede term voor deze crisis. Maar goed, dat is een andere discussie.
Crisis is gewoon een beter woord.
  zondag 12 april 2020 @ 12:36:48 #129
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192579866
Denemarken laat de teugels alweer vieren _O_ wij zitten in mei gewoon lekker op het terras hoor.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  zondag 12 april 2020 @ 12:37:12 #130
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192579868
quote:
6s.gif Op zondag 12 april 2020 12:36 schreef Zeroku het volgende:
Denemarken laat de teugels alweer vieren _O_ wij zitten in mei gewoon lekker op het terras hoor.
Samen met Cempexo?
pi_192579871
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik heb zo de indruk dat jij niet helemaal doorhebt hoe bepaalde werkvelden met elkaar verweven zijn of elkaar aanvullen op facetten en vooral dat jij dingen graag indeelt in zwart en wit, rechts en links en met die bril op anderen motieven toedicht, terwijl er helemaal geen conflict hoeft te zijn.
Ehhhh. Nee, ik blijf bij mijn punt.

Hoe je omgaat met milieu is een politiek issue en het zou lachwekkend zijn om die wetenschappers waarvan je weet dat ze biased zijn serieus gaat zitten nemen, hun expertise heeft ook helemaal niks met het onderwerp te maken dus ze zijn ook geen autoriteit.
pi_192579874
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:24 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Ja, want Turkije is zo transparant met de cijfers ook :').
Turkije heeft deze grafiek gepubliceerd.
Op 24 maart had 60% van de Corona patiënten een longontsteking. Nu heeft 20% van de Coronapatiënten een longontsteking. Dit komt volgens Turkije door het vroeg toedienen van hydroxychloroquine.

Ook worden dagelijks onderstaande cijfers gepubliceerd.

Van de 52.000 Corona patiënten liggen er 1626 op de IC. 1021 patiënten worden beademd. Er zijn 95 patiënten overleden. In totaal zijner 2965 patiënten genezen. Vandaag zijn er 542 patiënten genezen.

pi_192579884
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Klopt, maar daar hoef je het land niet voor stil te leggen. :P Als we deze maatregelen niet namen zouden de doden alleen in NL al over de honderduizenden gaan.
Dat weetje niet. Misschien was afstand houden wel genoeg als maatregel.
pi_192579885
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Watersnood vergeten?

Watersnoodramp zitten we al ver overheen hoor :D

En de oversterfte is nu al veel groter dan 2 jaar geleden door de griep. And rising.

Dus nog steeds: grootste ramp sinds 2 wereldoorlog en voortdurend.
  zondag 12 april 2020 @ 12:39:45 #135
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192579896
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En de oversterfte is nu al veel groter dan 2 jaar geleden door de griep. And rising.

Zie de post van Sandman over het gebruik van het woord 'ramp'.
  zondag 12 april 2020 @ 12:40:22 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192579902
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De vergelijking willen maken is alleen behoorlijk kansloos.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 12 april 2020 @ 12:40:44 #137
163488 RubenSosa
pi_192579909
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 12:37 schreef polderturk het volgende:

[..]

Op 24 maart had 60% van de Corona patiënten een longontsteking. Nu heeft 20% van de Coronapatiënten een longontsteking. Dit komt volgens Turkije door het vroeg toedienen van hydroxychloroquine.

[ afbeelding ]

Van de 52.000 Corona patiënten liggen er 1626 op de IC. 1021 patiënten worden beademd. Er zijn 95 patiënten overleden. In totaal zijner 2965 patiënten genezen. Vandaag zijn er 542 patiënten genezen.

[ afbeelding ]
Ze geloven in turkije echt in sprookjes!
pi_192579920
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:38 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat weetje niet.
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet je dat wel. We zouden compleet overspoeld raken en de mortaliteit zou omhoog schieten. Mensen die nu het redden met een infuus en een paar dagen extra zuurstof zouden waarschijnlijk ook bij bosjes sterven dan, simpelweg omdat dat infuus en die zuurstof er niet zijn omdat er nog 2 miljoen wachtenden voor u zijn.
pi_192579930
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet je dat wel. We zouden compleet overspoeld raken en de mortaliteit zou omhoog schieten. Mensen die nu het redden met een infuus en een paar dagen extra zuurstof zouden waarschijnlijk ook bij bosjes sterven dan, simpelweg omdat dat infuus en die zuurstof er niet zijn omdat er nog 2 miljoen wachtenden voor u zijn.
Ik snap dat je het als de grootste ramp ziet als je er zo over nadenkt.
pi_192579939
quote:

[..]

20% van de 80+ ers haalt het na behandeling op de IC.

Je krijgt triage en alles boven de max capaciteit zal inderdaad *1,25 gaan aan sterftes. (4/5 dood eerst, 5/5 dood daarna, van alles boven max IC)
pi_192579940
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:43 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik snap dat je het als de grootste ramp ziet als je er zo over nadenkt.
Dat is gewoon het meest waarschijnlijke scenario als je niks doet.
  zondag 12 april 2020 @ 12:46:13 #142
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192579943
quote:

[..]

Volstrekte hysterie dit :').
pi_192579955
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is gewoon het meest waarschijnlijke scenario als je niks doet.
Zelfs onze Ab Osterhaus heeft het over 50-100k doden als je het los laat. Maar jij verzint wel ff 2miljoen ofzo.
  zondag 12 april 2020 @ 12:48:30 #144
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192579965
quote:

Misschien deze eens doorlezen?

https://swab.nl/nl/covid-19
pi_192579972
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
In Nederland deed een huisarts dit ook en die werd ervoor op het matje geroepen :') Die had ook hele goede resultaten.
pi_192579980
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zelfs onze Ab Osterhaus heeft het over 50-100k doden als je het los laat. Maar jij verzint wel ff 2miljoen ofzo.
Dat is het optimistische scenario.
  zondag 12 april 2020 @ 12:51:21 #147
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192579991
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Onderschat de kunde van de FOK!-virologen niet hoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 12 april 2020 @ 12:51:35 #148
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192579993
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die zijn vast zeer accuraat.
  zondag 12 april 2020 @ 12:52:10 #149
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192579998
quote:
In Spanje is het aantal meldingen van de afgelopen 24 uur van nieuwe sterfgevallen aan de gevolgen van het coronavirus hoger dan in de afgelopen dagen. Sinds gisteren zijn er 619 nieuwe doden bijgekomen, zaterdag waren dat er 510 en vrijdag 605. Het vastgestelde dodental sinds de uitbraak bedraagt 16.972.

Het totale aantal bevestigde besmettingsgevallen steeg van 161.852 tot 166.019; een stijging van ruim 4100.

Er zijn de afgelopen dag ook minder genezen patiënten gemeld. Woensdag waren het er zo'n 4800, de afgelopen etmaal ging het om bijna 3300 personen die weer virusvrij zijn.
Nos liveblog.
  zondag 12 april 2020 @ 12:52:14 #150
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192580001
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoe moet je je personeel laten testen dan?
Waarom moet iedereen thuis kunnen werken? Dat kan vaak niet.
Ik heb het dus over functies waarbij je prima thuis kunt werken maar het management hun poot stijf houdt. Mijn oude afdeling is er zo een. Hoger management heeft moeten ingrijpen maar toen moest alles nog geregeld worden waaronder de middelen, waardoor bijna tweehonderd mensen onnodig bij elkaar opgehokt zaten met gemeenschappelijke telefoons etc.

En ja, in de zorg met kwetsbare cliënten is besloten het personeel ook te gaan testen maar er stond gisteren in het nieuws dat veel instellingen dit onnodig moeilijk of onmogelijk maken of zelfs niks willen uitzoeken hoe dit moet.
pi_192580002
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 12:46 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Volstrekte hysterie dit :').
Volstrekte onnozelheid dit. :')
pi_192580007
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ab is niet bepaald optimistisch
pi_192580012
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik heb het dus over functies waarbij je prima thuis kunt werken maar het management hun poot stijf houdt. Mijn oude afdeling is er zo een. Hoger management heeft moeten ingrijpen maar toen moest alles nog geregeld worden waaronder de middelen, waardoor bijna tweehonderd mensen onnodig bij elkaar opgehokt zaten met gemeenschappelijke telefoons etc.

