Nee, dat is al ongoing nu natuurlijk.. niet puur op het virus zelf, maar ik denk wel dat alles en iedereen nu even een heel harde les krijgt in 'niet zo gemakzuchtig doen'.. we krijgen nu even een demootje van wat er kán.... En dan nog steeds hebben we mazzel dat het 'maar' een dingetje als corona is... Stel je voor dat het fucking Ebola was geweest ofzo.. of nog gekker; iets nieuws wat net zo dodelijk en besmettelijk is.. een nieuwe Pest ofzo... dan gaat gewoon de halve wereldbevolking met gestrekte oortjes zonder dat iemand er ook maar en snippertje aan kan doen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ontken ook niet dat het een blijvertje wordt he. Maar ik denk alleen niet (gezien het dan op de achtergrond is net zoals andere griepjes en virussen) dat het dan nog de samenleving radicaal veranderd, that's it.
Ik heb het er dan ook voornamelijk over dat de wereld niet radicaal veranderd zodra er een vaccin is. Niet over de komende maanden. In die maanden zullen er dingen anders moeten ja. Zodra de wereld weer opstart na het virus zullen we echter niet blijven hangen in die 1,5m samenleving. Misschien voor een poosje, maar daarna wordt de economie weer belangrijker en gaan we gewoon weer terug naar hoe het was, maar dat is uiteraard slechts een mening.quote:Op zondag 12 april 2020 11:19 schreef _I het volgende:
Na een verandering, ga je nooit terug naar hoe het was.
Vliegtuigmaatschappijen moeten nadenken hoe ze weer willen gaan opstarten in een 1,5 meter economie. Dus de helft van de stoelen, of cabines, of ..
In Trouw staat een stuk dat 170 wetenschappers oproepen dat het een "blunder" is als we niet groener uit de crisis komen.
Het is gewoon enorm naïef om te denken dat we terug gaan naar hoe het was. De hele wereld heeft getekend voor doelen als het verdelen van rijkdom en gezondheidszorg. En die doelen worden continue aangegrepen op dit moment, als leidraad om gelijk op de juiste manier op te starten.
Dream on..
Het klinkt misschien stom maar Bill Gates heeft sinds hij Windows heeft gelanceerd enorm veel ervaring met (computer)virussen. De manier waarop die zich evolueren en verspreiden heeft veel parallellen met normale virussen. Het is ergens niet gek dat hij nu zijn zegje doet over een wereldwijde virusuitbraak. Vooralsnog lijkt hij er niet een commercieel belang bij te hebben.quote:Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind Bill gates nogal eng, die bouwt nu nl al die fabrieken die het vaccin gaan produceren. Verder komt zijn naam wel erg veel voor mbt dit virus.
daarom is men ook op zoek naar een tussenweg ipv deze 2 extremen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:22 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daar gaan we rap naartoe geloof ik gelukkig.
Maar stel dat halen we toch niet / het duurt een half jaar, dan moeten we dat ook los gaan laten. De schade aan de economie is niet okay, maar dan vraag je wel aan IC personeel om aan triage te doen, dat is voor niemand leuk, de economie totaal slopen echter ook niet.
Mja, ik ben het wel met hem eens. Dit virus is eigenlijk niet erg genoeg (ja klinkt raar, ik weet het) om echte blijvende verandering met zich mee te brengen denk ik. in 2025 is iedereen dit allang vergeten.quote:Op zondag 12 april 2020 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, dat is al ongoing nu natuurlijk.. niet puur op het virus zelf, maar ik denk wel dat alles en iedereen nu even een heel harde les krijgt in 'niet zo gemakzuchtig doen'.. we krijgen nu even een demootje van wat er kán.... En dan nog steeds hebben we mazzel dat het 'maar' een dingetje als corona is... Stel je voor dat het fucking Ebola was geweest ofzo.. of nog gekker; iets nieuws wat net zo dodelijk en besmettelijk is.. een nieuwe Pest ofzo... dan gaat gewoon de halve wereldbevolking met gestrekte oortjes zonder dat iemand er ook maar en snippertje aan kan doen.
Denk je serieus dat hij er geld aan wil verdienen? Die man heeft meer dan 100 miljard en geeft daarnaast miljarden per jaar weg.quote:Op zondag 12 april 2020 11:18 schreef THEFXR het volgende: [..] ik vind Bill gates nogal eng, die bouwt nu nl al die fabrieken die het vaccin gaan produceren. Verder komt zijn naam wel erg veel voor mbt dit virus.
Het zou fijn zijn als er op dat moment nog funds zijn om te investeren, want zonder kopers doet een aandeel ook niet veel.. Het zal wel weer een 'riches getting richer' verhaal worden.. same old same old.quote:Op zondag 12 april 2020 11:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat geloof ik zeker. Daarom ga ik ook volledig op de VS inzetten met aandelen als het voorbij is. Ze schieten namelijk net zo snel weer omhoog met een uitschieter erbij, zoals historisch al vaker is gebeurd.
Denk niet dat we er in ons dagelijks leven bijster veel van gaan merken (na een vaccin en/of medicijn).quote:Op zondag 12 april 2020 11:19 schreef _I het volgende: Na een verandering, ga je nooit terug naar hoe het was. Vliegtuigmaatschappijen moeten nadenken hoe ze weer willen gaan opstarten in een 1,5 meter economie. Dus de helft van de stoelen, of cabines, of .. In Trouw staat een stuk dat 170 wetenschappers oproepen dat het een "blunder" is als we niet groener uit de crisis komen. Het is gewoon enorm naïef om te denken dat we terug gaan naar hoe het was. De hele wereld heeft getekend voor doelen als het verdelen van rijkdom en gezondheidszorg. En die doelen worden continue aangegrepen op dit moment, als leidraad om gelijk op de juiste manier op te starten. Dream on..
ik denk nog sneller, zoals men ook sars sneller was vergeten.quote:Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mja, ik ben het wel met hem eens. Dit virus is eigenlijk niet erg genoeg (ja klinkt raar, ik weet het) om echte blijvende verandering met zich mee te brengen denk ik. in 2025 is iedereen dit allang vergeten.
Niet zulke veranderingen zoals de pest veroorzaakte bedoel ik dus.
Ik denk niet dat mensen na het virus opeens extreem anders gaan denken alleen. Moeder natuur probeert ons misschien te waarschuwen op deze manier, maar zodra de situatie stabiel is gaat iedereen gewoon weer terug naar zijn of haar eigen leven, met dezelfde verlangens als voorheen. Zullen echt wel wat dingen permanent anders gedaan worden, maar de mindset van de meeste mensen zal niet echt anders worden denk ik, maar we gaan het zien.quote:Op zondag 12 april 2020 11:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, dat is al ongoing nu natuurlijk.. niet puur op het virus zelf, maar ik denk wel dat alles en iedereen nu even een heel harde les krijgt in 'niet zo gemakzuchtig doen'.. we krijgen nu even een demootje van wat er kán.... En dan nog steeds hebben we mazzel dat het 'maar' een dingetje als corona is... Stel je voor dat het fucking Ebola was geweest ofzo.. of nog gekker; iets nieuws wat net zo dodelijk en besmettelijk is.. een nieuwe Pest ofzo... dan gaat gewoon de halve wereldbevolking met gestrekte oortjes zonder dat iemand er ook maar en snippertje aan kan doen.
we gaan het zien. En rijken worden rijker klopt omdat je met geld snel geld kan verdienen. Dat heb ik ook gemerkt de afgelopen 10 jaar sinds ik begonnen ben met beleggen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als er op dat moment nog funds zijn om te investeren, want zonder kopers doet een aandeel ook niet veel.. Het zal wel weer een 'riches getting richer' verhaal worden.. same old same old.
Volgens mij is de wereld ook niet radicaal veranderd na de Spaanse griep. Dus uiteindelijk zal het wel als hiervoor worden.quote:Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb het er dan ook voornamelijk over dat de wereld niet radicaal veranderd zodra er een vaccin is. Niet over de komende maanden. In die maanden zullen er dingen anders moeten ja. Zodra de wereld weer opstart na het virus zullen we echter niet blijven hangen in die 1,5m samenleving. Misschien voor een poosje, maar daarna wordt de economie weer belangrijker en gaan we gewoon weer terug naar hoe het was, maar dat is uiteraard slechts een mening.
In feite moet vrijwel elk bedrijf geld verdienen om overeind te blijven. Daarom is de negatieve connotatie daaraan meestal ook zo slap.quote:Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Denk je serieus dat hij er geld aan wil verdienen? Die man heeft meer dan 100 miljard en geeft daarnaast miljarden per jaar weg.
Snap wat wel wat je zegt, maar het is praktisch onhaalbaar.quote:Op zondag 12 april 2020 11:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb het er dan ook voornamelijk over dat de wereld niet radicaal veranderd zodra er een vaccin is. Niet over de komende maanden. In die maanden zullen er dingen anders moeten ja. Zodra de wereld weer opstart na het virus zullen we echter niet blijven hangen in die 1,5m samenleving. Misschien voor een poosje, maar daarna wordt de economie weer belangrijker en gaan we gewoon weer terug naar hoe het was, maar dat is uiteraard slechts een mening.
Bill Gates linken aan het virus is echt een BNW dingetje.quote:Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Denk je serieus dat hij er geld aan wil verdienen? Die man heeft meer dan 100 miljard en geeft daarnaast miljarden per jaar weg.
nu nog steeds zijn er mensen die geen eten willen weggooien, wat stamt uit de hongerwinter.quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef Toefjes het volgende:
Misschien dat er een generatie zal zijn die standaard een stapeltje mondkapjes in huis zal hebben, voor het geval dat. Net als dat na de 2e wereld oorlog er een generatie was die een goed gevulde voorraadkast had.
Agree to disagree gaat niet werken als de helft van de mensen 1,5 meter nazi's wordenquote:Op zondag 12 april 2020 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je zijn woorden interpreteert. Ik hoorde hem enkel zeggen dat de samenleving wat anders word totdat de situatie stabiliseert/er een vaccin is. Niks over de tijd erna. Realistisch gezien is het ook van de zotte om te denken dat we in een 1,5 meter samenleving blijven hangen als de situatie stabiel is. Dan gaat economie weer belangrijker worden. Andere virussen blijven op de achtergrond ook hangen en de wereld is ook gewoon doorgegaan. Maar hey, agree to disagree
Hij gaat ook een fabriek bouwen voor het maken van alu hoedjes. En die deelt hij daarna gratis uitquote:Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat dit komt. En dan ook nog snel, voordat er permanente wijzigingen zijn doorgevoerd. Help het je hopen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Denk niet dat we er in ons dagelijks leven bijster veel van gaan merken (na een vaccin en/of medicijn).
Ligt natuurlijk ook een beetje aan hoe het zich verder ontwikkelt; als covid-19 gewoon het begin is van een serie van jaarlijkse verkoudheden die soms dodelijk zijn gaan er natuurlijk best dingen veranderen.quote:Op zondag 12 april 2020 11:25 schreef fetX het volgende:
[..]
Denk niet dat we er in ons dagelijks leven bijster veel van gaan merken (na een vaccin en/of medicijn).
rentes naar nul betekent dat geld van arm naar rijk vloeit, wat bijna alle centrale bankiers hebbe bevestigd, maar er was/is geen andere methode volgens hun.quote:Op zondag 12 april 2020 11:28 schreef Arkai het volgende:
Door al dat geld wat in de economie wordt gestopt en rentes die naar de nul gaan is het wel zo dat de rijken minder snel nog rijker worden. Wat dat betreft heeft Corona wel een nivellerende werking op de welvaart en heeft dat wel een semi-permanente invloed voor het leven na Corona.
het is ook zo weer weg.quote:Op zondag 12 april 2020 11:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
we gaan het zien. En rijken worden rijker klopt omdat je met geld snel geld kan verdienen. Dat heb ik ook gemerkt de afgelopen 10 jaar sinds ik begonnen ben met beleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |