abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192580288
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:05 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je hebt het over duizenden. In een "loslaten"-scenario zal het om tienduizenden of zelfs honderduizenden per week gaan op de piek van de epidemie. Dan kom je al weer heel snel aan honderduizenden doden.

Nogmaals: dat is een compleet 'loslaten'-scenario waarin we we allemaal doen of we gek zijn en er geen corona is. Dat gaat gelukkig niet gebeuren.
Honderduizenden per week... Dan heb je immuniteit in een week of 5. :')
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 12 april 2020 @ 13:19:36 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192580293
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met duizend per dag duurt het 47 jaar in Nederland.
pi_192580301
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:15 schreef Tarado het volgende:
is er al een betrouwbaar % van IC overleving in NL?
Wat ik er tot nu toe van gezien heb zijn je kansen beroerd. Maar dat zijn ze altijd als je op de IC terecht komt heb ik begrepen.

Uit mijn hoofd meen ik ergens gelezen te hebben 20-40% Wat dus nogal wat ruimte overlaat nog :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192580304
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Met duizend per dag duurt het 47 jaar in Nederland.
Die berekening wil ik weleens zien wantehh, in dat Duitse dorp had 15% het gehad en ging 0,37% de pijp uit.

Je onderschat hoeveel mensen het al gehad hebben.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 12 april 2020 @ 13:21:32 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192580314
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Die berekening wil ik weleens zien wantehh, in dat Duitse dorp had 15% het gehad en ging 0,37% de pijp uit.

Is puur als je uitgaat van officiële gevallen per dag.

Maar die cijfers zullen niet kloppen.
  zondag 12 april 2020 @ 13:21:40 #181
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192580316
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:03 schreef ludovico het volgende:

[..]

Een marginaal deel van de bevolking in niet risicogroepen zal inderdaad schade overhouden.
Dat rectificeert niet dat je de economie sloopt en je het mensen onmogelijk maakt om normaal te leven.

Mij part sluit je jezelf lekker thuis op als je het risico niet wilt lopen, maar dat mag dan je eigen keuze zijn.

Ja, wat wil je ermee zeggen dat 18% veel is? Heb ik ergens gezegd dat je deze mensen niet moet helpen zichzelf te isoleren van de rest van de wereld?
Je bent weer lekker aan het overdrijven. De economie wordt niet gesloopt zoals al heel veel is aangegeven. Nederland komt er wel weer bovenop.

Amerika ook wel, als ze eens besluiten dat het misschien raar is dat een handvol families iets van 80% van alle rijkdommen in handen hebben. Kan weinig medelijden met ze hebben als rijkste land ter wereld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192580330
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:15 schreef Tarado het volgende:
is er al een betrouwbaar % van IC overleving in NL?
2600 deaths... Daar zou je toch wel enigszins accuraat statistiek op kunnen loslaten. Het punt bij ons is alleen dat het aantal "recovered" nog erg laag staat. Lijkt er op dat die statistieken achterlopen? (hoop ik)
  zondag 12 april 2020 @ 13:23:17 #183
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192580334
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 13:05 schreef Caland het volgende:

[..]

Juist daarom ben ik zo blij met de relatieve rust die onze beleidsbepalers en experts uitstralen in deze crisis. Als het aan onze FOK!-experts lag was het land een maand geleden al in volledige lockdown gegaan en volgens de rekenkundigen hier konden we 2 weken geleden de lijken al opstapelen in de gangen van ziekenhuizen.
Er waren ook FOK!-experts die het vliegverkeer van en naar China eind Januari al stil wilden leggen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 12 april 2020 @ 13:23:55 #184
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192580340
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Er waren ook FOK!-experts die het vliegverkeer van en naar China eind Januari al stil wilden leggen.
Als de hele wereld dat een maandje gedaan had dan was het wss nu gewoon voorbij geweest idd.
  zondag 12 april 2020 @ 13:23:56 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192580341
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik riep half februari al - toen er nog niet eens een officiële melding was in NL - dat waarschijnlijk een boel Nederlanders het al hadden (gehad).

In mijn eigen omgeving in die periode, zeg maar tussen eind januari en half februari, ook heel veel griepgevallen. Wie weet dat daar ook corona tussen gezeten heeft.
pi_192580347
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is puur als je uitgaat van officiële gevallen per dag.

Maar die cijfers zullen niet kloppen.
Nee dat wordt hem niet nee.
  zondag 12 april 2020 @ 13:24:41 #187
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192580350
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik riep half februari al - toen er nog niet eens een officiële melding was in NL - dat waarschijnlijk een boel Nederlanders het al hadden (gehad).
We weten het pas als we gaan testen op antilichamen natuurlijk. Er zit een groot verschil in bv 10% of 80%.
pi_192580363
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je bent weer lekker aan het overdrijven. De economie wordt niet gesloopt zoals al heel veel is aangegeven. Nederland komt er wel weer bovenop.

Amerika ook wel, als ze eens besluiten dat het misschien raar is dat een handvol families iets van 80% van alle rijkdommen in handen hebben. Kan weinig medelijden met ze hebben als rijkste land ter wereld.
Deze klap is erger voor het BBP dan 2008-2009 financiële crisis. Waarom zou de economie niet meer structurele schade ondervinden dan toen? Wat doen we nu beter dan toen?
pi_192580367
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Het zal ook gewoon verdomd snel gaan dan op een gegeven moment. Vrijwel iedereen is er vatbaar voor. Je kan niet rekenen op een geleidelijke verspreiding zoals met influenza.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 12 april 2020 @ 13:27:16 #190
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192580377
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Deze klap is erger voor het BBP dan 2008-2009 financiële crisis. Waarom zou de economie niet meer structurele schade ondervinden dan toen? Wat doen we nu beter dan toen?
De rijken kwamen nog rijker uit die crisis. Dus het is vooral een kwestie van regels en beter verdelen van geld onder de samenleving (ja eng he!)

Met je starre mensen-moeten-werken-voor-hun-geld kom je idd niet door zo'n crisis als deze heen. Spanje zit nu te denken aan basisinkomen, dat zou al een stap voorwaarts zijn.
pi_192580379
quote:

[..]

In mijn eigen omgeving in die periode, zeg maar tussen eind januari en half februari, ook heel veel griepgevallen. Wie weet dat daar ook corona tussen gezeten heeft.
Zelfs op internet filmpjes zag je veel mensen met gekke hoestjes _O-
Ik ga uit van wel, 1 persoon iedereen besmetten lijkt me wat gek namelijk. Als niemand immuun is heb je exponentiële groei en die ga je pas opmerken als al heel wat mensen wat hebben gehad.

Kijk maar naar in welke mate het opvalt in de "oversterfte" dat is ook pas de laatste weken echt significant aan het worden. Dit virus waait zeker al wat langer rond hier.
  zondag 12 april 2020 @ 13:27:57 #192
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192580388
quote:
2s.gif Op zondag 12 april 2020 13:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als de hele wereld dat een maandje gedaan had dan was het wss nu gewoon voorbij geweest idd.
Dan hadden we er nu lacherig over gedaan. Een virus dat 3000 doden ver weg veroorzaakt had.

De Chinezen hebben het geprobeerd, de rest van de wereld ging voor de economische belangen en werd daarna juist economisch zwaar getroffen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 12 april 2020 @ 13:28:05 #193
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_192580389
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:27 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zelfs op internet filmpjes zag je veel mensen met gekke hoestjes _O-
Wow, op internet filmpjes ja :o
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_192580406
quote:

[..]

Het kan nooit al heel wijdverbreid zijn geweest. Dan was het eerder opgedoken bij de griepmeetpunten die door heel Nederland hebben. Die zijn al lang voordat het eerste geval bekend was gaan testen op corona. En pas de laatste weken zie je daar het percentage coronagevallen oplopen. Zelfs nu nog is de kans veel groter dat je gewoon een griep hebt als je ziek wordt.
  zondag 12 april 2020 @ 13:30:47 #195
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192580423
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het kan nooit al heel wijdverbreid zijn geweest. Dan was het eerder opgedoken bij de griepmeetpunten die door heel Nederland hebben. Die zijn al lang voordat het eerste geval bekend was gaan testen op corona. En pas de laatste weken zie je daar het percentage coronagevallen oplopen. Zelfs nu nog is de kans veel groter dat je gewoon een griep hebt als je ziek wordt.
Dat geouwehoer moet je negeren joh. Mensen die zeggen dat begin februari veel Nederlanders al geïnfecteerd zouden zijn, zijn niet goed wijs.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192580430
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 13:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Wow, op internet filmpjes ja :o
Ik ben mentaal al bejaard denk ik. :7
  zondag 12 april 2020 @ 13:31:39 #197
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192580439
quote:
5s.gif Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Zwansen het volgende:
Repost vanuit het eerdere topic.

Weet iemand eigenlijk het verschil tussen de ontwikkeling van een medicijn en dat van een vaccin? De ontwikkeling van een gemiddeld medicijn duurt 10 jaar en gaat allemaal (pre)klinische fases door. Gaat de ontwikkeling van een vaccin op dezelfde methode?
De laatste stappen zijn bij beide phase 1, 2, 3 clinical trials. Bij vaccins kunnen die misschien sneller verlopen, je kan de effectiviteit beoordelen door te meten hoeveel antilichamen aangemaakt worden, en de kans op onvoorziene bijwerkingen is kleiner:
- een medicijn is een nieuwe actieve stof, met mogelijk onvoorziene effecten.
- in een vaccin zijn enkel de adjuvants actieve stoffen, en die zijn al in andere vaccins gebruikt, de virus fragmenten zelf zijn inactief ("dood") genetisch materaal.

Bij een vaccin zijn normaal veel minder bijwerkingen acceptabel dan bij een medicijn, omdat het aan gezonde mensen toegediend wordt, maar in dit geval is er een hoog risico op besmetting, dus ligt de lat iets lager.
are we infinite or am I alone
pi_192580441
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:30 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Dat geouwehoer moet je negeren joh. Mensen die zeggen dat begin februari veel Nederlanders al geïnfecteerd zouden zijn, zijn niet goed wijs.
Ik was in februari wel goed ziek, maar dat was geen Corona, hoewel dat ook met een keelpijn begon
pi_192580444
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:30 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Ligt aan je definitie van "veel"
  zondag 12 april 2020 @ 13:32:05 #200
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192580447
En daar gaan ze weer:

Aantal nieuwe besmettingen China verdrievoudigd sinds vrijdag
Het aantal nieuwe besmettingen in China is zondag verdrievoudigd ten opzichte van vrijdag. Vrijdag werden er nog 34 nieuwe besmettingen gemeld, zondag waren dat er 99. Zaterdag kwamen er nog 63 nieuwe besmettingen bij.

Vrijwel alle nieuw gemelde besmettingen zijn mensen die vanuit het buitenland China binnen zijn gekomen.

Nu.nl
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')