En ja, in de zorg met kwetsbare cliënten is besloten het personeel ook te gaan testen maar er stond gisteren in het nieuws dat veel instellingen dit onnodig moeilijk of onmogelijk maken of zelfs niks willen uitzoeken hoe dit moet.
Dan heb je het over kantoorwerk. Er is nog heel veel ander werk dat niet thuis kan.
pi_192580039
https://www.ad.nl/dossier(...)oronavirus~ac2d03cf/ in Denemarken gaan ze de regels versoepelen.
pi_192580040
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:52 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Ab is niet bepaald optimistisch
Deze keer wel blijkbaar. Even voor de duidelijkheid, ik heb het over een scenario waarin je letterlijk níks doet hè. Dan gaat 60-80% besmet raken. Dat zijn dus miljoenen Nederlanders. Dan is 50-100k doden heel optimistisch.
  zondag 12 april 2020 @ 12:57:19 #156
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192580044
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Deze keer wel blijkbaar. Even voor de duidelijkheid, ik heb het over een scenario waarin je letterlijk níks doet hè. Dan gaat 60-80% besmet raken. Dat zijn dus miljoenen Nederlanders. Dan is 50-100k doden heel optimistisch.
Wellicht kan je deze bierviltjesberekeningen overlaten aan de mensen die er wel verstand van hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 12 april 2020 @ 12:58:00 #157
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192580053
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:49 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

In Nederland deed een huisarts dit ook en die werd ervoor op het matje geroepen :') Die had ook hele goede resultaten.
Het wordt in Nederlandse IC's ook toegepast, door specialisten omdat er vaak ook ECG bewaking e.d.noodzakelijk is. Die huisarts is op zijn vingers getikt omdat hij geen specialist is.

Misschien moet jij deze ook maar eens doorlezen:

https://swab.nl/nl/covid-19
  zondag 12 april 2020 @ 12:58:01 #158
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192580054
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:56 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)oronavirus~ac2d03cf/ in Denemarken gaan ze de regels versoepelen.
Als in restaurants gaan opnieuw open?
pi_192580057
quote:

[..]

Hij zegt toch geen 50k - 2000000? :')
pi_192580058
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 12:57 schreef Caland het volgende:

[..]

Wellicht kan je deze bierviltjesberekeningen overlaten aan de mensen die er wel verstand van hebben.
Als je ze niet snapt wil ik ze wel even uitleggen hoor.
  zondag 12 april 2020 @ 12:59:18 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192580064
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dan heb je het over kantoorwerk. Er is nog heel veel ander werk dat niet thuis kan.
Ja tuurlijk, daar heb ik het toch ook niet over? Nergens heb ik beweerd dat al het werk vanuit huis kan.

Dus om het maar op de millimeter uit te spellen want dit moet blijkbaar: er zijn een hoop werkgevers die hun personeel nog steeds verplichten op de afdeling te komen werken met zijn allen terwijl het (dit specifieke dus niet al het) werk prima thuis plaats kan vinden. Dit is het onnodig voorstellen van je personeel aan een risico tijdens deze crisis.
pi_192580067
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:58 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Als in restaurants gaan opnieuw open?
Vanaf woensdag mogen kinderen van elf jaar en jonger weer naar school en naar de kinderopvang. Maar goed we hebben een andere lockdown dande Denen, winkels zijn daar ook gesloten. Ze gaan dat dus nu stap voor stap versoepelen en beginnen met de scholen weer te openen
pi_192580091
quote:

[..]

Je kan uitrekenen hoeveel doden het kost als je aan triage gaat doen, ik wens het niemand toe die werkzaam is op de IC of naar de IC moet voor een behandeling maar okay.

Stel je helpt 500 mensen die geholpen kunnen worden die je niet kunt helpen, dan zou je er misschien 100 hebben kunnen redden en nu niet meer.

Dus bij 2000 nieuwe IC cases per 2 weken / 150 per dag gaan er per 2 weken 100 mensen extra dood.

Bij 4000 IC cases per 2 weken / 300 per dag. Gaan er per 2 weken 500 mensen extra dood.
Dan zit je na een jaar, *25 = 12,5k vermijdbare doden.

Interpreteer me niet verkeerd, ik ben super blij als we de IC kunnen ontzien en er geen triage komt. Alleen vanaf het moment dat er echt giga schade komt aan de economie omdat de overheid toch niet goed alle wonden plakt.... Kun je je afvragen of die 12,5k vermijdbare doden, in de categorie met de minste gezondheid... Opwegen tegen de economie.

Dit klinkt allemaal heel hard natuurlijk, maar door de economie te redden heb je meer middelen voor de gezondheidszorg en kun je op een andere manier meer mensen redden.

Ik ben best wel een beetje bang dat de economie straks echt klappen krijgt. ;(
pi_192580113
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2020 12:51 schreef Caland het volgende:

[..]

Onderschat de kunde van de FOK!-virologen niet hoor.
Italië, 4x meer inwoners. 20k doden... Omgerekend 5k Nederlanders.. Doet al aan triage... Bevolking is ouders dan de onze en vatbaarder voor de dood door Corona. Dan moeten wij daar nog een 20tal overheen t.o.v. wat Italië nu heeft willen we 100k halen.

Wie weet, maar het lijkt bij ons allemaal gek genoeg met minder extreme maatregelen beter behapbaar.
pi_192580131
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kan uitrekenen hoeveel doden het kost als je aan triage gaat doen, ik wens het niemand toe die werkzaam is op de IC of naar de IC moet voor een behandeling maar okay.

Stel je helpt 500 mensen die geholpen kunnen worden die je niet kunt helpen, dan zou je er misschien 100 hebben kunnen redden en nu niet meer.

Dus bij 2000 nieuwe IC cases per 2 weken / 150 per dag gaan er per 2 weken 100 mensen extra dood.

Bij 4000 IC cases per 2 weken / 300 per dag. Gaan er per 2 weken 500 mensen extra dood.
Dan zit je na een jaar, *25 = 12,5k vermijdbare doden.

Je hebt het over duizenden. In een "loslaten"-scenario zal het om tienduizenden of zelfs honderduizenden per week gaan op de piek van de epidemie. Dan kom je al weer heel snel aan honderduizenden doden.

Nogmaals: dat is een compleet 'loslaten'-scenario waarin we we allemaal doen of we gek zijn en er geen corona is. Dat gaat gelukkig niet gebeuren.
  zondag 12 april 2020 @ 13:05:45 #166
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192580137
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Italië, 4x meer inwoners. 20k doden... Omgerekend 5k Nederlanders.. Doet al aan triage... Bevolking is ouders dan de onze en vatbaarder voor de dood door Corona. Dan moeten wij daar nog een 20tal overheen t.o.v. wat Italië nu heeft willen we 100k halen.

Wie weet, maar het lijkt bij ons allemaal gek genoeg met minder extreme maatregelen beter behapbaar.
Juist daarom ben ik zo blij met de relatieve rust die onze beleidsbepalers en experts uitstralen in deze crisis. Als het aan onze FOK!-experts lag was het land een maand geleden al in volledige lockdown gegaan en volgens de rekenkundigen hier konden we 2 weken geleden de lijken al opstapelen in de gangen van ziekenhuizen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192580146
quote:

[..]

Weetje, de risico's zijn gigantisch voor risico groepen.

Ik zie niet in hoe je de risico's op doden significant opschaalt als je deze groepen succesvol isoleert.

Want dezelfde regels voor niet risicogroepen is het verlagen van indirecte besmettingen op het aantal besmettingen van risicogroepen.

Alleen die indirecte besmettingen vertraag je alleen als daar "lekken" bestaan. Okay dat ontzorgd wel de IC. Maar dan gaan ze in die groepen nog steeds onnodig te pijp uit vanwege een latere besmetting.
pi_192580153
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Weetje, de risico's zijn gigantisch voor risico groepen.

Ik zie niet in hoe je de risico's op doden significant opschaalt als je deze groepen succesvol isoleert.
Succesvol isoleren is dan ook iets COMPLEET anders dan het 'loslaten'-rampscenario waar ik het over heb.
pi_192580172
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Succesvol isoleren is dan ook iets COMPLEET anders dan het 'loslaten'-rampscenario waar ik het over heb.
Dat laatste is dan ook een scenario dat niet bestaat. Dus daar hoeven we dan niet over te praten want dat is niet realistisch.
pi_192580196
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat laatste is dan ook een scenario dat niet bestaat. Dus daar hoeven we dan niet over te praten want dat is niet realistisch.
Dat gaat niet gebeuren nee. Gelukkig.
pi_192580224
quote:

[..]

