Nee, dat is al ongoing nu natuurlijk.. niet puur op het virus zelf, maar ik denk wel dat alles en iedereen nu even een heel harde les krijgt in 'niet zo gemakzuchtig doen'.. we krijgen nu even een demootje van wat er kán.... En dan nog steeds hebben we mazzel dat het 'maar' een dingetje als corona is... Stel je voor dat het fucking Ebola was geweest ofzo.. of nog gekker; iets nieuws wat net zo dodelijk en besmettelijk is.. een nieuwe Pest ofzo... dan gaat gewoon de halve wereldbevolking met gestrekte oortjes zonder dat iemand er ook maar en snippertje aan kan doen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat het een blijvertje wordt he. Maar ik denk alleen niet (gezien het dan op de achtergrond is net zoals andere griepjes en virussen) dat het dan nog de samenleving radicaal veranderd, that's it.
Ik heb het er dan ook voornamelijk over dat de wereld niet radicaal veranderd zodra er een vaccin is. Niet over de komende maanden. In die maanden zullen er dingen anders moeten ja. Zodra de wereld weer opstart na het virus zullen we echter niet blijven hangen in die 1,5m samenleving. Misschien voor een poosje, maar daarna wordt de economie weer belangrijker en gaan we gewoon weer terug naar hoe het was, maar dat is uiteraard slechts een mening.quote:Op zondag 12 april 2020 11:19 schreef _I het volgende:
Na een verandering, ga je nooit terug naar hoe het was.
Vliegtuigmaatschappijen moeten nadenken hoe ze weer willen gaan opstarten in een 1,5 meter economie. Dus de helft van de stoelen, of cabines, of ..
In Trouw staat een stuk dat 170 wetenschappers oproepen dat het een "blunder" is als we niet groener uit de crisis komen.
Het is gewoon enorm naïef om te denken dat we terug gaan naar hoe het was. De hele wereld heeft getekend voor doelen als het verdelen van rijkdom en gezondheidszorg. En die doelen worden continue aangegrepen op dit moment, als leidraad om gelijk op de juiste manier op te starten.
Dream on..
Het klinkt misschien stom maar Bill Gates heeft sinds hij Windows heeft gelanceerd enorm veel ervaring met (computer)virussen. De manier waarop die zich evolueren en verspreiden heeft veel parallellen met normale virussen. Het is ergens niet gek dat hij nu zijn zegje doet over een wereldwijde virusuitbraak. Vooralsnog lijkt hij er niet een commercieel belang bij te hebben.quote:Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind Bill gates nogal eng, die bouwt nu nl al die fabrieken die het vaccin gaan produceren. Verder komt zijn naam wel erg veel voor mbt dit virus.
daarom is men ook op zoek naar een tussenweg ipv deze 2 extremen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daar gaan we rap naartoe geloof ik gelukkig.
Maar stel dat halen we toch niet / het duurt een half jaar, dan moeten we dat ook los gaan laten. De schade aan de economie is niet okay, maar dan vraag je wel aan IC personeel om aan triage te doen, dat is voor niemand leuk, de economie totaal slopen echter ook niet.
Mja, ik ben het wel met hem eens. Dit virus is eigenlijk niet erg genoeg (ja klinkt raar, ik weet het) om echte blijvende verandering met zich mee te brengen denk ik. in 2025 is iedereen dit allang vergeten.quote:Op zondag 12 april 2020 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, dat is al ongoing nu natuurlijk.. niet puur op het virus zelf, maar ik denk wel dat alles en iedereen nu even een heel harde les krijgt in 'niet zo gemakzuchtig doen'.. we krijgen nu even een demootje van wat er kán.... En dan nog steeds hebben we mazzel dat het 'maar' een dingetje als corona is... Stel je voor dat het fucking Ebola was geweest ofzo.. of nog gekker; iets nieuws wat net zo dodelijk en besmettelijk is.. een nieuwe Pest ofzo... dan gaat gewoon de halve wereldbevolking met gestrekte oortjes zonder dat iemand er ook maar en snippertje aan kan doen.
Denk je serieus dat hij er geld aan wil verdienen? Die man heeft meer dan 100 miljard en geeft daarnaast miljarden per jaar weg.quote:Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef THEFXR het volgende: [..] ik vind Bill gates nogal eng, die bouwt nu nl al die fabrieken die het vaccin gaan produceren. Verder komt zijn naam wel erg veel voor mbt dit virus.
Het zou fijn zijn als er op dat moment nog funds zijn om te investeren, want zonder kopers doet een aandeel ook niet veel.. Het zal wel weer een 'riches getting richer' verhaal worden.. same old same old.quote:Op zondag 12 april 2020 11:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat geloof ik zeker. Daarom ga ik ook volledig op de VS inzetten met aandelen als het voorbij is. Ze schieten namelijk net zo snel weer omhoog met een uitschieter erbij, zoals historisch al vaker is gebeurd.
Denk niet dat we er in ons dagelijks leven bijster veel van gaan merken (na een vaccin en/of medicijn).quote:Op zondag 12 april 2020 11:19 schreef _I het volgende: Na een verandering, ga je nooit terug naar hoe het was. Vliegtuigmaatschappijen moeten nadenken hoe ze weer willen gaan opstarten in een 1,5 meter economie. Dus de helft van de stoelen, of cabines, of .. In Trouw staat een stuk dat 170 wetenschappers oproepen dat het een "blunder" is als we niet groener uit de crisis komen. Het is gewoon enorm naïef om te denken dat we terug gaan naar hoe het was. De hele wereld heeft getekend voor doelen als het verdelen van rijkdom en gezondheidszorg. En die doelen worden continue aangegrepen op dit moment, als leidraad om gelijk op de juiste manier op te starten. Dream on..
ik denk nog sneller, zoals men ook sars sneller was vergeten.quote:Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mja, ik ben het wel met hem eens. Dit virus is eigenlijk niet erg genoeg (ja klinkt raar, ik weet het) om echte blijvende verandering met zich mee te brengen denk ik. in 2025 is iedereen dit allang vergeten.
Niet zulke veranderingen zoals de pest veroorzaakte bedoel ik dus.
Ik denk niet dat mensen na het virus opeens extreem anders gaan denken alleen. Moeder natuur probeert ons misschien te waarschuwen op deze manier, maar zodra de situatie stabiel is gaat iedereen gewoon weer terug naar zijn of haar eigen leven, met dezelfde verlangens als voorheen. Zullen echt wel wat dingen permanent anders gedaan worden, maar de mindset van de meeste mensen zal niet echt anders worden denk ik, maar we gaan het zien.quote:Op zondag 12 april 2020 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, dat is al ongoing nu natuurlijk.. niet puur op het virus zelf, maar ik denk wel dat alles en iedereen nu even een heel harde les krijgt in 'niet zo gemakzuchtig doen'.. we krijgen nu even een demootje van wat er kán.... En dan nog steeds hebben we mazzel dat het 'maar' een dingetje als corona is... Stel je voor dat het fucking Ebola was geweest ofzo.. of nog gekker; iets nieuws wat net zo dodelijk en besmettelijk is.. een nieuwe Pest ofzo... dan gaat gewoon de halve wereldbevolking met gestrekte oortjes zonder dat iemand er ook maar en snippertje aan kan doen.
we gaan het zien. En rijken worden rijker klopt omdat je met geld snel geld kan verdienen. Dat heb ik ook gemerkt de afgelopen 10 jaar sinds ik begonnen ben met beleggen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als er op dat moment nog funds zijn om te investeren, want zonder kopers doet een aandeel ook niet veel.. Het zal wel weer een 'riches getting richer' verhaal worden.. same old same old.
Volgens mij is de wereld ook niet radicaal veranderd na de Spaanse griep. Dus uiteindelijk zal het wel als hiervoor worden.quote:Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb het er dan ook voornamelijk over dat de wereld niet radicaal veranderd zodra er een vaccin is. Niet over de komende maanden. In die maanden zullen er dingen anders moeten ja. Zodra de wereld weer opstart na het virus zullen we echter niet blijven hangen in die 1,5m samenleving. Misschien voor een poosje, maar daarna wordt de economie weer belangrijker en gaan we gewoon weer terug naar hoe het was, maar dat is uiteraard slechts een mening.
In feite moet vrijwel elk bedrijf geld verdienen om overeind te blijven. Daarom is de negatieve connotatie daaraan meestal ook zo slap.quote:Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Denk je serieus dat hij er geld aan wil verdienen? Die man heeft meer dan 100 miljard en geeft daarnaast miljarden per jaar weg.
Snap wat wel wat je zegt, maar het is praktisch onhaalbaar.quote:Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb het er dan ook voornamelijk over dat de wereld niet radicaal veranderd zodra er een vaccin is. Niet over de komende maanden. In die maanden zullen er dingen anders moeten ja. Zodra de wereld weer opstart na het virus zullen we echter niet blijven hangen in die 1,5m samenleving. Misschien voor een poosje, maar daarna wordt de economie weer belangrijker en gaan we gewoon weer terug naar hoe het was, maar dat is uiteraard slechts een mening.
Bill Gates linken aan het virus is echt een BNW dingetje.quote:Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Denk je serieus dat hij er geld aan wil verdienen? Die man heeft meer dan 100 miljard en geeft daarnaast miljarden per jaar weg.
nu nog steeds zijn er mensen die geen eten willen weggooien, wat stamt uit de hongerwinter.quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Toefjes het volgende:
Misschien dat er een generatie zal zijn die standaard een stapeltje mondkapjes in huis zal hebben, voor het geval dat. Net als dat na de 2e wereld oorlog er een generatie was die een goed gevulde voorraadkast had.
Agree to disagree gaat niet werken als de helft van de mensen 1,5 meter nazi's wordenquote:Op zondag 12 april 2020 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je zijn woorden interpreteert. Ik hoorde hem enkel zeggen dat de samenleving wat anders word totdat de situatie stabiliseert/er een vaccin is. Niks over de tijd erna. Realistisch gezien is het ook van de zotte om te denken dat we in een 1,5 meter samenleving blijven hangen als de situatie stabiel is. Dan gaat economie weer belangrijker worden. Andere virussen blijven op de achtergrond ook hangen en de wereld is ook gewoon doorgegaan. Maar hey, agree to disagree
Hij gaat ook een fabriek bouwen voor het maken van alu hoedjes. En die deelt hij daarna gratis uitquote:Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat dit komt. En dan ook nog snel, voordat er permanente wijzigingen zijn doorgevoerd. Help het je hopen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Denk niet dat we er in ons dagelijks leven bijster veel van gaan merken (na een vaccin en/of medicijn).
Ligt natuurlijk ook een beetje aan hoe het zich verder ontwikkelt; als covid-19 gewoon het begin is van een serie van jaarlijkse verkoudheden die soms dodelijk zijn gaan er natuurlijk best dingen veranderen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Denk niet dat we er in ons dagelijks leven bijster veel van gaan merken (na een vaccin en/of medicijn).
rentes naar nul betekent dat geld van arm naar rijk vloeit, wat bijna alle centrale bankiers hebbe bevestigd, maar er was/is geen andere methode volgens hun.quote:Op zondag 12 april 2020 11:28 schreef Arkai het volgende:
Door al dat geld wat in de economie wordt gestopt en rentes die naar de nul gaan is het wel zo dat de rijken minder snel nog rijker worden. Wat dat betreft heeft Corona wel een nivellerende werking op de welvaart en heeft dat wel een semi-permanente invloed voor het leven na Corona.
het is ook zo weer weg.quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
we gaan het zien. En rijken worden rijker klopt omdat je met geld snel geld kan verdienen. Dat heb ik ook gemerkt de afgelopen 10 jaar sinds ik begonnen ben met beleggen.
Misplaatste "urgentie" van wat social studies "wetenschappers". Negeren is het slimste wat je kunt doen, stelletje domme drammers dat ze zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 11:19 schreef _I het volgende:
Na een verandering, ga je nooit terug naar hoe het was.