Sterftecijfer is 0,37% ofzo (Gangelt, Duitsland?). + Dat is dus als je risicogroepen in mindere mate isoleert, dat kan vast beter.

Dus dan daalt dat misschien naar 0,3%, zit je op 30k doden. Van voornamelijk alsnog mensen in ongezonde toestand.

Dan gaat het echt maar een factor *3 zijn als een erge griep.
Dit gaat niet om het dodental dit gaat om ethiek van mensen willen helpen en altijd een behandeling willen bieden in de IC.
pi_192580256
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 12:57 schreef Caland het volgende:

[..]

Dit zijn tamelijk realistische getallen geloof ik.
  zondag 12 april 2020 @ 13:15:44 #173
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192580257
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 11:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee, het vaccin wordt meegenomen in de jaarlijkse griepprik.
Bron?
  zondag 12 april 2020 @ 13:15:50 #174
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192580258
is er al een betrouwbaar % van IC overleving in NL?
  zondag 12 april 2020 @ 13:17:36 #175
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192580280
quote:
Dit lijkt haast wel bewust bloodstellen aan. Ik denk dat hier juridische actie noodzakelijk is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192580288
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je hebt het over duizenden. In een "loslaten"-scenario zal het om tienduizenden of zelfs honderduizenden per week gaan op de piek van de epidemie. Dan kom je al weer heel snel aan honderduizenden doden.

Nogmaals: dat is een compleet 'loslaten'-scenario waarin we we allemaal doen of we gek zijn en er geen corona is. Dat gaat gelukkig niet gebeuren.
Honderduizenden per week... Dan heb je immuniteit in een week of 5. :')
  zondag 12 april 2020 @ 13:19:36 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192580293
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met duizend per dag duurt het 47 jaar in Nederland.
pi_192580301
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:15 schreef Tarado het volgende:
Wat ik er tot nu toe van gezien heb zijn je kansen beroerd. Maar dat zijn ze altijd als je op de IC terecht komt heb ik begrepen.

Uit mijn hoofd meen ik ergens gelezen te hebben 20-40% Wat dus nogal wat ruimte overlaat nog :')
pi_192580304
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Met duizend per dag duurt het 47 jaar in Nederland.
Die berekening wil ik weleens zien wantehh, in dat Duitse dorp had 15% het gehad en ging 0,37% de pijp uit.

Je onderschat hoeveel mensen het al gehad hebben.
  zondag 12 april 2020 @ 13:21:32 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192580314
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die berekening wil ik weleens zien wantehh, in dat Duitse dorp had 15% het gehad en ging 0,37% de pijp uit.

Is puur als je uitgaat van officiële gevallen per dag.

Maar die cijfers zullen niet kloppen.
  zondag 12 april 2020 @ 13:21:40 #181
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192580316
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Een marginaal deel van de bevolking in niet risicogroepen zal inderdaad schade overhouden.
Dat rectificeert niet dat je de economie sloopt en je het mensen onmogelijk maakt om normaal te leven.

Mij part sluit je jezelf lekker thuis op als je het risico niet wilt lopen, maar dat mag dan je eigen keuze zijn.

Ja, wat wil je ermee zeggen dat 18% veel is? Heb ik ergens gezegd dat je deze mensen niet moet helpen zichzelf te isoleren van de rest van de wereld?
Je bent weer lekker aan het overdrijven. De economie wordt niet gesloopt zoals al heel veel is aangegeven. Nederland komt er wel weer bovenop.

Amerika ook wel, als ze eens besluiten dat het misschien raar is dat een handvol families iets van 80% van alle rijkdommen in handen hebben. Kan weinig medelijden met ze hebben als rijkste land ter wereld.
pi_192580330
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:15 schreef Tarado het volgende:
2600 deaths... Daar zou je toch wel enigszins accuraat statistiek op kunnen loslaten. Het punt bij ons is alleen dat het aantal "recovered" nog erg laag staat. Lijkt er op dat die statistieken achterlopen? (hoop ik)
  zondag 12 april 2020 @ 13:23:17 #183
56749 BlaZ
pi_192580334
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 13:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Juist daarom ben ik zo blij met de relatieve rust die onze beleidsbepalers en experts uitstralen in deze crisis. Als het aan onze FOK!-experts lag was het land een maand geleden al in volledige lockdown gegaan en volgens de rekenkundigen hier konden we 2 weken geleden de lijken al opstapelen in de gangen van ziekenhuizen.
Er waren ook FOK!-experts die het vliegverkeer van en naar China eind Januari al stil wilden leggen.
  zondag 12 april 2020 @ 13:23:55 #184
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192580340
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Er waren ook FOK!-experts die het vliegverkeer van en naar China eind Januari al stil wilden leggen.
Als de hele wereld dat een maandje gedaan had dan was het wss nu gewoon voorbij geweest idd.
  zondag 12 april 2020 @ 13:23:56 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192580341
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik riep half februari al - toen er nog niet eens een officiële melding was in NL - dat waarschijnlijk een boel Nederlanders het al hadden (gehad).

In mijn eigen omgeving in die periode, zeg maar tussen eind januari en half februari, ook heel veel griepgevallen. Wie weet dat daar ook corona tussen gezeten heeft.
pi_192580347
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is puur als je uitgaat van officiële gevallen per dag.

Maar die cijfers zullen niet kloppen.
Nee dat wordt hem niet nee.
  zondag 12 april 2020 @ 13:24:41 #187
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192580350
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik riep half februari al - toen er nog niet eens een officiële melding was in NL - dat waarschijnlijk een boel Nederlanders het al hadden (gehad).
We weten het pas als we gaan testen op antilichamen natuurlijk. Er zit een groot verschil in bv 10% of 80%.
pi_192580363
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je bent weer lekker aan het overdrijven. De economie wordt niet gesloopt zoals al heel veel is aangegeven. Nederland komt er wel weer bovenop.

Amerika ook wel, als ze eens besluiten dat het misschien raar is dat een handvol families iets van 80% van alle rijkdommen in handen hebben. Kan weinig medelijden met ze hebben als rijkste land ter wereld.
Deze klap is erger voor het BBP dan 2008-2009 financiële crisis. Waarom zou de economie niet meer structurele schade ondervinden dan toen? Wat doen we nu beter dan toen?
pi_192580367
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het zal ook gewoon verdomd snel gaan dan op een gegeven moment. Vrijwel iedereen is er vatbaar voor. Je kan niet rekenen op een geleidelijke verspreiding zoals met influenza.
  zondag 12 april 2020 @ 13:27:16 #190
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192580377
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Deze klap is erger voor het BBP dan 2008-2009 financiële crisis. Waarom zou de economie niet meer structurele schade ondervinden dan toen? Wat doen we nu beter dan toen?
De rijken kwamen nog rijker uit die crisis. Dus het is vooral een kwestie van regels en beter verdelen van geld onder de samenleving (ja eng he!)

Met je starre mensen-moeten-werken-voor-hun-geld kom je idd niet door zo'n crisis als deze heen. Spanje zit nu te denken aan basisinkomen, dat zou al een stap voorwaarts zijn.
pi_192580379
quote:

[..]

In mijn eigen omgeving in die periode, zeg maar tussen eind januari en half februari, ook heel veel griepgevallen. Wie weet dat daar ook corona tussen gezeten heeft.
Zelfs op internet filmpjes zag je veel mensen met gekke hoestjes _O-
Ik ga uit van wel, 1 persoon iedereen besmetten lijkt me wat gek namelijk. Als niemand immuun is heb je exponentiële groei en die ga je pas opmerken als al heel wat mensen wat hebben gehad.

Kijk maar naar in welke mate het opvalt in de "oversterfte" dat is ook pas de laatste weken echt significant aan het worden. Dit virus waait zeker al wat langer rond hier.
  zondag 12 april 2020 @ 13:27:57 #192
56749 BlaZ
pi_192580388
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als de hele wereld dat een maandje gedaan had dan was het wss nu gewoon voorbij geweest idd.
Dan hadden we er nu lacherig over gedaan. Een virus dat 3000 doden ver weg veroorzaakt had.

De Chinezen hebben het geprobeerd, de rest van de wereld ging voor de economische belangen en werd daarna juist economisch zwaar getroffen.
  zondag 12 april 2020 @ 13:28:05 #193
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192580389
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zelfs op internet filmpjes zag je veel mensen met gekke hoestjes _O-
Wow, op internet filmpjes ja :o
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192580406
quote:

[..]

Het kan nooit al heel wijdverbreid zijn geweest. Dan was het eerder opgedoken bij de griepmeetpunten die door heel Nederland hebben. Die zijn al lang voordat het eerste geval bekend was gaan testen op corona. En pas de laatste weken zie je daar het percentage coronagevallen oplopen. Zelfs nu nog is de kans veel groter dat je gewoon een griep hebt als je ziek wordt.
  zondag 12 april 2020 @ 13:30:47 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192580423
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het kan nooit al heel wijdverbreid zijn geweest. Dan was het eerder opgedoken bij de griepmeetpunten die door heel Nederland hebben. Die zijn al lang voordat het eerste geval bekend was gaan testen op corona. En pas de laatste weken zie je daar het percentage coronagevallen oplopen. Zelfs nu nog is de kans veel groter dat je gewoon een griep hebt als je ziek wordt.
Dat geouwehoer moet je negeren joh. Mensen die zeggen dat begin februari veel Nederlanders al geïnfecteerd zouden zijn, zijn niet goed wijs.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192580430
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 13:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Wow, op internet filmpjes ja :o
Ik ben mentaal al bejaard denk ik. :7
  zondag 12 april 2020 @ 13:31:39 #197
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192580439
quote:
5s.gif Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Zwansen het volgende:
Repost vanuit het eerdere topic.

Weet iemand eigenlijk het verschil tussen de ontwikkeling van een medicijn en dat van een vaccin? De ontwikkeling van een gemiddeld medicijn duurt 10 jaar en gaat allemaal (pre)klinische fases door. Gaat de ontwikkeling van een vaccin op dezelfde methode?
De laatste stappen zijn bij beide phase 1, 2, 3 clinical trials. Bij vaccins kunnen die misschien sneller verlopen, je kan de effectiviteit beoordelen door te meten hoeveel antilichamen aangemaakt worden, en de kans op onvoorziene bijwerkingen is kleiner:
- een medicijn is een nieuwe actieve stof, met mogelijk onvoorziene effecten.
- in een vaccin zijn enkel de adjuvants actieve stoffen, en die zijn al in andere vaccins gebruikt, de virus fragmenten zelf zijn inactief ("dood") genetisch materaal.

Bij een vaccin zijn normaal veel minder bijwerkingen acceptabel dan bij een medicijn, omdat het aan gezonde mensen toegediend wordt, maar in dit geval is er een hoog risico op besmetting, dus ligt de lat iets lager.
are we infinite or am I alone
pi_192580441
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:30 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dat geouwehoer moet je negeren joh. Mensen die zeggen dat begin februari veel Nederlanders al geïnfecteerd zouden zijn, zijn niet goed wijs.
Ik was in februari wel goed ziek, maar dat was geen Corona, hoewel dat ook met een keelpijn begon
pi_192580444
quote:

[..]

Ligt aan je definitie van "veel"
  zondag 12 april 2020 @ 13:32:05 #200
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192580447
En daar gaan ze weer:

Aantal nieuwe besmettingen China verdrievoudigd sinds vrijdag
Het aantal nieuwe besmettingen in China is zondag verdrievoudigd ten opzichte van vrijdag. Vrijdag werden er nog 34 nieuwe besmettingen gemeld, zondag waren dat er 99. Zaterdag kwamen er nog 63 nieuwe besmettingen bij.

Vrijwel alle nieuw gemelde besmettingen zijn mensen die vanuit het buitenland China binnen zijn gekomen.

Nu.nl
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192580456
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef mazaru het volgende:
En daar gaan ze weer:

Het aantal nieuwe besmettingen in China is zondag verdrievoudigd ten opzichte van vrijdag. Vrijdag werden er nog 34 nieuwe besmettingen gemeld, zondag waren dat er 99. Zaterdag kwamen er nog 63 nieuwe besmettingen bij.

Vrijwel alle nieuw gemelde besmettingen zijn mensen die vanuit het buitenland China binnen zijn gekomen.

Nu.nl
Dus niks aan de hand, want alle buitenlanders worden meteen in quarantaine gezet door de Chinezen
pi_192580473
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

De rijken kwamen nog rijker uit die crisis. Dus het is vooral een kwestie van regels en beter verdelen van geld onder de samenleving (ja eng he!)

Ja dat gaat ook echt gebeuren :')
  zondag 12 april 2020 @ 13:34:12 #203
38396 mazaru
pi_192580476
quote:
99s.gif Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Dus niks aan de hand, want alle buitenlanders worden meteen in quarantaine gezet door de Chinezen
In december riepen ze ook dat ze het in de hand hadden.
pi_192580477
quote:
En daar gaan ze weer:

Nu.nl
Dus die hebben ze geïsoleerd? Want alles wat binnen komt daar wordt apart gezet.
  zondag 12 april 2020 @ 13:35:13 #205
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192580488
quote:
En daar gaan ze weer:

Nu.nl
Precies volgens verwachting.
pi_192580489
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 13:34 schreef mazaru het volgende:

[..]

In december riepen ze ook dat ze het in de hand hadden.
Ik denk dat ze weer met 5G torens hebben lopen testen, ws van Samsung ofzo :r
  zondag 12 april 2020 @ 13:35:36 #207
38396 mazaru
pi_192580494
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:34 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus die hebben ze geïsoleerd? Want alles wat binnen komt daar wordt apart gezet.
Ik denk dat het nog lang niet uitgeraasd is daar.
pi_192580499
quote:

[..]

Ik blijf het toch even zeggen om mensen te informeren :P
pi_192580515
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 13:35 schreef mazaru het volgende:

[..]

Ik denk dat het zoveel op de wereld voorkomt nu dat de methode "virus compleet uitschakelen" met vluchten met mensen over de hele wereld niet echt een goede methode meer is
  zondag 12 april 2020 @ 13:37:25 #210
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192580521
quote:
En daar gaan ze weer:

Nu.nl
Bij allemaal import en dus in quarantaine.

Hier ook zo dat veel nieuwe besmettingen terugkeerders zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 12 april 2020 @ 13:38:16 #211
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192580529
quote:

[..]

Zolang er geen vaccin is zal dit wereldwijd overal blijven gebeuren.
De teugels iets laten vieren en de besmettingen nemen weer toe
pi_192580532
quote:

[..]

Vorige week zag ik berichtgeving voorbij komen dat ze weer in ontkenningsmodus zitten in China. Patiënten die zogenaamd overgeplaatst waren vanuit een ander ziekenhuis maar volgens het personeel gewoon nieuwe gevallen zijn. :')
pi_192580541
quote:

[..]

100 besmettingen per dag. Dat is toch helemaal niks? Zeker als het allemaal mensen uit het buitenland zijn. Die worden gelijk vastgezet. Dat kan je wel aan ze overlaten. :')
pi_192580542
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Vorige week zag ik berichtgeving voorbij komen dat ze weer in ontkenningsmodus zitten in China. Patiënten die zogenaamd overgeplaatst waren vanuit een ander ziekenhuis maar volgens het personeel gewoon nieuwe gevallen zijn. :')
Ze lijken dan tóch allemaal op elkaar!
pi_192580544
quote:
En daar gaan ze weer:

Nu.nl
Zou ook dom zijn om te geloven dat ze er zo “makkelijk” van af komen.Er wonen ongeveer 1,4 miljard mensen , al zouden er elke week 1 miljoen besmet raken dan nog zou immuniteit ongeveer 6 a 7 jaar duren.Maargoed logisch nadenken doen we niet meer in Corona tijd .We zullen ons gewoon aan de regeltjes moeten blijven houden en bidden voor een medicijn .
  zondag 12 april 2020 @ 13:40:28 #216
56749 BlaZ
pi_192580560
quote:

[..]

Dat doet me denken aan repatriatieperiode toen mensen zonder verdere controle gewoon naar huis mochten in Nederland.
pi_192580561
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef ludovico het volgende:

[..]

2600 deaths... Daar zou je toch wel enigszins accuraat statistiek op kunnen loslaten. Het punt bij ons is alleen dat het aantal "recovered" nog erg laag staat. Lijkt er op dat die statistieken achterlopen? (hoop ik)
Ze worden helemaal niet meer geupdate heb ik begrepen. Verkeerd beleid naar mijn mening.

Het aantal ontslagen COVID patiënten staan wel in de informatie systemen van de ziekenhuizen. Ze kunnen het wel achterhalen.
pi_192580571
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 13:39 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

We zullen ons gewoon aan de regeltjes moeten blijven houden en bidden voor een medicijn .
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat bidden ook maar iets helpt.

Dus is dat tamelijk zinloos om daar je tijd aan te verdoen.
vosss is de naam,
pi_192580572
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk dat het zoveel op de wereld voorkomt nu dat de methode "virus compleet uitschakelen" met vluchten met mensen over de hele wereld niet echt een goede methode meer is
De WHO gaat er ook vanuit dat het virus nu gewoon niet meer terug in de fles gaat.
pi_192580573
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:40 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze worden helemaal niet meer geupdate heb ik begrepen. Verkeerd beleid naar mijn mening.

Het aantal ontslagen COVID patiënten staan wel in de informatie systemen van de ziekenhuizen. Ze kunnen het wel achterhalen.
De data wordt bijgehouden via Osiris en die registreert dit dan weer niet. Puntje voor de volgende keer (die hopelijk niet snel komt).
pi_192580576
Minder dan 100 besmetting en er is al weer een nieuwsbericht. Dat hysterie zaaien gaat zo nog eeuwig door, want de teller gaat niet naar 0.
pi_192580586
Hoe zit het met het medicijn Ivermectine? Dit medicijn had goede resultaten getoond in het lab.
pi_192580596
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Minder dan 100 besmetting en er is al weer een nieuwsbericht. Dat hysterie zaaien gaat zo nog eeuwig door, want de teller gaat niet naar 0.
Minder dan 100 besmettingen? Waar? Bron?
  zondag 12 april 2020 @ 13:44:35 #224
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192580606
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:33 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Ja dat gaat ook echt gebeuren :')
Denk het niet. Maarja dan moeten ze dus ook niet op de zoveelste neo liberale president stemmen (links of rechts)
pi_192580615
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:40 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je moet openheid van zaken geven vind ik, dus onderzoeken naar survival rate op de IC per agegroup en andere statistics van de mensen die op de IC belanden lijkt me wel cruciaal. Ook om het aantal corresponderende doden te duiden als je voor triage moet kiezen.
pi_192580627
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:45 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je moet openheid van zaken geven vind ik, dus onderzoeken naar survival rate op de IC per agegroup en andere statistics van de mensen die op de IC belanden lijkt me wel cruciaal. Ook om het aantal corresponderende doden te duiden als je voor triage moet kiezen.
Dit.
vosss is de naam,
pi_192580640
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:43 schreef polderturk het volgende:

[..]

Minder dan 100 besmettingen? Waar? Bron?
In China, paar posts terug
pi_192580647
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 13:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Dit.
Maar je mag geen prijskaartje hangen aan een mensenleven! :(
  zondag 12 april 2020 @ 13:48:13 #229
56749 BlaZ
pi_192580661
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Denk het niet. Maarja dan moeten ze dus ook niet op de zoveelste neo liberale president stemmen (links of rechts)
Net of dat wat uitmaakt, in het huidige tijdperk is geld hyperliquide. Verhoog je de belasting in de VS dan verhuizen de rijken massaal naar gebieden waar de belasting laag is. (Zie Monaco)
pi_192580694
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar je mag geen prijskaartje hangen aan een mensenleven! :(
Nee, maar als ik het dan toch moet doen dan is de mijne natuurlijk het meest waard.
vosss is de naam,
pi_192580695
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:48 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Net of dat wat uitmaakt, in het huidige tijdperk is geld hyperliquide. Verhoog je de belasting in de VS dan verhuizen de rijken massaal naar gebieden waar de belasting laag is. (Zie Monaco)
Dan bel je ff naar je G-7 landen toe of ze zin hebben om wat te vergaderen over belastingen en dan neuk je Monaco helemaal de moeder.
pi_192580702
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 13:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee, maar als ik het dan toch moet doen dan is de mijne natuurlijk het meest waard.
Lijkt me duidelijk dat dat niet waar is, mijn leven is namelijk meer waard dan de jouwe.
pi_192580714
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 13:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk dat dat niet waar is, mijn leven is namelijk meer waard dan de jouwe.
Ik ben het daar niet mee eens :+
vosss is de naam,
  zondag 12 april 2020 @ 13:53:44 #234
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192580741
Een aantal hardleerse feestgangers heeft dit weekend twee keer een bon gehad voor het overtreden van de corona-regels. Ze waren vannacht bij een tuinfeestje in het Zuid-Hollandse Molenaarsgraaf. De dag ervoor waren ze al betrapt bij een feestje in Bleskensgraaf, meldt de politie op Instagram.

Toen agenten aanbelden bij de woning in Molenaarsgraaf, ontstond volgens de politie ineens veel paniek. Er bleken nog negen mensen aanwezig te zijn, die onvoldoende afstand van elkaar hielden. Alle negen kregen een boete van 390 euro. Een aantal van hen bleek volgens de politie erg hardleers, aangezien die de dag ervoor ook al waren betrapt in Bleskensgraaf. ,,Mensen denk na! Alleen samen kunnen het het corona-virus bestrijden", aldus de politie.
Bron: AD.nl
Humor, serieus en vrolijk!
pi_192580747
Positief geteste personen

25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)

Overleden personen

2.737** (+94)
pi_192580760
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:53 schreef Ven1972 het volgende:
Een aantal hardleerse feestgangers heeft dit weekend twee keer een bon gehad voor het overtreden van de corona-regels. Ze waren vannacht bij een tuinfeestje in het Zuid-Hollandse Molenaarsgraaf. De dag ervoor waren ze al betrapt bij een feestje in Bleskensgraaf, meldt de politie op Instagram.

Toen agenten aanbelden bij de woning in Molenaarsgraaf, ontstond volgens de politie ineens veel paniek. Er bleken nog negen mensen aanwezig te zijn, die onvoldoende afstand van elkaar hielden. Alle negen kregen een boete van 390 euro. Een aantal van hen bleek volgens de politie erg hardleers, aangezien die de dag ervoor ook al waren betrapt in Bleskensgraaf. ,,Mensen denk na! Alleen samen kunnen het het corona-virus bestrijden", aldus de politie.
Hebben ze een huiszoekingsbevel?
  zondag 12 april 2020 @ 13:55:31 #237
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192580763
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:54 schreef Zipportal het volgende:

25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)

Overleden personen

2.737** (+94)
Niet zo mooi, maar cijfers van overledenen vallen best mee.
  zondag 12 april 2020 @ 13:56:03 #238
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192580768
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nou denk ik niet, maar de politie kan zo maar binnenvallen, dat is bij een noodsituatie normaal.
pi_192580773
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:56 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nou denk ik niet, maar de politie kan zo maar binnenvallen, dat is bij een noodsituatie normaal.
Welke noodsituatie?
  zondag 12 april 2020 @ 13:56:29 #240
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192580774
quote:

[..]

:')
  zondag 12 april 2020 @ 13:56:40 #241
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192580776
Een groep jongeren heeft gisteravond in een bos in het Friese Sint Jacobiparochie twee politieauto's vernield. Dat gebeurde nadat de politie met het oog op de corona-maatregelen een einde had gemaakt aan een feest in het bos, meldt de politie.

Verschillende jongeren vluchtten weg toen ze de agenten zagen. De agenten spraken de nog aanwezige jongeren aan. Toen ze uiteindelijk terugliepen naar hun voertuigen, zagen ze dat onder meer de spiegels van de auto's waren getrapt.

Teamchef Thea van den Bos is boos over de vernielingen. ,,Ik neem dit hoog op. Het is allereerst zorgelijk dat deze jongeren maling hebben aan alle coronamaatregelen en ook de gezondheid van hunzelf en anderen niet serieus nemen. Bovendien vind ik het zeer laakbaar dat de vernielingen zijn gepleegd. Hierdoor hebben zij het politiewerk echt gefrustreerd", zegt ze in een bericht op Facebook.

zondag 12 april 2020 @ 13:57:55 #242
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192580790
De Rotterdamse zeehavenpolitie heeft afgelopen nacht zestien mensen op de bon geslingerd die deelnamen aan een illegale straatrace. Ze kregen een boete van 390 euro, omdat het een georganiseerde samenscholing was, aldus de politie. Door het coronavirus is het niet toegestaan met een grote groep bij elkaar te zijn.

De straatrace vond plaats op de landtong van Rozenburg. In totaal waren veertig mensen aanwezig. De politie heeft de illegale straatrace beëindigd.
  zondag 12 april 2020 @ 13:58:14 #243
432997 Ven1972
Man met humor
pi_192580792
Gaat echt niet goed allemaal onder jongeren.
pi_192580793
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:55 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Volgens mij de laagste cijfers sinds tijden.
vosss is de naam,
pi_192580811
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:58 schreef Ven1972 het volgende:
Gaat echt niet goed allemaal onder jongeren.
Niet alleen jongeren, overal lijkt het drukker.
pi_192580821
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:59 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Amsterdam gisteren doodstil.
  zondag 12 april 2020 @ 14:00:54 #247
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192580830
quote:

[..]

Er staat toch niet dat ze het huis hebben doorzocht en voorwerpen in beslag hebben genomen?
  zondag 12 april 2020 @ 14:01:22 #248
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192580838
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 13:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Volgens mij de laagste cijfers sinds tijden.
Op een gegeven moment wordt het lastig cijfers lager te krijgen, dat plafond zie je in veel landen. Hier is de toename ook al een week stabiel met dagelijks tussen de 3 en 6% stijging van het aantal gevallen.
pi_192580846
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:01 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Op een gegeven moment wordt het lastig cijfers lager te krijgen, dat plafond zie je in veel landen. Hier is de toename ook al een week stabiel met dagelijks tussen de 3 en 6% stijging van het aantal gevallen.
Ow ik keek alleen naar nieuwe ziekenhuisopnames en aantal doden.
vosss is de naam,
  zondag 12 april 2020 @ 14:02:13 #250
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192580847
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:55 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ziekenhuisopnames nemen toch af ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192580850
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Doden ook.
vosss is de naam,
pi_192580854
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:00 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Er staat toch niet dat ze het huis hebben doorzocht en voorwerpen in beslag hebben genomen?
Wat doen ze binnen die agenten? Lijkt me niet dat ze daar mogen komen zonder toestemming of wel?
pi_192580869
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:00 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Kennelijk zijn ze wel binnengetreden. De wet wordt nu erg ver opgerekt om deze razzia's te rechtvaardigen. Agenten hebben eigenlijk geen donder te vertellen over wat achter de voordeur plaatsvindt. Goed voorbeeld waarom burgerrechten zo belangrijk zijn. Hopelijk pakt een advocaat dit soort zaken op
pi_192580871
quote:

25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)

Overleden personen

2.737** (+94)
Minder opnames en minder doden. Mogelijk vandaag weer minder IC opnames. Gaat de goede kant op.
  zondag 12 april 2020 @ 14:04:23 #255
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192580882
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Volgens mij redelijk stabiel voor al een tijdje maar heb de laatste week de cijfers in NL niet heel hard in de vaten gehouden.
  zondag 12 april 2020 @ 14:04:42 #256
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192580886
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef Confetti het volgende:

[..]

Kennelijk zijn ze wel binnengetreden. De wet wordt nu erg ver opgerekt om deze razzia's te rechtvaardigen. Agenten hebben eigenlijk geen donder te vertellen over wat achter de voordeur plaatsvindt. Goed voorbeeld waarom burgerrechten zo belangrijk zijn. Hopelijk pakt een advocaat dit soort zaken op
:') :') :')
  zondag 12 april 2020 @ 14:05:33 #257
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192580898
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat doen ze binnen die agenten? Lijkt me niet dat ze daar mogen komen zonder toestemming of wel?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Huiszoeking

Wie weet maakt dit het wat duidelijker.
pi_192580901
quote:
7s.gif Op zondag 12 april 2020 14:02 schreef vosss het volgende:

[..]

Ow ik keek alleen naar nieuwe ziekenhuisopnames en aantal doden.
Gevallen is inderdaad zinloos, nu testen met andere, ruimere criteria gedaan worden. Ziekenhuisopname geeft het meest betrouwbare (met de minste "achterstand" op de curve) beeld van de ontwikkeling van het aantal besmettingen.
  zondag 12 april 2020 @ 14:07:55 #259
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192580910
quote:

[..]

Denk dat de Corona nood-verordeningen dit wel afgedekt hebben, maar kan het mis hebben.
pi_192580915
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:05 schreef Snowpea het volgende:

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Huiszoeking

Wie weet maakt dit het wat duidelijker.
Nee, ze hebben dus toestemming nodig of zo een bevel, wat deden die agenten binnen? Hadden ze toestemming?
pi_192580917
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:07 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Denk dat de Corona nood-verordeningen dit wel afgedekt hebben, maar kan het mis hebben.
Wow. Dat gaat veel te ver.
  zondag 12 april 2020 @ 14:09:41 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192580926
quote:

[..]

hopelijk zijn die domme boertjes een beetje geschrokken
pi_192580939
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, ze hebben dus toestemming nodig of zo een bevel, wat deden die agenten binnen? Hadden ze toestemming?
Ze zullen zich wel beroepen op deze uitzondering:

2Indien de naleving van de in het eerste lid bedoelde verplichtingen naar redelijke verwachting ernstig en onmiddellijk gevaar oplevert voor de veiligheid van personen of goederen, feitelijk onmogelijk is dan wel naar redelijke verwachting de strafvordering schaadt ten aanzien van misdrijven waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten, gelden deze verplichtingen slechts voor zover de naleving daarvan in die omstandigheden kan worden gevergd.
--------

Absurd natuurlijk dat een grondrecht zo geweld wordt aangedaan, via het oprekken van de wet. Straks gaan ze nog binnenvallen als ze vanuit het woonkamer-raam zien dat je geen 1,5 meter afstand houdt van je visite.
  zondag 12 april 2020 @ 14:11:31 #264
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192580941
quote:
13s.gif Op zondag 12 april 2020 14:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wow. Dat gaat veel te ver.
quote:
indien ter voorkoming of bestrijding van ernstig en onmiddellijk gevaar voor de veiligheid van personen of goederen terstond in de woning moet worden binnengetreden,
dit dekt de lading wel
  zondag 12 april 2020 @ 14:11:38 #265
450559 Snowpea
moet je nog peulen?
pi_192580942
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee, ze hebben toestemming nodig als ze het huis doorzoeken en voorwerpen meenemen. Dáár is een huiszoekingsbevel voor nodig. Huiszoekingsbevel is niet van toepassing in dit geval.
pi_192580951
quote:

[..]

Dit stuit waarschijnlijk af op art. 55 Wetboek van Strafvordering:

quote:
Zoowel in geval van ontdekking op heeter daad als buiten dat geval kan iedere opsporingsambtenaar, ter aanhouding van den verdachte, elke plaats betreden.
.
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 april 2020 @ 14:13:18 #267
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192580959
Cijfers zien er positief uit en daling lijkt door te zetten. Ben benieuwd op hoeveel opnames per dag wij gemiddeld zitten de komende week.

Als dit zo rond de 150-200 blijft dan hebben wij denk ik toch echt een probleem. De maatregelen zijn nu bijna vier weken oud, dus zouden in principe al volledig effect moeten hebben, toch?

Als 20% van de opgenomen patiënten op de IC komt dan zit je bij 150 opgenomen patiënten per dag nog steeds op 30 nieuwe IC patiënten per dag. In drie weken zou dit dan 630 IC patiënten geven en zou je dus met de huidige maatregelen niet onder de 630 coronapatiënten op de IC komen en dat is best een flink aantal. Echter denk ik dat het wel haalbaar is om de zorg op termijn zo in te richten dat je die 630 aan zou kunnen.

Probleem is alleen dat deze getallen alleen gelden met de huidige maatregelen. Iedere vorm van versoepeling gaat meer druk op de zorg veroorzaken. Geen idee hoe zij/wij dit gaan aanpakken.

Hopelijk daalt het aantal opgenomen patiënten nog veel verder de komende dagen.
pi_192580969
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:12 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Dit stuit waarschijnlijk af op art. 55a Wetboek van Strafvordering:
[..]

Dus gewoon even OvJ bellen en naar binnen.
Het is alleen geen strafbaar feit. Maar zoals hierboven aangeveven misbruiken ze de uitzonderint in de algemen wet op het binnentreden. Ik had de deur in hun gezicht dichtgegooid, maar de meeste mensen schrikken zich een hoedje natuurlijk.
  zondag 12 april 2020 @ 14:14:18 #269
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192580970
Hou je gewoon aan de regels en dan is er niks aan de hand.

Mensen die de grens opzoeken én er over gaan moeten ook niet gaan janken daarna.

Achter je eigen voordeur of niet.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192580978
Dacht dat ze achter de voordeur niet zouden handhaven.

Vinden we prima?
  zondag 12 april 2020 @ 14:15:26 #271
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192580979
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:14 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het is alleen geen strafbaar feit. Maar zoals hierboven aangeveven misbruiken ze de uitzonderint in de algemen wet op het binnentreden. Ik had de deur in hun gezicht dichtgegooid, maar de meeste mensen schrikken zich een hoedje natuurlijk.
jij bent dan ook een toetsenbordheld, daar zijn er niet veel van
pi_192580980
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:14 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zie mijn ninja-edit. En overtreding van APV is in de regel een overtreding (en dus een strafbaar feit). Dat lijkt me ook hier.
  zondag 12 april 2020 @ 14:15:51 #273
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192580986
Kan in de app nu ook zien waar alle mensen met een opgelegde quarantaine zitten.
pi_192580998
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:11 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ze zullen zich wel beroepen op deze uitzondering:

2Indien de naleving van de in het eerste lid bedoelde verplichtingen naar redelijke verwachting ernstig en onmiddellijk gevaar oplevert voor de veiligheid van personen of goederen, feitelijk onmogelijk is dan wel naar redelijke verwachting de strafvordering schaadt ten aanzien van misdrijven waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten, gelden deze verplichtingen slechts voor zover de naleving daarvan in die omstandigheden kan worden gevergd.
--------

Absurd natuurlijk dat een grondrecht zo geweld wordt aangedaan, via het oprekken van de wet. Straks gaan ze nog binnenvallen als ze vanuit het woonkamer-raam zien dat je geen 1,5 meter afstand houdt van je visite.
Lijkt me toch dat je dit moet aanvechten bij een rechter maar okay.
  zondag 12 april 2020 @ 14:17:12 #275
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192581001
quote:

25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)

Overleden personen

2.737** (+94)
1742 geregistreerde covid-19 doden maar een oversterfte van 4154 in weken 12 tot 14; met die verhouding (2.39) zou de oversterfte nu 6526 bedragen.
are we infinite or am I alone
pi_192581005
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:11 schreef Snowpea het volgende:

[..]

Nee, ze hebben toestemming nodig als ze het huis doorzoeken en voorwerpen meenemen. Dáár is een huiszoekingsbevel voor nodig. Huiszoekingsbevel is niet van toepassing in dit geval.
Ja leuk, maar ze mogen niet zomaar je privé betreden dunkt mij. Lijkt me logica.
  zondag 12 april 2020 @ 14:18:09 #277
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192581007
We weten helemaal niet wat er aan de hand is. Wellicht is er gewoon (op dwingende toon) toestemming aan de bewoner gevraagd. Groot deel van Nederland is daar gevoelig voor denk ik.

Speculeren heeft dus weinig nut zonder zulke feiten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192581009
quote:
11s.gif Op zondag 12 april 2020 14:15 schreef _I het volgende:
Dacht dat ze achter de voordeur niet zouden handhaven.

Vinden we prima?
Rutte zei toen in zijn persconferentie uitdrukkelijk dat het een advies was. Maar de cowboys van de politie slaan snel op hol. In het VK dreigde een politiekorps om je boodschappenmandje te doorzoeken om te kijken of je niet-essentiele dingen had gekocht.
pi_192581016
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja leuk, maar ze mogen niet zomaar je privé betreden dunkt mij. Lijkt me logica.
Een agent kan toch niet even de BRP (GBA) checken om te zien of dat je woning is? Dan kan iedere verdachte gewoon ergens naar binnen vluchten en dan houdt het op?
pi_192581019
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:18 schreef Confetti het volgende:

[..]

Rutte zei toen in zijn persconferentie uitdrukkelijk dat het een advies was. Maar de cowboys van de politie slaan snel op hol. In het VK dreigde een politiekorps om je boodschappenmandje te doorzoeken om te kijken of je niet-essentiele dingen had gekocht.
I know. Daarom weet ik ook zeker dat als die app er is (klik-app deze keer..), dat het een zootje wordt.

Geef een man een hamer en hij ziet de hele wereld als een spijker.
pi_192581034
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:13 schreef Kyran het volgende:
Als 20% van de opgenomen patiënten op de IC komt dan zit je bij 150 opgenomen patiënten per dag nog steeds op 30 nieuwe IC patiënten per dag. In drie weken zou dit dan 630 IC patiënten geven en zou je dus met de huidige maatregelen niet onder de 630 coronapatiënten op de IC komen en dat is best een flink aantal. Echter denk ik dat het wel haalbaar is om de zorg op termijn zo in te richten dat je die 630 aan zou kunnen.

Probleem is alleen dat deze getallen alleen gelden met de huidige maatregelen. Iedere vorm van versoepeling gaat meer druk op de zorg veroorzaken. Geen idee hoe zij/wij dit gaan aanpakken.

Hopelijk daalt het aantal opgenomen patiënten nog veel verder de komende dagen.
630 zit ruim onder de 1000 die nagestreeft wordt.

Daarnaast: Meer immuum, dus aantal besmettingen neemt via die weg af....
Daarnaast: Effect via scholen valt allicht reuze mee.
pi_192581037
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:19 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Een agent kan toch niet even de BRP (GBA) checken om te zien of dat je woning is? Dan kan iedere verdachte gewoon ergens naar binnen vluchten en dan houdt het op?
Huisvredebreuk heb je ook als het een huurwoning is.
Komop zeg.
pi_192581049
België begint nu toch wel erg uit te lopen op Nederland qua gevallen, nieuwe gevallen en doden. Die totale lockdown daar zien we niet terug in de cijfers:

Belgium 29,647 +1,629 3,600 +254
Netherlands 25,587 +1,174 2,737 +94
  Moderator / Redactie Sport zondag 12 april 2020 @ 14:23:46 #284
416575 crew  Evenstar
pi_192581063
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

630 zit ruim onder de 1000 die nagestreeft wordt.

Daarnaast: Meer immuum, dus aantal besmettingen neemt via die weg af....
Daarnaast: Effect via scholen valt allicht reuze mee.
Stel er zijn nu 200.000 besmettingen in Nederland. Dat is dan net 1% van de bevolking en dat gaat echt geen groot effect hebben op verspreiding, dus onzin.

Effect via scholen kan inderdaad meevallen, maar dat weten wij nog steeds niet zeker.

Ik zeg zelf ook dat die 630 op termijn wel te regelen is, 1000 misschien ook nog wel, maar dan moeten er dingen veranderen in de zorg en er IC's komen voor COVID-19 patiënten, want de zorg kan dit niet aan als het te lang duurt. Reguliere zorg is al afgeschaald tot een minimum en moet z.s.m. weer opgeschaald worden.

Alleen denk ik dat wij de horeca etc. voorlopig echt kunnen vergeten. Indien horeca open gaat zal het aantal besmettingen weer flink gaan stijgen en dat kunnen wij gewoon niet aan.
  zondag 12 april 2020 @ 14:25:53 #285
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192581087
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2020 14:19 schreef _I het volgende:

[..]

I know. Daarom weet ik ook zeker dat als die app er is (klik-app deze keer..), dat het een zootje wordt.

Geef een man een hamer en hij ziet de hele wereld als een spijker.
Maar je kunt de app uitzetten!
pi_192581099
quote:
9s.gif Op zondag 12 april 2020 14:25 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Maar je kunt de app uitzetten!
Klik app. Wel lezen, he. Ze zijn ook aan het kijken of er een klikapp kan komen.

Gelderlander

Verkeerde link.. Moment

In twee dagen al 64 meldingen via 'corona verklik-app'
pi_192581101
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:22 schreef Nia het volgende:
België begint nu toch wel erg uit te lopen op Nederland qua gevallen, nieuwe gevallen en doden. Die totale lockdown daar zien we niet terug in de cijfers:

Belgium 29,647 +1,629 3,600 +254
Netherlands 25,587 +1,174 2,737 +94
België en Nederland verschil van testbeleid. En bovendien heb je te maken met rapportagevertraging.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192581137
quote:

[..]

Nope, alleen chinezen mogen China in en moeten dan in quarantiane.
Buitenlanders mogen alleen nog maar uitreizen. China is eenrichtingsverkeer eenmaal erin kom je er niet meer uit als je chinees bent. Als buitenlander, eenmaal eruit kom je er niet meer in. Gemengde huwelijken moeten dus kiezen waar ze gaan wonen.
Voor journalisten is een speciale vergunning nodig om in China te mogen werken en te verblijven, die zijn uitgezonderd.

https://www.aljazeera.com(...)200329144116457.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 12-04-2020 14:36:26 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 12 april 2020 @ 14:30:58 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192581142
Wel 3 mensen 25-29 overleden nu..... :{
pi_192581163
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:59 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Confirmation bias.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 12 april 2020 @ 14:33:32 #291
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192581184
quote:
10s.gif Op zondag 12 april 2020 14:27 schreef _I het volgende:

[..]

Klik app. Wel lezen, he. Ze zijn ook aan het kijken of er een klikapp kan komen.

Gelderlander

Verkeerde link.. Moment

In twee dagen al 64 meldingen via 'corona verklik-app'
Ah, excuus. Zo'n app klinkt wel goed inderdaad. Müssert zou trots zijn.
pi_192581197
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:13 schreef Kyran het volgende:

Als dit zo rond de 150-200 blijft dan hebben wij denk ik toch echt een probleem. De maatregelen zijn nu bijna vier weken oud, dus zouden in principe al volledig effect moeten hebben, toch?

Dit is geen goede wiskunde. Denk bijvoorbeeld dat van die drie weken die 630 patiënten zouden opleveren, ook weer patiënten na 4, 5, 6, 7, 8 (enzovoort) dagen alweer uitstromen.

Tevens is er geen enkele grond om aan te namen dat we niet verder dalen. Net zoals de exponentiële stijging een enorme druk gaf, zo zal een uitbraak ook blijven dalen als je je hetzelfde blijft gedragen (tot er een klein, constant gedeelte overblijft met een R(0) van 1,0).

Het aantal kan alleen eerder stabiliseren als de compliance zo laag wordt dat R(0) op precies 1,0 komt te liggen en dat lijkt me in deze fase zeer onwaarschijnlijk.

Omdat het de opnames achterlopen op het moment van besmetting, is de (nieuwe) besmettingsgraad waarschijnlijk nog maar iets van 1/4 van het aantal tijdens de piek. Omdat het aantal opnames gehalveerd is in ongeveer 1,5-2 weken, en deze zoals gezegd achterlopen op de besmettingen, zijn de besmettingen al verder gedaald, met ongeveer dezelfde factor, maar dan voor langere tijd..

Over twee weken zitten de opnames nog wellicht op iets van 100 per dag.
pi_192581219
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:30 schreef Momo het volgende:
Wel 3 mensen 25-29 overleden nu..... :{
Gemiddeld sterft er iedere dag iemand uit die leeftijdscategorie. Het heeft vooralsnog geen enkele zin deze gevallen, hoe schrijnend ook, nu uit te vergroten.
pi_192581233
quote:
9s.gif Op zondag 12 april 2020 14:33 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Ah, excuus. Zo'n app klinkt wel goed inderdaad. Müssert zou trots zijn.
Als je dat toch eens kon combineren met die andere app. Dat je op je scherm ziet wie er in een straal van 50 meter is, en dat je mensen kan taggen. Ze laten zoveel mogelijkheden liggen.
  zondag 12 april 2020 @ 14:37:19 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192581242
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Gemiddeld sterft er iedere dag iemand uit die leeftijdscategorie. Het heeft vooralsnog geen enkele zin deze gevallen, hoe schrijnend ook, nu uit te vergroten.
Eens, maar misschien wel een wake up call voor mensen van mijn leeftijd die het niet zo nauw nemen met de regels.
  zondag 12 april 2020 @ 14:37:39 #296
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192581245

Moderator / Redactie Sport zondag 12 april 2020 @ 14:39:16 #297
416575 crew  Evenstar
pi_192581266
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:34 schreef mark6791 het volgende:

[..]

Dit is geen goede wiskunde. Denk bijvoorbeeld dat van die drie weken die 630 patiënten zouden opleveren, ook weer patiënten na 4, 5, 6, 7, 8 (enzovoort) dagen alweer uitstromen.

Tevens is er geen enkele grond om aan te namen dat we niet verder dalen. Net zoals de exponentiële stijging een enorme druk gaf, zo zal een uitbraak ook blijven dalen als je je hetzelfde blijft gedragen (tot er een klein, constant gedeelte overblijft met een R(0) van 1,0).

Het aantal kan alleen eerder stabiliseren als de compliance zo laag wordt dat R(0) op precies 1 komt te liggen en dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Omdat het de opnames achterlopen op het moment van besmetting, is de (nieuwe) besmettingsgraad waarschijnlijk nog maar iets van 1/4 van het aantal tijdens de piek. Omdat het aantal opnames gehalveerd is in ongeveer twee weken, en deze zoals gezegd achterlopen op de besmettingen, zijn de besmettingen al verder gedaald.

Over twee weken zitten de opnames nog wellicht op iets van 100 per dag.
Met de wiskunde is niks mis. De aannames kan je aan twijfelen, want het blijven aannames.

De vraag is inderdaad hoe laag die constante gaat worden. Ik heb nu een hele globale berekening gemaakt ja, want wij weten niet wat de details gaan zijn.

Ik zeg ook niet dat dit de getallen kan zijn, maar dat als ze het wel zijn het niet goed gaat komen. Beetje een worst case scenario, voor als het niet verder zou dalen.

Daarom zeg ik ook meteen aan het begin ook dat de cijfers positief zijn en dat de daling hopelijk voorzet, want met de huidige cijfers zijn wij er nog lang niet en het flink versoepelen van de maatregelen geen optie.
  zondag 12 april 2020 @ 14:39:18 #298
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192581267
Rotterdam gaat wel hard nu, ook al is het een grote stad.
pi_192581273
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Eens, maar misschien wel een wake up call voor mensen van mijn leeftijd die het niet zo nauw nemen met de regels.
Op zich is dat niet een goed argument. Een dodelijk auto-ongeluk weerhoudt iemand er ook niet van om in de auto te stappen, en terecht. Het risico is gewoon laag.

Wat ze doen is meer vergelijkbaar met 10 bier drinken en dan in een SUV lekker rond te gaan rijden in de stad, omdat jou waarschijnlijk weinig zal overkomen.
pi_192581277
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:37 schreef Momo het volgende:

[..]

Maar wat is de medische achtergrond van deze mensen? Zijn dit additionele sterftes, of vallen deze mensen onder de groep die onder normale omstandigheden ook al zou sterven? Daar valt gewoon weinig over te zeggen.

Niet dat ik tegen wake-up call ben overigens. Maar het overgrote deel van de jongeren heeft deze helemaal niet nodig. Niet meer/minder dan volwassenen.
  zondag 12 april 2020 @ 14:41:13 #301
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192581292
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:23 schreef Kyran het volgende:

[..]

Stel er zijn nu 200.000 besmettingen in Nederland. Dat is dan net 1% van de bevolking en dat gaat echt geen groot effect hebben op verspreiding, dus onzin.

Effect via scholen kan inderdaad meevallen, maar dat weten wij nog steeds niet zeker.

Ik zeg zelf ook dat die 630 op termijn wel te regelen is, 1000 misschien ook nog wel, maar dan moeten er dingen veranderen in de zorg en er IC's komen voor COVID-19 patiënten, want de zorg kan dit niet aan als het te lang duurt. Reguliere zorg is al afgeschaald tot een minimum en moet z.s.m. weer opgeschaald worden.

Alleen denk ik dat wij de horeca etc. voorlopig echt kunnen vergeten. Indien horeca open gaat zal het aantal besmettingen weer flink gaan stijgen en dat kunnen wij gewoon niet aan.
Zullen er nog maar zo weinig Covid hebben gehad?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')