Vliegtuigmaatschappijen moeten nadenken hoe ze weer willen gaan opstarten in een 1,5 meter economie. Dus de helft van de stoelen, of cabines, of ..
In Trouw staat een stuk dat 170 wetenschappers oproepen dat het een "blunder" is als we niet groener uit de crisis komen.
Het is gewoon enorm naïef om te denken dat we terug gaan naar hoe het was. De hele wereld heeft getekend voor doelen als het verdelen van rijkdom en gezondheidszorg. En die doelen worden continue aangegrepen op dit moment, als leidraad om gelijk op de juiste manier op te starten.
Dream on..
Als regeringen een klein beetje vestand hebben, zien ze dit als een heeeel duidelijke waarschuwing dat 'beiing prepared' wel degelijk een noodzaak is, en ik denk ook dat er niet één virologisch instutuut in de wereld gaat zijn die de volgende keer lichtzinning gaat reageren op een uitbraak.. En dat geldt ook voor mensen...quote:Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mja, ik ben het wel met hem eens. Dit virus is eigenlijk niet erg genoeg (ja klinkt raar, ik weet het) om echte blijvende verandering met zich mee te brengen denk ik. in 2025 is iedereen dit allang vergeten.
Niet zulke veranderingen zoals de pest veroorzaakte bedoel ik dus.
mijn winst is nog lang niet weg. Met mijn aandelen zit ik nu op september 2019 niveauquote:Op zondag 12 april 2020 11:29 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
het is ook zo weer weg.
Dat heb ik ook gemerkt de afgelopen 10 weken sinds ik begonnen ben met beleggen.
Ik heb geen enkele centrale bankier dit horen bevestigen en ik check dit nieuws bijna 6x per dag.quote:Op zondag 12 april 2020 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
rentes naar nul betekent dat geld van arm naar rijk vloeit, wat bijna alle centrale bankiers hebbe bevestigd, maar er was/is geen andere methode volgens hun.
Niet voor je portemonnee denk ik.quote:Op zondag 12 april 2020 11:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Stoelen op 1,5 meter afstand in het vliegtuig zou trouwens wel een zegen zijn
in het nieuws komt dit ook sporadisch, omdat de journalisten te stom zijn om hun kont te vegen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef Arkai het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele centrale bankier dit horen bevestigen en ik check dit nieuws bijna 6x per dag.
Nou dom zullen ze niet zijn. En er is ook wel wat voor te zeggen. Druk maakt de meeste zaken vloeibaar, dus nu of nooit.quote:Op zondag 12 april 2020 11:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misplaatste "urgentie" van wat social studies "wetenschappers". Negeren is het slimste wat je kunt doen, stelletje domme drammers dat ze zijn.
Als je uit deze crisis geen lering trekt, heb je echt een serieus bord voor je harses, en dat geldt voor alles en iedereen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen na het virus opeens extreem anders gaan denken alleen. Moeder natuur probeert ons misschien te waarschuwen op deze manier, maar zodra de situatie stabiel is gaat iedereen gewoon weer terug naar zijn of haar eigen leven, met dezelfde verlangens als voorheen. Zullen echt wel wat dingen permanent anders gedaan worden, maar de mindset van de meeste mensen zal niet echt anders worden denk ik, maar we gaan het zien.
Ik heb juist het idee dat mensen staan te springen om gewoon terug te gaan naar hoe het was. Online lees ik inderdaad wat verhalen van mensen die je mening delen en sommigen daarvan hopen er zelfs op; maar heb het idee dat de grootste groep meteen weer terug zou willen naar hoe het was als ze de kans krijgen. Hoe stabieler de situatie word qua nummers hoe meer mensen ik hoor die gewoon terug willen naar de tijd zonder maatregelen. Komt vanzelf dus. Mensen gaan echt niet zomaar opgeven wat ze gewend zijn; al die vakanties bv. Daar is het virus gewoon niet ''erg genoeg'' voor (en je weet hopelijk dat ik daarmee niet zeg dat het virus niet erg is).quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef _I het volgende:
[..]
Snap wat wel wat je zegt, maar het is praktisch onhaalbaar.
die vaccins, als ze al snel komen, zijn niet gelijk in 8MLD aantallen te maken. Dus het duurt een flinke tijd voordat iedereen een vaccinatie zal krijgen.
Dan is het ook nog maar de vraag, of er een sluitend vaccin komt, of dat er elk jaar een soort griepvaccin moet komen voor de huidige mutatie.
De angst zit er nog goed in bij de meeste mensen, dus zal men niet snel terug willen.
Ongetwijfeld dat zaken weer normaliseren, maar terug gaat de tijd gewoon niet. Echt niet. Bedrijven gaan niet voor miljoenen hun bedrijfsvoering aanpassen, om dit een jaar later weer te wijzigen.
Als iets langer dan 6 maanden duurt, moet je of evolueren, of je bedrijf sterft uit. Terug evolueren doe je niet.
Maar, jij mag natuurlijk jouw mening hebben en ik de mijne. En geloof me, ik hoop met alles dat de jouwe waarheid wordt.
Weet je wat de wereld pas echt veranderd heeft? De verregaande opkomst van internet en de smartphone.quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij is de wereld ook niet radicaal veranderd na de Spaanse griep. Dus uiteindelijk zal het wel als hiervoor worden.
Misschien dat er een generatie zal zijn die standaard een stapeltje mondkapjes in huis zal hebben, voor het geval dat. Net als dat na de 2e wereld oorlog er een generatie was die een goed gevulde voorraadkast had.
Maar meer ook niet. Geef het een half jaartje na een eventuele oplossing en dingen worden weer zoals ze waren.
In het begin was dit met QE wel zo, maar nu alle assetprijzen zijn geëxplodeerd en een lagere rente niet automatisch betekent dat assetprijzen nog hoger worden, zijn het vooral de armeren die hiervan profiteren.quote:Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
in het nieuws komt dit ook sporadisch, omdat de journalisten te stom zijn om hun kont te vegen.
2019 vergeten?quote:Op zondag 12 april 2020 11:35 schreef Arkai het volgende:
[..]
In het begin was dit met QE wel zo, maar nu alle assetprijzen zijn geëxplodeerd en een lagere rente niet automatisch betekent dat assetprijzen nog hoger worden, zijn het vooral de armeren die hiervan profiteren.
Ehhhhhhhh. ?quote:Op zondag 12 april 2020 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
quote:Twee dagen geleden meldde CureVac dat er mogelijk al vroeg in de zomer kan worden begonnen met een klinische studie; testen met proefpersonen om de werkzaamheid en de veiligheid van het nieuwe middel tegen het coronavirus te kunnen aantonen. ,,Op zijn laatst in juli kunnen we daarmee beginnen. Met een groep van 100 mensen’’, aldus een zegsman. De eerste resultaten worden enkele weken later verwacht. Als die goed zijn, begint er een tweede klinische studie. Dit keer met enkele duizenden proefpersonen"
Dit is natuurlijk wel zo. Daarom noem ik het effect ook semi-permanent. Daarnaast is het maar de vraag hoelang deze zeepbel stand houdt. Nivelleren van welvaart betekent ook in dit geval dat de risico's genivelleerd worden. Dat kan niet standhouden als de risico's blijven oplopen na COVID-19.quote:Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
- lage rente is funest voor pensioenen, waar arme mensen meer last van hebben.
social media heeft dit veroorzaakt.quote:Op zondag 12 april 2020 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weet je wat de wereld pas echt veranderd heeft? De verregaande opkomst van internet en de smartphone.
Wie had 10 jaar geleden kunnen denken dat als je gezellig met wat vrienden afspreekt iedereen elkaar driekwart van de tijd zit te negeren omdat ze aan het rommelen zijn met hun telefoon. Tieners die als zombies over straat gaan. En dan maken wij ons druk over 1,5 meter afstand houden.
waar denk je dan aan?quote:Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je uit deze crisis geen lering trekt, heb je echt een serieus bord voor je harses, en dat geldt voor alles en iedereen.
Tuurlijk gaat alles weer terug naar het oude op een gegeven moment, maar toch gaan er onderhuids echt dingen blijvend veranderen.. kan bijna niet anders.
Uiteraard. Dat bedoel ik ook. Niet zozeer de telefoon an sich.quote:Op zondag 12 april 2020 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
social media heeft dit veroorzaakt.
Evolutie.. wat denk je van grootouders en overgrootouders van 90+, die nog stoomauto's door de 'straten' zagen rijden? Vliegen; van waaghals tot heel normaal om 'even' naar de andere kant van de wereld te vliegen voor een weekje.. Over 100 jaar lachen mensen zich een bult over die onbeholpen vervoersmiddelen van 'vroeger'...quote:Op zondag 12 april 2020 11:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weet je wat de wereld pas echt veranderd heeft? De verregaande opkomst van internet en de smartphone.
Wie had 10 jaar geleden kunnen denken dat als je gezellig met wat vrienden afspreekt iedereen elkaar driekwart van de tijd zit te negeren omdat ze aan het rommelen zijn met hun telefoon. Tieners die als zombies over straat gaan. En dan maken wij ons druk over 1,5 meter afstand houden.
risico's afschuiven op de gewone burger kan inderdaad niet 1x per 10 jaar plaatsvinden inderdaad. Dus daar geef ik je gelijk.quote:Op zondag 12 april 2020 11:37 schreef Arkai het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel zo. Daarom noem ik het effect ook semi-permanent. Daarnaast is het maar de vraag hoelang deze zeepbel stand houdt. Nivelleren van welvaart betekent ook in dit geval dat de risico's genivelleerd worden. Dat kan niet standhouden als de risico's blijven oplopen na COVID-19.
Wat is die tussenweg dan? We zoeken helemaal niet naar een tussenweg, we gaan all in op "zorg niet overbelasten"quote:Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
daarom is men ook op zoek naar een tussenweg ipv deze 2 extremen.
Het is maar net wat de natuur voor ons in elkaar knutselt..quote:Op zondag 12 april 2020 11:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehhhhhhhh. ?
Je de halve wereld kan de pijp uit bij een gekke pest plaag. Dan heb je wel echte gekte ja.
Ik ben daar geen expert in, maar er wordt massaal door heel veel mensen naar tussenwegen gezocht.quote:Op zondag 12 april 2020 11:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat is die tussenweg dan? We zoeken helemaal niet naar een tussenweg, we gaan all in op "zorg niet overbelasten"
Terug willen of durven zijn twee zaken. Ik zou ook heel graag vandaag naar de verjaardag van mijn neefje gaan, met de rest van de familie. Maar helaas, het bleef bij een telefoontje.quote:Op zondag 12 april 2020 11:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat mensen staan te springen om gewoon terug te gaan naar hoe het was. Online lees ik inderdaad wat verhalen van mensen die je mening delen en sommigen daarvan hopen er zelfs op; maar heb het idee dat de grootste groep meteen weer terug zou willen naar hoe het was als ze de kans krijgen. Hoe stabieler de situatie word qua nummers hoe meer mensen ik hoor die gewoon terug willen naar de tijd zonder maatregelen. Komt vanzelf dus. Mensen gaan echt niet zomaar opgeven wat ze gewend zijn; al die vakanties bv. Daar is het virus gewoon niet ''erg genoeg'' voor (en je weet hopelijk dat ik daarmee niet zeg dat het virus niet erg is).
Maar inderdaad, ieder zo zijn of haar mening, helemaal prima
Die festivalbezoekers nemen een besmetting mee naar huis. Waar zij andere mensen zien. They carequote:Op zondag 12 april 2020 11:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat zijn geen risicogroepen dus who cares. Als de IC het aan kan dan moet dat kunnen.
En voor hoeveel % wordt die nou bezet door overwegend 30-?
Laat dit alu hoedjes maar niet zien.quote:Op zondag 12 april 2020 11:41 schreef THEFXR het volgende:
An Invisible Quantum Dot 'Tattoo' Could Be Used to ID Vaccinated Kids
[ afbeelding ]
.
https://www.sciencealert.(...)o-id-vaccinated-kids
Ben je echt zo bang voor een virus die praktisch alleen fatal is voor 65+ers? Die nu ook al griepprikken krijgen?quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef _I het volgende:
[..]
Snap wat wel wat je zegt, maar het is praktisch onhaalbaar.
die vaccins, als ze al snel komen, zijn niet gelijk in 8MLD aantallen te maken. Dus het duurt een flinke tijd voordat iedereen een vaccinatie zal krijgen.
Dan is het ook nog maar de vraag, of er een sluitend vaccin komt, of dat er elk jaar een soort griepvaccin moet komen voor de huidige mutatie.
De angst zit er nog goed in bij de meeste mensen, dus zal men niet snel terug willen.
Ongetwijfeld dat zaken weer normaliseren, maar terug gaat de tijd gewoon niet. Echt niet. Bedrijven gaan niet voor miljoenen hun bedrijfsvoering aanpassen, om dit een jaar later weer te wijzigen.
Als iets langer dan 6 maanden duurt, moet je of evolueren, of je bedrijf sterft uit. Terug evolueren doe je niet.
Maar, jij mag natuurlijk jouw mening hebben en ik de mijne. En geloof me, ik hoop met alles dat de jouwe waarheid wordt.
Lagere rente stuwt juist aandelenprijzen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:28 schreef Arkai het volgende:
Door al dat geld wat in de economie wordt gestopt en rentes die naar de nul gaan is het wel zo dat de rijken minder snel nog rijker worden. Wat dat betreft heeft Corona wel een nivellerende werking op de welvaart en heeft dat wel een semi-permanente invloed voor het leven na Corona.
en vastgoedquote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lagere rente stuwt juist aandelenprijzen.
Mensen onder de 65 houden er ook longschade aan over he. Ik denk dat dat veel mensen daar op zitten te wachten, ookal gaan ze er niet dood aan.quote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ben je echt zo bang voor een virus die praktisch alleen fatal is voor 65+ers? Die nu ook al griepprikken krijgen?
Ik denk dat bijvoorbeeld in de gezondheidszorg men veel meer gaat voorbereiden op preventie, en dat ziekenhuizen technisch beter voorbereid gaan worden op een eventuele volgende uitbraak van het een of ander.. ik denk ook dat veel dingen die nu vanuit huis worden gedaan, wellicht ook in de toekomst zo zullen blijven gaan.. je hoeft niet altijd in een kantoor te zitten om kantoorwerk te doen, je moet alleen alleen stroomlijnen.. misschien gaan we ook wel 'afschakelen' op tweeverdiener vlak, zodat het opvangen van kids weer wat meer thuis gaat gebeuren, ipv naschoolse opvang enzo.. lijkt me ook prima te combineren met meer mensen die thuiswerken.quote:
Bang? Heb het niet over angst gehad.quote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ben je echt zo bang voor een virus die praktisch alleen fatal is voor 65+ers? Die nu ook al griepprikken krijgen?
Enkele posts geleden diskwalificeerde jij een groep van 170 sociale wetenschappers als "wetenschappers". Je weet dat wat jij hier roept tegen de consensus van heuse wetenschappers ingaat? Van die echte met die lange witte jassen en een exacte achtergrond die dingen met reageerbuisjes doen en zo.quote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nooit dus.quote:Op zondag 12 april 2020 11:32 schreef _I het volgende:
[..]
Nou dom zullen ze niet zijn. En er is ook wel wat voor te zeggen. Druk maakt de meeste zaken vloeibaar, dus nu of nooit.
mij gaat het niet om het virus of ziek worden, maar om de ziekenhuizen. Daar ben ik eerder bang voor.quote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
ok op die manier, ik geloof ook wel dat er bepaalde dingen zullen blijven hangen die niet onpraktisch of zelfs efficiënter gebleken zijn maar echt een andere mindset verwacht ik niet, 2 jaar verder en iedereen is het vergeten.quote:Op zondag 12 april 2020 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik denk dat bijvoorbeeld in de gezondheidszorg men veel meer gaat voorbereiden op preventie, en dat ziekenhuizen technisch beter voorbereid gaan worden op een eventuele volgende uitbraak van het een of ander.. ik denk ook dat veel dingen die nu vanuit huis worden gedaan, wellicht ook in de toekomst zo zullen blijven gaan.. je hoeft niet altijd in een kantoor te zitten om kantoorwerk te doen, je moet alleen alleen stroomlijnen.. misschien gaan we ook wel 'afschakelen' op tweeverdiener vlak, zodat het opvangen van kids weer wat meer thuis gaat gebeuren, ipv naschoolse opvang enzo.. lijkt me ook prima te combineren met meer mensen die thuiswerken.
Er worden nu heel veel dingen 'uitgevonden' die wellicht in de toekomst wel eens kunnen gaan blijven bestaan..
Of nu.quote:Op zondag 12 april 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nooit dus.
En mwoah, ik heb niet zoveel met veel social studies, sorry hoor, 9/10 studies die worden herhaalt komen op andere uitkomsten.
Ondanks die griepprik, gaan er toch nog heel veel ouderen dood aan griepquote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zondag 12 april 2020 11:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nooit dus.
En mwoah, ik heb niet zoveel met veel social studies, sorry hoor, 9/10 studies die worden herhaalt komen op andere uitkomsten.
De rente is al zo laag dat een verdere verlaging niet betekent dat de prijzen automatisch even hard meestijgen. Temeer omdat de risico's ook blijven oplopen. Daarnaast zijn hoge aandelenprijzen en lage bedrijfswinsten gewoon zeer slecht voor beleggers. Als je nu instapt kun je maximaal 3 á 4 procent rendement verwachten als je 20 jaar blijft vasthouden aan je posities en met de nieuwe box 3 heffingen in 2022 mag je daar jaarlijks 1,76% vanaf tikken.quote:Op zondag 12 april 2020 11:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lagere rente stuwt juist aandelenprijzen.
3 tot 4% is historisch gezien inderdaad correct.quote:Op zondag 12 april 2020 11:51 schreef Arkai het volgende:
[..]
De rente is al zo laag dat een verdere verlaging niet betekent dat de prijzen automatisch even hard meestijgen. Temeer omdat de risico's ook blijven oplopen. Daarnaast zijn hoge aandelenprijzen en lage bedrijfswinsten gewoon zeer slecht voor beleggers. Als je nu instapt kun je maximaal 3 á 4 procent rendement verwachten als je 20 jaar blijft vasthouden aan je posities en met de nieuwe box 3 heffingen in 2022 mag je daar jaarlijk 1,76% vanaf tikken.
Omdat het virus muteert en zo de griepprik omzeilt.. je krijgt niet elke keer hetzelfde vaccin als je de prik haalt, dat verandert mee.quote:Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ondanks die griepprik, gaan er toch nog heel veel ouderen dood aan griep
Als jij andere mensen ziet breng jij mensen in gevaar ja. Je moet geen risicogroepen zien totdat ze gevaccineerd zijn, daar zijn we het mee eens toch? Dus wie besmetten ze dan? En waarom doen ze dat?quote:Op zondag 12 april 2020 11:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die festivalbezoekers nemen een besmetting mee naar huis. Waar zij andere mensen zien. They care
Begrijp ik jou nu goed dat omdat jij een feestje wilt, de ander (oudere Nederlander) naar de IC kan?
Maybe, het is ook meer een taak van de overheid om de preparedness op te zetten en in stand te houden, maar bij een volgende uitbraak van het een of ander, gaan mensen zich dit verhaal echt wel weer herinneren, en dan gaan ze denk ik ook wat serieuzer om met 'verzoeken' van de overheid. ALS de overheid niet volgende keer gewoon meteen een verordening doen ipv eerst vriendelijk vragen.. want dat was echt een mistake van onze MP..quote:Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ok op die manier, ik geloof ook wel dat er bepaalde dingen zullen blijven hangen die niet onpraktisch of zelfs efficiënter gebleken zijn maar echt een andere mindset verwacht ik niet, 2 jaar verder en iedereen is het vergeten.
Nooit geweten niet.quote:Op zondag 12 april 2020 11:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat het virus muteert en zo de griepprik omzeilt.. je krijgt niet elke keer hetzelfde vaccin als je de prik haalt, dat verandert mee.
Goed punt.quote:Op zondag 12 april 2020 11:55 schreef StephanL het volgende:
[..]
Gelul over aandelen. Daar hebben we andere topics voor.
Een marginaal deel van de bevolking in niet risicogroepen zal inderdaad schade overhouden.quote:Op zondag 12 april 2020 11:45 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mensen onder de 65 houden er ook longschade aan over he. Ik denk dat dat veel mensen daar op zitten te wachten, ookal gaan ze er niet dood aan.
(trouwens 65+ is 18% van onze samenleving, dus best een grote groep)
Iedereen niet. Wel veel. Maar hoe langer dit duurt en hoe groter de schade, hoe dieper zich het in het collectieve geheugen zal nestelen. Het is wel de grootste ramp sinds de 2e Wereldoorlog.quote:Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ok op die manier, ik geloof ook wel dat er bepaalde dingen zullen blijven hangen die niet onpraktisch of zelfs efficiënter gebleken zijn maar echt een andere mindset verwacht ik niet, 2 jaar verder en iedereen is het vergeten.
Mevrouw, dat artikel is samengesteld door wetenschappers "social studies" mensen die "genderstudies" doen enzo.quote:Op zondag 12 april 2020 11:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Enkele posts geleden diskwalificeerde jij een groep van 170 sociale wetenschappers als "wetenschappers". Je weet dat wat jij hier roept tegen de consensus van heuse wetenschappers ingaat? Van die echte met die lange witte jassen en een exacte achtergrond die dingen met reageerbuisjes doen en zo.
Qua economische schade misschien op termijn. Qua doden bij lange na niet.quote:Op zondag 12 april 2020 12:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Iedereen niet. Wel veel. Maar hoe langer dit duurt en hoe groter de schade, hoe dieper zich het in het collectieve geheugen zal nestelen. Het is wel de grootste ramp sinds de 2e Wereldoorlog.
Welke rampen kostten er sinds de 2e wereldoorlog dan meer levens?quote:Op zondag 12 april 2020 12:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Qua economische schade misschien. Qua doden bij lange na niet.
Alleen al de gewone griep eist jaarlijks 250.000 tot 650.000 levens. De economische schade van corona gaat veel erger zijn dan het aantal overledenen.quote:Op zondag 12 april 2020 12:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Welke rampen kostten er sinds de 2e wereldoorlog dan meer levens?
Kun je dit soort dingen niet ergens melden? Bij de arbeidsinspectie ofzo? Vind het van de pot gerukt.quote:Op zondag 12 april 2020 12:10 schreef Nielsch het volgende:
Schoonmoeder werkt in een verpleeghuis voor ouderen. 2,5 week geleden is een collega van haar ziek geworden en naar huis gegaan. Ze is 2 weken geleden positief getest. Nu worden ook de eerste bewoners ziek en is er een op de IC opgenomen. Het thuiswerkende management wil nu pas toegeven dat die collega corona had. Waar halen ze 't gore vuile lef vandaan? Ondertussen nog 0,0 geregeld qua mondkapjes en beschermende kleding. Wat een totale randmongolen.
Ik denk dat jullie hier drukker bezig zijn met de app dan hunquote:Op zondag 12 april 2020 12:14 schreef Jed1Gam het volgende:
Ze zijn drukker met die app, dan er voor te zorgen dat de risicogroepen de juiste middelen krijgen.
Dus kom je op hetzelfde sterfte cijfer uit straks nog voor Corona.quote:Op zondag 12 april 2020 11:50 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ondanks die griepprik, gaan er toch nog heel veel ouderen dood aan griep
Dan moet je ook een goede dokter hebben, die je een ziektebriefje voorschrijft.quote:Op zondag 12 april 2020 12:12 schreef vosss het volgende:
Ik zou weigeren te werken zonder de juiste beschermingsmiddelen.
Dat zal wel niet geaccepteerd worden, dus gewoon ziek melden.
Dat is goed nieuws.quote:Op zondag 12 april 2020 12:17 schreef Za het volgende:
Vroege antilichaamtest in Chicago: 30-50% van degenen die op COVID-19 zijn getest, hebben al antilichamen, zegt het rapport
https://www.dailywire.com(...)ibodies-report-says/
En als je gaat sparen dan?quote:Op zondag 12 april 2020 11:51 schreef Arkai het volgende:
[..]
De rente is al zo laag dat een verdere verlaging niet betekent dat de prijzen automatisch even hard meestijgen. Temeer omdat de risico's ook blijven oplopen. Daarnaast zijn hoge aandelenprijzen en lage bedrijfswinsten gewoon zeer slecht voor beleggers. Als je nu instapt kun je maximaal 3 á 4 procent rendement verwachten als je 20 jaar blijft vasthouden aan je posities en met de nieuwe box 3 heffingen in 2022 mag je daar jaarlijks 1,76% vanaf tikken.
wel met je eens, zou ik ook niet doenquote:Op zondag 12 april 2020 12:12 schreef vosss het volgende:
Ik zou weigeren te werken zonder de juiste beschermingsmiddelen.
Dat zal wel niet geaccepteerd worden, dus gewoon ziek melden.
Dat is wel behoorlijk schofterig ja.quote:Op zondag 12 april 2020 12:10 schreef Nielsch het volgende:
Schoonmoeder werkt in een verpleeghuis voor ouderen. 2,5 week geleden is een collega van haar ziek geworden en naar huis gegaan. Ze is 2 weken geleden positief getest. Nu worden ook de eerste bewoners ziek en is er een op de IC opgenomen. Het thuiswerkende management wil nu pas toegeven dat die collega corona had. Waar halen ze 't gore vuile lef vandaan? Ondertussen nog 0,0 geregeld qua mondkapjes en beschermende kleding. Wat een totale randmongolen.
Dat hebben we in Nederland niet nodig.quote:Op zondag 12 april 2020 12:16 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Dan moet je ook een goede dokter hebben, die je een ziektebriefje voorschrijft.
Dat vraag ik me ook al heel lang af. Het regent verhalen van werkgevers die hun werknemers en cliënten willens en wetens risico laten lopen op besmetting.quote:Op zondag 12 april 2020 12:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je dit soort dingen niet ergens melden? Bij de arbeidsinspectie ofzo? Vind het van de pot gerukt.
In Nederland heb ik het over. Daar vallen niet jaarlijks 250.000+ doden door de griep hoor.quote:Op zondag 12 april 2020 12:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alleen al de gewone griep eist jaarlijks 250.000 tot 650.000 levens.
De economische schade van corona gaat veel erger zijn dan het aantal overledenen.
Jij had het over negen van de tien. Je eigen bron spreekt je tegen:quote:Op zondag 12 april 2020 12:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://science.sciencemag.org/content/349/6251/aac4716
Daarnaast gaat dit alleen over psychologie, niet over sociale wetenschappen iha.quote:they find that about one-third to one-half of the original findings were also observed in the replication study.
Ja, er wordt nu op allerlei plekken in de VS aangevangen met antibodytesting, en de resultaten zijn snel bekend.quote:
Huh echt? Wat voor een zorgsysteem is dat nuquote:
Turkije kunnen we inderdaad een hoop van lerenquote:Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef polderturk het volgende:
Turkije geeft al een tijdje hydroxychloquine aan Corona patiënten bij wie de ziekte in een vroeg stadium is.
Hierdoor zijn er veel minder zieken met longontsteking en veel minder zieken op de IC volgens de minister van volksgezondheid.
Misschien iets voor Nederland om dit te proberen.
https://www.middleeasteye(...)a-treatment-progress
Kanker vorig jaar had meer doden, en dit jaar weer.quote:Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In Nederland heb ik het over. Daar vallen niet jaarlijks 250.000+ doden door de griep hoor.![]()
Dus ook qua dodental is dit gewoon de grootste ramp sinds de 2e Wereldoorlog.
Ja gek hè, als de risico's een beetje verlagen prima te doen is, maar compleet totaal niet en je werk om welke reden dan ook urgent kan zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook al heel lang af. Het regent verhalen van werkgevers die hun werknemers en cliënten willens en wetens risico laten lopen op besmetting.
Ja, want Turkije is zo transparant met de cijfers ookquote:Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef polderturk het volgende:
Turkije geeft al een tijdje hydroxychloquine aan Corona patiënten bij wie de ziekte in een vroeg stadium is.
Hierdoor zijn er veel minder zieken met longontsteking en veel minder zieken op de IC volgens de minister van volksgezondheid.
Ligt er aan met wat je wil vergelijken.quote:Op zondag 12 april 2020 12:25 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens loop je meer risico als je op de kiosk op het station werkt?
Er komt toch bijna niemand op het stationquote:Op zondag 12 april 2020 12:25 schreef Daarnaast het volgende:
Jij wel.quote:Op zondag 12 april 2020 12:25 schreef Daarnaast het volgende:
Watersnood vergeten?quote:Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
In Nederland heb ik het over. Daar vallen niet jaarlijks 250.000+ doden door de griep hoor.![]()
Wat doen ze het goed he die turken!quote:Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef polderturk het volgende:
Ligt aan de plaats.quote:Op zondag 12 april 2020 12:25 schreef Daarnaast het volgende:
Minder doden bij de Watersnoodramp dan nu.quote:Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Watersnood vergeten?
Twee jaar geleden trouwens zo'n 10.000 doden in NL door de griep.
Impact van de Watersnood was vele malen groter dan het aantal numerieke doden.quote:Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Minder doden bij de Watersnoodramp dan nu.
Ja ik overdrijf allicht who knows. Maar wat doet het ertoe, waarom moet een wetenschapper die bedreven is in de psychologie een steekhoudende mening vormen over economie en milieu?quote:Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij had het over negen van de tien. Je eigen bron spreekt je tegen:
[..]
Daarnaast gaat dit alleen over psychologie, niet over sociale wetenschappen iha.
quote:Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Er staat letterlijk qua dodenaantal.quote:Op zondag 12 april 2020 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Impact van de Watersnood was vele malen groter dan het aantal numerieke doden.
Er zijn er dan ook vaak die zich voor elke scheet ziekmelden. Met een verkoudheid wordt al vaak geroepen dat men een griepje te pakken heeft.quote:Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Huh echt? Wat voor een zorgsysteem is dat nu.
Dan zet iedereen zich gewoon 'ziek' thuis als men eens extra vakantie wenst.
Ik heb het over het zogenaamd niet kunnen thuiswerken, je personeel niet willen laten testen (gisteren nog in het nieuws) of zelfs mensen ziek verplichten te komen werken.quote:Op zondag 12 april 2020 12:24 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja gek hè, als de risico's een beetje verlagen prima te doen is, maar compleet totaal niet en je werk om welke reden dan ook urgent kan zijn.
Niet alleen in de zorg. Geldt voor zo'n beetje alle blue collars workers. Management en kantoorpersoneel die op het hysterische af niet op de zaak komen en in het magazijn/fabrieksvloer/whatever blijft het bij "afstand houden en handen wassen" wat vaak onmogelijk is.quote:Op zondag 12 april 2020 12:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook al heel lang af. Het regent verhalen van werkgevers die hun werknemers en cliënten willens en wetens risico laten lopen op besmetting.
Ja maar op die fiets kun je dus alle doden door kanker en andere aandoeningen jaarlijks ook een ramp noemen.quote:Op zondag 12 april 2020 12:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er staat letterlijk qua dodenaantal.
Dat klopt, ramp is ook geen goede term voor deze crisis. Maar goed, dat is een andere discussie.quote:Op zondag 12 april 2020 12:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja maar op die fiets kun je dus alle doden door kanker en andere aandoeningen jaarlijks ook een ramp noemen.
Ik heb zo de indruk dat jij niet helemaal doorhebt hoe bepaalde werkvelden met elkaar verweven zijn of elkaar aanvullen op facetten en vooral dat jij dingen graag indeelt in zwart en wit, rechts en links en met die bril op anderen motieven toedicht, terwijl er helemaal geen conflict hoeft te zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 12:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja ik overdrijf allicht who knows. Maar wat doet het ertoe, waarom moet een wetenschapper die bedreven is in de psychologie een steekhoudende mening vormen over economie en milieu?
Ze beroepen zich op autoriteit die ze niet hebben, om hun "linkse" mening door te drukken in een niet passende tijd.
En daar heb ik zo mijn mening over ja.
Stel dit waren economen dan viel er wat voor te zeggen allicht. Maar ik heb zo de indruk dat deze "overwegend meer rechtse" wetenschappers de economie wel even urgenter vinden dan klimaat gedram.
Hoe moet je je personeel laten testen dan?quote:Op zondag 12 april 2020 12:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb het over het zogenaamd niet kunnen thuiswerken, je personeel niet willen laten testen (gisteren nog in het nieuws) of zelfs mensen ziek verplichten te komen werken.
Dat heeft niks te maken met risico's niet kunnen uitsluiten maar met schijt hebben aan de regelgeving, de volksgezondheid en je werknemers en cliënten.
Klopt, maar daar hoef je het land niet voor stil te leggen.quote:Op zondag 12 april 2020 12:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Kanker vorig jaar had meer doden, en dit jaar weer.
Crisis is gewoon een beter woord.quote:Op zondag 12 april 2020 12:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat klopt, ramp is ook geen goede term voor deze crisis. Maar goed, dat is een andere discussie.
Samen met Cempexo?quote:Op zondag 12 april 2020 12:36 schreef Zeroku het volgende:
Denemarken laat de teugels alweer vierenwij zitten in mei gewoon lekker op het terras hoor.
Ehhhh. Nee, ik blijf bij mijn punt.quote:Op zondag 12 april 2020 12:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb zo de indruk dat jij niet helemaal doorhebt hoe bepaalde werkvelden met elkaar verweven zijn of elkaar aanvullen op facetten en vooral dat jij dingen graag indeelt in zwart en wit, rechts en links en met die bril op anderen motieven toedicht, terwijl er helemaal geen conflict hoeft te zijn.
Turkije heeft deze grafiek gepubliceerd.quote:Op zondag 12 april 2020 12:24 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, want Turkije is zo transparant met de cijfers ook.
Dat weetje niet. Misschien was afstand houden wel genoeg als maatregel.quote:Op zondag 12 april 2020 12:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Klopt, maar daar hoef je het land niet voor stil te leggen.Als we deze maatregelen niet namen zouden de doden alleen in NL al over de honderduizenden gaan.
Watersnoodramp zitten we al ver overheen hoorquote:Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Watersnood vergeten?
Twee jaar geleden trouwens zo'n 10.000 doden in NL door de griep.
Zie de post van Sandman over het gebruik van het woord 'ramp'.quote:Op zondag 12 april 2020 12:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Watersnoodramp zitten we al ver overheen hoor![]()
En de oversterfte is nu al veel groter dan 2 jaar geleden door de griep. And rising.
Dus nog steeds: grootste ramp sinds 2 wereldoorlog en voortdurend.
De vergelijking willen maken is alleen behoorlijk kansloos.quote:Op zondag 12 april 2020 12:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Watersnoodramp zitten we al ver overheen hoor![]()
En de oversterfte is nu al veel groter dan 2 jaar geleden door de griep. And rising.
Dus nog steeds: grootste ramp sinds 2 wereldoorlog en voortdurend.
Ze geloven in turkije echt in sprookjes!quote:Op zondag 12 april 2020 12:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
Turkije heeft deze grafiek gepubliceerd.
Op 24 maart had 60% van de Corona patiënten een longontsteking. Nu heeft 20% van de Coronapatiënten een longontsteking. Dit komt volgens Turkije door het vroeg toedienen van hydroxychloroquine.
[ afbeelding ]
Ook worden dagelijks onderstaande cijfers gepubliceerd.
Van de 52.000 Corona patiënten liggen er 1626 op de IC. 1021 patiënten worden beademd. Er zijn 95 patiënten overleden. In totaal zijner 2965 patiënten genezen. Vandaag zijn er 542 patiënten genezen.
[ afbeelding ]
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet je dat wel. We zouden compleet overspoeld raken en de mortaliteit zou omhoog schieten. Mensen die nu het redden met een infuus en een paar dagen extra zuurstof zouden waarschijnlijk ook bij bosjes sterven dan, simpelweg omdat dat infuus en die zuurstof er niet zijn omdat er nog 2 miljoen wachtenden voor u zijn.quote:
Ik snap dat je het als de grootste ramp ziet als je er zo over nadenkt.quote:Op zondag 12 april 2020 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet je dat wel. We zouden compleet overspoeld raken en de mortaliteit zou omhoog schieten. Mensen die nu het redden met een infuus en een paar dagen extra zuurstof zouden waarschijnlijk ook bij bosjes sterven dan, simpelweg omdat dat infuus en die zuurstof er niet zijn omdat er nog 2 miljoen wachtenden voor u zijn.
20% van de 80+ ers haalt het na behandeling op de IC.quote:Op zondag 12 april 2020 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid weet je dat wel. We zouden compleet overspoeld raken en de mortaliteit zou omhoog schieten. Mensen die nu het redden met een infuus en een paar dagen extra zuurstof zouden waarschijnlijk ook bij bosjes sterven dan, simpelweg omdat dat infuus en die zuurstof er niet zijn omdat er nog 2 miljoen wachtenden voor u zijn.
Dat is gewoon het meest waarschijnlijke scenario als je niks doet.quote:Op zondag 12 april 2020 12:43 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik snap dat je het als de grootste ramp ziet als je er zo over nadenkt.
Volstrekte hysterie ditquote:Op zondag 12 april 2020 12:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zelfs onze Ab Osterhaus heeft het over 50-100k doden als je het los laat. Maar jij verzint wel ff 2miljoen ofzo.quote:Op zondag 12 april 2020 12:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is gewoon het meest waarschijnlijke scenario als je niks doet.
Misschien deze eens doorlezen?quote:Op zondag 12 april 2020 12:23 schreef polderturk het volgende:
In Nederland deed een huisarts dit ook en die werd ervoor op het matje geroepenquote:Op zondag 12 april 2020 12:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
Op 24 maart had 60% van de Corona patiënten een longontsteking. Nu heeft 20% van de Coronapatiënten een longontsteking. Dit komt volgens Turkije door het vroeg toedienen van hydroxychloroquine.
[ afbeelding ]
Van de 52.000 Corona patiënten liggen er 1626 op de IC. 1021 patiënten worden beademd. Er zijn 95 patiënten overleden. In totaal zijner 2965 patiënten genezen. Vandaag zijn er 542 patiënten genezen.
[ afbeelding ]
Dat is het optimistische scenario.quote:Op zondag 12 april 2020 12:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zelfs onze Ab Osterhaus heeft het over 50-100k doden als je het los laat. Maar jij verzint wel ff 2miljoen ofzo.
Onderschat de kunde van de FOK!-virologen niet hoor.quote:Op zondag 12 april 2020 12:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zelfs onze Ab Osterhaus heeft het over 50-100k doden als je het los laat. Maar jij verzint wel ff 2miljoen ofzo.
Die zijn vast zeer accuraat.quote:Op zondag 12 april 2020 12:37 schreef polderturk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nos liveblog.quote:In Spanje is het aantal meldingen van de afgelopen 24 uur van nieuwe sterfgevallen aan de gevolgen van het coronavirus hoger dan in de afgelopen dagen. Sinds gisteren zijn er 619 nieuwe doden bijgekomen, zaterdag waren dat er 510 en vrijdag 605. Het vastgestelde dodental sinds de uitbraak bedraagt 16.972.
Het totale aantal bevestigde besmettingsgevallen steeg van 161.852 tot 166.019; een stijging van ruim 4100.
Er zijn de afgelopen dag ook minder genezen patiënten gemeld. Woensdag waren het er zo'n 4800, de afgelopen etmaal ging het om bijna 3300 personen die weer virusvrij zijn.
Ik heb het dus over functies waarbij je prima thuis kunt werken maar het management hun poot stijf houdt. Mijn oude afdeling is er zo een. Hoger management heeft moeten ingrijpen maar toen moest alles nog geregeld worden waaronder de middelen, waardoor bijna tweehonderd mensen onnodig bij elkaar opgehokt zaten met gemeenschappelijke telefoons etc.quote:Op zondag 12 april 2020 12:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe moet je je personeel laten testen dan?
Waarom moet iedereen thuis kunnen werken? Dat kan vaak niet.
Volstrekte onnozelheid dit.quote:
Dan heb je het over kantoorwerk. Er is nog heel veel ander werk dat niet thuis kan.quote:Op zondag 12 april 2020 12:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb het dus over functies waarbij je prima thuis kunt werken maar het management hun poot stijf houdt. Mijn oude afdeling is er zo een. Hoger management heeft moeten ingrijpen maar toen moest alles nog geregeld worden waaronder de middelen, waardoor bijna tweehonderd mensen onnodig bij elkaar opgehokt zaten met gemeenschappelijke telefoons etc.
En ja, in de zorg met kwetsbare cliënten is besloten het personeel ook te gaan testen maar er stond gisteren in het nieuws dat veel instellingen dit onnodig moeilijk of onmogelijk maken of zelfs niks willen uitzoeken hoe dit moet.
Deze keer wel blijkbaar. Even voor de duidelijkheid, ik heb het over een scenario waarin je letterlijk níks doet hè. Dan gaat 60-80% besmet raken. Dat zijn dus miljoenen Nederlanders. Dan is 50-100k doden heel optimistisch.quote:
Wellicht kan je deze bierviltjesberekeningen overlaten aan de mensen die er wel verstand van hebben.quote:Op zondag 12 april 2020 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Deze keer wel blijkbaar. Even voor de duidelijkheid, ik heb het over een scenario waarin je letterlijk níks doet hè. Dan gaat 60-80% besmet raken. Dat zijn dus miljoenen Nederlanders. Dan is 50-100k doden heel optimistisch.
Het wordt in Nederlandse IC's ook toegepast, door specialisten omdat er vaak ook ECG bewaking e.d.noodzakelijk is. Die huisarts is op zijn vingers getikt omdat hij geen specialist is.quote:Op zondag 12 april 2020 12:49 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
In Nederland deed een huisarts dit ook en die werd ervoor op het matje geroepenDie had ook hele goede resultaten.
Als in restaurants gaan opnieuw open?quote:Op zondag 12 april 2020 12:56 schreef michiel_merk het volgende:
https://www.ad.nl/dossier(...)oronavirus~ac2d03cf/ in Denemarken gaan ze de regels versoepelen.
Als je ze niet snapt wil ik ze wel even uitleggen hoor.quote:Op zondag 12 april 2020 12:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Wellicht kan je deze bierviltjesberekeningen overlaten aan de mensen die er wel verstand van hebben.
Ja tuurlijk, daar heb ik het toch ook niet over? Nergens heb ik beweerd dat al het werk vanuit huis kan.quote:Op zondag 12 april 2020 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan heb je het over kantoorwerk. Er is nog heel veel ander werk dat niet thuis kan.
Vanaf woensdag mogen kinderen van elf jaar en jonger weer naar school en naar de kinderopvang. Maar goed we hebben een andere lockdown dande Denen, winkels zijn daar ook gesloten. Ze gaan dat dus nu stap voor stap versoepelen en beginnen met de scholen weer te openenquote:Op zondag 12 april 2020 12:58 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Als in restaurants gaan opnieuw open?
Je kan uitrekenen hoeveel doden het kost als je aan triage gaat doen, ik wens het niemand toe die werkzaam is op de IC of naar de IC moet voor een behandeling maar okay.quote:
Italië, 4x meer inwoners. 20k doden... Omgerekend 5k Nederlanders.. Doet al aan triage... Bevolking is ouders dan de onze en vatbaarder voor de dood door Corona. Dan moeten wij daar nog een 20tal overheen t.o.v. wat Italië nu heeft willen we 100k halen.quote:Op zondag 12 april 2020 12:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Onderschat de kunde van de FOK!-virologen niet hoor.
Je hebt het over duizenden. In een "loslaten"-scenario zal het om tienduizenden of zelfs honderduizenden per week gaan op de piek van de epidemie. Dan kom je al weer heel snel aan honderduizenden doden.quote:Op zondag 12 april 2020 13:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je kan uitrekenen hoeveel doden het kost als je aan triage gaat doen, ik wens het niemand toe die werkzaam is op de IC of naar de IC moet voor een behandeling maar okay.
Stel je helpt 500 mensen die geholpen kunnen worden die je niet kunt helpen, dan zou je er misschien 100 hebben kunnen redden en nu niet meer.
Dus bij 2000 nieuwe IC cases per 2 weken / 150 per dag gaan er per 2 weken 100 mensen extra dood.
Bij 4000 IC cases per 2 weken / 300 per dag. Gaan er per 2 weken 500 mensen extra dood.
Dan zit je na een jaar, *25 = 12,5k vermijdbare doden.
Juist daarom ben ik zo blij met de relatieve rust die onze beleidsbepalers en experts uitstralen in deze crisis. Als het aan onze FOK!-experts lag was het land een maand geleden al in volledige lockdown gegaan en volgens de rekenkundigen hier konden we 2 weken geleden de lijken al opstapelen in de gangen van ziekenhuizen.quote:Op zondag 12 april 2020 13:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Italië, 4x meer inwoners. 20k doden... Omgerekend 5k Nederlanders.. Doet al aan triage... Bevolking is ouders dan de onze en vatbaarder voor de dood door Corona. Dan moeten wij daar nog een 20tal overheen t.o.v. wat Italië nu heeft willen we 100k halen.
Wie weet, maar het lijkt bij ons allemaal gek genoeg met minder extreme maatregelen beter behapbaar.
Weetje, de risico's zijn gigantisch voor risico groepen.quote:Op zondag 12 april 2020 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Deze keer wel blijkbaar. Even voor de duidelijkheid, ik heb het over een scenario waarin je letterlijk níks doet hè. Dan gaat 60-80% besmet raken. Dat zijn dus miljoenen Nederlanders. Dan is 50-100k doden heel optimistisch.
Succesvol isoleren is dan ook iets COMPLEET anders dan het 'loslaten'-rampscenario waar ik het over heb.quote:Op zondag 12 april 2020 13:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Weetje, de risico's zijn gigantisch voor risico groepen.
Ik zie niet in hoe je de risico's op doden significant opschaalt als je deze groepen succesvol isoleert.
Dat laatste is dan ook een scenario dat niet bestaat. Dus daar hoeven we dan niet over te praten want dat is niet realistisch.quote:Op zondag 12 april 2020 13:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Succesvol isoleren is dan ook iets COMPLEET anders dan het 'loslaten'-rampscenario waar ik het over heb.
Dat gaat niet gebeuren nee. Gelukkig.quote:Op zondag 12 april 2020 13:09 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat laatste is dan ook een scenario dat niet bestaat. Dus daar hoeven we dan niet over te praten want dat is niet realistisch.
Sterftecijfer is 0,37% ofzo (Gangelt, Duitsland?). + Dat is dus als je risicogroepen in mindere mate isoleert, dat kan vast beter.quote:Op zondag 12 april 2020 12:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dit zijn tamelijk realistische getallen geloof ik.quote:Op zondag 12 april 2020 12:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Wellicht kan je deze bierviltjesberekeningen overlaten aan de mensen die er wel verstand van hebben.
Bron?quote:Op zondag 12 april 2020 11:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
nee, het vaccin wordt meegenomen in de jaarlijkse griepprik.
Dit lijkt haast wel bewust bloodstellen aan. Ik denk dat hier juridische actie noodzakelijk is.quote:Op zondag 12 april 2020 12:10 schreef Nielsch het volgende:
Honderduizenden per week... Dan heb je immuniteit in een week of 5.quote:Op zondag 12 april 2020 13:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je hebt het over duizenden. In een "loslaten"-scenario zal het om tienduizenden of zelfs honderduizenden per week gaan op de piek van de epidemie. Dan kom je al weer heel snel aan honderduizenden doden.
Nogmaals: dat is een compleet 'loslaten'-scenario waarin we we allemaal doen of we gek zijn en er geen corona is. Dat gaat gelukkig niet gebeuren.
Met duizend per dag duurt het 47 jaar in Nederland.quote:Op zondag 12 april 2020 13:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Honderduizenden per week... Dan heb je immuniteit in een week of 5.
Wat ik er tot nu toe van gezien heb zijn je kansen beroerd. Maar dat zijn ze altijd als je op de IC terecht komt heb ik begrepen.quote:Op zondag 12 april 2020 13:15 schreef Tarado het volgende:
is er al een betrouwbaar % van IC overleving in NL?
Die berekening wil ik weleens zien wantehh, in dat Duitse dorp had 15% het gehad en ging 0,37% de pijp uit.quote:Op zondag 12 april 2020 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met duizend per dag duurt het 47 jaar in Nederland.
Is puur als je uitgaat van officiële gevallen per dag.quote:Op zondag 12 april 2020 13:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die berekening wil ik weleens zien wantehh, in dat Duitse dorp had 15% het gehad en ging 0,37% de pijp uit.
Je onderschat hoeveel mensen het al gehad hebben.
Je bent weer lekker aan het overdrijven. De economie wordt niet gesloopt zoals al heel veel is aangegeven. Nederland komt er wel weer bovenop.quote:Op zondag 12 april 2020 12:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Een marginaal deel van de bevolking in niet risicogroepen zal inderdaad schade overhouden.
Dat rectificeert niet dat je de economie sloopt en je het mensen onmogelijk maakt om normaal te leven.
Mij part sluit je jezelf lekker thuis op als je het risico niet wilt lopen, maar dat mag dan je eigen keuze zijn.
Ja, wat wil je ermee zeggen dat 18% veel is? Heb ik ergens gezegd dat je deze mensen niet moet helpen zichzelf te isoleren van de rest van de wereld?
2600 deaths... Daar zou je toch wel enigszins accuraat statistiek op kunnen loslaten. Het punt bij ons is alleen dat het aantal "recovered" nog erg laag staat. Lijkt er op dat die statistieken achterlopen? (hoop ik)quote:Op zondag 12 april 2020 13:15 schreef Tarado het volgende:
is er al een betrouwbaar % van IC overleving in NL?
Er waren ook FOK!-experts die het vliegverkeer van en naar China eind Januari al stil wilden leggen.quote:Op zondag 12 april 2020 13:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Juist daarom ben ik zo blij met de relatieve rust die onze beleidsbepalers en experts uitstralen in deze crisis. Als het aan onze FOK!-experts lag was het land een maand geleden al in volledige lockdown gegaan en volgens de rekenkundigen hier konden we 2 weken geleden de lijken al opstapelen in de gangen van ziekenhuizen.
Als de hele wereld dat een maandje gedaan had dan was het wss nu gewoon voorbij geweest idd.quote:Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er waren ook FOK!-experts die het vliegverkeer van en naar China eind Januari al stil wilden leggen.
Ik riep half februari al - toen er nog niet eens een officiële melding was in NL - dat waarschijnlijk een boel Nederlanders het al hadden (gehad).quote:Op zondag 12 april 2020 13:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die berekening wil ik weleens zien wantehh, in dat Duitse dorp had 15% het gehad en ging 0,37% de pijp uit.
Je onderschat hoeveel mensen het al gehad hebben.
Nee dat wordt hem niet nee.quote:Op zondag 12 april 2020 13:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is puur als je uitgaat van officiële gevallen per dag.
Maar die cijfers zullen niet kloppen.
We weten het pas als we gaan testen op antilichamen natuurlijk. Er zit een groot verschil in bv 10% of 80%.quote:Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik riep half februari al - toen er nog niet eens een officiële melding was in NL - dat waarschijnlijk een boel Nederlanders het al hadden (gehad).
Deze klap is erger voor het BBP dan 2008-2009 financiële crisis. Waarom zou de economie niet meer structurele schade ondervinden dan toen? Wat doen we nu beter dan toen?quote:Op zondag 12 april 2020 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Je bent weer lekker aan het overdrijven. De economie wordt niet gesloopt zoals al heel veel is aangegeven. Nederland komt er wel weer bovenop.
Amerika ook wel, als ze eens besluiten dat het misschien raar is dat een handvol families iets van 80% van alle rijkdommen in handen hebben. Kan weinig medelijden met ze hebben als rijkste land ter wereld.
Het zal ook gewoon verdomd snel gaan dan op een gegeven moment. Vrijwel iedereen is er vatbaar voor. Je kan niet rekenen op een geleidelijke verspreiding zoals met influenza.quote:Op zondag 12 april 2020 13:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Honderduizenden per week... Dan heb je immuniteit in een week of 5.
De rijken kwamen nog rijker uit die crisis. Dus het is vooral een kwestie van regels en beter verdelen van geld onder de samenleving (ja eng he!)quote:Op zondag 12 april 2020 13:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Deze klap is erger voor het BBP dan 2008-2009 financiële crisis. Waarom zou de economie niet meer structurele schade ondervinden dan toen? Wat doen we nu beter dan toen?
Zelfs op internet filmpjes zag je veel mensen met gekke hoestjesquote:Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik riep half februari al - toen er nog niet eens een officiële melding was in NL - dat waarschijnlijk een boel Nederlanders het al hadden (gehad).
In mijn eigen omgeving in die periode, zeg maar tussen eind januari en half februari, ook heel veel griepgevallen. Wie weet dat daar ook corona tussen gezeten heeft.
Dan hadden we er nu lacherig over gedaan. Een virus dat 3000 doden ver weg veroorzaakt had.quote:Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als de hele wereld dat een maandje gedaan had dan was het wss nu gewoon voorbij geweest idd.
Wow, op internet filmpjes jaquote:Op zondag 12 april 2020 13:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zelfs op internet filmpjes zag je veel mensen met gekke hoestjes
Het kan nooit al heel wijdverbreid zijn geweest. Dan was het eerder opgedoken bij de griepmeetpunten die door heel Nederland hebben. Die zijn al lang voordat het eerste geval bekend was gaan testen op corona. En pas de laatste weken zie je daar het percentage coronagevallen oplopen. Zelfs nu nog is de kans veel groter dat je gewoon een griep hebt als je ziek wordt.quote:Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In mijn eigen omgeving in die periode, zeg maar tussen eind januari en half februari, ook heel veel griepgevallen. Wie weet dat daar ook corona tussen gezeten heeft.
Dat geouwehoer moet je negeren joh. Mensen die zeggen dat begin februari veel Nederlanders al geïnfecteerd zouden zijn, zijn niet goed wijs.quote:Op zondag 12 april 2020 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het kan nooit al heel wijdverbreid zijn geweest. Dan was het eerder opgedoken bij de griepmeetpunten die door heel Nederland hebben. Die zijn al lang voordat het eerste geval bekend was gaan testen op corona. En pas de laatste weken zie je daar het percentage coronagevallen oplopen. Zelfs nu nog is de kans veel groter dat je gewoon een griep hebt als je ziek wordt.
Ik ben mentaal al bejaard denk ik.quote:
De laatste stappen zijn bij beide phase 1, 2, 3 clinical trials. Bij vaccins kunnen die misschien sneller verlopen, je kan de effectiviteit beoordelen door te meten hoeveel antilichamen aangemaakt worden, en de kans op onvoorziene bijwerkingen is kleiner:quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Zwansen het volgende:
Repost vanuit het eerdere topic.
Weet iemand eigenlijk het verschil tussen de ontwikkeling van een medicijn en dat van een vaccin? De ontwikkeling van een gemiddeld medicijn duurt 10 jaar en gaat allemaal (pre)klinische fases door. Gaat de ontwikkeling van een vaccin op dezelfde methode?
Ik was in februari wel goed ziek, maar dat was geen Corona, hoewel dat ook met een keelpijn begonquote:Op zondag 12 april 2020 13:30 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat geouwehoer moet je negeren joh. Mensen die zeggen dat begin februari veel Nederlanders al geïnfecteerd zouden zijn, zijn niet goed wijs.
Ligt aan je definitie van "veel"quote:Op zondag 12 april 2020 13:30 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat geouwehoer moet je negeren joh. Mensen die zeggen dat begin februari veel Nederlanders al geïnfecteerd zouden zijn, zijn niet goed wijs.
Dus niks aan de hand, want alle buitenlanders worden meteen in quarantaine gezet door de Chinezenquote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef mazaru het volgende:
En daar gaan ze weer:
Aantal nieuwe besmettingen China verdrievoudigd sinds vrijdag
Het aantal nieuwe besmettingen in China is zondag verdrievoudigd ten opzichte van vrijdag. Vrijdag werden er nog 34 nieuwe besmettingen gemeld, zondag waren dat er 99. Zaterdag kwamen er nog 63 nieuwe besmettingen bij.
Vrijwel alle nieuw gemelde besmettingen zijn mensen die vanuit het buitenland China binnen zijn gekomen.
Nu.nl
Ja dat gaat ook echt gebeurenquote:Op zondag 12 april 2020 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De rijken kwamen nog rijker uit die crisis. Dus het is vooral een kwestie van regels en beter verdelen van geld onder de samenleving (ja eng he!)
In december riepen ze ook dat ze het in de hand hadden.quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dus niks aan de hand, want alle buitenlanders worden meteen in quarantaine gezet door de Chinezen
Dus die hebben ze geïsoleerd? Want alles wat binnen komt daar wordt apart gezet.quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef mazaru het volgende:
En daar gaan ze weer:
Het aantal nieuwe besmettingen in China is zondag verdrievoudigd ten opzichte van vrijdag. Vrijdag werden er nog 34 nieuwe besmettingen gemeld, zondag waren dat er 99. Zaterdag kwamen er nog 63 nieuwe besmettingen bij.
Vrijwel alle nieuw gemelde besmettingen zijn mensen die vanuit het buitenland China binnen zijn gekomen.
Nu.nl
Precies volgens verwachting.quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef mazaru het volgende:
En daar gaan ze weer:
Nu.nl
Ik denk dat ze weer met 5G torens hebben lopen testen, ws van Samsung ofzoquote:Op zondag 12 april 2020 13:34 schreef mazaru het volgende:
[..]
In december riepen ze ook dat ze het in de hand hadden.
Ik denk dat het nog lang niet uitgeraasd is daar.quote:Op zondag 12 april 2020 13:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dus die hebben ze geïsoleerd? Want alles wat binnen komt daar wordt apart gezet.
Ik blijf het toch even zeggen om mensen te informerenquote:Op zondag 12 april 2020 13:30 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Ik denk dat het zoveel op de wereld voorkomt nu dat de methode "virus compleet uitschakelen" met vluchten met mensen over de hele wereld niet echt een goede methode meer isquote:Op zondag 12 april 2020 13:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog lang niet uitgeraasd is daar.
Bij allemaal import en dus in quarantaine.quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef mazaru het volgende:
En daar gaan ze weer:
Nu.nl
Zolang er geen vaccin is zal dit wereldwijd overal blijven gebeuren.quote:Op zondag 12 april 2020 13:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Vorige week zag ik berichtgeving voorbij komen dat ze weer in ontkenningsmodus zitten in China. Patiënten die zogenaamd overgeplaatst waren vanuit een ander ziekenhuis maar volgens het personeel gewoon nieuwe gevallen zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 13:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
100 besmettingen per dag. Dat is toch helemaal niks? Zeker als het allemaal mensen uit het buitenland zijn. Die worden gelijk vastgezet. Dat kan je wel aan ze overlaten.quote:Op zondag 12 april 2020 13:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ze lijken dan tóch allemaal op elkaar!quote:Op zondag 12 april 2020 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Vorige week zag ik berichtgeving voorbij komen dat ze weer in ontkenningsmodus zitten in China. Patiënten die zogenaamd overgeplaatst waren vanuit een ander ziekenhuis maar volgens het personeel gewoon nieuwe gevallen zijn.
Zou ook dom zijn om te geloven dat ze er zo “makkelijk” van af komen.Er wonen ongeveer 1,4 miljard mensen , al zouden er elke week 1 miljoen besmet raken dan nog zou immuniteit ongeveer 6 a 7 jaar duren.Maargoed logisch nadenken doen we niet meer in Corona tijd .We zullen ons gewoon aan de regeltjes moeten blijven houden en bidden voor een medicijn .quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef mazaru het volgende:
En daar gaan ze weer:
Nu.nl
Dat doet me denken aan repatriatieperiode toen mensen zonder verdere controle gewoon naar huis mochten in Nederland.quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dus niks aan de hand, want alle buitenlanders worden meteen in quarantaine gezet door de Chinezen
Ze worden helemaal niet meer geupdate heb ik begrepen. Verkeerd beleid naar mijn mening.quote:Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
2600 deaths... Daar zou je toch wel enigszins accuraat statistiek op kunnen loslaten. Het punt bij ons is alleen dat het aantal "recovered" nog erg laag staat. Lijkt er op dat die statistieken achterlopen? (hoop ik)
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat bidden ook maar iets helpt.quote:Op zondag 12 april 2020 13:39 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
We zullen ons gewoon aan de regeltjes moeten blijven houden en bidden voor een medicijn .
De WHO gaat er ook vanuit dat het virus nu gewoon niet meer terug in de fles gaat.quote:Op zondag 12 april 2020 13:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik denk dat het zoveel op de wereld voorkomt nu dat de methode "virus compleet uitschakelen" met vluchten met mensen over de hele wereld niet echt een goede methode meer is
De data wordt bijgehouden via Osiris en die registreert dit dan weer niet. Puntje voor de volgende keer (die hopelijk niet snel komt).quote:Op zondag 12 april 2020 13:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze worden helemaal niet meer geupdate heb ik begrepen. Verkeerd beleid naar mijn mening.
Het aantal ontslagen COVID patiënten staan wel in de informatie systemen van de ziekenhuizen. Ze kunnen het wel achterhalen.
Minder dan 100 besmettingen? Waar? Bron?quote:Op zondag 12 april 2020 13:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Minder dan 100 besmetting en er is al weer een nieuwsbericht. Dat hysterie zaaien gaat zo nog eeuwig door, want de teller gaat niet naar 0.
Denk het niet. Maarja dan moeten ze dus ook niet op de zoveelste neo liberale president stemmen (links of rechts)quote:
Je moet openheid van zaken geven vind ik, dus onderzoeken naar survival rate op de IC per agegroup en andere statistics van de mensen die op de IC belanden lijkt me wel cruciaal. Ook om het aantal corresponderende doden te duiden als je voor triage moet kiezen.quote:Op zondag 12 april 2020 13:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ze worden helemaal niet meer geupdate heb ik begrepen. Verkeerd beleid naar mijn mening.
Het aantal ontslagen COVID patiënten staan wel in de informatie systemen van de ziekenhuizen. Ze kunnen het wel achterhalen.
Dit.quote:Op zondag 12 april 2020 13:45 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je moet openheid van zaken geven vind ik, dus onderzoeken naar survival rate op de IC per agegroup en andere statistics van de mensen die op de IC belanden lijkt me wel cruciaal. Ook om het aantal corresponderende doden te duiden als je voor triage moet kiezen.
In China, paar posts terugquote:Op zondag 12 april 2020 13:43 schreef polderturk het volgende:
[..]
Minder dan 100 besmettingen? Waar? Bron?
Maar je mag geen prijskaartje hangen aan een mensenleven!quote:
Net of dat wat uitmaakt, in het huidige tijdperk is geld hyperliquide. Verhoog je de belasting in de VS dan verhuizen de rijken massaal naar gebieden waar de belasting laag is. (Zie Monaco)quote:Op zondag 12 april 2020 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk het niet. Maarja dan moeten ze dus ook niet op de zoveelste neo liberale president stemmen (links of rechts)
Nee, maar als ik het dan toch moet doen dan is de mijne natuurlijk het meest waard.quote:Op zondag 12 april 2020 13:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar je mag geen prijskaartje hangen aan een mensenleven!
Dan bel je ff naar je G-7 landen toe of ze zin hebben om wat te vergaderen over belastingen en dan neuk je Monaco helemaal de moeder.quote:Op zondag 12 april 2020 13:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Net of dat wat uitmaakt, in het huidige tijdperk is geld hyperliquide. Verhoog je de belasting in de VS dan verhuizen de rijken massaal naar gebieden waar de belasting laag is. (Zie Monaco)
Lijkt me duidelijk dat dat niet waar is, mijn leven is namelijk meer waard dan de jouwe.quote:Op zondag 12 april 2020 13:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee, maar als ik het dan toch moet doen dan is de mijne natuurlijk het meest waard.
Ik ben het daar niet mee eensquote:Op zondag 12 april 2020 13:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat dat niet waar is, mijn leven is namelijk meer waard dan de jouwe.
Hebben ze een huiszoekingsbevel?quote:Op zondag 12 april 2020 13:53 schreef Ven1972 het volgende:
Een aantal hardleerse feestgangers heeft dit weekend twee keer een bon gehad voor het overtreden van de corona-regels. Ze waren vannacht bij een tuinfeestje in het Zuid-Hollandse Molenaarsgraaf. De dag ervoor waren ze al betrapt bij een feestje in Bleskensgraaf, meldt de politie op Instagram.
Toen agenten aanbelden bij de woning in Molenaarsgraaf, ontstond volgens de politie ineens veel paniek. Er bleken nog negen mensen aanwezig te zijn, die onvoldoende afstand van elkaar hielden. Alle negen kregen een boete van 390 euro. Een aantal van hen bleek volgens de politie erg hardleers, aangezien die de dag ervoor ook al waren betrapt in Bleskensgraaf. ,,Mensen denk na! Alleen samen kunnen het het corona-virus bestrijden", aldus de politie.
Bron: AD.nl
Niet zo mooi, maar cijfers van overledenen vallen best mee.quote:Op zondag 12 april 2020 13:54 schreef Zipportal het volgende:
Positief geteste personen
25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)
Overleden personen
2.737** (+94)
Nou denk ik niet, maar de politie kan zo maar binnenvallen, dat is bij een noodsituatie normaal.quote:
Welke noodsituatie?quote:Op zondag 12 april 2020 13:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nou denk ik niet, maar de politie kan zo maar binnenvallen, dat is bij een noodsituatie normaal.
quote:
Volgens mij de laagste cijfers sinds tijden.quote:Op zondag 12 april 2020 13:55 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Niet zo mooi, maar cijfers van overledenen vallen best mee.
Niet alleen jongeren, overal lijkt het drukker.quote:Op zondag 12 april 2020 13:58 schreef Ven1972 het volgende:
Gaat echt niet goed allemaal onder jongeren.
Amsterdam gisteren doodstil.quote:Op zondag 12 april 2020 13:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Niet alleen jongeren, overal lijkt het drukker.
Op een gegeven moment wordt het lastig cijfers lager te krijgen, dat plafond zie je in veel landen. Hier is de toename ook al een week stabiel met dagelijks tussen de 3 en 6% stijging van het aantal gevallen.quote:Op zondag 12 april 2020 13:58 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij de laagste cijfers sinds tijden.
Ow ik keek alleen naar nieuwe ziekenhuisopnames en aantal doden.quote:Op zondag 12 april 2020 14:01 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Op een gegeven moment wordt het lastig cijfers lager te krijgen, dat plafond zie je in veel landen. Hier is de toename ook al een week stabiel met dagelijks tussen de 3 en 6% stijging van het aantal gevallen.
Ziekenhuisopnames nemen toch af ?quote:Op zondag 12 april 2020 13:55 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Niet zo mooi, maar cijfers van overledenen vallen best mee.
Wat doen ze binnen die agenten? Lijkt me niet dat ze daar mogen komen zonder toestemming of wel?quote:Op zondag 12 april 2020 14:00 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Er staat toch niet dat ze het huis hebben doorzocht en voorwerpen in beslag hebben genomen?
Kennelijk zijn ze wel binnengetreden. De wet wordt nu erg ver opgerekt om deze razzia's te rechtvaardigen. Agenten hebben eigenlijk geen donder te vertellen over wat achter de voordeur plaatsvindt. Goed voorbeeld waarom burgerrechten zo belangrijk zijn. Hopelijk pakt een advocaat dit soort zaken opquote:Op zondag 12 april 2020 14:00 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Er staat toch niet dat ze het huis hebben doorzocht en voorwerpen in beslag hebben genomen?
Minder opnames en minder doden. Mogelijk vandaag weer minder IC opnames. Gaat de goede kant op.quote:Op zondag 12 april 2020 13:54 schreef Zipportal het volgende:
25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)
Overleden personen
2.737** (+94)
Volgens mij redelijk stabiel voor al een tijdje maar heb de laatste week de cijfers in NL niet heel hard in de vaten gehouden.quote:
quote:Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kennelijk zijn ze wel binnengetreden. De wet wordt nu erg ver opgerekt om deze razzia's te rechtvaardigen. Agenten hebben eigenlijk geen donder te vertellen over wat achter de voordeur plaatsvindt. Goed voorbeeld waarom burgerrechten zo belangrijk zijn. Hopelijk pakt een advocaat dit soort zaken op
https://nl.wikipedia.org/wiki/Huiszoekingquote:Op zondag 12 april 2020 14:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat doen ze binnen die agenten? Lijkt me niet dat ze daar mogen komen zonder toestemming of wel?
Gevallen is inderdaad zinloos, nu testen met andere, ruimere criteria gedaan worden. Ziekenhuisopname geeft het meest betrouwbare (met de minste "achterstand" op de curve) beeld van de ontwikkeling van het aantal besmettingen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ow ik keek alleen naar nieuwe ziekenhuisopnames en aantal doden.
Denk dat de Corona nood-verordeningen dit wel afgedekt hebben, maar kan het mis hebben.quote:Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kennelijk zijn ze wel binnengetreden. De wet wordt nu erg ver opgerekt om deze razzia's te rechtvaardigen. Agenten hebben eigenlijk geen donder te vertellen over wat achter de voordeur plaatsvindt. Goed voorbeeld waarom burgerrechten zo belangrijk zijn. Hopelijk pakt een advocaat dit soort zaken op
Nee, ze hebben dus toestemming nodig of zo een bevel, wat deden die agenten binnen? Hadden ze toestemming?quote:Op zondag 12 april 2020 14:05 schreef Snowpea het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Huiszoeking
Wie weet maakt dit het wat duidelijker.
Wow. Dat gaat veel te ver.quote:Op zondag 12 april 2020 14:07 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Denk dat de Corona nood-verordeningen dit wel afgedekt hebben, maar kan het mis hebben.
hopelijk zijn die domme boertjes een beetje geschrokkenquote:Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze zullen zich wel beroepen op deze uitzondering:quote:Op zondag 12 april 2020 14:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, ze hebben dus toestemming nodig of zo een bevel, wat deden die agenten binnen? Hadden ze toestemming?
quote:
dit dekt de lading welquote:indien ter voorkoming of bestrijding van ernstig en onmiddellijk gevaar voor de veiligheid van personen of goederen terstond in de woning moet worden binnengetreden,
Nee, ze hebben toestemming nodig als ze het huis doorzoeken en voorwerpen meenemen. Dáár is een huiszoekingsbevel voor nodig. Huiszoekingsbevel is niet van toepassing in dit geval.quote:Op zondag 12 april 2020 14:08 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, ze hebben dus toestemming nodig of zo een bevel, wat deden die agenten binnen? Hadden ze toestemming?
Dit stuit waarschijnlijk af op art. 55 Wetboek van Strafvordering:quote:Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
.quote:Zoowel in geval van ontdekking op heeter daad als buiten dat geval kan iedere opsporingsambtenaar, ter aanhouding van den verdachte, elke plaats betreden.
Het is alleen geen strafbaar feit. Maar zoals hierboven aangeveven misbruiken ze de uitzonderint in de algemen wet op het binnentreden. Ik had de deur in hun gezicht dichtgegooid, maar de meeste mensen schrikken zich een hoedje natuurlijk.quote:Op zondag 12 april 2020 14:12 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dit stuit waarschijnlijk af op art. 55a Wetboek van Strafvordering:
[..]
Dus gewoon even OvJ bellen en naar binnen.
jij bent dan ook een toetsenbordheld, daar zijn er niet veel vanquote:Op zondag 12 april 2020 14:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is alleen geen strafbaar feit. Maar zoals hierboven aangeveven misbruiken ze de uitzonderint in de algemen wet op het binnentreden. Ik had de deur in hun gezicht dichtgegooid, maar de meeste mensen schrikken zich een hoedje natuurlijk.
Zie mijn ninja-edit. En overtreding van APV is in de regel een overtreding (en dus een strafbaar feit). Dat lijkt me ook hier.quote:Op zondag 12 april 2020 14:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is alleen geen strafbaar feit. Maar zoals hierboven aangeveven misbruiken ze de uitzonderint in de algemen wet op het binnentreden. Ik had de deur in hun gezicht dichtgegooid, maar de meeste mensen schrikken zich een hoedje natuurlijk.
Lijkt me toch dat je dit moet aanvechten bij een rechter maar okay.quote:Op zondag 12 april 2020 14:11 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze zullen zich wel beroepen op deze uitzondering:
2Indien de naleving van de in het eerste lid bedoelde verplichtingen naar redelijke verwachting ernstig en onmiddellijk gevaar oplevert voor de veiligheid van personen of goederen, feitelijk onmogelijk is dan wel naar redelijke verwachting de strafvordering schaadt ten aanzien van misdrijven waarvoor voorlopige hechtenis is toegelaten, gelden deze verplichtingen slechts voor zover de naleving daarvan in die omstandigheden kan worden gevergd.
--------
Absurd natuurlijk dat een grondrecht zo geweld wordt aangedaan, via het oprekken van de wet. Straks gaan ze nog binnenvallen als ze vanuit het woonkamer-raam zien dat je geen 1,5 meter afstand houdt van je visite.
1742 geregistreerde covid-19 doden maar een oversterfte van 4154 in weken 12 tot 14; met die verhouding (2.39) zou de oversterfte nu 6526 bedragen.quote:Op zondag 12 april 2020 13:54 schreef Zipportal het volgende:
25.587* (+1.188)
Ziekenhuisopnames 8.582
(+203)
Overleden personen
2.737** (+94)
Ja leuk, maar ze mogen niet zomaar je privé betreden dunkt mij. Lijkt me logica.quote:Op zondag 12 april 2020 14:11 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Nee, ze hebben toestemming nodig als ze het huis doorzoeken en voorwerpen meenemen. Dáár is een huiszoekingsbevel voor nodig. Huiszoekingsbevel is niet van toepassing in dit geval.
Rutte zei toen in zijn persconferentie uitdrukkelijk dat het een advies was. Maar de cowboys van de politie slaan snel op hol. In het VK dreigde een politiekorps om je boodschappenmandje te doorzoeken om te kijken of je niet-essentiele dingen had gekocht.quote:Op zondag 12 april 2020 14:15 schreef _I het volgende:
Dacht dat ze achter de voordeur niet zouden handhaven.
Vinden we prima?
Een agent kan toch niet even de BRP (GBA) checken om te zien of dat je woning is? Dan kan iedere verdachte gewoon ergens naar binnen vluchten en dan houdt het op?quote:Op zondag 12 april 2020 14:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja leuk, maar ze mogen niet zomaar je privé betreden dunkt mij. Lijkt me logica.
I know. Daarom weet ik ook zeker dat als die app er is (klik-app deze keer..), dat het een zootje wordt.quote:Op zondag 12 april 2020 14:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Rutte zei toen in zijn persconferentie uitdrukkelijk dat het een advies was. Maar de cowboys van de politie slaan snel op hol. In het VK dreigde een politiekorps om je boodschappenmandje te doorzoeken om te kijken of je niet-essentiele dingen had gekocht.
630 zit ruim onder de 1000 die nagestreeft wordt.quote:Op zondag 12 april 2020 14:13 schreef Kyran het volgende:
Als 20% van de opgenomen patiënten op de IC komt dan zit je bij 150 opgenomen patiënten per dag nog steeds op 30 nieuwe IC patiënten per dag. In drie weken zou dit dan 630 IC patiënten geven en zou je dus met de huidige maatregelen niet onder de 630 coronapatiënten op de IC komen en dat is best een flink aantal. Echter denk ik dat het wel haalbaar is om de zorg op termijn zo in te richten dat je die 630 aan zou kunnen.
Probleem is alleen dat deze getallen alleen gelden met de huidige maatregelen. Iedere vorm van versoepeling gaat meer druk op de zorg veroorzaken. Geen idee hoe zij/wij dit gaan aanpakken.
Hopelijk daalt het aantal opgenomen patiënten nog veel verder de komende dagen.
Huisvredebreuk heb je ook als het een huurwoning is.quote:Op zondag 12 april 2020 14:19 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Een agent kan toch niet even de BRP (GBA) checken om te zien of dat je woning is? Dan kan iedere verdachte gewoon ergens naar binnen vluchten en dan houdt het op?
Stel er zijn nu 200.000 besmettingen in Nederland. Dat is dan net 1% van de bevolking en dat gaat echt geen groot effect hebben op verspreiding, dus onzin.quote:Op zondag 12 april 2020 14:20 schreef ludovico het volgende:
[..]
630 zit ruim onder de 1000 die nagestreeft wordt.
Daarnaast: Meer immuum, dus aantal besmettingen neemt via die weg af....
Daarnaast: Effect via scholen valt allicht reuze mee.
Maar je kunt de app uitzetten!quote:Op zondag 12 april 2020 14:19 schreef _I het volgende:
[..]
I know. Daarom weet ik ook zeker dat als die app er is (klik-app deze keer..), dat het een zootje wordt.
Geef een man een hamer en hij ziet de hele wereld als een spijker.
Klik app. Wel lezen, he. Ze zijn ook aan het kijken of er een klikapp kan komen.quote:
België en Nederland verschil van testbeleid. En bovendien heb je te maken met rapportagevertraging.quote:Op zondag 12 april 2020 14:22 schreef Nia het volgende:
België begint nu toch wel erg uit te lopen op Nederland qua gevallen, nieuwe gevallen en doden. Die totale lockdown daar zien we niet terug in de cijfers:
Belgium 29,647 +1,629 3,600 +254
Netherlands 25,587 +1,174 2,737 +94
Nope, alleen chinezen mogen China in en moeten dan in quarantiane.quote:Op zondag 12 april 2020 13:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Confirmation bias.quote:Op zondag 12 april 2020 13:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Niet alleen jongeren, overal lijkt het drukker.
Ah, excuus. Zo'n app klinkt wel goed inderdaad. Müssert zou trots zijn.quote:Op zondag 12 april 2020 14:27 schreef _I het volgende:
[..]
Klik app. Wel lezen, he. Ze zijn ook aan het kijken of er een klikapp kan komen.
Gelderlander
Verkeerde link.. Moment
In twee dagen al 64 meldingen via 'corona verklik-app'
Dit is geen goede wiskunde. Denk bijvoorbeeld dat van die drie weken die 630 patiënten zouden opleveren, ook weer patiënten na 4, 5, 6, 7, 8 (enzovoort) dagen alweer uitstromen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:13 schreef Kyran het volgende:
Als dit zo rond de 150-200 blijft dan hebben wij denk ik toch echt een probleem. De maatregelen zijn nu bijna vier weken oud, dus zouden in principe al volledig effect moeten hebben, toch?
Als 20% van de opgenomen patiënten op de IC komt dan zit je bij 150 opgenomen patiënten per dag nog steeds op 30 nieuwe IC patiënten per dag. In drie weken zou dit dan 630 IC patiënten geven en zou je dus met de huidige maatregelen niet onder de 630 coronapatiënten op de IC komen en dat is best een flink aantal. Echter denk ik dat het wel haalbaar is om de zorg op termijn zo in te richten dat je die 630 aan zou kunnen.
Gemiddeld sterft er iedere dag iemand uit die leeftijdscategorie. Het heeft vooralsnog geen enkele zin deze gevallen, hoe schrijnend ook, nu uit te vergroten.quote:
Als je dat toch eens kon combineren met die andere app. Dat je op je scherm ziet wie er in een straal van 50 meter is, en dat je mensen kan taggen. Ze laten zoveel mogelijkheden liggen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Ah, excuus. Zo'n app klinkt wel goed inderdaad. Müssert zou trots zijn.
Eens, maar misschien wel een wake up call voor mensen van mijn leeftijd die het niet zo nauw nemen met de regels.quote:Op zondag 12 april 2020 14:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Gemiddeld sterft er iedere dag iemand uit die leeftijdscategorie. Het heeft vooralsnog geen enkele zin deze gevallen, hoe schrijnend ook, nu uit te vergroten.
Met de wiskunde is niks mis. De aannames kan je aan twijfelen, want het blijven aannames.quote:Op zondag 12 april 2020 14:34 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Dit is geen goede wiskunde. Denk bijvoorbeeld dat van die drie weken die 630 patiënten zouden opleveren, ook weer patiënten na 4, 5, 6, 7, 8 (enzovoort) dagen alweer uitstromen.
Tevens is er geen enkele grond om aan te namen dat we niet verder dalen. Net zoals de exponentiële stijging een enorme druk gaf, zo zal een uitbraak ook blijven dalen als je je hetzelfde blijft gedragen (tot er een klein, constant gedeelte overblijft met een R(0) van 1,0).
Het aantal kan alleen eerder stabiliseren als de compliance zo laag wordt dat R(0) op precies 1 komt te liggen en dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Omdat het de opnames achterlopen op het moment van besmetting, is de (nieuwe) besmettingsgraad waarschijnlijk nog maar iets van 1/4 van het aantal tijdens de piek. Omdat het aantal opnames gehalveerd is in ongeveer twee weken, en deze zoals gezegd achterlopen op de besmettingen, zijn de besmettingen al verder gedaald.
Over twee weken zitten de opnames nog wellicht op iets van 100 per dag.
Op zich is dat niet een goed argument. Een dodelijk auto-ongeluk weerhoudt iemand er ook niet van om in de auto te stappen, en terecht. Het risico is gewoon laag.quote:Op zondag 12 april 2020 14:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Eens, maar misschien wel een wake up call voor mensen van mijn leeftijd die het niet zo nauw nemen met de regels.
Maar wat is de medische achtergrond van deze mensen? Zijn dit additionele sterftes, of vallen deze mensen onder de groep die onder normale omstandigheden ook al zou sterven? Daar valt gewoon weinig over te zeggen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Eens, maar misschien wel een wake up call voor mensen van mijn leeftijd die het niet zo nauw nemen met de regels.
Zullen er nog maar zo weinig Covid hebben gehad?quote:Op zondag 12 april 2020 14:23 schreef Kyran het volgende:
[..]
Stel er zijn nu 200.000 besmettingen in Nederland. Dat is dan net 1% van de bevolking en dat gaat echt geen groot effect hebben op verspreiding, dus onzin.
Effect via scholen kan inderdaad meevallen, maar dat weten wij nog steeds niet zeker.
Ik zeg zelf ook dat die 630 op termijn wel te regelen is, 1000 misschien ook nog wel, maar dan moeten er dingen veranderen in de zorg en er IC's komen voor COVID-19 patiënten, want de zorg kan dit niet aan als het te lang duurt. Reguliere zorg is al afgeschaald tot een minimum en moet z.s.m. weer opgeschaald worden.
Alleen denk ik dat wij de horeca etc. voorlopig echt kunnen vergeten. Indien horeca open gaat zal het aantal besmettingen weer flink gaan stijgen en dat kunnen wij gewoon niet aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |